Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
De enige reden dat ik twijfel tussen deze en de Nexus 7, is de schermgrootte.

De Nexus 7 is een prachtig apparaat, krachtiger dan de tab 8.9 en draait op een schone versie van Jelly Bean. En dan vind ik het zo'n gemis dat het slechts een 7 inch scherm heeft. Ik heb meerdere tab 8.9's uitgeprobeerd en het draait als een wrak.

Maar toch, dat scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
Rezk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:58:

De Nexus 7 is een prachtig apparaat, krachtiger dan de tab 8.9 en draait op een schone versie van Jelly Bean. En dan vind ik het zo'n gemis dat het slechts een 7 inch scherm heeft. Ik heb meerdere tab 8.9's uitgeprobeerd en het draait als een wrak.

Maar toch, dat scherm...
Als een wrak? :?

Dat is voor 90% te wijten aan de software, onder andere Touchwiz icm Android 3.2. Dit is binnen enkele minuten te verhelpen door een goede custom HC, ICS of JB rom te installeren. De laatste twee hebben als voordeel dat het hardware acceleration ondersteunt. Je kan natuurlijk ook wachten op de officiële ICS rom van Samsung of een custom rom die deze als basis gebruikt, dit laatste doe ik zelf. Draai nu een custom HC rom.

[ Voor 9% gewijzigd door nMad op 21-08-2012 20:49 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Custom Rom en het is een heerlijk apparaat om mee te werken. Komt niet mee met de duurdere tablets natuurlijk maar prima ding verder. Voor mij zou 7" te klein zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Maar toch, dat scherm...
Gewoon de launcher vervangen door bijvoorbeeld de ADW launcher uit de market. Kost je niks, en is een wereld van verschil is vloeiendheid. Firefox erbij als je Android 3.2 wilt blijven gebruiken omdat je niet wilt rooten, en je hebt gelijk een goede browser.

Het enige waar die Tab 8.9 niet goed voor is te gebruiken is offline video kijken. Die Tegra 2 ondersteund geen high-profile en dus kan je eigenlijk geen 720p en 1080p MPEG4/mkv scene releases afspelen. :(

[ Voor 12% gewijzigd door tHe_BiNk op 21-08-2012 22:31 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 05-09 00:10
tHe_BiNk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:29:
[...]

Gewoon de launcher vervangen door bijvoorbeeld de ADW launcher uit de market. Kost je niks, en is een wereld van verschil is vloeiendheid. Firefox erbij als je Android 3.2 wilt blijven gebruiken omdat je niet wilt rooten, en je hebt gelijk een goede browser.

Het enige waar die Tab 8.9 niet goed voor is te gebruiken is offline video kijken. Die Tegra 2 ondersteund geen high-profile en dus kan je eigenlijk geen 720p en 1080p MPEG4/mkv scene releases afspelen. :(
Ja, dat laatste vind ik een groot probleem. Met zo'n perfect scherm qua grootte wil je toch wel graag 720p films op kijken, zeker omdat de resolutie dit ondersteunt.

Denk dat ik daarom ga voor een Nexus 7, of wacht op (hopelijk) een nieuwe tablet van deze grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik was eigenlijk aan het sparen voor de galaxy tab 2 10.* inch, maar toen kwam ik ineens de aanbieding van Dixons/Dynabyte/Mycom tegen op internet.. de Wifi versie voor 199,95 euro.

Ik heb eerder een 'goedkope' archos gehad van 140 euro, maar als ik daarop wou gaan internetten kon ik mijn laptop al lang en breed aangezet hebben en ook al op de pagina gekeken hebben, zo verschrikkelijk was het typen e.d. op die tablet! Na 2 weken heb ik dat apparaat ook een schop uit huis gegeven...

Zijn wat dit betreft de ervaringen goed ? Ik merk namelijk dat ik savonds heel vaak op de bank of aan tafel zit met de laptop, vandaar dat ik toen ook een tablet kocht, maar dat viel zo erg tegen... tot nu een half jaar later, mij weer van gedachten heeft veranderd en ik op het punt sta deze tablet op te halen bij de Dixons...

Doe ik hier volgens jullie goed aan ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
-Thunder- schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:28:
Ik was eigenlijk aan het sparen voor de galaxy tab 2 10.* inch, maar toen kwam ik ineens de aanbieding van Dixons/Dynabyte/Mycom tegen op internet.. de Wifi versie voor 199,95 euro.

Ik heb eerder een 'goedkope' archos gehad van 140 euro, maar als ik daarop wou gaan internetten kon ik mijn laptop al lang en breed aangezet hebben en ook al op de pagina gekeken hebben, zo verschrikkelijk was het typen e.d. op die tablet! Na 2 weken heb ik dat apparaat ook een schop uit huis gegeven...

Zijn wat dit betreft de ervaringen goed ? Ik merk namelijk dat ik savonds heel vaak op de bank of aan tafel zit met de laptop, vandaar dat ik toen ook een tablet kocht, maar dat viel zo erg tegen... tot nu een half jaar later, mij weer van gedachten heeft veranderd en ik op het punt sta deze tablet op te halen bij de Dixons...

Doe ik hier volgens jullie goed aan ?
Ik heb zelf Swifkey X tablet op mijn tab 8.9 geïnstalleerd. Zou niet meer anders willen, typt echt fantastisch met erg goede correcties en voorspellingen. Geld dubbel en dwars waard :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kortom, de 'normale' dingen kan met deze tablet gedaan worden ? Heerlijk internetten, eventueel een torrentje ( Dat las ik ergens dat dat tegenwoordig ook kan ? ), misschien af en toe een spelletje doen...

Ps : Misschien heb ik er gigantisch over heen gelezen.. ik heb hier nog een nieuwe 8gb micro sd kaartje liggen, kan deze er in ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vanmorgen ook eentje bij de Dixons gehaald. Voor die prijs kon ik hem gewoon niet laten liggen. Ze hadden er nog maar eentje liggen, is volgens mij bij de meeste filialen zo. Dus als je er eentje wilt zou ik zeker niet te lang twijfelen.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
-Thunder- schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:45:
Kortom, de 'normale' dingen kan met deze tablet gedaan worden ? Heerlijk internetten, eventueel een torrentje ( Dat las ik ergens dat dat tegenwoordig ook kan ? ), misschien af en toe een spelletje doen...
Web browsen en mail lezen gaat prima, maar lange teksten typen gaat eigenlijk nooit echt lekker op een tablet, daarvoor is een echt toestenbord natuurlijk beter.
Ps : Misschien heb ik er gigantisch over heen gelezen.. ik heb hier nog een nieuwe 8gb micro sd kaartje liggen, kan deze er in ?
Er zit geen card reader in. Wel zijn er op bijv. ebay card readers te koop (deze bijvoorbeeld) die je op het apparaat kunt aansluiten.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
-Thunder- schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:28:
Ik heb voor m'n Tab 8.9 ook een Archos gehad (zo'n 10" ding wat je met je nagel moet bedienen), en elke webpagina laden kostte daar een halve minuut. Niet te doen dus. De Tab is een enorme verbetering, maar elke klik duurt nog steeds seconden.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Klinkt allemaal positief hier :) Grappig vind ik wel dat mensen ze op marktplaats voor meer dan de nieuwprijs heeft staan ( en ook geboden word )... dus als het niet bevalt kom ik er vast makkelijk vanaf :-) Straks even kijken waar ik hem kan krijgen... wat niet al te ver van me vandaan is... misschien dat ik iets kan combineren vandaag onderweg :)

Blij Met Wilco

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Maar toch, dat scherm...
Ik heb zelf de 8.9 en als ik nu voor de keuze gesteld zou worden zou ik het ook niet weten. Het 8.9 scherm is echt ideaal en zou dat niet graag voor een 7" willen inwisselen. Maar de Tegra 2 chip is zo gehandicapt... :'(

720p video's gaat moeizaam, op grote websites scrollen gaat stotterend en flash content loopt ook niet echt vloeiend. Dit alles in vergelijking met mijn Galaxy S2. En ik draai de Tab op CM9 met ICS dus. Hoe het met Jelly Bean is weet ik niet maar verwacht niet heel veel beter gezien de hardware beperking.

(CM9 is overigens wel vele malen beter dan de stock HC rom dus je zou dat ook even moeten testen om te kijken of de performance dan wel acceptabel is voor je.)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Polster schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:43:
Hoe het met Jelly Bean is weet ik niet maar verwacht niet heel veel beter gezien de hardware beperking.
Scrollen op sites gaat met JB erg okay imho. Minimaal even smooth als op de SGS2.

Nickname does not reflect reality

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48

HaTe

haat niet

Opera Mobile ownt wel keihard qua snelheid met scrollen en zoomen. Probeer die eens, bij het uitzoomen komen er niet eens blokjes op lege stukken!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Brad Pitt
HaTe schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:57:
Opera Mobile ownt wel keihard qua snelheid met scrollen en zoomen. Probeer die eens, bij het uitzoomen komen er niet eens blokjes op lege stukken!
Opera doet dat ook prima ja. Draai die al jaren (vanaf eerste Android telefoon) maar dan voornamelijk omdat je er "alles" mee kunt downloaden. Gaat goed waar de meeste andere browsers een download mislukt melding geven.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb hem vanmorgen bij de Dixons opgehaald in Harderwijk .. .was klein ritje maar ik had het er zeker voor over! Wat een geweldig apparaat zeg!! En dat voor 200 euro! Wonderbaarlijk! :D

Blij Met Wilco

• Stamgastje
Polster schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:43:
(CM9 is overigens wel vele malen beter dan de stock HC rom dus je zou dat ook even moeten testen om te kijken of de performance dan wel acceptabel is voor je.)
Of zelfs meteen naar CM10 beta (Jelly Bean). Stock is inderdaad (te) traag, daarmee haal je niet uit het tablet wat erin zit.

• Stamgastje
(dubbelpost, er ging iets mis bij het posten -- deze post mag weg, modjes)

[ Voor 120% gewijzigd door Stamgastje op 23-08-2012 20:40 ]

Verwijderd

Ik heb hem net een dag. Vandaag hele dag mee lopen spelen. Maar ik vind het met de traagheid reuze meevallen. Alleen 720p MKV bestanden spelen dus niet vloeiend af, met geen enkele speler :(

Maar de accuuduur overtreft dan wel weer mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ondertussen een tijdje zitten zoeken.. maar ik las dat Android 4.* in augustus voor deze tablet uit zou komen, maar ik zag nog ergens een officiële update staan, kan het kloppen dat hij nog uit moet komen ? Dan heb ik het over de officiële rom die beschikbaar gesteld is/word door Samsung.

Ps: Wat zijn de consequenties als ik een niet officiële pak ? En welke raden jullie dan aan ? Ik vind de tablet nu al heel snel maar als ik het zo hoor word hij dan nog een behoorlijk stuk sneller....

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het zijn enkel de drivers voor voornamelijk de camera waar het om draait. De custom roms zijn verder bijna perfect. Samsung's stock rom zal toch weer een hoop onzin bevatten. Die rombakkers hebben enkel die belangrijke ingrediënten nodig ;)

Zou deze maand zover moeten zijn, maar heb er een hard hoofd in. Zou zo maar uitgesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ah oké, weet wachten nog wel eventjes af dan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Vandaag eentje bij Dixons Sittard opgepikt.
Heel mooi apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinceXEvil
  • Laatst online: 02-07 11:04
Goedemiddag,

Ik heb net geprobeerd de nightly build te installeren. Alleen toen de ROM manager vroeg welke Tab ik had, heb ik uiteindelijk gekozen voor de 10.1. Kon namelijk geen optie vinden om handmatig aan te geven dat het om de 8.9 ging.

Ik had de CWWM recovery van 5.0.0.5 lopen (denk ik, minimaal de 5 serie.) alleen omdat de Nightly build totaal geen ondersteuning heeft voor Google Play and Apps, wou ik een ander ROM proberen. Helaas is bij het updaten mijn recovery optie helemaal verdwenen. Ik wil hem dan ook met Odin eerst fixen. (Bij het booten zie ik de Samsung 8.9 logo en dan niets meer, als ik een tijdje wacht en de power indruk krijg ik de logo weer. Ik denk dat hij kapoet is (de rom))

Ik heb geen Windows machine op dit moment en probeer het dan ook via de MAC op te lossen. Ik kom dan bij een Heimlich programma uit. Alleen is de site offline. Kunnen jullie mij verder helpen? Ik wil graag ICS of anders JB draaien op mijn 8.9 tab. Ben de oude interface zat en de SGS2 draait zo soepel op ICS dat ik die graag op mn tab wil hebben. Het liefst een CR die nog leuke extras biedt.

Maak veel aannames hier, maar ze lijken me wel correct. Thanks mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gisteren er achter gekomen dat je via bleutooth verbinding kunt maken met je telefoon om zodoende 3g internet te hebben op je tablet ( Mijn telefoon is een SE Xperia Neo V ), toen ik daar achterkwam heb ik er nu helemaal geen spijt meer van, van de aanschaf, ik twijfelde namelijk nog om toch de 10.1 3g versie te pakken ( Een stuk duurder, vandaar ook de twijfel ;) ) maar gezien dit ook lukt ben ik tot zo ver een zéér tevreden gebruiker.

Maar om even terug te komen op mijn vraag over Android 4.* rom. Is het legaal ? Kortom, stel nou dat er iets mis gaat, hoe zit het dan met garantie ? Ik heb namelijk nog nooit een telefoon of tablet geroot en heb daar dus 0,0 ervaringen mee, of raden jullie het dan gelijk alweer af ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:58
-Thunder- schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:28:
Gisteren er achter gekomen dat je via bleutooth verbinding kunt maken met je telefoon om zodoende 3g internet te hebben op je tablet ( Mijn telefoon is een SE Xperia Neo V ), toen ik daar achterkwam heb ik er nu helemaal geen spijt meer van, van de aanschaf, ik twijfelde namelijk nog om toch de 10.1 3g versie te pakken ( Een stuk duurder, vandaar ook de twijfel ;) ) maar gezien dit ook lukt ben ik tot zo ver een zéér tevreden gebruiker.

Maar om even terug te komen op mijn vraag over Android 4.* rom. Is het legaal ? Kortom, stel nou dat er iets mis gaat, hoe zit het dan met garantie ? Ik heb namelijk nog nooit een telefoon of tablet geroot en heb daar dus 0,0 ervaringen mee, of raden jullie het dan gelijk alweer af ?
Ik draai al maanden gewoon stock op mijn 8.9 en ben ook niet van plan om te gaan rooten in zo'n open systeem. Ieder zijn heug en reden om het wel te doen, maar het voelt bij mij alsof je de deur wagenwijd openzet voor alles en nog wat. Wat jij extra met je tablet kan kan iemand anders dan ook. Ik wacht lekker tot Samsung met de officiele release komt. Het is niet alsof mijn tablet niet te gebruiken is zonder de update.
Er is mij teveel malware en trojans voor Android om mijn tablets lekker ongestoord te rooten. Ik speel wel op safe en hu het op stock roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Poops_McGhee schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:23:
[...]

Ik draai al maanden gewoon stock op mijn 8.9 en ben ook niet van plan om te gaan rooten in zo'n open systeem. Ieder zijn heug en reden om het wel te doen, maar het voelt bij mij alsof je de deur wagenwijd openzet voor alles en nog wat. Wat jij extra met je tablet kan kan iemand anders dan ook. Ik wacht lekker tot Samsung met de officiele release komt. Het is niet alsof mijn tablet niet te gebruiken is zonder de update.
Er is mij teveel malware en trojans voor Android om mijn tablets lekker ongestoord te rooten. Ik speel wel op safe en hu het op stock roms.
Andere ROM kan ook zonder root, dit maakt je argumenten dus compleet overbodig.
Stock ROM kan je terugzetten zonder dat Samsung dit kan zien.

Malware en trojans op Android? Nooit wat van gemerkt eigenlijk.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
master_viper schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:48:
[...]
8)7 Dat lijkt me ook de bedoeling van die software :9

Ik draai antivirus en LBE privacy guard. Voel me wel veilig daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Freakster86 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:32:
[...]

8)7 Dat lijkt me ook de bedoeling van die software :9

Ik draai antivirus en LBE privacy guard. Voel me wel veilig daar mee.
Bedoelde meer in de trend van, zoveel lees ik er niet over. Het komt niet over op mij alsof een anti-virus prog of ed echt nodig is.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend aangeschaft, mijn eerste tablet. Heerlijk, ideaal formaat.
Alleen honeycomb wat sloom. Maar ben nu niet beter gewend.

Heeft iemand klachten over de laatste versie CM10 08_08 jelly beans?

Stappen om een custom rom te plaatsen is wel aantrekkelijk makkelijk.
Ik wacht nog even op de officiële release of ics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Ik heb de versie van 4 augustus geinstalleerd en die werkt perfect. Ik heb dan ook geen reden gehad om naar de versie van 8 augustus over te stappen. Kortom, die ROM is vrij stabiel en ook de versie van 8 augustus zal denk ik zonder problemen werken.

Zelf zal ik pas weer een nieuwe versie installeren zodra de ICS kernel beschikbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door Stamgastje op 27-08-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Hij is nu 199 euro bij Dixons volgens de pricewatch

Doe ik een miskoop als ik deze nu koop ipv maandag de Nexus 7 halen?

[ Voor 41% gewijzigd door Rezje op 28-08-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xgnoom
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-01-2021
Rezje schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:25:

Ik heb hem nu een paar dagen, ook van de Dixons voor 199 euro. (Het Wifi-only model is overigens bijna uitverkocht bij Dixons zag ik, het 3G model hebben ze nog wel).

Ik had eerst naar 7 inch modellen gekeken, maar heb uiteindelijk toch voor een iets groter scherm gekozen, waar ik nu zeker geen spijt van heb.

Het scherm vind ik erg mooi, met de brightness op max spatten de kleuren van het scherm af. Door de resolutie van 1280x800 worden fotos haarscherp weergegeven.
Om ebooks in portrait-mode te lezen is het 8.9 formaat erg geschikt, terwijl de tablet toch handzaam en draagbaar is. PDFs in portraitmode zijn aan de kleine kant, hangt ook van de lettergrootte van de PDF zelf. Maar ook kleine letters blijven dan leesbaar op dit scherm.

Internetten (met Opera Mobile) gaat niet heel snel, langzamer dan ik gewend ben op mijn PC, maar om even mijn mail, facebook en het nieuws te bekijken is het goed te doen.

Kortom, ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
xgnoom schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:59:
Internetten (met Opera Mobile) gaat niet heel snel, langzamer dan ik gewend ben op mijn PC, maar om even mijn mail, facebook en het nieuws te bekijken is het goed te doen.
Met een JB Rom gaat ook het internetten razendsnel en supersmooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Rezje schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:25:

Het is zoals gezegd inderdaad een keuze tussen 7 inch en de 8.9. Voor mij is 8.9 het perfecte formaat, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Functioneel werkt de tab voor mij prima met browsen, boeken lezen, video kijken, remote desktop, etc. Geen last van traagheid, misschien als je zware grafische spellen wilt gaan doen, maar dat is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Is er ergens een how to hoe je er.een andere rom.opzet ? En wat is het nou cm10 of die ene van jb

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
he3763 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:09:
[...]

Het is zoals gezegd inderdaad een keuze tussen 7 inch en de 8.9. Voor mij is 8.9 het perfecte formaat, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Functioneel werkt de tab voor mij prima met browsen, boeken lezen, video kijken, remote desktop, etc. Geen last van traagheid, misschien als je zware grafische spellen wilt gaan doen, maar dat is niet mijn ding.
Ja ik ga er ook geen games opspelen. Alleen krijg je voor de Nexus natuurlijk wel nieuwe hardware. Die wat langer meegaat dan de hardware in de Samsung. En eigenlijk zou ik wel een filmpje willen kijken op de Samsung, ik begreep dat hij moeite heeft met HD films? De Nexus daarentegen heeft geen uitbreidingsmogelijkheden, en 16gb is weer zo beperkt.

Ze maken het wel moeilijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rezje schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:44:
De Nexus daarentegen heeft geen uitbreidingsmogelijkheden, en 16gb is weer zo beperkt.
In welk opzicht is de Tab dan beter m.b.t. deze aspecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xgnoom
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:00:
[...]

Met een JB Rom gaat ook het internetten razendsnel en supersmooth :)
Ik heb me ingelezen hoe dit moet, maar ik wacht denk ik toch op een officiele update (als dat niet te lang duurt tenminste :X). Met 3.2 heb ik in principe wat ik wil, dus op dit moment ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
xgnoom schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Ik heb me ingelezen hoe dit moet, maar ik wacht denk ik toch op een officiele update (als dat niet te lang duurt tenminste :X).
Heb nog nooit een Android device gehad waarmee rooten/CWM installeren/custom Rom er op zetten zo gemakkelijk ging... Met Opera Mobile vier zips gedownload naar de root directory: root, CWM, Rom, gapps.

In de stock recovery: flash root.zip <reboot>
In de stock recovery: flash CWM recovery <reboot>
In de CWM recovery: flash custom Rom
In de CWM recovery: flash gapps <reboot>

Klaar. Geen PC nodig gehad, duurt kwartier. Echt waanzinnig :P
Met 3.2 heb ik in principe wat ik wil, dus op dit moment ben ik tevreden.
Sja, dan gewoon nog even wachten, is ook niks mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xgnoom
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:25:
[...]

Sja, dan gewoon nog even wachten, is ook niks mee natuurlijk.
Misschien hoef ik niet eens lang te wachten, ik kwam dit berichtje tegen:

"Today, Samsung updated the Galaxy Tab 8.9 WIFI to Android 4.0.4 in USA"

http://www.sammobile.com/...-to-android-4-0-4-in-usa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
master_viper schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:48:
[...]

Andere ROM kan ook zonder root, dit maakt je argumenten dus compleet overbodig.
Stock ROM kan je terugzetten zonder dat Samsung dit kan zien.

Mijn argument is mijn argument en daardoor dus niet overbodig. Overigens, ten opzichte van wat zouden mijn argumenten compleet overbodig zijn? Rooten en customroms? Ik denk niet dat ik mij in mijn keuze hoef te verdedigen. Dat jij je er niet in kan vinden is een ander verhaal, maar dat verandert mijn argument niet. Of Samsung hier wat van kan zien boeit me niet, is ook niet in mijn argumentatie naar voren gekomen. Ik wil er zelf in ieder geval niets van merken.
Overigens heb ik een antwoord gegeven op een vraag van een mede tweaker. Ik heb niets ter discussie gesteld.
Dat jij nog nooit wat hebt gemerkt van malware of trojans wil nog niet zeggen dat alles veilig en schoon is. Vaak zie je die zaken ook niet of laat verschijnen. Ga er maar vanuit dat je al te laat bent als je ze wel ziet. Ik wil ze ook niet zien, daarom speel ik op safe, voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jammer dat de update weer alleen voor bepaalde landen is. Je zou zeggen dat de WiFi versie vrij algemeen is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poops_McGhee schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:18:
[...]
Overigens heb ik een antwoord gegeven op een vraag van een mede tweaker. Ik heb niets ter discussie gesteld.
Hmmm, het was meer een "relaas" dan een echt "antwoord" imho. En ben het verder ook eens met diegene waar jij nu zo hevig op reageert. Op Android heb je, net als op een PC, niet echt last van virussen als je weet wat je doet. Als je blindelings gekraakte apps gaat installeren op een geroote telefoon en je leest niet even de permissies door voordat je op een knopje klikt, ja duh. Zo ernstig als het nu wordt voorgesteld is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je blindelings apps uit de market haalt zonder de permissions te lezen heb je meer kans op problemen dan met custom roms en root. Ik heb zelf gewoon een permission manager, firewall en anti virus op m'n tablet en telefoon. Gewoon, omdat het net even wat veiliger is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
xgnoom schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:48:
[...]

Misschien hoef ik niet eens lang te wachten, ik kwam dit berichtje tegen:

"Today, Samsung updated the Galaxy Tab 8.9 WIFI to Android 4.0.4 in USA"

http://www.sammobile.com/...-to-android-4-0-4-in-usa/
Bij mij is hij nu ook beschikbaar, is nu aan het downloaden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:27:
[...]

Hmmm, het was meer een "relaas" dan een echt "antwoord" imho. En ben het verder ook eens met diegene waar jij nu zo hevig op reageert. Op Android heb je, net als op een PC, niet echt last van virussen als je weet wat je doet. Als je blindelings gekraakte apps gaat installeren op een geroote telefoon en je leest niet even de permissies door voordat je op een knopje klikt, ja duh. Zo ernstig als het nu wordt voorgesteld is het niet.
Kan een mens ook gewoon met rust gelaten worden in zijn keus om NIET te rooten of custom roms te draaien? Ik weet heus wel wat ik doe en ik kijk ook echt de permissions wel door. Feit dat je geen custom roms draait wil nog niet zeggen dat je een noob bent op dit gebied. Ik snap niet eens waarom ik me zou moeten verdedigen in mijn mening hierover. Als jij wel custom roms wil draaien, dan laat ik jou daar toch mee met rust? Ik geef alleen aan waarom ik dat niet wil en wordt daarna gewezen op compleet overbodige reacties, omdat diegene het niet met mij eens is. Btw, ik denk niet dat iemand een Trojan of andere rottigheid in de permissions zal vermelden voor je. Maar, doe lekker raak zoals jij dat wilt, dan doe ik dat zoals ik dat wil. Moet kunnen toch? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poops_McGhee schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:01:
Kan een mens ook gewoon met rust gelaten worden in zijn keus om NIET te rooten of custom roms te draaien?
Waar heb jij het over man? Adem in, adem uit. Sjezus zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Brad Pitt schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:12:
[...]

Waar heb jij het over man? Adem in, adem uit. Sjezus zeg.
Iemand vraagt om wat visies op dit forum, niemand antwoord diegene, behalve ik en dan moet er wel commentaar op mijn mening worden gegeven? Als je het zoveel beter weet, antwoord die persoon dan zelf!
Inderdaad, sjeesus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poops_McGhee schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:32:
[...]
Iemand vraagt om wat visies op dit forum, niemand antwoord diegene, behalve ik en dan moet er wel commentaar op mijn mening worden gegeven? Als je het zoveel beter weet, antwoord die persoon dan zelf!
Inderdaad, sjeesus.
Ten eerste reageerde ik al helemaal niet op jouw "antwoord" (lees: relaas, want je beantwoordde helemaal niets) en ten tweede is dit een discussieforum en niet een "de mening van Poops is wet" thread.
Bevalt het je niet? TR, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39
Alleen nog verkrijgbaar in Rotterdam en Schagen, lekker dichtbij :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Brad Pitt schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:47:
[...]

Ten eerste reageerde ik al helemaal niet op jouw "antwoord" (lees: relaas, want je beantwoordde helemaal niets) en ten tweede is dit een discussieforum en niet een "de mening van Poops is wet" thread.
Bevalt het je niet? TR, klaar.
Ga eerst eens even het verschil tussen feiten en meningen nog eens goed bekijken. Dan snap je zaken misschien wat beter. Bevalt je dat niet? Volg je eigen raad dan op.

En nogmaals, geef de vraagsteller dan antwoord in plaats van de wijsneus uit te hangen op andermans reactie richting die vraagsteller. Dan draag je nog wat bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-08-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zullen we even uit elkaars haren blijven en het gewoon weer over de tablet hebben?

Kthnx!

Iemand al geprobeerd om de USA firmware op zijn galaxy tab te zetten? Ben benieuwd waarom sammobile zo bewust zegt dat je je moet houden aan je regio. Ik zie er zo het kwaad niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
he3763 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:53:
[...]

Bij mij is hij nu ook beschikbaar, is nu aan het downloaden :9
Heb je een US versie dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja ik heb de US versie er op staan (op een Nederlandse Tab), de CWM flashable versie die hier staat: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858251

Werkt goed :) De P7510 (geport, v2) firmware is hier 2x vastgelopen, hopelijk gebeurt dat met deze officiele versie niet.

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 29-08-2012 13:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zijn er nog signicante verschillen ten opzichte van Nederlandse versie's? Of is het alleen de lokale apps die toegevoegd worden door Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, volgens mij zijn het alleen enkele apps die verschillen per land. Bij de US versie krijg je alle Google Play meuk er bij die hier niet werkt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ik heb inderdaad een officiele US versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nederlandse tab geupdate naar ICS met Odin en de net uitgekomen US rom, en hij doet het nog wel maar als het scherm uitgaat en dan weer aan krijg ik alleen nog maar sneeuw te zien :'(

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg441/scaled.php?server=441&filename=bricked.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Dat schermprobleempje heb ik ook eerder gehad. Dit is op te lossen door een stock Honeycomb 3.2 rom (eventueel wachtwoord is 'samfirmware.com') erop te flashen. Let op, niet alle stock roms werkten bij mij, maar het was specifiek deze die werkte. Daarna weer de nieuwe ICS-rom erop flashen en alles zou het weer moeten doen.

Vooralsnog tevreden met de nieuwe rom, omdat het hele apparaat nu een stuk directer en 'snappy' aanvoelt. Vooral het browsen is een stuk fijner omdat touch input veel sneller resultaat geeft; pinch to zoom is nu ook een stuk verbeterd. Ook het feit dat je nu die screenshotknop kan weghalen is erg welkom.

Enig minpuntje is dat sommige 1080p-video's in de Youtube-app nu op specifieke momenten in een video frames overslaan. Het flash-alternatief op de mobiele website is nog veel trager, dus dat is geen alternatief. Tot nu toe heb ik een paar custom roms geprobeerd, maar steeds is alleen de standaard Honeycomb-rom in staat geweest om alles vloeiend af te spelen. Heeft iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Laatst online: 11:07
Voordat ik evt. ook de nieuwe ics rom erop ga werkt het dan ook goed als ik eerst mijn originele backup van HC die op de harde schijf van de 8.9 staat terug zet met CMR en dan de nieuwe ICS rom erop zet om dat schermprobleem te voorkomen?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
In mijn heen-en-weer-geflash tussen allerlei roms heb ik inderdaad ondervonden dat het schermprobleem afhankelijk is van de rom die je erop hebt staan voor het flashen.

De rom die er standaard op stond bij aankoop had het probleem echter ook; dit is wat ik allemaal gedaan heb:

- een paar custom roms (CM10 en een paar Jelly Bean-varianten) -> stock ics port: probleem.
- via de CWM recovery terug naar de stock honeycomb-rom (waar het probleem er niet was) -> stock ics: probleem
- een andere stock honeycomb-rom geprobeerd (die hierboven in de link) -> stock ics: succes

Het is dus een beetje proberen welke oplossing wel werkt; misschien dat het te maken heeft met hardwareverschillen tussen regio's/landen onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die hardwareverschillen zijn er niet voor zover ik weet, dat is het gekke. Eerder dus verschillende software.

* Hooglander1 wacht wegens de problemen nog even. Al zou ik wel erg graag een stock ICS willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainPanda schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:54:
Dat schermprobleempje heb ik ook eerder gehad. Dit is op te lossen door een stock Honeycomb 3.2 rom (eventueel wachtwoord is 'samfirmware.com') erop te flashen.
Thanks. Ik heb net de NL rom 3.2 van sammobile erop gezet. Moest daarna nog een factory reset doen via system recovery omdat hij anders in de boot animatie bleef hangen. Maar alles lijkt het nu weer te doen :*)

Voorlopig hou ik hem even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:16
he3763 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:53:
[...]

Ik heb inderdaad een officiele US versie
Ik heb ook de US versie.. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1483168
Maakt dat verder uit? Nee toch?! :p (qua garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Queros schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:25:
[...]

Ik heb ook de US versie.. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1483168
Maakt dat verder uit? Nee toch?! :p (qua garantie?)
Nee hoor, dat hele landengebeuren heeft inderdaad alleen te maken met welke applicaties er standaard opstaan.

Ben wel erg blij met de nieuwe versie. Ik was al erg tevreden, maar ik merk nu inderdaad dat alles toch wel supersnel werkt. Een duidelijke performance verbetering met scrollen en browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
ICS is nu aan het installeren..ben erg benieuwd!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Mijn ervaringen met CM10 (8-AUG) zijn matig positief. 3 nadelen:
1) kopiëren bestanden via wifi en usb heel langzaam (600 MB per uur).
2) Geen Adobe Flash in JB.
3) Wifi wordt regelmatig niet wakker, waardoor je de Tab met resetten.
4) Video zelfs SD speelt niet 100% vloeiend af.

/edit
Zit nu op de stock ICS US versie en nog geen enkel probleem (moet nog rooten). Behalve dat je Adobe Flash niet meer kunt installeren vanuit de market. Erg irritant. Moet nog even een .apk zoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door tHe_BiNk op 30-08-2012 20:34 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• freubelaarisbak
  • Laatst online: 15-07 19:26
Dat schermprobleempje heb ik ook eerder gehad. Dit is op te lossen door een stock Honeycomb 3.2 rom (eventueel wachtwoord is 'samfirmware.com') erop te flashen.
Flashen met CMR of odin? (ik zit met hetzelfde sneeuwprobleem)

• CaptainPanda
  • Niet online
Met Odin. Let er wel op dat je je bestanden (en root) verliest.

• freubelaarisbak
CaptainPanda schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:24:
Met Odin. Let er wel op dat je je bestanden (en root) verliest.
... dus het eerst met odin flashen van de stock honeycomb gevolgd door het odin flashen van de 4.04 stock hielp jou van het sneeuwprobleem af? Wel apart dat ik na het restoren van een backup naar dezelfde versie van HC 3.2 van het sneeuw probleem af ben onder die versie althans, maar als ik van daar uit de 4.04 pak (CMR versie), dan werkt het niet, en heb ik sneeuw. ?!?!

Verwijderd

Ik zit nu ook weer op ICS, dit keer zonder schermprobleem :)
  1. Eerst deze HC rom met Odin erop gezet
  2. Daarna voor de zekerheid een factory reset gedaan.
  3. En toen deze ICS rom met Odin erop gezet

• freubelaarisbak
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:55:
Zie ik goed dat dit andere files zijn dan wat eerder in deze thread is genoemd? Wellicht toch verstandiger om even te wachten op de EU/NL versie.

Verwijderd

Ik heb mijn tablet al inmiddels al 1week en heb er geen spijt van.

aanrader voor iedereen SwiftKey 3 tablet toetsenbord en dolphin als browser
echt lekker.

ideaal formaat. accuduur prima.

en dat voor 200, -
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 21:58 ]

• xgnoom
Met Juice Defender kun je de accuduur nog behoorlijk opschroeven!

Bij mij claimt JD rond de 2x zoveel.

Verwijderd

freubelaarisbak schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:12:
[...]

Zie ik goed dat dit andere files zijn dan wat eerder in deze thread is genoemd?
De bestanden hebben in ieder geval wel andere namen. In hoeverre ze inhoudelijk verschillen van de andere roms in deze thread, geen idee.
Wellicht toch verstandiger om even te wachten op de EU/NL versie.
Dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Het blijft toch een groot raadsel hoe lang het nog gaat duren voordat de Nederlandse ICS versie er is. Dagen, weken, maanden?

Bij mij werkt ICS nu in ieder geval perfect. Scherm, Camera, GPS, Wifi, alles doet het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
freubelaarisbak schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

... dus het eerst met odin flashen van de stock honeycomb gevolgd door het odin flashen van de 4.04 stock hielp jou van het sneeuwprobleem af? Wel apart dat ik na het restoren van een backup naar dezelfde versie van HC 3.2 van het sneeuw probleem af ben onder die versie althans, maar als ik van daar uit de 4.04 pak (CMR versie), dan werkt het niet, en heb ik sneeuw. ?!?!
Ja, dat is wat ik heb gedaan. Via CWM (vergelijkbaar met CMR) kwam de sneeuw terug, zelfs als ik een restore deed naar de stock HC die het voorheen niet had. Alleen met een flash via Odin van de specifieke HC-rom kwam ik er weer vanaf. Overigens heb ik toevallig ook de versie die GnomeO noemt (UELA3) geflasht via Odin, maar daarmee had ik ook het probleem. Op het xda-forum was er echter wel iemand die hiermee de sneeuw oploste.
Wat het helemaal gek maakt, is dat de stock versie die voor mij wel werkte (UEKJ5) een OTA-update kreeg naar UELA3 en het verder prima deed. 8)7
Het enige patroon wat ik er dus in kan ontdekken, is dat er beter met Odin kan worden geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ik heb eens mijn tab geroot..daarna toch terug gegaan naar stock..blijkt de UELA3 te zijn..en heb dus nu de UELA3 ICS stock dankzij de OTA update..

Hoe zit ik met garantie, aangezien ik mijn tab bij wehkamp heb gekocht en nu een US versie van ICS dus heb?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Queros schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:30:
Hoe zit ik met garantie, aangezien ik mijn tab bij wehkamp heb gekocht en nu een US versie van ICS dus heb?:P
Flash je toch de stock NL Rom als je dat nodig vindt/mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Of tegen die tijd de Stock ICS ROM ofzo? Dat kan dan ook wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Queros schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:49:
Of tegen die tijd de Stock ICS ROM ofzo? Dat kan dan ook wel toch?
Uiteraard :) Draai nu een absurd accuvriendelijke Tab10.1 port en wacht ook nog even op de NL-8.9-versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

Meller

Much to learn, you still have

Geen zin meer te wachten op Samsung met de ICS update. Zojuist met odin ICS erop gezet.

Damn wat baal ik dat ik dat niet eerder heb gedaan. >:) Zo simpel en draait vlot. :9

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Meller schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:38:
Geen zin meer te wachten op Samsung met de ICS update. Zojuist met odin ICS erop gezet.

Damn wat baal ik dat ik dat niet eerder heb gedaan. >:) Zo simpel en draait vlot. :9
Welke ICS? Ik heb mijn tab eigenlijk al sinds ik hem van Wehkamp heb nauwelijks gebruikt omdat het ding onwerkbaar traag is... Als dit niet helpt komt ie op de wc te liggen als e-reader ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Onwerkbaar traag? Verklaar je nader.... Ik draai nog gewoom 3.x en vind hem best vlotjes :-)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
-Thunder- schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:27:
Onwerkbaar traag? Verklaar je nader.... Ik draai nog gewoom 3.x en vind hem best vlotjes :-)
Nou als zelfs mijn vrouw, tech noob, tegen me zegt: "Pff wat is dit ding traag, geef me de iPad eens" dan weet ik wel hoe laat het is.

Laden van pagina's is langzaam in stock browser, nieuw venster openen ook bijvoorbeeld.
Typen voelt sluggish en vaak lastig om die cursor op de goede plek te krijgen.
Youtube werkt ontzettend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vreemd, van geen van die punten hebben wij last.. Dit bericht en mijn vorige bericht heb ik zelfs vanaf de tablet gepost.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Thunder- schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:09:
Vreemd, van geen van die punten hebben wij last.. Dit bericht en mijn vorige bericht heb ik zelfs vanaf de tablet gepost.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat je de 3.2 Rom al "snel" vindt maar dan vraag ik mij af wat je gaat vinden van ICS en JB. Die lopen wel zó vreselijk veel sneller en smoother :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het idee is om rustig af te wachten tot samsung officieel met de update uitkomt... Maar dat zou denk ik nu toch niet lang meer duren lijkt me? Gezien die volgens mij in augustus uit zou komen.... Ik zie in ieder geval bij instellingen nog geen update staan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Weet iemand of met ICS er weer gebeld kan worden op de 8.9 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57
spacer schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:38:
Gisteren AOKP milestone 6 erop gezet.
Direct ook maar de Nova launcher geïnstalleerd, kan ik tenminste het aantal homescreens aanpassen.
Standaard overclocken zit erin, draai de tab nu op 1200 Mhz, gaat prima zo :).
Mijn tabje (momenteel nog AOKP M5) is ook weer nodig aan een update toe :)

Nu zit ik te twijfelen tussen bovengenoemde M6, maar dan wel de slim versie klik of een wat nieuwere, JB, versie die hier staat.

Het voordeel van JB lijkt me in de eerste plaats de snelheid, maar gezien de 'wat oudere' hardware van de tab (iig grafisch, dus qua HWA niet zoals Tegra 3 apparaten) geeft dit momenteel mogelijk toch niet heel veel voordeel..
Het nadeel is dat deze JB versie zo 'nieuw' is dat hij wss vol met bugs zal zitten, en mogelijk nog lang niet optimaal draait qua snelheid.

Wie heeft de ervaring met 1 of 2 van deze ROMS :D

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SmiGueL schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:17:
Wie heeft de ervaring met 1 of 2 van deze ROMS :D
Beide Roms niet gedraaid maar een "build" van Safariking zou ik er persoonlijk niet gauw op zetten. YMMV...

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
AOKP M5 was een prettige ROM maar had een veel te hoge battery drain. Hoe het me M6 zit weet ik niet.

Je kan je imho het beste richten op de builds van Kallt_Kaffe (CM9 of CM10) en evt. de nieuwe AOKP builds.

Safariking ript alles uit andere builds, komt elke week wel weer met een andere ROM en is geen 'echte developer'. Ik krijg ook niet de indruk dat hij echt weet waar hij mee bezig is.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57
Polster schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:21:
AOKP M5 was een prettige ROM maar had een veel te hoge battery drain. Hoe het me M6 zit weet ik niet.
Wat is hoog? ik vond dat ik er best lang mee deed, 2 week lang 24/7 op wifi verbonden (en dus alle push FB/mail binnen krijgen) was heel normaal :) De max. screen-on tijd was ook echt prima. Een paar keer beter dan m'n phone die hooguit 4 uur haalt.

De reden voor deze JB ROM was simpelweg omdat deze AOKP M5 me prima beviel, en dan kom je volgens deze lijst al vrij snel uit bij safariking's thread, simpelweg omdat er niet veel andere JB ROM's zijn gebaseerd op een AOKP of AOSP versie.. ;)

Ik ga er maar vanuit dat de door AOKP afgeleverde files gewoon goed zijn, en dacht dat safariking dan min of meer het doorgeefluik is van de te flashen .zip, met eventueel wat kleine changes.
Dat dit door een 16 jarige prutser gedaan werd was mij even ontgaan.. (*no offence, maar die indruk krijg ik nu)

Ik zal nog even verder zoeken, maar denk dat ik het eerst bij AOKP M6 hou, en over een tijdje over ga naar JB als de testversies wat verbeterd zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 06-09-2012 12:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat schermprobleempje heb ik ook eerder gehad. Dit is op te lossen door een stock Honeycomb 3.2 rom (eventueel wachtwoord is 'samfirmware.com') erop te flashen. Let op, niet alle stock roms werkten bij mij, maar het was specifiek deze die werkte. Daarna weer de nieuwe ICS-rom erop flashen en alles zou het weer moeten doen.
Deze geprobeerd, gaf helaas alsnog het schermprobleem.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:55:
Nu deze maar even proberen, al update ik liever met de ICS rom die op XDA staat. De CWM-flashable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Aaaargghh hoe lang gaat het nu nog duren totdat Samsung een officiële ICS rom uitbrengt voor de 8.9? :|

Ik wil graag een custom rom (zonder touchwiz, sneller, etc) op basis van de officiële gaan draaien..

Heb nu al een paar maanden de Overcome HC 3.2 rin erop draaien en het moet toch echt wel vlotter kunnen draaien dan dat het nu doet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Die is er al een tijd, een amerikaanse versie. Draait super :)
Lees de laatste pagina's maar even door, moet ergens een linkje staan.

Of zoek het zelf even op op samfirmware.com

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 07-09-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
HaTe schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:42:
Die is er al een tijd, een amerikaanse versie. Draait super :)
Lees de laatste pagina's maar even door, moet ergens een linkje staan.

Of zoek het zelf even op op samfirmware.com
Heb je dan wel de mogelijkheid om de Nederlandse taal in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
nMad schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:54:
[...]

Heb je dan wel de mogelijkheid om de Nederlandse taal in te stellen?
Ja dat is er :)
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste