Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
sonderpa schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 07:33:
[...]

Dat maakt 1Password voor mij het geld al meer dan waard.
Stel je bent op een site waar je een username/password moet ingeven en die heb je in het verleden opgeslagen in 1Password.
Met de toestcombinatie Command + \ worden username en password automatisch ingevuld.
Vele malen sneller dan iedere keer zelf intoetsen.
(Het is misschien een tik van mij, maar ik wil bij veel sites NIET ingelogd blijven) ;)
Hallo sonderpa en meer gebruikers van 1Password ik zie dat jullie al tijdje dit programma gebruiken.
Nu ik aan het kijken ben of dit programma voor mij ook geschikt is.
Maar nu zit ik met een paar vragen...

Ik maak nu gebruik van de 60 dagen versie die gratis van site af te halen is want ik ga niet zomaar 40 euro(mac app store) uit geven als ik niet weet of het geschikt voor me is.

Nu ik net het programma op start heb ik even test gedaan met een site die voor mij het minst belangrijk is...
En kom er achter dat iedere keer op slot moet zetten je wil tenslotte niet dat iedereen zo maar bij je wachtwoorden kan komen of kan het ook anders.

En waar kan ik die browser extensie vinden of is dat niet mogelijk met de 30 dagen versie ?
Is dat niet gelijk het gevaar van browser extensie dat dan anderen ook gelijk me password ook in kunnen voeren zonder het wachtwoord te hoeven te weten als een van me vrienden achter me imac zitten...

Dit zijn vragen waar ik graag antwoord op wil hebben want ik ga niet zomaar 40 euro uitgeven als het achter af niks voor mij blijkt te zijn dit programma.

M.V.G
Sebastian

EDIT : Browser extensie heb ik nu gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ik gebruik 1Password sinds kort ook en het is inderdaad een mooi programma.

Ik botste echter tegen één ding en dat is het volgende: Ik had voor mijn belangrijke accounts (Google/Dropbox/etc) een sterk wachtwoord laten genereren en die opgeslagen in 1Password. Echter gebruik ik deze accounts ook wanneer ik on-the-go ben.. Je ziet het al aankomen, op andere computers staat geen 1Password en daar zit ik dan zonder wachtwoord.. Heel irritant als je heel nodig op je gmail of dropbox moet kijken..
Nu gebruik ik het met makkelijker te onthouden wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
RnB schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:48:
Nu gebruik ik het met makkelijker te onthouden wachtwoorden.
Dat probleem is op te lossen in combinatie met dropbox, als je je encrypted password file shared via DropBox (wat ook wordt aangeraden door de makers van 1Password), dan kun je overal ter wereld inloggen op je dropbox account via dropbox.com, en daarin wordt door 1password een html versie opgeslagen van 1password die je dus kunt benaderen via je browser. Werkt erg mooi!

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nee ga weg! Geweldig! Ik wist inderdaad van die functie, maar ik dacht dat je daar per se 1Password voor nodig had om dat te openen. Ik ga me daar even in verdiepen. :)

Ja hoor, ik zie het. Bedankt voor de gouden tip!

[ Voor 13% gewijzigd door RnB op 16-10-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Voor mij is dit het programmaatje 'youtube to mp3' ivm flashgot extensie op Firefox.
Geen betere combo om audio/video te rippen van internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
king_dude schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:32:
Voor mij is dit het programmaatje 'youtube to mp3' ivm flashgot extensie op Firefox.
Geen betere combo om audio/video te rippen van internet!
Probeer Yousabletubefix eens (icm Greasemonkey voor Firefox).
Bevalt mij persoonlijk ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Is opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door UntamedNL op 17-10-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Laatst iets tegen gekomen waar ik op aan het wachten was: Cacoon.

