Toon posts:

[PC/MAC] Het grote Dota 2 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste
Acties:
  • 159.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Feralio schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

Weer een Teamspeak server waar ik dus niet meer op terug kom. ;)
:'( heb je eindelijk mensen met hetzelfde dialect gevonden, ga je ze verbannen :?

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Michielodc schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:44:
Announcers wil je echt niet in het nederlands hebben. Tijd geleden wilde ik een vriend dota leren en hij had het in het nederlands ingesteld. HIj ging die spells opnoemen en het klonk echt super lelijk xD

Btw, de russen vind ik op dit moment niet erg. De meeste russen waarbij ik in het team kom, zijn wel goed. Het ergste op dit moment zijn de mensen die sniper picken en dan snel mid willen. Gaan ze tegen pudge en gaan ze feeden vanaf minuut 1. Zoals afgelopen potje bij mij. Ook mensen die nooit communiceren zijn irritant. Ze zeggen nooit oke of iets anders...
In het engels klinkt het net zo lelijk en dom alleen dat is je moerstaal nie dus daarbij hoor je het niet. Maar goed hoort hier verder niet thuis. Maar het klinkt in het engels net zo dom hoor als in het nederlands ;). Ik vind die vertalingen juist vaak erg grappig :9

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

In Age of Empires 3 was het ook wel grappig, die Nederlandse stemmen hadden hele rare klemTOnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Amanoo schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:54:
In Age of Empires 3 was het ook wel grappig, die Nederlandse stemmen hadden hele rare klemTOnen
Wolololo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Feralio schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

Weer een Teamspeak server waar ik dus niet meer op terug kom. ;)
Haha, je bent ook zo'n stadse hè :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 23:09
Postius schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

In het engels klinkt het net zo lelijk en dom alleen dat is je moerstaal nie dus daarbij hoor je het niet. Maar goed hoort hier verder niet thuis. Maar het klinkt in het engels net zo dom hoor als in het nederlands ;). Ik vind die vertalingen juist vaak erg grappig :9
Dat is helemaal waar. Maar accent kan wel leuk zijn wat andere al zeggen.

Btw, eindelijk mijn eerste potje Abaddon gespeeld bij DotA 2. Heb de hero al veel bij DotA 1 en HoN(Accursed) gespeeld. In het begin waren we hard aan het verliezen, maar uiteindelijk toch gewonnen door een paar belangrijke teammates levend te houden/redden. http://dotabuff.com/matches/339291227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eerste pot gedaan met een aantal van de guild. Mooi vooruitzicht op de nog komende games :)

http://dotabuff.com/matches/339079253.

Ik speelde als dark seer solo offlane tegen Clinkz & Beastmaster. Kon redelijke farm krijgen door ion shell. Beastmaster kreeg niet veel denies voor elkaar, ion shell hurts :). Ogre Magi ging al voor een mek, dus kon ik mooi een sheepstick bouwen. Heerlijke hero die darkseer, vacuum into wall is een mooie fuckup combo in een teamfight :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 11:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb gisteravond twee potjes gedaan met de Bloodstone die mij hier is aangeraden. Dat was erg goed om te spelen! Bedankt voor de aanrader. Ik speel nog steeds niet veel met de 3 en 4-skill van Leshrac maar het is prettige ervaring om altijd genoeg mana (en goede health) te hebben voor skill 1 & 2.

Overigens maakte ik gisteravond voor het eerst een potje mee waarbij het volledige vijandelijke team had geragequit/ de handdoek in de ring had gegooit. Voor mij de eerste keer dat ik de Ancient van het andere team zag worden vernietigd zonder dat deze werd aangevallen. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Auredium schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:36:
Ik heb gisteravond twee potjes gedaan met de Bloodstone die mij hier is aangeraden. Dat was erg goed om te spelen! Bedankt voor de aanrader. Ik speel nog steeds niet veel met de 3 en 4-skill van Leshrac maar het is prettige ervaring om altijd genoeg mana (en goede health) te hebben voor skill 1 & 2.

Overigens maakte ik gisteravond voor het eerst een potje mee waarbij het volledige vijandelijke team had geragequit/ de handdoek in de ring had gegooit. Voor mij de eerste keer dat ik de Ancient van het andere team zag worden vernietigd zonder dat deze werd aangevallen. :P
Goed om te horen dat het je beviel.
Laten we weer een stap verder gaan.

Maak boots :P
Zelfs als je niet weet wat voor boots je zou moeten nemen dan neem je sowieso de 'brown boots' van 450.
De movespeed die het je geeft is key in de hele game. In dota is movement en positioning gewoonweg te belangrijk om geen brown boots te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Yogoi schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:43:
[...]

Goed om te horen dat het je beviel.
Laten we weer een stap verder gaan.

Maak boots :P
Zelfs als je niet weet wat voor boots je zou moeten nemen dan neem je sowieso de 'brown boots' van 450.
De movespeed die het je geeft is key in de hele game. In dota is movement en positioning gewoonweg te belangrijk om geen brown boots te kopen.
Boot heb ik al vaker gebruikt en is eigenlijk in de meeste potjes. Wel is het zo dat Bloodstone goed is maar ook een moneysink. Gelukkig stacken de items snel waardoor het de moeite waard is zelfs tijdens de rit. De bruine boots zijn nog betaalbaar maar een potje moet echt lang worden voor hogere boots te krijgen als ik voor Bloodstone ga. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Auredium schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Boot heb ik al vaker gebruikt en is eigenlijk in de meeste potjes. Wel is het zo dat Bloodstone goed is maar ook een moneysink. Gelukkig stacken de items snel waardoor het de moeite waard is zelfs tijdens de rit. De bruine boots zijn nog betaalbaar maar een potje moet echt lang worden voor hogere boots te krijgen als ik voor Bloodstone ga. :P
Het idee is ook dat je eerst voor boots gaat.
Boots zijn echt een van de beste value vs usefullness items ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Boots is altijd het eerste wat ik koop als ik 450 gold in het spel heb verdiend. :)
Upgraden van de boots volgt bijna altijd daarna.

Met arcane boots kun je direct je mana probleem een beetje oplossen. Volgens mij zijn arcane boots een goed item voor een lesrac.

[ Voor 33% gewijzigd door Mjetterd op 10-10-2013 11:14 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casturan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 21:17
Auredium schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Wat je doet is:
eerste item Arcane Boots. (Bruine boots + enerygy booster).
Vervolgens ga je voor bloodstone, en wanneer je alle items hebt voor bloodstone op energy booster NA: dissassemble je arcane boots (rechts klikken op je boots). Je krijgt dan je bruine boots en energy booster terug. De energy booster gebruik je dan voor je bloodstone. Je hebt dan een bloodstone EN bruine boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosc
  • Niet online
Auredium, ik kan vooral aanraden om de ingebouwde guides te volgen. Lang niet alle guides zijn optimaal, en op een gegeven moment is het belangrijk dat je leert je itembuilds naar de situatie aan te passen, maar als beginpunt zijn ze een stuk beter dan de itembuilds die je zelf hebt bedacht. Dat klinkt misschien wat kritisch, maar ik kan je beloven dat je als je over een jaar op je huidige games terugkijkt, je in een deuk zult liggen. Ik weet nog hoe ik 6 à 7 jaar geleden, in de originele DotA, meerdere Sange & Yasha's maakte omdat ik de secret shop niet wist te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:27

stx

In public games kun je Leshrac ook goed farmen, hij is zelfs een zeer goede mid hero vs. heel veel andere mid heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Laatst online: 19-03 17:28
Ik heb Leshrac nog nooit gespeeld :D

Vanaf nu ga ik alleen nog maar mn hero's random picken... Gisteren met Rempi een potje Random Pick gespeelt (of hoe heet dat ook alweer?) we kwamen uit op 2 aardig gebalanceerde teams volgens mij. Ik was Tusk, helaas had ik die wel vaker gespeeld, alleen nooit succesvol. Maar nu het ging wel erg goed volgens mij!

Rempi op Anti Mage ging wat minder O-)

http://dotabuff.com/matches/340269766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:49
Geganked tijdens het farmen door tekort aan wards :( Vaker voorkomend probleempje |:(

Jij ging wel lekker met Tusk.. Maakte het verschil :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Rempi schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

Geganked tijdens het farmen door tekort aan wards :( Vaker voorkomend probleempje |:(

Had Thes niet hard genoeg geschreeuwd "GET THE FUCK BACK, WTF YOU DOIN MAN???!" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
M4DMan schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Had Thes niet hard genoeg geschreeuwd "GET THE FUCK BACK, WTF YOU DOIN MAN???!" ?
Hahah ja die heb ik ook gemist! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nog mensen die zin hebben in Dota & Whiskey* vanavond?
Gezien het slechte weer van vandaag leek het me wel een goed idee :)

* of andere drankjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Yogoi op 11-10-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Ik doe mee als ik ook non-alcoholic beverages mag nuttigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Yogoi schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:19:
Nog mensen die zin hebben in Dota & Whiskey vanavond?
Gezien het slechte weer van vandaag leek het me wel een goed idee :)
Dota & Wine word het dan. Maar ik weet het nog niet zeker.
Komt een vriendin hier, die dota nog niet onder de knie heeft.
Dus ga een paar bot games spelen met haar denk ik. 8)

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LynxxNL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-10 07:39
Wat is de teamspeak waar het hier wel eens over gepraat word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Rempi schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

Het is kut, maar in pubs als mensen weigeren te supporten kun je het beste zelf wards halen. Het is 150g, maar het kan jou zoveel geld besparen. Doe dat zelf ook als ik bijvoorbeeld een AM speel en de vision echt nodig heb.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 18:52
LynxxNL schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:06:
Wat is de teamspeak waar het hier wel eens over gepraat word?
Teamspeak server zit op gotts.zapto.org, password is Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LynxxNL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-10 07:39
Feralio schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Teamspeak server zit op gotts.zapto.org, password is Tweakers. :)
En bedankt!, in de chat is het nogal lastig en omslachtig om met mensen te spelen aangezien mensen altijd al in-game zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Forn schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Het is kut, maar in pubs als mensen weigeren te supporten kun je het beste zelf wards halen. Het is 150g, maar het kan jou zoveel geld besparen. Doe dat zelf ook als ik bijvoorbeeld een AM speel en de vision echt nodig heb.
Hmm goed punt inderdaad. Want zeuren om wards heeft doorgaans totaal geen zin. Vooral niet als het russen zijn :P

Hahahaha Maddy als ik zelf goed ga wind ik me meestal niet zo op tijdens het gamen :D

Ik doe vanavond ook mee met Dota + Rosébier. Maar ik ga misschien ook wat bot games spelen, nieuwe hero's etc. maar misschien doe ik ook wel potje mee O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Thesserd op 11-10-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Thesserd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Hahahaha Maddy als ik zelf goed ga wind ik me meestal niet zo op tijdens het gamen :D
Mahdi :P En pffff, niet zo he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
M4DMan schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:41:
[...]

Woow Thes.. Dat je dat verkeerd deed :O

Hahah zolang die wint is er niks aan het handje en krijgen ze gewoon een GG..
Otherwise... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hmm ben zelf pas laat weer thuis.
Naja dan begin ik maar wat later met dota :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor het eerst Invoker gespeeld, ik vind hem leuk :D

http://dotabuff.com/matches/341514002

Sunstrike is vooral erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:16:
Net voor het eerst Invoker gespeeld, ik vind hem leuk :D

http://dotabuff.com/matches/341514002

Sunstrike is vooral erg leuk
Ik heb hem vandaag ook voor het eerst 2 keer gespeeld!
Erg leuk inderdaad. Maar nog iets te moeilijk voor mij :F

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 08-10 23:09
Gister mijn 1000e potje DotA gespeeld en gewonnen :D Toch een mooie mijlpaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
M4DMan schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:41:
[...]

Haha i know i know! Maar Maddy is zoals we je leerden kennen :+ haha :P

Vandaag wat leuke potjes gespeeld! Ik speel vanaf nu alleen nog maar All Random whaha, geniaal vind ik het. Net een potje met Nephilim en PinkPowny, een 5 support team. We hebben ze keihard ingemaakt _/-\o_

Laatste potje was ik Anti Mage maar het potje duurde niet eens lang genoeg zodat ik ook wat kon betekenen voor het team O-)

Verder vond ik de teams meestal nog wel aaaardig balanced voor een all random game. Ik ging bijna denken dat ze dat zo ingesteld hadden. Da's niet zo toch?
Michielodc schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:25:
Gister mijn 1000e potje DotA gespeeld en gewonnen :D Toch een mooie mijlpaal!
Nice! Gz, haha :9

[ Voor 22% gewijzigd door Thesserd op 13-10-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPowny
  • Laatst online: 22:15

PinkPowny

Content Medewerker Pricewatch
Vanavond gegamed met Thesserd en TheNephilim met de All Random mode! :D
En 2x gewoon Treant(TheNephilim 2x Enigma). was de 1e keer dat ik deze hero speelde. allebei keren solo top (Radiant) gespeeld. Ging erg goed! De living armor skill is echt geniaal. Beetje je medespelers in de gaten houden of een keer een tower weer healen.. Erg leuke hero dus.
Beide potjes ook gewonnen;

http://dotabuff.com/matches/342881802

http://dotabuff.com/matches/342853847

VILF | Powny | http://www.dotabuff.com/players/73884727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Net een potje, de game liep vast bij iedereen en we konden niet reconnecten.
Wat is nou de reden dat wij een lost match hebben? Terwijl we voor stonden in kills en towers.

http://dotabuff.com/matches/343442465

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Mjetterd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:14:
Net een potje, de game liep vast bij iedereen en we konden niet reconnecten.
Wat is nou de reden dat wij een lost match hebben? Terwijl we voor stonden in kills en towers.

http://dotabuff.com/matches/343442465
Dat jou team eerder alle 5 disconnecte dan de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Postius schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:06:
[...]

Dat jou team eerder alle 5 disconnecte dan de tegenstander.
Maar bij iedereen liep de game vast en was de game binnen een halve minuut verdwenen...

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mjetterd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:22:
[...]

Maar bij iedereen liep de game vast en was de game binnen een halve minuut verdwenen...
Vrij vertaald:
Random en je had pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Gisteren een dikke match gespeeld! Eindelijk eens een goede teammatch van Vilf 8)

http://dotabuff.com/matches/344108765

* Mijn doel was Huskar klein houden, heb me best gedaan en is naar mijn inzien toch nog redelijk gelukt :9

[ Voor 31% gewijzigd door Rempi op 14-10-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren een potje gehad waarbij ik in de top lane van de Radiant stond als Leshrac. Tot mijn verassing stond ik opgelijnt tegen een Pudge die ik normaal in center lane verwacht. Initieel had ik zoiets van 'als dat maar goed gaat' omdat Pudge vooral later aardig weg rent in hitpoints (tussen de 5 en 6 k Health). Gelukkig was het een redelijk onervaren Pudge en wisten we het goed in de hand te houden.
De nieuwe gear setting welke ik nu gebruik werkt erg goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rempi schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:49:
Gisteren een dikke match gespeeld! Eindelijk eens een goede teammatch van Vilf 8)

* Mijn doel was Huskar klein houden, heb me best gedaan en is naar mijn inzien toch nog redelijk gelukt :9
Jaja, zelfs op All Random! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Ik speelde de feeder :)

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Zo te zien speelde huskar de feeder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Yogoi schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:06:
Zo te zien speelde huskar de feeder...
:X, zelfs als ik feeder speel is er iemand beter.

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Mjetterd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

:X, zelfs als ik feeder speel is er iemand beter.
Je was wel de beste Sand King in dat potje. :D

Toch nog een vraagje, waarom pas op level 12 je Burrowstrike maxed? Eigenlijk zou je die op level 7 al max willen hebben, vanwege de afstand die steeds groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Feralio schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

Je was wel de beste Sand King in dat potje. :D

Toch nog een vraagje, waarom pas op level 12 je Burrowstrike maxed? Eigenlijk zou je die op level 7 al max willen hebben, vanwege de afstand die steeds groter wordt.
Haha dankje :).

Euh, goede vraag inderdaad, waar kun jij dat zien eigenlijk :P?
Dat is toch de stun van sand king?
Nou, eigenlijk is daar gewoon geen reden voor, gewoon domweg de itembuild en aangeraden skillupdates volgen.
Niet slim idd ;).

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mjetterd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:34:
[...]

Haha dankje :).

Euh, goede vraag inderdaad, waar kun jij dat zien eigenlijk :P?
Dat is toch de stun van sand king?
Nou, eigenlijk is daar gewoon geen reden voor, gewoon domweg de itembuild en aangeraden skillupdates volgen.
Niet slim idd ;).
Tabje Skill builds :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Merk ook dat ik op hero's die ik vaker speel (neem een KotL) soms echt aan je eigen skillbuilds ga vast houden. Daarmee kom je soms ook achter flaws in je eigen skill build. Daarnaast mis je soms de communicatie met teamleden, 2 mek's in een team probeer ik toch te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Rempi schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:49:

Vanguard op Razor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
staat in de standaard item build ;)
Zelf ben ik er ook gene fan van op razor maar ik gok dat het daarom gekozen is dit potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Yogoi schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:15:
[...]

Zelf ben ik er ook gene fan van op razor maar ik gok dat het daarom gekozen is dit potje.
Hij wordt dan wel tankie. Maar ik denk dat een attack-speed item ook wel wat kan doen. Of sla ik nu de plank mis Yogoi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Yogoi schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:15:
[...]

Grappig, als je kijkt bij razor op dotabuff
http://dotabuff.com/heroes/razor/items
Staat de vanguard op de derde plek van meest gekochte items op razor.

En als je kijkt bij vanguard op dotabuff,
http://dotabuff.com/items/vanguard
Staat razor bij de meest gespeelde heroes met vanguard.

Zegt niet zoveel, alleen wel dat er best veel mensen met vanguard op razor spelen.
Wat nog niet betekend dat dat de beste keus is om te kopen.

Hoezo is vanguard op razor niet een heel goed item, denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door Mjetterd op 14-10-2013 12:18 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Laatst online: 11-10 20:41
Vanguard is gewoon een slecht item in het algemeen. Bijna altijd is drums of mek beter als je wat tankier wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Een vanguard maakt hem inderdaad tanky.
Echter is de waarde van een vanguard naarmate de game langer duurt steeds minder. Dus early game is vanguard veel sterker dan mid/end game. Vanwege de hogere attack dmg van de tegenstanders.

Als je dus vanguard gaat dan zou je boots into vanguard moeten gaan. anders heeft het geen nut meer.
Ik kan in deze game niet zien wat de item progressie was.

Early game is vanguard dus het beste. Early game zijn er echter maar weinig grote teamfights.
In een gank of een 2 vs 2 situatie heb je meer aan static link dan een vanguard. De dmg die je jat van de ander is meer waard dan de dmg reduction van een vanguard. Naar mijn mening dus.

lvl 2 static link is 14 dmg/sec. Dus niet alleen doet de tegenstander 14dmg per hit minder
Vanguard blocked 70% chance 40(melee) of 20 (ranged)
effectief zal vanguard dus 28/14 (melee/ranged) per hit blocken
Als je dus 1 seconde static link hebt op een ranged enemy dan heb je hetzelfde resultaat maar dna met de bonus dat jij ook 14 per hit meer dmg doet.
(dit is wel zonder armor er bij te rekenen natuurlijk)

Zelf ga ik vaak boots -> Yasha -> Desolator (of bkb maar dat is vaak niet nodig)
En eventueel ring of aquila tussendoor. Maar naturlijk ligt dit allemaal nogal aan de game en het verloop hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Mjetterd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:18:
[...]

Grappig, als je kijkt bij razor op dotabuff
http://dotabuff.com/heroes/razor/items
Staat de vanguard op de derde plek van meest gekochte items op razor.

En als je kijkt bij vanguard op dotabuff,
http://dotabuff.com/items/vanguard
Staat razor bij de meest gespeelde heroes met vanguard.

Zegt niet zoveel, alleen wel dat er best veel mensen met vanguard op razor spelen.
Wat nog niet betekend dat dat de beste keus is om te kopen.

Hoezo is vanguard op razor niet een heel goed item, denken jullie?
Omdat vanguard op range heroes maar 20 damage block geeft en omdat de stats/prijs verhouding nou niet echt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Ha, interessant dat Razor/Vanguard gebeuren. Dus iedereen die altijd maar Vanguard koopt op Razor is eigenlijk gewoon niet zo slim bezig? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Thesserd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:37:
Ha, interessant dat Razor/Vanguard gebeuren. Dus iedereen die altijd maar Vanguard koopt op Razor is eigenlijk gewoon niet zo slim bezig? XD
De builds die valve aanraden zijn dan ook vaak zwaar achterhaald. Bijvoorbeeld battlefury op Bounty hunter komt nog uit de tijd van hard carry bounty hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
hardcoresmurf schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

De builds die valve aanraden zijn dan ook vaak zwaar achterhaald. Bijvoorbeeld battlefury op Bounty hunter komt nog uit de tijd van hard carry bounty hunter.
Kun je dan toch beter als onwetende noob enigzins de best beoordeelde user build aanhouden? Als leidraad zeg maar?

Bij een aantal hero's weet ik ondertussen wel wat goeie items voor ze zijn maar bij heel veel heb ik echt geen flauw idee als ik niet een rode draad had om aan vast te houden. Ik probeer vaak wel even in te lezen wat het precies is en waarom het zou werken, maar soms weet ik het ook gewoon simpelweg niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Thesserd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

Kun je dan toch beter als onwetende noob enigzins de best beoordeelde user build aanhouden? Als leidraad zeg maar?

Bij een aantal hero's weet ik ondertussen wel wat goeie items voor ze zijn maar bij heel veel heb ik echt geen flauw idee als ik niet een rode draad had om aan vast te houden. Ik probeer vaak wel even in te lezen wat het precies is en waarom het zou werken, maar soms weet ik het ook gewoon simpelweg niet :o
Dit is ook wel een fijne site: http://www.dota2alttab.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Die ziet er wel makkelijk uit om er naast te hebben als je aan het spelen bent :D.

Ik had net het geluk dat ik sniper kreeg met all random 8)
Mooi potje, jammer van de ragequit
http://dotabuff.com/matches/344760781

Shadowblade op sniper is ook niet een heel goed item had ik al wel eens gehoord, maar ik vind het wel makkelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Mjetterd op 14-10-2013 14:14 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Razor ga ik als tank item toch liever voor een Rod of Athos, die slow + Static Link is echt geweldig voor 1v1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hahaha, de rest van mijn medespelers waren er van overtuigd dat ik Vanguard moest kopen :+ Had zelf gewoon geld teveel en hele andere ideeën over wat ik moest kopen. Volgende keer gewoon mijn eigen zin doen dus :p
Nice, dat ziet er heel netjes uit! :o

[ Voor 23% gewijzigd door TheNephilim op 14-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Ik vroeg mij af, wat heb je er aan om een bloodstone te gebruiken? Dan ga je toch dood?

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Mjetterd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:45:
Ik vroeg mij af, wat heb je er aan om een bloodstone te gebruiken? Dan ga je toch dood?
Je denied jezelf, je tegenstander krijgt dus geen gold / exp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Feralio schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Ohja, dus eigenlijk kan het hartstikke nuttig zijn. Dank voor het antwoord :)

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Feralio schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

En je Respawn time is korter.

@hieronder: Dat is ook zo, maar jezelf denying met of zonder bloodstone is ook altijd hetzelfde toch? Hero Deny is geen xp ongeacht de bloodstone. De orginele vraag het beter kunnen zijn: Wat is het voordeel van hero denies? :9

Overigens, kan je het ook gebruiken (de active toggle van BS) als noodheal in een pinch. Als is dat maar sporadisch, de heal kan een gevecht kantelen.
Feralio schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

Dat komt enkel door de Bloodstone, de respawn is gekoppeld aan de hoeveelheid charges. Maakt dus niet uit of je suicide of gewoon wordt doodgemaakt. :)
Maar een belangrijk onderdeel waarom jezelf killen met een BS geen probleem is.

[ Voor 70% gewijzigd door Postius op 14-10-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Postius schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

Dat komt enkel door de Bloodstone, de respawn is gekoppeld aan de hoeveelheid charges. Maakt dus niet uit of je suicide of gewoon wordt doodgemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Postius schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

@hieronder: Dat is ook zo, maar jezelf denying met of zonder bloodstone is ook altijd hetzelfde toch? Hero Deny is geen xp ongeacht de bloodstone. De orginele vraag het beter kunnen zijn: Wat is het voordeel van hero denies? :9

Overigens, kan je het ook gebruiken (de active toggle van BS) als noodheal in een pinch. Als is dat maar sporadisch, de heal kan een gevecht kantelen.
Ik had een keer iets van 13 charges waardoor ik dus letterlijk 0 seconden respwan-tijd had. Na mijn dood was ik instant weer terug in het spel. Dat was wel een grappige ervaring. Was overigens wel een megapotje. Hero kill na herokill geloof iets van 1`of 2 keer gedood en een stuk of vijf a zes structures gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Pas wel op met een Bloodstone.
Ik had 1 keer iemand in de team met een bloodstone en net voor een teamfight deed hij/zij een tikfout waardoor we ineens iemand miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:22
lol hier ook 1ex bloodstone / timber, hey wat doet dat ding, KLIK, dood haha :-)

* Phyt_ vraag zich af waarom die nog in normalbracket zit :P

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:43
Double tap werkt toch niet met een bloodstone? Ik kan al mijn items double tappen, maar een bloodstone niet. Die moet ik echt activeren en vervolgens met de muis mezelf aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
sandah88 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:40:
Double tap werkt toch niet met een bloodstone? Ik kan al mijn items double tappen, maar een bloodstone niet. Die moet ik echt activeren en vervolgens met de muis mezelf aanklikken.
Is inderdaad zo, Bloodstone kun je niet doubletappen. Je moet item tappen en vervolgens op de grond klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:27

stx

Thesserd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:37:
Dat ligt eraan. Vanguard is een early game item, dus wanneer je genoeg farm hebt en je tegenstander heeft een aantal physical dmg dealers, is het zeker de moeite waard. Het helpt je te tanken en tank items zijn core voor Razor.

Wanneer je tegenstander echter nukers/cc'ers heeft kun je beter voor Bracer/Hood en voor Manta, HoT gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:43
Feralio schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:43:
[...]

Is inderdaad zo, Bloodstone kun je niet doubletappen. Je moet item tappen en vervolgens op de grond klikken.
Vandaar vind ik het verhaal van een typfout en vervolgens jezelf killen een beetje ver gezocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
sandah88 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

Vandaar vind ik het verhaal van een typfout en vervolgens jezelf killen een beetje ver gezocht :P
kan wel hoor.
Als jij typt maar geen enter hebt gedaan en je blijft wel controllen met de muis
dan kan het zijn dat je de bloodstone hotkey gebruikt en een order geeft.

gaat het vaak voorkomen? nee dat geloof ik niet maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, in de early game Slark 2-3 keer gekilled, met Venomancer, en klein gehouden. Maar op een gegeven moment was het springen en vasthouden, toen was er niks meer aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain's Mode is leuk :)

http://dotabuff.com/matches/345309925

Een van mn beste games tot nu toe vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Zo te zien maakte de tegenstanders geen schijn van kans.
Als je zo over je tegenstanders heen weet te buldozeren is het vaak geen spannend potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingshamm
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 08:06
Ligt voor een groot deel ook aan de picks. Alchemist, Anti Mage en Luna. Toch drie heroes die farm nodig hebben om verschil te kunnen maken. Ik vraag me ook af hoe de tegenstander dit heeft kunnen lanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

[edit]
Vreemd dat mijn text ineens weg is.
bug op forum of mijn browser?

Wat ik wou zeggen is dat luna vanaf lvl 1 een goede nuker is met lucent beam zonder farm.
Met farm wordt luna natuurlijk beter, maar zonder is luna al gevaarlijk.

[ Voor 100% gewijzigd door Wrd op 15-10-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:11:
Captain's Mode is leuk :)

http://dotabuff.com/matches/345309925

Een van mn beste games tot nu toe vind ik zelf.
Het zal vast wel een leuk potje zijn geweest, af en toe een rape game met gefrusteerde tegenstanders is best leuk O-) .
Maar ik zelf zou een potje waar we een uur vechten voor de overwinning en het heek gelijk op gaat leuker vinden, ongeacht of ik win of verlies.

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Is het misschien een idee om na 200 pagina's een deel 2 aan te maken? Of moeten we een minimaal aantal pagina's daar voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Gert Pronk schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:03:
Is het misschien een idee om na 200 pagina's een deel 2 aan te maken? Of moeten we een minimaal aantal pagina's daar voor hebben?
De OP kan inderdaad wel een update gebruiken. Zal wel eens een blik werpen. Meer mensen die willen helpen aan een nieuwe OP? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Feralio schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:32:
[...]

De OP kan inderdaad wel een update gebruiken. Zal wel eens een blik werpen. Meer mensen die willen helpen aan een nieuwe OP? :)
Er staat ook nog steeds geen Linux in de topic-titel, BTW, terwijl ik hem toch echt niet niet op mijn Windows speel en ook echt geen Apple-producten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ook ontbreken in de oorspronkelijk OP wat hero's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Auredium schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:49:
Ook ontbreken in de oorspronkelijk OP wat hero's. :)
Onder andere alle Intelligence heroes. Nog niet in één oogopslag gezien dat er in andere categorieën heroes missen, al mag dat ook gecontroleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Bij de quick reply staat er nog iets over keys en de Dota 2 bot.
Deze is natuurlijk niet meer van toepassing.

Een verwijzing naar de irc kanaal in de quickadd zou praktisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Ik wil wel helpen Feralio, let me know what I can do. Vermelden van GoT guild lijkt me ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Eventueel kan ik misschien nog een paar dingen doen. In de structuur bepalen heb ik weinig zin, maar eventueel het en der wat invullen (bijvoorbeeld plaatjes van heroes toevoegen) of grammar nazi spelen kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Zal morgenavond even een opzetje maken dan :) Input is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Misschien ook wel wat uitleg plaatsen over verschillende rollen. Support, carry, dat soort dingen. Het valt me op dat sommige mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, en als iets naar is, is het een support die zit te last hitten, of twee carries op 1 lane die elkaar van kill stealing beschuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Amanoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:29:
Misschien ook wel wat uitleg plaatsen over verschillende rollen. Support, carry, dat soort dingen. Het valt me op dat sommige mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, en als iets naar is, is het een support die zit te last hitten, of twee carries op 1 lane die elkaar van kill stealing beschuldigen.
Denk dat we dan wel 2 posts nodig zijn. Denk dat het beter is om het wat globaal te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat leuke filmpjes van pro games, maar ook wat how-to videos (zoals DotaCinema die doet)?

Trouwens ik heb na die game die ik gisteravond postte er nog een gedaan met vrijwel dezelfde party, die ging eerst heel goed en daarna heel erg snel bergafwaarts: http://dotabuff.com/matches/345374306

Tri-lane met 3 stunners werkte tegen Doom enorm goed, probleem is dat hij door Devour gewoon alsnog aan zn farm kwam. Daarnaast was de solo bot tegen bounty hunter niet echt lekker bezig, misschien wat tips over hoe dit wel goed had kunnen gaan? :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Amanoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:29:
Ik lasthit niet als Leshrac; Ik doe gewoon ability nummertje 1 op een groepje creepers. :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Auredium schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

Ik lasthit niet als Leshrac; Ik doe gewoon ability nummertje 1 op een groepje creepers. :+ .
Dan lasthit je toch alsnog?
Of mis ik hier iets?

lasthit is de laatste dmg doen zodat je gold krijgt. Of dat een spell is auto attack maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Yogoi schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

Dan lasthit je toch alsnog?
Of mis ik hier iets?

lasthit is de laatste dmg doen zodat je gold krijgt. Of dat een spell is auto attack maakt niet uit.
Hangt er vanaf. Ik noem het 'colleteral damage'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Auredium schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Hangt er vanaf. Ik noem het 'colleteral damage'. :P
Collateral damage die wel erg specifiek op een groepje creeps gericht is door de veroorzaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Auredium schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

Maar doe je dat ook met een andere hero in je lane die de farm beter kan gebruiken :) ? Daar gaat het om namelijk.

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Note to myself:
Niet in dezelfde lane gaan staan als Auredium als hij Leshrac speel.
Als Auredium een tegenstander is en in dezelfde lane zit als een carry dan heeft die niet genoeg farm

[ Voor 13% gewijzigd door Wrd op 15-10-2013 15:25 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers