-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Nee zit o pstage en heb niet de mogelijkheid nu alles door te lezen, sorry...
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Hahaha, ja er zijn screenshots gepost. Zelfs filmpjes.stevens20 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:24:
[...]
Nee zit o pstage en heb niet de mogelijkheid nu alles door te lezen, sorry...
Ultra in de beta is trouwens gewoon high, omdat niet alle graphic options enabled zijn atm.
hopelijk is de release mooier
i7 @ 2,6 GHZ
128GB Vertex2
GTX285
Moet het wel aankunnen op of een 22'' scherm of een 19'' scherm... Ik ben benieuwd!
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Aangezien het gisteren wel heel erg kriebelde en ik moest wachten op plek in de wasmachines heb ik dan toch maar even de BF3 beta gehaald. Download en install snel en smooth, uiteraard het suffe accent probleem, maar hier al gelezen dus regedit fix was simpel en fixte alles.BradKing schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:57:
Wegens trouwerijen en mooi weer verwacht ik pas zondag een keer te testenmaar dan testen we op:
C2D E6600 @ 3.0 GHz
4GB RAM
HD 4890 1GB OC (MSI Cyclone)
current & beta drivers
Win7 Ult 64b
1680x1050
Waarschijnlijk voor de zekerheid van een SSD om te beginnen. Ik ben erg benieuwd, zal dan ook het form invullen voor de googledocs
edit: als ik er uberhaupt in kan komen op een zondag, grappenmakers
Paar potjes gespeeld, eerst even keys remap, dan eens kijken naar hoe je ook al weer moet spelen en hoe dat hier werkt, vervolgens toch eens naar performance kijken.
Alleen nog maar Metro gespeeld, 1680x1050, geen speciale driver gedowned nog. Had eerst alles standaard (dus op High), eerste stuk van de map speelde best ok vloeiend (nog niet fps gechecked) (buiten, parkje), binnen is helemaal lekker te doen (binnen, metro), maar het laatste stuk van de map is heel naar, choppy en laggy (buiten, urban).
Alles naar medium gezet, AA uit, blur uit etc, same difference.
Mijn 4890 Cyclone heb ik op base MSI OC staan, werd 80 graden maar de fan ging maar tot 60% speed ofzo, dat mocht hoger, dus meteen even MSI afterburner erop gezet, fan-temp graph bijgewerkt en hij blijft onder de 75 graden en 75% fan speed.
Cpu @ 3.0GHz wordt eigenlijk op 100% belast, gelukkig zit daar een stevige koeler op.
Al met al speelt het dus niet heel lekker vrees ik, metro is een kleinere map, dus misschien vanavond toch even caspian border checken.
Zal ook fps metingen doen en het googledocs form invullen op https://docs.google.com/s...hMUR5U1FSdDhhcXc6MQ#gid=0 voor https://docs.google.com/s...1FSdDhhcXc&hl=en_US#gid=0
Ik ga mijn Q6600 systeem zodadelijk (na mijn werk) voorzien van een enorme cpu cooler, een Geforce GTX 570 die zwaar overgclocked is en een 900watt voeding.
Als ik vanav alles af krijg zal ik meteen gaan benchmarken, eens kijken wat het verschil is.
mocht ik nou niet het gewenste resultaat bereiken (alle op high of ultra kunnen spelen met acceptabele fps) dan bestel ik ook nog een neiuw moederbord, cpu en geheugen.
to be continued...
Ik heb momenteel:
Een AMD Phenom X3 720
Een Radeon 4850
4 GB Ram
Een Intel postville X25 80GB SSD
Ik zoek een Bang-for-buck upgrade voor BF3.
Ik ben geen diehard computer upgrader meer, deze setup heb ik al 4 jaar ofzo, waarbij ik 2 jaar geleden de SSD heb gekocht.
Wat gaat mij de beste performance increase opleveren:
1: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e (150 euro~)
2: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition (150 euro~)
Of zou iemand iets anders doen?
AMD en ATI hebben de voorkeurskeuze omdat ze mij al 10 jaar lang voorzien van probleemloos gamen. Never change a winning team!
En ik maar afvragen waarom het zo haperde.... Loopt nu echt als een zonnetje!
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ja de AMD Phenom II X3 720 Triplecore idd.haarbal schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:49:
@ErA: Ik denk dat de gpu upgraden de meeste winst oplevert, een 4850 zit akelig dicht bij de minimum systeemeisen. Die triplecore is een phenom II toch?
Verwijderd
ik heb een redelijk vraagje. Ik zit namelijk met een oudere PC (3j) en zou naar aanleiding van BF3 willen upgraden. Het opzet is om alles op de hoogste setting te kunnen zetten terwijl ik toch 50 a 60 FPS kan behouden. Ik heb wat gespiekt bij de buy guide van deze maand en mijn opstelling ziet er als volgt uit:
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
Kingston ValueRAM 2x4GB DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9
Corsair Enthusiast Series Modular TX750
Fractal Design Define R3
Fractal Design Silent Fan
2x Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition
ASRock P67 Extreme4 Gen3
Crucial m4 128GB SSD
Komt op een nette 1194 euro. Ikzelf heb in mijn huidige PC een Scythe Mugen II Rev B zitten en zou deze gebruiken in mijn volgende. Dat moet toch zonder problemen lukken niet? Zelfde voor mijn DVD-rom en 2x 1TB F3 spinpoints, deze ga ik ook uit mijn huidige halen om in mijn nieuwe PC te plaatsen.
Lijkt jullie dit iets waarmee je deftig 50 a 60FPS kan halen maar terwijl wel alles op het hoogste laat draaien? (Ultra dus in BF3). PC is voornamelijk voor BF3, FSX, FIFA 12, FM 2012 en een beetje beeldbewerking maar niks echt hevig. Ik gebruik een full-hd 21.5" scherm van LG (W2261V).
Natuurlijk, als je tips hebt of andere suggesties dan mag je dit zeker geven!
Nu dacht ik aan een upgrade van de kaart alleen weet ik niet of ik er beter een HD 4890 bij kan prikken of een nieuwe HD 6XXX serie kaart kan kopen. Ook heb ik "maar" een 500 watt voeding. Ik wil graag voor wat in de beta "ultra" is willen spelen als het spel uit komt. Ik ben trouwens maar een arme 4e jaars HAVO scholier dus wat zouden de mede tweakers doen?
Btw de systemspecs staan in m'n onderschrift.
(Ik speel btw nu op 1900x1280 en verder alles op low en heb dan ~30-40 fps met soms uitschieters naar boven)
[ Voor 16% gewijzigd door Rikkiz0r op 30-09-2011 15:23 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Schijnt een Crossfire probleem te zijn, draai namelijk 2x HD6870.
(Voor degene die er ook last van hebben).
Ben bezig met een mogelijke fix, laat het zo wel horen.
[ Voor 37% gewijzigd door Moonborne op 30-09-2011 16:07 ]
2600k @ 4.8Ghz
8GB Corsair Dominator
2x 6970's
ASUS P8P67 Deluxe
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Verwijderd
Net zelf ook getest, werkt inderdaad perfect!Jamoru schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:20:
Yessssss, thanks Heraclius! Werkt helemaal top. Ik had dit probleem dus ook met mijn 6970's. Fraps meldde mij dat ik in het park zeker 70-80 FPS op alles Ultra, 1920x1080, 2x MSAA zou moeten hebben, maar zo voelde het absoluut niet. Met jou fix voelt het ontzettend smooth!ff mijn overige specs voor de duidelijkheid:
2600k @ 4.8Ghz
8GB Corsair Dominator
2x 6970's
ASUS P8P67 Deluxe
Ben echt helemaal blij.
Heb wel in Metro in het park dat de achtergrond wat knippert, hier en daar soms, maar verder voelt alles gewoon super smooth, wel gelocked op 60FPS natuurlijk maar dat voelt eigenlijk perfect.
Heb jij last van dat flikkeren in Metro park?
[ Voor 7% gewijzigd door Moonborne op 30-09-2011 16:27 ]
Hardware vragen kun je in de daarvoor bestemde topics kwijt. Lees de topic waarschuwing alvorens wat neer te knallen hier.
Daar is dit topic ook een beetje voor bedoeld. Mits er niet wordt gepatst. Hardware specs + daarbijhorende FPS is handig voor anderen.partyondude schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:40:
Zullen we nou eens stoppen met van dit topic een [BBG] 'draait BF3 op deze spullen' verzamelplaats van te maken?
Hardware vragen kun je in de daarvoor bestemde topics kwijt. Lees de topic waarschuwing alvorens wat neer te knallen hier.
Intel C2D T6600 2,2ghz
nvidia gt220m
4GB Ram
Win7 Premium 64bit
Ik zal de resultaten posten maar die kunnen ook zeer kort zijn las in "not"
edit:
Helaas wil niet eens opstarten blijft hangen tijdens "launch game" en dat komt waarschijnlijk doordat me laptop het gewoon niet aan kan was ook wel te verwachten
[ Voor 25% gewijzigd door Pimmuz op 30-09-2011 19:52 ]
Mijn videokaart heb ik wat opgevoerd, maar vraag me af in hoeverre het zin gaat hebben om m'n processor te overclocken. Ik neem aan dat een 2600k geen bottleneck voor performance vormt, klopt dat? Of kan ik performance gain halen in overclocken van m'n processor?
Nou, ik kan in het buitengebied van Metro wel wat meer fps gebruikenpartyondude schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:08:
Is dat nodig dan? Loopt het niet lekker?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik had ook eigenlijk niet verwacht dat ik het met een gts360m zou kunnen spelen.
"Above And Beyond The Call"
Nee totaal niet meer. Voor de fix wel, vooral als ik met een scope inzoomde.Heraclius schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:25:
[...]
Net zelf ook getest, werkt inderdaad perfect!
Ben echt helemaal blij.![]()
Heb wel in Metro in het park dat de achtergrond wat knippert, hier en daar soms, maar verder voelt alles gewoon super smooth, wel gelocked op 60FPS natuurlijk maar dat voelt eigenlijk perfect.
Heb jij last van dat flikkeren in Metro park?
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Heb ik hier ook erg last van.Jamoru schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:05:
[...]
Nee totaal niet meer. Voor de fix wel, vooral als ik met een scope inzoomde.
Vooral als ik ineens een onverwachte beweging maak.
Is deze fix alleen voor CF setups of?
Mijn setup trouwens:
i7 2600k @4,5Ghz
8Gb 1333mhz
Hd 6950 unlocked.
Speel onder dezelfde setting als jamoru
Fps schommelt tussen de 25 tot 50 fps.
Ik had mijn i7 2600k overgeclockt naar 4,2 Ghz en hij werd maar voor 60% gebruikt tijdens BF3.yinx84 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:03:
Ik heb een i7 2600k met een enkele GTX 580.
Mijn videokaart heb ik wat opgevoerd, maar vraag me af in hoeverre het zin gaat hebben om m'n processor te overclocken. Ik neem aan dat een 2600k geen bottleneck voor performance vormt, klopt dat? Of kan ik performance gain halen in overclocken van m'n processor?
[ Voor 6% gewijzigd door Sagaris op 30-09-2011 19:34 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
ICM welke processor en welke kloksnelheden voor je GPU?denikids schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:58:
Voor de mensen met een 6770, op high speelt het vrij laggy (20FPS ofzo) op medium vind ik het goed speelbaar ~35fps. (dit is op 1980*1080, 60 hz)
Aangezien mijn HD5770 (Zelfde GPU) 40FPS doet op high met shaduwen op medium, geen AA en geen MBlur.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Tool die checkt of je gpu voldoet aan de systeem eisen aangezien battlefield 3 zelf vermeld bij minimale specs dat het met een geforce 200 nog moet werken wat me sterk lijkt maargoed.
Vreemde is wel dat er bij minimaal staat geforce 200 en die tool op mijn laptop aangeeft dat het niet gaat draaien omdat ik geen geforce 560 heb

[ Voor 17% gewijzigd door Pimmuz op 30-09-2011 20:27 ]
Minimaal een 560 om op full hd op high te spelen, op lagere reso op low moet een 200 waarschijnlijk wel prima.Pimmuz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:26:
http://www.geforce.com/Ga...battlefield-3/GPUAnalyzer
Tool die checkt of je gpu voldoet aan de systeem eisen aangezien battlefield 3 zelf vermeld bij minimale specs dat het met een geforce 200 nog moet werken wat me sterk lijkt maargoed.
Vreemde is wel dat er bij minimaal staat geforce 200 en die tool op mijn laptop aangeeft dat het niet gaat draaien omdat ik geen geforce 560 heb
[afbeelding]
Zit eraan te denken om op langere termijn een extra EAH5850 erbij te doen, dat zou wel veel in performance schelen toch?
heb het toevallig net aan de praat gekregen op me laptopsvenk91 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:10:
[...]
Minimaal een 560 om op full hd op high te spelen, op lagere reso op low moet een 200 waarschijnlijk wel prima.
Intel C2D T6600 2,2ghz
nvidia gt220m
4GB Ram
Win7 Premium 64bit
alles low 1024/768 (laptop aangesloten op 17inch tftje) geen speelbare fps geluid komt zelfs dubbel aan en ik kan opzich wel lopen maar als ik ga schieten ow god
Ik ga nu voor de gein win7 op me systeem zetten vond het nooit fijn draaien vanwege me 2gb ram maar we zien wel wat bf3 doet
En anders heb ik nog een 560ti liggen alvast voor me nieuwe pc maar ff kijken wat die dan doet
oude situatie:
Q6600 stock speed
standaard koeler
8 GB OCZ 800mhz
4870 1GB
met de presettings op low 1680x1050 kon ik goed spelen op 25 tot 35 fps outdoor en 35 tot 40 fps indoor,
Met de nieuwe hardware:
Q6600 stock speed
Scythe mugen 3 koeler
8 GB OCZ 800mhz
Gigabyte 570 GTX Super Overclocked version (standaard staan de instellingen zo: - core 845 mhz -shader 1690 mhz - memory 3800 mhz)
met alle settings op ultra (maximale graphics):
outdoor 40 -50
indoor nog niet getest
ik ga de processor en videokaart nog flink overklokken, ik zal de resultaten een andere keer posten
zo zie je maar weer dat de videokaart echt het allebelangrijkste stukje hardware is voor gamen
het zal je resolutie wel zijn, aangezien ik met een gts360 op low ook gemiddeld 30 fps haal.Jochem Boom schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:41:
Als ik zo de grafiek bekijk score ik redelijk laag met m'n GTX 560. Ik haal ongeveer 30 FPS in het beste geval. Zou dat door een langzamere CPU komen (i7 920) of door de hogere resolutie van m'n beeldscherm ?(2560*1440)
(Ik neem aan dat je op medium/high speelt, want ultra werkt nog niet in de beta.)
"Above And Beyond The Call"
Verwijderd
i5 2400
8 gb ram
sapphire hd6950
Hier haal ik met metro zo'n 30-40 fps, in de metro hetzelfde...
Nu twijfel ik er nog over om de gpu te flashen naar een 6970, maar hebben jullie enig idee waarom mijn fps zo laag is?
Open taakbeheer en msi afterburner en ga BF3 spelen. Vervolgens check je de grafieken. Heeft je processor nog flink wat headroom (geen cores op of tegen de 100%) en draait je gpu op max, dan kan er nog wel een videokaartje bij inderdaad. Zit je cpu aan de max, dan zal het ook winst opleveren, maar wel wat minder.DavidBC schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:14:
Op welke resolutie/settings kan ik het beste spelen met een AMD Phenom X4 955 @ 3.2GHz en een EAH5850 DirectCU TOP? Zodat alles een beetje smooth loopt?
Zit eraan te denken om op langere termijn een extra EAH5850 erbij te doen, dat zou wel veel in performance schelen toch?
Jouw systeem kan misschien ook nog wel een zescore Phenom hebben, dat is een nuttige upgrade voor BF3. Ik spreek uit ervaring (Intel Core i7 980 zescore)
Goud is geen geld
http://img822.imageshack.us/img822/6849/110930214920.png
Iemand die misschien weet wat dit betekend? Iets kapot in de videokaart?
Als iemand weet hoe dit te verhelpen is hoor ik her graag
[ Voor 8% gewijzigd door DonnyR op 30-09-2011 22:51 ]
Hoeveel fps trek je gemiddeld?Arrahant schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:30:
Voor de mensen die een embedded Radeon 6970M 2 gb in hun laptop hebben zitten: de Battlefield 3 beta draait prima op deze kaart! Tezamen met een i7 2720QM en 8 gig ram in mijn geval.
1920x1080, paar settings op Ultra, meeste op high, 2x msaa en medium post-effects AA.
En dat met een relatief oude Catalyst driver (schiet op Clevo)! Wellicht dat de game met meer recente drivers nog beter zal draaien?
Krijg binnenkort de clevo met 6990m 2630 binnen en ben nieuwsgierig
En dan gebeurt er nog niks om me heen.
Mijn systeem :
Amd Phenom X2 550 3.10 ghz (dual core geloof ik)
4 gb geheugen
Radeon Hd 5770 met nieuwste driver
Dit hoort toch wel iets meer Fps te kunnen genereren ?
En zoniet , wat zou ik dan als eerste aan moeten pakken ?
1 van deze dingen of juist een SSD nemen ?
Heb een Am3 moederbord dus kan nog makkelijk mijn processor upgraden en kan ook nog een 2e kaart er naast prikken. Graag advies (en durf te zeggen alles
Good to know! Heb zelfde setup als jij alleen dan de Q6600 @ 3 ghz...Nordcore schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:43:
ik heb mijn game rig net omgebouwd, hieronder mijn eerste resultateen en mijn resultaten
oude situatie:
Q6600 stock speed
standaard koeler
8 GB OCZ 800mhz
4870 1GB
met de presettings op low 1680x1050 kon ik goed spelen op 25 tot 35 fps outdoor en 35 tot 40 fps indoor,
Met de nieuwe hardware:
Q6600 stock speed
Scythe mugen 3 koeler
8 GB OCZ 800mhz
Gigabyte 570 GTX Super Overclocked version (standaard staan de instellingen zo: - core 845 mhz -shader 1690 mhz - memory 3800 mhz)
met alle settings op ultra (maximale graphics):
outdoor 40 -50
indoor nog niet getest
ik ga de processor en videokaart nog flink overklokken, ik zal de resultaten een andere keer posten
zo zie je maar weer dat de videokaart echt het allebelangrijkste stukje hardware is voor gamen
Als ik dus andere videokaart erin prop dan kan ik weer even vooruit
Heb je die 570 GTX op 1920x1080 draaien?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Check koeler van videokaart. waar nodig stof verwijderen / koelpastaDonnyR schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:50:
Een vriend van mij krijgt om het potje ongeveer een error:
http://img822.imageshack.us/img822/6849/110930214920.png
Iemand die misschien weet wat dit betekend? Iets kapot in de videokaart?
Als iemand weet hoe dit te verhelpen is hoor ik her graag
check of zn videokaart drivers wel up 2 date zijn
check of het geen dx foutje is start->uitvoeren->dxdiag
doe dat eerst maar.
Dat laatste denk ikJochem Boom schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:41:
Als ik zo de grafiek bekijk score ik redelijk laag met m'n GTX 560. Ik haal ongeveer 30 FPS in het beste geval. Zou dat door een langzamere CPU komen (i7 920) of door de hogere resolutie van m'n beeldscherm ?(2560*1440)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Jouw specs zijn inderdaad wel een beetje hopeloos voor BF3, eigenlijk is het op alle fronten net iets te weinig. Sowieso zul je de processor moeten upgraden, waarbij ik in jouw geval een zescore van AMD wel kan aanraden. Wat betreft de grafische kaart zijn er twee opties. Of je gaat lowbudget met een tweede HD 5770 in CrossFire, maar nog mooier is een setje van twee Radeon HD 6870's in CF (als je slim winkelt kost dat 2x150 euro) of een Radeon H 6950 of HD 6970 met 2 GB.Beakzz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:01:
Nu snap ik dat ik niet de nieuwste pc heb , maar echt oud vind ik hem ook niet. En nu draai ik op low settings ongeveer 20 fps bij het begin van het spel. Als ik ctrl + alt + s begint hij steeds onder de 10 en loopt dan op.
En dan gebeurt er nog niks om me heen.
Mijn systeem :
Amd Phenom X2 550 3.10 ghz (dual core geloof ik)
4 gb geheugen
Radeon Hd 5770 met nieuwste driver
Dit hoort toch wel iets meer Fps te kunnen genereren ?
En zoniet , wat zou ik dan als eerste aan moeten pakken ?
1 van deze dingen of juist een SSD nemen ?
Heb een Am3 moederbord dus kan nog makkelijk mijn processor upgraden en kan ook nog een 2e kaart er naast prikken. Graag advies (en durf te zeggen alles)
Verder zie ik dat BF3 op mijn systeem over de 4 GB RAM heen gaat. Dan wil je natuurlijk meer dan 4 GB hebben om stottering te voorkomen.
Goud is geen geld
ik speel op een amd phenom x4 840 met 4gb en een ati 5770
Draait prima. op default "high"
Bedankt voor de reply en ik ga morgen maar eens kijken voor een nieuwe processor en wat extra geheugen.frankknopers schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:42:
[...]
Jouw specs zijn inderdaad wel een beetje hopeloos voor BF3, eigenlijk is het op alle fronten net iets te weinig. Sowieso zul je de processor moeten upgraden, waarbij ik in jouw geval een zescore van AMD wel kan aanraden. Wat betreft de grafische kaart zijn er twee opties. Of je gaat lowbudget met een tweede HD 5770 in CrossFire, maar nog mooier is een setje van twee Radeon HD 6870's in CF (als je slim winkelt kost dat 2x150 euro) of een Radeon H 6950 of HD 6970 met 2 GB.
Verder zie ik dat BF3 op mijn systeem over de 4 GB RAM heen gaat. Dan wil je natuurlijk meer dan 4 GB hebben om stottering te voorkomen.
Hier is te zien dat het toch aardig moet draaien op een Hd5700 YouTube: Battlefield 3 Alpha Gameplay MAXED On ATI HD 5770 & Core i3 530 @ 2.9 Ghz \[720p] - YouTube.
Het gekke is ook dat Battlefield op autostand bijna alles op high zet en het niet uitmaakt in de fps of ik low settings doe of high settings. Zelfs met 800 x 600 hetzelfde verhaal (ergens tussen de 20 en 30 fps

Dat bedoel ik dus. Heb idd nog nooit zoveel geheugen gebruikt zien worden en zeker nu Firefox en Origin meedraaien ( Wat een uitvinding !!! ) dus het kan best zijn dat hij daarom nekt.jterpstra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:56:
met post boven mij niet helemaal eens.
ik speel op een amd phenom x4 840 met 4gb en een ati 5770
Draait prima. op default "high"
[ Voor 14% gewijzigd door Beakzz op 01-10-2011 00:00 ]
Intel Core i7 950 @ 3.8ghz
Asus P6X58D-E
6GB DDR3 1600Mhz
XFX HD5870 in Crossfire
Kortom heerlijk, enigste bugs die ik heb zijn de strepen die zo nu en dan flikkeren door het beeld, ma zeker niet hinderlijk, tis en blijft een beta. Ik heb nog geprobeerd B3 te laten draaien op me Passive 3D scherm(LG) maar hij wil via die modus niet opstarten. (nog niet)
Ben zelf heel erg benieuwd hoe geoptimaliseerd de retail zal zijn en hoeveel patches ze in het begin zullen uitbrengen.
Ik ben best verbaasd dat mensen met echt vrij lage specs nog op high kunnen spelen, volgens mij wat dat bij BC2 wel anders.
nee, op 1680 x 1050Ewivis schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:07:
[...]
Good to know! Heb zelfde setup als jij alleen dan de Q6600 @ 3 ghz...
Als ik dus andere videokaart erin prop dan kan ik weer even vooruit![]()
Heb je die 570 GTX op 1920x1080 draaien?
heb nu wat meer gespeeld al en draait echt super.
geen framedrops onder de 40. in de inside gedeeltes tussen de 50 en 60 fps.
nee in BC2 haal ik echt veel hogere fps....partyondude schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:04:
Toch denk ik dat wat we nu aan waarden tevoorschijn zien komen bij de bèta nog best kan verschillen van de final version.
Ik ben best verbaasd dat mensen met echt vrij lage specs nog op high kunnen spelen, volgens mij wat dat bij BC2 wel anders.

Intel Core i7 980 @ 3,33 GHz zonder HT
Radeon HD 5970 @ 800 MHz core en 1200 MHz mem
Ik overweg er een losse HD 5870 bij te zetten, dan loopt ie nog wat soepeler dan nu. Ik zit nu op een gemiddelde fps van 100 tot 110 met een minimum van rond de 60 fps.
Goud is geen geld
alles boven de 50 fps merk je toch geen verschil in.... dat gaat snel genoeg.frankknopers schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:54:
Mijn systeem is wel aardig in balans:
[afbeelding]
Ik overweg er een losse HD 5870 bij te zetten, dan loopt ie nog wat soepeler dan nu. Ik zit nu op een gemiddelde fps van 100 tot 110 met een minimum van rond de 60 fps.
Drops tegen gaan + ultra in beta is maar medium/high in het echte spelNordcore schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:55:
[...]
alles boven de 50 fps merk je toch geen verschil in.... dat gaat snel genoeg.
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dat zijn dus gewoon erg lekkere waardes en daar kan ik ook nog wel stereo3D mee uitvoeren als ik wat opties omlaag gooi, dat halveert je framerate bijna, maar dat moet ik nog maar zien als je straks wel écht Ultra kan spelen alles. Nu ook eigenlijk geen last meer van glitches en rare textures. Al een tijdje niet meer trouwens.
Het ziet er allemaal erg strak uit. Het spel wordt ook wel steeds leuker, maar ben echt benieuwd naar de grotere maps met voertuigen enzo! Spel al wel besteld bij Wehkamp trouwens
PC trouwens een i5 2500k, 8GB ram, 2x GTX570.
Om even terug te komen op m'n eigen vraag. Met stocksnelheid wordt m'n processor voor zo'n 40-50% gebruikt tijdens het spelen. Neem aan dat dit alleen maar positief is. Processor is geen bottleneck dus!yinx84 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:03:
Ik heb een i7 2600k met een enkele GTX 580.
Heb overigens goede fps. Altijd op 60 maxed ondergronds (heb vsync aan, dus kan niet hoger) en rond de 40-50 buiten. Vroeg me af of ik een paar fps erbij kon snoepen met het OC'en van m'n processor, maar lijkt er op dat er alleen op GPU gebied iets te halen valt.
Is er trouwens al bekend of de full version 64-bit gaat zijn? Volgens mij is de beta 32-bit.
[ Voor 5% gewijzigd door yinx84 op 01-10-2011 01:40 ]
Heb je iets bijzonders gedaan met de videokaart? Ik heb ok een 5970, en ik haal rond de 30FPS minimum, in Afterburner zie ik ook dat er maar 1 GPU wordt gebruikt, dus dat klopt wel dan. Ik heb AI uitgezet en dat scheelde al wel wat, maar nog steeds op 1 GPUfrankknopers schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:54:
Mijn systeem is wel aardig in balans:
[afbeelding]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Onzin. Wil je wedden dat ik het verschil tussen 50 en 60FPS makkelijk merkbaar vind? Zeker op een 60Hz monitor, hoe groter het verschil in FPS word hoe beter het merkbaar word voor een beetje ervaren gamer.Nordcore schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:55:
[...]
Nordcore..Nordcore schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:55:
[...]
heb ongeveer de zelfde PCals jou.. Alleen heb ik een Kingston HyperX 4GB geheugen en een HD6950 (met bios van 6970) draaiend op 920, mem 1400.
Ik zit gemiddeld tussen de 60 a 90 fps stabiel (1280x1024 @ 75 Hz)
Dit moet je makkelijk halen
(P.S hoe meer FPS hoe lekkerder het draaid, dus echt wel merkbaar)
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Duw eens ALT + EnterReCreator schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 02:13:
[...]
Heb je iets bijzonders gedaan met de videokaart? Ik heb ok een 5970, en ik haal rond de 30FPS minimum, in Afterburner zie ik ook dat er maar 1 GPU wordt gebruikt, dus dat klopt wel dan. Ik heb AI uitgezet en dat scheelde al wel wat, maar nog steeds op 1 GPU
Heb alles maar op ultra gegooid en op een resolutie van 1080p.
(Zie mijn gaming rig)
In de Metro zit ik op 80fps min en zag soms uitschieters naar 140fps.
In de Tunnel zit ik min op 90fps en soms uitschieter naar 130fps.
En dat min gedeelte is ook echt het minimum, nam zelfs een marge van 2fps.
ps: je weet wel dat ultra settings in de beta niet representatief zijn voor ultra in de final?
[ Voor 40% gewijzigd door gratis_vodka op 01-10-2011 09:55 ]
Nee dat wist ik, maar hoger als dat krijg ik nu toch nietgratis_vodka schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:50:
560ti in SLI dus? damn, nu ga ik echt een tweede kaartje erbij halen
ps: je weet wel dat ultra settings in de beta niet representatief zijn voor ultra in de final?
Ik draai op fullscreen, maar als ik uit de game ga en ik bekijk de Afterburner grafieken zie ik maar 1 GPU die rond de 100% load heeft gewerkt, de andere blijft 0%. Misschien even driversweep doen en 11.10 opnieuw installeren. Ga ik straks even doenyzx schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:28:
[...]
Duw eens ALT + EnterCFX werkt alleen fullscreen
Wordt me pc na paar minuten Battlefield gewoon 90 graden. als de game uit komt ga ik wel even de koeling verbeteren
Angelo NL / Global Cargo VTC
niceXtr3me4me schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:57:
[...]
Nee dat wist ik, maar hoger als dat krijg ik nu toch niet
nog genoeg ruimte voor hogere settings bij de final dadelijk!
Verwijderd
Ik ken dit. Heb mijn hele ochtend besteed aan het opnieuw indelen van mijn gamehoek. Xboxen verplaatsen, boel poetsen, PS3 naar zolder, PC kast open, poetsen (uur mee bezig:P) en herindelen (5 minutenPykow schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:38:
Ik baal alleen dat me kast zo warm wordt, omdat me airflow niet optimaal is/ rond uit slecht.
Wordt me pc na paar minuten Battlefield gewoon 90 graden. als de game uit komt ga ik wel even de koeling verbeteren
Had mijn geluidskaart precies onder de fan van mijn HD6850 geinstalleerd. Nooit last van gehad maar speelde ook nauwelijks spellen op de PC. Nu de airflow beter is heb ik GPU op max 80 graden ipv de +90 waar die na 5 minuten heen schoot. Dat betekende ook direct auto shutdown. Nu niet meer dus. Heb hem al een uur aan 1 stuk kunnen spelen zonder dat ik eieren kon bakken op mijn kaart.
Luie vraag: kun je een extra koeling kopen voor een XFX HD6850 of moet je dan denken aan een extra fan ergens anders in de kast? (Ex is een noob met PC hardware tegenwoordig en weet niet waar te beginnen.)
Ik heb alles op high staan met 1680x1050 pixeltjes.
Heb wel me videokaart verwisseld van een Gtx 295 naar een Gtx 560 ti. Deze ga ik voor de final nog in sli draaien en een upgrade naar een i5 of i7.
Dat moet dan zeker goed komen om er lekker wat fps en graphics uit te krijgen.
Same here alleen heb ik de 560ti nog in de doos zittenDebtor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:01:
Ik ben nog blij verrast dat ik bf3 nog aardig kan spelen. Ik heb namelijk nog een ouderwetse E6600 dualcore @ stock.
Ik heb alles op high staan met 1680x1050 pixeltjes.
Heb wel me videokaart verwisseld van een Gtx 295 naar een Gtx 560 ti. Deze ga ik voor de final nog in sli draaien en een upgrade naar een i5 of i7.
Dat moet dan zeker goed komen om er lekker wat fps en graphics uit te krijgen.
Speelt vrij soepel op alles low 1280x720 dus het kan alleen maar beter over 3weekjes met me nieuwe i5 2500 en die 560ti
Verwijderd
lees de laatste 2pagina's eens even door ik dacht dat ik iemand had zien posten met een tragere quadcore en ongeveer dezelfde gpu en die had dus zijn gpu geüpgraded en goede performance winst ermeeVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:06:
Ik heb atm een Q9550 icm 4 gig en een 4870x2. Krijg ik een gigantische boost als ik m'n videokaart upgrade, of zal de processor de bottleneck zijn in dat geval? Ga geen totale upgrade doen voor deze game, maar nieuwe graka is zo gedaan.
edit:
http://gathering.tweakers...message/36852107#36852107
[ Voor 7% gewijzigd door Pimmuz op 01-10-2011 13:16 ]
Op welke resolutie speel je?Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:06:
Ik heb atm een Q9550 icm 4 gig en een 4870x2. Krijg ik een gigantische boost als ik m'n videokaart upgrade, of zal de processor de bottleneck zijn in dat geval? Ga geen totale upgrade doen voor deze game, maar nieuwe graka is zo gedaan.
CPU presteert nog redelijk goed;
--
Eergisteren de Beta even geïnstalleerd. Eerste indruk is echt fantastisch, metname het geluid is super!
Met de volgende specs haal ik ~45fps (buiten Metro)
i7 2600k @4,3Ghz
8GB 1600
GTX 580
Instellingen zijn 1920x1200 met Texture quality op Ultra en de rest op High.
Ik ga nog even prutsen met de settings, want het moet soepeler kunnen
I browse with Vivaldi
Verwijderd
Wil dan dus een graka die de max uit mn PCtje haalt, zonder dat die belemmert word door datzelfde systeempje.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 13:23 ]
Heb je dat bericht gelezen wat ik poste van nordcore? ik weet niet wat je eventueel aan nieuwe gpu uit zou willen gevenVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:22:
ik draai op 1920*1200.
[ Voor 15% gewijzigd door Pimmuz op 01-10-2011 13:29 ]
Verwijderd
Srry over heen gelezen.Pimmuz schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:23:
[...]
Heb je dat bericht gelezen wat ik poste van nordcore? ik weet niet wat je eventueel aan nieuwe gpu uit zou willen gevenmisschien ook wel even handig om de rest van je specs te weten en dan vooral mobo en de voeding.
Windows 64bit
edit:
P5Qe moederbord.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 13:59 ]
Dat klopt dus nietyzx schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:56:
[...]
Drops tegen gaan + ultra in beta is maar medium/high in het echte spel
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Doubt dat ultra zo makkelijk getrokken kan worden op oude hardware
Ik vroeg naar je mobo in verband met crossfire maar dat werkt niet op je moboVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:55:
[...]
Srry over heen gelezen.Weet even niet welke moederbord ik heb zo uit mn hoofd, maar voeding was iets van 750W. Ik wil wel graag een enkele kaart (dubbele gpu np ofc) Het zit iig allemaal in een goede Antec kast, met een goede air flow.
Windows 64bit
edit:
P5Qe moederbord.
Ja ehm de Gigabyte GV N580SO-15I is een mooi ding wel 473euries... maar dat lijkt me toch weer een beetje overkill neem aan dat je toch wel in de nabije toekomst wenst te upgraden naar Ivy bridge of socket 2011.
Denk dat een 570 meer dan voldoende is voor nog een tijdje maar presteert het met die 4870x2 zo beroert dan?
Verwijderd
Het lijkt me zo wie zo wel wijs om op uiteindelijke versie van de game te wachten, en hopen dat de optimalisatie stuk vooruit gaat. (schokken in delen van tunnel map metro, game ding of PC ding?) En misschien blijkt een upgrade wel onzin tegen die tijd, will see.
Ja lijkt me ook beter om het even af te wachten gister speelde het best verrot veel microstuttering en kortre freezes en vandaag draait het weer wat soepeler het is en blijft een betaVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:10:
Beroert wil ik het zeker niet noemen, maar was t gewend om alles voluit te kunnen spelen (vloeiend).
Het lijkt me zo wie zo wel wijs om op uiteindelijke versie van de game te wachten, en hopen dat de optimalisatie stuk vooruit gaat. (schokken in delen van tunnel map metro, game ding of PC ding?) En misschien blijkt een upgrade wel onzin tegen die tijd, will see.
Als ik jouw was hield ik iedere euro in me pocket en volgend jaar lekker upgraden.
ik heb me kast wat meer van de kant gehaald met de achterkant.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:18:
[...]
Ik ken dit. Heb mijn hele ochtend besteed aan het opnieuw indelen van mijn gamehoek. Xboxen verplaatsen, boel poetsen, PS3 naar zolder, PC kast open, poetsen (uur mee bezig:P) en herindelen (5 minuten) en belangrijkste alle stroompunten verplaatst zodat ze niet in de buurt van PC kast staan.
Had mijn geluidskaart precies onder de fan van mijn HD6850 geinstalleerd. Nooit last van gehad maar speelde ook nauwelijks spellen op de PC. Nu de airflow beter is heb ik GPU op max 80 graden ipv de +90 waar die na 5 minuten heen schoot. Dat betekende ook direct auto shutdown. Nu niet meer dus. Heb hem al een uur aan 1 stuk kunnen spelen zonder dat ik eieren kon bakken op mijn kaart.
Luie vraag: kun je een extra koeling kopen voor een XFX HD6850 of moet je dan denken aan een extra fan ergens anders in de kast? (Ex is een noob met PC hardware tegenwoordig en weet niet waar te beginnen.)
kast schoongemaakt.2e beeldscherm eraf gehaald ( zit nu op 1x 1440x900 scherm en niet meer een 1920x1080 scherm erbij)
Nog niet met BF3 getest maar bij games als TF2 is me kaart al 15 graden koeler !!
Ga nu even BF3 testen
Angelo NL / Global Cargo VTC
Chart klopt weinig van, met mijn C2D E6600 en HD5770 (Allebei overgeklokt) haal ik 30FPS op 1920x1080 met high grapics (Shaduwen op medium, geen AA en geen MBlur)rlkz schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:18:
[...]
Op welke resolutie speel je?
CPU presteert nog redelijk goed;
[afbeelding]
--
Eergisteren de Beta even geïnstalleerd. Eerste indruk is echt fantastisch, metname het geluid is super!
Met de volgende specs haal ik ~45fps (buiten Metro)
i7 2600k @4,3Ghz
8GB 1600
GTX 580
Instellingen zijn 1920x1200 met Texture quality op Ultra en de rest op High.
Ik ga nog even prutsen met de settings, want het moet soepeler kunnen
Lees de kop van die chart eens...D4NG3R schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:32:
[...]
Chart klopt weinig van, met mijn C2D E6600 en HD5770 (Allebei overgeklokt) haal ik 30FPS op 1920x1080 met high grapics (Shaduwen op medium, geen AA en geen MBlur)
ze spelen daar in 640*480, zodat alleen de CPU invloed heeft op de score en niet de graka.
totaal niet te vergelijken met jouw resultaten.
andere server proberenXtr3me4me schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:51:
Mhhhz, ook mooi klote. Als ik nu wil spelen geeft ie aan dat er een code 1 fout is!
Af en toe wanneer je als attacker de metro tunnel in gaat waar er zoveel smoke is wat lag, maar voor de rest goed.
Ik krijg overigens wel telkens de melding dat mijn driver niet goed is maar ik kom toch in het spel.
[ Voor 17% gewijzigd door iLikeNoobies op 01-10-2011 15:50 ]
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
Mijn Laptop met een 6990m haalt ongeveer 40 FPS
De beta is niet representatief, want de textures zijn bijna allemaal op medium, zelfs tussen Low en Ultra zit bijna geen verschil. Dus nu 80 halen is straks 80fps op medium ofzo...ReCreator schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:12:
Het is gelukt met een driver resetNu heb ik gemiddeld rond de 60 a 80 FPS op Ultra... niet verkeerd voor een 5970
Mijn Laptop met een 6990m haalt ongeveer 40 FPSOok niet mis!
Heb nu een HD4850 en dat geeft toch problemen in de beta
[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 01-10-2011 16:46 ]
dan nog niet. Er is door verschillende bronnen (zelfs mensen van Dice) bevestigd dat de game maar op halve kracht draait! Beta is niet uitgekomen voor mensen om bugs te zoeken maar hoe de infrastructuur zich houdt etc etc.unfor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:46:
Mensen die het verschil niet zien tussen low/high, of geen performance verschil zien, moeten niet vergeten dat je de game moet herstarten voor de settings toegepast worden.
Als het er dan nog zo uitziet als nu heb ik er vrede meeTheregiment schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:22:
[...]
De beta is niet representatief, want de textures zijn bijna allemaal op medium, zelfs tussen Low en Ultra zit bijna geen verschil. Dus nu 80 halen is straks 80fps op medium ofzo...
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.