Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Misschien kun je beter bij je Caiway contacten vragen of ze o.a. het aanmeldingsformulier/ website willen aanpassen zodat de mensen uit het Westland en andere gebieden zich niet in het ootje laten nemen. Tevens vragen voor de mensen die al naar glasvezel zijn overgestapt excuses geven dmv een brief of mailing en laten weten wanneer ze wel op alle tablets en telefoons kunnen kijken. Dus ook op Android, windows phone.

Dit staat erop als je het aanmeldingsformulier allesin1 standaard hebt, er staat geen besturingsysteem of merk bij en suggereert dat dit op alle tablets en telefoons kan. Is dus misleiding. Zie tekst.

Overal in huis live televisiekijken op uw tablet of smartphone

https://www.caiway.nl/sit...n/alles-in-1glasstandaard

[ Voor 37% gewijzigd door jeroen028 op 15-09-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Anoniem: 451786 schreef op zondag 15 september 2013 @ 01:56:
Hoe is de Glasvezel - ervaring tot nu toe in het Westland ?
Internet is goed, maar dan zal ik gaan zeuren >:) over de rest van het pakket....

Telefonie gebruiken wij niet via Caiway.

TV is om te huilen....
- Overschakelen naar een andere zender geeft vertraging op de nieuwe zender... je ziet dan enkele seconden het beeld in slowmotion.
- Stroomverbruik is veel te hoog in uit/standby-stand
- Afstandsbediening moet te veel gericht worden en ja je kan een logitech remote kopen om dit probleem op te lossen maar het lijkt mij niet de bedoeling.
- Hij word te warm/heet (door het te hoge stroomverbruik)
- Helemaal geen zoekfunctie in de EPG (zoals de Humax)

Ik gebruik de entone niet, deze is opgeborgen (zouden hem eigenlijk moeten begraven) in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ervaring in Wateringen is na 1 maand op zich goed.

Internet is prima, geen problemen mee. TV voelt traag aan met reageren op AB en ook de menu's zijn erg traag (bijv. Pathe Thuis of Media).
Anoniem: 195305 schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:48:
- Overschakelen naar een andere zender geeft vertraging op de nieuwe zender... je ziet dan enkele seconden het beeld in slowmotion.
Check, hier ook last van.
- Afstandsbediening moet te veel gericht worden en ja je kan een logitech remote kopen om dit probleem op te lossen maar het lijkt mij niet de bedoeling.
Ook last van. En ook last van dat de AB de TV eerst op niet-HD-ontvanger kanaal 1 zet voordat hij uit gaat, dus elke keer weer juiste AV kanaal selecteren.
- Helemaal geen zoekfunctie in de EPG (zoals de Humax)
Ik vind vooral de EPG gigantisch sloom reageren, elke klik voor bijv. naar boven/beneden heeft een halve seconde (of langer) reactietijd lijkt het wel.
Ik gebruik de entone niet, deze is opgeborgen (zouden hem eigenlijk moeten begraven) in de doos.
Ik gebruik hem wel, maar merk 0,0 verschil met de Entone en de andere ontvanger.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54
Het bij overschakelen van zender even een freeze of slowmotion beeld is bijna niet te voorkomen. Het is een bijwerking van IPTV lijkt het. Bij alle glasvezelproviders zie je dat. Of de decoder nu een Motorola, Amino is, of een Entone.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Topicstarter
Gebruik je de Entone 515 of de oude 400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
http://www.totaaltv.nl/ni...coder-voor-glasvezel.html

Helaas geen nieuwe Entone voor de mensen die er al 1 in bezit hebben.
Dus bepaalde gebruikers hier, nu niet gaan klagen. _/-\o_ :9

Caiway gaat bij haar glasvezeldiensten de Amulet Hybride Media Hub van het merk Entone gebruiken. Dat meldt telecombranchedienst Telecompaper.

Caiway gebruikt op dit moment ook al decoder van fabrikant Entone voor het aanbieden van tv-diensten via haar glasvezelnetwerken. De Amulet Hybride Media Hub wordt met digitale tv-oplossingen van system integrator Divitel gebruikt. Naast het aanbieden van tv-diensten kan Caiway met de nieuwe media hub ook Over The Top-diensten direct via het internet gaan aanbieden. Hierbij kon onder meer aan video on demand- en uitgesteld kijken-diensten gedacht worden.

DRAADLOOS HDTV

De nieuwe Caiway-hub beschikt over een multi-tuner met mogelijkheid tot dual tv-ondersteuning. Via 5GHz wifi kan men door het hele huis HDTV distribueren. De hub zal door Caiway ook worden ingezet als flexibele universal storage module (USM) hard drive. 

Geschreven door: Jarco Kriek

[ Voor 70% gewijzigd door jeroen028 op 30-09-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
net glasvezel alles in 1 plus besteld Jeroen028, als ik die niet thuis heb...weer nieuw probleem.

And the drama begins: http://caiway.gebruikers....thread.php?thread_id=1040

gelijk topic geopend daar, 6 weken verder geen glasvezel diensten niks nog, vorige week zou monteur langskomen, nu twee later later vrijdag dus komt er iemand pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
edit: "toch heb ik hem wel", weetje ik hoop dat caiway 150mbit zal leveren en niet minder, das de enige rede waarom ik al sinds dag 1 bij hun zit.

ALTIJD heb ik gekregen waar ik voor betaalde, terwijl gasten bij KPN stuk gingen in tranen dat ze maar 10% van de 20mbit kregen.

Hopen dat het nu 10 jaar verder de kwaliteit nogsteeds gewaardborgd blijft, maar helaas nu een gevecht even voor die amulet entone na niet zolang geleden 3 kwartier aan telefoon te hebben gehangen...zucht.

[ Voor 9% gewijzigd door DragonChaser op 30-09-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:24
jeroen028 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:23:
http://www.totaaltv.nl/ni...coder-voor-glasvezel.html

DRAADLOOS HDTV

De nieuwe Caiway-hub beschikt over een multi-tuner met mogelijkheid tot dual tv-ondersteuning. Via 5GHz wifi kan men door het hele huis HDTV distribueren. De hub zal door Caiway ook worden ingezet als flexibele universal storage module (USM) hard drive. 

Geschreven door: Jarco Kriek
Helaas is dit artikel nu aangepast. De Wifi functie en dual tv-ondersteuning worden door Caiway niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit er wel Netflix op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:01
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3015625094.png

Het heeft even geduurd (besteld op 21 september, ontvangen op 5 oktober 8)7) maar ze leveren wat ze beloven 75/75. Activatie liep netjes, telefoonnummer werd netjes gemigreerd naar het nieuwe modem toe.

Ik ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reactie van Harma op Caiway.gebruikers.eu

Caiway is bekend met de punten over het warm worden van de Entone set top box en het stroomverbruik van de Entone in ‘stand by’ stand.

De Entone set top box is CE goedgekeurd
De Entone set top box die Caiway gebruikt is CE goedgekeurd en voldoet aan alle wettelijke eisen. Caiway hecht groot belang aan duurzaamheid en gebruiksgemak van diensten en apparatuur die voor deze diensten nodig is. Caiway stelt de eis aan haar leveranciers dat de apparatuur voldoet aan de geldende wet- en regelgeving.

Caiway onderzoekt samen met de leverancier van de Entone set top box de mogelijkheid om het warm worden te verminderen en het stroomverbruik van de Entone in ‘stand by’ stand zo laag mogelijk te houden. De ‘stand by’ functie van de Entone set top box is nodig om opnames te kunnen plannen. Het verminderen van warmte en stroomverbruik is echter een zeer complex verhaal. Daaraan is diverse software gekoppeld die aangepast moet worden. Zodra er een oplossing bekend en getest is, volgt er een software update.

EcoDesign regelement
Caiway is bekend met het EcoDesign regelement. Het regelement is ter goedkeuring aangeboden bij de Europese Commissie, maar nog niet in werking getreden. Dit regelement is daardoor nog niet van toepassing op het type set top boxen als de Entone.

Entone kan warmte aan
De Entone set top box is er op gebouwd om warmte aan te kunnen. De stalen onderdelen op plekken die warm worden zorgen er voor dat de box de warmte aan kan en kwijt kan.
Het is hierbij wel van belang dat de Entone volgens de aanwijzingen geplaatst en gebruikt wordt:
1) Plaats de Entone niet in een afgesloten ruimte
2) Plaats geen ander apparaat op de Entone
3) Plaats de Entone niet in een ruimte die warmer is dan kamertemperatuur

Tip om energieverbruik terug te dringen:
1) Apparaat volledig uitzetten door stekker uit het stopcontact te halen of door stekkerdoos te gebruiken met aan/uit schakelfunctie. Let op: vanuit ‘uitstand’ is het niet mogelijk om opnames te plannen.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind deze oplossing die Caiway aanrijkt echt een lapmiddel.

Me grote teen weet ook wel als ik een apparaat van de stroom afhaal, dat deze geen stroom meer verbruikt.

Voor deze geen - "oplossing" hebben we de helpdesk van Caiway niet nodig.
Nu graag de echte oplossing nog, Caiway !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:F

Zojuist had m'n vriendin het op de een of andere manier voor elkaar gekregen om de Entone op Mute te zetten, terwijl de AB op de TV werkt. Nogmaals mute drukken werkte niet, omdat die dan de TV mute/unmute.

Opnieuw starten werkte niet.. Dan factory reset.. Code nodig.. Fijn, die heb ik NOOIT gehad van Caiway (mis volgens mij alle brieven met inloggegevens etc), maar uiteindelijk toch ergens wat geprobeerd (stond ergens een nummer in een scherm op de Entone), en na factory reset was de mute eraf.

Maar echt wtf, hoe kan hij ineens op de Entone gaan muten? :?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Angeloonie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:40:
:F

Zojuist had m'n vriendin het op de een of andere manier voor elkaar gekregen om de Entone op Mute te zetten, terwijl de AB op de TV werkt. Nogmaals mute drukken werkte niet, omdat die dan de TV mute/unmute.

Opnieuw starten werkte niet.. Dan factory reset.. Code nodig.. Fijn, die heb ik NOOIT gehad van Caiway (mis volgens mij alle brieven met inloggegevens etc), maar uiteindelijk toch ergens wat geprobeerd (stond ergens een nummer in een scherm op de Entone), en na factory reset was de mute eraf.

Maar echt wtf, hoe kan hij ineens op de Entone gaan muten? :?
Druk OK toets en volume zachter (-) tegelijk in totdat de menuknop 3 of 4 keer knippert (weet 't niet meer uit 't hoofd) Die pincode kan je volgens mij resetten op mijncaiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-04 11:06
Ik heb niet heel veel ervaring met de set top box van Caiway. Ik heb sinds een aantal maanden ook glasvezel verbinding in Maassluis, mij bevalt het prima. De set top box wordt in de woonkamer door m'n vader gebruikt in de woonkamer.

De eerste ervaring was dat hij traag en log reageerde, maar dit bleek later door de verschrikkelijke ontvangst van de afstandsbediening te komen. Het beeld is prima, heb ook het slowmotion effect gezien, zappen is sowieso een hell. Maar om eerlijk te zijn was dat met de eerste digitale decoder ook zo, gelukkig zit deze bij mijn TV tegenwoordig ingebouwd, in de woonkamer hadden we een HD decoder gekocht toen der tijd van Samsung.

Gelukkig is digitale TV door heel het huis nog steeds 'gratis'. Ik was aangenaam verast toen in na 1 maand internet verbinding al een brief kreeg dat ze me wilde bedanken omdat we een 'trouwe abonnee' zijn. De internet verbinding zou gratis van 75Mbit naar 150Mbit geüpgraded worden. Praktisch komt dit op 21MB/s up en down.

Ik heb nog nooit mijn back-ups durven deleten van game downloads (Steam) aangezien het bijna net zo snel is om te downloaden. Daarnaast gebruik ik mijn NAS om mijn film collectie overal te kunnen benaderen, ik kan nu zelfs bij m'n vriendin al m'n films via XBMC direct streamen in 1080p formaat van +- 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die gratis upgrade van 75 naar 150 mb is erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevi009
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 20:37
Wordt de router trouwens apart geleverd? We hebben wel het installatiepakket gehad en alles werkend gekregen, maar de router en tweede hd-ontvanger hebben we nog niet gehad.:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste reddevi009,

Ik wil dit graag voor je nakijken. Kan je jouw vragen sturen naar webcare@caiway.nl met daarin de postcode & huisnummer. Dan controller ik de status van de verzending.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout

Caiway Webcare Team.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Beste,

Welke router is nu wel geschikt voor glasvezel op de caiway lijn als het gaat van 75/75 tot 300/300 ook met een hoog wifi bereik.
Momenteel hebben wij bij een groot aantal klanten de pricewatch: Linksys EA2700 geplaatst alleen lopen wij tegen het probleem aan dat het wifi berijk erg belabberd slecht is van dit apparaat.

Ik heb ik de volgende routers op een rijtje staan maar nu zoek ik een betrouwbare router met een hoge wifi doorvoer snelheid op de 2,4Ghz welke in moderne woningen ook nog gewoon op 10/15 meter gewoon 75Mbps kan doorvoeren via wifi.
Het n protocol kan tot 300Mbps aan dus er zal er vast wel 1 tussen zitten welke dit kan voor een bedrag van rond de 100/150 euro.

Asus:
pricewatch: Asus RT-AC66U
pricewatch: Asus RT-AC68U

TP-Link:
pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7

Cisco:
pricewatch: Linksys EA6500
pricewatch: Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700)
pricewatch: Linksys Smart Wi-Fi Router AC1900

EnGenius: http://www.engeniustech.c...working/routers_c71_m330/
pricewatch: EnGenius EVR-100
pricewatch: EnGenius Dual-Band Wireless N600 Xtra Range

Nu heb ik een voorkeur voor de linksys al schijnt dit ook niet meer te zijn wat ze vroeger waren.

Want overal in nieuwe woningen zijn betonnen muren en tja dit is nou niet egt een goede combi :(

[ Voor 48% gewijzigd door ReTechNL op 05-11-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24
Vandaag pakket binnen gekregen ('s-Gravenzande) installatie verliep soepel, heldere uitleg.
Echter het internet komt niet boven de 93/94mbit uit up/down (speedtest caiw) met een linksys E4200 bekabeld (alles CAT5e). Zou de lagere snelheid liggen aan de router, hij moet 450mbit kunnen doorvoeren dus dat lijkt mij niet. En de Entone zegt dat we een klantnummer en pincode in moeten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 05:35

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ondersteund je netwerkkaart wel 1000Mbit?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:02:
Ondersteund je netwerkkaart wel 1000Mbit?
Heb zojuist kabel direct in Macbook gedaan, 167 mbit :)
Het probleem zit hem dus ergens tussen de router en de PC, gaan verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Smirnoff,

Wanneer de Entone om klantnummer en pincode vraagt volg je een andere installatie als staat aangegeven in de beschrijving.

Om de Entone van deze stand af te halen moet je de Genexis en de Entone resetten. Eerst de Genexis online laten komen, vervolgens de Entone.

Indien je meer ondersteuning wenst kan dit door een e-mail te sturen naar webcare@caiway.nl of via een PB.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Vandaag ijverig in de weer geweest via Twitter met jullie (goede en snelle reply, complimenten).
Ik heb dat inmiddels al 3x gedaan, geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Smirnoff,

Dan heb ik je hedenochtend wederom een tweet gestuurd. Je kan gebruik maken van onze diensten via glasvezel.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Werkt na jullie handeling, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:13

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Na twee maanden heeft de Sitecom router (die je bij het glasvezel pakket kon mee bestellen) het opgegeven. De router krijg geen IP meer toegewezen op de WAN port (ook niet na factory reset en paar minuten router + modem offline). Heb al vaker last gehad dat de router er ineens mee stopte, maar toen was het meestal opgelost met een restart.

Heb nu m'n oude linksys aangesloten en jawel, gelijk weer internet. De Sitecom gaat weer terug naar de Caiw, hopelijk kan ik nog wat geld terug krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Dark op 07-11-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451786

@ReTechNL Ik blijf zweren bij de Asus RT-N66 of de AC66/68 ( mits je bv op een HTC smartdevice de AC protocol gaat gebruiken ). Zeker zou ik adviseren als je deze Asus routers in ''zwaar verkeer ''zet om te kijken naar een wrt firmware. Overigens zonder en met de standaard firmware draaien ze ook zeer stabiel/perfect. Wil je de gehele woning voorzien van wifi kun je het beste de router centraal in het huis / of op een eerste verdieping plaatsen.

De range Extender RP-N53 van Asus is een aanvullende oplossing en geschikt voor 2.4 - 5Ghz netwerken. Deze extender is een verademing om het wifi bereik te vergroten.
Echter is alles afhankelijk van muren/vloeren/ elektra en andere signaal invloeden wat een router / accespoint of extender doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik heb sinds een aantal dagen de RT-N66, en ik kan het beamen! Heb overigens nog wel zitten twijfelen om voor de AC66 te gaan, maar ik heb geen wifi-AC apparaten dus ben voor de N66 gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Smirnoff op 09-11-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super apparaat ! ''0'' uitval hier met HP printers en op een 8 voudig switch met 6 wifi smartdevices. ( overigens waar ik het geinstalleerd heb bij klanten ''0'' problemen )

Heb nu zelf in de test ook een 8Db+ antenne van TP-link aangesloten op de 2.4Ghz input van Asus router. Scheelt ook wel weer wat.Bij het logo ''Asus'' zit de 2.4 Ghz band. Middels staat de RT-N68 hier in test, maar heb nog geen directe verschillen kunnen ontdekken met de N66. ( Even in afwachting op de wrt test-versie die volgt maar draait hier nu op 322 / 324Mbps idem als de RT-N66. Iets stabieler maar de AC versie presteert op dit protocol wel extreem goed draait dat doet een EA6500 ''never'' na. Linksys zou mij nog een AC6700 sturen als test maar tot nu toe ben ik zwaar overtuigd van de Asus stabiliteit )

@smirnoff Heb je de bij de ''wireless'' instellingen bij ''professional'' de 80MW veranderd naar 100MW? scheelt ook weer een beetje extra power op de wifi :) Idem kun je 5Ghz opvoeren naar 200MW

Op een geschikte broadcom wireless kaart kun je zelfs153Mbps behalen

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 10-11-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Tnx man voor de tips! Moet nog even uitzoeken van de DD-WRT, en die antenne ga ik voor kijken. Is dat de losse met het draad? pricewatch: TP-Link TL-ANT2408C

[ Voor 50% gewijzigd door Smirnoff op 10-11-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja met de losse draad zorgt voor een stabieler wifi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Oke dank je wel, ga hem morgen direct kopen.
offtopic:
Vraag me dan alleen wel af waar je de TPlink antenne en de router het beste kan plaatsen, hoog/laag etc.Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/ectnubmmkjn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

mjl

Ugh

Heeft iemand een idee wanneer de huizen net buiten de dorpsgrens eens op glas over gaan? Ik woon net een paar honderd meter buiten het bord "Naaldwijk", net zoals een paar honderd andere potentiele klanten in de straat. Maar dat glas komt maar niet naar ons toe.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
heeft er iemand een idee waarom ik de sitecom x4 n300 niet kan updaten met de firmware van de sitecom site?

Er staat expliciet bij dat het niet geschikt is voor het model dat caiway uitlevert ; http://www.sitecom.com/en...t=1585&t=1&version=V1-001

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@smirnoff > Gelukt met de TPlink antenne?. Antenne richten kan zeker geen kwaad. Via de WiFi Analyzer app op android kun je ''meten'' wat je signaal doet en waar de evt buren op zitten. Dit is slechts een indicatie.

De beste ervaring is het om na de wrt firm-ware toepassing over te laten aan de router en deze op het ''auto'' signaal op 40Mhz te zetten. Wifi fluctueert nu eenmaal dus het is altijd een beetje draaien/testen.
Houd er wel rekening mee dat de device op de grootste afstand van de router de hoogte prioriteit krijgt tot het verzenden/ontvangen van het signaal...

Onderstaande de link voor de firm-ware. Zodra de custom made firm-ware op de router staat werken de Asus updates niet meer. Dan zal je de wrt bij moeten houden. ( dit even als tip ) ;)

http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/#2324w3jh7e4q4

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 12-11-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het goed is kan je de Asus router nog altijd in rescue/recovery mode opstarten als je de router uitzet, aanzet en de reset knop 10-20 seconden ingedrukt houdt totdat het power lampje blijft knipperen. Dan krijg je een simpele recovery web interface van de router en kan je:
1) router rebooten
2) clear nvram
2) upload new firmware

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat klopt inderdaad dat werkt alleen met de '' factory default - & restore '' Dan kun je weer retour naar de Asus versie :) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Nou ik ga het morgen proberen :) dank jullie wel

[ Voor 7% gewijzigd door Smirnoff op 12-11-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 451786 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:04:
@smirnoff >

De beste ervaring is het om na de wrt firm-ware toepassing over te laten aan de router en deze op het ''auto'' signaal op 40Mhz te zetten. Wifi fluctueert nu eenmaal dus het is altijd een beetje draaien/testen.
Zet die routers nou niet op een channel width van 40Mhz. De ether is al vol genoeg. 20Mhz is prima als je maar zorgt dat een een "schoon" stukje ether gebruikt. Met schoon is dat meestal het stuk waar de minste SSID's zitten en de externe signalen in totaal het laagste zijn. Helemaal leeg tref je bijna nergens meer aan.

Idereen die in een druk bewoond gebied 40hz channels gebruikt in de 2.4Ghz ruimte is gewoonweg a-sociaal bezig.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Persoonlijk zie ik 20Mhz band voor oude legacy apparaten op de 2.4ghz band (zoals m'n wifi printer en 2 jaar oude Galaxy S2, alhoewel ik die toch op de 40Mhz 5Ghz band draai).
De 40/80 is inderdaad bedoelt/beter voor de 5Ghz band.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kunnen jullie nu zonder meerkosten programmas opnemen op de Entone?

Ik lees namelijk op de website van Caiway iets over een opnemen pakket van 40 euro.

Hebben jullie dat ook betaald extra om te kunnen opnemen ?

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:11:
Hebben jullie dat ook betaald extra om te kunnen opnemen ?
Dat kun je niet zo in het algemeen stellen. Niet iedereen heeft hetzelfde betaald . Mijn ouders hebben bijvoorbeeld meegedaan met een actieaanbod, op sommige punten een korting gekregen bij hun jaarcontract en dus iets anders betaald dan mijzelf.

Topicstarter
ja ok, maar niemand hoeft toch extra te betalen om te kunnen opnemen bij Caiway?

Maar nu heeft Caiway dit op de website staan.

https://www.caiway.nl/pro...nemen_pakket&product=3103

Wie begrijpt het nog?

• avdkooij
  • Niet online
Prijzen kunnen veranderen. Er zijn nog wel meer veranderingen geweest de afgelopen periode. Sinds een tijdje is bijvoorbeeld het Alles-in-één Glas Start gedurende de eerste drie maanden 30,- euro ipv 40,- euro, het veilig internetten pakket is geïntroduceerd...

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Vanaf 1 november jl. leveren wij een andere Entone voor onze abonnementen Alles-in1 Glas.

De 'oude' situatie was levering met harde schijf die zorgt voor live tv pauzeren, opnemen, terugspoelen en terugkijken.

Bij bestellingen vanaf 1 november heeft de klant een keuze.

Bestellen van de Entone 515, de harde schijf is geinstalleerd. Extra eenmalige kosten à 39,95 euro

Bestellen van de Entone 510, geen harde schijf hierdoor ook geen optie voor Live TV pauzeren, opnemen, terugspoelen en terugkijken.

Indien klant de Entone 510 heeft besteld en alsnog de harde schijf wenst dan is dit mogelijk à 39,95 euro. Te bestellen bij Caiway.

Met vriendelijke groet,

Harma

• avdkooij
  • Niet online
Helder verhaal en herkenbaar met hoe bijvoorbeeld Lijbrandt het doet. Daar kunnen klanten kiezen uit een Amino ontvanger zonder harddisc en een Amino ontvanger met harddisc.

[ Voor 3% gewijzigd door avdkooij op 14-11-2013 15:46 ]

Topicstarter
Ik vind het erg vreemd als de meeste Caiway klanten de Entone 515 met harde schijf kostenloos hebben gehad, dat opeens nieuwe klanten hiervoor 40 euro extra moeten betalen.

Dat is meten met twee maten naar je klanten en ze ongelijk behandelen.
Ik vind het schandalig als Caiway dit klanten bestelen, beleid doorzet !

Caiway schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:55:
Vanaf 1 november jl. leveren wij een andere Entone voor onze abonnementen Alles-in1 Glas.

De 'oude' situatie was levering met harde schijf die zorgt voor live tv pauzeren, opnemen, terugspoelen en terugkijken.

Bij bestellingen vanaf 1 november heeft de klant een keuze.

Bestellen van de Entone 515, de harde schijf is geinstalleerd. Extra eenmalige kosten à 39,95 euro

Bestellen van de Entone 510, geen harde schijf hierdoor ook geen optie voor Live TV pauzeren, opnemen, terugspoelen en terugkijken.

Indien klant de Entone 510 heeft besteld en alsnog de harde schijf wenst dan is dit mogelijk à 39,95 euro. Te bestellen bij Caiway.

Met vriendelijke groet,

Harma
En wat als je al die fijne Entone 400 hebt?

• jeroen028
@gamespel.

Even 4 tientjes aftikken en dan krijg je de Entone 515.

jeroen028 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:55:
@gamespel.

Even 4 tientjes aftikken en dan krijg je de Entone 515.
Ja oke, maar de Entone 400 heeft volgens mij meer problemen dan de 515.... dan lijkt het mij dat Caiway die uit zichzelf zou moeten omruilen. Gebeurd natuurlijk niet (Caiway kennende).

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 21:26
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:59:
Ik vind het erg vreemd als de meeste Caiway klanten de Entone 515 met harde schijf kostenloos hebben gehad, dat opeens nieuwe klanten hiervoor 40 euro extra moeten betalen.

Dat is meestal zo met introductie aanbiedingen....die worden na verloop van tijd aangepast naar wat anders voor de nieuwe klanten.
Dat is bij andere bedrijven net zo hoor.
Maar goed dit is natuurlijk dat CaiWay het doet dus dat is natuurlijk voor 4320p een buitenkansje om weer je gal te spuwen richting Caiway.
Begin er zo moe van te worden......niet normaal.

Zit jij ook te zeiken bij de Shell als iedereen 1.65 per liter betaald en jij komt een dag later aangereden en jij moet ineens.....net als andere "nieuwe" klanten 1.68 betalen?? ga je dan ook zeiken??

Knip, dat is nergens voor nodig

just my 2 cents.

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 15-11-2013 19:54 ]

• jeroen028
Buzzie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:20:
[...]

Dat is meestal zo met introductie aanbiedingen....die worden na verloop van tijd aangepast naar wat anders voor de nieuwe klanten.
Maar goed dit is natuurlijk dat CaiWay het doet dus dat is natuurlijk voor 4320p een buitenkansje om weer je gal te spuwen richting Caiway.

Zit jij ook te zeiken bij de Shell als iedereen 1.65 per liter betaald en jij komt een dag later aangereden en jij moet ineens.....net als andere "nieuwe" klanten 1.68 betalen?? ga je dan ook zeiken??

[...]

just my 2 cents.
Wat een onzin vertel jij nou. Als er 2 plaatsen recht hadden/hebben op de nieuwe pakketten zijn het Krimpen en Loenen. Door waanzinbeleid worden deze plaatsen opnieuw benadeeld.
Het gaat om gelijkheid en elke nieuwe opgeleverde plaats hoort een tijdelijk aanbod te krijgen die voor iedereen gelijk is.

Beetje egoistiche gedachte van je. :F

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 21:26
jeroen028 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:26:
[...]

Wat een onzin vertel jij nou. Als er 2 plaatsen recht hadden/hebben op de nieuwe pakketten zijn het Krimpen en Loenen. Door waanzinbeleid worden deze plaatsen opnieuw benadeeld.
Het gaat om gelijkheid en elke nieuwe opgeleverde plaats hoort een tijdelijk aanbod te krijgen die voor iedereen gelijk is.

Beetje egoistiche gedachte van je. :F
Dat ben ik helemaal met je eens dat elke nieuwe opgeleverde plaats eenzelfde aanbod hoort te krijgen.
Maar waar we het al eerder over hebben gehad is dit een topic voor het Westland....en niet voor Krimpen en Loenen.

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:24
Nu krijg je bij het glasvezel standaard en compleet pakket een gratis extra HD ontvanger. Daar valt ook wel weer wat voor te zeggen. Verder ben ik tevreden over het glasvezel pakket, ok de Entone + afstandsbediening scoort een onvoldoende als het gaat om gebruiksgemak. De internet verbinding is perfect.

• Wimlem
ik heb geen extra hd ontvanger gezien anders hier @ de Lier?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Topicstarter
Ik ben naar alle bedrijven kritisch. Zeker niet alleen naar Caiway hoor.

• mjl

mjl

Ugh

Buzzie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:20:
[...]

[...]

just my 2 cents.
Je bent ook niet de beroerdste om er nog weer eens over te beginnen....

Ik ben het wel eens met 4320p. Caiway heeft gewoonweg geen structureel beleid om met dergelijke veranderingen flexibel om te gaan naar bestaande klanten. Over het algemeen is er maar een klein deel dat aangeeft of klaagt over dergelijke kwesties. Het is voor bedrijven als Caiway beter om dan een nette oplossing te bieden door bijvoorveeld een gratis upgrade aan te bieden voor deze mensen. Dit geeft een goede reputatie en tevreden klanten die niet op fora zoals hier hoeven die klagen over hun terechte ongenoegen. En ja dit brengt extra kosten mee maar een 50 cent op de abonementsprijzen is meer dan genoeg om dat op te vangen. En laten we wel wezen. Caiway is niet noodzakelijkerwijs de duurste in kabel abonementen en heeft een monopolie in het Westland; het ligt dus prima binnen de mogelijkheden om weer een service provider te worden met vooruitstrevende producten en een goede klantgerichte organisatie.

Verder wil ik voorstellen het topic titel aan te passen naar Caiway glasvezel ervaringen of daar een apart topic voor te maken :)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We kunnen ook een Caiway topic maken per wijk per gemeente :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:59:
Zo zou je het kunnen bekijken, maar ik zie het zelf anders. Het aanbod voor een bepaalde prijs wisselt van tijd tot tijd, omdat het aanbod van de concurrenten ook wisselt door de tijd heen. Immers, alle klanten waarvan het contract voor tv/internet/telefoon in december afloopt gaan nu oriënteren voor een nieuw contract. Het is niet iets wat je uitstelt, want niemand wil een maand zonder zitten, dus het contract bij je nieuwe aanbieder moet al ingegaan zijn voordat je oude contract afloopt.

Caiway moet er dus voor zorgen dat het aanbod dat NU op de site staat, mee kan komen met de prijzen die andere aanbieders NU hebben. Wijzigt de concurrent volgende maand iets, dan moet Caiway ook mee.

Verder snap ik dat het netwerk in Krimpen momenteel verbouwd wordt en jij liever onder de oude voorwaarden ingestapd was. Maar ik snap Caiway wel dat het prijsbeleid verder gaat, je kunt niet blijven wachten tot krimpens netwerk verbouwd is...

[ Voor 33% gewijzigd door avdkooij op 16-11-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glastron174
  • Laatst online: 09-05-2024
Onderstaand mijn ervaring aangaande Caiway Glas t.b.v. Glas Start (internet en voip).

Aangezien mijn Samsung TV over een opnamemogelijkheid op een externe HDD en uitzending gemist beschikt en de HD kwaliteit tussen Coax en IPTV gelijkt is hoef ik geen IPTV tuner voor 10 euro per maand extra.

Ik ben ruim een half jaar met CIF, K&H en de Caiway bezig geweest om een extra glasvezel kabel te krijgen welke later 10 meter omgeschoten moest worden. Het duurde 2 maanden voordat ik de 3 partijen zover had dat de glasvezelkabels naar binnen gevoerd, afgemonteerd en in de systemen aangemeld waren.

Nu inmiddels 9 maanden later moet de Caiway alleen nog in administraties de originele coax aansluiting aan de 2 glasaansluitingen (huisnummer met toevoeging A) koppelen zodat het huisnummer zonder toevoeging administratief allen over een glasaansluiting beschikt.

Conclusie: Als CIF, K&H en de Caiway hun best hadden gedaan, had in ruim een half jaar geleden al over glas kunnen surfen, dat had mij t.o.v. mijn huidige abonnement ruim € 26,- per maand gescheeld.
Van de Caiway krijg ik op mijn nieuwe contract 2 maanden restitutie wat het verschil en alle telefoonkosten en tijd welke ik erin heb moeten steken lang niet dekt, maar het gebaar wordt ondanks dat ik er zelf om heb moeten vragen gewaardeerd.

Tips voor de Caiway:
1. Pas de prijzen voor VoIP aan zodat deze marktconform zijn.
2. Maak meerdere keuzes in snelheid qua abonnementen t.b.v. alleen internet en VoIP over glas.
3. Bied optioneel een Coax module voor het glasmodem aan zodat iedereen zijn huidige infrastructuur en apparatuur kan blijven gebruiken en/of kiezen.

Allen succes in de strijd tegen ITIL procedures :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glastron174
  • Laatst online: 09-05-2024
Update: ik heb net nog even met technische man van de Caiway gesproken.
Ze zijn inderdaad de Coax module voor het glasmodem aan het testen en op een later tijdstip zullen snellere internet + viop abonnementen worden aangeboden.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi dat Caiway eindelijk denkt aan DVB-C over de glasvezel. Dat zal veel mensen over de streep trekken. Maar dan moet Caiway niet zoals het nu wel doet, het DVB-C aanbod uithollen.

Nu zijn er al een aantal HD zenders die niet in DVB-C, maar alleen met IPTV worden doorgegeven.

Zoals alle FOX Sport HD zenders bijvoorbeeld. Zo'n aanpak werkt natuurlijk averechts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:02

basdej

OutSystems Consultant

glastron174 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:25:
Update: ik heb net nog even met technische man van de Caiway gesproken.
Ze zijn inderdaad de Coax module voor het glasmodem aan het testen en op een later tijdstip zullen snellere internet + viop abonnementen worden aangeboden.

Groet.
Dus er komen nog hogere internetsnelheden? :D en als ik het goed begrijp krijg je dus de glasvezel binnen en splitst die zich in coax - iptv - voip en internet? Zou wel ideaal zijn want dan kunnen ze veel meer zenders aanbieden over die coaxaansluiting.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:34
basdej schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:14:
[...]

Dus er komen nog hogere internetsnelheden? :D en als ik het goed begrijp krijg je dus de glasvezel binnen en splitst die zich in coax - iptv - voip en internet? Zou wel ideaal zijn want dan kunnen ze veel meer zenders aanbieden over die coaxaansluiting.
Nog hogere snelheden en dat zegt 1 persoon van Caiway? Ik ga daar zeker niet vanuit dit bericht hadden ze al eerder aangegeven rondom Juni. En natuurlijk ging dat niet door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet wel zeggen dat mijn ervaring is dat veel van wat Caiway tot nu toe beloofde, nooit is nagekomen.
Ik ben dus benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Zou fijn zijn als die android app eens komt! Belachelijk dat het zo lang duurt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Anoniem: 375601 schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:48:
Ik moet wel zeggen dat mijn ervaring is dat veel van wat Caiway tot nu toe beloofde, nooit is nagekomen.
Ik ben dus benieuwd.
Wil Caiway zeker geen veer in de .... steken, maar ik denk dat ze hard op weg zijn.
Ik snap persoonlijk ook niet waarom daar niet iemand met een beter oog voor commercie zit,
mijn inziens valt er nog meer uit dit bedrijf te halen. Ze zijn hard op weg, maar als je om je heen kijkt gaat het langzaam. Glasvezel nu is een eerste stap, dus laten we ze nog wat tijd geven om te kijken wat de toekomst gaat bieden. Een ding weet ik wel, uit zo een digitale ontvanger bijvoorbeeld valt meer te halen dan dit. (denk aan draadloos / apps etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ben meer benieuwd wat glastron174 te melden heeft en wat zei die vent precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

babbi schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:33:
Ben meer benieuwd wat glastron174 te melden heeft en wat zei die vent precies dan?
ik ook :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Blijf benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Pssst! Android multiscreen app wordt nu getest! :X

[ Voor 18% gewijzigd door Neyluzz op 06-12-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Neyluzz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:21:
Pssst! Android multiscreen app wordt nu getest! :X
Bron?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Informatie van binnen het bedrijf gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

AAAAh nog steeds geen glasvezel. Ik zou graag snelle internet willen voor minder geld per maand, maar aangezien in mijn buurt in Naaldwijk er geen glas is zit ik vast aan een duurder kabel only abonnement. Weer lekker met 2 maten meten, minder service, meer betalen bij CAI-away.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
mjl schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:35:
AAAAh nog steeds geen glasvezel. Ik zou graag snelle internet willen voor minder geld per maand, maar aangezien in mijn buurt in Naaldwijk er geen glas is zit ik vast aan een duurder kabel only abonnement. Weer lekker met 2 maten meten, minder service, meer betalen bij CAI-away.
Woon je in een buitenwijk? Want dan snap ik wel waarom je geen glas hebt/krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
mjl schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:35:
Vergeet je niet dat Caiway totaal geen inbreng heeft over de aanleg van glasvezel? Voor klachten moet je bij het CIF zijn, de eigenaar van het glasnetwerk.

Woon je,zoals hierboven gevraagd, in een buitengebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 00:24
En maar klagen over caiway.... terwijl er ook goed nieuws een leuke constatering is voor caiway gebruikers:
nieuws: Netflix: Nederland heeft snelste internetverbindingen

wilde alleen maar aangeven dat de caiway gebruikers ook wel eens blij mogen zijn dat ze in caiway gebied wonen

[ Voor 24% gewijzigd door boppos op 10-12-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom is dat goed nieuws voor ons? Krijgen we gratis netflix dan? Ja, je zou kunnen zeggen dat het een leuke constatering is, maar niet goed nieuws per definitie. :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
boppos schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:51:
En maar klagen over caiway.... terwijl er ook goed nieuws een leuke constatering is voor caiway gebruikers:
nieuws: Netflix: Nederland heeft snelste internetverbindingen

wilde alleen maar aangeven dat de caiway gebruikers oom wel eens blij mogen zijn dat ze in caiway gebied wonen
Één zwaluw maakt nog geen zomer

Maar goed sinds jaren weer iets positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu eens wat meer HD zenders, want daarin staat Caiway al jaren erg stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:53:
Comedy Central HD zou een mooie toevoeging zijn

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik woon in Hoek van Holland, Helaas(als het om internet gaat) behoren we niet tot het westland. (Caiway )Glasvezel is 4 km verder, in 's Gravenzande. KPN is er nog niet mee bezig in het gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 00:24
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:53:
Klopt want daarin heeft Caiway al jaren lang al best wel een breed aanbod. Zeker vergeleken met de "concurrentie" een paar jaar terug, echter bieden die inmiddels ook ongeveer evenveel als de Caiway.

Ben eigenlijk heel benieuwd of iemand weet hoe het glasvezel TV signaal werkt van de Caiway. Momenteel maak ik er nog geen gebruik van door de 3 dvbc kaarten in de server, maar als daar iets aan toegevoegd kan worden... Is er iemand die toevallig weet of het volgens een van de volgende stream soorten werkt?
RTP
RTSP
UDP
HTTP

• mjl

mjl

Ugh

Neyluzz schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:38:
[...]

Vergeet je niet dat Caiway totaal geen inbreng heeft over de aanleg van glasvezel? Voor klachten moet je bij het CIF zijn, de eigenaar van het glasnetwerk.

Woon je,zoals hierboven gevraagd, in een buitengebied?
Wat is buitengebied, 150m voorbij (dus buiten) het bordje Naaldwijk.

Wat ik vooral belachelijk vind is dat mensen die geen glas kunnen nemen wel de dupe zijn van relatief dure abonnementen. Met glas ben je goedkoper en sneller uit dan met Coax.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Entone 515 hier in gebruik. Deze is medio september vervangen door een nieuwe Entone 515, aangezien de andere continu (om de 5 á 10 minuten compleet vast liep). Uiteraard ging hier de nodige communicatie vooraf met Caiway.

Hedenochtend; mijn vriendin wil van kanaal zappen. Werkt niet meer. Dus ik doe de Entone 515 aan en uit. Blauwe lampje knippert een tijdje, vervolgens lampje continu aan (incl. tijd op display) maar helemaal geen beeld meer.

Inmiddels diverse dingen geprobeerd. Stroom eraf van de Entone 515, stroom eraf van de glasvezelmoden. Helaas; niks werkt.

Als de stroom eraf is geweest op de Entone 515, dan krijg ik nog wel "entone connecting the home"-melding / logo in beeld en daarna blijft het beeld op zwart.

Instellingen A/V-receiver en TV zijn goed en / of niet aangepast.

Iemand een idee? Of wordt dit een TV-loze zondag voor ons....?

(heb nu de stroom er nog langer afgelaten en ga hem zo weer eens aansluiten)

//update #1

Nou heb de stroom er weer op aangesloten. Vervolgens krijg ik "entone connecting the home" melding / logo (op dit moment geeft de A/V-receiver ook aan dat er een HDMI connectie is), vervolgens gaat het lampje even knipperen, dan stabiel + tijd op het display, maar dan zwart beeld. Op het moment dat het beeld zwart is, geeft de A/V-receiver ook geen HDMI connectie meer aan....?!

//update #2

Ondertussen een andere televisie gepakt, deze verbonden met de Entone 515 via SCART. En hetzelfde resultaat. Krijg wel "entone connecting the home" melding / logo, vervolgens zwart beeld.

Volgens mij is die Entone gewoon naar de k.....! Erg fijn op een zondag.

Voordat ik overstapte naar glasvezel gebruikte ik Coax + Humax. Afgezien dat de Humax warm werd en eens in de zoveel tijd vastliep (gewoon stroom eraf en weer aan) werkte deze gedurende 5 jaar zonder verdere problemen. Beter dan die Caiway / Entone troep. Want nu gaat dit ondertussen Entone #3 voor ons worden naar alle waarschijnlijkheid, of iemand moet nog een idee hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door Zwijntjesdrecht op 05-01-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht dat die Caiway Entone 515 juist het premium model is van Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Zwijntjesdrecht schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:31:
Entone 515 hier in gebruik. Deze is medio september vervangen door een nieuwe Entone 515, aangezien de andere continu (om de 5 á 10 minuten compleet vast liep). Uiteraard ging hier de nodige communicatie vooraf met Caiway.

Hedenochtend; mijn vriendin wil van kanaal zappen. Werkt niet meer. Dus ik doe de Entone 515 aan en uit. Blauwe lampje knippert een tijdje, vervolgens lampje continu aan (incl. tijd op display) maar helemaal geen beeld meer.

Inmiddels diverse dingen geprobeerd. Stroom eraf van de Entone 515, stroom eraf van de glasvezelmoden. Helaas; niks werkt.

Als de stroom eraf is geweest op de Entone 515, dan krijg ik nog wel "entone connecting the home"-melding / logo in beeld en daarna blijft het beeld op zwart.

Instellingen A/V-receiver en TV zijn goed en / of niet aangepast.

Iemand een idee? Of wordt dit een TV-loze zondag voor ons....?

(heb nu de stroom er nog langer afgelaten en ga hem zo weer eens aansluiten)

//update #1

Nou heb de stroom er weer op aangesloten. Vervolgens krijg ik "entone connecting the home" melding / logo (op dit moment geeft de A/V-receiver ook aan dat er een HDMI connectie is), vervolgens gaat het lampje even knipperen, dan stabiel + tijd op het display, maar dan zwart beeld. Op het moment dat het beeld zwart is, geeft de A/V-receiver ook geen HDMI connectie meer aan....?!

//update #2

Ondertussen een andere televisie gepakt, deze verbonden met de Entone 515 via SCART. En hetzelfde resultaat. Krijg wel "entone connecting the home" melding / logo, vervolgens zwart beeld.

Volgens mij is die Entone gewoon naar de k.....! Erg fijn op een zondag.

Voordat ik overstapte naar glasvezel gebruikte ik Coax + Humax. Afgezien dat de Humax warm werd en eens in de zoveel tijd vastliep (gewoon stroom eraf en weer aan) werkte deze gedurende 5 jaar zonder verdere problemen. Beter dan die Caiway / Entone troep. Want nu gaat dit ondertussen Entone #3 voor ons worden naar alle waarschijnlijkheid, of iemand moet nog een idee hebben?
Je moet ff contact opnemen met Caiway. Er schijnen meer mensen exact dezelfde problemen te hebben. Ik hoorde van iemand dat zijn geluid ineens wegviel. Reboot entone zorgde voor een kort boot scherm wat daarna op zwart scherm ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Thanks zal ze morgen eens een tweet sturen en daarnaast bellen. Want dit is zeer vervelend te noemen.

Ik mag hopen dat Caiway eens A-merk apparatuur gaat gebruiken, want in mijn huidige "setup" is die Entone wel het goedkoopste apparaat wat ik gebruik. En dat is ook weer te merken aan de problemen die ik tot dusver heb ondervonden met het "ding". Waarschijnlijk wordt het tijd voor mijn 3e Entone inmiddels. Beetje "ééntonig" begint dit te worden. Gedoe altijd met Caiway. Pffft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij hebben met de Carey Airties veel minder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Nou sinds 10 minuten geleden is het opgelost. Probleem lag volgens Caiway inderdaad aan de Entone. Ze hebben hierop op afstand ingelogd en de Entone opnieuw gereboot. En nu weer beeld.

Blijft vervelend dat dit op een zondag juist moest gebeuren. Maar ja.

Vreemd blijft wel dat men hiervoor moet inloggen en als ik de stroom eraf haal voor meer dan 15 minuten, dat dit dan niet overéénkomt met een reboot op afstand. Volgens mij hebben ze toch iets meer gedaan dan alleen een reboot.

Maar ja, het is opgelost nu (uiteindelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik heb sinds gisteren ook 150Mbit/s glasvezel van Caiway alleen nog niet de brief ontvangen voor inloggegevens van mijn account(alleen smartcard met activatiecode). Alles aangesloten en de stappen doorlopen inclusief de activatiecode. Internet is retesnel. Download van 186Mbit en upload 333Mbit direct van desktop op glasmodem. Nieuwe router besteld van Asus RT-AC66U(komt volgende week pas binnen) want de bestaande Linksys 610N knijpt mijn verbinding van WAN-LAN. Kom niet hoger dan 108Mbit nu.

Alleen televisie wilt maar niet werken. Entone kast blijkt geen contact te kunnen maken met de ACR of zoiets. Firmware update lukt dus niet. UTP lampjes knipperen gewoon en op de tweede aansluiting in het glasmodem. Ik ben zeker nog te vroeg begonnen?

Update:

Gisteren helpdesk aan de lijn gehad en ze zeggen dat ze niet kunnen helpen als ik niet thuis ben. Ik zeg dat de bekabeling en alles goed is. Verbinding heeft het kastje ook en hij kan niet synchroniseren met de ACR en een firmware update ontvangen. Contact met de ACR krijgt hij wel. Er missen dus gegevens over mij als klant zijnde. Nog geen hulp. Terwijl het wel nu ingegaan is het abonnement. Maar geen brief gehad met inloggegevens.

Ik dus telefonisch klantnummer en wachtwoord gehad en gelijk aan de slag gegaan. Niet te geloven wat ik zag na het inloggen. Geen reet geactiveerd. MyTV zegt !No TV customer. MyInternet kan ik niets aanpassen want er is niets, en bij MyVoice hetzelfde. Leuk als mijn abonnement vandaag is ingegaan maar eigenlijk nog niets heb dan alleen internet zelf.

Ja, dat verklaart waarom televisie het niet doet via glasvezel. Wat zijn het nu voor prutsers daar? Dit is nu de derde keer in 20 jaar dat ik terugkeer naar Caiway en nog steeds is het bagger geregeld.

Update2:

Net weer gebeld. Nu eindelijk iemand met wel verstand. Er is iets blijven hangen met het registreren van mijn account. Niet goed doorgevoerd. Dus er is een storingsmelding van gemaakt en binnen 5 werkdagen wordt het opgelost. MAC adres van mijn Entone moet geregistreerd worden bij hun en ook mijn account zodat ik gewoon alles kan zien en aanpassen bij mijncaiway.nl. We bizar dat er iemand daar werkt die nieuwe klanten niet goed doorvoert in het systeem. Half werk leveren.

Update 3:

TV werkt eindelijk. Nu alleen e-mail nog en alles is compleet. Ik heb een oude SATA harddisk van mijn laptop in de Entone geprikt en werkt gewoon super. Nu alleen nog de router binnenkrijgen van Routershop volgende week en knallen.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 09-01-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11
Sinds vandaag hier ook de glasvezel aangesloten. Nu misschien een suffe vraag. In de glas router zitten 4 netwerkpoorten. Eentje is voor de tv. op de tweede heb ik nu bedraad mijn computer aangesloten. Kan ik nu op de overige twee ook computers of een router aansluiten?

Of moet ik als ik meerdere pc wil gebruiken een router aansluiten op de glasmodem en dan in de router de andere pc prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil niet bijzonder bijdehand klinken, maar die info kan je ook in de handleiding of op de Caiway site lezen en nee, ik heb geen link voor je. Als eerste; het is een glas modem, geen router. Daarnaast heb je een poort voor je internet, welke naar je PC of een router gaat. Een poort voor TV die naar je decoder gaat. Een poort voor Telefonie, en de laatste poort is niet in gebruik bij Caiway.
Moet je voor de lol maar eens je kabel voor internet (router) in de 2e poort (TV) steken. Dan krijgt je PC/router een ip uit een relatief "aparte" ip range (bij mij 172.xxx.xxx.xxx), waarbij normaal internetgebruik niet werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Blisterin_Bull op 09-01-2014 23:14 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

mknoppert schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:38:
Sinds vandaag hier ook de glasvezel aangesloten. Nu misschien een suffe vraag. In de glas router zitten 4 netwerkpoorten. Eentje is voor de tv. op de tweede heb ik nu bedraad mijn computer aangesloten. Kan ik nu op de overige twee ook computers of een router aansluiten?

Of moet ik als ik meerdere pc wil gebruiken een router aansluiten op de glasmodem en dan in de router de andere pc prikken?
Op de tweede hoort je TV en niet je computer. Eerste is voor je computer of een router.
https://www.caiway.nl/sit...iding_R3D%20(website).pdf
Ik zou een goede router nemen waarbij je ook de beloofde snelheid met gemak haalt van WAN naar LAN. Ik heb een Linksys WRT610N en deze knijpt de verbinding. Asus RT-AC66U is besteld. Direct op de aansluiting van het glasmodem haal ik met gemak 187Mbit/s van de beloofde 150Mbit/s. Dus dik tevreden. Upload schiet zelfs naar 333Mbit/s. Linksys ertussen knijpt nu alles naar maximaal 120Mbit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 10-01-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11
Bedankt voor de reacties. Klopt zie nu ook netjes in de handleiding staan hoe alles netjes aan te sluiten.

Ik had zelf dus ook wat beter moeten lezen. Wel goed om te merken dat alles meteen goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Leuk dat alles digitaal is maar als je gewoon via de kabel radio wil luisteren is een zenderoverzicht handig. Echter op de CaiWay site is deze lijst negens te bekennen.

(en nee ik wil geen radio digitaal ontvangen, ga niet de TV (heb een CI+ modulle en geen decoder) continu aanzetten om radio te luisteren).

Weet iemand waar ik die lijst kan bemachtigen?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
http://lmgtfy.com/?q=Caiway+zenderoverzicht

Naar beneden scrollen. Onder het kopje "Digitale radio'' de 5e kolom.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Zijn er hier caiway gebruikers met een dynamisch IP en hun ip filteren in google analytics? (iets wat mij maar niet wil lukken en mijn stats om zeep helpen)

Mijn portfolio op Instagram

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste