Op stock is het nog geen 1% per dag.. toch wel een verschil.Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:55:
[...]
Snap ik eigenlijk niet helemaal. Zoiets als AOKP Build 38 doet het echt waanzinnig goed hier. Super smooth, super stabiel, super goede accuduur. Verlies nu 1% per 3 uur, erg tevreden mee
Doe mij please even een screenie met een stand-by tijd van drie/vier maanden. Post die meteen even op XDA want ik denk dat je daar een hoop indruk mee gaat maken. Is uiteraard geheel onmogelijk, maar dat terzijde.Jazzle schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:08:
Op stock is het nog geen 1% per dag.. toch wel een verschil.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Vandaag de verlengde oplaadkabel binnengekregen. Hij gaat iets stroever in de Tab, maar werkt perfect :-)
Eindelijk kan ik de Tab gewoon blijven gebruiken op de bank tijdens het opladen.
edit: Toch even mijn mening bijstellen. Het lijkt erop dat de oplaadtijd veel langer is met de kabel. Na een half uur gebruik is er pas 1% bijgekomen...
Eindelijk kan ik de Tab gewoon blijven gebruiken op de bank tijdens het opladen.
edit: Toch even mijn mening bijstellen. Het lijkt erop dat de oplaadtijd veel langer is met de kabel. Na een half uur gebruik is er pas 1% bijgekomen...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 17:44 ]
Ik zit nu na 8 dagen op 80% resterend, het scherm heeft in deze 8 dagen iets meer dan 1 uur aan aangestaan. Ik ga er normaal van uit dat hij met het scherm aan zo'n 10% per uur verbruikt, dan zou er dus nog 10% verbruik over zijn voor 8 dagen standby. Daar komt nog eens bij dat wifi 3 uur heeft aangestaan omdat ik 1,5 uur met het scherm uit naar internetradio heb geluisterd. 1% per dag standby met wifi uit is dus helemaal niet zo gek hoor.Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:16:
[...]
Doe mij please even een screenie met een stand-by tijd van drie/vier maanden. Post die meteen even op XDA want ik denk dat je daar een hoop indruk mee gaat maken. Is uiteraard geheel onmogelijk, maar dat terzijde.
Ik heb deze cijfers gewoon uit het battery use menu, ik hoor het graag als ik iets over het hoofd zie maar volgens mij klopt het aardig zo?
Waarom niet gewoon een USB verlengkabel gebruiken?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:29:
Verwijderd
Heb liever gewoon 1 heel draad en qua prijs maakte het niets uit.RemcoDelft schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:19:
[...]
Waarom niet gewoon een USB verlengkabel gebruiken?
Gelukkig gaat het opladen na een tijdje wel sneller. Uiteindelijk deed hij over het compleet opladen denk ik 1 a 2 uur extra. Voor mij geen probleem.
Oh ok, je laat dus niets syncen en dergelijke? Geen mail, geen widgets, geen spelletjes (Wordfeud e.d.), niets? Ja daar koop ik zelf geen tablet voor eerlijk gezegdJazzle schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:09:
[...]
1% per dag standby met wifi uit is dus helemaal niet zo gek hoor.
Nee dan zou het wel kunnen ja. Vond persoonlijk 1% per 3 uur met "alles aan" al erg netjes en was dan ook verrast over jouw waardes. Da's nu ietsjes minder, al zijn ze nog steeds supernetjes hoorIk heb deze cijfers gewoon uit het battery use menu, ik hoor het graag als ik iets over het hoofd zie maar volgens mij klopt het aardig zo?
Even een quote van XDA m.b.t. error 7:
(replace with) correct code:
wrong code:To install the AOKP Build35 you just need to edit (e.g. with Total Commander, ENTER on ZIP, find the file, press F4, replace code with copy/paste, save and let the Total Commander repack the ZIP file automatically) the:
META-INF\com\google\android\updater-script
code:
1
| assert(getprop("ro.product.device") == "p5wifi" || getprop("ro.build.product") == "p5wifi"); |
(replace with) correct code:
code:
1
2
3
4
| assert(getprop("ro.product.device") == "p5wifi" || getprop("ro.build.product") == "p5wifi" || getprop("ro.product.device") == "p5" || getprop("ro.build.product") == "p5" || getprop("ro.product.device") == "GT-P7300" || getprop("ro.build.product") == "GT-P7300" || getprop("ro.product.device") == "GT-P7310" || getprop("ro.build.product") == "GT-P7310"); |
Dit geldt ook voor builds t/m 38 (vooralsnog)no ogg file deletion or other manipulation seems to be needed.
[ Voor 2% gewijzigd door nitpicker op 11-06-2012 10:41 . Reden: toevoeging ]
Flash een "goede" 5.5.0.4 recovery en je hebt dit hele probleem sowieso niet...nitpicker schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:37:
Even een quote van XDA m.b.t. error 7:
-
[ Voor 113% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:43 ]
Waar blijft de update nou....?
zit echt met smart te wachten op de stock update naar ICS....
Als de huidige stock Rom blijkbaar zó brak draait wat is dan het probleem van een custom Rom te draaien, totdat eindelijk die "perfecte" stock ICS Rom er is?gijsvogel schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 02:55:
Waar blijft de update nou....?
Custom Rom hebben nog geen goede HW acceleratie.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die nodig zijn voor wat?Tsurany schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:53:
Custom Rom hebben nog geen goede HW acceleratie.
Om de browser problemen op te lossen waarbij je na een tijdje geen webpagina meer kan laten renderen. Bekend probleem bij ICS roms zonder goede HW acceleratie drivers.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoe kan ik dat testen? Gewoon random browsen en wachten? Nog geen enkele keer tegen gekomen.,,Tsurany schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:03:
Om de browser problemen op te lossen waarbij je na een tijdje geen webpagina meer kan laten renderen. Bekend probleem bij ICS roms zonder goede HW acceleratie drivers.
Jup, ik heb het al een aantal keer meegemaakt en het is absoluut niet beperkt tot deze rom/tablet. Het is een bekend probleem en zonder goede drivers valt er weinig aan te doen.
Ah okay, dan moet ik toch misschien m'n accutest afsluiten om het te testen en hem te crashenTsurany schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:06:
Jup, ik heb het al een aantal keer meegemaakt en het is absoluut niet beperkt tot deze rom/tablet. Het is een bekend probleem en zonder goede drivers valt er weinig aan te doen.
Vind best raar, open meestal "onwijs" veel tabjes, browse me helemaal suf en nog nooit gemerkt dat er iets mis ging. Wel met Chrome bij het replyen in een thread maar da's op de SGS2 (i.c.m. Swype) ook zo.
Ja voor mij lost een force close en restart van het programma de problemen op. Het is wel een erg vervelend probleem. Desondanks gebruik ik met plezier de ICS rom maar ik hoop wel dat de officiële rom snel uit komt.
Dit probleem openbaart zich met elke browser? Gebruik meestal Opera aangezien je daamee veel makkelijker bestanden kan downloaden dan met andere browsers. Ook daar nog nooit iets vreemds tegen gekomen, ondanks soms 20+ tabjes open te hebbende. Zal niet lang genoeg hebben gebrowsed dan, doe meestal een uurtje.Tsurany schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:21:
Ja voor mij lost een force close en restart van het programma de problemen op. H
Uiteraard is een officiële ICS Rom, met camera, gewenst ja. Tot die tijd doen deze Roms het echter okay imho.
Verwijderd
Zelf ook nog geen problemen gehad met de browser, maar is inderdaad mogelijk dat mensen met een custom rom problemen hebben met iets (heb zelf ook al met andere apps problemen gehad). Maar liever een custom ICS dan terug naar stock 3.x.
Zag volgens mij laatste ergens een nieuwsbericht over het updateschema van Samsung, de Tab 8.9 krijgt naar verwachting eind juli de update. Hopelijk dus nog iets meer dan een maand wachten tot de officiële ICS rom
Zag volgens mij laatste ergens een nieuwsbericht over het updateschema van Samsung, de Tab 8.9 krijgt naar verwachting eind juli de update. Hopelijk dus nog iets meer dan een maand wachten tot de officiële ICS rom
Verwijderd
Voorzichtig met thinner proberen, k had t zelfde probleem, bij mij is t er gelukkig afWimbo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:42:
edit:
Weet iemand een manier om de achterkant schoon te krijgen?
Mijn "oude" leren hoes heeft nogal afgegeven.
Krijg het er met geen mogelijkheid af.![]()
LCD reiniger / Whiteboard cleaner / water , niks helpt
Dat is echt een middel dat ik als aller aller allerlaatste zou proberen op een product als dit, maar dat terzijde.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:33:
Voorzichtig met thinner proberen, k had t zelfde probleem, bij mij is t er gelukkig af
Ik gebruik zelf een custom 3.2 rom wat prima werktVerwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:21:
Zelf ook nog geen problemen gehad met de browser, maar is inderdaad mogelijk dat mensen met een custom rom problemen hebben met iets (heb zelf ook al met andere apps problemen gehad). Maar liever een custom ICS dan terug naar stock 3.x.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
ICS mogelijk pas in augustus voor de 8.9.
http://www.androidcentral...alaxy-tab-89-slips-august
De 10.1 krijgt het mogelijk wel in juli dus daar kunnen de ROM-builders wel veel uit strippen.
De 10.1 krijgt het mogelijk wel in juli dus daar kunnen de ROM-builders wel veel uit strippen.
Ja want het is een hardware acceleratie probleem, geen browser probleem. Rom voldoet idd tot die tijd maar ik hoop wel dat er wat progressie gemaakt wordt.Brad Pitt schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:25:
[...]
Dit probleem openbaart zich met elke browser? Gebruik meestal Opera aangezien je daamee veel makkelijker bestanden kan downloaden dan met andere browsers. Ook daar nog nooit iets vreemds tegen gekomen, ondanks soms 20+ tabjes open te hebbende. Zal niet lang genoeg hebben gebrowsed dan, doe meestal een uurtje.
Uiteraard is een officiële ICS Rom, met camera, gewenst ja. Tot die tijd doen deze Roms het echter okay imho.
Dat is gelukkig nog maar een paar maanden wachten dus............ Gelukkig is de 8.9 een "voor erbij" tabletje. Anders had het echt niet meer leuk geweest.Polster schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:35:
We hebben de TF101 voor gewoon gebruik (en misbruik) en de 8.9 is een beetje voor onderweg, aangezien die 3G heeft.
Jammergenoeg behoeft het werk een tablet met een rotte fruit smaak. Gelukkig verstrekken ze die dan ook weer.
De 8.9 is momenteel wel de zwakste broeder van de tablets en ik had gehoopt snel ICS te hebben om dan de kracht van de 8.9 beter te ervaren. Maarja, met zulke wachttijden twijfel ik of ik hem nog wel zal aanhouden of niet.....
Verwijderd
Ik heb ook een cheapass Ebay hoes besteld van 8 dollar. Hoes paste overigens wel perfect maar inderdaad ook een gevlekte achterkant. Vandaag met wasbenzine en thinner geprobeerd en het laatste werkte veruit het beste. Wel opletten met dat spul en gelijk af doen.Brad Pitt schreef op zondag 17 juni 2012 @ 01:46:
[...]
Dat is echt een middel dat ik als aller aller allerlaatste zou proberen op een product als dit, maar dat terzijde.
heb een font geladen via deze link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1685701. Nu wil graag terug naar de oorspronkelijke font.
Hoe doe ik dit, kan ik bij instellingen van font wisselen?
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
-
[ Voor 100% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:43 ]
Zie mijn laatste antwoord in die thread? Originele Roboto terug kopiëren naar /system/fonts.rambocus schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:04:
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 18-06-2012 09:54 ]
Die staan volgens mij al bij de fonts, staan er overigens wel meer in. Maar hoe maak ik nu de selectie dat hij opstart met dat font.Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:53:
[...]
Zie mijn laatste antwoord in die thread? Originele Roboto terug kopiëren naar /system/fonts.
De zip die je hebt geflashed overschrijft Roboto met dat brakke font dat er in zit. Gewoon de originele Roboto (regular en bold) downloaden en die weer overschrijven in /system/fonts. Reboot, klaar.rambocus schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:59:
Die staan volgens mij al bij de fonts, staan er overigens wel meer in. Maar hoe maak ik nu de selectie dat hij opstart met dat font.
thnks, zal ik wel even moeten zoeken naar die orginele fonts
Die zitten gewoon kant en klaar in de zip van de Rom die je hebt geflashed hè...rambocus schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:03:
thnks, zal ik wel even moeten zoeken naar die orginele fonts
thnks, zat al te googlen, nu lukt het wel.Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:07:
[...]
Die zitten gewoon kant en klaar in de zip van de Rom die je hebt geflashed hè...
ICS pas in augustus voor de 8.9? Eerst in een persbericht zetten dat je vanaf begin mei begint met het uitrollen met ICS voor onder andere de tab 8.9 en nu komt deze pas in augustus en hopelijk wordt dit niet weer uitgesteld. Duurt wel erg lang hoor.
Verwijderd
Ja gewoon doek vochtig maken met thinner, vlekken eraf vegen (niet al te lang natuurlijk) en direct daarna droog wrijven met droge doek, bij mij is t echt eraf, zonder dat er t plastic beschadigd is, succes!Wimbo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:48:
[...]
Thinner (& Aceton) heb ik staan, maar niet geprobeerd.
Thinner vind ik wel agressief voor op een plastic achterkant.
Heb je het gewoon met een vochtige (vd thinner) doek eraf gewreven?
Ze blijven maar uitstellenPolster schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:35:
Eindelijk staat de 8.9 Wifi bij de CM9 lijst, nu aan het flashen
Vorige unofficial was ik enorm tevreden over. Had een veel betere accuduur, bij gelijke apps/settingsPolster schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:53:
Ben benieuwd of er veel verschil is met AOKP.
Je hebt wel minder tweak-opties, da's wel jammer. Komen echter vast wel weer AOKP's op deze basis.
Zo, wat graphics, fonts, geluidjes etc. aangepast naar mijn zin. Helemaal blij. Nu weer de accu testen

<clickable>
[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 18-06-2012 18:14 ]
Ziet er inderdaad gelikt uit.
Jammer dat de tab van me vrouw een 3G versie is.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik zag dat je erg goede accu-scores hebt gehaald in CM9. Mijn tab komt echt niet in de buurt met AOKP B35-B38. In standby heb ik soms een paar uur een gemiddelde van 1% per 2-3 uur maar dan dropt het opeens weer naar 1% per uur. En wanneer wifi er weer om onverklaarbare reden uit klapt is het nog slechter.
Ik wacht dus gespannen op je nieuwe accu resultaten :-)
Ik wacht dus gespannen op je nieuwe accu resultaten :-)
Morgen eens CM9 proberen, ben benieuwd
kan je deze rom gewoon flashen over die van de AOKP build 38 heen , daar deze ook een andere kernel heeft.
Ja hoor, gewoon er zo overheen. Je kan cache wipen maar dat gaat meestal toch vanzelf.rambocus schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:55:
kan je deze rom gewoon flashen over die van de AOKP build 38 heen , daarbdezebook een andere kernel heeft.
Haal serieus betere accu tijden hiermee. Gewoon Nandroid maken en proberen
Van XDA: "I'm sure we will have the first p5 (P7300) build tomorrow.". Nog heel even geduld dus. Staat onlineTRaSH schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:21:
Ziet er inderdaad gelikt uit.
Eerste idle-drain test resultaat van nightly 20120618 na een dagje te hebben stilgelegen:

<clickable>
Dit is met wifi constant aan, alle syncs aan, weer widget die zich update etc.
Erg, erg tevreden mee
[ Voor 53% gewijzigd door Brad Pitt op 19-06-2012 18:17 ]
Zal ook eens CM9 proberen. Die ICS release van Samsung duurt nu wel HEEL erg lang. ICS is nu al 8 maanden uit. Zucht. 
/edit
Speak of the devil:
http://www.engadget.com/2...g-to-samsung-galaxy-tabs/
/edit
Speak of the devil:
http://www.engadget.com/2...g-to-samsung-galaxy-tabs/
[ Voor 30% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-06-2012 15:51 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Hebben ze het nog steeds niet voor elkaar met die camera's?
Er moet toch wel een Android toestel zijn met de zelfde camera waar wel de broncode van beschikbaar is?
Ik las net dit trouwens:
Trouwens, met de telefoons is het altijd zo dat er een half jaar voor de lancering al lang builds van de firmware op de FUS server van Samsung staan, is dat met de Tab niet het geval?
Er moet toch wel een Android toestel zijn met de zelfde camera waar wel de broncode van beschikbaar is?
Ik las net dit trouwens:
bron: http://www.techzine.nl/ni...te-in-derde-kwartaal.htmlSamsung heeft bekendgemaakt dat een aantal Galaxy Tab-tablets in het derde kwartaal van dit jaar een update naar de nieuwste versie van Android zullen krijgen. Het gaat om de Galaxy Tab 7.0 Plus, 7.7, 8.9 en 10.1. De updates zullen vanaf begin juli worden uitgerold, volgens een persbericht van de Canadese tak van het bedrijf.
Hoewel het updateproces vanaf juli zal aanvangen, kunnen Galaxy Tab-gebruikers dit gegeven beter nogal ruim nemen. De meeste updates zullen namelijk pas in augustus de deur uit worden gedaan. Volgens verschillende bronnen heeft Samsung de updates reeds klaar staan, maar het bedrijf wil de Galaxy Tab 2-lijn graag nog even voordeel gunnen van het alleenrecht op Ice Cream Sandwich, aangezien dit één van de weinig verbeteringen is ten opzichte van de eerste reeks.
De update naar Ice Cream Sandwich zal, naast de nieuwe versie van het besturingssysteem, ook verbeteringen meebrengen met betrekking tot de accuduur van de tablets, terwijl ook de snelheid wordt verbeterd.
Samsung is één van de laatste fabrikanten die met een update naar Ice Cream Sandwich komt. Het besturingssysteem is al sinds november 2011 verkrijgbaar en concurrenten als Sony en Asus hebben de update inmiddels al grotendeels uitgerold voor hun producten.
Of het uitrolschema ook voor de Nederlandse markt geldt is onduidelijk. Samsung Benelux heeft op het moment van schrijven nog geen informatie naar buiten gebracht.
Trouwens, met de telefoons is het altijd zo dat er een half jaar voor de lancering al lang builds van de firmware op de FUS server van Samsung staan, is dat met de Tab niet het geval?
[ Voor 84% gewijzigd door HaTe op 20-06-2012 15:15 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ok ik ben om. Zie idle drain met AOKP b38. Geen OC en governor op interactive.Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:59:
[...]
Eerste idle-drain test resultaat van nightly 20120618 na een dagje te hebben stilgelegen:
[afbeelding]
<clickable>
Dit is met wifi constant aan, alle syncs aan, weer widget die zich update etc.
Erg, erg tevreden mee

Nightly van 19 juni draait ook weer mega, nu de nightly van vandaag er op aan het zetten. Gaat prima zoPolster schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:50:
[...]
Ok ik ben om. Zie idle drain met AOKP b38. Geen OC en governor op interactive.
Gebruik je trouwens de 20120429 GApps of de GAppsV3 uit het oude Galaxian Soup topic. Vorige keer ontbrak Youtube in de 'officiele' GApps en kon ik het ook niet downloaden uit de Market, of is dit nu opgelost?
De 20120429 versie inderdaad.Polster schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:02:
Gebruik je trouwens de 20120429 GApps of de GAppsV3 uit het oude Galaxian Soup topic.
Nee Youtube zit hier niet in, paar andere Google apps ook niet. Is inderdaad wel gewoon downloadbaar. Je kan natuurlijk ook gewoon even de Youtube apk in de 20120429 zip zetten en dan pas flashen. Maar werkt heus wel.Vorige keer ontbrak Youtube in de 'officiele' GApps en kon ik het ook niet downloaden uit de Market, of is dit nu opgelost?
[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 20-06-2012 18:07 ]
In AOKP kreeg ik Youtube dus niet te zien in de Play Store en moest ik de Galaxian Soup versie gebruiken of de losse apk ergens vandaan plukken. In CM 9 was dit blijkbaar ook het geval:Brad Pitt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:05:
[...]
Nee Youtube zit hier niet in, paar andere Google apps ook niet. Is inderdaad wel gewoon downloadbaar.
http://forum.xda-develope...?p=23276715&postcount=465
Maar als ik jou zo hoor is dat blijkbaar nu opgelost?
Dus gewoon er overheen mikken en alle apps en instellingen blijven bewaard?Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:59:
[...]
Ja hoor, gewoon er zo overheen. Je kan cache wipen maar dat gaat meestal toch vanzelf.
Maak zelf van tevoren altijd eerst een Nandroid en backup alle apps met TitaniumBackup. Ben in de eerste instantie ook van AOKP naar CM9 gegaan door het er gewoon overheen te zetten. Instellingen en alles blijven inderdaad bewaard, na flashen van Rom en Gapps heb je alles weer zoals het ervoor was.Tsurany schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:10:
Dus gewoon er overheen mikken en alle apps en instellingen blijven bewaard?
Mocht het niet lekker lopen kan je altijd alsnog terug naar de Nandroid dan wel een full wipe doen en "eenmalig" alles weer even opnieuw doen. Dat laatste heb ik onlangs wel gedaan, weet je zeker dat alles clean is
Ben alleen liever lazy dan moe
Maar zal er vanavond eens naar kijken. Zo veel staat er niet op dus apps backuppen via Titanium Backup is meer dan voldoende.
CM9 vanavond na een full-wipe erop gegooid. In de Gapps package zat inderdaad geen Youtube en kon deze wederom niet uit de market downloaden dus heb het met een losse apk moeten doen.
Verder lijkt alles ok al zit er wel een hele lelijke zoom-in zoom-out animatie bij het openen en sluiten van applicaties. Is dit ergens uit te schakelen?
Verder lijkt alles ok al zit er wel een hele lelijke zoom-in zoom-out animatie bij het openen en sluiten van applicaties. Is dit ergens uit te schakelen?
Instellingen / Opties voor ontwikkelaars. Die x1 optie(s) op een andere (lagere) waarde zetten (of gewoon op 0).Polster schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:09:
Rom is leuk maar ik mis wel een zeer kritiek ding. Bij AOKP had ik zo'n accu meter met zo'n rondje en daar in het percentage, die mis ik nu. Voor mij wel cruciaal bij een rom eigenlijk.
Dacht ik de pricewatch: Samsung Galaxy Tab 8,9 16GB Wit goedkoop aan te kunnen schaffen (als tweede tablet), blijkt die prijs niet te kloppen (want apparaat niet meer in assortiment).
Mycom had er nog eentje in 't zwart voor €397, 98
. Jammer, dan gaat 't waarschijnlijk toch de 10.1 worden
. Wel jammer dat er geen echte prijsranges zijn voor de verschillende modellen
Mycom had er nog eentje in 't zwart voor €397, 98

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 21-06-2012 01:07 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Bij instellingen--uiterlijk--Systeem zie je batterijstatusstijl, daar in kan je instellen de weergave. Ik heb nu ook naast het batterijbalkje een percentage staan.Tsurany schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:40:
Rom is leuk maar ik mis wel een zeer kritiek ding. Bij AOKP had ik zo'n accu meter met zo'n rondje en daar in het percentage, die mis ik nu. Voor mij wel cruciaal bij een rom eigenlijk.
Inderdaad, leek mij ook wel duidelijk te zien op de screenshotsrambocus schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 06:12:
Bij instellingen--uiterlijk--Systeem zie je batterijstatusstijl, daar in kan je instellen de weergave. Ik heb nu ook naast het batterijbalkje een percentage staan.
Vind het wel jammer dat er niet méér batterij stijlen zijn want vind dit niet de mooiste oplossing zo, maar ja.
Das wel het percentage maar niet het cirkeltje met daarin het percentage, die wil ik.
Snel terug naar AOKP it isTsurany schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:01:
Das wel het percentage maar niet het cirkeltje met daarin het percentage, die wil ik.
Maar welke heeft nu een betere batterij duur, de CM of de AOKP??
Maak een Nandroid en probeer het? Of lees even terug, is misschien ook wel makkelijk.nitpicker schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:19:
Nou... als ik het goed lees is die batterij drain die jij laat zien, formidabel! Dat heb ik met mijn AOKP build 37 nog niet gehaald... straks maar even een nandroid maken en testen.
heb ze alle twee getest, CM is qua batterij duur veel beter
heb XDA forum al doorgespit, maar staat alleen een simpele versie op
verder weet iemand al een volledige versie van Allshare te vinden.....nitpicker schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:19:
heb XDA forum al doorgespit, maar staat alleen een simpele versie op
Goed ideenitpicker schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:24:
Nou... als ik het goed lees is die batterij drain die jij laat zien, formidabel! Dat heb ik met mijn AOKP build 37 nog niet gehaald... straks maar even een nandroid maken en testen.
idem here, wat zijn de verschillen/verbeteringen tussen die van 20 juni en 18 juni?Brad Pitt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:26:
[...]
Goed ideeHier is de battery drain echt absurd omlaag gegaan sinds het flashen van CM9. De laatste nightly, die van 20 juni, doet het ook weer perfect wat dat betreft
Mja een echte changelog is moeilijk te vinden voor de Tab 8.9, ze moeten hem hier bij zetten...rambocus schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:35:
idem here, wat zijn de verschillen/verbeteringen tussen die van 20 juni en 18 juni?
Staat er wel tussen dus: Changelog 8.9 Wifi.
[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 21-06-2012 17:10 ]
Ik ben ook van plan om een tablet te kopen en mijn oog viel op deze 8.9". Ik heb de hele topic nog niet gelezen, enkel de laatste 5pagina's. Maar ik kan er over uitmaken dat jullie tevreden zijn over dit toestel? Zeker met CM9 er op?
Wat zou voor jou de overweging zijn om e 8.9 te halen (want voor de prijs kan je net zo goed een 10.1 krijgen)superiscch schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:01:
Ik ben ook van plan om een tablet te kopen en mijn oog viel op deze 8.9". Ik heb de hele topic nog niet gelezen, enkel de laatste 5pagina's. Maar ik kan er over uitmaken dat jullie tevreden zijn over dit toestel? Zeker met CM9 er op?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hmm, zo ver heb ik niet gedacht... Ik ga straks eens naar de winkel om te vergelijkenBtM909 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:05:
[...]
Wat zou voor jou de overweging zijn om e 8.9 te halen (want voor de prijs kan je net zo goed een 10.1 krijgen)
Ik dacht een 8.9 te nemen omdat ik een 7" te klein vind en ik dacht dat de 8.9" wel een goeie compromis is tussen de 7 en de 10...
Dat was ook precies mijn reden deze tab te kopen, de mate van handbaarheid. Plus het iets scherpere beeldsuperiscch schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:10:
[...]
Ik dacht een 8.9 te nemen omdat ik een 7" te klein vind en ik dacht dat de 8.9" wel een goeie compromis is tussen de 7 en de 10...
Ik ben erg tevreden over mijn 8.9, zelfs (als enige?
) met de stock rom er op.
Mijn reden om voor de 8.9 te gaan ipv de 10 is de grootte en het gewicht. Het zwaartepunt van de 10 lag bij mijn vriendin voorbij de vingertoppen, grote kans dat het ding dan een keer op de grond klettert. Tevens is het gewicht een vijfde lager, een significant verschil als je toch al moeite hebt (medische conditie) om zware dingen te tillen of lichtere dingen gedurende enige tijd vast te hebben / gebruiken
Mijn reden om voor de 8.9 te gaan ipv de 10 is de grootte en het gewicht. Het zwaartepunt van de 10 lag bij mijn vriendin voorbij de vingertoppen, grote kans dat het ding dan een keer op de grond klettert. Tevens is het gewicht een vijfde lager, een significant verschil als je toch al moeite hebt (medische conditie) om zware dingen te tillen of lichtere dingen gedurende enige tijd vast te hebben / gebruiken
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Mede-stocker meld zich!Paul schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:17:
Ik ben erg tevreden over mijn 8.9, zelfs (als enige?) met de stock rom er op.
Zelfde resolutie, maar een slag kleiner... Ik vind het ideaal. Daarbij was deze strontgoedkoop en de 10.1 nietMijn reden om voor de 8.9 te gaan ipv de 10 is de grootte en het gewicht. Het zwaartepunt van de 10 lag bij mijn vriendin voorbij de vingertoppen, grote kans dat het ding dan een keer op de grond klettert. Tevens is het gewicht een vijfde lager, een significant verschil als je toch al moeite hebt (medische conditie) om zware dingen te tillen of lichtere dingen gedurende enige tijd vast te hebben / gebruiken
Enige wat mij vooral tegenhoud om custom rom te draaien is het feit dat de camera niet werkt. Ik wil toch wel graag Skype willen gebruiken.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb ze beide eens vast gehad en de 8.9 lag beter in de hand. Ligt nu ook voor me... 10" is perfect als je hem niet meeneemt, anders is ie wat te groot.
Nu nog op zoek naar een cover voor de tablet. Hebben ze zo iets als voor de ipad? Of andere voorstellen van gebruikers hier?
Nu nog op zoek naar een cover voor de tablet. Hebben ze zo iets als voor de ipad? Of andere voorstellen van gebruikers hier?
Zo idle battery verbruik met CM9 is echt vele malen beter dan bij AOKP. Na 20 uur idle staat de teller nog op 98%.
Ook hier nog stock, maar Samsung mag toch wel haast gaan maken!Hooglander1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:19:
[...]
Mede-stocker meld zich!
[...]
Zelfde resolutie, maar een slag kleiner... Ik vind het ideaal. Daarbij was deze strontgoedkoop en de 10.1 niet
Enige wat mij vooral tegenhoud om custom rom te draaien is het feit dat de camera niet werkt. Ik wil toch wel graag Skype willen gebruiken.
Blij dat ik over gestapt ben naar CM9, wat een verbetering m.b.t. batterij verbruik... super gewoon!
Voor de rest merk ik qua performance nog weinig verschil, maar heb er nog niet veel mee gedaan sinds de flash.
Voor de rest merk ik qua performance nog weinig verschil, maar heb er nog niet veel mee gedaan sinds de flash.
Ik heb een raar fenomeen met de Tab 8.9 3g (GT-P7300) in combinatie met een Vodafone internet abbo...
Met de stock Android heb ik direct internet via 3G, niets ingesteld, gewoon werken.
Als ik flash naar AOKP (35 t/m 38 uitvoerig getest) of naar CM werkt internet via 3G niet. Ook niet na handmatig instellen van het toegangspunt. Ik zie wel dat ik met Vodafone verbonden ben en kan wel SMS zenden en ontvangen, maar kom niet op internet...
Als ik er een KPN 3G simkaart in zet heb ik wel direct internet via 3G.
De Vodafone simkaart maakt in andere toestellen (o.a. een Desire met CM) wel prima verbinding via 3G dus nu ben ik het spoor geheel bijster
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
(voor de goede orde, ik heb telkens alles gewist en opgeschoond en de 3G rom's gepakt, niet de wifi only anders had KPN ook niet gewerkt uiteraard
)
Met de stock Android heb ik direct internet via 3G, niets ingesteld, gewoon werken.
Als ik flash naar AOKP (35 t/m 38 uitvoerig getest) of naar CM werkt internet via 3G niet. Ook niet na handmatig instellen van het toegangspunt. Ik zie wel dat ik met Vodafone verbonden ben en kan wel SMS zenden en ontvangen, maar kom niet op internet...
De Vodafone simkaart maakt in andere toestellen (o.a. een Desire met CM) wel prima verbinding via 3G dus nu ben ik het spoor geheel bijster
(voor de goede orde, ik heb telkens alles gewist en opgeschoond en de 3G rom's gepakt, niet de wifi only anders had KPN ook niet gewerkt uiteraard
Weet iemand wanneer er in godsnaam android 4.0 uitkomt voor deze tablet? En dan bedoel ik officieel, van samsung. Ik weet dat ik CM9 erop kan zetten maar als bij wijze volgende maat de officiële uitkomt heb ik dat liever.
En zelf even 2 tellen googlen of rondzoeken is te veel werk ?Iamzero456 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:48:
Weet iemand wanneer er in godsnaam android 4.0 uitkomt voor deze tablet? En dan bedoel ik officieel, van samsung. Ik weet dat ik CM9 erop kan zetten maar als bij wijze volgende maat de officiële uitkomt heb ik dat liever.
http://www.androidworld.n...0-1-vanaf-volgende-maand/
http://technieuws.com/100...or-samsung-galaxy-tablets
[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 22-06-2012 14:55 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik heb ook al bronnen gezien die zeggen dat de 8.9 naar begin augustus is gepusht.
Houd dus rekening met september
Houd dus rekening met september
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Hmm excusesKoffie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:54:
[...]
En zelf even 2 tellen googlen of rondzoeken is te veel werk ?
http://www.androidworld.n...0-1-vanaf-volgende-maand/
http://technieuws.com/100...or-samsung-galaxy-tablets

Miss had ik een spelfout - ik kreeg oudere artikelen.
Ik ben zéér tevreden van mn Galaxy Tab 8.9. Doet wat ie moet doen, echt een plezier om mee te werken. Ik werk er regelmatig op - altijd internet - en hij gaat hij een 2.5 dagen mee. Momenteel op 20% ong. Ik zet wel mn GPS af en WIFI ook als ik er niet op werk.
Daarnet deze 2 accessoires gekocht:
Cover: http://www.amazon.de/gp/p...ef=oh_details_o01_s00_i00
USB Connection Kit: http://www.amazon.de/gp/p...ef=oh_details_o00_s00_i00
Ik ben ook wel tevreden met de mijne, maar van de 3 tablets in huis is het wel de zwakste broeder. Honeycomb is niet slecht, maar lang niet zo soepel als ICS. Ik heb geen zin om het ding te rooten en flashen, dus wacht geduldig op de officiele rom. Het is wel m'n enige 3G tablet, dus hij gaat het meest mee onderweg. En daarbij is ie og de lichtste en kleinste van de 3. Helaas is #3 een iPad. Ook niet slecht, trouwens, maar toch erg jammer dat er geen Android op draait.superiscch schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:31:
Ik ben zéér tevreden van mn Galaxy Tab 8.9. Doet wat ie moet doen, echt een plezier om mee te werken. Ik werk er regelmatig op - altijd internet - en hij gaat hij een 2.5 dagen mee. Momenteel op 20% ong. Ik zet wel mn GPS af en WIFI ook als ik er niet op werk.
Ik heb hem geroot, flashen begin ik niet aan. Ik wacht wel even :-)
Zowel Firefox als de Youtube app zijn volgens Google Play niet geschikt voor mijn Tab 8.9 met CM ICS daily builds. Enig idee waarom dit is? (Ik weet dat je handmatig .apks kunt installeren, dus dat is niet het probleem)
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
http://forum.xda-develope...?p=23276715&postcount=465tHe_BiNk schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:55:
Zowel Firefox als de Youtube app zijn volgens Google Play niet geschikt voor mijn Tab 8.9 met CM ICS daily builds. Enig idee waarom dit is? (Ik weet dat je handmatig .apks kunt installeren, dus dat is niet het probleem)
M'n nieuwe accessoire, verjaardagscadeautje
Staat dat hij voor de iPad is maar hij werkt ook met hetero tablets
@Polster Aaaaah, dank!
Ik heb net deze besteld
, Hopen dat het een een beetje goed werkt.
Lijkt me best handig om het ding op mn bureau te kunnen zetten. Het ding heeft dan een vaste plek en hij laadt altijd op
Kan niet beter toch? (De tijden dat je een mobiel/tablet niet altijd op mag laden ivm met slijtage aan de accu liggen ver achter ons toch?)
Edit: aangezien al onze links steeds dood zijn: Dealextreme en dan SKU:104357
Lijkt me best handig om het ding op mn bureau te kunnen zetten. Het ding heeft dan een vaste plek en hij laadt altijd op
Edit: aangezien al onze links steeds dood zijn: Dealextreme en dan SKU:104357
[ Voor 7% gewijzigd door josje94 op 28-06-2012 11:30 ]
Je link doet het niet
Op deze manier wel 
Gebruik mijn originele Samsung 8.9 dock eigenlijk nooit, dus die zal er maar weer uit moeten helaas
Gebruik mijn originele Samsung 8.9 dock eigenlijk nooit, dus die zal er maar weer uit moeten helaas
Bij mij doen allebei de links het nu niet..
[ Voor 3% gewijzigd door josje94 op 28-06-2012 11:26 ]
Hahaha je hebt gelijk! Had drie maal getest, deed drie maal, en nu helemaal niks meer. Linken gaat lekker
Nou voor de mensen die het nog willen weten.
Dealextreme en dan SKU:104357
@Brad Pitt: Weet jij ook of ik de tab altijd in de lader kan houden? of is dat slecht voor de batterij?
Dealextreme en dan SKU:104357
@Brad Pitt: Weet jij ook of ik de tab altijd in de lader kan houden? of is dat slecht voor de batterij?
[ Voor 40% gewijzigd door josje94 op 28-06-2012 11:31 ]
Dat klinkt vergelijkbaar met een probleem wat ik met mijn iPhone heb gehad toen ik van provider wisselde. Het bleek dat de APN Carrier Settings de boosdoener waren. Nadat ik die settings aangepast had naar de settings van de oude provider ging het wel goed.Jeroen 98675432 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:01:
Ik heb een raar fenomeen met de Tab 8.9 3g (GT-P7300) in combinatie met een Vodafone internet abbo...
De Vodafone simkaart maakt in andere toestellen (o.a. een Desire met CM) wel prima verbinding via 3G dus nu ben ik het spoor geheel bijster![]()
(voor de goede orde, ik heb telkens alles gewist en opgeschoond en de 3G rom's gepakt, niet de wifi only anders had KPN ook niet gewerkt uiteraard)
http://www.unlockit.co.nz/mobilesettings/settings.php?id=19 zoek daar of http://phonehousepapendre...ons-apn-carrier-settings/ daar even verder, succes!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