Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 21:02
Rev! schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Vreemd hier reageerden ze iedere keer binnen het kwartier ? :?
Naar welk adres stuur je het dan?
En wat hebben ze jou gecommuniceerd?

Wat doet Fnac met de orders (zoals bij mij) waarbij een 16GB en 32Gb is besteld?

[ Voor 14% gewijzigd door Vjenne-ICT op 27-08-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met Duitsland is dat ze de touchpad niet buiten het land willen verzenden, of als ze het toch doen, ze het met Hermes Pakketenversand of zoiets doen, hetgeen niet bepaald een goede reputatie geniet.

Zo heeft mijn broer een Omnia 7 gekocht bij een handelaar die via Hermes stuurt en na 6 weken heeft hij zijn telefoon nog steeds niet! Stel je eens voor. En je hebt er dan al lang voor betaald. De handelaar laat niks horen, Hermes laat niks horen, eBay zegt dat je het zelf moet oplossen etc. Nu kan hij die aankoop hopelijk laten annuleren door tussenkomst van Paypal of desnoods de bank, maar ik vrees er voor.

Mijn Omnia 7 komt trouwens ook uit Duitsland, maar dat was binnen 3 dagen hier via DHL. Je moet dan nog eens speciaal onderhandelen, of het gaat, jawel, via Hermes.

Dus die Touchpad & Hermes: no thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:03:
[...]

Naar welk adres stuur je het dan?
En wat hebben ze jou gecommuniceerd?

Wat doet Fnac met de orders (zoals bij mij) waarbij een 16GB en 32Gb is besteld?
Gewoon via het contact formulier op hun site, en zie mijn eerdere berichten waarvoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Rev! schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:19:
[...]

Gewoon via het contact formulier op hun site, en zie mijn eerdere berichten waarvoor,
Hoe kan ik bij het formulier komen? Mijn Frans is niet zo goed, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakoz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 21:33
melvinnie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:59:
[...]

Hoe kan ik bij het formulier komen? Mijn Frans is niet zo goed, sorry.
Er is een speciaal email adres voor het hele Touchpad gebeuren. Ik heb daar ook al een email naartoe gestuurd maar heb er nog geen antwoord van ontvangen. Maar dat kan ook komen omdat het weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Afbeeldingslocatie: http://www.netbooknews.de/wp-content/uploads/touchpadcomic.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Er loopt een aardige petitie tegen Barnes and Nobles..

Barnes & Noble Screwed Me Out Of My TouchPad
Al 1241 ondertekend!
http://www.groubal.com/ba...ed-me-out-of-my-touchpad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
joey6666 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:23:
Er loopt een aardige petitie tegen Barnes and Nobles..

Barnes & Noble Screwed Me Out Of My TouchPad
Al 1241 ondertekend!
http://www.groubal.com/ba...ed-me-out-of-my-touchpad/
Alleen heeft B&N kortingsbonnen uitgedeeld voor de geannuleerde Touchpads. Dit in tegenstelling tot Amazon (UK) :) welke gewoonweg alleen sorry heeft gezegd.

Maaaaaaarrrr back on topic!

offtopic:
edit: @hieronder
Echter heeft het VK en Ierland een opt-out in het vrije verkeer van personen, maw er zijn daar dus nog steeds grenscontroles in tegenstelling tot de rest van Europa. Dus misschien bestaat het verdrag niet meer in z'n historische vorm, de gevolgen zijn tot vandaag de dag nog wel te merken.

[ Voor 24% gewijzigd door alex3305 op 27-08-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
alex3305 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:56:
Daarnaast valt het Verenigd Koninkrijk officieel niet onder het Schengen verdrag. Echter betaal je geen importkosten omdat het Verenigd Koninkrijk (en ook Ierland) wel onder de EU regelgeving valt.
Even dit uit de wereld helpen, zag het hier al vaker voorkomen. Sinds het verdrag van Lissabon is Schengen in het EU recht geintegreerd. Het verdrag van Schengen bestaat dus de facto niet meer.

Bovendien, dit staat los van Schengen. Schengen gaat over vrij verkeer van personen, dat heeft met goederen niets te maken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Juppie, als ik hem niet krijg moet niemand hem krijgen

Just kiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B&N had ook 2 dagen later mijn order geannuleerd, maar ik heb toch niks van waardebon gelezen of gezien in mijn email. Ik ben niet eens gulzig geweest :'(
Dat ze hun stockbeheer eens realtime doen verdorie. We zijn in 2011 ffs!

Nog een geluk dat ze m'n centen niet hebben afgehouden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Misschien een beetje offtopic maar toch wil ik reageren op de verschillende berichten die ik zie langskomen... Het is natuurlijk bruut als je voor € 99,- zo'n touchpad kan kopen en dat willen we allemaal :) Helaas gaat dat niet voor iedereen lukken en door alle frustie's gaan toch veel mensen ze via E-bay kopen. Zelf heb ik natuurlijk ook al gekeken voor zo'n "ineens" ubergeile touchpad. Het is gewoon moeilijk ,vind ik om een beetje realistiche prijs te bepalen voor deze tablet.Zeker aangezien dat er nog een 2de ronde tablets komt volgende week.Wat vinden jullie een beetje gangbare prijzen? Of is het gewoon wat je het waard vind?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Strikie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:37:
Misschien een beetje offtopic maar toch wil ik reageren op de verschillende berichten die ik zie langskomen... Het is natuurlijk bruut als je voor € 99,- zo'n touchpad kan kopen en dat willen we allemaal :) Helaas gaat dat niet voor iedereen lukken en door alle frustie's gaan toch veel mensen ze via E-bay kopen. Zelf heb ik natuurlijk ook al gekeken voor zo'n "ineens" ubergeile touchpad. Het is gewoon moeilijk ,vind ik om een beetje realistiche prijs te bepalen voor deze tablet.Zeker aangezien dat er nog een 2de ronde tablets komt volgende week.Wat vinden jullie een beetje gangbare prijzen? Of is het gewoon wat je het waard vind?
Ik zou zelf niet meer dan 200 euro uitgeven.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:23
Mandrake466 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:42:
[...]

Ik zou zelf niet meer dan 200 euro uitgeven.
Net €270,- betaald voor een ongeopende 32GB inclusief HP Toetsenbord erbij, inclusief verzenden.
Valt nog mee voor een tablet. :)

Was het wachten beu.
Tuurlijk, voelt je enigsinds gelicht sinds ze voor $149,- (32GB) en $45,- (keyboard) over de toonbank gingen, ofwel €133,- in totaal.

Nu alleen nog hopen dat de Touchstone gedumpt wordt tegen bodemprijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 27-08-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me eigenlijk afvraag is of jullie nu van plan zijn om webos te houden of asap Honeycomb erop te zetten?
Net nog wat video revieuws gezien van de Xoom en Transformer, en ik moet zeggen dat ik meer onder de indruk ben van Android dat WebOS :|

Nu ja, voor 99$ à 149$ neem ik ook wel vrede met WebOS, maar als je meer betaalt?

Edit: Touchpad 32GB + keyboard + Case + US Charger + Touch Stone + Screen protector + Shipping + (21%BTW @ BE) zou 435 € kosten... Good deal or not?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 15:35
Android of WebOs? In eerste instantie WebOs, maar als er goede ports van HoneyComb en/of Ice Cream Sandwich komen, waarschijnlijk android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:38
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:59:

Edit: Touchpad 32GB + keyboard + Case + US Charger + Touch Stone + Screen protector + Shipping + (21%BTW @ BE) zou 435 € kosten... Good deal or not?
Heb je al gewerkt met een tablet?
Zo niet, dan zou ik echt niet zoveel uitgeven.
Over een jaar komen er weer andere tablets uit en de prijs gaat zeer zeker zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:42
Source90 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:54:
[...]

Net €270,- betaald voor een ongeopende 32GB inclusief HP Toetsenbord erbij, inclusief verzenden.
Valt nog mee voor een tablet. :)

Was het wachten beu.
Tuurlijk, voelt je enigsinds gelicht sinds ze voor $149,- (32GB) en $45,- (keyboard) over de toonbank gingen, ofwel €133,- in totaal.

Nu alleen nog hopen dat de Touchstone gedumpt wordt tegen bodemprijzen.
De touchstone is in amerika voor rond de 35 dollar te koop, ik heb er al 2 op de kop getikt voor die prijs, maar wil er best meer inslaan als er animo is.

Verder geen reacties hierop aub voor ontopic blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit een tablet gebruikt. Tot nu toe enkel smartphones en ultraportables.

Er zijn alternatieven voor die Touchpad die evenzeer interessant zijn, maar ik betwijfel dat ik er nog een op de kop kan tikken voor 149$ Ofwel ga ik in mijn liggen als de sale begint, ofwel ben ik op mijn werk bezig... Dus dat gaat nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Hier stukje uit bericht van datavis:

Lastly, with regard to more units after the committed batch. We believe we will get 1 last shot of them as HP is building more. YES they do cost more than $80-$90 and everyone that HP sold for $99 was a loss. You will get your item AT THE CHEAPER PRICE YOU PAID. The next batch will be considerably more. We do not know the higher price, but please also keep that in mind when complaining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
bartsidee schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:45:
[...]

De touchstone is in amerika voor rond de 35 dollar te koop, ik heb er al 2 op de kop getikt voor die prijs, maar wil er best meer inslaan als er animo is.

Verder geen reacties hierop aub voor ontopic blijven
welke shop heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:47:
Ik heb nog nooit een tablet gebruikt. Tot nu toe enkel smartphones en ultraportables.
Dan is het risico te groot dat je nu veel geld uitgeeft en over een jaar dat ding stof zit te vangen.
Voor een beetje meer heb je Ipad2 en die is het beste wat je kan krijgen en een Ipad
blijft redelijk waardevast over een langere periode, bijvoorbeeld.
Dat zie ik TP niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erofact schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:04:
[...]

welke shop heb je dat gedaan?
Ik denk dat hij hier heeft besteld: online niet meer op voorraad, alleen in store evt.

http://www.walmart.com/ip...ne-Charging-Dock/16641540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:04:
[...]

Dan is het risico te groot dat je nu veel geld uitgeeft en over een jaar dat ding stof zit te vangen.
Voor een beetje meer heb je Ipad2 en die is het beste wat je kan krijgen en een Ipad
blijft redelijk waardevast over een langere periode, bijvoorbeeld.
Dat zie ik TP niet doen.
Als je wacht, krijg je altijd nieuwer/beter spul... Dus tja. In 2012 Android tablets op Tegra 3 chip met quad core CPU tov dual core CPU nu in Touchpad of iPad 2.

Echter: iPad2 beste wat je kan krijgen? Niet eens. Geen flash in browser = gehandicapte browse ervaring, WebOS heeft aantal dingen die het beter doet dan iOS of Android, iOS/iPad is erg gelocked door Apple, je kan relatief weinig zonder jailbreak. iPad2 heeft maar 512MB ram, Touchpad en vele andere tablets 1GB ram. iOS/iPad heeft wel meeste applicaties op dit moment.

Touchpad kan je overclocken naar 1.7Ghz heel gemakkelijk, een Android/Honeycomb port met dualboot naast WebOS zou geniaal zijn.

Wat is een touchpad waard? Kostprijs ligt rond de 300 USD voor de onderdelen. Marktprijs vergelijkbaar tablet met bijv. Android is minimaal 400 Euro. Als je niet zeker weet of een tablet wat voor je is, bepaal dan je maximumprijs en koop eerst de tablet, ga ermee spelen en kijk daarna of je t ding wil houden en evt. accessoires wil. Grappige is dat er veel mensen zijn die hiervoor nooit overwogen een tablet te kopen alleen door prijs van 100 a 150 Euro wel, nu worden ze verleid er zelfs meer voor te betalen. Als je het mij vraagt, is het ding zeker tot 200 Euro waard, gezien alternatief min. 400 Euro. Alhoewel er prijsdalingen zitten aan te komen in de tabletmarkt eind sept/okt.

Alleen die aankoop- & levertijden, da's zo'n gedoe op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dat de Xoom er is heb ik meer en meer interesse gekregen in een tablet. Daarvoor heb ik al uitgekeken naar zo eentje met Windows 7, Core i5 en SSD'tje, maar dan zit je met een autonomie van amper 3 à 4 uur en 't is in verglijking met mijn ultra portable (ook HP btw) een vrij duur toestel.

Voor een vluchtje in Europa is dat voldoende, maar voor de US/Azië is dat niks. De tablet lijkt me vooral handig als je niet in business of economy+ vliegt, gezien de beperkte ruimte.

En ja... als je in de zetel ligt en wat zit te prullen op facebook of met iemand chat.

Ik heb daarnet nog op wat forums reacties gelezen op die melding van datavis. Ze schatten hun kans op max 30% dat ze nieuwe stock krijgen. Er zijn nu ook geruchten dat HP de prijs van de Touchpad wat zal opdrijven, om hun verlies wat te beperken, zonder dat de verkoop eronder zou lijden (slickdeals/neogaf/twitter/newegg)

Dus ja... Ik weet het niet. Die all-in-one package van HP, de Asus Transformer + Dock of Motorola Xoom. Ze liggen allemaal rond die 450-470 EUR (incl. invoerrechten & shipping)

Wat Apple betreft. Mijn eerste ervaring met Apple was een iMac, en ik vond MacOS zodanig frustrerend qua bediening dat ik er nooit meer moeite heb gedaan om nog een Apple product te overwegen (^_^") jaja... ik weet het, voor sommigen is dat pure godslastering ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:19:
[...]

Ik denk dat hij hier heeft besteld: online niet meer op voorraad, alleen in store evt.

http://www.walmart.com/ip...ne-Charging-Dock/16641540
Heb het gemist :/ hoe is het mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het punt was dat Hoshimaru overwoog om meer dan €400 uit te geven voor een tablet met accessoires.
Terwijl hij niet zeker weet of hij het over een jaar nog gebruikt.
Dan is een IPad2 te overwegen, omdat die de top is in de tablet markt. Die is meer waardevast.
Misschien voor jullie niet zo, maar daar denken veel tabletgebruikers en vakpers anders over.

Een tablet is niet meer dan een toevoeging aan bestaande apparatuur in je huis.

Tot zover dit off-topic geneuzel... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door cornfed99111 op 28-08-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 01:05:
Het punt was dat Hoshimaru overwoog om meer dan €400 uit te geven voor een tablet met accessoires.
Terwijl hij niet zeker weet of hij het over een jaar nog gebruikt.
Dan is een IPad2 te overwegen, omdat die de top is in de tablet markt. Die is meer waardevast.
Misschien voor jullie niet zo, maar daar denken veel tabletgebruikers en vakpers anders over.

Een tablet is niet meer dan een toevoeging aan bestaande apparatuur in je huis.

Tot zover dit off-topic geneuzel... ;)
Electronica waardevast? lol

Begin 2012 komt de iPad 3 en zoals gezegd Tegra 3. Prijzen van iPad 2 en huidige Android tablets dalen dan flink in prijs. Koop nooit electronica met in achterhoofd waardevast. Koop iets voor bruikbaarheid. En bruikbaarheid is voor iedereen verschillend zoals aangegeven. Voor de een is dat zoveel mogelijk apps. Voor de ander is het minder apps als de basisapps er maar zijn. Voor weer een ander is dat alle websites inclusief die flash gebruiken werken (dus niet op iPad) etc etc. Ofwel: voor iedere persoon verschillend en jijzelf zal moeten bepalen waar je het meest aan hebt. Dat kan geen andere gebruiker en geen vakpers voor je doen.

Je kan met nog zoveel gebruikers en vakpers aankomen, het heeft geen zin. Als je de prijsklasse van een iPad 2 overweegt, zit je sowieso in heel andere klasse dan waar we het hier constant over hebben. Als je niet zeker weet of je over een jaar nog gebruikt, koop dan een zo goed mogelijke tablet tegen zo weinig mogelijk geld. Kan je er ook niet zo'n grote buil aan vallen. Dan zeker geen iPad 2 kopen want die krengen zijn duur. Een max instellen wat zo weinig mogelijk geld voor je is, dat is voor de een 100 Euro voor de ander 200 Euro.

Oh en of het beschikbaar is wat je wilt, nogmaals dat is nu het grootste probleem met de HP touchpad.

EDIT: interessant, kostprijs van de Touchpad

"Cost of materials
The TouchPad hardware was disassembled and reviewed. The 16GB and the 32GB HP TouchPad's Bill of Materials are stated at $296.15 and $318.15 respectively with an assembly rate of $10.[3]"

Wikipedia: HP TouchPad

M.b.t. beschikbaarheid een soort van 'bevestiging' dat FNAC alle 32GB orders gaat leveren zoals ze zelf op Facebook/Twitter al aan hebben gegeven, al is het iemand die een werknemer van FNAC zegt te kennen

Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/Screenshot2011-08-27at91653PM.png

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij een "tweede ronde"-FNAC-besteller van een 32gb versie de status al veranderd nadat vrijdag werd aangegeven dat deze alsnog worden uitgeleverd? Ik heb maandag rond 22u besteld, staat sindsdien op commande.
Denk dat we maandag af moeten wachten, zo te zien wordt in het weekend niet of nauwelijks gewerkt.

En, is al meer bekend over de onderweg-zijnde (?) 64gb versie? Ik kan nergens hier iets over vinden, alleen dat ze nu ongeveer officieel gereleased zouden worden. Daar moet dan toch ook een voorraad van zijn :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:19:
Is bij een "tweede ronde"-FNAC-besteller van een 32gb versie de status al veranderd nadat vrijdag werd aangegeven dat deze alsnog worden uitgeleverd? Ik heb maandag rond 22u besteld, staat sindsdien op commande.
Denk dat we maandag af moeten wachten, zo te zien wordt in het weekend niet of nauwelijks gewerkt.

En, is al meer bekend over de onderweg-zijnde (?) 64gb versie? Ik kan nergens hier iets over vinden, alleen dat ze nu ongeveer officieel gereleased zouden worden. Daar moet dan toch ook een voorraad van zijn :)
Zoals eerder meerdere malen vermeldt, heeft FNAC de touchpads nog niet binnen, en kunnen ze ook niet beginnen met uitleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is het dus mogelijk om 'ergens' de 64GB versie met dual core Cortex A5 cpu te vinden :o
http://www.leboncoin.fr/informatique/229454408.htm?ca=12_s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:17:
Blijkbaar is het dus mogelijk om 'ergens' de 64GB versie met dual core Cortex A5 cpu te vinden :o
Weet iemand hoe dit kan? Ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe dit kan? Ik ben wel benieuwd :)
Geen idee hoe dit kan, maar blijkbaar kun je ze in Canada pre-orderen voor $199,-

http://www.microage.ca/Pr...No=4724855&ShowSpecs=True

Het probleem is dat je gecontacteerd wordt door een sales representative om de bestelling af te ronden, waardoor ik denk dat dit enkel en alleen voor Canada is. Héél misschien de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Voor de tweakers die nog niet op de hoogte zijn.

Bericht van RDC op facebook (vrijdag, 26 augustus om 20:17)

Beste vrienden,

Velen van jullie vragen zich af wanneer we de HP touchpad en pre3, waarvan HP heeft aangekondigd dat ze de verkoop toestaat, door ons verkocht zal worden.

Vanmorgen kondigden we op Twitter en Facebook aan dat jullie vandaag meer zouden weten.

We hadden gepland om jullie vanmiddag informatie te verschaffen via de verschillende artikelen, maar een kleine groep kwaadwillende gebruikers probeerde om deze items te kopen aan volle prijs, waardoor we geen voorraad meer hadden! Hierdoor gaven we de voorkeur om deze artikelen terug offline te halen.

Hier is de informatie!

- Wij bieden u de touchpad 16 en 32 GB, maar ook de pre3 aan promotie-tarief!

- De aankoop wordt gelimiteerd tot 1 stuk per bestelling, zodat iedereen een kans krijgt.

Onze inkopers een groot aantal van deze artikelen geleverd, want je raadt het al, we al onze klanten tegemoet komen.

Trouw aan onze reputatie voor kwalitatieve dienstverlening, bereidt RueDuCommerce deze verkoop technisch en commercieel voor om aan de eisen van de klant te voldoen en om misbruik te voorkomen.

Deze technologische pareltjes zullen worden geleverd in de komende dagen en wij houden jullie op de hoogte van de start van de verkoop, die 7 september begint.

Ik begrijp jullie ongeduld en wil mijn excuses aanbieden voor deze late reactie.

We doen er alles aan om u aangename winkelervaring te bezorgen, want wij willen u van dienst zijn in de best mogelijke omstandigheden.

Met vriendelijke groet, goed weekend!

Frederic Klotz

Quality Manager @ RueDuCommerce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Leverde die niet alleen in belgie en frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10 17:05
Yep alleen belgie frankrijk en luxemburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
Nog meer nieuws van HP zelf:

Volgens een HP verantwoordelijke zullen er binnenkort meer TP's beschikbaar zijn en genoeg om iedereen te voorzien. Je moet je alleen wel aanmelden met je e-mail adres, omdat ze updates gaan sturen van zodra de TP's beschikbaar zijn. Hij zei ook dat je niet wakker hoeft te liggen, want er is meer dan voorraad genoeg. Aankopen worden gelimiteerd tot 1 stuk per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06
Steffo78 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:33:

Volgens een HP verantwoordelijke zullen er binnenkort meer TP's beschikbaar zijn en genoeg om iedereen te voorzien. Je moet je alleen wel aanmelden met je e-mail adres, omdat ze updates gaan sturen van zodra de TP's beschikbaar zijn. Hij zei ook dat je niet wakker hoeft te liggen, want er is meer dan voorraad genoeg. Aankopen worden gelimiteerd tot 1 stuk per persoon.
En op welke site is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze mogelijk de vraag zullen drukken door de prijs te laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
Bobbus schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:34:
[...]

En op welke site is dat dan?
Ik volg de HP TouchPad Hunt pagina op facebook en daar melde iemand dat. Of het ook betrouwbaar is weet ik natuurlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Ik hoorde inderdaad van datavis ook dat de prijs van de tweede batch duurder was dan de eerste, dus ik vermoed inderdaad dat de prijs duurder zal zijn bij de tweede levering hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falkor73
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 09:38
bartsidee schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:50:
Ik hoorde inderdaad van datavis ook dat de prijs van de tweede batch duurder was dan de eerste, dus ik vermoed inderdaad dat de prijs duurder zal zijn bij de tweede levering hp
Ik denk ook wel dat de prijs hoger zal zijn.
Wat de reden is dat ze überhaupt voor die 99 dollar ze gingen aanbieden...
Lezen we wellicht ooit in een biografie van een topman ;)

MTVenus V148 HWP1 5.1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Zolang de doos er niet bij staat, waar expliciet 64GB op staat, geloof ik er geen drol van :D

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 28-08-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Source90 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:57:
[...]
Zolang de doos er niet bij staat, waar expliciet 64GB op staat, geloof ik er geen drol van :D
Je ziet toch dat ie wit is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Falkor73 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:55:
[...]

Ik denk ook wel dat de prijs hoger zal zijn.
Wat de reden is dat ze überhaupt voor die 99 dollar ze gingen aanbieden...
Lezen we wellicht ooit in een biografie van een topman ;)
Marketing. Creeer een hype met maar een paar TP, en iedereen wilt er een. Bied ze nu aan voor 299 dollar en ze kopen ze allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 18:29
Gezien het feit dat ze op eBay e.a. plekken rustig voor 200+ (16GB versie) van hand wisselen kan ik me idd wel voorstellen dat HP de adviesprijs meer die kant op trekt. En als ze dat niet doen dat retailers dat zelf doen, volgens mij mag HP de verkoopprijs nl niet zelf vaststellen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
DonLexos schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:20:
Gezien het feit dat ze op eBay e.a. plekken rustig voor 200+ (16GB versie) van hand wisselen kan ik me idd wel voorstellen dat HP de adviesprijs meer die kant op trekt. En als ze dat niet doen dat retailers dat zelf doen, volgens mij mag HP de verkoopprijs nl niet zelf vaststellen, toch?
Ze hebben natuurlijk wel afspraken met officiele retailers, ik kan me voorstellen dat daarin iets staat over prijzen en afwijken ten opzichte van de adviesprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Ja dat is ook zo, maar is het met oog op kartelvorming voor fabrikanten normaal niet uitgesloten om de daadwerkelijke verkoopprijs te bepalen?

Kan me wel voorstellen dat HP zou zeggen: ding kost normaal 449 (oid), je krijgt als verkoper alleen de firesale credit als je m voor maximaal 99 verkoopt .. Dan doe je het toch, maar anders.

Anyway, benieuwd naar de prijzen, al voorzichtig op eBay bezig geweest, maar zeker met verzendkosten die rustig naar 50-80 us$ lopen nog niet geslaagd om voor een reëel bedrag een touchpad te bemachtigen (met in mn achterhoofd dat fnac een looooongshot gaat worden).

Wel verwacht ik dat aankomende week, als de aanbod kant in de 'markt' veel groter wordt de prijzen enorm zullen dalen .. Nu doen 16 GB versies (incl verzendkosten) ~250€ (das + ~140 tov aanschafprijs) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Ben ik overigens de enige die dit een meesterlijk 1dayfly zou vinden ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als de verkoper de TP verkoopt voor €99, dan blijft er na BTW aftrek €83,19 over.
Wat voor een marge blijft er dan nog over voor de verkoper zelf dan?
Die zullen de TP toch niet gratis verkopen voor HP?

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 28-08-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
cornfed99111 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:37:
Als de verkoper de TP verkoopt voor €99, dan blijft er na BTW aftrek €83,19 over.
Dit gaat over USA, daar zit geen tax in verkoopprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
cornfed99111 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:37:
Denk dat we veilig kunnen stellen dat dit sowieso niet een product is waar veel geld aan wordt verdiend als je overal leest dat de waarde van de onderdelen ~300€ (of $?) is. HP wilde er toch a.s.a.p. vanaf en besloot tot een firesale (dus ver onder de inkoop/waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
bartsidee schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Dit gaat over USA, daar zit geen tax in verkoopprijs
In Europa werd de TP 16Gb niet verkocht voor €99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
cornfed99111 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:54:
[...]

In Europa werd de TP 16Gb niet verkocht voor €99?
Oa op Fnac.com wel anders, en ik denk op RueDeCommerce ook (maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Hee, ook voor 210-220 USD (new) op amazon.com (~150€) from "these selected sellers"... maar helaas:
9.7" Touchpad 16GB WiFi 1.2GHz cannot be shipped to the selected address.

Vanaf amazon.com onmogelijk om er 1 te bestellen kennelijk ivm garantie/import regels, wat jammer is, want ze zijn daar goedkoper dan op .co.uk (210+ GBP) en .de (399+ €)

Iemand nog goede ideëen? Dat hij geen 100-150 gaat kosten als je er nu (pas) 1 koopt is wel duidelijk, maar waar kan je m voor een reëel bedrag kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Steffo78 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:33:

Ik las eerder dat HP met een voorraad van 350.000 zat, omdat ze amper wat verkocht hadden. Daarna las ik dat ze er 400.000 per maand maken. HP is nu in ieder geval heel succesvol in het in stand houden van de hype! Ik ben nog steeds benieuwd of dit "succes" invloed heeft op het voortbestaan van de toucHPad productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nog een link naar de hp op fnac.com?
Heb zelf familie in luxumburg waar hij heen zou kunnen.
Ik heb mijzelf ook op de amerikaanse site ingeschreven omdat ik daar vrienden heb wonen dus fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:04:
Ik heb mijzelf ook op de amerikaanse site ingeschreven omdat ik daar vrienden heb wonen dus fingers crossed.
Hij is daar offline gehaald dus ga maar niet uit van een cheap bargain. FNAC is for the moment sold out. Daarnaast shipped FNAC gewoon naar Nederland dus proxy adressen voor FNAC zijn vrij zinloos :)

[ Voor 9% gewijzigd door redfoxert op 28-08-2011 13:06 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Laatst online: 00:09
Weet niet of iemand dit al eens gepost heeft:

Will there be additional TouchPad inventory available at a later date? Can I reserve one?

No, the Small and Medium Business team has sold out of HP TouchPads.

bron: http://shopping1.hp.com/i...=J0YQ7hacMnoAAAEyPx9fDwfE

[ Voor 6% gewijzigd door Ruut88 op 28-08-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Steffo78 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Ik volg de HP TouchPad Hunt pagina op facebook en daar melde iemand dat. Of het ook betrouwbaar is weet ik natuurlijk niet
Hoe is dat dan "Nog meer nieuws van HP zelf", zoals je zelf schrijft? Met dat soort roddels hou je die onzin wel in stand.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Ruudvanelk schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:11:
Weet niet of iemand dit al eens gepost heeft:

Will there be additional TouchPad inventory available at a later date? Can I reserve one?

No, the Small and Medium Business team has sold out of HP TouchPads.

bron: http://shopping1.hp.com/i...=J0YQ7hacMnoAAAEyPx9fDwfE
Dat was inderdaad bekend, enkel de hp home (particulier) krijgt ze nog binnen (hebben verschillende stock home/smb). Ze hebben aangegeven 'genoeg' te hebben voor iedereen en max 1 touchpad per klant te verkopen. Erg gaan verder dus geruchten over een prijsstijging bij deze tweede batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:04:
Dan kan je beter op ruedecommerce kijken, das alleen FR/BE/LU. Item staat (nog) niet live op de site overigens, maar je zou vast account kunnen aanmaken (voor snelle checkout straks ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falkor73
Zouden zij echt nog dik 3.000 stuks hebben?
http://HP.hardware.nl/FB368UA%2523ABB

MTVenus V148 HWP1 5.1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Nee. Ze hebben er welgeteld 0.

Daarbij zou ik niet vertrouwen op bedrijven die "hp" weglaten uit de naam "touchpad":
"Meer HP toucad tablet"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze sowiezo toch duurder worden, wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn, dan ben je ook goed af met de touchpad + alle accessoires pack te kopen op ebay/amazon? Dan zou het overeenkomen met de marktprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:26:
Als ze sowiezo toch duurder worden, wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn, dan ben je ook goed af met de touchpad + alle accessoires pack te kopen op ebay/amazon? Dan zou het overeenkomen met de marktprijs.
Als je ook asseccoires wilt denk ik dat je er verstandig aan doet deze ook op korte termijn te bestellen, die zullen ze immers niet blijven bijmaken nu de TP EOL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
DonLexos schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:03:
Hee, ook voor 210-220 USD (new) op amazon.com (~150€) from "these selected sellers"... maar helaas:
9.7" Touchpad 16GB WiFi 1.2GHz cannot be shipped to the selected address.

Vanaf amazon.com onmogelijk om er 1 te bestellen kennelijk ivm garantie/import regels, wat jammer is, want ze zijn daar goedkoper dan op .co.uk (210+ GBP) en .de (399+ €)

Iemand nog goede ideëen? Dat hij geen 100-150 gaat kosten als je er nu (pas) 1 koopt is wel duidelijk, maar waar kan je m voor een reëel bedrag kopen?
http://www.amazon.com/gp/...direct=true&condition=all

'Pavilion' verstuurd voor $20,- naar Europa.
$268,- voor de 32GB (€186) $20,- verzenden (€14) krijg je natuurlijk wel import-heffing en BTW erover.
Dan nog is het een redelijke prijs. ongeveer €220.- na heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 01:25

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Heffing, inklaring en btw, is zeker tussen 30 en 45 euro.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Source90 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

http://www.amazon.com/gp/...direct=true&condition=all

'Pavilion' verstuurd voor $20,- naar Europa.
$268,- voor de 32GB (€186) $20,- verzenden (€14) krijg je natuurlijk wel import-heffing en BTW erover.
Dan nog is het een redelijke prijs. ongeveer €220.- na heffingen.
Dat hebben er meer, maar klik m eens door je checkout door:

This item cannot be shipped to the address you selected. (Learn more.) You may either change the shipping address or remove the item by clicking Delete.

En ik heb een gewoon adres in NL geselecteerd.. helaas.. Ik heb dit eerder ook al gehad met een HP TouchPad Case (dus geen electronica) om te kijken wat de prijs incl verzending zou zijn. Ik krijg het iig niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... Ik heb hem besteld op eBay met alle accessoires en laten versturen naar m'n werk :) 366,- EUR waar nog zo'n EUR 75,00 belgische invoerrechten bijkomen.

Op Amazon was't een 10€ duurder voor hetzelfde, zonder shipping, want dan moet het nog via Borderlinux of Shipito.

Als die order bij erwincomp gehonoreerd wordt, zal ik er eentje op overschot hebben. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Mooi pakket heb je daar! Vind het toch veel geld voor deze tablet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:42:
Zo... Ik heb hem besteld op eBay met alle accessoires en laten versturen naar m'n werk :) 366,- EUR waar nog zo'n EUR 75,00 belgische invoerrechten bijkomen.

Op Amazon was't een 10€ duurder voor hetzelfde, zonder shipping, want dan moet het nog via Borderlinux of Shipito.

Als die order bij erwincomp gehonoreerd wordt, zal ik er eentje op overschot hebben. Time will tell.
Hoop geld.. ben je niet een beetje ongeduldig? Dit lijkt me een leuk apparaat voor +/- 150 euro maar voor dat geld zit je niet ver van een iPad vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
* Nieuwe * voor 366 €, met accessoires (vermoed keyboard, stand, etc) . .daar koop je nog geen instapmodel iPad voor, prima deal lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
+75 = 441 euro.

Die accessoires zijn iets van 100 euro waard, is dus 341 euro voor het apparaat. Groot verschil met de 129 euro waar die bij FNAC voor over de toonbank ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falkor73
DonLexos schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:48:
* Nieuwe * voor 366 €, met accessoires (vermoed keyboard, stand, etc) . .daar koop je nog geen instapmodel iPad voor, prima deal lijkt me
Voor een Ipad 2 zou dat idd een mooie deal zijn.
Voor een HP TP waarvan onduidelijk is wat de prijs doet en niet bijzonder goed ontvangen werd (met de initiële prijs in het achterhoofd), weet ik niet of het zo'n goeie deal is...

Voor dat geld heb je een ipad 1 2e hands en daarvan weet je dat veel mensen er tevreden over zijn...

MTVenus V148 HWP1 5.1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
JJerome schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:52:
+75 = 441 euro.

Die accessoires zijn iets van 100 euro waard, is dus 341 euro voor het apparaat. Groot verschil met de 129 euro waar die bij FNAC voor over de toonbank ging.
Klopt, maar we kunnen denk ik wel vaststellen dat vrijwel alles duurder is dan de initiële 99€ waar hij in de firesale voor is verkocht. Gaat er denk ik om wat de beste deal nu een beetje is .. Er zijn nl ook een hoop mensen die m hebben gekocht om m gewoon te gebruiken, en niet om m te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Falkor73 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Voor een HP TP waarvan onduidelijk is wat de prijs doet en niet bijzonder goed ontvangen werd (met de initiële prijs in het achterhoofd), weet ik niet of het zo'n goeie deal is...

Voor dat geld heb je een ipad 1 2e hands en daarvan weet je dat veel mensen er tevreden over zijn...
Mee eens, maar denk dat ik niet de enige ben die aangenaam verrast is van deze tablet en zn mogelijkheden, de review op engadget heeft er iig voor gezorgd dat ik er graag 1 zou hebben (en ik zeker niet van plan ben om er Android op te zetten).
Ik heb rondgeklikt wat er in het 200-300 segment te koop is, maar koop toch liever een HP nu denk ik dan een Android 2.3 tablet. Ik gebruik zelf een HTC Desire en ben daar heel tevreden mee, maar een tablet in die prijsklasse op Android lijkt me eerder een Desire maar dan met een groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't was dat of een Xoom uiteindelijk. En die Xoom is zonder enige accessoire.
't Gaat een oude Acer 2023wmli laptop vervangen die ik enkel nog maar gebruik om te mailen en te chatten.

En aangezien ik regelmatig in het vliegtuig zit is het imo niet zo'n slechte deal. De iPad... tja... ik heb nog nooit een Apple product gekocht. De rede daarvoor had ik gisteren al verteld.

Nah... uiteindelijk als het zonder firesale was, had ik er ook wel eentje gekocht, waarschijnlijk niet de Touchpad, maar een schappelijker geprijsd Android tabletje. En de iPad heb ik nooit overwogen, zoals elk ander Apple product na die ramp van een eMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
[...]

Een ipad is een veiligere keuze. Voor veel mensen is een tablet een iPad net zoals voor velen een Ipod staat voor een mp3 speler. Apple heeft wel een heel goed eco-systeem, de WebOS app store zal wel niet echt uitgebreid zijn. Dat betekent verder niet dat het een slechte tablet is. De meeste reviewers zijn positief. Ze klagen alleen over de vertragingen die zich af en toe voordoen maar in het ervaringen topic staan oplossingen hiervoor. En voor het geld is het gewoon een hele goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:57:
't was dat of een Xoom uiteindelijk. En die Xoom is zonder enige accessoire.
't Gaat een oude Acer 2023wmli laptop vervangen die ik enkel nog maar gebruik om te mailen en te chatten.

En aangezien ik regelmatig in het vliegtuig zit is het imo niet zo'n slechte deal. De iPad... tja... ik heb nog nooit een Apple product gekocht. De rede daarvoor had ik gisteren al verteld.

Nah... uiteindelijk als het zonder firesale was, had ik er ook wel eentje gekocht, waarschijnlijk niet de Touchpad, maar een schappelijker geprijsd Android tabletje. En de iPad heb ik nooit overwogen, zoals elk ander Apple product na die ramp van een eMac.
Het is natuurlijk ook onzin om te zeggen dat het een slechte deal is als je kijkt wat de prijs was voor de firesale, maar toch voelt het te duur. Ook al is het apparaat het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 01:25

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik betaalde 299 euro, 32 gb, incl. shipping op ebay.uk afgelopen donderdag.
Morgen wordt hij afgeleverd door fedex, en ook ik misschien van fnac nog een 32 gig als reserve.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vraag me toch werkelijk af... Een tablet wordt het meeste gebruikt om het internet te surfen, websites wat youtube filmpjes. Dat is allemaal flash gebaseerd. Denk ook wel 30 a 40% van alle websites nog enige mate van flash. Dat werkt allemaal niet op de iPad. Lijkt me toch enorm kloten...

Voor iedereen die echt een uitgebreide review wil lezen van Toms Hardware (ook dat de hardware op veel vlakken zelfs de Tegra 2 chip een pak op z'n donder geeft, maar ook een aantal software oplossingen die beter zijn dan van iPad/Android m.n. email/notifications, Synergy, flashoplossingen en 50GB gratis lifetime cloud storage):

http://www.tomshardware.c...ad-webos-tablet,2994.html

"The APQ8060 is a third-generation Snapdragon SoC. It shares a similar processor architecture with the A5 and the Tegra 2, but it's also slightly different. Instead of leveraging one of ARM’s reference designs, this processor is Qualcomm’s own creation, in use since the product's very first-generation incarnation. Dubbed Scorpion, Qualcomm claims its core is superior to the Cortex-A9 found in Apple's A5 and Nvidia's Tegra 2. Meanwhile, Nvidia claims Scorpion is closer to the Cortex-A8. The truth is somewhere in the middle."

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/qualcomm-scorpion-snapdragon,7-C-302232-13.jpg

"Based on the benchmarks, Snapdragon’s Adreno 220 easily beats Tegra 2’s ULP GeForce in the Egypt and Pro tests. But it's even more notable that Adreno supports FSAA, while Tegra 2 does not. Adreno enjoys a big advantage by supporting the MSAA spec outlined in the formal OpenGL ES 2.0 standard. In comparison, Tegra 2 only supports CSAA. "

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/8/K/302276/original/glbenchmark.png

Fingers crossed, hopelijk koopt een andere leverancier design van Touchpad & WebOS over en gaat ermee door, veelbelovend. Zeker als je de 1.2Ghz Snapdragon overclocked naar 1.7Ghz stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En stel dat morgen de nieuwe batch wordt losgelaten in de wereld, maar ze inees 150$ meer vragen voor het tablet: $249 en 299$ ipv 99$ en 149$. Is het dan ook teveel? Voor HP blijft het nog steeds beneden de kostprijs. De iPad zal ook niet veel meer of minder kosten om het te laten bouwen in Taiwan.

De onderdelen in de Touchpad kosten HP 318$ en zo'n 11$ om het te produceren. Een bedrijf gaat daar toch een deel van willen recuperen.

@TheMart: zeer interessant stukje en top website iig :)
Die consulteer ik zo goed als altijd wanneer ik van plan ben nieuwe hardware te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
janesh schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:05:
Ik betaalde 299 euro, 32 gb, incl. shipping op ebay.uk afgelopen donderdag.
Morgen wordt hij afgeleverd door fedex, en ook ik misschien van fnac nog een 32 gig als reserve.
Oh, dan valt de prijs die ik betaald heb nog reuze mee.
Had €270,- betaald voor een 32GB inclusief HP Toetsenbord erbij, inclusief verzenden.
Voordeel van UK is dat je geen invoerkosten betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook al eens op ebay rondgekeken en het valt wel mee eigenlijk qua kostprijs. Ik vraag me echter af of ik nu de sprong moet wagen of wachten tot morgen weer een hoop mensen hun bestelde TP in handen krijgen en dan op ebay zetten, waardoor de prijs mogelijk daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
ik heb ook een 32 gb via ebay.uk voor 300 euro incl verzenden.
touchstone via ebay.com voor 55 euro incl verzenden
en een pre 3 voor 97 euro via marktplaats :)

al mijn bestellingen in de us tijdens de hunt zijn gecanceld, zo ben ik ook nog redelijk voordelig uit verbleken met de originele prijs.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Ik dacht dat HP "dom" was maar ze zijn slimmer gebleken dan in eerste instantie gedacht.

Eerst een hype starten, iedereen wil er een, daarna de prijs verhogen(wat hoogwaarschijnlijk gaat gebeuren), en bam je hebt een sterke positie in de touchpad markt. Wie dat heeft bedachts (mits met opzet) is kk slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Ik zit nog te twijfelen over de touchstone, ik vermoed alleen dat de tablet altijd in z'n case zal zitten waardoor die hele touchstone niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hier nog drie redelijk betaalbare, tot nu toe.
Heb mijne hier ook vandaag en zij wil de originele prijs van $99,- op de doos zetten (lagere invoertax)
http://shop.ebay.nl/chris...from=&_ipg=&_trksid=p3686

Prijzen vallen wel mee als je goed zoekt:
32GB uit Nederland, €200~€250,-
http://shop.ebay.nl/jan-pieter-dg/m.html?_trksid=p4340.l2562

32GB uit U.K. voor €214,-
http://www.ebay.nl/itm/33..._trksid=p3984.m1426.l2649

Zoeken op eBay en dan soorten op prijs+verzendkosten - laagste bovenaan, kom je al een eind.

[ Voor 49% gewijzigd door Source90 op 28-08-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Die vallen best mee inderdaad. Als het een beetje slecht uitpakt dan ben ik dat ook kwijt voor m'n 16GB via Borderlinx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het met opzet gebeurde om een hype te starten en achteraf een deel van de markt te veroveren, gaan ze in de EU wel een probleem krijgen ivm handelsrecht en oneerlijke concurrentie vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:20:
Als het met opzet gebeurde om een hype te starten en achteraf een deel van de markt te veroveren, gaan ze in de EU wel een probleem krijgen ivm handelsrecht en oneerlijke concurrentie vrees ik.
Kan je dit toelichten? Wat is er verboden aan om tijdelijk prijzen te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
RemcoDelft schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Kan je dit toelichten? Wat is er verboden aan om tijdelijk prijzen te verlagen?
Het is volgens mij verboden om onder de kostprijs te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Je mag geloof ik niet met verlies verkopen om zo de concurrentie weg te drukken. Dan zouden alle grote bedrijven gerust een verlies van een paar miljard nemen om de concurrentie weg te vagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:09
Volgens mij is het in belgie verboden om onder de kostprijs te verkopen, maar in NL niet dacht ik.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Het is EU wetgeving volgens mij. Iemand postte dit een aantal pagina's terug nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Het is volgens mij verboden om onder de kostprijs te verkopen.
Het is in Europa inderdaad verboden om producten onder de kostrpijs te verkopen. Of dat nu is om snel voorraden kwijt te raken, om de concurrenten te dwarsbomen of de markt te verstoren.

Of dat nu goed of slecht is, is een andere zaak, want als ze etenswaren liever vernietigen dan uit te delen of aan bodemprijzen te verkopen aan minder welgestelde gezinnen vind ik niet bepaald om te lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
JJerome schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:18:
Ik zit nog te twijfelen over de touchstone, ik vermoed alleen dat de tablet altijd in z'n case zal zitten waardoor die hele touchstone niet gaan werken.
Touchstone werkt wel met case om, maar dan aleen met de originele van hp. Die laat de inductie door met een speciaal soort plaatje ofzo. Check ook reviews hierover.

Trouwens voordat iedereen het hier voor 300 euro gaat aanschaffen, ik denk dat er nog wel een aantal tweakers zijn die wat hebben kunnen inslaan en ze voor goedkoper kunnen aanbieden (tenminste ik hoef er geen 300 voor te vangen). Enkel levering zal dan misschien wat langer duren als uit eerst uit us zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

Het is in Europa inderdaad verboden om producten onder de kostrpijs te verkopen. Of dat nu is om snel voorraden kwijt te raken, om de concurrenten te dwarsbomen of de markt te verstoren.
Dat doet elke supermarkt toch met "de tweede gratis"-aanbiedingen?

*Edit*: en daarbij: de EU zal er een zware dobber aan hebben om te bewijzen wat de kostprijs van een product is!

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 28-08-2011 15:42 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 54 Laatste

Let op:
Wat is niet toegestaan :

Inkoop/verkoop acties
Alleen melden dat je hebt besteld/hij binnen is
Slowchat

Kijk ook in Vraag & Aanbod, waar al meerdere advertenties staan: Vraag & Aanbod - Tablets

IRC kanaal voor de slowchat over dit tablet is IRC - HP Touchpad kanaal