Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 21 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

JT

VETAK y0

De discussie stopt hier voor mij echt omdat het niks toevoegt aan het topic om bijvoorbeeld bronnen te tonen over de premium auto-discussie. Als je de behoefte hebt er verder over te praten dan ben je welkom om een DM te sturen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eens. :)

Overigens ben ik erg benieuwd hoe het gaat aflopen met Spotify en Sonos. Sonos heeft de filosofie dat alles via hun systeem en app bediend moet worden, terwijl Spotify graag werkt met Spotify Connect. Daar is vorig jaar toch wat discussie over geweest en hopelijk gaat dit niet de ontwikkeling van de Sonos app op de rem gooien. De Spotify ondersteuning is al zo mager in verhouding met de echte Spotify app.

Daarnaast is de nieuwe Cast van google wellicht ook nog een geduchte concurrent. Sonos werkt nog niet samen. Qua gebruiksgemak voor multiroom zal het niet snel gelijkwaardig zijn, echter zal de prijs laag zijn en 'casten' is natuurlijk erg laagdrempelig voor de gemiddelde consument.

Sonos heeft jaren kunnen genieten van de enige zijn, waar later wat minimaal net zo dure concurrenten kwamen. Nu gaat de markt echter hard en zullen ook zij wat minder star moeten gaan zijn en de innovatie versnellen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat mis je dan aan Spotify functionaliteit binnen de sonos-app? De radio functie is de enige die ik zo even kan bedenken.

Andere vraag: wie draait er allemaal de bèta software? Ze hebben een prima grafische overhaul gedaan met GUI, en weer wat nieuwe nuttige functies toegevoegd :)

Hier staat tekst

• Gonadan

Gonadan

Radio inderdaad, maar ook:
• genres, stemmingen
• de lijsten met nummers, artiesten en albums die je volgt
• ontdekken

Omdat ik meestal door 'sterren' of afspeellijsten moet scrollen typ ik vaker de naam van de artiest in plaats van zoals ik bij spotify doe, naar 'mijn muziek' gaan en op artiest of album bladeren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:07:
Wat mis je dan aan Spotify functionaliteit binnen de sonos-app? De radio functie is de enige die ik zo even kan bedenken.

Andere vraag: wie draait er allemaal de bèta software? Ze hebben een prima grafische overhaul gedaan met GUI, en weer wat nieuwe nuttige functies toegevoegd :)
Is er ergens een overzicht van de nieuwe beta features?
(ik draai overigens geen beta, ben nog maar net een maand een Sonos gebruiker)

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:02

Ik vind hem echt stukken mooier en handiger in gebruik _/-\o_

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik weet niet of er ook een Sonos aankoopadviestopic is, want mijn vraag gaat om de afweging om een Sonos 3 of 5 aan te schaffen.

Ik wil een mooie muziekoplossing in de slaapkamer. Ik heb op mijn iphone wat liedjes staan, en die wil ik makkelijk via de Sonos kunnen afspelen. Het is handig als ik de Sonos indien nodig ook kan verplaatsen, bijvoorbeeld naar de garage of naar zolder. Zaken als spotify gebruik ik (nog) niet.

Heeft een Sonos in dit geval nut? Kan ik vanwege het geluid in 1 kamer beter voor de 5 gaan, of voldoet de 3 ook al prima?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kwestie van gaan luisteren lijkt me?
ligt volledig aan je eigen eisen.

Muziek vanaf je iPhone is iig geen probleem. Nadeel is denk ik wel dat je iPhone aan moet blijven staan?
Spotify/play musiC is dan handiger.

[ Voor 50% gewijzigd door MikeyMan op 22-01-2015 16:01 ]

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:29
Hangt er idd compleet vanaf wat je precies wilt.
Ik heb in een aantal kamers zelfs alleen een play:1 staan, gewoon voor achtergrond muziek, niet om uitgebreidt naar muziek te luisteren.

Gebruikersgemak vind ik persoonlijk top. en de WAF factor is ook nog eens hoog :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

JT

VETAK y0

Als je ermee wil slepen dan zou ik een 3 nemen en geen 5.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Gonadan

Gonadan

Slaapkamers heb je in veel formaten, maar bij mij doet de 1 het al prima. Het is toch niet om met een drankje serieus muziek te gaan zitten luisteren. :7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
JT schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:25:
Als je ermee wil slepen dan zou ik een 3 nemen en geen 5.
De 5 is makkelijker op te pakken dankzij een diepe sleuf aan de achterkant.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09-2025
Bevat die 1 alle functies van de 3 en 5 dan? Ik wil inderdaad geen volledige geluidsinstallatie in de slaapkamer; gewoon een fijne achtergrondmuziek...niet te hard en hoeft idd geen audiofiel-kwaliteit te zijn. Wel moet ik zaken als bass kunnen minderen; want het schiet niet op als de rest van het huis ervan wakker wordt...:)

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04-2025
De 1 heeft ook gewoon alle functies je bent er echter 2 nodig voor stereo.
Bij ons voldoet een enkele 1 prima voor de slaapkamers enz.

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-10-2025
Als je shuffle aanzet, je hebt er bv 30 in staan.
En je wilt een nummer horen die in de lijst staat dan lijkt het erop als dit bv nummer 28 is alleen nog de laatste 2 nummers afgespeeld worden ook al heb je bv nog niet alles geluisterd. Of werkt zo de shuffle functie, de volgorde lijkt ook altijd hetzelfde.
In ios app

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zat je aan het bier gisteren? Geen touw aan je post vast te knopen.

• Gonadan

Gonadan

Hij stelt dat de shufflefunctie alleen maar de resterende nummers uit de afspeellijst zou kiezen en niet de gehele lijst. Dat gedrag herken ik niet, maar mijn ervaring is wel dat shuffle niet altijd shuffle is maar soms ook gewoon willekeurig kiezen zonder voorwaarden. Hoe het algoritme bij Sonos exact werkt weet ik niet.
GustavSan schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:08:
Bevat die 1 alle functies van de 3 en 5 dan? Ik wil inderdaad geen volledige geluidsinstallatie in de slaapkamer; gewoon een fijne achtergrondmuziek...niet te hard en hoeft idd geen audiofiel-kwaliteit te zijn. Wel moet ik zaken als bass kunnen minderen; want het schiet niet op als de rest van het huis ervan wakker wordt...:)
Softwarematig is er bij mijn weten geen verschil, hij mist echter wel een line-in mocht je die ooit willen gebruiken.
transformer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:35:
De 1 heeft ook gewoon alle functies je bent er echter 2 nodig voor stereo.
Bij ons voldoet een enkele 1 prima voor de slaapkamers enz.
Je kunt je afvragen hoeveel het stereobeeld van een dermate smalle opstelling toe gaat voegen in een slaapkamer. Hoogstwaarschijnlijk is de opstelling van het apparaat daarvoor ook al niet optimaal.

Wij hebben inderdaad ook gewoon een 1 in de slaapkamer, die kan je gewoon boven op een kledingkast leggen en dan staat hij ook niet in de weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2015 08:39 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

line in heeft de 3 ook niet

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-01 15:48
Vooral dat ik niet bij Your Music kan. Ik zie nog steeds alleen de Starred folder, terwijl ik niets meer kan starren.

PSN: Sluuz

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook al aangegeven bij Sonos? Even schudden met apparaat ;)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:56:
[...]

Vooral dat ik niet bij Your Music kan. Ik zie nog steeds alleen de Starred folder, terwijl ik niets meer kan starren.
Dit is een probleem dat alle gebruikers van de Spotify API hebben, die wordt gewoon niet bijgewerkt door Spotify. Lijkt er toch duidelijk op dat focus op Spotify Connect ligt. Persoonlijk vind ik dat ook een erg nette oplossing, die qua werking goed te integreren zou moeten zijn met de API.

Connect legt namelijk (itt Airplay etc) directe connectie met spotify en haalt daar de muziek op. Telefoon oid kan dus uit nadat je een playlist selecteert en aanzet. Dit zou dus voor Sonos ook goed te doen moeten zijn, alleen verwacht ik dat Spotify wel graag $$ wil zien voor een Connect licentie.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Sluuz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:56:
[...]

Als je alleen de Starred map ziet binnen de Sonos App, dan gaat er iets mis, je zou de volgende opties moeten hebben:

-Playlists
-Starred
-New Releases
-Top Tracks
-Inbox

Als je iets starred verschijnt dit normaal gesproken ook in de starred map.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 17:30
Sander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Dit is een probleem dat alle gebruikers van de Spotify API hebben, die wordt gewoon niet bijgewerkt door Spotify. Lijkt er toch duidelijk op dat focus op Spotify Connect ligt. Persoonlijk vind ik dat ook een erg nette oplossing, die qua werking goed te integreren zou moeten zijn met de API.

Connect legt namelijk (itt Airplay etc) directe connectie met spotify en haalt daar de muziek op. Telefoon oid kan dus uit nadat je een playlist selecteert en aanzet. Dit zou dus voor Sonos ook goed te doen moeten zijn, alleen verwacht ik dat Spotify wel graag $$ wil zien voor een Connect licentie.
Daarom dat ik ook meer neig naar Google's Play Music tov spotify
De integratie van googles music is stukken beter in de app van sonos.
Stukken beter, oogt mooier en makkelijker browsbaar.

En je eigen collectie ook mogelijk!

Spotify laat steken vallen en ze doen er niks aan !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, op zich logisch dat de hun eigen systeem willen promoten.
Maar echt fijn is het niet.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 17:30
Ze verliezen er in mijn geval wel een klant door.. anders kies ik direct spotify, en ik zal heus niet de enigste zijn!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37
Gezocht in dit topic, maar niet mijn antwoord/situatie gevonden.

Worden de instellingen door een update van de app (google play) gewist?

Ik heb nu al twee keer gehad dat ik de Play: 1 opnieuw kon instellen qua favorieten, deezer en alarminstellingen. De eerste keer had ik het idee dat dit door een app update kwam. De tweede keer (gisteren) liep ik hier weer tegen aan. De app is volgens mij voor het laatst op 04-12-2014 bijgewerkt. Aan het netwerk is niks veranderd.

Aanvulling: Durf niet te zeggen of ik in de router heb aangegegeven dat MAC adres Sonos altijd IP adres XYZ moet krijgen.

Daarnaast lijkt het me sterk dat door een update de instellingen verloren gaan, tenzij het een mega update is, waarbij groot gedeelte van de code is herschreven.

Hoor graag of jullie hier ook weleens last van hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door DeTjuk op 23-01-2015 12:34 . Reden: aanvulling ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nope, de instellingen blijven gewoon beschikbaar!

• Gonadan

Gonadan

Sander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:33:
Dit zou dus voor Sonos ook goed te doen moeten zijn, alleen verwacht ik dat Spotify wel graag $$ wil zien voor een Connect licentie.
Zoals ik al eerder stelde wil Sonos dat niet omdat het niet binnen hun filosofie past.
Gonadan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:53:
Eens. :)

Overigens ben ik erg benieuwd hoe het gaat aflopen met Spotify en Sonos. Sonos heeft de filosofie dat alles via hun systeem en app bediend moet worden, terwijl Spotify graag werkt met Spotify Connect. Daar is vorig jaar toch wat discussie over geweest en hopelijk gaat dit niet de ontwikkeling van de Sonos app op de rem gooien. De Spotify ondersteuning is al zo mager in verhouding met de echte Spotify app.

Daarnaast is de nieuwe Cast van google wellicht ook nog een geduchte concurrent. Sonos werkt nog niet samen. Qua gebruiksgemak voor multiroom zal het niet snel gelijkwaardig zijn, echter zal de prijs laag zijn en 'casten' is natuurlijk erg laagdrempelig voor de gemiddelde consument.

Sonos heeft jaren kunnen genieten van de enige zijn, waar later wat minimaal net zo dure concurrenten kwamen. Nu gaat de markt echter hard en zullen ook zij wat minder star moeten gaan zijn en de innovatie versnellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:47:
[...]
[...]
Cast werkt toch al sinds het begin met Sonos? https://play.google.com/about/music/sonos/
Hierdoor ben ik zelf serieus aan het twijfelen om toch maar Spotify op te zeggen en een Google Play All Access abonnement te nemen

• Gonadan

Gonadan

Google Cast is iets heel anders dan Google Play Music. Cast is de audiovariant van de Chrome Cast en werkt hetzelfde. Dan kan je dus in feite alles casten naar je speaker, niet alleen Play Music. Zie: http://www.google.com/cast/audio/

Google Play Music werkte inderdaad al gewoon met Sonos.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sluuz
  • Laatst online: 23-01 15:48
Damon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Als je alleen de Starred map ziet binnen de Sonos App, dan gaat er iets mis, je zou de volgende opties moeten hebben:

-Playlists
-Starred
-New Releases
-Top Tracks
-Inbox

Als je iets starred verschijnt dit normaal gesproken ook in de starred map.
Ik bedoel natuurlijk dat ik geen Your Music heb, maar alleen Starred (+ alle andere crap). Je kan tegenwoordig niets meer starren, behalve als je het in de star map flikkert. Dit werkt niet goed.

PSN: Sluuz

• Sander
  • Niet online
skank schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:19:
Ze verliezen er in mijn geval wel een klant door.. anders kies ik direct spotify, en ik zal heus niet de enigste zijn!
Tja, ze promoten natuurlijk ook niet voor niks Deezer bij Sonos gedurende de afgelopen kerst periode. Het jammer daaraan is dan weer dat het muziek aanbod echt flink minder is. En dat zie je dan wel weer erg goed in Sonos, als je een artiest of album zoekt en je de resultaten van beide aanbieders onder elkaar in de app ziet.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Sander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:08:
[...]

Tja, ze promoten natuurlijk ook niet voor niks Deezer bij Sonos gedurende de afgelopen kerst periode. Het jammer daaraan is dan weer dat het muziek aanbod echt flink minder is. En dat zie je dan wel weer erg goed in Sonos, als je een artiest of album zoekt en je de resultaten van beide aanbieders onder elkaar in de app ziet.
Bedoel je dat Spotify een kleinere database heeft of Deezer? Laatstgenoemde heeft een database van 35 miljoen nummer terwijl Spotify 'maar' 20 miljoen nummers heeft.

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-01 11:15
Ik heb in mijn kantoor een 2x een play3 hangen. Is het mogelijk deze op standaard tijden, bijvoorbeeld van maandag t/m vrijdag van 8:00 t/m 17:30 een radiostation te laten afspelen?
Ik bedoel dus niet zoiets als sleeptimer maar een vaste week timer. Helaas hebben de handleiding, google en GoT search me nog niet verder kunnen helpen.

-=-

• Gonadan

Gonadan

De alarmfunctie kan je op basis van een schema instellen, dus stap één gaat lukken. Volgens mij kan je dan ook aangeven hoe lang ze moeten spelen, maar dat moet ik dan even nakijken.

Overigens gaf google me op 'sonos alarm' al snel wat je wilt:
http://www.sonos.com/supp...larm_toevoegen_-_iPad.htm
http://sonos-nl.custhelp....draadloze-hifi-systeem%3F
en zelfs een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=4jshHHcAHCE

[ Voor 50% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2015 15:37 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:19
Ja dat kan ik gebruik mijn sonos op die manier als wekker 6:00 starten 8:00 stoppen maar je kan ook aangeven dat hij bijvoorbeeld 2 uur moet spelen.

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:59
Goed nieuws, Sonos doet mee met de BTW actie! Volgens mij zijn Sonos producten altijd lastig verkrijgbaar voor een grotere korting dan 10% dus ik denk dat ik komende week mijn slag ga slaan!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 21:52
DutchJudge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:16:
Goed nieuws, Sonos doet mee met de BTW actie! Volgens mij zijn Sonos producten altijd lastig verkrijgbaar voor een grotere korting dan 10% dus ik denk dat ik komende week mijn slag ga slaan!
Wees er snel bij dan de playbar is zeer gewild en zeer schaars op dit moment.

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07-2025
Wat is volgens jullie prettiger op Sonos? Rdio of Spotify?

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06

MaxPoweR

-=StopTech=-

DutchJudge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:16:
Je kan ook bij BCC gaan, die hanteren ook dezelfde prijs, zo heb ik verleden jaar een play 5 gekocht tijdens de BTW actie.

• Bizzarro
  • Laatst online: 15-01 14:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

mitchd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:50:
[...]

Wees er snel bij dan de playbar is zeer gewild en zeer schaars op dit moment.
Ik zag bij de MM in Rijswijk vanmiddag maar liefst 18 playbar's staan.

Daarnaast ladingen play 1/2/3 (zowel zwart als wit) en connect/amps. De sub zag ik alleen het showmodel van staan, geen "boxed" versie.
Navraag bij een medewerker bevestigde dat Sonos, bij hen in ieder geval, meedoet met de BTW actie.

• mitchd
Bizzarro schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Ik zag bij de MM in Rijswijk vanmiddag maar liefst 18 playbar's staan.

Daarnaast ladingen play 1/2/3 (zowel zwart als wit) en connect/amps. De sub zag ik alleen het showmodel van staan, geen "boxed" versie.
Navraag bij een medewerker bevestigde dat Sonos, bij hen in ieder geval, meedoet met de BTW actie.
Klopt, dat verschilt per vestiging. Echter schijnt Sonos met een leveringsprobleem te kampen, hierdoor kan het dus zijn dat bijv. Rijswijk nog 18 stuks voorraad over had. In mijn regio weet ik dat een aantal mediamarkten door de playbars heen is.

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:42
MaxPoweR schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:05:
[...]

Je kan ook bij BCC gaan, die hanteren ook dezelfde prijs, zo heb ik verleden jaar een play 5 gekocht tijdens de BTW actie.
Welke winkel is BCC. Sorry misschien voor de domme vraag, maar ik ben een belg ;)

Weet er iemand toevallig of de media markt aan de Belgische/Nederlandse grens voorraad hebben van de Sonos Playbar?

Is de korting echt zo groot? Hoeveel bedroeg de prijs van de play bar vorig jaar met de BTW actie?

Alvast bedankt :)

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06

MaxPoweR

-=StopTech=-

BCC.nl

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:42
thx!!! _/-\o_

Echter heb ik gemerkt dat het nog de officiele prijs is. Moet ik daar een offerte aanvragen of wachten tot morgen?

Als iemand mij nog de prijs kan melden van de playbar van vorige BTW actie in mediamarkt. Zo kan ik achterhalen of het interessant is om ritje te maken naar Nederland. Ik woon in Brussel daarmee :)

Kan ik morgen eens langsgaan bij de noorderburen. Heb een playbar en een play 3 nodig.
Jullie komen brandstof halen bij ons en wij komen de sonos producten halen >:)

Verwijderd

Als je de BTW weg haalt kom je uit op € 577,69

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:17
Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Overigens heb ik de Boost inmiddels besteld. Ik houd jullie op de hoogte!
Hoe staat het ermee Oscar?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Yamahaa schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Hoe staat het ermee Oscar?
Het wordt in deze dagen bezorgd, dus weet het nog niet... Achteraf had ik beter via de BTW-weg-ermee kunnen bestellen :p

• Yamahaa
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Het wordt in deze dagen bezorgd, dus weet het nog niet... Achteraf had ik beter via de BTW-weg-ermee kunnen bestellen :p
ok jammer dan wacht ik nog even want ik ben benieuwd!
Succes.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-01 17:08

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Soos prijs is al aangepast bij BCC (dus eerder dan MediaMarkt)
http://www.bcc.nl/beeld-e...ker-play-5--zwart-(53057)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• trance_god
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
scifoflux schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:14:
[...]

Welke winkel is BCC. Sorry misschien voor de domme vraag, maar ik ben een belg ;)

Weet er iemand toevallig of de media markt aan de Belgische/Nederlandse grens voorraad hebben van de Sonos Playbar?

Is de korting echt zo groot? Hoeveel bedroeg de prijs van de play bar vorig jaar met de BTW actie?

Alvast bedankt :)
Zojuist in MM Bergen Zoom geweest. Ze hebben genoeg playbars staan! Net even een SUB gehaald daar :)

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:59
trance_god schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:48:
[...]

Zojuist in MM Bergen Zoom geweest. Ze hebben genoeg playbars staan! Net even een SUB gehaald daar :)
MM Cruqius zijn de subs en playbars uitverkocht.

Klopt het overigens dat er geen witte versie van de sub en playbar bestaat?

• trance_god
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Klopt, er is geen witte playbar en SUB. Ze hebben wel voor de SUB een witte skin. (Flexson ColourPlay colour skins)

• Gonadan

Gonadan

Dit was geen shopping forum toch? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• qwert
Momenteel heb ik beneden een Sonos Connect in de woonkamer staan en ben ik van plan om op zolder twee play:1's te plaatsen.

Is dit qua verbinding haalbaar, of is dit te ver? Ter vergelijking: naast de Sonos Connect in de woonkamer staat een Airport voor de wi-fi. Dit wi-fi signaal is vrij zwak op zolder.

Zou het werken wanneer ik een Sonos Boost op de eerste verdieping plaats als een soort range extender? Of werkt een Boost alleen als hij aan een router hangt?

• Gonadan

Gonadan

Plaats er ook één in je slaapkamer, dat is toch veel beter dan een boost plaatsen die verder niets kan? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• qwert
De zolder IS de slaapkamer :)
Op de andere kamers zal na verloop van tijd ook wel wat Sonos speakers komen, maar voorlopig nog niet.

[ Voor 0% gewijzigd door qwert op 28-01-2015 10:52 . Reden: smiley ]

• Gonadan

Gonadan

Badkamer dan? :+

offtopic:
ik probeer je hier een excuus te geven om de vrouw te overuigen hè. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
qwert schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
Momenteel heb ik beneden een Sonos Connect in de woonkamer staan en ben ik van plan om op zolder twee play:1's te plaatsen.

Is dit qua verbinding haalbaar, of is dit te ver? Ter vergelijking: naast de Sonos Connect in de woonkamer staat een Airport voor de wi-fi. Dit wi-fi signaal is vrij zwak op zolder.

Zou het werken wanneer ik een Sonos Boost op de eerste verdieping plaats als een soort range extender? Of werkt een Boost alleen als hij aan een router hangt?
Indien nodig kan je idd een boost (of bridge = goedkoper en zou net zo goed moeten werken in jou geval) op de tussenverdieping plaatsen. Hij hoeft NIET aan de router, je kan hem gewoon toevoegen en zal gezien het meshnetwerk zich gedragen als een Play 1. 3 5 enz.

Mijn advies zou zijn probeer zonder, lukt dat niet de bridge of boost plaatsen. Hou ons op de hoogte om de ervaring te leren ;-)

mvg

Peter

• skoozie
  • Laatst online: 19:18

skoozie

SCSI

Yamahaa schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Indien nodig kan je idd een boost (of bridge = goedkoper en zou net zo goed moeten werken in jou geval) op de tussenverdieping plaatsen. Hij hoeft NIET aan de router, je kan hem gewoon toevoegen en zal gezien het meshnetwerk zich gedragen als een Play 1. 3 5 enz.

Mijn advies zou zijn probeer zonder, lukt dat niet de bridge of boost plaatsen. Hou ons op de hoogte om de ervaring te leren ;-)

mvg

Peter
Als je er toch 2 haalt in de slaapkamer en het werkt niet, kan je ze ook splitsen en 1 op de tussenverdiping zetten om te zien of het dan wel goed werkt. en dan kan je alsnog kiezen koop je een extra play 1, of een boost (om hem later te vervangen voor ene play 1 ;))

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Yamahaa
skoozie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:42:
[...]

Als je er toch 2 haalt in de slaapkamer en het werkt niet, kan je ze ook splitsen en 1 op de tussenverdiping zetten om te zien of het dan wel goed werkt. en dan kan je alsnog kiezen koop je een extra play 1, of een boost (om hem later te vervangen voor ene play 1 ;))
Scherp!!

Trouwens ik heb nog een nieuwe bridge in de doos Mocht je in de buurt van Zaandam zijn mag je die oppikken indien nodig..

[ Voor 13% gewijzigd door Yamahaa op 28-01-2015 11:45 ]

• qwert
Scherp inderdaad. Dank aan beide. Ik ga eens twee stuks Play:1 bestellen bij BCC nu zij de prijs van MediaMarkt's BTW korting hebben overgenomen :)

Wordt vervolgd.

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02-2025
Hmm, webshop van BCC is een beetje overbelast. Zag net op de website dat de Playbar binnen 1 uur was af te halen in Leeuwarden, maar omdat de webshop overbelast is kon ik hem niet via de webshop bestellen. Net even gebeld met de Klantenservice, is de Playbar niet eens op voorraad in Leeuwarden.. lekker dan. Dan maar naar de Mediamarkt.

Verwijderd

Ik heb een surroundset KEF "eitjes" HTS 2005.1 + sub PSW2000.
Hierbij wil ik een Sonos connect Amp aanschaffen.
Kan iemand me vertellen of dit een goede combinatie is ?
Kan hiermee ook het geluid over de tv.
Moet de connect amp zichtbaar zijn of mag ie ook in een kast staan?

• mitchd
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:25:
Ik heb een surroundset KEF "eitjes" HTS 2005.1 + sub PSW2000.
Hierbij wil ik een Sonos connect Amp aanschaffen.
Kan iemand me vertellen of dit een goede combinatie is ?
Kan hiermee ook het geluid over de tv.
Moet de connect amp zichtbaar zijn of mag ie ook in een kast staan?
Het lijkt mij geen goede combinatie, connect amp is stereo dus niet gemaakt voor surround. (heeft wel een aansluiting voor de sub)
Als jouw tv nog analoog geluid als uitgang geeft kun je de amp erop aansluiten, hierdoor krijg je door 2 dingen geen surround geluid meer. De stereo aansluiting naar de speakers en de stereo input van de amp.

Als je de Kef eitjes hebt heb je daar dan ook een versterker bij staan? Dan zou je namelijk beter voor de connect kunnen gaan en deze op je versterker zetten :)

Antwoord op je laatste vraag, nee de connect amp kan in een kast staan omdat je hem via wifi bediend en niet via infrarood signaal.

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 14:53
http://www.plattetv.nl/xt...n&search_in_description=1 bij plattetv.nl is er ook sonos apparatuur in de aanbieding.
Komt uit het centraal aanbiedingen topic :-)

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:12
Ik zit te denken om een sonos playbar aan te schaffen, nu zit ik alleen met de vraag hoe hoog de soundbar liggend is. Mijn panasonic tx47as650 is namelijk aan de lage kan hierdoor kan de soundbar max 7cm hoog zijn om niet voor het scherm te komen.

Heeft iemand hier last van gehad en hier een goede oplossing voor?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En daar heb je heel hard naar gezocht?

• manmetdehamer
MikeyMan schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:38:
En daar heb je heel hard naar gezocht?
Ik heb een aantal unversele beugels gevonden om soundbars boven de tv te bevestigen maar nergens ook maar iets kunnen vinden of deze op een playbar gaan passen.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.bcc.nl/accesso...r-montagekit-yak90(71065)

[ Voor 18% gewijzigd door manmetdehamer op 29-01-2015 09:02 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het ging toch om neerleggen? Daar heb je toch geen beugel voor nodig :?

Om op te hangen is er gewoon een wallmount van sonos zelf Beschikbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 29-01-2015 09:10 ]

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-01 10:44
Gisteren netjes mijn BTW teruggehaald van de Sonos Playbar. Scheelt toch echt op de prijs zeg. :)
Had hem maandag al gehaald vanwege de verwachte schaarste

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• manmetdehamer
MikeyMan schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:09:
Het ging toch om neerleggen? Daar heb je toch geen beugel voor nodig :?

Om op te hangen is er gewoon een wallmount van sonos zelf Beschikbaar.
Liefste neerleggen inderdaad maar dan zit ik met het feit dat de tv niet hooggenoeg is :S
Dus dan bij gebrek aan beter maar ophangen, alleen weet niet of het handig is om hem aan de muur te hangen aangezien hij dan een stuk achter de tv hangt :/

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-01 17:08

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Play 5 besteld ! :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• mitchd
manmetdehamer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:49:
[...]

Liefste neerleggen inderdaad maar dan zit ik met het feit dat de tv niet hooggenoeg is :S
Dus dan bij gebrek aan beter maar ophangen, alleen weet niet of het handig is om hem aan de muur te hangen aangezien hij dan een stuk achter de tv hangt :/
http://flexson.nl/flexson/flexson-playbar-tv-stand.html

Misschien is dit iets?

• manmetdehamer
Die had ik inderdaad ook gezien, ziet er uit als een mooi ding!
Alleen die prijs :9~

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Da's voor 10 euro natuurlijk zo in elkaar geklust. Niks meer dan een houten doosje lijkt me.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 15:42
Vandaag bij de Mediamarkt geweest en klaar om een mooie Sonos speaker te kopen. Er lag heel veel, dus ze verwachten goede zaken. Ook goed geluisterd.

Wat een teleurstellende ervaring. Alle speakers alleen in in allerlei combi's beluister. Het geluid viel ons echt tegen, zeker na alle lovende woorden op internet. Helaas, maar niks gekocht vandaag.

Voor de anderen, er ligt genoeg bij MM.

Verwijderd

honey schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:26:
Vandaag bij de Mediamarkt geweest en klaar om een mooie Sonos speaker te kopen. Er lag heel veel, dus ze verwachten goede zaken. Ook goed geluisterd.

Wat een teleurstellende ervaring. Alle speakers alleen in in allerlei combi's beluister. Het geluid viel ons echt tegen, zeker na alle lovende woorden op internet. Helaas, maar niks gekocht vandaag.

Voor de anderen, er ligt genoeg bij MM.
Soos moet je echt thuis luisteren. Bij een MM komt het niet over. Ik heb het verschil gemerkt. Het is nooit Audiofiel geluid, maar zeker een zeer goed geluid met een groots gemak voor een redelijke prijs, vooral nu met de BTW dagen.

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
honey schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:26:

Uiteindelijk gaat het hier om een plastic speaker met opgepompt geluid :o dus de meeste boekenplank luidsprekers die het zelfde kosten (zonder versterker, dat wel) zullen veel beter klinken.

Bij Sonos gaat het imho dan ook vooral om het gebruiksgemak. Ik heb zelf mijn stereo installatie vervangen door Sonos en ben er qua geluidskwaliteit flink op achteruit gegaan. Maar omdat Sonos zoveel prettiger werkt en veel minder ruimte in beslag neemt, zou ik niet meer terug willen.

Portugese Wijn

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-01 20:21
Is het mogelijk om een Sonos Play 1 met de pauze/play-knop op het apparaat het laatste radiostation aan/uit te zetten zonder gebruik van de app?
Dit is namelijk wel handig om 'm in de keuken te gebruiken. Dan hoeven we de app alleen te gebruiken om eigen muziek of een enkele keer een andere zender te selecteren.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
daanNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:04:
Is het mogelijk om een Sonos Play 1 met de pauze/play-knop op het apparaat het laatste radiostation aan/uit te zetten zonder gebruik van de app?
Dit is namelijk wel handig om 'm in de keuken te gebruiken. Dan hoeven we de app alleen te gebruiken om eigen muziek of een enkele keer een andere zender te selecteren.
Zolang de speler niet van de stroom gaat kun je met de Play/Pauze knop het laatst gespeelde weer aanzetten, ja dus :)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Gonadan

Gonadan

Yup, doe ik vaak in de badkamer, daar staat meestal gewoon radio aan. Als de Play op dat moment in een groep zat blijft dat ook gewoon werken, dus wel even rekening mee houden als de slaapkamer nog gekoppeld is en vrouwlief ligt nog te pitten. :')

Pro-tip: zet hem op een plek waar je makkelijk bij de knop kan. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-01 16:50
Laten we positief beginnen. Ik maak al meer dan vijf jaar gebruik van een Sonos Connect welke op mijn receiver is aangesloten. Dit werkt geweldig en heb ik nooit problemen mee gehad. Nu met de huidige btw acties heb ik besloten om voor de slaapkamer een Play 1 aan te schaffen.
Toen begon de ellende...
Mijn Connect is bedraad aangesloten, na het toevoegen van de Play, verloor de Controller na elke tien minuten zijn verbinding met de Connect. Ik zou eerder verwachten, dat de Controller de verbinding met de Play zou verliezen.
Hierna heb ik de Connect draadloos geinstalleerd en daarna de Play. Dit is 12 uur goed gegaan, waarin geen muziek is afgespeeld. Nu deze ochtend zet ik de radio aan, waar na 5 minuten de verbinding eruit klapt.
Ik heb de Play nu ontkoppeld en de Connect weer bedraad aangesloten. Zover gaat alles goed nu....
Hebben jullie nog ideeën, voordat de Play weer teruggaat?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al contact opgenomen met sonos? Ze kunnen op afstand een hoop.

• daanNL
Weet iemand wat de bitrate is van de radio zenders? 3fm in het bijzonder?

@Gonadan: bedankt voor de Pro-tip ;)

• denniz7
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-11-2025
Vorige week de Samsung ue48hu7500 en Sonos playbar aangeschaft.
Nu overweeg ik om de tv aan de muur te bevestigen dmv de Vögel's thin 245 beugel.

Foto Klein vroeg me of ik de playbar wel/niet met de beugel mee wilde laten draaien. In dat geval heb ik een andere beugel nodig, namelijk de Vögel's thin 345 beugel. Aangezien de playbar een flink gewicht heeft, moet de beugel dit namelijk kunnen dragen.

Heel eerlijk, geen idee eigenlijk. Moet die playbar ook echt meedraaien?
De tv zal meestal gewoon vlak hangen, maar mocht hij door de kids eens een keer gedraaid willen worden dan moet het mogelijk zijn.

Jullie ervaringen zijn meer dan welkom.
Thanks.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Denk je zelf dat je kids het audiotechnisch gaan merken dat de playbar niet meegedraaid is? ik denk van niet ;) Kids boeit dergelijke zaken niets, die zitten alleen maar gebiologeerd naar het scherm te kijken.

Hier staat tekst

• daanNL
Als ik in de huiskamer een Sonos Connect gebruik en in de keuken een Play 1, loopt het geluid dan synchroon?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

daanNL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:48:
Als ik in de huiskamer een Sonos Connect gebruik en in de keuken een Play 1, loopt het geluid dan synchroon?
Net vandaag (dankzij de MediaMarkt) een Connect toegevoegd aan mijn Sonos familie en ik kan bevestigen dat dat werkt! Heerlijk!

Ze hadden geen Playbar's maar in de MM (goh...), maar ik zie dat ze online ook niet meer te verkrijgen zijn. ;(

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:22

Nitai

Live the life you love.

marsclone schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:01:
Laten we positief beginnen. Ik maak al meer dan vijf jaar gebruik van een Sonos Connect welke op mijn receiver is aangesloten. Dit werkt geweldig en heb ik nooit problemen mee gehad. Nu met de huidige btw acties heb ik besloten om voor de slaapkamer een Play 1 aan te schaffen.
Heel vreemd. Ik heb een soortgelijke setup al een 3-tal jaar. Enige verschil bij mij is dat ik ook een Bridge heb die bedraad is aangesloten (duh). Dus die zorgt voor het wireless netwerk. Ik heb 2x een Play 3 die draadloos zijn naast een Connect amp op m'n receiver.

Heb je geprobeerd je Sonos helemaal opnieuw in te stellen? Dus zowel je Connect als de Play 1?
Beekforel schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:00:
[...]
Ze hadden geen Playbar's maar in de MM (goh...), maar ik zie dat ze online ook niet meer te verkrijgen zijn. ;(
Ik weet niet of Den Haag en Rijswijk ver zijn voor je, maar die hadden een uur geleden nog genoeg Playbars liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Nitai op 31-01-2015 18:02 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nitai schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:02:
[...]

[...]

Ik weet niet of Den Haag en Rijswijk ver zijn voor je, maar die hadden een uur geleden nog genoeg Playbars liggen.
Mwoa, vanuit noord Nederland is dat toch best een eindje. :P

Via de MM website moest het ook kunnen, maar daar staat hij ook niet meer op. Maar: https://www.plattetvdisco...dbars/sonos/sonos-playbar. :)

Heb alleen besloten dat we geen Playbar aanschaffen voorlopig, eerst maar eens een nieuw huis.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Yamahaa schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:05:
[...]

ok jammer dan wacht ik nog even want ik ben benieuwd!
Succes.
Dit is oo basis van 1avond testen, maar het lijkt allemaal beter te werken nu. Groeperen gaat sneller en muziek speelde hele avond zonder haperen. De "matrix" laat verder zien dat alle boxen zelf behoorlijk veel last van storing hebben, maar het pad dat wordt opgezet (alles gaat overigens over de boost, dat terwijl de boost echt niet dichtste bij is voor elke speaker) en daarin is alles geel of groen qua signaalsterkte.

Ben nu ff tijdje op vakantie, dus kan niet verder testen, maar wilde eerste ervaring al wel delen.

Als disclaimer: ook in oude opstelling werkte het soms wel zonder problemen. Dus ik hou een slag om de arm, maar ben wel positief, gezien het snellere reageren en het geel-groene pad :)

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 11:00
Na veel uitzoekwerk en afwegingen, vandaag een Sonos Play 5 in huis gehaald.
Aansluiten ging redelijk vlot. Echter kwam ik al snel tot de vervelende conclusie dat de sonos app geen YouTube compatibiliteit heeft. Heb dit tijdens mijn zoektocht nergens voorbij zien komen (behalve als je er gericht op zoekt).

Na veelal lof gehoord te hebben over het gebruiksgemak van Sonos apparatuur, ben ik pas na een flinke tijd achter de "Bubbleupnp" app gekomen. Tot mijn grote geluk zijn mijn smartphone en tablet geroot (met xposed) en is "bubbleupnp (Audio cast)" de werkende oplossing.
Toch vind ik deze workaround eigenlijk belachelijk en toont niets van gebruiksgemak, bij een dergelijk apparaat en waar het voor bedoeld is, verwacht ik op z'n minst compatibiliteit met YouTube.

Geluid is naar mijn beleving prima, maar vind het missen van een YouTube compatibiliteit een fors minpunt.

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 14:42
Opgepleurd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 03:13:

Geluid is naar mijn beleving prima, maar vind het missen van een YouTube compatibiliteit een fors minpunt.
YouTube is in de basis toch een video dienst? Dat Sonos dat standaard niet ondersteund vind ik daarom eigenlijk niet zo vreemd, Sonos is immers puur voor audio. Diensten als Spotify en Soundcloud worden wel (redelijk) goed ondersteund.

• iNickx
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo,

Ik wilde eigenlijk eens vragen of er mensen zijn die delay problemen ondervinden via hun HTPC of GameConsole. Sta op het punt om er een aan te schaffen maar lees op een aantal forums dat sommige mensen last hebben van vertraging omdat het via hun TV gaat i.p.v. de bron rechtstreeks via HDMI aan te kunnen sluiten.

Dan vroeg ik me af (en dat blijft uiteraard subjectief) bestaat de kans dat SONOS binnenkort met een playbar 2 aankomt? Natuurlijk begrijp ik dat dit een onrealistische vraag is maar het valt me op dat hij bij veel webshops niet meer voorradig is.

alvast bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 17:43
Sonos kampt volgens diverse winkels met (grote) leveringsproblemen. Dit geldt volgens mij eigenlijk enkel voor de playbar. Ik heb er sinds afgelopen donderdag een en ben er zeer over te spreken. Het geluid is echt goed en het gebruiksgemak ook!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Ah leuk, een Sonos topic. Net wat ik nodig heb. Ik ben in de markt voor een Playbar + 2x een S1. Misschien moet ik nog de btw acties meepakken overal. Ik was in de Expert en die liet het allemaal wel even horen. Zette de boel loeihard wat niet ten goede kwam in de al drukke winkel. Dus niet zo een fijne eerste indruk kunnen opdoen.

Ik heb een een Philips HTS6600 setje staan. Heeft niet veel geld gekost maar doet wat hij moet doen. Als ik muziek wil luisteren moet de TV wel aan staan. Iets wat me al jaren stoort. Ik het missen van de controle over de bas is erg onhandig. Ik vind het net teveel en heb mn buren lief.

Sinds kort maken we best veel gebruik van Spotify, gewoon de gratis versie met af en toe reclame. Gaat prima voor ons tot nu toe. Ik schrok me alleen net een hoedje. Ik las tussen neus en lippen door dat alleen Spotify premium gebruikers kunnen streamen naar hun Sonos. Dat is wel een tegenvaller aangezien al dik 1100 euro neer ga tellen.

Wat mij erg aanspreek het het vele lof over het gebruiksgemak. En de Apple achtige look / minimale is ook wat mij erg trekt. Het past goed in mijn totaal plaatje hier: zo weinig mogelijk knoppen en opties. Gewoon doen wat het moet doen.

Ik ga hier dit topic nog even op mijn gemakje doorbladeren en zal er vast nog meer over Sonos kunnen leren. Is de extra bridge trouwens nog nodig voor mijn "eenvoudige" setup voor in de woonkamer? Of kan de Playbar dit zelf goed aan?

Ohja, ik heb een Philips tv de 47PFL9703 gaat dat goed komen met 5.1? (weet niet waar ik nou naar moet kijken)

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 01-02-2015 13:29 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Yamahaa
Oscar Mopperkont schreef op zondag 01 februari 2015 @ 01:29:
[...]
maar wilde eerste ervaring al wel delen.

Als disclaimer: ook in oude opstelling werkte het soms wel zonder problemen. Dus ik hou een slag om de arm, maar ben wel positief, gezien het snellere reageren en het geel-groene pad :)
Ok dank je wel. Fijne vakantie en we horen later meer!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:45
Zit er voor de playbar al een opvolger aan te komen of ben ik niet goed op de hoogte en ontvangt de versie die ze verkopen tussendoor upgrades?

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

PLAE schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:25:
Zit er voor de playbar al een opvolger aan te komen of ben ik niet goed op de hoogte en ontvangt de versie die ze verkopen tussendoor upgrades?
Zover ik het al een paar weken aan het uitdokteren ben; nope en nope!

Mijn portfolio op Instagram

Pagina: 1 ... 21 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.