Zoektocht naar 40-42" TV - Plasma geen optie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:47
Ik ben behoorlijk van mijn stuk na 3/4 uur discussie met een verkoper over LCD vs Plasma.

Achtergrond
Sinds begin deze maand ben ik op zoek naar een nieuwe 40-42" TV.
Het gebruik in het kort: (HD) IPTV, Blurays/dvd's en PS3 met een budget van ~€700.
Na menig uur onderzoek gedaan te hebben op Tweakers, AVForums & reviews gelezen te hebben kwam ik tot de conlcusie dat de Panasonic P42G30 geen slechte kon zijn.

Nu ben ik vandaag bij een elektronica-groothandel gaan kijken, door de aanwezige expert geholpen en werd mij gevraagd waarom ik in godsnaam een plasma wilde kopen? Plasma's worden uitgefaseerd volgens hem en de EU zou ze gaan verbieden (stroomverbruik).

Argumentatie tegen plasma:
- Pioneer is er failliet aan gegaan, ondanks dat ze de beste schermen hadden.
- Panasonic maakt nu ook LCD, omdat daar de toekomst in zit en plasma gaan uitfaseren.
- Grote merken als Philips, Sony maken ze niet dus zijn ze inferieur aan (Led)LCD
- Burn-in is nog steeds een groot risico (er hing een P50VT20-showmodel 5 maand oud met duidelijk logo/tekst ingebrand)
- De superieure Picture Quality vervaagd op termijn (Dit is inherent aan gas volgens hem)
- Beelden op een plasma trillen/zijn onrustig (er hing een P42GT20 met inderdaad irritante beeldtrillingen als je goed keek)

Advies verkoper
In plaats van het aanschaffen van een plasma raadde hij mij aan te kijken naar de LG 42LW4500 te kijken. Hij waarschuwde wel dat LG niet het beste merk is, maar dat het binnen mijn budget een goede optie was.

Uit zijn verdere uitleg en tips over het uitzoeken van een LCD TV vermoed ik dat hij wel kennis van zaken heeft. Hij waarschuwde bijvoorbeeld voor bleed-problematiek bij Edge-lit LCD's en gaf aan dat CCFL voor mijn doeleinden misschien zelfs meer bang-for-my-buck geeft.

Zijn de uitspraken die hij doet over plasma gegrond?
En de zoektocht naar een goede TV continues... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Plasma uitgefaseerd???

Watvoor een dozenschuiverwinkel ben je geweest?

De grote bedrijven maken geen Plasma's meer omdat deze duurder zijn om te maken en meer kwaliteitscontrole vergen. Een ander groot nadeel is dat een Plasma TV onder winkelverlichting slechter beeld lijkt te hebben dan een LCD, dit komt omdat de lichtopbrengst van een Plasma TV lager is dan een LCD. De meeste mensen kopen nog altijd op wat ze zien in een winkel en relativeren niet naar hun thuis situatie waar geen sprake is voor tientallen TL-balken. Een winkel geeft een heel vertekent beeld van een TV. Nou ben ik persoonlijk van mening dat de verschillen tussen een high-end Plasma en LCD niet wereldschokkend zijn maar beide technieken hebben hun voor- en nadelen.

Ik ben het absoluut eens met de verkoper om een LCD te nemen met CCFL ipv Edge LED of zelfs Direct LED. CCFL is veel meer doorontwikkeld en heeft veel voordelen op LED. CCFL kan beter geblokkeerd worden waardoor de zwartwaarden lager zijn met behoudt van schaduwdetails, CCFL verlichting is meer uniform waardoor je minder last heb van clouding en backlight bleeding en omdat een CCFL backlight niet actief gestemd hoeft te worden resulteerd erin dat er sowieso minder sprake is van inputlag.

Plasma TV's kunnen nog absoluut inbranden en laat je niets anders vertellen ondanks inspelen, dit kan je zoveel mogelijk uitsluiten door altijd op je Plasma TV te letten. Een Plasma is en zal altijd een zorgenkindje blijven ten opzichten van een LCD. Sja gewoon één of twee keer per week een half uurtje white wash draaien en niet meerdere dagen achter elkaar uren lang dezelfde games spelen, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Plasmapaniek! Ligt er net aan wie je treft en waar de marges/premies zitten.

in het kort:

- Volgens mij is Samsung marktleider tegenwoordig, en die maken wel gewoon plasma. Ook LG trouwens, laten dat nu net twee grotere paneel-producenten zijn.

- Pioneer maakte gewoon te dure schermen voor een te kleine markt, dat kun je van Panasonic niet zeggen: die zijn erg scherp geprijsd.

- Panasonic maakt ook LCD/LED omdat daar meer vraag naar is en ze ook een commercieel bedrijf zijn, maar ze zijn nog vol bezig met de ontwikkeling van plasma (zie de huidige VT30 reeks die steeds bij de beste uit de tests komt, en de professionele series)

- Bij normaal gebruik is burn-in geen probleem. In de winkel wordt wel eens vergeten een film uit het menu te halen en staat dat makkelijk een paar uur op een stil beeld en dat is inderdaad niet handig. TV/Film/Games is in principe geen probleem. We hadden een 50VT20 met een logo vol in beeld ingebrand (die stond elke dag zeker 3 uur op het BR-menu stil te staan) en dat is met een paar weken opletten ook weer verdwenen.

- Plasma verliest helderheid, CCFL verkleurt, LED doet ook vast raar op termijn. Op zich gewoon te weg te kalibreren. Beeldtechniek is meestal niet het eerste wat kapot gaat, dat zit vooral in voeding/electronica etc.

- Trillingen komen inderdaad voor (vooral bij helder beeld) en daar kun je gevoelig voor zijn, op een lagere stand dan dynamisch valt het al erg mee is mijn ervaring.

met een beetje oppassen is plasma geen enkel probleem. Of LCD/LED misschien toch beter geschikt is hangt vooral af van je wensen: overdag in een te heldere kamer (directe zon bijvoorbeeld) is plasma nu eenmaal in het nadeel en heb je voordeel van de felheid van LED.
's Avonds heeft een plasma wel een veel rustiger contrast (geen bleeding of dynamische backlight!) en dat heeft voor mij de doorslag gegeven.

Laat je niet gek maken, en probeer eens een plasma bij iemand thuis te bekijken in plaats van in de showroom. Als je eenmaal voor plasma valt is er geen LED die in de buurt komt, maar dat is in de winkel lastig te beoordelen en het blijft een lastige afweging. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mr.paaJ op 16-08-2011 19:41 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Wat een pannenkoek...

Plasma's zijn nog steeds de meest natuurlijke kleuren met het vloeiendste/scherpste beeld. Vind je heel helder beeld mooi en hou je van harde/scherpe kleuren dan is een LED/LCD een betere oplossing.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Buck Naked schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:26:
Plasma uitgefaseerd???
Exact hetzelfde dacht ik dus ook eerst toen ik hem hoorde praten, maar begon er toch door te twijfelen.
Ik vind het niet netjes om een bedrijfsnaam te noemen op de adviezen van 1 aanwezige expert, dus dit laat ik in het midden. ;)
Ik ben het absoluut eens met de verkoper om een LCD te nemen met CCFL ipv Edge LED of zelfs Direct LED. CCFL is veel meer doorontwikkeld en heeft veel voordelen op LED. CCFL kan beter geblokkeerd worden waardoor de zwartwaarden lager zijn met behoudt van schaduwdetails, CCFL verlichting is meer uniform waardoor je minder last heb van clouding en backlight bleeding en omdat een CCFL backlight niet actief gestemd hoeft te worden resulteerd erin dat er sowieso minder sprake is van inputlag.
Ik denk dat ik dan de CCFL LCD nog een kans geef en wat topmodellen ga vergelijken met de Panny G30.
mr.paaJ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:29:
met een beetje oppassen is plasma geen enkel probleem. Of LCD/LED misschien toch beter geschikt is hangt vooral af van je wensen: overdag in een te heldere kamer (directe zon bijvoorbeeld) is plasma nu eenmaal in het nadeel en heb je voordeel van de felheid van LED.
's Avonds heeft een plasma wel een veel rustiger contrast (geen bleeding of dynamische backlight!) en dat heeft voor mij de doorslag gegeven.

Laat je niet gek maken, en probeer eens een plasma bij iemand thuis te bekijken in plaats van in de showroom. Als je eenmaal voor plasma valt is er geen LED die in de buurt komt, maar dat is in de winkel lastig te beoordelen en het blijft een lastige afweging. ;)
Heldere tegen argumentatie, waar ik me eigenlijk ook beter in kan vinden. Lichtinval moet geen probleem zijn. Raam aan de noordkant en anders zijn er altijd nog gordijnen! :+
Heb menig avond naar een Samsung PS-42C91 films & sport zitten kijken bij een vriend en een plasma ansich vind ik qua contrast & kleurweergave stukken realistischer dan een aantal LCD's.
Schizo007nl schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:25:
Wat een pannenkoek...

Plasma's zijn nog steeds de meest natuurlijke kleuren met het vloeiendste/scherpste beeld. Vind je heel helder beeld mooi en hou je van harde/scherpe kleuren dan is een LED/LCD een betere oplossing.
Tja, ik zag daar dus op een Samsung LCD een potje voetbal Twente-AZ, de grasmat leek wel fluoriserend groen! Knallende kleuren zijn niet mijn ding, liever de realistische kleuren van een Sharp Aquos!

Tijd dus om naast de P42G30 nog een shortlist LCD's te maken ter vergelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Ik kon overigens bij een tv-boer de P42GT20 (showmodel sinds januari) meenemen incluis 2 3d-brillen voor €750,-

Lijkt me geen slechte koop ten opzichte van een G30? 3D interesseert me niet echt, maar 2d schijnt die ook best goed te zijn.
Maar vraag me af of een showmodel kopen wel zo verstandig is als ik die verhalen over 3h Bluray-menu, ingebrande logo's etc hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Don Juansen op 16-08-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Don Juansen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:38:
Ik kon overigens bij een tv-boer de P42GT20 (showmodel sinds januari) meenemen incluis 2 3d-brillen voor €750,-

Lijkt me geen slechte koop ten opzichte van een G30?
Maar vraag me af of een showmodel kopen wel zo verstandig is als ik die verhalen over 3h Bluray-menu, ingebrande logo's etc hoor.
Los van het eventuele inbranden moet je ook rekening houden met de branduren van een plasma tv. Ik zou niet voor de GT20 gaan gezien het verschil in paneel met een G30.. 3D is een leuke extra, maar dan zou ik doorsparen voor de ST30 in feite de opvolger van de GT20. De nieuwe GT30 heeft een beter paneel (vergelijkbaar met de VT20)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Schizo007nl schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Los van het eventuele inbranden moet je ook rekening houden met de branduren van een plasma tv. Ik zou niet voor de GT20 gaan gezien het verschil in paneel met een G30.. 3D is een leuke extra, maar dan zou ik doorsparen voor de ST30 in feite de opvolger van de GT20. De nieuwe GT30 heeft een beter paneel (vergelijkbaar met de VT20)
De GT20 kan met gemak vergeleken worden met de GT30 en wint het met gemak van de ST30. De GT20 heeft qua 2d en 3d dezelfde motion resolution als de GT30 en heeft vergelijkbare zwartwaarden met de VT30. De VT20 heeft betere zwartwaarden dan de VT30. Het grootste nadeel van de GT20 en VT20 is dat beide TV's geplaagd worden door floating blacks iets wat de G30, GT30 en VT30 geen last van hebben. De 2011 zijn ook minder inbrandgevoelig, hebben meer calibratiemogelijkheden en worden geleverd THX 3D.

Alles meegenomen doet de GT20 niet veel onder voor de GT30 en de VT20 niet veel onder voor de VT30. De G30 is een beduidend stapje lager. Mocht je de keuze hebben tussen een G30 en een nieuwe GT20 dan kan je absoluut beter voor de GT20 gaan. 3D hoef je niet te gebruiken maar het is een leuke feature, het is beter om een feature niet te gebruiken maar wel te hebben dan de feature niet te hebben maar wel te willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Schizo007nl schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Ja, maar je kunt uitgaan van 100.000 branduren tegenwoordig dacht ik? Stel dat die tv 12 uur per dag aanstond over 7.5 maand. Dan is 2700 uur toch niet zo veel? Leek me met 2 brillen voor die prijs gewoon best een goede deal.

Paneel van G30 is inderdaad een stuk beter. De ST30 & GT30 vormen de top met de VT30, maar ik vraag me af of het nou echt de ~€140-€240 waard is als je voor 2d gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Don Juansen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:58:
[...]

Ja, maar je kunt uitgaan van 100.000 branduren tegenwoordig dacht ik? Stel dat die tv 12 uur per dag aanstond over 7.5 maand. Dan is 2700 uur toch niet zo veel? Leek me met 2 brillen voor die prijs gewoon best een goede deal.

Paneel van G30 is inderdaad een stuk beter. De ST30 & GT30 vormen de top met de VT30, maar ik vraag me af of het nou echt de ~€140-€240 waard is als je voor 2d gaat.
De G30 en ST30 zijn nergens beter in dan de GT20 en het zou een slechte keuze om één van beide TV's boven de GT20 te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Buck Naked op 16-08-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Buck Naked schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:57:
[...]

Mocht je de keuze hebben tussen een G30 en een nieuwe GT20 dan kan je absoluut beter voor de GT20 gaan.[/b] 3D hoef je niet te gebruiken maar het is een leuke feature, het is beter om een feature niet te gebruiken maar wel te hebben dan de feature niet te hebben maar wel te willen gebruiken.
Je geeft echter in mijn quote aan dat de G30 een beter paneel heeft dan de GT20. Maar toch raadt je aan een nieuwe GT20 te kopen boven een G30?

Zal dan nog eens wat reviews moeten doornemen en langs moeten bij een Panny dealer, de GT20 is namelijk online €60,- goedkoper te vinden dan de G30.

Echter, de G30 bezit een G14 neoplasma paneel en de GT20 een G13 NeoPDP. Dat is toch best een verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door Don Juansen op 16-08-2011 21:12 . Reden: Voorgaande poster was nog niet klaar met post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Don Juansen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:07:
[...]

Je geeft echter in mijn quote aan dat de G30 een beter paneel heeft dan de GT20. Maar toch raadt je aan een nieuwe GT20 te kopen boven een G30?

Zal dan nog eens wat reviews moeten doornemen en langs moeten bij een Panny dealer, de GT20 is namelijk online €60,- goedkoper te vinden dan de G30.

Echter, de G30 bezit een G14 neoplasma paneel en de GT20 een G13 NeoPDP. Dat is toch best een verschil.
De techniek is in beginsel hetzelfde maar heeft een andere naam gekregen. Staar je niet blind op specs, ik ga uit van verrichten metingen en niet van een spec sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De nieuwere G30 is vooral verbeterd met zijn net wat strakkere vormgeving en de uitgebreidere Viera Connect. Dat maakt de goedkopere G(T)20 zeker nog de moeite waard.
Nieuwer paneel betekent in praktijk volgens mij vooral: net wat zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Buck Naked schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:26:
Plasma uitgefaseerd???

De grote bedrijven maken geen Plasma's meer omdat deze duurder zijn om te maken en meer kwaliteitscontrole vergen. Een ander groot nadeel is dat een Plasma TV onder winkelverlichting slechter beeld lijkt te hebben dan een LCD, dit komt omdat de lichtopbrengst van een Plasma TV lager is dan een LCD. De meeste mensen kopen nog altijd op wat ze zien in een winkel en relativeren niet naar hun thuis situatie waar geen sprake is voor tientallen TL-balken. Een winkel geeft een heel vertekent beeld van een TV. Nou ben ik persoonlijk van mening dat de verschillen tussen een high-end Plasma en LCD niet wereldschokkend zijn maar beide technieken hebben hun voor- en nadelen.

Plasma TV's kunnen nog absoluut inbranden en laat je niets anders vertellen ondanks inspelen, dit kan je zoveel mogelijk uitsluiten door altijd op je Plasma TV te letten. Een Plasma is en zal altijd een zorgenkindje blijven ten opzichten van een LCD. Sja gewoon één of twee keer per week een half uurtje white wash draaien en niet meerdere dagen achter elkaar uren lang dezelfde games spelen, probleem opgelost.
Direct LED is beter dan CCFL. CCFL is beter dan Edge LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
http://tweakers.net/price.../621/280634;283165;286295

Zoals je ziet, 3 tv's...net zo duur, respectievelijk LCD, LED en Plasma..

Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar plasma, de S30. Ook relevant voor TS?

Wat is het betere scherm? En de S30 uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De S30 is zeker leuk, maar geen NeoPDP dus echt minder goed dan een G20/30. Wel goedkoper natuurlijk, maar met een budget van 700 is het eigenlijk zonde om de rest niet ook uit te geven als je daarmee een echt beter scherm kan kopen.

Als hij net zo spiegelt als de U30 (MM model die redelijk gelijk zou moeten zijn behalve de aansluitingen) dan is dat wel iets om op te letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Ferdyvw schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:33:
http://tweakers.net/price.../621/280634;283165;286295

Zoals je ziet, 3 tv's...net zo duur, respectievelijk LCD, LED en Plasma..

Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar plasma, de S30. Ook relevant voor TS?

Wat is het betere scherm? En de S30 uberhaupt?
Uit die selectie valt voor mij de LCD Panasonic af, vanwege 50Hz. Heb begrepen dat 100Hz toch wel belangrijk is voor PS3 gaming. De Toshiba Edge-lit weet ik weinig vanaf, maar zoals eerder in dit topic vermeld werd kan edge-lit nog best wat problemen geven.

Ik heb zelf inderdaad ook nog naar de S30 gekeken, maar ga toch liever in de top van mijn budget zitten.
De S30 mist tov van G30:
- NeoPDP zoals mr. paaJ aangeeft
- Infinite Black (mindere zwartwaarden)
- AR Filter (meer last zonlicht)
- Geen THX (goede preset out-of-the-box calibratie)
- Geen isf mode (auto aanpassen aan omgevingslicht van scherm)

Vooral de eerste 3 zijn voor mij een gemis denk ik! Ik ga vanmiddag even naar een dealer om de G30/GT20 te bekijken, zal nog even laten weten wat ik vind.

[ Voor 12% gewijzigd door Don Juansen op 17-08-2011 14:19 . Reden: reactie selectie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

100Hz is niet zo belangrijk imo, zeker bij gaming zorgt het alleen voor extra inputlag omdat er een extra beeld nodig is om de beweging te kunnen berekenen. Daarnaast is 60fps uit je PS3 net zo vloeiend als de 25fps TV beelden door een 100Hz techniek gehaald ;).
Bij TV/film kan het meerwaarde hebben: het wordt allemaal wat vloeiender, maar ik vind de artefacten meestal storender eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
En hoe verhoudt de G20 zich dan tot de S30?

G20 is ouder? Maar qua specs? Is slechts 555 euro, wat toch aanzienlijk goedkoper is dan de G30

• Don Juansen
Vandaag naar het scherm van een P50ST30 staan kijken in een speciaalzaak. Ze hadden de G30 niet.
Zelfde paneel als in de G30, maar dan met Infinite Black Pro ipv Infinite Black. Misschien ook een leuke optie.

Moet zeggen dat het even wennen is. Geen flikkeringen kunnen waarnemen ofzo, maar vooral dat het beeld wat grainy lijkt. De realistische kleurweergave was wel een verademing na de LCD's van gister. Binnenkort ff een speciaalzaak iets verderop bezoeken die wel de G30 heeft.
Ferdyvw schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:41:
En hoe verhoudt de G20 zich dan tot de S30?

G20 is ouder? Maar qua specs? Is slechts 555 euro, wat toch aanzienlijk goedkoper is dan de G30
Kan je ook zelf even opzoeken, maar goed:
G30 vs S30 en hier de G20 vs GT20.

• Ferdyvw
Ik bedoelde dan ook de G20, die nu niet veel duurder is dan een S30.. ik ga voor de G20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
En heb je de G20 al gekocht?
Ik ben nu al bij 6 panasonic dealers geweest en nergens hangt de GT20, de G30 stond maar bij 1 zaak tussen andere toestellen SD kwaliteit af te spelen. Moet daar nog maar eens heen met usb-stick voor demo. Nu nog ff goed testmateriaal bedenken! Wel jammer dat ie niet te vergelijken is met de GT20 zo..

Specialist kon me ook nog de EX720 aanraden, maar eens wat reviews checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Don Juansen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:08:
En heb je de G20 al gekocht?
Ik ben nu al bij 6 panasonic dealers geweest en nergens hangt de GT20, de G30 stond maar bij 1 zaak tussen andere toestellen SD kwaliteit af te spelen. Moet daar nog maar eens heen met usb-stick voor demo. Nu nog ff goed testmateriaal bedenken! Wel jammer dat ie niet te vergelijken is met de GT20 zo..

Specialist kon me ook nog de EX720 aanraden, maar eens wat reviews checken.
Testmateriaal ?.

Earth 1080P.
The Universe 1080P
Human Planet 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:13
Hallo ik heb ook een heel kort vragje, eigenlijk zit een beetje met het zselfde als de topic opener,
Alleen mijn budget gaat tot ~600,
en ik was zelf dus op de panasonic 42s30 en de samsung 40d5000 uit gekomen in mijn budget.
Maar mijn vraag is welke is het beste voor gaming? met input lag enzo en is er in die prijs klasse misschien wel een betere tv te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Mektheb schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Testmateriaal ?.

Earth 1080P.
The Universe 1080P
Human Planet 1080P
Top! Ga dit weekend ff testen ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Je geeft aan dat je het beeld ziet trillen bij een plasma. In dat geval moet je goed nagaan of je wel plasma moet willen hebben. Ik heb ook een plasma gekocht G20 en hem na 3 dagen weer teruggebracht. Ik zie het namelijk ook trillen en kreeg branderige ogen na 10 minuten kijken. Lang niet iedereen ziet plasma TV's trillen, dus veel mensen kijken je schaapachtig aan als je het verteld. In iedere denkbare stand had ik er iig last van. Als je het niet ziet trillen, heb je een erg goede TV aan plasma.

Wees gewaarschuwd!

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

mr.paaJ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:33:
100Hz is niet zo belangrijk imo, zeker bij gaming zorgt het alleen voor extra inputlag omdat er een extra beeld nodig is om de beweging te kunnen berekenen. Daarnaast is 60fps uit je PS3 net zo vloeiend als de 25fps TV beelden door een 100Hz techniek gehaald ;).
Bij TV/film kan het meerwaarde hebben: het wordt allemaal wat vloeiender, maar ik vind de artefacten meestal storender eigenlijk.
Ik denk dat hij een scherm bedoelt dat 100 beeldjes per seconde kán vertonen. Niet de extra beeldtechnieken. Wat heb je aan een game die draait op 60 frames per seconde, als het scherm maar 50 keer kan verversen? Dan verlies je 10 beeldjes per seconde! :9
Vrietje schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:33:
Hallo ik heb ook een heel kort vragje, eigenlijk zit een beetje met het zselfde als de topic opener,
Alleen mijn budget gaat tot ~600,
en ik was zelf dus op de panasonic 42s30 en de samsung 40d5000 uit gekomen in mijn budget.
Maar mijn vraag is welke is het beste voor gaming? met input lag enzo en is er in die prijs klasse misschien wel een betere tv te vinden?
Je kan beter een apart, duidelijk (met veel info) topic aanmaken voor jezelf. Anders kaap je het topic van deze persoon.

[ Voor 28% gewijzigd door Uniciteit op 19-08-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
motormuis schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:05:
Je geeft aan dat je het beeld ziet trillen bij een plasma. In dat geval moet je goed nagaan of je wel plasma moet willen hebben. Ik heb ook een plasma gekocht G20 en hem na 3 dagen weer teruggebracht. Ik zie het namelijk ook trillen en kreeg branderige ogen na 10 minuten kijken. Lang niet iedereen ziet plasma TV's trillen, dus veel mensen kijken je schaapachtig aan als je het verteld. In iedere denkbare stand had ik er iig last van. Als je het niet ziet trillen, heb je een erg goede TV aan plasma.

Wees gewaarschuwd!
Zijn meer golven dan trillingen, maar dat ligt ook wel aan hoe je hem insteld.
Van de verschillende plasma's die ik heb gezien hebben ze het allemaal wel op een bepaalde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Uniciteit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:38:
[...]

Ik denk dat hij een scherm bedoelt dat 100 beeldjes per seconde kán vertonen. Niet de extra beeldtechnieken. Wat heb je aan een game die draait op 60 frames per seconde, als het scherm maar 50 keer kan verversen?
Elke TV kan 50fps en 60fps materiaal afspelen, daar heb je geen '100hz TV' voor nodig. Wil je meer fps dan moet je eigenlijk naar een monitor kijken, want dat accepteren TV's niet als input.

De 100hz techniek die in TV's gebruikt wordt berekent extra beelden voor 'vloeiender en scherper' beeld. Om een overgang te berekenen moet het volgende frame bekend zijn, dus heb je minimaal één frame vertraging en dan kost de berekening ook nog wat tijd. Voor snelle games dus juist niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Eindelijk tijd gehad om de P42G30 eens even met mijn eigen materiaal te testen. (Planet Earth 1080p, Human Planet 1080p & sample race-film 1080p).

Helaas pakte de TV mijn externe hardeschijf niet, dus kon ik nog niks met mijn materiaal. Toch ben ik er vrij zeker van dat ik met mijn budget ~7500-1000 euro geen betere tv kan vinden qua prijs/kwalitateit.

Ik was overigens wel erg onder de indruk van de strakke afwerking van de P42VT30, maar die is wel €600,- duurder dan de P42G30.

Als ik dan naar de GT30 of ST30 kijk, is daar de afwerking bijna gelijk aan de G30 of zie ik dat verkeerd?
Enige wat de ST30 & GT30 beter doen is Infinite Black Pro vs Infinite Black (en 3D, maar dat boeit me niet).

Dan mijn hamvraag: Ik kan de G30 voor €799,- bij een speciaalzaak halen, hij staat voor €730-765 in de pricewatch. Is het over het algemeen de meerprijs (€34-€69) de support waard om het bij een speciaalzaak te halen?

Als ik die VT30 nou zonder 3D brillen ergens voor rond de €1000 kon vinden was ik meteen verkocht! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Don Juansen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:54:

Na menig uur onderzoek gedaan te hebben op Tweakers, AVForums & reviews gelezen te hebben kwam ik tot de conlcusie dat de Panasonic P42G30 geen slechte kon zijn.
Hele goede keuze. Maar nu het volgende: je bronnen waarmee je tot de keuze voor de G30 kwam zijn objectief. Ik verdien geen euro meer als jij een Panasonic plasma koopt, datzelfde geldt voor de rest van de bezoekers hier alsmede sites als AVForums. De verkoper verkoopt liever een led omdat de voordelen daar op papier eenvoudiger aan te tonen zijn: het verbruik is een getal (in het geval van een LED-LCD constant, in het geval van een plasma pakken ze het maximum verbruik, terwijl het verbruik variabel is), contrast, hoe gemanipuleerd ook, is een getal (in real-life situaties scoort een plasma veel beter qua contrastwaarde, maar een LED kan volledig uit en veel feller aan, dus het contrast in een lab valt astronomisch uit). En bovendien zal een LED wel duurder zijn. Bovendien is (edge)LED een hype, want het is slechter qua uniformiteit dan een conventionele lcd met CCFL's.
Nu ben ik vandaag bij een elektronica-groothandel gaan kijken, door de aanwezige expert geholpen en werd mij gevraagd waarom ik in godsnaam een plasma wilde kopen? Plasma's worden uitgefaseerd volgens hem en de EU zou ze gaan verbieden (stroomverbruik).
Absolute onzin. Het verbruik van een plasma wordt doorgaans flink overdreven. Het maximale verbruik (enkele honderden watts als je een grote diagonaal neemt) valt vrij hoog uit omdat een heel scherm vol witte pixels veel meer energie verbruikt dan een heel scherm vol zwarte pixels (verbruik vrijwel verwaarloosbaar).
Argumentatie tegen plasma:
- Pioneer is er failliet aan gegaan, ondanks dat ze de beste schermen hadden.
- Panasonic maakt nu ook LCD, omdat daar de toekomst in zit en plasma gaan uitfaseren.
Panasonic maakt al _jaaaaaaaaaaaren_ LCD's en plasma's en ontwikkelen beide technieken. De mooiste televisies van Panasonic zijn plasma. Dat zeggen ze zelf ook.
- Grote merken als Philips, Sony maken ze niet dus zijn ze inferieur aan (Led)LCD
LCD verkoopt gewoon makkelijker. Plasma's zijn duurder en verbruiken wat meer, hoewel dat in de praktijk neerkomt op een tientje of 2-3 per jaar aan energiekosten en je dat bespaart op de aanschafprijs.
- Burn-in is nog steeds een groot risico (er hing een P50VT20-showmodel 5 maand oud met duidelijk logo/tekst ingebrand)
Ik heb toevallig als verkoper bij MM gewerkt. Daar hadden we een dure Kuro van Pioneer hangen met een demo-dvd van Bose. Die k*t-Bose systemen wilden niet in repeat blijven, dus keerden ze na 15 minuten terug naar het menu, wat logischerwijs inbrandde na maandenlang 99% van de tijd in beeld te zijn geweest. Thuis gebeurt je dat natuurlijk niet, dus inbranden is echt een non-issue.
- De superieure Picture Quality vervaagd op termijn (Dit is inherent aan gas volgens hem)
- Beelden op een plasma trillen/zijn onrustig (er hing een P42GT20 met inderdaad irritante beeldtrillingen als je goed keek)
Het is waar dat de superieure zwartwaarden van een plasma langzaam iets minder worden, maar het wordt nooit slechter dan een goede lcd. Wederom: in real life situaties kijk je niet naar een volledig zwart scherm, dus de backlight van een lcd kan niet volledig uit als hij witte en zwarte vlakken moet weergeven. Bij een plasma kan dat wel in 1 beeld, zonder compromis. De kijkhoek, uniformiteit, contrastverhouding en zwartwaarden van een plasma blijven de hele levensduur superieur.
Advies verkoper
In plaats van het aanschaffen van een plasma raadde hij mij aan te kijken naar de LG 42LW4500 te kijken. Hij waarschuwde wel dat LG niet het beste merk is, maar dat het binnen mijn budget een goede optie was.
Daar gaan we al: als tegenhanger van de plasma wordt een instap-lcd gepresenteerd. Een tv met edge-leds (dus zeer waarschijnlijk niet-uniforme verlichting) en een kijkhoek waar een plasma om moet lachen. Als je een vergelijkbare lcd wil, zou je een full-led moeten kopen, dus met led's achter het scherm ipv rondom het scherm. Liefst met zeer fijn verdeelde "local dimming". Maarja, dat kost 2-3x zoveel als de Panasonic G30 :)
Uit zijn verdere uitleg en tips over het uitzoeken van een LCD TV vermoed ik dat hij wel kennis van zaken heeft. Hij waarschuwde bijvoorbeeld voor bleed-problematiek bij Edge-lit LCD's en gaf aan dat CCFL voor mijn doeleinden misschien zelfs meer bang-for-my-buck geeft.

Zijn de uitspraken die hij doet over plasma gegrond?
En de zoektocht naar een goede TV continues... :P
De redenen om je een LED-LCD aan te raden zijn onduidelijk. Zijn argumenten tegen plasma zijn van die typische "ik heb dat ooit eens gehoord" argumenten. Ik heb zelf een Panasonic P42G20, de voorloper van de televisie die jij op het oog hebt en heb er absoluut geen spijt van. Ik heb geen inbrand of retentie-problemen en er flikkert niks (eerlijkheid gebied me te zeggen: de eerste dagen/weken trilde het beeld met felwitte scenes wel een beetje, maar dat is nu niet meer zo).

Edit: Oh, crap, zie nu pas dat dit een oude post is die ik quote. Als ik jou was zou ik hem bij een speciaalzaak halen, liefst diegene waar je ook gekeken hebt. Al is het maar voor de service dat je hem in het echt hebt gezien. Is met garantieafhandeling ook net even makkelijker. Als er af fabriek is mis mee is, ruilt die winkel hem kostenloos om, een webshop vraagt je op die tv even terug te sturen. Weet je wat dat kost? :o

Panasonic heeft overigens service aan huis voor deze tv's, dus daar hoef je het dan weer niet voor te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 30-08-2011 18:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Don Juansen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:49:
Als ik dan naar de GT30 of ST30 kijk, is daar de afwerking bijna gelijk aan de G30 of zie ik dat verkeerd?
Enige wat de ST30 & GT30 beter doen is Infinite Black Pro vs Infinite Black (en 3D, maar dat boeit me niet).
De ST is vrijwel gelijk van vorm en uitstraling aan de G30 maar een beetje grijzig, de GT heeft een veel strakkere rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
@Grrrrene: Haha, toch bedankt voor je heldere argumentatie. Ik begrijp dus goed dat voor de support online/offline niet heel veel zal uitmaken aangezien Panasonic aan thuis-service doet?
mr.paaJ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:30:
De ST is vrijwel gelijk van vorm en uitstraling aan de G30 maar een beetje grijzig, de GT heeft een veel strakkere rand.
Ik zal de GT30 nog eens even goed onder de loep nemen, maar verwacht dat €280,- betere looks niet echt waard is. Als ik dat doe, kan ik net zo goed meteen de VT30 nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:32
Ik zit dus in het zelfde schuitje.
Ik heb laatst bij een grote winkelketen de G30 bekeken. Ik sloot mijn Laptop aan via hdmi, en speelde een HD opname af van een kwalificatie van Formule 1

Video
Codec h264
Bitrate 14700 kbps
Resolution 1920x1080
Length 70 minutes
Quality HDTV

Nu zag ik steeds bij de banden van de auto's een soort van zaagtanden effect. Jaggies als ik mij niet vergis.

Daarna sloot de verkoper er een dvd speler op af met Batman the dark knight en liet me hoofdstuk 9 zien. Waar een helicopter op de voorgrond over de stad vliegt. Waarbij het beeld Pant. later pant het beeld weer met veel gebouwen op de achtergrond. Hierbij viel goed op de achtergrond niet "rolde" maar stoot gewijs bewoog.
Daarna deze zelfde scene op de 40ex720 afgespeeld daar liep het soepeler.

Dit druisde volledig tegen mijn gevoel in dat plasma sneller moet zijn. Maar heeft me wel aan het denken gezet.

wanneer ik dan het internet afzoek naar wat een goede tv moet zijn kom je uit op de ue40d6500
deze komt goed uit de test bij consumentebond
heeft een eisa award voor best buy
bij hdtvtest.co.uk komt deze er goed uit

En toch trekken de plasma's continue mijn aandacht.
Is de GT30 ook sneller dan de G30? Kan die sneller rekenen omdat deze bijvoorbeeld ook 3d aan moet kunnen? Dat bij die tv de beelden wel sneller en vloeiender zullen zijn?

1 van de grootste problemen is dat de GT30 NERGENS te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Don Juansen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:05:
@Grrrrene: Haha, toch bedankt voor je heldere argumentatie. Ik begrijp dus goed dat voor de support online/offline niet heel veel zal uitmaken aangezien Panasonic aan thuis-service doet?
Ik weet niet of er in de tussentijd wat veranderd is, maar vorig jaar moest je goed oppassen of je wel bij een officiele Nederlandse dealer kocht, dus een tv die afkomstig was van de importeur. Veel webshops importeren uit Duitsland en daar gaf Panasonic Nederland geen aan huis garantie op. Als het prijsverschil met de lokale winkel klein is, zou ik dus lokaal kopen, dan weet je zeker dat je een Nederlands model hebt. Of je moet even uitzoeken of de webshop Nederlandse modellen van de Nederlandse importeur verkoopt.

Maar nogmaals: dat zou inmiddels veranderd kunnen zijn, ik heb me daar sinds ik mijn P42G20 (van de MediaMarkt, dus origineel NL) heb niet meer in verdiept :)

@#ErikKam: Een en ander kan zomaar aan de settings van de tv liggen. Stond de een afgesteld voor vloeiende weergave en stond bij de ander die functie uit? Vergeet niet dat een verkoper die jou model A wil verkopen ipv model B niet schroomt om even wat settings te veranderen zodat tv B er niet zo best meer uitziet. Zie ook de totaal willekeurige ervaringen van mensen in de winkel. Ik zou eerder afgaan op onafhankelijke reviewsites. Als een plasmatelevisie pannende beelden niet vloeiend kon weergeven, was daar al wel melding van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Don Juansen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:05:

Ik zal de GT30 nog eens even goed onder de loep nemen, maar verwacht dat €280,- betere looks niet echt waard is. Als ik dat doe, kan ik net zo goed meteen de VT30 nemen :9
Dat is misschien wel waar, zeker als je bedenkt dat je van de VT30 nog de twee brillen en wifi dongle kunt verkopen ;)

Online of offline: als je het idee heb dat je wat aan de fysieke winkel hebtgehad is dat best wat meer waard, daar zitten nu eenmaal hogere kosten aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Grrrrrene schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:55:
[...]
@#ErikKam: Een en ander kan zomaar aan de settings van de tv liggen. Stond de een afgesteld voor vloeiende weergave en stond bij de ander die functie uit? Vergeet niet dat een verkoper die jou model A wil verkopen ipv model B niet schroomt om even wat settings te veranderen zodat tv B er niet zo best meer uitziet. Zie ook de totaal willekeurige ervaringen van mensen in de winkel. Ik zou eerder afgaan op onafhankelijke reviewsites. Als een plasmatelevisie pannende beelden niet vloeiend kon weergeven, was daar al wel melding van gemaakt :)
Dat zullen sommige verkopers misschien doen, maar het klinkt misschien raar... Maar dit leek eindelijk eens als een verkoper met verstand... Hij haalde voor mij de G30 van de stelling zette hem even apart, om daar de TV op de dvd aan te sluiten. Scene bekeken, het 1 en ander veranderen in de settings idd, kijken of het beter of slechter werd, zo een tijdje gespeeld, en soms werd het iets beter soms werd het iets slechter.

Dus daarom blijft mijn vraag. Is het zo dat een GT "sneller" is zodat dit vloeiender loopt. Het panneel kan het neem ik aan wel aan maar als de "berekening" achterblijft dan loopt dat deel niet soepel. En omdat 3D misschien wel meer rekenkracht kost dat deze sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ErikKam schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:54:
[...]

Dat zullen sommige verkopers misschien doen, maar het klinkt misschien raar... Maar dit leek eindelijk eens als een verkoper met verstand... Hij haalde voor mij de G30 van de stelling zette hem even apart, om daar de TV op de dvd aan te sluiten. Scene bekeken, het 1 en ander veranderen in de settings idd, kijken of het beter of slechter werd, zo een tijdje gespeeld, en soms werd het iets beter soms werd het iets slechter.
Het punt is dat een winkel waar 50-100 (?) tv's staan geen tijd heeft om iedere tv individueel op de optimale settings te zetten (qua kleur, contrast, helderheid, beeldprocessing...). Het kan zomaar zijn dat de functie om beelden tussen de bestaande beelden bij te bedenken bij de Panasonic niet aan stond. De Sony zal dan beelden hebben bedacht/berekend tussen de frames in, waardoor het vloeiender lijkt. Het nadeel daarvan is dat het onnatuurlijk lijkt (vind ik) en artifacts veroorzaakt in het beeld. Welke winkel was het trouwens, waar je keek?

Hebben ze bij de plaatselijke MediaMarkt niet een GT30 staan? Die hebben doorgaans een groot assortiment, dan kun je zelf zien of het schokt. Misschien ben ik er bijvoorbeeld veel minder gevoelig voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Grrrrrene schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:41:
[...]

Het punt is dat een winkel waar 50-100 (?) tv's staan geen tijd heeft om iedere tv individueel op de optimale settings te zetten (qua kleur, contrast, helderheid, beeldprocessing...). Het kan zomaar zijn dat de functie om beelden tussen de bestaande beelden bij te bedenken bij de Panasonic niet aan stond. De Sony zal dan beelden hebben bedacht/berekend tussen de frames in, waardoor het vloeiender lijkt. Het nadeel daarvan is dat het onnatuurlijk lijkt (vind ik) en artifacts veroorzaakt in het beeld. Welke winkel was het trouwens, waar je keek?

Hebben ze bij de plaatselijke MediaMarkt niet een GT30 staan? Die hebben doorgaans een groot assortiment, dan kun je zelf zien of het schokt. Misschien ben ik er bijvoorbeeld veel minder gevoelig voor :)
Nou dat was dus dit keer wel het geval. Hij nam goed de tijd voor me en we hebben al die opties uit geprobeerd het werd wel beter, maar helemaal vloeiend ging het nog niet. Hij heeft zelf ook thuis een sony dus daar kent hij wel meer de weg in. Maar zover ik het zien kon heeft hij de meeste instellingen weg aangepast.
Maar ik bedenk me nu net dat hij niet op cinema of thx heeft gestaan. Dat scheelt ook nog wel. Ga denk ik maar eens terug! :D

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met panasonic en me de belangrijke instel parameters kunnen vertellen?

PS nee bij de MM hebben ze de GT nog niet staan! Heb ze er al op aangesproken (A) maar ze willen er nog niet aan

[ Voor 3% gewijzigd door ErikKam op 31-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
mr.paaJ schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:31:
Dat is misschien wel waar, zeker als je bedenkt dat je van de VT30 nog de twee brillen en wifi dongle kunt verkopen ;)
Stel ik koop een VT30 en verkoop de 2 brillen + dongle voor ~ €250,- (is dat realistisch?). Dan kost de TV €1010 - 1100. Dan moet ik eigenlijk de volgende TV's ook gaan vergelijken:
LG Infinia 42LE8500 (Full-LED)
Samsung UE40D6530 (Edge-LED)
Sharp Aquos LC-40LE830E (Edge-LED)

Denk dat ik binnenkort de GT30/VT30 ook maar eens in een speciaalzaak moet gaan opzoeken. Puur ter vergelijk. Wordt de GT30 eigenlijk niet geleverd met brillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Don Juansen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:42:
[...]

Stel ik koop een VT30 en verkoop de 2 brillen + dongle voor ~ €250,- (is dat realistisch?). Dan kost de TV €1010 - 1100. Dan moet ik eigenlijk de volgende TV's ook gaan vergelijken:
LG Infinia 42LE8500 (Full-LED)
Samsung UE40D6530 (Edge-LED)
Sharp Aquos LC-40LE830E (Edge-LED)

Denk dat ik binnenkort de GT30/VT30 ook maar eens in een speciaalzaak moet gaan opzoeken. Puur ter vergelijk. Wordt de GT30 eigenlijk niet geleverd met brillen?
Ik denk niet dat het erg realistisch is 60 70 € voor de brillen misschien. Dongle, ik weet niet of je er iets voor krijgt... denk dat de meeste mensen met zon TV HD's afspelen van een Nas en dus een bedrade aansluiting willen.

De GT wordt zonder bril geleverd.

Dit vind ik trouwns wel een mooie site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Mjah, als ik er realistisch zo weinig voor krijg is de VT30 toch echt te duur.
Ga nog wel even de GT30 bekijken in de speciaalzaak hier (Enschede) en reviews doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met Hemmers in Enschede. Geen idee of ze de GT30 hebben, maar ze nemen de tijd voor je en hebben verstand van zaken.

Ik heb geen aandelen of belangen bij die zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Natuurlijk moet je geluk hebben, maar ik denk dat je (met een verkoopprijs vanaf 80) de brilletjes voor 60 ps kwijt moet kunnen raken. De dongle is online te vinden vanaf 80, dus 60 is ook daar een redelijke prijs voor. Niet iedereen wil een netwerk kabel naar te TV trekken, en maar weinigen hebben hem 'toevallig' al uit de muur komen.
Wil je ze eerder zo snel mogelijk kwijt dan kun je natuurlijk wat zakken, maar 150/180 voor de set is best haalbaar. Daarnaast krijg je dus nog het betere filter en strakkere afwerking.

Als je naar een (speciaal)zaak gaat, wees dan ook bereid niet de laagste internet-prijzen te betalen. Je gebruikt immers juist dat wat de fysieke winkel duurder maakt: het kunnen bezichtigen en vergelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 31-08-2011 19:33 . Reden: prijzen aangepast, zijn toch lager dan ik dacht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Grrrrrene schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:34:
Ik heb goede ervaringen met Hemmers in Enschede. Geen idee of ze de GT30 hebben, maar ze nemen de tijd voor je en hebben verstand van zaken.

Ik heb geen aandelen of belangen bij die zaak :P
Dat is de zaak waar ik ben wezen kijken ook. Ze hebben daar de G30, VT30 en menen de GT30 ook te hebben hangen. Ga morgen nog eens langs voor een bezichtiging.
mr.paaJ schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:27:
Wil je ze eerder zo snel mogelijk kwijt dan kun je natuurlijk wat zakken, maar 150/180 voor de set is best haalbaar. Daarnaast krijg je dus nog het betere filter en strakkere afwerking.

Als je naar een (speciaal)zaak gaat, wees dan ook bereid niet de laagste internet-prijzen te betalen. Je gebruikt immers juist dat wat de fysieke winkel duurder maakt: het kunnen bezichtigen en vergelijken.
Ben ook van plan het in de winkel te kopen, precies om de reden die jij aangeeft. Deze dagen nog even wikken & wegen tussen de G30/GT30/VT30 dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:42

Bever!

3

Toch blijft het triest dat detaillisten zo weinig kaas hebben gegeten van wat ze verkopen.
En even voor de duidelijkheid die hele plasma vs lcd discussie is typisch nederlands..

Lees gewoon de reviews, want hier in de winkel verkopen ze puur waar ze vanaf moeten of waar ze veel op verdienen. Daar komt ook nog eens bij dat plasma in uber fel tl licht vaak dof oogt, terwijl het thuis echt fel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

mr.paaJ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:00:
[...]

Elke TV kan 50fps en 60fps materiaal afspelen, daar heb je geen '100hz TV' voor nodig. Wil je meer fps dan moet je eigenlijk naar een monitor kijken, want dat accepteren TV's niet als input.

De 100hz techniek die in TV's gebruikt wordt berekent extra beelden voor 'vloeiender en scherper' beeld. Om een overgang te berekenen moet het volgende frame bekend zijn, dus heb je minimaal één frame vertraging en dan kost de berekening ook nog wat tijd. Voor snelle games dus juist niet geschikt.
Je vergist je. Dat is dus niet helemaal corrrect. Als je dus 60 beeldjes per seconde binnenkrijgt met een 50 Hz scherm, dan zal dat 50 Hz scherm ook maar 50 beeldjes per seconde kunnen laten zien. Een 100 Hz scherm is een scherm dat 100 beeldjes per seconde kan laten zien.

Je hebt ook het 'neppe 100 Hz': 50 Hz met backlight blinking.
Wat jij beschrijft is een 100 Hz scherm die gewoon alle beeldjes laten zien die binnenkomen, en daarnaast ook nog eens beeldjes verzinnen om het beeld er vloeiender te laten uitzien. Echter kan je dat gewoon uitzetten.

Ik heb het over een puur 100 Hz scherm dat 100 beeldjes per seconde kan laten zien (en dankzij zo'n scherm kunnen zie die extra beeldjes toevoegen zodat het beeld vloeiender wordt - dit kan je uitzetten zodat het enkel en alleen laat zien wat er binnenkomt. Als je dus 50 beeldjes per seconde binnenkrijgt van een game bijvoorbeeld op een 100 Hz scherm dan zal-ie elk beeldje gewoon 2x laten zien (of beter gezegd: het beeld blijft gewoon hetzelfde totdat de nieuwe data binnen is). Om het verder te verduidelijken: die 100 Hz techniek die jij bedoelt, denk ik, is een 100 Hz scherm waar tussendoor nieuwe beeldjes worden verzonnen (en dan zou je dus steeds een extra frame verzonnen door de TV krijgen). Maar zoals ik al zei: dit kan je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Elk toestel dat als '50hz' verkocht wordt, kan ook zonder problemen '60hz' aan. Met '100hz' bedoel ik inderdaad de frame interpolatie, wat wat mij betreft volledig overbodig is trouwens. Echte 100hz toestellen, die daadwerkelijk een 100hz signaal accepteren, bestaan niet.
ik denk dus ook dat we langs elkaar heen praten ;)

Dat is wat ik zeg. Dat fabrikanten dat vervagen met CMR en PMR en dergelijke doet daar niets aan af. Volgens mij heb ik het nog niet eens daarover gehad, dus ook niet 'neppe 100hz'. De 100hz die ik bedoelde is daadwerkelijk een TV met een 100hz paneel en frame interpolatie.

Frame interpolatie maakt het vloeiender, en daar zit inderdaad een scherm in dat 100/200hz (en 120/240...) daadwerkelijk kan weergeven (maar niet accepteert als input!) Afhankelijk van het merk moet je dan naar 100/200/400/600/800 zoeken, zonder dat uit de specs is op te maken wat nu echt extra berekend wordt en wat LED trucjes zijn.
Ik vind het lelijk, te veel rekenfouten en te vage specificaties, maar veel mensen willen perse meer hertzen en in de winkel is het erg makkelijk te verkopen (panasonic LCD in demo stand: paar seconden de F toets aan de zijkant indrukken ;))

Volgens mij kwam het standpunt uit 'geschikt voor ps3 gaming', en daar hoef je juist niet de interpolatie technieken voor te hebben, dat zorgt alleen voor vertraging, en daar heb je ook niet meer dan een 50/60hz paneel voor nodig om alle beelden te ontvangen.

-
600hz plasma is een vaste frequentie van het paneel, doet dus niet veel voor vloeiendheid want daar is de IFC voor. Het voordeel is dat alle gangbare frequenties (24/25/30/50/60) daar netjes in passen.

-
benodigd voor 50hz/60hz is respectievelijk 20/16ms responstijd, daar zitten huidige schermen ruim onder. 50Hz schermen kunnen dus makkelijk ook 60hz weergeven (en doen dat ook). Aangezien alle panelen minder dan 8ms responstijd claimen is de kans groot dat de zogenaamde 100hz panelen gewoon in 50hz TV's ook gebruikt worden. Immers, alles onder 10ms is geschikt voor 100hz als de aansturende electronica het maar goed afhandelt.

[ Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 31-08-2011 22:49 ]

• Don Juansen
Net bij Hemmers in Enschede 1080p materiaal getest vanaf mijn laptop via hdmi op de tv. Was erg onder de indruk van de kleuren en zwartwaardes. Beeld was ook niet onrustig, maar ik zag wel verticaal dat het beeld soms stotterde als camera naar links/rechts ging. met IFC aan werd het minder erg, maar soms nog steeds zichtbaar. Kan dit aan mijn materiaal liggen of puur de tv?

Ik heb zowel de G30 als de GT30 getest, beide zelfde situatie..

• ErikKam
Don Juansen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:27:
Net bij Hemmers in Enschede 1080p materiaal getest vanaf mijn laptop via hdmi op de tv. Was erg onder de indruk van de kleuren en zwartwaardes. Beeld was ook niet onrustig, maar ik zag wel verticaal dat het beeld soms stotterde als camera naar links/rechts ging. met IFC aan werd het minder erg, maar soms nog steeds zichtbaar. Kan dit aan mijn materiaal liggen of puur de tv?

Ik heb zowel de G30 als de GT30 getest, beide zelfde situatie..
Dat is bij het pannen van een camera he? Soort van zaagtanden effect...
Onder welke instelling keek je? cinema of thx of andere?
Dat viel mij dus ook op, vond ik ook irritant.

• Don Juansen
Ik keek onder THX. Die intelligent frames hielpen wel, maar vomd hwt toch storend. Weet niet zo goed wat de oplossing hier voor is.

• ErikKam
Don Juansen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:45:
Ik keek onder THX. Die intelligent frames hielpen wel, maar vomd hwt toch storend. Weet niet zo goed wat de oplossing hier voor is.
Dat is dus het probleem wat mij ook opviel bij de G30...
Dacht dat het aan de instellingen van de BCC lag maar niet dus...

vreemd
Misschien dat iemand hier bij tweakers er een oplossing voor heeft

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe stuur je de televisie aan? Stuur je niet per ongeluk 1080p24 met 60Hz door (dat "past" nml niet netjes)? Het beste is om de output frequentie aan de bron aan te passen, zo stuur ik met mijn HTPC mijn P42G20 aan in 1080pX waarbij X gelijk is aan de framerate van de bron. Feit blijft dat 1080p24 gewoon niet 100% vloeiend *is* bij pannende beelden... En weet je ook 100% zeker dat je laptop die beelden aan kan? Geeft hij het op het laptopscherm bijvoorbeeld wel vloeiend weer?

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 01-09-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Ik heb het vanaf mijn ASUS k53SV-SX146V verzonden over hdmi met VLC-player. Het afgespeelde bestand was een .mkv van 4.39Gb. Hij speelde die zelfde stukkenniet superglad op mijn laptop of ZR24W monitor, maar daat was het minimaal op en niet storend het was op de g(t)30 erger en storend.

Dit is dus geen veel voorkomend probleem bij deze types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
nou ik ben dus gisteren wezen kijken naar de g30 en de gt30. Kwa 2d zag ik geen verschil en ik vond de tv niet bijzonder op beeld prestatie. Vooral als 24p smooth film aan weed gezet (voor ''soepel'' afspelen nodig) traden er soms hele ergelijke fouten op. dus beter die optie uitlaten en dan iets minder soepel afspelen. Maar zoals verwacht kleurechtheid was prachtig. Maar ik neig nu toch meer naar een sony 40ex720. Die is ook mooi en wat rustiger in mijn ogen, maar op de kleuren moet je wel wat inleveren.
Pagina: 1