Doel topic: Beste videobewerkings pc mogelijk samenstellen.
Budget: 866 Euro exclusief randapparatuur en software.
Eigen configuratie
152 ASUS P8Z68-V Pro
88 Cooler Master CM 690 II Advanced
83 Cooler Master Silent Pro M600
252 Intel 2600K
131 Intel SSD 320 80GB
42 2 * Kingston ValueRam 4GB
22 Lite-On iHas324
36 Mugen 2
60 Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB
---
866
Motivatie:
ASUS P8Z68-V Pro
+ 8 sata aansluitingen, 1 voor ssd, 1 voor dvd. 6 sata over voor hdd's de bewerkte filmpjes moeten natuurlijk wel ergens heen. PC is voor verzamelaar.
+ HDMI DVI uitgang moederbord
+ 6 fan aansluitingen
+ ATX formaat, voor later bij te plaatsen dikke geluidskaart
- prijs
Cooler Master CM 690 II Advanced
+ Stoffilters op fans boven onder en voorzijde.
+ Goede airflow, nodig voor lange coderingssessies
+ prijs
+ ruimte voor 7 HDD
Cooler Master Silent Pro M600
+ modulair
? De M500 voldoet denk ik ook, maar het verschil in prijs is maar 7 euro dus de M600 gekozen.
Intel 2600K
+ 4 cores 8 threads
+ Het beste paard van stal als je de 990X onbetaalbare processors even vergeet. Moet ook wel goede processor zijn voor al het video coderen.
Intel SSD 320 80 GB
+ Betrouwbaar merk
+ goede prestaties in het lezen van kleine files(Doel ssd is enkel het laden van software)
Kingston ValueRam 8GB
+ prijs
+ lekker klein voor onder de mugen
Lite-On iHas324
+ prijs, tja het is maar een dvd brander zal weinig gebruikt worden.
Mugen 2
+ prijs/prestatie
Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB
+ prijs
Opmerkingen om vragen voor te zijn:
- De interne videokaart voldoet prima om 2 schermen aan te sturen. Het zware werk van de pc wordt gedaan door de processor dus videokaart lijkt me niet nodig. Scheelt ook weer wat geld.
- Niet overklokken omdat de pc 5 jaar mee moet en langdurig en hevig belast wordt. Stabiliteit is een pre.
- Waarom dan de 2600K versie, omdat het maar 10 euro scheelt en ik denk dat de k versie stabieler is.
Beantwoording van feedback:
- Nu ik alle reply's zo lees kom ik tot de conclusie dat een cuda videokaart en een aantal schijven voor raid wel een must is. Aangezien ik me (helaas) aan me budget moet houden zal ik het dan nu zo houden en later een cuda videokaart erbij kopen. In de tussentijd zullen er wat schijven bijgekocht zijn en dan kan ik me verder gaan verdiepen hoe je echt professioneel video bewerkt.
Kritiek is welkom en de reden dat ik dit stuk heb geschreven ;-)
Budget: 866 Euro exclusief randapparatuur en software.
Eigen configuratie
152 ASUS P8Z68-V Pro
88 Cooler Master CM 690 II Advanced
83 Cooler Master Silent Pro M600
252 Intel 2600K
131 Intel SSD 320 80GB
42 2 * Kingston ValueRam 4GB
22 Lite-On iHas324
36 Mugen 2
60 Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB
---
866
Motivatie:
ASUS P8Z68-V Pro
+ 8 sata aansluitingen, 1 voor ssd, 1 voor dvd. 6 sata over voor hdd's de bewerkte filmpjes moeten natuurlijk wel ergens heen. PC is voor verzamelaar.
+ HDMI DVI uitgang moederbord
+ 6 fan aansluitingen
+ ATX formaat, voor later bij te plaatsen dikke geluidskaart
- prijs
Cooler Master CM 690 II Advanced
+ Stoffilters op fans boven onder en voorzijde.
+ Goede airflow, nodig voor lange coderingssessies
+ prijs
+ ruimte voor 7 HDD
Cooler Master Silent Pro M600
+ modulair
? De M500 voldoet denk ik ook, maar het verschil in prijs is maar 7 euro dus de M600 gekozen.
Intel 2600K
+ 4 cores 8 threads
+ Het beste paard van stal als je de 990X onbetaalbare processors even vergeet. Moet ook wel goede processor zijn voor al het video coderen.
Intel SSD 320 80 GB
+ Betrouwbaar merk
+ goede prestaties in het lezen van kleine files(Doel ssd is enkel het laden van software)
Kingston ValueRam 8GB
+ prijs
+ lekker klein voor onder de mugen
Lite-On iHas324
+ prijs, tja het is maar een dvd brander zal weinig gebruikt worden.
Mugen 2
+ prijs/prestatie
Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB
+ prijs
Opmerkingen om vragen voor te zijn:
- De interne videokaart voldoet prima om 2 schermen aan te sturen. Het zware werk van de pc wordt gedaan door de processor dus videokaart lijkt me niet nodig. Scheelt ook weer wat geld.
- Niet overklokken omdat de pc 5 jaar mee moet en langdurig en hevig belast wordt. Stabiliteit is een pre.
- Waarom dan de 2600K versie, omdat het maar 10 euro scheelt en ik denk dat de k versie stabieler is.
Beantwoording van feedback:
- Nu ik alle reply's zo lees kom ik tot de conclusie dat een cuda videokaart en een aantal schijven voor raid wel een must is. Aangezien ik me (helaas) aan me budget moet houden zal ik het dan nu zo houden en later een cuda videokaart erbij kopen. In de tussentijd zullen er wat schijven bijgekocht zijn en dan kan ik me verder gaan verdiepen hoe je echt professioneel video bewerkt.
Kritiek is welkom en de reden dat ik dit stuk heb geschreven ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 23:03 ]