De gemiddelde audi, BMW en Mercedes rijder

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 19.030 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 19:59
Het valt me vaak op dat de gemiddelde BMW, Audi of Mercedes rijder vaak het gevoel lijkt te hebben dat er voor hen speciale verkeersregels gelden. De richtingaanwijzer lijkt optioneel bij het accessoirepakket. Er zijn twee parkeerplekken voor deze merken en blijkbaar hoeven ze ook maar de helft van de wegenbelasting te bepalen gezien hoe vaak ze onnodig links blijven rijden.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit toch kan? Denk zelf soms wel eens dat het te maken heeft dat deze mensen zich een beetje het "mannetje/vrouwtje" voelen, omdat ze in een wat duurdere auto rijden en daardoor wat "arroganter" zijn (niet helemaal het juiste woord). Maar het valt me toch op dat dit bij bestuurders van deze merken vaker gebeurt dan bij andere merken.

Disclaimer: Ik wil absoluut niet aangeven dat ELKE bestuurder van een Audi, Mercedes of BMW zo is! Want dat is namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mwah, ik zou het verder willen doortrekken naar VW (vooral de Golf) en tegenwoordig ook die kleine Aygo/C1/107 die massaal een linkerbaanabbonement lijken te hebben.

ps, check je topictitel.. BWM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

beany

Meeheheheheh

Robbie T schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:39:
Disclaimer: Ik wil absoluut niet aangeven dat ELKE bestuurder van een Audi, Mercedes of BMW zo is! Want dat is namelijk niet zo.
Wat mij betreft is het wel zo, tot het tegendeel bewezen is. Ik ben namelijk nog geen normale Audi, Mercedes of BMW bestuurder tegen gekomen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Ik heb echter het gevoel dat het vaak eerder om zakenlui c.q. leaserijders gaat welke altijd op tijd moeten zijn, maar tevens altijd te laat weggaan en daardoor altijd voorrang MOETEN hebben. Daarnaast lijkt het er ook op dat deze mensen geen autoverzekering hoeven te betalen, maar gewoonweg ALLES vergoed krijgen.

Maar goed [/vooroordeel] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:03

Matis

Rubber Rocket

shameete schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:44:
mwah, ik zou het verder willen doortrekken naar VW (vooral de Golf) en tegenwoordig ook die kleine Aygo/C1/107 die massaal een linkerbaanabbonement lijken te hebben.
Dat moet ik zijn geweest, een beetje die stropdassen in hun lease-wagens van de linkerbaan drukken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:32
shameete schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:44:

ps, check je topictitel.. BWM :?
En alle bestelbusjes. :+

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42
Ik denk dat de mensen die zo acteren als jij stelt vooral opvallen. Ik zie ook Audi, BMW en Mercedes rijders die perfect rijden, echter de slechte vallen altijd meer op. Interessanter zijn soms de Vogelaarwijk rijders in deze auto's. :?

Leuk om te doen bij de linkerbaan drukkers is: Net doen of je op de rechterbaan gaat rijden (knipperlicht netjes aan), en dan op het laatste moment, oh nee toch niet (knipperlicht weer netjes aan). Gevaarlijk en wellicht strafbaar, maar als je die gasten zichzelf dan opziet vreten. Priceless! :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 15-08-2011 22:57 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:51
Lekker boeiend. Dit is gewoon weer het zoveelste 'ik erger mij aan de linksrijders en de knipperlichtloze auto's' topic. Ik kan me je frustratie goed voorstellen hoor, daar niet van! Nofi :)

Het is gewoon vervelend dat dit gebeurt, maar wat kan je er aan doen? Niet veel. Kijk in de andere topics over manieren waardoor je misschien kan seinen. Verder gewoon een lekker muziekje op en niet ergeren. Heel erg moeilijk, I know, maar als het eenmaal lukt rijdt het veel relaxter.

En het scheelt dat ik per uur wordt betaald, dus dan rijd dat nog eens een stuk relaxter :+

[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 15-08-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Het onnodige linksrijden zie ik en alle merken en klasses wel voorbij komen. Ook in de diverse leeftijdscategorieën.

Maar het punt over het gebruiken van de knipper lichten valt mij op dat hoe duurder de auto des te minder het word gebruikt. Alsof het lampje vervangen een vermogen kost en ze daarop iets proberen te besparen. 7(8)7
In de algemeenheid vind ik ook dat er nog steeds weinig de richting aanwijzer word gebruikt bij het verlaten van de rotonde. OK ik doe het ook niet altijd maar dan ben ik me er wel bewust van en is er geen omliggend verkeerd aanwezig.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 15:27

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Richtingaanwijzers zijn tegenwoordig optioneel bij alle merken volgens mij. Maar asociaal rijgedrag is iets wat onder alle merken en types te schuiven is. Veel mensen schijnen gewoon hun rijbewijs bij drie pakjes boter te hebben gekregen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:18

Nitai

Live the life you love.

Ach, als het een mooie Audi, BMW of Mercedes is, dan ga ik graag uit de weg hoor. Kan ik de auto ook van achteren bewonderen :)

Maar ik kom ook gewoon genoeg mensen tegen die normaal rijden. Zo bijzonder is het niet meer dat je een Audi/BMW of Mercedes rijdt hoor?

De vorige keer had ik een Audi A6 achter me die heel erg haast had, ik ging uit de weg, en ik kreeg gewoon een bedankje van de beste man. Veel schoot hij uiteindelijk niet op door de stoplichten, maar even later zag ik dat hij het parkeerterrein van het ziekenhuis opscheurde.

Toen was ik toch wel blij dat ik hem langs had laten gaan, wie weet wat die minuten voor impact hebben gehad.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mijn, als BMW rijder, totaal objectieve mening is het gewoon jaloezie :+

90% van de weggebruikers lijkt niet te weten hoe het moet. Dat het jouw wat meer opvalt bij premium Duitse bakken omdat ze daarmee een bij jou bestaand vooroordeel bevestigen betekend natuurlijk niet dat zij ook de enige weggebruikers zijn die zich misdragen.

Ik heb iig nooit last van BMW's die me op de linkerbaan in de weg zitten O-)

Zelf vallen mij vooral Priusen op. Gooien hem overal zomaar tussen alsof zij meer rechten hebben omdat zij zo bewust bezig zijn. Bewust bezig voor de bijtelling...

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 15-08-2011 23:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ach jee wat is het toch met die linkerbaanrijdersergernis topics de laatste tijd. Niet iedereen heeft zin om altijd maar netjes 100 te rijden als je 100 mag. Ga gewoon ff aan de kant voor dat soort mensen en bespaar jezelf een hoop ergernis.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Matis schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:49:
[...]

Dat moet ik zijn geweest, een beetje die stropdassen in hun lease-wagens van de linkerbaan drukken.
durf je wel, met je 1.0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik denk dat als je een grondig onderzoek zou doen, er best interessante verbanden te leggen zijn tussen auto/leeftijd/rijgedrag/functie/achtergrond. Wat me het meest verbaast is dan eigenlijk toch de eeuwige neiging om eventuele verbanden in een trend te projecteren op het individu.

Het is niet : Als je BMW rijdt, ben je een aso. En dat geldt voor zovele dingen.

Ik rij buiten de bebouwde kom (vMax + 30%) - 24 sinds ik er een sport van maak zuinig te rijden. Let wel, zuinig rijden meer wel op max optrekken tot vMax bereikt is, en goed anticiperend op verkeer. Vroeger in de leaseauto ging het wel wat vlotter, maar wel met fatsoen. En wat mij eigenlijk opgevallen is...

Het weggedrag nu is zoveel beter dan 10 jaar geleden. Ja, sommigen stomen je voorbij, sommigen kruipen in de kofferbak of halen in waar het niet mag. Maar als ik terugdenk aan het gejakker 10 jaar terug dan valt me met name op dat er zoveel meer mensen rustig zijn gaan rijden. En ik ben er ook achter dat zelf rustig rijden ook rustig is voor jezelf ;)

Hoofdzaak blijft goed kijken en anticiperen. Iemand die haast denkt te hebben lekker laten gaan, iemand in de kofferbak een seintje geven als het vrij is om in te halen. Maar al met al... Zit er naar mijn smaak toch in het algemeen verbetering in. Excessen zullen er altijd wel zijn, maar da's geen maatstaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik hou wel van doorrijden, maar ik geef altijd richting aan, bied mensen ruimte die naar links willen en ga direct naar rechts zodra het kan. Ik haal ook alleen rechts in als het niet anders kan, bijvoorbeeld omdat ik anders hard moet remmen. Als het nodig is, ga ik drie banen naar links om in te halen en daarna weer drie banen terug naar rechts.
Sinds ik Audi rijd, merk ik wel dat mensen sneller voor me aan de kant gaan :P dat was met ander auto's toch opvallend minder. Je ziet aan de voorkant ook niet dat het 'maar' een A1 is, ik merk in ieder geval geen verschil met toen ik nog een A3 had.

En ja ik ga eerlijk gezegd zelf ook eerder aan de kant voor een Audi / BMW dan voor een Chevrolet Matiz.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

fsfikke schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:07:
Volgens mijn, als BMW rijder, totaal objectieve mening is het gewoon jaloezie :+

90% van de weggebruikers lijkt niet te weten hoe het moet. Dat het jouw wat meer opvalt bij premium Duitse bakken omdat ze daarmee een bij jou bestaand vooroordeel bevestigen betekend natuurlijk niet dat zij ook de enige weggebruikers zijn die zich misdragen.

Ik heb iig nooit last van BMW's die me op de linkerbaan in de weg zitten O-)
Jij bent diegene die op de linkerbaan al toeterend mensen inhaalt? :+

Ik moet zeggen dat het asociale rijgedrag nogal verschilt met welke auto je rijd... Als ik 125 rij in onze Ka dan word ik overal gedrukt en bijna aan de kant gereden... Ook als ik mensen inhaal die netjes 118 rijden willen ze persé mij inhalen. Dit is ongeacht merk. Alleen moet het een grotere auto zijn. Klasse Mondeo/Vectra/Laguna. Echt ontzettend irritant en storend want ik kom net zo hard mee als de rest en rij ook netjes links bij het inhalen. Weet wel goed waar mijn knipperlicht zit en al dat soort dingen.

Als ik daarentegen datzelfde rijgedrag vertoon in onze Mondeo Station is het een heel ander verhaal. Bijna niemand die echt gaat drukken. Mensen die netjes meerijden in plaats van mij moeten inhalen en ga zo maar door...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 21:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dat verschil van een Ford Ka en een grotere auto is heel herkenbaar. Eerder (school / stage etc) nam ik nog wel geregeld mijn moeder dr auto mee (Yaris, tegewoordig een nieuwe Ka) mee, en heb je echt last van mensen die je perse weer in wilde halen, je half vd weg drukken etc. Precies zoals Touchdomex dit omschrijft.

Het rijden van een grotere auto helpt ook Ka als je op bepaalde punten afrij. Als je ongeveer tegelijk op een versmalling afkom remt niemand voor een Ford Ka, met een 3 / 5 serie is dit absoluut anders.

Overigens gebruik ik altijd netjes mijn knipperlichten, ga netjes naar links en druk niet alle hybride rijders van de weg ;). Overigens zijn er 2 catagorien Prius rijders, Zei die hem kopen om daadwerkelijk zuinig te rijden, en zei die hem puur om de 20% bijtellig hebben (en gewoon 140 op de autobaan rijden, waarbij het nut van de accu's volgens mij verwaarloosbaar is).

[ Voor 37% gewijzigd door Tortelli op 15-08-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik rij nu een jaar of vijf BMW.
Paar dingen over mij en wat mij is opgevallen:
- Ik rijd buiten de bebouwde kom regelmatig boven de snelheidslimiet.
- Daarom ook vaak op de linkerbaan. Maar nooit onnodig links.
- Een auto met bovengemiddeld vermogen nodigt meer uit tot hard rijden (maar ligt stabieler op de weg en remt ook beter!). Sommige mensen hebben een ander referentiekader, als dat een Kadett 1.2 uit '88 is moet je eerst gaan rijden met een moderne Duitse auto alvorens daar een mening over te vormen.
- Bumperkleef bij linkshangers nooit, maar ga er na verloop van tijd rechts langs (mits mogelijk zonder gekke capriolen, ondanks dat het niet mag).
- Eigenaren van een Audi, BMW of Mercedes zullen daardoor harder rijden en dankzij xenon/led ook meer opvallen.
- Daardoor hebben veel mensen er een hekel aan. Zeker het type 'schoolmeester' dat je erop wil wijzen (dan is het merkje een soort rode lap voor een stier).
- Diezelfde mensen missen zelf elk fatsoen om iemand op een normale manier erop aan te spreken.
- Gebruik zelf altijd richtingaanwijzer (vaak ook als het eigenlijk niet nodig is).
- Laat mensen en vrachtwagens er netjes tussen bij invoegen. Idem bij zebrapad.
- Gebruik de hele invoegstrook (ook bij ritsen, waarbij Nederlanders je als aso bestempelen omdat ze dat niet begrijpen).
- Incidenteel een verkeersboete vind ik niet erg. Is een bewust risico dat ik neem. Daar hoeven andere weggebruikers mij niet op te wijzen.
- Nu 9 jaar m'n rijbewijs met gemiddeld 30k km/jaar en 0 schades.
- Maar ervan bewust dat het iedereen kan overkomen en ik dankzij snelheid wat meer risico's neem dan strikt noodzakelijk.

Ik ben in de auto vast geen modelburger, maar vind mezelf geen aso (zal niet bumperkleven, middelvingers opsteken, andere weggebruikers niets gunnen, door de bebouwde kom scheuren etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 15:06
Is mij nooit opgevallen dat sommige type auto's meer aso rijders hebben (op oude BMW 3 series na). Wat mij wel opvalt is dat heel veel mensen anders naar je gaan kijken als je in een duurdere auto zit.

Een aantal maanden terug reed ik nog in een Megan Coupe uit 1999
- Ik kreeg bijna tot nooit voorrang als ik dat had
- kreeg geen ruimte om tijdens files te kunnen ritsen vanuit in de invoegstrook
- mensen die je af snijden

Nu rij ik een Nissan 350Z en al die bovenstaande klachten zijn verdwenen. Het enigste wat ik nu heb is dat iedereen mij wilt inhalen om daarna weer af te remmen.

Maar om nu te zeggen dat het meer Duitse automerk rijders zijn dan bijv Franse auto's kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

klaasbram schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:56:
Het onnodige linksrijden zie ik en alle merken en klasses wel voorbij komen. Ook in de diverse leeftijdscategorieën.

Maar het punt over het gebruiken van de knipper lichten valt mij op dat hoe duurder de auto des te minder het word gebruikt. Alsof het lampje vervangen een vermogen kost en ze daarop iets proberen te besparen. 7(8)7
In de algemeenheid vind ik ook dat er nog steeds weinig de richting aanwijzer word gebruikt bij het verlaten van de rotonde. OK ik doe het ook niet altijd maar dan ben ik me er wel bewust van en is er geen omliggend verkeerd aanwezig.
Vraagje, wat is erger? Niet gebruiken, of weken/maanden niet doorhebben dat een lampje kapot is?
Bij oude gebakjes met vooral vrouwen erin, zijn meestal wel 1 of meerdere lampen kapot... Of zoals ik laatst tegenkwam, van alle remlichten (links en rechts en een stuk of 7 kleine in het 3de remlicht) werkte alleen de rechter... :X

Ik heb in ieder geval niet dat bepaalde auto's mij opvallen als aso. Bij elk merk zie ik dat de bestuurder stelselmatig de richtingaanwijzers vergeet, ongeacht merk, type en leeftijd. Ook linksplakken zie ik bij elke merk. 1 heel groot verschil, als het een BMW/Merc/Audi is, rijdt die vrijwel altijd veel harder dan toegestaan en heb ik er geen last van. Erger zijn Priussen (of andere auto's) die met de vmax-10km/u links blijven plakken, terwijl er ruimte rechts is. Daar heb ik dus wel last van.

Ter verdediging, ik sluit mij aan bij Tom. Ik rij bijna 5 jaar BMW nu. Helaas niet geheel schadevrij (ik heb een aanrijding gehad met een motor van het type dat ook doorspekt is van vooroordelen en helaas was dit een exemplaar dat ze bevestigde...). Ik geef 99,9999% van de tijd richting aan. De enige momenten dat ik het niet doe, is omdat op dat moment door externe factoren er even geen tijd voor was (moeten uitwijken bijv.), ik geef zelfs richting aan als de weg een haakse bocht maakt, maar ook rechtdoor lijkt te gaan. Zo betrap ik mezelf er nog steeds op dat ik na 4 jaar bij een bepaalde bocht vlak bij mijn huis nog steeds richting aangeef, terwijl je echt maar 1 kant op kan 8)7
Bumperkleven doe ik niet aan, tenzij het een erg hardnekkig exemplaar van linksklever is (midden in de nacht op een lege A12 links rijden...), samen met een knipper met groot licht. Rechts inhalen is eigenlijk helemaal uit den boze.

Al met al maak ik me alleen schuldig aan 1 vooroordeel van BMW's, namelijk dat ik altijd wel vmax + 10km/u rij (hoewel dat nu ook steeds minder wordt, sinds ik een Cabrio rij). En als ik om me heen kijk, gaat dat eigenlijk wel op voor de meeste auto's om mij heen.

Dus ik vrees dat Robbie T last heeft van vooral gedrag onthouden dat de vooroordelen bevestigd en de brave jongens vergeet (net als vrijwel elke niet-motorrijder heeft met motorrijders).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:03

Matis

Rubber Rocket

Jazeker. Doordat het gewicht van die karretjes gelijk is aan een schoenendoos, zijn ze op de eerste meters verradelijk snel :+
Ik heb er ook 163km/h (volgens TomTom) mee gereden in Duitsland. Wel wind mee overigens. Helaas was het verbruik met 1 op 8 toen wel schandalig hoog. Normaal per tank ongeveer 1:19 :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb de nodige BMW's versleten, maar ook Renault, Honda, Seat, Audi en momenteel beschik ik over een Mercedes en een Citroën. In alle auto's rijd ik hetzelfde. Dat is over het algemeen harder dan toegestaan, maar wel met mensen de ruimte geven bij invoegen, netjes knipperen bij snelweg afslagen en rotondes en afslaan en dergelijke. Als er echter linksplakkers zijn (bij voorkeur strak toegestane snelheid of nog beter, eronder) ga ik daar inderdaad lekker rechts voorbij, ook al mag dit niet. Het maakt mij dan echt niet uit of ik op dat moment in mijn Citroen Xantia Break of mijn Mercedes C280 zit.

Kortom, ik ben een doorrijder en overtreed wel eens een wet hier en daar, maar wel met inachtneming van mijn mede-weggebruiker. Ik heb wel altijd bovenmodaal gemotoriseerde auto's gereden, omdat ik nu eenmaal van opschieten houd. Bumperkleven doe ik niet aan. (Behalve als zo'n mongool hem van rechts opeens weer eens voor mijn neus knalt, maar dat is dan niet mijn schuld.)

Ja, mensen vinden mij vast wel eens een aso omdat ik harder rij dan toegestaan, maar dat zijn dan dezelfde mensen die over het algemeen op de snelweg een vrachtwagen met 110 inhalen, dus hun mening zal mij aan mijn reet roesten.

Oh ja, ik knipper ook wel eens niet, maar dan is er ook geen ander verkeer in de buurt.

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-08-2011 01:16 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Het hangt een beetje van de auto af en waar ik rijd.

Voor de nieuwe BMW 5 serie ga ik altijd aan de kant :9~
Wat een uber stoere bak met klasse is dat zeg!

Die vaagt de complete concurrentie weg! Dat ding straalt te minste echt klasse uit. De mercedes en audi zijn wel mooi, maar doen het op één of andere manier niet voor mij. De E is gewoon groot en luxe en dat was het. En de Audi vind ik een veredelde VW... Heel dat VAG moet wat meer scheiding maken tussen de merken en niet alles delen.

Terwijl ik bij Golfjes vaak zoiets heb van "wacht jij maar even Sjonnie" ;)

Bij wegwerkzaamheden haal ik altijd met de vmax in en buiten wegwerkzaamheden geef ik altijd wel gas met inhalen. Plus als men op mijn bumper zit te kleven, ga ik ook tergend traag naar rechts.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:52:
Ik denk dat de mensen die zo acteren als jij stelt vooral opvallen. Ik zie ook Audi, BMW en Mercedes rijders die perfect rijden, echter de slechte vallen altijd meer op.
Dat dacht ik ook altijd, maar een paar dagen terug zat ik "vast" achter een BMW-rijder die maar 95km/u (op mijn teller) reed waar je 100 mocht en dat had ik niet zo snel verwacht van juist een BMW. En het was een recente 330 diesel, 't is niet dat hij de 100 amper aan kon ofzo ;) Blijkbaar valt het me dus toch enorm op als een BMW zich eens aan de regels houdt. Van de drie merken die de TS noemt is de gemiddelde BMW-bestuurder ook het meest agressief in het verkeer, waarschijnlijk omdat het een sportief merk is dat populair is onder jongeren. In Mercedessen rijden boeren en aannemers (vooroordeel), hoewel Audi ook een sportiever imago begint te krijgen en populair is onder zakelijke rijders vanwege het wat meer ingetogen uiterlijk.
Leuk om te doen bij de linkerbaan drukkers is: Net doen of je op de rechterbaan gaat rijden (knipperlicht netjes aan), en dan op het laatste moment, oh nee toch niet (knipperlicht weer netjes aan). Gevaarlijk en wellicht strafbaar, maar als je die gasten zichzelf dan opziet vreten. Priceless! :Y)
Tsja, het heeft alleen zo weinig zin he? Als je gewoon even plaats maakt ben je de klever kwijt, net zo makkelijk. Op het moment dat ik haast heb, heb ik ook geen tijd voor dit soort getreiter.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Tortelli schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:40:

Overigens gebruik ik altijd netjes mijn knipperlichten, ga netjes naar links en druk niet alle hybride rijders van de weg ;). Overigens zijn er 2 catagorien Prius rijders, Zei die hem kopen om daadwerkelijk zuinig te rijden, en zei die hem puur om de 20% bijtellig hebben (en gewoon 140 op de autobaan rijden, waarbij het nut van de accu's volgens mij verwaarloosbaar is).
Het is 14%. Get your facts straight als je toch weer die vooroordelen op tafel wilt plempen. 140 is net zo nuttig als 120 mbt die accu's. Zelf heb ik de ct200h en rij netjes 5.9l/100km oftewel bijna 1 op 17. Toch netjes voor iemand die lekker door wil rijden op de linkerbaan en zijn hybride "misbruikt" door niet alleen op 80 wegen te gaan rijden...
Verder altijd knipperlicht. Heb zo'n hekel aan mensen die dat niet doen en dat is echt niet alleen bij aangegeven type auto's.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
thewizard2006 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:45:
Het is 14%. Get your facts straight als je toch weer die vooroordelen op tafel wilt plempen. 140 is net zo nuttig als 120 mbt die accu's. Zelf heb ik de ct200h en rij netjes 5.9l/100km oftewel bijna 1 op 17. Toch netjes voor iemand die lekker door wil rijden op de linkerbaan en zijn hybride "misbruikt" door niet alleen op 80 wegen te gaan rijden...
Verder altijd knipperlicht. Heb zo'n hekel aan mensen die dat niet doen en dat is echt niet alleen bij aangegeven type auto's.
Helemaal mee eens!

Altijd dat gezeur op lagere bijtelling dat ze de fabrieksopgave niet halen. Pffff.
Geen enkele auto haalt de fabrieksopgave bij normaal gebruik. Een hybride is nog altijd zuiniger dan een niet-hybride, ongeacht de rijstijl.

Aangezien het doel niet is de fabrieksopgave halen, maar minder uitstoot... Is het doel gewoon bereikt!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 21:35
Wat mij opvalt is dat men in Nederland zo snel op zijn/haar tenen is getrapt. In bijvoorbeeld Duitsland wordt even knipperen met groot licht als een vriendelijke waarschuwing gezien. Je gaat, zodra dat kan, aan de kant en er is verder niets aan de hand. In Nederland vat de notoire midden- of linkerbaanrijder dat direct als zeer asociaal op, terwijl hij/zij degene is die zich (vaak) niet aan de wegenverkeerswet houdt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

woutur

Klauwtjes uit!

Ik rijd behoorlijk veel (60k tot 80k per jaar) en ik kan me niet zo goed vinden in de stelling. Misschien ligt het aan het traject dat ik rij: Groningen - Utrecht. Mercedes rijders zie ik vrijwel altijd aan de rechterkant rijden, en dan nog prima aan de vmax houdend ook. BMW rijders rijden misschien ietsje harder, maar rijden over het algemeen ook rechts. Audi rijders zijn wat aggressiever op dit traject. Willen nog wel eens goed doortrappen, maar snoeihard bumperkleven dat valt ook wel weer mee.

Nou moet ik ook toegeven dat ik zelf een stevige rijder ben, en niet zoveel last heb van klevers :) Waar ik me aan erger is de nonchalance, onwetendheid, slechte inschatting of gewoon arrogantie van mensen die de linkerbaan op schieten. Ik moet regelmatig in de ankers en dan halen ze ook nog gewoon stapvoets in. Ik ben dan wel weer zo iemand die in dat soort gevallen mijn auto uit laat rijden, ook als ik redelijk dicht op de auto kom. Daarna neem ik wel weer afstand.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 19:59
Jumpman schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:52:
Ik denk dat de mensen die zo acteren als jij stelt vooral opvallen. Ik zie ook Audi, BMW en Mercedes rijders die perfect rijden, echter de slechte vallen altijd meer op. Interessanter zijn soms de Vogelaarwijk rijders in deze auto's. :?
De mensen die het niet goed doen zullen altijd eerder opvallen dan de mensen die het wel goed doen. Heb alleen wel het idee dat het percentage die het niet goed doet, hoger ligt dan bij andere merken.
Nitai schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:01:
Ach, als het een mooie Audi, BMW of Mercedes is, dan ga ik graag uit de weg hoor. Kan ik de auto ook van achteren bewonderen :)
Ongeacht het merk ga ik aan de kant voor je als ik er zelf geen hinder van ondervind. Noway dat ik eerder voor je aan de kant ga. En als er geknipperd word met de lampen kunnen ze er nog wat langer achter blijven hangen.
Widow schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:09:
Ach jee wat is het toch met die linkerbaanrijdersergernis topics de laatste tijd. Niet iedereen heeft zin om altijd maar netjes 100 te rijden als je 100 mag. Ga gewoon ff aan de kant voor dat soort mensen en bespaar jezelf een hoop ergernis.
Ik rij zelf ook niet altijd 100 netjes. Integendeel, maar dat betekent niet dat ik daarom maar onnodig links moet gaan rijden. Er gelden niet in een keer andere regels als je harder rijdt dan 100 ofzo.

Het kan best zo zijn dat ik vooroordelen heb en dat nu bevestigd zie omdat ik er meer op let. Van geen enkel merk is iedereen heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Touchdomex schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:12:
[...]

Ik moet zeggen dat het asociale rijgedrag nogal verschilt met welke auto je rijd... Als ik 125 rij in onze Ka dan word ik overal gedrukt en bijna aan de kant gereden... Ook als ik mensen inhaal die netjes 118 rijden willen ze persé mij inhalen. Dit is ongeacht merk. Alleen moet het een grotere auto zijn. Klasse Mondeo/Vectra/Laguna. Echt ontzettend irritant en storend want ik kom net zo hard mee als de rest en rij ook netjes links bij het inhalen. Weet wel goed waar mijn knipperlicht zit en al dat soort dingen.
Doet me denken aan dit fantastische interview met Michael Macintyre bij Topgear, deel wat jij bedoelt komt overeen met het stukje vanaf 6:10 :D _O-

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 16-08-2011 11:04 . Reden: url is wel handig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:44
Als we het dan toch over stereotype "asociale" rijders hebben, dan wil ik ook mensen aankaarten met een stationwagon. Als ik op de A6 met 130+ rij, dan komen zij er altijd nog even langs drukken. Ongeacht of het stationwagen gevuld is met bouwmateriaal of een gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb eigenlijk meer last van gefrustreerde huisvaders in hun Renault Scenic/Espace dan van opgejaagde managers in hun Audi A5. Om maar eens twee stereotypes erbij te pakken.

De eerste categorie is geneigd tot eigen rechter spelen en gunt de medeweggebruiker het licht in de ogen niet. Opzettelijk gaten dichtrijden bij het invoegen, mensen hinderen bij het inhalen en bij het minste geringste krijgt iemand een remtest.
De tweede categorie rijdt vaak te hard op de snelweg en willen nog wel eens kleven op de linkerbaan, ongeacht of hun voorligger alle ruimte heeft of in een treintje rijdt.
In mijn ogen is de eerste categorie veel hinderlijker en zelfs gevaarlijker bezig, ondanks dat ik juist hun ervan verdenk om veel te klagen over hardrijders.

Oh en mijn eigen rijstijl? In de Ibiza 124km/u op cruisecontrol en zoveel mogelijk anticiperen op het andere verkeer. Knipperlicht gebruik ik eigenlijk altijd, ook bij het wisselen van rijbaan. In de Z3 rij ik niet veel anders, misschien dat de snelheden wat hoger liggen maar dan heb je het ook wel gehad.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
tja, wij zijn recent overgestapt van een 1.4 diesel 206 naar een bmw 318d - kan niet zeggen dat onze rijstijl super is - hoewel natuurlijk de milderende factor is dat we eigenlijk er nog maar effectief 3 weken mee rijden (hij stond 1 week terug bij de garage).

Redenen:
1. op onze 206 moest je plankgas geven om vooruit te komen, bij de 318d doe je dat best niet
2. bochten op de snelweg die je met de 206 best niet boven de 60 km/u nam, doe je nu vlotjes boven de 90 (tractiecontrole staat nu op de eisen lijst voor eender welke toekomstige wagen)
3. de remmen zijn "gevoelig" beter
4. cruise control is wennen in het begin

maar veel van die dingen zijn waarschijnlijk wennen. Op zichzelf erger ik mij zelden aan andere rijders op snelwegen, al was het maar omdat ik mezelf nu niet in de top tien van beste bestuurders zou zetten. Gewoon rechts genoeg houden, zolang ik niet op een vrachtwagen zit te kijken of iemand die tegen <110 op de rechter rijstrook rijdt is het allemaal goed en wel.

laat de doodrijders links maar rijden. Alleen jammer dat de staat zo slecht is om ze te gebruiken voor het begrotingstekort op te lossen. (mijn persoonlijke suggestie is: > 50 km/u te snel - boete = onmiddelijke inbeslagename auto en verkoop per opbod, of, als het jouw auto niet is, gewoon inbeslagname tot betaling van een identiek bedrag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Widow schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:09:
Wat is het toch met mensen die een snelheidslimiet als een richtlijn zien, en dan meestal nog een richtlijn die niet voor hen geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Misschien dat die 3-merken rijders meer op de weg zitten, en zodoende wat meet 'schijt' hebben aan de gemiddelde zondagsrijder?
manzonderdas schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:31:
...
2. bochten op de snelweg die je met de 206 best niet boven de 60 km/u nam, doe je nu vlotjes boven de 90 (tractiecontrole staat nu op de eisen lijst voor eender welke toekomstige wagen)
...
Tssss, moeilijk he zonder :S
laat de doodrijders links maar rijden. Alleen jammer dat de staat zo slecht is om ze te gebruiken voor het begrotingstekort op te lossen. (mijn persoonlijke suggestie is: > 50 km/u te snel - boete = onmiddelijke inbeslagename auto en verkoop per opbod, of, als het jouw auto niet is, gewoon inbeslagname tot betaling van een identiek bedrag.)
Doe eens niet zo achterlijk? wat maakt op zijn tijd Vmax +50 nu uit zeg! Zie liever zoeen rijden dan zon debiel die op de rem hangt zodra hij een kilometer verderop een portaal op ziet lichten... :(

[ Voor 83% gewijzigd door warhamstr op 16-08-2011 13:11 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
x

[ Voor 99% gewijzigd door warhamstr op 16-08-2011 13:10 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 11:31

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MueR schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:58:
Richtingaanwijzers zijn tegenwoordig optioneel bij alle merken volgens mij. Maar asociaal rijgedrag is iets wat onder alle merken en types te schuiven is. Veel mensen schijnen gewoon hun rijbewijs bij drie pakjes boter te hebben gekregen.
Lanechanger FTW

ford rijder btw...

voormalig VW rijder :) (oldtimer scirocco)

[ Voor 8% gewijzigd door KatirZan op 16-08-2011 13:12 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DopdeDouwer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Doet me denken aan dit fantastische interview met Michael Macintyre bij Topgear, deel wat jij bedoelt komt overeen met het stukje vanaf 6:10 :D _O-
Inderdaad! :D Maar zo zit ik gelukkig niet... andere mensen daarentegen wel :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja totdat je zelf een echte BMW hebt, die wel harder kan dan 100.
Ik zie ze zelden de echte hardrijders zeker overdag in de randstad niet.
Ik reed vroeger ook altijd wat vlotter, meestal tot +30 als het ging, daarboven begonnen ze teveel te zeuren.
Als je gepakt wordt met 50 te hard heb je al hopen gezeur aan je hoofd en zeker op de A2 is 150 niet echt overdreven als het rustig is.

@fsfikke, Hij moet vast nog even wennen aan de BMW, ik had vroeger een 164 3.0V6 een auto waar je heel comfortabel 150 mee reed het geeft een hele andere snelheids beleving dan het gebakje wat ik erna had, die moest continue plankgas om een beetje door te kunnen rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door bouwfraude op 16-08-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je iets uit een winkel steelt krijg je een tik op de vingers, maar als je een paar km te hard rijdt mag je tienduizenden Euro's gaan betalen. Nee dat staat echt volkomen in verhouding met elkaar d:)b

Verder ben ik het eens met bouwfraude, met een leuke 6-cilinder gaat het al snel harder dan die gekke ronde bordjes voorschrijven.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 16-08-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 16:43
Alleen jammer dat de staat zo slecht is om ze te gebruiken voor het begrotingstekort op te lossen. (mijn persoonlijke suggestie is: > 50 km/u te snel - boete = onmiddelijke inbeslagename auto en verkoop per opbod, of, als het jouw auto niet is, gewoon inbeslagname tot betaling van een identiek bedrag.)
PVV stemmer? :+
Als je dit doet emigreren rijke mensen ... loop je nog meer geld mis ;) *stereotypering*
Misschien moet je een partij oprichten voor dat idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:14
Ik erger me vrijwel nooit aan Audi's of BMW's, ze rijden vaak goed door en hinderen me niet. Waar ik een veel grotere hekel aan heb zijn die boodschappenwagentjes die tegenwoordig overal stapvoets rijden en niet aan de kant gaan, of vrachtverkeer dat voor oponthoud zorgt op enkelbaanswegen omdat ze serieus langzaam optrekken. Dat mensen commentaar hebben op de premium merken is pure afgunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

Tom schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:05:
Ik rij nu een jaar of vijf BMW.
Paar dingen over mij en wat mij is opgevallen:
- Ik rijd buiten de bebouwde kom regelmatig boven de snelheidslimiet.
- Daarom ook vaak op de linkerbaan. Maar nooit onnodig links.
- Een auto met bovengemiddeld vermogen nodigt meer uit tot hard rijden (maar ligt stabieler op de weg en remt ook beter!). Sommige mensen hebben een ander referentiekader, als dat een Kadett 1.2 uit '88 is moet je eerst gaan rijden met een moderne Duitse auto alvorens daar een mening over te vormen.
- Bumperkleef bij linkshangers nooit, maar ga er na verloop van tijd rechts langs (mits mogelijk zonder gekke capriolen, ondanks dat het niet mag).
- Eigenaren van een Audi, BMW of Mercedes zullen daardoor harder rijden en dankzij xenon/led ook meer opvallen.
- Daardoor hebben veel mensen er een hekel aan. Zeker het type 'schoolmeester' dat je erop wil wijzen (dan is het merkje een soort rode lap voor een stier).
- Diezelfde mensen missen zelf elk fatsoen om iemand op een normale manier erop aan te spreken.
- Gebruik zelf altijd richtingaanwijzer (vaak ook als het eigenlijk niet nodig is).
- Laat mensen en vrachtwagens er netjes tussen bij invoegen. Idem bij zebrapad.
- Gebruik de hele invoegstrook (ook bij ritsen, waarbij Nederlanders je als aso bestempelen omdat ze dat niet begrijpen).
- Incidenteel een verkeersboete vind ik niet erg. Is een bewust risico dat ik neem. Daar hoeven andere weggebruikers mij niet op te wijzen.
- Nu 9 jaar m'n rijbewijs met gemiddeld 30k km/jaar en 0 schades.
- Maar ervan bewust dat het iedereen kan overkomen en ik dankzij snelheid wat meer risico's neem dan strikt noodzakelijk.

Ik ben in de auto vast geen modelburger, maar vind mezelf geen aso (zal niet bumperkleven, middelvingers opsteken, andere weggebruikers niets gunnen, door de bebouwde kom scheuren etc.).
We kunnen elkaar op bijna alle punten een hand geven, ik zal alleen niet snel (bijna nooit) rechts inhalen. Het grappige is dat je dit pas weet en ervaart wanneer jezelf BMW rijdt. Klinkt misschien heel primitief maar de 'rijervaring' in een BMW is heel anders dan met een meer 'doorsnee' auto. Je rijgedrag oogt daardoor wellicht ook anders.

Ik rij nu tijdelijk een Golf variant grijs als voorloop auto op weer een nieuwe BMW en wat ik merk is dat ik nu wordt opgejaagd door C5, Mazda6 en skoda rijders. Wat opvallend is dat je deze 'figuren' weer helemaal niet zie wanneer ik straks weer in mijn BMW rij. Erg opmerkelijk en triest eigenlijk. Mijn rijgedrag is altijd 'respectvol' naar andere weggebruikers, ruimte geven voor invoegen, afstand bewaren etc. Wat is dat toch, waarom is er een eenzijdse competitie?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je een leuke BMW onder je kont hebt met een behoorlijke motor heb je de neiging ook niet om je te moeten bewijzen. Een petje in z'n Golf die na lang sparen weer eens een nieuw uitlaatje er onder heeft gehangen die wel voor +2.5pk zorgt wil dat ook graag laten zien. Schijnbaar zijn een hoop van dat soort lui vaak genoeg vernederd door een BMW dat ze het niet meer proberen :P Ik heb iig nooit last van mensen die uit willen dagen in met m'n BMW 3-coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Eerlijk gezegd vind ik de catagorie rijders die hier geschetst wordt nog het minst irritant van de irritanten. Zij zijn namelijk gewoon uiterst vervelend, maar weten vaak nog wel waar de grenzen van de veiligheid liggen.

Sjonnies in opgeketste Golfjes zijn vaak echt levensgevaarlijk en halen capriolen uit die ze zelf vast heel stoer vinden, maar die echt rap zeer vervelend aflopen (en alleen niet voor hunzelf). Daar tegenover staan bejaarden en mutsen die het eng vinden om te rijden en totaal niet snappen dat je in het verkeer een bepaalde flow hebt. Beide catagorieën zijn door hun onkunden totaal onvoorspelbaar en daarom levensgevaarlijk. Regel 1 van veilig thuiskomen is voorspelbaar zijn en rekenen op de onvoorspelbaarheid van anderen, maar aan dat laatste zitten natuurlijk grenzen.

Wat dat betreft doen 'leasebakrijders', om ze maar even zo te noemen, het helemaal niet zo verkeerd. Uiterst irritant zijn ze wel, maar je weet vaak wel waar je aan toen bent.

O ja, dan was ik nog bijna de bestelauto's en -busjes vergeten, die het idee hebben dat schade toch op kosten van de baas is en verder gewoon eerder op werk/thuis willen zijn om zo 5 minuten eerder aan het bier kunnen. Die rijden vaak met auto's die er echt niet op gebouwd zijn alsof het supersports zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-08-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ach, de vakantietijd begint hier weer op zijn einde te lopen, en ben blij dat we weer tussen de leaserijders rijden, ipv vakantievolk. Dat is pas een drama, ook die willen niet altijd allemaal naar de rechterbaan terug, maar laten veel meer gaten vallen, sluiten niet lekker aan, kortom, het loopt gewoon niet soepel.

En ach, dat een enkeling bij zijn nieuwe $duitselimousine die dure rechterbaanoptie* niet kan betalen, soit.

*als je die rechterbaanoptie niet hebt, mag je daar niet komen. En dan heb je ook geen knipperlichten nodig, je zit toch alleen maar op de linkerbaan :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

vhal

ಠ_ಠ

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:12:
n, het helemaal niet zo verkeerd. Uiterst irritant zijn ze wel, maar je weet vaak wel waar je aan toen bent.

O ja, dan was ik nog bijna de bestelauto's en -busjes vergeten, die het idee hebben dat schade toch op kosten van de baas is en verder gewoon eerder op werk/thuis willen zijn om zo 5 minuten eerder aan het bier kunnen. Die rijden vaak met auto's die er echt niet op gebouwd zijn alsof het supersports zijn.
Voor dat soort figuren mogen ze een begrenzer in hun bedrijfsauto bouwen. Je wil niet weten wat voor ongeleide projectielen je soms tegenkomt op de snelweg met hun overbeladen busjes.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 15:52
Vandread schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

PVV stemmer? :+
Als je dit doet emigreren rijke mensen ... loop je nog meer geld mis ;) *stereotypering*
Misschien moet je een partij oprichten voor dat idee!
Daar hebben ze in Zweden of Noorwegen :? of allebei :? een goede oplossing voor. Boete naar rato van inkomen. Ben je Jan modaal zal een specifiek boete 100 Euro kosten maar verdien je 10x modaal dan is de boete een stuk hoger (weet niet of het ook daadwerkelijk 10x is maar het gaat hard)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

klaasbram schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:19:
[...]

Daar hebben ze in Zweden of Noorwegen :? of allebei :? een goede oplossing voor. Boete naar rato van inkomen. Ben je Jan modaal zal een specifiek boete 100 Euro kosten maar verdien je 10x modaal dan is de boete een stuk hoger (weet niet of het ook daadwerkelijk 10x is maar het gaat hard)
Ik zie al helemaal voor me hoe die invoering zou gaan hier: "Ja jongens, we gaan het eerlijker maken!" Vervolgens worden de boetebedragen voor mensen zonder inkomen gewoon de huidige bedragen +25% en voor de rest worden de bedragen alleen maar nog absurder dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:35:
Ik zie al helemaal voor me hoe die invoering zou gaan hier: "Ja jongens, we gaan het eerlijker maken!" Vervolgens worden de boetebedragen voor mensen zonder inkomen gewoon de huidige bedragen +25% en voor de rest worden de bedragen alleen maar nog absurder dan nu.
Hoewel ik vrees dat je gelijk hebt, kan ik er (ondanks mijn weerstand tegen de eeuwige nivellering) niet tegen zijn. Maar dan moeten ze tegelijk wel de flat tax en nog wat andere 'iedereen gelijk'-regelingen invoeren. Wie harder werkt krijgt meer, maar straffen moeten relatief ook evenveel zeer doen.

Maargoed, beter beginnen we die discussie niet hier, want ervaringen uit het verleden leren dat daar nogal overtuigde kampen in bestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-08-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

Maargoed, beter beginnen we die discussie niet hier, want ervaringen uit het verleden leren dat daar nogal overtuigde kampen in bestaan.
Klinkt als een goed plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
liever een onnodig linksrijder dan iemand die met 100 op de middelste van de 5 banen van de A4 gaat rijden waar je 120 mag. dat is pas gevaarlijk. ik rij dat stuk elke dag en kom gemiddeld 4x per week zo iemand tegen.

overigens heb ik jarenlang gebakjes gereden (oa corsa, polo, 206, C1, clio) en nu rij ik sinds driekwart jaar audi, ik kan gerust stellen dat ik veel rustiger ben gaan rijden. het scheelt een hoop als je auto gewoon harder vooruit gaat als je het gas indrukt, voorheen kreeg ik altijd stress met inhalen omdat 100-120 gewoon meer dan 8 seconden duurde. voornamelijk als de snelheid er dan uit was doordat iemand 'm ineens naar links knalt voor je neus, grrr.

overigens merk ik ook dat mensen nu wel opzij gaan en 'm niet zomaar naar links gooien, zelfs al ruim van te voren. dat was met de andere auto's wel anders. zal wel iets met de xenon te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frieda schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:00:
liever een onnodig linksrijder dan iemand die met 100 op de middelste van de 5 banen van de A4 gaat rijden waar je 120 mag. dat is pas gevaarlijk. ik rij dat stuk elke dag en kom gemiddeld 4x per week zo iemand tegen.
Als ik eerlijk ben heb ik liever dat ze in het midden rijden dan links plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

Ook op de middelste banen kan je onnodig links rijden ;)
Ik heb er weinig moeite mee dat soort mensen op via meest rechter baan te passeren. Ik ga toch niet vier banen opschuiven alleen omdat iemand links in te kunnen halen om vervolgens weer helemaal naar rechts te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

sja, wacht maar tot je er een keer vol voor in de ankers moet, met auto's voor je die links en rechts opzij schieten om geen ongeluk te maken. linksplakkers zijn iig voorspelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 23-05 20:48
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn auto (330i) wel speelser rijdt dan in een gemiddelde auto. Bijvoorbeeld hoef je je best niet te doen om toch nog voor die vrachtwagen heen te rijden voor je de afrit pakt, waar je met een auto met een gemiddeld vermogen even in houdt om achter diezelfde vrachtwagen uit te voegen.

Ook merk ik dat als ik in een treintje rijdt op een 80km-weg,dus vrachtwagen - auto - auto - ik achterop, en er is ruimte om de stoet voorbij te trekken, schakel ik terug en knal er voorbij.
Soms is dan de auto achter de vrachtwagen hetzelfde van plan, en zit ik zowat naast hem als hij wil inhalen, wat voor schrikreacties kan zorgen of getoeter.
Ik wil niet helemaal mijzelf de schuld geven, ze moeten voor ze inhalen nog even checken of er niks rijdt, maar het is iig wel onverwacht gedrag, dat je als auto over je schouder kijkt, je je klaarmaakt om in te halen, en "ineens" als je wilt inhalen zit er een auto naast/achter je vanuit het niets.

Ander voorbeeld is als je 160 ofzo rijdt op de linker baan, en op de rechterbaan rijdt iemand met 120, en die nadert een caravan die 80-90 rijdt. Ze gooien hem er dan soms lomp voor naar links, omdat ze niet verwachten dat ik al zo snel vlak achterop ze zit. Dit is dan natuurlijk wel mijn schuld, want ik hoor ook geen 170 te rijden op stukken waar je 120 mag.

IIg, dat merk ik dus wel vaak, dat mensen je niet verwachten. Denk dat daar een hoop onbegrip door ontstaat op de weg.

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 16-08-2011 23:24 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:46

DSK

boeiend...

Zelf rij ik ook een half jaar met een BMW (118d, dus niet speciaal) en rij ongeveer 50k km in een jaar (BE, NL, FR & DUI) Hiervoor reed ik met een Golf VI (25k km) en daarvoor Golf V (80k km). Mijn rijstijl is dezelfde gebleven: vlot maar correct. Een verschil in behandeling door andere wagens merk ik niet echt maar het hangt sterk af van traject tot traject. Als ik naar mijn werk rij (Brussel), rijdt iedereen vlot en uitgezonderd van de regelmatige linksrijder (wat ik dan ook haat), houdt iedereen zich min of meer aan de regels. Enkel bij werken durven vrachtwagens zich wel eens compleet gestoord gedragen als je de snelheid opvolgt (lees: je van de weg rijden, grootlicht opzetten, toeteren, inhalen waar het niet mag, op 10cm van je bumper kleven, ...). Gaan we ergens in het weekend, dan schrik ik soms van wat allemaal op de baan is... zeker qua onvoorspelbaarheid en "dit is mijn plaats"-gedrag.

Wat ik wel merk en het is gewoon extreem opvallend, dat is dat mensen zich totaal anders tegenover je gedragen als je met een L rondrijdt. Mijn vrouw is bezig met haar rijbewijs en zodoende rij ik ook regelmatig met een L rond. Zo'n ding trekt precies anderen aan want steevast zit iemand aan mijn bumper te pulken terwijl het net het averechts effect zou moeten hebben. Ook als mijn vrouw rijdt en ik ben mee, dan valt het me enorm op. Terwijl zij gewoon de max. snelheid rijdt en geen rare dingen doet.

Het valt me wel op, behalve het occasioneel bumperkleven en linksrijders dat het gedrag in het verkeer verbeterd is met vroeger. Voor zover ik het me herinner reed men vroeger veel harder en gevaarlijker (vooral in de bebouwde kom). Het lijkt wel alsof iedereen wat rustiger is (misschien door de dure brandstofprijzen). Ook asociale tuners zijn er veel minder te vinden naar mijn idee.

Met de motor heb ik dezelfde ervaring als met de wagen. Traject naar het werk: de meeste mensen houden rekening met je en laten je ook door waar het kan. Af en toe een leukerd die je eerst netjes bekijkt vanuit de spiegel en dan net voor je neus compleet rechts gaat rijden in het linkervak als je tussen de file rijdt. Sommige andere motorrijders gedragen zich wel irritant (lees: tussen de file rijden aan een overdreven lage snelheid en geen plaats maken voor andere motoren). Tijdens het weekend lijkt het alsof iedereen je wil vermoorden, zeker als je naar een populaire plaats rijdt met file (zee bijvoorbeeld). Andere motorrijders bevestigen jammer genoeg maar al te veel alle vooroordelen die er bestaan en die kunnen dan ook totaal niet op mijn sympathie rekenen. Bijvoorbeeld: rondrijden in een korte broek, t-shirt, zonder handschoenen, met sportschoenen, met kinderen achterop die niet eens een deftige jas aanhebben, ... (het is nu wel bij wet verboden maar dat lijkt niet veel uit te maken). Enorm snel optrekken om dan na 100m terug af te remmen, extreem veel gas geven bij het stilstaan aan de lichten en zeker bij het vertrekken uit een plaats met wat terrasjes buiten, inhalen over een volle lijn, asociaal hard rijden, ...

Waar ik me vooral aan stoor is de manier dat er wordt gecontroleerd op overtredingen. Men controleert altijd snelheid terwijl die soms ruim kan worden overschreden zonder voor gevaar te zorgen. Zelfs al maak je een overtreden, als je niemand hindert of in gevaar brengt, dan hoeft een boete niet voor mij. Maar omgekeerd wordt, naar mijn mening, te weinig gecontroleerd/bestraft. Het is bijvoorbeeld verboden om in te halen bij neerslag door vrachtwagens. Natuurlijk is er geen enkele vrachtwagenbestuurder die daar rekening mee gaat houden want de pakkans is zodanig klein. Zelfde met het eerdervermelde ontbreken van aangepaste kledij op de motor, het linksrijden of het niet knipperen op een rotonde. Wat is het nut van een wet als hij nooit in de praktijk wordt gebracht. Waarom kan men niet 15 wagens aanschaffen, 30 agenten aannemen en die dagelijks alle grote (en kleine) wegen laten rondrijden om de extreme gevallen er uit te halen. Die mensen betalen gewoon zichzelf (door de opbrengste van de boetes) en je geeft de mensen toch het idee dat er een kans is dat je gepakt wordt als je een overtreding begaat.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 20:40

Metro2002

Memento mori

argro schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:05:
Wat mij opvalt is dat men in Nederland zo snel op zijn/haar tenen is getrapt. In bijvoorbeeld Duitsland wordt even knipperen met groot licht als een vriendelijke waarschuwing gezien. Je gaat, zodra dat kan, aan de kant en er is verder niets aan de hand. In Nederland vat de notoire midden- of linkerbaanrijder dat direct als zeer asociaal op, terwijl hij/zij degene is die zich (vaak) niet aan de wegenverkeerswet houdt.
Als ik groot licht in mijn nek krijg terwijl ik bv een vrachtwagen inhaal dan rij ik al vaak de maximumsnelheid of harder, dan is het gewoon MEGA asociaal om te gaan seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Van een auto met veel vermogen en een sportieve wegligging ga je wat agressiever rijden omdat je nu eenmaal makkelijker snelheid maakt en vlotter de hoek om kunt. Hierdoor loop je regelmatig tegen het probleem aan dat andere gebruikers totaal niet opschieten. Bumperkleven probeer ik te vermijden maar je hebt van die weggebruikers die nog trager gaan dan traag. Bijvoorbeeld erg traag een rotonde benaderen en nog eens bijremmen als ze de rotonde verlaten, terwijl elk normaal mens dan verwacht gas te kunnen geven. Het is niet zozeer dat ik wil kleven maar dat zij in de weg rijden. Idem dito met van die knakkers die op willekeurige momenten naar links komen op de snelweg. Als ik daar toevallig rij voel ik er niet veel voor om direct de gewenste afstand te creeëren door bij te remmen en kan het zijn dat ik even aan de bumper hang van de voorligger.

Wat betreft asociaal parkeren: helaas heeft een deel van de automobilisten weinig respect heeft voor de bezittingen van anderen. Ik parkeer liever over twee parkeerplaatsen dan dat ik voor 800 euro aan schade oploop door een onverschillig persoon die niet kan uitkijken. Afgelopen zaterdag was het weer raak op de parkeerplaats van een supermarkt. Ik probeer het parkeren naast slecht onderhouden barrels, mpv's en auto's met kinderzitjes al zoveel mogelijk te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Femme schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:54:
Ik parkeer liever over twee parkeerplaatsen dan dat ik voor 800 euro aan schade oploop door een onverschillig persoon die niet kan uitkijken.
Zo hou je wel het stereotype beeld in stand waar juist dit topic om gaat. Want de mensen die dit zien zeggen "Daar heb je weer zo'n aso BMW-rijder die denkt dat de halve wereld van hem is" En gelijk hebben ze ook nog.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:10

Wok

Dakloos...

^^ Dat dus.

Omdat mensen onbewust asociaal handelen, ga jij je maar bewust asociaal gedragen? Ik weet niet wat erger is... :{

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 17-08-2011 10:14 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 16:53

vhal

ಠ_ಠ

Wat betreft asociaal parkeren: helaas heeft een deel van de automobilisten weinig respect heeft voor de bezittingen van anderen. Ik parkeer liever over twee parkeerplaatsen dan dat ik voor 800 euro aan schade oploop door een onverschillig persoon die niet kan uitkijken. Afgelopen zaterdag was het weer raak op de parkeerplaats van een supermarkt. Ik probeer het parkeren naast slecht onderhouden barrels, mpv's en auto's met kinderzitjes al zoveel mogelijk te vermijden.
:F 8)7
Misschien scheelt het om vrijdagavond na etenstijd boodschappen te doen. Bij ons is het ook altijd drama met parkeren maar vrijdagavond is er geen hond te vinden. Alle plek van de wereld om je geliefde vehicle neer te plempen op 1 parkeerplek. Anders bestaat er nog altijd de fiets...is nog gezonder ook.

Ik ben het eens dat mensen uit moeten kijken maar om dan gelijk 2 parkeerplekken te gebruiken...dan neem je volgens mij juist het risico dat mensen hem ernaast gooien dat je er uberhaubt niet meer uit kan

Wat betreft het meer agressiever rijden als je een snellere auto hebt; niet iedereen heeft een dikke motor in hun auto zitten en kan als een F1 coureur door de bochten heen sturen. Dat jij vindt dat andere gebruikers totaal niet op kunnen schieten ligt wellicht aan het feit dat jij té agressief rijdt? Dat er dan een paar zielen zijn die inderdaad het gaspedaal niet hebben gevonden is daar aan toe maar misschien ligt het probleem bij de mensen zijn die denken 'o ik heb een snelle auto dus ik moet maar agressief rijden'.

[ Voor 19% gewijzigd door vhal op 17-08-2011 10:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Bij zoiets denk ik eerder van, die kan gewoon totaal niet parkeren. Ik probeer zelf wel parkeren naast een camionette te vermijden aangezien veel van die bedrijfswagens niet geven om een kras/bluts meer of minder.

Heb zelf een hekel aan bumperklevers en zal het nooit doen, buiten voor een secondje wanneer iemand link onnodig traag rijdt. Gewoon heel eventjes porren en dan mooi terug afstand houden.
Bumperklevers zijn naar ervaring niet overwegend de audi/bmw/mercedes driehoek maar eerder de monovolumes. En raar genoeg vaak met een zuignap bordje vanachter met iets in de trend van "benny aan boord". Ik vermoed dan altijd dat ze hun dierbaar kindje ergens vergeten van school/voetbaltraining te halen zijn.
En moesten ze nu nog bumperkleven wanneer ik onnodig links rijden, of er voor mij niemand rijd en ze willen dat ik eventjes sneller rijd om de vrachtwagen in te halen en me dan mooi rechts te plaatsen. Geen probleem, ik zal dat wel doen. Maar rijd niet in men gat als het in godsnaam file is, heel de rechterstrook toe, tot zo ver het oog reikt ook alleen maar auto's voor mij waarbij ik mooi aansluit. Ga dan uit mijn gat, zelfs al zou ik aan de kant gaan, er zijn nog 500 andere auto's in de weg.
En dan moet ik wel wat trager rijden zodat ik meer afstand houd van die deerne voor mij zodat als zij hard moet remmen ik niet zo bruusk moet remmen waardoor jij anders in mijn auto knalt.

Ook haal ik rechts in als iemand langdurig onnodig links blijf rijden (ohja, ik kan niet rechts rijden, binnen 500 meter is een nog een vrachtwagen. Laat ik hier maar mooi even snel als de rechterstrook rijden.)
Als ik achter zo iemand hang, dan haal ik gewoon rechts in. Beide in fout beschouw ik dat, jij rijd onnodig links, ik haal rechts in. We bezien het dat als men links niet de benodigde 120 rijd het file is en dan mag men rechts langsrijden.
Of ik zit al minuten achter iemand die onnodig links rijd, dan zeg ik, foert, dan haal ik langs rechts in. Mooi pinkertje op, naar rechts, en op nog geen halve seconde later, smijten ze zich mee rechts voor mij. "WTF" denken we dan, doen ze het express vraag ik mij dan af.
Of gelijkaardig, zitten ze mooi 100 te rijden links. gaan ze eindelijk terug naar rechts, begin ik op te trekken, blijkt dat ze opeens rechts wel mooi mee kunnen optrekken naar 120. Wat is dat met die mensen, denken ze dat er links een lagere snelheidslimiet is ofzo.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

4bit schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:44:
Heb zelf een hekel aan bumperklevers en zal het nooit doen, buiten voor een secondje wanneer iemand link onnodig traag rijdt. Gewoon heel eventjes porren en dan mooi terug afstand houden.
Dat is toch gewoon bumperkleven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
Grappig inderdaad dat iemand het toegeeft maar tegelijkertijd het wegdoet als "ff porren". Natuurlijk iedereen doet het behalve jij en dat is vaak het probleem. "Ik rij sportief maar niet gevaarlijk", het is wel vreemd dat je niemand hoort die zegt "ik rij sportief en gevaarlijk!"...

Parkeren over 2 vakken is gewoon asociaal, net alsof jij meer recht hebt op een schade vrije auto dan andere omdat die van jou toevallig duurder is. Oh en het zijn ook altijd andere die het doen. Zelf heb ik dan ook een gruwelijke hekel als ik weer zo'n SUV - "kijk mij eens superieur zijn" - patserbak zie die weer niet fatsoenlijk in het vak staat maar half over de stoep en een ander vak. Ja, ik heb een hekel aan SUV's! :+.

Maar goed, het blijft dat veel mensen andere ideeën hebben over "normaal" rijden. De één rijdt traag want is angstig als het harder gaat, ja en wat heb je dan liever? Dat ie met angst achter het stuur gaat zitten? En kom nu niet aan met "dan moet ie maar van de weg afblijven" want dat zijn meestal wel de mensen die zich netjes aan de regels houden en onder de VMAX blijven. Dus als er iemand zou moeten wijken, zou het wel diegene moet zijn die zichzelf onvoldoende onder controle heeft om de aangegeven snelheid te rijden.

En ja bij die laatste groep hoor ik ook bij. Ik kan ook geen 120km/h rijden 's avonds als er niemand op de weg is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

Dat is toch gewoon bumperkleven 8)7
Nee das iemand aanmoedigen op te rotten. Bumperkleven is minutenlang op iemand z'n bumper zitten terwijl diegene geen kant op kan.
Maarja, op GoT kan je dat soort dingen natuurlijk niet zeggen...
MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:57:
Grappig inderdaad dat iemand het toegeeft maar tegelijkertijd het wegdoet als "ff porren". Natuurlijk iedereen doet het behalve jij en dat is vaak het probleem. "Ik rij sportief maar niet gevaarlijk", het is wel vreemd dat je niemand hoort die zegt "ik rij sportief en gevaarlijk!"...
Vind je het gek. Iedereen post natuurlijk dat hij/zij zich perfect gedraagt in het verkeer, en zodra iemand een keer toegeeft af en toe dingen te doen die niet 100% binnen de verkeersregels vallen, vallen al die andere 'perfecte' bestuurders over hem heen, hoe onschuldig het ook is wat diegene doet.

[ Voor 95% gewijzigd door fsfikke op 17-08-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 28-05 16:02
Inderdaad, als iemand hem er met 95/100 voor batst als je er met 120/130 aan komt rijden, dan is dat geen bumperkleven. Als je vervolgens geen afstand neemt dan is het wel kleven uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Metro2002 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:51:
Als ik groot licht in mijn nek krijg terwijl ik bv een vrachtwagen inhaal dan rij ik al vaak de maximumsnelheid of harder, dan is het gewoon MEGA asociaal om te gaan seinen.
Wat mij heel vaak opvalt is dat veel mensen het eng vinden om vrachtwagens in te halen en naast de vrachtwagen een stuk langzamer rijden dan ervoor en erna.
Seinen doe alleen als mijn voorganger onveilige capriolen uithaalt, zoals geen richting aangeven en toch naar links kwakken zonder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19

Tacoos

i am i

Dat snap ik dus niet!
Als je dat eng vindt, dan wil je er toch juist zo snel mogelijk voorbij?
Waarom ga je dan juist langzamer rijden

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Had het vermoeden dat er mensen gingen zijn die dit gingen bekijken als bumperkleven. Maar ik beschouw het hetzelfde fsfikke. Ik kom eventjes 1 keer wat dichterbij nadat ik er een tijd achter hang. Ik ga niet heel de tijd irritant achter hangen op 10cm afstand.
MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:57:
Maar goed, het blijft dat veel mensen andere ideeën hebben over "normaal" rijden. De één rijdt traag want is angstig als het harder gaat, ja en wat heb je dan liever? Dat ie met angst achter het stuur gaat zitten? En kom nu niet aan met "dan moet ie maar van de weg afblijven" want dat zijn meestal wel de mensen die zich netjes aan de regels houden en onder de VMAX blijven. Dus als er iemand zou moeten wijken, zou het wel diegene moet zijn die zichzelf onvoldoende onder controle heeft om de aangegeven snelheid te rijden.
Ze moeten niet van de baan blijven, maar als je niet sneller durft te rijden dan de gemiddelde snelheid op het rechtervak, rijd dan op het rechtervak. Linkser moet je rijden wanneer je sneller rijd dan de vakken rechts van je.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 21:02
Wat mij het meest irriteert zijn mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken, vaak probeer je te anticiperen op wat iemand gaat doen maar zonder richtingaanwijzer heb je geen idee. Dan ga je wel ruimer dan normaal afstand houden, maar het blijft storend.

Het valt mij overigens op dat het lang niet altijd BMW/Audi/Mercedes rijders zijn, de Renault/Ford/Skoda stations kunnen het ook.

Bij het ritsen zie ik mensen vaak echt duivels worden, het ritsen is niet moeilijk... om en om voeg je in en geef je elkaar ruimte, 1 van links en 1 van rechts, samen naar 1 baan. Waar mensen soms echt asociaal in zijn is denken dat ritsen 1 om 2 of 3 is en even snel hun auto ertussen willen drukken.

Of wanneer je wat ruimte geeft voor een vrachtwagen (want ja, die zijn groter) dan denken de personen daarachter dat zij er ook gelijk tussen mogen en proberen ineens 1 vrachtwagen en 3 personenauto's zich ertussen te wurmen.

Ik heb inmiddels geleerd om me er minder druk om te maken want uiteindelijk zit je zelf met frustratie en kom je gehaast/chagrijnig thuis omdat er 1 of 2 lullo's zich de snelweg toe eigenen... Ik hou mezelf tegenwoordig voor dat die asociale rijders zelf met een verhoogde bloeddruk gefrustreerd bij hun vrouw thuiskomen, ik doe het niet meer en kom vrolijk thuis, dan maar 5 minuten later...

(edit) oh ja, bij een vrachtwagen inhalen ernaast hangen (inhalen met 101 km/h)... zucht... :/

[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 17-08-2011 11:35 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
fsfikke schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:11:
[...]

Ook op de middelste banen kan je onnodig links rijden ;)
Ik heb er weinig moeite mee dat soort mensen op via meest rechter baan te passeren. Ik ga toch niet vier banen opschuiven alleen omdat iemand links in te kunnen halen om vervolgens weer helemaal naar rechts te gaan 8)7
Is wel eens leuk om op een lege snelweg met één zo'n dwaallicht demonstratief een flinke zwaai te maken en vervolgens voor zijn neus weer drie of vier banen naar rechts te gaan in één ruk. Als het bericht dan nog niet duidelijk is geef ik inderdaad de hoop op voor die persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
M-Opensource schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:31:
Bij het ritsen zie ik mensen vaak echt duivels worden, het ritsen is niet moeilijk... om en om voeg je in en geef je elkaar ruimte, 1 van links en 1 van rechts, samen naar 1 baan. Waar mensen soms echt asociaal in zijn is denken dat ritsen 1 om 2 of 3 is en even snel hun auto ertussen willen drukken.
Ook vergelijkbaar:
bordje 2000 meter, rijbaan afgesloten
bordje 1000 meter rijbaan afgesloten
bordje 500 meter rijbaan afgesloten

Dat er dan nog mensen zijn die het presteren om 1 meter voor die dwars liggers (die over de weg liggen om je te waarschuwen als je ligt te slapen oid) bijna stil te staan en hem daar er nog tussen willen prikken vind ik echt bizar. Je hebt al 2000 meter de mogelijkheid om netjes te ritsen naar de andere baan waar diverse mensen speciaal voor jou een gaatje laten vallen en dan toch stug doorrijden. Vervolgens wordt de auto er aan het eind toch maar op ruwe wijze tussengedrukt en staat vervolgens zowel links als rechts stil vanwege de vele remacties die daardoor onstaan.

Dat betreft over het algemeen suvs of van die gare crossovers (XC70).

Ik bedoel, denk na, zo moeilijk is het niet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 17-08-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 16:16
wat leuk, op het tweakers.net forum zitten alle gebruikers die fantastisch kunnen rijden en zich nooit asociaal gedragen! :>

heeft iemand een linkje naar het forum waar de mensen samenkomen die wél van zichzelf vinden dat ze asociaal rijden, bumperkleven, onnodig links rijden, niet anticiperen of een trage zondagsrijder zijn? dat lijkt me eigenlijk veel interessantere discussies opleveren. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 15:31

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

IK IK IK ...... >:)

Ik kan soms best asociaal rijden :o .
Maar dat is met vlagen , normaal rijd ik netjes en houd me aan de snelheid.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

fsfikke schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Nee das iemand aanmoedigen op te rotten. Bumperkleven is minutenlang op iemand z'n bumper zitten terwijl diegene geen kant op kan.
Tuurlijk kan je het zeggen, ik doe dat elke dag. Maar dat blijft toch echt kleven, en zal op die manier ook beboet worden, ondanks dat je eufemistisch "porren" tegen de agent zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
fsfikke schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

[...]
Ja bij wegmisbruikers noemen ze dit altijd "iemand van je baan afduwen". En ja, dit wordt geschaard onder bumperkleven en daar krijg je terecht een prent voor.

Dat zegt overigens niks over het feit dat ik het wel met je eens bent dat sommige anders totaal niet in de gaten hebben dat je er misschien wel eens langs wil. Maar toch blijft het geen gewenst gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:15:
[...]

Ja bij wegmisbruikers noemen ze dit altijd "iemand van je baan afduwen". En ja, dit wordt geschaard onder bumperkleven en daar krijg je terecht een prent voor.

Dat zegt overigens niks over het feit dat ik het wel met je eens bent dat sommige anders totaal niet in de gaten hebben dat je er misschien wel eens langs wil. Maar toch blijft het geen gewenst gedrag.
Ja ze gaan idd liever achter klevers en mensen die rechts inhalen aan. Als ze onnodig links rijden aan zouden pakken zouden die andere twee problemen gelijktijdig ook afnemen. Maar dan zouden ze nuttig bezig zijn en ook minder boetes uit kunnen schrijven, en dat schijnt niet bij de doelstellingen te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Dat zeggen alle klevers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
melcon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Ook vergelijkbaar:

Dat er dan nog mensen zijn die het presteren om 1 meter voor die dwars liggers (die over de weg liggen om je te waarschuwen als je ligt te slapen oid) bijna stil te staan en hem daar er nog tussen willen prikken vind ik echt bizar. Je hebt al 2000 meter de mogelijkheid om netjes te ritsen naar de andere baan waar diverse mensen speciaal voor jou een gaatje laten vallen en dan toch stug doorrijden. Vervolgens wordt de auto er aan het eind toch maar op ruwe wijze tussengedrukt en staat vervolgens zowel links als rechts stil vanwege de vele remacties die daardoor onstaan.

Prima toch? Had jij ook mogen doen want zover ik weet is dit niet tegen de verkeersregels.
Veel mensen doen dit echter niet omdat ze niet opletten, de rest nadoen of simpelweg geen haast hebben waardoor ze maar netjes achteraan sluiten (en vervolgens 10 minuten wachten totdat ze bij hetzelfde bord zijn). De enige reden om dit te doen is dus omdat het sneller is mocht dat nog niet duidelijk zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Het Fantoom op 17-08-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tja, zoals iemand anders al zei, ik heb liever iemand die stevig doorrijdt op de linkerbaan dan iemand die zich er totaal niet van bewust is dat ie midden op de weg rijdt en anderen hindert. Maar daar zie ik de politie nou nooit wat tegen doen.

Daarbij ben ik geen klever :)

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 17-08-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 21:35
melcon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Ook vergelijkbaar:

Ik vind het zonde om vele meters asfalt ongebruikt te laten. Ik rijd dus helemaal door tot het einde en voeg daar in. Dat mensen die graag 2.000 meter asfalt onbenut laten dat asociaal vinden is niet mijn probleem. Met invoegen et cetera idem dito.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Dat vind ik dus erg asociaal (had ik eerlijk gezegd ook niet van je verwacht :o). Hoewel ik je mening deel dat een deel van de Nederlanders respectloos omgaat met de eigendommen van anderen, is dat voor mij nog geen reden om dan maar 2 parkeerplekken in te pikken. Ik heb dat bij mij achter het huis 2x meegemaakt en beide keren heb ik mijn auto er nog tussen gefrommeld en wel zo dat die (ja, het was er een) BMW-rijder via de passagierdeur naar binnen mocht (het was de laatste parkeerplek in de buurt, jammer voor hem). Er is al zo weinig parkeerruimte, neemt hij er ook nog eens 2 in!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het Fantoom schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

Prima toch? Had jij ook mogen doen want zover ik weet is dit niet tegen de verkeersregels.
Veel mensen doen dit echter niet omdat ze niet opletten, de rest nadoen of simpelweg geen haast hebben waardoor ze maar netjes achteraan sluiten (en vervolgens 10 minuten wachten totdat ze bij hetzelfde bord zijn). De enige reden om dit te doen is dus omdat het sneller is mocht dat nog niet duidelijk zijn :)
Ja was te snel met je edit maar ik vond de tekst die erin stond heel herkenbaar. Voor jou is het inderdaad het snelste. De rest kan extra lang wachten. En het vervelende is, wanneer je net niet genoeg ruimte hebt prop je hem ertussen zodat degene achter je moet remmen en zo de hele rij achter je moet remmen. Dit is dat weer fijn voor de nodige filevorming. Maar ach, daar heb jij geen last van want jij was 4 sec sneller bij het bord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:44
Sebas1979 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:06:
wat leuk, op het tweakers.net forum zitten alle gebruikers die fantastisch kunnen rijden en zich nooit asociaal gedragen! :>

heeft iemand een linkje naar het forum waar de mensen samenkomen die wél van zichzelf vinden dat ze asociaal rijden, bumperkleven, onnodig links rijden, niet anticiperen of een trage zondagsrijder zijn? dat lijkt me eigenlijk veel interessantere discussies opleveren. :z
Ik maak me hier ook schuldig aan. Echter zijn er altijd mensen die het nog bonter maken dan ik, maar misschien komt dat omdat mijn huidige auto niet genoeg power heeft om het bonter te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Ja was te snel met je edit maar ik vond de tekst die erin stond heel herkenbaar. Voor jou is het inderdaad het snelste. De rest kan extra lang wachten. En het vervelende is, wanneer je net niet genoeg ruimte hebt prop je hem ertussen zodat degene achter je moet remmen en zo de hele rij achter je moet remmen. Dit is dat weer fijn voor de nodige filevorming. Maar ach, daar heb jij geen last van want jij was 4 sec sneller bij het bord!
De rest kan langer wachten omdat zij er wel voor kozen om achteraan aan te sluiten, wat houdt hen tegen om hetzelfde te doen? Afritten probeer ik ook altijd zo laat mogelijk te nemen, hoewel dit vaak niet heel veel winst oplevert. Maar ik vermaak me ook gewoon met het zoeken naar de snelste weg tussen het verkeer door, dat houdt het woon-werk verkeer tenminste een beetje uitdagend. Veel leuker dan als een zombie je voorligger te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:01

PauseBreak

derp!

argro schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:36:
[...]
Ik vind het zonde om vele meters asfalt ongebruikt te laten. Ik rijd dus helemaal door tot het einde en voeg daar in. Dat mensen die graag 2.000 meter asfalt onbenut laten dat asociaal vinden is niet mijn probleem. Met invoegen et cetera idem dito.
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar waar melcon wel een probleem mee heeft, als ik het goed lees, is wanneer die manoeuvre gepaard gaat met onaangepast rijgedrag. Als iemand gewoon zijn snelheid aanpast aan de rijstrook ernaast en mee blijft rollen totdat diegene echt móét ritsen, dan zal ik wel een gat laten vallen van tevoren zodat diegene doorheeft dat ik 'm laat invoegen.
Als je echter je snelheid niet aanpast aan de rest van het verkeer en vol met 120km/u doorblaast en dan verwacht om in te kunnen voegen, dan hou ik 't gat wél dicht en zoek je maar uit hoe je er tussen komt. Op zo'n moment hou ik dan net zoveel rekening met jou, als jij met de rest ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik kan eigenlijk geen echt label van een bepaald merk aan bepaalde gedragingen in het verkeer hangen. In elk merk auto kom je horken tegen.

Wat ik inmiddels na 4 weken in de cabrio rijden wel weet, is dat je eigen snelheid heel veel invloed heeft op of je bumperklevers hebt of niet. In m'n Compact reed ik eigenlijk altijd vmax +10 of meer (tenzij er ergens een flitspaal of trajectcontrole staat), in de cabrio rij ik meestal rond de vmax. Met de cabrio kan ik net zo makkelijk (of nog makkelijker eigenlijk) harder rijden, maar heeft voor mij geen reden. Mijn Compact had een aantal sweetspots in motortoerental, en die lag o.a. bij 130 (op de gps) en daarop reed hij het prettigst. De cabrio heeft die niet en is bij elke snelheid even rustig.

Maar wat voor effect heeft dit? Bij de Compact had ik echt maar zelden een bumperklever, simpelweg omdat ik net zo hard reed als zij. Nu ligt de snelheid lager, maar bij inhalen nog altijd boven de vmax. Maar nu heb ik er ineens veel meer last van. Of het de auto is, of mijn snelheid, ik weet het niet, maar het is wel opvallend.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 16:16
Stefandepefan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

Ik maak me hier ook schuldig aan. Echter zijn er altijd mensen die het nog bonter maken dan ik, maar misschien komt dat omdat mijn huidige auto niet genoeg power heeft om het bonter te maken :+
Ik bedoelde niet dat ik een aso-rijder ben (kom nou zeg :+ ), maar dat ik denk dat als je willekeurig 1000 automobilisten vraagt naar het weggedrag van anderen, je 1000 klachtenformulieren terugkrijgt. Iedereen vindt dat een ander het fout dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar waar melcon wel een probleem mee heeft, als ik het goed lees, is wanneer die manoeuvre gepaard gaat met onaangepast rijgedrag. Als iemand gewoon zijn snelheid aanpast aan de rijstrook ernaast en mee blijft rollen totdat diegene echt móét ritsen, dan zal ik wel een gat laten vallen van tevoren zodat diegene doorheeft dat ik 'm laat invoegen.
Als je echter je snelheid niet aanpast aan de rest van het verkeer en vol met 120km/u doorblaast en dan verwacht om in te kunnen voegen, dan hou ik 't gat wél dicht en zoek je maar uit hoe je er tussen komt. Op zo'n moment hou ik dan net zoveel rekening met jou, als jij met de rest ;)
Precies, je hoeft van mij echt niet bij het 2000 meter bordje in de andere rij in te voegen maar als je bij de dwarsliggers op het laatste moment nog wil invoegen ben je verkeerd bezig. Je bent dan de 0 m tot ritsen ook al royaal voorbij. De bedoeling is dat het verkeer lekker doorstroomt, dus als je in die 2000 meter tig mogelijkheden krijgt om te ritsen en je toch doorrijdt tot het niet meer kan en daar hem er dan maar tussen ramt, dan ben je verkeerd bezig.

Als ik zeg op 300 m een gaatje laat vallen zodat je er tussen kan en je knalt gewoon door tot +100m en ik kom je dan weer tegen, dan krijg je dat gaatje ook niet meer en zoek je het maar uit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door melcon op 17-08-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lol, ik als BMW rijder vind mijzelf superieur aan TS. :D

Maar even serieus, ik vind het nogal een behoorlijke aantijging. Lijkt wel jaloezie ofzo? Wat voor auto rijdt je zelf TS? Of ben je iemand die de hele tijd in zijn scheerapparaat (klein autotje) links rijd met 100 km/u en vervolgens een vrachtwagen in gaat halen dat uren duurt?
Van een auto met veel vermogen en een sportieve wegligging ga je wat agressiever rijden omdat je nu eenmaal makkelijker snelheid maakt en vlotter de hoek om kunt. Hierdoor loop je regelmatig tegen het probleem aan dat andere gebruikers totaal niet opschieten. Bumperkleven probeer ik te vermijden maar je hebt van die weggebruikers die nog trager gaan dan traag. Bijvoorbeeld erg traag een rotonde benaderen en nog eens bijremmen als ze de rotonde verlaten, terwijl elk normaal mens dan verwacht gas te kunnen geven. Het is niet zozeer dat ik wil kleven maar dat zij in de weg rijden. Idem dito met van die knakkers die op willekeurige momenten naar links komen op de snelweg. Als ik daar toevallig rij voel ik er niet veel voor om direct de gewenste afstand te creeëren door bij te remmen en kan het zijn dat ik even aan de bumper hang van de voorligger.

/eens, dat doe ik dus ook.

Gefeliciteerd BTW!

[ Voor 94% gewijzigd door Kecin op 17-08-2011 15:38 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 14:58
melcon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:34:

Als ik zeg op 300 m een gaatje laat vallen zodat je er tussen kan en je knalt gewoon door tot +100m en ik kom je dan weer tegen, dan krijg je dat gaatje ook niet meer en zoek je het maar uit ;)
Zonde! Over het algemeen gaat het verkeer direct na de samenvoeging weer rijden en vallen er daardoor ook vlak voor de samenvoeging al regelmatig gaten. Ik pak dan ook niet een gaatje op 300m, juist daardoor stokt het verkeer telkens (omdat iedereen op een ander punt invoegt wordt de vertraging niet gelijkmatig verdeeld, maar in schokgolven).

Gelukkig ontstaan er op de laatste meters 'natuurlijke' gaten en heb ik ondanks de dichtrijders nooit een probleem om in te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Kecin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:35:
Lol, ik als BMW rijder vind mijzelf superieur aan TS. :D

Maar even serieus, ik vind het nogal een behoorlijke aantijging. Lijkt wel jaloezie ofzo? Wat voor auto rijdt je zelf TS? Of ben je iemand die de hele tijd in zijn scheerapparaat (klein autotje) links rijd met 100 km/u en vervolgens een vrachtwagen in gaat halen dat uren duurt?

[...]

/eens, dat doe ik dus ook.

Gefeliciteerd BTW!
Grappig, in jouw 2e alinea bevestig de eerste :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:00:
[...]

Grappig, in jouw 2e alinea bevestig de eerste :+ .
Heb eigenlijk verkeerd gequote, bedoelde vooral het parkeren, en dan niet extreem wijd parkeren maar wel kijken naast wat voor auto je hem zet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Nou nee, in de eerste alinea maak je een sarcastische opmerking over je superieur voelen en in de tweede alinea laat je toch wel duidelijk doorschemeren dat kleine auto's, of scheerapparaten zoals jij ze noemt, alleen maar 100 rijden en irritant vrachtwagens inhalen. En bij dat laatste proef ik toch wel een beetje een superioriteitsgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:10:
Nou nee, in de eerste alinea maak je een sarcastische opmerking over je superieur voelen en in de tweede alinea laat je toch wel duidelijk doorschemeren dat kleine auto's, of scheerapparaten zoals jij ze noemt, alleen maar 100 rijden en irritant vrachtwagens inhalen. En bij dat laatste proef ik toch wel een beetje een superioriteitsgevoel.
Oh dat, ja klopt inderdaad. Ik zette er een smiley bij zodat het nog enigsinds "aardig" leek! :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je hebt niet voor niets een auto met eingebauter Vorfahrt natuurlijk.

Wat betreft het respect&parkeren verhaal... Wat zelfkritiek kan den ik geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Kecin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:12:
[...]

Oh dat, ja klopt inderdaad. Ik zette er een smiley bij zodat het nog enigsinds "aardig" leek! :D :+
Achja kan je ook niks aandoen, jammer dat een plemp moet komen met een oud model BMW 8) .

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.