Op zich kan dat binnen een paar dagen geregeld zijn. KPN Wholesale als leverancier van XS4All, voert al een tijd een 200/200 profiel. Alleen Telfort gebruikt dat nu (en geen 500/500).Weemism schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:51:
Los van de hogere uploadsnelheid die je bij glasvezel hebt ten opzichte van kabelinternet, ligt XS4ALL v.w.b. geadverteerde downloadsnelheid al een tijdje achter ten opzichte van Ziggo (voor grofweg dezelfde prijs heb je 120 down bij Ziggo tegen 100 bij XS4ALL).
Hoe groot schatten jullie de kans in dat XS4ALL zijn down op redelijke termijn gaat verhogen? Lijkt me technisch gezien geen probleem, ze kannibaliseren daarmee ook niet het 500Mbit abonnement gezien de grote gap die er dan nog steeds is tussen 120 en 500, en het maakt hun product m.i. een heel stuk interessanter ten opzichte van dat van Ziggo, zeker omdat de meeste consumenten meer geïnteresseerd zijn in meer download- dan uploadsnelheid.
Dus, zou er een snelheidsverhoging in kunnen zitten denken jullie?
Maar het verschil tussen 100/100 en 500/500 is maar een tientje. Waarom zou je daar nog iets tussen moeten zetten als bijvoorbeeld 200/200? Dat zou dan wellicht 5 euro meer zijn dan 100/100 maar ik heb het idee dat niet veel mensen daarvoor zullen overstappen/blijven bij XS4All ten opzichte van Ziggo.
De downloadsnelheid is maar 1 punt natuurlijk. Ik stel dat klanten die voor downloadsnelheid gaan direct zullen kiezen voor een 500/500 (of zelfs een Gbit bij andere providers). Klanten die naar het hele pakket kijken zullen wellicht meer aandacht besteden aan het TV pakket of aan de technische mogelijkheden en ondersteuning (die bij XS4All toch uitgebreider is). En dan boeit het niet meer zo of je 100 Mbit hebt of 120 Mbit.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.