Ja oke maar pulls werden heel vaak geblokkeerd, dat is nu ook stukken minder interessant geworden waardoor het pull camp wel bijna altijd beschikbaar is nu.The Chosen One schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:12:
[...]
In verhouding met de carries krijg je wel minder. Omdat de pull camp nu het easy camp is geworden.
Ik bedoelde dus dat ik al wist dat winst/verlies je punten niet beinvloedde.Wrd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:05:
[...]
Ik heb het eerder geqoute, maar nu nog een keer:
http://dota2.gamepedia.com/Battle_Points
Upon earning 1000 Battle Points, a level is gained in the player's profile, and the player receives a guaranteed cosmetic item. The experience counter then resets, with any excess Battle Points carrying over to the new counter.
- The amount of Battle Points earned per match is dependent on the length of the match, with a fixed amount of points earned per minute in a match.
- Winning or losing has no effect on the amount of Battle Points earned.
- 1000 Battle Points are needed to level up at all levels.
- The types of items that can be obtained via leveling up is the same as item drops from playing matches.
Maar nu weet ik dus ook dat het per minuut wordt gerekend.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Aha,Auredium schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:16:
[...]
Ik bedoelde dus dat ik al wist dat winst/verlies je punten niet beinvloedde.
Maar nu weet ik dus ook dat het per minuut wordt gerekend.
Ik heb al meerdere keren gezien dat je meld hoeveel punten je ontvangen en heb en dat je 'hoger' op de ladder bent gekomen.
De dota 2 level zegt namelijk niets over de skills van een speler. Alleen hoeveel tijd ze erin hebben gestoken.
Edit:
Je zegt trouwens niet letterlijk dat je 'hoger' op de ladder komt.
maar zo is het wel bij me overgekomen.
Ik wil geen woorden in je mond leggen
[ Voor 13% gewijzigd door Wrd op 24-10-2013 13:33 ]
Vanavond game night voor Team VILF! Nog meer gegadigden?
Ik kom wel een rondje meedoen Thesserd.
[ Voor 2% gewijzigd door Gert Pronk op 25-10-2013 11:30 . Reden: type ]
Ik ik ikThesserd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:57:
Vanavond game night voor Team VILF! Nog meer gegadigden?

[ Voor 5% gewijzigd door Mjetterd op 25-10-2013 11:46 ]
VILF | Yeti
Of doen we dan weer 5 v 5? Kan bijna als er nog een paar meer zijn.
Dat durf ik niet meerGert Pronk schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:05:
Of doen we dan weer 5 v 5? Kan bijna als er nog een paar meer zijn.
Verwijderd
na een lange tijd (11 juli laatste pot), gister weer eens gespeeld. was meteen een hele taaie!
http://dotabuff.com/matches/357070121
http://dotabuff.com/matches/357070121
Ja leuk! Maar dan wil ik niet in het vilf team
Gewoon shuffelen
Ik eigenlijk ook niet

[ Voor 28% gewijzigd door Mjetterd op 25-10-2013 12:59 ]
VILF | Yeti
Leuk leuk allemaal! Haha 5v5 wordt altijd rape game (voor ons negatief) 
Weet niet of dat zo'n goed idee is
Shuffelen kan idd eventueel wel?
Weet niet of dat zo'n goed idee is
Het wordt volgens mij gewoon weer tijd voor de volgende editie van het GoT dota2 toernooi! 
Of in ieder geval moeten we weer is wat inhouse-games + casters gaan regelen
Of in ieder geval moeten we weer is wat inhouse-games + casters gaan regelen
Volgens mij gebeurt er nog vrijwel iedere vrijdagavond D&D
Whiskey en Dota is elke vrijdag avond als ik thuis ben
Dota & Drank.. klinkt leuk
Alleen is het voor mij meestal zonder bier
Hmm misschien ook maar een caster regelen voor die D&D avonden. Waarbij de caster bij elke kill ook een slok whisky achterover moet slaan, zal vast goed werken
Bij elke kill ben je wasted na 1 gamesandah88 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:51:
Hmm misschien ook maar een caster regelen voor die D&D avonden. Waarbij de caster bij elke kill ook een slok whisky achterover moet slaan, zal vast goed werken
Hahaha, dan als spelers flink feeden natuurlijk!sandah88 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:51:
In coma liggen door dotaTheNephilim schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:38:
[...]
Hahaha, dan als spelers flink feeden natuurlijk!
Daar haal je de headlines wel mee
erhmm.
Toevallig een leuke game die ik aan het spectaten was, lekker spannend; 365646498. Just incase.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Eindelijk een chatban gekregen! Ik weet dat ik veel rage, maar scheld nooit met ziektes. Had het wel een beetje zien aankomen. Nu maar de heletijd Game is hard spammen via chatwheel...
En daar ben je trots op?Michielodc schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:44:
Eindelijk een chatban gekregen! Ik weet dat ik veel rage, maar scheld nooit met ziektes. Had het wel een beetje zien aankomen. Nu maar de heletijd Game is hard spammen via chatwheel...
Als je last heb van rage gewoon dat doen tegen je monitor en niet tegen de andere spelers. Schiet je namelijk niets mee op. Teamgenoten gaan niet beter spelen vanwege een ragende medespeler, meestal gaan ze er juist slechter van spelen.
Hang dus gewoon een boksbal naast je pc en leef je daarop uit op de rage momenten.
Hang dus gewoon een boksbal naast je pc en leef je daarop uit op de rage momenten.
Ach, ik heb het ook wel eens hoor. Als onze 1/5/0 Naix begint te zeiken dat ik als 4/4/10 support nutteloos ben en dat hij veel beter is, dan schiet ik ook wel uit mijn slof.Wrd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:00:
Als je last heb van rage gewoon dat doen tegen je monitor en niet tegen de andere spelers. Schiet je namelijk niets mee op. Teamgenoten gaan niet beter spelen vanwege een ragende medespeler, meestal gaan ze er juist slechter van spelen.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Het is gewoon een mentaliteit kwetsie.
Als ik ervoor kies om met random onbekenden samen te spelen mag ik niet zeuren dat ze niet spelen zoals ik wil of verwacht. Ik mag zelf ook niet verwachten dat anderen mijn speelstyle kennen en kunnen ruiken dat ik iets van plan ben.
Zodra de teamgenoten mij (constant) onterecht wat verwijten dan is het gewoon melden dat ik ze mute en ze dan ook mute.
Na al dat gezegd te hebben erger ik me wel aan bepaalde situaties, maar tot een rage komt het niet.
Zoals iemand heel graag mid wilt gaan. Een aantal keer gekild wordt (3+ keer) maar nog steeds koppig naar midden loopt om telkens weer gekild te worden.
Dus gewoon je verlies accepteren en hopen op een betere team. Of een vaste team samenstellen waarvan iedereen weet hoe de ander speelt.
Als ik ervoor kies om met random onbekenden samen te spelen mag ik niet zeuren dat ze niet spelen zoals ik wil of verwacht. Ik mag zelf ook niet verwachten dat anderen mijn speelstyle kennen en kunnen ruiken dat ik iets van plan ben.
Zodra de teamgenoten mij (constant) onterecht wat verwijten dan is het gewoon melden dat ik ze mute en ze dan ook mute.
Na al dat gezegd te hebben erger ik me wel aan bepaalde situaties, maar tot een rage komt het niet.
Zoals iemand heel graag mid wilt gaan. Een aantal keer gekild wordt (3+ keer) maar nog steeds koppig naar midden loopt om telkens weer gekild te worden.
Dus gewoon je verlies accepteren en hopen op een betere team. Of een vaste team samenstellen waarvan iedereen weet hoe de ander speelt.
Daar kan ik me echt niet druk om maken, ik open dan het scorebord en zet zo iemand lekker bij de rest op de ignore lijstMorax schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:15:
[...]
Ach, ik heb het ook wel eens hoor. Als onze 1/5/0 Naix begint te zeiken dat ik als 4/4/10 support nutteloos ben en dat hij veel beter is, dan schiet ik ook wel uit mijn slof.
Laatste tijd erg fan van necro, helemaal als de enemy denkt dat ik een makkelijke prooi ben, zo mooi om 1 v 2 zonder schrammetje te overleven in de eerste paar minuten.
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Ik ben er zeker niet trots op, maar zag het wel aankomen. Het probleem bij mij is dat mensen nooit willen luisteren. Als ik bijvoorbeeld back zeg en een gaat de hele tijd niet terug en gaat daardoor steeds dood, dan word ik uiteindelijk boos. Ik probeer het natuurlijk niet goed te praten want het is gewoon slecht. Hopelijk ga ik vanaf nu minder ragen...
Verwijderd
Als iemand niet terug wil gaan terwijl jij dat wel aanbeveelt is dat jammer, maar als ze echt niet willen luisteren (of kunnen in het geval van sommige Russen) valt er niets tegen te doen en heeft het dus vooral geen zin om boos te worden.
Vanavond Drank&Dota!!!
Ik ben aanwezig!! :D:D
Vanaf half 9 zit ik achter de pc!
Heb er zin in! hele avond Dotaaa!
VILF | Powny | http://www.dotabuff.com/players/73884727
Gewoon om 18.30 beginnen zonder Drank kan ook
NEWB.PinkPowny schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:29:
Vanavond Drank&Dota!!!
Ben er klaar voor.PinkPowny schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:29:
Vanavond Drank&Dota!!!
Ik ga voor Vodka Cola's vandaag denk ik
Roep me maar op steam, zit nu ff solo PoE te doen...
Verwijderd
meerdere mensen met connection errors met steam?
nvm, tijd voor koffie en dota
nvm, tijd voor koffie en dota
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 20:14 ]
Wie is hier nou de NOOB?? Gij of ik?
VILF | Powny | http://www.dotabuff.com/players/73884727
Gemiddeld tactische team bespreking in dota 2 pubs: YouTube: Dota 2 - Tactical Calls
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
volgens mij hebben we een primeur te pakken.
Drank en Dota avond met een 100% win rate.
6 games, 6 wins
Was weer gezellig.
Drank en Dota avond met een 100% win rate.
6 games, 6 wins
Was weer gezellig.
Tegelijkertijd hadden we binnen de guild twee inhouse-potjes. De tweede daarvan werd gecast door onze eigen Sven. Veel kijkers waren er waarschijnlijk niet, maar gelukkig kunnen we achteraf nog genieten via de replay.
http://replay135.valve.net/570/367542217_1725888493.dem.bz2
Je kunt het bestand uitpakken in je replays-map (bijvoorbeeld "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\dota 2 beta\dota\replays"), en die kan dan geladen worden door in de console "playdemo replays\367542217_1725888493" in te typen. (Zou je dit proces iets gebruiksvriendelijker willen maken, Gaben? Dank.)
Sven gaat er waarschijnlijk nog een VOD van uploaden.
Je kunt het bestand uitpakken in je replays-map (bijvoorbeeld "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\dota 2 beta\dota\replays"), en die kan dan geladen worden door in de console "playdemo replays\367542217_1725888493" in te typen. (Zou je dit proces iets gebruiksvriendelijker willen maken, Gaben? Dank.)
Je hebt console nog niet eens nodig, je kan ook via watch naar de downloaded tab gaan waar al je replays in staanMosc schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:52:
Tegelijkertijd hadden we binnen de guild twee inhouse-potjes. De tweede daarvan werd gecast door onze eigen Sven. Veel kijkers waren er waarschijnlijk niet, maar gelukkig kunnen we achteraf nog genieten via de replay.
Leuk! Vind ik altijd heel leerzaamMosc schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:52:
Ik ga zo eens kijken of ik het voor elkaar krijg, het ziet er ingewikkeld uit

Edit: Te ingewikkeld voor mij

VILF | Yeti
Ah, gelukkig, dat scheelt al een hoop.sjoerd94 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:25:
[...]
Je hebt console nog niet eens nodig, je kan ook via watch naar de downloaded tab gaan waar al je replays in staan![]()
Waar loop je op vast? Ik denk dat we er wel uit kunnen komen.Mjetterd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:52:
[...]
Leuk! Vind ik altijd heel leerzaam.
Ik ga zo eens kijken of ik het voor elkaar krijg, het ziet er ingewikkeld uit
Edit: Te ingewikkeld voor mij
Kan niet connecten met Steam? Server error.. Iemand een idee hoe dit is op te lossen of heeft iedereen het?
Het is mij geluktMosc schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:18:
[...]
Ah, gelukkig, dat scheelt al een hoop.
[...]
Waar loop je op vast? Ik denk dat we er wel uit kunnen komen.

Edit: Dacht ik, toch niet..
Als ik in Dota dan de match wil bekijken krijg ik de melding: Toegang tot spel ID 367542217 is geweigerd.
[ Voor 21% gewijzigd door Mjetterd op 03-11-2013 11:43 ]
VILF | Yeti
Met een vriendenclub overgestapt naar Dota2 vanaf HoN. Ze mogen toch wel blij zijn dat ze de naam en het geld mee hebben ... want op game niveau is het niet direct beter. We blijven wel spelen om het door tijd beter te kunnen beoordelen en het is good fun. Vergelijking na 100 games Dota2.
Voordelen:
1. Spectaten terwijl je een game zoekt, leuk
2. Veel actieve spelers dus over het algemeen snel een game
3. Steam overlay is een bonus
Nadelen:
1. We gaan er vanuit dat matchmaking "eerlijke" teams maakt - maar het is ondoorzichtig. Gebeurt dat op level of worden andere stats meegenomen? In een opvallend aantal potjes is het verschil (linksom of rechtsom) echt te groot waardoor het een stomp is. Misschien meer dan 100 games nodig om goed te matchen?
2. Een concede vote heeft meerwaarde. Een concede vote is geen slecht game mechanisme in moba's, sommige potjes zijn echt voorbij - om dan nog 15 minuten je hoofd tegen de muur te tikken heeft weinig zin. Het is en blijft een vote.
3. Een kickvote of dan tenminste feedback op je player report. De community is niet beter dan alle andere moba games en sommige types moeten daar echt geweerd worden - nu hebben ze vrij spel om een geheel potje te verzieken en zie ik dezelfde persoon 3 dagen later weer in een game verschijnen met hetzelfde gedrag.
4. Waarom heeft een leave geen gevolgen? Compleet serieus; ik denk dat 15% van die 100 games, misschien wel 20%, te maken had met leavers. Juist als je punt 2 en 3 niet goed regelt gaat dit overal doorheen lopen.
5. Kleine dingen; waarom moet je bij Puck (Bubbles) om te teleporten naar zijn shield ineens op een compleet andere toets drukken dan waarmee je het schild schoot - dat is niet handig gedaan.
Verder speelt Dota2 iets langzamer, maar dat is eerder een verandering dan iets positiefs of negatiefs. Ook zo voor de graphics, net weer wat anders (meer aardse kleuren in Dota waar HoN wat feller ingezet is).
Het genre blijft interesseren, zeker met vrienden. Hoop wel dat Dota2 op sommige vlakken nog wat leert van de concurrent(en). Game on
!
Voordelen:
1. Spectaten terwijl je een game zoekt, leuk
2. Veel actieve spelers dus over het algemeen snel een game
3. Steam overlay is een bonus
Nadelen:
1. We gaan er vanuit dat matchmaking "eerlijke" teams maakt - maar het is ondoorzichtig. Gebeurt dat op level of worden andere stats meegenomen? In een opvallend aantal potjes is het verschil (linksom of rechtsom) echt te groot waardoor het een stomp is. Misschien meer dan 100 games nodig om goed te matchen?
2. Een concede vote heeft meerwaarde. Een concede vote is geen slecht game mechanisme in moba's, sommige potjes zijn echt voorbij - om dan nog 15 minuten je hoofd tegen de muur te tikken heeft weinig zin. Het is en blijft een vote.
3. Een kickvote of dan tenminste feedback op je player report. De community is niet beter dan alle andere moba games en sommige types moeten daar echt geweerd worden - nu hebben ze vrij spel om een geheel potje te verzieken en zie ik dezelfde persoon 3 dagen later weer in een game verschijnen met hetzelfde gedrag.
4. Waarom heeft een leave geen gevolgen? Compleet serieus; ik denk dat 15% van die 100 games, misschien wel 20%, te maken had met leavers. Juist als je punt 2 en 3 niet goed regelt gaat dit overal doorheen lopen.
5. Kleine dingen; waarom moet je bij Puck (Bubbles) om te teleporten naar zijn shield ineens op een compleet andere toets drukken dan waarmee je het schild schoot - dat is niet handig gedaan.
Verder speelt Dota2 iets langzamer, maar dat is eerder een verandering dan iets positiefs of negatiefs. Ook zo voor de graphics, net weer wat anders (meer aardse kleuren in Dota waar HoN wat feller ingezet is).
Het genre blijft interesseren, zeker met vrienden. Hoop wel dat Dota2 op sommige vlakken nog wat leert van de concurrent(en). Game on
De meeste mensen deugen!
Matchmaking is niet helemaal lekker af en toe inderdaad, maar zoiets is ook niet te doen tenzij je net zo lang wilt wachten totdat er een (waarschijnlijk) 100% eerlijke game is te maken. Er is al lang een discussie gaande of je een openbare match rating moet komen in DotA2, maar zelf ben ik van mening dat dit voornamelijk alleen maar negatief werkt:
1) Mensen gaan zich veel te veel focussen op een fictief nummertje of labeltje.
2) Het is onvermijdelijk dat je "piekt" op een bepaald punt waarop je niet veel meer omhoog of omlaag gaat. Je hebt dan het idee dat je niet meer verbeterd of omhoog gaat, terwijl je dat niet op die manier moet meten. De gemiddelde persoon heeft niet genoeg zelfreflectie om hier goed mee om te gaan. Ik moet altijd lachen om de mensen die roepen dat ze in "ELO hell" zitten in het LoL topic, terwijl ik met 95%+ zekerheid kan zeggen dat dit komt omdat ze zelf gewoon niet goed genoeg zijn.
3) Ik heb het elitaire boutgedrag van HoN (wat ik ook veel gespeeld heb) nog goed in mijn geheugen. "OMG orange picked carry GG 0.8 KD rating noob scrub" voordat het potje ook maar begonnen is. Nee bedankt.
4) Gerelateerd aan 3: mensen die puur voor de stats gaan spelen en op die manier het potje vernaggelen. Ik heb met ThaRuler hier wel eens een discussie gehad over of je een hook % voor Pudge publiek moet kunnen zien. Ik zeg zelf van niet, omdat mensen dan alleen maar 100% hooks willen maken in plaats van dat ze gewoon fatsoenlijk spelen en goede pogingen doen.
Concede miste ik in het begin ook, maar ik heb al vaak genoeg potjes meegemaakt waarin je nog een comeback maakt omdat je team uit heroes bestaat die met wat tijd vanzelf het potje om gaan draaien. Of dat de tegenstander een momentum based lineup heeft die binnen 20 minuten moet winnen voordat het een kansloze operatie wordt.
Met een concede optie, zelfs als die niet wint, kun je dit vergeten omdat een fiks deel van je team gewoon stopt met spelen en alleen maar blijft flamen. En dit komt van een DotA2 pessimist die redelijk snel loopt te zeiken wanneer een potje slecht begint
Je kunt players reporten. Niet voor slecht spel, want dat slaat nergens op, maar wel voor dingen zoals opzettelijk feeden, baggeren in de chat, of abilities misbruiken. Over het algemeen werkt dit systeem prima en de van de meeste mensen die hierover hebben geklaagd is bewezen dat ze simpelweg niet door hadden dat ze zich als etters gedroegen
Af en toe zou ik wel willen dat je wat meer mensen kunt reporten, maar heel vaak heb ik dat niet.
Leaven heeft wel gevolgen: je komt in de low priority queue. Ik weet niet precies of dat bij X leaves in Y games is of leave = low prio (ik leave nooit
), maar ik weet wel dat je niet in de low prio wilt komen. Dat je zulk een hoog percentage leavers hebt heeft waarschijnlijk te maken met dat je nog in een de wat lagere brackets zit. Ik ervaar het in ieder geval niet als een probleem, zeker niet 15-20% in ieder geval.
Wat betreft je Puck opmerking: inderdaad raar. Aan de andere kant: als je een refresher maakt, wat moet er gebeuren wanneer je een orb gooit en refresht? Eerst de teleport, of wil je toch twee orbs kunnen gooien? Ik snap de opmerking, maar ik denk dat er wel een bewuste design keuze achter zit.
In ieder geval welkom
Zitten jullie al in de GoT guild? Op die manier is het makkelijk om wat met andere Tweakers te kunnen spelen.
1) Mensen gaan zich veel te veel focussen op een fictief nummertje of labeltje.
2) Het is onvermijdelijk dat je "piekt" op een bepaald punt waarop je niet veel meer omhoog of omlaag gaat. Je hebt dan het idee dat je niet meer verbeterd of omhoog gaat, terwijl je dat niet op die manier moet meten. De gemiddelde persoon heeft niet genoeg zelfreflectie om hier goed mee om te gaan. Ik moet altijd lachen om de mensen die roepen dat ze in "ELO hell" zitten in het LoL topic, terwijl ik met 95%+ zekerheid kan zeggen dat dit komt omdat ze zelf gewoon niet goed genoeg zijn.
3) Ik heb het elitaire boutgedrag van HoN (wat ik ook veel gespeeld heb) nog goed in mijn geheugen. "OMG orange picked carry GG 0.8 KD rating noob scrub" voordat het potje ook maar begonnen is. Nee bedankt.
4) Gerelateerd aan 3: mensen die puur voor de stats gaan spelen en op die manier het potje vernaggelen. Ik heb met ThaRuler hier wel eens een discussie gehad over of je een hook % voor Pudge publiek moet kunnen zien. Ik zeg zelf van niet, omdat mensen dan alleen maar 100% hooks willen maken in plaats van dat ze gewoon fatsoenlijk spelen en goede pogingen doen.
Concede miste ik in het begin ook, maar ik heb al vaak genoeg potjes meegemaakt waarin je nog een comeback maakt omdat je team uit heroes bestaat die met wat tijd vanzelf het potje om gaan draaien. Of dat de tegenstander een momentum based lineup heeft die binnen 20 minuten moet winnen voordat het een kansloze operatie wordt.
Met een concede optie, zelfs als die niet wint, kun je dit vergeten omdat een fiks deel van je team gewoon stopt met spelen en alleen maar blijft flamen. En dit komt van een DotA2 pessimist die redelijk snel loopt te zeiken wanneer een potje slecht begint
Je kunt players reporten. Niet voor slecht spel, want dat slaat nergens op, maar wel voor dingen zoals opzettelijk feeden, baggeren in de chat, of abilities misbruiken. Over het algemeen werkt dit systeem prima en de van de meeste mensen die hierover hebben geklaagd is bewezen dat ze simpelweg niet door hadden dat ze zich als etters gedroegen
Leaven heeft wel gevolgen: je komt in de low priority queue. Ik weet niet precies of dat bij X leaves in Y games is of leave = low prio (ik leave nooit
Wat betreft je Puck opmerking: inderdaad raar. Aan de andere kant: als je een refresher maakt, wat moet er gebeuren wanneer je een orb gooit en refresht? Eerst de teleport, of wil je toch twee orbs kunnen gooien? Ik snap de opmerking, maar ik denk dat er wel een bewuste design keuze achter zit.
In ieder geval welkom
Nog twee wins en ik heb er 100! Dan voel ik me goed genoeg voor in de tweakers club te joinen op Dota 2. 
Anyways gisteren had ik twee of drie loses en twee wins. Ik weet niet hoe maar pas aan het einde van de dag kwam ik 'los' in Dota 2.De laatste loss was vooral eentje waarbij een medespeler de opmerking 'noobs' maakte toen we uiteindelijk hadden verloren. Ik vond die opmerking neit terecht. Het was vanaf moment 1 een 4 vs 5 potje waarbij wij ondanks we een teamlid miste toch nog een aantal barrakken van de tegenpartij wisten omver te duwen en zelfs kans maakte op overwinning. Natuurlijk vind ik het jammer dat we verloren op het randje. Maar desondanks deden we het best goed.
Anderzijds begin ik een hekel te krijgen aan junglende Nature's profet's. Ik snap dat Junglen een goede move 'kan' zijn. Ik snap dat als Nature's Profet leveled middels junglen er een extra speler is welke sneller kan levelen door solo te (moeten) spelen in een lane. Wat mij echter stoort is dat veel junglende nature's profits dus niets doen aan de defense van het team. Gistermiddag was er ook weer een dergelijke jungler. De bottom lane (waar normaal de tweede man zou moeten zitten) kon zijn defense niet houden waardoor deze uiteindelijk bottom aan het feeden was. De jungler deed niets om mee te helpen.
Een dergelijke situatie doet 'snowballen'. De vijandelijke hero's worden sterker omdat ze hero kills maken waardoor het voordeel van single defense in de lane verloren gaan. Uiteindelijk wordt de lane overpowered (gebeurde hier ook) waardoor de toren omver werd gepusht en zelfs de tweede toren omver werd gepusht.
Wij in top (radiant) konden niet bijspringen want onze tegenhangers in de lane waren te goed om alleen te laten. (onze gelijken zeg maar). Dan moet de jungler gewoon bijspringen.
Anyways gisteren had ik twee of drie loses en twee wins. Ik weet niet hoe maar pas aan het einde van de dag kwam ik 'los' in Dota 2.De laatste loss was vooral eentje waarbij een medespeler de opmerking 'noobs' maakte toen we uiteindelijk hadden verloren. Ik vond die opmerking neit terecht. Het was vanaf moment 1 een 4 vs 5 potje waarbij wij ondanks we een teamlid miste toch nog een aantal barrakken van de tegenpartij wisten omver te duwen en zelfs kans maakte op overwinning. Natuurlijk vind ik het jammer dat we verloren op het randje. Maar desondanks deden we het best goed.
Anderzijds begin ik een hekel te krijgen aan junglende Nature's profet's. Ik snap dat Junglen een goede move 'kan' zijn. Ik snap dat als Nature's Profet leveled middels junglen er een extra speler is welke sneller kan levelen door solo te (moeten) spelen in een lane. Wat mij echter stoort is dat veel junglende nature's profits dus niets doen aan de defense van het team. Gistermiddag was er ook weer een dergelijke jungler. De bottom lane (waar normaal de tweede man zou moeten zitten) kon zijn defense niet houden waardoor deze uiteindelijk bottom aan het feeden was. De jungler deed niets om mee te helpen.
Een dergelijke situatie doet 'snowballen'. De vijandelijke hero's worden sterker omdat ze hero kills maken waardoor het voordeel van single defense in de lane verloren gaan. Uiteindelijk wordt de lane overpowered (gebeurde hier ook) waardoor de toren omver werd gepusht en zelfs de tweede toren omver werd gepusht.
Wij in top (radiant) konden niet bijspringen want onze tegenhangers in de lane waren te goed om alleen te laten. (onze gelijken zeg maar). Dan moet de jungler gewoon bijspringen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het verschil tussen een matige nature's prophet (of andere junglers) en goed / pro prophets is of ze meehelpen in lanes. Niet alleen met verdedigen maar ook met kills. Zelf speel ik belachelijk veel prophet (vraag maar aan andere) en ik heb er ook plezier in. Ik kijk dus altijd in de lanes tijdens het junglen voor kills, want het is altijd zo zonde als er bijv, mid 1vs1 bezig is, je mid doodgaat en tegenstander met 40 hp wegloopt. Als je op tijd weet te TP'en, is het opeens omgedraait, pak jij of je mid (die dan leeft) de kill, en opeens een voorsprong. Ook het split pushen is belangrijk, wat veel mensen onderschatten. Wel is het zo dat zelfs als de tegenstander aan het "snowballen" is, je kan winnen door splitpush.Heb wel is games gewonnen met 20 kills achterstand, allen door splitpush van een phantom lancer + ik als prophet pushen we uiteindelijk hun baseAuredium schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:29:
Nog twee wins en ik heb er 100! Dan voel ik me goed genoeg voor in de tweakers club te joinen op Dota 2.
Anyways gisteren had ik twee of drie loses en twee wins. Ik weet niet hoe maar pas aan het einde van de dag kwam ik 'los' in Dota 2.De laatste los was vooral eentje waarbij een medespeler de opmerking 'noobs' maakte toen we uiteindelijk hadden verloren. Ik vond die opmerking neit terecht. Het was vanaf moment 1 een 4 vs 5 potje waarbij wij ondanks we een teamlid miste toch nog een aantal barrakken van de tegenpartij wisten omver te duwen en zelfs kans maakte op overwinning. Natuurlijk vind ik het jammer dat we verloren op het randje. Maar desondanks deden we het best goed.
Al met al moet je gewoon pech hebben met mensen die junglen, of ze niet 20 min afk jungle farmen of ook nog helpen in lanes met farmen...misschien laat ik het je nog wel is zien hoe het moet
//sherri ^^
Zelf pas 1 keer Prophet gespeeld. Het valt mij wel op dat ik niet geweldig reageer op dingen die in lanes gebeuren als ik aan het junglen ben. Eigenlijk reageer ik gewoon veel te laat. Ik probeerde het wel, maar het blijkt nog best lastig goed op gebeurtenissen in lanes te reageren als je ook zit te junglen. Kwestie van vaak genoeg NP spelen, I suppose.
Hoeft ook niet allemaal van jezelf te komen, je kan moeilijk 3 lanes tegelijk in de gaten houden en op de minimap zie je lang niet alles. Allies die netjes pingen helpt ook al een heleboel 
http://www.nerfnow.com/comic/1139Demie schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:28:
[ Voor 57% gewijzigd door daanteb op 04-11-2013 14:19 ]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ik hoop van wel.Fiole schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:42:
[...]
Het verschil tussen een matige nature's prophet (of andere junglers) en goed / pro prophets is of ze meehelpen in lanes. Niet alleen met verdedigen maar ook met kills. Zelf speel ik belachelijk veel prophet (vraag maar aan andere) en ik heb er ook plezier in. Ik kijk dus altijd in de lanes tijdens het junglen voor kills, want het is altijd zo zonde als er bijv, mid 1vs1 bezig is, je mid doodgaat en tegenstander met 40 hp wegloopt. Als je op tijd weet te TP'en, is het opeens omgedraait, pak jij of je mid (die dan leeft) de kill, en opeens een voorsprong. Ook het split pushen is belangrijk, wat veel mensen onderschatten. Wel is het zo dat zelfs als de tegenstander aan het "snowballen" is, je kan winnen door splitpush.Heb wel is games gewonnen met 20 kills achterstand, allen door splitpush van een phantom lancer + ik als prophet pushen we uiteindelijk hun base![]()
Al met al moet je gewoon pech hebben met mensen die junglen, of ze niet 20 min afk jungle farmen of ook nog helpen in lanes met farmen...misschien laat ik het je nog wel is zien hoe het moet
//sherri ^^
Een goede jungler zal altijd wel bijspringen. Ik doe zelf heel soms midgame junglen als ik achterop ben geraakt maar ik houd wel de situatie in de gaten op het bord. Het fijne van een Nature's profet is dat hij overal heen kan teleporten waar een boom staat. Maarja; als je nature's profet alleen naar alleen maar portaled naar NPC mobs dan is die skill redelijk wasted. Nu sprong deze nature's profit uiteindelijk bij maar toen was
a) Hij level 8
b) De hero's in bottom van de tegenstander level 11
c) qua towers al een aardige achterstand.
Mss moet ik naast Leshrac ook maar eens nature's profet runnen. Overigens blijken dergelijke Profets ook nog eens oostindisch doof te zijn in zulke situaties.
Het lastige van NP is dat je best wat moet micro-en op low level om je treants levend te houden en maximaal dps te doen op de creep camps. Als je zo veel micro aan het doen bent is het lastiger om ook nog eens de safe-lane / solo-lane in de gaten te houden.daanteb schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:15:
Hoeft ook niet allemaal van jezelf te komen, je kan moeilijk 3 lanes tegelijk in de gaten houden en op de minimap zie je lang niet alles. Allies die netjes pingen helpt ook al een heleboel
Als je jungle axe/enchantress ofzo doet is het al wat makkelijker oom ook de minimap in de gaten te houden.
Ik heb me vanaf het begin aangeleerd om veel op de minimap te kijken, als ik van lanes switch of ergens naar toe ga dan kijk ik eigenlijk vrijwel alleen op de minimap. Map awareness heeft echt veel profijt. Combineer het met wat mooie wards en ganking wordt een heuse sport!
Het gebrek aan een concede-optie is een van de grootste pluspunten van Dota 2 ten opzichte van HoN die ik me kan bedenken. Men geeft in HoN véél te snel op. Niet alleen voorkwam die knop mogelijke comebacks, het zorgde er ook voor dat niemand zin had om potjes gewoon fatsoenlijk uit te spelen. In Dota 2 is het fountain diven aan het eind een minigame op zich, en daar heb ik als zowel aanvallende als verdedigende partij geen enkel probleem mee.Cassius schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:42:
Hoe goed een Nature's Prophet ook gankt, 90% van de early-game zit hij gewoon in de jungle. Dat heeft tot gevolg dat je lanes het over het algemeen verliezen van de tegenpartij, in ieder geval op het gebied van last-hits. Soms is dat het waard, vaak genoeg niet. Daar kun je als team natuurlijk op inspelen door sterke (solo-)laners te kiezen, maar ik snap goed waar de afkeer vandaan komt. Binnen een verkeerde teamcompositie is een Nature's Prophet een blok aan het been. Een Enigma is wat dat betreft minder afstrafbaar, omdat die zelfs na een slecht begin veel aan het team kan bijdragen.Fiole schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:42:
[...]
Het verschil tussen een matige nature's prophet (of andere junglers) en goed / pro prophets is of ze meehelpen in lanes. Niet alleen met verdedigen maar ook met kills.
Ben ik het helemaal mee eens.Mosc schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:57:
[...]
Het gebrek aan een concede-optie is een van de grootste pluspunten van Dota 2 ten opzichte van HoN die ik me kan bedenken. Men geeft in HoN véél te snel op. Niet alleen voorkwam die knop mogelijke comebacks, het zorgde er ook voor dat niemand zin had om potjes gewoon fatsoenlijk uit te spelen. In Dota 2 is het fountain diven aan het eind een minigame op zich, en daar heb ik als zowel aanvallende als verdedigende partij geen enkel probleem mee.
Forcestaff blijft geweldig op zulke moment
371584997
Dit was een spannend potje. We hadden zo goed als verloren, al hadden we meer kills, veel vijanden waren alsnog wel gefeed, met o.a. Nature's Prophet had de vijand als een malle gepushed en we hadden enkel anderhalve toren voor onze ancient, terwijl de vijand daar nog een compleet kamp had. En toen deden onze Ursa en onze Alchemist een verschrikkelijke megapush waarmee ze het presteerden door hun torens, baracks en ancient heen te snijden. Op het laatste moment toch gewonnen.
Dit was een spannend potje. We hadden zo goed als verloren, al hadden we meer kills, veel vijanden waren alsnog wel gefeed, met o.a. Nature's Prophet had de vijand als een malle gepushed en we hadden enkel anderhalve toren voor onze ancient, terwijl de vijand daar nog een compleet kamp had. En toen deden onze Ursa en onze Alchemist een verschrikkelijke megapush waarmee ze het presteerden door hun torens, baracks en ancient heen te snijden. Op het laatste moment toch gewonnen.
Mijn 100ste overwinning behaald!
http://dotabuff.com/matches/371623378
Wel een mooie overwinning. Level 25 Leshrac met de volgende items eindigen:
- Arcane Boots
- Bloodstone
- Aghanim's septer
- Linken's Sphere
- Desolator
- Shadow Blade
23.1k Hero Damage en 9.4k Tower damage. Dan merk je wel dat Leshrac er is
- Arcane Boots
- Bloodstone
- Aghanim's septer
- Linken's Sphere
- Desolator
- Shadow Blade
Verwijderd
Speel jij eigenlijk wel eens support Leshrac?Auredium schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:26:
Mijn 100ste overwinning behaald!
- Arcane Boots
- Bloodstone
- Aghanim's septer
- Linken's Sphere
- Desolator
- Shadow Blade
Leshrac support?!? BLASPHEMY!
erhmm.
Rofl. Ik help soms wel eens de groep uit in groepsgevechten. Maar voor de rest ben ik een pusher. Ik zie Leshrac niet perse als een support rol wat dat betreft. In fase 1 van het gevecht als de lanen worden gepusht is mijn hoofddoel ook pushen van de lanen. In fase 2 hangt het af van de situatie. Als mijn team het zwaar heeft help ik mee met groepsgevechten, zo niet blaas ik offlane torens omver.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:00:
[...]
Speel jij eigenlijk wel eens support Leshrac?
* Auredium heeft eigenlijk ook geen benul van support ettc. etc. en doet eigenlijk wat zijn eigen inzicht hem verteld te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Auredium op 05-11-2013 12:09 ]
Verwijderd
Het lijkt mij gewoon vrij snel saai worden als je vooral aan het pushen bent, en als je voor een snelle lvl 4 split earth gaat kan je zeker wat betekenen in teamfights, i.e. stunlocks met (andere) supports.
Mwa, de stun aanval van leshrac is zeker goed en ook aardig wat damage en die gebruik ik in groepsgevechten ook. Maar het chainen van stuns vereist teamwork en in een random groep is dat niet perse aanwezig.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:10:
Het lijkt mij gewoon vrij snel saai worden als je vooral aan het pushen bent, en als je voor een snelle lvl 4 split earth gaat kan je zeker wat betekenen in teamfights, i.e. stunlocks met (andere) supports.
Bovendien vind ik pushen ook aardig leuk. Phase 2 groepsfights komen meestal vanzelf en leiden in mijn optiek redelijk vaak ook tot beslissingen in de wedstrijd.
Oke auredium, absoluut geen aanval ofzo. Je moet doen wat je leuk vind. Maar ik probeer je gedachtengang al een tijdje te begrijpen en stiekem kijk ik ook wel eens op je dotabuff.
Maar jij bent echt ondoorgrondbaar
.
Zoals met dit potje bijvoorbeeld vraag ik mij af of jij alle farm voor rikki hebt weggesnoept..
39 LH voor rikki namelijk.
En het valt mij op dat je altijd dezelfde items koopt terwijl je volgens mij soms moet inspelen op tegenstanders en je team.
Ik ben ook absoluut geen item kenner en weet ook nooit wat ik moet kopen. Maar ik neem even als voorbeeld dit potje:
http://dotabuff.com/matches/371397810
Volgens mij ben jij hier degene die het best de support rol op je kan nemen, aangezien de andere heroes hier minder geschikt voor zijn. En je kan hier beter ook de farm aan je medespelers geven, want zij hebben het harder nodig.
Dus ga je in de lane geen creeps attacken, maar deny je ze en irriteer je de enemy door em aan te vallen.
Verder qua items heb je mana boots, bloodstone en aghanims.
Terwijl een mekanism heel goed kan zijn om je team mee te helpen. Ook gok ik zomaar dat niemand wards heeft gekocht dit potje, wat vaak heel veel deads kan voorkomen.
Ik zelf zou me wel een beetje irriteren als een lesrac al mijn farm zou pakken waardoor ik weinig kan.
Maar blijkbaar werkt het wel, want je hebt een prima winrate
. Ga zo door, want ik vind het wel fascinerend. Behalve als wij ooit samen spelen, kies dan een carry of speel iets meer support als Lesrac
Maar jij bent echt ondoorgrondbaar
Zoals met dit potje bijvoorbeeld vraag ik mij af of jij alle farm voor rikki hebt weggesnoept..
En het valt mij op dat je altijd dezelfde items koopt terwijl je volgens mij soms moet inspelen op tegenstanders en je team.
Ik ben ook absoluut geen item kenner en weet ook nooit wat ik moet kopen. Maar ik neem even als voorbeeld dit potje:
Volgens mij ben jij hier degene die het best de support rol op je kan nemen, aangezien de andere heroes hier minder geschikt voor zijn. En je kan hier beter ook de farm aan je medespelers geven, want zij hebben het harder nodig.
Dus ga je in de lane geen creeps attacken, maar deny je ze en irriteer je de enemy door em aan te vallen.
Terwijl een mekanism heel goed kan zijn om je team mee te helpen. Ook gok ik zomaar dat niemand wards heeft gekocht dit potje, wat vaak heel veel deads kan voorkomen.
Ik zelf zou me wel een beetje irriteren als een lesrac al mijn farm zou pakken waardoor ik weinig kan.
Maar blijkbaar werkt het wel, want je hebt een prima winrate
[ Voor 3% gewijzigd door Mjetterd op 05-11-2013 13:04 ]
VILF | Yeti
Haha, ik moest eigenlijk wel lachen om je reactie. Ik speel een beetje zoals ik ben en geloof me dat een hoop mensen die mij echt kennen mij ook niet snel begrijpen.Mjetterd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:00:
Oke auredium, absoluut geen aanval ofzo. Je moet doen wat je leuk vind. Maar ik probeer je gedachtengang al een tijdje te begrijpen en stiekem kijk ik ook wel eens op je dotabuff.
Maar jij bent echt ondoorgrondbaar.
Maar blijkbaar werkt het wel, want je hebt een prima winrate. Ga zo door, want ik vind het wel fascinerend. Behalve als wij ooit samen spelen, kies dan een carry of speel iets meer support als Lesrac
Anyways.Die Riki runde niet in mijn lane oorspronkelijk. Mijn Russische vrienden besloten een swap te doen. (ze konden elkaar klaarblijkelijk) en mijn oorspronkelijke lanepartner werd geswapped door riki. Ik killsteal niet echt, ik kill gewoon mijn target. Mijn mindset is die van iemand die eigenlijk hoofdzakelijk stand-alone handeld ook als Dota2 met een team wordt gespeeld. Vooral in Phase 1 is het zo dat ik teamplay minder relevant vind initieel. Dan kan iedereen best zelf zijn boontjes doppen.
Doorsnee wijze blaas ik de erste toren van mijn lane om en daarna blaas ik center lane zijn toren om (met hulp van de center lane runner) en daarna die van de andere offlane. Dit lukt vrij vaak aardig goed. Normaal gesproken triggert dit phase 2 als gevolg hiervan en probeerd het andere team dan via een center attack een push te maken gezamelijk. Dan wordt het vaak team tegen team.
Als phase 1 in ons nadeel werkt dan doet vaak het team waar ik bij zit de center push en dan hangt het ervan af. Soms wil ik juist dan offlane pushen omdat dit leid tot dode barakken bij de tegenstander of hun team afleid en opsplitst waardoor de rest van de groep in mijn team de center lane gevechten wint.
Als Phase 2 de mist in gaat ben je sowieso vaak in de center defense gepusht rondom de onmiddelijke torens van je ancient en barracks. De truck is dan (mijns inzien) om ervoor te zorgen dat iig iemand succesvol weet te pushen en dan vooral geen volledige push.
In het laatste gevecht bijvoorbeeld zag ik dat mijn teamgenoten net een teamgevecht hadden gewonnen en verder pushte terwijl de cooldown van drie vijandelijke hero's bijna was afgelopen. Ik voorzag verlies en pushte de bottom lane creeps en voegde mij toen bij het groepsgevecht. We verloren zoals verwacht maar de tegenstander kon niet het offensief nemen omdat onze creeps hun bottom barrack tower aanvielen.
Als ik een nadeel zou noeman is het vooral dat ik erg singleplayer speel, maar ik houd wel mijn team in de gaten. Qua gear hangt het ervan af. Ik wil nog weleens een truestone halen of een shadowblade vooral een truestone tegen bounty hunters, riki's, templar assassin. Shadow Blade tegen tanks zoals Pudge en spirit breaker.
Kuch: YouTube: Working as a T.E.A.M.!Auredium schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:25:
[...]
Mijn mindset is die van iemand die eigenlijk hoofdzakelijk stand-alone handeld ook als Dota2 met een team wordt gespeeld. Vooral in Phase 1 is het zo dat ik teamplay minder relevant vind initieel. Dan kan iedereen best zelf zijn boontjes doppen.
Nou ja, een team kan meer bereiken maar een team bereikt niet 100% omdat een team niet 100% perfect kan samen spelen (nooit, alleen theoretisch kan het) dus een team bereikt ongeveer 90-95% van zijn maximale capaciteit en dit is bij uitmuntende teamplay, dus een precompiled team welke ervaring heeft met elkaar en goede communicatie heeft.
In een random team waarvan pakweg 3/5 Russisch is (en ik heb overigens geen voicechat beschikbaar) heeft een maximale team output van ongeveer 72% en dat is als iedereen Dota 2 vaak heeft gespeeld en denkt als team. Dan loont het om iemand te hebben die solo stewrk kan spelen zonder dat de output van het team op zichzelf omlaag gaat. In mijn situatie wil je mij juist als goede solo player in je team en niet als brakke teamspeler. Ik kan een goede teamspeler zijn maar ik ben liever een goede solospeler voor het team. Daarin ben ik beter, ook voor het team.
De vraag wat je dus eigenlijk moet stellen is wanneer het loont om aan teamplay te doen. Als een team sowieso al een lagere maximale output kan halen dan optimaal is dan is het misschien verstandiger om soms een goede solo speler solo te laten spelen in het team. Maar wellicht dat ik het wat te verwarrend uit leg.
In een random team waarvan pakweg 3/5 Russisch is (en ik heb overigens geen voicechat beschikbaar) heeft een maximale team output van ongeveer 72% en dat is als iedereen Dota 2 vaak heeft gespeeld en denkt als team. Dan loont het om iemand te hebben die solo stewrk kan spelen zonder dat de output van het team op zichzelf omlaag gaat. In mijn situatie wil je mij juist als goede solo player in je team en niet als brakke teamspeler. Ik kan een goede teamspeler zijn maar ik ben liever een goede solospeler voor het team. Daarin ben ik beter, ook voor het team.
De vraag wat je dus eigenlijk moet stellen is wanneer het loont om aan teamplay te doen. Als een team sowieso al een lagere maximale output kan halen dan optimaal is dan is het misschien verstandiger om soms een goede solo speler solo te laten spelen in het team. Maar wellicht dat ik het wat te verwarrend uit leg.
@Auredium:
Ik denk dat het hierop neerkomt. Als je met andere tweakers gaat spelen dan verwachten deze dat je voor het team speelt en niet solo.
Overigens is voicechat best wel een must als je in pre made teams (2-5) gaat spelen.
Ik denk dat het hierop neerkomt. Als je met andere tweakers gaat spelen dan verwachten deze dat je voor het team speelt en niet solo.
Overigens is voicechat best wel een must als je in pre made teams (2-5) gaat spelen.
Het loont altijd om teamplay te doen. het is een 5 on 5 game en geen 1 on 1. Als jij meent dat je solo moet spelen moet je dat lekker doen, maar als je ooit toevallig geplaatst zou worden bij een party van 4 van ons kan ik je vertellen dat je behoorlijk wat negatieve comments over je dak gaat krijgen als je een build neemt zoals deze:De vraag wat je dus eigenlijk moet stellen is wanneer het loont om aan teamplay te doen. Als een team sowieso al een lagere maximale output kan halen dan optimaal is dan is het misschien verstandiger om soms een goede solo speler solo te laten spelen in het team. Maar wellicht dat ik het wat te verwarrend uit leg.
Het slaat gewoon compleet op puin om compleet cary/nuker item build te gaan doen ipv support. Als jij meent dat "je anders ook verloren was" heb je het sowieso al fout en snap je het complete spel al niet. Het verschil tussen warden en niet warden is een los. Tenzij je enemy team sowieso al niks voorstelt. Daarnast kan 1 mek het verschil zijn tussen een teamwipe of een enemyteamwipe....
Maar goed als je van de 200 matches al vrijwel alleen leshrac speelt met continu de zelfde itembuild snap je sowieso al niet waar dota om gaat. Als je dan toch enkel lesh wil spelen probeer dan ook gewoon een keer andere itembuilds, wards, support items er zijn zoveel variaties. Niks proberen is stagnatie en zal jouzelf nooit op een hoger level tillen.
Ook het pakken van lasthits als je met een (hard)carry in de lane staat kan wellicht een goed idee lijkt maar je denied je carry items die het verschil tussen winnen en verliezen kunnen betekenen.
Van de ene kant wil ik je niet judgen op wat je doet maar van de andere kant moet je gewoon geen teamspel gaan spelen als je niet van plan bent in een team te spelen.... Dota is hoe dan ook een teamspel. Je kunt wel een mening hebben over het "alleen spelen" maar dit is complete onzin.
Als je als team speelt neemt natuurlijk niet weg dat je niet af en toe solo een lane kan pushen oid. Het gaat er om wat het beste is voor je team denk ik.
Prima natuurlijk als jij wel graag solo wil spelen, maar inderdaad... als je in een team van 4 pre mades beland kun je wel commentaar verwachten. Omdat dit gewoon niet de manier is waarop Dota 2 gespeeld wordt
Prima natuurlijk als jij wel graag solo wil spelen, maar inderdaad... als je in een team van 4 pre mades beland kun je wel commentaar verwachten. Omdat dit gewoon niet de manier is waarop Dota 2 gespeeld wordt
Verwijderd
Volgens mij is dat gewoon 1 op 1 overgenomen uit Dota. Zijn wel meer voorbeelden van abilitys die je moet activaten met een totaal andere knop zonder goede reden (voor zover ik die kan verzinnen).Demie schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:28:
Gister avond had ik nog wel een leuk potje
http://dotabuff.com/matches/371605769
Ik dacht nog even snel een potje te doen voor het slapen gaan, maar duurde wel erg lang.
Met disruptor heb ik altijd een beetje moeite om het kenetic field goed te timen en te plaatsen maar ging gisteren erg goed voor mijn doen
.
Ik vind het altijd erg leuk om met 5 man premade te spelen.
Dan kun je gewoon goed communiceren met iedereen uit je team.
http://dotabuff.com/matches/371605769
Ik dacht nog even snel een potje te doen voor het slapen gaan, maar duurde wel erg lang.
Met disruptor heb ik altijd een beetje moeite om het kenetic field goed te timen en te plaatsen maar ging gisteren erg goed voor mijn doen
Ik vind het altijd erg leuk om met 5 man premade te spelen.
Dan kun je gewoon goed communiceren met iedereen uit je team.
[ Voor 19% gewijzigd door Mjetterd op 05-11-2013 14:42 ]
VILF | Yeti
Als we het toch over building op basis van de omstandigheden: ik vind Shadow Shaman wel een leuke om dat op te oefenen. Hij kan voor een grote verscheidenheid aan rollen worden gebruikt. Ik heb met hem wel eens een team naar de overwinning gecarried (al gebeurt dat zelden, er zijn betere carries en vaak ben ik maar 1 van de 2 supports), ik ben wel eens underleveled wardbitch geweest met hem, ganks uitgevoerd, rondgelopen met items als mekansm en vlad, niet zelden gepushed, mid gestaan... Hij is heel veelzijdig, maar dat betekent des te meer dat je per match opnieuw moet kijken welke items en skills het meest nodig zijn.
Dat is wat anders dan sommige andere heroes. Sniper bijvoorbeeld bouw je bijna puur om de DPS en voor specifieke orb effecten (permabash FTW). Op een gegeven moment gaat het wat vervelen, als je een beetje bent uitgeëxperimenteerd.
Dat is wat anders dan sommige andere heroes. Sniper bijvoorbeeld bouw je bijna puur om de DPS en voor specifieke orb effecten (permabash FTW). Op een gegeven moment gaat het wat vervelen, als je een beetje bent uitgeëxperimenteerd.
Verwijderd
Vreemde is dat dit bij bijv. Rubick's Telekinesis dan weer niet het geval is; gewoon Q voor beide acties.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:39:
[...]
Volgens mij is dat gewoon 1 op 1 overgenomen uit Dota. Zijn wel meer voorbeelden van abilitys die je moet activaten met een totaal andere knop zonder goede reden (voor zover ik die kan verzinnen).
Verwijderd
Dat weet ik niet. Maar Spectre zijn ult bv weer wel toch? *speel spectre niet echt*Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:47:
[...]
Vreemde is dat dit bij bijv. Rubick's Telekinesis dan weer niet het geval is; gewoon Q voor beide acties.
Verwijderd
Ik ook niet maar Rubick welVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:03:
[...]
Dat weet ik niet. Maar Spectre zijn ult bv weer wel toch? *speel spectre niet echt*
Heeft Dota2 een mogelijkheid uit zichzelf om een game te recorden?
Je kan elke game terugkijken.Auredium schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:11:
Heeft Dota2 een mogelijkheid uit zichzelf om een game te recorden?
Als je via jouw dotaprofile de game erbij pakt kun je een replay downloaden.
Dat is wel nice. Kunnen anderen dat ook inzien? Zo niet is het mss wel makkelijk als ik het weet te recorden voor youtube of zo.Yogoi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:13:
[...]
Je kan elke game terugkijken.
Als je via jouw dotaprofile de game erbij pakt kun je een replay downloaden.
Ja anderen kunnen dat ook.Auredium schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:17:
[...]
Dat is wel nice. Kunnen anderen dat ook inzien? Zo niet is het mss wel makkelijk als ik het weet te recorden voor youtube of zo.
Ik kan bijvoorbeeld jouw games kijken als ik zou willen.
Ja Spectre heeft er ook een aparte voor. Net als Puck
VILF | Yeti
Gisteren een potje gehad wat echt goed begon maar wat afliep met een teleurstelling. Na een minuut of 7 ging de eerste toren (raad maar door wie
) neer en pas een minuut of zo erna kwam pas de eerste herokill. M.a.w. iedereen had goed opgelet bij zowel ons als het andere team om in leven te blijven. Dat was de eerste keer dat ik het echt meemaakte.
De tegenstander was ook best goed dus het leek een leuk potje te worden. Maar nadat toren nummer twee en drie bij de tegenstander uiteindelijk om gingen (in traditie met de strategie die ik volg; bottom, mid en daarna top) besloten twee spelers van de tegenstander te disconnecten gelijktijdig. Dat maakte mij wel een sad panda omdat ik het vermoeden had dat het spel toch nog in de lucht hing want zij wisten ons qua hero-kills te matchen en konden dus met een paar goede push zeker terug komen.
Uiteindelijk eindigde het potje met vier dc's bij het andere team. Ik was blij dat de Lion iig het lef had door te gaan zodat de ancient neer kon op een fatsoenlijke manier. Maar het was toch een erg teleurstellend einde. Ik had liever tien tot twintig minuten extra gespendeerd voor een overwinning die echt voelt als een overwinning. Hell; ik had zelfs liever tien tot twintig minuten gespendeerd en als team verloren als de tegenstander goed zijn best had gedaan. Zeker bij een team van tegenstanders waarvan ik weet dat ze het wel in zich hadden.
De tegenstander was ook best goed dus het leek een leuk potje te worden. Maar nadat toren nummer twee en drie bij de tegenstander uiteindelijk om gingen (in traditie met de strategie die ik volg; bottom, mid en daarna top) besloten twee spelers van de tegenstander te disconnecten gelijktijdig. Dat maakte mij wel een sad panda omdat ik het vermoeden had dat het spel toch nog in de lucht hing want zij wisten ons qua hero-kills te matchen en konden dus met een paar goede push zeker terug komen.
Uiteindelijk eindigde het potje met vier dc's bij het andere team. Ik was blij dat de Lion iig het lef had door te gaan zodat de ancient neer kon op een fatsoenlijke manier. Maar het was toch een erg teleurstellend einde. Ik had liever tien tot twintig minuten extra gespendeerd voor een overwinning die echt voelt als een overwinning. Hell; ik had zelfs liever tien tot twintig minuten gespendeerd en als team verloren als de tegenstander goed zijn best had gedaan. Zeker bij een team van tegenstanders waarvan ik weet dat ze het wel in zich hadden.
Verwijderd
Leuke gimmick met Shadow Shaman. Eerst je tegenstander hexen, daarna je serpent wards op hem gooien. Zodra de hex afgelopen is, zit je tegenstander vast
. Kan zijn btw dat dit gefixed is.
http://dotabuff.com/matches/372750879
Gisteren weer een Mirana potje gedaan. Min of meer geforceerd mid. Best lastig in het begin met last hitten. Andere lane had een death prophet die aan het snowballen was. Mirana ult met DP ult is lachen. Spoken van DP blijven damage doen, terwijl DP zelf invisible is
. Op die manier had DP toch wel een paar kills gepakt.
http://dotabuff.com/matches/372750879
Gisteren weer een Mirana potje gedaan. Min of meer geforceerd mid. Best lastig in het begin met last hitten. Andere lane had een death prophet die aan het snowballen was. Mirana ult met DP ult is lachen. Spoken van DP blijven damage doen, terwijl DP zelf invisible is
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:04:
Leuke gimmick met Shadow Shaman. Eerst je tegenstander hexen, daarna je serpent wards op hem gooien. Zodra de hex afgelopen is, zit je tegenstander vast. Kan zijn btw dat dit gefixed is.
En dit is inderdaad altijd al mogelijk geweest hoor, daarom zit er ook speciaal een lege plek midden in de wards
Hahaha, die is goed!Feralio schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:06:
[...]
[afbeelding]
En dit is inderdaad altijd al mogelijk geweest hoor, daarom zit er ook speciaal een lege plek midden in de wards.
Het is jammer dat ward trappen zo makkelijk te counteren is met phase boots
.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Ward trapping is inderdaad makkelijk te counteren. Ik zorg er meestal voor dat mijn tegenstander heel kort niet gehexed of geshackled is, net zodat hij mijn (tegen)aanval iets langer werkt maar hij het niet presteert te ontsnappen. Daarna shackle ik hem alsnog. Hoe grappig het ook is om iemand heen en weer te zien bewegen in je mass serpent wards, het is te makkelijk hieruit te ontsnappen. Verscheidene items en abilities kunnen dit werk doen, en zonder deze abilities zal een vijand die het hoofd koel houdt (en misschien niet al te squishy is anders heb je ze binnen enkele seconden dood) gwoon 1 ward stuk slaan en alsnog ontsnappen. Ik gebruik liever wat meer mana om zeker te zijn van mijn kill. Of ik moet een figuur als Crystal Maiden ward trappen, die is traag, squishy en heeft niet zo heel vaak items om mee te ontsnappen.
Die polymorph truuk van de shadow shaman vind ik zelf altijd wel het vervelendst. Vooral tijdens groepsgevechten (als Leshrac ofc.) Maar goed, het is ook wel iets waar op valt voor te bereiden. De wards zijn wat minder interessant en de shackle ahngt van de situatie af. Een vol geladen Leshrac in een 1 tegen 1 gevecht tegen een shadow shaman vind dat niet zo erg. 
Maar iedere held in Dota2 heeft altijd wel wat andere helden die hun 'kryptonite' zijn. Soms is de oplosisng makkelijk en soms niet. Ik kom bijvoorbeeld liever geen Pudge tegen die mij weet te stunnen, dan heb ik liever een invisibility truukje op hand.
Ik vind held ook wel vermakelijk om sommige helden in actie te zien met hun abilities en de squishy helden hebben hierbij vaak de leukste interacties in mijn ogen als het aan komt op hero fights. Puck is ook een leuke bijvoorbeeld.
Maar iedere held in Dota2 heeft altijd wel wat andere helden die hun 'kryptonite' zijn. Soms is de oplosisng makkelijk en soms niet. Ik kom bijvoorbeeld liever geen Pudge tegen die mij weet te stunnen, dan heb ik liever een invisibility truukje op hand.
Ik vind held ook wel vermakelijk om sommige helden in actie te zien met hun abilities en de squishy helden hebben hierbij vaak de leukste interacties in mijn ogen als het aan komt op hero fights. Puck is ook een leuke bijvoorbeeld.
Net een leuk potje gehad, was spannend 
Al moet ik eerlijk zeggen dat Veno ons vooral er een beetje doorheen gesleept heeft...
http://dotabuff.com/matches/373890328
Al moet ik eerlijk zeggen dat Veno ons vooral er een beetje doorheen gesleept heeft...
http://dotabuff.com/matches/373890328
Gisteren een potje gehad wat goed wat; ook al verloren we en een frustrerende aanvaring met een pro Phantom Assassin. Ons team was Dire en ik stond in de Bottom lane samen met een Axe. Onze tegenstanders waren een Pugna en een Phantom Assassin. Eigenlijk direct viel mij al op dat de Assassin erg voorzichtig was en alleen af en toe een dagger gooide en pas echt aggrode als iemand te ver pushte. Dus ik besloot zelf niet heel hard te pushen omdat ik door kreeg dat het niet 'your casual player' was.
Helaas was mijn Axe medespeler een typische casual Axe medespeler die wel snel aggrode en het duurde niet heel erg lang voordat hij een keer gekilled werd. Enfin een goede tegenstanders niets mis mee, uitdagend etc. etc. Nadat ik bottom, mid en top omver had geblazen als torens (en 1 keer flink geraped was door 4 vijandelijke hero's...) begon die assassin op mijn zenuwen te werken. De ultimate van die assassin met zijn gear was bijna een instakill op mijn Leshrac en je raad al wat hij deed zodra er een groupfight kwam...kill de Leshrac als eerste. Ik vraag me af waarom ik altijd de haat op mij krijg van tegenstanders. Anyways uiteindelijk verloren wij omdat de tegenstander in levels deed uitlopen. Ik wist ze initieel bij te houden maar de Phantom Assassin targete mij specifiek.
Mijn eigen gevecht reviewend denk ik dat een Shadow Blade of Linkin's Sphere mij goed hadden kunnen helpen tegen de Phantom Assassin. De slow dagger zou dan minder een probleem zijn en ik had een escape kunnen maken voor een counterattack te doen erna. Maar goed, je leert van je fouten zeg maar. Desondanks wel leuk potje geweest.
Helaas was mijn Axe medespeler een typische casual Axe medespeler die wel snel aggrode en het duurde niet heel erg lang voordat hij een keer gekilled werd. Enfin een goede tegenstanders niets mis mee, uitdagend etc. etc. Nadat ik bottom, mid en top omver had geblazen als torens (en 1 keer flink geraped was door 4 vijandelijke hero's...) begon die assassin op mijn zenuwen te werken. De ultimate van die assassin met zijn gear was bijna een instakill op mijn Leshrac en je raad al wat hij deed zodra er een groupfight kwam...kill de Leshrac als eerste. Ik vraag me af waarom ik altijd de haat op mij krijg van tegenstanders. Anyways uiteindelijk verloren wij omdat de tegenstander in levels deed uitlopen. Ik wist ze initieel bij te houden maar de Phantom Assassin targete mij specifiek.
Mijn eigen gevecht reviewend denk ik dat een Shadow Blade of Linkin's Sphere mij goed hadden kunnen helpen tegen de Phantom Assassin. De slow dagger zou dan minder een probleem zijn en ik had een escape kunnen maken voor een counterattack te doen erna. Maar goed, je leert van je fouten zeg maar. Desondanks wel leuk potje geweest.
Je geeft zelf al de reden.Auredium schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:40:
De ultimate van die assassin met zijn gear was bijna een instakill op mijn Leshrac en je raad al wat hij deed zodra er een groupfight kwam...kill de Leshrac als eerste. Ik vraag me af waarom ik altijd de haat op mij krijg van tegenstanders.
Als je in 2sec een lesh kan uitschakelen is het 5 vs 4.
Easy exp, easy gold, easy fight
Mwa; alhoewel dat klopt is het ook threat assessment. Als je ziet dat de Leshrac betrokken is bij de val van 3 uit 3 torens en weet dat bijna al zijn aanvallen AoE type zijn welke in groepsresultaten goed zijn dan target je hem als eerste. Normaal ben ik wel gewend het target te zijn in een groepsgevecht maar normaal overleef ik die targetting ook. Alleen bij deze Assassin was het een uitzondering.Yogoi schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:45:
[...]
Je geeft zelf al de reden.
Als je in 2sec een lesh kan uitschakelen is het 5 vs 4.
Easy exp, easy gold, easy fight
Ik neem de volgende keer wel een Shadow Blade om zijn ultimate te ontlopen. Linkin's Sphere is ook wel goed tegen de slow maar kost 2k aan gold meer wat niet altijd een optie is.
Je kan zijn ult helemaal niet ontlopen. Zijn ult is een passive die hem een chance to crit geeft.Auredium schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:50:
[...]
Ik neem de volgende keer wel een Shadow Blade om zijn ultimate te ontlopen. Linkin's Sphere is ook wel goed tegen de slow maar kost 2k aan gold meer wat niet altijd een optie is.
Je kan weglopen met shadowblade om weg te komen van het gevecht maar als je niet in een gevecht bent is het alsnog 5 vs 4
Dit topic is gesloten.
Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers