Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Volgens enkele berichten is het mogelijk om met andere Geforce kaarten, dan de gespecifeerde van adobe,
cuda versnelling te krijgen tijdens het editen.
zie hier bijv: http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=29&t=14382
er zijn meerdere topics; zie ook adobe forums

Ik heb zelf de 275 gtx en na het volgen van de procedure krijg ik inderdaad deze optie, mercury gpu versnelling bij project settings.

Alleen als ik ga testen met bijvoorbeeld 3 video files over elkaar heen, gescaled met effects dan heb ik niet het idee dat het werkt, playback gaat stotteren.
Ik heb het dan over 3 Hd files, *.MTS formaat (1920/1080i) 50i
Ik zie bijvoorbeeld geen extra activiteit in de gpu, via gpu-z.
Het werkt volgens mij nog via de cpu.

Misschien hebben jullie ook een dergelijke ervaring en kunnen we elkaar helpen want ik heb nu even geen idee wat ik nog kan instellen. Of misschien is de video load gewoon te veel?

specs;
Q9550@3,4
8gig mem
3 aparte disks voor, source/scratch/program/output.

[ Voor 3% gewijzigd door ionicdog op 25-05-2010 14:58 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Is dit net zoiets als nVidia Elemental Accelerator?
Ik gebruik geen CS5 maar CS4 dus ken het verder (nog) niet.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Min of meer, ja. Maar het is geen plugin (van $500!), en voor MCP kun je met minder krankzinnig dure kaarten vooruit; het zou 'al' moeten werken met een GTX285. En met de softmod waar ionicdog naar linkt dus ook met andere kaarten, hoewel ik wisselende reacties lees in de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Is het CS5 only?
Ik gebruik een FX3700m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ja, het is met Premiere CS5 geintroduceerd (hier volgt de marketing-blurb): "Introducing the Mercury Playback Engine — the completely redesigned playback engine in Adobe Premiere® Pro CS5, delivering dramatic performance and stability improvements. The Mercury Playback Engine is native 64-bit, multicore, and GPU-accelerated to provide an amazingly fluid, real-time editing experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
Heb je dan een gele of een rode / groene lijn boven de timeline ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ja, wat informatie kun je vinden in dit schitterend vormgegeven filmpje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb een gele lijn erboven, dat is toch hardware rendering oid?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

ionicdog schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:06:
ik heb een gele lijn erboven, dat is toch hardware rendering oid?
Ja.

Ik heb de "hack" uit de topic start gedaan en heb nu ook een gele lijn voor mn FX 3700M.
Van de week maar eens testen of het veel snelheid winst op leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Die gele balkjes hadden me ook al eens op het verkeerde been gezet. Ik zag namelijk allerlei gele balkjes boven clips verschijnen en volgens een video van Lynda.com (ben de bron kwijt) zou dat betekenen dat de nVidia kaart c.q. CUDA actief is en het renderen voor zijn rekening neemt. Maar dat blijkt lulkoek. Onder Project settings > Video rendering staat 'Mercury playback engine software only' als enige optie. Niks te kiezen. Waar komen dan die gele balkjes vandaan? De help vertelt dat geel betekent 'misschien geen preview rendering nodig', en dus niet 'GPU effect in use'. Als ik meerdere lagen op elkaar gooi of wat verschaal, worden ze dan ook meteen rood.

Maar deze hack uitgevoerd en fuck me, dit scheelt!

MPE op 'software only':
Op een GeForce 9800 GT 1024MB VRAM en een dual dual core (2x Opteron 290) schommelt de totale processorbelasting in PPro tussen de 60 en de 70% bij het afspelen van een single layer (src: Canon 7D .H264 MOV, 1080p, 24fps) met twee GPU accelerated effects (Gaussian Blur op 58 en een fast color corrector).
Gooi er een layer boven op met een eight-point garbage matte: meer richting de 70-95%.
Nog een layer, verschaald naar 0.37: richting de 95-100%. Nog nét vloeiend, maar net niet langer real time volgens mij.

MPE op 'GPU Acceleration':
De drie layers uit het bovenstaande voorbeeld spelen vloeiend af met een CPU belasting tussen de 50 en 60%!
De single layer rond de 30%. Woei! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 21:43
Toch vraag ik mij af wat de reden is waarom dit alleen op de Geforce 285 werkt. Volgens Adobe zouden er problemen zijn met de andere kaarten. Maar zouden dit enkel stabiliteitsproblemen zijn of gaan er andere dingen fout? (Dat dit een eis is van Nvidia geloof ik tot op zekere hoogte. Per slot van rekening is de 285 niet de duurste Geforce, of zouden er meer mensen die duurdere hebben?)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

*Poef* en toen had ik een BSOD.

Misschien daarom? :+

Nee serieus, ik was vergeten de koeling (=herrie) van mijn kast aan te zetten. Gewoonlijk draait het meeste passief gekoeld, op een paar grote case fans op 5V na. Maar als ik bijv. een spelletje speel, moet de koeling wel flink hard. Ik zal PPro maar aan het lijstje toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik vermoed dat de 285 de 'goedkoopst mogelijke' keuze is (dus de 'vanaf' prijs) om gebruikers niet af te schrikken, en dat de duurdere kaarten die nu nog niet in het lijstje staan met updates ondersteund zullen worden. Ik verwacht geen (officiële) ondersteuning voor de goedkopere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: deze hack werkt alleen bij kaarten met minimaal 8xx 765 MB geheugen of meer.

Weet iemand overigens welke specs van de videokaart belangrijk zijn? GPU snelheid, hoeveelheid geheugen, aantal shaders of weet ik veel wat nog meer?

Edit: nav onderstaande post even de juiste hoeveelheid RAM erin gezet

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Qua specs inderdaad minimaal 765 MB RAM, dit is van een systeem met een GF 8600 GT 512 MB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
C:\Program Files\Adobe\Adobe Premiere Pro CS5>GPUSniffer.exe
Device: 00000000002B6CB8 has video RAM(MB): 512
Vendor string:    NVIDIA Corporation
Renderer string:  GeForce 8600 GT/PCI/SSE2
Version string:   3.0.0

OpenGL version as determined by Extensionator...
OpenGL Version 3.0
Supports shaders!
Supports BGRA -> BGRA Shader
Supports VUYA Shader -> BGRA
Supports UYVY/YUYV ->BGRA Shader
Supports YUV 4:2:0 -> BGRA Shader
Testing for CUDA support...
   Found 1 devices supporting CUDA.
   CUDA Device # 0 properties -
   CUDA device details:
      Name: GeForce 8600 GT      Compute capability: 1.1
      Total Video Memory: 495MB
   CUDA driver version: 3000
CUDA Device # 0 not choosen because 765MB are required, and 495MB are present.
Completed shader test!
Internal return value: 7

Uiteraard toch wel even de hack geprobeerd, maar met de 8600 GT 512MB blijft MPE op 'Software Only' staan. PPro lijkt bij het starten een snelle hardware check te doen.

Verder heb ik ooit diep in de specs van MPE zitten graven en toen was me bijgebleven dat CUDA Engine 1.3 als ondergrens gesteld werd. GPUSniffer.exe geeft die weer als 'Compute capability'. Een GF 8xxx/9xxx zit op 1.1, een GF GTX 2xx op 1.3 meen ik me te herinnneren. Het ligt wel in de lijn der verwachting dat kaarten gebaseerd op Fermi ondersteund zullen gaan worden:
Adobe is planning to support additional cards in the future, including some of the new NVIDIA solutions based on the upcoming Fermi parallel computing architecture.
Nog een aardig verschil in hardware acceleratie van MPE tussen een GTX 285 en de Quadro's:
Specifically with the Mercury Playback Engine, when working with more than three layers, only Quadro will accelerate the entire project on the GPU. GeForce products will only accelerate layers 1 – 3, with any additional computation falling back to the CPU.
Dat vertellen ze er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het ligt natuurlijk geheel in de lijn der verwachting dat een Quadro meer ondersteuning geniet dan de GTX modellen.

Ik ben nog steeds benieuwd welke specs belangrijker zijn: meer RAM, een hogere clock, meer shaders, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
HappyChainsaw schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:58:
Specifically with the Mercury Playback Engine, when working with more than three layers, only Quadro will accelerate the entire project on the GPU. GeForce products will only accelerate layers 1 – 3, with any additional computation falling back to the CPU.
Die limiet schijnt weggenomen te zijn met de 5.0.1 update, tenminste als ik de mensen in deze thread mag geloven:
After the update I can also confirm that I can stack more than 3 layers with accellerated effects without having to render. I've got 5 layers with various effects and scaling, opacity, colour correction which plays back smoothly, then as I add more layers, render bars stay yellow but playback slowly degrades. I have a GTS 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355724

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:33:
Ik ben nog steeds benieuwd welke specs belangrijker zijn: meer RAM, een hogere clock, meer shaders, etc.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.

Ik heb zelf nu de GTX 470 besteld, die momenteel nog niet officieel ondersteund is, maar wel zou moeten werken met de soft-tweak. Daarbij heb ik berichten gelezen dat de GTX 470 en 480 waarschijnlijk nog officieel ondersteund zouden worden.

Die update klinkt wel goed, als hij met een GTS 250 5 layers kan draaien, dan zal de het GTX 2xx / 4xx wel nog meer power leveren.

Ik ben eens benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Nu las ik net review in nieuwste Pcm van Adobe premiere dat ie hardware acceleration support heeft alleen geldt dit alleen voor Nvidia reeks
Supported NVIDIA graphics cards for GPU acceleration

* Quadro CX (Windows)
* Quadro FX 3800 (Windows)
* Quadro FX 4800 (Windows and Mac OS)
* Quadro FX 5800 (Windows)
* GeForce GTX 285 (Windows and Mac OS)
Nu vraag ik me af waarom geen Ati? open cl dat was toch de toekomst volgens Amd/Apple ? Nu gebruik ik veel Premiere cs5 en als je geschikte kaart hebt heb je aardig veel meer mogelijkheden 8 sporen in avhdc !!!!! Nu is mijn vraag heeft het zin om nog een gtx 285 te halen(die end of life) of zal er ooit update komt voor Ati ondersteuning?

Quadro begin ik niet aan want ik wil ook wel eens een beetje gamen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik gok van niet, Adobe heeft er nogal een handje van om uitsluitende deals te sluiten met fabrikanten.

Een tijdje terug, ik weet niet hoe het nu zit, vereiste AE & Premiere altijd de nieuwste SSE-versie. AMD liep daarmee altijd achter, alleen hun spiksplinternieuwste dure processoren hadden dezelfde SSE. Ik had toen een jaar oude AMD-processor, en toen weigerde Premiere domweg op te starten vanwege zoiets niet-essentieels, daarmee Intel voortrekkende.

Het lijkt me dat het hier weer zo'n deal betreft, al kan ik me daarin vergissen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
TerraGuy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:11:
Ik gok van niet, Adobe heeft er nogal een handje van om uitsluitende deals te sluiten met fabrikanten.

Een tijdje terug, ik weet niet hoe het nu zit, vereiste AE & Premiere altijd de nieuwste SSE-versie. AMD liep daarmee altijd achter, alleen hun spiksplinternieuwste dure processoren hadden dezelfde SSE. Ik had toen een jaar oude AMD-processor, en toen weigerde Premiere domweg op te starten vanwege zoiets niet-essentieels, daarmee Intel voortrekkende.

Het lijkt me dat het hier weer zo'n deal betreft, al kan ik me daarin vergissen.
Het is zo jammer dat er zo weinig aanbod is :/ Welke video pakket maakt er gebruik van Ati hardware :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en zou daar graag ook hardwarematige ondersteuning voor de mercury playback engine willen hebben.

Ik krijg alleen bar weining informatie te vinden over de mobile varianten van de g-forces in combinatie met MPE.

Iemand een idee van af welke versie nummer MPE wordt ondersteund voor mobile grafische kaarten?....

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45
Voor eventuele geinteresseerden:

Heb vandaag een 1GB GT 240 geinstalleerd, alsmede Adobe Premiere CS5 and the "hack" toegepast. Premiere bevestigde in de project settings gelijk dat GPU acceleration werd toegepast.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, Nissan Leaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Ik werk inmiddels ook met CS5 en heb als aanvoerbron een GoPRO HD. Ik heb een Q6600@3.8ghz en 6gb ram en ik vind hem te traag, wachten is niet mijn sterkste kant. ;)

Premiere ondersteund mijn videokaart niet, 8800GTS met 320mb ram, en ik wil daarom een andere aan gaan schaffen. Een GTX 470 lijkt me de beste prijs/kwaliteit te hebben. Echter ben ik wel benieuwd hoeveel het uitmaakt, kwa renderen, maar ook kwa previewen. Hoeveel gaat mij dit opleveren en zijn er ergens nog wat vergelijkingen hiervan.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Heb recentelijk een GTX 460 gekocht en daar zojuist de hack op losgelaten, en dat merk ik onmiddellijk: een AE-comp via Dynamic Link bleef eerder blurry alsof er een rare antialiasing aanstond, maar sinds de hack ziet het eruit zoals het hoort. Op zich is dat best storend, zo is het net alsof de software gecrippled is zonder specifieke hardware. Ik hoop dat ik het ook voor elkaar krijg zonder de Mercury engine een behoorlijke preview te krijgen.
Verder heb ik nog niet veel getest omdat de hack pas een kwartier draait hier. Een GoPro zit nog in de post, als die binnen is zal ik eens kijken wat het allemaal kan.

Anoniem: 374390

hfos schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:34:
[...]

Die limiet schijnt weggenomen te zijn met de 5.0.1 update, tenminste als ik de mensen in deze thread mag geloven:

[...]
Ik heb net de update geinstalleerd en de limiet is er af!
Maar merk weinig verschil als ik meer dan 3 tracks gebruik.
4k footage word ook ondersteunt alleen met meerdere effecten erop heeft hij het moeilijk.

Verwijderd

Anoniem: 374390 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:36:

Ik heb net de update geinstalleerd en de limiet is er af!
Maar merk weinig verschil als ik meer dan 3 tracks gebruik.
4k footage word ook ondersteunt alleen met meerdere effecten erop heeft hij het moeilijk.
Tsja, het zal afhangen van welke kaart je hebt hoeveel effecten je kaart nog hardwarematig kan versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Kleine update. Deze pagina wordt regelmatig van updates voorzien m.b.t. real life ervaringen met Premiere Pro CS5, MPE, CUDA en diverse nVidia kaarten.

Paar van hun conclusies en aanbevelingen (prestaties in Premiere Pro CS5):
  • DDR5 vs DDR3 VRAM kan tot 45% in rendertijd schelen.
  • De MPE schakelt pas de hardwareversnelling in vanaf minimaal 896 MB VRAM (volgens mij echter al bij 765) en minimaal 96 CUDA cores.
  • Tussen een GT240 (met 96 CUDA cores) en een GTX470 (448 CUDA cores) zit niet veel prestatieverschil. De kloksnelheid van de CPU en het aantal CPU cores vormen al veel eerder een bottleneck.
  • Puur voor de prestaties in PPro heeft het geen zin om te investeren in iets duurders dan een GT240 met 1 GB DDR5. Bijvoorbeeld deze van € 86. Dan kan je de rest investeren in meer RAM en een snellere CPU met meer cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
@HappyChainsaw: Fijne pagina, een voor de bookmarks. En met name die laatste twee punten zijn behoorlijk stuitend.

[ Voor 6% gewijzigd door hfos op 23-11-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige tip. Zal ongetwijfeld ook wel eea in opgenomen vermogen schelen.

Even voor de duidelijkheid: het betreft dus DDR5 geheugen op de videokaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Ja, ik vond het wel verrassend. DDR5 is inderdaad de sleutel. Die GT240's met minimaal 1 GB DDR5 zijn niet breed gezaaid. Er staan er slechts zes in de PW en allemaal wat lastiger leverbaar.

Het betreft natuurlijk een momentopname. Zodra Adobe in de toekomst de MPE nog verder weet te verbeteren, bijvoorbeeld door CUDA nog beter in te kunnen zetten voor CPU ontlastende zaken, kan het plaatje weer totaal anders worden. En de conclusies gaan alleen op voor Premiere Pro CS5, andere software kan nu natuurlijk al veel profijt van een zwaardere videokaart hebben.

Edit:

Wat harde cijfers over de relatie tussen frame size en MPE hw-acc:
CUDA acceleration:

Whether a frame can be processed by the CUDA hardware acceleration portion of the Mercury Playback Engine depends on the size of the frame compared to the amount of GPU memory.

To be processed by the CUDA hardware acceleration, a frame requires ((widthxheight)/16,384) megabytes.

If that value exceeds the available memory, Premiere Pro will use the CPU only for rendering of the current segment.

This means that some images will not use CUDA acceleration on some cards but will on others.

For example, one image size from a Canon T2i is 5184×3456. Doing the math, this requires 1,094MB, which just exceeds the 1GB available on the Quadro FX 3800, but is still within the 1.5GB of the Quadro FX 4800.

[ Voor 45% gewijzigd door HappyChainsaw op 25-11-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Even een schopje.

Na een update van Adobe voor Premiere Pro werkte het bij mij niet meer.
Dat vond ik op zich niet zon probleem omdat ik er weinig gebruik van maakte.
Vandaag toch maar weer kijken of ik het draaiende kon krijgen en dat is gelukt.

Eerst gaf GPUSniffer aan dat mn driver te oud was.
Bij nVidia de laatste driver gedownload en geinstalleerd.
Toen de hack weer toegepast en de optie was weer beschikbaar.

Maar ik merk nu wel dat het minder stabiel is dan voorheen.
Bij de eerste keer dat ik deze hack deed heb ik verschillende projecten kunnen doen zonder problemen.
Nu heb ik vandaag na het installeren van de laatste drivers en hack binnen 10 minuten een crash gehad op het nVidia stuurprogramma :(

Eens kijken hoe het zich verder houdt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 18:57

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb de hack ook uitgevoerd op een Gigabyte Nvidia GeForce GTX 460 (1GB) , draait als een trein ;-)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even naar de lijst met ondersteunde kaarten gekeken en er is nog steeds nog geen update met betrekking tot ondersteunde kaarten:

http://www.adobe.com/products/premiere/systemreqs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik zit naar een opname van een webinar "Optimizing for performance: Adobe Premiere Pro and After Effects" te kijken door o.a. Todd Kopriva. Hij heeft ook alle links aangeleverd die in het filmpje worden aangehaald, zoals naar een thread op de Adobe Forums die hij is gestart getiteld "Mercury, CUDA, and what it all means" en Premiere Pro Benchmark for CS5 waar je een project file kunt downloaden waarmee je de performance van PPro op je systeem kunt testen. Ik zit laatstgenoemde nu (op het werk) te downloaden, ben benieuwd wat de resultaten zijn, met name t.o.v. mijn werkstation thuis en m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Met update van Premiere Pro CS5.5 naar versie 5.5.2 is het aantal voor MPE officieel ondersteunde videokaarten groter geworden. Naast de Quadro's zitten er nu ook twee redelijke gamekaarten uit de 500 serie tussen:

GeForce GTX 285
GeForce GTX 470
GeForce GTX 570
GeForce GTX 580
Quadro CX
Quadro FX 3700M
Quadro FX 3800
Quadro FX 3800M
Quadro FX 4800
Quadro FX 5800
Quadro 2000
Quadro 2000D
Quadro 2000M
Quadro 3000M
Quadro 4000
Quadro 4000M
Quadro 5000
Quadro 5000M
Quadro 5010M
Quadro 6000
Tesla C2075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
is het renderen van final project nu net zo mooi als je laat renderen met cpu? Vraag ik me wel eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:06
Amdwarrior schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:34:
is het renderen van final project nu net zo mooi als je laat renderen met cpu? Vraag ik me wel eens af.
Het renderen van het project gaat altijd met de CPU, de GPU helpt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
omdat de kwaliteit gewoon te slecht is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Amdwarrior schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:26:
omdat de kwaliteit gewoon te slecht is ?
Nee, omdat de GPU alleen gebruikt wordt voor de Mercury Engine (afspelen/weergave). Renderen gaat altijd met de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik wacht nog steeds op een programma die het via gpu kan renderen scheelt weer zoveel tijd. maar dan zou de kwaliteit ernstig onder lijden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Amdwarrior schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:23:
Ik wacht nog steeds op een programma die het via gpu kan renderen scheelt weer zoveel tijd. maar dan zou de kwaliteit ernstig onder lijden toch?
Waarom denk je dat de kwaliteit daaronder zou lijden? Als ik m'n video's afspeel in de timeline (met de Mercury Engine dus) dan is dat hetzelfde als de uiteindelijke video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
nou kijk maar eens naar video genconded via gpu of via cpu zit wel degelijk verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Het zou niet uit mogen maken. Het is mij ook nog nooit opgevallen.

Misschien zie je verschil doordat je renderinstellingen niet op 'Maximum Render Quality' en 'Render at maximum bit depth' staan?

Een andere verklaring kan zijn dat de mediaplayer die je gebruikt bij het afspelen zelf nog van alles aan directshow filters toevoegt. Vaak ook nog afhankelijk van je hardware. Media Player Classic HC en CoreAVC 2 i.c.m. DXVA kunnen bijvoorbeeld een beruchte stoorzender zijn op sommige systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

GerardHenninger schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:25:
[...]

Waarom denk je dat de kwaliteit daaronder zou lijden? Als ik m'n video's afspeel in de timeline (met de Mercury Engine dus) dan is dat hetzelfde als de uiteindelijke video.
Mega kick. Maar als ik bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/9 na sla, dan maakt het gruwelijk veel uit of ik mijn video met de CPU, een nvidia GPU, of AMD GPU transcode. Ik weet niet wat premiere allemaal kan, maar het lijkt me dat je de rendering van je 'final product' het liefst op de CPU wilt doen. Dan maar wat langer wachten. In het geval van transcoding in het artikel van anandtech maakt nvidia een heel duidelijke trade-off tussen snelheid en kwaliteit.
Pagina: 1