@ Wallie: Dat was inderdaad wel erg opvallend afgelopen winter, hoe vaak ik ingehaald werd door BMW's in de zware sneeuwbuien en hoeveel van die BMW's weer achterstevoren in de berm of vangrail geparkeerd stonden. Je voelt je gewoon een stuk veiliger in zo'n dikke zware stille moderne auto. Ik reed af en toe, met winterbanden, op de limiet als ik 50 ging (voelde dat hij ging slippen als ik meer gas gaf) maar werd vrolijk ingehaald door BMW's die 90 reden o.i.d.
(zelf)overschatting en te veel vetrouwen in de techniek.
Ow ja, en de superieure wegligging natuurlijk zoals zo mooi verwoord door het fantoom
Ow ja, en de superieure wegligging natuurlijk zoals zo mooi verwoord door het fantoom
Ja, een 1,9 liter diesel tegen een 1,6 liter benzine. Gek heWallie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:21:
Ach, met name bmw rijders zijn toch gewoon vermaak?
Mijn vorige leaseauto was een Skoda Fabia, 1.9 TDI, heerlijk om zo'n gastje (met petje uiteraard) in zo'n oude... euh, tja, wat zal het zijn, 316 benzine ofzo, bij het invoegen op de snelweg vlak achter je te hebben, gelijk door naar links te schieten, en dan merken dat hij er niet voorbij komt en dat zo'n Fabiaatje diesel er toch best hard aan kan trekken door z'n koppel. Om vervolgens bij de 160 maar weer achter je in te voegen... man man, een opgevoerde bromfiets bmw
Om nog maar te zwijgen dat 3 van de 4 auto die je met sneeuw achterstevoren ziet staan, een bmw is door z'n achterwielaandrijving.
Nee, laat ze vooral op de weg blijven, ik blijf met plezier net die ene seconde langer links rijden zodat ze echt de hele achterkant van m'n bumper aandachtig kunnen bestuderen, iemand moet het doen.
Daarnaast vind ik sprintjes trekken die het vermelden niet waard zijn nogal sneu, wanneer ik naast een golfje sta bij 't stoplicht en die wil trekken laat ik hem lekker zijn gang gaan. Wanneer ik een M6 (oid) zou rijden en er zou een snelle Merc of Audi naast me staan, dan word de sprint een stuk interessanter...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik vind het grappig dat mensen vaak zeggen "Bij de stoplichten heb ik een sprintje gewonnen van een BMW oid" terwijl er een grote kans is dat die andere niet eens vol doortrapten omdat ze geen zin hadden/niet mee doen met van die belachelijke sprintjes 
Komt vooral voor bij bijvoorbeeld BMW 316i rijders (zoals m'n neef
)
Komt vooral voor bij bijvoorbeeld BMW 316i rijders (zoals m'n neef
Hehe precies, die gasten die elke dag wel een stoplichtsprint hebben. Dat zijn van die simpele zielen die niet door hebben dat de andere automobilist helemaal niks doorheeft.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Het is wel grappig dat het mensen zoveel doet om een BMW "er uit te trekken" met hun non-premium station. Kan het toch niet helpen daar een tikkeltje jaloezie in te herkennen...misterdoom schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:06:
Ik vind het grappig dat mensen vaak zeggen "Bij de stoplichten heb ik een sprintje gewonnen van een BMW oid" terwijl er een grote kans is dat die andere niet eens vol doortrapten omdat ze geen zin hadden/niet mee doen met van die belachelijke sprintjes
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
jongens waarom wordt altijd de BMW 316i gedist? Ik rijd nu een jaartje in een 316i en ik ben idd schuldig aan te hard rijden. Ik heb hem voornamelijk gekocht dat mijn verkeer voor ca 50% in de stad is en dat scheelt met een 4pitter. Ok als ik genoeg geld had per maand te besteden had ik ook een 6 pitter gereden.
Ik trek altijd vrij rustig op want zo gaat dat nou eenmaal met een 316. Kan wel met doortrekken tot de 5000rpm maar dan krijg ik een rood hoofd als met zoveel toeren met 1km pu verschil een clio langs rijd. Wat ik merk is dat dat ding gewoon superieur op de weg ligt en je daardoor gewoon wat harder rijdt en bochten met wat meer snelheid neemt dan een gemiddelde weggebruikerr. Maakt dat een 316i rijder asociaal?
Ik trek altijd vrij rustig op want zo gaat dat nou eenmaal met een 316. Kan wel met doortrekken tot de 5000rpm maar dan krijg ik een rood hoofd als met zoveel toeren met 1km pu verschil een clio langs rijd. Wat ik merk is dat dat ding gewoon superieur op de weg ligt en je daardoor gewoon wat harder rijdt en bochten met wat meer snelheid neemt dan een gemiddelde weggebruikerr. Maakt dat een 316i rijder asociaal?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Sowieso, sprinten met 99,9% van het Nederlandse wagenpark is sowieso al
Vaak bu'j te bang!
Zolang je er niet in rond rijdt alsof het een M3 is heb ik er weinig moeite meeevilpin0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:27:
jongens waarom wordt altijd de BMW 316i gedist? Ik rijd nu een jaartje in een 316i en ik ben idd schuldig aan te hard rijden. Ik heb hem voornamelijk gekocht dat mijn verkeer voor ca 50% in de stad is en dat scheelt met een 4pitter. Ok als ik genoeg geld had per maand te besteden had ik ook een 6 pitter gereden.
Omdat jullie 4-pitters blijkbaar altijd skoda's opjagen waarvan wij als rustige 6-pitters weer de schuld van krijgenevilpin0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:27:
jongens waarom wordt altijd de BMW 316i gedist?
Ik merk wel een duidelijk verschil met mijn polo. Niemand ging aan de kant voor me
Nu schuift bijna iedereen meteen naar rechts als ik aan kom jakkeren 
Eigenlijk moet ik de aso BMW rijders bedanken die dit gecreerd hebben
Er is niets mis met een 316evilpin0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:27:
Ja zo zat ik pas te kleven bij een Ferrari 360 waar ik niet langs kon en heb ik een Diablo ingehaald alsof hij stil stond, true storymisterdoom schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:06:
Komt vooral voor bij bijvoorbeeld BMW 316i rijders (zoals m'n neef)
Neem de versie met ledjes, naar mijn ervaring helpt dat al enorm. Ben van een anonieme Polo naar een DS3 gegaan en ik heb het gevoel dat de indruk dat er een sportieve/snelle wagen aankomt toch bij mensen vaak het signaal geeft maar even aan de kant te gaan. Dan hoef je nog niet eens snel aan te komen rijden, maar het imago helpt wel enigszins lijkt me. Dat heb ik dus zelf overigens ook als ik in m'n spiegel de (overigens prachtige) koplampen van een BMW zie, of de rij leds van een grote Audi.evilpin0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:16:
Ik merk wel een duidelijk verschil met mijn polo. Niemand ging aan de kant voor meNu schuift bijna iedereen meteen naar rechts als ik aan kom jakkeren
+1 , maar niks tegen de 4 pitters, wel een beetje jammer van die 118 rijder, die de 325TDS weer basht ...Kaasplank schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:41:
[...]
Omdat jullie 4-pitters blijkbaar altijd skoda's opjagen waarvan wij als rustige 6-pitters weer de schuld van krijgen
kan er niemand even mercedes gaan bashen anders word het zo'n BMW fittie
Mercedes? Ach, daar is toch niks mis mee? Zijn gewoon echte boeren die daar in rijden...Reloader schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:35:
[...]
+1 , maar niks tegen de 4 pitters, wel een beetje jammer van die 118 rijder, die de 325TDS weer basht ...
kan er niemand even mercedes gaan bashen anders word het zo'n BMW fittie
Ik moet wel toegeven, nu ik een Focus heb, het een stuk minder leuk is om BMWtje te plagen, een Skoda is daar veul cooler voor
[ Voor 19% gewijzigd door Wallie op 24-08-2011 19:55 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Was dat op GoT dat er iemand was met een 330i met een 316i badge erachterop
? Dat is dan wel baas
, stiekem dubbele pijpjes eronder ghehe.
Tja, het is nu eenmaal een 'instapmotor' en dat brengt bij sommige mensen het slechtste naar boven.evilpin0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:27:
jongens waarom wordt altijd de BMW 316i gedist?
Zo doet de 118 velen denken aan de compacte 3 serie. Mee willen doen met de grote jongens maar het net niet kunnen betalen. Hoewel je voor die auto een vermogen neer moet tellen, maar dat terzijde.
[ Voor 0% gewijzigd door Roenie op 25-08-2011 11:18 . Reden: aanhalingstekens toegevoegd ]
Een 118 kost gelukkig geen vermogen
Een 118d (tweeliter diesel met 140 pk) kost nauwelijks meer dan een Golf met 2.0TDI 140pk motor. De Golf is ruimer en heeft op de tweeliter standaard Highline uitvoering. De BMW heeft achterwielaandrijving en een veel betere gewichtsverdeling. Een beetje de keuze tussen je gezin of je inner child 
BMW is een "premium" merk maar binnen die wereld wel weer een volumemerk wat in een week meer auto's moet verkopen dan Bentley in een jaar. Zo'n merk heeft auto's nodig om nieuwe rijders te laten instromen. Vaak leaserijders (lease is de helft van de nieuwe auto's in NL). Een 3-serie is een fractie te duur voor veel leaserijders dus heeft men een 1 eronder gezet. Bij mij heeft het gewerkt, ik ben in een lease-1 begonnen en rij nu een (eigen) 3. Bevalt me zo goed dat ik misschien wel het rijtje ga afmaken naarmate ik ouder wordt en grijzer en mijn buik dikker en mijn nek korter. 40 jaar past het best bij een 5, 50 jaar bij een 7. Misschien dat ik tegen die tijd ook stop met zelf rijden
BMW is een "premium" merk maar binnen die wereld wel weer een volumemerk wat in een week meer auto's moet verkopen dan Bentley in een jaar. Zo'n merk heeft auto's nodig om nieuwe rijders te laten instromen. Vaak leaserijders (lease is de helft van de nieuwe auto's in NL). Een 3-serie is een fractie te duur voor veel leaserijders dus heeft men een 1 eronder gezet. Bij mij heeft het gewerkt, ik ben in een lease-1 begonnen en rij nu een (eigen) 3. Bevalt me zo goed dat ik misschien wel het rijtje ga afmaken naarmate ik ouder wordt en grijzer en mijn buik dikker en mijn nek korter. 40 jaar past het best bij een 5, 50 jaar bij een 7. Misschien dat ik tegen die tijd ook stop met zelf rijden
Anoniem: 269504
BMW is wel een merk geweest wat meer in de middenklasse zat met ook kleinere modellen zoals de 1602.
Je hebt nog wel de 2500 gehad , maar een mercedes was toch een schaal hoger in luxe . Wat die tijd betrefd was er meer een onderscheid in marktsegment als wat er nu is . Stuk voor stuk hebben die drie bedrijven gedeeltes van het marktsegment toegeigend . Merc maakt kleine auto s , BMW maakt grote autos en Audi pakt ook van alles wat . Wees er maar blij mee want al die duitse bedrijven verkopen wereldwijd , dat komt de hele eu ten goede
YouTube: BMW 2002 - 1968 Autotest ZDF Sportspiegel 3 - YouTube
Je hebt nog wel de 2500 gehad , maar een mercedes was toch een schaal hoger in luxe . Wat die tijd betrefd was er meer een onderscheid in marktsegment als wat er nu is . Stuk voor stuk hebben die drie bedrijven gedeeltes van het marktsegment toegeigend . Merc maakt kleine auto s , BMW maakt grote autos en Audi pakt ook van alles wat . Wees er maar blij mee want al die duitse bedrijven verkopen wereldwijd , dat komt de hele eu ten goede
YouTube: BMW 2002 - 1968 Autotest ZDF Sportspiegel 3 - YouTube
Nee, dat gevoel van "wel willen, maar niet kunnen" krijg ik alleen bij een 116i met wieldoppen. Ga dan gewoon fietsenRoenie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:38:
[...]
Tja, het is nu eenmaal een instapmotor en dat brengt bij sommige mensen het slechtste in hen naar boven.
Zo doet de 118 velen denken aan de compacte 3 serie. Mee willen doen met de grote jongens maar het net niet kunnen betalen. Hoewel je voor die auto een vermogen neer moet tellen, maar dat terzijde.
Nee, merp!
en dan komt er een Skoda fabia / VW Polo 1.2 voorbijCid Highwind schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:12:
of de rij leds van een grote Audi.
ach, ik denk uiteindelijk dat t merk er niks mee te maken heeft,
ik heb een 6 pitter bmw, en ben er gisteren "uitgereden" door een twingo... die jongen (met zo'n petje) had een smile van hier tot ginder dat ie met zijn moeders auto (denk ik) eerder bij t volgende stoplicht was als ik.
ware het niet dat we voor t zelfde stoplicht stil stonden, en mijn motor niet boven de 2000 toeren is uitgeweest, en ik de maximum snelheid niet heb overschreden.
ik heb een 6 pitter bmw, en ben er gisteren "uitgereden" door een twingo... die jongen (met zo'n petje) had een smile van hier tot ginder dat ie met zijn moeders auto (denk ik) eerder bij t volgende stoplicht was als ik.
ware het niet dat we voor t zelfde stoplicht stil stonden, en mijn motor niet boven de 2000 toeren is uitgeweest, en ik de maximum snelheid niet heb overschreden.
Nou, dan heb je die jongen toch een leuke dag verzorgdReloader schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:30:
ach, ik denk uiteindelijk dat t merk er niks mee te maken heeft,
Is het nou ook zo dat BMW rijders zichzelf doorgaans bovengemiddeld goede bestuurders vinden?
Wat een onzin. Het is niet alsof je als mens opeens meer waard wordt als je een grotere auto/motor hebt. Laat iedereen lekker rijden wat hij/zij wil. Net als mensen die het typeplaatje van hun auto vervangen. Lekker boeiend dat je een 'instapmotor' hebt.PauseBreak schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:47:
Nee, dat gevoel van "wel willen, maar niet kunnen" krijg ik alleen bij een 116i met wieldoppen. Ga dan gewoon fietsen
Volgens mij is dat voor veel mensen onzekerheid. Dat succes wordt afgemeten aan je bezit en dat anderen je dan aardiger vinden of zo
[ Voor 0% gewijzigd door Roenie op 25-08-2011 11:18 . Reden: aanhalingstekens toegevoegd ]
Ah joh, laat ze toch, lach er omRoenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:51:
[...]
Wat een onzin. Het is niet alsof je als mens opeens meer waard wordt als je een grotere auto/motor hebt. Laat iedereen lekker rijden wat hij/zij wil. Net als mensen die het typeplaatje van hun auto vervangen. Lekker boeiend dat je een instapmotor hebt.
Volgens mij is dat voor veel mensen onzekerheid. Dat succes wordt afgemeten aan je bezit en dat anderen je dan aardiger vinden of zoWil jij die mensen die dat vinden dan wel leuk vinden denk ik dan.
Haha denk dat 90% van de gebruikers hier zich bovengemiddeld goed vinden rijdenWallie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:30:
Is het nou ook zo dat BMW rijders zichzelf doorgaans bovengemiddeld goede bestuurders vinden?
Dat is inderdaad een eigenschap van de gemiddelde Nederlandse man (vrouwen geven het nog eerlijk toe als ze niet kunnen rijden). Als je als man geen goede voertuigcontrole hebt, moet je je schamenevilpin0 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:37:
[...]
Haha denk dat 90% van de gebruikers hier zich bovengemiddeld goed vinden rijden
En dat neerkijken op de 116i snap ik ook niet zo. Ben je minder omdat je voor de lichtste motor koos? Tel je pas mee op de linkerbaan als je 6 cilinders hebt? Goed, dan schrappen we de 116i, is de eerstvolgende in lijn weer het model dat niet meedoet. Net zolang tot je een stakker bent met 6 cilinders ipv 8
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Waarom detecteer ik haat? Dus het is niet erg om een instapmotor te hebben maar dat ik een kleine piemel heb en dat hoop te compenseren gaat dan weer te ver. You don't make any sense.Wallie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:17:
[...]
Ah joh, laat ze toch, lach er omBMW = verlengstuk(je).
[Dr Phil mode]Het hoeft niet zozeer een kleine piemel te zijn, maar 'compensatie' is heel normaal gedrag van mensen. En het rijden van een 'premium' merk is daar een goede methode voorKecin schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:51:
[...]
Waarom detecteer ik haat? Dus het is niet erg om een instapmotor te hebben maar dat ik een kleine piemel heb en dat hoop te compenseren gaat dan weer te ver. You don't make any sense.
Als anderen dat merk dan niet erkennen als zijnde speciaal, dan wordt de compensatiedrift nog sterker. Hetzij door een krachtiger (niet per se beter) argument neer te zetten, hetzij door een auto met een krachtigere motor te kopen. De eerste methode is in ieder geval goedkoper. Vaak gebruikt men dan woorden als 'jaloezie' of zet men de ander neer als zijnde onwetend
Edit:
Dan heb je ook nog het probleem dat mensen 'goed rijden' anders invullen. De één ziet dat als zo snel mogelijk de hoek om kunnen gaan. De ander als zich zo veilig mogelijk door het verkeer begeven.Grrrrrene schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:43:
Dat is inderdaad een eigenschap van de gemiddelde Nederlandse man (vrouwen geven het nog eerlijk toe als ze niet kunnen rijden). Als je als man geen goede voertuigcontrole hebt, moet je je schamen...
[ Voor 23% gewijzigd door Roenie op 25-08-2011 09:29 ]
Roenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:24:
[...]
[Dr Phil mode]Het hoeft niet zozeer een kleine piemel te zijn, maar 'compensatie' is heel normaal gedrag van mensen. En het rijden van een 'premium' merk is daar een goede methode voor
Als anderen dat merk dan niet erkennen als zijnde speciaal, dan wordt de compensatiedrift nog sterker. Hetzij door een krachtiger (niet per se beter) argument neer te zetten, hetzij door een auto met een krachtigere motor te kopen. De eerste methode is in ieder geval goedkoper. Vaak gebruikt men dan woorden als 'jaloezie' of gaat zet men de ander neer als zijnde onwetend\[/Dr Phil mode]
En haat, totaal niet... ik zie het als vermaak... het verlengde van de opgevoerde bromfietsen van de middelbare school, maar dan voor grote mensen. Misschien is het biologisch bepaald, de man die wil opvallen, gevoed door testosteron.
Dus aan een ieder met een BMW, blijf vooral in je premium mobiel rijden, zonder dit alles wordt het saai op de snelweg.
Ieder heeft zijn/haar eigen redenen om in een bepaalde auto te rijden: praktische redenen, uiterlijk, weggedrag, imago/status. Oftewel, koop je een auto met als belangrijkste raadgever je hersenen, ogen, hart of sociale contacten.
Het geeft gedonder wanneer de iemand die in het ene 'kamp' zit gaat discussiëren met iemand uit het andere 'kamp'. De kans is groot dat ze elkaars beweegredenen simpelweg niet (willen) begrijpen. Als je naar reclame voor auto's kijkt zie je ook snel op welke groep de fabrikant zich voornamelijk richt. Uiteraard kunnen mensen ook een combinatie van redenen hebben.
Zo heb ik een BMW Z4 overwogen. Ik vind het een mooie auto en hij rijdt zeer goed. Wel wat duur en niet heel praktisch als je met meerdere mensen wilt reizen of veel spullen te vervoeren hebt. Toch heb ik hem niet gekocht vanwege het beeld dat ik heb van BMW rijders. Dus imago kan voor een merk werken, maar ook tegen dat merk.
Het weggedrag is dan ook navenant. Kortom, rijden mensen op een bepaalde manier omdat ze dat aan de stand van hun auto verplicht zijn, of hebben zie die auto gekozen omdat dit past bij hun karakter.
Het geeft gedonder wanneer de iemand die in het ene 'kamp' zit gaat discussiëren met iemand uit het andere 'kamp'. De kans is groot dat ze elkaars beweegredenen simpelweg niet (willen) begrijpen. Als je naar reclame voor auto's kijkt zie je ook snel op welke groep de fabrikant zich voornamelijk richt. Uiteraard kunnen mensen ook een combinatie van redenen hebben.
Zo heb ik een BMW Z4 overwogen. Ik vind het een mooie auto en hij rijdt zeer goed. Wel wat duur en niet heel praktisch als je met meerdere mensen wilt reizen of veel spullen te vervoeren hebt. Toch heb ik hem niet gekocht vanwege het beeld dat ik heb van BMW rijders. Dus imago kan voor een merk werken, maar ook tegen dat merk.
Het weggedrag is dan ook navenant. Kortom, rijden mensen op een bepaalde manier omdat ze dat aan de stand van hun auto verplicht zijn, of hebben zie die auto gekozen omdat dit past bij hun karakter.
Het interesseert me helemaal niks in wat voor auto ze rijden, maar zodra je bij een stoplicht denkt dat de auto links van je je eruit probeert te trekken alleen omdat je een BMW hebt en je begint te spreken van "premium merk" of "non-premium station" en dat soort onzin, voel je je natuurlijk wel degelijk verheven boven het "plebs" in een Opel, Daihatsu of Renault. En dan vind ik het idd grappig om te zien dat dat ook geldt voor minder gemotoriseerde BMW'sWallie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:30:
[...]
![]()
En haat, totaal niet... ik zie het als vermaak... het verlengde van de opgevoerde bromfietsen van de middelbare school, maar dan voor grote mensen. Misschien is het biologisch bepaald, de man die wil opvallen, gevoed door testosteron.
Dus aan een ieder met een BMW, blijf vooral in je premium mobiel rijden, zonder dit alles wordt het saai op de snelweg.
Dat heb ik dus ook een beetje. Ik overweeg een Mazda MX-5 te kopen als 2e auto. Het hoeft niet praktisch, daar hebben we de 626 al voor (als we het dan toch over saai en niet meetellen hebben...Roenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:08:

Waarom denk je dat de 116i alleen gekocht wordt door mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen? Heb je dat aan die persoon die je kent ook echt gevraagd en heeft hij dat gezegd: "Ik kan geen 120i betalen, dus ik koop de 116i met wieldoppen omdat ik erbij wil horen."? Als iemand nou geen donder geeft om LM-velgen en de 116i gewoon fijner vond rijden dan een Golf of Astra? Who cares? Je geeft nu dus een waardeoordeel omdat iemand niet een wat hoger model heeft gekocht zonder te weten wat de overwegingen waren. Misschien vond hij de 120i te duur in verbruik en heeft hij dat vermogen niet nodig? Een 116i is meer dan genoeg om mee te komen in het Nederlandse verkeer.PauseBreak schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:24:
[...]
Dat is ook het hele punt niet. Ik vind het gewoon nogal sneu om een auto te kopen die je eigenlijk niet kunt betalen - zoals dus die 116i met wieldoppen en 0 opties. Wees dan gewoon wat realistischer in je doen en laten en besef je dat er niks mis is met een willekeurige andere auto die je wél kunt betalen, ipv een auto te financieren die eigenlijk te duur voor je is.
Natuurlijk is het niet zo dat ik dit automatisch denk, maar in dit geval wel want ik ken de man die die auto rijdt.
Edit: Ik blijf maar editen, sorry. Een andere reden om een 116i te kopen is wellicht dat hij zuiniger is, minder kost aan MRB en verzekering enzovoorts. Ik rijd ook de lichtst gemotoriseerde 626 omdat die zuiniger is. Niet omdat ik geen 6-cilinder zou kunnen betalen, als ik wil rijd ik vanmiddag langs de BMW-dealer en koop ik een 330i occasion, maar ik heb daar het geld niet voor _over_. Zo zal eht voor het gros van de 116i-rijders ook gelden. Je geeft geld uit aan de dingen die je belangrijk vindt. Als je een 116i fijn vindt rijden en vlot zat vindt, waarom zou je dan een 120i kopen?
Mijn vader bijvoorbeeld geeft echt niks om LM-velgen en het is dat de LM-velgen die nu op zijn Citroën C5 zitten vrijwel even duur waren als stalen velgen en ik hem heb overtuigd dat het mooier staat en wellicht bij inruil meer opbrengt, anders had hij de zomerbanden ook op stalen velgen met wieldoppen gehad. Moet je die LM-velgen dan kopen omdat de buurman anders denkt dat je eigenlijk geen BMW kunt betalen?

[ Voor 69% gewijzigd door Grrrrrene op 25-08-2011 10:39 ]
Dat is ook het hele punt niet. Ik vind het gewoon nogal sneu om een auto te kopen die je eigenlijk niet kunt betalen - zoals dus die 116i met wieldoppen en 0 opties. Wees dan gewoon wat realistischer in je doen en laten en besef je dat er niks mis is met een willekeurige andere auto die je wél kunt betalen, ipv een auto te financieren die eigenlijk te duur voor je is.Roenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:51:
[...]
Wat een onzin. Het is niet alsof je als mens opeens meer waard wordt als je een grotere auto/motor hebt. Laat iedereen lekker rijden wat hij/zij wil. Net als mensen die het typeplaatje van hun auto vervangen. Lekker boeiend dat je een instapmotor hebt.
Volgens mij is dat voor veel mensen onzekerheid. Dat succes wordt afgemeten aan je bezit en dat anderen je dan aardiger vinden of zoWil jij die mensen die dat vinden dan wel leuk vinden denk ik dan.
Natuurlijk is het niet zo dat ik dit automatisch denk, maar in dit geval wel want ik ken de man die die auto rijdt.
Nou snap ik best dat wanneer de rest van de straat vol staat met dikke auto's (zowel premium als niet-premium full options), dat het misschien confronterend is wanneer jij zelf niet in zo'n auto rijdt, maar kom op, er is niemand in die hele straat die je meer of minder mens vindt om welke auto je rijdt.
Nee, merp!
Er zijn ook mensen die de keuze maken voor een leuk aangeklede 1-serie boven een kale 3.. Of een leuk aangeklede 3 boven een kale 5.Roenie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:38:
[...]
Tja, het is nu eenmaal een instapmotor en dat brengt bij sommige mensen het slechtste naar boven.
Veel belangrijker dan jouw 'mee willen doen met de grote jongens'..
Als die persoon die 'instapauto' niet zou kopen omdat anderen dit sneu vinden, dan is dat toch eigenlijk hetzelfde als een auto wel kopen omdat de hele straat er in rijdt? Je past je dan aan anderen aan om niet buiten de groep te vallen.PauseBreak schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:24:
Dat is ook het hele punt niet. Ik vind het gewoon nogal sneu om een auto te kopen die je eigenlijk niet kunt betalen - zoals dus die 116i met wieldoppen en 0 opties. Wees dan gewoon wat realistischer in je doen en laten en besef je dat er niks mis is met een willekeurige andere auto die je wél kunt betalen, ipv een auto te financieren die eigenlijk te duur voor je is....
Als die persoon er gelukkiger van wordt door in een 'instap BMW' te rijden en voor zijn/haar gevoel 'mee te tellen' in de straat dan dit niet te doen en mee te tellen bij de meer 'rationele' mens, dan lijkt me dat eigenlijk wel een goede aankoop.
Edit:
Dat is niet mijn "mee willen doen met de grote jongens." Overigens vind jij dat wellicht niet belangrijk. Een ander koopt het wel om die reden. Dat moet iedereen toch voor zichzelf weten?nl.mark schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:42:
Er zijn ook mensen die de keuze maken voor een leuk aangeklede 1-serie boven een kale 3.. Of een leuk aangeklede 3 boven een kale 5.
Veel belangrijker dan jouw 'mee willen doen met de grote jongens'..
Maar laat me raden, jij hebt een leuk aangeklede 'instap BMW'
[ Voor 23% gewijzigd door Roenie op 25-08-2011 11:08 ]
Extremer: Iedereen die geen nieuwe BMW koopt maar een 2e hands is sowieso pauper, want ze kunnen geen nieuwe BMW betalenPauseBreak schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:24:
[...]
Dat is ook het hele punt niet. Ik vind het gewoon nogal sneu om een auto te kopen die je eigenlijk niet kunt betalen - zoals dus die 116i met wieldoppen en 0 opties. Wees dan gewoon wat realistischer in je doen en laten en besef je dat er niks mis is met een willekeurige andere auto die je wél kunt betalen, ipv een auto te financieren die eigenlijk te duur voor je is.
Nou snap ik best dat wanneer de rest van de straat vol staat met dikke auto's (zowel premium als niet-premium full options), dat het misschien confronterend is wanneer jij zelf niet in zo'n auto rijdt, maar kom op, er is niemand in die hele straat die je meer of minder mens vindt om welke auto je rijdt.
Vaak bu'j te bang!
Waarschijnlijk vind jij het een instapmodel ja.. En weet je; ik vind het best! De max. is hier toch 130 en ik geniet meer van een lekkere stoel met een goede geluidsinstallatie dan in 3 seconden op de 100 zitten.Roenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:46:
[...]
Dat is niet mijn "mee willen doen met de grote jongens."
Maar laat me raden, jij hebt een leuk aangeklede 'instap BMW'
Keuzes, keuzes!
Extremer: Iedereen die geen nieuwe BMW koopt maar een 2e hands is sowieso pauper, want ze kunnen geen nieuwe BMW betalen
[ Voor 13% gewijzigd door Pepppie op 25-08-2011 10:54 ]
Over testosteron gesproken, blij zijn dat je met een Skoda sneller bent als een anderWallie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:30:
[...]
Het merkje boeit mij niet Walter. Techniek en beleving wel, ik wil namelijk achterwielaandrijving, een fijne motor (met mooie vermogensopbouw, dus zonder turbo's), sportief onderstel en relatief licht. Daarom staat er hier een Z4 voor de deur. Daarvoor een 330i (maar die was niet licht en bood weinig beleving). En daarvoor een Honda, wat niet bekend staat als pikverlengend.
Er zijn genoeg auto's die even snel of sneller zijn. Dat boeit mij dat ook niet. Voor 10K koop je een Impreza en voor nog 5K heb je met wat tuning 450pk. Dan ben je praktisch altijd de snelste... maar dat hoef ik niet te zijn. Zoek liever andere dingen in een auto zoals eerstgenoemde. Helaas is de keus voor achterwielaangedreven auto's met een sportieve insteek klein. Dan kom je bij bijvoorbeeld BMW uit. Heeft voor mij niets met m'n pik te maken
Als je goed gelezen hebt zie je dat ik die woorden dan ook consequent vaak tussen aanhalingstekens zet. (hier en daar vergeten, heb ik aangepast).nl.mark schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:53:
Waarschijnlijk vind jij het een instapmodel ja.. En weet je; ik vind het best! De max. is hier toch 130 en ik geniet meer van een lekkere stoel met een goede geluidsinstallatie dan in 3 seconden op de 100 zitten.
Keuzes, keuzes!
Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Durf ergens in te rijden wat je zelf wilt, ongeacht hoe anderen het zien. En als je wel gevoelig bent voor de mening van anderen (wat overigens heel menselijk is) dan is dat ook best. Je hoeft je niet de verdedigen voor de auto waar je voor gekozen hebt.
Edit: 'je' in de tweede alinea is hier meer in het algemeen bedoeld, niet dat 'jij' dat per se bent.
Edit 2: Die tweede quote in je posting is niet van mij, al lijkt dit nu wel zo.
[ Voor 14% gewijzigd door Roenie op 25-08-2011 11:21 ]
Een 2e hands auto kopen is gewoon slim en dan zit je zakelijk in elkaar.-tom-562 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:48:
[...]
Extremer: Iedereen die geen nieuwe BMW koopt maar een 2e hands is sowieso pauper, want ze kunnen geen nieuwe BMW betalen
Wanneer ik een nieuwe BMW koop van 70K en laat daar binnen 2 jaar 20K op vallen, dan heb ik liever een 2 jaar oude voor 20K minder en dus zo'n 750-1000 euro per maand bespaard wanneer we het terugrekenen.
Dus wat dat betreft zegt dat helemaal niets. Valt me wel op dat het eerst om de mentaliteit op de weg gaat, en nu over imago, status en verlengstukjes. Ik vraag me af wie van jullie ook daadwerkelijk wel eens op de snelweg rijd en uberhaubt mensen kennen die een Duitse wagen rijden. (En dan niet de oom van een vriend van een kennis hé!)
Verder geen Z4 kopen omdat je het imago van andere mensen niet bij jezelf vind passen

Zegt iemand die z'n keuze af laat hangen van het imago van een merkRoenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:01:
[...]
Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Durf ergens in te rijden wat je zelf wilt, ongeacht hoe anderen het zien. En als je wel gevoelig bent voor de mening van anderen (wat overigens heel menselijk is) dan is dat ook best. Je hoeft je niet de verdedigen voor de auto waar je voor gekozen hebt.
Ik snap je berekening niet helemaal.Kecin schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:31:
[...]
Een 2e hands auto kopen is gewoon slim en dan zit je zakelijk in elkaar.
Wanneer ik een nieuwe BMW koop van 70K en laat daar binnen 2 jaar 20K op vallen, dan heb ik liever een 2 jaar oude voor 20K minder en dus zo'n 750-1000 euro per maand bespaard wanneer we het terugrekenen.
Volgens dit model schrijft een nieuwe BMW van 70k 20k af in 2 jaar (830 per maand). Maar als je hem twee jaar oud koopt voor 50k, bespaar je 750 a 1000 per maand? --> Kennelijk schrijft de auto niet meer af nadat hij 2 is??
Ik nam een ruime marge aan hé, want het kan ook 25K zijn.t_captain schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:41:
[...]
Ik snap je berekening niet helemaal.
Volgens dit model schrijft een nieuwe BMW van 70k 20k af in 2 jaar (830 per maand). Maar als je hem twee jaar oud koopt voor 50k, bespaar je 750 a 1000 per maand? --> Kennelijk schrijft de auto niet meer af nadat hij 2 is??
Mijn punt is: Een nieuwe auto is mooi, maar wanneer hij 2 jaar later 20K goedkoper is zou ik hem dan liever kopen. Want de grootste afschrijving vind plaats in de eerste 2 jaar.
“De grootste afschrijving van een nieuwe auto zit in de eerste twee jaar. Zo schrijf je de eerste twaalf maanden alleen al 30% af op de bpm, de ‘luxe belasting'."
Verder krijg je natuurlijk ook wel veel afschrijving op een auto van 50K die ooit 70 was, maar in 2 jaar geen 20K denk ik...
In die 2 jaar dat iemand anders die auto rijd betaal je dus niet die 20K, en dus heb je die 830 euro besparing per maand. (Kort door de bocht that is)
enKecin schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:31:
...Verder geen Z4 kopen omdat je het imago van andere mensen niet bij jezelf vind passen. Nee dan was ik liever gewoon eigenwijs en reed ik wat ik wou, ookal zou dat het meest tokkie/aso merk ooit zijn, maar dat ik het maar mooi vind.
Dat is precies mijn punt. Het is heel persoonlijk. De één rijdt een auto voor het imago, een ander juist niet vanwege het imago.fsfikke schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:39:
Zegt iemand die z'n keuze af laat hangen van het imago van een merk
En dat moet ieder voor zich weten. Wat dat betreft ben ik ook maar een mens met mij verlangen ergens bij te horen of in dit geval juist niet
Je weet anderen heel goed te vertellen wat ze wel en niet moeten doen dus dan is het niet gek dat mensen raar opkijken als je het zelf ook niet doet.Roenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:58:
[...]
en
[...]
Dat is precies mijn punt. Het is heel persoonlijk. De één rijdt een auto voor het imago, een ander juist niet vanwege het imago.
En dat moet ieder voor zich weten. Wat dat betreft ben ik ook maar een mens met mij verlangen ergens bij te horen of in dit geval juist niet
Practice what you preach dr. Phil.
Gister werd ik nog met zeker 170 ingehaald door een met groot licht flitsende BMW met Belgisch kenteken op de N11. Hij flitste naar de auto 200 meter voor me die mijn voorligger aan het inhalen was. Maar ik weet dat n =! 1, wees gerust.
Over imago: Ik merk heel, héél erg vaak dat veel mensen imago juist SUPERbelangrijk vinden. Ik rijd in een '87 Kadett sedan en word heel vaak over het hoofd gezien (terwijl ik dag en nacht met licht aan rijd), van de weg gedrukt bij inhaalacties, afgesneden en mensen smijten heel makkelijk hun auto nog even voor mij als ik ze inhaal. Ook zijn er mensen die mij letterlijk vragen hoe ik in zo'n auto durf te rijden, en sommige mensen schamen zich plaatsvervangend voor mijn auto. Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk en beleef zeer veel rijplezier aan deze wagen, behalve dan het continue defensief moeten rijden omdat men het blijkbaar niet erg vind om een deuk in mijn wagen te rijden of men zo neerkijkt op mijn auto dat ze net doen alsof ik niet besta.
Over imago: Ik merk heel, héél erg vaak dat veel mensen imago juist SUPERbelangrijk vinden. Ik rijd in een '87 Kadett sedan en word heel vaak over het hoofd gezien (terwijl ik dag en nacht met licht aan rijd), van de weg gedrukt bij inhaalacties, afgesneden en mensen smijten heel makkelijk hun auto nog even voor mij als ik ze inhaal. Ook zijn er mensen die mij letterlijk vragen hoe ik in zo'n auto durf te rijden, en sommige mensen schamen zich plaatsvervangend voor mijn auto. Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk en beleef zeer veel rijplezier aan deze wagen, behalve dan het continue defensief moeten rijden omdat men het blijkbaar niet erg vind om een deuk in mijn wagen te rijden of men zo neerkijkt op mijn auto dat ze net doen alsof ik niet besta.
Dat vind ik ook niet vreemdfsfikke schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:07:
Je weet anderen heel goed te vertellen wat ze wel en niet moeten doen dus dan is het niet gek dat mensen raar opkijken als je het zelf ook niet doet.
Practice what you preach dr. Phil.
Mijn Dr Phil stukje was meer bedoeld ter observatie. Aan compensatie doen is niet goed of fout. Zelf doe ik dat trouwens ook op bepaalde gebieden. Niets menselijks is mij vreemd
Perfect normaal gedag volgens het verdrag van Wenen? (wat Nederland ook ondertekend heeft)Wilf schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:07:
Gister werd ik nog met zeker 170 ingehaald door een met groot licht flitsende BMW met Belgisch kenteken op de N11. Hij flitste naar de auto 200 meter voor me die mijn voorligger aan het inhalen was. Maar ik weet dat n =! 1, wees gerust.
Het verdragArtikel 32 derde lid:
When, however, a vehicle is following closely behind another vehicle, driving lamps may be used to give a luminous warning as referred to in Article 28, paragraph 2, of the intention to overtake
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 25-08-2011 12:20 ]
Dat is toch bedoeld voor degene die je in gaat halen, niet voor degene waar je op de linkerbaan achter rijdt? Volgens mij stond dat in het verleden ook in de Nederlandse verkeerswet.fsfikke schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:17:
[...]
Perfect normaal gedag volgens het verdrag van Wenen? (wat Nederland ook ondertekend heeft)
[...]
Het verdrag
Als degene die je in wilt halen al rechts rijdt is er geen probleem en hoef je niet meer te seinen. Met het seinen geef je aan dat je de intentie hebt om hem in te halen. Aan hem dan om te kiezen of hij je daarin tegemoet komt of niet.
Daarbij geld dat verdrag als wet. (art. 93 en 94 van de grondwet)
Daarbij geld dat verdrag als wet. (art. 93 en 94 van de grondwet)
[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 25-08-2011 12:29 ]
Jij vind het normaal dat iemand over de N11 minstens 170 rijdt en een ander dwingt in de remmen te gaan of heel veel gas te geven omdat hij zich wel aan de snelheidsregels houdt tijdens het inhalen van een ander? Mind you: die andere auto was met zijn inhaalactie begonnen toen er nog een kilometer ofzo tussen hem en die BMW zat en door de flauwe bocht had de inhaler die BMW nooit kunnen hebben gezien en zeker niet goed in kunnen schatten dat hij zo retegevaarlijk reed (het is daar ook niet het meest vlakke wegdek in Nederland)?fsfikke schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:17:
[...]
Perfect normaal gedag volgens het verdrag van Wenen?

Je moet je internetimago toch hoog houden he
Vaak bu'j te bang!
Waar zijn die Audi/Mercedes rijders als je ze nodig hebt. Nu worden alleen weer de BMW rijders gebashed
Andere insteek: het fijne van een zwarte BMW coupe is dat mensen geen al te hoge verwachtingen van je rijstijl hebben. Rij ik fatsoenlijk, lijkt het iedereen positief op te vallen. Doe ik iets wat misschien niet helemaal door de beugel kan, niemand had anders verwacht
t_captain schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:26:
Andere insteek: het fijne van een zwarte BMW coupe is dat mensen geen al te hoge verwachtingen van je rijstijl hebben. Rij ik fatsoenlijk, lijkt het iedereen positief op te vallen. Doe ik iets wat misschien niet helemaal door de beugel kan, niemand had anders verwacht
Iemand wel eens overwogen dat het ook in je voordeel kan werken? Toen ik mijn wijlen 520i nog reed (modelletje 1988) had ik eigenlijk nooit last van bumperklevers. Ik heb ook jaren 205 gereden, en daarin juist wél.
Nu heb ik een Astra H ("de VW voor de werkende klasse
) en ik ben zo'n linkerbaangebruiker. Geen persé asociale rijstijl, maar ik rij wel door en vaak ook harder dan ik mag. Ik voldoe dus aan jouw TS-beschrijving, maar ben geen BMW, Audi of MB rijder.
Mijn ervaring is dan ook dat je de "aso's" in alle merken tegenkomt, maar het is 1) makkelijker met een premium auto en 2) blijft bij jou als 'benadeelde' beter hangen.
Met duurdere en zwaardere auto's beleef je minder snelheidsgevoel dan in een kleiner modelletje en dus rij je makkelijker harder. Dat gezegd heb ik 'maar' een instapmodel 1.7 CDTI blokje en daar kun je prima mee jakkeren hoor
.
.
Als ik in de BMW wilde invoegen hoefde ik alleen maar richting aan te geven (bonuspunten vanuit de andere bestuurder gezien!) en men maakte ruimte, omdat ze verwachten dat ik hoe dan ook toch wel van baan wissel. Blijkbaar heeft mijn Astra toch wat minder aanzien, want daar doen ze dat meestal niet. Voor mijn volgende leasewagen dan toch maar bij BMW winkelen misschien
.
Nu heb ik een Astra H ("de VW voor de werkende klasse
Mijn ervaring is dan ook dat je de "aso's" in alle merken tegenkomt, maar het is 1) makkelijker met een premium auto en 2) blijft bij jou als 'benadeelde' beter hangen.
Met duurdere en zwaardere auto's beleef je minder snelheidsgevoel dan in een kleiner modelletje en dus rij je makkelijker harder. Dat gezegd heb ik 'maar' een instapmodel 1.7 CDTI blokje en daar kun je prima mee jakkeren hoor
With stupidt_captain schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:26:
Als ik in de BMW wilde invoegen hoefde ik alleen maar richting aan te geven (bonuspunten vanuit de andere bestuurder gezien!) en men maakte ruimte, omdat ze verwachten dat ik hoe dan ook toch wel van baan wissel. Blijkbaar heeft mijn Astra toch wat minder aanzien, want daar doen ze dat meestal niet. Voor mijn volgende leasewagen dan toch maar bij BMW winkelen misschien
[ Voor 46% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-08-2011 13:39 ]
ik krijg ook meestal rare blikken als ik bij een wegversmalling zonder pijlen die de voorrang regelen netjes wacht en de tegenligger dan met een vriendelijk handgebaar voorrang geef. In dorpen rij ik sowieso altijd gewoon netjes en rustig. De snelweg is mijn domein en daar schroom ik me ook niet om iemand met lichtsignalen aan de kant te 'duwen'
Jij noemde de snelheid en het flitsen, zoals je uit m'n post kan zien ging ik in op het flitsen. Maar je kan natuurlijk lezen wat je wilt lezen.Wilf schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:
[...]
Jij vind het normaal dat iemand over de N11 minstens 170 rijdt en een ander dwingt in de remmen te gaan of heel veel gas te geven omdat hij zich wel aan de snelheidsregels houdt tijdens het inhalen van een ander? Mind you: die andere auto was met zijn inhaalactie begonnen toen er nog een kilometer ofzo tussen hem en die BMW zat en door de flauwe bocht had de inhaler die BMW nooit kunnen hebben gezien en zeker niet goed in kunnen schatten dat hij zo retegevaarlijk reed (het is daar ook niet het meest vlakke wegdek in Nederland)?
Hahaha, ja, zo kun je het ook bekijkent_captain schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:26:
Ik kreeg ook het idee dat je het gedrag goed probeerde te praten, terwijl met 170km/u over de N-wegen rijden natuurlijk niet goed te praten is. Door het hele verhaal te quoten suggereer je dat je op alles reageertfsfikke schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:58:
[...]
Jij noemde de snelheid en het flitsen, zoals je uit m'n post kan zien ging ik in op het flitsen. Maar je kan natuurlijk lezen wat je wilt lezen.
Is het echt nodig expliciet te vermelden dat ik ook van mening ben dat 170KM/h niet correct is? Zijn bepaalde zaken niet vanzelfsprekend? Imo wel, maar als je op het internet met dezelfde mentaliteit zit als in de auto: "alle anderen zijn idioten en ik ben de enige die over een gezond stel hersenen beschikt" is het misschien wel nodig elke keer de meest vanzelfsprekende zaken te herhalen...Grrrrrene schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
Ik kreeg ook het idee dat je het gedrag goed probeerde te praten, terwijl met 170km/u over de N-wegen rijden natuurlijk niet goed te praten is. Door het hele verhaal te quoten suggereer je dat je op alles reageert
Ik vind de Duitse BMW rijders overigens perfect... zeer vaak een 50+er achter het stuur, die braaf 130 rijdt en er gewoon uitziet alsof je er een fatsoenlijk gesprek mee zou kunnen hebben (mitst mijn steenkolenduits goed genoeg was).
Had ik al gezegd dat ik ook Duitser ben? (400 jaar gelden tenminste)Wallie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:16:
Ik vind de Duitse BMW rijders overigens perfect... zeer vaak een 50+er achter het stuur, die braaf 130 rijdt en er gewoon uitziet alsof je er een fatsoenlijk gesprek mee zou kunnen hebben (mitst mijn steenkolenduits goed genoeg was).
Ik ook, maar dan wel met een geldige Reisepasst_captain schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:18:
[...]
Had ik al gezegd dat ik ook Duitser ben? (400 jaar gelden tenminste)
Daarmee haalde je de handeling uit de context. Ik heb namelijk an sich niks tegen groot licht, mits het normaal gebruikt wordt (door voorrangsvoertuigen of om hinderende medeweggebruikers te waarschuwen). In dit geval werd het gebruikt om een medeweggebruiker weg te jagen die keurig aan het inhalen was en terug naar rechts ging na het inhalen (die er zich terecht niks van aantrok en niet ook ineens 170 ging omdat het 'moet' van een ander).fsfikke schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:58:
[...]
Jij noemde de snelheid en het flitsen, zoals je uit m'n post kan zien ging ik in op het flitsen. Maar je kan natuurlijk lezen wat je wilt lezen.
Ik kan ook prima leven met iemand die mobiel telefoneert, maar iemand die in de zaal zit bij een theatervoorstelling die gaat telefoneren heb ik meer problemen mee. Om even het belang van context bij een handeling aan te geven
In dat geval is het groot licht dus inderdaad niet netjes gebruikt. Maar op zich is er niets mis met groot licht om aan te geven dat je graag in wilt halen. Dat is denk ik maar bij weinigen bekend en wordt dan al snel gezien als opdringerig gedrag. Vandaar dat ik het even noemdeWilf schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:17:
[...]
Daarmee haalde je de handeling uit de context. Ik heb namelijk an sich niks tegen groot licht, mits het normaal gebruikt wordt (door voorrangsvoertuigen of om hinderende medeweggebruikers te waarschuwen). In dit geval werd het gebruikt om een medeweggebruiker weg te jagen die keurig aan het inhalen was en terug naar rechts ging na het inhalen
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 25-08-2011 18:47 ]
Ik denk dat het simpelweg ook met salaris te maken heeft: Hoe duurder de auto, hoe hoger het salaris, en hoe lager (relatief gezien) de boetes.Robbie T schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:39:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit toch kan? Denk zelf soms wel eens dat het te maken heeft dat deze mensen zich een beetje het "mannetje/vrouwtje" voelen, omdat ze in een wat duurdere auto rijden en daardoor wat "arroganter" zijn (niet helemaal het juiste woord). Maar het valt me toch op dat dit bij bestuurders van deze merken vaker gebeurt dan bij andere merken.
Boetes-naar-inkomen zoals in Finland zou dit oplossen.
Dat was ook mijn gedachte. Op de autobahn zie je naar verhouding veel meer van dit soort auto's rondrijden van bij ons. Of bij Liechtenstein waar je regelmatig ingehaald wordt door een aardige rijtjeswoning. Maar als ik in Den Dolder iemand boodschappen zie doen met een Cheyenne dan denk ik vuile patser, drugsdealer, vuile bankier e.d. terwijl ik dat over de grens niet heb. Mss is daardoor de perceptie mbt. rijgedrag wel verstoord. Hufters of idioten op de weg genoeg in het drukke nederland maar mss valt het op eoa manier meer op als zo iemand in een boven-het-maaiveld auto zit.Wallie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:16:
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
De drie merken in de topictitel zijn tegenwoordig toch al aardig mainstream?mekkieboek schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:07:
[...]
Dat was ook mijn gedachte. Op de autobahn zie je naar verhouding veel meer van dit soort auto's rondrijden van bij ons. Of bij Liechtenstein waar je regelmatig ingehaald wordt door een aardige rijtjeswoning. Maar als ik in Den Dolder iemand boodschappen zie doen met een Cheyenne dan denk ik vuile patser, drugsdealer, vuile bankier e.d. terwijl ik dat over de grens niet heb. Mss is daardoor de perceptie mbt. rijgedrag wel verstoord. Hufters of idioten op de weg genoeg in het drukke nederland maar mss valt het op eoa manier meer op als zo iemand in een boven-het-maaiveld auto zit.
Het is maar wat je mainstream noemt (muv. lease- en bedrijfsauto's). 30k+ is voor veel mensen een (hele)boel geld.Roenie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:58:
[...]
De drie merken in de topictitel zijn tegenwoordig toch al aardig mainstream?
Maar ik vraag me gewoon af of het wel klopt dat voor mijn gevoel BMW rijders in Duitsland zoveel höflicher zijn achter het stuur.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
In mijn bevooroordeelde ogen zijn ze sowieso höflicher
Dat sowieso, maar dat komt deels door de hofmeister-knik.fsfikke schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:24:
In mijn bevooroordeelde ogen zijn ze sowieso höflicher
Nou ja, mainstream afgaande op hoeveel auto's ervan rondrijden.mekkieboek schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:16:
[...]
Het is maar wat je mainstream noemt (muv. lease- en bedrijfsauto's). 30k+ is voor veel mensen een (hele)boel geld.
Maar ik vraag me gewoon af of het wel klopt dat voor mijn gevoel BMW rijders in Duitsland zoveel höflicher zijn achter het stuur.
Dat hoffelijkere ligt misschien aan de formelere volksaard waar vaak over gesproken wordt?
Dan moet je ook gevangenisstraffen-naar-resterende-levensverwachting gevenRemcoDelft schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:54:
[...]
Boetes-naar-inkomen zoals in Finland zou dit oplossen.
Juist niet. Diegene heeft dus goed gekeken naar wat hij wel kan betalen en kiest daarvoor de beste optie die er is uit. In tegenstelling dus tot de mensen die een auto kopen die ze eigenlijk net niet kunnen betalen.-tom-562 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:48:
[...]
Oh en @Grrrrrrene:
Ik ken die persoon en dan praat je inderdaad wel eens met elkaar
[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 26-08-2011 11:14 ]
Nee, merp!
Niks slechts over de auto, daar gaat het niet om. Wel over het weggedrag van de pik die achter het stuur van zo'n 118 zit. Het valt me op dat veel bestuurders rijden en zich gedragen als malloten in het verkeer dmv. gevaarlijke acties.Het Fantoom schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:37:
[...]
Anders doe je even niet zo minachtend over een 118, is in alle opzichten beter dan jouw BMW 325 TDS en bovendien ook sneller. En dat er zulke acties uitgehaald (kunnen) worden ligt deels aan de voortreffelijke wegligging.Het is niet zo dat je jezelf met elke dreier boven een einzer verheven hoeft te voelen.
Ik zeg ook nietdat allemaal juppen zijn, maar wel veel.
Heeft niks met het blok te maken dus.
Of de auto lokt bepaald gedrag uit, of hij word daarom gekocht. Ik weet dat niet, vul dat zelf maar in.
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Zou kunnen... gister op de weg naar huis werd ik tot 2x toe bijna de voorbumper eraf gereden door een 40-er die naar de linker baan kwam. Gat was gewoon te klein waar hij z'n bak in wilde doen. Ook geen reactie van zijn kant verder, nee, plaat voor z'n kop.BAS80 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Of de auto lokt bepaald gedrag uit, of hij word daarom gekocht. Ik weet dat niet, vul dat zelf maar in.
Ok, nu de quiz. Wat voor merk auto was dit?
* _eXistenZ_ meldtKecin schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:10:
Was dat op GoT dat er iemand was met een 330i met een 316i badge erachterop? Dat is dan wel baas
, stiekem dubbele pijpjes eronder ghehe.
Af en toe grappig bij echt irritante sjonnies in golfjes ofzo, die voelen zich dan mooi gedist door een 316i, maar uiteindelijk rij ik die auto voor mezelf dus die gaat er binnenkort weer af denk ik
[ Voor 26% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-08-2011 09:07 ]
There is no replacement for displacement!
Anoniem: 428930
das indd een mooi bakje, ik rij er ook mee op mn werk.Nu rij ik een Nissan 350Z en al die bovenstaande klachten zijn verdwenen. Het enigste wat ik nu heb is dat iedereen mij wilt inhalen om daarna weer af te remmen.
is hij cabrio of gesloten?
Ik heb laatst een leuke rit gemaakt in een X6 van een vriend van me. Nu ging het me natuurlijk met name om die X6 die ik overigens nooit zelf zou kopen maar ik wilde er toch eens een stuk in rijden nu ik de kans had. Dat beviel uitstekend echter een ongewenst bij-effect was dat deze auto een vreemde invloed uitoefende op veel medeweggebruikers. Er werd gebumperkleefd, rechts ingehaald en zelfs iemand in een Landcruiser wilde persé in een buitenbocht sneller zijn als ik toen we de autoweg op wilde draaien. Natuurlijk was het relatief gezien een korte rit maar de eigenaar vertelde dat hij exact hetzelfde ervoer.
Vaag hoor.
Vaag hoor.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Inderdaad, die dingen zie je een X6 vaker doen.
The ramblings of an idiot
Tsja, kan me goed voorstellen dat een X6 vreemde emoties oproept in mensen maar bumperkleven bij een X6 is toch wel het vreemdste wat ik gehoord heb. Bovendien erg dom natuurlijk. Daarnaast werd je ook nog rechts ingehaald dus was je niet gewoon aan het linksplakken zoals al die andere BMW rijders die denken dat de linkse baan van hen is?
Geintje natuurlijk, rij zelf ook BMW. Maar het bumperkleven vind ik nogal vreemd en ik kan me dan niet aan het idee onttrekken dat het één en het ander een beetje ingebeeld is
Geintje natuurlijk, rij zelf ook BMW. Maar het bumperkleven vind ik nogal vreemd en ik kan me dan niet aan het idee onttrekken dat het één en het ander een beetje ingebeeld is
Nouja ik kon er alleen maar om lachen. Dom gepeupel. En die Landcruiser was helemaal hilarisch zo'n hok op wielen die persé mij voor wilde blijven (kan best een krachtige motor in hebben gelegen hoor).
Maarja ik ben niks gewend he met mijn oude Primera met 140pk
Zou best een nieuwe 5 willen trouwens hoor
Maarja ik ben niks gewend he met mijn oude Primera met 140pk
Zou best een nieuwe 5 willen trouwens hoor
[ Voor 32% gewijzigd door psy op 15-11-2011 14:05 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat is geen bumperkleven, dat is slipstreamen, geheel in de groene gedachte van het nieuwe rijden werkt het uitermate goed als er een X6 voor je rijdt. Of nog beter, de Audi Q7 (wat een tank is dat zegMrFl0ppY schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:39:
Tsja, kan me goed voorstellen dat een X6 vreemde emoties oproept in mensen maar bumperkleven bij een X6 is toch wel het vreemdste wat ik gehoord heb. Bovendien erg dom natuurlijk.
Ik moet zeggen, zulke auto's laat ik altijd graag voor gaan op de Autobahn, om vervolgens op gepaste afstand te volgen in de gezegde slipstream. Zij maken de baan vrij en zelf kan je met vrij constante snelheid doorrijden. Zoveel last heb ik dus niet van "de gemiddelde" Audi/BMW/Mercedes rijder.
Ik merk in het verkeer eigenlijk helemaal niet op dat chauffeurs van bepaalde automerken asocialer zouden zijn dan anderen, maar.... Ik reed een aantal maanden terug voor het eerst in jaren met mijn vader mee en dat was wel redelijk interessant achteraf. Hij rijdt altijd links, altijd bumperkleven en altijd te hard. En als je dan vraagt waarom dan zegt hij alleen dat ze allemaal moeten oprotten. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het niets met het automerk of iets dergelijks heeft te maken, maar gewoon met zijn leeftijd en persoonlijkheid. Het is een ouwe chagerijnige lul die geen zin heeft hoffelijk te zijn in het verkeer. Sommige mensen zijn nu eenmaal aso.
Op je werk? Wat is dat voor baan?Anoniem: 428930 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:36:
[...]
das indd een mooi bakje, ik rij er ook mee op mn werk.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:57:
Ik merk in het verkeer eigenlijk helemaal niet op dat chauffeurs van bepaalde automerken asocialer zouden zijn dan anderen, maar.... Ik reed een aantal maanden terug voor het eerst in jaren met mijn vader mee en dat was wel redelijk interessant achteraf. Hij rijdt altijd links, altijd bumperkleven en altijd te hard. En als je dan vraagt waarom dan zegt hij alleen dat ze allemaal moeten oprotten. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het niets met het automerk of iets dergelijks heeft te maken, maar gewoon met zijn leeftijd en persoonlijkheid. Het is een ouwe chagerijnige lul die geen zin heeft hoffelijk te zijn in het verkeer. Sommige mensen zijn nu eenmaal aso.
[...]
Op je werk? Wat is dat voor baan?

Ik moest zo hard lachen om dit bericht
psst op gepaste afstand in de slipstream gaat niet lukken hoor.Cid Highwind schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:36:
[...]
Dat is geen bumperkleven, dat is slipstreamen, geheel in de groene gedachte van het nieuwe rijden werkt het uitermate goed als er een X6 voor je rijdt. Of nog beter, de Audi Q7 (wat een tank is dat zeg)
Ik moet zeggen, zulke auto's laat ik altijd graag voor gaan op de Autobahn, om vervolgens op gepaste afstand te volgen in de gezegde slipstream. Zij maken de baan vrij en zelf kan je met vrij constante snelheid doorrijden. Zoveel last heb ik dus niet van "de gemiddelde" Audi/BMW/Mercedes rijder.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik bemerkte pas dat op een goed voor te remmen afstand met 150km/u dat het toch nog een halve liter op de 100km scheelde wanneer ik achter een normale personenauto reed. Op zich scheelt het kennelijk dus toch wel aardig wat, bij hogere snelheden heb ik het niet bekeken. Uiteindelijk is het toch het verstandigst om op de auto voor je (en die voor hem) te letten. De auto voor me die zal inderdaad wel extra verbruiken, maar aangezien wij beiden snel door zouden rijden is het netto dus altijd nog beter als de ene van de ander profiteert
Anoniem: 428930
een heel leuk baantje.
haha, ik werk bij een Mercedes-Benz dealer.
we hebben daar zo'n 350z cabrio tweedehands, leuk ding.
alleen die pook trilt af en toe als de tering.
Nu maak ik per jaar 50k kilometers in en sinds kort in een skoda octavia combi. Het geen wat mij opgevallen is dat er geen lijn te trekken is in het merk auto's iedereen doet wat.
Inderdaad, lease is haast, ik rijd ook vlot door als ik haast heb, bumperkleven, nee dank u, dat is me te duur, ik haal wel rechts in na een tijdje (dat kost maar 60 euro, bumperkleven moet voorkomen en is erg duur vrees ik).
Verder baal ik enorm van de mensen die eigen rechtertje gaan spelen, jij rijd 130, en je mag hier maar 120, ik zal mijn auto er even voorgooien zodat je er niet langskunt..
Waar mogelijk ga ik aan de kant als er een met hoge snelheid aankomt, naast een vrachtwagen zal ik waarschijnlij gas bijgeven om je niet te hinderen, maar als ik vastzit, kan ik niet verder. Stumpers die dan toch gaan kleven en seinen keur ik geen 2e blik waardig.
Verder kun je best te hard rijden, als je maar goed kijkt, zowel op als naast de weg
Sommige stukken nodigen ook uit, voorbeeld, a2 was vroeger 2 baans en 120, nu 5 baans en 100... total bullshit, als ik daar langs moet om 5 uur 's morgens, is het gewoon 120 km/h.
Ach, het is ook je eigen insteek, als ik vrolijk ben, heb ik minder last, ben ik chagrijnig, dan erger ik me veel meer en lijkt het allemaal 3x zo erg.
Inderdaad, lease is haast, ik rijd ook vlot door als ik haast heb, bumperkleven, nee dank u, dat is me te duur, ik haal wel rechts in na een tijdje (dat kost maar 60 euro, bumperkleven moet voorkomen en is erg duur vrees ik).
Verder baal ik enorm van de mensen die eigen rechtertje gaan spelen, jij rijd 130, en je mag hier maar 120, ik zal mijn auto er even voorgooien zodat je er niet langskunt..
Waar mogelijk ga ik aan de kant als er een met hoge snelheid aankomt, naast een vrachtwagen zal ik waarschijnlij gas bijgeven om je niet te hinderen, maar als ik vastzit, kan ik niet verder. Stumpers die dan toch gaan kleven en seinen keur ik geen 2e blik waardig.
Verder kun je best te hard rijden, als je maar goed kijkt, zowel op als naast de weg
Sommige stukken nodigen ook uit, voorbeeld, a2 was vroeger 2 baans en 120, nu 5 baans en 100... total bullshit, als ik daar langs moet om 5 uur 's morgens, is het gewoon 120 km/h.
Ach, het is ook je eigen insteek, als ik vrolijk ben, heb ik minder last, ben ik chagrijnig, dan erger ik me veel meer en lijkt het allemaal 3x zo erg.
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Ik heb zelf een Audi.beany schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:46:
[...]
Wat mij betreft is het wel zo, tot het tegendeel bewezen is. Ik ben namelijk nog geen normale Audi, Mercedes of BMW bestuurder tegen gekomen.
Ik kom inderdaad veel van deze bestuurders tegen.
Maar ikzelf en een hoop andere mensen houden zich gelukkig wel aan de regels.
Knipperlichtje, afstand houden, netjes rechts rijden waar kan, enz.
Ik denk niet dat het met de auto te maken heeft maar meer met de bestuurder.
Ik maak heel veel kilometers voor mijn werk en mij valt mij op dat het 3 soorten bestuurders zijn.
1. De jongeren die denken dat alles mag (VW golf/polo, C1, afgetrapte corsa)

2. De rijke zakenlui (BMW, Audi, de duurdere auto's)
3. Niet nederlandse kentekens (Vooral Belgen, Polen en Bulgaren)
Dit is natuurlijk wat ik dagelijks op de weg zie.

Anoniem: 654400
Dan vergeet je de absolute, totale malloten: degenen die in een busje rijden. 3 van de 4 keer met een telefoon in de hand, slingeren, veel te hard rijden, bumperkleven etc. etc. Als ik een busje zie dat zich enigszins beschaafd/normaal gedraagt op de weg (lees: de chauffeur), valt het me zowaar op.
Wat personenauto's betreft lijken het qua weggedrag de leaserijders te zijn die op mij de slechtste indruk maken, de typische leasemodellen vallen in negatieve zin op.
Wat personenauto's betreft lijken het qua weggedrag de leaserijders te zijn die op mij de slechtste indruk maken, de typische leasemodellen vallen in negatieve zin op.
Conclusie (zoals altijd): het zijn altijd de anderen!
Het zijn de oudjes, de jonkies, de leaserijders, de rijkeluitjes, de petjes, de bouwvakkers, de fietsers, etc. Het maakt niet uit zolang het maar niet de groep is waar wij zelf toe behoren.
Vandaag zelf meegemaakt op een enkelbaans provicniale weg: een bumperklever die constant heel erg dicht op mijn bumper zat, dusdanig dichtbij dat ik er nerveus van werd en dat gebeurd niet snel. Zo erg zelfs dat ik niet durfde te remmen voor een rood stoplicht omdat hij zelfs op dat moment op mijn bumper bleef plakken (en ja, ik reed netjes de maximaal toegestane snelheid van 80 km/h). Dit betrof een paar jaar oude Renault Twingo, onder welke groep moet ik deze scharen? Of moeten wij maar concluderen dat er sowieso te veel malloten rondrijden, ongeacht de auto waarin ze zitten?
Het zijn de oudjes, de jonkies, de leaserijders, de rijkeluitjes, de petjes, de bouwvakkers, de fietsers, etc. Het maakt niet uit zolang het maar niet de groep is waar wij zelf toe behoren.
Vandaag zelf meegemaakt op een enkelbaans provicniale weg: een bumperklever die constant heel erg dicht op mijn bumper zat, dusdanig dichtbij dat ik er nerveus van werd en dat gebeurd niet snel. Zo erg zelfs dat ik niet durfde te remmen voor een rood stoplicht omdat hij zelfs op dat moment op mijn bumper bleef plakken (en ja, ik reed netjes de maximaal toegestane snelheid van 80 km/h). Dit betrof een paar jaar oude Renault Twingo, onder welke groep moet ik deze scharen? Of moeten wij maar concluderen dat er sowieso te veel malloten rondrijden, ongeacht de auto waarin ze zitten?
tsja...in 4 jaar tijd is er niet veel veranderdRene_goris schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:30:
[...]
Ik heb zelf een Audi.![]()
Ik kom inderdaad veel van deze bestuurders tegen.
Maar ikzelf en een hoop andere mensen houden zich gelukkig wel aan de regels.
Knipperlichtje, afstand houden, netjes rechts rijden waar kan, enz.
Ik denk niet dat het met de auto te maken heeft maar meer met de bestuurder.
Ik maak heel veel kilometers voor mijn werk en mij valt mij op dat het 3 soorten bestuurders zijn.
1. De jongeren die denken dat alles mag (VW golf/polo, C1, afgetrapte corsa)![]()
2. De rijke zakenlui (BMW, Audi, de duurdere auto's)![]()
3. Niet nederlandse kentekens (Vooral Belgen, Polen en Bulgaren)![]()
Dit is natuurlijk wat ik dagelijks op de weg zie.
je quote stamt uit 2011

Dit topic is sowieso voorbij zijn levensduur. Om meerdee redenen, en niet in de laatste plaats omdat het meer een Vrijdag HK topic is
Dit topic is gesloten.