vertex 2 of 3 heb namelijk geen sata 600 aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag:
Ik zit te denken over het kopen van een SSD, en nu was mijn keuze gevallen op de OCZ vertex 3.
Alleen heb ik Gigabyte GA-EX58-UD5 moederbord en hier zit geen sata-600 aansluiting op.
nu dacht ik een Asrock SATA3 Card er bij te kopen en zo wel optimaal gebruikt te kunnen maken van mijn SSD.

Alleen werkt zoon pci kaart wel goed?
Of kan ik beter de vertex 2 kopen zodat ik die extra controler niet nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Alleen werkt zoon pci kaart wel goed?
Niet echt denderend: [SSD] Marvell 9128 SATA III Controller
Of kan ik beter de vertex 2 kopen zodat ik die extra controler niet nodig heb?
Je bent zo'n aansluiting ook niet persé nodig, de Vertex3 werkt natuurlijk ook gewoon op de Intel s-ata 300 aansluitng van je mainboard. Scheelt in de praktijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Mag ik vragen waarom je specifiek een OCZ ssd wilt aanschaffen? Er zijn nogal wat problemen met de drives dus ik zou je aanraden om je keuze proberen aan te passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke welke zou je aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Kijk hier eens: Het grote SSD topic ~ Deel 8 en [BBG aanschaf] SSD

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 09-08-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er even snel naar gekeken maar zie alleen oude modellen staan? (waarschijnlijk kijk ik niet goed)

Zijn er alleen problemen met de vertex 3?
want dan kan ik ook eeen Corsar force GT of A-Data S511 nemen?
als ik die controler niet gebruik kan ik dan niet beter de vertex 2 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00

RvL

Gewoon de vraag stellen, niet af gaan op de startposts want deze zijn inderdaad verouderd.

Naar aanleiding van wat ik de laatste dagen gelezen en geleerd heb, lijkt de Vertex 3 dezelfde kant op te gaan als de eerder versie van de Vertex (lees: eerdere versies van de SandForce controller).

De Vertex en de Vertex 2 zijn namelijk zo'n beetje de meest onbetrouwbare SSD's die je kan krijgen, met erg veel uitval.

Je zou dan beter uit kunnen wijken naar de Crucial m4 of de wat langzamere Kingston V+100.

Maar zoals hierboven al aangegeven: dit past veel beter in [BBG aanschaf] SSD. Daarnaast zitten daar mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik (ik praat ook alleen maar na ;) )

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon een post aanmaken in [BBG aanschaf] SSD, daar is-ie voor.

Maar in principe voldoet elke niet-sandforce SSD wel. De vertex 2 is met afstand de meest onbetrouwbare SSD die nog word verkocht, en de vertex 3 heeft ook zijn issues... on nog maar te zwijgen van de leugenachtige specs 8)7

Maar ik ga dit topic sluiten. Voor al je vragen kan je terecht in [BBG aanschaf] SSD en voor discussie kan je in Het grote SSD topic ~ Deel 8 kijken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.