Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419241

Topicstarter
Ik zit veel informatie te zoeken over de TAB211. Er is nog nergens een topic voor en in de 210 staat wel wat informatie. Dus ik dacht maak even een topic aan. Zelf heb ik de Yarvik nu al 2 weken. Heb hem zo geïnstalleerd als mijn HTC hd mini ( android froyo ). Het enige wat ik mis is dat er geen simkaart in kan en geen gps heb op de Yarvik. Verder ben ik er super te vreden over. Apps download ik met de 1mobile. De officiele market werkt dus niet op de Yarvik.

SPECIFICATIES:

Algemeen
Merk Yarvik
Productnaam TAB211
Productcode TAB211

Specificaties
Processor - Type Telechips TCC8902
Processor - Klokfrequentie 1,0 GHz
Geheugen capaciteit (RAM) 0,25 GB
Opslag capaciteit 4 GB
Opslag type Flash
Scherm afmeting 7 inch
Scherm resolutie 800x480
Touchscreen type Resistief
Besturingssysteem Google Android
Android versie Android 2.3 (Gingerbread)
Gewicht 365 gram
Accu capaciteit 3200 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Mooi, dat we nu een eigen forum hebben. Heb de 211 gekocht om o.a. te gebruiken als e-reader op reis.
Heb al een i-pad, dus weet hoe een echte tab er uit ziet en werkt. heb ook een HTC hd2 smartphone, van huis uit win6.5
Maar hiervoor zijn heel veel android versies op XDA te vinden, gebruik de sda versies in dual boot, nu versie 2.3.4
Om de paar dagen is er wel weer een nieuwe versie, dus al enigzinds bekend met flashen android.
Op de 211 mis ik de markt, dat is op te vangen met het laden op de htc en dan te kopieren naar de 211.
Heb vandaag de 211 geroot waardoor nu current widget en titanium backup werken.
De 211 blijkt een interne SD kaart van 4Gig te hebben, benaderbaar met file manager. De externe SD heeft de naam tflash.
de volgende wens is een werkende market.
Veel succes voor dit forum!!!
Catrinus :)

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
ik kan het bestand root-XSA-2010-12-16.zip niet vinden?

Topicstarter
prakka schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:01:
ik kan het bestand root-XSA-2010-12-16.zip niet vinden?
hoop ook op een werkende market en honeycomb voor de yarvik. inderdaad ik heb zelf de htc hd mini , daar ziin ze ook volop bezig android roms voor aan het maken, en met groot succes . Android voor htc hd mini kan je nu al officieel verklaren. Maar nergens nergens is er een project zoals XDA te vinden voor de TAB211.

Anoniem: 414397

Ik heb nu ook een Yarvik Tab211, ik ging naar YouTube via de browser, daar had ik alleen geluid en geen beeld. Dus downloade ik een app, via die app YouTube opgestart, en nu heb ik nog steeds alleen geluid en geen beeld, weet iemand wat ik moet doen om geluid en beeld voor YouTube te krijgen

Oh ja, en hoe kan ik via mijn PC en een USB kabel bestanden op de Tab211 zetten?

Topicstarter
Anoniem: 414397 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:42:
Ik heb nu ook een Yarvik Tab211, ik ging naar YouTube via de browser, daar had ik alleen geluid en geen beeld. Dus downloade ik een app, via die app YouTube opgestart, en nu heb ik nog steeds alleen geluid en geen beeld, weet iemand wat ik moet doen om geluid en beeld voor YouTube te krijgen

Oh ja, en hoe kan ik via mijn PC en een USB kabel bestanden op de Tab211 zetten?
Op 1Mobile Flash player downloaden en youtube app. Yarvik aansluiten op pc danmassaopslag

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 12:28
Ik ben enkrle dagen in het bezit van de tab211 maar currentwidget doet t zonder dat ik ooit iets geroot heb. Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl1976
  • Laatst online: 09-01-2022
Hallo,
Ik heb een vraagje: doet WIFI het op de 211? Moet je hier iets voor installeren?
Oh graag in lekentaal, want heb geen ervaring met tablets. Ben meer van de gewone pc's.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:55
Ok heb er gisteren ook een gekocht bij Paradigit, echter een ding verbaast me...de CPU zegt 1GHz.. echter als je de chipset opzoekt op internet geeft deze aan :
Core
Process: 65nm
Type: ARM 1176JZF-S 500-800MHz
GPU: ARM Mali200

Iemand enig idee hoe ik nu kan uitzoeken hoe snel de CPU nu is ? 800Mhz of 1GHZ vind ik nogal een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Probeer het eens met de app Quick System Info uit de market, die geeft aan welke processor en hoeveel Hz.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:44
Gekke henk schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:34:
Ok heb er gisteren ook een gekocht bij Paradigit, echter een ding verbaast me...de CPU zegt 1GHz.. echter als je de chipset opzoekt op internet geeft deze aan :
Core
Process: 65nm
Type: ARM 1176JZF-S 500-800MHz
GPU: ARM Mali200

Iemand enig idee hoe ik nu kan uitzoeken hoe snel de CPU nu is ? 800Mhz of 1GHZ vind ik nogal een verschil...
met mijn transformer gebruikt ik de app: elixer, daarmee kan je heel wat extra info zien, ik weet wel niet of het mogelijk is om hem op de 211 te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
janvanduschoten schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:41:
Probeer het eens met de app Quick System Info uit de market, die geeft aan welke processor en hoeveel Hz.
hahah ja daar zit het probleem :) er zit geen market op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Anton.net schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

met mijn transformer gebruikt ik de app: elixer, daarmee kan je heel wat extra info zien, ik weet wel niet of het mogelijk is om hem op de 211 te krijgen
op de doos en op hun website staat dat het om een 1GHz processor gaat als je de cpu naam en 1ghz opzoek vind je veel Chinese tablets met 1 GHz van dat type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419241 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:43:
[...]

Op 1Mobile Flash player downloaden en youtube app. Yarvik aansluiten op pc danmassaopslag
Okay, ik ben naar 1Mobile gegaan, maar daar zegt hij dat ik mijn device moet uitkiezen, maar de Yarvik staat er niet bij? Welke moet ik kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Kan iemand ervoor zorgen dat de hid-module wordt geactiveerd op de tab211? Kort gezegd: Een driver laden om via de usb host een muis of een toetsenbord aan te kunnen sluiten. Mijn mini laptopmuis geeft wel licht maar ik kan niet klikken/scrollen enz. Iemand een idee? Dat is heel wat belangrijker dan hoe snel die cpu nu is... Het is een geadverteerde functie die niet lijkt te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Ik heb zelf ook deze tab op het oog. Mijn doel is voornamelijk het (kleine) gat opvullen tussen mijn Galaxy S en Eee PC. Voor als het ene scherm net iets te klein is om te browsen en het andere apparaat wat te veel is en als AB voor de HTPC en NAS. Stel dus niet hele hoge eisen, lage prijs is het voornaamste.
Ik heb hem van de week even in handen gehad bij de MediaMarkt. De voorkant viel me wel een beetje tegen, hij veert heel erg en je kunt onder de rand goed voelen waar het scherm ophoudt. De beeldkwaliteit vond ik wel ok en de responsiviteit vind ik zeer goed, zijn genoeg andere resistieve schermen die minder goed zijn, zoals de Yarvik TAB310 of Arnova 10. Die laatste mag dan wel een Cortex A8 core hebben maar op 600MHz gooit ie geen hoge ogen en het scherm was echt zwaar teleurstellend, zowel qua kleur als aanraakgevoeligheid. Angry Birds was niet vooruit te branden om maar wat te noemen. Ben zelf allang uitgekeken op het spel maar goed, het wordt nu eenmaal vaak als benchmark opgevoerd en is daarmee handig vergelijkingsmateriaal, daarbij stond het op de Arnova al geinstalleerd. Op de 211 helaas niet, iemand die ervaring heeft? Of met andere spellen? (zelf fan van tower defense games als Robo Defense en Tower Raiders)
Anders ga ik nog een keer bij MM langs met een paar apk's op SD.
Wat is voor jullie de reden om deze te kiezen boven een zelf geimporteerde Chinees? Zelf heb ik niet zoveel problemen met het bestellen etc maar ik vind het toch wel een fijn idee dat je de eerste 2 jaar gewoon terug kan naar je NL winkel met EU garantie.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arjan1995 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:04:
Kan iemand ervoor zorgen dat de hid-module wordt geactiveerd op de tab211? Kort gezegd: Een driver laden om via de usb host een muis of een toetsenbord aan te kunnen sluiten. Mijn mini laptopmuis geeft wel licht maar ik kan niet klikken/scrollen enz. Iemand een idee? Dat is heel wat belangrijker dan hoe snel die cpu nu is... Het is een geadverteerde functie die niet lijkt te werken...
vreemd bij mij doet hij het wel. alleen bij de muis zie ik geen pijltje maar kan wel scrollen klikken endergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pearl1976 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:01:
Hallo,
Ik heb een vraagje: doet WIFI het op de 211? Moet je hier iets voor installeren?
Oh graag in lekentaal, want heb geen ervaring met tablets. Ben meer van de gewone pc's.

Alvast bedankt.
wifi doet het gewoon, hoeft niks te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anton.net schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

het is ELIXIR ff voor duidelijkheid zodat ze het kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Anoniem: 419241 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:05:
[...]

vreemd bij mij doet hij het wel. alleen bij de muis zie ik geen pijltje maar kan wel scrollen klikken endergelijke
Als je geen pijltje ziet, hoe weet je dan of je kan klikken? Bij mij gaat alleen het lichtje van de optische muis branden maar de tablet reageert nergens op. (klikken, scrollen en scrolwheel indrukken getest). USB sticks werken bij mij ook alleen als ik een hub met stroomadapter gebruik, anders vallen sticks gelijk weer uit. Bij mediamarkt hebben ze dit ook op een andere getest en wisten ze niet hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419501

Youtube werkte via de browser bij mij meteen,zonder zelf iets te installeren!
Bij mij is de muis juist te gevoelig,valt eigenlijk niet mee te werken. Wanneer ik de muis een mm verplaats dan zit ik al bijna aan de onderzijde van de pagina. Misschien is hier nog iets aan in te stellen? Verder viel me op dat bij het opladen via het stopcontact de tab211 niet uit moet zetten anders laadt hij niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 419501 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:11:
Youtube werkte via de browser bij mij meteen,zonder zelf iets te installeren!
Bij mij is de muis juist te gevoelig,valt eigenlijk niet mee te werken. Wanneer ik de muis een mm verplaats dan zit ik al bijna aan de onderzijde van de pagina. Misschien is hier nog iets aan in te stellen? Verder viel me op dat bij het opladen via het stopcontact de tab211 niet uit moet zetten anders laadt hij niet bij!
inderdaad muis reageert super gevoelig. wat mij opgevallen is is dat ik juist mijn tab moet uitzetten als ik hem wil opladen, want als ik hem aan laat staan en ik wil opladen zie ik dat hij niet oplaad. batterij blijft het zelfde. weet niet of er verschil zou zijn als ik hem oplaad terwijl hij aan staat en dan na uurtje aan uit zou zetten. dan kan ik ff testen of hij is bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikail50
  • Laatst online: 01-12-2024
De yarvik tab211 is nu bij de computerland voor 88 euro. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mikail50 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:12:
De yarvik tab211 is nu bij de computerland voor 88 euro. :|
ooh net iets te vroeg gekocht dus. had hem gelukkig maar voor 94 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Goed nieuws: morgen plaats ik een tut om ROOT ACCES op de Tab211 te verkrijgen!!! Met windows (7) en een één kliks proces. Superuser.apk en rootexplorer (met read/WRITE toegang tot het systeem!!!) Werkend.
Helaas nu te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arjan1995 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:52:
Goed nieuws: morgen plaats ik een tut om ROOT ACCES op de Tab211 te verkrijgen!!! Met windows (7) en een één kliks proces. Superuser.apk en rootexplorer (met read/WRITE toegang tot het systeem!!!) Werkend.
Helaas nu te laat.
Ben benieuwd zeker het proberenwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Hoe draait Angry Birds op de 211? Smooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:17:
Hoe draait Angry Birds op de 211? Smooth?
Ja wel alle andere progammas sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
arjan1995 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:52:
Helaas nu te laat.
Ohh ik ben ook erg benieuwd.. zou mooi zijn als we ook toegang tot market krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
xxx

[ Voor 110% gewijzigd door arjan1995 op 24-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Hier komen nog enkele foto's en een video als bewijs van de root:

Appscherm

http://twitpic.com/68y66m

Root Explorer

http://twitpic.com/68y6kw

Superuser

http://twitpic.com/68y8ur
Video

http://www.youtube.com/watch?v=6ASkecvYupE

[ Voor 22% gewijzigd door arjan1995 op 20-08-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, ik heb nog steeds geen idee hoe ik YouTube of andere apps op mijn tablet kan laten werken, wat moet ik doen via 1 Mobile want ik ben niet zo heel technise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 414397 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:03:
Hallo, ik heb nog steeds geen idee hoe ik YouTube of andere apps op mijn tablet kan laten werken, wat moet ik doen via 1 Mobile want ik ben niet zo heel technise
hier download :

http://www.filecrop.com/s...r=1&engine_m=1&engine_h=1

klik op de bovenste en stop je sd kaartje in je pc. vervolgens bestand kopieren naar sd kaart . op je tab naar app installer dan de youtube apk aanklikken en installeren. moet gewoon werken.

bij 1 mobile op search klikken en youtube intoetsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 419241 op 20-08-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arjan1995 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:05:
!!! Ik ben NIET VERANTWOORDELIJK voor KAPOTTE of VASTGELOPEN TABLETS door deze procedure !!!

Daar komt ie dan, zoals beloofd: ROOT ACCES op de TAB211.

Hoe moet je dit doen? en wat heb je nodig? Eigenlijk vrij weinig, alleen kan het niet onder Mac of Linux.

Nodig:
1. Tablet 211, bij Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling, USB-Foutopsporing (USB Debugging) aan
2. Windows XP, Windows Vista of Windows 7, Vista 64-Bit of 7 64-bit
3. PDANet voor android (die geeft de drivers voor de tablet), 32-bits of 64-bits afhankelijk van je systeem : http://junefabrics.com/android/download.php, kies een installer uit
4 Dit bestand om te rooten : http://www.cheappc.com/shared/android/Root_701.rar

Handleiding:

1. Zet eerst USB Foutopsporing aan op je tablet
2. Zorg dat de batterij niet bijna leeg is voor in het geval het lang duurt om te rooten (min. 30%)
3. Installeer PDANet voor Android, bij de driver vraag kies voor Other als manufacturer
4. Pak het bestand Root_701.rar uit
5. Open het bestand root&flashlite.bat
6. Je ziet een command prompt, het tablet wordt geroot en start vanzelf opnieuw op
7. Als je nu bij je Apps kijkt, zie je staan: Superuser Machtigingen (Superuser Permissions).
8. Als je een root-app opent als Root File Explorer, wordt gevraagd of je Superuser-toestemming wilt geven aan de app. Kies voor onthouden en klik op Toestaan of Ok. Je app heeft nu ROOT ACCES, en kan evt. het systeem als R/W (Lezen en Schrijven) aankoppelen zodat je systeembestanden kunt wijzigen.

Dat was het dan, succes en post de resultaten. Het rooten gebeurt doorgaans in enkele seconden!!!
klopt het werkt prima. good job 2 minuten werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Anoniem: 419241 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:14:
[...]

klopt het werkt prima. good job 2 minuten werk
Fijn om te horen dat het werkt. Kan iemand de developer van de roms voor de TAB 210 contacteren om te vragen of er voor deze tablet nu ook een rom kan komen met iig market en bugfix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]arjan1995 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:24:
[...]

Fijn om te horen dat het werkt. Kan iemand de developer van de roms voor de TAB 210 contacteren om te vragen of er voor deze tablet nu ook een rom kan komen met iig market en bugfix?
[/quote dat zou top zijn . Het liefst gingerbread met market en wat snellere versie .jammer dat die gasten vanxda zich er niet mee bezig houden . Die zijn Super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieldebest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05-2024
Hoe werkt de flash player op deze tablet? Is het zo dat je in de browser ook gebruik kan maken van de flash player voor bv. korte filmpjes kijken en/of spelletjes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Laaste post op

http://www.androidtablets...l-7-resistive-tablet.html

Vraag iemand om een dump van de rom en dan maakt hij een CM7 rom voor de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
danieldebest schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 02:54:
Hoe werkt de flash player op deze tablet? Is het zo dat je in de browser ook gebruik kan maken van de flash player voor bv. korte filmpjes kijken en/of spelletjes???
de flash player werkt gewoon zoals op de pc, ken gewoon spelletjes spelen via de webrowser. mij lukt het zelfs spelletjes zoals cityville en dergelijke te spelen terwijl dat redelijk zware spellen zijn via het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn kleine SD kaartje past niet in de yarvik dus op die manier kan ik er niks opzetten. Het lukte deze keer wel om een USB connectie te krijgen, dus ik heb via de USB kabel het gedownloade YouTube bestand in de map downloads gezet en via daar geinstalleerd. Bij het opstarten van YouTube kreeg ik gelijk een foutmelding, ik kon hem namelijk ook niet installeren via appinstaller omdat die opeens niks meer laadde..

Dus heeft iemand een oplossing om YouTube werkend te krijgen, en is er trouwens ook een speciale plek waar je films moet zetten om ze te kunnen kijken, of kan je geen films kijken met deze Yarvik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Je kan met je tablet naar

http://apk.tweak4you.nl/apks_gedeeld/com.google.android.youtube-2.2.16.apk
gaan en dan downloaden, deze werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een Yarvik Tab211 besteld, die krijg ik hopelijk dinsdag binnen. Alleen ik vroeg me af waar ik een etui ervoor kan kopen? Zijn er voor deze tablet etuis waar je je tablet in kan laten zitten (Dit idee dus)?

Voor mijn e-reader heb ik een dergelijk systeem, en dat werkt heerlijk. En ik ben graag zuinig op mijn spulletjes.

-edit-
Gaat deze passen?

[ Voor 14% gewijzigd door Niekleair op 21-08-2011 16:03 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net heel de link ingetikt, download gestart en geinstalleerd, maar ik heb nog steeds alleen maar geluid en geen beeld, moet ik ook een speciale flash player installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Anoniem: 414397 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:14:
[...]

Net heel de link ingetikt, download gestart en geinstalleerd, maar ik heb nog steeds alleen maar geluid en geen beeld, moet ik ook een speciale flash player installeren?
Wel raar ik heb bij mezelf en bij een andere tablet de zelfde versie en allebei werkend, alleen geïnstalleerd en het werkte. Misschien een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419687

Mensen,
Hoe kom ik op die 1mobile market? Heb de file gedownload en opgestart, maar dan: kies een merk; yarvik staat er natuurlijk niet bij; welke moet ik kiezen die ook gingerbread 2.3.3. heeft?

++gelukt! Hoe? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 419687 op 21-08-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 414397 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:04:
Mijn kleine SD kaartje past niet in de yarvik dus op die manier kan ik er niks opzetten. Het lukte deze keer wel om een USB connectie te krijgen, dus ik heb via de USB kabel het gedownloade YouTube bestand in de map downloads gezet en via daar geinstalleerd. Bij het opstarten van YouTube kreeg ik gelijk een foutmelding, ik kon hem namelijk ook niet installeren via appinstaller omdat die opeens niks meer laadde..