Afbeeldingslocatie: http://cocoon.drinkbrainjuice.com/image/logo_cocoon2.png

Dit is een plugin voor de nieuwste iChat die met OS Lion wordt meegeleverd en zorgt ervoor dat je na installatie direct met iChat kan inloggen op een MSN messenger account. Nog een beta dus functionaliteit is momenteel eigenlijk alleen maar beperkt tot tekstchatten. Maar voor mij ideaal, want geen gezeur meer met de bloaty MSN Messenger en geen ingewikkelde omwegen via Jabber om MSN in iChat te krijgen. Echt een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
AMSN:
http://www.amsn-project.net/
Trillian:
http://www.trillian.im/
En natuurlijk de extreem buggy Microsoft Messenger for Mac (bugs die nooit gefixt worden):
http://www.microsoft.com/mac/messenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wolfos schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:26:
AMSN:
http://www.amsn-project.net/
Trillian:
http://www.trillian.im/
En natuurlijk de extreem buggy Microsoft Messenger for Mac (bugs die nooit gefixt worden):
http://www.microsoft.com/mac/messenger
Misschien wel buggy voor jou maar wel de makkelijkste manier om videogesprekken te houden en grotere bestanden naar elkaar door te sturen wat dus niet mogelijk is op Adium. Al blijft Adium wel mijn favoriet door de aanpasbaarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 19:01
michieldekker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:28:
Super tool: http://cord.sourceforge.net/
Ideaal voor het dagelijks beheer op Windows servers...
Inderdaad! Ook pas ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Disrupt0r schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:08:
Ik heb dit weekend nog een mooie app gevonden voor de magic mouse. Ikzelf vond dat er veel meer gestures mogelijk zouden moeten zijn dan standaard in lion zitten. Ik heb toen op het internet gezocht en vond de app BetterTouchTool http://blog.boastr.net/. Weet niet of deze al eerder is gemeld in deze topic reeks. Je kan zelf gestures per programma instellen of gewoon algemene gestures. Erg handig!
Gebruik deze tool inmiddels al een jaar of wat (sinds ik een MM en MT heb)
Briljante tool!

Wat ik ook erg fijn vind en mischine nog het meest gebryuik; De "Windows 7"-style snapping, zit er "gratiesch" bij! Sindsdien zoek ik op Windows naar een tool, die net zoals BTT naar een "kwart" kan snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Mr.Tweaks schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:54:
[...]

Gebruik deze tool inmiddels al een jaar of wat (sinds ik een MM en MT heb)
Briljante tool!

Wat ik ook erg fijn vind en mischine nog het meest gebryuik; De "Windows 7"-style snapping, zit er "gratiesch" bij! Sindsdien zoek ik op Windows naar een tool, die net zoals BTT naar een "kwart" kan snappen.
Kijk eens naar BetterSnapTool.

Afbeeldingslocatie: http://a4.mzstatic.com/us/r1000/090/Purple/bc/77/f0/mzi.kfzeztpj.175x175-75.png

Van de makers van BTT, maar dan echt een specifieke app bedoelt voor dat snap gebeuren. Heb net als bij Windows (maar dan met andere toetsen) combinaties gemaakt als:

CTRL + CMD + Links = Window op het linker helft van het scherm snappen
CTRL + CMD + Rechts = Window op het rechter helft van het scherm snappen
CTRL + CMD + Omhoog = Window maximaliseren
CTRL + CMD + Omlaag = Window naar vorig standaard formaat los van de scherm randen

Werkt perfect!

En daar kan je op op kwart-delen van het scherm snappen door linker-boven hoek te slepen e.d. (of ook met shortcuts instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CRXDelSol schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:45:
[...]

[afbeelding]

Van de makers van BTT, maar dan echt een specifieke app bedoelt voor dat snap gebeuren. Heb net als bij Windows (maar dan met andere toetsen) combinaties gemaakt als:

CTRL + CMD + Omlaag = Window naar vorig standaard formaat los van de scherm randen

Werkt perfect!

En daar kan je op op kwart-delen van het scherm snappen door linker-boven hoek te slepen e.d. (of ook met shortcuts instellen
En als je deze functionaliteit gratis wilt: download BetterTouchTool. Deze levert ook nog eens een berg functionaliteit voor je trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Daarom heb ik beide. BTT voor de 1001 meer multitouch bewegingen op mijn trackpad en mijn Magic Mouse, en BST voor het snapping gebeuren. BST is het in ieder geval helemaal waard. Werkt qua snapping veel uitgebreider dan BTT, en die werken prima samen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat LaTeX hier nog niet langsgeweest is. Veel beter dan Word wat betreft teksten van meer dan 2 pagina's, en dat sinds de late jaren 80.

http://www.tug.org/mactex/2011/

Suite downloaden, en TeXShop starten, met eventueel een van de meegeleverde pdf-handboeken ernaast.
Eens je een basis-preamble naar jouw smaak hebt samengesteld werkt 't perfect en hoef je veel minder tijd te verliezen aan layout dan in Word.
De leercurve is ook niet stijl, al hoewel het er schrikwekkend uitziet omdat je codes moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:55:

[afbeelding]

Dit is een plugin voor de nieuwste iChat die met OS Lion wordt meegeleverd en zorgt ervoor dat je na installatie direct met iChat kan inloggen op een MSN messenger account. Nog een beta dus functionaliteit is momenteel eigenlijk alleen maar beperkt tot tekstchatten. Maar voor mij ideaal, want geen gezeur meer met de bloaty MSN Messenger en geen ingewikkelde omwegen via Jabber om MSN in iChat te krijgen. Echt een aanrader wat mij betreft.
Dit ga ik vanmiddag even proberen, man wat heb ik hier lang op gewacht. Hopelijk krijgt de developer dit lekker stabiel met o.a. file transfers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
CRXDelSol schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:45:
[...]

[afbeelding]

Werkt perfect!

Ik zal er eens naar kijken. Mooie tip!
Maar... ik bedoelde juist zoiets voor het Windows platform (op naar kwart schermen te 'snappen'). Standaard doet Windows 7 alleen half/heel, etc.

Kan BST waarschijnlijk wel goed gebruiken. Ik gebruik 3 schermen; BTT is dan net wat te beperkt. Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Tweaks op 18-10-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:55:

[afbeelding]

Ik vind MSN voor Mac niet echt bloated hoor? Het is een verademing vergeleken met de Windows client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:06
jammer dat die ichat plugin nog zo buggy is door niet al je contacten te laten zien. Lijkt me namelijk best essentieel voor een IM client ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hij laat hier alle contacten wel zien, maar ik heb ook niet zoveel contacten in totaal. Verder werkt het wel aardig moet ik zeggen.

iChat vind ik wel wat fijner dan Adium, maar ze ontlopen elkaar niet veel als je Adium op de juiste manieren aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik zie ook gewoon alle contacten. Dat was niet meteen de eerste keer zo herinner ik me. Maar kwam daarna gewoon vanzelf goed. Ik hoop inderdaad ook dat ze de plu in stabiel krijgen met video en voice calls. File transfer zou inderdaad ook niet mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik heb nu 1Password zo goed als in gebruik en ik weet er mee om gaan.

Maar mijn vraag was of is...
Zijn er ook mensen dit programma gebruiken
en bepaalde paswoorden er niet in zetten zo ja van welke site zijn dat o.a.

Want ik kan me voor stellen dat je er niet alles er in gaat zetten i.v.m. hacken of het kraken van het programma.
Want er moet altijd in achterhoofd houden dat dit soort dingen kan gebeuren...

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Havelock schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:36:
Ik heb nu 1Password zo goed als in gebruik en ik weet er mee om gaan.

Maar mijn vraag was of is...

Want ik kan me voor stellen dat je er niet alles er in gaat zetten i.v.m. hacken of het kraken van het programma.
Want er moet altijd in achterhoofd houden dat dit soort dingen kan gebeuren...

Sebastian
Ik heb toevallig dit pakket deze week gekocht voor mijn mac en ipad. Ik kamp met de zelfde vraag. Overigens is het een fantastisch pakket. Men gebruikt een 128bit encryptie las ik maar, ik vraag me dus ook af hoe andere mensen het gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Havelock schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:36:
Ja hoor, ik gebruik het ook. Op mijn iMac, iPad én iPhone. Alleen op die laatste weet ik nog niet zo goed hoe ik het moet doen. Maar ik zet er alle passwords in! Ik vind dat gewoon ideaal!
Wat ik wel doe is elke maand het password van 1Password zelf wijzigen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze deal?
http://www.stacksocial.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is VirusBarrier Plus misschien ook een goede tool voor je Mac?
Ik gebruik hem nu 3 maanden en nooit problemen gehad.
Wel wil ik altijd snel neigen naar de grote merken, omdat ik dan denk dat een bedrijf als Intego ( Virusbarrier ) misschien alleen uit is op je data... Maar dat is ver gezocht lijkt me.
Goede virusscanner vanuit mijn perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:52
Van hoeveel mensen in dit topic verwacht je dat ze zeggen dat ze een virusscanner geïnstalleerd hebben? Ik ken echt niemand met een Mac die een losse virusscanner heeft aangeschaft.

Voor malware en andere zooi zit er eer een "scanner" ingebouwd in het OS welke op de achtergrond upgedated wordt tegen nieuwe threads.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ik mis het programma Calibre in de startpost. Dé tool voor het syncen van e-books op je e-reader of tablet.

Het programma is geheel gratis.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En niet om aan te zien zo lelijk... :D

Ik gebruik sinds twee maanden ook 1Password en het bevalt me erg goed. Ik zet gewoon "alles" erin overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
ZpAz schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:12:
Van hoeveel mensen in dit topic verwacht je dat ze zeggen dat ze een virusscanner geïnstalleerd hebben? Ik ken echt niemand met een Mac die een losse virusscanner heeft aangeschaft.
Nou, ik heb hem niet echt aangeschaft, omdat hij gratis is, maar ik gebruik al heel lang ClamXav.
Soms zie ik in de menubalk dat hij bezig is, maar je merkt er in de snelheid niets van.
Een paar maanden terug heb ik eens Sophos geprobeerd (ook gratis). Maar hier merkte ik bij het opstarten van bepaalde programma's dat het onderdeel "Intercheck" de boel gigantisch vertraagde.
Dus ben ik weer terug bijn ClamXav.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
ClamXav gebruikt de ClamAV engine, en wordt onder linux gebruikt om op mailservers Windows virussen te onderscheppen. Veel nut heeft het imho dus niet op OSX.
havana schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:48:
Ik mis het programma Calibre in de startpost. Dé tool voor het syncen van e-books op je e-reader of tablet.

Het programma is geheel gratis.
Ik snap niet dat veel mensen dit programma leuk vinden. Het staat echt ergens bovenaan in de lijst "mislukte interfaces". Ik gebruik nog liever een CLI tool om wat e-books te converteren.

[ Voor 60% gewijzigd door ZpAz op 27-10-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooi is het niet maar het doet wel wat het moet doen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een virusscanner dan echt niet nodig op een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we de discussie over virusscanners buiten dit topic laten? Kijk 'ns in de search wat hier eerder over geschreven is. Dit topic is bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 10-09 11:43
Ik kwam dit laatst tegen http://www.raven.io. Een browser met daarin al je social gebeuren. Nog in beta maar werkt grotendeels goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
MrOrange schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:11:
Ik kwam dit laatst tegen http://www.raven.io. Een browser met daarin al je social gebeuren. Nog in beta maar werkt grotendeels goed.
Ik heb deze er ook op staan, maar toch gebruik ik em op een of andere manier vrijwel nooit .. Dit omdat Google Chrome mijn favoriet is, en ik daar altijd alles in doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Laatst nog tegen deze aangelopen bij het zoeken naar een Cue Splitter:

XLD

Handig als alle "8" de cores van je i7 processor (iMac 27") ook een keer goed gebruikt worden hehe

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 14:46
@aramdin.
Ik vind XLD ook echt een topprogramma.
Soort van EAC (Exact Audio Copy) maar dan voor Mac.

XLD kan voor MP3 encoding gebruik maken van LAME, en ondersteunt ook secure rippen mbv accuraterip
(de geripte tracks worden geverifieerd tegen een online database, om er zeker van te zijn dat ze errorvrij zijn).

Kortom, echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

XLD is inderdaad een topprogramma! Ik merk echter wel dat ie niet altijd goed de CUE bestanden split. Dan blijven die 512 bytes.

Ik ben laatst Fantastical tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GjhrwPcdhBlc6fbcbMbbNMMh/full.png

Ik gebruikte hiervoor altijd CalendarBar, om mijn iCal afspraken snel te kunnen zien. Fantastical doet hetzelfde, maar is daarin fantastisch! De interface is mooier en deze heeft de mogelijkheid om afspraken toe te voegen of te bewerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ik zou je adviseren CleanMyMac niet te gebruiken. Het sloopt de helft van je applicaties, je krijgt het er maar lastig af en er is geen merkbaar verschil in performance.

Verder moet je maar kijken of je iets nuttigs vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Ik heb nog nooit last gehad met CleanMyMac en gebruik het al een hele tijd.. Nog mensen die problemen hebben?

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
VanWilder schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:59:
Ik heb nog nooit last gehad met CleanMyMac en gebruik het al een hele tijd.. Nog mensen die problemen hebben?
Ook nog nooit problemen gehad met CMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Michie23 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:25:
[...]

Ook nog nooit problemen gehad met CMM
Zelfde hier doet wat hij moet doen een alternatief is misschien c cleaner die er nu ook voor mac is.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastical ziet er wel tof uit, maar het is wel duur! €14,99!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ben ik de enige die het eigenlijk heel erg raar vind dat als je Pages, Keynote en Numbers koopt voor de Mac je hem eigenlijk ook gratis zou moeten krijgen voor de iPhone/iPad? En niet nog eens voor het product moet betalen wat je eigenlijk in feiten al gekocht hebt?

Ik kan er niet helemaal een verklaring voor vinden... iemand? 8)7

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Het zijn toch echt compleet andere versies van de genoemde programma's?
Vind het niet zo vreemd eerlijk gezegd.. Office voor Windows en Mac lijken ook op elkaar, maar worden toch los aangeschaft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Underworld schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:33:
Ben ik de enige die het eigenlijk heel erg raar vind dat als je Pages, Keynote en Numbers koopt voor de Mac je hem eigenlijk ook gratis zou moeten krijgen voor de iPhone/iPad? En niet nog eens voor het product moet betalen wat je eigenlijk in feiten al gekocht hebt?

Ik kan er niet helemaal een verklaring voor vinden... iemand? 8)7
Ik ga toch ook niet van Honda verwachten dat ze mij een Honda brommer geven bij mijn nieuwe Honda (auto)? Het is immers een vervoermiddel dat je net gekocht hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wolfos schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Ik zou je adviseren CleanMyMac niet te gebruiken. Het sloopt de helft van je applicaties, je krijgt het er maar lastig af en er is geen merkbaar verschil in performance.

Verder moet je maar kijken of je iets nuttigs vind.
Gebruik het al 4 jaar en vind het uiterst nuttig.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent, niet om request te plaatsen. Daarvoor mag je een topic openen

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 05-11-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
RnB schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:49:
XLD is inderdaad een topprogramma! Ik merk echter wel dat ie niet altijd goed de CUE bestanden split. Dan blijven die 512 bytes.

Ik ben laatst Fantastical tegengekomen:

[afbeelding]

Ik gebruikte hiervoor altijd CalendarBar, om mijn iCal afspraken snel te kunnen zien. Fantastical doet hetzelfde, maar is daarin fantastisch! De interface is mooier en deze heeft de mogelijkheid om afspraken toe te voegen of te bewerken. :)
Zit er idd goed uit, maar schrok toch ff van het prijskaartje :x

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Alleen jammer dat de airport ondersteuning plug-in er alleen voor windows is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:17:
[...]

Alleen jammer dat de airport ondersteuning plug-in er alleen voor windows is....
Kan je dan geen gebruik maken van Airfoil?
Vroeger had het wel een vertraging van het geluid maar dit zou opgelost moeten zijn?

Don't shoot me if 'm wrong, ik gebruik het al een tijd niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Met airfoil werkt het wel idd, maar het zou mooier zijn als het meteen werkt.
Het is nog in Beta stadium dus misschien komt het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent, niet om request te plaatsen. Daarvoor mag je een topic openen

[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 05-11-2011 17:43 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:52
Gratis programma MPEG Streamclip is ook erg handig (als die al niet opgenoemd is). Design van het programma is niet erg mooi maar het werkt perfect. Je kan videos converteren, of gewoon delen van de video eruit halen (zowel voor audio als video).

Zo ongeveer elk video bestand is hier mee te converteren.

Link:
http://www.squared5.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik kwam een goed gratis alternatief tegen voor iStat Menu: MenuMeters.
Hiermee kun je eenvoudig je CPU, memory, netwerk en schijven monitoren vanuit je menubar. Je hebt veel verschillende weergave opties.

Afbeeldingslocatie: http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/MenuMetersMenubar.png

Hier kun je MenuMeters downloaden:
http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Afbeeldingslocatie: http://mac.appstorm.net/wp-content/uploads/2010/08/mac-clipmenu-99.jpg

ClipMenu

Clipboard History

ClipMenu can manage clipboard history. You can record 8 clipboard types, from plain text to image.
To paste a recorded item, you just pop up menu by invoking the shortcut key, and select a menu item from the menu.

Snippet
You can also register texts you frequently use, like e-mail addresses, user IDs and so on, as snippets. You can paste these snippets from the menu, too.

Voor mij onmisbaar, zeker het snippet menu is super handig!
Na Quicksilver, de meest gebruikte app op m'n mac's

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Raveon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:42:
[afbeelding]

ClipMenu

Clipboard History

ClipMenu can manage clipboard history. You can record 8 clipboard types, from plain text to image.
To paste a recorded item, you just pop up menu by invoking the shortcut key, and select a menu item from the menu.

Snippet
You can also register texts you frequently use, like e-mail addresses, user IDs and so on, as snippets. You can paste these snippets from the menu, too.

Voor mij onmisbaar, zeker het snippet menu is super handig!
Na Quicksilver, de meest gebruikte app op m'n mac's
Gebruik ik SimpleClipboard voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 10:17
ipv coconutBattery gebruik ik istatPro. Geeft veel meer info, en is ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39
Bij sommige Bowtie themes krijg ik niet de juiste font, maar een lelijke met schreef (waarschijnlijk omdat font in theme niet gevonden kan worden). Ipv dat een moderne schreefloze gebruikt wordt, Arial, Verdana, Tahoma, Helvetica oid, maar niet zo een Times New Roman achting font, wat er niet uit ziet op je desktop.
Edit #zoveel: Show package contents, edit theme files, juiste font gevonden en gedownload, breedte aangepast, nu is ie naar wens. :)

[ Voor 161% gewijzigd door VincentG op 15-11-2011 17:48 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Zo gisteren Coda gekocht, moet mijn weg nog even vinden, maar ziet er veelbelovend uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Coda is een zeer fijne tool, voor webdevelopment op osx wel mogelijk de fijnste :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 09:22
Zelf een tijdje gezocht naar een programma om EAC van mijn windows pc om te zetten naar bruikbare files voor itunes, en ben uitgekomen bij MAX je kan zelf kiezen naar welk formaat je ze omzet zelf gekozen voor AIFF omdat dit vergelijkbaar is met EAC/WAVE en zo helemaal geen compressie toepast! Daarnaast wordt de tags opgehaald en kun je deze aanpassen plus eventuele albumart toevoegen.

http://sbooth.org/Max/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Aloys schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:18:
Coda is een zeer fijne tool, voor webdevelopment op osx wel mogelijk de fijnste :-)
Inderdaad een fijne editor.
Persoonlijk vind ik Espresso ook een heerlijke applicatie, enige wat hieraan ontbreekt is het support voor SVN (Subversion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Heeft Coda nog steeds irritante css-bugs erin zitten? Had half jaartje geleden Coda gedownload om te proberen, en aangezien mij OSX op NL staat, nam Coda dat over. Vervelende bijwerking: als je een css-fontstack ging maken, stond er ipv font-family: sans-serif; het volgende: font-family: schreefloos;.

Developer van Coda gemaild en wel bevestiging gekregen dat ze er naar gingen kijken, maar ondertussen mooi Espresso aangeschaft (heerlijk programma).

• xoniq
Mj2sL schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:20:
Heeft Coda nog steeds irritante css-bugs erin zitten? Had half jaartje geleden Coda gedownload om te proberen, en aangezien mij OSX op NL staat, nam Coda dat over. Vervelende bijwerking: als je een css-fontstack ging maken, stond er ipv font-family: sans-serif; het volgende: font-family: schreefloos;.

Developer van Coda gemaild en wel bevestiging gekregen dat ze er naar gingen kijken, maar ondertussen mooi Espresso aangeschaft (heerlijk programma).
Coda heeft daar geen last van, al de tijd dat ik het gebruik nooit zoiets meegemaakt, en mijn OSX (Lion) staat ook op Nederlands.

Ben nu zelf ook weer in Espresso, vind die op een of andere manier lekkerder werken, voelt wat minder druk aan, en meerdere projecten open is voor mij op mijn werk toch wel een must ..

Verwijderd

Eén van de ergernissen (voor mij dan) is dat programma's niet echt afsluiten als je ze weg klikt.
Eindelijk iets op gevonden RedQuits
Dus als je nu een programma sluit met het knopje linksboven sluit hij ook daadwerkelijk af.
Ook al is het misschien niet echt nodig om programma's echt af te sluiten, ik vind het toch prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TotalFinder is al vaker voorbij gekomen, maar vreemd genoeg staat ie nog niet in de TS. Afijn, dit is een perfecte plugin voor Finder met een aantal zéér handige functies

- CMD+X : knippen (zal wel weer niet in de filosofie van Apple passen ofzo, maar voor mij onmisbaar!)
- tabs in je Finder
- folders bovenaan zetten

Je kunt een gratis trial downloaden, daarna moet je lappen. Ik heb de $18 er graag voor over.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 25-11-2011 08:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Eens met ^^, kan ook niet zonder totalfinder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfred staat er ook niet tussen eventjes option + space en je kan zoeken op je computer en op internet.

http://www.alfredapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:56

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:04:
Alfred staat er ook niet tussen eventjes option + space en je kan zoeken op je computer en op internet.

http://www.alfredapp.com/
.. en Alfred kan veel meer dan dat, zeker met de PowerPack.
Even wat uitrekenen, bijvoorbeeld. Appeltje + spatie "1024 /8"
Screensaver aanzetten (de Control+Alt+Del van de Mac). Appeltje + spatie "s"
Effe snel alle externe volumes dismounten.Appeltje + spaties + "eject"
iTunes pauzeren: hoeps, telefoon gaat!: appeltje+spatie + p

En met wat extensies: snel een tweet de wereld insturen: Appeltje + spatie, "tw Kletserdieklets"
Omnifocus project zoeken: Appeltje + spatie "ofind project"
Screencapture (kan nooit die toetsaanslagen onthouden): Appeltje + spatie, "ss i"
Alarmpje instellen: Appeltje + spatie, "alarm 14:00 Je moet NU weg om de bus te halen"
Synoniempje zoeken: Appeltje + spatie, "syn lul" ('fallus, fluit, leuter, snikkel, sannie... :+ )

Werkelijk een _/-\o_ programma.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
CRXDelSol schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:30:
[...]
Ben nu zelf ook weer in Espresso, vind die op een of andere manier lekkerder werken, voelt wat minder druk aan, en meerdere projecten open is voor mij op mijn werk toch wel een must ..
Ik ben het hier helemaal mee eens. Espresso voelt om de een of andere reden gewoon beter aan. Dom argument ik weet het maar Espresso gebruikers zullen wel snappen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Laatst online: 11-09 19:16
Iemand toevallig een tooltje waarmee je de xbox controller (wired) kan gebruiken? Heb deze al geprobeerd maar geen succes. Controller functioneerd goed zodra geïnstalleerd maar in-game pakt die hem niet.
Verder als ik hem uit USB haalt dan werkt mijn wireless toetsenbord en trackpad niet meer en lijkt alles te crashen, dus een shutdown is dan nodig om weer iets te kunnen doen.
http://tattiebogle.net/in...ectRoot/Xbox360Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Weten jullie of Albert ook wortels uit kan rekenen, zoals Wolfram Alpha? Gewoon 'sqrt 25' werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
s1ck schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:48:
Iemand toevallig een tooltje waarmee je de xbox controller (wired) kan gebruiken? Heb deze al geprobeerd maar geen succes. Controller functioneerd goed zodra geïnstalleerd maar in-game pakt die hem niet.
Verder als ik hem uit USB haalt dan werkt mijn wireless toetsenbord en trackpad niet meer en lijkt alles te crashen, dus een shutdown is dan nodig om weer iets te kunnen doen.
http://tattiebogle.net/in...ectRoot/Xbox360Controller
Ik heb datzelfde probleem! Echt irritant, al de maker gemaild maar die heeft nog niets teruggestuurd.
Ik dacht dat ik de enige was met dat probleem, en dat het aan mijn hardware lag.
Voorheen had ik dus nergens last van, ik heb die drivers jarenlang gebruikt zonder probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Wolfos op 26-11-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:20:
Weten jullie of Albert ook wortels uit kan rekenen, zoals Wolfram Alpha? Gewoon 'sqrt 25' werkt niet.
Neem aan dat je Alfred bedoelt? Ik heb geen idee maar om meer te kunnen heb je sowieso het powerpack nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik heb even een simpel vraagje over het programma 1password: mijn vader vroeg zich wat af over het programma.
Wat als je het hoofd wachtwoord kwijt ben...
Kan zomaar gebeuren dat je het hoofd wachtwoord kwijt ben of niet meer weet.
Hoe kan ik dan achter het hoofd wachtwoord komen is daar een manier voor of is dat simpel niet mogelijk.

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Havelock schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:25:
Ik heb even een simpel vraagje over het programma 1password: mijn vader vroeg zich wat af over het programma.
Wat als je het hoofd wachtwoord kwijt ben...
Kan zomaar gebeuren dat je het hoofd wachtwoord kwijt ben of niet meer weet.
Hoe kan ik dan achter het hoofd wachtwoord komen is daar een manier voor of is dat simpel niet mogelijk.

Sebastian
Als je het hoofdpassword kwijt bent, ben je alles kwijt!
Als het makkelijk zou zijn om dit weer te achterhalen, zou het ook niet echt veilig zijn.
Ik verander mijn masterpassword elke maand en ben het nog nooit vergeten.
Ik moet het elke dag wel 1 of 2 keer intikken, dus dan vergeet je het ook niet zo makkelijk.
Het voordeel: je hoeft maar 1 password te onthouden!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Wolfos schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:20:
Tip: Enable the advanced calculator in preferences and start your calculation with '=' to do more complex equations. The advanced calculator is based on GCMathParser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
iTunes pauzeren: hoeps, telefoon gaat!: appeltje+spatie + p
Jep, stukken makkelijker dan de pauze knop bij f8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

ZpAz schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:56:
[...]

Jep, stukken makkelijker dan de pauze knop bij f8.
Ik gebruik een extern toetsenbord bij m'n laptop, en daarop doet de F8 knop het niet. Bovendien kan ik Appeltje+Spatie, P makkelijker raken dan dat miezerig kleine F8 toetsje..

YMMV natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
funske schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:05:
[...]

Als je het hoofdpassword kwijt bent, ben je alles kwijt!
Als het makkelijk zou zijn om dit weer te achterhalen, zou het ook niet echt veilig zijn.
Ik verander mijn masterpassword elke maand en ben het nog nooit vergeten.
Ik moet het elke dag wel 1 of 2 keer intikken, dus dan vergeet je het ook niet zo makkelijk.
Het voordeel: je hoeft maar 1 password te onthouden!!
Misschien dat ze in toekomst wel iets erop verzinnen als je het masterpaswoord kwijt ben wie weet...
En dan zat ik meer aan te denken om het gemaild krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lol @ Alfred App. Die special button is een grappige toevoeging :) .
http://support.alfredapp.com/features:advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
LePlatDuJour269 schreef op maandag 28 november 2011 @ 07:49:
[...]

Ik gebruik een extern toetsenbord bij m'n laptop, en daarop doet de F8 knop het niet. Bovendien kan ik Appeltje+Spatie, P makkelijker raken dan dat miezerig kleine F8 toetsje..
appeltje/command + spatie opent bij mij spotlight.

edit: :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we dit topic houden voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent ;) Vragen en discussie over bijvoorbeeld Alfred kan in een apart topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 21:51
Ik heb wat geweldige apps gevonden.

Alles is gratis!

Raven - Browser
http://raven.io/index.html
+ Web Appstore
+ Appsbar met extra sub apps voor de site zelf.
+ Snel
+ Gebruiksvriendelijk
- Geen Nederlandse taal
- Hoe sluit je tabs? 8)7
- Beta versie, dus crasht af en toe

Blu-ray - Video-speler
http://www.macblurayplayer.com/
Het is een soort van VLC met een mooie look!
+ Mac/PC
+ Mooi design
- Geen tot nu toe

Bluray Player heb ik al een tijdje. Raven pas vandaag.

Geniet ervan!

Groetjes Hassoow93!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bij Raven kan je tabs sluiten door je muis op een tab te houden, dan wordt het 'favicon' een kruisje waar je op kan klikken om de tab te sluiten .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Laatst online: 11-09 19:16
*snip* verzoeken horen in een apart topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 01-12-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik draai vanaf nu windows programma's op m'n mac met WinOnX, zo tevreden over! Hier een video hoe het werkt (bewijs dat het super snel en simpel is!): YouTube: How to install Windows Programs on Mac with WinOnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Robberto schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:52:
Ik draai vanaf nu windows programma's op m'n mac met WinOnX, zo tevreden over! Hier een video hoe het werkt (bewijs dat het super snel en simpel is!): YouTube: How to install Windows Programs on Mac with WinOnX
Gewoon nieuw frontend voor WINE dus. Alsof we er daar nog niet genoeg van hebben. Crossover, Cider, WineSkin, WINE zelf, etc.

Als de WINE developers .NET 3.5 niet snel aan de praat krijgen vrees ik dat het programma ten dode is opgeschreven. Er komen helemaal geen nieuwe supported apps bij, de paradepaardjes van jaaaaren geleden (Guild Wars, WoW, fossiele versies van Office) zijn nu nog steeds de apps die het beste werken. Natuurlijk zijn er apps gebaseerd op die oude technologieën die nog wel werken, maar .NET 3.5 (en ondertussen 4.0, en straks 5.0) applicaties zullen niet gaan werken.

EDIT: en zo te zien zijn mensen helemaal niet zo tevreden met WinOnX. Loop jij hier een beetje reclame te maken ofzo? Gemiddeld 2/5 sterren, 2 reviews en beiden zeggen ze "programma werkt niet".

[ Voor 40% gewijzigd door Wolfos op 30-11-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Haha, nee ik maak zeker geen reclame voor WinOnX, ik werd vandaag op school getipt op dit programma dus dacht zal eens kijken of het al bekend is. Maar die reviews zeggen niks, in die video werkt het wel, alleen de mensen die klagen reageren natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Taco HTML edit is super relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Laatst online: 21:17
Ziet er interessant uit, ik vind zelf meer Espresso en Coda vrij prijzig aangezien ik het niet dagelijks gebruik. Kan je ook files openen via ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ik zie wel eens tutorials en als iemand klikt op zijn/haar muis dan komt er een animatie van een druppel in het water oid.

Hoort dat bij de software van bijv. Screenium die dus opnemen of kan het ook met een apart programmaatje? Ik ben namelijk regelmatig mijn muis kwijt :P

Edit: Sorry had niet goed gelezen waar dit topic voor is...

[ Voor 9% gewijzigd door LesCacques op 03-12-2011 15:33 . Reden: Niet goed gelezen waar dit topic voor is ]

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:12:
Eén van de ergernissen (voor mij dan) is dat programma's niet echt afsluiten als je ze weg klikt.
Eindelijk iets op gevonden RedQuits
Dus als je nu een programma sluit met het knopje linksboven sluit hij ook daadwerkelijk af.
Ook al is het misschien niet echt nodig om programma's echt af te sluiten, ik vind het toch prettiger werken.
Cmd+Q ?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Ik wil ook een duit in het zakje doen;

http://www.abyssoft.com/software/teleport/

één keyboard en muis gebruiken bij twee verschillende Mac's. Maar dit is nog niet alles! Drag&drop functie voor bestanden en klembord kopie.

[ Voor 21% gewijzigd door Hokkie op 03-12-2011 19:47 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.