Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11
Windows Phone Mango RTM (build 7720) is "uitgelekt" op de website van XDA Developers . Een aantal gebruikers meldden al een succesvolle update procedure.

Voor diegene die ook zijn Windows Phone 7 toestel wil updaten naar Mango, is hieronder te vinden hoe.

De update instructies:

You do the following steps at your own risk. The possibility to brick your device is low but it is there.

What you'll need:
A phone with NoDo (7392), 7661 (Dev Beta) or 7712 (Dev Beta Refresh)
Micro USB cable
At least 20GB free space on C:\
External harddisk or USB-Stick with up to 16GB free space

Around 1,5 to 2 hours time

1. Copy the content to your local PC
2. If your Zune-Software is not Version 4.8.2134.0 deinstall it
3. Install Beta-Zune (4.8.2134.0) from the Zune directory (StartZuneLocal.exe)
4. Install the flashing-tool "updatewp" from Zune\04.08.2134.00\UpdateTool. Install the right Version (x86 or x64)
5. Connect your Phone via USB to your PC
6. Close Zune if it opens
7. If your phone is build 7661 or 7712, continue with Step 18
8. Run "ISV-Provisioning_Live.exe" from the directory "NoDoToRC" as Administrator
9. The provisioning tool starts to back up your phone. This may take some time
10. Your phone will now restart and be configured to use a special update-server. If needed enter your PIN or you won't be unable to continue.
11. Close the tool only, when it says 'Succeeded'.
12. You can find your Backup in "C:\Users\<user>\AppData\Local\Microsoft\Windows Phone Update". Copy the folder with the last creation-date to a safe place (for instance your external harddisk). Without this Backup you will be unable to use your OEM's update later in fall.

Now repeat: "I have backed-up my backup"

13. Start the Zune-Client (with your phone connected) and search for updates.
14. An update (7403) will be found and installed. If needed enter your PIN when your phone restarts. Do NOT
disconnect your phone.
15. Zune will check for more updates and will update your phone to 7712
16. Congratulations: You're now close to RTM ;-)
17. Close Zune
18. Copy the directory "RCTtoRTM" to C:\. Only there!
19. Go to C:\RCToRTM and run ISVTo7720.bat as Administrator (with your phone still connected)
20. Various updates will install now. Your phone might restart a couple of times. Enter your PIN whenever needed.
21. If everything worked you now have a Mango-RTM phone.
22. Make sure your backup is still there
23. Use Mango and show it to your friends :-)

Ondergetekende heeft bovenstaande eveneens succesvol uitgevoerd op mijn HTC HD7. Mijn ervaringen met Mango zal ik later posten in een uitgebreide review.
Meer ervaringen van Tweakers zijn meer dan welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door LCP op 03-09-2011 14:46 . Reden: URL's verwijderd door mod. ]

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Net op een Trophy geïnstalleerd. Duurt zo nu en dan vrij lang, dus geduld is geboden.

Eerste zeer summiere indruk: Loopt nog steeds als een trein en de verschillen qua UI zijn maar klein t.o.v. NoDo. De browser heeft een aantal aardige verbeteringen.
Eerst eens ff verder spitten voor ik domme dingen ga beweren. :)

[ Voor 22% gewijzigd door smallblock op 14-08-2011 00:23 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmm,,, bezig met de update

toen hij ging restarten ging het batje weg
en nu is die herstart en zie ik van telefoon via usb naar pc..
maar doet verder niets en t batje is ook weg o.0

wat nu :O?

of is dit normaal?

Zune opende ook en zei : dat er blablabla herstelfout was (nadat hij herstarte)

Edit

Telefoon dr uit getrokken, en herstart
niets aan de hand :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk kunnen installeren op mijn Omnia 7.
Ik kreeg altijd een time-out bij het rebooten en hij bleef hangen bij rebooten.

Na het verwijderen van alle media (muziek/films/foto's) werkte het !

Verschil met 7712, je kan eindelijk met chat connecteren over 3G/EDGE. Dit werkte niet in 7712 en ik moest telkens via WiFi verbinden.

Iemand nog verschillen gevonden? (afgezien het feit dat 'Not For Resale' weg is van bootscreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Ik zie in de handleiding dat je een externe hd nodig hebt met minimaal 15 gb ruimte maar zie niet waarom je het nodig hebt. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
Ik lees wel her en der dat je met deze versie geen toekomstige updates meer ontvangt omdat het versie .68 is i.p.v. .500. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

[ Voor 0% gewijzigd door LCP op 14-08-2011 16:53 . Reden: kleine Typo's ]

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCP schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:38:
Ik lees wel her en der dat je met deze versie geen toekomstige updates meer ontvangt omdat het versie .86 is i.p.v. .500. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Hier bestaat nog geen duidelijkheid over. Die 7720.500 werd gezien op een HTC die puur developers functie had. Kan gewoon een andere dev-versie zijn geweest van de Mango RTM.

Bij de beta 2 (7712) kon je geen updates meer ontvangen. Maar gebruikers van de RTM (7720) melden dat ze een update kregen van Samsung (die van enkele weken geleden, firmware update). Dus blijkbaar moet je toch ergens terug officiële updates kunnen ontvangen met de RTM.

Het is wel afwachten natuurlijk of je van de RTM naar de officiële release van Mango zal kunnen gaan, dat weet niemand. Maar je kan altijd terug gaan naar de PreMangoState (iedereen die naar de RTM gaat zou die backup moeten hebben) of je kan natuurlijk altijd flashen naar NoDo of eerdere versies en zo weer terug naar officiële Mango updaten wanneer die verschijnt.

De toekomst zal duidelijkheid scheppen, maar ik vind persoonlijk dat je geen risico's hebt om naar de RTM te gaan. Je kan altijd terug en je kan altijd flashen. Nuja, er kan altijd iets gebeuren, maar héél zelden...
ECiftci schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:24:
Ik zie in de handleiding dat je een externe hd nodig hebt met minimaal 15 gb ruimte maar zie niet waarom je het nodig hebt. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Externe HDD heb je echt niet nodig, begrijp ook niet waarom dat er bij staat. Misschien om te zeggen dat je de PreMangoState (folder die je krijgt via programma dat je gebruikt bij updaten naar Mango Beta) moet backuppen op een andere schijf...

En die 15GB is ruim genomen om die PreMangoState-folder op te slaan vermoed ik. (want die moet op C:/ worden opgeslaan). Nuja, bij mij was die folder slechts 500MB groot, ik kwam van een nieuwe NoDo zonder iets op.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:46:
[...]
Het is wel afwachten natuurlijk of je van de RTM naar de officiële release van Mango zal kunnen gaan, dat weet niemand.
De RTM is toch de officiele release van Mango?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze uitgelekte versie er dus ook al in het nederlands? Of is deze gewoon engels (ui) met nederlands taal pakket voor woordsuggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
BM schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

De RTM is toch de officiele release van Mango?
Ja en nee. De 7720 RTM is de final Microsoft release. De "officiele" release van Mango is er pas als de telefoonfabrikanten de Update hebben uitgerold en deze via Zune wordt gepushed. Dat betekend dat ze eventueel nieuwe firmware updates en hun eigen apps/hubs hebben toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door LCP op 14-08-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:50:
Is deze uitgelekte versie er dus ook al in het nederlands? Of is deze gewoon engels (ui) met nederlands taal pakket voor woordsuggestie?
Om deze update te flashen heb je een toestel nodig met NoDo. Aangezien NoDo niet in het Nederlands is, betekend dit dat de GUI in het Engels blijft maar er wél Nederlandse taalondersteuning in zit voor het toetstenbord. Een toestel met NL GUI zal je pas kunnen aanschaffen als de officiele release van Mango in Nederland is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste manier om up te daten? Via Zune Update of via ROM? Heb overlaatst voor de eerste keer mijn toestel geflashed met een custom rom en dat ging aanzienlijker sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:46:
Wat is de beste manier om up te daten? Via Zune Update of via ROM? Heb overlaatst voor de eerste keer mijn toestel geflashed met een custom rom en dat ging aanzienlijker sneller
Heb je de eerste post uberhaubt wel gelezen? Daar staat hoe je moet updaten. Dat is de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, ik heb toch een probleem met deze update.

Alle tot aan de laatste stap gaat goed. Maar het uitvoeren van die bat file gaat fout. Hij gaat netjes aan files kopieren, en zegt dan dat ie gaat rebooten, maar telefoon blijft dan op 'Goodbye' hangen. Na een tijdje geeft de app dan een timeout, en stopt er mee.
Als ik het ding tussentijds zelf reboot gaat ie wel door, maar klapt ie er even later uit, met de melding 'Update failed'.

Enig idee wat ik fout doe :?

(batch file word gestart vanuit een command prompt met admin rechten)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
BM schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:26:
Hmmz, ik heb toch een probleem met deze update.

Alle tot aan de laatste stap gaat goed. Maar het uitvoeren van die bat file gaat fout. Hij gaat netjes aan files kopieren, en zegt dan dat ie gaat rebooten, maar telefoon blijft dan op 'Goodbye' hangen. Na een tijdje geeft de app dan een timeout, en stopt er mee.
Als ik het ding tussentijds zelf reboot gaat ie wel door, maar klapt ie er even later uit, met de melding 'Update failed'.

Enig idee wat ik fout doe :?

(batch file word gestart vanuit een command prompt met admin rechten)
Check de thread op XDA ff. Er zijn meerdere gebruikers die hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
LCP schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:41:
[...]

Check de thread op XDA ff. Er zijn meerdere gebruikers die hetzelfde probleem hebben.
Doh... dat had ik zelf ook nog kunnen bedenken ja, oeps :)

Heb de updates voor versie 7661 uit de batch gehaald, en nu liep is beduidend sneller door. Hij is nu nog bezig, maar volgens mij gaat het nu wel goed.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
BM schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

Doh... dat had ik zelf ook nog kunnen bedenken ja, oeps :)

Heb de updates voor versie 7661 uit de batch gehaald, en nu liep is beduidend sneller door. Hij is nu nog bezig, maar volgens mij gaat het nu wel goed.
Flashen inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
Wat ik wel jammer vind is dat ik op XDA veel lees over mensen die na de Mango update een firmware update kregen voor hun toestel. Daar zit ik op te wachten maar ik krijg geen firmware update te zien :( De firmware update (in mijn geval voor de HTC HD7) schijnt de radio ontvangst en batterij tijd te verbeteren dus ik wil die update wel graag hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:17
LCP schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:15:
Wat ik wel jammer vind is dat ik op XDA veel lees over mensen die na de Mango update een firmware update kregen voor hun toestel. Daar zit ik op te wachten maar ik krijg geen firmware update te zien :( De firmware update (in mijn geval voor de HTC HD7) schijnt de radio ontvangst en batterij tijd te verbeteren dus ik wil die update wel graag hebben...
Je kunt ook zelf een radio flashen. Zoek in het HD7 forum naar: 'RUU_Schubert_Radio_5.66.09.21a_22.48.50.21_custom_by_ansar' en dan heb je de meest recente radio weer te pakken. Lees je wel even in voordat je dit doet, het kan namelijk zo zijn dat als je met de verkeerde wrapper flasht dat je de telefoon opnieuw moet instellen (hard reset).

Edit: Ik zal een deze dagen een howto schrijven voor het HD7 topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Manuel op 15-08-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
LCP schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:13:
[...]

Flashen inmiddels gelukt?
Jazeker, werkt allemaal prima zover ik nu kan zien :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33
heb je met mango nog wel toegang tot de market ed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eBoR schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:20:
heb je met mango nog wel toegang tot de market ed ?
Ja, deze is volledig toegankelijk. Enkel de Samsung-Zone geeft een foutmelding in de Maketplace, maar de apps die er in staan kan je wel downloaden als je ze zoekt.
Zal in de definitieve versie van Mango waar Samsung zelf aan gesleuteld heeft hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe lang dat gaat duren. Dat fabrikanten ook beginnen met de uitrol van mango naar de bestaande telefoons... Ik heb zelf een HTC 7 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:29:
[...]

Ja, deze is volledig toegankelijk. Enkel de Samsung-Zone geeft een foutmelding in de Maketplace, maar de apps die er in staan kan je wel downloaden als je ze zoekt.
Zal in de definitieve versie van Mango waar Samsung zelf aan gesleuteld heeft hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn.
Samsung Zone werkte hier geloof ik ook gewoon. Al stond er 1 app bij die met een guid ipv de naam werd getoond. Maar heb daar toch niks nodig, meuk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:46
Dat was volgens mij de Network Profile app (juist de enige app die je nodig zou kunnen hebben :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RTM ook draaien.
Vervolgens denk ik eraan om naar een NL live account te gaan omdat de Marketplace via een NL live account mogelijk is (met weliswaar nog wat minder apps)
Wie is vervolgens naar een NL Live account gegaan?

Het enige wat me tegenhoudt is de vraag: kan ik na de overgang naar een NL live account (heeft een reset to factory defaults nodig) nog terug naar de backup gemaakt met m'n UK live account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is er inmiddels ook al zicht op ROMS met Mango ingebakken. Aangezien mijn backup niet gemaakt is met de update naar 7712 moet ik, wil ik wat anders sowieso een rom update doen. dan doe ik liever een rom update waarin ook de NL interface ingebakken zit. Kan ik gewoon kiezen tussen Engels of Nederlands...Trophy en Optimus bezitters heb ik al over gehoord, maar de Omnia 7 is weer eens laat! :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 10:12
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:09:
Ik heb de RTM ook draaien.
Vervolgens denk ik eraan om naar een NL live account te gaan omdat de Marketplace via een NL live account mogelijk is (met weliswaar nog wat minder apps)
Wie is vervolgens naar een NL Live account gegaan?

Het enige wat me tegenhoudt is de vraag: kan ik na de overgang naar een NL live account (heeft een reset to factory defaults nodig) nog terug naar de backup gemaakt met m'n UK live account?
Ja, je backup staat los van je liveid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man, ben nu dus al bezig van 9u deze ochtend om er mango op te zetten. Had eerst een custom rom van DFT die updaten onmogelijk maakte, eerst originele rom erop gezet, unlocked, update, opnieuw unlock, tal van tweaks, backupen, updaten, en eindelijk krijg ik er mango op maar alles is weer gelocked! En gezien ik Accent Changer niet kan gebruiken met een gelockte phone, alles weer restoren en opnieuw beginnen.. jeetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:42:
Man man man, ben nu dus al bezig van 9u deze ochtend om er mango op te zetten. Had eerst een custom rom van DFT die updaten onmogelijk maakte, eerst originele rom erop gezet, unlocked, update, opnieuw unlock, tal van tweaks, backupen, updaten, en eindelijk krijg ik er mango op maar alles is weer gelocked! En gezien ik Accent Changer niet kan gebruiken met een gelockte phone, alles weer restoren en opnieuw beginnen.. jeetje
Je kunt ook gewoon wachten tot MS de update uitbrengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@Matthijs Hoekstra: En anders de telefoon 'legaal' developer unlocken zodat je al die ranzige hacks niet hoeft uit te voeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:13:
[...]

Ja, je backup staat los van je liveid.
Thx!

Ik moet zeggen dat ik je reacties hier op GoT, wel of niet betaald, heel erg kan waarderen. d:)b
En deze wat mij betreft heel veel credits opleveren voor Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Daa's mooi om te horen. Dan zou er dus ook een truc mogelijk moeten zijn om van US naar NL live account te wisselen (voor WLM / NL betaalmiddelen) zonder je apps en (slagje belangrijker) smsjes en foto's kwijt te raken.

Ik denk dat ik daar eens naar ga kijken zodra Mango dichter bij is, als nog niemand anders dat tegen die tijd gedaan heeft :+

Is voor eigenlijk alle early adopters in unsupported countries handig om te weten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 14:14

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

Daa's mooi om te horen. Dan zou er dus ook een truc mogelijk moeten zijn om van US naar NL live account te wisselen (voor WLM / NL betaalmiddelen) zonder je apps en (slagje belangrijker) smsjes en foto's kwijt te raken.

Ik denk dat ik daar eens naar ga kijken zodra Mango dichter bij is, als nog niemand anders dat tegen die tijd gedaan heeft :+

Is voor eigenlijk alle early adopters in unsupported countries handig om te weten namelijk.
Naar mijn mening is backup misschien wel los van je liveID maar als je je backup terugzet is je liveid wel verweven met je telefoon .... dus bereik je dat nogsteeds niet

mijn favoriete liveid zit al vast in NL, inc mijn msn, nu de NL market opengaat wil ik dat account gebruiken
echter als ik nu wil switchen ben ik AL mijn APPS kwijt en mijn SMS, foto's heb ik wel backup via zune

heel erg vervelend, ik hoop ook op een oplossing hiervoor

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Momenteel probeer ik nu zelf te upgraden naar Mango, eens kijken of het mij lukt. Maar eerst back-uppen!

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

nee die vlieger gaat niet op. De backup is 100% dus als je restored heb je je telefoon weer terug incl de primaire liveid.

Je kunt alleen via een reset een nieuw liveid toevoegen. apps zijn ook gekoppeld aan je liveid dus de truc die jij beschrijft zal nooit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mango erop gekregen, wat was dat omslachtig zeg, maar bon;

Is het normaal als je het toestel ontgrendeld, je 1 milliseconde de tiles ziet voordat je de datum op de wallpaper ziet? Het is niet altijd zo, soms zie ik men achtergrond en 1, 2 ms later zie ik de datum, agenda etc..

erg kut! Gezien dit de final retail versie is :/

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:53:
Eindelijk mango erop gekregen, wat was dat omslachtig zeg, maar bon;

Is het normaal als je het toestel ontgrendeld, je 1 milliseconde de tiles ziet voordat je de datum op de wallpaper ziet? Het is niet altijd zo, soms zie ik men achtergrond en 1, 2 ms later zie ik de datum, agenda etc..

erg kut! Gezien dit de final retail versie is :/
Dit is de final retail versie niet. Wat je nu hebt is een OS update zonder aanpassingen, optimalisaties en toevoegingen van de fabrikanten.

Voor de rest herken ik je probleem niet.
Relief2009 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:04:
[...]
Ik wel. als je je scherm hebt gelocked en je unlocked hem duurt het 1 ms voordat de tekst verschijnt (datum, tijd, kalender items). Niet heel storend vind ik, maar heel erg netjes weggewerkt ook niet. Dit is trouwens op een Trophy 7 met Mango-dev.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 18-08-2011 10:00 ]

Verwijderd

Relief2009 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:04:
[...]

Dit is de final retail versie niet. Wat je nu hebt is een OS update zonder aanpassingen, optimalisaties en toevoegingen van de fabrikanten.

Het is toch een RTM aka final retail versie........

• PaT
  • Niet online
Van het OS ja, pas als je ROM's kan krijgen met daarin de tweaks/aanpassingen specifiek voor jouw toestel zal je de retail versie hebben. Ik wacht daar dan ook in spanning op voor mijn Omnia 7

• VonGraff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2023
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar vandaar deze vraag:
Welke functies werken met de Mango RTM nu wel met een Nederlandse LiveID? Kun je zodra je de Omnia7 update naar Mango XboxLive games kopen? Als dat kan met Mango ga ik zo snel mogelijk updaten. Als die functionaliteit nog steeds pas werkt wanneer Mango officieel uitkomt dan wacht ik wel. Ik heb geen zin nu games te kopen met een US-account, aangezien ik uiteindelijk toch over wil naar mn NL account ivm mijn Xbox360.

Als ik ga updaten moet ik alleen nog even kijken waarop ik windows 7 ga installeren, aangezien de zuneupdate kennelijk niet werkt onder XP (mist de Vista Clear Type Fonts), maar dat is weer een ander probleem ;)

• Relief2009
Caelorum schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:59:
[...]

Ik wel. als je je scherm hebt gelocked en je unlocked hem duurt het 1 ms voordat de tekst verschijnt (datum, tijd, kalender items). Niet heel storend vind ik, maar heel erg netjes weggewerkt ook niet. Dit is trouwens op een Trophy 7 met Mango-dev.
Dan zal het mss iets voor de trophy zijn, want op de Omnia 7 heb ik hier geen last van.

Verwijderd

Relief2009 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:31:
[...]

Dan zal het mss iets voor de trophy zijn, want op de Omnia 7 heb ik hier geen last van.
Is nochtans ook aanwezig op mijn Omnia 7...
Op zich is het niet erg, maar ik vind het wel storend.

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:52
VonGraff schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:16:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar vandaar deze vraag:
Welke functies werken met de Mango RTM nu wel met een Nederlandse LiveID? Kun je zodra je de Omnia7 update naar Mango XboxLive games kopen? Als dat kan met Mango ga ik zo snel mogelijk updaten. Als die functionaliteit nog steeds pas werkt wanneer Mango officieel uitkomt dan wacht ik wel. Ik heb geen zin nu games te kopen met een US-account, aangezien ik uiteindelijk toch over wil naar mn NL account ivm mijn Xbox360.

Als ik ga updaten moet ik alleen nog even kijken waarop ik windows 7 ga installeren, aangezien de zuneupdate kennelijk niet werkt onder XP (mist de Vista Clear Type Fonts), maar dat is weer een ander probleem ;)
Je kan nu al met Mango en je Nederlandse-Live ID apps/games kopen.

• VonGraff
DevC schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

Je kan nu al met Mango en je Nederlandse-Live ID apps/games kopen.
Thanks! Dat wordt dus Windows 7 installeren op mijn 2e laptop en upgraden, altijd spannend.

Verwijderd

Heb sinds het begin Amerika als land ingesteld op mijn Live account om apps te downloaden want toen kon je dat niet met een Belgische account. Sinds de mango update (heb alles gereset) kan ik eindelijk ook Belgische apps downloaden, maar alles is in het Frans!!??? Nochtans is de meerderheid van Belgie Nederlandstalig, ik snap er niks van

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:20

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

nee die vlieger gaat niet op. De backup is 100% dus als je restored heb je je telefoon weer terug incl de primaire liveid.

Je kunt alleen via een reset een nieuw liveid toevoegen. apps zijn ook gekoppeld aan je liveid dus de truc die jij beschrijft zal nooit kunnen.
Is er nou nog geen enkele manier om je SMSjes te back-uppen/overzetten? Want de rest kan ik allemaal wel opnieuw installeren, dat vind ik geen probleem, maar dat mijn SMSjes dan vrijwel foetsie zijn vind ik toch wel een groot minpunt. Of ik moet wanneer het wel kan de live.co.uk versie restoren, SMSjes backuppen en dan weer terug naar de nl versie restoren.

Dus is er een manier of komt er iets op korte termijn om dit te kunnen doen?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:01:
maar alles is in het Frans!!??? Nochtans is de meerderheid van Belgie Nederlandstalig, ik snap er niks van
Is een gekend probleem... Hopelijk wordt dit in de toekomst opgelost.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat de beschrijving in het Frans staat, zolang de app zelf maar in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 12:00
Ik wil ook over naar NL id (ook ivm MSN) en die tijdelijke emails weg...
maar dan moet ik nu resetten en nieuwe ID
dan als officiele release Mango weer terug naar NoDo en weer install..

2x verse start.. wat een gedoel
al houd je bij 2e x wel eigendom van apps

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Om heel eerlijk te zijn zou ik nog even wachten met Live ID omzetten naar NL. Ik heb het gedaan, maar zelfs iets simpels als Adobe Reader staat nog niet eens in de NL MarketPlace! Lekker handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me ook opviel is dat alle ratings die je vind in de Engelse Marketplace weg zijn in de Belgische Marketplace!? Ook de reviews...

Vind ik behoorlijk stom want alles moet nu per land gerate worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Blijf nou gewoon een maandje wachten in plaats van overhaast over te gaan naar NL Live ID. Je stelt daarmee alleen jezelf teleur.

[ Voor 19% gewijzigd door Relief2009 op 19-08-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:17:
Wat me ook opviel is dat alle ratings die je vind in de Engelse Marketplace weg zijn in de Belgische Marketplace!? Ook de reviews...

Vind ik behoorlijk stom want alles moet nu per land gerate worden
Wat is hier precies stom aan? Zo heb je applicaties die niet goed werken in het buitenland maar wel in Nederland, waarom zouden wij dan de slechte reviews uit andere landen moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Wat is hier precies stom aan? Zo heb je applicaties die niet goed werken in het buitenland maar wel in Nederland, waarom zouden wij dan de slechte reviews uit andere landen moeten zien?
Ik weet niet precies hoeveel apps er nu zijn, maar nu is het precies een winkel met tienduizenden apps, en geen enkele app onderscheid zich met een ander, geen slechte of goeie apps, maar tienduizenden neutrale apps, en gezien er zo weinig verkopen zijn (en zeker in Belgie) vind ik het gewoon niet slim van MS. Ok dat ze per land aparte Marketplaces doen, maar hou in godsnaam de ratings en reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:17:
[...]

Ik weet niet precies hoeveel apps er nu zijn, maar nu is het precies een winkel met tienduizenden apps, en geen enkele app onderscheid zich met een ander, geen slechte of goeie apps, maar tienduizenden neutrale apps, en gezien er zo weinig verkopen zijn (en zeker in Belgie) vind ik het gewoon niet slim van MS. Ok dat ze per land aparte Marketplaces doen, maar hou in godsnaam de ratings en reviews!
Doe mij maar reviews die alleen in mijn taal zijn geschreven zodat ik niets in het Chinees of wat dan ook hoef te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ja dat is ook waar, maar dan op z'n minst in het Engels.. Nu zie ik echt weinig ratings in de applists, er zijn gewoon te weinig belgen met een wp7 om al die apps minstens 1 rating te geven

trouwens de Search werkt wel vlot mee nu, leuk dat hij blijft scrollen naar beneden ipv een andere pagina rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:09:
Om heel eerlijk te zijn zou ik nog even wachten met Live ID omzetten naar NL. Ik heb het gedaan, maar zelfs iets simpels als Adobe Reader staat nog niet eens in de NL MarketPlace! Lekker handig!
Raar want in de Belgische wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
België telde vanwege het Franstalige stuk ook al als een supported country, als ik me niet vergis. Daar heb je dus al toegang tot de hele marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb zojuist de linkjes uit de startpost gehaald. Omdat dit beschermde software is is het linken ernaar niet toegestaan op GoT. Uiteraard kan dit topic wel gebruikt worden om deze build te bespreken, maar geen linkjes naar beschermde software meer plaatsen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Algemene ratings zou een goed idee zijn, op die manier weet je veel sneller of iets goed is.

Daarbuiten kan je natuurlijk altijd een website gebruiken die wel ratings heeft, dit is niet ideaal, maar op die manier kan je in ieder geval de marketplace browsen terwijl je weet wat je krijgt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt hier al een topic over: Windows phone7 updaten naar mango geeft probleem. Crossposten is niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 26-08-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Goedendag,

Ik heb een vraagje m.b.t. het updaten naar Mango op mijn HTC 7 Pro.

Eerder heb ik mijn telefoon geupdate, zodat ik kan kopiëren en plakken. Maar nu wilde ik dus updaten naar Mango, maar dat gaat dus om een of ander reden niet? Kan het zijn dat ik hem eerst moet 'jailbraken' net zoals bij een Iphone? Of moet ik eerst nog iets anders doen?
Zal graag Mango op mijn telefoon willen hebben, is dit daarvoor de simpelste manier ?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Vinniiee schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:58:
Goedendag,

Ik heb een vraagje m.b.t. het updaten naar Mango op mijn HTC 7 Pro.

Eerder heb ik mijn telefoon geupdate, zodat ik kan kopiëren en plakken. Maar nu wilde ik dus updaten naar Mango, maar dat gaat dus om een of ander reden niet? Kan het zijn dat ik hem eerst moet 'jailbraken' net zoals bij een Iphone? Of moet ik eerst nog iets anders doen?
Zal graag Mango op mijn telefoon willen hebben, is dit daarvoor de simpelste manier ?

Groetjes
De simpelste manier is wachten tot ie online staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

De simpelste manier is wachten tot ie online staat :)
Weet je toevallig wanneer deze uit komt ? Ik zie verschillende dingen. 1 september, oktober en november. Wat moet ik hiervan geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Vinniiee schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:14:
[...]

Weet je toevallig wanneer deze uit komt ? Ik zie verschillende dingen. 1 september, oktober en november. Wat moet ik hiervan geloven?
geen van allen omdat er helemaal geen datum door MS is afgegeven, alleen herfst 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:20:
[...]

geen van allen omdat er helemaal geen datum door MS is afgegeven, alleen herfst 2011.
Hmm oke das minder, aangezien ik graag mijn telefoon naar Mango wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Ik vind die datum van 1 september overigens wel bijzonder. De laatste keer dat ik het controleerde begon de herfst op 21 september. Nog minstens een maandje doorbuffelen dus!

@hieronder: Ik wist gewoon dat er zo'n opmerking ging komen! :+

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 27-08-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ligt er aan of Microsoft de meteorologische herfst of de astronomische herfst aanhoud. :)

KNMI - Herfst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Vorige week heb ik een Samsung Omnia 7 gekocht en opgezet met een Nederlandse Live ID. Als student kan ik een gratis developer account krijgen, dus die heb ik nu ook. Maar ik zit momenteel met NoDo en een Nederlands Live ID, dus zonder Marketplace. Wat kan ik het beste doen? Wachten totdat ik een mail krijg van MS zodat ik de Mango beta (2?) kan installeren, die beta ergens anders vandaan plukken of de Mango RTM installeren? Wat zorgt ervoordat ik straks kan updaten naar de 'normale' Mango release als die uitkomt?

Het is vast al ergens voorbij gekomen, maar ik snap het allemaal niet meer. :P Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fred-Erik schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:46:
Wachten totdat ik een mail krijg van MS zodat ik de Mango beta (2?) kan installeren, die beta ergens anders vandaan plukken of de Mango RTM installeren?
Wachten lijkt mij de beste optie. De mails werder elke twee weken de deur uit gedaan. Geen idee of dat nog steeds zo is.
Wat zorgt ervoordat ik straks kan updaten naar de 'normale' Mango release als die uitkomt?
Geen direct, maar iig via de officiele manier wordt er een backup gemaakt van Nodo die je dan weer terug kan zetten om dan naar de 'normale' Mango te updaten, wanneer die uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
De dreamspark registratie neemt wel een paar dagen tijd in beslagen, en voordat je die doorlopen hebt zal je sowieso nog niet je telefoon (officieel) kunnen unlocken.

Persoonlijk zou ik resetten en een US account gaan gebruiken, om vervolgens (zodra mango er is) eventueel te resetten en een NL account te gaan gebruiken.
Je raakt dan je smsjes kwijt, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:07:
De dreamspark registratie neemt wel een paar dagen tijd in beslagen, en voordat je die doorlopen hebt zal je sowieso nog niet je telefoon (officieel) kunnen unlocken.

Persoonlijk zou ik resetten en een US account gaan gebruiken, om vervolgens (zodra mango er is) eventueel te resetten en een NL account te gaan gebruiken.
Je raakt dan je smsjes kwijt, maar that's it.
Dus jij zegt: nu resetten en NoDo blijven gebruiken (maar dan met m'n Live account op Engels), en als Mango officieel uitkomt weer resetten naar en m'n account weer op NL zetten? Dan kan ik toch net zo goed nu Mango beta/RTM installeren, want ik moet toch resetten.

En volgens mij is mijn Dreamspark account wel geactiveerd, want als ik nu de "Windows Phone Developer Registration"-tool start zegt-ie dat deze telefoon "already registered" is (ik heb 'm al eens eerder gedraaid), en ik heb al een NES emulator op m'n foon gezet met de "Application Deployment"-tool om te testen, en dat werkt gewoon.

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet zoveel uit wat ik doe (moet toch resetten), dus ik kan net zo goed de Mango RTM installeren als iets anders doen.

M'n enige vraag is dan nog: wat gaat er allemaal verloren bij het resetten? Ik ben best even bezig geweest met het samenvoegen van m'n contacten bv, moet dat opnieuw? Of geld in alle gevallen wat Benjamin- zegt: alleen sms'jes zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Fred-Erik schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:53:
[...]

Dus jij zegt: nu resetten en NoDo blijven gebruiken (maar dan met m'n Live account op Engels), en als Mango officieel uitkomt weer resetten naar en m'n account weer op NL zetten? Dan kan ik toch net zo goed nu Mango beta/RTM installeren, want ik moet toch resetten.
Dit kan je vergeten, je zal een los UK account moeten maken. Wijzigen van landeninstellingen in je account is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Fred-Erik schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:53:
[...]

En volgens mij is mijn Dreamspark account wel geactiveerd, want als ik nu de "Windows Phone Developer Registration"-tool start zegt-ie dat deze telefoon "already registered" is (ik heb 'm al eens eerder gedraaid), en ik heb al een NES emulator op m'n foon gezet met de "Application Deployment"-tool om te testen, en dat werkt gewoon.

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet zoveel uit wat ik doe (moet toch resetten), dus ik kan net zo goed de Mango RTM installeren als iets anders doen.

M'n enige vraag is dan nog: wat gaat er allemaal verloren bij het resetten? Ik ben best even bezig geweest met het samenvoegen van m'n contacten bv, moet dat opnieuw? Of geld in alle gevallen wat Benjamin- zegt: alleen sms'jes zijn weg.
Even geduld hebben, geregistreerde developers krijgen een mailtje met een invite naar de connect site om je telefon (met support) te upgraden naar Mango, raak je ook nog eens niets kwijt omdat het een update is.
Op dit moment is de status dat je weer terug moet naar NoDo voor de echte Mango maar ik hoop nog steeds dat ze dit gaan fixen zodat je met een update naar RTM gaat en de update servers weer worden aangepast naar de publieke update servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
Ik volg het advies van Matthijs Hoekstra maar op, aangezien ik vermoeden heb dat hij het als Microsoft-werknemer het beste weet. ;)

Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Fred-Erik schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:32:
Ik volg het advies van Matthijs Hoekstra maar op, aangezien ik vermoeden heb dat hij het als Microsoft-werknemer het beste weet. ;)

Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal! :*)
Elke donderdag zouden de mails eruit moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb ook maar de update uitgevoerd. Geen problemen ondervonden. Alles verliep soepel. Heb gelijk ook linked inboxes gemaakt en mijn contactpersonen in groepen ingedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
En het is bijna 1 september. Ik ben heel benieuwd of er op de IFA iets verteld gaat worden over wanneer Mango beschikbaar gaat komen voor het gepeupel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonGraff
ppaddo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:
En het is bijna 1 september. Ik ben heel benieuwd of er op de IFA iets verteld gaat worden over wanneer Mango beschikbaar gaat komen voor het gepeupel...
Microsoft zelf is toch niet aanwezig, of wel eigenlijk? Ik zit hier op dit moment in één van de hallen te wachten tot morgen de pers verschijnt en vrijdag de beurs open gaat voor het publiek (en ik dus eindelijk ook in de andere hallen kan rondsnuffelen, waaronder die van Samsung!). Hoewel Matthijs eerder aangaf dat het enkel een gerucht was (1 september launch), verwacht ik hier toch wel wat Windows Phone activiteiten eigenlijk. I'll keep my fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
MS heeft al gezegd dat het up to the carriers/OEMs is.

Oftewel, ik zou bij HTC/Samsung/... aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik wil binnenkort mijn telefoon gaan resetten en mijn nederlandse live ID gaan gebruiken.
Nu vraag ik me af of ik het mezelf niet heel moeilijk heb gemaakt.

In een ver verleden heb ik een live ID aangemaakt met mijn gmail als email adres.
Gaat dit dan wel goed komen?

Ik krijg dus het live ID <username>@gmail.com als hoofd account op mijn telefoon. Maar uiteraard wil mijn mail binnenhalen via mijn gmail account <username>@gmail.com

Gaat Windows Phone dit snappen?

• Matthijs Hoekstra
ImpaileR schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:54:
Ik wil binnenkort mijn telefoon gaan resetten en mijn nederlandse live ID gaan gebruiken.
Nu vraag ik me af of ik het mezelf niet heel moeilijk heb gemaakt.

In een ver verleden heb ik een live ID aangemaakt met mijn gmail als email adres.
Gaat dit dan wel goed komen?

Ik krijg dus het live ID <username>@gmail.com als hoofd account op mijn telefoon. Maar uiteraard wil mijn mail binnenhalen via mijn gmail account <username>@gmail.com

Gaat Windows Phone dit snappen?
Ja

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 16:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ja je kunt dus je live ID koppelen voor de diverse diensten zoals Xbox live, skydrive e.d. en daarnaast je mail account bij Gmail.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
@ Matthijs

Ik heb dus de 7720 versie van Mango geinstalleerd via de XDA manier echter, de nieuwe firmware voor mijn HD7 heb ik niet gekregen. Ook Zune komt niet met een firmware update ondanks dat diverse gebruikers op XDA wel melden dat ze na de update naar Mango een update van de firmware kregen. Ik zou graag die firmware krijgen omdat deze wat verbeteringen aanbrengt in de radio en batterij. Kan ik gewoon wachten tot de officiele update van Mango verschijnt of moet ik de backup terug zetten naar NoDo om deze firmware alsnog te krijgen?

Alvast bedankt Matthijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
Ok, ik heb nu een aantal weken met Mango mogen spelen. Ik zal hieronder mijn bevindingen neerzetten:

- Direct na de update werkt alles ineens veel sneller! Ook niet een beetje, maar veel sneller; Apps, email, Contacts Hub, Pictures hub, alles opent flitsend! Ook opstarten van je phone is binnen 30 sec. gepiept. :)
- De people hub: Je kunt nu groepen aanmaken. Bijvoorbeeld: 'Vrienden' & 'Familie'. Op deze manier kun je in 1 opslag zien wat de statusupdates zijn van deze groep en in 1x een mail of sms bericht sturen naar iedereen in de groep. Rete handig!
- Twitter integratie; net zoals je je contacten linkt aan hun facebook account, kun je daar nu ook Twitter accounts aan toevoegen. Grote voordeel is, dat je zowel Facebook als Twitter status updates te zien krijgt als je de desbetreffende contact opent. Zeer overzichtelijk en ontzettend handig. Bovendien is het mogelijk om meteen Tweets te posten vanuit je eigen 'Me' tile.
- LinkedIn integratie: Zelf gebruik ik geen LinkedIn, dus kan hier ook niets over zeggen. Wellicht kan iemand anders zijn licht hier over schijnen?
- De 'Me' tile. De 'Me' tile heeft extra functionaliteit erbij gekregen. Zodra er een status update beschikbaar is (Facebook, Twitter) laat je 'Me' tile dit ook zien. De tile laat bijvoorbeeld zien: 'Jan posted on your wall'. Of '3 new items' als er meerdere updates zijn. Als je je 'Me' tile vervolgens opent, pan je naar rechts (Notifications) en zie je meteen wat de update is. Erop drukken opent meteen het item in WP7 zelf. Briljant :) Ook inchecken op Facebook en status updates posten is vanuit de 'Me' tile mogelijk!
Overigens: als je een Contact persoon op je homescreen gepinned hebt, laat deze tile ook meteen zien als er een email of ander bericht van hem/haar binnen is gekomen!
- Messaging hub: MSN en Facebook chat! Bam! Hoe werkt dit? Super! je ziet al je online contacten, MSN en/of Facebook in een lijst met hun online status. Communiceren gaat als een SMS "thread". Ook kun je je eigen online status hier instellen (Available, Away, Appear offline etc.)
- Email: Je kunt nu diverse inboxes linken. Ik heb bijvoorbeeld mijn 2 Windows Live Hotmail boxen gelinked. Dit scheelt ruimte op je homescreen en is overzichtelijker. Ook kun je 'Email message converstation view' aanzetten waardoor je emails van 1 contactpersoon + je eigen emails in 1 conversation hebt. Handig!
- Calendar: Nu worden ook je Facebook Events getoont in je Calendar (als je dit aanzet) en is er een to-do list bijgekomen. Meerdere calenders worden in verschillende kleuren getoont zodat alles overzichtelijk blijft. Simpel maar effectief!
- Office Hub: Office 365 ondersteuning is toegevoegd en al je documenten syncen nu both-ways met je Windows Live SkyDrive. Ontzettend handig als je bijv. even snel een Word documentje nodig hebt of wilt aanpassen.
- Xbox Live hub: De Xbox live hub heeft een complete overhaul gehad en ziet er grafisch uit als zijn grote broer op de Xbox 360. Je Avatar danst lekker rond en al je buddy's en achievements zijn duidelijk zichtbaar.
- Pictures Hub: In de Pictures hub is niet heel veel veranderd. Alles werkt naar mijn idee wel wat sneller als voorheen en Apps die Picture gerelateerd zijn worden nu toegankelijk in de Pictures hub.
- Marketplace: De Marketplace is enorm gestroomlijnd geworden. Alles is beter onderverdeeld en de reviews en screenshots zitten nu in een Metro style interface. Ook het installeren van apps gaat sneller en is duidelijker geworden.
- Camera: Je kunt nu je settings saven! Een erg gewilde feature die dus nu met Mango aanwezig is. Top!
- Algemene indruk: Mango is een droom. Dit maakt het WP7 platform echt compleet en onderscheidt het zich van alle bestaande mobiele OS'en (dat deed het al). Sterker nog, ik durf te beweren dat WP7 Mango het wint van de mainstream zoals iOS en Android. op dit moment. Er is geen enkel ander OS dit zo innovatief en slim in elkaar zit en volledig is gericht op de gebruiker. Ook is het retestabiel, snel en intuitief. De live tiles zijn gewoon briljant en de animaties en bewegingen maken dat het OS persoonlijk en duidelijk is voor iedere doelgroep. De integratie van diverse services zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Windows Live Skydrive etc. is echt fantastisch en scheelt het gebruik van meerdere apps. Ook Bing search werkt goed en geeft je de resultaten die je nodig hebt. Als je muziek afspeelt laat je lockscreen de album art zien. Mooi!
Leuk detail: er is een extra thema kleur toegevoegd: Mango :+

Er is ongetwijfeld meer te zeggen over Mango, maar dit zijn voor mij de meest belangrijke features die het dagelijks gebruik van mijn Phone verrijken. Ik zou geen andere Smartphone willen dan mijn Windows Phone en de volgende wordt dat zeker ook weer. Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen, dus ik zeg: Take it away :)

[ Voor 2% gewijzigd door LCP op 03-09-2011 15:36 . Reden: Kleine toevoegingen en typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
LCP schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:57:
@ Matthijs

Ik heb dus de 7720 versie van Mango geinstalleerd via de XDA manier echter, de nieuwe firmware voor mijn HD7 heb ik niet gekregen. Ook Zune komt niet met een firmware update ondanks dat diverse gebruikers op XDA wel melden dat ze na de update naar Mango een update van de firmware kregen. Ik zou graag die firmware krijgen omdat deze wat verbeteringen aanbrengt in de radio en batterij. Kan ik gewoon wachten tot de officiele update van Mango verschijnt of moet ik de backup terug zetten naar NoDo om deze firmware alsnog te krijgen?

Alvast bedankt Matthijs!
Met dat soort constructies en trucs moet je niet bij mij zijn maar bij de bron waar je het vandaan hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCP schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:30:
Ok, ik heb nu een aantal weken met Mango mogen spelen. Ik zal hieronder mijn bevindingen neerzetten:

- Direct na de update werkt alles ineens veel sneller! Ook niet een beetje, maar veel sneller; Apps, email, Contacts Hub, Pictures hub, alles opent flitsend! Ook opstarten van je phone is binnen 30 sec. gepiept. :)
- De people hub: Je kunt nu groepen aanmaken. Bijvoorbeeld: 'Vrienden' & 'Familie'. Op deze manier kun je in 1 opslag zien wat de statusupdates zijn van deze groep en in 1x een mail of sms bericht sturen naar iedereen in de groep. Rete handig!
- Twitter integratie; net zoals je je contacten linkt aan hun facebook account, kun je daar nu ook Twitter accounts aan toevoegen. Grote voordeel is, dat je zowel Facebook als Twitter status updates te zien krijgt als je de desbetreffende contact opent. Zeer overzichtelijk en ontzettend handig. Bovendien is het mogelijk om meteen Tweets te posten vanuit je eigen 'Me' tile.
- LinkedIn integratie: Zelf gebruik ik geen LinkedIn, dus kan hier ook niets over zeggen. Wellicht kan iemand anders zijn licht hier over schijnen?
- De 'Me' tile. De 'Me' tile heeft extra functionaliteit erbij gekregen. Zodra er een status update beschikbaar is (Facebook, Twitter) laat je 'Me' tile dit ook zien. De tile laat bijvoorbeeld zien: 'Jan posted on your wall'. Of '3 new items' als er meerdere updates zijn. Als je je 'Me' tile vervolgens opent, pan je naar rechts (Notifications) en zie je meteen wat de update is. Erop drukken opent meteen het item in WP7 zelf. Briljant :) Ook inchecken op Facebook en status updates posten is vanuit de 'Me' tile mogelijk!
Overigens: als je een Contact persoon op je homescreen gepinned hebt, laat deze tile ook meteen zien als er een email of ander bericht van hem/haar binnen is gekomen!
- Messaging hub: MSN en Facebook chat! Bam! Hoe werkt dit? Super! je ziet al je online contacten, MSN en/of Facebook in een lijst met hun online status. Communiceren gaat als een SMS "thread". Ook kun je je eigen online status hier instellen (Available, Away, Appear offline etc.)
- Email: Je kunt nu diverse inboxes linken. Ik heb bijvoorbeeld mijn 2 Windows Live Hotmail boxen gelinked. Dit scheelt ruimte op je homescreen en is overzichtelijker. Ook kun je 'Email message converstation view' aanzetten waardoor je emails van 1 contactpersoon + je eigen emails in 1 conversation hebt. Handig!
- Calendar: Nu worden ook je Facebook Events getoont in je Calendar (als je dit aanzet) en is er een to-do list bijgekomen. Meerdere calenders worden in verschillende kleuren getoont zodat alles overzichtelijk blijft. Simpel maar effectief!
- Office Hub: Office 365 ondersteuning is toegevoegd en al je documenten syncen nu both-ways met je Windows Live SkyDrive. Ontzettend handig als je bijv. even snel een Word documentje nodig hebt of wilt aanpassen.
- Xbox Live hub: De Xbox live hub heeft een complete overhaul gehad en ziet er grafisch uit als zijn grote broer op de Xbox 360. Je Avatar danst lekker rond en al je buddy's en achievements zijn duidelijk zichtbaar.
- Pictures Hub: In de Pictures hub is niet heel veel veranderd. Alles werkt naar mijn idee wel wat sneller als voorheen en Apps die Picture gerelateerd zijn worden nu toegankelijk in de Pictures hub.
- Marketplace: De Marketplace is enorm gestroomlijnd geworden. Alles is beter onderverdeeld en de reviews en screenshots zitten nu in een Metro style interface. Ook het installeren van apps gaat sneller en is duidelijker geworden.
- Camera: Je kunt nu je settings saven! Een erg gewilde feature die dus nu met Mango aanwezig is. Top!
- Algemene indruk: Mango is een droom. Dit maakt het WP7 platform echt compleet en onderscheidt het zich van alle bestaande mobiele OS'en (dat deed het al). Sterker nog, ik durf te beweren dat WP7 Mango het wint van de mainstream zoals iOS en Android. op dit moment. Er is geen enkel ander OS dit zo innovatief en slim in elkaar zit en volledig is gericht op de gebruiker. Ook is het retestabiel, snel en intuitief. De live tiles zijn gewoon briljant en de animaties en bewegingen maken dat het OS persoonlijk en duidelijk is voor iedere doelgroep. De integratie van diverse services zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Windows Live Skydrive etc. is echt fantastisch en scheelt het gebruik van meerdere apps. Ook Bing search werkt goed en geeft je de resultaten die je nodig hebt. Als je muziek afspeelt laat je lockscreen de album art zien. Mooi!
Leuk detail: er is een extra thema kleur toegevoegd: Mango :+

Er is ongetwijfeld meer te zeggen over Mango, maar dit zijn voor mij de meest belangrijke features die het dagelijks gebruik van mijn Phone verrijken. Ik zou geen andere Smartphone willen dan mijn Windows Phone en de volgende wordt dat zeker ook weer. Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen, dus ik zeg: Take it away :)
Leuke reactie, zeer informatief! Ben blij dat het goed bevalt, des te meer reden om er zelf ook een te willen. Ik geloof ook dat langzamerhand, Microsoft ook op phone- en tablet- gebied sterk wordt. Mango gaat waarschijnlijk nog niet winnen, er zit nog veel meer in Microsoft wat nog niet in Mango gekomen is, maar Apollo heb ik vol vertrouwen in.

Kan je iets vertellen over de media hubs? Dus Videos en Music? Ik had namelijk een video gezien, waarin het videoscherm wel een progress slider heeft waarmee je kan spoelen, maar in diezelfde video werd ook gedemonstreerd hoe beperkt de Musicspeler is. <<, >/|| en >> waren de bruikbare knoppen, maar nergens is een progress slider laten zien. Voor mij is dit een belangrijk gegeven, aangezien ik graag naar muziek luister tijdens het reizen, en ik reis nogal veel met de bus, dus een goeie muziekervaring is mooi meegenomen. Er zullen vast ook apps komen die deze taak voor me vervullen, maar toch heb ik liever de officiele speler zonder last te hebben van reclame en andere beperkingen. Zeker aangezien de muziekspeler helemaal geintegreerd is in het systeem, mbt het lockscreen.

Edit
Ik zie net op het officiele YouTube kanaal ..com/windowsphone/ dat er wel een progressiebar is. Kan je hiermee sliden? Dit werd nl niet laten zien. Zo ja: Hot damn. :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Leuke reactie, zeer informatief! Ben blij dat het goed bevalt, des te meer reden om er zelf ook een te willen. Ik geloof ook dat langzamerhand, Microsoft ook op phone- en tablet- gebied sterk wordt. Mango gaat waarschijnlijk nog niet winnen, er zit nog veel meer in Microsoft wat nog niet in Mango gekomen is, maar Apollo heb ik vol vertrouwen in.
Echt winnen is er denk ik toch niet bij, met een levensduur van max 2 jaar bij jongeren wisselt het enorm snel, ik denk dat het nu voor MS echt winst is als ze straks het OS winstgevend kunnen maken. Het OS is goed genoeg om succesvol te zijn dus het zit hem nu echt in de developers en telefoonmakers, kunnen die het OS aantrekkelijk genoeg maken dan kan MS rustig verder aan WP7 timmeren.

Vergis je niet, Apple is groot gemaakt door fanboys en doordat het helemaal hip was en Android doordat het een gigantisch groot aanbod in telefoons heeft maar vooral ook omdat mensen massaal apps er gratis op kunnen zetten.
MS heeft nog steeds niet een populaire naam (iets wat Apple heeft/had als 'underdog' - neemt wel steeds verder af) en je moet gewoon voor je apps betalen, dus MS moet het echt winnen op pure kwaliteit en dat vergt heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
dus MS moet het echt winnen op pure kwaliteit en dat vergt heel wat.
Aan de kwaliteit zal het echt niet liggen. Windows Phone 7 is kwalitatief een beter OS dan Android, Blackberry en iOS als je het mij vraagt. De gebruiksvriendelijkheid is vele malen beter, de stabiliteit is zeer goed (zeker vergeleken bij Android), de Apps zijn ontzettend mooi en duidelijk van opzet en het bied innovatieve functionaliteit die geen enkele concurrent heeft; Facebook, MSN, Twitter, LinkedIn, SkyDrive, Office, Bing, allemaal geintegreerd in 1 OS zonder losse apps er voor nodig te hebben. De UI is aantrekkelijk en levendig wat het zeer persoonlijk maakt. Microsoft is een compleet andere weg ingegaan en heeft voorgoed gebroken met de gedateerde en chaotische icoontjes interface die Android en iOS gebruiken. Ook in Windows 8 gaan ze deze Metro UI gebruiken.

Ik denk dat Microsoft het dadelijk moet hebben van het kwalitatieve aanbod van diverse High-End toestellen van Nokia en HTC en van developers die de mainstream apps gaan schrijven voor WP7. Apps zoals WhatsApp komen eraan en dat soort apps kunnen een grote sellingpoint gaan worden van WP7 als het eenmaal officieel wereldwijd gelanceerd is. Dit omdat de meeste apps op WP7 er al veel beter uitzien dan op Android en iOS (ik noem een Facebook, Foursquare etc.)

Persoonlijk heb ik er wel vertrouwen in. Het is een uitstekend product die klaar is voor de toekomst en waar nog veel groei in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat klinkt makkelijker dan gezegd. Tot op heden ken ik dus nog niemand met WP7, natuurlijk gaat dat straks wel veranderen, maar hoe goed het OS ook kan zijn vergeleken met andere, het feit blijft dat de userbase enorm klein is in verhouding.

Ze moeten dit toch wel heel slim spelen (lees: adverteren) willen ze een flink stuk van de markt pakken, ze moeten een Windows product 'hip' gaan maken en dat is toch wel echt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-08 13:14
LCP schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:40:
[...]

Ik denk dat Microsoft het dadelijk moet hebben van het kwalitatieve aanbod van diverse High-End toestellen van Nokia en HTC en van developers die de mainstream apps gaan schrijven voor WP7. Apps zoals WhatsApp komen eraan en dat soort apps kunnen een grote sellingpoint gaan worden van WP7 als het eenmaal officieel wereldwijd gelanceerd is. Dit omdat de meeste apps op WP7 er al veel beter uitzien dan op Android en iOS (ik noem een Facebook, Foursquare etc.)
Ik heb sinds een paar dagen ook een Windows Phone. Bevalt op zich goed hoor: interface ziet er goed uit en de browser is goed werkbaar.

Maar op de vetgedrukte tekst terug te komen: WhatsApp is geen selling point, maar bijna een vereiste om op je platform te hebben. Heb je dat niet dan zul je vrij lastig kopers vinden die vanuit een ander platform moeten overstappen en daarbij WhatsApp moeten gaan missen. En daardoor eerder geneigd zijn om een telefoon/platform te kiezen waarop WhatsApp wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Benjamin- schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:08:
Dat klinkt makkelijker dan gezegd. Tot op heden ken ik dus nog niemand met WP7, natuurlijk gaat dat straks wel veranderen, maar hoe goed het OS ook kan zijn vergeleken met andere, het feit blijft dat de userbase enorm klein is in verhouding.

Ze moeten dit toch wel heel slim spelen (lees: adverteren) willen ze een flink stuk van de markt pakken, ze moeten een Windows product 'hip' gaan maken en dat is toch wel echt lastig.
Hoe vaak moet dit nog herhaald worden: het is niet raar dat je niemand kent die een WP7 foon heeft omdat het OS hier ook nog niet officieel gelanceerd is of gepromoot. Dit zal pas de komende weken op gang komen.
Mijn ervaring is dat mensen onder de indruk zijn zodra ze het ermee werken. Leuk dat wij WP7 toestellen hebben, maar wij zijn dan ook geen gemiddelde consument.

Ontopic:

http://wmpoweruser.com/le...provements/#disqus_thread

Paar leuke verbeteringen van Mango op de Omnia 7 door geupdate drivers en radio.

[ Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 05-09-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Relief2009 schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:36:
[...]Hoe vaak moet dit nog herhaald worden: het is niet raar dat je niemand kent die een WP7 foon heeft omdat het OS hier ook nog niet officieel gelanceerd is of gepromoot. Dit zal pas de komende weken op gang komen.
Dat meen je niet?!
natuurlijk gaat dat straks wel veranderen
Even lezen kan geen kwaad he...

Maar vergis je niet, ook in andere markten is het toestel onbekend. Toen ik in Engeland was van de zomer bij vrienden hadden zij allen ook nog nooit een WP7 in handen gehad.

WP7 is gewoon nog zeer klein en om telefoons met Windows te verkopen terwijl de meeste mensen het OS nog niet eens kennen, vergt een hele hoop adverteren enz.

niet op de man spelen, daar hebben we ook niets aan

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 06-09-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Het adverteren komt wel. Het heeft weinig zin om elke week hier te lopen zeuren. WP7 is voor Nokia het hoofdplatform. Als Nokia niet aan advertentie doet, hoe denken ze hun foons te verkopen? Dit wekelijkse gezeur moet eens ophouden.

Het is niet vreemd dat WP7 nergens lekker loopt. Het is een te groot risico voor bedrijven om er geld in te stoppen terwijl ze bakken met geld aan Android verdienen.

[ Voor 35% gewijzigd door Relief2009 op 06-09-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Even heel serieus, ga je nog mijn posts lezen of ga je op deze manier door, want dan weet ik gewoon dat ik je geen tijd meer hoeft te gunnen.
Het is een discussie over hoe en wat MS moet doen om WP7 succesvol te laten worden. Persoonlijk heb ik geen twijfel dat MS en andere massaal gaan adverteren, dus waar jij het 'gezeur' vandaar haalt weet ik niet.

Verder zeg ik nergens dat het vreemd is dat WP7 nog lage cijfers heeft, dat heb ik toch wel duidelijk gemaakt, iedereen weet dat MS pas echt gaat adverteren met Mango. Nogmaals, ik begrijp heel goed de strategie die MS gebruikt en vind dit ook de juiste (pre-mango toestellen hadden waarschijnlijk niet goed genoeg gedaan bij het grote publiek en zou dat zelfde publiek een negatieve ervaring hebben gekregen), maar dat betekent niet dat we niet kunnen praten over de toekomst WP7 omdat jij dat label als 'gezeur'.

Ik zou dus zeggen, laat ons lekker onze eigen discussies hebben, laat het modden aan de mods en richt jezelf voor op wat jij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Het 'gezeur' heeft niet zozeer betrekking op jouw vraag, maar meer op het feit dat degene die zeg maar vanaf dag 1 WP7 volgen deze vraag nu al behoorlijk wat keren voorbij hebben zien komen. Daar heb ik mijzelf destijds ook schuldig aan gemaakt en ook toen was het antwoord "wacht gerust af, het komt echt". In de loop der tijd is dit iets duidelijker geworden hoe en wat, maar nog steeds blijft het niet glashelder hoe bepaalde zaken gaan lopen.

We zullen dus moeten wachten. En wachten is niet leuk, zeker niet als je erg enthousiast ben over een bepaald product en het het liefst van de daken zou willen schreeuwen dat WP7 echt zo goed is (overigens best leuk, een "schreeuw het van de daken" actie ter promotie van WP7).

Verwijderd

Heb de uitgelekte officiele mango (build 7720) op mijn Trophy geknald, in het Nederlands, en moet zeggen, wat heerlijk werkt het nu, nederlands account is in marketplace gewoon bruikbaar nu, en zooo heerlijk dat alles in het nederlands is :)
Even wat proofjes van m'n avondje flashen:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1637/imag0001y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/9648/imag0002cq.jpg

• PaT
  • Niet online
Dat ziet er zeker goed uit! Laat die nl rom voor de Omnia ook maar eens komen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:11:
Heb de uitgelekte officiele mango (build 7720) op mijn Trophy geknald, in het Nederlands, en moet zeggen,
De uitgelekte ROM is toch niet in het NL? Hoe heb je de NL taal dan toch kunnen selecteren?
Pagina: 1 2 Laatste