lowfi schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:34:
Heeft iemand ervaring met het "gui less" draaien van
XBMC? Soort server eigenlijk. Zit eraan te denken om mijn linux servertje (lowend c60 cpu) als headless
xbmc client in te zetten voor alle library updates/thumbs ed.
Alle andere clients in huis hoeven zich daar dan niet mee te bemoeien.
Dit is volgens mij (NOG?) niet mogelijk.
Ik zou dit ook graag op mijn NAS draaien nml. Dan kan die de library bijwerken wanneer nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:30:
[...]
Vind het zelf ook een interessante optie. Zit dan alleen nog met mijn HTPC die dan overbodig is. Die zou ik kunnen verkopen natuurlijk. Sowieso is een RPi natuurlijk een geweldig apparaat om lekker mee te hobbyen. Las in het RPi topic dat een Bluray rip (+/- 30GB) toch wel lastig wordt en dat ik alleen via OpenElec gebruik kan maken van HD audio. Omdat ik zelf al een HTPC heb denk ik er over na om zelf een 'NAS' te bouwen met deze HTPC, die is dan ook krachtiger dan een Synology. Maar toen bedacht ik me ook dat ik die HTPC dan net zo goed kan gebruiken als mediaspeler. En zo begint het cirkeltje weer opnieuw

Een HTPC is stukken fijner dan een RPi (VIND IK!) naar mijn mening is
xbmc voor de RPi nog steeds een beetje buggy, kan geen HD audio aan, en de mooiste skins werken er niet op.
ik draaide voorheen op mijn HTPC ook couchpotato, autosub, sickbeard enz i.c.m.
XBMC. Dit werkte op zich fijn, maar mijn HTPC staat vaak dagen lang uit. Dan gaat het niet goed met sickbeard die niet geupdate wordt e.d.
Om de HTPC nu 24/7 te laten draaien is zonde van o.a. stroom en zo, daarom een syno nas aangeschaft die nu al dat soort dingen doet.
Ik heb een gruwelijk krachtige HTPC staan van een half jaar oud, en die wordt nu eigenlijk alleen voor
XBMC gebruikt. Mja, het werkt wel stukken beter dan een RPi
De RPi staat nu op de slaapkamer, en daar is ie prima voor. Dit i.c.m. een gedeelde mysql database voor
XBMC (die dan weer op de NAS draait)
[
Voor 59% gewijzigd door
cypher21 op 21-05-2013 14:54
]