Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:21
Artimunor schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:07:
is het mogelijk om met dit apparaat via wifi en skype video+voice conferentie te hebben?
werkt mic+front-cam en is er een skype app die werkt? (gemod o.s. en uit de market eventueel)
en zo ja hoe performt dit dan?
als dit een beetje goed gaat zou dit een ideale en relatief goedkope oplossing zijn voor communicatie met familie in het buitenland
Op mijn (standaard) Yarvik 211 werkt Skype wel, echter zonder webcam.

Op dit moment heb ik nog geen app. gevonden die zowel met geluid als met de webcam op de Yarvik 211 werken.
Alternatieven voor jouw doel zijn mogelijk:

linphone (Getest op Yarvik en werkt, kan werken met (o.a. 8 kbits/s) speex codec. Apk is te downloaden via de website van de ontwikkelaar)
Skype (Getest op Yarvik en werkt, te downloaden via de applicatie 1Mobile)
Loudtalks (Getest op Yarvik werkt. Dit is een soort walky talky (PTT), er zit een optie om alleen tcp te gebruiken voor slechte/trage netwekverbindingen die in sommige buitenlandse verbindingen wel eens voorkomen).

Voor de duidelijkheid, deze programma's doen het alleen met geluid.
Mocht iemand een programma weten die zowel voice+video doen dan hou ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stin0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 23:09
Kun je hier ook bijvoorbeeld roms op zetten van telefoons met dezelfde resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
ik heb er 1 besteld, als ie binnen is ga ik de aangepaste rom eropzetten en dingen uitproberen, als ik video+audio voor elkaar krijg dan zal ik hier posten (en zeer waarschijnlijk nog 3a4 tablets voor de hele familie erbij kopen :) )

edit: het probleem moet in de OS of driver software zitten, de skype app en de andere apps hebben de functionaliteit wel, alleen zullen zeer waarschijnlijk niet bij de hardware onderdelen kunnen, het zullen wel driver problemen zijn, die hopelijk op te lossen zijn

edit2: na wat naslag werk blijkt het bij skype de volgende reden te zijn:
Unfortunately, if you cannot see the video calling settings, it means your Android phone does not meet the minimum requirements needed to make Skype video calls. Please be aware that video call quality may not be as good as on a certified Android device and only the back camera of the device will work if your device is running on Android 2.2 (Froyo).
ze disabelen het express als de minimum requirements niet gehaald worden, wat deze requirements precies zijn heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 73% gewijzigd door Artimunor op 04-09-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Pearl1976
Yarvik heeft wel een erg beknopte handleiding bij het apparaat gedaan zeg.
Op de site ook bar weinig te vinden, helaas.
[quote/]

Misschien via contactformulier vragen stellen ?

Heb dat ook gedaan en gevraagd of SUPPORT nog SUPPORT gaat geven.

Zo nee dan overweeg ik retourneren en zeker niet bij anderen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 15:21
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:50:
[/quote]Pearl1976
Yarvik heeft wel een erg beknopte handleiding bij het apparaat gedaan zeg.
Op de site ook bar weinig te vinden, helaas.
[quote/]

Misschien via contactformulier vragen stellen ?

Heb dat ook gedaan en gevraagd of SUPPORT nog SUPPORT gaat geven.

Zo nee dan overweeg ik retourneren en zeker niet bij anderen aanbevelen.
Er is weinig aan handleiding nodig voor de TAB211 zelf, zitten zo goed als geen functies op. Ik denk dat je toch echt naar een handleiding android moet gaan kijken dan.

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb 2 weken geleden een 211 besteld bij computerland. Het was een impulsaankoop, maar wat een leuk apparaat!

Afgelopen weekend de v5 rom erop gezet, wat een verademing! Eindelijk de echte market, en performance is super, veel beter dan stock!

Ik lig al een paar weken met rugproblemen thuis, maar vermaak me wel met gravedefense en angry birds ;)

Ik typ dit nu op de 211
:9

[ Voor 4% gewijzigd door DynaMikeY op 05-09-2011 20:07 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl1976
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01-2022
AmarthX schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:44:
[...]

Er is weinig aan handleiding nodig voor de TAB211 zelf, zitten zo goed als geen functies op. Ik denk dat je toch echt naar een handleiding android moet gaan kijken dan.
Ik wil juist specifieke dingen weten over het apparaat zelf.
Ik weet niet of het met Android te maken heeft:

*Selecteren van foto's en in 1 keer versturen via email: oke alles geselecteerd en dan?

*Functie:mobiel apparaat instellen; uhm hoe dan? Wel dongel geen dongel? Het is toch juist ook leuk dat je het onderweg kan gebruiken?

*Flash; wel of niet (zag wel de reactie op photoshop maar niet over flashplayer). Zijn ook spellen en sites die dit nodig hebben.

*File Explorer doet t niet meer (had ik al eerder aangegeven).Doet na 5 x fabrieksinstellingen terugzetten en 9 x resetknopje in drukken nog niks. Kan t niet openen en heb niks met mn tablet gedaan. Geen rare dingen geinstalleerd. Niet gemod; was t maar waar, maar ben daar n leek in:S De WII upgraden downgraden en softmodden lukt me nog wel, maar al die technische benamingen die hier gebruikt worden hahahaha daar kom ik niet uit.

Kortom, leuk apparaat, lig/zit nu ook in mn bed en handig voor op de bank, maar ik heb t idee dat er nog wel meer dingen kunnen. Het is alleen niet benoemd. Dat maakt t jammer.

*Systeeminstellingen terugzetten; werkt t nou en wat moet er dan eigenlijk gebeuren; geldt ook voor reset knopje...hoelang ingedrukt houden? Of 2 x drukken...geen idee. Dat soort dingen kom ik niet tegen.
Daar baal ik wel een beetje van.

Dus idd een bericht sturen naar Yarvik denk ik en anders gaat deze ook mooi terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveld
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
Ik heb de tab211 nu een week en het is smullen voor het hele gezin. Zeker nadat ik V5 erop heb gezet.

Het enige dat ik nog wil is films kijken die op mijn vaste PC staan. Uiteraard streaming via een share.

Met de toverwoorden UPnP, DLNA, PS3mediaserver ben ik een stukje gekomen maar niet ver genoeg. Het eind van het liedje is dat zowel de tab als de PC zich een slag in de rondte moeten werken en dat succes alles behalve gegarandeerd is. Sterker nog, ik kwam niet verder dan een mpg van een trainingsvideo bekijken.

Nu heb ik me wat ingelezen en denk ik te snappen dat ik met CIFSManager mijn windows-share kan mounten en dan lekker kan bladeren met mijn mediaplayer op de tab. Echter, dan moet ik CIFS in de rom hebben???

En daar stopt het voor mij. Wat is CIFS.ko, waar vind ik die, is die speciaal voor de tab211 etc etc.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Laatst online: 08-09 11:53
-- verwijderd door mij -- reden = overbodig --

[ Voor 124% gewijzigd door arjan1995 op 08-09-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pearl 1976

Heb zondag contactformulier ingevuld en gevraagd of ze nog support op supportforum gaan geven.

Raadt eens ... sinds vandaag heeft administrator veel vragen beantwoord.

Kan geen kwaad dat jij ook nog eens aandringt op meer support en dat je anders terugbrengt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand misschien de tutorials, roms van Prakka en evt stock rom en overige informatieve sites in de topic start kunnen zetten?

Bij voorbaat dank.

EDIT: V5 staat er inmiddels op en Clockwork ook. Rooted, maar flash werkt jammer genoeg nog steeds niet. Ironisch genoeg als ik met de stock browser naar www.speedtest.net ga direct ie hem naar een iTunes pagina met een rant over dat Flash niet werkt op Apple spul. 8)7

Ik heb de Adobe Flash 10.1 op Prakka´s site en 10.3 geprobeerd. Beide geen succes. Adobe Flash ziet ie ook niet in de Gmarket.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Ivanvh schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:48:
Niet alle toepassingen zijn verplaatsbaar. Dit is afhankelijk van de toepassing. Ligt niet aan je TAB.

Ik heb trouwens dat etui, met toetsenbord binnen. Werk met de standaard rom prima. Lampjes van shift lock ook. De verbinding van toesenbord naar TAB is een beetje knullig, maar werkt prima. Je tab wordt wel bijna 4 x zo dik.
Als prettig ervaren dat je de tab als "stand" kunt neerzetten en je in feite een mini-android-netbookje krijgt.
Waar heb jij die tablet gekocht, want ik heb dezelfde hoes betelt maar hij doet niks op de tablet maar wel op een pc en zelfs op een ps3 werkt het ok. die tablet van mij denkt namelijk dat die hoes teveel stroom vraagt van de usb poort. te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Ik krijg de USB driver niet installed, ik heb de 64bit versie gedownload en als ik de jarvik tab211 via usb aansluit aan mijn laptop dan kan deze het apparaat niet direct herkennen (logisch) dan ga ik naar device manager, update daar de driver van het unknown usb device, selecteer de in het youtube aangegeven mapje, echter dan krijg ik "The best driver software for your device is already installed"

enige suggesties wat te doen?
of een alternatief om de recovery er toch op te krijgen zodat ik de v5 rom er op kan zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Artimunor op 07-09-2011 19:58 ]

• Ivanvh
  • Laatst online: 02-02 10:20
arjan1995 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:33:
[...]

Waar heb jij die tablet gekocht, want ik heb dezelfde hoes betelt maar hij doet niks op de tablet maar wel op een pc en zelfs op een ps3 werkt het ok. die tablet van mij denkt namelijk dat die hoes teveel stroom vraagt van de usb poort. te fixen?
Die tablet komt van computerland. Waar de hoes/toetsenbord vandaan komt staat op page 8. Mischien werkt het niet door de custom roms? Geen ideee.

[ Voor 5% gewijzigd door Ivanvh op 08-09-2011 02:40 ]

• arjan1995
Ivanvh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 02:38:
[...]

Die tablet komt van computerland. Waar de hoes/toetsenbord vandaan komt staat op page 8. Mischien werkt het niet door de custom roms? Geen ideee.
Nee ze hebben inmiddels bij de mediamarkt getest en mijn usb poort is kapot, want op het showmodel werkte het toetsenbord wel. Er is alleen nog geen voorraad dus kunnen ze hem pas dinsdag weer omruilen.

Ik had allang weer de standaard roms en de recovery's teruggezet, en in die custom roms is niks aan drivers veranderd, alleen market toegevoegd, root en wat verbeteringen in de cache.

Inmiddels is vanochtend (op die oude tab dus nog) de wi-fi ook uitgevallen. Geeft nu alleen nog maar "Error". gelukkig dat ik nog terug kon...

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:42
Hebben mensen nog dingen die ze graag in de custom rom willen hebben?

[ Voor 42% gewijzigd door prakka op 08-09-2011 20:50 ]

Verwijderd

prakka schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:49:
Ga komend weekend aan de gang met rom v5, maar heb hier geen ervaring mee. Via de project site en dit forum hoop ik er uit te komen. Als er wat mij betreft iets aan ontbreekt laat ik het weten. In ieder geval dank voor jullie inzet en delen van de nodige informatie.

Verwijderd

Flash werkend. 8) Ik heb V5 erop gezet en daarbij de Flash apk geinstalleerd die op jouw site staat. Ik krijg met geen mogelijkheid Flash aan de gang met stock browser. Vooral www.speedtest.net is goed om te testen daarmee. Als ie geen Flash ziet direct ie hem door naar iTunes met een verhaal waarom Apple geen Flash ondersteunt.

Adobe Flash kan ik dan via mijn 211 ook niet vinden in de Gmarket.

Ik gebruik liever de stock browser en geen Dolphin, FF of Opera.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet niet of dit probleem komt omdat ik deze versie van jouw gebruik : Yarvik_211_24082011_2

maar sindsdien ken ik geen flash spelletjes meer spelen. spellen zoals birds bubble en angry birds , battle bears etc openen wel maar zie geen beeld en sluiten dan weer vanzelf af. Heb flash geïnstalleerd opnieuw maar mocht niks baten. enig idee wat het kan zijn. zal binnenkort wel ff Yarvik_211_28082011_v5 erop zetten , maar dan wacht ik wel even totdat je een nieuwe heb. Wat ik nog steeds heel vervelend vind aan de yarvik is dat de internal storage zo weinig is. Veel applicaties kan je niet verplaatsen en is dus je geheugen snel vol waardoor er een melding komt dat je geheugen bijna vol is. is hier wat aan te doen?

gr sven

• Arnie68
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 20:40
Hoi allemaal,
ik ben sinds kort in bezit van de TAB211, en ben op zoek naar de Android Sonos controller (of de originele of ANDRONOS). weet iemand waar/hoe ik de laatste versies kan downloaden? Via de market lukt het natuurlijk niet.... maar dat ben ik pas achter gekomen toen ik de tablet al gekocht had.
Gr Markus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveld
Nou....als ik zomaar mag roepen...

CIFS lijkt me wel handig. Die zit natuurlijk in vele customroms voor andere tablets maar een tab211 variant heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Ik zou nog plaatjes posten van het hoesje wat ik voor 4 euro incl verz. had gekocht hier:
http://www.dinodirect.com...-reader-leather-case.html
De tablet is eigenlijk net iets te groot maar om het scherm te beschermen en voor onderweg werkt het prima :)

http://i.imgur.com/BxuO6.jpg

http://i.imgur.com/fmNi4.jpg

http://i.imgur.com/6ir8L.jpg

• prakka
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:57:
[...]

ja ik weet niet of dit probleem komt omdat ik deze versie van jouw gebruik : Yarvik_211_24082011_2

maar sindsdien ken ik geen flash spelletjes meer spelen. spellen zoals birds bubble en angry birds , battle bears etc openen wel maar zie geen beeld en sluiten dan weer vanzelf af. Heb flash geïnstalleerd opnieuw maar mocht niks baten. enig idee wat het kan zijn. zal binnenkort wel ff Yarvik_211_28082011_v5 erop zetten , maar dan wacht ik wel even totdat je een nieuwe heb. Wat ik nog steeds heel vervelend vind aan de yarvik is dat de internal storage zo weinig is. Veel applicaties kan je niet verplaatsen en is dus je geheugen snel vol waardoor er een melding komt dat je geheugen bijna vol is. is hier wat aan te doen?

gr sven
Aan flash player kan ik niks doen jammer genoeg, maar ik kan wel darktremor proberen dan kan je alle apps naar een ext partitie naar je sd kaart verhuizen automatisch.
pveld schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:07:
[...]

Nou....als ik zomaar mag roepen...

CIFS lijkt me wel handig. Die zit natuurlijk in vele customroms voor andere tablets maar een tab211 variant heb ik nog niet kunnen ontdekken.
CIFS zal ik er dan ook gelijk inzetten, ik heb alleen iemand nodig die de nieuwe rom kan testen want ik heb de tablet verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
prakka schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:07:
[...]

Aan flash player kan ik niks doen jammer genoeg, maar ik kan wel darktremor proberen dan kan je alle apps naar een ext partitie naar je sd kaart verhuizen automatisch.

[...]

CIFS zal ik er dan ook gelijk inzetten, ik heb alleen iemand nodig die de nieuwe rom kan testen want ik heb de tablet verkocht.
zijn hier vast genoeg mensen die je nieuwe rom er gelijk opzetten. jammer dat je hem wel verkocht heb. nou ja jammer je zal vast wel iets beters gevonden hebben. :) darktremor zou wel een optie zijn. Want zoals ik al zei ik had fifa en PES erop staan en mijn geheugen was vol. dat waren spelen die je nergens naar toe kon verplaatsen. Dus als jeze naar een ex sd card kan verplaatsen zou al heel veel goed maken.

• Ivanvh
  • Laatst online: 02-02 10:20
Weet iemand of en hoe je makkelijk een GPS muis aan de praat krijgt. Ik heb de Holux 213, maar iGo wil hem niet zien. De muis heeft wel positie, te zien aan het knipperend lampje.

Verwijderd

Topicstarter
Ivanvh schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:44:
Weet iemand of en hoe je makkelijk een GPS muis aan de praat krijgt. Ik heb de Holux 213, maar iGo wil hem niet zien. De muis heeft wel positie, te zien aan het knipperend lampje.
was van plan ook een usb gps muis aan te schaffen maar wist dus niet zeker of hij wel werkte. je ken het testen met google maps anders of sygic aura. Sygic aura is een hele mooie navigatie die ook gebouwen in 3d weergeeft. Op mijn android toestel ( htc hd mini ) werkt hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveld
prakka schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:07:

Super! Testen wil ik ook wel doen. Ik wordt over het algemeen niet zenuwachtig van een rommetje meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genrmx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2023
Veel mensen hebben toch problemen met de drivers voor deze tablet. Daarom heb ik even wat onderzoek gedaan en heb ik een juiste driver geupload.
Getest op:
Win7 X64
Win7 X32
Win XP X64
Win XP X32
Win Vista X64
Win Vista X32

Dit is de link: http://uploading.com/file..._2.0.51_Driver_5.2.0.exe/ Mocht iemand hem willen Mirrors zijn gewenst, wel iets zonder wacht tijden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnie68 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:29:
Hoi allemaal,
ik ben sinds kort in bezit van de TAB211, en ben op zoek naar de Android Sonos controller (of de originele of ANDRONOS). weet iemand waar/hoe ik de laatste versies kan downloaden? Via de market lukt het natuurlijk niet.... maar dat ben ik pas achter gekomen toen ik de tablet al gekocht had.
Gr Markus
Ik heb de yarvik als sonos controller getest, deze was geroot en market werkt.

Wat ik gedaan heb de sonos apk gedownload vanuit dit forum ,
bij Yarvik TAB210 Ervaringen draadje ! en deze apk geinstalleerd.
Na opstarten en verbinden met sonos kreeg ik melding dat er update was deze gedownload en geinstalleerd en tablet werkend als sonos controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ff een snelle link http://thalantis.eu/MotoHelper_2.0.51_Driver_5.2.0.exe

[ Voor 35% gewijzigd door thalantis op 11-09-2011 21:55 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 17:28
Heeft een 211 ook de functies: Swipe en Pinch to Zoom?

Ben voor schoonmoeder aan het rondkijken naar een Ereader die ook kan internetten, maar dan niet zo duur als een Ipad... Dit lijkt een mooie kandidaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Gister ook zo'n ding aangeschaft voor mijn ma. Echter een vraag mbt het flashen: is dit ook te doen vanaf een USB stick? Deze mount bij mij niet in het recovery menu. Is een microSD kaart hievoor noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst wil ik Prakka bedanken voor de prachtige software. Mensen die twijfelen om hun Yarvik Tab 211 te flashen, gewoon doen. Eindelijk Android Market, iets langere accuduur en het tablet werkt vlotter. Dank zij het rooten is het ook mogelijk om de app Adblock te installeren, deze houd diverse spam tegen.

http://code.google.com/p/yarvik-211-tcc8902/w/list

Voor diegene die twijfelen:

Het rooten en flashen heb ik gedaan op een XP-installatie.

Eerst rooten, de uitleg is duidelijk, maar bij mij moest ik na de installatie van PDANet eerst de computer herstarten anders gebeurde er niets als ik root&flashlite.bat opende.

Als dit gelukt is, ga je Recoveryinstall doen.
De uitleg is weer duidelijk, maar de driver die je download heb je niet meteen nodig. Volg de stappen en dan kom je bij:# adb reboot-bootloader, zodra ik dit commando had ingevoerd, vroeg de computer om de driver, deze geinstalleerd en het tablet gaf al die tijd het Yarvik-opstartscherm. Zodra driver gereed, dan # fastboot flash recovery recovery.img invoeren.

En dan als laatste RomFlashen.
Volg gewoon de stappen en je tablet is gereed, ik ben erg tevreden mee. Jammer dat Buienradar het niet doet, maar daar kan ik mee leven.

Mensen, veel succes en Prakka bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-08 16:57
Hey mensen!

Ik heb onlangs een yarvik tab250 gekocht, aangezien deze geen eigen topic heeft, en nagenoeg hetzelfde als de 211, hier een paar vragen:
Werkt de custom rom van prakka ook voor de tab250? Of zijn er andere custom roms voor de tab250?
Ook zit ik met het punt dat mijn tab op de een of andere manier steeds terugvalt in een oude modus, zo krijg ik steeds de melding dat ik google maps moet updaten, en na dat gedaan te hebben en een restart, moet ik dat weer doen.. Ligt dit aan 1market of aan mijn tab?
Ook werkt Angry Birds niet bij mij, op het moment dat het level geladen lijkt te zijn keert de tab terug naar het homescreen.. Ik hoop dat dat op te lossen is met een custom rom..

Thanx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Afgelopen weekend de v5 rom erop gezet, wat een verademing! Eindelijk de echte market, en performance is super, veel beter dan stock!

Kan iemand mij uitleggen stap voor stap hoe ik dit kan doen deze v5 Rom , zodat ik mij ap market echt kan gebruiken op mijn tablet Jarvik 211

Bedankt voor de genomen moeite,

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE buienrader kun vinden via 1 mobiele market installeren op je tablet dan zoeken nederlandse kranten, dan onder andere daar zie de buienrader en You tube draiend en wel.

Nog tip belijk GetJAR,

ook werkend met vele mogelijkheden,

succes,

mvg,

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
tehsojiro schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:41:
Gister ook zo'n ding aangeschaft voor mijn ma. Echter een vraag mbt het flashen: is dit ook te doen vanaf een USB stick? Deze mount bij mij niet in het recovery menu. Is een microSD kaart hievoor noodzakelijk?
Ja, alleen de microsd kaart is beschikbaar in de recovery mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Mqrk schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:58:
Hey mensen!

Ik heb onlangs een yarvik tab250 gekocht, aangezien deze geen eigen topic heeft, en nagenoeg hetzelfde als de 211, hier een paar vragen:
Werkt de custom rom van prakka ook voor de tab250? Of zijn er andere custom roms voor de tab250?
Ook zit ik met het punt dat mijn tab op de een of andere manier steeds terugvalt in een oude modus, zo krijg ik steeds de melding dat ik google maps moet updaten, en na dat gedaan te hebben en een restart, moet ik dat weer doen.. Ligt dit aan 1market of aan mijn tab?
Ook werkt Angry Birds niet bij mij, op het moment dat het level geladen lijkt te zijn keert de tab terug naar het homescreen.. Ik hoop dat dat op te lossen is met een custom rom..

Thanx in advance!
Het scherm van de 250 is capacitief, multitouch, datvan de 211 is resistief.
De aansturing van het scherm zal anders zijn.
Als je het uit wilt proberen, maak na installeren van de nieuwe recovery mode in iedergeval een backup zodat je weer terug kunt naar de oorspronkelijke rom als het aanraakscherm niet mocht werken.
Zie handleiding op google voor nieuwe rom op yarvik 211.
Laat horen hoe je bevindingen zijn.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
x

[ Voor 124% gewijzigd door arjan1995 op 23-12-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
arjan1995 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:29:
Kan iemand mij zeggen hoe je dit apparaat openmaakt? De mediamarkt doet er zo lang over om hem te kunnen omruilen en ik hoef alleen ff de usb poort te maken. Die geeft namelijk niet genoeg strrom voor mijn keyboard case. De 2 schroefjes losdraaien haalt niet uit De zilveren achterkant komt dan niet los van de zwarte voorkant. Waarom wordt dit ook altijd zo moeilijk gemaakt? Ik wil er gewoon zo zelf even wat aan kunnen veranderen.
Zoek maar eens in google : how to open apad tablet 7"

Als je niet veel ervaring hebt met demontage van electronica met flatcable connectors dan bezint eer ge begint, flatcabele kabels zijn zeer teer.
Succes!!

• Artimunor
Geweldig bedankt!

Alle andere drivers hebben tot nu toe niet geholpen... deze werkte voor mij.

Nu de Yarvik211 geroot, clockwork erop en de custom rom uitgeprobeerd (v5)

Echter die custom rom heeft hele onstabiele wifi bij mij, moest hier nog extra geconfigureerd worden behalve dan wifi-netwerk selecteren en password invoeren?
ik kreeg niet eens voor elkaar om de android market te starten en te authenticaten met mn gmail account...
(die wifi geen aan en dan weer uit en sporadisch weer aan etc, tewijl ik naast mn wifi-router zat, en voor de custom rom installatie kon ik helemaal aan de andere kant van het huis zonder problemen internetten met de yarvik)

Daarom toch weer de backup restored, alle apps zijn ook te krijgen via die 1mobile.com

Wat ik wel jammer vind is dat ik het nu zonder de extra soepelheid moet doen, nog steeds traag opstart en mn battery sneller achteruit gaat...

Zijn deze dingen handmatig in de originele rom te implementeren?
Zo ja hoe?

• catr
Artimunor schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:43:
[...]

Geweldig bedankt!

Alle andere drivers hebben tot nu toe niet geholpen... deze werkte voor mij.

Nu de Yarvik211 geroot, clockwork erop en de custom rom uitgeprobeerd (v5)

Echter die custom rom heeft hele onstabiele wifi bij mij, moest hier nog extra geconfigureerd worden behalve dan wifi-netwerk selecteren en password invoeren?
ik kreeg niet eens voor elkaar om de android market te starten en te authenticaten met mn gmail account...
(die wifi geen aan en dan weer uit en sporadisch weer aan etc, tewijl ik naast mn wifi-router zat, en voor de custom rom installatie kon ik helemaal aan de andere kant van het huis zonder problemen internetten met de yarvik)

Had eerst ook problemen met WiFi met rom v5, opgelost door instellingen wifi weg te gooien en daarna opnieuw wifiadres router laten zoeken en wachtwoord opnieuw invoeren.
Verder wel tevreden met rom, het stroomverbruik in ruststand met scherm uit blijft hoog.
Cyanomid7 voor 211 blijft wens, maar zie weinig vooruitgang op dit gebied. Fun die bezig is met cm7 voor tmc 8902 (onze processor) laat niets meer van zich horen.

Daarom toch weer de backup restored, alle apps zijn ook te krijgen via die 1mobile.com

Wat ik wel jammer vind is dat ik het nu zonder de extra soepelheid moet doen, nog steeds traag opstart en mn battery sneller achteruit gaat...

Zijn deze dingen handmatig in de originele rom te implementeren?
Zo ja hoe?

• catr
Nog wat aanvullingen voor flashen van roms:
Voor nieuwe roms op mijn smartphone wordt aangeraden met een schone installatie te beginnen, dus oude data weg te gooien. Belangrijke instellingen van bv email kun je met titaniumbackup bewaren en op de niewe rom restoren.
Ook wordt aangeraden een of twee maal opnieuw op te starten.
Voor problemen met wifi bij romv5 helpt het de oude instellingen te verwijderen en opniew naar wifispots te laten zoeken.
Verder wel tevreden met romv5, wacht met smart op cm7 voor 211. Probleem is de afwijkende wifi chip in de 211.

Verwijderd

Wifi is een usb realtek (lettertjes zijn te klein om te lezen welk type/model) heb mijn tab net opengemaakt.

• catr
Headshot95 heeft op cyanomod.com een cm7 beta rom gebruikt van een storage option mi scrol GB rom,
Niet werkend wifi en camera, volgens hem werkte de harware acceleration wel. Hij vroeg op het forum wie de rom zou kunnen aanpassen, maar geen antwoord! Je zult wel een "romkeuken" moeten hebben en met de goede drivers de zaak weer opnieuw moeten compileren. Dat schijnt nog het beste te werken op een linux machine, android is tenslotte ook linux. Dit is voor experts. Heb wel eens een driver voor linux gecompileerd, maar veder gaat mijn ervaring niet. Realtek is een bekend merk voor wifi chips, maar hoe kom je aan de goede drivers en hoe stop je die in de rom!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
Wifi chip is: Realtek RTL8188CUS
(B3J55P1GB21 TAIWAN)
Heb mijn tablet ook open liggen, touchscreen is gebroken :S

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:19
Is de resistiefheid erg merkbaar tov een iphone bijvoorbeeld? Moet je hard drukken bij de TAB211?

• tehsojiro
  • Niet online
Erg hard hoef je niet te drukken vind ik. Typen gaat nog best lekker, al zal typen op een 7'' tablet nooit ideaal zijn.

Verwijderd

Heb je ooit nokia 5800 XM gebruikt met een screen porotector? - exact hetzelfde
Touch is slecht. Elke paar reboots moet ik hem opnieuw clalibreren.
Imtek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:49:
Is de resistiefheid erg merkbaar tov een iphone bijvoorbeeld? Moet je hard drukken bij de TAB211?

Verwijderd

Tab 211 van binnen

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/420/img20110914121145.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/841/img20110914121139.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/2267/img20110914121134.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/7421/img20110914121127.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/7272/img20110914121107.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/9136/img20110914121037.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/2570/img20110914121021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/2983/img20110914120913.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/494/img20110914120826.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/4669/img20110914120721.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/2338/img20110914121159.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 18:08 ]

Verwijderd

bajaking schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:41:
...
Heb mijn tablet ook open liggen, touchscreen is gebroken :S
elke 4 wire 7 inch touch panel zou moeten werken ! :*) kijk ebay

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:21
Voor diegene die een eenvoudig hoesje zoeken voor hun Yarvik 211 dat perfect past.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OC:NL:1123

Ik heb dit hoesje vandaag ontvangen. Er zitten 4 elastische banden om de Yarvik vast te houden. Hoesje is van kunstleer en aan de randen ongeveer 5mm groter dan de Yarvik die dus goed beschermd is. Binnenkant is van zachte stof dus ook je scherm is goed beschermd. Connectoren en knoppen zijn goed te gebruiken (zitten niet achter de elastische banden, alleen band bij de voedingsconnector moet je een klein beetje opschuiven om op te laden)

2 sept besteld en 14 sept binnen, prijs Euro 3,58 incl verzendkosten.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

jomas schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:27:
Voor diegene die een eenvoudig hoesje zoeken voor hun Yarvik 211 dat perfect past.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OC:NL:1123

Ik heb dit hoesje vandaag ontvangen. Er zitten 4 elastische banden om de Yarvik vast te houden. Hoesje is van kunstleer en aan de randen ongeveer 5mm groter dan de Yarvik die dus goed beschermd is. Binnenkant is van zachte stof dus ook je scherm is goed beschermd. Connectoren en knoppen zijn goed te gebruiken (zitten niet achter de elastische banden, alleen band bij de voedingsconnector moet je een klein beetje opschuiven om op te laden)

2 sept besteld en 14 sept binnen, prijs Euro 3,58 incl verzendkosten.
Thnx. Alvast besteld. Morgen komt de tablet als het goed is binnen, kan dan nog wel even wachten op de case. Jullie hebben me wel zover gekregen om er 1 te bestellen :-)

• arjan1995
Ziet dit tablet er echt zo uit met dat piepschuim enzo? Dan vind ik het superslechte kwaliteit hoe leuk ik dat ding ook vind. Mijn scherm lijkt ook al los te laten maar vanwege kapotte USB poort mag ik hem toch omruilen. Ik heb hem niet uit elkaar gehaald gelukkig. Was toen een beet je boos dat het langer duurde.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een Yarvik tab211 gehad. Beviel met zo goed dat ik graag multitouch wilde, dat was wel een gemis.
Nu dus de Yarvik tab250 gekocht.

Superapparaat. Rooten gaat op dezelfde manier als met de 211 en het installeren van de recovery install gaat ook hetzelfde.

