Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
Dit heb je niet bij andere games?

Zo niet. Dan ligt het probleem bij project cars. En slaat hij dus op de een of andere manier de calibratie niet op.

Zo ja. Dan ligt dit denk ik aan drivers of de logitech software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 10:42
XBladee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:52:
Dit heb je niet bij andere games?

Zo niet. Dan ligt het probleem bij project cars. En slaat hij dus op de een of andere manier de calibratie niet op.

Zo ja. Dan ligt dit denk ik aan drivers of de logitech software.
Het lijkt alleen bij Project Cars, het werkt namelijk wel bij Dirt Rally, een beetje vreemd, zou ergens een readonly bestand kunnen staan die dit veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
ExilaaHH schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

Het lijkt alleen bij Project Cars, het werkt namelijk wel bij Dirt Rally, een beetje vreemd, zou ergens een readonly bestand kunnen staan die dit veroorzaakt ?
Ikzelf heb het probleem niet met mijn g27(ja wel een ander stuur, maar beide zijn wel van logitech). Als ik het me goed herinner kreeg ik na de calibratie een save icoontje rechts onder in me scherm. Ik kan dit voor de zekerheid vanavond wel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
XBladee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:32:
[...]

Ikzelf heb het probleem niet met mijn g27(ja wel een ander stuur, maar beide zijn wel van logitech). Als ik het me goed herinner kreeg ik na de calibratie een save icoontje rechts onder in me scherm. Ik kan dit voor de zekerheid vanavond wel checken.
Dit krijg ik ook, daarna werkt hij ook wel tijdens het racen. Echter sluit ik het spel af en start ik het direct weer op kan ik het mooi weer opnieuw doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-07 14:31
Update 3.0. is ook uit voor de pc
http://forum.projectcarsg...C-Patch-3-0-Release-Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
ExilaaHH schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Dit krijg ik ook, daarna werkt hij ook wel tijdens het racen. Echter sluit ik het spel af en start ik het direct weer op kan ik het mooi weer opnieuw doen :)
Raar. Ikzelf heb hier nooit last van. wanneer plug je je stuur in voor het starten van project cars of daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
XBladee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

Raar. Ikzelf heb hier nooit last van. wanneer plug je je stuur in voor het starten van project cars of daarna?
Ik plug hem voorafgaand aan het spel in. Als ik het spel start kan ik de muis niet gebruiken omdat Project Cars denkt dat ik met mijn pedaal naar boven wil, ik moet de rem intrappen anders schiet hij telkens menu items naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
ExilaaHH schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Ik plug hem voorafgaand aan het spel in. Als ik het spel start kan ik de muis niet gebruiken omdat Project Cars denkt dat ik met mijn pedaal naar boven wil, ik moet de rem intrappen anders schiet hij telkens menu items naar boven :)
hmm. Heb je project cars alles opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-07 18:55
Update is er al? Start men ps4 op en er download nu een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Met de release van patch 3.0 zit ik er sterk aan te denken deze game aan te schaffen :)

Overigens viel mij net op dat als je in de steam store naar de Project Cars pagina gaat, de modified car pack niet tussen de DLC staat. Als je echter zoekt op Project Cars, zie je de modified car pack wel tussen de resultaten staan en kun je deze aanschaffen voor €2,50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
ExilaaHH schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Heb het nog even getest. Maar alles werk hier prima. Het enige wat ik kan bedenken dat je misschien het verkeerde stuur door geeft aan project cars. Dit kan je zien wanneer je naar de settings gaat en dan controles.

Het lijkt er namelijk op dat op de een of andere manier je rem op een key gebint word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 11:01

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

rwbk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:36:
Update is er al? Start men ps4 op en er download nu een update
Ik heb hier ook iets van een update..
oh great, mijn PS4 gaat weer alle updates downloaden. 2,893 GB groot.
Is dat groot genoeg om patch 3.0 te bevatten? Geen idee hoe groot die is namelijk, kan releasenotes vinden maar geen grootte...

En de download is weer tergend traag... :S

[ Voor 16% gewijzigd door DerOllie op 14-08-2015 20:34 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
DerOllie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:33:
[...]

Ik heb hier ook iets van een update..
oh great, mijn PS4 gaat weer alle updates downloaden. 2,893 GB groot.
Is dat groot genoeg om patch 3.0 te bevatten? Geen idee hoe groot die is namelijk, kan releasenotes vinden maar geen grootte...

En de download is weer tergend traag... :S
mijn update was 2.1GB groot op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ProjectB00man schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

mijn update was 2.1GB groot op de pc
2.8 GB dus voor de ps4. Daarom is MN ps4 zo lijkt het weer alles downloaden, dit is de hele patch...

http://playstation-experi...t-cars-update-3-0-ist-da/

[ Voor 13% gewijzigd door DerOllie op 14-08-2015 21:32 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Die PSN downloads zijn wel bizar traag de laatste periode... bij mij staat er nu 6 16 hours left. Zie dat er veel meer mensen zijn die daar last van hebben. Van de week ook al 4 uur moeten wachten op die Lara Croft game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 23-07 18:57
Tip voor mensen met een AMD processor. De Gameworks DLLs schijnen met de 2011 compiler van Intel te zijn gemaakt. Deze lopen daardoor slechter op AMD CPUs. Hier staat instructies om dat probleem te verhelpen.
https://www.reddit.com/r/...roject_cars_and_possibly/

[ Voor 2% gewijzigd door LongBowNL op 14-08-2015 22:22 . Reden: Iets meer als gerucht opgeschreven (ipv feit) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Unbreukable schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:43:
Die PSN downloads zijn wel bizar traag de laatste periode... bij mij staat er nu 6 16 hours left. Zie dat er veel meer mensen zijn die daar last van hebben. Van de week ook al 4 uur moeten wachten op die Lara Croft game.
Ik zet hem wel in energysparende modus, kan ie vannacht gaan downloaden...

Update; Snachts niet gedaan, smorgens aangezet, heeft vanmorgen nog 2 uur staan downloaden en toen was klaar. Enig moment zat er echt geen schot is, en het andere moment 3-4mb per seconde. Heb runningtimes gezien van 15-16 uur, maar ook 15-16 minuten...

[ Voor 23% gewijzigd door DerOllie op 15-08-2015 14:19 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-07 18:55
Unbreukable schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:43:
Lara Croft had ik na de MTU aanpassing in 5 minuten binnen. De update van Project cars daar in tegen schiet inderdaad niet erg goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
LongBowNL schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:20:
Tip voor mensen met een AMD processor. De Gameworks DLLs schijnen met de 2011 compiler van Intel te zijn gemaakt. Deze lopen daardoor slechter op AMD CPUs. Hier staat instructies om dat probleem te verhelpen.
https://www.reddit.com/r/...roject_cars_and_possibly/
Lijkt me sterk dat dat gaat helpen met Project CARS omdat deze geen Gameworks gebruikt. Project CARS heeft zijn eigen rendering pipeline die hardware-onafhankelijk werkt, o.a. t.b.v. consoles (ook AMD). Bij andere games kan het helpen natuurlijk. Er draait wel wat PhysX op de CPU, maar dat is minimaal (paar procent van alle load), dus daar ga je nooit veel winst uit halen.

Overigens zit het verschil in performance bij Project CARS in de GPU (AMD/nVidia) en niet in de CPU (AMD/Intel). Met de komst van Windows 10 is dat verschil een stuk kleiner geworden (betere drivers van AMD in Windows 10 dan in Windows 8.1).

[ Voor 13% gewijzigd door NLxAROSA op 15-08-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:52
ExilaaHH schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:26:
...Ik ben benieuwd of er voldoende online lobbies zijn ? Ik kan er zelf maar echt weinig over vinden,
Valt mij een beetje tegen. Ik doe af en toe 's avonds een spelletje en had verwacht dat je met zo'n populaire game super veel keuze zou hebben (was LFS gewend). Maar als je voorkeur voor een klasse hebt (ik rij voornamelijk open wheel) dan zijn er zo'n 2-4 lobbies. Als je dan iets specifieks wilt (Formula C bijvoorbeeld en een bepaalde track) kan je het wel shaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
Time trial lap op Monza Short na de 3.0 update

YouTube: Hotlap on Monza Short Radical SR8-RX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 20:09
heb hem een beetje aangescherpt :9

maar kan nog wel een halve seconde vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-07 11:14
Monza short is echt een heerlijk circuit! Hoe rijdt de Radical? Heb daar helemaal nog niet mee gereden, wel veel met de soortgelijke Caterham en die reed op zich wel lekker.

Wat vind je van 3.0? Zelf moet ik er helaas nog even op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Stiggy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Valt mij een beetje tegen. Ik doe af en toe 's avonds een spelletje en had verwacht dat je met zo'n populaire game super veel keuze zou hebben (was LFS gewend). Maar als je voorkeur voor een klasse hebt (ik rij voornamelijk open wheel) dan zijn er zo'n 2-4 lobbies. Als je dan iets specifieks wilt (Formula C bijvoorbeeld en een bepaalde track) kan je het wel shaken.
als je zelf een server ''create'' kun je rijden wat je wil, en meestal joinen er ook wel wat mensen

of zelf een dedicated server draaien kan ook nog...

ik zag nou ineens in de lobby allemaal servers met 0 mensen in ?!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-08-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:52
Mr. Detonator schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:02:
[...]

als je zelf een server ''create'' kun je rijden wat je wil, en meestal joinen er ook wel wat mensen

of zelf een dedicated server draaien kan ook nog...

ik zag nou ineens in de lobby allemaal servers met 0 mensen in ?!
Doe ik ook wel, maar Some wacht je tot je een ons weegt...

Yep, patch 3.0 laat allemaal lege games zien. En je kan niet meer open wheel kiezen, maar nu alleen per type auto . En dat filter onthoud hij nog steeds niet... Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
Beltoni schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:25:
[...]

Monza short is echt een heerlijk circuit! Hoe rijdt de Radical? Heb daar helemaal nog niet mee gereden, wel veel met de soortgelijke Caterham en die reed op zich wel lekker.

Wat vind je van 3.0? Zelf moet ik er helaas nog even op wachten...
vind de radical zelf een fantastische auto raad hem zeker aan.
update 3.0 is zeer fijn de tracklimits zijn veel beter en je wordt veel minder gestraft als je een stukje gras pakt, maar als je echt een chicane afsnijdt dan is je tijd wel meteen ongeldig.
vind het zelf een goede update veel verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
heb nou met een stuk of 20-30 wagens monza short de eerste plek time trial...is ook niet moelijk als je vaak maar de enige bent )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22
Update 3.0 is erg nice. Ook de regen effecten zijn een stuk verbeterd op je voorruit. De druppels 'lopen' nu netjes over je voorruit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Heb het spel na de 3.0 update aangeschaft :) Ben de career begonnen in de karts, maar vind het apart dat ik niet eerst de kart en het circuit kan leren kennen in een practice? Als ik het circuit nog nooit gezien heb en nog nooit in een game in een kart heb gereden, kan ik natuurlijk niet meteen vol in een race worden gedumpt :p

Voordat ik de race start kan ik wel zien welk circuit het is, maar dan weer niet welke configuratie. Dan weet ik alsnog niet op welk circuit ik buiten de career een free practice kan doen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Laatst online: 19-06 07:24
Benotti schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:11:
Heb het spel na de 3.0 update aangeschaft :) Ben de career begonnen in de karts, maar vind het apart dat ik niet eerst de kart en het circuit kan leren kennen in een practice? Als ik het circuit nog nooit gezien heb en nog nooit in een game in een kart heb gereden, kan ik natuurlijk niet meteen vol in een race worden gedumpt :p

Voordat ik de race start kan ik wel zien welk circuit het is, maar dan weer niet welke configuratie. Dan weet ik alsnog niet op welk circuit ik buiten de career een free practice kan doen. Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij is er geen practice bij de eerste race. Alle volgende races in het kart seizoen, zullen eerst beginnen met practice - qualifiying en dan de race. Dus komt goed ;).

Update 3.0 is perfect. Volgens mij is er ook wat veranderd in cockpit view. Stond niet op het lijstje, maar is veel fijner rijden na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:14
Iemand tips/ervaringen met een pedalenslet op een vlakke ondergrond? :P
In m'n nieuwe huis (de hobbykamer) heb ik gladde houten vloeren waardoor m'n pedalen steeds wegschuiven.. Overigens ook mijn stoel, maar daar heb ik misschien al een oplossing voor!

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Ikheb m'n pedalen met ductape vastgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Davidson schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:06:
In m'n nieuwe huis (de hobbykamer) heb ik gladde houten vloeren waardoor m'n pedalen steeds wegschuiven.. Overigens ook mijn stoel, maar daar heb ik misschien al een oplossing voor!
Zo een anti-slipmat gebruik ik zelf en het werkt prima voor de pedalen van een G25/27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
ik heb daarom ook een wheelstand pro gekocht , en dat is echt een hele verbetering
alleen nu nog mijn burostoel proberen vast te zetten :( weet alleen nog niet hoe maar als er mensne zijn die wat weten ;)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ravw schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

ik heb daarom ook een wheelstand pro gekocht , en dat is echt een hele verbetering
alleen nu nog mijn burostoel proberen vast te zetten :( weet alleen nog niet hoe maar als er mensne zijn die wat weten ;)
wieltjes eronder vandaan halen? zijn vaak toch simpele klik systemen. :) Of op een of andere manier met iets verbinden aan je wheelstand pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:14
Thanks voor de suggesties! Volgens mij is het idee van CaptainPanda een mooi en goedkoop alternatief! :)
Paulus07 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

wieltjes eronder vandaan halen? zijn vaak toch simpele klik systemen. :) Of op een of andere manier met iets verbinden aan je wheelstand pro.
Om nou elke keer de wieltjes eraf te gaan halen met dit (onmogelijke) systeem, het zijn vijf stuks.. :P
Zag op de site van de Blokker dat de anti-slipmat 150 cm lang is, dus misschien houdt dat ook mijn stoel op zijn plek :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Davidson schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:56:
Thanks voor de suggesties! Volgens mij is het idee van CaptainPanda een mooi en goedkoop alternatief! :)

[...]

Om nou elke keer de wieltjes eraf te gaan halen met dit (onmogelijke) systeem, het zijn vijf stuks.. :P
Zag op de site van de Blokker dat de anti-slipmat 150 cm lang is, dus misschien houdt dat ook mijn stoel op zijn plek :)
Of iets simpeler: de buis van ene wheelstand pro is volgens mij helemaal hol. Stuk touw erdoor, lus van maken en dan kan je de lus om de stoel poot heen doen. Rol je in ieder geval niet meer naar achteren.

Of het werkt, geen idee. schoot me net te binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
Ik leg altijd een kleed onder mijn stoel neer. Dit zorgt ervoor dat de wielen willen blokkeren en je dus niet naar achteren rolt. Volgens mij zijn hier ook wel speciale matten voor (soort deurmat met tapijt). Alleen een kleed of iets wat erop lijkt heeft iedereen wel in huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Laatst online: 20-07 16:50
Wanneer komt patch 4.0?

Net lekker aan het time attacken, snelle tijd neergezet, reed gewoon door dus de tijd nog niet gesaved, crashed de game volledig.

Frustraties all over again :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
grote rubberen mat die lang genoeg is voor onder je pedalen en je stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-07 22:56
Ik heb die van mij met velcro vastgezet. Een strip vastplakken aan de vloer en een andere aan de pedalen. Die strips kun je ook gemakkelijk van de vloer trekken en ergens anders terug vasthangen. Je kan de pedalen ook even afnemen om te reinigen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:41

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

NiQo schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:55:
Wanneer komt patch 4.0?

Net lekker aan het time attacken, snelle tijd neergezet, reed gewoon door dus de tijd nog niet gesaved, crashed de game volledig.

Frustraties all over again :(
Je rijdt ook gewoon te hard NiQo. Kan de game niet handlen.... Balen man. In welke lijsten sta je wel al met een tijd(track-type auto)? Misschien dat ik vanavond even een poging waag.

PSN: dennisvandenb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 12:19
NiQo schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:55:
Dat is inderdaad balen.

Wanneer wordt de tijd bij een time trial precies opgeslagen? Als je de sessie exit ofzo? Hoop ik toch niet... Maar als ik jou begrijp slaat ie het niet direct op nadat je start/finish bent gepasseerd?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-07 14:26
Ik kan sinds 3.0 niet altijd mn snelste ghost meer laden, hij laad dan soms een oudere ghost (ook na een restart), daarnaast ontbreken ineens een heleboel ghosttijden op de leaderboards.

Ik kan niet direct iets vinden over beide problemen in de patchnotes maar het lijkt begonnen te zijn na patch 3.0

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Laatst online: 20-07 16:50
Dvdberg schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

Je rijdt ook gewoon te hard NiQo. Kan de game niet handlen.... Balen man. In welke lijsten sta je wel al met een tijd(track-type auto)? Misschien dat ik vanavond even een poging waag.
Dit was de eerste keer, gelijk geragequit :9
Zet jij maar een tijd ergens, probeer ik em te breken ;)
DeTjuk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:09:
[...]

Dat is inderdaad balen.

Wanneer wordt de tijd bij een time trial precies opgeslagen? Als je de sessie exit ofzo? Hoop ik toch niet... Maar als ik jou begrijp slaat ie het niet direct op nadat je start/finish bent gepasseerd?
Inderdaad als je exit wordt je tijd gesaved, anders niet. Pcars logica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem en heb een antislipmatje eronder gelegd.

Oh, ook al eerder gemeld zie ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 16-08-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
de oude time-trial tijden zijn allemaal weg zie ik (

ik kan zodra ik een time trial rijd en over de finish kom meteen exitten...als ik dan kijk staat de tijd er ook meteen

[ Voor 53% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-08-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
blouweKip schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:09:
Ik kan sinds 3.0 niet altijd mn snelste ghost meer laden, hij laad dan soms een oudere ghost (ook na een restart), daarnaast ontbreken ineens een heleboel ghosttijden op de leaderboards.

Ik kan niet direct iets vinden over beide problemen in de patchnotes maar het lijkt begonnen te zijn na patch 3.0
Vanaf update 3.0 zijn alle Time Trial leaderbords gereset
Ik vind dit zelf een goede actie.

LEADERBOARDS RESET
Please be aware that, as a result of the enhanced cut-track detection system included in Patch 3.0, all Time Trial leaderboards will be reset over the course of the next 12 hours. This is to clear out leaderboard times that were set under the old cut-track detection system where players could get away with driving off-track and gain time by doing so. The new system is far fairer and much more accurate. By resetting the leaderboards we remove all these 'contaminated' records and ensure that everyone has a fair shot at setting true and accurate Time Trial leaderboard entries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
NiQo schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:55:
Inderdaad als je exit wordt je tijd gesaved, anders niet. Pcars logica ;)
Ok, dan weten we dat. Logisch is anders, maar goed we doen het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
ben bezig met de 125cc kart career en dan de Kart one kampioenschap.
bestaat uit 5 event met 2 races per event.
hierbij race 1 en 2 op de Dubai Kartdrome.
engine geluid is helaas niet helemaal goed

Race 1
YouTube: 125CC Kart race on Dubai Kartdrome 10 lap sprint race

Race 2
YouTube: 125cc Kart Race on Dubai Kartdrome 15 lap main race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 10:09
Tof dat men dit soort dingen uploadt maar respect voor diegene die hier een klein kwartier naar gaat kijken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
ProjectB00man schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:45:
[...]

Vanaf update 3.0 zijn alle Time Trial leaderbords gereset
Ik vind dit zelf een goede actie.

LEADERBOARDS RESET
Please be aware that, as a result of the enhanced cut-track detection system included in Patch 3.0, all Time Trial leaderboards will be reset over the course of the next 12 hours. This is to clear out leaderboard times that were set under the old cut-track detection system where players could get away with driving off-track and gain time by doing so. The new system is far fairer and much more accurate. By resetting the leaderboards we remove all these 'contaminated' records and ensure that everyone has a fair shot at setting true and accurate Time Trial leaderboard entries.
Dat vermoeden had ik al, al kan ik weinig info vinden over de problemen waar ik met mn ghost tegenaan loop (lees: ik laad de juist ghost in bij een time-trial maar de ghost die daadwerkelijk op de baan zit is een oudere en dus slechtere tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Brad Pitt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:57:
Tof dat men dit soort dingen uploadt maar respect voor diegene die hier een klein kwartier naar gaat kijken :)
Ik snap dat ook niet eerlijk gezegd om de replay van een race te gaan uploaden 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mr. Detonator schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:21:
Ik snap dat ook niet eerlijk gezegd om de replay van een race te gaan uploaden 7(8)7
Misschien om van een ander te kunnen leren? Maar de hele race is dan misschien wat veel van het goede :)

[ Voor 10% gewijzigd door DeTjuk op 17-08-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Jack Spades heeft een 'major update' gedaan van zijn FFB Tweaker Files: Versie 2.0.
Meer info hier.

[ Voor 32% gewijzigd door DeTjuk op 17-08-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 09:31

miekol

erm

Zo vandaag Project Cars voor de PC aangeschaft. Mooie game wel. Vind hem met paar uurtjes spelen vermakelijker en toegankelijker als Asseta Corsa. Vind het altijd wel fijn als het niveau langzaam per klasse opgebouwd wordt. In Assetta Corsa wordt je echt direct in het diepe gegooid. Denk ik iets meer hardcore sim als project cars.

Rij nu op pro (met stuur en pedalen) met ideale lijn wel aan. Ben begonnen in de UK Clip Cup, valt me allemaal niet mee! Kwalificatie bungel ik ergens onderaan en in de race (vooral door goed te starten) wordt ik met moeite 10e/12e. Dat is in GT6 wel andere koek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Net even time trial gedaan op Zolder met Clio (niks bijzonders qua tijd), maar kwam tot de ontdekking dat de snelste tijden worden gereden in de touring klasse met de Mercedes-Benz AMG C-Coupe DTM.

Blijkt dat een Limited Edition auto te zijn :( Best jammer. Jammer dat er niet meer nieuwe DTM auto's in spel zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door DeTjuk op 17-08-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 09:31

miekol

erm

DeTjuk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:07:
Net even time trial gedaan op Zolder met Clio (niks bijzonders qua tijd), maar kwam tot de ontdekking dat de snelste tijden worden gereden in de touring klasse met de Mercedes-Benz AMG C-Coupe DTM.

Blijkt dat een Limited Edition auto te zijn :( Best jammer. Jammer dat er niet meer nieuwe DTM auto's in spel zitten.
Kun je die niet gewoon hier erbij kopen? http://store.steampowered.com/app/334770/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ja, ongetwijfeld. Ik heb de ps4 versie, maar ook daar zal het aangeschaft kunnen worden.

Maar denk dat ik me eerst nog wel vermaak met huidige aanbod.

Wat zijn jullie favoriete auto's en circuits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:36

Superkiwi

Hoi doei

Nordschleife :*)
Auto ben ik nog niet uit...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
DeTjuk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:51:
Ja, ongetwijfeld. Ik heb de ps4 versie, maar ook daar zal het aangeschaft kunnen worden.

Speel het inmiddels ook een weekje nu en die Road America i.c.m. een GT3 auto is gewoon heerlijk, die Aston Martin is echt super om in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Donnington in en Oulton park (fosters/island) zijn mijn favorieten.... de gt3 wagens zijn daar leuk..maar ook de caterham R500 of lmp3 klasse is daar leuk om te rijden...met de radical sr8 rx bijvoorbeeld..of de formula gulf of formule 3 _/-\o_

Watkins glenn vind ik ook wel een leuk circuit...

nordschleife heb ik nooit echt wat aan gevonden eerlijk gezegd.... af en toe wel leuk om een keer te rijden, maar daar blijft het dan ook bij.....

ik mis daar een beetje de snelheid van de rondes om jezelf proberen te verbeteren laat maar zeggen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-08-2015 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-07 10:28

Mijn favorieten banen zijn: Spa, Watkins en Le Mans
Auto's: Audi R8 (GT3) en na van de week ook de Ginnetta Junior.
Mr. Detonator schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:21:
[...]
Je hoeft niet zoveel te knippen en plakken dan als uploader.
Iemand die het terug wil kijken kan altijd skippen.

Ik zelf stream meestal, dus dan heb je ook de gehele race en niet Highlights.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni

Lastig om er een paar uit te kiezen, zitten echt veel lekker circuits in...

Watkins Glen Short
Laguna Seca
Monza short
Donington Park
Brands Hatch

Imola, Silverstone, Spa en Brno zijn ook heerlijk! Snetterton en Oschersleben hebben ook een paar heerlijke bochten. Zijn maar weinig circuits waar ik niet zo veel mee heb.

GT3 rijdt heerlijk, met name de Z4 en de Audi. Moet eigenlijk gaan rijden in de Mclaren want dat is volgens mij wel de snelste uit de groep. Clio is een leuke auto voor mutliplayer en ook de oude amerikanen zijn geinig maar daar moet je wel echt mee leren rijden. LMP1 is ook vet alleen houd ik dat niet zo lang vol. Dat gaat zo bizar hard en dat voel je na een tijdje wel in je armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mr. Detonator schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:58:
ik mis daar een beetje de snelheid van de rondes om jezelf proberen te verbeteren laat maar zeggen :)
Je kan niet even gaan zitten en proberen een paar sneller rondjes neer te zetten nee ;)
1 foutje en je kan minuten lang wachten tot je rondje klaar is.

In GT5 heb ik er echt belachelijk veel ronden gereden.
Wat ik het meeste deed was time trials met een sportwagen zoals de Impreza of de Evo, dat vond ik fantastisch! Hier mijn snelste rondje met de Impreza (helaas nog een klein foutje erin).
Jammer dat de Evo in pCars zo zweverig rijdt; ik had graag hetzelfde willen doen.
De track heeft gewoon iets magisch; Bruut, lang, hoogteverschillen, snelle stukken, blinde bochten, onvergeeflijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Bedankt voor de suggesties.

Wil hier graag mee gaan doen met de ps4 got races en daarnaast me aangemeld op racestars.nl.

Ik neig erg naar de gt3, maar de open wheel klasse lijkt me ook leuk. Het hoeft van mij niet bloedhart te gaan.

Voor degenen die keer willen racen voeg me maar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
DeTjuk schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:01:
Bedankt voor de suggesties.

Wil hier graag mee gaan doen met de ps4 got races en daarnaast me aangemeld op racestars.nl.

Ik neig erg naar de gt3, maar de open wheel klasse lijkt me ook leuk. Het hoeft van mij niet bloedhart te gaan.

Voor degenen die keer willen racen voeg me maar toe.
Ik zou gewoon lekker met verschillende auto's gewoon mee doen, ook al lijken ze niet direct jou keuze.
Hierdoor krijg je variatie en mogelijk vind je enkele toch erg leuk die je eerder niet zou kiezen.

Ik dacht hetzelfde bij de Ginnetta, maar ik vond hem echt leuk rijden. :9~

En je verliest er hooguit wat tijd mee, doordat je wat oefend en een race doet. (No harm, als je niet mensen er bewust afrijdt toch)

[ Voor 8% gewijzigd door Ithric op 18-08-2015 14:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Het allerfijnste vind ik van Project Cars dat jijzelf kunt bepalen hoe moeilijk de race gaat worden door de ai artificial intelligence van 0 t/m 100 in te stellen .
Echt racen op echte circuits en zoveel zelf in te stellen wat wil een race gamer nog meer ?
Gewoon de beste racegame ever made .

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 153905 op 18-08-2015 15:02 . Reden: spelling fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die community challenge op Silverstone is moeilijk!
De Lotus 49 Cosworth is erg lastig onder controle te houden.
1:15.7xx staan nu, waar de nummer 1 een 1:05.4xx heeft staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:24

Damian

Insane Obtrusion

Ik vertrouw die community challenges voor geen meter. Soms staan ze met 10 seconde verschil op nummer 1. Ze hebben gelukkig de Track-limits verbeterd.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
Damian schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:47:
Ik vertrouw die community challenges voor geen meter. Soms staan ze met 10 seconde verschil op nummer 1. Ze hebben gelukkig de Track-limits verbeterd.
als je ze gewoon een beetje met de echte tijden vergelijkt denk dat ej dan eerder goed zit

dus als op de echte Monza een tijd staat van 1:45 , in het spel zijn er mensen die hebben 1:30 is het toch wel na te gaan dat er iets niet goed is

als je van die 1:45 er maar 4 a 5 sec boven zit dan ben je wel lekker bezig altijd tijd voor verbetering zou ik zeggen :)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Damian schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:47:
Ze hebben gelukkig de Track-limits verbeterd.
Tijdens mijn eerste paar ronden op Silverstone vloog ik regelmatig de bocht uit, nam bochten veel te ruim en knalde tegen vangrails aan, maar geen enkele keer een invalid lap time gehad.
Wellicht dat ze nu enkel wat meer letten op het afsnijden van bochten in plaats van het wijd nemen van bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:31:
[...]

Tijdens mijn eerste paar ronden op Silverstone vloog ik regelmatig de bocht uit, nam bochten veel te ruim en knalde tegen vangrails aan, maar geen enkele keer een invalid lap time gehad.
Wellicht dat ze nu enkel wat meer letten op het afsnijden van bochten in plaats van het wijd nemen van bochten.
Klopt, sinds laatste patch is de invalid lap time (heel) veel beter. Eigenlijk alleen bij een (echte) cut track of een harde contact met vangrail die een 'positief' effect op de tijd kunnen hebben.

Alles wat je buiten de baan doet ten nadele van jezelf lijkt nu geen enkel probleem meer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
M'n favo tracks: watkins, spa, zolder, nordschleife
favo auto: ford capri (wat een beest)

vind het ook super dat ze de time trials aangepakt hebben. Hopelijk doen ze nu wel geen reset meer of ik kan terug opnieuw beginnen. De haters die beweerden dat PCars 1 niet meer deftig ging ondersteund worden na de aankondiging van Pcars 2 hebben dus ongelijk! Wat een hoop improvements op korte tijd zeg!

Ik krijg vandaag ook m'n Fanatec pakket aangeleverd. Leveringsdatum was gepland op eind augustus en staat uitendelijk vandaag al op levering :) Underpromise, overdeliver :D
Iemand die ook een Clubsport V2 Base gebruikt hier? Ik vroeg mij af of het voldoende was om de JackSpade files te gebruiken? Of moeten de default FFB settings enzo ook aangepast worden?

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Elbaceever schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:37:
vind het ook super dat ze de time trials aangepakt hebben. Hopelijk doen ze nu wel geen reset meer of ik kan terug opnieuw beginnen. De haters die beweerden dat PCars 1 niet meer deftig ging ondersteund worden na de aankondiging van Pcars 2 hebben dus ongelijk! Wat een hoop improvements op korte tijd zeg!
Ik was er persoonlijk ook niet zo bang voor, het wordt steeds een stukje beter.
Blijft wel jammer dat steeds vaker games niet af aanvoelen bij release en dan gepatched moeten worden.

Echter vermaak ik me uitstekend met PCars (PC), als afwisseling op IRacing is het voor mij idieaal nu.

iRacing Profiel

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:57
Ik wil hem eigenlijk kopen nu ik een baan heb, maar om volledig te spel te krijgen moet je superveel dlc kopen toch? (wat oneindig doorgaat natuurlijk)

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Superveel? Nee hoor, ook zonder dlc is het erg goed te spelen.
En in totaal zijn er nu geloof ik 4 dlc pakketten uit, niet echt superveel dus.

• XBladee
En ikzelf vind de dlc pakketten niet extreem duur. 5,50 euro voor een baan en 2 auto's. 5 euro voor 6? auto's ofzo.

• Xtince
  • Laatst online: 19-06 07:24
sheez88 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:20:
Ik wil hem eigenlijk kopen nu ik een baan heb, maar om volledig te spel te krijgen moet je superveel dlc kopen toch? (wat oneindig doorgaat natuurlijk)
Geloof me ook zonder de dlc ga je een hoop plezier beleven. Heb zelf ook geen dlc.

Waar ik me eerder druk zal maken is het verslaafd aan raken en meer investeren in een stuur en race rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Laatst online: 18-06 18:53
Had paar weken niet gespeeld (want iRacing), dus vanavond weer ff online proberen.
Echt niet te doen, alleen maar idioten in elke lobby die je bewust van de baan aan het rijden zijn.
Elke lobby weer, bizar.
In de nacht banen, allemaal de lampen uit en dan keihard rammen, terwijl ik de enige was die nog iets van een tijd probeerde neer te zetten.
Is dit normaal? Of is dat alleen 's avonds laat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
sheez88 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:20:
Gewoon lekker enkel het spel kopen eerst, DLC kan altijd nog.
Meestal is er ook een vrije keuze in de klassen beschikbaar.
Je kan dus altijd nog dlc kopen als je de auto/baan leuk vind, over het algemeen kan je alsnog de klassen races mee doen anders.

(het is niet verplicht, op misschien een enkele uitzondering na dan.)
mickeyhouse schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:18:
Had paar weken niet gespeeld (want iRacing), dus vanavond weer ff online proberen.
Echt niet te doen, alleen maar idioten in elke lobby die je bewust van de baan aan het rijden zijn.
Elke lobby weer, bizar.
In de nacht banen, allemaal de lampen uit en dan keihard rammen, terwijl ik de enige was die nog iets van een tijd probeerde neer te zetten.
Is dit normaal? Of is dat alleen 's avonds laat zo?
Ik heb zelf nooit een Public sessie gereden, ik doe lekker mee met de GOT (private) Races die meerdere keren in de week plaats vinden. (Woensdag en gisteren toevallig ook)
Het niveau is redelijk hoog en er wordt best netjes gereden. (Niks opzettelijks volgens mij) _/-\o_

Kijk maar in dit topic, daar worden de races aangekondigd. (Meestal paar dagen van te voren)
http://gathering.tweakers...message/44779218#44779218

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Doe regelmatig public lobby's. Moet zeggen dat er wel een hoop gebeukt wordt... Hoop dat zodra Forza 5 uitkomt die mensen de overstap maken en de echte racers blijven. Wel frustrerend dat wij op de XB1 zolang op de patch moeten wachten. Zou me niets verbazen als MS weer een fout heeft gevonden, dan moet iedereen weer een paar weken wachten op de DLC.

Als er mensen met een XB1 zijn die op zoek zijn naar clean racers in een gezellige lobby, kijk dan hier even: Project Cars @ XBW en XBW racing. Op tweakers is er helaas geen groep voor de MS peasants.

Een friendrequest sturen kan natuurlijk ook gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 21-08-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:17

Ik speel ook op de PS4. Heb nog niet echt veel gereden, en nog lang niet genoeg om alle auto's goed te kunnen waarderen om hun eigenschappen. Maar als ik nu een circuit test pak ik heel vaak de Audi R8 LMS. Niks aan gesleuteld, maar deze ligt mij wel.

Vanmorgen de overige DLC's toegevoegd maar dit was eigenlijk nog niet nodig. Voordat je uitgekeken bent op de standaard collectie... :)

Favorieten circuits zijn toch wel Zolder en Barcelona (niet de GP maar de iets kortere.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ithric schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:55:

Ik heb zelf nooit een Public sessie gereden, ik doe lekker mee met de GOT (private) Races die meerdere keren in de week plaats vinden. (Woensdag en gisteren toevallig ook)
Het niveau is redelijk hoog en er wordt best netjes gereden. (Niks opzettelijks volgens mij) _/-\o_

Kijk maar in dit topic, daar worden de races aangekondigd. (Meestal paar dagen van te voren)
http://gathering.tweakers...message/44779218#44779218
Worden er ook nog races georganiseerd voor beginners op de PS4?
Ben bang dat wanneer ik zou mee doen, strak als laatste eindig en iedereen al aan het bier zit ;)
Heb nu een paar keer online meegedaan, maar dat was nog flink doorwerken. Kan ook komen door gebrek aan talent... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 12:53
Campo di Casa schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Worden er ook nog races georganiseerd voor beginners op de PS4?
Ben bang dat wanneer ik zou mee doen, strak als laatste eindig en iedereen al aan het bier zit ;)
Heb nu een paar keer online meegedaan, maar dat was nog flink doorwerken. Kan ook komen door gebrek aan talent... :p
Voeg mij even toe op PSN, morgenavond hebben we een race op Spa in de LMP1 klasse gevolgd door wat random races na deze mainrace.
Gewoon meedoen en plezier hebben in het persoonlijk verbeteren dan ga je best snel gewoon lekker meerijden hoor. Ons niveau is erg verschillend, zo hebben we voor iedereen wel een mooie tegenstander!

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Kronos1979 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

Voeg mij even toe op PSN, morgenavond hebben we een race op Spa in de LMP1 klasse gevolgd door wat random races na deze mainrace.
Gewoon meedoen en plezier hebben in het persoonlijk verbeteren dan ga je best snel gewoon lekker meerijden hoor. Ons niveau is erg verschillend, zo hebben we voor iedereen wel een mooie tegenstander!
Oke, ik heb je net toegevoegd. Zal straks eens wat test rondjes rijden.
Net gekeken in het andere draadje maar zag daar nog geen tijd staan. Enig idee hoelaat jullie gaan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
Time Trial hot lap op circuit van catalunya GP met de Radical SR8-RX
tot nu toe de snelste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 10:26
Nu de leaderboards gereset zijn is het niet heel moeilijk om bovenaan te staan. Ik heb ook 3 eerste plekken veroverd (had er al 1 voor de reset) op de nordschleife. Ik verwacht die eerste plekken niet lang te houden (op die van de clio na, die plek probeer ik te houden).
De British Time Attack community event is van een ander caliber. Met heeeeeel veel moeite sta ik nu 5e (http://cars-stats-steam.w...eaderboard/event?event=54). Ik ben erachter gekomen dat iedereen in die events zijn snelste tijd rijd in de 1e ronde. Die ronde gebruik ik juist om alles op te warmen, en ik zet mijn tijd meestal in de 3e of 4e ronde. Mijn setups zijn ook daarop aangepast, en die doen het niet in de 1e ronde..

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ik vind het opzich toch wel jammer dat de ghosts niet meer goed werken, ik vond juist het racen tegen ghosts op timetrials een goede manier om mezelf te verbeteren maar op de track die ik het meeste rijd (California Highway Stage 3) krijg ik structureel een andere ghost dan degene die ik laad.
Naast wat andere bugs valt deze patch me toch wat tegen (al heb ik de indruk dat de cars wel fijner rijden, maar dat is natuurlijk subjectief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 12:53
Campo di Casa schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:06:
[...]

Oke, ik heb je net toegevoegd. Zal straks eens wat test rondjes rijden.
Net gekeken in het andere draadje maar zag daar nog geen tijd staan. Enig idee hoelaat jullie gaan beginnen?
Ik zag je invite! We hebben een whatsapp groep waar de meeste info in komt te staan.
Race van vanavond start om 21:00 met een kwalificatie van een half uur, gevolgd door de race zelf.
Meestal zet ik een uur voor de kwalificatie al een practise op!

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik ben erg benieuwd. Heb vanmorgen een solo gedaan op Spa voor 30 laps en tegen 17 bots (lvl40). En zat zo rond de 10e plek tot ik in lap 26 gediskwalifieerd werd. Zou in totaal 3x een stukje hebben afgesneden. Maar dit kwam voornamelijk dat ik soms moeite had met de scherpe S bochten vlak voor de finish. Heb daar toch wel soms moeite om het juiste rem punt te vinden, ondanks dat ik rij met de rijlijn assist.

mijn snelste ronde zat op 2:13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-07 15:10

Aws

Ik heb een tijdje driveclub gespeeld icm thrustmaster t300rs, maar wordt er niet bepaald heel goed in.

Is PC makkelijker om te spelen? Voelt de stuur realistischer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
Aws schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:52:
Ik heb een tijdje driveclub gespeeld icm thrustmaster t300rs, maar wordt er niet bepaald heel goed in.

Is PC makkelijker om te spelen? Voelt de stuur realistischer aan?
Hoewel Driveclub veel meer arcade is vind ik het lastiger dan PCars. :+

Bij Driveclub had ik nooit het idee dat ik goed in kon schatten hoe de auto zich zou gedragen en had (zeker bij de snellere auto's) veel slippers zonder ik wist wat ik precies fout deed. Bij PCars heb ik een goed gevoel wat ik wel of niet met een auto kan doen en wanneer ik op mijn plaat dreig te gaan. Kennelijk is realistisch racen veel meer mijn ding.

[ Voor 3% gewijzigd door _vision op 23-08-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkiesV
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 11:25
Campo di Casa schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:48:
Ik ben erg benieuwd. Heb vanmorgen een solo gedaan op Spa voor 30 laps en tegen 17 bots (lvl40). En zat zo rond de 10e plek tot ik in lap 26 gediskwalifieerd werd. Zou in totaal 3x een stukje hebben afgesneden. Maar dit kwam voornamelijk dat ik soms moeite had met de scherpe S bochten vlak voor de finish. Heb daar toch wel soms moeite om het juiste rem punt te vinden, ondanks dat ik rij met de rijlijn assist.

Rempunt missen gebeurt iedereen wel eens, mede door de rijlijn assist. Die assist is vaak niet correct!!
Zet die uit en probeer op het circuit wat verder van je af te kijken. En probeer de borden aan de zijkant (200 meter, 150, meter, 100 en 50 meter) aan te houden. Ligt aan het type auto wat je rijdt maar vaak is remmen tussen de 200 en 150 meter voldoende! Rijdt de eerste ronde wat langzamer dan je normaal gesproken zou doen, dan zie je gauw genoeg waar je verbeterpunten liggen! Snelle tijden komen met de ervaring! Zodoende kan je ook later remmen voor de bocht!! ;)

PSN : MaRkIeS1620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
MarkiesV schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Rempunt missen gebeurt iedereen wel eens, mede door de rijlijn assist. Die assist is vaak niet correct!!
Zet die uit en probeer op het circuit wat verder van je af te kijken. En probeer de borden aan de zijkant (200 meter, 150, meter, 100 en 50 meter) aan te houden. Ligt aan het type auto wat je rijdt maar vaak is remmen tussen de 200 en 150 meter voldoende! Rijdt de eerste ronde wat langzamer dan je normaal gesproken zou doen, dan zie je gauw genoeg waar je verbeterpunten liggen! Snelle tijden komen met de ervaring! Zodoende kan je ook later remmen voor de bocht!! ;)
Ik heb daarvoor een ronde of 10 gereden zonder rijlijn assist en zonder HUD zodat ik minder afleiding had. Maar dat viel nog niet mee. Vind de cockpit view bij deze wagens ook wat minder. Dus kies dan sneller om er boven te hangen. Kan ik wat meer in de diepte kijken.

Maar zoals je al aangaf, snellere tijden komen met ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Laatst online: 18-06 18:53
Campo di Casa schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:48:

Ik zou de rijlijn ook uitzetten, je focust snel teveel daarop i.p.v. de baan en de omgeving (rempunten).
Zonder die lijn gingen mij ronde tijden ook omlaag.
Leer de baan kennen, je rijdt niet in 10 ronden je beste tijd, heb geduld, de rest komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 04:24
De rijlijn assistent IN pCARS helpt je ook niet bij het bepalen van je rempunt. Maar zoals de anderen al zeggen, je zou eigenlijk zonder moeten gaan rijden. Dan leer je veel beter rijden.

Tip voor het bepalen van je rempunt: probeer per rempunt een oriëntatiepunt te vinden. Een bordje, begin van de curbs of iets anders. Maar daar heb je dan natuurlijk wel meerdere rondes voor nodig.

En hou er rekening mee dat je rempunt behoorlijk anders kan liggen als je bijvoorbeeld hard aan komt jakkeren door de slipstream van je voorganger :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Heb de rijlijn assist uit gezet en net nog wat laps gereden in de Marek LMP1. Eerste paar laps wat rustiger gereden en daarna, voor mijn doen, los gegaan. Resulteerde wel in een paar auto's totalloss. Maar daarna ging het wel wat beter. Ook nog een paar laps in het donker gereden. Eerst ff wennen maar je merkte al snel dat je het circuit beter leert kennen. Aan het effect van slipstream had ik nog niet gedacht. Heb wel gemerkt dat je in de 2e bocht na de start (die je vol kan nemen), de curbstones je flink kunnen lanceren.

Hoe vaker ik rij, hoe lekkerder deze game word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Net een paar ronden op Spa gereden met de Formula A (community event).
De track ken ik wel, de wagen had ik tot nu toe nog niet mee gereden.
Op zich vind ik het geen heel slecht rondje (natuurlijk kan het nog veel beter), maar als ik op
de leaderboards kijk zie ik dat de nr 1 een 1:40.xxx heeft staan, dat is 13 (!) seconden sneller.
Ben ik nou echt zo slecht of maakt tuning zo'n groot verschil?
Want tunen, dat doe ik nooit ;)

@RaiseCain hieronder: MIJN, niet "me". Potdomme.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 23-08-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 12:02
Is er tijdens de time trail mogelijk om de replay op te slaan? Tijd was invalid omdat ik net iets te hard door de bocht ging maar dit is mijn :z snelste tijd tot nu toe en wil graag terugkijken. Iemand?

[ Voor 2% gewijzigd door RaiseCain op 24-08-2015 21:17 . Reden: Potverdomme ]

Pagina: 1 ... 50 ... 57 Laatste