Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
10 procent voor een uurtje surfen is 10 uur he? Dat vind ik erg netjes hoor. De galaxy tabs hebben overigens een aardige batterylife tegenover de meeste concurrenten.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

Zojuist een systemupdate gekregen voor de tab.
Vervolgens crasht hij na de melding dat update gelukt is, hij blijft crashen en tab werkt niet meer.
Alles wat je aanklikt crasht direct... iemand anders zelfde probleem ?

(stond geen custom rom op)

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

EmJeej schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:47:
Zojuist een systemupdate gekregen voor de tab.
Vervolgens crasht hij na de melding dat update gelukt is, hij blijft crashen en tab werkt niet meer.
Alles wat je aanklikt crasht direct... iemand anders zelfde probleem ?

(stond geen custom rom op)
Zet de Tab geheel uit en weer aan. Als dat het probleem niet oplost moet je de Tab in download mode zetten en via de PC met Kies een nieuwe ROM flashen.
RMG888 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:44:
Enigste nadeel wat ik me kan bedenken is de accuduur. 10% voor een uurtje surfen haal ik net. Wat zijn jullie ervaringen?
Dan kan je in totaal 10 uur surfen, lijkt mij erg netjes.

[ Voor 22% gewijzigd door tHe_BiNk op 14-12-2011 09:40 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van deze tab. Gelijk ge-root en Overcome ROM op geinstalleerd en werkt super nu _/-\o_. Nu vroeg ik me af of er al wat goede covers op de markt zijn voor deze tablet? Ik ga volgende week op vakantie en ik zou graag wat bescherming willen hebben tegen krassen e.d. Ik vind er een paar op Ebay maar die zien er persoonlijk nogal cheap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:35:
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van deze tab. Gelijk ge-root en Overcome ROM op geinstalleerd en werkt super nu _/-\o_. Nu vroeg ik me af of er al wat goede covers op de markt zijn voor deze tablet? Ik ga volgende week op vakantie en ik zou graag wat bescherming willen hebben tegen krassen e.d. Ik vind er een paar op Ebay maar die zien er persoonlijk nogal cheap uit.
Ik heb een keer mijn HTC desire hd proberen te rooten maar heb er traumas aan overgehouden :F |:( 8)7 Ik wil niet weer hetzelfde meemaken. Waar kan ik een uitleg/boek "rooten van galaxy tab 8.9 wifi for dummies :? " vinden?
Alvast bedankt!

Groet,
Cuneyt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:27
Rooten is supereasy. Bestandje van xda downloaden en op een makkelijk vindbare plek zetten (bijvoorbeeld de hoofdmap van je tablet), reboot naar recovery en installeer het .zip bestandje. Klaar. :D

edit: en daarna superuser van de market installeren zodat apps root toegang kunnen krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door JoeB2C op 21-12-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeB2C schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:38:
Rooten is supereasy. Bestandje van xda downloaden en op een makkelijk vindbare plek zetten (bijvoorbeeld de hoofdmap van je tablet), reboot naar recovery en installeer het .zip bestandje. Klaar. :D

edit: en daarna superuser van de market installeren zodat apps root toegang kunnen krijgen.
Haha, als jij het zo vertelt lijkt het idd easy. Maar waar vind ik die "xda" bestand? "Reboor naar recovery" is iets wat ik kan kiezen als ik die "xda" open?

Weet jij ook waar ik die Overcome ROM kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:27
Ikzelf gebruik geen overcome rom, de standaard 3.2 voldoet wat mij betreft prima (maar dan met root), dus wat betreft die rom kan ik je niet helpen.

Het rooten kan via deze handleiding:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287205

Als je het bestandje met je galaxy tab download hoef je de eerste twee stappen niet te doen: gewoon het bestandje in een makkelijk vindbare plek stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:44:
[...]

Haha, als jij het zo vertelt lijkt het idd easy. Maar waar vind ik die "xda" bestand? "Reboor naar recovery" is iets wat ik kan kiezen als ik die "xda" open?

Weet jij ook waar ik die Overcome ROM kan vinden?
http://www.google.nl/sear...galaxy+tab+8.9+root+guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:02:
[...]

Hiermee moet het lukken! Thnx!!! _/-\o_
Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik zit dit topic te lezen, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is met zo'n Android tablet om twee browsrvensters naast elkaar te hebben. Zou iemand dat voor mij kunnen testen?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Dothan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:28:
Ik zit dit topic te lezen, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is met zo'n Android tablet om twee browsrvensters naast elkaar te hebben. Zou iemand dat voor mij kunnen testen?
Je hebt dit soort add-ons voor zowel Firefox als Chrome op de desktop, dus het zou mogelijk moeten zijn op een tablet. Maar met een resolutie van 1280x800, lijkt het mij niet echt handig. Kijk even welke add-ons er beschikbaar zijn voor mobile Firefox, zou ik zeggen. Dit is niet een specifiek Tab 8.9 issue/vraag, maar general Android.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Zijn er al mensen hier aan de slag gegaan met de ICS build? Hoe bevalt het? Stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?

Deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1404127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

botoo

💀 too old to die young

Nadat mijn GT-P7310 (WiFi) zich ongelukkig aan het zoeken was naar een gps signaal buiten tijdens een navigatie poging heb ik de supportlijn maar eens gebeld om na te vragen hoe dat nu zit met gps.

De GT-P7310 heeft dus geen gps module aan boord, locatiebepaling gaat via een internetverbinding, het aanwezige navigatiesysteem is dus volstrekt onzinnig en de 'Use GPS sattelites' optie in settings/Location and Security volledig onjuist.

Nutteloze applicatie dus dat Navigation en waardeloos van Samsung om dat een optie in te bouwen om gps satellieten te gebruiken als er geen gps module inzit die daar gebruik van kan maken. De vriendelijke juffrouw van de (eerste lijns?) support zou eea terugkoppelen.

Serieuze tegenvaller wmb :/

De 3G versie van de 8.9 zou ook geen gps aan boord hebben maar via de 3G verbinding de locatiebepaling te doen.

Verder bevalt de 8.9 me prima, ik speel er nu een paar dagen mee en de handzaamheid en het hogere schermresolutie steekt met kop en schouders boven mijn iPad uit. Accuduur is geweldig. Meegeleverde apps zijn wel een beetje over-the-top (om het maar niet meteen nutteloos of vervuiling te noemen).

Vooralsnog laat ik 'm vanille, ik wil graag zien wat de 8.9 kan zonder te rooten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
botoo schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:05:
Nadat mijn GT-P7310 (WiFi) zich ongelukkig aan het zoeken was naar een gps signaal buiten tijdens een navigatie poging heb ik de supportlijn maar eens gebeld om na te vragen hoe dat nu zit met gps.

De GT-P7310 heeft dus geen gps module aan boord, locatiebepaling gaat via een internetverbinding, het aanwezige navigatiesysteem is dus volstrekt onzinnig en de 'Use GPS sattelites' optie in settings/Location and Security volledig onjuist.

Nutteloze applicatie dus dat Navigation en waardeloos van Samsung om dat een optie in te bouwen om gps satellieten te gebruiken als er geen gps module inzit die daar gebruik van kan maken. De vriendelijke juffrouw van de (eerste lijns?) support zou eea terugkoppelen.

Serieuze tegenvaller wmb :/

De 3G versie van de 8.9 zou ook geen gps aan boord hebben maar via de 3G verbinding de locatiebepaling te doen.

Verder bevalt de 8.9 me prima, ik speel er nu een paar dagen mee en de handzaamheid en het hogere schermresolutie steekt met kop en schouders boven mijn iPad uit. Accuduur is geweldig. Meegeleverde apps zijn wel een beetje over-the-top (om het maar niet meteen nutteloos of vervuiling te noemen).

Vooralsnog laat ik 'm vanille, ik wil graag zien wat de 8.9 kan zonder te rooten.
Ik heb sinds 2 weken ook de Galaxy Tab 8.9 en dat is niet waar, ik heb hem al in de auto laten navigeren en dat ging heel nauwkeurig, de internet verbinding kwam toen van een mobiel hotspot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een mobiele hotspot is geen gps op basis van satellieten en zonder internetverbinding kan je dus niet navigeren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
botoo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:21:
Een mobiele hotspot is geen gps op basis van satellieten en zonder internetverbinding kan je dus niet navigeren.
De mobiele hotspot was enkel omdat google maps tijdens het rijden data wil downloaden, er zit gewoon GPS in. In de gebieden die gecached zijn in google maps kan ik ook gewoon zonder wifi of 3g navigeren, net geprobeert en als ik door de straat loop met wifi uitgeschakeld (ik heb geen 3G) ziet hij nog steeds op de paar meter nauwkeurig waar ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hebben we beide dezelfde? De GT-P7310? Indien ja: dan moet ik toch eens teruggaan naar Samsung en om iemand vragen die wel weet waar ze over praat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
botoo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:04:
Hebben we beide dezelfde? De GT-P7310? Indien ja: dan moet ik toch eens teruggaan naar Samsung en om iemand vragen die wel weet waar ze over praat.
Ja de GT-P7310, de variant zonder 3G dus. Download de app "gps test", daarmee kan je precies de verbinding per sateliet zien e.d. (wel even voor het raam staan of buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Heeft iemand ervaring met een tablet uit de VS te verkrijgen?

Een collega gaat namelijk binnenkort richting de VS en ik las dat dit tablet veel goedkoper daar was.
Zag op de website van bestbuy dat hij daar zo'n 400 dollar (311 euro) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

App GPS test gedaan en er is idd wel degelijk een GPS module aanwezig. Het probleem zit in de ingebouwde navigatie app, dat is weliswaar gratis maar het werkt dus niet zoals het zou moeten :/
Google maps geeft wel netjes aan waar je bent en waar je gaat :)

Wel jammer dat juffrouw betaalde support niet weet waar ze over praat :N

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb net een nieuwe galaxy tab en nu valt me iets raars op. Als ik het toestel extreem schuin hou en zeg maar aan de bovenzijde van het scherm onder de zwarte rand kijk zie ik een witte streep (licht).
Dit lijkt op het einde van het scherm.
Hebben al de tabs dit ???

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee, de mijne niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:42:
Hallo, heb net een nieuwe galaxy tab en nu valt me iets raars op. Als ik het toestel extreem schuin hou en zeg maar aan de bovenzijde van het scherm onder de zwarte rand kijk zie ik een witte streep (licht).
Dit lijkt op het einde van het scherm.
Hebben al de tabs dit ???

cor
Zie ook niks bijzonders hier, maar heb je er dan last van?
Neem aan dat je niet onder extreme hoeken kijkt, lijkt me niet prettig iig?
Als je het verder niet ziet, en je er ook geen last van hebt zou ik me er niet druk om maken hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelle
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik vroeg me af of de Samsung Galaxy tab 8.9 nu wel of niet over een micro sd kaart slot beschikt.

Hoe zit het trouwens met de kras bestendigheid van het scherm?
Word er gebruik gemaakt van Gorilla glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Yelle schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:01:
Ik vroeg me af of de Samsung Galaxy tab 8.9 nu wel of niet over een micro sd kaart slot beschikt.

Hoe zit het trouwens met de kras bestendigheid van het scherm?
Word er gebruik gemaakt van Gorilla glas?
Er zit geen SD slot in, en ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat er Gorilla glas het lijkt in ieder geval heel erg op het glas in mijn HTC Desire (wat gorilla glas is). Volgens mij zit er ook een soort coating op want vingers veeg je er zo af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelle
Waarom staat er dan op Pricewatch bij de "Samsung Galaxy Tab 8,9 16GB zwart Wit":

Extern geheugen Secure Digital Micro, Secure Digital Micro High Capacity bij Specificaties en afbeeldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Yelle schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:08:
Waarom staat er dan op Pricewatch bij de "Samsung Galaxy Tab 8,9 16GB zwart Wit":

Extern geheugen Secure Digital Micro, Secure Digital Micro High Capacity bij Specificaties en afbeeldingen...
Omdat dit fout stond op de originele pagina van Samsung, en de specs worden overgenomen van de fabrikant.
Is ook al eerdere berichtgeving over geweest, maar ik kan je dus verzekeren dat hij er NIET over beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelle
Ok, enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben benieuwd wanneer Samsung eens met een ICS update komt. Ik baal want mijn Tab 8.9 bevalt me eigenlijk niet zo heel erg. Het systeem werkt niet zo vloeiend en snel als een iPad en de browser crasht zo nu en dan. Natuurlijk net weer als mijn moeder het ging oppakt (een echte digibeet). Helemaal trots dat ze telegraaf.nl had geopend maar in paniek omdat er 'iets onverwachts gestopt was' 8)7 Die is weer voor 10 jaar genezen wat computers en internet betreft.

