Shadowhawk00 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:08:
[...]
Je vergeet layout van de map ook.
Chokes waar je je leger moet neerzetten of juist niet.
Ruimte om te harassen droppen bij zijn main/natural/expo
positie towers
Voor elke map moet je echt wel kijken waar je engaged met welke units en welke dingen mogelijk zijn afhankelijk van je ras. Dat veel mensen dat niet doen is jammer.
Ik denk dat mensen vooral map abuse missen met terrans, tanks op de highground kunnen siegen zoals op lost temple kon, of nu in mindere mate "xel naga cavers", dat is geen strategie toepassen op de map maar gewoon je units tactisch plaatsen waar een zerg of protos gewoon niets tegen kan doen.
Als je een easy win wilt moet je tegen de AI spelen.
Ik vergeet die dingen niet, het is gewoon enkel gekloot in de marge. Tuurlijk zijn de chokes ietsjes anders gepositioneerd afhankelijk van de mappen, en ligt het er een beetje aan of je zomaar in iemands mineral line kan droppen of niet. Maar uiteindelijk is toch echt nagenoeg elke map identiek, elke beetje andere map is ondertussen verwijderd, de enige die er nog is, is de enige twee player map nog in de rotatie.
Bij GSL heb ik nog wel wat mappen gezien die tenminste nog wat anders waren dan alle andere, onder andere met cliffs, verbaasd me dat die mappen niet flooded waren in de tranen van zerg, zergs klagen altijd, onafhankelijk van wat je doet. Ik heb zergs zien klagen dat een map imba voor zerg is omdat hijn derde expansion niet makkelijk te verdedigen was. Derde expansion, dus vierde basis!.
Die specifieke cliffs bij lost temple waren een fout, maar verder was lost temple zelf ook gewoon een standaard map exact hetzelfde als alle andere, daarom hebben we versie twee daarvan ook nu nog gewoon in de map pool.
Kijk naar de mappen die hier genoemd worden als oh zo verschrikkelijk: scrap station, desert oasis en blistering sands. Oh bijvoorbeeld desert oasis kon wel wat balancing gebruiken, wat het dan ook had gekregen, maar dat waren andere mappen. Niet de huidige situatie waar het niet meer is dan wat rondhutselen is van waar is de choke en waar de gold. Ja het maakt wel wat uit, maar meer dan een klein beetje is het niet. De enige echt andere map is xelnaga caverns, en daar wordt hier alweer gevraagd dat die er ook uit moet.
@Ken, standaard phishing, krijg ze van WoW, runescape, etc. Heb geen van alle, gewoon negeren, blizzard weet ervan.