Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:11

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Relief2009 schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:36:
[...]Hoe vaak moet dit nog herhaald worden: het is niet raar dat je niemand kent die een WP7 foon heeft omdat het OS hier ook nog niet officieel gelanceerd is of gepromoot. Dit zal pas de komende weken op gang komen.
Dat meen je niet?!
natuurlijk gaat dat straks wel veranderen
Even lezen kan geen kwaad he...

Maar vergis je niet, ook in andere markten is het toestel onbekend. Toen ik in Engeland was van de zomer bij vrienden hadden zij allen ook nog nooit een WP7 in handen gehad.

WP7 is gewoon nog zeer klein en om telefoons met Windows te verkopen terwijl de meeste mensen het OS nog niet eens kennen, vergt een hele hoop adverteren enz.

niet op de man spelen, daar hebben we ook niets aan

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 06-09-2011 07:35 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Het adverteren komt wel. Het heeft weinig zin om elke week hier te lopen zeuren. WP7 is voor Nokia het hoofdplatform. Als Nokia niet aan advertentie doet, hoe denken ze hun foons te verkopen? Dit wekelijkse gezeur moet eens ophouden.

Het is niet vreemd dat WP7 nergens lekker loopt. Het is een te groot risico voor bedrijven om er geld in te stoppen terwijl ze bakken met geld aan Android verdienen.

[ Voor 35% gewijzigd door Relief2009 op 06-09-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Even heel serieus, ga je nog mijn posts lezen of ga je op deze manier door, want dan weet ik gewoon dat ik je geen tijd meer hoeft te gunnen.
Het is een discussie over hoe en wat MS moet doen om WP7 succesvol te laten worden. Persoonlijk heb ik geen twijfel dat MS en andere massaal gaan adverteren, dus waar jij het 'gezeur' vandaar haalt weet ik niet.

Verder zeg ik nergens dat het vreemd is dat WP7 nog lage cijfers heeft, dat heb ik toch wel duidelijk gemaakt, iedereen weet dat MS pas echt gaat adverteren met Mango. Nogmaals, ik begrijp heel goed de strategie die MS gebruikt en vind dit ook de juiste (pre-mango toestellen hadden waarschijnlijk niet goed genoeg gedaan bij het grote publiek en zou dat zelfde publiek een negatieve ervaring hebben gekregen), maar dat betekent niet dat we niet kunnen praten over de toekomst WP7 omdat jij dat label als 'gezeur'.

Ik zou dus zeggen, laat ons lekker onze eigen discussies hebben, laat het modden aan de mods en richt jezelf voor op wat jij belangrijk vindt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het 'gezeur' heeft niet zozeer betrekking op jouw vraag, maar meer op het feit dat degene die zeg maar vanaf dag 1 WP7 volgen deze vraag nu al behoorlijk wat keren voorbij hebben zien komen. Daar heb ik mijzelf destijds ook schuldig aan gemaakt en ook toen was het antwoord "wacht gerust af, het komt echt". In de loop der tijd is dit iets duidelijker geworden hoe en wat, maar nog steeds blijft het niet glashelder hoe bepaalde zaken gaan lopen.

We zullen dus moeten wachten. En wachten is niet leuk, zeker niet als je erg enthousiast ben over een bepaald product en het het liefst van de daken zou willen schreeuwen dat WP7 echt zo goed is (overigens best leuk, een "schreeuw het van de daken" actie ter promotie van WP7).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Heb de uitgelekte officiele mango (build 7720) op mijn Trophy geknald, in het Nederlands, en moet zeggen, wat heerlijk werkt het nu, nederlands account is in marketplace gewoon bruikbaar nu, en zooo heerlijk dat alles in het nederlands is :)
Even wat proofjes van m'n avondje flashen:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1637/imag0001y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/9648/imag0002cq.jpg

• PaT
  • Niet online
Dat ziet er zeker goed uit! Laat die nl rom voor de Omnia ook maar eens komen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:11:
Heb de uitgelekte officiele mango (build 7720) op mijn Trophy geknald, in het Nederlands, en moet zeggen,
De uitgelekte ROM is toch niet in het NL? Hoe heb je de NL taal dan toch kunnen selecteren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:24:
[...]

De uitgelekte ROM is toch niet in het NL? Hoe heb je de NL taal dan toch kunnen selecteren?
Ik zal het iets verduidelijken;
Standaard had ik eerst die mooie developer mango beta update (ben zo'n developer, dus kreeg van microsoft binnen), toen las ik op xda-developers dat het mogelijk is andere talen toe te voegen, maar alleen als je begint vanaf o.a. de NoDo versie (hier had ik nog een back-up van) dus terug geflashed daarnaartoe. Hierna d.m.v. registery editor een entry gemaakt met de code voor de nederlandse taal (0413), hierna de normale procedure gevolgd om te upgraden naar 7720 (zoals in de eerste post beschreven), wanneer voltooid, een hard reset (zodat je weer een taal mag kiezen :) ) en voila!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:29:
[...]

Standaard had ik eerst die mooie developer mango beta update (ben zo'n developer, dus kreeg van microsoft binnen), toen las ik op xda-developers dat het mogelijk is andere talen toe te voegen, maar alleen als je begint vanaf o.a. de NoDo versie (hier had ik nog een back-up van) dus terug geflashed daarnaartoe. Hierna d.m.v. registery editor een entry gemaakt met de code voor de nederlandse taal (0413), hierna de normale procedure gevolgd om te upgraden naar 7720 (zoals in de eerste post beschreven), wanneer voltooid, een hard reset (zodat je weer een taal mag kiezen :) ) en voila!
Thx. Ik ben benieuwd of dit met de officiële Mango update ook gaat werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:09:
[...]

Thx. Ik ben benieuwd of dit met de officiële Mango update ook gaat werken.
Die kans is behoorlijk groot, er zal vrijwel niets meer gewijzigd worden aan het Mango pakket behalve versie nummer. Maar wie weet, durf niets met zekerheid te zeggen.

• PaT
  • Niet online
Hou er alleen wel rekening mee dat onder Mango het register (nog) niet aangepast kan worden.

Maar met alle respect, dan is dat hele rom verhaal waarin speciale talen zitten toch ook gewoon gel#l? Als je vanaf iedere Nodo telefoon uiteindelijk naar NL kan gaan, dan zit de NL taalondersteuning er gewoon standaard in.

Of zie ik dat nu helemaal verkeer?

Verwijderd

ppaddo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:24:
Hou er alleen wel rekening mee dat onder Mango het register (nog) niet aangepast kan worden.

Maar met alle respect, dan is dat hele rom verhaal waarin speciale talen zitten toch ook gewoon gel#l? Als je vanaf iedere Nodo telefoon uiteindelijk naar NL kan gaan, dan zit de NL taalondersteuning er gewoon standaard in.

Hoe het precies zit weet ik niet, maar hoe ik dacht het gelezen te hebben zat het zo dat er in de beta mango update dus al nederlandse taal zat, of in de update naar 7720 (of hij haalt het bij het updaten van internet af) ik weet het niet precies, maar zoiets zal het denk ik zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 08-09-2011 16:44 ]

• PaT
  • Niet online
Maar als dat in het beta traject mogelijk zal kunnen zijn, waarom dan niet in de definitieve versie via Zune. Ik geloof werkelijk dat hier een $$$ kwestie achter zit. Nou MS, als dat klopt bedankt hoor voor het "belonen" van de early adopters! :(

Verwijderd

ppaddo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:24:

Misschien zijn er taalsets van 3 of 4 talen per ROM.
Zit je nu op een EN/DU/FR/ ROM maar krijg je als je de taal in de registry wijzigt een NL/EN/FR ROM ?
Dan maakt dat dus verschil omdat je met een harde reset naar de andere talen kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:51:
[...]

Misschien zijn er taalsets van 3 of 4 talen per ROM.
Zit je nu op een EN/DU/FR/ ROM maar krijg je als je de taal in de registry wijzigt een NL/EN/FR ROM ?
Dan maakt dat dus verschil omdat je met een harde reset naar de andere talen kan.
Denk van niet, het bleef een EN/DU/FR/ ROM alleen met de optie Nederlands erbij

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:54:
[...]
Denk van niet, het bleef een EN/DU/FR/ ROM alleen met de optie Nederlands erbij
Misschien toeval omdat dat de logische 3 talen zijn voor een ROM talen pakket op basis van NL registry entry.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:56:
[...]

Misschien toeval omdat dat de logische 3 talen zijn voor een ROM talen pakket op basis van NL registry entry.
Ook dat lijkt niet het geval,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1215501
Daar is in de 2e post een uitleg voor het toevoegen van andere talen aan het register, en staat dat het ook met japans en russisch zou moeten werken (punt 6) (ook noorwegen, zie je als voorbeeld)

• PaT
  • Niet online
Die post beschrijft iets dat MS al heel lang doet. Op mijn Xperia X1 moest ik een soortgelijke "hack" doen om de MSN Live Panel in het Nederlands te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:29:
[...]

Ik wil het ook proberen. De code is logisch = 0413, maar vervolgens twijfel ik over de value. Nederlands of Dutch? Of maakt dat niks uit?

Edit: Het is gelukt. Dutch it is.

Edit2: Ter info: De taalwisseling kan gedaan worden vanaf 7712. En een harde reset is niet nodig, maar een gewone reboot voldoet.
.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 08:47 ]

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Aan de berichten op Twitter te zien, kan het nooit lang meer duren voordat Mango live gaat. :)

@joebelfiore: Hey devs- we'd love you to get your apps updated to V7.1 and in marketplace *quite soon*! Just rebuild to enable MT. http://t.co/60NqtuOQ

@BrandonWatson: I keep getting asked about when to submit your Mango apps...*cough* now *cough* - http://t.co/tQkqbXE

@billcox: OK @windowsphone developers, let's see your Mango apps! #wp7dev http://t.co/55rTcIpv

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

ImpaileR schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:15:
Aan de berichten op Twitter te zien, kan het nooit lang meer duren voordat Mango live gaat. :)

@joebelfiore: Hey devs- we'd love you to get your apps updated to V7.1 and in marketplace *quite soon*! Just rebuild to enable MT. http://t.co/60NqtuOQ

@BrandonWatson: I keep getting asked about when to submit your Mango apps...*cough* now *cough* - http://t.co/tQkqbXE

@billcox: OK @windowsphone developers, let's see your Mango apps! #wp7dev http://t.co/55rTcIpv

* McBoom doet popelen.

Ik heb vanavond al wat voorbereidende werkzaamheden gedaan mocht het morgen toch zover zijn. Ik heb alles over gezet naar nederlandse Live-accounts (bij mijn vriendin en bij mezelf). Morgen nog even het game-profiel van m'n vriendin overzetten en we're good to go 8)

Edit: O ja, ik moet mijn telefoon ook even terugzetten naar Nodo (is nu 7712) :P

[ Voor 4% gewijzigd door McBoom op 14-09-2011 23:36 ]

The ramblings of an idiot

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 09:49
Waar blijftie nou ?!

Frietjes

• PaT
  • Niet online
Volgens mij gaat de 15e van september gewoon zonder Mango aan ons voorbij. Balen, maar des te groter de verrassing wanneer MS wel met het uitrollen gaat beginnen :)

Zune heeft in ieder geval niets nieuws te melden vanavond...

Verwijderd

Moet je terug naar NoDo gaan?
Ik zit nu op de RTM (7720) op mijn Omnia 7.

Of wacht ik beter op een ROM, en flash ik mijn Omnia 7 gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Dat ligt er aan. Wil je easy acces tot de NL interface, dan is een rom flashen denk ik sneller dan de work around methode. Wil je dat niet, dan acht je het beste op de update via Zune.

Verwijderd

Ik heb de indruk dat sinds Mango mijn batterijleven wat verbeterd is, van amper 24uur, naar 1,5 dagen

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:50:
Ik heb de indruk dat sinds Mango mijn batterijleven wat verbeterd is, van amper 24uur, naar 1,5 dagen
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik kom amper de dag door.
Misschien dat een officiële ROM van Samsung hier verbetering in gaat brengen.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 14:44

rik

ppaddo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:09:
Om heel eerlijk te zijn zou ik nog even wachten met Live ID omzetten naar NL. Ik heb het gedaan, maar zelfs iets simpels als Adobe Reader staat nog niet eens in de NL MarketPlace! Lekker handig!
Wat bedoel je precies met omzetten? Ik heb mijn live-id destijds laten koppelen aan de UK-market, maar volgens mij kan ik dat nu niet meer wijzigen. Of is dat wèl mogelijk? Een nieuw live-account aanmaken zie ik niet zo zitten :(

• rik

rik

Kan iemand bevestigen dat alle bluetooth- en carkitproblemen met Mango zijn opgelost? Ik overweeg een Omnia 7 aan te schaffen, echter met mijn Mozart kon ik echt niemand verstaan via de carkit, en wederzijds. Een bekend probleem van WP7, dus ik ben benieuwd of dit nu is opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door rik op 17-09-2011 23:24 ]

Verwijderd

Omzetten kan niet. Het is inderdaad zoals gezegd je telefoon restten naar een ander Live account.

Adobe Reader staat trouwens inmiddels in de NL Marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

rik schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:22:
Kan iemand bevestigen dat alle bluetooth- en carkitproblemen met Mango zijn opgelost? Ik overweeg een Omnia 7 aan te schaffen, echter met mijn Mozart kon ik echt niemand verstaan via de carkit, en wederzijds. Een bekend probleem van WP7, dus ik ben benieuwd of dit nu is opgelost.
Geen idee. Ik heb met mijn Omnia 7 nog nooit last gehad met mijn bluetooth carkit.
Met Mango is het niet beter of slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met een Windows Phone 7.5 toestel ook mogelijk om met het synchoniseren van Gmail of Windows Live ook er voor te kiezen om NIET de e-mail te synchoniseren, maar ALLEEN de agenda/contacten/taken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 22:02
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:18:
Is het met een Windows Phone 7.5 toestel ook mogelijk om met het synchoniseren van Gmail of Windows Live ook er voor te kiezen om NIET de e-mail te synchoniseren, maar ALLEEN de agenda/contacten/taken ??
Jup en ook bij Outlook is dat zo. Bij Facebook en Twitter heb je dat volgens mij niet, maar die integratie werkt anders denk ik. In ieder geval nog geen opties gezien.

Zelf heb ik echter ook nog een probleempje.
Ik heb een tijdje terug de developer-versie op mijn Omnia 7 gezet. Nu heb ik daardoor echter wat branding gekregen en mogelijk kan ik daardoor niet terug naar een backup van Zune.
Ik heb nu bijvoorbeeld een ander opstart-scherm (t-mobile) en wat duitse favorieten erin en als ik in IE ga zoeken dan wil ie eerder naar de duitse pagina's gaan. Niet zo giga lastig, maar soms wel wat vervelend. Ook staan de verbindingsinstellingen standaard verkeerd. Daarvoor moet ik eerst via mijn pc die samsung app downloaden om mijn netwerkverbindingen weer op T-Mobile NL te krijgen. Heb zelf T-Mobile dus dat opstartscherm maakt me niet zoveel uit, maar misschien kan het voor updaten e.d. wat lastig zijn.

Ik heb bij het flashen dan ook iets teveel vinkjes aangezet denk ik en wil nu weten welke bestanden ik nodig heb om terug naar een unbranded telefoon te gaan. Ik geloof dat het bootscherm in de eboot zit en de provider instellingen in de CSC? Klopt dat en weet iemand waar ik Nederlandse/unbranded versies kan vinden? Ik heb al zitten zoeken naar een goede CSC maar kan niets vinden.

Edit:
Volgens deze uitleg: http://gsm-data.com/tutor...ashing-rom-on-i8000-.html heb ik dus de verkeerde CSC en Phone (bin) heb. Wie kan me daarmee helpen?

[ Voor 72% gewijzigd door Martinspire op 18-09-2011 09:30 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:48
Ik heb een aantal dagen geleden ook de gelekte Mango geflashed,
maar ik dacht dat mango ondersteuning zou bieden voor custom ringtones...
kan bij mij de optie niet vinden? http://www.wp7.nl/1798/wp...ndelijk-custom-ringtones/

hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35

BM

Moderator Spielerij
Heb het niet geprobeerd, maar volgens mij werkt het als volgt:
Selecteer in Zune software het bestand wat je als ringtone wilt gebruiken.
Verander dan het type naar 'Ringtone'
Synchroniseer
Stel ringtone op je telefoon in.

Edit: al kan ik zo 1-2-3 in de software even niet vinden hoe je een bestand markeerd als 'ringtone'

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 18-09-2011 11:20 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
rik schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:22:
Ik heb een tijdje 7712 gedraaid, maar die verbeterde niets aan de bt problemen. Misschien dat 7720 weer beter is, maar ik heb de hoop met bt een beetje opgegeven met wp7. Mijn toestel lijkt met nodo vrijwel dagelijks minder te willen verbinden met bt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:18:
Edit: al kan ik zo 1-2-3 in de software even niet vinden hoe je een bestand markeerd als 'ringtone'
Rechtklik op het bestand en klik op edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

ppaddo schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:18:
[...]

Ik heb een tijdje 7712 gedraaid, maar die verbeterde niets aan de bt problemen. Misschien dat 7720 weer beter is, maar ik heb de hoop met bt een beetje opgegeven met wp7. Mijn toestel lijkt met nodo vrijwel dagelijks minder te willen verbinden met bt.
Thanks, voor mij wordt het dan maar geen Mango, maar een iPhone oid. Heb afgelopen maanden genoeg met bluetooth zitten klooien op een Mozart, en ben het nu helemaal zat. Carkit vervangen is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
rik schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:48:
[...]

Thanks, voor mij wordt het dan maar geen Mango, maar een iPhone oid. Heb afgelopen maanden genoeg met bluetooth zitten klooien op een Mozart, en ben het nu helemaal zat. Carkit vervangen is helaas geen optie.
Nouja of dat meteen de reden is om te switchen weet ik niet. Heb hier zelf geen problemen met BT. Misschien dat een tweaker in de buurt je kan helpen door het even te testen. Bovendien is dat bericht wat je aanhaalde uit januari, waardoor er nog wel het 1 en ander veranderd kan zijn. Weet je ook zeker dat het bij een iPhone wel werkt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op maandag 19 september 2011 @ 07:22:
[...]

Nouja of dat meteen de reden is om te switchen weet ik niet. Heb hier zelf geen problemen met BT. Misschien dat een tweaker in de buurt je kan helpen door het even te testen. Bovendien is dat bericht wat je aanhaalde uit januari, waardoor er nog wel het 1 en ander veranderd kan zijn. Weet je ook zeker dat het bij een iPhone wel werkt dan?
:+ ik heb dat problem met m'n iPhone...wil niet verbinden met m'n carkit, WP7 daarentegen ....no problem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:21
Ik heb ook nooit problemen met BT. Zowel spraak via carkit als A2DP via carkit. Werkt prima icm mijn VW RNS 310.

Dat kon ik met mijn iPhone 3GS niet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:26:
Ik heb ook nooit problemen met BT. Zowel spraak via carkit als A2DP via carkit. Werkt prima icm mijn VW RNS 310.

Dat kon ik met mijn iPhone 3GS niet zeggen
De RNS zegt niets over bluetooth, dat is een losse module.

Verwijderd

Komt die steenvrucht-update onderhand eens of hoe zit da?!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 17:34
Via Facebook van Windows Team Blog:
For months, we and dozens of our partner companies have been laying the groundwork for the Windows Phone 7.5 update—and making solid progress. As a result, we now expect to start rolling it out in the next week or two. At that time, we’ll also refresh the Where’s My Phone Update? table to reflect the worldwide rollout status.
Bron

• PaT
  • Niet online
Hmm, in de komende twee weken... spannend!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Om dus mijn omnia en alles om te zetten van UK wat het nu is naar NL als Mango komt moet ik dus omzetten:

1.mijn live acount
2.windows
3.zune

toch? Of mis ik iets? En kan ik dat eigenlijk beter doen voordat ik Mango er opzet of daarna? En ik neem aan dat ik beter voordat ik dat doe even mijn CC met fake engels adres weghaal uit m'n lijst van betaalmogelijkheden?

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 21-09-2011 19:48 ]

specs

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04 22:53

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Om het nog leuker te maken:

"Hi everybody. Thanks for your questions. I’ll have more details to share about the update once it begins in the next week or two. But by “roll out” I mean we’ll be starting the actual delivery process--emphasis on starting.

Eric"

Dus het uitrollen zou bijna moeten beginnen en in een tijd van 1 week tot 2 weken moet het voor iedereen te downloaden zijn? Ik hoop het zo! :D

@ maratropa
Dat kun je inderdaad beter voordat de update er is doen. Dus mocht Zune binnenkort bij jou zeggen dat er 1 update is gewoon je phone resetten dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MarluXiaXl op 21-09-2011 19:52 ]

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Nee MarluXiaXI: Het START ergens in deze komende twee weken, en loopt daarna door tot iedereen de update heeft.
Dat kan dus die twee weken overschrijden, en zal het waarschijnlijk ook wel gaan doen.

Wat wel zo is, is dat unbranded telefoons (die de meeste mensen hier in Nederland hebben) de updates direct krijgen wanneer MS de schakelaar omhaalt, en niet hoeven te wachten op een carrier/provider die groen licht geeft.

[ Voor 58% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 21-09-2011 21:52 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 22:30
Ik snap het niet zo goed. Is updaten een proces wat weken duurt ofzo :{ ? Dat duurt toch maximaal 10 minuten. Ik snap niet waarom iedereen altijd zo moeilijk (fabrikanten en providers) over updates. Wat is er zo moeilijk aan om een update online te zetten en iedereen hem te laten downloaden? Ik vind het maar raar allemaal.

• PaT
  • Niet online
Microsoft heeft tot nu toe de updates in zogenaamde "waves" de deur uit gestuurd. Eerst een select groepje, dan een grotere groep enz enz. (Totdat ze de Samsungs tegenkwamen en de boel stil lag voor die toestellen). De vorige update (Nodo) was de eerste grote test voor WP7. Met een beetje geluk hebben ze daar veel van geleerd en gaan de waves veel sneller dan voorheen. Desondanks kan het nog steeds even duren voordat jouw toestel een update ontvangt.

• maratropa
  • Niet online
Haha, DAT is ook het makkelijke gedeelte. :)

Moeilijk is om te zorgen dat het updaten in een gigantische veelvoud van configuraties ook altijd goed gaat.

specs

• MarcoC
Waarom kan Apple wel voor honderden miljoenen gebruikers een update tegelijk leveren? Wat is er zo moeilijk aan? Ik snap het gewoon niet ;( . Die hebben ook 2 of 3 iPhones, 2 iPads en 2 iPod touch-modellen. Gaat allemaal probleemloos.

[ Voor 24% gewijzigd door MarcoC op 21-09-2011 22:13 ]

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:12:
Waarom kan Apple wel voor honderden miljoenen gebruikers een update tegelijk leveren? Wat is er zo moeilijk aan? Ik snap het gewoon niet ;( . Die hebben ook 2 of 3 iPhones, 2 iPads en 2 iPod touch-modellen. Gaat allemaal probleemloos.
Omdat de carriers daar niet allemaal random shit op installen.
MarcoC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:12:
Die hebben een stuk of 80+ minder configuraties in het wild rondlopen. Carriers en OEMs voegen elk iets aan WP7 toe.

• MarcoC
Misschien moet MS dan maar zeggen dat ze moeten kappen met die ongein. Die HTC Hub kan ik ook wel los uit de Marketplace downloaden.

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:05:
Misschien moet MS dan maar zeggen dat ze moeten kappen met die ongein. Die HTC Hub kan ik ook wel los uit de Marketplace downloaden.
Het gaat ook om branding als bijv je telefoon opstart of speciale extra colors voor je tiles.

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:24:
[...]

Het gaat ook om branding als bijv je telefoon opstart of speciale extra colors voor je tiles.
Dat gaat toch helemaal nergens over dat zulke kleinigheden die niemand boeit zoveel werk met zich meebrengen. Ik snap het niet hoor.

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 03-04 22:53

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

MS wou dat WP gesloten was zoals iOS maar dat het OS wel op veel verschillende telefoons kon draaien en dat carrier's nog wat op konden zetten ( dit denk ik ook omdat ze anders erg weinig aanhang kregen van de carriers ).
Het misschien niet de extra colors of het schermpje met de bootlogo erop dat voor veel problemen zorgt maar eerder dat de OEM's Mango moeten testen op hun toestellen ( unbranded ) en daarna nog eens hetzelfde toestel voor verschillende carrier's. Daar komt veel testen bij kijken, en MS moet natuurlijk ook overleggen met de carrier's en OEM's als die merken dat is niet werkt, maar aangezien de OEM's en carrier's zelf niet zomaar iets mogen veranderen aan het OS moet hier ook overlegd worden met MS. En dit zal allemaal niet met een hoog tempo gaan.

Mango komt er aan en geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC waarom ga niet gewoon een iPhone kopen. Deze topic gaat over de rtm build.

Ontopic: moet ik nu terug naar NoDo wil ik een bericht ontvangen voor een update of kan ik gewoon op RTM blijven?

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 23-09-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik denk dat je terug moet naar Nodo. Ik heb op dit moment nog 7712 erop, maar maandag knal ik Nodo er weer op. Met de Mango update ga ik toch ook over naar een .nl Live-account, dus ik ben toch alles kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:27:
[...]

Dat gaat toch helemaal nergens over dat zulke kleinigheden die niemand boeit zoveel werk met zich meebrengen. Ik snap het niet hoor.
Sommige OEM's gebruiken, volgens mij, ook hardware die niet direct door MS worden gesupport. Denk daarbij aan bepaalde bluetooth modules etc. De drivers hiervan moeten ook worden geschreven en getest door de OEM's en MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Relief2009 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:36:
MarcoC waarom ga niet gewoon een iPhone kopen. Deze topic gaat over de rtm build.

Ontopic: moet ik nu terug naar NoDo wil ik een bericht ontvangen voor een update of kan ik gewoon op RTM blijven?
Ik heb al een iPhone. Ik erger me gewoon aan de onzinnige customizations die de boel alleen maar ernstig vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
McBoom schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:40:
Ik denk dat je terug moet naar Nodo. Ik heb op dit moment nog 7712 erop, maar maandag knal ik Nodo er weer op. Met de Mango update ga ik toch ook over naar een .nl Live-account, dus ik ben toch alles kwijt :P
Kun je een live acount niet van uk/us op nl zetten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

maratropa schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:19:
[...]

Kun je een live acount niet van uk/us op nl zetten?
Nope, als je eenmaal bij het aanmaken voor een localisatie gekozen hebt is dat later niet meer te veranderen, dus dan wordt het een nieuw account aanmaken met als locatie NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Jaaaaaahooooorrrr wat is dat voor onzin? Stel je verhuist ofzo? Wat zou hun reden daarvoor zijn? Nu gebruik ik mijn Live ID niet echt dus ik maak wel een nieuwe, maar wel een BEETJE stom hoor.. :)

Ik zit nog even te zoeken en ik lees behoorlijk wat mensen die over de zeik zijn door dit haha

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 23-09-2011 16:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
maratropa schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:30:
Jaaaaaahooooorrrr wat is dat voor onzin? Stel je verhuist ofzo? Wat zou hun reden daarvoor zijn? Nu gebruik ik mijn Live ID niet echt dus ik maak wel een nieuwe, maar wel een BEETJE stom hoor.. :)

Ik zit nog even te zoeken en ik lees behoorlijk wat mensen die over de zeik zijn door dit haha
Ik gok dat het wel mogelijk is als je contact met de support opneemt, maar dat dit gewoon iets is om geen gezeur met licentiebreuken te krijgen, aangezien dat waarschijnlijk wel de reden is.

Ik vind het alleen jammer dat wij als Nederlander geen MP van bijvoorbeeld de US kunnen zien, zodat ik bijvoorbeeld apps kan downloaden die ik op vakantie wel handig kan vinden. Metro van New York, leuke restaurants in de buurt of weet ik veel wat er nog meer is.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik weet niet of MS hun policy hebben veranderd op het gebied van het veranderen van land, maar ik weet destijds toen ik nog actief op de xbox.com forums was dat er nederlanders waren die verhuist waren, maar het toch echt niet voor elkaar kregen om de instellingen veranderd te krijgen.

• Pennywise0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 21:07
Benjamin- schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 09:14:
Ik weet niet of MS hun policy hebben veranderd op het gebied van het veranderen van land, maar ik weet destijds toen ik nog actief op de xbox.com forums was dat er nederlanders waren die verhuist waren, maar het toch echt niet voor elkaar kregen om de instellingen veranderd te krijgen.
Dit is niet veranderd. Ik heb dit laatst gevraagd aan Zune Support, zij zeiden dat het niet mogelijk was.

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 10:30
Ik dacht dat ik wel mijn land kan veranderen. Als je hier ( https://account.live.com/summarypage.aspx ) kijkt dan kan je Country/Region toch aanpassen? Of kijk ik op de verkeerde plaats?

Fluo

• cPT.cAPSLOCK
Dat is inderdaad je huidige woonachtige locatie. Niet de locatie voor je Billing-relatie met MS.

Die is nooit te wijzigen, en die is ook degene die van toepassing is op al het bovenstaande.

• BM

BM

Moderator Spielerij
cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:36:
Dat is inderdaad je huidige woonachtige locatie. Niet de locatie voor je Billing-relatie met MS.

Die is nooit te wijzigen, en die is ook degene die van toepassing is op al het bovenstaande.
Helaas, snap nog steeds niet zo goed waarom.

Ben nu druk bezig om al mijn live accounts om te zetten naar 1 NL-account, maar helaas mag je maar om de 30 dagen de live-ids van je xbox account aanpassen. Dus moet nog een maandje wachten voor alles goed staat :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen lekker heen en weer gaan switchen en van services gebruik maken die ze niet horen te hebben of daardoor veel goedkoper kunnen krijgen, zoals de voor ons gunstige dollarkoersen.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Benjamin- schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:25:
Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen lekker heen en weer gaan switchen en van services gebruik maken die ze niet horen te hebben of daardoor veel goedkoper kunnen krijgen, zoals de voor ons gunstige dollarkoersen.
Tis ook niet heel onlogisch, maar nu ff irritant. Door een 'foutje' heeft mijn nieuwe, algemene live account nu ook een xbox account. Dat wil ik niet, maar mag ik dus pas over een maand aanpassen.

Geduld is een schone zaak... ofzo...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enig idee waar ik de test versie van mango kan downloaden en hoe ik die erop moet zetten ?
mvg yor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Dat staat inmiddels al op tal van plaatsen op het wereldwijde web uitgelegd. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier op het juiste topic zit maar heeft iemand enig idee of er in mango ook de applicatie "windows live messenger " ( " msn " ) zit ingebouwd ?

En weten jullie misschien ook of twitter in mango berichtjes weergeefd als iemand je een tweet heeft gestuurd ? zoals dat nu is werkt niet fijn, ik moet steeds twitter op starten om te kijken of iemand mij getweet heeft " een melding dat iemand je tweet bedoel ik in het kort "

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel mvg hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Dat zit er allebei in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
http://www.neowin.net/new...d-family-update-rolls-out

Kijk eens aan jongens. We hoeven niet terug naar NoDo om Mango te installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Verdorie, ga ik hier speciaal voor terug naar Nodo vanaf 7712... blijkt dat helemaal niet nodig te zijn... grrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik die uitgelekte versie van mango downloaden ? op deze site worden 2 download links gegeven maar bij elke site krijg ik een eror dat de webpagina niet gevonden kan worden ....

heeft iemand misschien een goede download link ?
thanks

ookal werkt ie niet, het is niet de bedoeling dat er gelinkt wordt naar auteursrechtelijk bescherm materiaal

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 26-09-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Het ziet ernaar uit dat mensen met RTM en die geen dev zijn straks mss toch naar NoDo moeten switchen. Er is alleen support voor ontwikkelaars. Maar hopelijk kunnen de mensen bij xda wat leuks bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Als we het moeten geloven, krijgen we vandaag de Mango update (At&T). Maar hoe zit het met unbranded phones? Wanneer kunnen zij de update verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05-2020
Regenbui schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:06:
Als we het moeten geloven, krijgen we vandaag de Mango update (At&T). Maar hoe zit het met unbranded phones? Wanneer kunnen zij de update verwachten?
unbranded phones zouden in principe de update tegelijkertijd krijgen of voor (AT&T).
Ik kan me niet voorstellen dat (Carriers) voorrang krijgen op unbranded phones. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ondertussen zijn de Windows Phone pagina's aangepast voor Mango:

My Windows Phone: https://www.windowsphone.com/nl-NL/my
Marketplace: http://www.windowsphone.com/nl-NL/marketplace

[ Voor 3% gewijzigd door Devster op 27-09-2011 15:54 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit RTM topic kan nu echt wel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Bijna... bijna...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nja dat is wel erg snel dan :)

Maareh, kan ik in mango al eigen ringtones maken? Wat is dat voor onzin dat ik in nodo niet gewoon een mp3'tje kan selecteren..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:15:
Nja dat is wel erg snel dan :)

Maareh, kan ik in mango al eigen ringtones maken? Wat is dat voor onzin dat ik in nodo niet gewoon een mp3'tje kan selecteren..
Met Mango kun je idd een custom ringtone selecteren. Had je zelf ook zo kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Hoera, mijn Omnia 7 is zojuist geupdated.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:57:
[...]

Met Mango kun je idd een custom ringtone selecteren. Had je zelf ook zo kunnen vinden....
Hoe dan? ik zoek mij wezenloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 21:07
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:17:
[...]

Hoe dan? ik zoek mij wezenloos!
In zune het nummer het genre "Ringtone" meegeven. Staat op veel plekken al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perceptor schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:31:
[...]

In zune het nummer het genre "Ringtone" meegeven. Staat op veel plekken al uitgelegd.
Precies. Het nummer moet ook een bepaalde lengte hebben. Na sync tussen PC en je telefoon staat het nummer op je telefoon onder "Custom" ringtone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Is Mango nu al uit voor de Omnia 7 :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 20:25
MarcoC schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:22:
Is Mango nu al uit voor de Omnia 7 :o ?
Ja., ik heb em net binnengehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik zie nog niks op de Trophy. Maar hier staat dat je hem kan forceren. Even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Volgens mij werkt het. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12

TheVMaster

Moderator WOS
Ik draai op het moment 7712 en krijg nu (nadat ik mijn foon aan de pc heb gehangen) de RTM voor m'n kiezen 7720 that is :) Eh...ik heb btw een HTC Trophy 8)

Update: Ik krijg de update btw in een aantal stappen :
  • Eerst krijg ik de 7720 update
  • Vervolgens de 'Beta Cleanup'
  • Vervolgens een aantal HTC Updates fro Windows Phone
Na de eerste (lees: 7720) update bleef de Zune software op stap 9-9 'hangen', maar op de foon gaf hij aan dat de update succesvol was. Telefoon ff disconnecten en vervolgens weer connecten en vervolgens ging hij na een update-check in de zune software door met de 'volgende' stap.

[ Voor 73% gewijzigd door TheVMaster op 28-09-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot op heden nog geen update ontvangen. Ik heb een Samsnung Omnia 7 en draai versie 7392 en heb T-mobiel als provider.
Ik heb ergens gelezen dat er 'problemen' met de update zijn als men T-mobile heeft. Weet iemand of dit klopt? Ik gebruik btw 'gewoon' mijn Windows Live (Nederlandse hotmail) en heb alles mijn Region format op Nederlands staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:48:
Ik heb tot op heden nog geen update ontvangen. Ik heb een Samsnung Omnia 7 en draai versie 7392 en heb T-mobiel als provider.
Ik heb ergens gelezen dat er 'problemen' met de update zijn als men T-mobile heeft. Weet iemand of dit klopt? Ik gebruik btw 'gewoon' mijn Windows Live (Nederlandse hotmail) en heb alles mijn Region format op Nederlands staan.
Als het goed is moet je hem al gehad hebben. Eventueel kun je hem forceren te updaten.
http://www.wpcentral.com/...rly-through-zune-software
Gewoon alle dataverbindingen uitzetten (wifi, bluetooth, gsm, etc) en daarna via zune proberen te forceren. Anders kun je altijd nog ervoor kiezen om een oude firmware erop te flashen en vervolgens zo de update te verkrijgen, maar dan ben je dus wel alle data op het toestel kwijt en zit er wel een risico aan. Dus eerst via zune proberen te forceren en dan pas kijken of er alternatieven zijn. Misschien langs de winkel gaan, kan een optie zijn, maar de kans is groot dat 90% WP7 dan voor het eerst ziet, laat staan weet van een update of dat ze dat daar kunnen updaten. Maar even bellen met de winkel kan natuurlijk nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:49:
[...]

Als het goed is moet je hem al gehad hebben. Eventueel kun je hem forceren te updaten.
http://www.wpcentral.com/...rly-through-zune-software
Gewoon alle dataverbindingen uitzetten (wifi, bluetooth, gsm, etc) en daarna via zune proberen te forceren. Anders kun je altijd nog ervoor kiezen om een oude firmware erop te flashen en vervolgens zo de update te verkrijgen, maar dan ben je dus wel alle data op het toestel kwijt en zit er wel een risico aan. Dus eerst via zune proberen te forceren en dan pas kijken of er alternatieven zijn. Misschien langs de winkel gaan, kan een optie zijn, maar de kans is groot dat 90% WP7 dan voor het eerst ziet, laat staan weet van een update of dat ze dat daar kunnen updaten. Maar even bellen met de winkel kan natuurlijk nooit kwaad.
TNX tis gelukt!!! Beter!!!
Pagina: 1 2 Laatste