De gemiddelde audi, BMW en Mercedes rijder

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 19.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:27:
[...]

Achja kan je ook niks aandoen, jammer dat een plemp moet komen met een oud model BMW 8) .
Leuk dat die van jou twee jaartjes jonger is, maar er missen ook twee cilindertjes O-)

:>

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 07:47
dj_raoul schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:57:
[...]

Zonde! Over het algemeen gaat het verkeer direct na de samenvoeging weer rijden en vallen er daardoor ook vlak voor de samenvoeging al regelmatig gaten. Ik pak dan ook niet een gaatje op 300m, juist daardoor stokt het verkeer telkens (omdat iedereen op een ander punt invoegt wordt de vertraging niet gelijkmatig verdeeld, maar in schokgolven).

Gelukkig ontstaan er op de laatste meters 'natuurlijke' gaten en heb ik ondanks de dichtrijders nooit een probleem om in te voegen :)
Ik rij niets dicht maar ik ga dan geen gaatje meer laten vallen. Ik bedoel de situatie dat je het ritspunt al voorbij bent en dan nog stug doorrijdt om tot ontdekking te komen dat er dwarsliggers liggen voor het geval je alle bebording gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Frieda schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:12:
sja, wacht maar tot je er een keer vol voor in de ankers moet, met auto's voor je die links en rechts opzij schieten om geen ongeluk te maken. linksplakkers zijn iig voorspelbaar!
Dat heb je dan aan jezelf te danken, als je goed vooruit kijkt en anticipeert komt dat eigenlijk nooit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:22:
[...]

Dat heb je dan aan jezelf te danken, als je goed vooruit kijkt en anticipeert komt dat eigenlijk nooit voor.
8)7 doe nou niet of ik slecht rij omdat ik een audi heb zeker ;)

juist omdat ik wel anticipeer heb ik nog niemand geraakt bij zo'n dwaallicht, ik ben er inmiddels wel op bedacht want ik zie ze regelmatig. de eerste keer schrok ik me de pleuris, en je kan er natuurlijk op wachten tot er wel iemand achterop rijdt, zeker als het wat drukker is in de spits en je niet heel ver vooruit kan kijken door alle busjes, vrachtwagens, MPV's etc, zodra je voldoende afstand houdt gooit iemand hem ertussen.

vanochtend heb ik een tafereel waargenomen waarbij een vrachtwagen zo iemand rechts inhaalde, en een klusbusje links inhaalde. dat is natuurlijk helemaal wachten op ongelukken. gelukkig was ik onnodig links aan het rijden dus ik had er geen last van :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:27:
[...]

Achja kan je ook niks aandoen, jammer dat een plemp moet komen met een oud model BMW 8) .
Dat liever dan een e90 sedan op diesel. Gezinswagen much? :P
fsfikke schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:34:
[...]

Leuk dat die van jou twee jaartjes jonger is, maar er missen ook twee cilindertjes O-)

:o :D

[ Voor 28% gewijzigd door Kecin op 17-08-2011 19:04 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frieda schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:53:
8)7 doe nou niet of ik slecht rij omdat ik een audi heb zeker ;)
Dat doe ik niet, maar als je zegt dat je er niet op kunt anticiperen impliceer je het zelf wel.
juist omdat ik wel anticipeer heb ik nog niemand geraakt bij zo'n dwaallicht, ik ben er inmiddels wel op bedacht want ik zie ze regelmatig. de eerste keer schrok ik me de pleuris, en je kan er natuurlijk op wachten tot er wel iemand achterop rijdt, zeker als het wat drukker is in de spits en je niet heel ver vooruit kan kijken door alle busjes, vrachtwagens, MPV's etc, zodra je voldoende afstand houdt gooit iemand hem ertussen.
In dat ertussen gooien zit een kern van waarheid, maar voor de rest vind ik het een beetje lijken op goedpraten waarom je niet zou (kunnen) anticiperen. Zoveel vrachtwagens en busjes rijden er nu ook weer niet op de middelste baan en daar kan je prima afstand van houden (iets met je rijden aanpassen op wat je kan zien). Bij normale auto's kan je prima zien wat ervoor gebeurd, langs of zelfs door de auto zelf heen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is verrast te worden door iemand die langzamer rijdt, maar wel dat het met fatsoenlijk (niet overvoorzichtig) anticiperen eigenlijk nooit gebeurt.

Overigens moet je niet denken dat ik de perfecte chauffeur ben of mijzelf de perfecte chauffeur acht, want ik ben juist zo stellig omdat ik het van mijzelf herken: ik betrap mij er soms ook op dat ik niet verder kijk dan de achterlichten van mijn voorligger en dat is juist waarom dit soort verassingen kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:29
Waar ik niet tegen kan: mensen met een E90 (vaak nog lease, dus gehuurd) en die er dan zo mee lopen te pronken alsof ze in een E92 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het Fantoom schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:20:
Waar ik niet tegen kan: mensen met een E90 (vaak nog lease, dus gehuurd) en die er dan zo mee lopen te pronken alsof ze in een E92 rijden.
Ze rijden er toch ook mee? Zo lang ze maar niet pronken dat ze er eentje hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wacht, mensen die een 3-serie sedan hebben lopen te pronken alsof ze een 3-serie coupe hebben, hoe moet ik mij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:35:
Lol, ik als BMW rijder vind mijzelf superieur aan TS. :D

Maar even serieus, ik vind het nogal een behoorlijke aantijging. Lijkt wel jaloezie ofzo? Wat voor auto rijdt je zelf TS? Of ben je iemand die de hele tijd in zijn scheerapparaat (klein autotje) links rijd met 100 km/u en vervolgens een vrachtwagen in gaat halen dat uren duurt?...
De jaloeziekaart vind ik altijd een beetje een zwaktebod.

Je kunt toch een observatie doen (al dan niet subjectief) zonder daarbij jaloers te zijn? Wel kan het zijn dat mensen die jaloers zijn eerder op bepaalde merken letten, maar om daarvan uit te gaan. Mij valt namelijk hetzelfde op...en voor je erover begint, ik rij in één van de genoemde merken.

Als je het goed zou onderzoeken denk ik dat er best zoiets uit zou kunnen komen. Een auto is voor veel mensen emotie en als 'sportiviteit'* als kenmerk van een bepaald merk wordt gebracht, dan gaan mensen zich er wellicht naar gedragen. Maar goed, in plaats van persoonlijke ervaringen zou je dat objectief moeten onderzoeken.

Over die richtingaanwijzer als optie, als je ziet wat de opties kosten van de genoemde merken kan ik me voorstellen dat mensen ze niet meebestellen :)

*het valt me op dat de mensen die beweren sportief te rijden helemaal niet zo sportief zijn.

Edit: ik lees pas een aantal postings waarin BMW rijders elkaar aan het aftroeven zijn met woorden wie de grootste (auto dan) of mooiste heeft. Als dit aftroeven ook op de weg plaatsvindt, dan snap ik wel waar die (voor)oordelen vandaan komen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Roenie op 17-08-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 23:09

Rejgun

Leven is Bier drinken

Mensen die een E90 rijden en volgens jou eigenlijk een E92 zouden willen rijden die hadden dan echt wel een E92 gekocht.......

Of mis ik nu iets?

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De auto van MrFl0ppY is volgens mij geen lease, maar ik snap wat ie bedoelt. Mensen die net een 116i'tje kunnen leasen die doen alsof ze nu de dikke BMW-rijders zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het maakt uitinedelijk niets uit, Duitse degelijkheid = Duitse degelijkheid.
Maar ik vind het gewoon een beetje erg generaliserend, natuurlijk trekken bepaalde merken+types bepaalde mensen aan, maar dit geld niet voor iedereen die een BMW rijdt (for example).
Iemand in een 116i die deze lease heeft van de zaak en de hele dag op de weg zit (of juist niet) kan heel netjes rijden terwijl een oude rakker van 60 met een 760LI de hele dag links rijdt met 200+.

Ik denk dat het aan persoonlijkheid ligt, en niet aan merk. Daarnaast hebben Mercs, Audi's en BMW's vaak snellere motoren en rijden daarom (vaak ongemerkt) sneller omdat de rit comfortabel blijft. Wellicht dat je daarom zovaak dikke Duitse auto's links ziet rijden en een Fiat Panda (noem maar iets) rechts achter een vrachtwagen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:01:
....Ik denk dat het aan persoonlijkheid ligt, en niet aan merk. ....
En mensen met een specifiek karakter kopen wellicht bepaalde auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het Fantoom schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

Prima toch? Had jij ook mogen doen want zover ik weet is dit niet tegen de verkeersregels.
Veel mensen doen dit echter niet omdat ze niet opletten, de rest nadoen of simpelweg geen haast hebben waardoor ze maar netjes achteraan sluiten (en vervolgens 10 minuten wachten totdat ze bij hetzelfde bord zijn). De enige reden om dit te doen is dus omdat het sneller is mocht dat nog niet duidelijk zijn :)
Ik rijd ook altijd door tot het rode kruis en ruim op tijd voeg ik rustig in. Juist doordat mensen al een kilometer van tevoren beginnen met ongemakkelijk invoegen en daarbij twee banen ophouden, gaat het zo traag.
Cid Highwind schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Is wel eens leuk om op een lege snelweg met één zo'n dwaallicht demonstratief een flinke zwaai te maken en vervolgens voor zijn neus weer drie of vier banen naar rechts te gaan in één ruk. Als het bericht dan nog niet duidelijk is geef ik inderdaad de hoop op voor die persoon ;)
Ja dat vind ik echt leuk om te doen. Als ik ernaast zit, kijk ik de persoon achter het stuur dan ook nog even indringend aan :P

Vanmorgen had ik weer eens een gevaarlijke situatie. Ik haalde links een vrachtwagen in, en toen ik er voorbij was en weer naar rechts ging, sneed ik een auto af :?
Ik had echt niet gezien dat de vrachtwagen op hetzelfde moment rechts werd ingehaald :o

[ Voor 34% gewijzigd door Canaria op 17-08-2011 20:25 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:18:
Ik rijd ook altijd door tot het rode kruis en ruim op tijd voeg ik rustig in. Juist doordat mensen al een kilometer van tevoren beginnen met ongemakkelijk invoegen en daarbij twee banen ophouden, gaat het zo traag.
Toch is mijn ervaring dat mensen die zo ver doorrijden wel erg vaak een gat laten gaan als het allemaal makkelijk kan en hem vervolgens aan het einde als er geen gat meer is koste wat kost in de rij willen prakken. Ik weet niet of dat voor jou opgaat, maar ik garandeer je dat die mensen ook mooie verhalen hebben over wegdek gebruiken en doorstroom. Terwijl ze simpelweg drie auto's verder in de file willen staan.

Dat geldt overigens niet alleen voor kruizen, maar met name ook voor invoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-08-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Roenie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:15:
[...]
En mensen met een specifiek karakter kopen wellicht bepaalde auto's?
Klopt absoluut, maar heel veel mensen intereseert een merk of wat dan ook helemaal niets. Mijn vriendin vind mijn auto alleen mooi door de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40
Relax dudes, was maar een geintje! Het sloeg op mijn discussie met Kecin. Wel leuk om te zien hoe snel de vlam in de pan kan schieten. De vooroordelen liggen bij iedereen op de punt van de tong als het op auto's aankomt.

Ennuh ik loop niet te pronken, het is geen lease, het is geen nieuwe, het is geen e92 en het is ook geen 316i.
fsfikke schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:34:
[...]

Kecin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:03:
[...]

Dat liever dan een e90 sedan op diesel. Gezinswagen much? :P
[...]

:o :D
Het is inderdaad vervelend die diesel geur als ik jullie achterlaat bij het stoplicht >:)

[ Voor 43% gewijzigd door MrFl0ppY op 17-08-2011 20:59 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:33:
Klopt absoluut, maar heel veel mensen intereseert een merk of wat dan ook helemaal niets. Mijn vriendin vind mijn auto alleen mooi door de kleur.
Ik denk dat mensen die in deze drie merken rijden, auto's in het algemeen en het imago van die auto in het bijzonder belangrijker vinden dan de mensen die een Kia of Hyundai hebben. Dat is uiteraard ook een deel van het karakter/persoonlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:50:
Relax dudes, was maar een geintje! Het sloeg op mijn discussie met Kecin. Wel leuk om te zien hoe snel de vlam in de pan kan schieten. De vooroordelen liggen bij iedereen op de punt van de tong als het op auto's aankomt.

Ennuh ik loop niet te pronken, het is geen lease, het is geen nieuwe, het is geen e92 en het is ook geen 316i.

[...]

[...]

Het is inderdaad vervelend die diesel geur als ik jullie achterlaat bij het stoplicht >:)
Ik doe inderdaad niet mee aan stoplichtsprintjes. Das voor sjonnies in Golfjes O-)

Vlam in de pan? All in good fun toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een E92 is toch niks meer dan een E90 :? Zelfde prijsklasse, zelfde auto, alleen is de E92 kleiner. Iedereen die een E90 kan rijden, zou ook een E92 kunnen nemen. Ik zie niet in hoe iemand daar "extra" mee kunnen pronken.

Vooral niet omdat de E91 veel mooier is dan die platgeslagen E92 :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 17-08-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11

Matis

Rubber Rocket

Ik ben er vrij zeker van dat, indien er geen lease- en/of bedrijfswagens meer zouden zijn, de sfeer op de weg een stuk beter zou zijn.
Daarnaast kunnen dan de verzekeringspremies herzien worden, want iedereen is dan weer voorzichtig met zijn privé-eigendom.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
PWM schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:09:
[...]

Een E92 is toch niks meer dan een E90 :? Zelfde prijsklasse, zelfde auto, alleen is de E92 kleiner. Iedereen die een E90 kan rijden, zou ook een E92 kunnen nemen. Ik zie niet in hoe iemand daar "extra" mee kunnen pronken.

Met de E92 mag je pronken omdat die daarvoor gemaakt is en ook inderdaad mooier is. Anders koop je geen E92 want meer voordelen heb je niet. De E90 is een burgerbak die wordt verkocht omdat deze praktischer is (maar wel lelijker), prima als je daarvoor kiest maar ga er dan niet ook nog eens mee pronken want dat noem ik dan van 2 walletjes snoepen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:09:
[...]

Zelfde prijsklasse? Bij de 335 zit er toch even €4k verschil tussen.
Je ziet het bij de gebruikte wagens ook. Voor het geld van mijn E46 320Ci (coupe) had je makkelijk een 330i (sedan) kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:35
@TS zie het probleem niet, nooit last van , heb altijd genoeg ruimte met uitstappen na het parkeren, nooit echt last van linksrijders.

daarentegen heb ik wel last van bumperklevers: zitten altijd voor me

grapje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Zo lang we nog niet dit soort verkeersborden hebben zal de gemiddelde BMW rijder nog wel niet zoveel anders rijden dan de andere weggebruikers.

Afbeeldingslocatie: http://ebiemold.home.xs4all.nl/autobahn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Faxe schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:09:
Zo lang we nog niet dit soort verkeersborden hebben zal de gemiddelde BMW rijder nog wel niet zoveel anders rijden dan de andere weggebruikers.

[afbeelding]
Zie ik hier een oplossing van het file probleem? Haha :*)

@Hierboven, alles in good fun offcourse ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom

[afbeelding]
Dit zouden ze echt in moeten voeren. Niet merkgebonden maar wel een klasse-indeling. Mensen die bereid zijn om flink te betalen voor een auto mogen best wat meer privileges krijgen dan mensen die hun boodschappenwagen inzetten als snelweg-cruiser. Het is toch raar dat je met een nieuwe 750i wettelijk gezien niet harder mag dan met een Suzuki Alto, maar intussen wel tig keer meer belasting ervoor af moet staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Het Fantoom op 17-08-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:35
het wegenbelastingstelsel is sowieso belachelijk , en de bedragen al helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Reloader schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:26:
het wegenbelastingstelsel is sowieso belachelijk , en de bedragen al helemaal
Belachelijk, nee joh, hoe kan je dan nou zeggen? Alleen omdat de wegenbelasting voor mijn auto in Nederland 680% is van wat ik in Duitsland betaalde?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 22:07
Matis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:11:
Ik ben er vrij zeker van dat, indien er geen lease- en/of bedrijfswagens meer zouden zijn, de sfeer op de weg een stuk beter zou zijn.
Daarnaast kunnen dan de verzekeringspremies herzien worden, want iedereen is dan weer voorzichtig met zijn privé-eigendom.
Ik ken jammer genoeg een persoon die met, zowel eigen als lease wagens, rijd alsof ze €100 kosten om te vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het Fantoom schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:25:
Met de E92 mag je pronken omdat die daarvoor gemaakt is en ook inderdaad mooier is. Anders koop je geen E92 want meer voordelen heb je niet. De E90 is een burgerbak die wordt verkocht omdat deze praktischer is (maar wel lelijker), prima als je daarvoor kiest maar ga er dan niet ook nog eens mee pronken want dat noem ik dan van 2 walletjes snoepen. :9
Kunnen de verschillende piemels nu weer in de broeken gerold worden? Het zal de rest van de wereld een spreekwoordelijke worst of jij jezelf één stapje boven burgerbak vind staan of niet.

Je bevestigt overigens wel mooi het beeld zo.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48

Crazy D

I think we should take a look.

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:23:
Toch is mijn ervaring dat mensen die zo ver doorrijden wel erg vaak een gat laten gaan als het allemaal makkelijk kan en hem vervolgens aan het einde als er geen gat meer is koste wat kost in de rij willen prakken. Ik weet niet of dat voor jou opgaat, maar ik garandeer je dat die mensen ook mooie verhalen hebben over wegdek gebruiken en doorstroom. Terwijl ze simpelweg drie auto's verder in de file willen staan.

Dat geldt overigens niet alleen voor kruizen, maar met name ook voor invoegen.
Klopt. Ik probeer ook wel het asfalt te benutten (het ligt er toch, waarom dan al 2 km eerder naar rechts) maar merk ook dat als je dat met dezelfde snelheid doet als het verkeer naast je, er eerder ruimte voor je wordt gemaakt dan wanneer je sneller rijdt. Maar idd, de typisch die per se die laatste 10 meter ook nog door moeten rijden, terwijl er ruimte is, die veroorzaken uiteindelijk wel weer deels de files omdat het verkeer voor hun op de rem moet.
Ook irritant: mensen die denken dat ritsen betekend "2 van links, 1 van rechts"...

Viel me deze vakantie door Duitsland heen rijdend trouwens op dat het allang niet meer de Audi, BMW en Mercs zijn, maar ook de kleine gebakjes die vroeger nog geen 120 konden rijden, die vrolijk links met 170 bumperkleven. Bizar gewoon :D

(en ik weet niet wie er ooit heeft besloten dat Duitsers goed kunnen rijden, maar die is de laatste tijd zeker niet meer in Duitsland geweest... het lijken net Nederlanders: links plakken, bumperkleven, rechts inhalen, en ze zien je misschien wel aankomen als zij 100 rijden en jij 170 maar ze gooien 'm er alsnog vrolijk voor... voelde me helemaal thuis :+).

Exact expert nodig?

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017

[afbeelding]
Grappig dat opel in hetzelfde rijtje valt als audi en benz :P. Doet me trouwens denken aan iets wat volgens mij Jort Kelder een keer zei in een interview om het verkeer probleem aan te pakken. 2 dingen die ik me nog echt kan herhinneren, de een was dat hij vond dat alleen mensen die meer dan 2x modaal verdienen een 2e auto zouden mogen en de ander was dat je een rijbaan zou moeten hebben voor auto's die meer dan een ton kosten (guldens, was al oud interview)

"If u do something do it with style, or do it at all."

• melcon
@Crazy D, dat zijn de import duitsers, de Nederlanders die in Duitsland wonen :+

Mijn ervaring op de autobahn is nog steeds hetzelfde, je hebt alleen last van Nederlanders, eventueel met caravan. Of de focus 1.6 rijders die op topsnelheid (180) links blijven rijden en ervan overtuigd zijn dat de rij auto's die achter hem rijdt niet harder dan hem kunnen :P maar goed, back ontopic ;)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 16:22

PauseBreak

derp!

Degene waar ik hier het meest last van heb, op de N-wegen dus, zijn juist de Duitsers die zich niet aanpassen aan de Nederlandse omstandigheden. Dan krijg je van die leuke gevallen als mensen inhalen op een weg met dubbele doorgetrokken streep enzo (die er met een reden ligt want de N34 is niet bepaald een veilige weg).
Dat is imo toch wel net iets erger dan de gemiddelde Audi/BMW/Seat/VW Golf rijder :9

Nee, merp!

Anoniem: 269504

Dat komt door de samenvoeging van oost en west duitsland , west duitsers zijn gewend hard te rijden op oa de autobahn .En oostduitsers zijn gewend in trabants te rijden,die hebben die een andere rij mentaliteit.
Dat is een soort evolutie die zich afspeelt zoals op de galapagos eilanden .

De mensen die beweren dat een merc/bmw/audi anders rijden moet ik helaas gelijk geven , die autos zijn gemaakt om met 200+ te cruisen . Werd daarnet nog ingehaald door een Masaratie , dat is wel genieten als zo een wagen voorbijkomt _/-\o_

Kunst op wielen :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:18:
[...]

Daar geloof ik niks van. Het gaat traag om 2 redenen: we gaan van (bijvoorbeeld) 3 naar 2 banen (dus meer auto's per vierkante meter asfalt, waardoor je wel langzamer moet rijden) en er zijn mensen die met volle snelheid iedereen links voorbij rijden en hem er dan aan het eind tussen moeten prikken waardoor iedereen daar achter moet remmen (en dat is de oorzaak van files: remmen). Er is niks mis met doorrijden tot het eind, dat is juist de bedoeling, maar dan wel met gelijke snelheid en netjes een gaatje zoeken (en niet op het laatste moment). De ergernis zit hem er vooral in dat er mensen zijn die nog even een paar auto's willen inhalen en dan aan het eind vol op de rem moeten, omdat ze de gaten 100m voor de weg ophield lieten liggen. Daardoor moeten tientallen auto's daarachter bovenop de rem en wat wint die hardrijder nou? 3-4 auto's meer naar voren in een file.

Ik vind het nml altijd zo typisch dat ik een gat laat vallen t.o.v. mijn voorganger tot 100-200m voor het verdrijvingsvlak en dat NIEMAND van de linkerbaanrijders daarin duikt. Vlak voor de invoegstrook dan ophoudt duiken ze dan ineens met piepende banden het gat in omdat ze er alleen in konden duiken als ze 120km/u reden |:( Je zult 's achter me in moeten voegen, the horror! :N
[...]

Ja dat vind ik echt leuk om te doen. Als ik ernaast zit, kijk ik de persoon achter het stuur dan ook nog even indringend aan :P
Die mensen leren het niet, is mijn ervaring. Ik haal ze idd ook demonstratief links in (al is het maar omdat rechts me een boete op zou leveren ipv dat de politie de onnodig linksrijder aanpakt) en ga dan helemaal naar rechts. Ik heb het volgens mij nog niet mee mogen maken dat de boodschap overkwam.
Anoniem: 269504 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:38:

Werd daarnet nog ingehaald door een Masaratie, dat is wel genieten als zo een wagen voorbijkomt _/-\o_

Kunst op wielen :)
Is dat zo'n Chinees namaakding? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 09:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:59
Matis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:11:
En een lease rijder zit natuurlijk te wachten op een claim van z'n maatschappij voor onverantwoord weggedrag wanneer dat door de politie bij een ongeval is geconstateerd? Uiteraard is het voor hem geen probleem om een uur later thuis te zijn. De enige reden waarom de sfeer op de weg beter zou zijn is omdat de helft van de mensen dan niet meer op de weg te vinden zal zijn, waardoor het rustiger is en iedereen meer ruimte heeft en derhalve minder gestresst achter het stuur hoeft te zitten.

Het lijkt mij een veel beter idee om alle incapabele types die gevaarlijke situaties veroorzaken het rijden te ontzeggen. Linksklevers aanpakken, bumperklevers aanpakken, extreme hardrijders (dus niet 10 km/h boven de max, maar juist wanneer het een gevaarlijke situatie veroorzaakt doordat er niet op de situatie wordt aangepast).
Crazy D schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:08:
[...]

Klopt. Ik probeer ook wel het asfalt te benutten (het ligt er toch, waarom dan al 2 km eerder naar rechts) maar merk ook dat als je dat met dezelfde snelheid doet als het verkeer naast je, er eerder ruimte voor je wordt gemaakt dan wanneer je sneller rijdt. Maar idd, de typisch die per se die laatste 10 meter ook nog door moeten rijden, terwijl er ruimte is, die veroorzaken uiteindelijk wel weer deels de files omdat het verkeer voor hun op de rem moet.
Ook irritant: mensen die denken dat ritsen betekend "2 van links, 1 van rechts"...

Viel me deze vakantie door Duitsland heen rijdend trouwens op dat het allang niet meer de Audi, BMW en Mercs zijn, maar ook de kleine gebakjes die vroeger nog geen 120 konden rijden, die vrolijk links met 170 bumperkleven. Bizar gewoon :D

(en ik weet niet wie er ooit heeft besloten dat Duitsers goed kunnen rijden, maar die is de laatste tijd zeker niet meer in Duitsland geweest... het lijken net Nederlanders: links plakken, bumperkleven, rechts inhalen, en ze zien je misschien wel aankomen als zij 100 rijden en jij 170 maar ze gooien 'm er alsnog vrolijk voor... voelde me helemaal thuis :+).
In Duitsland is het ook niet zaligmakend, maar juist omdat de verschillen daar groter zijn en velen zich er van bewust zijn, zijn ze wel meer bereid te wachten met inhalen, waar in Nederland de auto er gewoon voor wordt gekwakt. Echter heb je in Duitsland zeker net zoveel malloten. Kleven is naar mijn ervaring wel een stuk minder. Rechts inhalen blijft ook hier slechts een reactie op het links blijven hangen door een ander en is dus niks anders dan in Nederland. Over het algemeen gunt men in Duitsland elkaar wel meer, maar ook hier heb je goede en hele slechte weggebruikers.

• melcon
Ik zou voor de gein wel eens zo'n figuur in willen halen (netjes links uiteraard :P ), er dan voor gaan rijden en dan langzaam de snelheid afbouwen. Mijn theorie is dat ze dan ook niet naar de linkerbaan gaan maar gewoon langzamer gaan rijden, volgens mij durven ze niet van rijbaan te wisselen oid :P

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
fsfikke schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:40:
...
Zelfde prijsklasse? Bij de 335 zit er toch even €4k verschil tussen.
...
4k€ verschil maakt niets uit lijkt me, al is het het bij die goedkopere auto's relatief natuurlijk toch wel een aardig verschil.

• PWM
  • Niet online

PWM

Het verschil is ook kleiner, de E92 zit standaard ook iets beter in zijn spullen dan de E90. Als je ze gelijk aankleed is het verschil weer verdwenen. 2de hands zal het verschil best kunnen, omdat sedans niet echt populair zijn in NL. Een 330i E91 kost wel gewoon de hoofdprijs.

Op dit moment kan je overigens geen goed vergelijk maken, doordat BMW alleen nog flinke actie modellen heeft omdat deze generatie ermee stopt.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:36:
Degene waar ik hier het meest last van heb, op de N-wegen dus, zijn juist de Duitsers die zich niet aanpassen aan de Nederlandse omstandigheden. Dan krijg je van die leuke gevallen als mensen inhalen op een weg met dubbele doorgetrokken streep enzo (die er met een reden ligt want de N34 is niet bepaald een veilige weg).
Dat is imo toch wel net iets erger dan de gemiddelde Audi/BMW/Seat/VW Golf rijder :9
Ik rijd in de weekenden vaak over de N381, en inderdaad, je ziet regelmatig Duitse auto's inhalen over doorgetrokken strepen. Ik zie eigenlijk zelden nog een Nederlandse auto dat doen(motorrijders weer wel, maar die hebben toch schijt aan alles en iedereen >:) ;) )

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Roenie
  • Niet online
melcon schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:44:
...Mijn theorie is dat ze dan ook niet naar de linkerbaan gaan maar gewoon langzamer gaan rijden, volgens mij durven ze niet van rijbaan te wisselen...
Misschien zijn dat dezelfde mensen die enkel op de middelste rijstrook rijden en wanneer ze verkeer op die strook tegenkomen simpelweg langzamer gaan rijden. Ze halen absoluut niet in. Wanneer de auto voor hen weer naar rechts gaat, gaan ze weer sneller rijden. Pas wanneer het van drie naar twee rijstroken gaat, gaan ze pas naar rechts.

Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:38:
Ik vind het nml altijd zo typisch dat ik een gat laat vallen t.o.v. mijn voorganger tot 100-200m voor het verdrijvingsvlak en dat NIEMAND van de linkerbaanrijders daarin duikt. Vlak voor de invoegstrook dan ophoudt duiken ze dan ineens met piepende banden het gat in omdat ze er alleen in konden duiken als ze 120km/u reden |:( Je zult 's achter me in moeten voegen, the horror! :N
Dat is precies wat mij ergert, inderdaad. Ik laat altijd een gat vallen en ze hebben ook alle kans er gebruik van te maken. Als je dan als een stuntpiloot die laatste meters moet pakken en jezelf er tussen wil prakken als het eigenlijk al niet meer kan rijd ik het gat ook dicht (voor zover het nog niet al dicht was dus). Ik doe mijn best om de doorstroom te bevorderen, maar als je zelf niet wil ga ik je ook niet helpen ten nadele van mij en overige weggebruikers.

• 418O2
  • Laatst online: 00:42
Dat doen we express omdat we op jullie klootjesvolk neerkijken.

wat verwacht je nu te bereiken met dit topic? Vooroordelen spuwen?

418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:13:
Dat doen we express omdat we op jullie klootjesvolk neerkijken.

wat verwacht je nu te bereiken met dit topic? Vooroordelen spuwen?
Als je even meer had gelezen dan de TS of zelfs alleen de titel zag je dat het topic best constructief is :)

• melcon
Inderdaad, in tegenstelling tot zijn eigen reactie.

@Roenie, dat zijn vermoedelijk dezelfde mensen ja.

• 418O2
  • Laatst online: 00:42
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:15:
[...]

Als je even meer had gelezen dan de TS of zelfs alleen de titel zag je dat het topic best constructief is :)
Ga weg man, dit is toch een gut-feeling report of niet? Voor we een psychologisch onderzoek gaan doen naar duitse premium-rijders wil ik eerst wel eens cijfers zien.

• melcon
Probeer nog een keer te lezen wat er staat en lees dan de rest van het topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Ga weg man, dit is toch een gut-feeling report of niet? Voor we een psychologisch onderzoek gaan doen naar duitse premium-rijders wil ik eerst wel eens cijfers zien.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Ga weg man, dit is toch een gut-feeling report of niet?
Je geeft hier anders wel aan dat je het hele topic niet leest. Wat begon als een vooroordeel naar de genoemde autofabrikanten is uitgegroeid tot een prima constructieve discussie over gedrag op de weg. Als je dat niet interessant vindt, lees je toch een ander topic?

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 19-08-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 11:01
Ik rij in een Z3, X5 of Ford Fiesta hetzelfde weet ik uit ervaring...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Even buitenom dat het erg lullig is en zulk gedrag zeer asociaal is, als zo'n gast in een opel of een bmw of een whatever rijdt, dan is het ook een kwast. Toevallig reed/rijdt hij in een audi, maar dat betekend natuurlijk niet dat ze allemaal zo belabberd rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
melcon schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:24:
Even buitenom dat het erg lullig is en zulk gedrag zeer asociaal is, als zo'n gast in een opel Mercedes of een bmw of een whatever Golfje rijdt, dan is het ook een kwast. Toevallig reed/rijdt hij in een audi, maar dat betekend natuurlijk niet dat ze allemaal zo belabberd rijden.
Even gefikst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Haha, mooie discussie hier! Volgens mij heeft het gewoon te maken met kleine auto / grote auto en maakt het merk bijzonder weinig uit. Mij valt het, vooral buiten de spits goed te zien, dat veel bestuurders massaal de middelste baan kiezen, terwijl ze ook prima de rechterbaan kunnen kiezen. Vaak ook precies de max (op de teller) gaan rijden en het dan raar vinden als mensen er rechts voorbij komen... Goh, weer zo'n aso in een BMW/Audi/willekeuriganderDuitsmerk die rechts inhaalt.

Dan nog even het xenon/led verhaal; juist de auto's die af-fabriek met deze lampen zijn uitgerust (meestal Audi of BMW), zijn niet hinderlijk als je ze in je spiegel hebt. Het zijn vooral de 'getunede' Golfjes e.d. die irritant zijn, omdat ze nog nooit van een lamp afstellen hebben gehoord. Dan heb je inderdaad een witte muur in je spiegel of, nog irritanter, een witte muur die je tegemoet rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wat was het een genot om in Spanje te rijden dit jaar zeg, geen audi's :) Ik kon gewoon rustig anderen inhalen zonder direct iemand op mijn bumper te hebben die blijkbaar meer recht op de linkerbaan had dan de rest...

Mijn top 3 is wel veranderd over de tijd:
1. Audi (met stip)
2. Volvo
3. BMW
nl.mark schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:37:
Vaak ook precies de max (op de teller) gaan rijden en het dan raar vinden als mensen er rechts voorbij komen... Goh, weer zo'n aso in een BMW/Audi/willekeuriganderDuitsmerk die rechts inhaalt.
Ja stel je voor je houdt je aan de regels... Middelste baan is niet zo erg aangezien er vaak genoeg alleen maar vrachtwagens rechts zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Megamind op 20-08-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:38:
[...]
Ja stel je voor je houdt je aan de regels... Middelste baan is niet zo erg aangezien er vaak genoeg alleen maar vrachtwagens rechts zitten.
'Vrachtwagens die rechts rijden' is geen excuus. Je plaats op de weg is rechts en als je deelneemt aan het verkeer, accepteer je de geldende regels. Als iedereen dat nou eens netjes zou doen, scheelt dat veel file op 3-baans wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
nl.mark schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:45:
[...]
'Vrachtwagens die rechts rijden' is geen excuus. Je plaats op de weg is rechts en als je deelneemt aan het verkeer, accepteer je de geldende regels. Als iedereen dat nou eens netjes zou doen, scheelt dat veel file op 3-baans wegen.
Ook de regel dat je niet rechts inhaalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De vraag is welke voor gaat? Als ik rchts rij en er zit iemand onnodig in het midden te rijden rij ik gewoon door op mijn rijbaan, en als die ander langzamer rijdt dan ik zal ik hem idd rechts voorbij gaan. Maar ben ik dan ook rechts aan het inhalen? Imo is rechts inhalen achter iemand rijden, naar rechts gaan, er voorbij rijden en weer terug naar links gaan.
Megamind schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:38:
[...]

Als er genoeg ruimte is om iemand rechts in te halen was er ook genoeg ruimte voor diegene om naar rechts te gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
fsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:09:
Als er genoeg ruimte is om iemand rechts in te halen was er ook genoeg ruimte voor diegene om naar rechts te gaan.
Hoe vaak is dat het geval in de spits? Als trouwens de matrixborden aanstaan dan is er (vaak niet altijd bv bij wegwerkzaamheden) sprake van filevorming en mag er rechts ingehaald worden.

Maarja het is ook niet verwondelijk dat de ergenis top 10 veelal bestaat uit mensen die geen snelweg kunnen rijden:
1. Bumperkleven
2. Alcohol / drugs achter het stuur
3. Agressief rijgedrag
4. Onnodig links rijden op de (auto)snelweg Boete: € 100
5. Te lage snelheid
6. Langdurige inhaalmanoevres
7. Onjuist bij in- en uitvoegen (zonder het overige verkeer voor te laten gaan) Boete: € 180
8. File voorbijrijden over vluchtstrook Boete: € 280
9. Onjuist bij wisselen rijstrook (zonder het overige verkeer voor te laten gaan)
10. Richtingaanwijzer niet of onjuist gebruiken

[ Voor 41% gewijzigd door Megamind op 20-08-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:09:
De vraag is welke voor gaat? Als ik rchts rij en er zit iemand onnodig in het midden te rijden rij ik gewoon door op mijn rijbaan, en als die ander langzamer rijdt dan ik zal ik hem idd rechts voorbij gaan. Maar ben ik dan ook rechts aan het inhalen? Imo is rechts inhalen achter iemand rijden, naar rechts gaan, er voorbij rijden en weer terug naar links gaan.
Je kunt altijd je eigen gedrag vergoeilijken door anderen op hun fouten te wijzen, maar two wrongs....

Het ging me erom dat nl.mark vindt dat anderen zich aan de regels moeten houden, maar dat zelf ook niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Megamind schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:16:
[...]

Hoe vaak is dat het geval in de spits? Als trouwens de matrixborden aanstaan dan is er (vaak niet altijd bv bij wegwerkzaamheden) sprake van filevorming en mag er rechts ingehaald worden.
In de file mag het natuurlijk. Maar mijn vraag is dus hoe men er tegenaan kijkt als je gewoon netjes op de rechter baan rijdt en iemand tegenkomt die langzamer en onnodig links rijdt. Stel het is een tweebaansweg, als je er rechts niet langs mag blokkeert die ander dus gewoon twee rijbanen tegelijk, lijkt me ook niet wenselijk?
Roenie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:19:
[...]
Je kunt altijd je eigen gedrag vergoeilijken door anderen op hun fouten te wijzen, maar two wrongs....

Het ging me erom dat nl.mark vind dat anderen zich aan de regels moeten houden, maar dat zelf ook niet doet.
Het ging er om dat ik een vraag stelde, en die was niet wie zich wel of niet aan de regels moet houden.

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 21:51
offtopic:
Elke keer dat ik dit topic zie vind ik het vaag dat men een hele groep als goed/fout bestempeld. Een Marokkaan is niet per definitie een dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Toch ben ik allemaal wel benieuwd waar jullie rijden. Ik ben zelf iemand die wel doorrijd, zeg 140 waar je 120 mag. Daardoor heb ik nooit iemand op mijn kont.

Echter, ik heb in mijn nieuwe auto die ik vorige maand kreeg (een Audi :+ ) ingereden op een lekker oude mannen manier (wel wisselende toeren natuurlijk).

Gewoon 100 of 120 waar het mocht, op de rechterbaan, en af en toe inhalen. Ik heb niet 1 auto op mijn bumper gehad, niet 1. En dat op 2000 kilometer Nederlandse snelweg. Ik wacht op het gaatje, duik er in, en ga weer naar rechts. Geen probleem.

Het lijkt hier wel of mensen de hele dag auto's op hun kont hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Het mooie aan Nederland is dat op de gemiddelde BMW, Audi of Mercedes al gauw 15.000 tot 30.000 euro aan bpm zit, nog eens 8.000 tot 12.000 euro aan btw, enorm hoge wegenbelasting en enorm hoge belastingen op brandstof. De leaserijders betalen dit net zo goed aan bijtelling. Asociaal rijden wordt in Nederland volkomen terecht enorm belast. Dit soort auto's zijn gewoon rijdende belastingkantoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 399299 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:46:
Het mooie aan Nederland is dat op de gemiddelde BMW, Audi of Mercedes al gauw 15.000 tot 30.000 euro aan bpm zit, nog eens 8.000 tot 12.000 euro aan btw, enorm hoge wegenbelasting en enorm hoge belastingen op brandstof. De leaserijders betalen dit net zo goed aan bijtelling. Asociaal rijden wordt in Nederland volkomen terecht enorm belast. Dit soort auto's zijn gewoon rijdende belastingkantoren.
Dus jij gaat mee in de generalisering hoe duurder de auto hoe groter de aso?

edit:
Kijk eens aan, generaliseren en nog een mooi ...tax labeltje. Ik ken iemand hier in Den Haag die daar trots op zou zijn :')

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

fsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

Dus jij gaat mee in de generalisering hoe duurder de auto hoe groter de aso?
Precies, zoiets als een idiotentax. Prachtig land dat Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:26:
...Het ging er om dat ik een vraag stelde, en die was niet wie zich wel of niet aan de regels moet houden.
Een forum is niet een combinatie van postings waarin je één op één op elkaar blijft reageren totdat de ander opgeeft of dat een bepaald punt helemaal uitgekristalliseerd is. Het is een verzameling meningen en feiten waarop je naast het direct reageren ook doorborduurt en verbanden legt.

Het één is niet beter dan het andere. Het is vaak een reactie op elkaar, maar je kunt je niet verschuilen achter het 'argument': "maar hij doet dat."

Zolang je het verkeer niet in gevaar brengt of hindert moet je dat zelf weten, maar dan past kun je niet klagen over mensen die onnodig links rijden. Andersom ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:45:
Toch ben ik allemaal wel benieuwd waar jullie rijden. Ik ben zelf iemand die wel doorrijd, zeg 140 waar je 120 mag. Daardoor heb ik nooit iemand op mijn kont.

Echter, ik heb in mijn nieuwe auto die ik vorige maand kreeg (een Audi :+ ) ingereden op een lekker oude mannen manier (wel wisselende toeren natuurlijk).

Gewoon 100 of 120 waar het mocht, op de rechterbaan, en af en toe inhalen. Ik heb niet 1 auto op mijn bumper gehad, niet 1. En dat op 2000 kilometer Nederlandse snelweg. Ik wacht op het gaatje, duik er in, en ga weer naar rechts. Geen probleem.

Het lijkt hier wel of mensen de hele dag auto's op hun kont hebben :?
Ik moet ineens denken aan een voorbeeld dat mijn leraar wiskunde gaf op de middelbare school. Hij zei dat je voor je gevoel de helft van de keren een spaak in de weg hebt zitten als je je fiets op slot zet, terwijl je uit kunt rekenen wat de kans is dat je een spaak ertussen krijgt en dat maar 10% is ofzo. De mens onthoudt negatieve ervaringen gewoon beter. En als die ervaringen vooroordeelbevestigend zijn, telt dat extra zwaar.

Vandaar dat Marokkanen ook vaak aangezien worden voor alle criminelen, omdat we voor onszelf alvast invullen dat het een Marokkaan was die de overval pleegde als er niks bijgezegd wordt op het nieuws en als er wel een afkomst wordt genoemd, zijn de media niet te beroerd om die te vermelden in geval van een Marokkaan ;)

En zo werkt het ook met Audi/BMW/Mercedes-rijders: als zij bumperkleven werken ze vooroordeelbevestigend, terwijl al die andere merkenrijders die ook bumperkleven niet aan het vooroordeel voldoen en dus niet onthouden worden. Wel zal meespelen dat de genoemde Duitse merken veel in de lease voorkomen en dus veel gereden worden door mensen die haast hebben. Daarnaast zijn het auto's die een sportief karakter hebben, vaak bovengemiddeld gemotoriseerd zijn en dus ook veelal harder rijden, makkelijker snel accelereren en dus meer "last" hebben van minder bedeelde Nederlanders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44

mvz

muziek verslaafde

toen m'n broer laatst na 10 jaar in amerika, weer in nederland was, vertelde 'ie :
' wow, vroeger zaten die irritante aso's in BMW's en waren Audi's voor nette mensen, maar nu is elke drukker een Audi '

komt gewoon door het feit dat 2de hands dikke audi's zo goedkoop worden, dat jan-de-aso 'm ook kan betalen. :D

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Roenie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

Het ging me erom dat nl.mark vind dat anderen zich aan de regels moeten houden, maar dat zelf ook niet doet.
Als je een conclusie trekt, moet je dat goed doen.. Ik zeg niet dat ik me aan de regels houd, ik zeg alleen dat je zoveel mogelijk rechts moet houden. Als je dat niet doet, rijd ik gewoon rechts voorbij. Had je maar rechts moeten rijden! Eigenlijk dus precies wat fsfikke al zei.

[ Voor 3% gewijzigd door Pepppie op 20-08-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als iemand links blijft rijden geef ik hem een knippertje met groot licht. Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt. Die verstokte linksrijders zijn vaak mensen die half ingedut achter het stuur zitten en doen dat niet om jou op te houden. Ze maken dus altijd plaats voor je, is mijn ervaring.

Rechts inhalen op de rijbaan direct naast de linksrijder verdom ik*. Dat is gewoon gevaarlijk, veel gevaarlijker dan onnodig linksrijden. "Had je maar rechts moeten rijden" vind ik dan ook een zwaktebod. Omdat hij de regels overtreedt, doe jij dat ook maar, precies wat Roenie zegt: dat is een beetje hypocriet.

* Ik geef toe: in Duitsland met 4-5 rijstroken naast elkaar doe ik het heel soms als iemand op de meest linkse rijstrook blijft plakken en ik er 3 banen meer naar rechts langs kan. Dat is nml niet gevaarlijk, op het moment dat je er naast zit kan hij je onmogelijk raken. En ja, ik ben niet roomser dan de paus, hoewel ik dit wellicht 1 of 2 keer heb gedaan in m'n hele leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
nl.mark schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:38:
Als je een conclusie trekt, moet je dat goed doen.. Ik zeg niet dat ik me aan de regels houd, ik zeg alleen dat je zoveel mogelijk rechts moet houden. Als je dat niet doet, rijd ik gewoon rechts voorbij. Had je maar rechts moeten rijden!...
Ik trek wel degelijk de juiste conclusie, maar het bevalt je niet, dat is iets anders ;)

Je zegt inderdaad niet dat je je aan de regels houdt, sterker nog, je schrijft juist dat je ze overtreedt. Dat heb ik dan ook niet anders beweerd.

Alleen kan ik het feit dat je regels overtreedt niet rijmen met je stelling dat je als je aan het verkeer deelneemt, dat je dan aan de regels moet accepteren. Je verlangt dus iets van een ander wat je zelf ook niet doet. Vandaar of ik je vroeg of het rechts inhalen ook onder de regels valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13

vhal

ಠ_ಠ

Grrrrrene schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:12:
[...]
...vaak bovengemiddeld gemotoriseerd zijn en dus ook veelal harder rijden, makkelijker snel accelereren en dus meer "last" hebben van minder bedeelde Nederlanders :P
Ik denk dat het gros van zulke auto's gechipt is voor bovenstaande doeleinden. Maar extra betalen voor een sterkere motor ho maar. Dan 'tjoenen' ze liever bij de lokale hobby "tjoenert" een 1.2/1.4 TSI pruttelmotor met tig pk en koppel om onder hun maandelijkse bijtelling uit te komen. En maar klagen dat hun DSG bak/turbo/whatever ermee op houdt na 30k km... ;w

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29

KrazyJay

Het valt op dat dit meer een welles-nietesverhaal is. Audi/BMW/etc tegen de rest. Ik denk meer aan een andere insteek dan het hardmaken van het aandeel van Audi's, BMW's etc. in het bumperkleven en recht inhalen. IMHO is er een onderliggende reden.

Ik kom net terug van een weekje Duitsland, waar de Duitse auto nog meer vertegenwoordigd is dat in Nederland. Wat mij opvalt vanaf het moment dat ik terugben, is dat de rijstijl van de Nederlander hetzelfde is als het gedrag in het algemeen. Vrij egocentrisch en en individueel. De keurige rijder wordt ondergesneeuwd door de rest, en degene die proberen netjes te rijden worden benadeeld (dus ontmoedigd) omdat iedereen er hoe dan ook omheen of overheen wenst te gaan om maar iets sneller en eerder te kunnen zijn. Hier vallen inderdaad ook de BMW- en Audirijders onder, maar het is mij niet duidelijk dat dit veel meer is dan andere merken.

Om even plat te generaliseren: het zal eerder aan de instelling/mentaliteit van de Nederlander liggen. Er is gewoon een terugkerend probleem van teveel auto's op te weinig ruimte, wat je eigen bewegingsruimte inperkt en (onbewust) stresseert. Er is gewoon geen ruimte in Nederland voor de automobilist. Denk aan kippen in bio-industrie en de eerste dag van de koopjes bij H&M, zodra de deuren voor het eerst opengaan.

In Duitsland kom je ook wel eens zondagsrijders tegen, maar ik merkte gewoon dat het me niets deed. Niet omdat ik op vakantie was, want ik had wel eens haast om ergens op tijd te raken, maar omdat 90% van de tijd ik niet gehinderd werd omdat er gewoonweg niemand is om je aan te ergeren. En als het sporadisch voorkomt, dan is de kleine rest er ook nog wel bij te nemen. In Nederland zie je nergens lege wegen, en als ze er een keer zijn, is er wel een snelheids- of andere beperking waardoor je je alsnog beperkt voelt. Autorijden in Nederland is voor mij geen genot, alleen maar een vervoersmiddel wat net zo stresserend is als de veel te dure trein, in tegenstelling tot de vrijheden en ruimtes die de automobilist in Duitsland ter beschikking staan. Just my two cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Oh fun, stigmatiseren van chauffeurs op basis van het automerk :P

Het enige wat mij opvalt is dat o.a. OOOO- en BMW-rijders iets meer dan gemiddeld weten wat doorrijden is. Waarschijnlijk komt het doordat het leaserijders zijn die veel op de weg zitten en die iets met auto's hebben (want dergelijke auto's kosten meer per maand, dus moet je iets met auto's en autorijden hebben om er meer geld aan uit te willen geven). Ik heb dan ook geen negatieve connotaties met die merknamen voor wat betreft gedrag in het verkeer.
Dat laatste heb ik meer met de categorie omgevallen telefooncellen. Die kleine onooglijke doosjes op wieltjes waarvan het hoge ik-ben-niet-geïnteresseerd-in-auto's-en-autorijden-gehalte afdruipt. Menig 'chauffeur' van zo'n blikken schoenendoos op rolschaatsen doet dan ook z'n best dit beeld bij mij in stand te houden door een vlotte verkeersstroom te frustreren of zelfs doelbewust te saboteren. Vreselijke mensen die het liefst de rennende man met de rode vlag voorop terugzien (als hij maar niet te hard rent natuurlijk) :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het enige wat me aan dit topic opvalt is een hoop opgekropte frustratie, van beide kanten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat Technerd wat dat betreft de spijker op zijn kop slaat: Nederland is te druk. Ik woon dan in het oosten, waar het nog relatief rustig is, en ook hier word je op de A1 en A35 gesneden, wekken traag rijdende medeweggebruikers irritatie op en is er sprake van agressie in het verkeer.

Misschien is er wel een optimaal aantal auto's per kilometer weglengte. Misschien moet daar een onderzoek naar worden gedaan. En dan niet in de zin van "hoeveel past er per km zonder opstopping te veroorzaken?", maar "vanaf hoeveel auto's/km beginnen mensen elkaar te hinderen en irriteren?" Volgens mij zijn stressniveau's bij mensen prima te meten, dus wellicht interessant voor een organisatie als ANWB? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik rij zelf 6 cilinders Scania 230pk en een BMW 325 tds, ik maak zo'n 3 tot 500 per dag aan kilometers en 80 per dag woon/werk verkeer.
De ergste gevallen momenteel zijn imo de juppen met een 118 die denken dat ze een dikke bmw met power hebben. Proberen de laatste meters voor een stoplicht voor me te komen, snijden bij afritten. Wat is dat toch? is het nou zo erg om achter mij langs de afrit te pakken? Nee ze bezorgen mij (de beroepschauffeur) een hartaanval....

Dure leaserijders, och ze trekken wel wel door. Vaak zijn het mensen vertegenwoordigers e.d. die de hele dag op de weg zitten. Daar heb ik nog het minste last van, die hebben tenminste verkeersinzicht.
Ook al moet je ff naar rechts voor hun omdat ze haast hebben.

De echte idioten zijn mensen met zo'n scheerapperaat op wielen, kort achter vrachtwagens blijven hangen tot er eindelijk een gat van 500 meter valt dan inhalen met 2km verschil en 30 cm voor mijn truck weer invoegen dus snijden. (Ook wel witte knokkel bestuurders.)
Als ik een klapband krijg kan je dat rijdende scheerapparaat onder mijn laadklep wegschrapen.

Grrrrrene heeft ook wel gelijk, Nederland is te druk ik ben blij als ik weer eens twente de achterhoek of friesland in mag. daar heb je tenminste nog rustige wegen....

Ik geef wel toe dat ik prive flink doorrij, 130-140 kruissnelheid. bumperkleven of rechts inhalen doe ik niet. Enkel als iemand notoir links blijft met 120 en kan naar rechts ga ik wel wat dichter achterop rijden van joh move eff over.
Als er een snellere truck is maak ik ook ruimte, Duitsers maken ook ruimte voor een snellere weggebruiker. Waarom lopen mensen zo te miepen dat ze even een paar seconden naar rechts moeten voor de snellere mensch? Mijn ervaringen met Nederlanders in het verkeer is dat ze egotrippers zijn.
Belgen kunnen echt voor geen meter rijden, ik durf zelfs te beweren de slechtste van west Europa maar Belgen zijn tenminste wel sociaal in het verkeer.... Daar kan een Nederlander wat van leren.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik kwam nog een leuke test tegen van 2010 in Engeland. Natuurlijk voor een groot deel onderbuikgevoel maar waar rook is...

http://www.faqt.nl/lijstjes/meest-asociale-automerken/

Zelf zou ik zeggen dat Audi op dit moment hard bezig is om BMW van de troon te stoten maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Het asociale rijden wordt vooral beoefend door de kilometervreters en mensen die druk in hun hoofd zijn met werk. Veelal uit gewoonte en geen zin hebben te lang op de weg te zitten, dus sneller te willen. Niet geheel verwonderlijk zijn dat meestal zakenmannen en klusjesmannen. Zakenmannen moeten in een representatieve auto rijden en dat staat zo ongeveer synoniem met de grote Duitse merken. Klusbussen zijn tegenwoordig ook steeds sneller geworden en die Duitse wagens rijden ook zo stil, makkelijk rustig dat de zakenman en klusjesman veel makkelijker veel harder kan (160 in een Mercedes voelt als 80 in een Yaris).

Dus ergens is het helemaal niet zo vreemd dat ik ook constateer dat de gevaarlijkste capriolen, het meest linksplakken en het vaakst bumperkleven voornamelijk gebeurt door de Duitse merken en klusbussen. De Prius is trouwens ook aan een opmars bezig. Dan niet de Prii met wereldverbeteraars erin maar wel de Prii met zo'n pakhanger achter de bestuurdersstoel.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilf op 23-08-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:34:
Ik kwam nog een leuke test tegen van 2010 in Engeland. Natuurlijk voor een groot deel onderbuikgevoel maar waar rook is...

http://www.faqt.nl/lijstjes/meest-asociale-automerken/

Zelf zou ik zeggen dat Audi op dit moment hard bezig is om BMW van de troon te stoten maar dat is persoonlijk.
Geweldige test als een loodgietersbusje ook automerk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Makkelijk he, zo iets er uit pikken en er kritiek op leveren?
Terwijl het juist het vragenlijstje versterkt door niet alleen personenauto's mee te nemen.

Ik denk dat één en ander ook wel te maken heeft met de gemoedstoestand van de bestuurder, dat deze daarom agressief reageert in het verkeer of juist totaal afwezig is. Mischien is de verkering wel net uit, ik noem maar wat :P

Ik denk dat je wat dat betreft wel een onderscheid kan maken in bestuurders die consequent fout bezig en bestuurders die er een reden voor hebben. Overigens, heel veel bestuurders zijn zich er niet van bewust dat ze bumper kleven. Ze hebben geen idee hoeveel m/s ze afleggen en wat hun reactietijd is. Voor hun gevoel hebben ze alle tijd en ruimte terwijl als het er op aankomt ze bij hun voorganger de kofferbak van dichtbij gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:50:
... Overigens, heel veel bestuurders zijn zich er niet van bewust dat ze bumper kleven. Ze hebben geen idee hoeveel m/s ze afleggen en wat hun reactietijd is. Voor hun gevoel hebben ze alle tijd en ruimte terwijl als het er op aankomt ze bij hun voorganger de kofferbak van dichtbij gaan bekijken.
Dat zijn misschien dezelfde mensen die zeggen geen gordel te dragen want, "ik zet me wel schrap tegen het stuur," of "het hoeft niet, want het is maar een klein stukje." |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:50:
Makkelijk he, zo iets er uit pikken en er kritiek op leveren?
Terwijl het juist het vragenlijstje versterkt door niet alleen personenauto's mee te nemen.
De vraagstelling is fout als je zo je onderzoek uitvoert, je vraagt welke automerk, niet welk autosoort, de meest asociale bestuurders bevatten. Als de vraagstelling met de mogelijke antwoorden al niet goed is hoe kan het onderzoek dan nog redelijk uit de bus komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Napo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:42:
[...]

De vraagstelling is fout als je zo je onderzoek uitvoert, je vraagt welke automerk, niet welk autosoort, de meest asociale bestuurders bevatten.
Dat was dan ook de vraagstelling niet ;)

"Who are the angriest drivers"

Dat was de vraag, waarbij je behalve op merk, ook kon selecteren op type "vrachtwagen" en "bestelbus". Lijkt me een prima insteek van het onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Juist, de fout ligt niet bij het onderzoek maar de slechte vertaling en interpretatie van faqt.nl (ook nog nooit gehoord van die site overigens).

Hier staat het in de juiste context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Graag noem ik nog een categorie: de grote SUV-rijder. Bovengemiddeld vaak tuffend op de linkerbaan met cruisecontrol op 120. De rest van de wereld heeft gewoon pech en blijft er maar achter rijden. Als je er rechts langsgaat dan kijken ze je raar aan.

En de "Audi, BMW, Benz-rijder", mensen passen zich aan naar de auto. Een snelle Duitse wagen, daar ga je hard van rijden en als je hard rijdt dan kleef je al gauw achter de linksrijder. De aparte categorie van BAS80; de 118 rijders, dat is een bijzonder soort. Ik denk wel dat het minder is dan een paar jaar terug..
Femme schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:54:
Wat betreft asociaal parkeren: helaas heeft een deel van de automobilisten weinig respect heeft voor de bezittingen van anderen. Ik parkeer liever over twee parkeerplaatsen
Dit klinkt bekend. Weer parkeerdeukjes rijker. Ik pak soms ook bewust twee plekken want je weet dat als er een krappe plek overblijft mensen er toch hun Zafira in proppen. Als compromis probeer ik aan het einde van vakken te parkeren, dat beschermt vast een zijde.

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 23-08-2011 20:08 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wilf schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:52:
Het asociale rijden wordt vooral beoefend door de kilometervreters en mensen die druk in hun hoofd zijn met werk. Veelal uit gewoonte en geen zin hebben te lang op de weg te zitten, dus sneller te willen. Niet geheel verwonderlijk zijn dat meestal zakenmannen en klusjesmannen.
In de tijden dat ik nog met de auto naar het werk ging had ik toch echt het minste last van de kilometervreters die snappen hoe je je efficiënt door het verkeer kunt bewegen. De mensen die in de weg reden waren steevast moeders, geitenwollensokkenfiguren, senioren en andere recreanten. Het verschil in ervaring met snelwegrijden is goed te merken als je op een vrijdagavond naar huis rijdt. Het is dan één grote kneuzenkermis op de weg.

Het probleem met autorijden is dat het een inherent asociale activiteit is. Bij sociaal vervoer zoals de trein zitten alle reizigers in hetzelfde schuitje. Ze gaan even snel, hebben evenveel vertraging en evenveel last van de drukte. Ze kunnen weinig doen aan wat het aan eventuele ongemakken overkomt en aanvaarden hun lot.

Op de weg rijden mensen elkaar voortdurend in de weg. De bestuurders rijden allemaal een ander tempo en hebben andere ideeën over hun gewenste positie op de weg. We moeten accepteren dat autorijden een competitie is. Dat kinderachtige gedoe met betuttelende snelheidsbeperkingen heeft helemaal geen zin zolang auto's niet in treintjes aan elkaar zijn gekoppeld. Gewoon de teugels laten vieren.

Ik ben blij dat ik van die onzin af ben en nu naar het werk kan met een directe treinverbinding. Ik kan lekker chill internetten en omdat ik geen aansluiting kan missen kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Femme schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:06:
[...]In de tijden dat ik nog met de auto naar het werk ging had ik toch echt het minste last van de kilometervreters die snappen hoe je je efficiënt door het verkeer kunt bewegen. De mensen die in de weg reden waren steevast moeders, geitenwollensokkenfiguren, senioren en andere recreanten. Het verschil in ervaring met snelwegrijden is goed te merken als je op een vrijdagavond naar huis rijdt. Het is dan één grote kneuzenkermis op de weg.
Q.E.D. Ik herken het wel, maar erken ook in welke flow je rijdt. Wanneer zijn die 'kneuzen' frustrerend? Als je verplicht elke dag kilometers moet maken voor je werk. Wat doe je dan onbewust? Kleven, linksplakken, te hard rijden... Kortom: opgefokt raken door medeweggebruikers in plaats van je gemoedstoestand niet laten beïnvloeden door anderen. Ja, dat is moeilijk en ja, er zijn een boel slechte chauffeurs op de weg. Het probleem is echter dat dat moeilijk te verkroppen is voor de kilometervreter; die wil zich niet aanpassen aan de omstandigheden aan de weg maar wil dwars door iedereen heen rijden, en dat gaat helaas niet.

Ik heb nu alweer maanden vakantie en merk bij mijzelf ook dat ik steeds rustiger rijd, mij houd aan de snelheidsregels - alhoewel, nét onder bekeuringssnelheid rijden op de GPS (en daardoor rond spitstijd levensgevaarlijk gesneden wordt) en door het rustigere rijden word je zelf ook veel rustiger. Dan ben je echt een stuk vergeeflijker naar anderen die wel eens fouten maken. Soms moet ik mij nog wel eens verbijten door mensen die asociaal rijden, maar dat zijn juist weer niet de slechte chauffeurs maar de gehaasten die het expres doen, en dat is het grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
BAS80 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:04:
Ik rij zelf 6 cilinders Scania 230pk en een BMW 325 tds, ik maak zo'n 3 tot 500 per dag aan kilometers en 80 per dag woon/werk verkeer.
De ergste gevallen momenteel zijn imo de juppen met een 118 die denken dat ze een dikke bmw met power hebben. Proberen de laatste meters voor een stoplicht voor me te komen, snijden bij afritten. Wat is dat toch? is het nou zo erg om achter mij langs de afrit te pakken? Nee ze bezorgen mij (de beroepschauffeur) een hartaanval....
Anders doe je even niet zo minachtend over een 118, is in alle opzichten beter dan jouw BMW 325 TDS en bovendien ook sneller. En dat er zulke acties uitgehaald (kunnen) worden ligt deels aan de voortreffelijke wegligging. :) Het is niet zo dat je jezelf met elke dreier boven een einzer verheven hoeft te voelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Het Fantoom op 23-08-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 11:57
Lol anders voel je je even aangevallen :D

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
118 is een juppenbak ja :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

Het Fantoom schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Anders doe je even niet zo minachtend over een 118, is in alle opzichten beter dan jouw BMW 325 TDS en bovendien ook sneller. En dat er zulke acties uitgehaald (kunnen) worden ligt deels aan de voortreffelijke wegligging. :) Het is niet zo dat je jezelf met elke dreier boven een einzer verheven hoeft te voelen.
Haha ik ga van een 118 naar een 320.. Benieuwd of ik ook neer ga kijken op die 118's ;)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Proberen de laatste meters voor een stoplicht voor me te komen, snijden bij afritten.
Het Fantoom schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Ja dit soort manoeuvres zijn echt te wijten aan de voortreffelijke wegligging ja :'). Snijden bij afritten heeft niks met goede wegligging te maken maar alles met "ikke ikke ikke".

Volgens mij heb je grofweg 2 typen die de meeste frustratie op de weg brengen. Aan de ene kant de zondagsrijder die denkt dat 110 echt wel gruwelijk snel is en het niet door heeft dat er ook andere op de weg rijden. Bovendien vaak beschikt over weinig ervaring en inzicht.

En aan de andere kant de asociale sjonnies en patsers die bewust alleen aan de "ik figuur" denken en er van uit gaat dat iedereen wel wijkt want zij zijn de koning van de weg. Deze figuren zijn dan weer te nonchalant om het knipperlicht aan te zetten of in de spiegel te kijken. Oh en als je afgesneden wordt dan heb je dat aan jezelf te danken want dan had je maar harder moeten rijden...

Beide niet gewenst, maar zoals Femme al aangaf, zoveel bestuurders en die hebben allemaal een ander idee over hoe het verkeer zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:58

bomberboy

BOEM!

Lijkt me wel op zijn plaats in dit topic: Wikipedia: Illusory superiority
De meeste mensen vinden zichzelf een betere chauffeur dan gemiddeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 10:04

Wallie

Herr

Ach, met name bmw rijders zijn toch gewoon vermaak?
Mijn vorige leaseauto was een Skoda Fabia, 1.9 TDI, heerlijk om zo'n gastje (met petje uiteraard) in zo'n oude... euh, tja, wat zal het zijn, 316 benzine ofzo, bij het invoegen op de snelweg vlak achter je te hebben, gelijk door naar links te schieten, en dan merken dat hij er niet voorbij komt en dat zo'n Fabiaatje diesel er toch best hard aan kan trekken door z'n koppel. Om vervolgens bij de 160 maar weer achter je in te voegen... man man, een opgevoerde bromfiets bmw :')
Om nog maar te zwijgen dat 3 van de 4 auto die je met sneeuw achterstevoren ziet staan, een bmw is door z'n achterwielaandrijving.

Nee, laat ze vooral op de weg blijven, ik blijf met plezier net die ene seconde langer links rijden zodat ze echt de hele achterkant van m'n bumper aandachtig kunnen bestuderen, iemand moet het doen d:)b.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.