klaasbram schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:56:
Het onnodige linksrijden zie ik en alle merken en klasses wel voorbij komen. Ook in de diverse leeftijdscategorieën.
Maar het punt over het gebruiken van de knipper lichten valt mij op dat hoe duurder de auto des te minder het word gebruikt. Alsof het lampje vervangen een vermogen kost en ze daarop iets proberen te besparen.
In de algemeenheid vind ik ook dat er nog steeds weinig de richting aanwijzer word gebruikt bij het verlaten van de rotonde. OK ik doe het ook niet altijd maar dan ben ik me er wel bewust van en is er geen omliggend verkeerd aanwezig.
Vraagje, wat is erger? Niet gebruiken, of weken/maanden niet doorhebben dat een lampje kapot is?
Bij oude gebakjes met vooral vrouwen erin, zijn meestal wel 1 of meerdere lampen kapot... Of zoals ik laatst tegenkwam, van alle remlichten (links en rechts en een stuk of 7 kleine in het 3de remlicht) werkte alleen de rechter...
Ik heb in ieder geval niet dat bepaalde auto's mij opvallen als aso. Bij elk merk zie ik dat de bestuurder stelselmatig de richtingaanwijzers vergeet, ongeacht merk, type en leeftijd. Ook linksplakken zie ik bij elke merk. 1 heel groot verschil, als het een BMW/Merc/Audi is, rijdt die vrijwel altijd veel harder dan toegestaan en heb ik er geen last van. Erger zijn Priussen (of andere auto's) die met de vmax-10km/u links blijven plakken, terwijl er ruimte rechts is. Daar heb ik dus wel last van.
Ter verdediging, ik sluit mij aan bij Tom. Ik rij bijna 5 jaar BMW nu. Helaas niet geheel schadevrij (ik heb een aanrijding gehad met een motor van het type dat ook doorspekt is van vooroordelen en helaas was dit een exemplaar dat ze bevestigde...). Ik geef 99,9999% van de tijd richting aan. De enige momenten dat ik het niet doe, is omdat op dat moment door externe factoren er even geen tijd voor was (moeten uitwijken bijv.), ik geef zelfs richting aan als de weg een haakse bocht maakt, maar ook rechtdoor lijkt te gaan. Zo betrap ik mezelf er nog steeds op dat ik na 4 jaar bij een bepaalde bocht vlak bij mijn huis nog steeds richting aangeef, terwijl je echt maar 1 kant op kan
Bumperkleven doe ik niet aan, tenzij het een erg hardnekkig exemplaar van linksklever is (midden in de nacht op een lege A12 links rijden...), samen met een knipper met groot licht. Rechts inhalen is eigenlijk helemaal uit den boze.
Al met al maak ik me alleen schuldig aan 1 vooroordeel van BMW's, namelijk dat ik altijd wel vmax + 10km/u rij (hoewel dat nu ook steeds minder wordt, sinds ik een Cabrio rij). En als ik om me heen kijk, gaat dat eigenlijk wel op voor de meeste auto's om mij heen.
Dus ik vrees dat Robbie T last heeft van vooral gedrag onthouden dat de vooroordelen bevestigd en de brave jongens vergeet (net als vrijwel elke niet-motorrijder heeft met motorrijders).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier