Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 14:27

RMB

Nee, geen right mouse button!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:35:
[...]

Hey remsporus! Zou ik een oproep kunnen doen op je aanbod? Ik ben een Silver speler die vanaf donderdag weer beschikbaar is, zouden we potjes kunnen doen als het je schikt dit weekend?
Ik zou ook graag meedoen, ben ook silver!
Misschien kunnen we 1v1 doen en dat remsporus (of iemand anders die zin heeft om te coachen ^^) ons tips geeft als observer.
Ik speel Toss en mijn ingame naam is RMB en ben altijd op het GoT channel.

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
remsporus schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:43:
Zijn er nog mensen die misschien interresse hebben om te coachen of gecoacht te worden? Ik ben een diamond protoss, maar merk dat ik aan mijn mechanics moet werken. Zou fijn zijn als iemand me daarbij wat kan helpen.

Ik zou graag wat terugdoen dus als iemand behoefte heeft aan coaching help ik graag! ( Zolang je maar serieus bezig bent )
ik ben ook wel geïntereseerd. alleen ik heb pas in de vakantie tijd vrees ik. mijn ingame naam is williewonka en mijn friendcode 833 (denk ik, ik zal het even opzoeken)

Verwijderd

Misschien morgen avond al wat potjes spelen als het uitkomt? Ik ben een Silver Terran btw, weet eigenlijk niet eens meer of ik nog Silver ben want ik speel weinig, maar blijf wel wat potjes winnen als ik speel ... Komen we wel achter morgen en in het weekend hoe goed het gaat.

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 22:54

Rem

lijkt me leuk jongens, een coach groepje! :+
Vanavond zit ik op een verjaardag van mijn zus, maar vanaf vandaag ben ik waarschijnlijk elke avond wel online. Just hit me up! :)

Remspoor #773

Verwijderd

remsporus schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:07:
Vanavond zit ik op een verjaardag van mijn zus, maar vanaf vandaag ben ik waarschijnlijk elke avond wel online. Just hit me up! :)

Remspoor #773
KenDM #290

=)

Weet iemand trouwens hoe ik een avatar neerzet hier op tweakers? Het is nodeloos ingewikkeld :S Heb wel een plaatje op m'n profiel, maar weet niet hoe ik het naast m'n posts kan krijgen. Heb al gezocht in de FAQ, maar heb morgen een TT dus even niet in depth uitgepluist hoe en wat.

• williewonka03
remsporus schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:07:

Remspoor #773
Lijkt me leuk! Heb je ook tijd in de vakantie? Mijn friendcode is trouwens idd 833. Ik heb je al geadded!
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:37:
[...]

KenDM #290

=)

Weet iemand trouwens hoe ik een avatar neerzet hier op tweakers? Het is nodeloos ingewikkeld :S Heb wel een plaatje op m'n profiel, maar weet niet hoe ik het naast m'n posts kan krijgen. Heb al gezocht in de FAQ, maar heb morgen een TT dus even niet in depth uitgepluist hoe en wat.
Je moet bij Forum > myReact > profiel wijzigen zijn. Daar kun je een plaatje uploaden.

Dit komt omdat de gallery vroeger los stond van het forum, waardoor je verschillende plaatjes kon uploaden. Dit is op een gegegeven moment gelijk getrokken, maar die optie is behouden om mensen, als ze het willen, een plaatje van zichzelf neer te kunnen zetten naast hun gallery, maar het niet perse naast elke post hoeft. Zeg maar...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Gropah schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:51:
[...]

Je moet bij Forum > myReact > profiel wijzigen zijn. Daar kun je een plaatje uploaden.

Dit komt omdat de gallery vroeger los stond van het forum, waardoor je verschillende plaatjes kon uploaden. Dit is op een gegegeven moment gelijk getrokken, maar die optie is behouden om mensen, als ze het willen, een plaatje van zichzelf neer te kunnen zetten naast hun gallery, maar het niet perse naast elke post hoeft. Zeg maar...
Jammer dat er geen Karma optie is om een iets grotere avatar te kopen :P Nu is 60*60 de max, maar 80*80 is ook wel leuk :o

Al weer veel te weinig tijd gehad om te Starcraften deze week, hopelijk kan ik een paar dagen vrij nemen met de kerst XD

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:08
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/1051914_700b_v2.jpg

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Waarom gaan we niet gewoon weer gezellig in het Got channel zitten is veel makkelijker mensen vinden en kan je nog eens een keer obs zijn als je dat wilt. kan je leren van andere mensen en meteen feedback geven over de matches.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Rannasha

Does not compute.

Season 5 heeft 2 wijzigingen in de ladder mappool: Nerazim Crypts en Abyssal Caverns worden verwijderd en verangen door de volgende 2 maps:

Arid Plateau
Afbeeldingslocatie: http://us.media3.battle.net/cms/gallery/DC1X3RN3MV621323728131743.jpg

Entombed Valley
Afbeeldingslocatie: http://us.media5.battle.net/cms/gallery/0UACOWJITJIH1323728260133.jpg

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Rem

Rem

Mooi, 2 mappen die ik veto eruit! :)

Ben benieuwd hoe de nieuwe spelen. .
Idd 2 veta mappen eruit. Lekker

Entombed Valley lijkt mij wel lekker. Easy expo moeilijkere 2nd.

Arid Plateau lijkt nogal rush based door de moeilijke expo. Wordt een veto voor mij denk ik.
Tweede expo ziet er niet echt moeilijk uit daar hoor, enige wat je moet doen is een muurtje doorbreken, maar dan is ie prima te verdedigen.

Volgens mij heeft GSL nog wel betere mappen, maar ach, zie wel wat er komt, ik veto nooit mappen.

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Deze maps zien er al een stuk beter uit dan die bagger die er nu gelukkig uit gaat. Ben benieuwd of ze ook net zo ruim aanvoelen tijdens het spelen als dat ze er nu uitzien.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Momenteel loopt er op TeamLiquid ook een map-making contest die in het laatste stadium zit: Er kan gestemd worden op de finalisten. Deze contest was een idee van Blizzard en ze zullen gaan kijken of ze de winnende map(s) kunnen gebruiken voor de ladder. Er is hoop :)

Verwijderd

We hebben niets te zeuren als je kijkt dat we ooit op deze maps speelden:
Blistering Sands
Desert Oasis
Kulas Ravine
Lost Temple
Scrap Station
Slag Pits
Steppes of War

Goed bezig Blizzard :)

• Rem

Rem

blistering sands, scrap station, desert oasis. .

The horror ! :(

Verwijderd

Ben bij dat ze die 2 maps er uit halen.
Nu xelnaga caverns er nog uit.

Voor de nieuwe map "Arid Plateau" mag ik hopen dat close ground spawn niet mogelijk is, anders word 6pool een standaard.
Voor "Entombed Valley" hoop ik ook dat de close spawn (horizontaal) niet mogelijk is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:09:
Ben bij dat ze die 2 maps er uit halen.
Nu xelnaga caverns er nog uit.

Voor de nieuwe map "Arid Plateau" mag ik hopen dat close ground spawn niet mogelijk is, anders word 6pool een standaard.
Voor "Entombed Valley" hoop ik ook dat de close spawn (horizontaal) niet mogelijk is.
arid plateau heeft maar 2 bases he

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Gropah schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:14:
Idd 2 veta mappen eruit. Lekker

Entombed Valley lijkt mij wel lekker. Easy expo moeilijkere 2nd.

Arid Plateau lijkt nogal rush based door de moeilijke expo. Wordt een veto voor mij denk ik.
moeilijke expo? natural is gewoon beneden aan de ramp, derde kan je rechts van de natural nemen of onder je main. lijkt mij een stuk makkelijker dan op bv Xel'Naga Caverns (mijn enige veto)

hou wel in de gaten dat het een 2 speler map is, je spawnt links boven of rechts onder :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:32:
[...]

arid plateau heeft maar 2 bases he
ah ja zie het de 1 en 7 uur hebben back doors, dacht dat het gewoon spawns waren.
My bad
remsporus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:58:
blistering sands, scrap station, desert oasis. .

The horror ! :(
Ik vond scrap station best leuke map, weer eens wat anders dan alle standaard mappen waar we nu mee zitten. Veel variatie is er nou niet echt, wie past zijn strategie nou echt aan afhankelijk van de map? Enige mappen waar mensen dat zouden doen veto'en ze gewoon weg.
ik vond dat ook allemaal best leuke maps (blistering sands, scrap station, desert oasis, scrap station).. ze schenen inderdaad imba te zijn, nooit echt veel van gemerkt.. ik vind ze nu allemaal inderdaad maar wat op elkaar lijken, met veranderde tilesets.. meh

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
tehsojiro schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:34:
Deze maps zien er al een stuk beter uit dan die bagger die er nu gelukkig uit gaat. Ben benieuwd of ze ook net zo ruim aanvoelen tijdens het spelen als dat ze er nu uitzien.
Arid Plateau ziet er behoorlijk fucked uit voor PvZ.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Grijze Vos schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:50:
[...]

Arid Plateau ziet er behoorlijk fucked uit voor PvZ.
Kwestie van snel veel tech units regelen en agressief spelen, dan heb je wel een kans denk ik.

Nee, merp!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
furby-killer schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:21:
[...]

Ik vond scrap station best leuke map, weer eens wat anders dan alle standaard mappen waar we nu mee zitten. Veel variatie is er nou niet echt, wie past zijn strategie nou echt aan afhankelijk van de map? Enige mappen waar mensen dat zouden doen veto'en ze gewoon weg.
Lost Temple! High Cliff @ Expansion...

10 tanks + 20 turrets!
GG @ zerg :)

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 23:10
furby-killer schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:21:
[...]

Misschien dat dat niet gebeurd op alles < dan master, maar zeker de pros doen dat echt wel hoor ;).
Ach er zit vast wat verschil in de kans dat ze een bepaalde strat doen op pro niveau, maar uiteindelijk is het nog steeds maar een klein verschil afhankelijk van de map, met uitzondering bij de standaard mappool bij de enige twee player map.

Je kan alle mappen zo ongeveer samenvatten als:
Wel/geen gold expansion
Brede/smalle ingang naar natural.
En nog een beetje hoe makkelijk de third is te bereiken.

Tuurlijk leveren zulk soort dingen wat verschillende keuzes op, maar compleet andere strategiën? Neu niet echt. Niet zoals je juist bij maps als scrap station had, die echt anders waren dan het standaard type waar nu elke map van is.

• williewonka03
Ik mis eerlijk gezegd de oude maps. Dit is zo saai alle maps zijn ongeveer hetzelfde!

• zonglew00
oh.. wat haat ik soms 3v3...

http://drop.sc/75288

Heel kort en krachtig...

voor stank en dank word ik alsnog voor n00b uitgemaakt... door me allies...
Om heel eerlijk te zijn is dat wel te begrijpen, je hielp totaal niet met verdediging totdat één ally was weggevaagd.

Hoe precies je daarna zo veel meer leger kon maken dan je tegenstanders ben ik nog niet helemaal achter ondanks het kijken van die replay, je had hoop minder inkomsten dan je tegenstanders bij elkaar, maar toch veel meer leger maakte je. Neem aan dat die het dan in tech ofzo aan het gooien waren.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kan iemand misschien even een kijkje nemen naar deze replay?

http://drop.sc/75440

Ik verlies hier van een terran met stim... het ging prima allemaal, maar stim verpeste het hier. Hoe dan ook verlies ik dit, een counter met stim is sowieso verloren. Daar kun je als Protoss toch niks tegen doen? :S

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Bernardo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:29:
Kan iemand misschien even een kijkje nemen naar deze replay?

http://drop.sc/75440

Ik verlies hier van een terran met stim... het ging prima allemaal, maar stim verpeste het hier. Hoe dan ook verlies ik dit, een counter met stim is sowieso verloren. Daar kun je als Protoss toch niks tegen doen? :S
Het ging helemaal niet prima. Je deed een 4gate all-in die failde omdat hij 3 bunkers had @ zijn main. Na 19 probes stop je met probes maken en je pakt geen expansion. Als je aanval dan wordt afgehouden tegen een tegenstander die wel een economische opening heeft gedaan sta je gewoon enorm achter.

Btw, op het moment dat hij zijn base uit brak met stim was zijn army ook groter dan die van jou.

[ Voor 7% gewijzigd door firlian op 17-12-2011 12:05 ]

Stim is sowieso een zeer sterke asset voor terran, anders zouden ze ook compleet kansloos zijn zo ongeveer. maar bijvoorbeeld een guardian shield zorgt ervoor dat een stimmed unupgraded marine niks beter is dan een gewone marine tegen een target niet onder guardian shield.

Maar ja bio + medivacs + concussive shell + stim wint van stalkers + zealots zonder charge. Vooral omdat zijn leger ook nog groter was.

Zolang geen probes maken was niet heel handig (van hem trouwens ook niet om zo weinig aan SCVs te maken, en hij had altijd nog op zijn 6 uurs positie een OC neer kunnen zetten en daar iig al zijn mules droppen). Had je wat meer probes, dan had je zo kunnen expanden terwijl je hem in zijn basis had gecontained, en had je gewoon heel veel meer inkomsten gehad.

Wat trouwens ook niet heel handig was, was die 4de gateway recht onder de neus van zijn reaper te maken terwijl die 2 seconde later weg was, 3 gateways zeggen weinig (ja dat het geen FE is, maar hoeveel doen dat op dat niveau?), 4 gateways zeggen een hele hoop.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 14:03
en als hij stimt en je hebt ruimte zou ik me terug trekken en afwachten tot stim voorbij is.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

matty___ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:56:
en als hij stimt en je hebt ruimte zou ik me terug trekken en afwachten tot stim voorbij is.
Hiervoor zijn forcefields erg handig trouwens, want gestimde marines en marauders zijn érg snel.

Nee, merp!

• zonglew00
furby-killer schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:32:
Om heel eerlijk te zijn is dat wel te begrijpen, je hielp totaal niet met verdediging totdat één ally was weggevaagd.

Hoe precies je daarna zo veel meer leger kon maken dan je tegenstanders ben ik nog niet helemaal achter ondanks het kijken van die replay, je had hoop minder inkomsten dan je tegenstanders bij elkaar, maar toch veel meer leger maakte je. Neem aan dat die het dan in tech ofzo aan het gooien waren.
Ik had protoss (12uur) helemaal naar de klote geholpen toen ze gingen 3x 4-gate tegen een zerg. Mijn manier om 4 gate tegen te houden is 3x reaper en een berg aan marines... (zonder goed eco kan je geen 4-gate uitvoeren)

@Bernardo, het enige manier hoe je stim kan tegenhouden is.. goddelijke forcefield en positie uitkiezen...

Maak gebruik dan gebouwen of attributen op de map... In een open veld verliest protoss van terran atlijd in een tier-1 battle (muv weapon/armor upgrades collosus storm of macro)

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
furby-killer schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:48:
Ach er zit vast wat verschil in de kans dat ze een bepaalde strat doen op pro niveau, maar uiteindelijk is het nog steeds maar een klein verschil afhankelijk van de map, met uitzondering bij de standaard mappool bij de enige twee player map.

Je kan alle mappen zo ongeveer samenvatten als:
Wel/geen gold expansion
Brede/smalle ingang naar natural.
En nog een beetje hoe makkelijk de third is te bereiken.

Tuurlijk leveren zulk soort dingen wat verschillende keuzes op, maar compleet andere strategiën? Neu niet echt. Niet zoals je juist bij maps als scrap station had, die echt anders waren dan het standaard type waar nu elke map van is.
Je vergeet layout van de map ook.
Chokes waar je je leger moet neerzetten of juist niet.
Ruimte om te harassen droppen bij zijn main/natural/expo
positie towers

Voor elke map moet je echt wel kijken waar je engaged met welke units en welke dingen mogelijk zijn afhankelijk van je ras. Dat veel mensen dat niet doen is jammer.
Ik denk dat mensen vooral map abuse missen met terrans, tanks op de highground kunnen siegen zoals op lost temple kon, of nu in mindere mate "xel naga cavers", dat is geen strategie toepassen op de map maar gewoon je units tactisch plaatsen waar een zerg of protos gewoon niets tegen kan doen.
Als je een easy win wilt moet je tegen de AI spelen.

Verwijderd

Een e-mail die ik nu voor de duizendste keer krijg in mijn inbox: Zie onder.

Grootste mysterie is: Ik weet niets van WoW, ik heb geen WoW, ik heb geen behoefte aan WoW. Probleem is dat ik niet wil dat mijn battle.net account gesuspend wordt hierdoor. Ik had ooit een keer een mail gestuurd en deze mail doorgestuurd naar Blizzard, maar heb nooit reactie gehad ervan. Heeft iemand een contactnummer wat ik kan gebruiken om ze te bereiken hier in NL?

Hello,

It has come to our attention that you are trying to sell/trade your personal World of Warcraft account. This conflicts with the EULA and Terms of Agreement. If this proves to be true, your account will be disabled. It will be ongoing for further investigation by Blizzard employees. Thank you for your understanding in this matter.

We recommend that you should verify your account ownership immediately.

Click on the link below to verify your Battle.net account e-mail address:
https://www.battle.net/account/support/password-verify.html

If you ignore this mail your account will be closed permanently. Once we verify your account, we will mail you that we have dropped the investigation.

Account security is solely the responsibility of the account holder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives will typically lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.

Regards

The Battle.net Support Team
Blizzard Entertainment
www.blizzard.com/support
Online Privacy Policy

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb precies hetzelfde verhaal, vriend van me heeft net zo iets maar dan voor runescape en maplestory, maar dat heeft hij ook nooit gespeel. Ik denk dat het gewoon een poging tot het verkrijgen van je gegevens is zodat ze er met je account vandoor kunnen gaan.
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:08:
[...]

Je vergeet layout van de map ook.
Chokes waar je je leger moet neerzetten of juist niet.
Ruimte om te harassen droppen bij zijn main/natural/expo
positie towers

Voor elke map moet je echt wel kijken waar je engaged met welke units en welke dingen mogelijk zijn afhankelijk van je ras. Dat veel mensen dat niet doen is jammer.
Ik denk dat mensen vooral map abuse missen met terrans, tanks op de highground kunnen siegen zoals op lost temple kon, of nu in mindere mate "xel naga cavers", dat is geen strategie toepassen op de map maar gewoon je units tactisch plaatsen waar een zerg of protos gewoon niets tegen kan doen.
Als je een easy win wilt moet je tegen de AI spelen.
Ik vergeet die dingen niet, het is gewoon enkel gekloot in de marge. Tuurlijk zijn de chokes ietsjes anders gepositioneerd afhankelijk van de mappen, en ligt het er een beetje aan of je zomaar in iemands mineral line kan droppen of niet. Maar uiteindelijk is toch echt nagenoeg elke map identiek, elke beetje andere map is ondertussen verwijderd, de enige die er nog is, is de enige twee player map nog in de rotatie.

Bij GSL heb ik nog wel wat mappen gezien die tenminste nog wat anders waren dan alle andere, onder andere met cliffs, verbaasd me dat die mappen niet flooded waren in de tranen van zerg, zergs klagen altijd, onafhankelijk van wat je doet. Ik heb zergs zien klagen dat een map imba voor zerg is omdat hijn derde expansion niet makkelijk te verdedigen was. Derde expansion, dus vierde basis!.

Die specifieke cliffs bij lost temple waren een fout, maar verder was lost temple zelf ook gewoon een standaard map exact hetzelfde als alle andere, daarom hebben we versie twee daarvan ook nu nog gewoon in de map pool.
Kijk naar de mappen die hier genoemd worden als oh zo verschrikkelijk: scrap station, desert oasis en blistering sands. Oh bijvoorbeeld desert oasis kon wel wat balancing gebruiken, wat het dan ook had gekregen, maar dat waren andere mappen. Niet de huidige situatie waar het niet meer is dan wat rondhutselen is van waar is de choke en waar de gold. Ja het maakt wel wat uit, maar meer dan een klein beetje is het niet. De enige echt andere map is xelnaga caverns, en daar wordt hier alweer gevraagd dat die er ook uit moet.

@Ken, standaard phishing, krijg ze van WoW, runescape, etc. Heb geen van alle, gewoon negeren, blizzard weet ervan.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:53
Stan. schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:02:
Ik heb precies hetzelfde verhaal, vriend van me heeft net zo iets maar dan voor runescape en maplestory, maar dat heeft hij ook nooit gespeel. Ik denk dat het gewoon een poging tot het verkrijgen van je gegevens is zodat ze er met je account vandoor kunnen gaan.
dacht ik eerst ook, behalve dat het in dit geval wel naar de echte battle.net site linkt...

zou iig in dit soort mails nooit via de links maar via de battle.net site reageren als je er iets mee doet ;) en anders ff op battle net zoeken naar het customer service telefoon nr

android since G1.

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
coredalae schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:05:
[...]

dacht ik eerst ook, behalve dat het in dit geval wel naar de echte battle.net site linkt...

zou iig in dit soort mails nooit via de links maar via de battle.net site reageren als je er iets mee doet ;) en anders ff op battle net zoeken naar het customer service telefoon nr
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/2973026832 voor meer info : )
coredalae schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:05:
[...]

Reden dat hij waarschijnlijk naar echte battle.net linkt is dat kenDM hem gecopy-paste heeft, in de mails zijn de onderliggende links zeer waarschijnlijk anders.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Thnx voor de feedback mensen! ^^

Ik moet kennelijk toch maar eens wat met sentries gaan proberen. Tot nu toe heb ik dat eigenlijk nooit gedaan omdat m'n APM er gewoon te laag voor is. Heb altijd dat gezeur, dat ik dan SHIFT inhoud voor de forcefields, maar dan doen ze niks. Je moet eerst het 1e forcefield neerzetten en dan pas SHIFT inhouden, over het algemeen veel te veel gepruts als ik het probeer :P

Toen ik de bunkers zag wist ik dat het fout was, ik denk nu containen en dan proberen expo op te zetten, mja toen was het al te laat.

Best goede 'standaard' opening van Terran, met de reaper kun je soms een beetje klooien en je hebt meteen gescout wat je tegenstander aan het doen is. Dat scouten vind ik met Protoss veel lastiger, je bent dan verplicht een Robo neer te zetten om een observer erin te krijgen. Die Probe is vaak snel dood als de 1e Marine spawned.

Maarja, nog maar eens veel Husky kijken en blijven oefenen :p Best triest want ik speel al zeker een jaar Starcraft 2 nu en nog niet verder gekomen dan Silver in 1v1 >_<

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Day[9] is ook een goede plek om te kijken wat je kunt verbeteren :)

Nee, merp!

Ik ken het probleem met forcefields en shift, al heb je dat natuurlijk niet wanneer je sentries primair voor hun guardian shield gebruikt. En als je enkel een forcefield op de ramp moet gooien lukt het ook wel.

Echter dat was niet jou probleem. Ja het kan helpen tegen stimmed marines, jouw probleem was dat je heel lang geen probes maakte.

En je zegt nu dat zodra je de bunkers zag je wilde gaan containen en expo maken, maar dat het al te laat was. Echter in jouw replay zie je die bunkers gewoon al bij de eerste aanval, en ga je daarna absoluut niet containen, maar je blijft aanvallen. En je doet ook geen enkele poging om een expo te maken totdat je leger vernietigd is. Als je gewoon probes had gemaakt had je de resources gehad om genoeg leger daar neer te zetten om hem te containen, en tegelijkertijd zelf te expanden.
ik heb hier zo om gelachen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rh5ae.jpg

Voor degenen die de match willen zien: http://da.twitch.tv/slayersdragon/b/302898955?t=29m30s

• zonglew00
als je wilt spammen nou dan het knop ingedrukt en klik dan erop... dat werkt iets betere dan shift (queue)

Ik doe zelf nog steeds op het oudewetse manier F+muisklik, F+muisklik... ipv F-ingedrukt+click,click,click....
Day-9 is een HELE goeie!

Ik kijk nooit naar zulke streams maar ik ben ze wel dankbaar :), mensen weten dan alleen standaard/mainstream tactics. Mijn kracht zit in improvisatie and wacky play.

Geloof me je apm is niet belangerijk, efficientie van je apm is heel belangerijk. Zie WhiteRa hij speelt echt als een opa :), ik zeg altijd tegen mijn diamond of lager league vrienden, als ik het kan, kan jij het zeker! Ze zien mij dan echt heel sloom spelen...

• williewonka03
LOL echt een geweldige game. even uit nieuwsgierigheid: waarom een deense link?

[ Voor 20% gewijzigd door williewonka03 op 18-12-2011 18:20 ]

omdat twitch tv faalt in localisatie bepalingen.

Verwijderd

Sup iedereen, heb een nieuwe blog geschreven "Barcraft & Belgium". Ik heb het advies opgevolgd van de meeste mensen. Hopelijk komt het ietwat serieuze over.
http://itsstarcraft.blogs.../12/barcraft-belgium.html
williewonka03 schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:51:
[...]

LOL echt een geweldige game. even uit nieuwsgierigheid: waarom een deense link?
Link kwam weer van reddit af. Te lui om er nl van te maken. Terwijl deze reply me al meer moeite kost 8)

Verwijderd

Die game is echt epic lol

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik vond 'm ook wel grappig, totdat ik las "you're not a silver player, are you?". Dat is gewoon erg lame eigenlijk. Expres naar silver gaan om daar dit soort dingen te doen en het plezier van mensen die duidelijk niet zo goed zijn als een progamer te verkloten.

Nee, merp!

Ach, als het moet, dan maar zo ;)
Maar tbh denk ik gewoon dat ie op iemand anders z'n account speelde hoor. Het leken iig niet de KR servers te zijn maar EU of US.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

apNia schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:53:
Ach, als het moet, dan maar zo ;)
Maar tbh denk ik gewoon dat ie op iemand anders z'n account speelde hoor. Het leken iig niet de KR servers te zijn maar EU of US.
Als ik 't goed voorbij zag komen de US servers, maar dan nog blijft het gigantisch lame wat hij daar doet. Eigen account of niet, die ladders zijn er niet voor niets, en om dit te doen vind ik echt erg triest (net als die Afrikaans-Amerikaanse speler waarvan ik z'n naam niet meer ken, die deed iets soortgelijks, was ook enorm lame).

Nee, merp!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:50
Dan ben je toch echt een baas als je met svc only een game kan winnen? :-)
Tuurlijk is het nep dat ie een silverleaguer er mee beukt. Maar het idee is gewoon grappig. Ik proef een beetje ladder butthurt, en terecht, maar probeer er gewoon om te lollen junges.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Iedereen boven platinum wint die game met een hand. Tegen een silver speler spelen als GM is zoiets als een speler uit het nederlands elftal tegen iemand uit de F-jes van een random voetbal team.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• rickjehh
Grijze Vos schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:55:
Iedereen boven platinum wint die game met een hand. Tegen een silver speler spelen als GM is zoiets als een speler uit het nederlands elftal tegen iemand uit de F-jes van een random voetbal team.
Ik denk dat je nu echt appels met peren vergelijkt. Als ik de game bekijk dan kan ik eigenlijk mijn ogen niet geloven. Die zerg speler is ook veel te passief joh. Als je toch een fatsoenlijk leger hebt met wat upgrades moet je toch gehakt maken van al die scv's?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

rickjehh schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat je nu echt appels met peren vergelijkt. Als ik de game bekijk dan kan ik eigenlijk mijn ogen niet geloven. Die zerg speler is ook veel te passief joh. Als je toch een fatsoenlijk leger hebt met wat upgrades moet je toch gehakt maken van al die scv's?
Zonder enige vorm van micro? Ik denk dat je dat nog tegen gaat vallen tegen iemand met de micro van dragon :P
En nee, ik heb geen last van "ladder butthurt" (mooi woord wel :D ), ik vind het gewoon echt enorm lame en ongepast. Als je dan zo graag tof wilt doen voor je fans/volgers, doe dat dan op het niveau waar je thuishoort.

Nee, merp!

• rickjehh
PauseBreak schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:12:
[...]

Zonder enige vorm van micro? Ik denk dat je dat nog tegen gaat vallen tegen iemand met de micro van dragon :P
En nee, ik heb geen last van "ladder butthurt" (mooi woord wel :D ), ik vind het gewoon echt enorm lame en ongepast. Als je dan zo graag tof wilt doen voor je fans/volgers, doe dat dan op het niveau waar je thuishoort.
Dat zou kunnen ja. Maar qua firepower lijkt het me haast onmogelijk om te winnen met puur scv's, maar hij laat toch het tegendeel zien hier...
rickjehh schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:08:
[...]

Tuurlijk is die zerg niet echt geweldig bezig, anders was hij geen zilver. al kon hij niet zomaar gehakt maken van die SCVs omdat zijn leger zich gesuicide had op PFs.

Maar blijft gewoon triest om als GM stiekem tegen een zilver te gaan spelen. Accepteer dan gewoon wat rating loss en doe zon taktiek voor de gein met je eigen account, ja dan verlies je, deal with it. Hoe zou je zoiets nou eigenlijk het beste counteren? Roaches? Sowieso zal je veel agressiever moeten spelen zodat hij niet zoveel expos krijgt.

Iets wat niet vaak gebeurd net, twee keer achter elkaar tegen dezelfde tegenstander gespeeld, TvT. Kwam er pas achter toen ik hem na de tweede keer wilde convo'en, en de convo van de eerste (en dus zeflde) zich weer opende. (Hij had mij geconvod om me te vertellen dat ik slechtste speler die hij ooit tegengekomen is ben).

Eerste keer ging hij FE, CC first. Ik was van plan te openen met banshee harrasment, maar dat was te simpel. Dus toen mijn SCV dat scoutte, mocht hij daarna mooi een bunker maken in natural van tegenstander en kon ik met mijn enkele rax daar marines voor gaan maken. Kan misschien werken als je met SCVs dan probeert bunker te vernietigen, maar lijkt mij een bagger taktiek.

Dus toen hij daarvan verloor ging hij maar voor een cheese: 2x proxy rax vlak buiten mijn basis, maar niet waar scout zou komen. Zou hij misschien mee weg zijn gekomen als zijn scout SCV niet veel te vroeg er was, en onmiddelijk omkeerde toen hij zag waar ik zat. Toch iets te opvallend. Oftewel bunkers waren er toen hij aanviel, en het was kansloos.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

rickjehh schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:17:
[...]

Dat zou kunnen ja. Maar qua firepower lijkt het me haast onmogelijk om te winnen met puur scv's, maar hij laat toch het tegendeel zien hier...
SCV's zijn de sterkste basiseenheid die je kunt produceren waar je geen ander gebouw voor nodig hebt. Dus zo gek is 't niet dat je daarmee kunt winnen. Zeker niet als je zieke micro hebt tegen een tegenstander die op het 1 na laagste niveau speelt.

Nee, merp!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Weer even een replay van mij:

http://drop.sc/76319

Deze keer ging het beter, ik ben met sentries gaan werken al kan dat nog stukken beter, maar het idee was er. PvZ waarbij ik met m'n VoidRay de expo van Zerg snipe, ik verloor ze wel in the end, maar ik had wel een expo en hij niet. Zijn aanval met hydra had ik beter kunnen afslaan als ik forcefields had gebruikt vóórdat m'n sentries eraan gingen :P

PS: Mijn naam was eerst Bernardo, heb een nickchange aangevraagd en gekregen zoals jullie zien :p

• Rem

Rem

Even voor het verhaal van mensen die schreeuwen "Lame, GM tegen silver". Als je een account koopt (Of in dit geval kreeg dragon een account te leen om op de US server te ladderen) dan moet je eerst jezelf een beetje omhoog spelen. Je gaat dus silver/bronze/gold/plat en diamond mensen tegenkomen. Het is een beetje bullshit om te zeggen dat het lame is, hij maakt er tenminste nog wat leuks van imo!
kan je niet als je GM bent in plat geplaatst worden na placement?

• Rem

Rem

Hij had een account te leen gekregen volgens mij, dus dan zijn er al matches gespeeld. Dan ben je niet met 1 of 2 wins in diamond vanaf bronze of silver! :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

remsporus schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:03:
Even voor het verhaal van mensen die schreeuwen "Lame, GM tegen silver". Als je een account koopt (Of in dit geval kreeg dragon een account te leen om op de US server te ladderen) dan moet je eerst jezelf een beetje omhoog spelen. Je gaat dus silver/bronze/gold/plat en diamond mensen tegenkomen. Het is een beetje bullshit om te zeggen dat het lame is, hij maakt er tenminste nog wat leuks van imo!
Sinds wanneer is het bullshit om te zeggen dat dit soort dingen (ook de match ervoor die hij moedwillig verloor) gewoon heel erg lame is? Als hij zo graag wou ladderen op de US server - God mag weten waarom - dan kan hij dat ook fatsoenlijk doen. Dat hoeft niet gepaard te gaan met het compleet vernederen van je tegenstander en dat streamen. Dat is gewoon het verpesten van het spel voor iemand anders en echt helemaal nergens voor nodig.

Nee, merp!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
remsporus schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:03:
Onzin, op hun niveau moet je na de eerste 5 placement matches al gelijk in diamond/masters komen. Ze verliezen in de placement heus niet van een gold of plat...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Vinand schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:42:
[...]

Onzin, op hun niveau moet je na de eerste 5 placement matches al gelijk in diamond/masters komen. Ze verliezen in de placement heus niet van een gold of plat...
denk dat hij het heeft over een account wat al gespeeld heeft en bijv in bronze of silver 1v1 zit... als je dan moet spelen duurt het even voordat je weer in masters zit...

Diagnose Specialist Ford

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Kzyto schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:44:
[...]

denk dat hij het heeft over een account wat al gespeeld heeft en bijv in bronze of silver 1v1 zit... als je dan moet spelen duurt het even voordat je weer in masters zit...
jep, dat kan natuurlijk ook :P, maar ik denk niet dat dat het geval is... :z

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Kzyto schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:44:
[...]

Valt ook wel me hoe lang dat duurt. Je MMR knalt steeds harder omhoog naarmate je een langere win-streak hebt. Als je 20 potjes op rij wint dan zit je qua MMR al weer behoorlijk hoog. Het kan dan nog een tijd duren voordat je daadwerkelijk naar de Master league wordt gepromoveerd, maar dat maakt niet uit, want je speelt dan al wel tegen tegenstanders van het juiste niveau. Leagues zijn ook maar cosmetisch.

• Jeff[NL]
Species5618 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:35:
[...]

Valt ook wel me hoe lang dat duurt. Je MMR knalt steeds harder omhoog naarmate je een langere win-streak hebt. Als je 20 potjes op rij wint dan zit je qua MMR al weer behoorlijk hoog. Het kan dan nog een tijd duren voordat je daadwerkelijk naar de Master league wordt gepromoveerd, maar dat maakt niet uit, want je speelt dan al wel tegen tegenstanders van het juiste niveau. Leagues zijn ook maar cosmetisch.
Nou ik heb in het verleden in bronze een streak van minimaal 15 wins gehaald en ik werd echt niet verder gematched dan high silver players. Geen idee hoe dat gaat als je bijv in gold een 20 streak haald maar ik weet wel dat je niet makkelijk promoveerd en volgensmij kunnen daar hier meerdere over meepraten.

Diagnose Specialist Ford

Verwijderd

Kzyto schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:34:
[...]

Nou ik heb in het verleden in bronze een streak van minimaal 15 wins gehaald en ik werd echt niet verder gematched dan high silver players. Geen idee hoe dat gaat als je bijv in gold een 20 streak haald maar ik weet wel dat je niet makkelijk promoveerd en volgensmij kunnen daar hier meerdere over meepraten.
Eens. Nieuwe seizoen begint straks, als ik dan niet geplaced word in Silver, dan blijf ik het komende seizoen bronze.
Nope, heb zelf nog nooit een promo gehad buiten de placement matches. Was heel bizar. Was begin season 3 in zilver gezet, toen maar iets van 10 matches gespeeld, season 4 placement, gold...High gold ook nog, waar ik het nog redelijk uit hou ook :)

ofwel ze moeten eigenlijk wat doen aan het systeem. Het moet iets soepeler dat je makkelijker promoveerd, maar niet zo makkelijk dat je ook weer snel degradeerd, want dat zal mensen er sneller toe zetten om te stoppen.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 15:24
Speel sinds kort Terran. Wat een verademing zeg, een stuk makkelijker tegen zerg dan protoss vind ik. Een beetje crawlen met marine/tank en daarna gewoon superveel barracks maken :P. Ondertussen een beetje droppen en je komt een heel eind. Dit is (maar) gold, maartoch.

• rickjehh
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:02:
[...]

Eens. Nieuwe seizoen begint straks, als ik dan niet geplaced word in Silver, dan blijf ik het komende seizoen bronze.
Mwah, ik ben afgelopen seizoen ook in bronze begonnen nadat ik vorig seizoen top-8 in bronze was geëindigd maar ik ben wel halverwege gepromote naar silver, en ook nog eens high silver! Sta nu 10e, dus onmogelijk is het niet om in het seizoen te promoten :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:02:
[...]

je was toch al silver of heb ik dat nou?

• rickjehh
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:38:
[...]

je was toch al silver of heb ik dat nou?
Dat dacht ik ook ja, meen me toch te herinneren dat je hier ooit heel blij riep dat je in silver geplaced was ;-)

Verwijderd

:o ik zit in dezelfde division als whitera
nerdchills
Tijd voor geile SC2 groupies Loloftherings! :D

• Jeff[NL]
apNia schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:26:
Tijd voor geile SC2 groupies Loloftherings! :D
lolz.... tis dat ik geen chicka ben :P

Diagnose Specialist Ford

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:57:
:o ik zit in dezelfde division als whitera
nerdchills
Speel je dan GM ofzo?
Welke race al ik vragen mag :D:D
Loloftherings speelt Zerg.

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:10:
[...]

Speel je dan GM ofzo?
Welke race al ik vragen mag :D:D
gm is volgende week pas open..

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:30:
[...]

gm is volgende week pas open..
Oh weet ik veel speel het pas 2 maand O-)

Verwijderd

Ey guys, ja ik ben Silver. Maar ik bedoel dat ik niet de continuiteit en de speeltijd heb opnieuw in Silver te komen als ik (God verhoede) nu weer in Brons geplaatst word =)
Ik heb de continuiteit ook niet, maar bij placement van seizoen 4 werd ik van silver naar gold gezet :)
Hahahahaha even goed ouderwets zitten schateren achter de computer

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/et3mZ.jpg
Lijkt idd wel erg op elkaar.

Hallô, ich bin brüno!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Seizoen 5 begonnen zag ik vandaag, m'n eerste placement match in 4v4 was meteen een win. Het andere team was favored, we hielden hun aanval lichtelijk af maar ik was ondertussen hun base aan het mollen, defend was niet nuttig, dus ik bleef units inwarpen bij de forward pylo.
M'n Protoss teammate speelde een macrogame met Phoenix/Void Ray... dus die kon op een gegeven moment lekker opruimen toen de Mass Marines van 2 terran tegenstanders dood waren.

Het resultaat is geworden: Silver!

Hiervoor zat ik ook in Silver 4v4, al is er niet veel van de leagues te zeggen in 4v4 natuurlijk :p

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:50:
Hahahahaha even goed ouderwets zitten schateren achter de computer

[afbeelding]
lol, Naniwa is achter het geheim van de koreans gekomen.. hun hairstyle :o

Net ook weer even gespeeld, crushing the hopes of noobies voor het nieuwe seizoen :P (w/l ratio is hoger dan 50% opeens). Vind de nieuwe maps wel geinig behalve die ene met een rocked up third :( moest naar de terran toe expanden :x

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 00:46 ]

• Ruudiew
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 20:24
Yeah, eindelijk master!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2xAEu.jpg

• rickjehh
Gefeliciteerd joh! Erg nice! :) Voordat ik in masters zit ben ik 5 jaar verder denk ik ;)
netjes! en gefelicteerd natuurlijk

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

goed bezig hoor :) gefeliciteerd!

Nee, merp!

• Rendiertje
Master zeker netjes hoor!
Pagina: 1 ... 31 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.