iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.178 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Setups van Niek en Jasper zijn meestal toch een pak sneller, maar moeilijker te rijden idd.

Ga ze niet proberen. Is voor mij nu alle hens aan dek om eerste plek in divisie 3 te kunnen houden in de fixed. Maar die Andrew R. Heeft blijkbaar een heel pak meer tijd om te oefenen :/ heb eens naar zijn event results gekeken. Die oefent 3 à 4 keer meer dan mij.
Zal nog een pak geluk bij komen kijken.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:42:
[...]

Hehe.. ;) Nja, als iemand zich geroepen voelt een iOS versie te maken, je kan gebruik maken van m'n webservice waarmee je in JSON formaat alle nodige informatie krijgt (lijstje van forums, lijstje van thread in een forum, lijstje van posts in een thread, etc). M'n webservice doet al het zware werk, en m'n Android app stuurt gewoon wat requests naar die service, maar dat kan een iOS app natuurlijk net zo goed. Ik weet alleen niet hoe je in iOS programmeert, en heb ook geen tijd om dat te gaan leren :-(
Als je de complete app in HTML5 had gemaakt had het op alles gewerkt :+

Heb je specs van die webservice (of moet ik em zelf ergens hosten)? Misschien dat ik de komende tijd wel iets kan knutselen. (ik beloof niks, want ik zit al veel te krap in de tijd :( als het al iets wordt is het een projectje voor ergens dit jaar :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-03-2012 07:24 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hoogie2004 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 07:17:
[...]

Als je de complete app in HTML5 had gemaakt had het op alles gewerkt :+

Heb je specs van die webservice (of moet ik em zelf ergens hosten)? Misschien dat ik de komende tijd wel iets kan knutselen. (ik beloof niks, want ik zit al veel te krap in de tijd :( als het al iets wordt is het een projectje voor ergens dit jaar :P )
http://nickthissen.nl/iracingforum/ForumService.asmx
Kijk daar maar eens, die kun je gewoon gebruiken... Als je echt iets wilt maken zeg je het maar, dan heb je nog wel wat meer informatie nodig. Zou wel mooi zijn, dan is Joep ook eindelijk blij ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, als Joep er blij van wordt moet ik er nog even over denken :+

Ik heb nog wat projectjes op stapel staan, dus als ik eraan toekom, DM ik je wel even. Zal in ieder geval niet heeeeel binnenkort zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:45:
[...]

http://nickthissen.nl/iracingforum/ForumService.asmx
Kijk daar maar eens, die kun je gewoon gebruiken... Als je echt iets wilt maken zeg je het maar, dan heb je nog wel wat meer informatie nodig. Zou wel mooi zijn, dan is Joep ook eindelijk blij ;)
asmx? Is dat ondertussen niet een beetje heel oud geworden?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:52:
[...]

asmx? Is dat ondertussen niet een beetje heel oud geworden?
:Y Maar het werkt nog prima :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, heb ook maar eens de Lotus, Ford Falcon V8 en (om op 3 items te komen) Indianapolis gekocht :) Kan ik weer eens iets anders proberen en van het weekend toch F1 mee doen. Net wat filmpjes gekeken van die V8 races, ziet er wel heel vet uit :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Zo, met de Lotus even tot een 1.15.690 gekomen op Outlon. Racewinnaar rijd 1.14.3 als fastest en 1.16.4 als average, ik kan dus al redelijk meekomen. Geluid van dat ding is echt verslavend :9~

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:00:
Zo, met de Lotus even tot een 1.15.690 gekomen op Outlon. Racewinnaar rijd 1.14.3 als fastest en 1.16.4 als average, ik kan dus al redelijk meekomen. Geluid van dat ding is echt verslavend :9~
Zin om nog een paar rondjes te doen? Kom ik mee doen, kun je me wat tips geven :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Zin om nog een paar rondjes te doen? Kom ik mee doen, kun je me wat tips geven :+
Je was alweer sneller :( :P

Zat ff met m'n monitoren te klooien, sorry daarvoor. Heb soms een horizontale streep op m'n middelste monitor, alsof vSync niet goed werkt. Uitzetten van de Frame Cap Queue lijkt (iets) te helpen, best irritant die streep.

Tips zijn eigenlijk: niet een slide opvangen met je gaspedaal (daar is hij te snappy voor) en blippen tijdens terugschakelen (heb zelf ook nog maar 30 rondjes gereden ofzo). Tyre falloff lijkt erg mee te vallen, heb makkelijk een tiental rondjes maximum attack kunnen rijden zonder noemenswaardig verschil. Daarnaast is de setup die ik je gegeven heb vrij stabiel, enige wat ik dus gedaan heb is de brake balance van 41% F/R naar 44% gezet, zodat je in T3 (linkerbocht na het rechte stuk, die je volgas neemt) meer stabiliteit hebt bij het harde aanremmen daar.

Succes!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heerlijke auto zeg! :D Rijdt echt heel leuk, en die setup is inderdaad heerlijk stabiel, die andere gast had er ook een geshared maar die was echt minder. Heb nu al een 14.1 staan ;) Geen spijt hier van, erg leuke auto :)
En T3 vol gas? Dat is me nog niet gelukt hehe, lift daar toch altijd een beetje. Kijken wat ik nog kan winnen als ik die vol gas krijg :p

[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 30-03-2012 11:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:27:
Heerlijke auto zeg! :D Rijdt echt heel leuk, en die setup is inderdaad heerlijk stabiel, die andere gast had er ook een geshared maar die was echt minder. Heb nu al een 14.1 staan ;) Geen spijt hier van, erg leuke auto :)
Zet je die setup ook even op je site? Niet dat ik tijd heb om te rijden, vandaag vriendin jarig, morgen en overmorgen bijna hele dag van huis... en dan alweer weekend voorbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Wat is Martinsville toch een gave baan. Het is echt een heel kleine oval, maar het is zo close allemaal. Het zijn eigenlijk 2 hairpins en dan moet je met een NASCAR bak rond proberen te rijden :D
Beetje duwen en trekken daar, maar dat is wel echt gaaf!

Dit weekend wil ik er toch wel gaan rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoogie2004 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Zet je die setup ook even op je site? Niet dat ik tijd heb om te rijden, vandaag vriendin jarig, morgen en overmorgen bijna hele dag van huis... en dan alweer weekend voorbij :(
Ik heb hem even geüpload op Nick's site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
13.7 inmiddels :D Tijden vliegen er af haha... Wat rijden de echte snelle mensen?
Ah, 11.1 is de snelste Q deze week, dat is nog wel een verschil ;)

[ Voor 29% gewijzigd door NickThissen op 30-03-2012 11:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zie dat er al 12.4 is gereden in de race, dus het kan nog een stukje sneller :) Zal dit weekend ook eens een poging wagen, op Spa beviel die Lotus me prima iig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jep, ik kan ook nog een klap sneller maar dan moet ik eerste alle optimale sectoren aan elkaar verbinden en ten tweede die auto iets beter onder controle krijgen (=meer oefenen) omdat ik hem nu soms lift waar dat niet nodig is, gewoon om hem onder controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Mijn snelste tijd staat op 1.12.9 met een optimal van 1.12.3. Ik rij met de setup van Eric Nixton. Die rijd met weinig vleugel maar vind zijn setups altijd lekker rijden. Verander alleen de BB. Volgens mij heb ik de setup die ik gebruik ook op de setup site van nick geupload.

Voor de race heb je 41L nodig en ik kan dan 1.14 laag en 1.13 hoog halen. Dan moet je wel mee kunnen komen met de subtop. :) Maar de snelste rijden inderdaad 1.12 in de race zelfs. Dat ga ik echt niet halen. En die Eric haalt met dezelfde setup gewoon een 1.11 laag in qualy. Hij remt bijna niet bij turn 5. Dat lukt mij echt niet dan stuiter ik over die curbs.
Voor races is de race op Zondag middag het drukst bezet. Die splitten altijd en dan rijd de voledige top mee. Ik wou iig vanavond om 22.30 de race mee pakken.

Turn 3 is trouwens gewoon op goeie punt insturen en echt hoeken met je stuur. Meestal lukt dat wel en als je merkt dat je te laat hebt ingestuurd hou je gewoon je gas ff in en je haalt de bocht ook nog.

Rondje van Eric Nixton met uitleg erbij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Beste geldige tijd is nu 13.60x, net gezet in Q, en optimal 12.9 dus er kan nog flink wat vanaf. Vanavond om 22.30 klinkt prima, eens kijken of ik er dan ook bij ben :) Ik heb net eventjes met fuel geoefend, maar had maar wat gegokt en had 100 L genomen en dat is dus blijkbaar veel te veel :+ Was wel duidelijk te merken zoveel meer fuel, valt dat met 41 L dan mee?

Screw it, ik doe gewoon nu al een race mee :+ Ben benieuwd...

[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 30-03-2012 14:30 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat een geweldige instructies en een supergave baan! Volume op 10 net en knallen maar!

EDIT: Netjes Nick! 4e in je eerste race met een auto die je pas vandaag gekocht hebt, hats off to you sir!

Heb nog even gespectate en met je meegereden, maar je was ongeveer 0.5 seconde per ronde sneller :(

[ Voor 55% gewijzigd door Arfman op 30-03-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:24:
Beste geldige tijd is nu 13.60x, net gezet in Q, en optimal 12.9 dus er kan nog flink wat vanaf. Vanavond om 22.30 klinkt prima, eens kijken of ik er dan ook bij ben :) Ik heb net eventjes met fuel geoefend, maar had maar wat gegokt en had 100 L genomen en dat is dus blijkbaar veel te veel :+ Was wel duidelijk te merken zoveel meer fuel, valt dat met 41 L dan mee?
41L valt nog mee ja. Dit is een van de kortere banen in het schema en de race duurt ook niet zo lang. (serie rijd altijd 25 rondjes op welke baan dan ook) Op Spa moest je heel wat meer mee nemen en merkte je ook echt aan het eind van de race dat je banden minder werden. Dan glijd het allemaal nog meer. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha, dat ging gewoon best goed :D 4e!
http://members.iracing.co...onid=5316922&custid=74968

Wel veel off tracks (mja, eerste bocht steeds), en af en toe flink dwars gegaan in die laatste bocht. Gelukkig was iedereen achter me heel afwachtend en probeerden ze niet meteen er langs te knallen want dan was het niet goed gegaan, nu kon ik rustig de auto weer onder controle krijgen en konden ze daarna netjes inhalen. Erg gaaf deze serie zeg, en ook leuk een keer een goeie race te vinden midden op de dag!!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Netjes Nick. Zeer goed resultaat voor je eerste race. :)

De rijders in deze serie zijn toch wel van een hoger niviea dan proto-GT. Heb nog geen idioten tegen gekomen die je eraf rijden. Gaat allemaal zeer netjes.

Heb zelf ook last van veel te veel oftracks met deze combinatie. Je gaat zo snel en de bochten zijn echt lastig in te schatten. Maar ja kan nog wel wat verliezen dus maak me niet zo druk erom.

[ Voor 31% gewijzigd door DutchDevil79 op 30-03-2012 15:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 20:58
DutchDevil79 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:13:
De rijders in deze serie zijn toch wel van een hoger niviea dan proto-GT. Heb nog geen idioten tegen gekomen die je eraf rijden. Gaat allemaal zeer netjes.
Dat is een beetje appels met peren vergelijken lijkt me?
In een single class serie kom je natuurlijk nauwelijks verkeer tegen en race je voornamelijk tegen mensen met hetzelfde niveau / snelheid.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zeker in een klasse als de Lotus, dat is net als de V8, niet zo populair. Dus is de community was kleiner, dus kennen ze elkaar beter en lijkt het meer alsof je in een league rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb toch bij de Proto-GT klasse ook regelmatig mensen in dezelfde klasse elkaar eraf zien tikken, en soms echt hardhandig. Echt een gaaf karretje die Lotus, race was inderdaad ook zeer vriendelijk. Hopelijk volgend seizoen NTM 2.1 erop en wat meer deelnemers, alhoewel ik verwacht dat er een heleboel klasses meer deelnemers gaan krijgen nu Proto-GT wordt opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die wordt niet opgeheven.
Er komt een 'FIA GT' serie naast de huidige Proto&GT serie.
iRacing wilt nu kijken of het waar is wat Jonathan zei. Dat er veel mensen wel de Corvette of Ford GT willen rijden, maar nu niet durven door sommige HPD rijders.

Na S2 wordt er gekeken wat ze met de P&GT serie gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Red Baron schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:26:
[...]

Dat is een beetje appels met peren vergelijken lijkt me?
In een single class serie kom je natuurlijk nauwelijks verkeer tegen en race je voornamelijk tegen mensen met hetzelfde niveau / snelheid.
Njaaah misschien wel niet helemaal eerlijk ze te vergelijken maar de instelling is er gewoon al anders. Maar ben zelf nog geen serie tegen gekomen in Iracing waar er zo'n sfeertje rond hangt als bij Lotus79. Terwijl er toch veel verschil zit in de races tussen rijders omdat er bijna geen splits zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchDevil79 op 30-03-2012 16:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

JoepW schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:07:
[...]

Dat lukte mij ook maar 1x geloof ik.
Je moet maar eens een rondje opzoeken op youtube van een snelle gast.
Het is mij 1x gelukt, tijdens een race met de roadster: 59.788

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Mij is het 2 keer gelukt

Lime Rock Park - Full Course Qualify 59.554
Lime Rock Park - Full Course Race 59.548

maar dit was nog voor het NTM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Deze avond zeker 2 Proto & GT races mee doornemen met de Ford GT.
Zal die van 20:00 en 22:00 worden denk ik.

Bij die van 20:00 zal ik waarschijnlijk wel weer in de lower split zitten met m'n irating van 2617... :|
Die toppers zijn echt verschrikkelijk snel... die zouden vanaf halverwege het seizoen een caravan moeten krijgen om achter hun Ford GT te hangen, dan kan ik ook eens vooraan eindigen... Krijg plots een nostalgisch gevoel naar de nederlandse tv uit de jaren 80 met die caravan races en die dafjes die achteruit reden _/-\o_

Indien er nog GT's willen meedoen... Hoe meer zielen hoe meer vreugde! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fragbeestje schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:14:

Indien er nog GT's willen meedoen... Hoe meer zielen hoe meer vreugde! 8)
Wellicht... Ik moet nog even kijken waar ik zin in heb, HPD, Ford, Lotus, F1 oefenen, ...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik rij geen fixed. Misschien ga ik de v8 proberen. Anders de trucks op martinsville.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Op lime rock kom ik niet onder de 1:00:3xx, wel bizar een koreaan rijdt gemiddeld 59:1 in een race. Fixed met een mx-5 uiteraard.. waar pakt hij deze tijdwinst?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:49:
Op lime rock kom ik niet onder de 1:00:3xx, wel bizar een koreaan rijdt gemiddeld 59:1 in een race. Fixed met een mx-5 uiteraard.. waar pakt hij deze tijdwinst?
je moet een keer ispeed gebruiken dan kan je kijken waar je het meeste verliest... heeft mij in ieder geval veel geholpen in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

fynrd1 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:49:
Korean zijn altijd beter dan wij :P ook in starcraft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 22:49
Arfman schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:35:Echt een gaaf karretje die Lotus, race was inderdaad ook zeer vriendelijk. Hopelijk volgend seizoen NTM 2.1 erop en wat meer deelnemers
Nou wellicht heeft GoT er binnenkort drie deelnemers bij.

Ik ben zelf geheel nieuw met dit spel maar volg het topic de laatste dagen een beetje. Zoals piekartz87 eerder al aangaf beschikken we dit weekend voor het eerst alle drie over een stuurtje mét force feedback (lees; 3x Logitech Momo). We zijn redelijk fanatiek met GTR maar spelen het vooral voor de fun dus hardcore racers zijn we absoluut niet. Het voordeel is dat we de beschikken hebben over een 'lan-schuur' dus we met z'n drieën naast elkaar zitten, onderlinge communicatie ten top dus!

Even snel de ts doorgelezen te hebben ken ik twee mensen van het rijtje; Arfman en Dutch3men. In vergelijking met hun en de rest zullen we waarschijnlijk nog niet meteen meekomen (qua raceprestaties) maar proberen willen we het zeker!

Hebben jullie nog tips voor een complete nieuweling? Ik las in de ts al 'Hoogie2004 of JoepW' graag als referral te noemen, dat is natuurlijk te regelen. Verder rijden we gewoon mee met de open practices en oefenen we 'veel' voor ons zelf. Uiteindelijk een kampioenschap meedoen en uitrijden (of er punten gescoord gaan worden zien we dan wel ;)) is ons doel voor nu :).

[ Voor 0% gewijzigd door Mevius op 30-03-2012 19:58 . Reden: god wat een typo's weer... ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:25:
[...]

je moet een keer ispeed gebruiken dan kan je kijken waar je het meeste verliest... heeft mij in ieder geval veel geholpen in het begin :)
Thanks, rij in iedergeval een optimal van 59:8x :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mevius schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:17:
[...]

Nou wellicht heeft GoT er binnenkort drie deelnemers bij.

Ik ben zelf geheel nieuw met dit spel maar volg het topic de laatste dagen een beetje. Zoapiekartz87ls eerder al aangaf beschikken we dit weekend voor het eerst alle drie over een stuurtje mét force feedback (lees; 3x Logitech Momo). We zijn redelijk fanatiek met GTR maar spelen het vooral voor de fun dus hardcore racers zijn we absoluut niet. Het voordeel is dat we de beschikken hebben over een 'lan-schuur' dus we met z'n drieën naast elkaar zitten, onderlinge communicatie ten top dus!

Even snel de ts doorgelezen te hebben ken ik twee mensen van het rijtje Arfman en Dutch3men. In vergelijking met hun en de rest zullen we waarschijnlijk nog niet meteen meekomen (qua raceprestaties) maar proberen willen we het zeker!

Hebben jullie nog tips voor een complete nieuweling? Ik las in de ts al 'Hoogie2004 of JoepW' graag als referral te noemen, dat is natuurlijk te regelen. Verder rijden we gewoon mee met de open practices en oefenen we 'veel' voor ons zelf. Uiteindelijk een kampioenschap meedoen en uitrijden (of er punten gescoord gaan worden zien we dan wel ;)) is ons doel voor nu :).
Welkom , meer mensen is altijd leuk.

En gelijk heel seizoen twee aan gothosting bijelkaar gereferred dank jullie. _/-\o_

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom Mevius, bekende uit de LANscene ;)

Tips heb ik niet echt. Vooral veel oefenen en zorg dat je rustig 30 rondjes achter elkaar de auto op de baan kunt houden. Zeker in het begin zijn races nogal uitdagend omdat je natuurlijk in de lagere klasses en lagere splits begint, waar nogal veel newbies en wreckers zitten. Als je daar eenmaal doorheen bent (zeg maar ongeveer Class C en hoger, of als je een goeie iRating hebt kan Class D ook heel leuk zijn) gaat er een wereld voor je open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga de V8 eens kopen. Kijken of we dinsdag niet beter Formule Drift kunnen doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Welkom Mevius!
Altijd goed om weer nieuwe aanwas te zien verschijnen.
En gewoon lekker beginnen met de MX-5 (CUP!) en eerst maar eens flink wennen aan de bediening / weggedrag etc........
Begin met niet willen winnen, maar willen finishen zonder contacts en off tracks.
Dat scheelt een hoop frustratie ;)
Als het de rookies onder ons past wil ik binnenkort wel eens een driving school organiseren op bv lime rock.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:25:
Ik ga de V8 eens kopen. Kijken of we dinsdag niet beter Formule Drift kunnen doen :p
Heb er vanmiddag tegen doktorsadvies in (nekblessure / schouder gedoe) even mee op Spa geboenderd. Wat een draak van een auto en wat gaaf om driftend uit te accelereren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net heb ik ook even snel geprobeerd. Meteen bij de eerste bocht, in de drift :D En op Indy begint die al te glijden in de kom bocht. Waar alle andere auto's vol gas door heen kunnen, kan dat niet met de V8. Driftend door een hele bocht gaan is wel echt kicken. Ik ga dinsdag zo veel mogelijk driften, dat weet ik zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tweede race in de Lotus ging niet super, maar ook niet onaardig. Weer 4e. Op het begin meteen op 4e plek vast achter 2 mensen, op die kleine baan hier kom je er gewoon echt niet voorbij tot dat iemand een fout maakt. Dat duurde iets van 8 rondjes, toen was P3 er voorbij en moest ik aansluiten om te wachten tot hij weer een fout maakte. Dat duurde weer heel lang, tot lap 14 ofzo, maar eindelijk ging hij wat wijd na het lange rechte stuk en kon ik er langs. Maar toen in de laatste bocht zet hij hem er vrij brutaal gewoon langs, hij had iets meer snelheid (minder downforce denk ik) maar lang niet genoeg naast me om zoiets te proberen. Nou ja, gaf hem toch maar ruimte want hij zette flink door, waardoor ik zelf heel wijd ging en geen grip had bij uitaccelereren. Daardoor zwenk ik naar rechts uit en raakt iemand me. Klein beetje damage waardoor ik daarna weer tig keer off track ga en nu -0.63 SR kwijt ben...

Die van 22:30 probeer ik ook nog mee te doen, maar eerst een betere Q neerzetten!!!

En die V8 snap ik niks van, heb het eventjes op Okayama geprobeerd, maar ik kreeg hem niet eens de bocht in. Stuur zo enorm zwaar dat ik FFB naar 1 heb gezet (normaal 10!!) en toen lukte het nog niet. Ding wil gewoon niet sturen, en als hij dan eenmaal stuurt (enorm ver m'n stuur gedraaid) komt hij niet meer recht... Heb er geen half rondje mee gehaald. Hoop dat het aan de setup lag ofzo (was er wel gewoon een voor Okayama), als dat dinsdag ook zo is denk ik niet dat het heel leuk gaat worden :/

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 30-03-2012 21:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:14:
Hoop dat het aan de setup lag ofzo (was er wel gewoon een voor Okayama), als dat dinsdag ook zo is denk ik niet dat het heel leuk gaat worden :/
:o
Ik heb driften nog nooit zo leuk gevonden! _/-\o_

Maar bij deze auto is slow in, fast out NOG belangrijker en het is nog het OTM hè. Dus blij dat ik glij:+

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:18:
[...]

