Als ik een verzamel DVD ga bekijken vind ik dat niet erg. Oke, dat is een perosonlijke voorkeur en ik vind het niet erg om te doen. Bovendien vind ik (!) het prettig om het zo simpel mogelijk te houden.
Bovendien is het niet te automatiseren omdat regelmatig een verhaal/aflevering uit twee episodes bestaat (of is het nou omgekeerd? Je snapt wel wat ik bedoel

)
XBMC gebruikt zogenaamde scrapers om te bepalen wat een videobestand precies bevat.
En die scrapers gebruiken weer websites (liefst met een API) om de informatie te achterhalen.
Voor zover ik weet is er geen website met een database van alle mogelijke video DVD's.
Dus als jij even zo'n website maakt, dan kan XBMC automatisch achterhalen wat er op jouw DVD's staat

En tot die tijd moet je via de bestandsnaam aan XBMC "vertellen" welke afleveringen op een DVD staan.
Ik besef hoe een scraper werkt. Die kijkt naar de bestandsnaam en zoekt vervolgens de passende info erbij op/in een daarvoor bestemde website/online database.
Het verbaasd mij alleen dat wel vrijwel alle films daarin opgenomen zijn, maar niet de verzamel DVD's.
-----------------------------------------------------------hardware-lover schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:23:
[...]
Je hebt mijn reactie duidelijk niet begrepen dus zal ik wel heel erg ongelukkig geschreven hebben denk ik.
Je mag van me aannemen dat de losse ST TOS afleveringen heel eenvoudig te vinden zijn en bij losse afleveringen wordt de codering E gebruikt en niet D.
Oke, dat wil ik dan gerust van je aannemen.
Zitten hier dan ook alle passende subtitles bij? Is de naamgeving uniform? Staan alle andere series (bv oude Twilight verzamel DVD's of alle X
-files afleveringen) netjes bij elkaar?
En waarom losse afleveringen gaan zoeken? Omdat jij een probleem hebt met het scrapen van je DVD's, toch? En dan wil ik je graag duidelijk maken dat er een alternatief bestaat, meer niet.
Ik heb verder (nog) geen probleem met scrapen hoor, ik ben me er pas sinds een maandje in aan het verdiepen en dit is een voor mij belangrijke issue.
Ik heb al heel wat verzamel DVD's hier opgelsagen en opnieuw downloaden in losse afleveringen kost mij enorm veel werk en tijd, iets wat je je vast voor kan stellen. Bovendien komen er regelmatig nieuwe complete DVD series uit van oudere series die ik graag wil zien. Dus in de toekomst wordt dat alleen maar meer.
Ik begrijp je alternatief, en waardeer de moeite die je neemt voor het reageren, maar het beantwoord niet mijn vraag. Tot nu begrijp ik alleen maar dat het antwoord is "Nee, het kan niet", alle alternatieven ten spijt.
Ik zie dat je nu ongeveer een dikke maand met XBMC aan de slag bent? Ik denk dat iets meer inlezen misschien verhelderend kan gaan werken, het zal zeker geen kwaad kunnen.
"Een maand ermee bezig zijn" is voor leek misschien te weinig, voor de goeroe misschien te veel.
Ik hoop dat je van me aan wil nemen dat ik XBMC wil gaan gebruiken voor het gemak. Naar mijn idee is XBMC gebouwd om gemakkelijk te zijn, maar toch de kracht heeft van customizen. Wat ik wil lijkt mij helemaal niet zo vreemd, miljoenen mensen downloaden/gebruiken verzamel DVD's van oude series en vandaar lijkt mijn vraag me volkomen valide.
Ik ben geen nitwit maar ook geen goeroe. Wel slim genoeg om dingen met enig zoekwerk aan te kunnen passen en soms wat hulp te vragen zoals hier en nu.......
En blijkbaar is er geen eenvoudig antwoord op mijn vraag, anders had iemand het vast binnen een halve dag gegeven ;
-)