LeVortex schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:07:
Ik vond swtor behoorlijk tegenvallen, het ziet er niet uit en met dit stijltje erger ik me er ook nog wel iets aan, voornamelijk in de kleine omgevingen/kamers. Verder had ik er veel meer van verwacht, maar zeker het begin komt mij over als een f2p mmo, met 1000 in een dozijn vijangen. Verder bugs met quests (ik weet het beta), waar naar een dode persoon werd geleid en je daar dus niks kon doen.
Volgens mij duurt het veels te lang voordat het loont om samen te spelen en alleen is er gewoon niets aan, dan ga ik wel Guild Wars of een offline rpg doen ofzo. Ik heb hem er ook al af gegooid ook al ben ik helemaal geen hoog level geweest.
Ik ben wel benieuwd wat sommige er nou zo goed aan vinden, of zijn jullie gewoon star wars fans?
Niet echt Star Wars fan. Star Wars I is zelfs een erg, erg, erg slechte film en ik ben wat te jong om echt van IV V e VI te hebben genoten. Waarom ik zin heb in SWTOR? MMO's zijn met de juiste mensen één van de leukste games om te doen. Het sociale aspect vind ik erg leuk. Samen spelen om een doel te bereiken, mensen ontmoeten uit andere landen met andere kijk op dingen kan je veel van leren.
De game zelf is niet heel speciaal en er zijn zeker betere games te spelen maar Bioware staat bekend om hun RPG's en hebben daar veel ervaring in en dit project is het grootste game project tot nu toe. Een nieuwe kijk op MMO's voor mij met de cut scene's en de persoonlijke verhaallijnen. Om even een makkelijke WoW referentie te maken, in WoW heb je een aantal class quests die je zelf moest oplossen om een goed item te scoren. Dit is jaren geleden maar is me altijd bijgebleven. Ik hoop dit gevoel ook met SWTOR te krijgen.
De gameplay is goed genoeg, volgt WoW wel aardig (en sowieso standaard RPG's) en WoW vond ik ook altijd erg leuk tot het punt dat er teveel concessies werden gemaakt om zo'n grote mogelijke playerbase zo veel mogelijk te geven. Ik vond mezelf altijd wel "elite" waardoor de uitdaging behoorlijk weg was in de game. (Heroic raids zijn wel moeilijk maar niet door mechanics vind ik).
En als laatst een leuke sci-fi RPG is ook alweer jaren geleden!
De grafische stijl kan je erg tegenvallen als je wat anders verwacht. Ik heb niet echt veel gespeeld maar ben het met je eens dat de begin gebieden niet heel veel voorstellen en ik hoop dat wanneer we verder komen we interessantere werelden vinden. 1000 in een dozijn vijanden, zelfde denk ik. Al heb je dat gewoon met alles, fantasy is skeletten en grote spinnen en hier heb je robot's. Bugs in quests, tja betá he (en dan nog bugs hou je altijd daar zijn patches voor).
Ik heb hier zeker geen F2P gevoel bij gehad en met zo'n opmerking doe je de game en alle moeite die er in is gestoken zeker te kort.
Overigens heb ik geen mail voor de beta, jammer. Leek me nog wel ff leuk.