Ik heb geprobeerd de V5 van de custom rom voor de 211 te installeren. Gaat prima. Alleen het scherm werkt dan niet. Logisch, het is een ander scherm.

Na bovenstaande aanpassingen kan je de apk's voor o.a. youtube e.d. gewoon installeren en dat werkt prima.
Ook bv. PES2011 werkt redelijk (de snelheid is niet geweldig, maar door het multi touch scherm goed speelbaar, dat ging bij de 211 niet).

Zou het erg leuk vinden als er mensen bezig gaan met het ontwikkelen van een custom rom voor deze tab, want hij is echt super en ik vind de paar tientjes meer echt de moeite waard ivm het scherm.

• Hurricane

Hurricane

Kan iemand de originele rom online kunnen zetten zodat ik hem kan recoveren. Bij de nieuwe rom staat de Yarvik steeds uit. Of is hier iets aan te doen? Mijn eigen backup is verloren gegaan door de microsd te formatteren. Ja ik weet het dom, maar had de microsd van mijn telefoon even gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
Geprobeerd te flashen, echter blijft de Tab211 komen met de melding
code:
1
E:signature verification failed

Doe ik nu iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:37:
Hoi,

Ik heb een Yarvik tab211 gehad. Beviel met zo goed dat ik graag multitouch wilde, dat was wel een gemis.
Nu dus de Yarvik tab250 gekocht.

Superapparaat. Rooten gaat op dezelfde manier als met de 211 en het installeren van de recovery install gaat ook hetzelfde.

Ik heb geprobeerd de V5 van de custom rom voor de 211 te installeren. Gaat prima. Alleen het scherm werkt dan niet. Logisch, het is een ander scherm.

Zou het erg leuk vinden als er mensen bezig gaan met het ontwikkelen van een custom rom voor deze tab, want hij is echt super en ik vind de paar tientjes meer echt de moeite waard ivm het scherm.
Als prakka uit wil leggen hoe hij de rom van de 211 aangepast heeft, zou dat ook moeten kunnen met de rom van de 250. De orginele rom 250 heeft de goede scherm drivers.
Ben beniewd welke tab praka nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Fanman schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:10:
Geprobeerd te flashen, echter blijft de Tab211 komen met de melding
code:
1
E:signature verification failed

Doe ik nu iets fout?
Je bent 1 stap vergeten. Bootloader aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
Hurricane schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:38:
[...]

Je bent 1 stap vergeten. Bootloader aanpassen.
Klopt, was er inmiddels achter. TX

Rom build 5 krijg ik niet werkend. De tab blijft op het bootscreen staan.
Versie 4 werkt wel als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
_

[ Voor 110% gewijzigd door arjan1995 op 02-10-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
catr schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:14:
[...]

Als prakka uit wil leggen hoe hij de rom van de 211 aangepast heeft, zou dat ook moeten kunnen met de rom van de 250. De orginele rom 250 heeft de goede scherm drivers.
Ben beniewd welke tab praka nu heeft.
Prakka heeft een dump van zijn systeem gemaakt na het te rooten. Daar is software voor in de market / op internet (ROM Manager geloof ik kan dat).

Aan die dump heeft hij een aantal wijzigingen aangebracht in /system/build.prop, waardoor de letters kleiner worden en de tab geidentificeerd wordt bij de google services en de market als een Yarvik Tab 211. Hij heeft verder in /data/app de apps Market.apk, Titanium-latest.apk, ROMManager.apk toegevoegd en in /system/app Superuser.apk er bij gezet. (of als je root heb je hem al)
Uiteindelijk deze dingen met het hele systeem in een .zip file zetten, de updatescripts en manifests uit de andere rom kopieren en flashen.

OF:::::
de scherm drivers zien te vinden en aan de ROM v4 / v5 toeveoegen, maar dan zullen ze misschien nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Heb ook de oorzaak gevonden van het uitgaan van de tablet. Blijkt een feature te zijn. Kun je in je instellingen gewoon uitzetten. De op een na laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb gisteren de Yarvik Tab250 eindelijk binnen en nu wil ik hem rooten, maar Gingerbreak doet het niet.
Iemand anders een idee?

Ik mis google voice search en deze heb ik wel op mijn telefoon met android 2.1 kunnen zetten =(

Iemand ook al android market aan de praat gekregen voor de Yarvik tablets?

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanavond toch maar een Yarvik 310 besteld na het lezen van enkele revieuws en het spitten hier op dit topic, en ik dan de Yarvik 310 voor mijzelf het meest gunstige vond qua beeldformaat. De 210, 211 en 250 vind ik net ietwat te klein omdat ik hem vooral alleen als e-reader wil gaan gebruiken, en dan vond ik die 310 net een fijn formaat. Ook vond ik de prijs ervan wel redelijk gunstig liggen t.o.v. de anderen want bij cameranu lag ie voor 89 euro en bij de andere webshops toch nog gemiddeld 20 euro meer, dus ook dat was wel een rede om dat type te kopen.

Enigste wat ik mij wel af vraag is in hoeverre al die types te gebruiken zijn met eventuele custom roms want misschien dat ik toch naderhand nog wel eens e.e.a. wil uitproberen, maar dat zal wel iets voor naderhand zijn. Wel is een beetje mijn vraag wie mij kan vertellen wat een goede e-reader is en ook een goede comic reader want ik wil er ook wel eens wat strips op kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Wat is het gebruik van jullie tab211 in gebruik en wanneer deze niet gebruikt wordt (scherm uit) gemeten met currentwidget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hurricane en Fanman.
Hoe moet ik mijn bootloader aanpassen?

En waar kan ik software versie V4 vinden voor de Tab211?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:07:
Hallo,

Heb gisteren de Yarvik Tab250 eindelijk binnen en nu wil ik hem rooten, maar Gingerbreak doet het niet.
Iemand anders een idee?

Ik mis google voice search en deze heb ik wel op mijn telefoon met android 2.1 kunnen zetten =(

Iemand ook al android market aan de praat gekregen voor de Yarvik tablets?

Bedankt !
Hoi,

Rooten gaat precies als de 211 (gebruik PDANet en Root701.rar). Vanaf dat moment zie je superuser staan bij je apps.

Dan installeer je de recovery install (fastboot.rar).

Ik ben op dit moment zover dat de google market geinstalleerd kan worden en werkt. Alleen bij het downloaden geeft ie problemen. Als iemand daar een idee over heeft?!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@gjsat
Bekijk de volgende pagina eens. Daar staat als het goed is alles op wat je nodig hebt. Ook een Wiki met uitleg voor het aanpassen van de bootloader.

http://code.google.com/p/yarvik-211-tcc8902/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Hurricane schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 07:33:
Wat is het gebruik van jullie tab211 in gebruik en wanneer deze niet gebruikt wordt (scherm uit) gemeten met currentwidget?
Stroomverbruik in mA per uur is ongeveer:
In gebruik met WIFI aan: (WiFI uit = ongeveer 50-100 mA minder)
Hoogste helderheid: =
1000 - 1200 mA (afhankelijk van app, YouTube = bijv. 1200 mA, geen app = 900

Halve helderheid =
850 - 1050 mA (zelfde verhaal als hierboven)

Laagste helderheid =
650 - 800 mA (zelfde als bovenste)

Scherm uit met:
WiFi aan = 400mA
WiFi uit = 300mA.
Een volledig opgeladen batterij geeft ongeveer 3200mA aan stroom

[ Voor 16% gewijzigd door arjan1995 op 02-10-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:20:
[...]

Hoi,

Rooten gaat precies als de 211 (gebruik PDANet en Root701.rar). Vanaf dat moment zie je superuser staan bij je apps.

Dan installeer je de recovery install (fastboot.rar).

Ik ben op dit moment zover dat de google market geinstalleerd kan worden en werkt. Alleen bij het downloaden geeft ie problemen. Als iemand daar een idee over heeft?!

Succes
Android market kan ik ook zo zonder root installeren, maar bij het downloaden klapt market er uit :'(
Als iemand weet hoe je dit kan omzeilen, hoor ik het graag.

Google voice search trouwens ook zo als apk kunnen installeren, dus nu kan ik tekst invoeren zonder te typen :P

• prakka
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:39:
[...]

Android market kan ik ook zo zonder root installeren, maar bij het downloaden klapt market er uit :'(
Als iemand weet hoe je dit kan omzeilen, hoor ik het graag.

Google voice search trouwens ook zo als apk kunnen installeren, dus nu kan ik tekst invoeren zonder te typen :P
Als je een system dump heb via de recovery gemaakt kan ik een aangepaste rom maken.

Ik heb de 211 niet verlaten ik heb het alleen erg druk.

Verwijderd

prakka schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:22:
[...]

Als je een system dump heb via de recovery gemaakt kan ik een aangepaste rom maken.

Lukt niet :'(
Het rooten met PDAnet en Root_701 werkt niet: heb wel superuser permissions in mijn app lijst, maar geen root toegang (gecheckt met root check en root explorer)

Zie trouwens dat ik ipv een Telechips TCC8902 ARM11 1Ghz processor een Telechips TCC8900 ARM6 700Hz processor heb.....is dit bij jullie ook zo???

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveld
prakka schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:22:
[...]
De pepernoten liggen alweer in de winkel, dus ik kan alleen maar zeggen: "vol verwachting klopt ons hart"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Ik krijg de MicroSD kaart niet meer uit de tablet :O Hij was er lastig in te stoppen en nu hij er in zit kan ik hem er niet meer uit klikken. Iemand suggesties?

Verwijderd

tehsojiro schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:25:
Ik krijg de MicroSD kaart niet meer uit de tablet :O Hij was er lastig in te stoppen en nu hij er in zit kan ik hem er niet meer uit klikken. Iemand suggesties?
Ja, gebruik een tandenstoker om hem aan te drukken, dan springt hij er uit.
pas wel op, kan best ver springen af en toe;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net eens bij mijn gegevens te kijken.

En ik kwam tot mijn verbazing erachter dat er maar een 800mhz processor en 180mb geheugen inzit, in plaats van 1ghz/256mb.
Andere mensen die ditzelfde hebben?

Het mag dan wel een goedkope tablet zijn, maar ik mag toch verwachten dat ik krijg wat er op de doos staat?

Heb tevens een mail naar de Yarvik support verstuurd, kijken wat zij er van zullen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:35:
Ik zat net eens bij mijn gegevens te kijken.

En ik kwam tot mijn verbazing erachter dat er maar een 800mhz processor en 180mb geheugen inzit, in plaats van 1ghz/256mb.
Andere mensen die ditzelfde hebben?

Het mag dan wel een goedkope tablet zijn, maar ik mag toch verwachten dat ik krijg wat er op de doos staat?

Heb tevens een mail naar de Yarvik support verstuurd, kijken wat zij er van zullen zeggen.
gebruik zelf de app Android sytem info op mijn 211,
het eerste menu geeft bij ram max 178MB, vrij 48MB. Het verschil met 256 en 178MB word door android gebruikt, dat is dus niet voor gebruiker beschikbaar.
In het tweede menu system onder processor staat bij huidige frequentie : 1000.0MHz.
Processor: armv6 rev6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je een GPS muis wilt gebruiken, moet je dan eerst flashen oid ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, Welke roms zijn er nou eigenlijk allemaal beschikbaar voor de tab?

Ik gebruik nu zelf de V5 rom, maar wil eigenlijk nog wel wat andere dingen proberen.
Zijn die er? :)
Wifi e.d. moet wel werken. :)

Verwijderd

Hallo,

Naar aanleiding van dit topic heb ik 4 weken geleden ook een 211 gekocht. De 211 is mijn eerste ervaring met een linux/android machine en het bevalt me prima. Omdat ik graag wat meer mogelijkheden wilde heb ik het apparaat de eerste dag al geflashed :) (ben er 4 uur mee bezig geweest haha). Ik draai nu rom V5 en dat bevalt opzich prima maar ik heb een klein probleem waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen met een oplossing?

Sinds een dag of wat update de market zichzelf steeds automatisch naar een nieuwere versie die niet werkt op mijn 211. Als ik de updates verwijder kan ik heel even de market op maar uiteindelijk update hij zichzelf weer. Ik heb al gekeken of ik de updates kan uitschakelen maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Is er iemand die dit probleem ook ervaren heeft en er een oplossing voor heeft?

Alvast muchos gracia's

Verwijderd

Ik heb een TAB250 gekocht maar wil hem rooten. Dat heb ik ook met de 210 gedaan en dat werkt prima. Maar voor de 250 is weinig te vinden, hoewel ik lees dat de 211 hetzelfde is. Hoe kan ik een volledige backup van het systeem maken? Als ik bij het opstarten op de vol- en powerknop druk, dan kom ik in het recovery 3e menu en daar staat niets over backup. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:11:
Hallo,

Naar aanleiding van dit topic heb ik 4 weken geleden ook een 211 gekocht. De 211 is mijn eerste ervaring met een linux/android machine en het bevalt me prima. Omdat ik graag wat meer mogelijkheden wilde heb ik het apparaat de eerste dag al geflashed :) (ben er 4 uur mee bezig geweest haha). Ik draai nu rom V5 en dat bevalt opzich prima maar ik heb een klein probleem waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen met een oplossing?

Sinds een dag of wat update de market zichzelf steeds automatisch naar een nieuwere versie die niet werkt op mijn 211. Als ik de updates verwijder kan ik heel even de market op maar uiteindelijk update hij zichzelf weer. Ik heb al gekeken of ik de updates kan uitschakelen maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Is er iemand die dit probleem ook ervaren heeft en er een oplossing voor heeft?

Alvast muchos gracia's
Niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik heb ook V5 erop staan en niet van die problemen.Misschien eens opnieuw de rom erop zetten en kijken of het probleem terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
tehsojiro schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:25:
Met een pen of schroevendraaier indrukken en hij klikt eruit. Let op dat de sdkaart niet wegvliegt !

[ Voor 37% gewijzigd door arjan1995 op 12-10-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het installeren van een nieuwe rom, las ik: " altijd eerst een backup maken via de optie backup en restore." Waar vind ik dat? tevens stond er ook doe een full wipe, dan wipe cache patition, dan wipe data partition en in advanced options wipe dalvik cache. DIT IS ERG BELANGRIJK. Ik kan wipe data partition nergens vinden en advanced options (voor wipe dalvik cahe) ook niet. iemand idee?

Als je dit gedaan hebt, ga naar install custom zip ook dat vind ik niet na het opstarten met de linkervolume knop. Wel zie ik na opstarten apply sdcard:update.zip in het menu. of wordt deze optie ook bedoeld voor het zoeken naar de nieuwe rom.

Ik hoor graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Maar eens goed kijken welke stap je overgeslagen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn 211 binnen. Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik een custom rom moet installeren? Allereerst krijg ik met geen mogelijkheid mijn tablet verbonden (USB) uiteindelijk nog wel die samsung drivers geïnstalleerd. Maar ik kom niet bij de schijven die ik erbij krijg op mijn win7 laptop. En moet ik ook eerst rooten alvorens te flashen. Snap er eerlijk gezegd weinig van . Wat is nu het stappenplan om tot een customrom te komen.

Heb wel geprobeerd via http://code.google.com/p/yarvik-211-tcc8902/wiki/RomFlashen rom v4 te flashen maar krijg foutmelding "no signature." Heb nog niet geroot

Hoop dat iemand reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Je hebt een microSD kaart nodig, de tablet kan via USB nl. alleen als host device dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een microSD kaart in zetten waar ik de rom (v4) op heb gezet en deze ook geselecteerd. Dan krijg ik toch de melding no signature (zoals eerder gezegd heb ik nog niet geroot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Je moet eerst de recovery install doen. In de wiki bij die link die je hebt staat het allemaal uitgelegd hoe. En ik zou gewoon de nieuwste versie van de rom pakken, v5 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst recovery install gedaan..gelukt. Daarna nieuwe rom v4 (nog vergeten om v5 over te zetten) en uiteindelijk ook gelukt. Heerlijk een werkende market. Heb alleen beetje problemen met opladen (duurt langer en indicator blijft op één streepje staan.) zal het nog even aankijken. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang doet bij jullie het opladen? Mijn 211 is na 5 uur nog niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:30:
Hoe lang doet bij jullie het opladen? Mijn 211 is na 5 uur nog niet vol.
Haal calibrate app, volg de instructies, na elke nieuwe rom moet je de accu opnieuw calibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een probleempje met fastboot ,het programma reboot de tablet wel maar blijdt hangen op het welcome scherm,hij boot dus niet door naar de recovery.
Is hier iets aan te doen ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Speedy-J schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:07:
Ik heb een probleempje met fastboot ,het programma reboot de tablet wel maar blijdt hangen op het welcome scherm,hij boot dus niet door naar de recovery.
Is hier iets aan te doen ?
Heb je de standaard rom of een custom rom?
Als je nieuwe recovery hebt gedaan kun je de backup terugzetten als je die gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

catr schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:39:
[...]

Heb je de standaard rom of een custom rom?
Als je nieuwe recovery hebt gedaan kun je de backup terugzetten als je die gemaakt hebt.
Het is me gelukt de custom rom te instaleren ,blijkbaar had ik iets fout gedaan.
De custom rom werkt alleen het valt me op dat ik een aantal dingen niet goed kan gebruiken ,dus ik ben weer terug naar het orgineel rom wat weer lekker werkt.
De tablet is nog wel geroot :)
edit
Ik heb setcpu erop gezet maar echt overklokken wil hij niet ,hij wil niet verder dan 500MHz.
Weet iemand hoe ik hem hoger krijg dan 1GHz?

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy-J op 21-10-2011 11:44 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Verzoekje; is er iemand die de stock rom beschikbaar heeft of een nand backup van de originele firmware?

Ik draai nu de v5 custom rom en sommige apps draaien ondersteboven. Scherm oriëntatie gaat dus niet helemaal goed. Omdat diezelfde apps wel goed werken op mijn HD2 rom en Sensation lijkt dit een rom probleem. Misschien een bad flash maar ben benieuwd of meer gebruikers dit probleem hebben. Het zijn vaak apps die niet in landscape kunnen draaien overigens, vervelende is dat je dan de hardware buttons bovenaan het scherm hebt.

Ben ook benieuwd of iemand de stock rom van de Point of View PlayTab 2 heeft kunnen flashen :)

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Geprobeerd om de sensor in de v5 rom te fixen. build.prop aangepast:

sensor.accelerometer.flip_xy=1
sensor.accelerometer.invert_x=1
#sensor.accelerometer.invert_y=1
sensor.accelerometer.invert_z=1

En ander sensors.tcc92xx.so modules geprobeerd. Helaas nog geen oplossing. Voor de zekerheid een clean install gedaan, is dus een rom probleem. Iemand nog suggesties?

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik heb er ook last van de sommige apps ondersteboven draaien. Ben het nu gewent en draai dan gewoon de tablet om. Wordfeud - tvgids - weer app die draaien op de kop bij mij.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste