Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 36 ... 203 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Weet iemand of je met deze Coolblue - Vogel's SONOS PLAY:1 Vloerstandaard Wit ook een netwerkkabel kan wegwerken in de standaard?

Op basis van video's en de handleiding zou je bijna denken van niet, maar het lijkt me zo zonde van zo'n standaard dat je alsnog met een lelijk kabeltje zit.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-01 15:07
Zo te zien loopt op de fotos de 230 kabel keurig door de buis. Aan de recenties is zien dat deze trouwens wat krap is. Ruimte voor een netwerkkabel lijkt me dan ook reeel. Helaas heb ik hem niet maar ik zou geen probleem verwachten (en anders stuur je hem toch terug...of bel je even met ze...ze hebben snelle klantenservice..).

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Yamahaa schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:09:
Zo te zien loopt op de fotos de 230 kabel keurig door de buis. Aan de recenties is zien dat deze trouwens wat krap is. Ruimte voor een netwerkkabel lijkt me dan ook reeel. Helaas heb ik hem niet maar ik zou geen probleem verwachten (en anders stuur je hem toch terug...of bel je even met ze...ze hebben snelle klantenservice..).
Ik heb nog m'n twijfels omdat de ethernet-aansluiting van de Play:1 aan de achterkant zit en je dus weer moeilijk moet die kabel door de buis moet in een lastige hoek.

Aan de andere kant; vogel claimt dat je 'al je kabels kan wegwerken'

Even bij de MM kijken zo!

Sonos ondersteunt geen 5Ghz only Wifi helaas en ik wil dat niet meer gebruiken als het niet hoeft immers.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 08-03-2016 12:42 ]

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:43
Ik heb idd even overgeschakeld naar kanaal 11 eens zien of dit helpt.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:24
Excuses als dit niet in dit topic thuishoort. Aangezien het 100% Sonos-specifiek is hoop ik het hier te mogen stellen.

Bij mijn ouders thuis hangt nu ongeveer een jaartje een 55" UHD TV met daaronder een Sonos Playbar. In de woonkamer, die ongeveer 11 bij 6 is hangt op ongeveer een meter hoogte de Sonos Playbar, met daarboven de TV. Daaronder staat een TV meubel. Zie voor de rest de tekening.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CIIx9u9Hoe2J3a9kaeqLmQA0/full.png

Nu wil m'n vader het geluidssysteem een upgrade gaan geven, met als hoofddoel een betere basweergave bij het kijken van films en luisteren van muziek, en met het tweede doel om beter stereo/surround sound te kunnen creëren. Het budged ligt rond de €750. Nu zijn er de volgende plannen:
  1. De aanschaf van een Sonos Sub, en deze naast het TV meubel (waarschijnlijk rechts) te plaatsen.
  2. De aanschaf van een Sonos Play 5, en deze naast het TV meubel (waarschijnlijk rechts) te plaatsen.
  3. De aanschaf van twee Sonos Play 3, en deze aan weerszijden van of het TV meubel of de bank te plaatsen, maar heb je dan nog wel genoeg bas...
De Sonos Sub lijkt het best voor basweergave maar is ook het duurst. De Play 5 is een stuk goedkoper, er krijgt erg goede reviews. Met twee Play 3's krijg je een stereo weergave (naast het TV meubel) dan wel een gelimiteerd surround effect (naast de bank).

Veel opties, veel geld en weinig ervaring met de individuele speakers. Dus wat is wijsheid? :)

• Yamahaa
Veel opties, veel geld en weinig ervaring met de individuele speakers. Dus wat is wijsheid? :)
[/quote]

Natuurlijk mag je deze vraag stellen :)

Maar het antwoord is veel lastiger. Elke ruimte kent zijn eigen dynamiek. Zelfs de beste audio ervaring kan op tekening (en zelfs ter-plaatse) moeilijk beoordelen (vooraf) wat de beste plek is voor bv een SUB. Daar is veel testen voor nodig (zowel voor de plek waar de SUB komt te staan) dan-wel de effecten binnen de plekken in de ruimte. Daar zal dan uiteindelijk dan een compromis gesloten moeten worden.

Wat feiten:

De Sub geeft meer laag dan een play 5 en (3)
Veel van ons ervaren een sub toegevoegd aan de playbar als positief.

Echter voor surroud zal in deze opstelling het toevoegen van 2 keer een Play1 (of 3) effect hebben. Maar op de basweergave minimaal.

Beide doelen zijn mi dan ook niet te bereiken met OF een SUB OF het toevoegen van spelers..... en is of beiden of een keuze. Ik hoop dat je iets aan mijn visie hebt.

mvg

Peter

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:24
Bedankt voor het advies Peter!

Is er iemand die de Play 5 (Gen 2) aan een Sonos Playbar heeft toegevoegd? Als de Play 5 namelijk ook een prima bas aan de Playbar kan toevoegen, dan ga ik de optie om eenmaal Play 5 (Gen 2) en tweemaal Play 1 aan te schaffen ook wel voorleggen. De Play 5 komt dan naast of op het TV meubel, en de Play 1's aan weerszijde van de bank. Dan zijn namelijk beide doelen bereikt: Surround sound én betere basweergave.

Budget voor én een Sub én twee Play 1's zit er helaas niet in, aangezien dat ruim over de €1000 gaat.

Waar ik dus een beetje opzoek ben is een middenweg. Een wat betere basweergave, en een wat betere stereo weergave. Als dat niet mogelijk is binnen het budget, so be it, maar het lijkt me dat het wel haalbaar moet zijn.

Dus na een kleine heroverweging zijn dit de nieuwe opties:
  1. Aanschaf van een Sub
  2. Aanschaf van een Play 5 (Gen 2) en twee Play 1's
  3. Aanschaf van twee Play 3's
Ik neig zelf sterk naar optie 2, omdat deze én surround én bas toevoegt. De hamvraag is dan: Voegt de Play 5 genoeg bas toe?

• Yamahaa
Ik heb oa ook de 5 gen twee. Het is absoluut een betere speler tov de 1 en 3 (heb ik ook). Dynamiek van de 5 is echt het hoogst (ook naar laag dus hij gaat zeker wat toevoegen).

Alleen in combinatie met PBar komen ze in de surround stand (dus de opstelling is bedoeld als achter speakers). ik adviseer je dan goed dit forum op je gemak door te lezen omdat er in over de 1) doorsturing van de TV en 2) het muziek volume van deze opstelling er heel wat ervaringen zijn.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Balance schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:09:
Nu wil m'n vader het geluidssysteem een upgrade gaan geven, met als hoofddoel een betere basweergave bij het kijken van films en luisteren van muziek,
Als ik hem even heel kort door de bocht pak is dit het belangrijkst. Dat kan je het beste bereiken me de sub.

