Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe TV voor mijn ps3, daarnaast kijk ik veel films op m2ts en mkv formaat. Deze stuur ik direct van mijn pc via HDMI naar mijn tv toe. Ik heb een budget van de rond de €500 a €600. Ik heb al heel wat internetsites afgezocht ven ben vandaag ook even wat winkels binnengelopen.

Ik heb eigenlijk maar een paar eisen voor mijn tv, namelijk Full HD, het liefst 42", minstens 2 HDMI ingangen. Daarnaast heb ik ook wat ingelezen op het forum over het 24P probleem. Ik kijk vrijwel nooit blu rays van schijfjes maar stream vaak alles naar mijn tv. Geldt dit 24P probleem dan ook voor mij of betreft dit alleen als je kijkt vanaf een fysieke blu ray schijf? Daarnaast wil ik in de toekomst graag een nieuwe 5.1 set kopen en wil deze dan ook graag aan kunnen sluiten op de TV.

Ik liep vandaag de scheer en foppen binnen en zag deze tv in de aanbieding de LG 42LV3550 voor €469.95 (ik heb geprobeerd om de link van Tweakers eraan toe te voegen maar weet niet meer hoe dit moet :S).

In mijn ogen een prima TV voor deze prijs, het design sprak mij meteen, de TV is Full HD, 2011 model, 3 x HDMI. Ik vroeg me alleen af of deze aansluiting voldoende is om in de toekomst mijn 5.1 aan te sluiten: Verbinding (Audio): Audio Digitaal (S/PDIF)

edit: Kan ik in de toekomst hier ook digitale tv opsluiten? Deze opties heeft de TV:
DVB-T, DVB-C en DVB CI+ Ziggo gecertificeerd

Alvast bedankt,

Wouter

[ Voor 4% gewijzigd door woutertje6 op 23-08-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Spdif is goed voor surround van de interne tuner, niet voor bluray waarschijnlijk maar een BR speler heeft ook spdif uit voor surround. Beste synchronisatie krijg je met een receiver met hdmi.
Met CI+ gaat het ook met ziggo werken.

Enige punten om nog even op te letten zijn de kijkhoek en eventuele inputlag (!= reactietijd) voor gamen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Voor jouw bedget kun je een Panasonic plasma tv kopen. Dan lijkt me keus niet erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:47
Ter aanvulling hier even een snelle pricewatch met de eisen (max €600, FullHD, HDMI, 24p, 2010-2011).
Heb het formaat 37"-42" aangehouden voor je.

Zoals OLVG aangeeft, kan je voor dit bedrag ook een Panasonic P42S30 kopen. Menig tweaker is van mening dat je met dit budget de beste prijs/kwaliteit verhouding krijgt met een Plasma. Voor wat meer informatie over deze TV's en verschil LCD en Plasma kun je in recente topics hier nog rondneuzen.

Bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Bedankt voor de berichten! In de winkel werd mij de Panasonic TX P42S30E ook al aangeraden, echter was ik niet zo gecharmeerd van het design. De LG is in mijn ogen veel mooier, maar als het beeld van de Panasonic zoveel beter is moet ik toch eens goed gaan nadenken. Ik zal nog maar eens een keer langs de winkels lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is inderdaad een beetje de keus tussen design en beeldkwaliteit, maar ik zou zeker de Panasonic overwegen, zeker in deze prijsklasse is plasma zoveel mooier dan lcd qua kleurechtheid :)

Voor de rest raad ik je aan zelf eerst wat dingen uit te zoeken. Als jij ziet dat de tv Ziggo gecertificeerd (DVB-C + CI+) is en DVB-T (Digitenne e.d.) ondersteunt, dan lijkt het me toch logisch dat hij digitale tv weer kan geven? Verder kun je natuurlijk met google vrji eenvoudig uitvinden dat S/PDIF een digitale uitgang is waar ook 5.1 overheen kan naar je 5.1-set.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.