Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgebruikers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe led/plamsa tv.
Budget maximum: 1200 euro.
Groote 117 cm of meer.

Deze weekend richting mediamarkt en saturn getrokken en daar overtuigden ze me om voor een plasma TV te gaan, zeker omwille van de grote van de tv die ik wens.
Zij vertelden me dat de tv veel mooier en realistischer beeld oplevert. Volgens wat ik kon zien was dat ook zo.
Zijn er nadelen aan plasma tvs?

Ik heb mijn oog laten vallen op volgende plasma tv:
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/samsung-ps51d6900/

Dit waren mijn keuzes voor de led tvs:
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/samsung-ue46d6200/
http://www.plattetvdiscou...duct/sony-kdl46ex720baep/

Wat zijn jullie ervaringen ?

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Genoeg te vinden over de voor en nadelen van beide technieken, komt zo'n beetje in elk TV topic wel weer aan bod. Plasma heeft in vergelijking met LCD vooral 'secundaire' problemen: minder fel (bij zonlicht), mogelijke retentie, zoem etc, maar het beeld is inderdaad vaak natuurlijker.

Zie ik goed dat je in een fysieke winkel aan het vergelijken bent en vervolgens van plan bent online de aanschaf te doen?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ja ik ben in een fysieke winkel gaan kijken en dan thuis vergeleken qua prijs.
Blijkbaar komt die http://www.plattetvdiscounter.nl/ er zeer goedkoop uit, zeker voor ons Belgen en service lijkt heel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:00
Heb je ook naar deze gekeken. Sharp LC-46LE630E. Deze led tv heeft een realistischer beeld. Ondanks dat het een led tv is.

http://www.franklin.nl/pa...sie-sharp-lc-46le630e.asp

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er ook een mooie tv uit, enkel 100HZ ? Maakt dat veel verschil tussen 200 HZ en 100 HZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je al eens op Google gezocht? Genoeg info over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Over de verschil van de aantal HZ heb ik geen verstand van. Ik zie nml het verschil tussen 50HZ en 100HZ. Maar ik heb zelf 4 tvs in huis. Waarvan er 1 plasma (samsung) 2 LCD tv (sharp en samsung) en 1 LED tv (Sharp). Persoonlijk vind ik de samsung plasma en Sharp led en lcd tv rustig beeld geven. Daarin tegen vind ik de samsung LCD tv een felle en harde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb er veel zien staan in mediamarkt waarbij er duidelijk niet echt een verschil was tussen 100 hz en 200hz. Alles hangt precies af van welk merk.
Vandaar mijn vraag of die sharop goed presteerd ondanks het een 100 hz tv is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ik vind persoonlijk een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de samsung. Ik zat voor een 2 weken terug in dilemma tussen de LC-32LE630E en de samsung UE-32D6500. Heb de 2 zelf vergelijken bij Franklin.nl in de winkel. Toch vond ik het beeld een stuk fijner om naar te kijken van de sharp.

Momenteel ben ik er dik mee tevreden. Deze Sharp heeft een realistisch beeld, geen ghosting en ondersteund (tot nu toe) alle bestanden om films via usb af te spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door pinokkia op 22-08-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ga voor de Samsung d6900 plasma! Super tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
De topic zou moeten zijn: Plasma of LCD?
Qua LCD's zijn nog steeds de Samsung met CCFL het best qua contrast, uniformiteit en minimale inputlag. Edge LED LCD's barsten van clouding een backlight bleeding en zijn totaal niet uniform. Direct LED met Local Dimming hebben enorme problemen met de witbalans en de gamma waarden. Plasma's hebben weinig helderheid bij kamers met veel natuurlijk licht en blijven toch altijd een zorgenkindje met betrekking tot retentie en eventueel inbranden vooral de 3D Plasma's met Short Stroke Phosphors.

Gezien je budget zou je kunnen kijken voor de volgende TV's:
- Panasonic TX-42GT30
- Panasonic TX-50ST30
- Samsung LE40D7000/8000
- Sony 40HX723
- Sony 40HX800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf 100hz is het eerder hun true-motion techniek die van belang is.Die true motion geeft je een beetje het soap-opera effect in films door tussen de 24 fps nog een aantal frames bij te genereren. Zeéér vloeiend, maar soms dus ook met kleine berekeningsfoutjes in het beeld (bvb. als iemand door een bos loopt omdat de tussenframes te complex/moeilijk worden om te berekenen)

Ook scrollende tekst wordt hierdoor scherper en beter leesbaar

600hz is gewoon marketingpraat dus ;) Vanaf 100hz zou je je scherm in ieder geval niet meer zien flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier is al heel veel over gezegd, zoals hier bijvoorbeeld. Kort gezegd zijn er enkele feiten/meningen om rekening mee te houden:

LCD:
+ Weinig reflecties van omgevingslicht
+ Doet het goed in een lichte omgeving
+ Kan goed tegen het langdurig weergeven van contrastrijke statische beelden
+ Zuiniger (vooral led) dan plasma*
- Kijkhoek soms beperkt afhankelijk van de paneeltechniek ((S)IPS, PVA, MVA...), controleer in de winkel
- (edge-)led geeft vaak geen egaal licht, waardoor vooral donkere scenes er niet mooi uitzien
- Qua inputlag in de regel trager dan plasma

Plasma:
+ Doorgaans natuurlijkere kleuren
+ Meer contrast in 1 beeld dan lcd
+ Iedere pixel geeft zelf licht, dus het scherm is egaal verlicht
+ Kijkhoek maximaal
+ Komt het best tot zijn recht in een wat verduisterde kamer
+ Lage inputlag
+ Meer details in snel bewegende beelden door veel hogere responstijden van pixels
- Sommige mensen vinden het beeld van plasma's trillen bij grote lichtgekleurde vlakken, hoewel dat na verloop van tijd minder wordt.
- Glasplaat spiegelt meer dan de gemiddelde lcd, dus redelijk ongeschikt voor in de serre overdag.
- Langdurig weergeven van stilstaande beelden geeft 'image retention' en in extreme gevallen inbranden **
- Verbruik hoger dan lcd's, maar kijk aub niet naar maximaal verbruik, want het verbruik van een plasma is afhankelijk van de weer te geven beelden: witte pixels verbruiken meer dan zwarte pixels.

* Al is het verschil op jaarbasis tientjeswerk bij normaal kijkgedrag.
** Zoek even op dit forum als je de termen niet kent.

Beide technieken hebben hun voor- en nadelen. De verschillen zijn veel kleiner dan jaren geleden, maar ze zijn er nog wel. Je moet voor jezelf bepalen wat je wil. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik plasmafan ben, maar ik heb het bovenstaande rijtje zo objectief mogelijk gemaakt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.