Ik stel voor dat de TS in Duitsland gaat wonen, want het lijkt wel het beloofde land. Dit is vergelijken met oogkleppen op, je kan niet gaan zeggen: de boetes in NL zijn absurd hoog in vgl met DE...
De naakte cijfers tonen aan van wel, maar we vergeten even dat ze in DE misschien minder verdienen? Dat de lonen daar niet stijgen (in 2008 zelfs daalden)? Er zijn zoveel factoren die een rol spelen hierin dat deze discussie al bij het openen van de thread al nutteloos was.
Wij belgen zouden ook kunnen klagen dat jullie boetes lager zijn dan die van ons, maar dat doen we niet, gezien de auto's in aankoop hier goedkoper zijn, net zoals de huizen. Dus geld dat we op 1 plaats besparen, geven we op een andere plaats uit...
Lees eerst eens wat na over de andere dagelijkse en niet-dagelijkse kosten van een duitser...
- eten & drinken
- benzine/diesel
- openbaar vervoer
- zorgsector
- medicijnen
- inkomens
- taxen/belastingen
- electriciteit, gas, water
- internet
- ...
- voor mijn part vergelijk je zelfs de prijs van de sla met elkaar...
Zelfs de IKEA is in Duitsland duurder dan in Nederland, daar hoor je de Duitsers toch ook niet over mekkeren?
Ik vind het een beetje narrowminded en onzin om enkel de prijzen van boetes te vergelijken...
En dan nog, gun het ze, ze hebben uiteindelijk 2 wereldoorlogen verloren
Edit: Als je je gewoon aan de regels houdt, is er toch ook geen probleem????? Ok, je kan misschien eens een stomme fout maken en voor beboet worden, so be it... Voor hetzelfde geld maak je een stomme fout en ben je dood, dat komt je duurder te staan... Het is gewoon een kwestie waar je waardes liggen, ik rij zelf ook regelmatig te snel (om niet te zeggen dagelijks) maar ik ben me bewust van de gevolgen, als ze mij pakken, kost het mij geld.
Als ik iemand omver rijd door mijn roekeloze houding (want dat is het uiteindelijk), komt het mij nog duurder te staan, en dan is er nog de optie dat ik mezelf dood rij... Deze risico's zijn veel mensen bereid te nemen, maar o wee als ze enkele 100-jes moeten neertellen als de politie hun iets ziet doen wat niet mag.
Imo ben je verkeerd bezig dan en moet je je waarden eens herzien. Als je niet inziet waarom de boetes zo hoog zijn, ben jij 1 van de personen waarom deze boetes zo hoog zijn. Als niemand overtredingen maakte, waren de boetes ook niet zo hoog.
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 25-11-2011 08:17
]