nero355 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:54:
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar als je serieus een Linux distro op je HTPC wil draaien dan is het niet verkeerd om gewoon zelf een installatie te doen "from scratch" en te leren hoe X.org en dergelijke in elkaar zitte log files zijn en hoe je het een en ander voor elkaar krijgt.
Dit is dan ook mijn grootste bezwaar tegen dingen als OpenELEC/Ubuntu en dergelijke : Zodra er iets mis gaat en een nieuwe onervaren user niet verder komt is het meteen paniek en "HELP!!!1111oneoneone" zonder enige nuttige info te posten verder, zodat iemand je misschien ook daadwerkelijk kan helpen

Ja oke, ik had wat meer info moeten geven.
In het kort: ik heb een htpc met een kingston ssd, waar Windows 7 opstaat, een interne blurayspeler en een externe hdd aangesloten. Er zit een Amd a6 5400k processor in met een msi moederbord.
Ik had, toen ik de htpc
net had, al eens Openelec geprobeerd, toen ging de installatie gesmeerd.
Nu wilde ik het nog een keer proberen, met de nieuwste versie. Via het programma create livestick op een usb stick van 16 gb gezet en precies hetzelfde gedaan als toen en ik kreeg in beeld ntldr missing en missing operating system. Toen een kleinere stick geprobeerd en ook een stick met cardreader. Deze gingen beter, kreeg het logo
netjes te zien, toen kreeg ik heel kort een bericht in beeld te zien, waarvan ik alleen de optie ok zag, omdat de htpc heel snel daarna restartte en daarna weer overnieuw begone en weer restartte.
Gister avond heb ik ipv Openelec, xbmcbuntu geprobeerd, waarmee het beter ging.
Ik ga kijken hoe Xbmcbuntu voor me werkt, ook al vind ik het nog steeds raar dat openelec niet werkt.
Misschien een instelling, zoals al eerder werd vermeld, misschien een bug ( ik las dat er een kernel bug in de Richland processoren zit) het is niet zo dat ik zit te panieken, omdat ik wel gewoon met windows mijn films kan kijken, ik kan er alleen niet tegen als iets het niet wil doen zoals het hoort en dan ga ik
net zo lang door totdat het opgelost is, waar ikzelf dan ook meer van leer.
Als je nog verdere info nodig hebt let me know.