Verwijderd
Ik probeer het apparaat te rooten en te voorzien van een andere ROM.
Alle pogingen mislukt.
Het rooten met Root_701 lijkt goed te gaan. Ik zie allerlei commando's over het scherm gaan maar toch kan ik niet bij de system-files komen.
Daarom zal het commando: adb reboot-bootloader ook wel niet werken.
Want hij blijft hangen in het welkom scherm.
Ik heb PDAnet op mijn computer geinstalleerd. (Windows XP sp3)
Ik krijg geen connectie met het tablet omdat hij vraagt om PDAnet op het tablet te installeren.
En dat lukt niet. (onverwacht gestopt, probeer het opnieuw). Dat is de melding die ik krijg.
Als ik het tablet aansluit op mijn computer krijg ik als ADB driver: Android Composite ADB driver.
En 4 extra opslagvolumes.
Wat doe ik fout??
Foutieve drivers?? HTC driver ook al geprobeerd maar ook geen succes.
Ik heb deze hele thread al doorgeworsteld maar ik kon geen oplossing vinden.
Ook op Internet geen oplossing gevonden.
Wie helpt mij??
Alvast bedankt
Gelezen dat dit een enigzins bekend issue is bij android, maar zoo snel, belachelijk!
1) Iemand nog tips en trucks?
2) flashen met nieuwe rom = langere standby tijden?
Bl44t
Verwijderd
Heb je dit forum doorgelezen?Cloudberry schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:00:
Yarvik TAB250 (tablet), 100% vol geladen, Wifi uit, scherm op laagste helderheid, etc, etc. ... en dan op standby zetten door even de powerknop in te drukken. Na een nachtje slapen is ie helemaal leeg, ronduit schandalig!
Gelezen dat dit een enigzins bekend issue is bij android, maar zoo snel, belachelijk!
1) Iemand nog tips en trucks?
2) flashen met nieuwe rom = langere standby tijden?
Hier een aantal tips:
1 zet zoeken naar wifi points uit.
2 gebruik app killer op je tablet.
3 kijk bij instellingen naar accu gebruik.
4 zet custom root rom op je tablet.
5 gebruik battery calibrate (moet geroot zijn)
6 koop een beter tablet.
Verwijderd
wat er fout gaat met je tab is eenvoudig
Root access kan je alleen merken met apps die dit nodig hebben
op het moment dat deze apk dit gebruikt krijg je een melding thats it.
verder kan je met ADB remount access krijgen tot de system dir op de tab en alleen via ADB shell command.
lees allesgoed door hier op het forums en download de clockwork recovery en flash deze in je tab
lees voor die tijd alle info op het forums daar voor info
hier vind je de files voor je tab
http://androtab.info/telechips/cyanogenmod/
verder zou je es kunnen vragen of iemand hier ervaring mee heeft en je verder kan helpen
ik heb helaas nog geen tab 250
greets
Verwijderd
Dat hij bleef hangen in het welkomstscherm was normaal. Toen ik daarna gelijk het flash recovery commando intikte ging alles prima.
Ik heb de ROM Yarvik_250_24102011_v5.zip geinstalleerd en alles lijkt prima te werken. Alleen het automatisch scherm draaien werkt niet goed. Is hier nog een oplossing voor?
m.vr.gr
Idoz
Hoe bevalt de Rom tov de stock Android? Sneller, beter?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 02:39:
Ik heb de ROM Yarvik_250_24102011_v5.zip geinstalleerd en alles lijkt prima te werken. Alleen het automatisch scherm draaien werkt niet goed. Is hier nog een oplossing voor?
Ik heb nu ook een 250 en ben tevreden over de stock Android. Aangezien deze ook al Android 2.3 draait zie ik op dit moment de toegevoegde waarde nog niet echt.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:21:
[...]
Heb je dit forum doorgelezen? >Ja
Hier een aantal tips:
1 zet zoeken naar wifi points uit. >had ik al gedaan
2 gebruik app killer op je tablet. >had ik al gedaan
3 kijk bij instellingen naar accu gebruik.>zie geen accu optie bij instellingen
4 zet custom root rom op je tablet. > Is dat de "Yarvik_211_112611_v5.2" (tcc8902)?
5 gebruik battery calibrate (moet geroot zijn) >huhh?
6 koop een beter tablet. > ha ha, had ik al (iPad2), deze was voor d'r bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Cloudberry op 23-01-2012 21:18 ]
Verwijderd
Battery calibrate is een app uit de gmarket waarmee je de accu calibreert waardoor de accu optimaal gebruikt wordt.
Als je bij instellingen accu gebruik aanklikt zie je wie het meeste stroom gebruikt.
Met de app current widget app houd je het stroomverbruik in de gaten.
Heb zelf de 211 niet meer, wel een xiron8 en ipad1.
Verwijderd
Wat moet ik met het eerste bestand? Ik heb het opgeslagen als build.prop en in de ADB directory geplaatst.
Het tweede bestand gedownload en ook in de ADB directory geplaatst.
Toen al de commando's uitgevoerd. Alleen volgens mij werkten de push-commando's niet.
Ik krijg bij al de twee commando's de melding van: xxx Kb/s (0 bytes in xxx.xxx s)
Wat doe ik fout?? Het tablet werkt verder uitstekend. Googlemarket geen enkel probleem.
Alvast bedankt
m.vr.gr
Idoz
THNXVerwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:00:
@cloudberry
Battery calibrate is een app uit de gmarket waarmee je de accu calibreert waardoor de accu optimaal gebruikt wordt.
Als je bij instellingen accu gebruik aanklikt zie je wie het meeste stroom gebruikt.
Met de app current widget app houd je het stroomverbruik in de gaten.
Heb zelf de 211 niet meer, wel een xiron8 en ipad1.
Zelf denk ik dat de 211 beter is vooral de prijs. schilt zo 30 euro, dat is bijna 50% duurder. Je heb 2 speakers in plaatst van 1. Het scherm is wel minder goed. En de accu is kleiner,maar dat schilt niet zo heel erg veel.
Ga eerst eens verder kijken. Na wat inzien maak het wel behoorlijk verschil tussen capacitive of resistive dus misschien wel die 30 euro al waard maak. Maar dan komen de andere tablets ook in de buurt van prijs. Eerst eens meer in verdiepen wat ik wil. Er is zoveel keuze.
[ Voor 24% gewijzigd door Calamor op 25-01-2012 13:16 ]
Ik heb ervaring met beide. 250 werkt net zo goed/slecht als de 211.Calamor schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 01:15:
Ziet er wel leuk uit die TAB211. Denk er over om er ook 1 te nemen. Maar ik wel nieuwsgierig ben is of DLNA en vlc remote er op werkt? Heeft iemand al dit geprobeerd. Via Google kan ik niet iets zo snel vinden.
Zelf denk ik dat de 211 beter is vooral de prijs. schilt zo 30 euro, dat is bijna 50% duurder. Je heb 2 speakers in plaatst van 1. Het scherm is wel minder goed. En de accu is kleiner,maar dat schilt niet zo heel erg veel.
Ga eerst eens verder kijken. Na wat inzien maak het wel behoorlijk verschil tussen capacitive of resistive dus misschien wel die 30 euro al waard maak. Maar dan komen de andere tablets ook in de buurt van prijs. Eerst eens meer in verdiepen wat ik wil. Er is zoveel keuze.
Voordeel 211 is dat deze blijkbaar beter ondersteund wordt voor alternatieve firmware.
Voordeel van de 250 is het scherm, maar als je voornamelijk films wilt kijken is de 211 net zo goed.
Kijk ook eens op marktplaats. Ik heb daar een 250 inclusief garantie op de kop getikt voor een prijs lager dan een nieuwe 211.
Geprobeerd met de V5 firmware voor mijn Yarvik TAB250. Werkt prima. Bedankt!TimonM schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:14:
Ik heb het voor elkaar gekregen om de accelerometer werkend te krijgen
http://dl.dropbox.com/u/11252642/build.prop
http://dl.dropbox.com/u/11252642/sensors.tcc92xx.so
Voer dit in bij je ADB
adb remount
adb push build.prop /system/
adb shell chmod 644 /system/build.prop
adb push sensors.tcc92xx.so /system/lib/hw/
adb shell chmod 644 /system/lib/hw/sensors.tcc92xx.so
adb shell reboot
Verwijderd
Het lukt mij niet om de accelerometer aan de praat te krijgen.
Wat moet ik met het eerste bestand? Ik heb het opgeslagen als build.prop en in de ADB directory geplaatst.
Toen al de commando's uitgevoerd. Alleen volgens mij werkten de push-commando's niet.
Ik krijg bij al de twee commando's de melding van: xxx Kb/s (0 bytes in xxx.xxx s)
Wat doe ik fout?? Het tablet werkt verder uitstekend. Googlemarket geen enkel probleem.
Misschien kan iemand mij dat uitleggen??
Verwijderd
Het lukt mij niet om de accelerometer aan de praat te krijgen.
Misschien kan iemand mij dat uitleggen??
Wat voor ADB driver moet ik gebruiken?? Ik heb de Android Composite ADB driver
Verwijderd
Is het de moeite waard om de 5.2 te installeren? Ik heb hier twee 211 tabs van de kids die ik eventueel wil 'upgraden'
@TheDark: Hoe staat het met v6?
Alvast bedankt
Ik ben van plan om eventueel een 211 te kopen, maar ik heb nog een drietal vraagjes. Ik ben namelijk compleet nieuw met tablets en android.
- Is er een remotedesktop / teamviewer app die goed werkt?
- Is er een word, excel en powerpoint app?
- kan ik vanaf de 211 mijn laptop/nas benaderen om foto's, muziek en documenten te gebruiken?
Alvast bedankt voor het antwoord. Afhankelijk van jullie antwoorden bestel ik het zo snel mogelijk
die teamervieuwer zou ik ook wel willenMauritsvdb schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:43:
Hallo iedereen,
Ik ben van plan om eventueel een 211 te kopen, maar ik heb nog een drietal vraagjes. Ik ben namelijk compleet nieuw met tablets en android.
- Is er een remotedesktop / teamviewer app die goed werkt?
- Is er een word, excel en powerpoint app?
- kan ik vanaf de 211 mijn laptop/nas benaderen om foto's, muziek en documenten te gebruiken?
Alvast bedankt voor het antwoord. Afhankelijk van jullie antwoorden bestel ik het zo snel mogelijk.
weet wel voor pogo plug claud is er wel een app
Op zich is er voor die paar tientjes weinig mis mee. Echter voelt het allemaal wat goedkoop aan. Kraakt langs de zijkanten.
Scherm is in mijn ogen prima, al moet je wel hard drukken om er een beetje beweging in te krijgen.
Vele apps kunnen niet gedownload worden wat ik wel jammer vind.
Voor de rest, prima dingetje om mee te prutsen op de bank
Verwijderd
Ik ga straks om een Yarvik 211.
Ik wil de custom rom V5 installeren.
Ik zie dat vanaf versie 1 de flash player verwijderd is, betekent dit dat ik dus geen flash content kan afspelen ?
Of kan ik de flash player gewoon weer installeren ?
Marc
Verwijderd
total los dus, was druk met de rom bezig maar gaat niet lukken nu.
ik heb het scherm stuk en geeft wel beeld maar kan geen dingen meer klikken en zo.
is er iemand die weet waar ik em kan krijgen?
Vervelend, maar met een usb muis moet je 'm toch nog kunnen gebruiken om eventueel je rom te testen? Marktplaats worden ze sowieso aan de lopende band aangeboden. Veel hebben 'm gratis gekregen bij hun mobiele abonnement.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:57:
is er iemand die weet waar ik em kan krijgen?
Zeker voor een 211 zou ik niet veel geven (max 40). Voor een 250 is 50-60 wel netjes (hoewel ik er minder voor heb betaald
Succes!
Verwijderd
en met de muis heb je geen pointer ??
mis ik dan ergens iets?
ik koop wel een andere binnenkort
Geen idee, nog nooit geprobeerd. Niet alle tablets hebben een driver hiervoor. Wellcht hebben we pech.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:00:
ze liggen hier niet voor het oprapen
en met de muis heb je geen pointer ??
mis ik dan ergens iets?
ik koop wel een andere binnenkort
Als je nog zoekt naar een 211 geef dan een PM. Ik heb er eentje voor je. Vrijwel niet gebruikt, is nog geen 2 maanden oud.
Heb deze weggegeven want ik heb zelf inmiddels een 250, maar de persoon kan er niet mee overweg (tja.... Android is ook zo moeilijk..
Gekocht bij MyCom en volgens mij heb ik het bonnetje nog wel. Prijs 40 E. Hoor het wel.
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 22:50 ]
Verwijderd
Het gehele pakket van rooten/recovery/rom is mij uiteindelijk gelukt, alleen heb ik de 5.2 rom geinstalleerd, even niet gezien dat de 5.0 versie werd aangeraden. Dus ook werkt bij mij de accelerometer niet. Nu wil ik graag de bovenstaande actie uitvoeren, maar ik snap ff niet hoe. Wil iemand dit in jip en janneke taal kort uitleggen stap voor stap, net als bij de bovengenoemde installaties? Moet ik de genoemde bestanden downloaden (het 1e bestand is niet te downloaden volgens mij -lijkt een schermafdruk- en het 2e bestand kan ik niet openen op mijn laptop, of is dat ook niet de bedoeling). Alvast bedankt, ik ben helaas niet zo kundig op dit gebied als vele anderen hier.TimonM schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:14:
Voer dit in bij je ADB
adb remount
adb shell reboot
Je moet ADB op je computer installeren. Daarmee kun je communiceren met je tablet. Met de push command transfer je vervolgens de files naar je tablet.
http://developer.android.com/sdk/installing.html heb ik geinstalleerd ( ik gebruik de linux versie), maar ik weet niet of dit de enige manier is. Je moet de build.prop-file niet openen maar saven as.
Verwijderd
Oke, dus ADB is wat anders dan een driver (wat ik heb moeten installeren om de recovery en de root uit te voeren)??Thlinx schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:25:
@Danoschka
Je moet ADB op je computer installeren. Daarmee kun je communiceren met je tablet. Met de push command transfer je vervolgens de files naar je tablet.
http://developer.android.com/sdk/installing.html heb ik geinstalleerd ( ik gebruik de linux versie), maar ik weet niet of dit de enige manier is. Je moet de build.prop-file niet openen maar saven as.
Dan moet ik voor beide bestanden kiezen voor "opslaan als: ? Moet dat nog op een bepaalde schijf (verplicht op c ofzo)?
En de commando's moet ik, neem ik aan, in het dos prompt geven?
Ik draai op windows 7, linux zegt mij niets (ook niet na hierop te google-en), maar dan kan ik de door jou genoemde ADB ook gewoon gebruiken?
Dank je wel voor je reactie trouwens. Sorry dat ik zo lastig ben en dit voorgekauwd moet krijgen.
Is het niet eenvoudiger om gewoon 5.0 te installeren?
Ik gebruik Linux dus kan je niet helpen met een Windows walkthrough. Ik zag wel deze link om adb te installeren YouTube: Setting up ADB in windows
wellicht helpt dat.
Met save as moet je de bestanden op jouw harde schijf saven en vervolgens met adb naar je tablet sturen. Zoals al aangegeven denk ik dat in jouw geval 5.0 installeren verstandiger is.
Verwijderd
Het ADB installeren is mij gelukt, dank je wel voor je youtube tip. Ik heb beide bestanden op c opgeslagen middels opslaan als (dus verder geen actie) en daarna via ADB in de dos prompt de genoemde commando's gegeven. Na de laatste ging ook de tab daadwerkleijk opnieuw opstarten. Alleen helaas geen verbetering van de schermkanteling. Ik heb automatisch kantelen nu maar gewoon uitgevinkt, ook niet zo erg. ik wacht gewoon tot versie 6.Thlinx schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:07:
@Danoschka
Is het niet eenvoudiger om gewoon 5.0 te installeren?
Ik gebruik Linux dus kan je niet helpen met een Windows walkthrough. Ik zag wel deze link om adb te installeren YouTube: Setting up ADB in windows
wellicht helpt dat.
Met save as moet je de bestanden op jouw harde schijf saven en vervolgens met adb naar je tablet sturen. Zoals al aangegeven denk ik dat in jouw geval 5.0 installeren verstandiger is.
Waarom ik niet versie 5 erop zet is omdat ik niet weet of ik dan alle stappen moet uitvoeren (dus ook weer rooten en recovery) en ik niet deze site constant lastig wil vallen met mijn vragen daarover
Rooten en recovery hoef je maar 1 x te doen. Daarna kun ja mbv recovery je nieuwe firmware installeren.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:06:
Waarom ik niet versie 5 erop zet is omdat ik niet weet of ik dan alle stappen moet uitvoeren
Verwijderd
Oké, dus ik kan nu volstaan met het evt. alleen uitvoeren van de rom 5.0 omdat de rooten en recovery stap al gedaan is bij het installeren van 5.2, dat begrijp ik goed??? Als dat zo is, dan ga ik misschien toch maar wel 5.0 erop zetten.Thlinx schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:49:
[...]
Rooten en recovery hoef je maar 1 x te doen. Daarna kun ja mbv recovery je nieuwe firmware installeren.
Wat betreft die 2 bestanden (dropbox), ik heb het idee dat ik daar de fout mee ingaan op het gebied van opslaan, ik heb ook nog nooit van build prop gehoord, en dat daarom de aanpassing niet lukt. De ADB stap is wel goed gegaan.
Dank je wel voor al je moeite en reacties.
23-02-2012
Heb de 5.0 erop gezet (zonder alle andere stappen alweer te doen) en de tablet functioneert goed, ook het kantelen van het scherm. Gelukt dus! De tablet ging niet rebooten uit zichzelf nadat ik de laatset stap had gedaan en koos voor reboot systeem, maar toen ik hem aandeed werkte alles en moest ik eea opnieuw instellen dus het lijkt mij goed gegaan dan. Is het mogelijk om na te kijken op de tablet op welke rom de tablet draait?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 09:41 . Reden: nieuwe informatie ]
Verwijderd
Dit is mijn eerste post en zeker niet de laatste.
Ik heb ook een yarvik tab211 (voor dat geld een geweldige tab) en ik kom niet in de bootloader.
rooten was geen probleem via adb en ik kan ook apps pushen.
Ik heb alles geprobeerd, hier een opsomming:
via adb reboot-bootloader
via update zip
allerlei andere zip files en ik kom nergens.
Ik wil de clockwork recovery er op zetten.
ik heb eerst dagen op google en andere fora gezocht maar kwam toch iedere keer weer hier uit.
Wie kan mij helpen.
Wel een vraag,er staan zoveel icoontjes op het scherm en ik zou er vele willen verwijderen.
Weet iemand hoe?
Een app. verwijderen lukt wel , maar over calendar,calculator,email,gallery,soundrecorder en music kan ik nergens iets vinden om te verwijderen.
Ik lees alleen wat kranten en gebruik een Ereader,
Bij voorbaat dank voor wat tips
Verwijderd
Ik persoonlijk zou ze laten staan op calendar na gebruiken ze nagenoeg geen memory.
hopelijk heb ik iets geholpen.
Bedankt voor de tip,ik hoorde ook dat er een root uninstall app is,bekend hier mee?Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:36:
@pejoar, de apps die jij bedoelt zijn de vaste apps in android, je kunt ze verwijderen maar dan zul je eerst je tab moeten rooten en daarna met een file explorer de juiste bestanden verwijderen......maar pas wel op dit is zeker niet zonder risico.
Ik persoonlijk zou ze laten staan op calendar na gebruiken ze nagenoeg geen memory.
hopelijk heb ik iets geholpen.
Verwijderd
het icoon aangedrukt houden tot je op buraublad een vuilbakje ziet en ernaar toe slepen
Verwijderd
Ik weet nog niet goed wat ik moet kopen, alleen wil niet al te veel uitgeven (onder 200 euro).
Verwijderd
hallo newbe hier , als ik nog een wensje mag plaatsen voor de v6 : een mogelijkheid om een bleutooth usb adapter aan te sluiten zodat ik een bleutooth gps ontvanger kan koppelen.derf schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:31:
[...]
graag een duidelijke batterijmeter op buraublad dat je % goed kan zien
ik wacht geduldig op versie 6
(tab 250)
nice forum
Verwijderd
wel via internet of met een telefoon modem met internet verbinding of usb gps muis !
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 19:10 ]
Verwijderd
en ook niet gaat krijgen of je moet flink inde beurs tasten.
er is namelijk geen enkele tablet beneden de 200 euro die dit heeft.
dus helaas, ik kan niet aan dit verzoek voldoen.
versie 6 zal ook iets op zich laten wachten omdat ik de mijne heb laten stuiteren
en inmiddels een 10 inch heb gekocht. niet van yarvik dus.
ik zoek daarom ook mensen die willen testen voor me. wanneer ik em klaar heb.
er komt wel weer eentje maar ben in onderhandeling met verzekering dus mischien weer een andere snel.
dan kan ik weer los.
Verwijderd
ik bedoel ook dat ik een bleutooth usb adapter wil aansluiten net zoals je een pc bleutooth kan geven dmv een stickje.
wat betreft testers : ik sta open ( op voorwaarde dat ik begeleiding krijg tijdens de flash )
jij uploaden , ik downloaden en via mail oid communiceren .
let me know .
groeten
Verwijderd
geen enkele vorm van bluetooth is mogelijk
maar een usb GPS sirf III muis wel, een apparaat waar je dus gps signaal via de usb mee kan onvangen en met een app om kan zetten in navigatie.
ik ben nog niet zover dat het klaar is, het ontbreekt me ook aan tijd e.d. langzaam komt er wat inzicht op de rom, het zal dan echter de laatste zijn. want dan stap ik over op een q-ware pro 3 en uberoid
Verwijderd
wat betreft de nieuwe rom blijf ik beschikbaar .
en wat betreft de tab , dit is een probeer speeltje . bij genoeg voldoening wil ik volgend jaar een "echte" kopen en dan gelijk 10".
ik lees hier de vorderingen wel .
groeten.
Verwijderd
dus dat is 20 eurie goedkoper dan je tab 211 7"
deze heb ik nu ook, plus de kapotte tab 211 waar je met de muis ook niks mee kan
Verwijderd
Even uitgeprobeerd, en met een usb toetsenbord in plaats van een muis kun je wel gewoon overal bijkomen in je yarvik tab211
Verwijderd
ik wil dan gelijk bleutooth en eventueel gps en genoeg werk- en opslag geheugen.
gewoon sparen maar eerst spelen
Verwijderd
of ik koop weer een tab211 met android 2.3
of ik koop een q-ware pro 4 met android 4.x
maar de de oudetab 211 heb ik op het niet hier.
dus kan ik zowiezo niks beginnen
als er btw gasten zijn die het over willen nemen mag dit ook ik heb alle bestanden right here.
Verwijderd
Verwijderd
Kun je niet gewoon de source bestanden op de google code pagina zetten? dan hebben andere developers er ook nog wat aan...Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:24:
als er btw gasten zijn die het over willen nemen mag dit ook ik heb alle bestanden right here.
Verwijderd
welke cpu zit daar in dan
geef es de specs,
volgens mij kan daar uberoid op draaien.
zoek met google op uberoid en kijk daar of je tab daar in voor komt
dit is een verdomd mooie rom wat die gasten maken.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 17:31 ]
Verwijderd
Specs van de 220 aldus de product sheet:Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:29:
je kan ook voor de tab 220 een andere rom krijgen
welke cpu zit daar in dan
geef es de specs,
volgens mij kan daar uberoid op draaien.
zoek met google op uberoid en kijk daar of je tab daar in voor komt
dit is een verdomd mooie rom wat die gasten maken.
PORTS / CONNECTIONS
MicroSD™ slot, Mini HDMI out, Mini USB host/
slave, 3.5 mm jack for earphones output,
power input
DISPLAY
Resolution: 800 x 480 pixels
Screen colors: 24-bit, 16.7 million
Size: 7” / 18 cm
Aspect ratio: 16:9
Type: Resistive touch screen
PROCESSOR
Chipset: Boxchip A10 Cortex A8
Processor speed: 1.2 GHz
MEMORY
4 GB built-in storage capacity
MicroSD™ expandable up to 32 GB
512 MB RAM
Had uberoid al gezien, volgens mij draait die niet op de 220 vanwege afwijkende specs. Het mooiste zou zijn als ICS erop kan draaien. Met 1.2ghz zou dit mogelijk zijn. Hij is qua specs bijna gelijk aan de PRO3 van Qware, op het scherm restitieve scherm na...
Verwijderd
daar moet je nog 5 dagen op wachten
en dan moet er een vogel zijn die de drivers aanpast dan zou het kunnen werken.
capicitief en resitief is een driver veranderen lijkt me.
Verwijderd
Verwijderd
maar je zou toch in de boot loader kunnen komen met een key combinatie
volume + indrukken (vasthouden) en dan aan zetten en dan wachten tot ie aan gaat
dan zou de tablet in recovery mode moeten gaan.
ik heb trouwens het zelfde met mijn tab 211 kan geen muis aan sluiten of het gaat compleet te snel en irri doen, terwijl ik ook een toetsen board heb maar das ook 2x niks.
die van mij is gegevallen en dat overleefde de touch screen niet. resultaat total los.
niet meer te repareren.
maar nu hoorde ik via via dat je als je naar een glas boer gaat en je tablet opend en dan de het plastic velletje er heeeeeeel voor zichtig weg haald er een nieuw glaasje er op kan maken en dat dan je schermpje weer werkt als je alles weer op zijn plek hebt, bij mij gaat dit niet meer maar mischien voor anderen die dit ook hebben kan je het proberen, je verliest er niks mee want als je em laat vallen ist ie toch al afgeschreven voor yarvik want die leveren geen losse schermen ,de mijne heeft zelfs nog 10 maanden garantie maar niet voor dit soort gevallen helaas pindakaas. dus je kan het proberen, ik heb nog wel beeld maar geen tab mogelijkheden
of er moet nog iemand zijn die een kapotte print heeft maar nog een heel scherm dan houdt ik me uiteraard beschikbaar voor overname, kan ik weer verder met de 6.0 rom die naar mijn zin te lang gaat duren.
greets
Verwijderd
maar je zou toch in de boot loader kunnen komen met een key combinatie
Welke link ?, nee je hebt dan een beperkte bootloader met maar 4 opties, wel factory reset, maar niet naar factory rom. Die in een update zip zou het moeten doen...?
Met toesenbord gaat prima, je moet alleen de combi weten, kom uit dos, met de vingers op de keyboard ben ik 5 x sneller als iemand met touch op resistive ;-)
Gewoon een otg host usb adapter maken, en de key shortcuts uitzoeken, toegift; geen muis, gebruik num 5 keyboard click, miniusb pin 4 + 5
De gein is, werk ook met hid usb wireless, nfts 500 gb schijf en hub, zie utube
Alleen usb menu, top slide down, wie weet de keyboard shortcuts voor die ? Is niet te vinden...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 02:01 ]
Verwijderd
http://code.google.com/p/yarvik-211-tcc8902/
deze link geeft je alles wat je wil weten.
voor adb is het volgende appje ook te downloaden als usb niet werkt
adb wifi apk
commando voor adb als volgt
adb usb
adb devices
adb shell of adb reboot-recovery
anders kan ik je niet helpen
greets
Maar nu wil ik hem uiteraard naar stock terugzetten, en heb geen backup. Iemand een link met de originele rom? of ik heb niet goed dit topic doorgelezen..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Er moet toch iemand zijn die wel eerst een backup heeft gemaakt ?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 10:41 ]
Verwijderd
is toch niet meer te repareren
maar gok het er maar gewoon op
want het scherm heeft niks met de software te maken
het is kapot of niet en in de winkel kijken ze nergens naar
Is dit nu ook feilloos toe te passen voor de TAB250, een Telechip TCC8902 ARM11 machine?
[ Voor 94% gewijzigd door joop.hinke op 04-04-2012 11:25 ]
Verwijderd
ik heb t geprobeerd maar het is mij niet gelukt om android 4 op de tab250 te zetten.
groeten
Oke, bedankt voor de reply!Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:09:
@cloudberry,
ik heb t geprobeerd maar het is mij niet gelukt om android 4 op de tab250 te zetten.
groeten
Verwijderd
op de qware pro 3 hebben we nu een rom 2.3 gin. waar je bluetooth op hebt.
dus het kan wel als je de sources hebt.
Verwijderd
- Hoe zet je een backup op de tablet via de bootloader? Welke stappen moet je dan nemen en welke keuzes maken?
- Ik heb nu ook via titanium backup een backup gemaakt, maar heb je daar wel wat aan als je tablet zoals van de week uberhaupt helemaal niet meer opstart? Hoe kom je dan bij de backup van titanium?
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
Verwijderd
Titanium backup is voor Apps te backuppen, als je een nieuwe rom op je tablet zet zijn je oude Apps verdwenen. Je moet eerst tianium backup via de market halen, dan kun je je oude Apps weer terug zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:12:
Mijn tablet had van de week een vastloper, het bleef hangen in het yarvik logo en deed he-le-maal niets meer, waarna ik opnieuw de V5 er op gezet heb (had wel een back up gemaakt, maar dat was voor de installatie van de V5 en de back up was obv V5.2)en gelukkig daarna de tablet het wel weer deed en wel opstartte. Ik heb natuurlijk meteen een back up gemaakt in de bootloader van de situatie na het installeren van V5. Heb nog wel 2 vraagjes:
- Hoe zet je een backup op de tablet via de bootloader? Welke stappen moet je dan nemen en welke keuzes maken?
- Ik heb nu ook via titanium backup een backup gemaakt, maar heb je daar wel wat aan als je tablet zoals van de week uberhaupt helemaal niet meer opstart? Hoe kom je dan bij de backup van titanium?
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
Je moet ze wel met de oude rom gebackupped hebben uiteraard. Het is vooral handig als je meerdere email adressen hebt, alle instellingen zijn dan weer terug.
Verwijderd
Dank je wel voor je reactie. Ik heb titanium back up al (zit in de V5 rom) en heb dan ook al een sytem en app back up gemaakt via titanium, het gaat er mij om hoe je hierbij moet komen als je tablet helemaal niet meer opstart zoals van de week. Heb je dan soms niks aan een back up via titanium?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:11:
[...]
Titanium backup is voor Apps te backuppen, als je een nieuwe rom op je tablet zet zijn je oude Apps verdwenen. Je moet eerst tianium backup via de market halen, dan kun je je oude Apps weer terug zetten.
Je moet ze wel met de oude rom gebackupped hebben uiteraard. Het is vooral handig als je meerdere email adressen hebt, alle instellingen zijn dan weer terug.
Ik heb dus ook een back up in de bootloader gemaakt en de bootloader is natuurlijk altijd oproepbaar, ook al loopt de tablet vast, maar hoe installeer je vervolgens een back up via bootloader?
Verwijderd
Te vroeg gejuicht, nu vertoont de tablet wéér hetzelfde mankement na het opnieuw installeren van de rom en het een aantal dagen goed te hebben gedaan, hij blijft weer in het yarvik logo hangen en gaat niet verder aan...Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:44:
[...]
Dank je wel voor je reactie. Ik heb titanium back up al (zit in de V5 rom) en heb dan ook al een sytem en app back up gemaakt via titanium, het gaat er mij om hoe je hierbij moet komen als je tablet helemaal niet meer opstart zoals van de week. Heb je dan soms niks aan een back up via titanium?
Ik heb dus ook een back up in de bootloader gemaakt en de bootloader is natuurlijk altijd oproepbaar, ook al loopt de tablet vast, maar hoe installeer je vervolgens een back up via bootloader?
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn????!!!!
En herhaald verzoek: hoe zet ik een back up op de tablet via bootloader oftewel welke keuzes moet ik maken in het uitgebreide menu?
Help Help Help
Getest op TAB250 met ROM v5.2 en werkt! super! bedankt!TimonM schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:14:
Voer dit in bij je ADB
adb remount
adb shell reboot
Verwijderd
Is er helemaal niemand die mij kan helpen?Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:30:
[...]
Te vroeg gejuicht, nu vertoont de tablet wéér hetzelfde mankement na het opnieuw installeren van de rom en het een aantal dagen goed te hebben gedaan, hij blijft weer in het yarvik logo hangen en gaat niet verder aan...
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn????!!!!
En herhaald verzoek: hoe zet ik een back up op de tablet via bootloader oftewel welke keuzes moet ik maken in het uitgebreide menu?
Help Help Help
Zal nog even het probleem resumeren:
2 mnd terug heb ik de V5 rom erop gezet en de tablet deed het prima tot 2 wkn terug, bij het aandoen blijft hij hangen in het yarvik logo scherm en start niet verder op. Ik heb opnieuw de V5 erop gezet en vervolgens was het probleem opgelost en functioneerde de tablet weer maar helaas maar voor een paar dagen ... Nu is dus weer hetzelfde het geval en start de tablet wéér niet op.
2 vragen:
- Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen? Ik heb wat gegoogled op internet en ik lees wel berichten en adviezen over nieuwe firmware, maar voor de tab211 is dit er toch niet?
- Hoe installeer ik een back up die ik eerder gemaakt heb via bootloader?
Op tabletgebied ben ik echt een nitwit en ik heb een zoontje die aan mijn kop zit te zeuren dat hij angrybirds wil spelen op de tablet, alle hulp is dus welkom!
Ben er even uit geweest (tablet is voor onbepaalde tijd uitgeleend), maar volgens mij kun je (mits je een backup hebt) in de recovery/bootloader (volgens mij Volume + toets indrukken tijdens opstarten) gewoon een update.zip bestand laden.
Als je nu een backup hebt gemaakt (die wordt naar ZIP formaat weggeschreven), dan hernoem je die volgens mij gewoon naar update.zip en dan overschrijf je daarmee je tablet (net als wanneer je de V5 rom zou installeren). Na wissen van de tablet via de opties die je daarvoor hebt in de recovery mode.
Als je geen ZIP formaat backup hebt kan ik je in ieder geval niet verder helpen. Ik heb in dit forum al eens een oproep gedaan of iemand zo'n backup ZIP file heeft van de originele ROM, omdat ik die zelf per ongeluk gewist heb, maar helaas heeft daarop nog niemand positief gereageerd. Wel een website met een hoop bestanden, maar ik durf het niet aan om die in een ZIP file te zetten en dan in de recovery die ZIP file te kiezen.
Suc6!
gister email van 4Launch: defect geconstateerd, nieuwe wordt in mei opgestuurd..
en heb hem RMA gestuurd met custom rom
Verwijderd
@Prasatkoprasatko75 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:24:
@Danoschka
Ben er even uit geweest (tablet is voor onbepaalde tijd uitgeleend), maar volgens mij kun je (mits je een backup hebt) in de recovery/bootloader (volgens mij Volume + toets indrukken tijdens opstarten) gewoon een update.zip bestand laden.
Als je nu een backup hebt gemaakt (die wordt naar ZIP formaat weggeschreven), dan hernoem je die volgens mij gewoon naar update.zip en dan overschrijf je daarmee je tablet (net als wanneer je de V5 rom zou installeren). Na wissen van de tablet via de opties die je daarvoor hebt in de recovery mode.
Als je geen ZIP formaat backup hebt kan ik je in ieder geval niet verder helpen. Ik heb in dit forum al eens een oproep gedaan of iemand zo'n backup ZIP file heeft van de originele ROM, omdat ik die zelf per ongeluk gewist heb, maar helaas heeft daarop nog niemand positief gereageerd. Wel een website met een hoop bestanden, maar ik durf het niet aan om die in een ZIP file te zetten en dan in de recovery die ZIP file te kiezen.
Suc6!
Dank je wel voor je hulp, helemaal top. Ik heb de back up kunnen terughalen door in de bootloader te kiezen voor recovery en het juiste bestand te slecteren. Daarna startte de tablet weer goed op en hoefde ik helemaal niets in te stellen (modem/routergegevens, data etc stonden juist). Ik ben benieuwd of de tablet nu stabiel blijft functioneren.
Grote vraag daarbij is: hoe doe ik dat?
Verwijderd
email em maar even naar mij zet ik em wel online voor je
tonny dot mulch5 aap gmail.com
of via je dropbox kan ook en dan hier link plaatsen
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 11:55 ]
haha ok, dat online gooien zal mij ook wel lukken, ik bedoelde meer: hoe maak ik een backup van de originele rom?Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:52:
@DaRoot
email em maar even naar mij zet ik em wel online voor je![]()
tonny dot mulch5 aap gmail.com
of via je dropbox kan ook en dan hier link plaatsen
Verwijderd
Dit betekent dus scherm uit en wifi uit: na 10 uur is batterij leeg wat klopt met mijn bevindingen. Met zowel stock als 5.2 rom kost standby ong. 10% batterij per uur. Dit komt omdat CPU blijft constant op 1000 Mhz draaien ook in standby mode. Met System Tuner app kun je dit veranderen (laagste snelheid bij scherm uit) en dan is het verbruik in standby maar 100mA = 4% per uur.arjan1995 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:42:
[...]
Stroomverbruik in mA per uur is ongeveer:
In gebruik met WIFI aan: (WiFI uit = ongeveer 50-100 mA minder)
Hoogste helderheid: =
1000 - 1200 mA (afhankelijk van app, YouTube = bijv. 1200 mA, geen app = 900
Halve helderheid =
850 - 1050 mA (zelfde verhaal als hierboven)
Laagste helderheid =
650 - 800 mA (zelfde als bovenste)
Scherm uit met:
WiFi aan = 400mA
WiFi uit = 300mA.
Een volledig opgeladen batterij geeft ongeveer 3200mA aan stroom
[ Voor 0% gewijzigd door Mike Smartphone op 04-06-2012 13:35 . Reden: typo ]
Gelijk v5 erop gezet, werkt prima.
Ik gebruik No Frills CPU Control om bij niet gebruiken de cpu naar maarliefst 36mhz te klokken.
Ik krijg sterk de indruk dat er alleen cupcake apps in de play store verschijnen, terwijl dingen als quickpic ofzo prima werken. Weet iemand hoe dit komt?
Al met al een prima ding!
Dus ook na een dag 100% leeg!Mike Smartphone schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:33:
[...]
Dit betekent dus scherm uit en wifi uit: na 10 uur is batterij leeg wat klopt met mijn bevindingen. Met zowel stock als 5.2 rom kost standby ong. 10% batterij per uur. Dit komt omdat CPU blijft constant op 1000 Mhz draaien ook in standby mode. Met System Tuner app kun je dit veranderen (laagste snelheid bij scherm uit) en dan is het verbruik in standby maar 100mA = 4% per uur.
Hebben die Android telefoontjes daar ook last van, want dit is werkelijk belachelijk!
Verwijderd
Tot vanmorgen werkte mijn yarvik 211 prima, gezien de prestaties die je rederlijke wijze mocht verwachten. Met behulp van m.n. the dark is hij geudate naar v5.0
Maar nadat ik hem een tijdje alleen heb gelaten (halfuur tijdens de lunch) is hij uit, hetgeen z'n gewoonte was, en ik krijg er geen leven meer in. Hij is dood en zeker voor mij als leek voor mij helemaal niet meer benaderbaar.
Wie spreekt voor mij het verlossende woord en weet hoe ik verder moet.
The Dark is kennelijk op vacantie want een mail mijnerzijds komt terug met de melding dat zijn inbox vol is.
Ben Wieseman.
( b.wieseman (ad) chello.nl )
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 15:03 ]
Ik vermoed dat mijn stock rom stuk is. Heeft er iemand die een update.zip heeft waarmee ik de stock rom kan aanpassen, of weet er iemand een apk waarmee ik usb ondersteuning weer aan de praat krijg?
Hoor het graag!
Ben aan het sleutelen aan een 250 (helaas).
Heb 5.2 erop gekregen zonder problemen, maar de g sensor / accelerometer werkt niet goed (zoals bekend was), hou ik hem recht naar beneden, dan flipt het beeld naar verticaal-rechts.
Hierboven was een oude post van Timon:
De dropbox links werken niet meer. Heeft iemand nog enig idee hoe dit werkt gefixt? Ik weet het, oude thread, maar hier werd er tenminste aan die dingen gewerkt!Ik heb het voor elkaar gekregen om de accelerometer werkend te krijgen
Voer dit in bij je ADB
adb remount
adb shell reboot
"I go for the MultiEx Xperience, MEX" (tm) XeNTaX
http://www.niehofnet.nl/yarvik_211.zipMr.Mouse schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:31:
Hoi,
Ben aan het sleutelen aan een 250 (helaas).
Heb 5.2 erop gekregen zonder problemen, maar de g sensor / accelerometer werkt niet goed (zoals bekend was), hou ik hem recht naar beneden, dan flipt het beeld naar verticaal-rechts.
Hierboven was een oude post van Timon:
[...]
De dropbox links werken niet meer. Heeft iemand nog enig idee hoe dit werkt gefixt? Ik weet het, oude thread, maar hier werd er tenminste aan die dingen gewerkt!
Had ze nog op mijn PC staan...
Verwijderd
Zoals ik je ook gemaild heb, ik heb ze helaas niet meer.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:53:
Heeft iemand nog de aangepaste yarvik_211.zip deze staan niet meer op http://www.niehofnet.nl/yarvik_211.zip
Heb ook nog ff gezocht naar de losse bestanden, helaas niets..