Heb begrepen dat ICS een stuk vloeiender aan zou moeten voelen :)

Verder baal ik dat de accessoires voor dit apparaat zo slecht verkrijgbaar zijn. Ik wil een 'Galaxy Tab Connection Kit' om USB sticks/harde schijven (schijnt niet altijd goed te werken met schijven, maar goed) en SD kaarten aan te koppelen. Ik dacht zo'n kit wel even snel te scoren ergens hier in Nederland omdat ik naar Oostenrijk ging maar helaas, nergens te krijgen. In Oostenrijk ook tientallen winkels geprobeerd maar nergens wordt het verkocht. Erg slecht, want ik heb meerdere keren te horen gekregen dat Samsung gewoon de accessoires niet/slecht levert. De vraag ernaar zou wel 'hoog' zijn. Apple heeft dit veel beter voor elkaar.

Vind verder wel een aantal dingen positief hoor ;)

- Vind het scherm erg mooi, mooier dan een iPad
- Formaat is beter dan een iPad
- Volgens mij lichter dan een iPad..

edit: baal ook dat er niet gewoon een ICS app van facebook is...
edit: ^^ bedoel eigenlijk gewoon honeycomb ipv ICS.. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 22-01-2012 13:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Ik heb die connection kit vorige week bij bol.com besteld en had hem binnen een dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:04:
Ik ben benieuwd wanneer Samsung eens met een ICS update komt. Ik baal want mijn Tab 8.9 bevalt me eigenlijk niet zo heel erg. Het systeem werkt niet zo vloeiend en snel als een iPad en de browser crasht zo nu en dan. Natuurlijk net weer als mijn moeder het ging oppakt (een echte digibeet). Helemaal trots dat ze telegraaf.nl had geopend maar in paniek omdat er 'iets onverwachts gestopt was' 8)7 Die is weer voor 10 jaar genezen wat computers en internet betreft.

Heb begrepen dat ICS een stuk vloeiender aan zou moeten voelen :)

Verder baal ik dat de accessoires voor dit apparaat zo slecht verkrijgbaar zijn. Ik wil een 'Galaxy Tab Connection Kit' om USB sticks/harde schijven (schijnt niet altijd goed te werken met schijven, maar goed) en SD kaarten aan te koppelen. Ik dacht zo'n kit wel even snel te scoren ergens hier in Nederland omdat ik naar Oostenrijk ging maar helaas, nergens te krijgen. In Oostenrijk ook tientallen winkels geprobeerd maar nergens wordt het verkocht. Erg slecht, want ik heb meerdere keren te horen gekregen dat Samsung gewoon de accessoires niet/slecht levert. De vraag ernaar zou wel 'hoog' zijn. Apple heeft dit veel beter voor elkaar.

Vind verder wel een aantal dingen positief hoor ;)

- Vind het scherm erg mooi, mooier dan een iPad
- Formaat is beter dan een iPad
- Volgens mij lichter dan een iPad..

edit: baal ook dat er niet gewoon een ICS app van facebook is...
Ics app voor facebook? Volgens mij is de standaard app daar al compatible mee hoor.
Die kit heb ik gewoon in de mediamarkt zien liggen, in verschillende vestigingen.
Misschien eens een andere browser proberen? Ik gebruik opera, maar hoor ook goeie dingen over dolphin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die app is bedoeld voor telefoons. Als je dat vergelijkt met de iPad app:
Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/tap/316162_1b128f83.jpg

Gebruikt de extra ruimte een stuk beter. Heb nu wel FriendCaster Tab for Facebook gevonden :)

Verder wist ik dat die kit wel online te krijgen was. Het punt was dat ik in december een dag voor vertrek naar Oostenrijk zo'n kit probeerde te kopen (was het vergeten). Ik ben toen bij Dixons, Dynabyte, MyCom, Computerland en de media markt geweest. Stuk voor stuk verkopen ze allemaal maar tabs maar de CK was nergens te vinden.. Een mediamarkt medewerker wist me zelfs te vertellen dat het in Noord en Zuid holland nergens bij een MM of Saturn op voorraad was.. das toch idioot. Al die winkels hadden wel een Camera Connection kit voor de iPad op voorraad..

Zelfs in Oostenrijk nergens kunnen vinden..terwijl ik niet in een of ander wintersport dorpje zat maar in Graz.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
  • Laatst online: 05-08 09:33
Sinds gisteren ook de eigenaar van de Tab 8.9, supermooi apparaatje mooi scherm, ligt lekker in de hand.

Ik vind het allen tegenvallen hoe snel hij reageert op veegbewegingen? (in de browser en in het menu).
Nu weet ik dat ik verwend ben met ipad reactie tijden, maar is dit echt zo of moet ik nog iets updaten / aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee dat is nou precies mijn punt eigenlijk, daar kan je niks aan doen :p Hopelijk is het met ICS beter. Maar ik begrijp echt niet dat een fabrikant als Samsung dat niet gewoon (net zo goed) voor elkaar heeft als Apple.. Is het nou zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:09
Zit toch wat te twijfelen.
Ik heb nu een ipad2, echter merk ik dat ik hem vaak op mijn schoot zet (ivm gewicht) en dus heel de tijd naar beneden zit te kijken.
Gevolg is dat ik vaak hoofdpijn krijg van het werken op de tablet.
Nu is de samsung een stukje lichter en zo het werken op "ooghoogte" makkeijker moeten gaan/maken.

Nu lees ik echter dat hij "laggy" reageert en dat zou, als je vanaf de ipad komt een negatief puntje zijn.
Ik weet ook niet precies wanneer ics komt wat het waarschijnlijk ook wat vloeiender moet maken.
Ik heb een iphone en ipad maar ben absoluut niet gebonden aan een merk (geen fanboy ;) )

Wie kan adviseren, ik speel af en toe een spelletje (reckless racing 2 rules :)) zit voornamelijk te interneppen en gebruikt mijn tablet veel om te emailen, en mijn xbmc pc aan te sturen (remote)
Ik heb een iphone dus voor specifieke apps kan ik de iphone gebruiken.

Mona weet raad.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat je er spijt van gaat krijgen. Naast dat Android laggy is, is het ook net Windows 98 en heeft af en toe een reboot nodig omdat het systeem weer eens niet werkt. Gisteravond zat ik te '9gagen' en ineens komt er geen pagina meer doorheen.. Een reboot lost dan dat probleem op :( Zowel de standaard browser als Dophin hadden dit probleem.. iPhone op Wifi deed het gewoon.

Een iPad2 moet je echt niet inruilen voor wat voor Android apparaat dan ook.

en anders wil ik wel een deal met je maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ook is het gewicht niet het enige vermoeiende.... als ik mijn telefoon een tijd gebruik om een film/serie te kijken ofzo, krijg ik na verloop van tijd ook lamme armen en weet ik niet goed meer hoe ik moet zitten/kijken tenzij ik mijn armen ergens op kan laten rusten. En dan is mijn telefoon (Galaxy S2) maar ongeveer 120g?
In de praktijk laat ik hem vaak op schoot of op een tafeltje (in de trein) steunen om iets te kijken. Hierbij kijk je dus ook vaak naar beneden.
Qua programma's ontlopen iOS en Android elkaar niet veel volgens mij. Veel programma's zijn voor beide OS-en uitgebracht, al dacht ik dat iOS op het moment nog iets beter schaalt. Programma's die voor een telefoon bedoeld zijn, zien er dan op een tablet iets beter uit onder iOS dan onder Android. Het kan zijn dat dat met ICS gaat veranderen, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou Android kiezen boven een iPad omdat ik graag wat wil klooien met mijn devices, en Android daar imo wat meer geschikt voor is (in ieder geval weet ik daarin inmiddels aardig de weg). Daarnaast wil ik liever niet met iTunes werken als het niet hoeft.
Je moet voor jezelf bepalen welk OS je het fijnst vindt werken. Ik zou als je al een iPad 2 hebt hem waarschijnlijk niet inruilen voor een Android tablet, ook al is deze iets lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
De Tab 8.9 is qua formaat en gewicht echt een ideale tablet maar heeft helaas wel een paar kleine tekortkomingen. Homescreen performance van TW kan inderdaad beter, en je zou er voor kunnen kiezen om een andere launcher te installeren zoals bijvoorbeeld ADW launcher die wel soepel loopt (zie dit filmpje). Het liefst zou ik gewoon de stock ICS op m'n tablet willen hebben want die Samsung meuk gebruik ik niet. Hopelijk komt Samsung snel met een ICS ROM zodat het Cyanogenmod team de drivers er uit kan slopen en in CM9 kan zetten :9.

Ook is het jammer dat de Tegra 2 SoC geen NEON instructies ondersteunt waardoor High Profile MKV bestanden een no-go is. Verder was het leuk geweest als er een SD-cardreader in zat maar helaas, nu moet je weer zo'n losse adapter kopen wat ook niet alles is.

Los van deze puntjes is het een prima tablet. Beeldkwaliteit is naar mijn mening uitstekend en WiFi ontvangst is met deze tablet door het hele huis dik in orde. Internetten gaat gewoon rap en zal met ICS waarschijnlijk nog rapper zijn door de verbeterde browser. Ik gebruik de tablet zelf ook veel om te e-mailen en dat gaat zonder problemen met een gmail account, twee exchange accounts en een pop account. Games zijn er ook zat en draaien prima op de Tegra 2 (Reckless Racing 2 is toevallig ook net verschenen in de Android Market). De XBMC remote app werkt ook prima ondanks dat deze niet geoptimaliseerd is voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:09
Thanks voor de reacties, ik heb voorheen ook verschillende android phones gehad (defy, desire s, s2, s+) maar kwa phone wil ik het bij de iphone houden (compact formaat)
Kwa tablet is hobbyen inderdaad een leuke bezigheid (zoals custom roms etc) het "goede" van de ipad is dat het altijd werkt wat tegenwoordig bij android wel vergelijkbaar is volgens mij.

Wil de tablet meenemen op vakanties voor films/series en dan is het lichtere/kleinere formaat weer prettig. tevens is het 16:9 scherm voor films uiteraard beter.
Beide tablets hebben av out (heb nu een av kabel voor de ipad) dus aan te sluiten op tv om filmpje te kijken.

moeilijk moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jorick schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:42:
De Tab 8.9 is qua formaat en gewicht echt een ideale tablet maar heeft helaas wel een paar kleine tekortkomingen. Homescreen performance van TW kan inderdaad beter, en je zou er voor kunnen kiezen om een andere launcher te installeren zoals bijvoorbeeld ADW launcher die wel soepel loopt (zie dit filmpje). Het liefst zou ik gewoon de stock ICS op m'n tablet willen hebben want die Samsung meuk gebruik ik niet. Hopelijk komt Samsung snel met een ICS ROM zodat het Cyanogenmod team de drivers er uit kan slopen en in CM9 kan zetten :9.

Ook is het jammer dat de Tegra 2 SoC geen NEON instructies ondersteunt waardoor High Profile MKV bestanden een no-go is. Verder was het leuk geweest als er een SD-cardreader in zat maar helaas, nu moet je weer zo'n losse adapter kopen wat ook niet alles is.

Los van deze puntjes is het een prima tablet. Beeldkwaliteit is naar mijn mening uitstekend en WiFi ontvangst is met deze tablet door het hele huis dik in orde. Internetten gaat gewoon rap en zal met ICS waarschijnlijk nog rapper zijn door de verbeterde browser. Ik gebruik de tablet zelf ook veel om te e-mailen en dat gaat zonder problemen met een gmail account, twee exchange accounts en een pop account. Games zijn er ook zat en draaien prima op de Tegra 2 (Reckless Racing 2 is toevallig ook net verschenen in de Android Market). De XBMC remote app werkt ook prima ondanks dat deze niet geoptimaliseerd is voor tablets.
Ik draai inmiddels al weken een onofficiële CM9 build op mijn Tab 8.9, en dat werkt fantastisch :) De camera's werken niet maar verder alles wel, inclusief drivers voor hardware acceleratie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17
Weet iemand hoe ik overbodige home-screens weg kan halen?

Als ik op Google zoek zie je keer op keer dezelfde antwoorden, en ondanks dat er duidelijk 10.1 of 8.9 bij staat en de posts maar 3 dagen oud zijn is het net of ze het over een compleet ander tablet hebben? Zo heb ik linksonder geen 'settings'-knop, pinchen doet niks etc...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

shinzo1984 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:35:
Ik vind het allen tegenvallen hoe snel hij reageert op veegbewegingen? (in de browser en in het menu).
Nu weet ik dat ik verwend ben met ipad reactie tijden, maar is dit echt zo of moet ik nog iets updaten / aanpassen?
Glashelder schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:39:
Nee dat is nou precies mijn punt eigenlijk, daar kan je niks aan doen :p
Dat is niet waar. Zoals ik al eerder zei, gewoon een andere launcher (ADW EX) installeren. Daar is wel vloeiend met te navigeren tussen de homescreens. Je kunt ook de CPU makkelijk met 20 of 40% overclocken, om de boel nog vloeiender te maken in apps.
Glashelder schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:25:
Naast dat Android laggy is, is het ook net Windows 98 en heeft af en toe een reboot nodig omdat het systeem weer eens niet werkt./]
Weer onzin. Ik heb mijn 8.9 nu 3 maanden, en misschien 1 reboot gedaan. Mijn SGS draait al weer maanden zonder reboot. Ipad's hebben zo nu en dan ook een reboot nodig, is mijn ervaring.

Je kunt Android wel makkelijker "laggy" maken omdat je meer keuzes hebt mbt settings/launchers/apps/widgets etc., tov Apple's ipads en iphones.

Wil je een tablet die je geheel kunt aanpassen aan je eigen wensen neem een Android tablet, wil je gewoon een standaard iets, koop een Ipad.

[ Voor 57% gewijzigd door tHe_BiNk op 06-02-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
tHe_BiNk schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:58:
Weer onzin. Ik heb mijn 8.9 nu 3 maanden, en misschien 1 reboot gedaan. Mijn SGS draait al weer maanden zonder reboot. Ipad's hebben zo nu en dan ook een reboot nodig, is mijn ervaring.
Ik heb hem nog geen 3 dagen en al een keer gereboot omdat een aantal apps achter elkaar crashten :P

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het incidenteel is, mijn iPhone moet ik ook af en toe rebooten. Een reboot is niet eng, maar eerst zeggen dat je niet hoeft te rebooten ('onzin!') en dan zeggen dat je het zelf toch ook wel hebt meegemaakt is wel vreemd :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is niet waar. Zoals ik al eerder zei, gewoon een andere launcher (ADW EX) installeren. Daar is wel vloeiend met te navigeren tussen de homescreens. Je kunt ook de CPU makkelijk met 20 of 40% overclocken, om de boel nog vloeiender te maken in apps.
Dat zijn toch geen stappen die nodig zouden moeten zijn als je zo'n apparaat koopt? Maar je hebt gelijk; maar anno 20112 moet zo'n ding gewoon out of the box vloeiend werken. Bij Apple is dat al zo sinds de eerste iPhone. Waarom kan Samsung dat niet met een veel moderner apparaat?

Je kunt Android wel makkelijker "laggy" maken omdat je meer keuzes hebt mbt settings/launchers/apps/widgets etc., tov Apple's ipads en iphones.

Wil je een tablet die je geheel kunt aanpassen aan je eigen wensen neem een Android tablet, wil je gewoon een standaard iets, koop een Ipad.
Jij doet mijn ervaringen gewoon even af als 'onzin'? Als in dit :

? Wordt steeds mooier hier op dit forum :p Als ik mijn 8.9 gebruik dan moet ik eens in de 4 uur het ding rebooten omdat hij anders geen pagina's meer laad. Dat kan je geloven of niet, maar het is mijn ervaring. En ik heb niks met de ROM gedaan en ook geen vage apps geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
[b][message=37634157,noline]Glashelder schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:56[/message
? Wordt steeds mooier hier op dit forum :p Als ik mijn 8.9 gebruik dan moet ik eens in de 4 uur het ding rebooten omdat hij anders geen pagina's meer laad. Dat kan je geloven of niet, maar het is mijn ervaring. En ik heb niks met de ROM gedaan en ook geen vage apps geinstalleerd :)
Ik maak dat in ieder geval nooit mee, reboot ook nooit...
Ik gebruik overigens Opera, en meeste wat ik doe is surfen..en ondertussen heb ik er denk ik ook al 50+ apps op staan, standaard Rom wel geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:40
Ook ik heb dit probleem nog nooit meegemaakt, zelfs nog nooit 1x hoeven rebooten. Zou je 'm niet beter terug kunnen brengen? Of een andere rom erop zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Hier ook nooit een reboot. Heel af en toe dat de Nu app eens crasht, maar dat is eigenlijk ook het enige. Alles draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Tot nu toe heb ik ook niet hoeven rebooten. Het enige "probleem" wat ik heb is dat ik geen foto's kan bekijken in FriendCaster Tab for Facebook en ik dus vast zit aan die standaard Facebook app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag al voorbij gekomen, maar zijn alle apps voor de galaxy s / android smartphone ook goed op een tab te gebruiken en beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Heeft iemand een idee voor een leuke sleeve? Er zijn er honderden te vinden, allemaal voor de 10.1 (of ja, voor 7" tot 10.1"...). Oftewel, daarin verzuipt de tablet.

Gewoon een snug softsleeve met rits, zoals er zoveel zijn, maar dan niet te groot :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ander probleem met de Tab 8.9. Als ik hem een tijdje niet gebruikt heb en haal hem dan als gewoonlijk uit zijn stand by, heb ik geen internetverbinding. Hij moet wel dik een uur gelegen hebben. Ik blijf een (zeer goede) wifi verbinding houden.

Iemand anders ook dit probleem? Hoe kan ik dit voorkomen/oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Net ICS geinstalleerd (deze) en dat loopt echt vele malen mooier dan Honeycomb.. als de tablet zo mooi had gedraaid als nu toen ik hem kocht, dan had je mij niet horen klagen.. ICS had Honeycomb moeten zijn dus.. ;)

Nu klooien met apps..

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 10-02-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@glashelder

Natuurlijk zou de HC launcher beter out-of-the-box moeten functioneren. Helaas was Android 3.0 een beetje brak, 3.2 is al een stuk beter.

Maar vergelijken met W98 gaat wel erg ver. Dat apps FCen heeft weinig/niks met het OS te maken. Maar natuurlijk zouden apps in een sandbox moeten draaien zodat ze de rest van de apps en OS niet negatief kunnen beïnvloeden.

Maar met een Custom ROM, Kernel, etc. is de boel heel stabiel te krijgen. Ik heb de Overcome ROM op de Tab en DarkyROM op de SGS. Android blijft natuurlijk gewoon een linux/unix variant. Hier mijn up times:

Afbeeldingslocatie: http://binken.org/pics/diverse/uptime.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik overdrijf graag (een beetje) ;) Maar natuurlijk is Android niet te vergelijken met Windows 98. Ik maakte de opmerking alleen omdat ik mijn Tab vaak een herstart moest geven. Ik ben benieuwd hoe dat nu met ICS gaat. Eerste indruk is zeer positief in ieder geval. Ben weer happy. Voorlopig :p

Ook IPV6 werkt op ICS, op HC werkte dat bij mij niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 10-02-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th30
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 19:56
Jazzle schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:38:
[...]

Ik draai inmiddels al weken een onofficiële CM9 build op mijn Tab 8.9, en dat werkt fantastisch :) De camera's werken niet maar verder alles wel, inclusief drivers voor hardware acceleratie e.d.
Glashelder schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:59:
Net ICS geinstalleerd (deze) en dat loopt echt vele malen mooier dan Honeycomb.. als de tablet zo mooi had gedraaid als nu toen ik hem kocht, dan had je mij niet horen klagen.. ICS had Honeycomb moeten zijn dus.. ;)

Nu klooien met apps..
Ik ben benieuwd hoe dat jullie gelukt is. Ik heb zowel Galaxian Soup als de CM9-port geprobeerd te installeren op mijn Tab, maar ik kom niet voorbij het bootscreen. Kun je vertellen welke stappen je gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Eerst met Odin ClockworkMod installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312218

Daarna de ROM erin flashen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1430723 (en de Google Apps natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
Probleem met nieuwe lader! Heb toch echt een 2100 Ma lader gekocht van een ander merk dat wel. Niet de orginele van Samsung. Hij laadt alleen op wanneer de tab uit staat en dan doet hij er ook nog super lang over. Iemand enig idee wat nu het probleem eigenlijk is? Bij voorbaat dank.

• shinzo1984
Ik zit zelf ook te twijfelen om hem te rooten & rommen, en lees overal dat het apparaat daarna sneller is.
Maar word dan ook echt de inputlag minder? bij browsen bijv? of is dat een manko van tegra?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik verwacht dat de lag niet echt minder wordt, maar ik heb zelf geen tab 8.9. Sneller is ook een gevoel. Het helpt in ieder geval dat je allerlei overbodige meuk kan verwijderen, waardoor er minder geheugen gebruikt wordt. Dat kan wel iets snelheidswinst opleveren.
Inputlag bij browsen kan je verhelpen door een andere browser te proberen, bijvoorbeeld een gemodde stock browser of Opera Mobile of Dolphin HD. Als je de stock browser wil vervangen door een gemodde is het weer handig als je root hebt, voor een extra browser is het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
Gisteren de overcome Rom geflashed en daarna go launcher geinstallerd heb wel het idee dat hij nu iets beter loopt als stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb met ICS niet het idee nog enige vorm van inputlag te hebben.. en ik ben een iphone gewend: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Glashelder schreef op maandag 27 februari 2012 @ 02:29:
Ik heb met ICS niet het idee nog enige vorm van inputlag te hebben.. en ik ben een iphone gewend: )
Mooi om te horen dat ICS al goed draait zonder dat Samsung ook maar 1 ICS build heeft vrijgegeven.

Alleen de camera's werken nog niet? Of zijn er nog meer dingen in ICS die niet -goed- werken met deze custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Zijn er mensen met deze: Samsung Book Cover Galaxy Tab 8.9
En bevalt hij goed, beschermt de cover goed en ligt ie goed in de hand ?

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/100232/zmHOS1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

tHe_BiNk schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:40:
[...]

Mooi om te horen dat ICS al goed draait zonder dat Samsung ook maar 1 ICS build heeft vrijgegeven.

Alleen de camera's werken nog niet? Of zijn er nog meer dingen in ICS die niet -goed- werken met deze custom ROM?
Camera werkt idd nog niet. Een ander probleem is dat het nog instabiel is, zo nu en dan crasht het geheel om daarna opnieuw op te starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zag bij instellingen bij de internet browser dat hij gesynchroniseerd kan worden met Google Chrome
Nu heb ik dit aangevinkt maar er gebeurt veder niks, mijn favorieten van Chrome komen er niet in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Albert020 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:43:
Zag bij instellingen bij de internet browser dat hij gesynchroniseerd kan worden met Google Chrome
Nu heb ik dit aangevinkt maar er gebeurt veder niks, mijn favorieten van Chrome komen er niet in ?
Ik weet ook niet dat of hij met chrome synchroniseert. Volgens mij slaat hij je bookmarkst gewoon op op je google account. Bij mijn SGS2 werkt het niet, ik krijg altijd een rood sync-tekentje bij instellingen - accounts en syncrhonisatie - <gmail adres>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:09
Als het goed is moet hij gewoon synchroniseren met je bookmarks. Bij mijn sony tablet gebeurt dat namelijk wel. Dit is gewoon een optie in android dus moet het niet uitmaken welke tablet je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
stokmeister schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:45:
Als het goed is moet hij gewoon synchroniseren met je bookmarks. Bij mijn sony tablet gebeurt dat namelijk wel. Dit is gewoon een optie in android dus moet het niet uitmaken welke tablet je hebt.
Hij staat bij mij aangevinkt dat hij Chrome met mijn account synchroniseert, maar er gebeurt niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Albert020 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:07:
Zijn er mensen met deze: Samsung Book Cover Galaxy Tab 8.9
En bevalt hij goed, beschermt de cover goed en ligt ie goed in de hand ?

[afbeelding]
Een tijdje terug heb ik deze op ebay gekocht voor iets van €30 incl. verzendkosten en ben er dik tevreden mee. De cover is dun en licht en past perfect om de tablet waardoor hij lekker in de hand ligt zowel open als dichtgeklapt. De cover heeft een beetje een plastic/rubberachtig structuur wat hem ook stroever maakt. Enig minpuntje is als je de cover als standaard wil gebruiken dat hij soms aan de kant van de klep weg glijdt als de ondergrond te glad is want daar zitten geen rubberen voetjes onder (die zitten wel aan de onderkant/achterkant van de cover onderaan bij de speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Jorick schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Een tijdje terug heb ik deze op ebay gekocht voor iets van €30 incl. verzendkosten en ben er dik tevreden mee. De cover is dun en licht en past perfect om de tablet waardoor hij lekker in de hand ligt zowel open als dichtgeklapt. De cover heeft een beetje een plastic/rubberachtig structuur wat hem ook stroever maakt. Enig minpuntje is als je de cover als standaard wil gebruiken dat hij soms aan de kant van de klep weg glijdt als de ondergrond te glad is want daar zitten geen rubberen voetjes onder (die zitten wel aan de onderkant/achterkant van de cover onderaan bij de speakers).
Oké, bedankt voor de info, heb hem ook besteld ;)

P.S.

Heb overigens nog een vraag,
Zit er ook Home & End optie ergens, kan deze nergens vinden ?

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 04-03-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:09
Albert020 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:27:
[...]

Hij staat bij mij aangevinkt dat hij Chrome met mijn account synchroniseert, maar er gebeurt niks ?
Oke apart, heb je de tablet al opnieuw opgestart? Of bij accounts ff op synchroniseren drukken.
Voor de duidelijkheid, je hebt rechts bovenin de browser 4streepjes met daarin de optie settings, sync with google Chrome en dan kan je een account kiezen. Zo werkt het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
stokmeister schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:54:
[...]

Oke apart, heb je de tablet al opnieuw opgestart? Of bij accounts ff op synchroniseren drukken.
Voor de duidelijkheid, je hebt rechts bovenin de browser 4streepjes met daarin de optie settings, sync with google Chrome en dan kan je een account kiezen. Zo werkt het bij mij.
Heb alles gedaan wat jij zei, maar zag dus wel de melding bij accounts ff op synchroniseren,
dat er problemen zijn met synchroniseren van Chrome en dat dit binnen kort weer in bedrijf is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nadat ik mijn Tab een week of twee niet gebruikt heb was de accu volledig leeg (niet zo gek natuurlijk) maar ook al ligt 'ie nu alweer een halve dag aan de oplader ik krijg er totaal geen leven meer in, het scherm is en blijft zwart.

Iemand een idee om dit op te lossen? Wisselen van oplader naar USB op laptop heeft niets geholpen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb een Samsung Book Cover Galaxy Tab 8.9 maar zit even met het volgende,

Als ik hem op de tafel heb liggen het de klep in het gleufje dan ligt hij op zijn kop,
nu draait het Scherm in full screen met YouTube niet mee, dus dan staat hij op zijn kop
Zit er ergens een instelling op deze om te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Je kunt via het snelmenu rechts onderin het scherm het automatisch draaien van het scherm aan of uitzetten. Door het scherm te draaien in de gewenste oriëntatie en dan automatisch roteren uit te schakelen dan blijft het scherm staan. Ook fullscreen YouTube werkt dan gewoon, i.i.g. wel in ICS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Jorick schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:00:
Je kunt via het snelmenu rechts onderin het scherm het automatisch draaien van het scherm aan of uitzetten. Door het scherm te draaien in de gewenste oriëntatie en dan automatisch roteren uit te schakelen dan blijft het scherm staan. Ook fullscreen YouTube werkt dan gewoon, i.i.g. wel in ICS...
Dit heb ik aanstaan maar het scherm van YouTube kan in full screen maar in 1 stand,
wil dit juist omgedraaid hebben omdat met de Samsung Book Cover hij liggend kop is......

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 07-03-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan stop je hem op de kop in de cover? Of kloppen de uitsparingen voor de knoppen dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Sinds gisteren heeft mijn vrouw een 8.9, maar wat een zootje is die interface zeg. Als Samsung dan de meest aggressieve campagne voort in het Android kamp dan begrijp ik dat mensen na kennismaking alsnog voor Apple kiezen. Hier word ik als Android supporter toch niet blij van. Ik zet het liefst zo snel mogelijk (stock) ICS erop maar ik begrijp dat de camera nog niet werkt. Wat wordt er door tweakers veel op de tablet gezet, stock HC, of vinden jullie ICS belangrijker dan een werkende camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou beginnen met een andere launcher er op zetten zoals ADW.Launcher, Go Launcher of LauncherPro. Dan heb je het grootste irritatiepunt (home-scherm en brak applicatiemenu) al getackeld.
Ik ben zelf wel fan van ICS op mijn telefoon, maar vergeleken met de HC tablet van mijn pa zijn de verschillen tussen HC en ICS optisch kleiner dan tussen GB en ICS.
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk naar ICS gaan, maar ik vind een camera op een tablet dan ook niet zo boeiend. Het kan leuk zijn voor skype, maar om foto's mee te maken pak ik liever mijn telefoon of echte fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
gwystyl schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:19:
Dan stop je hem op de kop in de cover? Of kloppen de uitsparingen voor de knoppen dan niet.
Idd, dan kloppen de uitsparingen niet met de knoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:30

WhySoSerious

Be the change.

Dit hoort niet in een topic, daar is V&A voor.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 08-03-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Volgende keer graag een topic report aanmaken.

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 08-03-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Persoonlijk heb ik nog geen ICS geprobeerd. Ik hoor nog net te veel verhalen over FCs en reboots.

De mensen die ICS draaien welke ROM gebruiken jullie? En wat is de stabiliteit? Iemand al iets gehoord over wanneer we ICS van Samsung kunnen verwachten?

Zelf draai ik de Overcome ROM icm de ADWlauncherEX. Persoonlijk vind ik die launcher erg goed op de tablet, en geen lag. Gebruikte altijd LauncherPro op mijn telefoon, maar op een tablet is dat niks. De tablet is nu bijna 1500 uur up-and-running. Zelf ervaar ik eigenlijk geen FC's. Enige wat een minpunt is, is Facebook via de browser die website werkt niet goed (maar de Facebook app is tegenwoordig nog niet zo slecht, en die nieuwe "tijd" look op de Facebook website is echt een drama).

Heb sinds een paar dagen ICS op mijn SGS telefoon en nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik gebruik de Galaxian Soup en die crasht (helaas) nog geregeld. Maar het draait zoveel beter dan HC met TouchWiz (#fail) dat ik de crashes voor lief neem.. ik ben erg benieuwd hoe de officiële ICS straks draait. Je zult zien dat het weer een trage bende is door die software van Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Krijg nog steeds het synchroniseren met chrome voor me galaxy tab browser niet voor elkaar.
Heb ChromeMarks Lite maar even geïnstalleerd om toch bij me favorieten te kunnen komen,
maar dit is niet de normale te bewandelen weg, waarom synchroniseert dat ding me account browser niet ?¿?

*** edit ***

He'he, het synchroniseren met Chrome en de browser is gelukt, na een reset !
Maar het is nog niet goed, alle mappen staan er wil in maar niet alles zit er in

Bij het synchroniseren blijft het cirkeltje heel even draaien 2 seconden dan stopt ie weer,
het blijft ook staan, terwijl het moet weg zijn, net als bij alle andere het geval is... ?

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/101403/medium/Bz8hnPS.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Albert020 op 09-03-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat vraagjes over de Samsung Galaxy Tab 8.9

Kun je hiermee ook gewoon bestanden uploaden op een site (voor school bijvoorbeeld of in een mailtje) vanuit mapjes ofzo?
Dit lukt me namelijk met een Ipad niet, en ik vroeg me af of dit op deze Tab wel kon, ik wil hem namelijk graag gaan kopen.

En kun je alle Office dingen ook op deze Tab een beetje goed doen? Vooral Word, Excel en PowerPoint?

En is er een mogelijkheid om een USB te koppelen aan de Tab? Ik wil er een keyboard dock bij halen, misschien is het daarmee mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:48:
Ik heb even wat vraagjes over de Samsung Galaxy Tab 8.9

Kun je hiermee ook gewoon bestanden uploaden op een site (voor school bijvoorbeeld of in een mailtje) vanuit mapjes ofzo?
Dit lukt me namelijk met een Ipad niet, en ik vroeg me af of dit op deze Tab wel kon, ik wil hem namelijk graag gaan kopen.
Ja dat kan met elke Android tablet door bijvoorbeeld dropbox te gebruiken, of Google Docs (kan ook met een ipad)
En kun je alle Office dingen ook op deze Tab een beetje goed doen? Vooral Word, Excel en PowerPoint?
Ja er zit Polaris office bij, en anders kan je Documents to go of ander office pakket gebruiken. De bruikbaarheid is redelijk, maar grote bestanden typen gaat nog steeds makkelijker met een echte laptop.
En is er een mogelijkheid om een USB te koppelen aan de Tab? Ik wil er een keyboard dock bij halen, misschien is het daarmee mogelijk?
Er bestaat inderdaad een keyboard dock; of hij USB to go/usb host ondersteunt weet ik niet, ik dacht het wel met een adapter. Ik neem tenminste aan dat je met 'een usb koppelen' bedoelt dat je bijvoorbeeld een usb stick kan aansluiten zodat je daar bestanden op kan zetten of af kan halen? Je kan eventueel ook een bluetooth toetsenbord gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 20-03-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Laatst online: 14:40
Ik heb deze tab nu een paar dagen in gebruik. Het valt me op dat wanneer je met gepolariseerde zonnebrilglazen naar het scherm kijkt, dat wit omslaat in roze. Daar heb ik met geen andere device last van, maar wel met de tab 8.9. Ook de beeldschermpjes in de bus hebben die verkleuring. Het is niet echt prettig lezen met die verkleuring. Met een andere zonnebril heb ik er geen last van en is wit gewoon wit. Kan natuurlijk aan het type beeldscherm liggen, maar mijn Transformer TF101 heeft er geen last van en mijn Galaxy Nexus ook niet.
Ik had de Tab 8.9 juist aangeschaft voor zijn handige meeneem formaatje en gewicht. Maar een ebook onderweg met zonnebril op is dus geen fijne ervaring. Jammer.

Had ik dat bij aanschaf geweten, dan had ik misschien wel voor wat anders gekozen.

Edit: Opgelost.
Je moet het scherm niet portrait zetten. In landscape is het prima te lezen en geen verkleuring. Bij de TF101 wordt het scherm helemaal zwart. Als ik het goed heb, is het scherm van de Tab 8.9 dus gepolariseerd en die van de TF101 niet. Of was het nou andersom? :S

[ Voor 14% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-03-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 18:19
Het scherm van mijn galaxy tab kleurt idd ook roze wanneer ik een gepolariseerde zonnebril op heb met de tab in landscape modus. Heb nog wel een zonnebril die niet gepolariseerd is dus dat is altijd handig 8)

Wanneer het scherm van de galaxy tab ook gepolariseerd zou zijn, dan zou deze helemaal zwart worden als je hier naar keek met een gepolariseerde zonnebril. Dit heb ik namelijk met mijn HTC desire @ landscape.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Is het mogelijk om een externe hardeschijf met de usb connector kit aan te sluiten? Zou ideaal zijn voor vakantie om foto's e.d. te backuppen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:23
Phusebox schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:48:
Is het mogelijk om een externe hardeschijf met de usb connector kit aan te sluiten? Zou ideaal zijn voor vakantie om foto's e.d. te backuppen?
Daarvoor zal er denk ik te weinig spanning op de USB poort staan. Met een powered usb-hub moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Vandaag was hij via Wehkamp te koop voor een heerlijk prijsje!
Kan niet wachten tot ik hem in huis heb!

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

Inderdaad hier ook, het zal hier nu wel wat drukker worden denk ik :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
Ik krijg hem als het goed is ook..

Wel een mailbevestiging gehad van de bestelling en dat ik hem vrijdag kan afhalen in leerdam.. echter onder ''mijn wehkamp'' staat niets..

Las net een reactie van wehkamp op facebook dat ze de mensen in mijn situatie tegemoetkomen met een tablet..dus als het goed is heb ik hem vrijdag!:D

Nu nog een cover/case....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Leuke actie maar toch een beetje jammer dat ik er zelf 400 euro voor heb betaald slechts een paar maanden terug :( Maargoed dat zul je altijd houden met dit soort dingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazzle op 18-04-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ook besteld bij Wehkamp vandaag en kan niet wachten... Wil al erg lang een goede tablet maar wou geen b merk ding kopen... Nu dus voor een leuke prijs een A merk kunnen kopen dus ben benieuwd :)
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste