Cloud schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:55:
[...]
Die redenatie kan ik niet volgen. Of nou ja, als ik dat doe dan zeg je in feite: alle verkeersongelukken hebben geen schuldige want het is immers een 'ongeluk', 'onverwacht' en 'onopzettelijk'. Zo simpel kan het niet zijn toch?
En we hebben het niet over mensen aanrijden op een zebrapad toch? Alhoewel je dan wel erg suf moet zijn wil je dat niet zien. Maar ik dacht dat we het hadden over niet op tijd stoppen voor een zebrapad om een boete te voorkomen.
Je zei dat je nog schuldiger bent als je iets niet zag, omdat je dan maar beter had moeten opletten. Het maakt niet uit hoe goed je op hebt gelet een ongeluk kan nog altijd gebeuren.
Iemand geen voorrang verlenen bij een zebrapad kan een voorgeleide zijn voor iemand aanrijden op een zebrapad. Dat is ook de reden dat men de boete zo hoog maakt omdat de kans groot is dat je iemand zeer ernstig verword of dood rijd bij een zebrapad.
Ik spreek in dit topic voor mijzelf. Ik weet ook wel dat er mensen zijn die schijt hebben aan regels en die altijd overal doorrijden en zelf voorrang nemen. Ik doe dat niet, maar het gebeurt mij wel eens dat ik mensen op een zebrapad geen voorrang verleen en dit kan te maken hebben met verschillende situatie's. Maar dit is altijd te herleiden aan het feit dat ik dit niet expres doe.
Voor iets wat ik niet expres maar per ongeluk doe is het absurd dat ik daar zo voor moet boeten. Ondanks dat ik heb gezegd dat je mensen dood kan rijden als je ze geen voorrang verleent. Daarom moet je als voetganger ook uitkijken als je een zebrapad oversteekt.
Als je als voetganger niet uit hoeft te kijken bij een zebrapad en oversteekt wanneer jij zin hebt zonder de verkeerssituatie in de schatten, tja dan gebeuren er ongelukken. Gelukkig hoeft dit niet want je moet als voetganger wel uitkijken.
Kijk nou laatst naar Duitsland:
http://www.nu.nl/buitenla...ns-eisen-acht-levens.htmlOp de Duitse A31, net over de grens bij Enschede, ontstond vrijdagavond kort na 7 uur een kettingbotsing. Twee mannen en een vrouw kwamen om het leven, aldus een politiewoordvoerder. De twee mannen zijn Duitsers, de identiteit van de vrouw is nog niet bekend.
Mist
Het ongeluk gebeurde tussen Heek en Gronau. Het zicht was door de mist beperkt tot ongeveer 100 meter. Bij het ongeval waren ruim 50 voertuigen betrokken.
Dit is een groot ongeluk, maar die mensen die achterop hun voorligger zijn gebotst moeten ook allemaal maar een boete krijgen? Die hadden hun snelheid maar aan moeten passen en beter uit moeten kijken! Het is immers hun eigen schuld dat ze achter hun voorganger zijn opgebotst...
Sterker nog, die ene persoon moet aangeklaagd worden voor moord. Aangezien die iemand heeft doodgereden.
RemcoDelft schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:00:
[...]
In dit geval is er maar een die een boete krijgt, en wel de vrachtwagen die helemaal niet vlakbij een zebrapad mag parkeren.
[...]
Ik kan me
wel voorstellen dat het verkeer er een heel stuk veiliger van wordt! Zo werd ik vandaag op de fiets nog afgesneden door een dikke vrouw die een gehandicaptenparkeerplaats opdraaide. Sowieso belachelijk dat mensen vanwege het te-veel-eten een parkeervergunning voor gehandicapten krijgen, en nog belachelijker dat ze daardoor minder hoeven te lopen zodat ze nog dikker worden
Maar als ik het aantal keer dat mensen mij geen voorrang verlenen (tientallen keren per dag) vergelijk met het aantal keer dat ikzelf geen voorrang verleen (zo kon ik pas op de motor in een 30-zone nog maar op het laatste nippertje remmen voor een meisje met fiets wat lopend een zebrapad wou oversteken; iets wat me niet vaak overkomt), kunnen die straffen me niet zwaar genoeg zijn. En de pakkans niet te vergeten...
[...]
Dat heeft ze dan ongetwijfeld aan zichzelf te danken, dat zal wel een typisch geval schuldsanering zijn doordat ze veel te lang op grote voet geleefd heeft. Want elke steuntrekker met 2 kinderen krijgt aanzienlijk meer geld dan dat! Blijkbaar trekt dit kijkers...
Ik wordt echt verdrietig van zulke reactie's en gedachten. Ik hoop dat je een keer zelf beseft dat je hard bezig bent met een k*t land te creëren als iedereen maar zo zou denken.
Je weet helemaal niks over die vrouw, misschien heeft ze wel een ziekte, misschien is ze verslaaft, misschien eet ze gewoon teveel. Het kan allemaal, maar je gaat uit van het meeste negatieve wat bij jou het beste uit komt en hop daar begint je rant over "stomme" mensen.
En kerel je moet echt eens je ogen openen, als jij denkt dat elke alleenstaande vrouw met kinderen alles aan zichzelf te danken heeft.
Een typisch gevalletje van schuldsanering? Je hebt geen flauw idee wat voor situatie er speelde. Ik heb echt een afschuwelijke hekel aan mensen met dezelfde gedachtegang als jij hier demonstreert. Je zou het eens zelf van dichtbij mee moeten maken.
Als jij wel 2 tellen later had gereageerd en je had met je motor dat meisje aangereden en ze was daardoor gehandicapt geworden, dan zat jij met je mooie praatjes zeer waarschijnlijk ook in de schuldsanering. Dit is niet waar, alleen met onverzekerde voertuigen.