Dus heeft iemand een oplossing om YouTube werkend te krijgen, en is er trouwens ook een speciale plek waar je films moet zetten om ze te kunnen kijken, of kan je geen films kijken met deze Yarvik?
Je kan gewoon filmpjes kijken maak niet uit waar je ze zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
IK ZAL HET HIER ZETTEN: NIET MEER ROOTEN WANT MIJN WIFI LIJKT KAPOT, VINDT GEEN NETWERK MEER EN REBOOT SOMS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

arjan1995 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:26:
IK ZAL HET HIER ZETTEN: NIET MEER ROOTEN WANT MIJN WIFI LIJKT KAPOT, VINDT GEEN NETWERK MEER EN REBOOT SOMS!!
Snel terrugbrengen naar de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36

FlyEragon

Alien Monkeys

Anoniem: 87302 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:24:
[...]

Snel terrugbrengen naar de winkel :)
Lameeee..... Zelf slopen door te rommelen met root etc. en dan terugbrengen, betje tweaker neemt zijn verlies en gaat weer verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
even tussen door bij mij doet wifi het wel en crasht hij heel soms meestal met usb naar pc, ook na een reset.

Ik heb wel nu een custom recovery erop gezet.

Heeft niemand een dump of een rom?

[ Voor 23% gewijzigd door prakka op 22-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419801

Ik heb net de 211 gekocht, nu wil ik hem opstarten doet de touchscreen het niet.
heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb al een factory reset geprobeerd maar dat mocht ook niks baten
De calibratie lijkt het ook niet te doen. Heb net 5 min lang de kruisjes aan zitten te tikken maar ook dat leek niet te werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 419801 op 22-08-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
FlyEragon schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

Lameeee..... Zelf slopen door te rommelen met root etc. en dan terugbrengen, betje tweaker neemt zijn verlies en gaat weer verder..
Ik heb ook nooit gezegd dat ik dat ging doen. De wifi is het na herstel en met titanium backup terugzetten gaan doen. Verstuur dit nu vanaf mijn tab211! En ben ook nog geroot!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
arjan1995 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:47:
[...]

Ik heb ook nooit gezegd dat ik dat ging doen. De wifi is het na herstel en met titanium backup terugzetten gaan doen. Verstuur dit nu vanaf mijn tab211! En ben ook nog geroot!!!
Kan je misschien een backup van system.img aan mij geven ik heb een paar bestanden veranderd en heb zelf geen goede backup?

kan iemand http://apk.tweak4you.nl/yarvik_211/update_buildprop.zip uitproberen? JIT is aan en market spoof naar Samsung tab

Kan het zelf niet uittesten mijn google sync werkt niet meer zo ook de market.

[ Voor 24% gewijzigd door prakka op 22-08-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog geen enkel probleem nu de mijne geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41
Ik heb net mijn 211 via Computerland binnen (88 euri). Ik productreview van een Tab310 werd stond een link naar de android market, maar deze werkt helaas niet. Ik heb 1mobile market erop gezet, maar het beeld staat op zijn kop }:O

De Tab211 heb ik getest met een hdmi kabel, dit werkt goed. Op het tablet heb je hetzelfde scherm als op tv, bij youtube wordt de video alleen op de tv weergegeven. Zo'n 211 is dus ook handig voor presentaties :P

[ Voor 35% gewijzigd door zx9r_mario op 23-08-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 17:26
hallo
ik wil dit tablet gaan kopen.weet iemand of epub bestanden afgespeeld kunnen worden.ik wil dit ding ook als e-reader gebruiken indien mogelijk.
verder lees ik hier niks over wat het apparaat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
pejoar schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:57:
hallo
ik wil dit tablet gaan kopen.weet iemand of epub bestanden afgespeeld kunnen worden.ik wil dit ding ook als e-reader gebruiken indien mogelijk.
verder lees ik hier niks over wat het apparaat wel kan.
Je kunt een ereader app installeren. Aldiko is de meest bekende, deze kan epub en pdf aan. Wel moet je een microsd kaartje hebben, hierop worden de bestanden opgeslagen. Via een hdmi kabel kun je de tablet op de tv aansluiten, dan je heb een 40 inch ereader. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 17:26
hoe kan ik aldiko installeren,je kunt volgens gebruikers niet bij een app store komen?
zx9r_mario schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:04:
[...]

Je kunt een ereader app installeren. Aldiko is de meest bekende, deze kan epub en pdf aan. Wel moet je een microsd kaartje hebben, hierop worden de bestanden opgeslagen. Via een hdmi kabel kun je de tablet op de tv aansluiten, dan je heb een 40 inch ereader. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
pejoar schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:16:
hoe kan ik aldiko installeren,je kunt volgens gebruikers niet bij een app store komen?
[...]
Via de webbrowser op de tablet www.1mobile.com de apk downloaden en installeren. In de market zoeken naar Alkido of een andere ereader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Op het moment heb ik een update.zip dat geinstalleerd moet worden via de recovery waar de market werkt, JIT aan is. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:00:
Op het moment heb ik een update.zip dat geinstalleerd moet worden via de recovery waar de market werkt, JIT aan is. =)
Hoe moet je die installeren? Ik heb dat update-bestand voor de market op mijn SD-kaart gezet, maar als ik het via de standaard recovery probeer te installeren, geeft de tablet het volgende:

-- Install /sdcard ...
Finding update package...
Opening update package ...
Verifying update package
E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed
Installation aborted.

Wat nu? I wanna have market SO BAD... en beetje sneller met JIT mag ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Op het moment ben ik JIT nog proberen want het resultaat is nog niet goed, en je moet eerst een andere recovery erop zetten dat kan met ADB

Guide hier

onder het kopje With flash_image

Zelf gebruik ik de recovery http://apk.tweak4you.nl/y...GB-8K-recovery-signed.zip die moet je dan ook gebruiken.

Als dat gelukt is zet ik wel een update.zip online me accu is bijna leeg dus ik ga zo weer verder.

edit: misschien dat je ook dit kan gebruiken http://androidforums.com/...oot-logos-recoveries.html heb dat zelf niet geprobeerd, je meot dan de recovery op je sd kaart zetten en opzoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door prakka op 23-08-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:53:
Op het moment ben ik JIT nog proberen want het resultaat is nog niet goed, en je moet eerst een andere recovery erop zetten dat kan met ADB

Guide hier

onder het kopje With flash_image

Zelf gebruik ik de recovery http://apk.tweak4you.nl/y...GB-8K-recovery-signed.zip die moet je dan ook gebruiken.

Als dat gelukt is zet ik wel een update.zip online me accu is bijna leeg dus ik ga zo weer verder.

edit: misschien dat je ook dit kan gebruiken http://androidforums.com/...oot-logos-recoveries.html heb dat zelf niet geprobeerd, je meot dan de recovery op je sd kaart zetten en opzoeken.
heb deze recovery geprobeert en zegt dat de scripts deprecated zijn sinds android 1.5 en dat met de gingerbread 3 recovery deze functies verwijderd zijn. het pakket moet anders worden opgebouwd dus
EDIT: het update-buildprop.zip bestand. Recovery werkt perfect, heb flash_image gebruikt

EDIT 2: Ik heb handmatig het build.prop bestand uit het pakket gehaald en dit met commando adb push geinstalleerd. Kan ik nu een market apk downloaden en gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door arjan1995 op 23-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
arjan1995 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:06:
[...]

heb deze recovery geprobeert en zegt dat de scripts deprecated zijn sinds android 1.5 en dat met de gingerbread 3 recovery deze functies verwijderd zijn. het pakket moet anders worden opgebouwd dus
EDIT: het update-buildprop.zip bestand. Recovery werkt perfect, heb flash_image gebruikt
Je moet hem uitpakken en dan de recovery.img installeren met de tool of adb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:11:
[...]

Je moet hem uitpakken en dan de recovery.img installeren met de tool of adb
Geinstalleerd

Kan ik nu elke market gebruiken die ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Nee dat is alleen de recovery, ik ben bezig met het uploaden van de update.zip.

Maar als je nu je apparaat uitzet en dan de linker volume knop ingedrukt houd en je apparaat aanzet(knop ingedrukt houden) dan kom je nu in de aangepaste recovery maak eerst even een backup.

daarna kan je de update.zip als je deze op de sd kaart heb gezet flashen.

recovery ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://cloud.addictivetips.com/wp-content/uploads/2011/01/ClockworkMod-Recovery-31.png

nadat je de update.zip op je sd kaart heb gezet ga je weer naar je recovery of terug naar het hoofd scherm dan scroll je naar beneden met de volume knoppen naar install zip from sd card en kies je de update.zip of zoals hij nu heet Yarvik_211_rom_1_0.zip en wacht je totdat het klaar is met flashen daarna reboot je je tablet.

De apps zijn niet weg maar ik raad altijd aan om een backup te maken.

Upload is klaar hij is hier te vinden http://code.google.com/p/yarvik-211-tcc8902/downloads/list

Met dank aan ny-hardcore die de roms maakt voor de tab 210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Hoe lang mag het installeren duren? Mijn tab staat zeker al 10 min op installeren en heeft (heel vreemd) CWM-based Recovery v4.0.1.5. Overleeft hij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
arjan1995 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:13:
Hoe lang mag het installeren duren? Mijn tab staat zeker al 10 min op installeren en heeft (heel vreemd) CWM-based Recovery v4.0.1.5. Overleeft hij het?
Ik denk rond de 5minuten ook niet te lang probeer anders even naar mounts en storage te gaan en dan system te formatteren, even rebooten met de reset knop dan weer naar de recovery gaan.

ik heb hetzelfde probleem de system partitie is vol dan kan er niks meer op en loopt het vast.

PS die recovery heb je als eerste gedaan met adb

[ Voor 4% gewijzigd door prakka op 23-08-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:14:
[...]

Ik denk rond de 5minuten ook niet te lang probeer anders even naar mounts en storage te gaan en dan system te formatteren, even rebooten met de reset knop dan weer naar de recovery gaan.

ik heb hetzelfde probleem de system partitie is vol dan kan er niks meer op en loopt het vast.

PS die recovery heb je als eerste gedaan met adb
Eerst uitzetten met reset palletje? Brick ik hem nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
arjan1995 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Eerst uitzetten met reset palletje? Brick ik hem nu niet?
nee heb het zelf ook al gedaan, je kan altijd terug naar de recovery die gaat niet zomaar weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Ik heb die recovery met adb gedaan, was flash_image recovery /sdcard/recovery.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Nu gewoon resetten en dan weer de volume knop indrukken en dan /system format doen en daarna opnieuw flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:21:
Nu gewoon resetten en dan weer de volume knop indrukken en dan /system format doen en daarna opnieuw flashen
Nog steeds niks. Installing update... Op achtergrond staat robot met pakketje openen en een leeg voortgangsbalkje. Moet het intern geheugen ook leeg ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
nee maar kan wel even duren bij mij duurde het ook een tijdje 5min ongevbeer max 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:30:
nee maar kan wel even duren bij mij duurde het ook een tijdje 5min ongevbeer max 10
Ik ben nu al ruim 10min bezig. Is het erg als de usb en de oplader aangesloten zijn of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
probeer anders even deze: http://apk.tweak4you.nl/y...nsigned_082311_152323.zip

die heb ik zelf geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
hoe krijg ik dit erop zonder os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
arjan1995 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:36:
[...]

hoe krijg ik dit erop zonder os?
ga naar mount en storage daar kan je de sd kaart mounten naar je computer en erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:37:
[...]

ga naar mount en storage daar kan je de sd kaart mounten naar je computer en erop zetten
Deze heeft zie ik market en flashlite. Ga ik testen

[ Voor 16% gewijzigd door arjan1995 op 23-08-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Custom ook maar die werkt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:40:
Custom ook maar die werkt bij mij
Zelfde probleem

Adb shell en dan desg geeft aan dat ie hangt op het mounten van mtdblock2 en keystate 108,0 keystate 108,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
ik zal na het eten erna kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
Sorry, toch te ongeduldig. Na een KWARTIER (!!!!) sprong ie ineens verder. Rom werkt perferct. Nogmaals sorry voor al het storen en vragen om hulp. Ik had gewoon langer moeten wachten. Alleen de standaard launcher nog terug zien te krijgen. Is tien keer beter dan deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb sinds vandaag een Yarvik Tab211, alleen waar vind ik het mac-adress?

als ik naar settings > about device ga, kom ik niet verder, daar staat geen "status" en ook geen mac-adress.

- edit -

ik heb inmiddels de menuknop gevonden, en dus ook de settings.

[ Voor 17% gewijzigd door Niekleair op 23-08-2011 18:51 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
arjan1995 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:03:
[...]

Sorry, toch te ongeduldig. Na een KWARTIER (!!!!) sprong ie ineens verder. Rom werkt perferct. Nogmaals sorry voor al het storen en vragen om hulp. Ik had gewoon langer moeten wachten. Alleen de standaard launcher nog terug zien te krijgen. Is tien keer beter dan deze
Ok ik vond het al raar maar het duurt inderdaad heel erg lang, ik heb de standaard launcher verwijderd maar deze kan je opnieuw installeren. probeer het is door onderstaande apk te installeren

http://apk.tweak4you.nl/yarvik_211/Launcher2.apk

[ Voor 3% gewijzigd door prakka op 23-08-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

Ok ik vond het al raar maar het duurt inderdaad heel erg lang, ik heb de standaard launcher verwijderd maar deze kan je opnieuw installeren. probeer het is door onderstaande apk te installeren

Echt Harstikke Bedankt!!!! Ook voor alle moeite door het speciaal uploaden van de Launcher (helaas werkt die niet, even wennen aan die andere dan maar) het uploaden van de software en de tijd om al mijn (sommige onnodige) vragen te beantwoorden. Ga zo door! En de tab is met market echt een stuk handiger. Top!

[ Voor 6% gewijzigd door arjan1995 op 23-08-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

als ik dus op ‘Flash ClockworkMod Recovery klik staat er dat ik mijn toestel moet uit zoeken, op wat moet ik klikken. zie allemaal htc's staan samsungs acer en nog veel meer maar geen yarvik. groetjes sven.

ook staat er als ik op de rom die ik wil flashen druk. rom manger is unable to open this file. please remove any spaces from your file and folder path. or run it manually via clockworkmod recovery

EDIT: het is dus gelukt kon klikken op apply sdcardsupdate.zip signature veicication failed\installation aborted

EDIT: Ga het nu met tcc8900_unsigned_082311_152323 proberen

EDIT: Helaas er blijft staan
finding update package
opening update package
verifying update package
installation aborted

wat is hier aan te doen?????? wordt een beetje leip :P :P :P

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 419241 op 23-08-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
arjan1995 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:19:
[...]

Echt Harstikke Bedankt!!!! Ook voor alle moeite door het speciaal uploaden van de Launcher (helaas werkt die niet, even wennen aan die andere dan maar) het uploaden van de software en de tijd om al mijn (sommige onnodige) vragen te beantwoorden. Ga zo door! En de tab is met market echt een stuk handiger. Top!
bedankt ik wil nog proberen de tab wat sneller te maken soms vind ik hem onnodig traag.
Anoniem: 419241 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

als ik dus op ‘Flash ClockworkMod Recovery klik staat er dat ik mijn toestel moet uit zoeken, op wat moet ik klikken. zie allemaal htc's staan samsungs acer en nog veel meer maar geen yarvik. groetjes sven.

ook staat er als ik op de rom die ik wil flashen druk. rom manger is unable to open this file. please remove any spaces from your file and folder path. or run it manually via clockworkmod recovery

EDIT: het is dus gelukt kon klikken op apply sdcardsupdate.zip signature veicication failed\installation aborted

EDIT: Ga het nu met tcc8900_unsigned_082311_152323 proberen

EDIT: Helaas er blijft staan
finding update package
opening update package
verifying update package
installation aborted

wat is hier aan te doen?????? wordt een beetje leip :P :P :P
volgens mij heb je de recovery ook niet goed gedaan ik raad je aan het gewoon via adb te doen en daarna de file http://code.google.com/p/..._211_rom_1_0.zip&can=2&q=

te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Hier is een pagina te vinden om de recovery makkelijk via fastboot te installeren

http://code.google.com/p/...8&updated=RecoveryInstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:42:
Hier is een pagina te vinden om de recovery makkelijk via fastboot te installeren

http://code.google.com/p/...8&updated=RecoveryInstall
welke C bedoel je gewoon op de pc?
Uitpakken in C:

Pak het rar bestand uit de map fastboot uit in C:/
De stappen om de recovery te installeren

# zijn de commando's om uit te voeren.

Open CMD

# cd\

# cd fastboot

# adb reboot-bootloader

wacht nu totdat je tablet in de bootloader is geladen.

# fastboot flash recovery recovery.img

open CMD op pc? of hoebedoelen jullie heb yarvik via USB aan de pc. de bestanden naar hardeschijf C gekopieren dan CMD gestart en alle 3 de codes in gevoerd staat wordt niet herkend.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 419241 op 23-08-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
ja je hardeschijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pak het rar bestand uit de map fastboot uit in C:/
De stappen om de recovery te installeren

# zijn de commando's om uit te voeren.

Open CMD

# cd\

# cd fastboot

# adb reboot-bootloader

wacht nu totdat je tablet in de bootloader is geladen.

# fastboot flash recovery recovery.img

open CMD op pc? of hoebedoelen jullie heb yarvik via USB aan de pc. de bestanden naar hardeschijf C gekopieren dan CMD gestart en alle 3 de codes in gevoerd staat wordt niet herkend.

kan je me er even snel door heen loodsen ben nu ff achter pc tijdje

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 419241 op 23-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
je moet wel je tablet aansluiten anders werkt het niet, en usb debuggin aanzetten maar dat staat al standaard aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
prakka schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:56:
je moet wel je tablet aansluiten anders werkt het niet, en usb debuggin aanzetten maar dat staat al standaard aan
Kijk ik heb mapje fastboot op hardeschijf c staan. yarvik via usb aangeloten op pc . cmd opgestart en voor codes #cd in code #adb-reboot-bootloader. maar sraat heletijd wordt niet gerkend als interne of externe opdracht, progamma of batchbestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
cd\ niet cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke cd\ en cd fastboot heeft hij gepakt

nu doet hij moeilijk bij

adb reboot-bootloader

??

er staat trouwens nu C:\fastboot>

EDIT : OKE staat nu waiting for DEVICE

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 419241 op 23-08-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Je moet ook nog de drivers installeren hier is een uitleg

YouTube: How to install Android ADB/USB Drivers - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OKE hij werkt hij is nu yarvik_211_rom_1.).zip aan het installeren

harstikke bedankt echt Prakka voor je moeite en uitleg. echt bedankt.

Oke blijkbaar gelukt stond instalation klaar. en heb reboot now gedaan start nu op.

EDIT : perfect hij is opgestart , sommige applicaties kunnen niet laden denk gewoon opnieuw starten.

Moet wel dus flash opnieuw installeren?

market werkt inderdaad

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 419241 op 23-08-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Is deze verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Je moet gewoon deze link gebruiken

http://code.google.com/p/yarvik-211-tcc8902/

Ben momenteel bezig met een rom met een andere launcher en een paar speed verbeteringen, en een ander boot scherm

[ Voor 20% gewijzigd door prakka op 24-08-2011 10:21 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste