iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

T5/6 ook knap tricky, maar daar is nog wel doorheen te komen.
Wel blij dat het allemaal maar simulatie is... heb gister ongeveer een compleet startveld aan autos afgeschreven

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik vind T5/6 juist het lastigste stuk van de baan. De laatste 3 bochten zijn gewoon briljant goedBM schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 06:58:
Mosport is nog steeds een gruwelijk tricky baantje kwam ik gister wel achter. T2 ligt een heel irritant hobbeltje voor, en T3 gaat bij mij het beste op ijskoude banden![]()
T5/6 ook knap tricky, maar daar is nog wel doorheen te komen.
Wel blij dat het allemaal maar simulatie is... heb gister ongeveer een compleet startveld aan autos afgeschreven
Bemoedigend is dat ik dit seizoen eigenlijk dichterbij de top zit als vorig seizoen, toen zat ik meestal 1,5 tot 2 sec per ronde te langzaam, dat is nu 1 tot 1,5.
Ik ben al vanaf 0730 bezig en ik rij nu constant 1.02 op LRP. Niet snel, maar wel constant en zonder OR.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Gewoon in de races die idioten voorbij laten, en rustig uitrijden, de helft crasht toch wel. Gewoon zorgen dat je D-class word, daar wordt het al beter. Ook altijd uitgebreid de replays bekijken bij je ongelukken, en bedenken wat je de volgende keer moet doen om het te zien aankomen en te voorkomen, want 75% van de ongelukken die NIET jouw schuld zijn, kun je door eigen ingrijpen voorkomen.backupdevice schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:40:
Nou, vandaag is de dag dat ik mijn weg naar boven inzet. Ik om 09.00 de race rijden, daarna een practice en dan de race van 10.00.
Ik ben al vanaf 0730 bezig en ik rij nu constant 1.02 op LRP. Niet snel, maar wel constant en zonder OR.
[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-10-2011 08:48 ]
T3 is ook prima te doen, maar heb het idee dat ik daar met warme banden veel bewuster moet liften dan met koude banden (logisch: meer grip, meer snelheid). T2 is ook goed te doen, als je iemand gaat. Dat hobbeltje bij het insturen zorgt voor nogal wat onbalans, en ik heb wat moeite met het feit dat je enorm dicht tegen de buitenkant van de bocht uitkomt. Schrik me rot iedere keer hoe dicht ik daarbij uitkomHoogie2004 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 07:01:
[...]
Ik vind T5/6 juist het lastigste stuk van de baan. De laatste 3 bochten zijn gewoon briljant goedT2 is niet moeilijk met joeps setup,. en turn 3 is redelijk goed te doen. Maarja, ik kom dan ook gewoon 1 sec te kort op mensen zoals Roderic
Ben benieuwd waar ik op uit ga komen. Zat gister op een optimal time van 15.0, denk dat een mid-14 wel moet kunnen, met in de race dan 15 hoog ofzo.Bemoedigend is dat ik dit seizoen eigenlijk dichterbij de top zit als vorig seizoen, toen zat ik meestal 1,5 tot 2 sec per ronde te langzaam, dat is nu 1 tot 1,5.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maargoed ik gooi er wel weer een berg practise tegenaan en zie dan wel hoe het gaat.
Tony bijhalen zou leuk zijn, maar ik vrees dat het redelijk onrealistisch is.
Dan moeten we allemaal aan onze iRating gaan werken, en op een raar moment samen met jou joinen, zodat jij puntjes kan scorenRed Baron schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:12:
Ja ik was gisteren niet super geconcentreerd, maar er moet nog wel heel wat gebeuren voor ik lage 13's ga rijden vrees ik.
Maargoed ik gooi er wel weer een berg practise tegenaan en zie dan wel hoe het gaat.
Tony bijhalen zou leuk zijn, maar ik vrees dat het redelelijk onrealistisch is.
Toch een paar offtracks / incidentjes?
Wel netjes
Als je ze hebt opgeslagen in-game, vind je op het dashboard in het EVENTS menuutje geloof ik replays...Speedy55 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:08:
Hmm ik kan op mijn dashboard niet de optie vinden om replay's te kijken. Weet iemand hoe ik dat moet doen?
Je moet ze in het goede mapje plaatsen, als ze daar staan dan weet ik het niet... Verder weinig verstand van...Speedy55 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:21:
Ok, die zie ik dus niet, moet ik eerst eentje vanuit de game opslaan denk ik, zodat ik replays van andere kan bekijken.
Heb het net even zitten bekijken wat er zou moeten gebeuren de komende 2 races om gelijk met Tony te komen.Red Baron schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:12:
Tony bijhalen zou leuk zijn, maar ik vrees dat het redelijk onrealistisch is.
Paul | Tony | |
Punten beste 6 races | 983 | 1023.5 |
Punten 7e + 8e race | 296 = 151 + 145 | 303.5 = 155 + 148.5 |
Totaal | 1279 | 1327 |
Te behalen punten in laatste 2 races | 345 | - |
In het meest gunstige geval waarin Tony niet boven zijn minste resultaat van 148,5 punten uitkomt zal ik gemiddeld in beide races 172,5 punt moeten scoren om een puntje boven hem te eindigen.
Dat wordt al lastig maar zou eventueel mogelijk zijn denk ik, maar het Tony gaat natuurlijk niet ineens van de zijlijn toekijken of als een vaatdoek rijden dus ook al organiseer je een mega sof race op een moment dat Tony ligt te pitten dan nog lijkt het me redelijk onhaalbaar
Tot ik opeens zag dat er op Road America gereden werd
Gelijk de baan binnen gehaald,maar jammer genoeg geen tijd gehad om een hele rondje te rijden voor de wedstrijd begon.
Toch maar gestart met de intentie om rustig aan te doen en zo de baan toch nog een beetje te leren (had nog nooit op gereden)
Maar voor ik het wist reed ik op de 3de plaats.Na 5 rondjes rustig aan gedaan, kon ik nr 2 zonder probleem inhalen om dan rustig aan richting nr 1 te rijden.
Eerst een paar rondjes er achter gebleven en zag dat hij op het lange rechte stuk, in de bocht naar rechts net na de brug,steeds van z'n gaf af ging.
Daar een ronde later mijn kans genomen.
Met als resultaat een 1ste plaats op een baan waar ik nog nooit op had gereden.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Gelukkig nu mijn setup zo kunnen afstellen dat ik de Skip aardig onder controle heb.
Voordeel was wel van de topslit dat mn sr met 0.49 omhoog ging, en ik dus nu op 3.41 zit.... \o/
race info: http://members.iracing.co...onid=4280577&custid=77818
[ Voor 5% gewijzigd door derx666 op 12-10-2011 12:39 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Daar zit +0.4 bonus SR bij omdat je door een heel punt gaatderx666 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:38:
Net top split gereden op limerock, Als 2e gestart met Q tijd van 59.5. Eerste 2 rondes makkelijk de #1 kunnen volgen, met een PB en snelste raceronde van 59.049. einde ronde 2 moest ik liften om de bocht te halen, en meteen daarna de mist in in T1, waardoor ik terugviel naar P5. In de rondes daarop rustig naar P4 toegereden, en mn kansen afgewacht. Die kwam eind rechte stuk van ronde 7. Ik kwam sneller de laatste bocht uit, en ging naar de rechterkant toe, om niet verrast te worden op het rempunt. Remde iets eerder dan normaal, maar hij dus ook, en hij remde een stuk harder dan voorgaande rondes. toen heb ik hem laten staan, en was er ook zonder problemen voorbij. Daarna rustig uitgereden, hopend op en botsing tussen P2 en P3 die dicht bijelkaar zaten. Helaas gebeurde dat niet (class A en C rijders), en bben ik gewoon 4e geworden.
Voordeel was wel van de topslit dat mn sr met 0.49 omhoog ging, en ik dus nu op 3.41 zit.... \o/
Cube Nuroad Race (2022)
http://members.iracing.co...onid=4278014&custid=27100
Mijn kwalificatie tijd verbeterd naar een 1:13.513 met setup van Tony. Deze heeft iets meer downforce als de mijne, maar op de backstraight verlies ik maar 0,08 (mits ik mosscorner optimaal neem).
In de race ben ik wel voor mijn eigen setup gegaan, was niet ideaal rijden maar dat zorgde er wel voor dat ik van start tot finish aan de leiding lag. Ze kwamen wel telkens heel dichtbij in de bochten maar op het rechte stuk kunnen ze dan geen vuist maken, en dat is de enige plek waar je in kan halen wanneer je goed verdedigd in de bochten. Uiteindelijk zijn ze allebei een keer gespind en daardoor lijkt de uitslag royaler dan hij was.
Ik kan hier geen bestanden uploaden he?
Nee, helaas. Ik gebruik zelf meestal mediafire daarvoor.
Ik zag het ja, relatief veel behoorlijke iRating rijders zonder veel echte toppers, naja jij en Andrea dan en weinig mensen < 2300 zeg maar.Roderic schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:10:
Hier had je bij moeten wezen Paul:
http://members.iracing.co...onid=4278014&custid=27100
Mijn kwalificatie tijd verbeterd naar een 1:13.513 met setup van Tony. Deze heeft iets meer downforce als de mijne, maar op de backstraight verlies ik maar 0,08 (mits ik mosscorner optimaal neem).
In de race ben ik wel voor mijn eigen setup gegaan, was niet ideaal rijden maar dat zorgde er wel voor dat ik van start tot finish aan de leiding lag. Ze kwamen wel telkens heel dichtbij in de bochten maar op het rechte stuk kunnen ze dan geen vuist maken, en dat is de enige plek waar je in kan halen wanneer je goed verdedigd in de bochten. Uiteindelijk zijn ze allebei een keer gespind en daardoor lijkt de uitslag royaler dan hij was.
Ik kan hier geen bestanden uploaden he?
Maarja op dat moment lag ik al te pitten, was gewoon moe en ben gewoon op een voor mij ongewoon tijdstip gaan slapen om 23:30
Voor kleinere bestanden te sharen gebruik ik meestal dropbox.
Waarschijnlijk willen die eerst wat meer oefenen voordat ze een race
Niet zoals in Atlanta, 2 races op rij in bocht 1 eraf please! (zag wel knullig uit beide kerenRielN schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:36:
Deze week mijn SR opduwen anders gaat het fout met mijn ego haha. Mosport is leuk, goed gescoord vorig seizoen!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Té erg he. Nou één race is wel goed gegaan. Ik merk dat ik vertrouwen mis in de rijders áchter me (haha, sorry frank), maar ik heb mijn gedrag eens geanalyseerd en ik zit me tijdens de start meer te concentreren op wat direct achter me gebeurd tijdens T1 om daar ongelukken te voorkomen, dan dat ik gewoon voor me kijk...Hoogie2004 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:38:
[...]
Niet zoals in Atlanta, 2 races op rij in bocht 1 eraf please! (zag wel knullig uit beide kerenzat namelijk achter je beide keren.)
Ik zorg altijd dat ik niet vol T1 inga. Verder vertrouw ik gewoon op de rest, maar laat altijd iets meer plaats als nodig. Gaat tot nu toe prima, ondanks dat ik vaak in het middenveld sta, rond P6 tot P12.RielN schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:26:
[...]
Té erg he. Nou één race is wel goed gegaan. Ik merk dat ik vertrouwen mis in de rijders áchter me (haha, sorry frank), maar ik heb mijn gedrag eens geanalyseerd en ik zit me tijdens de start meer te concentreren op wat direct achter me gebeurd tijdens T1 om daar ongelukken te voorkomen, dan dat ik gewoon voor me kijk...
jezus, 0.59 op Limerock. Mijn snelste trainingstijd is 1.01. Tijdens races rij ik 1.02. Ik krijg het niet voor elkaar om de laatste bocht vol gas door te komen.derx666 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:38:
Net top split gereden op limerock, Als 2e gestart met Q tijd van 59.5. Eerste 2 rondes makkelijk de #1 kunnen volgen, met een PB en snelste raceronde van 59.049. einde ronde 2 moest ik liften om de bocht te halen, en meteen daarna de mist in in T1, waardoor ik terugviel naar P5. In de rondes daarop rustig naar P4 toegereden, en mn kansen afgewacht. Die kwam eind rechte stuk van ronde 7. Ik kwam sneller de laatste bocht uit, en ging naar de rechterkant toe, om niet verrast te worden op het rempunt. Remde iets eerder dan normaal, maar hij dus ook, en hij remde een stuk harder dan voorgaande rondes. toen heb ik hem laten staan, en was er ook zonder problemen voorbij. Daarna rustig uitgereden, hopend op en botsing tussen P2 en P3 die dicht bijelkaar zaten. Helaas gebeurde dat niet (class A en C rijders), en bben ik gewoon 4e geworden.
Nu blijkt dus dat ie niet meer goed gecalibreerd stond, even opnieuw gedaan en nu op rechte stuk kan ik mn stuur gewoon op 0 graden precies recht hebben om precies recht te rijden.
Heb dus vrij lang met een handicap van 7 graden gereden. Door de FFB hield je het stuur meestal wel op dat punt waardoor je wel gewoon recht ging maar in bochtenwerk zal het niet geholpen hebben.
@backupdevice: ga zoeken op youtube naar filmpjes van mensen die 58.x/59.x rijden. En installeer iSpeed, dan kun je vergelijken waar je wint/verliest.
Laatste bocht is eigenlijk zelfs vrij makkelijk. Mijn instuur moment ligt precies onder aan de heuvel, ogen richting de apex, en je stuur volgt vanzelf. Dan kwestie van gas erop houden en gaan. Dan raak je precies met je rechterwiel de kerbs aan de binnenkant, en kom je net goed uit op de kerbs aan de buitenkant.
Ook kan ik je aanraden om de Driving school video's van iRacing te kijken. Dat scheelt altijd wel.
Vanavond of morgen ff kijken of ik tijd heb om de replay van mijn 59.0 op youtube te zetten.
Heb ik wel meteen een vraagje over: Hoe krijg ik de replay fullscreen te zien, zonder de iRacing balk en camera control enz. ?
Cube Nuroad Race (2022)
@derx: spatie
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 12-10-2011 18:19 ]
Net trouwens 2 races op rij eraf gespind

Spatiebalk indrukkenderx666 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:17:
Heb ik wel meteen een vraagje over: Hoe krijg ik de replay fullscreen te zien, zonder de iRacing balk en camera control enz. ?
thx voor de tips. Ik heb al een paar video's bekeken. Zal eens Ispeed erbij pakken,derx666 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:17:
@backupdevice: ga zoeken op youtube naar filmpjes van mensen die 58.x/59.x rijden. En installeer iSpeed, dan kun je vergelijken waar je wint/verliest.
Laatste bocht is eigenlijk zelfs vrij makkelijk. Mijn instuur moment ligt precies onder aan de heuvel, ogen richting de apex, en je stuur volgt vanzelf. Dan kwestie van gas erop houden en gaan. Dan raak je precies met je rechterwiel de kerbs aan de binnenkant, en kom je net goed uit op de kerbs aan de buitenkant.
Ook kan ik je aanraden om de Driving school video's van iRacing te kijken. Dat scheelt altijd wel.
Vanavond of morgen ff kijken of ik tijd heb om de replay van mijn 59.0 op youtube te zetten.
2 ronden voor het einde de nr 3 ingehaald. Die daarna mij weer achterna zat. T1 laatste rondje zie ik m echter achter me langs spinnen, probeerde te hard. Toen weer rustig ademhalen
112 Champ Points gescoord, hoogste tot nu toe volgens mij.
Winnen zat er totaal niet in; de winnaar reed 59.425... gemiddeld

[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 12-10-2011 19:34 ]
Verwijderd
1 Jan Coomans 58.571
2 Max Dell'Orco 58.574
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 19:37 ]
Ah, ik zie het. Zijn wel de race-tijden. Overall heeft er iemand in practice een 58.416.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:35:
Hij zit er 0.003 vanaf
1 Jan Coomans 58.571
2 Max Dell'Orco 58.574
Lime Rock is niet goed voor mn SR overigens, ik pak de helf van de rondjes toch wel een keer een cm teveel gras mee.
Dat kan jij beter!
Tony zat nu ook in de qualifying, misschien dat ie ook zo de race pakt?
Nog een vraag, wat voor footwear gebruiken jullie tijdens het racen?
Sokken, schoenen of iets customs zoals http://www.simboot.com/
of misschien zelfs echte raceschoenen?
Ikzelf rijd momenteel op sokken.
[ Voor 50% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-10-2011 20:26 ]
Trouwens voordat je simboot's gaat bestellen zou ik ff het betreffende forum topic erover lezen.
Er schijnt af en toe wat gezeur mee zijn geweest met die gast, dus zou niet meteen blind bestellen maar eerst even de laatste verhalen / ervaringen doorlezen.
Las wat berichtjes daarover. Was niet van plan om iets te bestellen, iig niet binnenkort. Misschien als ik ooit een load-cell heb dat het toegevoegde waarde heeft boven sokken (bijvoorbeeld bij lange sessies, omdat je toch meer tegendruk moet geven).Red Baron schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:28:
Ik rijd gewoon met sokken.
Trouwens voordat je simboot's gaat bestellen zou ik ff het betreffende forum topic erover lezen.
Er schijnt af en toe wat gezeur mee zijn geweest met die gast, dus zou niet meteen blind bestellen maar eerst even de laatste verhalen / ervaringen doorlezen.
Dus de laatste tijd rij ik op mijn pantoffels. lol
Hier sokken, ook met loadcell. Heerlijk met de sokjesHoogie2004 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:30:
[...]
Las wat berichtjes daarover. Was niet van plan om iets te bestellen, iig niet binnenkort. Misschien als ik ooit een load-cell heb dat het toegevoegde waarde heeft boven sokken (bijvoorbeeld bij lange sessies, omdat je toch meer tegendruk moet geven).
Al een jaar of 8-9 op dezeHoogie2004 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:42:
Nog een vraag, wat voor footwear gebruiken jullie tijdens het racen?
Sokken, schoenen of iets customs zoals http://www.simboot.com/
of misschien zelfs echte raceschoenen?
Ikzelf rijd momenteel op sokken.

Als ik op mijn sokken race voelt het gewoon veel te raar aan nu
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
http://members.iracing.co...onid=4282323&custid=61620
Netjes 3e
Zette nog mooi druk op P4 in Lap7 en in Lap9 ging hij eraf. Filmpje volgt over 10 min ofzo
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zat 'n split lager....
Startte van P10 ging goed.... incl T1 en T2..... In T3 wordt ik er vanachter afgetikt..... kon 'm gelukkig uit de muur houden, maar wel al laatste verder met onstabiele achterkant.
Excuus van de "droeftoeter" die mij ervan af tikte "I missed my brakeppedal...."
Heb 'm maar gezegd dat ie links van het gaspedaal moet zoeken....

Bij ingaan pitstraat nog 'n keer gespind, en muur contact.
Minuut repair, en met 2 ronden achterstand aan inhaal slag begonnen..
uiteindelijk wel 6e gefinished.... op 2 ronden achterstand.... heleboel voor mij zijn waarschijnlijk "vrijwillig" de banden stapel in gegaan.
Resultaat +35 iR en -0.26 SR
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Verwijderd
Het zou kunnen dat hij echt z'n rempedaal niet kon vinden.... Want ik had eerst de Logitech Driving Force GT en heb nu sinds kort de G27, dus ik ben van 2 pedalen naar 3 pedalen gegaan als je snapt wat ik bedoel.RichardA schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:38:
Mooi resultaat Frank.
Ik zat 'n split lager....
Startte van P10 ging goed.... incl T1 en T2..... In T3 wordt ik er vanachter afgetikt..... kon 'm gelukkig uit de muur houden, maar wel al laatste verder met onstabiele achterkant.
Excuus van de "droeftoeter" die mij ervan af tikte "I missed my brakeppedal...."![]()
Heb 'm maar gezegd dat ie links van het gaspedaal moet zoeken....![]()
![]()
Bij ingaan pitstraat nog 'n keer gespind, en muur contact.
Minuut repair, en met 2 ronden achterstand aan inhaal slag begonnen..
uiteindelijk wel 6e gefinished.... op 2 ronden achterstand.... heleboel voor mij zijn waarschijnlijk "vrijwillig" de banden stapel in gegaan.
Resultaat +35 iR en -0.26 SR
Hierdoor zat ik in het begin ook wel eens met me poot op de koppeling in plaats van op de rem. Ik heb er geen ongelukken mee gehad maar 't is wel erg vervelend allemaal.. 't kan dus zijn dat hij ook in zo'n situatie zit maar ja.. Beetje dom is het wel natuurlijk
gr
Eric den Hollander
Je zwerft er wel leuk omheen zo in die bochten, maar uiteindelijk loop je zelfs in z'n slipstream niet in.
Dat hij dan een foutje maakt omdat je zo door z'n spiegels heen sprint is natuurlijk geinig, maar als hij gewoon z'n rondjes enigzins ok blijft rijden maak jij natuurlijk nooit een kans denk ik
Nou, ik had hem er wel naast kunnen zetten, want ik was 0,3 tot 0,5 sneller op een heel rondje. Echter moest dat dan behoorlijk bot. Andersom had ik op het laatst van de race iemand achter me met low-downforce, en die kwam er niet voorbij, omdat ik de binnenkant hield op het rechte stuk, dan moest hij buitenom, en je bent niet snel genoeg om er compleet voorbij te komen.Red Baron schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:17:
Tja het filmpje illustreert wel aardig dat een low downforce setup dus prima werkt.
Je zwerft er wel leuk omheen zo in die bochten, maar uiteindelijk loop je zelfs in z'n slipstream niet in.
Dat hij dan een foutje maakt omdat je zo door z'n spiegels heen sprint is natuurlijk geinig, maar als hij gewoon z'n rondjes enigzins ok blijft rijden maak jij natuurlijk nooit een kans denk ik
Ik twijfel over de race van half 11, en hoeveel fuel heb ik nodig, want ik had 26 maar dat is echt veeeel te veel
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-10-2011 22:25 ]
Desalniettemin is dít wel de manier om het te doen, waarvoor chapeau
[ Voor 9% gewijzigd door RielN op 12-10-2011 22:25 ]
Als ik een normale run het rechte stuk op krijg, kom je er echt niet fluitend voorbij, omdat je buitenom moet, is verder als het lijkt (vraag maar aan nr.4 in afgelopen raceRielN schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:25:
Huh, waar dan?Paul heeft wel gelijk, je maakt geen schijn van kant op het rechte, al was je voor m dan was hij er zo voorbij
Desalniettemin is dít wel de manier om het te doen, waarvoor chapeauOverigens, ik rijd ook met hoge downforce
Nog 3 man voor een 3-weg split...Jammer
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-10-2011 22:30 ]
Echter vond mijn ssd dat niet
OCZ vertex 2 naar zijn moer, niet meer herkend in de bios of wat ook...
Morgen dus eerst maar is shoppen voor wat nieuws. (en maar weer is windows install en zo)
Ach ja, wat een mens allemaal niet bezig kan houden.
http://members.iracing.co...onid=4282796&custid=61620
Video incident:
Ja, kunnen of nietHoogie2004 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:26:
[...]
Als ik een normale run het rechte stuk op krijg, kom je er echt niet fluitend voorbij, omdat je buitenom moet, is verder als het lijkt (vraag maar aan nr.4 in afgelopen racedie heeft het 8x geprobeerd vanaf rondje 2
Check:
http://dl.dropbox.com/u/7020587/highdfvslowdf.rpy
Lol, misschien ben je niet snel genoegRielN schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:20:
[...]
Ja, kunnen of niet
Check:
http://dl.dropbox.com/u/7020587/highdfvslowdf.rpy
Overigens kom je niet 100% lekker dat rechte stuk op lijkt het me. Verder tja.... Je maakt het hem iig redelijk lastig.
Even gekeken naar mijn gemiddelde rondetijd vorige race: 1:15.326
Had een heel mooi gevecht kunnen zijn Riel
[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-10-2011 23:27 ]
Goeie actie gezien Frank's relaas anders had ik namelijk op Franks plaats gereden. Gevolg van de melee in de eerste ronde was dat ik ingaan ronde twee als 8e (!!!) doorkwam. De rondjes erna nog twee man ingehaald en toen Andrea zijn ADSL ermee stopte lag ik zelfs 5e.....tot zover prima.
Het (SR-angst) zweet begon nu zijn werk te doen en ik ging steeds voorzichtiger rijden met natuurlijk kleine foutjes als gevolg; rondje 12 Fabrizio Raffa erlangs gelaten en toen heel lang naar het met een seconde per ronde dichterbij komen van Steve Bycroft zitten kijken, die vier rondjes voor het einde op mijn vleugel zat. Bloedeloos de positie gegeven en na 28 rondjes foutloos over de streep....
Missie geslaagd, misschien iets te voorzichtig maar wel strak weer 99 puntjes en +48 iRating in de pocket
Ik sta nu op 4,15 dus de volgende race gaan we nog niet helemaal los....haha
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
De Star Mazda is mijn inziens beter 'te lezen'. Hij heeft meer vermogen en meer down force dan de Skippy.MikeVM schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:37:
is de mazda vergelijkbaar met de skippy? ik vind de skippy best een moeilijke wagen om onder controle te houden bij het uitkomen van de bochten. (onder full throttle)
Bij de skip is de truuk om beheerste slips bocht in en uit te hebben met met name behoud van snelheid en met de Star Mazda is het meer een kwestie van in snelle bochten de down force goed benutten en in langzamere bochten beheerst en niet te snel de bocht in te gaan en zo vroeg weer gas te geven.
Maar aangezien het een down force auto is en het gewicht laag is zijn slips heel snel fataal.
Een absolute aanrader als stap na de Skip, zeker ook omdat de klasse druk bezocht is.
Zo net weer thuis van een lange dag werk. Morgen even rust en ook wel even tijd om het week 13 programma in elkaar te draaien en wat testwerk daarvoor te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Roderic op 13-10-2011 04:18 ]
Bocht 3 was te langzaam bij het uitkomen
Mooi rondje man!
Ik had mijn headset niet op en hoorde het fluiten van de turbo boven het motorgeluid.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
De star mazda's hebben een wankelmotor
Als je weer ssd gaat halen kan ik je aanraden om intel te kopen. Die zijn volgens de berichten toch een heel stuk betrouwbaarder dan de OCZ ssd's. Zijn helaas ook wel duurder, maar dit is natuurlijk ook niet geweldigramsho schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:34:
Dacht ook vanavond ff een race mee te pakken in de SM.
Echter vond mijn ssd dat niet![]()
OCZ vertex 2 naar zijn moer, niet meer herkend in de bios of wat ook...
Morgen dus eerst maar is shoppen voor wat nieuws. (en maar weer is windows install en zo)
Ach ja, wat een mens allemaal niet bezig kan houden.
@Hertog_Martin: we moeten eens een keer wat afspreken om samen een race te doen. Ik denk dat we wel aan elkaar gewaagd zijn kwa tijden en niveau.
[ Voor 10% gewijzigd door derx666 op 13-10-2011 08:20 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Voor mij was dat met een rondje of 100 denk ik. Dat was toen ik de auto net had en hij nog een stuk onvoorspelbaarder was dan op dit moment. Nu is het een rondje of 20 op een onbekend circuit (met de FW31, zoals Suzuka bijvoorbeeld) en dan zit ik al vrij dicht tegen mijn max. Dit is dan altijd nog 3 seconde langzamer dan de echte aliens maar daarmee kan ik als er veel deelnemers zijn (Zoals de 21:15u race op zondag, waarvoor je 3500+ moet hebben om in de top split te komen) in de 2e split behoorlijk meekomen.Hertog_Martin schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 01:31:
Hoelang hebben jullie er over gedaan om met de F1 tot competitieve tijden te komen?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Skip kreeg ik niet goed onder de knie op Laguna Seca. Vind het een van mijn favoriete tracks, maar als ik geen 10 rondjes kan rijden zonder ingehaald te worden door mijn eigen motor dan wordt het wel wat minder leuk. Heb daarom ook geen skippy race gedaan. Zal deze week misschien nog wel wat oefenen op Road America.
De trucks op Charlotte gingen vrij goed. 2 keer gestart vanaf P1, maar altijd net na de start posities verloren. Beide keren op P4 geëindigd.
De Late model op Martinsville was een absolute ramp voor mij. De setup lag me niet lekker. Vanaf p8 netjes iedereen voorbij laten steken (ja, ik was te traag) om dan wat beter in mijn ritme te komen. Ga ik iets te ver naar binnen, raak de stoeprand en de auto schiet naar buiten. Pits. +2 laps... Volgende keer maar eens iets meer dan 20 practice laps rijden.
Mustang op Suzuka was echt een leuke race. Had een Q gereden en was ontzettend traag naar mijn gevoel. Vertrok toch vanaf de 12e plek, omdat er ook heel wat bij waren zonder Q.
Toen ik Jason Lisner erbij zag staan wist ik al dat ik hier absoluut geen kans zou maken om te winnen. Kerel heeft meer dan 6800 irating....

Ik dacht eerst nog om vanuit de pits te starten omdat ik m'n SR omhoog wou krikken. Toch maar niet gedaan en ontzettend goeie race gehad. Paar keer druk kunnen uitoefenen op een voorligger waardoor die zijn rempunt miste en op het einde nog heel hard ingelopen op mijn voorligger (die had schade opgelopen denk ik). Toch nog een 7e plek en maar 1 inc, dus + 0.17 SR
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4271549&custid=71853
Gisterenavond de truckrace meegepakt van 22:45. Zag dat Robbert er ook bijzat, hij stond voor mij bij de start. Eerste ronden teveel plaatsen verloren. Setup is zeer loose in het begin, dus dacht het iets kalmer aan te doen. Zie ik na een paar rondjes ene Celso bij het uitkomen van T2 de achterkant verliezen en een fractie van een seconde later zie ik Robbert de muur ingaan. Heb de replay nog niet kunnen bekijken.
De rest van de race goeie gevechtjes gehad. Echter elke herstart gewoon niet snel genoeg en posities verloren en zo langzaam 2 posities nog kunnen terugwinnen. Dankzij 2 overijverige coureurs 3 ronden voor het einde nog een safety car en hierdoor nog op P8 binnen gekomen.
Pitstrategie moet ik nog aan werken. Had 4 nieuwe banden genomen en blijkbaar veel te veel fuel... waardoor ik elke ronde ook wel wat tijd verloor.
Vond het al bij al nog een goed resultaat aangezien ik de 2e laagste iRating van het veld had.
Door deze race met 0 inc (ook al had ik een 2x gekregen in de warmup....) door naar de B-klasse!!!
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4282828&custid=71853
Moet wat meer road races rijden om naar C te promoveren. Dan kan ik wat gelapped worden in de SM.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Heb vorige week ook wat paints gemaakt. Zal ze deze avond eens posten.
Ik persoonlijk niet. Weet niet hoeveel ruimte het kost op de SSD, anders zal ik het overwegenFragbeestje schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:51:
Gebruiken jullie eigenlijk allemaal Tradingpaints?
Heb vorige week ook wat paints gemaakt. Zal ze deze avond eens posten.
Mijn paint map is bijna 9GB en dan heb ik de volgende autos: Impala A, Impala B, Silverado, Corvette, HPD, Ford GT, V8, FW31, Indycar, Star mazda en de Skip.Hoogie2004 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:52:
[...]
Ik persoonlijk niet. Weet niet hoeveel ruimte het kost op de SSD, anders zal ik het overwegen
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Die plaats heb ik niet op mijn SSD (8GB over), weet ook niet of het echt toegevoegde waarde heeft verder. Joeps auto blijft toch wel groenPhydomir schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:05:
[...]
Mijn paint map is bijna 9GB en dan heb ik de volgende autos: Impala A, Impala B, Silverado, Corvette, HPD, Ford GT, V8, FW31, Indycar, Star mazda en de Skip.
Vanavond eerst maar weer ff vers installeren op een schijf die ik nog heb liggen.
Wil natuurlijk geen ontwenningsverschijnselen.
En tradingpaints desktop is zeker een aanrader voor alle auto's waar je zelf aan meedoet, wordt het veld zo veel leuker van. Zijn een hoop mensen met best wel creatieve paints
Wil mijn oude pc wat upgraden ipv een geheel nieuwe te kopen. Ik gebruik hem enkel voor iracing en na alle content te kopen nog een nieuwe pc erbij is wat teveel van het goede.
Huidige setup :
Case : ANTEC Nine Hundred Ultimate Gamer Case
PSU : OCZ 600 Watt GameXStream Power Supply OCZ600GXSSLI-EU
mobo : ASUS P5K DDR2 - PCIe 16x
proc : INTEL CORE2 Duo E6850 (3.00) 4096KB Socket 775 1333FSB Boxed with cooler
koeling : ZALMAN CNPS9700-NT
mem : CORSAIR TWINX Matched DDR2 2048MB (2x1024MB) 1066Mhz Dominator XMS2 8500 EPP ...
GFX : ASUS EN8800GTS/HDTP/640M Geforce 8800GTS 640Mb DDR, HDTV, TV-out, Video-in, D...
HD : WESTERN DIGITAL 500GB 16MB SATA II (7200/300) WD5000KS
DVD : DVD-RW SATA SAMSUNG Zwart Internal DUAL LAYER 20X +/- Writer Bulk SH-S203B (N...
Scherm : LG L222WS 22inch wide screen 1680x1050/5ms/0.282/TCO03/1000:1/300 cd/m2
Draai nu meestal tussen de 25 en 40 fps
Zou het voldoende zijn om enkel mijn grafische kaart te updaten (naar bv een ATI 6950) en wat geheugen bij te proppen?
Wil uiteindelijk wel naar een 3 schermen setup, maar da's pas voor volgend jaar waarschijnlijk.
Een SSD staat natuurlijk ook wel op mijn verlanglijstje.
En je geheugen upgraden. Ik ben zelf ook aan het denken om van 4GB naar 6 of 8 GB te gaan. Maar ik moet even kijken hoeveel geld ik nog heb voor deze maand.
[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 13-10-2011 11:19 ]
Netjes hoor vind Texas een lastig baantje om constante rondjes eruit te pompen. Maak vaak een klein foutje op de entry naar turn 3.Fragbeestje schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:25:Gisterenavond de truckrace meegepakt van 22:45. Zag dat Robbert er ook bijzat, hij stond voor mij bij de start. Eerste ronden teveel plaatsen verloren. Setup is zeer loose in het begin, dus dacht het iets kalmer aan te doen. Zie ik na een paar rondjes ene Celso bij het uitkomen van T2 de achterkant verliezen en een fractie van een seconde later zie ik Robbert de muur ingaan. Heb de replay nog niet kunnen bekijken.
De rest van de race goeie gevechtjes gehad. Echter elke herstart gewoon niet snel genoeg en posities verloren en zo langzaam 2 posities nog kunnen terugwinnen. Dankzij 2 overijverige coureurs 3 ronden voor het einde nog een safety car en hierdoor nog op P8 binnen gekomen.
Pitstrategie moet ik nog aan werken. Had 4 nieuwe banden genomen en blijkbaar veel te veel fuel... waardoor ik elke ronde ook wel wat tijd verloor.
Vond het al bij al nog een goed resultaat aangezien ik de 2e laagste iRating van het veld had.
Had trouwensniet eens gezien dat jij ook in de race zat. Was ook na men crash snel eruit gegaan. Was jammer en had misschien iets minder risico moeten nemen. Was na de start in de verdrukking wat plekjes verloren en wou er een goed maken. Zat aan de binnekant en wou bij de exit niet teveel verliezen maar ging dus niet goed raakte elkaar bij uitkomen (hij liet weinig ruimte en ik kwam ietsje verder boven uit dan ik wou) en mijn auto schiet zo de muur in. Motor ploft dus einde race.
Over een poosje dan een andere mobo met een i5 2500K en je bent helemaal de man
[ Voor 39% gewijzigd door RielN op 13-10-2011 11:24 ]
Draai jij die 190 fps met alles 'aan' in de opties?RielN schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:22:
Voor iracing doet dat geheugen niet veel. Processor moet GHZ maken dat gaat bij iracing wel goed (overklokken?), daarbij kijken voor een goede videokaart. Dat gaat m wel worden dan voor je. 6950 is prima. 5850/70 is ook leuke optie en scheelt niet veel in performance, wel in cash
Over een poosje dan een andere mobo met een i5 2500K en je bent helemaal de manIk draai i5 2500K op 3 schermen met 190-200 fps met een 5850.
Das bijna onmogelijk. Dat haalt mijn kaart niet eens op single-screen geloof ik. Draai nu 150-200 fps, met veel aan, maar niet alles.JoepW schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:38:
[...]
Draai jij die 190 fps met alles 'aan' in de opties?
hehe ik heb met mijn GTX560 - Ti-HAWK 80 fps constant alles max behalve mirrors, zelfs 2-pass shadows en field is 32 cars (ook enkel sinds laatste update die de track in vidmem steekt)JoepW schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:51:
Ik heb de shadows met die 6990 zelfs uit staan. Want echt wat een drama optimalisatie heeft iracing in de aansturing van de graphics zitten zeg. Met die zooi uit en de crowds foetsie draait ik op 'oude circuits' 150-250 fps. Afhankelijk van de grootte van objecten langs de baan. En op Suzuka (de ergste baan betreffende FPS) zak ik terug na T2 t/m T5 tot ca. 80 fps! Dat komt door dat kolossale pitgebouw en al die hekken langs de baan.
Enkel om 3 schermen aan te sturen moet ik bij nVidia voor een SLI oplossing gaan dacht ik, of zit ik er maar weer eens grandioos naast?
Psies, ik draai ook niet met alles aan. Ik wil wel shadows omdat die vaak helpen in mijn rempunten (overigens, is dit onrealistisch omdat tijdens iracing de zon constant op dezelfde plek staatHoogie2004 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:48:
[...]
Das bijna onmogelijk. Dat haalt mijn kaart niet eens op single-screen geloof ik. Draai nu 150-200 fps, met veel aan, maar niet alles.
Nja, voor mijn GTX480 draai ik drivers van 5 maanden oud ofzo, omdat alles wat nieuwer is mega stottert en soms zelfs het beeld laat wegvallenFragbeestje schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:17:
Hoe meer ik erover lees hoe meer ik de indruk krijg dat nVidia kaarten toch beter presteren voor iRacing. Zal wel mede liggen aan de sponsoring relatie.
Enkel om 3 schermen aan te sturen moet ik bij nVidia voor een SLI oplossing gaan dacht ik, of zit ik er maar weer eens grandioos naast?
Die oude drivers doen het overigens wel prima... (vaag genoeg)
Ik gebruik een Phenom II X4 van AMD, loopt echt primaRielN schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:24:
Ik heb goede ervaring met de ATI kaarten. Voor 3 schermen is dat gewoon de fijnste optie. Performance van mijn (oude)5850 is echt dik voldoende hoor. iRacing is processorzwaar.
Het is geen i5 qua performance, maar kost ook maar 100 euro. (+ dat het moederbord goedkoper is als die voor de i5 / i7 processors)
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-10-2011 14:25 ]
had ik ook maar is met laatste update ok (je kan nu best de beta driver voor BF3 installeren van nvidia)Hoogie2004 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:21:
[...]
Nja, voor mijn GTX480 draai ik drivers van 5 maanden oud ofzo, omdat alles wat nieuwer is mega stottert en soms zelfs het beeld laat wegvallen![]()
Die oude drivers doen het overigens wel prima... (vaag genoeg)
Ah, handig om te weten,. gaan we dat proberen binnenkort.dabelg schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:27:
[...]
had ik ook maar is met laatste update ok (je kan nu best de beta driver voor BF3 installeren van nvidia)
Omdat ik net te laat was voor de Skip race, ben ik maar ingelogd in de Nvidia cup met de MX5.
Deze wedstrijd ben ik vanuit de 10de plaats gestart. Onderweg een paar keer ff het gras aan geraakt (melding er van gehad), en verder geen incidenten gehad.
Uiteindelijk 1ste geworden.
Maar nu zie ik staan: Class D 1.74
ben omlaag gegaan.
Komt dit omdat ik een wedstrijd rij die eigenlijk onder mijn Class is, of maakt dat niet uit? Anders heeft het geen zin om tussen door een andere klasse te rijden
Bocht 3 was prima, je moet niet helemaal links op de curbs uitkomen. Althans niet met de Star Mazda. De SM pusht naar buiten als je te vroeg op het gas gaat en je te lang door trekt in de 3e versnelling. Betekend alleen maar gripverlies en daardoor ook tijd verlies, terwijl het misschien wel sneller lijkt.Hoogie2004 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 06:50:
[...]
Bocht 3 was te langzaam bij het uitkomen![]()
Mooi rondje man!
Ik liet wel wat tijd liggen in bocht 2 en de bocht na de backstraight.
Je zegt het zelf al, je raakt enkele keren gras met als gevolg incident puntjes. Aan het eind van de race, in de uitslag die je krijgt in je browser, staat je SR winst of verlies (meest rechtse kolom) deze winst of verlies van SR komt voort uit het aantal incidenten t.o.v. je huidige SR en je prestaties in de race (en een aantal vorige races).seninha schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:36:
Ik vraag me et volgende af.Vanmorgen had in staan Class D 2.03.
Omdat ik net te laat was voor de Skip race, ben ik maar ingelogd in de Nvidia cup met de MX5.
Deze wedstrijd ben ik vanuit de 10de plaats gestart. Onderweg een paar keer ff het gras aan geraakt (melding er van gehad), en verder geen incidenten gehad.
Uiteindelijk 1ste geworden.
Maar nu zie ik staan: Class D 1.74![]()
ben omlaag gegaan.
Komt dit omdat ik een wedstrijd rij die eigenlijk onder mijn Class is, of maakt dat niet uit? Anders heeft het geen zin om tussen door een andere klasse te rijden
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-10-2011 14:41 ]
Dit topic is gesloten.