Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 10:16
Ik werd aangeraden om maar een eigen topic hier voor te gaan.
Ik zoek dus een 40-42 inch tv met een budget dat gaat tot ~600.
Ik kom van een panasonic 32LZD80F en dat is eigenlijk mijn vegelijkings punt, want ik wil het liefst een tv die minimaal deze evenaart maar het liefst natuurlijk beter is.
Ik gebruik de tv vooral voor tv en films kijken, en ook gaming met mijn ps3 en wii.
en ik was zelf dus op de panasonic 42s30 en de samsung 40d5000 uit gekomen in mijn budget.
Ik heb deze zowie zo al in de winkel gezien, als mede de panasonic 42G20 en 42G30, mijn vriendin zag bij deze flikkering en bij de s30 niet, verschil was wel de G's zagen we in de mediamarkt en de s30 in de block, dus misschien kan dat iets te maken gehad hebben met de verlichting in de winkels?

Natuurlijk hebben bij zo hun voor en nadelen voor zover ik gezien hebt.
40d5000
+ Plat
+nauwelijks randen.
+ 4HDMI

-Edge Led
-100 euro duurder dan de s30

?Laag stroom gebruik

42S30
+ Beeld ziet er mooier uit.
+ rond de 500 euro

-toch een kleine kans op inbranden
- Hogere piek energie gebruik

Maar mijn vraag is welke is het beste voor gaming? met input lag enzo, ik kan van deze tv's hier niet zo heel veel over vinden alleen in een samsung topic hier, met de melding dat iemand met de d5000 dit niet waarneemt.
En is er in die prijs klasse misschien wel een betere tv te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, je zit met een probleem qua gaming. Plasma televisies hebben vaak een lage input lag en een snelle reactietijd. LCD's hebben tegenwoordig ook wel een snelle reactietijd, maar de input lag verschilt heel erg.
Qua plasma zit je qua input lag dus beter, maar bij games heb je vaak icoontjes die continue op dezelfde plek zitten... dit kan weer inbranden of je kan last krijgen van image retention (soort van tijdelijk inbranden).

Persoonlijk vind ik LCD TV's vaak stijlvoller dan plasma TV's van Panasonic. Vooral dat ze dun zijn natuurlijk en het feit dat het beeld er ook zwart uitziet als de TV uit staat, terwijl bij plasma TV's dit grijs is.

Ik heb geen informatie kunnen vinden over de input lag. Als je nu geen problemen hebt met de TV die je nu hebt, dan is het verstandig om een TV te vinden met evenveel of minder input lag. Dan zit je altijd wel goed.

Moet de TV per se 40-42 inch zijn? Anders kan je bijvoorbeeld ook kijken naar de LG 50PZ250. Ondersteunt ook 3D én is 50 inch. Kost nét iets meer dan 600 euro, maar je budget was ongeveer 600 euro dus moet wel lukken.
pricewatch: LG 50PZ250 - nadeel is wel weer plasma en risico op inbranden (ook al is die kans heel klein, je hoeft de TV maar één keer vergeten uit te zetten op een stilstaand plaatje dag en nacht... :9).

De pricewatch: Samsung UE40D5000 heeft wel wat goeie reviews.

Het beste kan je zelf de twee TV's vergelijken, de voor JOU voor- en nadelen opschrijven en dan voor de TV gaan die 'wint'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ja het is wel 40-42 max 46 veel groter ben ik eigenlijk bang dat het weer te groot gaat worden. Bovendien vindt ik lg een (onterecht?) een minder merk dan deze 2 tv's maar goed.
Maar inderdaad de input lag van deze 2 tv's is niet te vinden maar van mijn oude ook dus schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:13:
Tja, je zit met een probleem qua gaming. Plasma televisies hebben vaak een lage input lag en een snelle reactietijd. LCD's hebben tegenwoordig ook wel een snelle reactietijd, maar de input lag verschilt heel erg.
Qua plasma zit je qua input lag dus beter, maar bij games heb je vaak icoontjes die continue op dezelfde plek zitten... dit kan weer inbranden of je kan last krijgen van image retention (soort van tijdelijk inbranden).
Tegenwoordig valt dat inbranden reuze mee. Wat essentieel is dat hoe de tv de eerste 100 uur als hij aanstaat wordt gebruikt. Je hebt DVD's die constant een andere kleur weergeven. Als je dat een paar nachten laat draaien ben je al een heel eind en is de kans dat je inbranders krijgt veel kleiner. Van image retention heb ik zo af en toe wel last van maar echt storend vind ik het niet omdat het eigenlijk na een paar minuten verdwenen is.

http://www.eaprogramming.com/downloads/download_main.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

magnifor schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

Tegenwoordig valt dat inbranden reuze mee. Wat essentieel is dat hoe de tv de eerste 100 uur als hij aanstaat wordt gebruikt. Je hebt DVD's die constant een andere kleur weergeven. Als je dat een paar nachten laat draaien ben je al een heel eind en is de kans dat je inbranders krijgt veel kleiner. Van image retention heb ik zo af en toe wel last van maar echt storend vind ik het niet omdat het eigenlijk na een paar minuten verdwenen is.

http://www.eaprogramming.com/downloads/download_main.htm
Inbranden is nog zeker mogelijk. Als jij bijvoorbeeld je PS3 aanzet in op een donderdagochtend, vertrekt en vergeet je TV uit te zetten en komt vrijdagavond pas weer terug... dan is er wel een kans dat er iets is ingebrand (zeker als je games in een dynamische mode draait, wat velen doen).

Plasma is voor veel mensen nog steeds iets wat 'verzorging' vereist. LCD koop je, kalibreer je misschien een keer en klaar. Plasma moet je toch op dingen letten.

----------------------
@Spartaan1986
Tja, je kan je input lag van je TV testen door er een andere monitor aan te hangen (het liefst CRT, zonder input lag) en dan een timer op te zetten op het scherm. Dan kan je een foto maken en zie je het verschil.

Als ik in de pricewatch de prijs 0-640 euro kies, grootte van 40 t/m 46 inch en verder Full HD aankruis zijn er 73 TV's gevonden.

Verder heb ik ingesteld dat het introductiejaar 2011 moet zijn, zodat je een recente TV hebt. Als ik dan nog "24p" aanzet (voor films). Dan kom ik uit op een Sony LCD: pricewatch: Sony Bravia KDL-40CX520. En inderdaad de S30 van Panasonic: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30

Met de Sony heb je meer aansluitingen en de X-Reality Pro Engine, qua input lag en reactietijd zit je uiteraard goed bij de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb de LG 42LK530 vandaag gekocht. Met een prijs van €454 leek mij dat een prima keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:48:
[...]

Inbranden is nog zeker mogelijk. Als jij bijvoorbeeld je PS3 aanzet in op een donderdagochtend, vertrekt en vergeet je TV uit te zetten en komt vrijdagavond pas weer terug... dan is er wel een kans dat er iets is ingebrand (zeker als je games in een dynamische mode draait, wat velen doen).

Plasma is voor veel mensen nog steeds iets wat 'verzorging' vereist. LCD koop je, kalibreer je misschien een keer en klaar. Plasma moet je toch op dingen letten.
Als je een LCD meer dan 24 uur op hetzelfde beeld zet (wat dus het geval is in jouw voorbeeld) dan heb je reële kans dat je image persistance krijgt. Is weliswaar tijdelijk maar inbrandend beeld is ook mogelijk op LCD schermen. Het enige wat ik met mijn plasma heb gedaan is het inspelen, daarna nooit meer iets aan gedaan. Heb nog steeds geen inbranders gehad terwijl dat ding soms de hele dag aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ik ben er nog steeds niet over uit, maar ja dat komt je kan je geld maar 1 keer uit geven en je wilt aan iets zo goed mogelijk.
Conclusie is wel voor met veel zon licht in de kamer zijn ze allemaal krap waar die sony misschien nog het beste scoort, want ja de s30 heeft gewoon niet zo hoge brightness peak las ik en de samsung een leuke reflecterende plaat voor het scherm.

Nog een klein vraagje bij alle duurdere plasma's zo als de G20,G30 enzo zag mijn vriendin in de winkel trillingen. maar bij de s30 niet kan dit komen doordat er in de duurdere modellen een neodpd(ofzo) scherm zit?

is er overigens al iemand achter gekomen of de d5000 nou 24p heeft of niet.
en wat is er eigenlijk het voordeel aan van 24p

[ Voor 9% gewijzigd door Vrietje op 02-09-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vrietje schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:55:
Ik ben er nog steeds niet over uit, maar ja dat komt je kan je geld maar 1 keer uit geven en je wilt aan iets zo goed mogelijk.
Conclusie is wel voor met veel zon licht in de kamer zijn ze allemaal krap waar die sony misschien nog het beste scoort, want ja de s30 heeft gewoon niet zo hoge brightness peak las ik en de samsung een leuke reflecterende plaat voor het scherm.

Nog een klein vraagje bij alle duurdere plasma's zo als de G20,G30 enzo zag mijn vriendin in de winkel trillingen. maar bij de s30 niet kan dit komen doordat er in de duurdere modellen een neodpd(ofzo) scherm zit?

is er overigens al iemand achter gekomen of de d5000 nou 24p heeft of niet.
en wat is er eigenlijk het voordeel aan van 24p
Volgens mij hebben alle Sony TV's ook een glasplaat (weet het niet 100% zeker!). PDP betekent Plasma Display Panel. Gewoon marketing dus. Het ligt ook aan de 'oudheid' van de TV (dus niet wanneer het model is geintroduceerd). Ik las dat die trillingen na een tijd minder worden en dan stoppen... misschien hing die S30 er al veel langer.

Ik kan geen info over 24p voor de D5000 vinden. 24p is gebruikt bij blu-ray films: 24 filmpjes per seconde. De meeste TV's draaien programma's standaard op bijvoorbeeld 25 frames per seconde. Dit zou betekenen dat een TV bij een blu-ray film één frame per seconde steeds dubbel moet laten zien (daar kan het lijken alsof het beeld stottert - niet iedereen ziet het). Bij 24p zijn er echt maar 24 beeldjes per seconde in beeld en dus geen dubbele beeldjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 02-09-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ja ik weet ook wel dat die s30 het mooiste beeld heeft en waarschijnlijk de beste tv van dit stel.
Maar goed ik ben gewoon bang dat ik me te veel zou storen aan de minpuntjes zoals het tijdelijke inbranden van logo's enzo. De samsung is het mooiste qua design, heeft in de winkel best wel mooi beeld, maar kennelijk geen 24p als enige
Sony weet ik niet wel altijd mooi beeld, maar niet echt mijn merk voor tv's .
Dus ja ik baal ervan dat ik er niet uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vrietje schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:21:
Ja ik weet ook wel dat die s30 het mooiste beeld heeft en waarschijnlijk de beste tv van dit stel.
Maar goed ik ben gewoon bang dat ik me te veel zou storen aan de minpuntjes zoals het tijdelijke inbranden van logo's enzo. De samsung is het mooiste qua design, heeft in de winkel best wel mooi beeld, maar kennelijk geen 24p als enige
Sony weet ik niet wel altijd mooi beeld, maar niet echt mijn merk voor tv's .
Dus ja ik baal ervan dat ik er niet uit kom.
Tja, als Sony niet echt je merk is voor TV's dan zou ik die als ik jou was af laten vallen.

Dan loopt het nog tussen Samsung en Panasonic. Je zegt dat het geen 24p heeft, maar kijk je dan ook echt blu-ray's? Of is het meer iets van "oh, 24p is een functie die veel tv's hebben, dat wil ik wel"? En tja, Panasonic... je moet jezelf afvragen of je kan stoppen met zorgen maken over eventueel inbranden. Als je er steeds 'paranoide' over bent, dan zal je er ook veel meer opletten (op een gegeven moment drukt je neus bijna tegen het scherm aan om een minimaal verschil te zien als je dit niet los kan laten). Als je je er te veel zorgen over maakt, zou ik gewoon voor de Samsung gaan. Kan je het loslaten... tja, dan beide TV's nog is goed met elkaar vergelijken. Schrijf bijvoorbeeld 10 dingen op die JIJ belangrijk vindt die een TV moet hebben. Ga daarna beide TV's vergelijken op basis van dat lijstje, de TV die er het minst aan voldoet valt af.
Pagina: 1