Daarom zou ik proberen om de sub te halen en te kijken hoe dat bevalt, dan kan je rustig beredeneren of de de secundaire wensen al direct vervuld zijn of dat hij toch graag meer geluidsbronnen wil.
Dus na een kleine heroverweging zijn dit de nieuwe opties:
Aanschaf van een Sub
Aanschaf van een Play 5 (Gen 2) en twee Play 1's
Aanschaf van twee Play 3's
Ik neig zelf sterk naar optie 2, omdat deze én surround én bas toevoegt. De hamvraag is dan: Voegt de Play 5 genoeg bas toe?
Een play5 inzetten voor het hoofddoel is gewoon zonde in mijn optiek, het zal qua stereo niets toevoegen op de bar en qua bas weinig in vergelijking met de sub. Als een sub en twee play1 niet kan zou ik voor alleen de sub gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:05
Is een playbar stevig genoeg om te TV op te zetten?

Haters everywhere but I don’t really care

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
matthijst schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:02:
Is een playbar stevig genoeg om te TV op te zetten?
De playbar is maar 14 cm breed, heeft afgeronden hoeken, en de bovenkant staat niet helemaal haaks. Mocht de Playbar het houden, verwacht ik niet dat je tv nog erg stabiel staat.

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:26
In navolging op bovenstaande: is het überhaupt mogelijk om één Play:5 te koppelen aan een Playbar? Volgens mij kun je namelijk alleen een stereopaar koppelen.

Sinds ongeveer een maand heb ik ook een Sub toegevoegd aan mijn Playbar. Als je doel is om meer bass te krijgen, dan is het absoluut een aanrader. Mocht je daarna alsnog willen uitbreiden met surround, dan is dat een relatief kleine investering. Wacht bijvoorbeeld op de BTW-actie bij MM en koop dan een setje Play:1's voor rond de 350 euro.
Ik lees dat het plan is om een eventueel stereopaar naast de Playbar te zetten. Die snap ik dan weer niet helemaal.

En over het zetten van een tv op de Playbar: het zal vast gaan, maar (bedoel je met tv voet?) je gaat een deel van het speakerrooster afsluiten. Ik heb hem zelf boven de tv hangen.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:05
De voet bedoelde ik inderdaad :)
Dacht de TV dan meteen wat hoger te hebben staan.

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

martijnemmerik schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:37:
In navolging op bovenstaande: is het überhaupt mogelijk om één Play:5 te koppelen aan een Playbar? Volgens mij kun je namelijk alleen een stereopaar koppelen.
Je kunt de Play5 aanmaken in een andere kamer en dan beide kamers groeperen. Zo heb ik dat ook gedaan en werkt prima.

• tinustilburg
Ook bij tv geluid?

Verwijderd

ja, je kunt het geluid van alle kamers koppelen met elkaar.
Dus de Playbar met TV geluid in je Woonkamer met elke speaker in een andere kamer.

• Yamahaa
Kan al 2 dagen op soundcloud mijn stream niet zien. De likes bv wel dus wel ingelogd. Meer mensen hier last van?

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:20
Net even gekeken, maar bij mij doet alles het gewoon. Misschien even verwijderen en opnieuw toevoegen.

• Yamahaa
Ok ja ga ik dat straks maar doen...merci

• Yamahaa
Nou had hem eerst opnieuw geautoriseerd. Dat haalde niks uit. Toen verwijdert. Opnieuw er ingezet. Alles werkt. Behalve stream. Als ik de app open op bv de ipad dan doet stream het wel rest werkt gewoon van Soundcloud.....snap er niks van....

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:20
Das apart, je telefoon ook een iphone? Ik heb zelf Android.
Anders de hele app ff verwijderen en opnieuw installeren.

• Yamahaa
Ja al gedaan en uur met Sonos ad telefoon. Uiteindelijke conclusie is dat netwerk en spelers ok zijn. Het blijkt aan mijn soundcloud account te liggen die is op een of andere manier corrupt geraakt. Nieuw account aangemaakt en die werkt wel. Zeer vreemd. Sonos trouwens als helpdesk ook super alle tijd inloggen enz ...

Nu eens kijken hoe ik bij Soundcloud mijn account weer op orde krijg. Ik heb zelf niks gedaan . Blij iig dat de spelers hier ok zijn dat het daar niet aan ligt. Dank voor meedenken.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:03
Een week of 4 geleden was er een nieuwe update voor mijn Sonos Play 3.
Voorheen hoefde ik alleen maar op de fysieke play knop te drukken en begon gelijk een radiostation te spelen (538 Hitzone).
Sinds de update lukt dit niet meer en moet ik elke keer mijn telefoon erbij pakken en de radiostream aanklikken. Probleem is dus dat de Play3 mijn radiostream niet onthoudt.

Hebben meer mensen hier last van? En enig idee wat ik hieraan kan doen?

• Yamahaa
He dat is gek. Hier "onthoud" hij het nummer wat hij aan het afspelen was (bv van Deezer, of eigen NAS) precies waar hij gebleven was (dus als pauze). en start de stream op als deze aan het spelen was (en dus niet iets vd wachtrij).

Hier "vergeet" hij het alleen als de stroom vd speler (of 1 vd spelers als hij in een groep staat) is geweest. En dat was altijd al zo. Heb je niet iets anders gedaan dat bv de stroom vd speler gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 31-03-2016 13:50 ]

• yorroy
Nee, een stroomissue was ook het eerste waar ik aan dacht. Maar daar zit het hem niet in. Als ik later dus weer op Play druk dan knippert het lampje een paar keer oranje.
Ik zal eens testen of hetzelfde gebeurt als ik een nummer van Apple music of vanaf mijn NAS speel. Misschien dat die wel onthouden wordt.

• 0SC4R
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Yamahaa schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:31:
Hier "vergeet" hij het alleen als de stroom vd speler (of 1 vd spelers als hij in een groep staat) is geweest. En dat was altijd al zo. Heb je niet iets anders gedaan dat bv de stroom vd speler gaat?
Het kan ook een netwerkonderbreking zijn. Ik heb een Play:1 in de keuken staan, waar het wifi het net niet haalt (zelfs met een Boost). Hierdoor raakt de Play:1 soms zijn verbinding kwijt, soms kan ik de play-knop indrukken en gaat hij wel verder met wat ik voorheen afspeelde. Maar in de meeste gevallen werkt dat niet omdat de wifi niet stabiel genoeg is.

@yorroy
Wellicht helpt het een factory reset te geven en de player opnieuw aan je netwerk te koppelen.

• Yamahaa
Nou dat is toch een ander probleem als je verbinding onvoldoende is. Als je verbinding onvoldoende is -kan -er niet afgespeeld worden wat wel klaar staat bv stream en of wachtrij. Maar bij een onderbreking van de netwerkverbinding vervalt de beschikbare stream danwel wachtrij niet voor de speler. Die is alleen niet bereikbaar. Ik heb net het volledige netwerk uitgezet en alle spelers op de stroom laten staan en na het tot stand brengen vd verbinding is nas en of radio/deezer stream meteen beschikbaar...ook de wachrij. Bij stroomonderbreking bv is het weg. Ik lees dat bij het opnieuw kiezen van de radio stream yorrow meteen weer de stream heeft. Het lijkt dus een ander probleem dan netwerkverbinding op dat moment. Een test zou kunnen zijn om te kijken na hoeveel tijd het geheel vervalt. Als het probleem zich blijft voordoen ticket aanmaken bij Sonos.

Ps aanvulling nog even over je bereik. Ik verbaas me over die verbinding. Ik heb drie etages spelers staan ook achterin de tuin. 20 meter van een normale bridge 10 meter van een connect amp....wellicht eens een ander Sonos kanaal kiezen?

[ Voor 15% gewijzigd door Yamahaa op 31-03-2016 20:34 ]

• 0SC4R
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe wissel ik het kanaal van mijn Sonos-netwerk? De afstand van Boost tot keuken is ongeveer 15 meter, maar er zitten twee betonnen muren tussen. Ook ben ik erachter gekomen dat mijn koelkast invloed heeft op het het bereik; erachter doet de player het slechter dan wanneer ik 'm erop of ervoor zet.

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29
* spam *

[ Voor 97% gewijzigd door S1NN3D op 04-04-2016 13:08 ]

• yorroy
0SC4R schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:21:
[...]

Het kan ook een netwerkonderbreking zijn. Ik heb een Play:1 in de keuken staan, waar het wifi het net niet haalt (zelfs met een Boost). Hierdoor raakt de Play:1 soms zijn verbinding kwijt, soms kan ik de play-knop indrukken en gaat hij wel verder met wat ik voorheen afspeelde. Maar in de meeste gevallen werkt dat niet omdat de wifi niet stabiel genoeg is.

@yorroy
Wellicht helpt het een factory reset te geven en de player opnieuw aan je netwerk te koppelen.
Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd, maar ik ben er achter wat er mis gaat.
Mijn accespoint (AVM1750) zet automatisch de WiFi uit tussen 00.00 uur en 06.00 uur. Blijkbaar als de verbinding lange tijd uit is dan verliest de Sonos zijn stream

• Yamahaa
Ok top dank voor het delen. Je kan die optie vast uitzetten. Fijn dat we de oorzaak hebben.

• yorroy
Yamahaa schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:34:
Ok top dank voor het delen. Je kan die optie vast uitzetten. Fijn dat we de oorzaak hebben.
Ja dat kan ook wel. Maar heb de accespoint met een reden 's nachts uit staan (iets met minder straling in je huis en energie besparen :+ ) Dan maar op de koop toenemen dat ik mn telefoon erbij moet pakken voor de sonos.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb vorige week in een impuls ook de eerste sonos unit gehaald, een play:1. Prima geluid uit zo'n compacte unit. Deze staat in de badkamer maar een tweede unit staat al in de planning gezien de handige sleep en wekker functies die ook in de slaapkamer goed tot hun recht komen :) Die bestel ik mee bij de volgende domotica uitbreiding denk ik, voor de fibaro spullen die ik heb is een plugin waarmee aansturing van de sonos zaken mee moet kunnen in de programmas. Muziek afspelen als je een kamer binnenloopt ofzo, ik ben benieuwd :9

• Yamahaa
Ik heb zelf geen Fibaro, maar wel redelijk wat domotica draaien. Sonos doet perfect mee. Met ip switches kun je prachtige zaken voor elkaar maken. bv als je weggaat dat alles stopt met spelen (ik noem maar wat) andersom kan ook. Harder zachter rooms enz. werkt perfect!! Ik hoor graag je bevindingen!!

• Gonadan

Gonadan

Welke manier gebruik jij om je Sonos aan te sturen dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
ip switches

• Yamahaa
:) ik zal zo even voorbeeldje posten .

edit
----------------------
Url aanroepen speler:

http://192.168.0.18:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

in de Body als tekst bv:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u:Play xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Play></s:Body></s:Envelope>

Als extre header:

Content-type: text/xml;charset="utf-8"
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Play"

In dit voorbeeld gaat de speler op play. Als je dan gestopt bent met een wachtrij dan speelt hij door heb je een stream aanstaan op pauze gaat hij verder spelen.

Sonos luistert naar allerlei commandos (je kan overal play dus ook vervangen door stop (overal) en dan stopt hij na dit commando. Natuurlijk je het adres vd speler aanpassen.

Wat handigheidjes om te weten:

Er zijn zeer veel commandos te programeren van stop play pauze harder zachter skip enz. De juiste benaming zijn vindbaar op internet maar ik heb wel een overzichtje van de zaken die ik gebruik. kan ik alleen nu even niet bij denk ik. De speler die je aanroept neemt alles mee in die groep. 1 voorwaarde de groep is samengesteld vanuit de aangekozen speler. Voeg je de speler later toe in een groep dan reageerd niet de groep maar de speler.

Dit wetende kan je het geheel in je domotica oplossing mee laten lopen. Bv als je je huis verlaat en iereen is weg al je speler na lopen of de muziek uit staat. Andersom kan ook bij binnenkomst enz. of bij bepaalde gebeurtenis speler X Y laten doen. _/-\o_ het werkt echt perfect en altijd.....zijn ook mensen die het mee laten in hun alarm meldingen enz enz kan je hier iets mee?

ik kan er nu niet bij maar kijk even op:
https://community.zipato.com/topic/controlling-sonos-system

je vind hier voorbeelden en ook links waardoor je allelei voorbeelden tegenkomt. Via dit punt ben ik destijds ook aangehaakt

[ Voor 103% gewijzigd door Yamahaa op 12-04-2016 11:51 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:57
Domoticz zelfde verhaal.

Dan kan je commando's geven dmv dit soort urls:
  • http://localhost:5005/living room/volume/15 (will set volume for room Living Room to 15%)
  • http://localhost:5005/living room/volume/+1 (will increase volume by 1%)
  • http://localhost:5005/living room/next (will skip to the next track on living room, unless it's not a coordinator)
  • http://localhost:5005/living room/pause (will pause the living room)
Meer info: https://www.domoticz.com/wiki/Sonos#Node_Sonos_HTTP_API

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 12-04-2016 13:23 ]

• Jheroun
  • Niet online
Ik las dat de Fibaro controller die ik heb, de light variant, niet zo heel veel kan in de aansturing. Dat ding kan wel scenes maken maar kennelijk kan je de Sonos niet in scenes opnemen. De reguliere controller ondersteunt verdergaande scripting waarmee dat allemaal wel kan maar bij mij zal de functionaliteit waarschijnlijk beperkt zijn. Ik zal eens kijken wat er wel lukt.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb momenteel een playbar in mijn woonkamer (appartement)
Mijn woonkamer is 50m2

Om het geluid surround te krijgen is mijn idee om 2 play5's aan te schaffen.
Ik twijfel eigenlijk of ik met 1 genoeg heb, of toch 2..

En aan andere vraag,
kan ik gewoon de play1 voor in de slaapkamer ook draadloos koppelen?
of moet dit bedraad?

Ik heb dus alleen de playbar momenteel

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Voor surround heb je er sowieso twee nodig, maar ik denk dat 2xPlay:5 overkill is voor dat gebruik, ik zou eerder 2xPlay:3 nemen.

Als de Playbar bedraad is moet de Play:1 binnen het bereik van de Playbar blijven om draadloos te werken, als je de Playbar op je WiFi hebt geinstalleerd moet de Play:1 in het bereik van je WiFi zijn.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Play 5 als surroundspeaker zou ik echt niet doen hoor, ik zou ook eerder voor play 1 dan 3 gaan in de surroundopstelling.

Heb je de playbar bedraad aangesloten? Ik verwacht dat je play 1 wel opgepikt wordt op de slaapkamer.

• C6DL
2x Play 5 + playbar niet nee ? vanuit welk oogpunt zou je dat niet doen?

Mijn playbar zit draadloos aangesloten op mijn wifi.
Bedraad kan helaas niet ivm de locatie.

Ik heb 2 repeaters in mijn huis, dus de play1 in mijn slaapkamer zou dan moeten werken lijkt me.

• Damon
Als je twee Play:5's gaat gebruiken als stereopaar en ze af en toe wilt gebruiken als je surround achterspeakers zou ik het overwegen, als je ze echt alleen als surround achterspeakers wilt gebruiken is het eigenlijk zonde, dan zijn twee Play:3's echt voldoende.

• Irminsul
C6DL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:00:

Mijn playbar zit draadloos aangesloten op mijn wifi.
Bedraad kan helaas niet ivm de locatie.

Ik heb 2 repeaters in mijn huis, dus de play1 in mijn slaapkamer zou dan moeten werken lijkt me.
Zoals hierboven aangegeven. De achterluidsprekers geven maar beperkt tonen weer (meer geluidseffecten) dus als je zulke complete (en vooral dure) speakers gaat neerzetten is dat wel overkill. Of je moet zo'n riante liquide positie hebben dat het niet uitmaakt ;)

Vraag jezelf af wat je mist

- mis je een 'vol' geluid met muziek, in de zin van dat de playbar tekort komt?
- of gaat het puur om een surroundopstelling?

Indien je ze vooral als surroundspeakers gaat gebruiken zou ik play 1 adviseren, voor muziek zou je play 3 kunnen overwegen. Of, indien genoeg geld, een paar play 5. Deze zou je dan als stereopaar kunnen gebruiken voor muziek (al dan niet tezamen met de playbar) en bij een film ze als surround kunnen koppelen aan je playbar.

Indien je een normaal functionerend WiFi netwerk op je slaapkamer hebt zou ik niet weten waarom die play 1 het niet zou doen.

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
C6DL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:00:
Omdat de playbar geen DTS ondersteunt...

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Damon
janser01 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:14:
[...]

Omdat de playbar geen DTS ondersteunt...
En dat helpt C6DL's vraag beantwoorden hoe precies?

• janser01
Damon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 01:42:
[...]

En dat helpt C6DL's vraag beantwoorden hoe precies?
Het kan een (algemene) reden zijn om GEEN playbar te nemen al naar gelang de eisen die je aan je HT setup stelt. Als je de diverse fora afstruint zie je dat fervente Sonos fans hierop afknappen.

[ Voor 12% gewijzigd door janser01 op 13-04-2016 08:20 ]

• Damon
Dat zou inderdaad kunnen, echter heeft C6DL al een Playbar en gaat het om het toevoegen van speakers :)

• janser01
Damon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:03:
Dat zou inderdaad kunnen, echter heeft C6DL al een Playbar en gaat het om het toevoegen van speakers :)
Als hij dat wil, dan gewoon 2x5's erbij kopen. Waarom niet? 2x5 geeft volgens mij nog altijd beter geluid dan 1x playbar. Hij kan dan de 5's als hoofdspeakers gebruiken als hij gewoon muziek luistert en als de TV aangaat heeft hij een "surround" setup.

Wellicht zijn 2x3 icm een SUB ook een optie? Dan kan hij de 3's met SUB als hoofd muziek opstelling kiezen en als de TV aangaat dan het je een "surround" setup met subwoofer erbij.

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10-2025
Afgelopen week een Playbar, Sub en 2x Play 1's aangeschaft (en een Boost in de Meterkast) ter vervanging van een Sony 5.1 setje. Reden was dat we nu niet weer opnieuw draden moesten trekken naar achteren en je later meer kamers kunt toevoegen. Het kost wat, maar het systeem werkt erg soepel. Uitbreiding naar de eetkamer staat al op het programma!

• C6DL
janser01 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:13:
[...]

Als hij dat wil, dan gewoon 2x5's erbij kopen. Waarom niet? 2x5 geeft volgens mij nog altijd beter geluid dan 1x playbar. Hij kan dan de 5's als hoofdspeakers gebruiken als hij gewoon muziek luistert en als de TV aangaat heeft hij een "surround" setup.

Wellicht zijn 2x3 icm een SUB ook een optie? Dan kan hij de 3's met SUB als hoofd muziek opstelling kiezen en als de TV aangaat dan het je een "surround" setup met subwoofer erbij.
Dank iedereen voor het meedenken!
Ik heb verkeerd uitgelegd wat eigenlijk me bedoeling is..

Surround was niet de juiste omschrijving.
Bij mij is surround lekker rondom, kamer vullend geluid als ik muziek op zet, dus niet in een film "surround" 8)7

De playbar is momenteel met optical out aangesloten op mijn tv.
Ik vind persoonlijk dit niet heel veel meerwaarde hebben nog.

Ik heb de playbar aangeschaft voor films kijken, en merk wel dat dit geluid al wat beter is dan de televisie.
Mijn volgende doel is om mijn redelijke grote woonkamer met vol geluid vullend te krijgen (niet kijkend naar budget) en dan heb ik het niet over films kijken.
Maar echt het afspelen van muziek middels spotify. Gewoon lekker knallen met muziek.
Als ik dit nu alleen via me playbar doet komt het echt te kort in mijn woning.

Daarom dacht ik aan 2 play5's erbij i.c.m mijn playbar.
Een sub denk ik iets minder aan omdat ik in een appartement zit O-)

@janser
je zegt de 2 play5's als hoofdspeaker.
Kan ik ze alle 3 niet samen laten werken? dat is toch altijd beter dan alleen de 2 play5's?

[ Voor 11% gewijzigd door C6DL op 14-04-2016 08:49 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

2 Play 5's geven al aardig zware tonen, best kans dat je dan 'overkill' krijgt. En 2 x Play5 vult mijn woonkamer al erg goed (6 x11m).

Maar ik gebruik de Sonos setup (4 x P1, 2 x P5) puur voor muziek niet voor films, dus daar kan ik niet over oordelen. Voor films heb ik nog een Samsung set staan die dat regelt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• janser01
C6DL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:46:
[...]

@janser
je zegt de 2 play5's als hoofdspeaker.
Kan ik ze alle 3 niet samen laten werken? dat is toch altijd beter dan alleen de 2 play5's?
Natuurlijk kan dat. Maar of je dan ook de beste muziek weergave krijgt dat hangt er maar vanaf. Muziek is nog altijd in stereo opgenomen waarbij er vanuit wordt gegaan dat je het via een linker en een rechte speaker beluistert. De purist zweert bij deze opstelling, een ander die lekker wilt knallen zet de kamer vol met luidsprekers onder het motto meer = beter. Er is geen goed of fout, het hangt van je eigen smaak af. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer de 2 5's lekker aan het spelen zijn, de PLAYBAR er achteraan hinkt qua klank kleur/geluids beleving en dat zou storend kunnen werken. Alsof je 3 zangers hebt waarbij een net niet lekker meezingt.

Ik zou zeggen, als het mogelijk is, ga naar een hifi zaak die Sonos verkoopt en vraag of je een paar op proef meekrijgt? Dan kan je eens luisteren hoe de verschillende opstellingen je bevallen en dan alsnog de knoop doorhakken. Wellicht kunnen ze in de zaak een demo geven? Je hoort dan niet zoals het in je woonkamer klinkt maar je kan je wel een idee vormen. (Volgens mij hanteert Sonos vaste prijzen dus het maakt niet uit of je online of via de speciaalzaak koopt)

Verder krijgt de SUB hele goede recensies. Dus als budget niet zo'n probleem is dan kan je er tenminste eens met een scheef oog naar kijken. Een sub kan een aanzienlijke meerwaarde bieden. Het feit dat je in een appartement zit heeft hier niks mee te maken. Een goede sub vult muziek aan en overheerst niet.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door janser01 op 14-04-2016 11:53 ]

• Gonadan

Gonadan

Yamahaa schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:20:
:) ik zal zo even voorbeeldje posten .

edit
----------------------
Url aanroepen speler:

http://192.168.0.18:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

in de Body als tekst bv:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u:Play xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Play></s:Body></s:Envelope>

Als extre header:

Content-type: text/xml;charset="utf-8"
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Play"

In dit voorbeeld gaat de speler op play. Als je dan gestopt bent met een wachtrij dan speelt hij door heb je een stream aanstaan op pauze gaat hij verder spelen.

Sonos luistert naar allerlei commandos (je kan overal play dus ook vervangen door stop (overal) en dan stopt hij na dit commando. Natuurlijk je het adres vd speler aanpassen.

Wat handigheidjes om te weten:

Er zijn zeer veel commandos te programeren van stop play pauze harder zachter skip enz. De juiste benaming zijn vindbaar op internet maar ik heb wel een overzichtje van de zaken die ik gebruik. kan ik alleen nu even niet bij denk ik. De speler die je aanroept neemt alles mee in die groep. 1 voorwaarde de groep is samengesteld vanuit de aangekozen speler. Voeg je de speler later toe in een groep dan reageerd niet de groep maar de speler.

Dit wetende kan je het geheel in je domotica oplossing mee laten lopen. Bv als je je huis verlaat en iereen is weg al je speler na lopen of de muziek uit staat. Andersom kan ook bij binnenkomst enz. of bij bepaalde gebeurtenis speler X Y laten doen. _/-\o_ het werkt echt perfect en altijd.....zijn ook mensen die het mee laten in hun alarm meldingen enz enz kan je hier iets mee?

ik kan er nu niet bij maar kijk even op:
https://community.zipato.com/topic/controlling-sonos-system

je vind hier voorbeelden en ook links waardoor je allelei voorbeelden tegenkomt. Via dit punt ben ik destijds ook aangehaakt
Ah nu snap ik het, Zipato noemt dat IP-switches. Hier kan ik zeker wat mee. Zo te zien gebruik je gewoon soap en zelfs het upnp protocol. Is het ook gelukt om de status van een Sonos-speler op te vragen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
Meer domotica oplossingen noemen dat zo.Bepaalde scenes voor sonos zitten in mijn Homewizard. Met name dat vertrekken en slapen. Werkt echt goed. Status. Jazeker heb ik paar jaar terug al wat over geschreven op dit forum. Veel succes ermee want het werkt echt goed en geeft nog meer meerwaarde (je sonos).

Lekker automatisch een muziekje aan op bepaalde dagen of uren als je de badkamer binnen komt...de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt..

[ Voor 11% gewijzigd door Yamahaa op 14-04-2016 22:56 ]

• Inczz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-03-2025
Yamahaa schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:21:
Kan al 2 dagen op soundcloud mijn stream niet zien. De likes bv wel dus wel ingelogd. Meer mensen hier last van?
Hier hetzelfde probleem. Ik zie nieuwe likes niet meer terug in de app, maar ook als ik gewoon tracks zoek vind ik bijna niks meer.

Ik ga ook eens even proberen om een nieuw account te maken.

• Yamahaa
Nou dat hielp bij maar voor even. Ik heb nog steeds problemen. Van sommige vind ik geen muziek meer. Terwijl ik in datzelfde account het wel bv in brouwser of soundcloud app ios ze kan vinden. Voorbeeld bij mij is Gryffin Official. Alle muziek onvindbaar middels sonos. Alle afspeel lijsten waar bv die in stond met remixes corrupt. Als ik in mijn stream nieuwe likes maak dan gaan mijn likes lijst dubbele laten zien enz. Soundcloud niet bereikbaar met oplossing. Sonos zoals je kon lezen meer dan uur zijn best gedaan. Heb het even losgelaten ivm andere prios. Duik er later weer in. Succes en als je doorbraak hebt lees ik het wel succes.

Verwijderd

Ik ben een beetje verrast door de technische beperking van toslink in combinatie met DD+ waardoor ik op Netflix dus alleen DD 2.0 door krijg op mijn Playbar. Zijn er gebruikers die dit hebben opgelost met een switch die DD+ via een HDMI input omzet naar normale DD over toslink? Zo ja, welke switch gebruiken jullie?

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb dit weekend een play3 gehaald in aanvulling van een play1. Ook een mooi apparaat maar ik heb wel het idee dat de 3 iets harder moet staan dan de 1 voordat de bas op gang komt. Kan dat komen doordat die passieve radiator wat meer vergt voordat hij mee gaat doen? Is dit meer mensen opgevallen?

• C6DL
Wie kan mij vertellen hoe de kabel in een play1 speaker zit?

Ik wil een play1 in me badkamer ophangen boven in de hoek.
Vervolgens een gat boren in de tegel om zo aan de andere kant in me slaapkamer hem van stroom te voorzien.

Alleen het liefst wil ik dan niet de breedte van een stekker te hoeven boren maar van de kabel :)
Als iemand dit kan melden thanks!

• Irminsul
C6DL schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:55:
Wie kan mij vertellen hoe de kabel in een play1 speaker zit?

Ik wil een play1 in me badkamer ophangen boven in de hoek.
Vervolgens een gat boren in de tegel om zo aan de andere kant in me slaapkamer hem van stroom te voorzien.

Alleen het liefst wil ik dan niet de breedte van een stekker te hoeven boren maar van de kabel :)
Als iemand dit kan melden thanks!
de play 1 heeft een afneembaar snoer.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-_3D-V0stovc/UoHy6SDjEbI/AAAAAAAABtQ/rDvHzzArJNE/s1600/sonos-play1-ac1.jpg

Afmetingen zijn vast wel op internet te vinden.

• Jheroun
  • Niet online
Al eens geprobeerd om "sonos play:1 power cable" in google images te zoeken ;)

De play 1 heeft een powercable met een hoek erin, niet het handigste voor wat jij wil doen.

• C6DL
Dank!

Helaas is dit inderdaad niet het handigste :(

Ander idee: stekker eraf knippen.. kabel erdoor heen en andere kant erop solderen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door C6DL op 29-04-2016 12:04 ]

• Irminsul
Dat is dan nog het handigste ja, dan red je het wel met een 8mm boortje.

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 15:26
Is dit niet gewoon een standaard snoer en plug, behalve de hoek die er in zit dan? Kan het nu niet checken omdat ik niet thuis ben. Ik bedoel dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://soundsheavenly.com/71-thickbox_default/eu-european-mains-cable-for-apple-and-sonos.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door wmn79 op 29-04-2016 13:22 ]

• Gonadan

Gonadan

Nee die is veel breder bij mijn weten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 11:24
Volgens mij heeft wmn79 gelijk. Is het een normale 'Philipssnoer'.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Klopt, ook wel eurostekker genaamd.

Ze zijn ook wel te vinden in (ongeveer) dezelfde haakse variant:
Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/098470/files/053813756/stroomkabel-cee-7-16-haaks-male-naar-c7-haaks-fema.jpg

Denk dat het een kwestie van proberen is.

• jordiv30
Ik ben van plan om naast de Playbar, Sub en 2 Play 1's ook nog een extra speaker te kopen voor bij de eethoek. Ik zal mijn situatie hieronder kort beschrijven:

De home-cinema opstelling staat bij de zithoek. De eethoek zit als het ware daarachter. Als we daar muziek willen hebben, moet de Playbar wel erg hard. Daarom het idee om nog een Sonos speaker te kopen.

Welke speaker adviseren jullie? Zelf zat ik te denken aan één Play 3 of Play 5. De Play 1 heeft vooral op hogere volumes niet veel bass in mijn ogen

Alvast bedankt!

• Gonadan

Gonadan

Als je evengoed de zithoek aan hebt zorgt die gewoon voor de bas. Dan zou ik een play:1 nemen als extra satelliet.

@snoerdiscussie:
Ik heb het even nagemeten, het lijkt inderdaad standaard euro te zijn. Ik had een mini variant in mijn hoofd maar zat er naast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jordiv30
Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor je reactie. Morgen maar eens gaan luisteren bij een HiFi zaak...

[ Voor 50% gewijzigd door jordiv30 op 30-04-2016 14:27 ]

• tinustilburg
Na twee maanden gebruik heb ik mijn Sub toch maar weer verkocht. Gelukkig schrijven de Sonos producten niet zo hard af dus de financiële schade viel mee :).

De reden was dat ik de Sub toch iets té vond voor ons huis (Jaren '30 huis met houten plafonds, redelijk kleine woonkamer). Ik had hem al flink teruggeschroefd maar nog hoorde ik het dreunen als ik boven was, ook al stond de muziek niet eens zo hard. En dan vind ik het zonde om zo veel geld uit te geven aan iets dat je niet optimaal gebruikt.

Dus ik heb nu tweemaal de Play:1 besteld. Ik denk dat ik daar meer plezier van heb en hou nog geld over ook. En heel eerlijk gezegd mis ik de Sub helemaal niet nu ik weer alleen maar geluid uit de Playbar heb. Het valt me nu pas op dat de lage tonen uit de Playbar helemaal niet verkeerd zijn.

• Darklor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 20:57
Vandaag naar een electronicazaak geweest om te kijken welke sonos het beste bij mij past. De playbar en de play5 zijn toch wel favoriet. Het budget is daarentegen niet zo hoog om beide te kopen. Ik heb ongeveer €800 te besteden. De verkoper rade mij een playbar aan maar vraag me af of het geluid nog steeds mooi is onderstaand appartement. De playbar heeft geen trueplay/kalibratie mogelijkheid? En de play5 wel.

Sonos

De bar komt dan rechtsonder , tussen de2 pijlen , te staan onder mijn tv.(ks7000 of ks8000 van Samsung)

Nu vraag ik me af of ik bijvoorbeeld in mij keuken de playbar ook nog een mooi geluid blijft geven en/of het niet beter is om een play5 met play1 speakers te nemen?

• Gonadan

Gonadan

Trueplay zou ik het niet om doen, maar wat wil je gaan afspelen? Daadwerkelijk tv geluid? Dan de bar. Eigenlijk alleen muziek? Dan 5+1 want dat bereikt je keuken gewoon mooier.

Los van het type speaker komen hogere tonen gewoon minder goed om een hoek, dus dat gaat minder klinken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Darklor
De demo die ik heb gehoord klinkt de playbar wel erg goed bij de film de afgespeeld werd. Waarschijnlijk wordt het de nieuwe tv van Samsung ks8000 waarvan ik het geluid maar even gehoord heb.
Grotendeels gaat er radio/gebruikt worden.

En bv. De playbar en dit later in het jaar uitbreiden met play1?

• tinustilburg
Misschien kun je voor net iets meer dan je budget wel een Playbar en een Play:1 kopen.
Ik zie dat ze bij Plattetv.nl momenteel een 'open doos model' aanbieden van de Playbar. Zo heb ik daar toen mijn Sub gekocht voor 650 euro. De doos was inderdaad open geweest, maar daar was alles mee gezegd. Was gewoon in nieuwstaat. En mocht ie toch niet netjes zijn, dan stuur je hem gewoon terug.

En ik heb vorige week twee Play:1's besteld: als je even googelt op 'Sonos korting' dan zie je op de eerste of tweede pagina een link naar een pagina van Plattetv waar deze luidspreker 189 kost ipv 229 euro als je diezelfde luidspreker gewoon zoekt op hun site :).

En dan kun je je set in de toekomst altijd nog uitbreiden met nog een Play:1 zodat je Dolby Digital hebt. En besef dat je (dat denk ik althans) wat meer plezier beleeft aan de Playbar dan aan een Play:5 omdat je ook altijd je tv geluid uit je Sonos speaker hoort.

[ Voor 16% gewijzigd door tinustilburg op 10-05-2016 20:30 ]

• Irminsul
Ik ben ook erg tevreden met de playbar, zodra ik de tv aan zet gaat hij aan en speelt ie het geluid af. Let wel op of je Samsung tv 5.1 van externe HDMI apparaten doorgeeft, niet alle tv's doen dat. Indien je films via bijv een Apple tv streamt heb je dan alleen stereo. Geen ramp, maar ik merk dat ook alleen met een playbar de 5.1 bron mooier is.

Via marktplaats kun je er evt ook een voor +- 600€ op de kop tikken, en dan evt een play 1 in de keuken zoals hierboven vermeld.

• Darklor
OK , wel voor de playbar gaan dan. Ik heb wel korting gekregen waardoor die €719 wordt. Eventueel een play1 erbij zetten dan. Wanneer heb je de sonos boost nodig? De verkoper vertelde dat je dit al nodig heb met 2 of meer speakers. Maar nog eens €100+ wordt te veel van het goede.

• tinustilburg
Volgens mij is dat pas nodig als de afstand tussen de speakers groot is, maar dat weet ik niet zeker.
Je kunt ook een bridge op marktplaats kopen voor een paar tientjes.
Ik heb zelf de Playbar bedraad via een powerline adapter en de rest draadloos.

• Irminsul
Darklor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:44:
OK , wel voor de playbar gaan dan. Ik heb wel korting gekregen waardoor die €719 wordt. Eventueel een play1 erbij zetten dan. Wanneer heb je de sonos boost nodig? De verkoper vertelde dat je dit al nodig heb met 2 of meer speakers. Maar nog eens €100+ wordt te veel van het goede.
Als je WiFi oke is op de plek waar je de speakers neer zet zal je geen boost nodig hebben. Indien het mogelijk is om bijv de playbar bedraad aan te sluiten krijg je ook een mesh netwerk.

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 27-01 08:34
Ik ben dan ook maar aan de sonos gegaan :). Ik had nog 600€ ecocheques liggen die gingen vervallen en er niets mee doen is ook zo zonde natuurlijk.

Ik heb een playbar gekocht om onder te TV te plaatsen omdat mijn TV geen goed geluid geeft, de TV is een Philips 55PFL8008k).
Ik vind het geluid goed en bij TV kijken is de bas zeker voldoende, tijdens film een beetje te kort.

Hoe verhoud de SUB zich? Is deze 'laag' in te stellen want van constant gedreun hou ik ook weer niet. Verder gaat de 3-jarige zoon vroeg slapen en dan moet/kan het geluid soieso wat stiller.
Ik krijg volgende maand weer nieuwe eco-cheques (250€) die ik hiervoor kan gebruiken.

Of is een play 5 oid een betere keuze?

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 15:11
Engineer Stewie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:06:
Ik ben dan ook maar aan de sonos gegaan :). Ik had nog 600€ ecocheques liggen die gingen vervallen en er niets mee doen is ook zo zonde natuurlijk.

Ik heb een playbar gekocht om onder te TV te plaatsen omdat mijn TV geen goed geluid geeft, de TV is een Philips 55PFL8008k).
Ik vind het geluid goed en bij TV kijken is de bas zeker voldoende, tijdens film een beetje te kort.

Hoe verhoud de SUB zich? Is deze 'laag' in te stellen want van constant gedreun hou ik ook weer niet. Verder gaat de 3-jarige zoon vroeg slapen en dan moet/kan het geluid soieso wat stiller.
Ik krijg volgende maand weer nieuwe eco-cheques (250€) die ik hiervoor kan gebruiken.

Of is een play 5 oid een betere keuze?
Ja, SUB is laag in te stellen, maar als je dat gaat doen ga je beter voor 2x een Play1 (of 3). Geeft je surround en voegt toe aan de bas, maar niet zoveel als de sub, dus precies wat je wilt....

• Gonadan

Gonadan

Mijn ervaring met de sub is dat hij redelijk bedoeld is om te dreunen. Meer de game en filmboem dan daadwerkelijk een audiofiel geoorloofde subtoevoeging. Ik heb er zelf dan ook geen een. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Mijn Sonos sub ga ik ook verkopen, deze hangt aan de speciale wandbeugel, maar levert overlast op bij de buren:-)
Of liever nog ruilen met een play:5 nieuw model mocht iemand interesse hebben geef maar een message.

Verwijderd

Ik heb zelf een Playbar met SUB (bij de TV) en tevens twee maal de Play:5 (2e generatie) in de zijkamer en ervaar van de SUB (maar nog meer van de Play:5's) een veel te lage diepe bas, die er niet uit te krijgen is.
Leuk in een actie film, maar bij muziek zeer storend.

De Loudness uitzetten helpt wat, maar die heel diepe lage bas blijft in veel muziek hoorbaar. Met de bass slider kan je de bass terug regelen, maar niet de bass op de nog lagere frequentie die ik eruit wil hebben.
Er zou echt een crossover filter slider in de app moeten komen, zodat je het frequentiegebied van de bas kan regelen.
Wat ik nog wel ga proberen, is het weg proberen te krijgen met afregeling via Trueplay, maar dan moet ik even iemand over de vloer vragen met een iPhone.

• tinustilburg
Ja dat vond ik dus ook. Ik zit er niet op te wachten dat je de kamer uit dreunt door de tune van het NOS journaal, terwijl het geluid dan niet eens hard stond. Ik had hem al een stuk zachter gezet en af en toe met loudness gespeeld. Helpt wel iets inderdaad als je die uitzet, maar lang niet altijd. En daarnaast vind ik de loudness functie juist wel weer fijn bij zachte volumes.

Ik had hem ook aan de wandbeugel (van Flexson) hangen en al stond de muziek of tv zacht, dan hoorde ik het boven nog dreunen.

Mijn Play:1's zijn eindelijk bezorgd, dus ben benieuwd hoe het klinkt samen met de Playbar :).

Verwijderd

Maar voor de filmliefhebbers en dolby 5.1 is de Sub wel ideaal/nodig natuurlijk _/-\o_

Playbar gebruik ik alleen voor Tv uitzendingen waarbij ik de Sub erbij groepeer als een film wordt gekeken en dat is ook de bedoeling lijkt mij.

Ik kijk alleen weinig films tegenwoordig, dus wil graag ruilen met een Play:5 (gen.2)

Na pinksteren zet ik de sub te koop, als iemand wil ruilen hoor ik het graag..

Verwijderd

Mensen,

Kan ik in mijn huis een 2e Playbar op het zelfde netwerk hebben of geeft dat problemen? Als ik tv 1 aanzet, gaat dan niet bij tv 2 ook de Playbar aan?

• Irminsul
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:24:
Mensen,

Kan ik in mijn huis een 2e Playbar op het zelfde netwerk hebben of geeft dat problemen? Als ik tv 1 aanzet, gaat dan niet bij tv 2 ook de Playbar aan?
Ik heb geen praktijkervaring maar weet vrijwel zeker dat dit niet het geval is, klinkt onlogisch.

Verwijderd

Meerdere Playbars is geen probleem, deze krijgen immers alle een andere naam/kamer die onafhankelijk van elkaar spelen

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:24:
Mensen,

ze zitten toch niet aan dezelfde tv ;)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
even een Play 1 te leen om te testen ... bevalt goed , heb net een Playbar en 2x Play 1 besteld om te beginnen...

Ben echt benieuwd of de Playbar in de buurt kan komen van mijn huidige installatie , receiver/5.1 luidsprekers , dan kan dat de deur uit , ik heb al vaker geprobeerd dit te doen maar het valt telkens weer tegen , vooral het ruimtelijke geluid valt met een soundbar erg tegen , je hoort toch alles uit die richting komen ipv goed verspreid zoals nu met mijn 2 zuilen , zou graag wat minder in de kamer hebben staan

[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 16-05-2016 17:47 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
cardwizard schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:43:
even een Play 1 te leen om te testen ... bevalt goed , heb net een Playbar en 2x Play 1 besteld om te beginnen...

Ben echt benieuwd of de Playbar in de buurt kan komen van mijn huidige installatie , receiver/5.1 luidsprekers , dan kan dat de deur uit , ik heb al vaker geprobeerd dit te doen maar het valt telkens weer tegen , vooral het ruimtelijke geluid valt met een soundbar erg tegen , je hoort toch alles uit die richting komen ipv goed verspreid zoals nu met mijn 2 zuilen , zou graag wat minder in de kamer hebben staan
Je gaat vooral veel laag missen zonder de Sonos sub denk ik

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Dat is niet erg , die kan ik altijd nog toevoegen , ik verbaas me eigenlijk over het laag wat al uit een Play 1 komt dus ben echt nieuwsgierig naar de Playbar

* heb het nu een kleine dag in gebruik en valt me toch best tegen als ik heel eerlijk ben , het is zeker mooi spul en met films/games/tv heb ik er niet heel veel op aan te merken maar muziek is het toch niet helemaal , zal het nog eens aanhoren de komende dagen en anders gaat het retour helaas

update 2 , begin het toch meer te waarderen , het blijft nog even staan , heb alleen (en jammer genoeg ben ik niet de enige) het probleem dat als er 5.1 input binnen komt op de playbar dat het geluid zo nu en dan een seconde uitvalt , zet ik het om naar stereo dan is er niks aan de hand 8)7 :? , kom op Sonos wat is dat nu weer.....

[ Voor 75% gewijzigd door Cardwizard op 20-05-2016 00:31 ]

• ElGrandoNeuso
  • Laatst online: 18:13
martijnemmerik schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:28:
Misschien kun je voor net iets meer dan je budget wel een Playbar en een Play:1 kopen.
Ik zie dat ze bij Plattetv.nl momenteel een 'open doos model' aanbieden van de Playbar. Zo heb ik daar toen mijn Sub gekocht voor 650 euro. De doos was inderdaad open geweest, maar daar was alles mee gezegd. Was gewoon in nieuwstaat. En mocht ie toch niet netjes zijn, dan stuur je hem gewoon terug.

En ik heb vorige week twee Play:1's besteld: als je even googelt op 'Sonos korting' dan zie je op de eerste of tweede pagina een link naar een pagina van Plattetv waar deze luidspreker 189 kost ipv 229 euro als je diezelfde luidspreker gewoon zoekt op hun site :).

En dan kun je je set in de toekomst altijd nog uitbreiden met nog een Play:1 zodat je Dolby Digital hebt. En besef dat je (dat denk ik althans) wat meer plezier beleeft aan de Playbar dan aan een Play:5 omdat je ook altijd je tv geluid uit je Sonos speaker hoort.
Thx voor de tip! Altijd fijn wat korting op een play 1.

• Yamahaa
martijnemmerik schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:28:

Ik heb er ook twee bijgekocht goeie tip zeg...40 piek erg fijn bedankt! _/-\o_

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:38
jammer dat het de witte versie is...

• tinustilburg
Tja, je kunt niet alles hebben. :)
Ik wilde juist witte dus dat kwam goed uit.
Maar ze hebben het dus nog steeds niet in de gaten, mooi!
Pagina: 1 ... 36 ... 203 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.