Enige wat ik me nu nog wel afvraag is waar de 64GB modellen zijn gebleven. Op eBay duikt er hier en daar eentje op, maar meer ook niet. Dat toont dus aan dat ze in ieder geval bestaan.
Die versie is vrij laat gekomen (halverwege augustus gepresenteerd geloof ik) en grote kans dat er (in verhouding) heel weinig van zijn gemaakt. Maar dat is ook maar een gok.Japperrrr schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:06:
Enige wat ik me nu nog wel afvraag is waar de 64GB modellen zijn gebleven. Op eBay duikt er hier en daar eentje op, maar meer ook niet. Dat toont dus aan dat ze in ieder geval bestaan.
De prijzen voor een Touchpad liggen momenteel op zo'n $300 / €230 thuisbezorgd. Met een beetje 'geluk' heb je dan een 32GB versie. Dat is wel wat anders dan $150 / €115 of $200 / €154 bij de verkoop.

Dat wordt voor mij dus - helaas

Zijn er nog tweakers die nog Touchpads proberen te kopen ergens? (Via eBay, Amazon, Marktplaats of Tweakers' eigen V&A?)
Er staat nu bijvoorbeeld een 16GB (gebruikt) met originele case en touchstone charger voor zo'n $200 (bod) maar daar komt nog borderlinx/shipito bovenop. Stel dat het hierbij blijft en borderlinx $50 wordt, dan wordt het $250 / €191. Ergens nog wel verleidelijk...
Deze dus.
Of een 16GB refurbished.
Er staat nu bijvoorbeeld een 16GB (gebruikt) met originele case en touchstone charger voor zo'n $200 (bod) maar daar komt nog borderlinx/shipito bovenop. Stel dat het hierbij blijft en borderlinx $50 wordt, dan wordt het $250 / €191. Ergens nog wel verleidelijk...
Deze dus.
Of een 16GB refurbished.
[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 16-12-2011 16:00 ]
Ik zit nog steeds op eBay te zoeken en aangezien bijna niemand naar NL verzend (of erg duur; bijv. $80) is Borderlinx nodig, maar hoe lang duurt Borderlinx?Piet91 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:55:
Zijn er nog tweakers die nog Touchpads proberen te kopen ergens? (Via eBay, Amazon, Marktplaats of Tweakers' eigen V&A?)
Deze dus.
Of een 16GB refurbished.
Dus als Borderlinx het item binnenkrijgt; hoeveel dagen later ligt het dan bij ons op de mat?
En mensen die uit Amerika daadwerkelijk via Borderlinx een Touchpad hebben gehaald; hoeveel heeft het nou precies gekost? Ik heb wat gerekend daar en reken op zo'n $50, maar lees in dit topic zelfs bedragen van $80.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 17-12-2011 19:20 ]
Piet dit kan heel stom klinken, maar 8 op de 10 mensen die hebben staan verzend enkel naar Duitsland, USA, o.i.d verzenden ook naar Nederland maar zijn te lui om dat erbij te zetten. Zo heb ik ook mijn Philips Go Gear Muse op de kop getikt, vanuit Engeland verstuurd naar hier ondanks dat er nadrukkelijk bij stond only ships to the UK. Gewoon even een mailtje eraan wagen.
Tja, op eBay.co staan nog niet echt aantrekkelijke items, wat jammer is aangezien je dan geen gezeur hebt met invoerbelasting/btw en what not. Plus wat lagere verzendkosten.Crescendo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:30:
Piet dit kan heel stom klinken, maar 8 op de 10 mensen die hebben staan verzend enkel naar Duitsland, USA, o.i.d verzenden ook naar Nederland maar zijn te lui om dat erbij te zetten. Zo heb ik ook mijn Philips Go Gear Muse op de kop getikt, vanuit Engeland verstuurd naar hier ondanks dat er nadrukkelijk bij stond only ships to the UK. Gewoon even een mailtje eraan wagen.
Op eBay.com staan soms wel leuke items, maar daar moet je dus wel bovenstaande kosten betalen, plus dat verzenden (vanwege afstand) sowieso al duurder is.
Soms shippen die Amerikanen wel naar NL maar dan moet je toch nog bovenstaande belastingen betalen? Wat het dus duur maakt. Tenzij je Borderlinx gebruikt, waar alle kosten inzitten. Ik gok dat Borderlinx zo'n $50 kost maar dat weet ik niet zeker aangezien eerder in dit topic ook bedragen van $80 genoemd worden...
Ook Amazon heeft opzich wel leuke aanbiedingen (niet Amazon zelf) maar ik heb geen idee hoe dat gaat; bij .com kun je daar verzenden naar NL vanuit Amazon zelf of moet dat ook via Borderlinx?
En bij .co.uk, (gratis) verzenden naar NL (boven 25 pond) of via Amazon betaald of via Borderlinx?
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 17-12-2011 20:59 ]
Oeh, ik heb er eentje besteld in de VS, een 32GB.
Als adres:
Borderlinx/DHL 0730-****
4505 Honeywell Ct
(Door **)
Dayton OH 45424-****
United States
(Ja, ik weet ook niet precies wat ik nou daarvan moet censureren
)
Maar ik heb zelf geen creditcard maar die kan ik morgen van m'n broer vragen, maar daar heb ik toch tijd voor? Zodra het pakketje bij Borderlinx binnenkomt (op hoop van zegen
) dan geeft Borderlinx toch automatisch bericht (ook al is er misschien nog geen creditcard geregistreerd; en ik ben dus ook nog niet verder dan de BIN CHECK).
En wat waren de mensen die via Borderlinx uit de VS hebben gehaald kwijt aan verzending, $50 ongeveer wat uit de calculator kwam?
Als adres:
Borderlinx/DHL 0730-****
4505 Honeywell Ct
(Door **)
Dayton OH 45424-****
United States
(Ja, ik weet ook niet precies wat ik nou daarvan moet censureren
Maar ik heb zelf geen creditcard maar die kan ik morgen van m'n broer vragen, maar daar heb ik toch tijd voor? Zodra het pakketje bij Borderlinx binnenkomt (op hoop van zegen

En wat waren de mensen die via Borderlinx uit de VS hebben gehaald kwijt aan verzending, $50 ongeveer wat uit de calculator kwam?
Mijn 16GB was ongeveer 50 euro aan verzendkosten. Let op dat Borderlinx mogelijk een duurdere schatting maakt van de touchpad. Je kunt dan een rekening overleggen en hij wordt gecorrigeerd.Piet91 schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:05:
Oeh, ik heb er eentje besteld in de VS, een 32GB.![]()
Als adres:
Borderlinx/DHL 0730-****
4505 Honeywell Ct
(Door **)
Dayton OH 45424-****
United States
(Ja, ik weet ook niet precies wat ik nou daarvan moet censureren)
Maar ik heb zelf geen creditcard maar die kan ik morgen van m'n broer vragen, maar daar heb ik toch tijd voor? Zodra het pakketje bij Borderlinx binnenkomt (op hoop van zegen) dan geeft Borderlinx toch automatisch bericht (ook al is er misschien nog geen creditcard geregistreerd; en ik ben dus ook nog niet verder dan de BIN CHECK).
Dankje, maar het blijkt dat ik niets aan Borderlinx heb; ze accepteren voor betalen vanuit NL alleen ABN AMRO credit cards niets anders. Dus niet van Rabobank waarover ik beschik. Ook geen Paypal verder.m3gA schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:09:
[...]
Mijn 16GB was ongeveer 50 euro aan verzendkosten. Let op dat Borderlinx mogelijk een duurdere schatting maakt van de touchpad. Je kunt dan een rekening overleggen en hij wordt gecorrigeerd.
Shipito wordt moeilijk, dan zou ik het adres moeten veranderen waar het naar verstuurd moet worden, ik weet niet of ik Shipito kan betalen (ik heb beschikking over alleen Paypal en Rabobank credit card) en Shipito is alleen verzendkosten; geen BTW en invoerbelasting, dus dat kan hoog uitvallen.
Dus ik heb de verkoper gemaild of ik de order kan cancellen.
Ik kan dus gewoon geen Touchpad uit de VS kopen.
Ik heb mijn SNS bank Visa betaald..zonder problemen,Piet91 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:08:
[...]
Dankje, maar het blijkt dat ik niets aan Borderlinx heb; ze accepteren voor betalen vanuit NL alleen ABN AMRO credit cards niets anders. Dus niet van Rabobank waarover ik beschik. Ook geen Paypal verder.
Shipito wordt moeilijk, dan zou ik het adres moeten veranderen waar het naar verstuurd moet worden, ik weet niet of ik Shipito kan betalen (ik heb beschikking over alleen Paypal en Rabobank credit card) en Shipito is alleen verzendkosten; geen BTW en invoerbelasting, dus dat kan hoog uitvallen.
Dus ik heb de verkoper gemaild of ik de order kan cancellen.
Ik kan dus gewoon geen Touchpad uit de VS kopen.
Het loopt bij de BIN CHECK vast (ik kan niet verder komen op de site, bij verdere gegeven zeg maar) voordat ik die uitgevoerd heb. Ik voer de eerste 6 nummers van de credit card in en site geeft aan: "This field is not in required format".m3gA schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:13:
[...]
Ik heb mijn SNS bank Visa betaald..zonder problemen,
Ik heb bij de chat geprobeerd, maar die kwam uiteindelijk met deze (tegensprekende uitspraken):
(Over ABN AMRO dus):Ernesto: Piet91 you can only use ABN AMBRO bank based credit cards which may be the issue here.
Ernesto: Netherlands however is not required to register a credit card.
Dus dat gaat voor mij niet lukken. Maar het punt Visa is belangrijk zekers? Want Rabobank heeft 3 types Credit Card waarvan een VISA draagt; maar ik weet niet welke m'n broer heeft. Waarschijnlijk zijn de eerste cijfers van de card met VISA anders waardoor deze wel geaccepteerd word.Ernesto: Not for Netherlands sorry but that is the only bank group permitted for transactions.
Hopelijk lukt het om de order op ebay goed te cancellen, als in geld terug enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 19-12-2011 14:25 ]
BIN CHECK:m3gA schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:20:
Mijn creditcard bestaat uit 16 cijfers? Ik vermoed dat je iets niet goed doet.
Dus nog niet het gehele nummer maar alleen de eerste 6 cijfers.Bank identification number (bin) is the first six digits on a bank card, it defines the bank or the issuer of that card. With Bin Checker you can verify or check customer information and prevent online credit card fraud.
Maar blijkbaar werkt alleen ABN AMRO officieel en andere banken mits Visa maar deze credit card van Rabobank is geen Visa blijkbaar...
EDIT: Bij Borderlinx wordt alleen MasterCard geaccepteerd als het onder de ABN AMRO bankgroep valt.
EDIT #2: HP zelf heeft nu ook het accessoire pakket (touchstone, keyboard en case) op eBay staan (welke eigenlijk ook 11 december d'r op gestaan zou moeten hebben. $79
EDIT #3: ik probeer nu dus die VS Touchpad te kunnen annuleren+geld terug. Duitsland heeft veel interessantere opties.
[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 19-12-2011 20:00 ]
Let op:
Wat is niet toegestaan :
Inkoop/verkoop acties
Alleen melden dat je hebt besteld/hij binnen is
Slowchat
Kijk ook in Vraag & Aanbod, waar al meerdere advertenties staan: Vraag & Aanbod - Tablets
IRC kanaal voor de slowchat over dit tablet is IRC - HP Touchpad kanaal
Wat is niet toegestaan :
Inkoop/verkoop acties
Alleen melden dat je hebt besteld/hij binnen is
Slowchat
Kijk ook in Vraag & Aanbod, waar al meerdere advertenties staan: Vraag & Aanbod - Tablets
IRC kanaal voor de slowchat over dit tablet is IRC - HP Touchpad kanaal