:o
Ik heb driften nog nooit zo leuk gevonden! _/-\o_

Maar bij deze auto is slow in, fast out NOG belangrijker en het is nog het OTM hè. Dus blij dat ik glij:+
Ik snap niet hoe je hier mee kan driften, hij stuurt als een vrachtwagen? Ik ga het zo eens op Spa proberen misschien dat het beter gaat. Welke setup gebruiken jullie dan?

Nja, op Spa gaat al beter, zit blijkbaar iets in de setup van steering ratio ofzo. Nog steeds een trage bak maar nu wel traag op een manier die ik had verwacht, en niet traag als in "stuur 3 rondjes draaien voordat hij begint te draaien" ;)

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 30-03-2012 21:33 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hij drift van zelf :P
Ik heb een of andere random set gepakt van vorig seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
fynrd1 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Thanks, rij in iedergeval een optimal van 59:8x :)
Op youtube staat een filmpie van een fransman heeft mij wel geholpen om net onder 1.00 te duiken kan em nog niet perfect rijden.

add me anders @ iracing aangezien we beide net beginnen is het misschien leuk om samen af en toe te rijden.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
JoepW schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:32:
Welkom Mevius!
Altijd goed om weer nieuwe aanwas te zien verschijnen.
En gewoon lekker beginnen met de MX-5 (CUP!) en eerst maar eens flink wennen aan de bediening / weggedrag etc........
Begin met niet willen winnen, maar willen finishen zonder contacts en off tracks.
Dat scheelt een hoop frustratie ;)
Als het de rookies onder ons past wil ik binnenkort wel eens een driving school organiseren op bv lime rock.
Driving school zou erg leuk zijn :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Arfman schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:50:
Tips heb ik niet echt. Vooral veel oefenen en zorg dat je rustig 30 rondjes achter elkaar de auto op de baan kunt houden.
Dat lijkt me inderdaad een mooi streven om mee te beginnen :P.
Hier zeggen ik en m'n twee compagnonnen geen nee tegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Man man man... Hoe krijg ik het toch altijd voor elkaar. Hele race 2e gelegen, geen incs gehaald (niet eens off track in T1!), 30 seconden voorsprong, en in de laatste ronde in T2 krijg ik een soort van wobble onder het remmen, raak het gras aan en de muur in... 6e. Snap niet echt wat er gebeurde, ik rem net op die plek waar de track wat omlaag helt en hij sprong gewoon naar rechts :-(

Ach ja, maakt ook niet uit, iRating zat en ik weet in ieder geval dat m'n race pace hier prima is :) Hoop dat het op andere tracks net zo leuk is, dan heb ik een nieuwe serie er bij :D

Robbert gecrashed tegen iemand die terug de track op kwam ofzo? Jammer zeg... Had een leuke 2e plek voor je kunnen zijn :p

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 30-03-2012 23:14 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
pffff 2 races proto & GT met de Ford gereden

Eerste race was best graaf! Heel de tijd achter Pedro gehangen tot 4 ronden voor het einde.
Veel last van traffic waardoor de 3e terug kan komen maar in de hairpin op het einde wil hij hem er gewoon tussen zwieren waar het niet kan dus spin :(
Heb de leiders nog kunnen inhalen maar kwam nog een ronde of zo te kort om hem terug te kunnen pakken...
Puntjes weg..

Maar een enorm vette achtervolging op Pedro V B ! 8)

Tweede race hing ik na een foutje van Pedro VB achter Niek en Yoeri G en deze lopen natuurlijk wel wat uit tot Yoeri van de baan wordt gereden en schade heeft. Ik kan hem redelijk snel inhalen maar hij blijft heel de tijd heel defensieve lijnen rijden waardoor de 4e kan terugkomen.

Na een paar ronden echt heel wat tijd te verliezen doordat ik meerdere malen alles moest dichtgooien om een spin of drift van hem te ontwijken kan ik hem ernaast zetten in T13 maar ik heb iets te weinig momentum en hij gaat er in T14 direct terug over maar ik heb een betere lijn en zet hem ernaast in T15 maar hij gooit gewoon de deur dicht. spin ... :(

Dus ik val terug naar de 4e plek... Blijkt dat hij in de laatste ronde nog een zwarte vlag had, waardoor hij 2 plaatsen opschoof naar achteren toe en ik toch nog een 3e plek heb met 114 punten... wat dus niet genoeg gaat zijn. Had hem gewoon aggressiever opzij moeten zetten en zo die 2e plek binnen halen. Maar volgens mij was hij ook enorm gefrustreerd door die aanrijding met die HPD en zat hij daarom maar heel de tijd de rest maar wat op te houden...
Voor de rest een leuke race eigenlijk maar baal echt omdat ik die 2e plek niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Klinkt goed, als er veel rookies mee doen (in ieder geval al een stuk of 4-5 ?) kan dat heel leuk zijn :) En dan kan ik ook nog eens leren hoe jij zo snel bent in die k*t auto :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:13:
Man man man... Hoe krijg ik het toch altijd voor elkaar. Hele race 2e gelegen, geen incs gehaald (niet eens off track in T1!), 30 seconden voorsprong, en in de laatste ronde in T2 krijg ik een soort van wobble onder het remmen, raak het gras aan en de muur in... 6e. Snap niet echt wat er gebeurde, ik rem net op die plek waar de track wat omlaag helt en hij sprong gewoon naar rechts :-(

Ach ja, maakt ook niet uit, iRating zat en ik weet in ieder geval dat m'n race pace hier prima is :) Hoop dat het op andere tracks net zo leuk is, dan heb ik een nieuwe serie er bij :D

Robbert gecrashed tegen iemand die terug de track op kwam ofzo? Jammer zeg... Had een leuke 2e plek voor je kunnen zijn :p
Ja was balen. Men qualy tijd was niet echt geweldig maar ja kon bij de start doorkomen op p4 (startend vanaf P6) Gast voor me was ook nog is langzamer in de race dus kon hem onder druk zetten. Hij maakte dan ook een foutje en kon P3 overnemen. Nick was hierdoor wel al een eindje uit beeld. Dus was me aan het setlen op p3 tot er dus een achterblijver voor men neus spint. Hij stond half op de baan en ik wou er onder langs gaan net terwijl hij dacht aan de kant te rijden waar ik wou paseren. Boem auto kapot. Nog wel proberen te repareren maar was niet meer veilig mee te rijden.

Jammer Nick. Toen ik weg ging leek je echt zeker te zijn voor P2. Je lag al 18 seconde voor op P3. Ach ja komt goed mijn eerste raceweek in de Lotus op Zandvoort ging ook iets minder in de race. Maar week erna op Spa reeg ik zo 3 overwinningen aan elkaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Vind het over het algemeen wel leuk om de verhalen hier te lezen. Wat wel stoort is als je een verhaal leest en geen idee hebt waarover men het heeft! En dan bedoel ik dat er niet wordt gemeld over welke auto en circuit de hele lap tekst over gaat.

Laten we daar nou mee beginnen als je een verhaaltje gaat schrijven.
Bijvoorbeeld zo: Lotus, Oulton... Man man man... Hoe krijg ik het toch altijd voor elkaar. Hele race 2e gelegen, geen incs gehaald (niet eens off track in T1!)
Of gewoon in de eerste regels van je tekst.
Dank u
NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:13:

Het is maar een voorbeeld Nick, ik weet dat je het in je voorgaande berichtje wel deed. Heb nog even meegekeken. Knap gedaan die pace na één weekje oefenen!
Fragbeestje schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:14:
pffff

Eerste race was best graaf! Heel de tijd achter Pedro gehangen tot 4 ronden voor het einde.
Veel last van traffic waardoor de 3e terug kan komen maar in de hairpin op het einde wil hij hem er gewoon tussen zwieren waar het niet kan dus spin :(
Heb de leiders nog kunnen inhalen maar kwam nog een ronde of zo te kort om hem terug te kunnen pakken...
Puntjes weg..

Maar een enorm vette achtervolging op Pedro V B ! 8)

Tweede race hing ik na een foutje van Pedro VB achter Niek en Yoeri G en deze lopen natuurlijk wel wat uit tot Yoeri van de baan wordt gereden en schade heeft. Ik kan hem redelijk snel inhalen maar hij blijft heel de tijd heel defensieve lijnen rijden waardoor de 4e kan terugkomen.

Na een paar ronden echt heel wat tijd te verliezen doordat ik meerdere malen alles moest dichtgooien om een spin of drift van hem te ontwijken kan ik hem ernaast zetten in T13 maar ik heb iets te weinig momentum en hij gaat er in T14 direct terug over maar ik heb een betere lijn en zet hem ernaast in T15 maar hij gooit gewoon de deur dicht. spin ... :(

Dus ik val terug naar de 4e plek... Blijkt dat hij in de laatste ronde nog een zwarte vlag had, waardoor hij 2 plaatsen opschoof naar achteren toe en ik toch nog een 3e plek heb met 114 punten... wat dus niet genoeg gaat zijn. Had hem gewoon aggressiever opzij moeten zetten en zo die 2e plek binnen halen. Maar volgens mij was hij ook enorm gefrustreerd door die aanrijding met die HPD en zat hij daarom maar heel de tijd de rest maar wat op te houden...
Voor de rest een leuke race eigenlijk maar baal echt omdat ik die 2e plek niet heb.
Op het einde wordt het hier duidelijk, maar dan zijn de meeste al afgehaakt denk ik. Zonde van de energie die je in je verhaal stopt....

[ Voor 93% gewijzigd door Ruud Mulders op 31-03-2012 07:25 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe mustang voor de challenge
Afbeeldingslocatie: http://i1151.photobucket.com/albums/o629/jhonno54/ScreenShot008-2.jpg?t=1333175986
@nick
de inlog voor jouw site hoe verkrijg ik die ?

en de logo's met irating op de 1e pagina updaten die vanzelf eigenlijk met license en irating ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RuudjeM schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 07:15:
Vind het over het algemeen wel leuk om de verhalen hier te lezen. Wat wel stoort is als je een verhaal leest en geen idee hebt waarover men het heeft!
+10!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 08:41:
Mijn nieuwe mustang voor de challenge

[afbeelding]
Ziet er mooi uit, maar rij jij met zo'n klein scherm? :X
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 08:41:
...en de logo's met irating op de 1e pagina updaten die vanzelf eigenlijk met license en irating ?
Nick en ik moeten af en toe op de server een refresh doen. Helaas werkt dat niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Lotus, Oulton (;))
Net even mijn 1e practise rondjes gedaan, en damn... dat is best lastig :p 2 setups geprobeerd, waarbij die van Eric Nixton toch wel de fijnste was. Voor zover ik daar na in totaal 7 rondjes wat zinnigs over kan zeggen :p
So far een 1:14.9 kunnen rijden, en eigenlijk geen idee waar ik die overige 2 seconde nog moet halen, maar dat is volgens mij het leuke van die Lotus, op onverwachte plekken kun je veel harder dan je denkt.

Vanavond maar even verder oefenen, tis wel een enorm gave bak namelijk.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb vandaag overdag heeeeeel veeeeeeel tijd. Ben aan huis gekluisterd. Is er interesse bv na de lunch in een MX-5 Cup driving school op een van de rookie circuits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In game beelden van de Cadillac (niet die van de slechte coureur :P )

vanaf 8:00

[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 31-03-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:55:
[video]
Nice ;)
Lijkt erop dat ie WEL remmen heeft in vergelijking met de Mustang, Corvette en GT

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 31-03-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Nou het geluid is in ieder geval erg goed , het is trouwens volgens wat iRacing gezegd heeft de eerste auto met het nieuwe sound model waar we meer van gaan horen in de S2 build .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
NickThissen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:20:
[...]

Klinkt goed, als er veel rookies mee doen (in ieder geval al een stuk of 4-5 ?) kan dat heel leuk zijn :) En dan kan ik ook nog eens leren hoe jij zo snel bent in die k*t auto :D
Ah dat lijkt mij ook wel wat.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:02:
[...]

Nice ;)
Lijkt erop dat ie WEL remmen heeft in vergelijking met de Mustang, Corvette en GT
Of nu remde die heeeeeeeeel vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff, Indianapolis in de F1, kom er niet rond. Die korte langzame bochten in de laatste sector zijn zo onnatuurlijk in deze auto, en dan heeft ook nog elke setup enorme problemen met spinnen als je op het gas gaat. In het echt was die laatste sector net wat anders volgens mij, net iets meer rondere bochten, nu is het echt zo'n hoek van 90 graden waar je niet meer dan 50 km/h kan gaan anders zit je in het gras en spin je 100%... Kut baan :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:45:
Ik heb vandaag overdag heeeeeel veeeeeeel tijd. Ben aan huis gekluisterd. Is er interesse bv na de lunch in een MX-5 Cup driving school op een van de rookie circuits?
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Als je hem host op Mosport doe ik zeker mee , moet vandaag nog een race rijden daar.
Anders ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgende week is Okayama. Vanaf 2 uur een sessie voor crash-course 'How to drive a MX-5 Cup"?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:46:
Volgende week is Okayama. Vanaf 2 uur een sessie voor crash-course 'How to drive a MX-5 Cup"?? :)
Geen tijd helaas, vanavond pas denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:46:
Kan je de set open laten , kan ik ook een beetje practicen voor de GT-Cup over twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond kan misschien...

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 31-03-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Net nog even practice gedaan in de Skip op Laguna. Ik snap nu waarom het zo moeilijk ging. Mijn rem van mn G25 spiked nogal (straks ff omruilen met die van de clutch, en ff wat contactspray erdoor). Hierdoor waren mijn turnins bagger, mijn remwegen langer dan nodig, plus de lockups tijdens het remmen waar ik eerder nauwelijks last van had. Ik dacht eerst dat het aan de track lag, maar het waren dus mijn pedalen.
Nu zolang ff wat anders gecalibreerd (ik heb een soort nixim mod, waardoor ik al short calibrate met een belachelijk hoge brake curve van 3.6). Nu velledige slag gecalibreerd met een curve van 1. Dit gaat iig op dit moment een stuk beter met de skip. En natuurlijk dat ik Laguna ook weer wat beter begin te snappen.
Uiteindelijk in practice een 1:38.176 gereden met de setup die zometeen naar de setup server gaat. Over een 10 tal rondjes kan ik vrij goed 1:39 laag rijden met zo af en toe een 1:38 hoog. Nu eerst ff naar mn ouders, en straks eens een Q en een race doen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er knap uit en met die spoiler er op een dikke vette bak, met een even vet geluid .... it will be a buy for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die zal gratis zijn voor iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar waar staat die M voor bij sommige series. In het blauwe driehoekje zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:47:
Misschien een domme vraag, maar waar staat die M voor bij sommige series. In het blauwe driehoekje zeg maar.
Mixed class

Betekend niks meer dan dat er meer dan 1 type auto op de baan is tijdens de races. Resultaten zijn per type auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

In de cockpit valt me ook op dat ze de camera die ze gebruiken ipv de spiegels (of naast de spiegel) ook geintegreerd hebben in de virtuele versie van de auto. Ik hoop dat ze dat ook zullen doen voor de Corvette en de Ford GT, die hebben in het echt ook een extra camera achteraan.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb die Ford V8 driftbak maar even van een eigen skinnetje voorzien voor dinsdag as.:Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/skins/fordv8/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/skins/fordv8/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/skins/fordv8/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:15:
[...]

+10!

[...]

Ziet er mooi uit, maar rij jij met zo'n klein scherm? :X

[...]
Ja klopt joep als ik daarna race met groter scherm heb ik gemerkt dat ik gemakkelijker op de baan blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord, mooie skin Joep. Moeten anderen die individueel downloaden of krijg je deze automatisch mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:45:
Dank je voor het aanbod joep maar ik laat die mx5 ff met rust en ga mustang cup trainen op summerville en oulton park vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mustang is HEEEEEEEEL leuk ;)
Skins kan je automatisch downloaden met een apart programma.
Hier te halen: http://www.tradingpaints.com/
Let wel op als je alle auto's, helmets en suits d/l is het ca. 17 Gb / 23000 files voor road only ;)

[ Voor 78% gewijzigd door JoepW op 31-03-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk heb al wat uren plezier erin zitten dat summerville is niet zo mijn baan maar ben op oulton park al even bezig geweest (voor volgende week) dat bevalt stukken beter gave baan en schuiven wil die mustang wel

Trouwens die mustang cup gaat heel beheerst wat races bekeken en getraind maar das andere koek dan miata op lime rock lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om ca. 15:05 uur zal hier:
http://members.iracing.co.../member/HostedSessions.do
De sessie verschijnen voor de Rookie trainingsmiddag met de MX-5 op Lime Rock Park.
De sessie duurt 4 uur.
Naam van de sessie: GoT: Racing School MX-5 Cup @ Lime Rock Park
Het wachtwoord is: gotrookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Je hebt vanmiddag in ieder geval drie nieuwe spelers, alvast excuses voor de offtracks/contacts etc ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
haha.... np ;)
Zo zijn we allemaal begonnen.
Server is up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Ah jammer heb pas vanaaf tijd om te racen :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo de qualificatie sessies for March on Michigan zijn up. Geregistreerd net. Nu 100 minuten practise en dan begint het. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
suc6 dd. Go for the playseat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

succes jongens op michigan ... GO GO ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Denk niet dat ik de top split haal lol. Ray Alfalfa komt de qual room waar ik in zit binnen en rijd meteen ff een 40.3. :| Staat mijn 40.9 schril tegen over haha. Ach ja maar beter ook lekker in een lagere split nog kans op winst. Hoef ook niet de hoofdprijs. 100 iracing credits is ook best ok.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 20:58
40.8 hiero :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

In qualy foutje gemaakt en tweede ging ook niet goed. 41.1 gereden. :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hou zat het nou met kampioenschapspunten... Je beste 50% telt, dus als je een race hebt gedaan kun je gratis nog een race doen, toch? Maar als je er al 2 hebt waarvan minstens een goeie dan kun je beter niet meer rijden?

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 31-03-2012 19:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:18:
Hou zat het nou met kampioenschapspunten... Je beste 50% telt, dus als je een race hebt gedaan kun je gratis nog een race doen, toch? Maar als je er al 2 hebt waarvan minstens een goeie dan kun je beter niet meer rijden?
Yep , welk kampioenschap vind je boeiend ?

Als die twee ongeveer dezelfde punten hebben kan je ook "gratis" nog 2 proberen .

Net even naar je stats gekeken , voor de FordGT en voor de HPD open setup heb je nog een gratis race.

Voor de HPD fixed heb je nu 150 punten wat ten ergste kan zakken (als je in de derde race minder dan 78 punten scoort) naar 150+78/2 = 114 punten , waarbij de 4de race weer gratis is natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door enchion op 31-03-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:21:
[...]

Yep , welk kampioenschap vind je boeiend ?

Als die twee ongeveer dezelfde punten hebben kan je ook "gratis" nog 2 proberen .
Nja, ik wil graag een F1 race pakken maar als die van 21:15 niet official gaat stap ik wel in de HPD, en daar heb ik al een redelijk goed resultaat in gehaald deze week. Ik twijfel namelijk of de F1 van 23:15 official gaat aangezien om 24:00 ook de DWC race is...
Maar het maakt dus inderdaad niet uit voor de punten als ik nog een HPD doe.

Heb namelijk niet echt heel veel zin in een 70 min race, liever F1, dus ik wil niet m'n punten verkloten door een race te doen waar ik toch al niet zoveel zin in had :+

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 31-03-2012 19:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Voor de HPD Fixed geldt

Je laagste undropped race = nu 91 punten , als je weer een week 140 punten haalt stijg je dus 50 punten , elke andere race van je is meer dan 100 punten , aangezien je dan nog twee weken hebt kan je daar nog iets tussen de 50 en 80 punten ophalen , ermee rekening houdend dat 150 nu je hoogste score is.

80+50 =130 + 945 = 1075 wat met nog twee rijders in de top5 die pas op 7 races zitten met rond de 1100 punten je zou zetten op plaats 5 , ervanuitgaande dat andere lager geklasseerden geen erg lage dropraces meer over hebben.

Voor plaats vijf krijg je geen certificaat -O- , dus als je plek 5 niet zo belangrijk vind dan gewoon lekker gaan racen zou ik zeggen.

Zie net dat Fixed niet vandaag is , maw gewoon rijden .

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 31-03-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Net 1e race op Laguna met de Skip gedaan dit seizoen. 5e gestart, 5e gefinished. 1e ronde raakte ik een plaats kwijt doordat ik flink overstuur had in de bocht na de corkskrew, gelukkig wel op de baan gehouden, en verder rustig uitgereden. Een van de leaders viel in L2 uit, en zo lag ik weer 5e. Ik was langzamer dan P4, en een stuk sneller dan P6, dus redelijk op safe gereden, met als gevolg dat L3 t/m L11 de rondetijden tussen 39.4 en 39.6 lagen. In L12 zette ik mn snelste ronde van 39.1 neer (wederom met veel marge overal), en de laatste 3 rondjes heb ik een tandje terug gedraait aangezien ik meer dan 10s voor lag op P6.
Uiteindelijk bleek de SOF 2750 :)
Voor mij betekent dat 117 punten voor kampioenschap DIV3, +49iR en +.15SR (1 inc). Punten zijn helaas nog niet verwerkt, anders zou ik denk ik nu op P3 staan in DIV 3 *O*

whoehoe !!! P2 zelfs *O* *O* *O*
met 905 punten, moet ik wel bij zeggen dat P3 882 punten heeft, maar met 6 races ipv 8. Dus die gaat me nog wel inhalen. P4 staat op 877, en P5 op 843. Die moet ik wel voor kunnen blijven, morgen of maandag nog minimaal 1 race rijden om te kijken of ik er nog iets meer punten uit kan halen deze week. Zoals het er nu uitziet is het in ieder geval mogelijk om P3 in de eindstand te halen :)

ow btw, voor de liefhebbers van Fanatec stuurtjes: http://911wheel.de/?q=node/8227 *O*

[ Voor 23% gewijzigd door derx666 op 31-03-2012 20:48 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Excuus voor de noobvraag, maar weet iemand wat de beste settings zijn voor een G25 ? en dan heb ik het over het aantal graden waarop hij in de logitech settings moet staan, en in de iracing settings.

stuur ondersteund 900 graden, en hij staat nu ook op 900 graden in de logitech en in iracing. En lock to lock at speed staat ook op 900.

Zijn dit de beste/meest realistische settings ? Ik las op een iracing site dat er mensen zijn die bewust op 450 graden rijden omdat dat makkelijker zou zijn ?

[ Voor 12% gewijzigd door bones op 31-03-2012 21:01 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.