Thanks ben zelf ook opzoek naar 8 gb, twijfel Corsair, kingston of g. Skill
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Wat koste dit setje precies exclusief die griffin elevator? Is volgens mij het ideale setje waar ik ook voor zou willen gaan.
Yes, count me in tooBamBamBam59 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:41:
Het is toch beter om je harddisk te laten zitten in de eigen behuizing omdat hij daar meer bescherming heeft tegen vallen etc?
Wat koste dit setje precies exclusief die griffin elevator? Is volgens mij het ideale setje waar ik ook voor zou willen gaan.
Ik ben wel benieuwd naar die anti glare folie. Werkt dat goed tegen de zon? En is het scherm nog steeds mooi als die folie eroverheen zit?
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Anoniem: 234079
Ik had ergens gelezen dat de SATA poort voor de DVD drive SATA2 is. Aangezien mijn SSD SATA3 is, wil ik die snelheid wel graag gebruiken. De 'normale' harddisk bay heeft een SATA3 poort. (volgens mijn bronnen).
Het is inderdaad wel zo dat hij nu iets minder goed beschermd is tegen schokken. Hij zit natuurlijk niet meer in die rubber voetjes waar hij normaal in zit. Ik maak me er eigenlijk niet zo veel zorgen over, omdat ik heel erg voorzichtig met mijn laptop om ga. (althans, dat hoop ik dan

Wat betreft de kosten, voor diegenen die te lui zijn even te zoeken:
OCZ SSD: 137 euro
HDCaddy: 45 euro inclusief verzenden
G-Skill MEM: 43 euro
Anti Glare folie: 30 dollar inclusief verzenden
Griffin Elevator: 40 euro
Edit: vergeet ik te antwoorden over de antiglare folie:
Ook over de folie ben ik erg tevreden. Als ik hem buiten in de zon gebruik, en vergelijk met een andere laptop met glare scherm, zie ik een heel stuk meer. Ik kan het beeld helaas niet vergelijken met deze macbook zonder folie, want ik heb direct na het uitpakken de folie er op geplakt. (zit er zo min mogelijk rommel tussen:P)
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 234079 op 04-10-2011 16:37 ]
gewoon nee.
Ik zie in je screenshot dat TRIM niet enabled is. Waarschijnlijk omdat Apple op het moment TRIM niet inschakeld voor alle third party SSD's (misschien wel voor geen enkele?).Anoniem: 234079 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:26:
Ik volg dit topic al lange tijd, en het is jullie gelukt om mij lekker te maken voor een MacBook Pro.
Met als excuus de studie heb ik dan maar een Pro aangeschaft:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gelijk ook de nodige accessoires gekocht:
[afbeelding]
ClearCal Anti Glare folie
[afbeelding]
[afbeelding]
Griffin Elevator
[afbeelding]
Wat geheugen (8GB) en een SSD'tje
[afbeelding]
Om de harddisk nog kwijt te kunnen. (welke malloot gebruikt er nou nog DVD's?)
[afbeelding]
[afbeelding]
En daar was het natuurlijk allemaal om te doen!
Ik moet zeggen dat de Mac mij uitstekend bevalt. Hij voelt echt supersnel aan met de SSD. De Cold-Boot time is zelfs onder de 10 seconden
Misschien eens een tooltje runnen om TRIM toch in te schakelen? Het zal je SSD alleen maar ten goede komen
Verder is het natuurlijk wel een nette setup!
Top man. Bedankt voor het antwoord!Anoniem: 234079 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:31:
Over het uitbreidingsbracket:
Ik had ergens gelezen dat de SATA poort voor de DVD drive SATA2 is. Aangezien mijn SSD SATA3 is, wil ik die snelheid wel graag gebruiken. De 'normale' harddisk bay heeft een SATA3 poort. (volgens mijn bronnen).
Het is inderdaad wel zo dat hij nu iets minder goed beschermd is tegen schokken. Hij zit natuurlijk niet meer in die rubber voetjes waar hij normaal in zit. Ik maak me er eigenlijk niet zo veel zorgen over, omdat ik heel erg voorzichtig met mijn laptop om ga. (althans, dat hoop ik dan)
Wat betreft de kosten, voor diegenen die te lui zijn even te zoeken:![]()
OCZ SSD: 137 euro
HDCaddy: 45 euro inclusief verzenden
G-Skill MEM: 43 euro
Anti Glare folie: 30 dollar inclusief verzenden
Griffin Elevator: 40 euro
Edit: vergeet ik te antwoorden over de antiglare folie:
Ook over de folie ben ik erg tevreden. Als ik hem buiten in de zon gebruik, en vergelijk met een andere laptop met glare scherm, zie ik een heel stuk meer. Ik kan het beeld helaas niet vergelijken met deze macbook zonder folie, want ik heb direct na het uitpakken de folie er op geplakt. (zit er zo min mogelijk rommel tussen:P)
Ik denk dat ik ook maar een anti-glare folie ga aanschaffen, buiten in de zon werken is nu niet te doen. En ik kan wel heel erg genieten van de zon.
Die was op het moment van aanschaffen naar verhouding het goedkoopst. Anderen zijn wel sneller, maar wat mij betreft maakt het allemaal niet zo vele meer uit. Met een SSD voelt het hoe dan ook gewoon snel aan, en dat is waar het mij om gaat.
Dat van die trim was mij ook al opgevallen. Wou ik me nog even in verdiepen, maar nog geen tijd voor gehad. Ik zal eens op zoek gaan naar een tooltje daarvoor. (of hebben jullie misschien iets?)
Edit: Fixed

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 234079 op 04-10-2011 20:24 ]
Ziet er goed uit!Anoniem: 234079 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:07:
Waarom een Agility?:
Die was op het moment van aanschaffen naar verhouding het goedkoopst. Anderen zijn wel sneller, maar wat mij betreft maakt het allemaal niet zo vele meer uit. Met een SSD voelt het hoe dan ook gewoon snel aan, en dat is waar het mij om gaat.
Dat van die trim was mij ook al opgevallen. Wou ik me nog even in verdiepen, maar nog geen tijd voor gehad. Ik zal eens op zoek gaan naar een tooltje daarvoor. (of hebben jullie misschien iets?)
Edit: Fixed(paar commando's in de terminal uitvoeren en klaar)
[afbeelding]
Heb je misschien dit uitgevoerd: http://gdgt.com/question/...rim-support-for-ssds-f16/ ? (wat die eerste dude replied op de originele post, met Perl)
If so, dan bookmark ik die even
Test je performance nu nog eens, na het uitvoeren van TRIM. Bij mij ging het er (bij een OCZ Vertex 1) juist alleen maar op achteruit, en zodra ik TRIM uitschakelde ging de performance meteen weer vooruit. Opstarten alleen al duurde tientallen seconden langer.Anoniem: 234079 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:07:
Waarom een Agility?:
Edit: Fixed(paar commando's in de terminal uitvoeren en klaar)
[afbeelding]
Dat is inderdaad wat ik heb gedaan. Nog geen twee minuten werk, en doet precies wat je er van verwacht.
@thaan:
Ik heb nog geen synthetische benchmarks gedraaid. (nog niet gevonden. tips?
Echter, met opstarten en gewoon programma's openen merk ik geen snelheidsverschil tussen wel en geen TRIM.
Ik heb het helaas niet gebenchmarked, ik merkte dat mijn boottijd van ~14 seconden naar ~40 seconden was gegaan (op de stopwatch), en dat apps simpelweg trager opstartten.Anoniem: 234079 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:11:
@Pyr0wl:
Dat is inderdaad wat ik heb gedaan. Nog geen twee minuten werk, en doet precies wat je er van verwacht.
@thaan:
Ik heb nog geen synthetische benchmarks gedraaid. (nog niet gevonden. tips?)
Echter, met opstarten en gewoon programma's openen merk ik geen snelheidsverschil tussen wel en geen TRIM.
Nog steeds?djkavaa schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:59:
[...]
Thanks ben zelf ook opzoek naar 8 gb, twijfel Corsair, kingston of g. Skill
Ergo: de goedkoopste goed leverbare bij je favoriete winkel.
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 05-10-2011 00:09 ]
Ligt er ook aan hoe je TRIM enabled. Als je de standaard TRIM Enabler van Groth (met Snow Leopard .kext file under the hood) gebruikt onder Lion gaat de boel er waarschijnlijk alleen maar langzamer op worden doordat je juist extra "beachballing" gaat ervaren. Werkt ook niet zo lekker, zo'n SL systeembestand onder Lion gebruiken... Gebruik je echter de Grant Panell methode (via de commandline of met een Apple script) dan heb je dat probleem niet. Mijn SSD's (Vertex 2, Vertex 3, M4) zijn niet langzamer geworden door het enablen van TRIM.thaan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:37:
[...]
Test je performance nu nog eens, na het uitvoeren van TRIM. Bij mij ging het er (bij een OCZ Vertex 1) juist alleen maar op achteruit, en zodra ik TRIM uitschakelde ging de performance meteen weer vooruit. Opstarten alleen al duurde tientallen seconden langer.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 05-10-2011 00:14 ]
Maar de Vertex heeft een garbage collector onboard. En die doet automatisch trimmen. Daarom hoef je het niet aan te zetten in OSX.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nu ben ik zelf dus even aan de slag geweest en zie hieronder het resultaat

Ik heb mijn emailadres erbij gezet, mocht er iemand interesse hebben in een plexiglass stand
Komt er nog een gat in de achterkant voor je kabels (als bij de mStand)?
En een klein ledje erop bouwen zou ook niet mis staan
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Achter moet er inderdaad een opening komen voor kabels en bovenop moet ik nog soort van rubberen kussentjes opzetten. Een gaatje voor led kan wel maar dan heb ik ook een adapter nodig voor de stroom. Je zal dan waarschijnlijk ook de kabels achter hebben en dat ziet er niet zo mooi uit denk ik.JohnVanZetten schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:11:
Cool!!
Komt er nog een gat in de achterkant voor je kabels (als bij de mStand)?
En een klein ledje erop bouwen zou ook niet mis staan
Goed terug naar mijn eigen set-up die nu heel erg aan veranderingen onderhevig is.
Ik kwam van:

ging naar deze tussen set-up:

En zit nu met dit te werken

Maar het wordt nog anders, uiteindelijk komt er een 27" Thunderbolt Display, een stel self-powered speakers (welke weet ik nog niet maar ik denk AudioEngines) en een oplossing voor mn losse HDD's. En het belangrijkste: het bureau gaat een eigen gemaakte worden met vesa mount en stands uitgefreesd voor speakers, mjam.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
wow! Ziet er goed uit! Voor hoe veel geld wil je dit soort houders gaan verkopen dan?Chiii schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:59:
Mijn familielid heeft een bedrijf in in-store producten (zoals folderbakken en standhouder) van plexiglas. En daar gebruiken ze machines om plexiglas te buigen, ideaal dus voor het maken van een eigen laptop stand
Nu ben ik zelf dus even aan de slag geweest en zie hieronder het resultaat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb mijn emailadres erbij gezet, mocht er iemand interesse hebben in een plexiglass stand
don't mind me
Ligt eraan hoeveel mensen het willen kopenn. Het plexiglas dat ik heb gebruikt, heb ik deze keer gewoon gekregen (aangezien ik mijn familie help met hun website). Ik moet ook even navragen hoeveel het precies kost zo'n plexiglas plaat en het gebruik van de machines. Overigens wil ik het design op een aantal punten verbeteren : opening in de achterkant, kussentjes voor de laptop, een opening bij de lip (zodat je met je duim het scherm van je macbook open en dicht kan doen), en misschien een logo in graverenJeroenF schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:10:
[...]
wow! Ziet er goed uit! Voor hoe veel geld wil je dit soort houders gaan verkopen dan?
Ik zal het navragen zodra ik thuis ben
Zonde van dat scherm en die cube! Wat heb je ermee gedaan?bokkow schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:40:
Erg gaaf Chiii, ik denk dat wanneer je het verstandig aan pakt je deze dingen best wel kunt verkopen...
Goed terug naar mijn eigen set-up die nu heel erg aan veranderingen onderhevig is.
Ik kwam van:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar het wordt nog anders, uiteindelijk komt er een 27" Thunderbolt Display, een stel self-powered speakers (welke weet ik nog niet maar ik denk AudioEngines) en een oplossing voor mn losse HDD's. En het belangrijkste: het bureau gaat een eigen gemaakte worden met vesa mount en stands uitgefreesd voor speakers, mjam.
Nope, scherm verkocht met mn MacBook Pro en die Cube staat nu aan de andere kant van mn kamer op een kastje
bokkow schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:40:
Erg gaaf Chiii, ik denk dat wanneer je het verstandig aan pakt je deze dingen best wel kunt verkopen...
Ik kwam van:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
'Mac Pro' & Blackbook 1st generation
Geluid is goed en lekker zuiver. Maar ja als je Sennheiser HD595 gewend bent, dan weet je alleen maar beter.

spec:
PowerMac i7 4.2Ghz
16GB DDR3 1600Mhz cl8.
ATI HD5870 1GB
raidrocket 2680
SSD + 4 HDD's
MacBook Air
c2d 2.13Ghz - 2GB - Nvidia 9400M
Paar ipods en iphone 4
Iphone 4 is gejat dus kan niet meer op de foto, maar binnenkort een iphone 4s.

binnenkort nog halen:
Iphone 4s
iphone dock
raindesign M-stand
Bluetooth muis
zit nog te kijken voor speakers.
vond dit: Edifier prisma e3350 2.1, lijkt me een mooi setje.
ohja en een decent bureaustoel
Wat zijn dat voor monitors?mr.niceguy.89 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:26:
Bla bla bla bla bla
Nein man, mijn sig moet ook ge update worden (on it!). Maar ik begin niet meer aan een hackintosh, teveel gedoe en de twijfel of ie het nog doet na iedere update, nope thnx.Follie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:45:
Zit in die Mac Pro behuizing de hardware uit je sig, except de Macbook natuurlijk?
[...]
Er komt in: een ophanging voor 4 hdd's, geluiddempend materiaal en een Mac Mini als file servertje
Zeker de verkeerde hardware gekochtbokkow schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:19:
[...]
Nein man, mijn sig moet ook ge update worden (on it!). Maar ik begin niet meer aan een hackintosh, teveel gedoe en de twijfel of ie het nog doet na iedere update, nope thnx.
Er komt in: een ophanging voor 4 hdd's, geluiddempend materiaal en een Mac Mini als file servertje
Mooi hoor! Heel vet als je dat (bijna) zelf kan maken!Chiii schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:59:
Verhaal met plaatjes
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik kan de mening van bokkow beamen. Heb zelf ook anderhalf jaar ge'hackintoshd (Met Core 2 Quad, HD4870 en gigabyte moederbord dus best wel compactibel hardware) maar het is gewoon niet hetzelfde als een echte mac. Je mist het gemak van Bootcamp, nooit zorgen maken over updates die wel of niet werken, de stilte van een mac. (althans bij de iMac dan).
Ik begrijp best dat een hackintosh interessant is als je niet zoveel geld wilt of kunt besteden aan een Mac, maar ik zou het niet (meer) doen.

Wat je ziet:
- iMac 27" 3.1 gHz core i5 8GB
- Genelec 8020A monitor speakers
- iPad 1st gen
- RME Babyface Audio Interface
- Belkin USB hub (net achter de RME)
- G-Drive 1TB
- WD MyStudio 1TB
- Apple Wireless Keyboard
- Apple Magic Mouse
- Samson C01U USB Microfoon
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Jouw videokaart is verouderd. HD5770 en HD5870 worden 100% ondersteund (automatisch via multibeast).vdkleijn schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:57:
@mr.niceguy.89
Ik kan de mening van bokkow beamen. Heb zelf ook anderhalf jaar ge'hackintoshd (Met Core 2 Quad, HD4870 en gigabyte moederbord dus best wel compactibel hardware) maar het is gewoon niet hetzelfde als een echte mac. Je mist het gemak van Bootcamp, nooit zorgen maken over updates die wel of niet werken, de stilte van een mac. (althans bij de iMac dan).
Ik begrijp best dat een hackintosh interessant is als je niet zoveel geld wilt of kunt besteden aan een Mac, maar ik zou het niet (meer) doen.
Mijn custom mac is absoluut niet goedkoop. (beste van het beste hardware, watercooling, powermac G5 case, dure raid card). Kwa geluid is gewoon kwestie van goede fans kopen, ze kosten alleen 10 tot 20 euro per stuk.
Bootloader is precies hetzelfde als bootcamp, zelfs beter. Zo ziet die van mij eruit:
groetjes
[ Voor 4% gewijzigd door mr.niceguy.89 op 06-10-2011 21:28 ]
Hehe, een Mac mini in een Pro behuizing, maar dan met extra HD's apartbokkow schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:19:
[...]
Nein man, mijn sig moet ook ge update worden (on it!). Maar ik begin niet meer aan een hackintosh, teveel gedoe en de twijfel of ie het nog doet na iedere update, nope thnx.
'Mac Pro' & Blackbook 1st generation
Op foto 1 zie je
-Samsung D5000
-Western Digital Media HDD 2 TB
-Samsung Blu-ray home cinema set 2.1
-Xbox 360
-Samsung HD Decoder
-Macbook Air 11,6 inch 2011
-Mac mini 2,7 ghz 2011
-Apple Airport Express
-Sony Vaio VPC Ee4
-Apple wireless keyboard
Op foto 2 zie je
-Apple Time capsule 2 TB
-Apple iPod Classic 160 GB
-Apple Macbook air 11,6 inch 2011
-Apple iMac 27 inch 2,7 ghz intel core i5 8GB
-Apple Magic Mouse
-Apple Trackpad
-Apple Wireless keyboard
-Logitech Harmony One
-Random zooi
Zijn beide de zelfde link en ze komen niet echt goed door in chrome.nsfaasse21 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:42:
Zie hier mijn aandeel.
[afbeelding]
Op foto 1 zie je
-Samsung D5000
-Western Digital Media HDD 2 TB
-Samsung Blu-ray home cinema set 2.1
-Xbox 360
-Samsung HD Decoder
-Macbook Air 11,6 inch 2011
-Mac mini 2,7 ghz 2011
-Apple Airport Express
-Sony Vaio VPC Ee4
-Apple wireless keyboard
[afbeelding]
Op foto 2 zie je
-Apple Time capsule 2 TB
-Apple iPod Classic 160 GB
-Apple Macbook air 11,6 inch 2011
-Apple iMac 27 inch 2,7 ghz intel core i5 8GB
-Apple Magic Mouse
-Apple Trackpad
-Apple Wireless keyboard
-Logitech Harmony One
-Random zooi
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Idd leuk spulDaniel_Elessar schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:50:
@Macmouse, zag hem ook staan inderdaad, leuke verzameling van die man. Maar of het geld....?
Even kijken ik zie een Lisa of XL
Mac ED
Mac Plus en een color classic
en een mac classic
nog een pizzadoos ik denk de LC
Mac SE of se/30
Een imac op de achtergrond .
Helaas geen Apple II ze zien.
Aha je kunt de foto vergroten ik zat er niet ver naast
[ Voor 7% gewijzigd door tronmedia op 07-10-2011 18:01 ]
Neem aan dat het Macmouse is.Daniel_Elessar schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:50:
@Macmouse, zag hem ook staan inderdaad, leuke verzameling van die man. Maar of het geld....?
Ik had besloten om mijn persoonlijke setup pas te plaatsen wanneer alles af en binnen was.
Zelf ben ik iemand die van een strak design houdt. Alles is daarom ook altijd lekker schoon en geordend omdat ik veel waarde hecht aan mijn aankopen, rommel en chaos kan ik niet uitstaan.
Met trots presenteer ik hierbij mijn opstelling.

Wat u heeft kunnen bewonderen:
iMac 27" 2011 ( 2,7 Ghz, 8Gb Ram, HD 6770, 1TB HDD)
Wireless Keyboard
Magic Trackpad
Wired Keyboad ( nog nieuw in doos )
Battery Charger
3rd Party Apple Lamp ( eBay )
3rd Party iHDD Black ( 1x TimeMachine Backup )
3rd Party iHDD White ( NTFS / FAT 32 )
* Harman Kardon Soundsticks III
Macbook Air 2010 (1,86 Ghz, 2Gb Ram, GT 320M, 256Gb SSD )
* Externe HDD ( TimeMachine Backup )
* Samsung LED Tv ( 32" UE32C5100 )
* Playstation 3
* Het bureau, Linnarp slank design (118 x 50 cm - ikea)
* TV meubel, Hemnes erg strak en bied voldoende ruimte voor al mijn apparatuur en opslag (ikea)
* Bureaustoel, Parma ( geïnspireerd door Vitra / Eames / Herman Miller )
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Volgens mij is dit um: http://www.ebay.nl/itm/We...4159e65a84#ht_4099wt_1159iMick schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:16:
Wow stoere lamp! Die ga ik ook maar een zoeken op Ebay (:
OT: Vette setup
Je mist nog de 128K en de 512Ktronmedia schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:58:
[...]
Idd leuk spul
Even kijken ik zie een Lisa of XL
Mac ED
Mac Plus en een color classic
en een mac classic
nog een pizzadoos ik denk de LC![]()
Mac SE of se/30
Een imac op de achtergrond .
Helaas geen Apple II ze zien.
Apple ll collectie is o.a een deel van de collectie welke is verloren gegaan

Ik heb heel erg benieuwd naar je hackintosh setup. Zou graag alle details weten, ben zelf ook aan het overwegen om er een te bouwen.
Aha ja ik zie het , helaas heb ik de laatste 10 jaar niets meer gedaan aan mijnmacmouse schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:41:
[...]
Je mist nog de 128K en de 512K
Apple ll collectie is o.a een deel van de collectie welke is verloren gegaan
verzameling maar de mac 128
staat nog op mijn lijst
Alles staat nu op de kast of achter een gordijn te wachten totdat ik weer wat tijd heb .

http://apple3.org/sebastius schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:00:
Ik zou best nog wel een keer zo'n antiek Mac'je willen hebben. Gewoon voor de lol. Maar ik zou niet eens weten hoe ik er meer programma's op krijg (via de diskette, maar hoe vul je die als je enkel nog een windows 7 pc hebt naast je disk-loze Mac's)

Wat je ziet:
- 21" iMac (Mid 2011)
- 13" MacBook Air (Mid 2011)
- iPhone 4
- B&W MM-1
- B&W P5
- A4 schrijfmap
Wat je niet ziet:
- iPad 2 (in A4 schrijfmap)
Mooi setup hoor!Damian- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
- 21" iMac (Mid 2011)
- iPhone 4
- B&W MM-1
- B&W P5
- A4 schrijfmap
Wat je niet ziet:
Mooi geheel, erg mijn smaakDamian- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
- 21" iMac (Mid 2011)
- iPhone 4
- B&W MM-1
- B&W P5
- A4 schrijfmap
Wat je niet ziet:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Leuke speakertjes heb je erbij, maar die prijs... Daar schrok ik toch wel een beetje van. Komt er een major sound uit of gaat de helft naar het merk?Damian- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
- 21" iMac (Mid 2011)
- iPhone 4
- B&W MM-1
- B&W P5
- A4 schrijfmap
Wat je niet ziet:
De Bose Companion is zelfs goedkoper, ik vond die al duur voor het formaat en het geluid wat eruit kwam, want die was niet impressive.
prima speakers en veel beter betaalbaar
zowieso BOSE: Better of wit something Else, die troep moet je links laten liggen...
Die B&W MM-1 komt echt geweldige sound uit. Veel beter dan welke speakers voor de PC dan ookRnB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 08:48:
[...]
Leuke speakertjes heb je erbij, maar die prijs... Daar schrok ik toch wel een beetje van. Komt er een major sound uit of gaat de helft naar het merk?
De Bose Companion is zelfs goedkoper, ik vond die al duur voor het formaat en het geluid wat eruit kwam, want die was niet impressive.
gewoon nee.
Ben ook wel heel erg benieuwdJorussio schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 01:38:
Waar heb je die muismat vandaan?
maar om nu een setje B&W's naast whatever elke pc/mac te zetten is flinke overkill gezien de DAC die in een pc/mac wordt gebruikt... garbage in, is garbage out...
geen persoonlijke aanval... just my 2 cents :-)
Mwa als jij een losse geluidskaart gebruikt bij een set goedkoper speakers word het echt niet veel beter van hoorrkonings schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:13:
Het was meer om dezelfde looks te doen. qua geluidskwaliteit is het niet te vergelijken natuurlijk...
maar om nu een setje B&W's naast whatever elke pc/mac te zetten is flinke overkill gezien de DAC die in een pc/mac wordt gebruikt... garbage in, is garbage out...
geen persoonlijke aanval... just my 2 cents :-)
gewoon nee.
Oh? Heb je ze allemaal beluisterd dat je tot deze conclusie kon komen?SanderPS3 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:00:
[...]
Die B&W MM-1 komt echt geweldige sound uit. Veel beter dan welke speakers voor de PC dan ook.
[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 09-10-2011 13:27 ]
Schrijf het dan op z'n minst goed als je een merk afkraakt.rkonings schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:19:
@RnB, kijk anders eens naar de Logitech Z-5
prima speakers en veel beter betaalbaar
sowieso BOSE: Better off with something else, die troep moet je links laten liggen...
De Companion 3 vind ik overigens helemaal niet verkeerd klinken, alleen zijn ze te duur voor wat ze leveren.
Teufel vind ik best goed klinken, en de prijs is acceptabel.Frietsaus schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:26:
[...]
Oh? Heb je ze allemaal beluisterd dat je tot deze conclusie kon komen?Er zijn zat pc-geluidssets die 1000x beter klinken dan de prullen van Logitech, niet alleen de MM-1 kan dat.
[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 09-10-2011 14:10 ]
Ik heb ze niet allemaal beluisterd nee, maar de gene die mijn interesse trokken heb ik wel zoveel mogelijk beluisterd jaFrietsaus schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:26:
[...]
Oh? Heb je ze allemaal beluisterd dat je tot deze conclusie kon komen?Er zijn zat pc-geluidssets die 1000x beter klinken dan de prullen van Logitech, niet alleen de MM-1 kan dat.
gewoon nee.
@schief: tikfoutje... sorry... als jij wel BOSE hebt veel luisterplezier er mee...
rkonings schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:00:
@SanderPS3: dit vind ik een mooie toevoeging van je en daar was het mij ook om te doen: "op dit formaat" die speakers zien er bijzonder mooi en strak uit.
@schief: tikfoutje... sorry... als jij wel BOSE hebt veel luisterplezier er mee...
Je mag het heus wel afkraken (of aanprijzen) hoor, maar beargumenteer het. Ik word er af en toe moe van hoeveel mensen wel niet na elkaar gaan roepen dat Bose rommel is, alleen maar omdat ze het weer van een ander hebben gehoord. Misschien heb jijzelf wel degelijk slechte ervaringen met Bose en daarom moet je er niets van hebben, maar dat laat je niet zien in je post.
Sorry is nergens voor nodig, er is niets ernstigs gebeurd.

Naar:

Bij de Aldi hadden ze voor 15 euro een monitor arm te koop, die kon ik uiteraard niet laten liggen
[ Voor 20% gewijzigd door fluffyxdonut op 09-10-2011 14:52 ]
...Daarom sluit je ze ook met USB aan!rkonings schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:13:
Het zijn echt geweldige speakers voor het formaat. Heb er ook een tijdje naar (uit) zitten kijken... Maar ik bleef tegen de prijs aanhikken.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Hoe bevalt de B&W P5?Damian- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:58:
Wat je ziet:
- 21" iMac (Mid 2011)
- iPhone 4
- B&W MM-1
- B&W P5
- A4 schrijfmap
Wat je niet ziet:
Leg uit?JanHenk schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:59:
[...]
...Daarom sluit je ze ook met USB aan!
Het zijn echt geweldige speakers voor het formaat. Heb er ook een tijdje naar (uit) zitten kijken... Maar ik bleef tegen de prijs aanhikken.
Usb is beter omdat?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Omdat je dan de DAC van de MM1 set gebruikt ipv die in de Mac. Geen idee of die DAC ook daadwerkelijk veel beter is, maar gezien B&W toch wel een goed merk is verwacht ik dat wel.
Overigens is het wel zo dat, puur naar geluidskwaliteit gekeken, je voor elke Hi-Fi computerluidsprekerset in verhouding teveel betaalt. Met een losse versterker en goede luidsprekers kun je voor hetzelfde geld véél meer bereiken.
Heb zelf een Tannoy boekenplank luidsprekerset op m'n bureau die naar mijn mening perfect combineert met het design van een Mac.
[ Voor 9% gewijzigd door NickvdB op 09-10-2011 19:31 ]

Wat je ziet:
-2011 13" MacBook Air (1.7GHz Core i5 - 4GB RAM - 128GB SSD)
-Dell U2311H scherm
-wired Apple keyboard
-Griffin Elevator
-Samsung USB harddisk
Wat je niet ziet, maar toch het vermelden waard is:
-Magic Trackpad
-Logitech MX518
-Logitech Z2200 speakers
-Thinkpad T410
-Thinkpad Dock
-Airport Extreme (weggepropt achter de Samsung disk)
-iPhone 4 (waarmee de foto genomen is)
[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 09-10-2011 20:11 ]
Launching containers into space
Nog een P5 gebruikerDamian- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:58:
Wat je ziet:
- 21" iMac (Mid 2011)
- iPhone 4
- B&W MM-1
- B&W P5
- A4 schrijfmap
Wat je niet ziet:
Nice, hoe bevalt je U2311? Ik ben misschien van plan mijn oude vertrouwde Apple Cinema Display 20" in de verkoop te gooien en in plaats daarvan een 2311h te halen.. Qua design ga ik erop achteruit, maar ik wil best wat design opofferen voor een full hd resolutie en een nieuwer IPS paneel (fotobewerking, video editing)...Whieee schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:10:
*kuch* Zullen we weer foto's van Macs gaan posten? Discussies over speakers mogen in een los topic.
Wat je ziet:
-Dell U2311H scherm
-wired Apple keyboard
-Griffin Elevator
-Samsung USB harddisk
-Magic Trackpad
-Logitech MX518
-Logitech Z2200 speakers
-Thinkpad T410
-Thinkpad Dock
Om maar even weer ontopic te gaan. Ik ga op stage in buitenland en ik neem mee: Macbook Pro early 2011, Wacom Intuos 4 M, Moleskine notitieboek, HP Touchpad, iPhone 4, Apple Magic Mouse, 2x WD elements 750GB. (niet te zien op de foto)

Setup in denmark by k5O52, on Flickr
De U2311H bevalt zeer goedk5052 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:56:
[...]
Nice, hoe bevalt je U2311? Ik ben misschien van plan mijn oude vertrouwde Apple Cinema Display 20" in de verkoop te gooien en in plaats daarvan een 2311h te halen.. Qua design ga ik erop achteruit, maar ik wil best wat design opofferen voor een full hd resolutie en een nieuwer IPS paneel (fotobewerking, video editing)...
Om maar even weer ontopic te gaan. Ik ga op stage in buitenland en ik neem mee: Macbook Pro early 2011, Wacom Intuos 4 M, Moleskine notitieboek, HP Touchpad, iPhone 4, Apple Magic Mouse, 2x WD elements 750GB. (niet te zien op de foto)
[afbeelding]
Setup in denmark by k5O52, on Flickr
Launching containers into space

iMac 27" Late 2009 - i5 2.66 GHz
Philips SPA5300 speakers
Razer Mamba (waarvan de batterij opgezwollen is, dus niet meer draadloos bruikbaar)
Magic Mouse ligt verstopt
iPod touch 4G (en natuurlijk de Universal dock)
LG Arena, die binnenkort eindelijk vervangen gaat worden door de 4S
"In" m'n bureau staat een Philips WAC3500 en een platenspeler, waarmee ik de oude platen voor mijn vader opneem.
En wat andere zooi.
Ja maar dat is zoals je aangeeft natuurlijk totaal geen vergelijk. Ik wil muziek uit mijn iMac mooi horen, maar als ik echt mooi geluid wil luister ik naar mijn HiFi setNickvdB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:29:
Sowieso een beetje vreemd om te stellen dat een kwalitatief goede luidspreker gelijk 'flinke overkill' zou zijn vanwege de DAC in een PC of Mac.
Overigens is het wel zo dat, puur naar geluidskwaliteit gekeken, je voor elke Hi-Fi computerluidsprekerset in verhouding teveel betaalt. Met een losse versterker en goede luidsprekers kun je voor hetzelfde geld véél meer bereiken.
Heb zelf een Tannoy boekenplank luidsprekerset op m'n bureau die naar mijn mening perfect combineert met het design van een Mac.Niet helemaal juist om dat te vergelijken met een B&W MM-1, maar wél goedkoper en betere geluidskwaliteit!
gewoon nee.
Het is de bedoeling dat je een foto post van je Mac.
[ Voor 92% gewijzigd door Whieee op 10-10-2011 20:07 ]
ik ben nog maar 14 en een kwart van de shit = kwijt en/of stuk
zoals die ouwe PowerPC'tjes
300 MHZ 4 life
altijd al Apple fan geweest!
(a)
Je kan ook de edit knop in je vorige bericht gebruiken...
[ Voor 79% gewijzigd door Whieee op 10-10-2011 20:08 ]
Dat interesseert mij dus nou helemaal niets. Erg sneu als mensen die dingen op hun auto plakken.maxvandenberg schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:29:
not-cool-mode
en natuurlijk ONTIEGELIJK VEEL APPLE STICKERS.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Alleen uit protest zou ik er al eentje op mijn auto gaan plakken nu *zoekt apple stickers op*Toppe schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:43:
[...]
Dat interesseert mij dus nou helemaal niets. Erg sneu als mensen die dingen op hun auto plakken.
Nee, maar als avatar gebruiken kan wel????????????/Toppe schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:43:
[...]
Dat interesseert mij dus nou helemaal niets. Erg sneu als mensen die dingen op hun auto plakken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Die computer links achter staat in de pricewatch, maar ik heb geen reactie nog ontvangen. Is €700 teveel dan? Dacht dat ze wel zouden beginnen met bieden.
[ Voor 44% gewijzigd door Wolfos op 10-10-2011 14:44 ]
Mwah, het is dat de macbook 13 inch wel flink wat betere specs heeft op dit moment. Neem daarbij dat de spatiebalk niet helemaal lekker werkt, er krasjes op zitten en de nopjes aan de onderkant zijn verdwenen... Ik persoonlijk zou mijn macbook in betere staat willen zien voor dit geld.Wolfos schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:37:
Die computer links achter staat in de pricewatch, maar ik heb geen reactie nog ontvangen. Is €700 teveel dan? Dacht dat ze wel zouden beginnen met bieden.
Dat motto matcht niet echt je wallpaper en je dockDestianto schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:54:
Met veel plezier volg ik al enige tijd dit topic om jullie mooie opstellingen te bewonderen.
Ik had besloten om mijn persoonlijke setup pas te plaatsen wanneer alles af en binnen was.
Zelf ben ik iemand die van een strak design houdt. Alles is daarom ook altijd lekker schoon en geordend omdat ik veel waarde hecht aan mijn aankopen, rommel en chaos kan ik niet uitstaan.
Met trots presenteer ik hierbij mijn opstelling.
[afbeelding]
[ Voor 99% gewijzigd door JottemJ op 10-10-2011 21:53 ]

Mijn werkplek:
Windows i7 920 systeem
LG w2600 beeldscherm
KRK Rokit5 speakers
Wacom Bamboo tablet
Macbook pro 2011 antiglare
Iphone4 (is de foto mee gemaakt)
Hopelijk heb ik hem snel, dan zal ik pics posten
Whieee schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:10:
*kuch* Zullen we weer foto's van Macs gaan posten? Discussies over speakers mogen in een los topic.
[afbeelding]
Wat je ziet:
-Dell U2311H scherm
-wired Apple keyboard
-Griffin Elevator
-Samsung USB harddisk
-Magic Trackpad
-Logitech MX518
-Logitech Z2200 speakers
-Thinkpad T410
-Thinkpad Dock
Waarom niet ? Ik heb het dock zelf gecustomized en mijn eigen stijl toegekend, voor zover mogelijk zijn alle iconen hetzelfde (ical uitgezonderd ) en derhalve oogt het rustig.Wootism schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:13:
[...]
Dat motto matcht niet echt je wallpaper en je dock
Wallpaper eigen design, Blijf wel graag creatief en daarom ook origineel.
Dit topic is gesloten.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.