Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 10:22
Sinds vorige week Project Cars in bezit. Mijn favoriete auto is de RUF RGT-8 GTR. Wat een handling heeft die bak en op een circuit is het niet zo'n spectaculaire ervaring maar op de Nordschleife en de andere openbare weg circuits is het echt kicken. Ik speel met een Xbox One controller en dit speel goed maar de Formule A auto is geen houden aan zonder stuur en pedalen. Misschien een keer kijken naar een playseat en stuur als het schip met geld in de wijk komt :+ Mijn PC kan de game vlekkeloos draaien met alles op high, 16x AF, AA off en FXAA high, en het ziet er schitterend uit. Erg onder de indruk van de game en de beste racegame die ik tot nu gespeeld heb.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:56
Anoniem: 427085 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:56:
Denk wel dat, dat het is.
Had het vandaag ook, en toen was de Xbox inderdaad in standbye gegaan, hopen op een oplossing bij b.v. 2.0 update :-)
FM5 en GTA V doen ook rare dingen na standby modus, dus ligt niet aan pCars only. Heb wel nog nooit een race gepaused, als ik aan één begin is het om die uit te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
M0Dzilla schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:58:
[...]

Voor Android heb je HUD Dash (van Sebastian Barz). Heb het zelf nog niet geprobeerd, dus weet niet of het goed werkt. :)

Edit: volledige versie (volgens mij nodig voor pcars) kost 6 euro nogwat.
Edit 2: Vdash ziet er wat 'gelikter' uit, kost ook 6 euro. Wellicht even wat reviews zoeken dus :D
Edit 3 (de laatste :P) : op http://www.projectcarsgame.com/apps.html staan ze allemaal!
Thx M0Dzilla, had de overzichtspagina ook al gevonden maar was mij niet duidelijk welke ik nu juist nodig had die Digiprost gebruikte. Nuja de meeste hebben ook wel een trial veronderstel ik dus gewoon zelf eens prutsen :)

Intussen ook volledig hooked aan Project Cars. 5 jaar geleden m'n Playseat verkocht inclusief G25 gezien ik bijna geen plaats had om hem te zetten. (heb momenteel een G27 in leen) Vond het iets te veel gedoe om iedere keer alles aan te sluiten + salon tafel te verhuizen. Gezien ik ondertussen m'n eigen mancave heb :+ ben ik van plan om terug de draad op te pikken. Bedoeling is dat ik m'n (nieuwe) playseat gewoon voor m'n bureau rol en usb kabeltje insteek + power. Dit zou m'n voorlopige config worden. Commentaar + advies uiteraard welkom. Eens alles besteld / aangesloten is zal ik nog eens wat foto's posten:

- Graka: Geforce 980GTX ti (pc heb ik reeds uiteraard.. Core I7, SSD, .. )
- XFX triple monitor stand + 3X Eizo Flexscan EV2450 (schermen heb ik reeds)
- Logitech G27 of Lotto winnen en ineens een Fanatec V2 :)
- Raceseat: Zalem V27 + modden zodat er wielen onder staan / juiste hoogte om perfect voor m'n bureau te schuiven

Afwegingen die ik voorlopig nog maak:

- Raceseat zelf maken of bestellen. Heb helaas niet echt veel tijd dus voorlopig eerder de neiging om te bestellen.

- (ver)plaatsing schermen. 24" per scherm is niet super groot dus ik vermoed dat ik waarschijnlijk een systeem zal moeten vinden om m'n triple monitor stand op een gemakkelijke manier dichter te kunnen krijgen als ik wil gaan racen.

Tips meer dan welkom :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Een korte vraag. Ik speel op de PS4 met een controller. Clutch staat op auto, ik schakel handmatig. Hoe doe ik een staande start?
Met rem+gas rolt de auto naar voren. Als ik naar 1 schakel bij groen licht, dan ben ik te laat.

[ Voor 5% gewijzigd door Erapaz op 30-06-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

Erapaz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:52:
Een korte vraag. Ik speel op de PS4 met een controller. Clutch staat op auto, ik schakel handmatig. Hoe doe ik een staande start?
Met rem+gas rolt de auto naar voren. Als ik naar 1 schakel bij groen licht, dan ben ik te laat.
je kan met rem dr op "half" gas geven na het 3e licht, en dan vol gas + rem los rond het groene licht. Dat is hoe ik het doe, dan kom je meestal met de meeste torque van je plek af, en laat je in ieder geval de AI ver achter je, die starten vaak traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

2.0 patch voor de pc is uit.

PC, Oculus Rift – added Oculus 0.6.0.0 SDK support, enabled positional tracking in non-helmet player camera views, implemented initial menus and HUD support, auto reset player view position at the start of a race, and disabled all non-VR-friendly scripted pre-race camera sequences.

Ben benieuwd hoe hij het nu gaat doen :D

Edit: nou, weer wachten op de volgende update dus, in 1e instantie werkte het, maar zonder geluid. Zag er wel zeer goed uit overigens.

Na opnieuw opstarten komt alleen het logo wat je als 1e ziet nog in beeld op de rift en de rest wordt weergegeven in een venster op je normale scherm.

Hoop dat ze het snel fixen. Heb aantal keren geprobeerd nu, maar krijg hem niet meer op de rift.

Edit: Had hem in extended mode staan, vaag dat hij 1e keer wel werkte, maar werkt nu zeer goed in direct mode :D yessss :D me happy :*)

[ Voor 42% gewijzigd door trion75 op 30-06-2015 20:27 ]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Moest wel ff steam restarten, 1.4 gb downloading. Ben benieuwd. :)

Vergeet het maar, online (pc) is nog gewoon het zelfde bug festijn. Man man man :F

[ Voor 41% gewijzigd door Kw4kje op 30-06-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:39
Erapaz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:52:
De handrem werkt ook als een soort koppeling (slaat overigens nergens op
).

Ik zet bij de start de auto in z'n eerste versnelling, druk de knop van de "handrem" in, geef volgas en laat vervolgens bij groen de "handrem" los.

Het effect verschilt een beetje per auto, maar zo kom ik het beste weg.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 22:05
Wat ik meestal doe/deed, werkt meestal ook wel.

75-100% gas, niet in de versnelling en dan 2-3s na het laatste rode licht naar 1.
Meestal val ik dan redelijk in het groen bij wegrijden en neem van AI (85-90 skill) veel afstand dan.

Ga ook wel eens Koppeling/Rem icm half gas proberen kijken of dat veel scheelt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Dat laatste klinkt wel tricky met betrekking tot een valse start, als je te vroeg naar 1 schakelt. Hoewel ik nog niet gezien hebt dat de game mij bestraft voor te vroeg wegrijden.
Met handrem ga ik ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik schakel altijd naar 1. En dan na ongeveer 1 sec na het 3de rooie licht vol gas + rem, bij groen rem los laten. Zo zit ik meestel rond het maximaal aantal torque. Denk er wel om dat je niet te vroeg je gas + rem indrukt, dit zorgt er namelijk voor dat je door de rem heen rijdt en dus een valse start maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Erapaz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:08:
Dat laatste klinkt wel tricky met betrekking tot een valse start, als je te vroeg naar 1 schakelt. Hoewel ik nog niet gezien hebt dat de game mij bestraft voor te vroeg wegrijden.
Met handrem ga ik ook proberen.
Klopt, ging in het begin met AI wel eens mis.
Heb nu een redelijke timing, maar ja alles blijft een risico bij de start. (of je verliest tijd of je krijgt een valse start. :+ )

Tegen Ai rijd ik vaak van laatste naar 2-3de op Shetteron in de superkart. (enkel dus die start, AI op 85-90 meestal) 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
voorlopig denk geen games met dat warme weer. trekt de pc niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Net ff paar rondjes Dubai gereden...
Is net echt met deze temperaturen!!! 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51
Na lange tijd genoten te hebben van mijn ps3 met playseat/g27 en GT5/6 hoopte ik dat mijn ps4 ook de g27 zou gaan ondersteunen.. Maar helaas.
Dus vorige week besloten om voor racen over te stappen naar een PC, dus nieuwe bak gekocht (i5/970) en afgelopen week rustig begonnen met ProjC..
Heerlijk hoe lekker alles loopt, stuur doet het goed (beter dan gt6 op de ps3). Ben vooral bezig met LMP1 autos op Spa, waar ik gisteren even 20 baantjes als test aan het rondtouren geweest. Vooral met verschillende klasses door elkaar kan je lekker oefenen.
Het spel voelt fantastisch, maar moet nog veel dingen oefenen. Hoop ergens volgende maand wat serieus te gaan kijken online, als ik zelf vind dat ik wat beter ben.
Wat is het nivo van de online game? Is het met netwerk snelheid te doen, en hoe zijn de andere rijders?

[ Voor 4% gewijzigd door badnews.nl op 02-07-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ithric schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:25:
[...]

Klopt, ging in het begin met AI wel eens mis.
Heb nu een redelijke timing, maar ja alles blijft een risico bij de start. (of je verliest tijd of je krijgt een valse start. :+ )

Tegen Ai rijd ik vaak van laatste naar 2-3de op Shetteron in de superkart. (enkel dus die start, AI op 85-90 meestal) 8)
Gisteren nog wat getest met de verschillende methoden en het verschilt erg per auto. Met de Formula A werkt het om de handrem ingedrukt te houden en dan gas te geven en bij groen de handrem los te laten.
Bij de clio werkt dit echter niet. Ook de gewone rem ingedrukt houden gaat niet altijd goed. Als je te vroeg bent, dan zaken de toeren terug en moet je gas los laten om weer toeren op te bouwen.

Ik heb nu de clutch gemapt op X (PS4), in plaats van de handrem. Auto clutch staat gewoon aan, maar je kunt nog steeds de koppeling gebruiken om weg te rijden. Dit werkt wel met alle auto's goed. Je zet de auto in zijn versnelling met de koppeling ingedrukt en kunt dan met gas doseren en koppeling loslaten bij groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 18:12
badnews.nl schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:31:
Wat is het nivo van de online game? Is het met netwerk snelheid te doen, en hoe zijn de andere rijders?
Het niveau verschilt. Af en toe zit ik in een sessie waar de helft AFK gaat aan het begin van de race, soms een sessie waar mensen het rempedaal kwijt zijn bij de eerste bocht en soms gewoon een serieuze race. Qua lag valt het ook mee. Eens in de zoveel tijd zit er iemand bij met 0.3kb/s internet die alle kanten op vliegt wat heel vervelend kan zijn bij remmen, bochten of simpelweg dat ze tegen je auto aanbotsen (terwijl dat eigenlijk niet gebeurt).

Probeer vriendjes te maken op steam met mensen die goed en degelijk rijden. Ik kom best veel Nederlanders tegen en voeg ze vaak toe omdat wij elkaar uitnodigen voor sessies. Dat voorkomt bijna altijd wel alle bovengenoemde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Is er een datum bekend voor de update voor de Xbox One ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Anoniem: 427085 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:54:
Is er een datum bekend voor de update voor de Xbox One ?
nog niet, ian bell heeft wel aangegeven dat de patch bij microsoft & sony is ingediend voor goedkeuring. Kan even duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 22:41
Ik heb het spel nog niet heel veel gespeeld en speel dan nu vooral carrier mode. Maar wat kan de AI toch bloedirritant zijn zeg. Zit nu in de Formule Rookie klasse. Maar ze gaan soms zo bewust voor je wielen rijden. Op een recht stuk wijken ze eerst af van de ideale lijn om naar rechts toe te gaan. Vervolgens wil je links inhalen, moven ze weer teurg naar de ideale lijn toe.

Ook met het starten. Heb je een goede start te pakken, dan is de pipo die voor je belachelijk slecht weggereden. In plaats van ruimte te maken parkeren ze hem altijd aan de kant dat jij wilt inhalen. Gevolg: Crash of vol in de remmen al je snelheid kwijt en iedereen peert hem langs je heen.

Nu ben ik niet superbekend met de regels van racen maar het eerste is gewoon verboden en levert je tijdstraffen op. Het tweede is gewoon sneu rijgedrag. Ja, je houdt één persoon achter je maar ondertussen vliegen er 10 andere langs je heen. Dus wat schiet het op behalve mij (als non AI speler) mij te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Robkazoe schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:08:
Ik heb het spel nog niet heel veel gespeeld en speel dan nu vooral carrier mode. Maar wat kan de AI toch bloedirritant zijn zeg. Zit nu in de Formule Rookie klasse. Maar ze gaan soms zo bewust voor je wielen rijden. Op een recht stuk wijken ze eerst af van de ideale lijn om naar rechts toe te gaan. Vervolgens wil je links inhalen, moven ze weer teurg naar de ideale lijn toe.

Ook met het starten. Heb je een goede start te pakken, dan is de pipo die voor je belachelijk slecht weggereden. In plaats van ruimte te maken parkeren ze hem altijd aan de kant dat jij wilt inhalen. Gevolg: Crash of vol in de remmen al je snelheid kwijt en iedereen peert hem langs je heen.

Nu ben ik niet superbekend met de regels van racen maar het eerste is gewoon verboden en levert je tijdstraffen op. Het tweede is gewoon sneu rijgedrag. Ja, je houdt één persoon achter je maar ondertussen vliegen er 10 andere langs je heen. Dus wat schiet het op behalve mij (als non AI speler) mij te irriteren.
In de formule 1 is het anders gewoon toegestaan om op het rechte stuk van je lijn af te wijken om iemand achter je te houden. Echter met de kanttekening: niet vaker dan 1x, dus je mag geen S bochten blijven maken. Zoals jij het gedrag beschrijft in de Formule Rookie is dus precies volgens de regels volgens mij.

zie ook https://f1metrics.wordpre...8/28/the-rules-of-racing/. Is al iets ouder, maar volgens mij nu nog zo in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-05 14:41
Robkazoe schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:08:

Dit is voor mij ook heel herkenbaar, vooral in die Formule Rookie inderdaad..
Ben je net lekker aan het rijden/inhalen en haakt er een zn wiel achter die van jou.. dat was de race dan.. zou mooi zijn als de ai beter kan zien dat er iemand naast ze rijden, en daar dan rekening mee houden.. misschien in een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 22:41
En het begrip teammaat is volgens mij vrij vertaald voor het woord Judas. Het lijkt Lewis Hamliton wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Is er een hard copy guide beschikbaar? "Back in the day" kreeg je een enorm boekwerk bij Geoff Crammond's F1 Grand Prix 2. Ok, we hadden toen nog net geen internet, dus dat was ook wel nodig. Het lijkt me echter leuk om in de vakantie offline wat te studeren voor o.a. de tuning setups voor de verschillende auto's en circuits. Ook circuit kaartjes met de versnellingen voor de bochten zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen ik het spel vorige week binnen kreeg dacht ik ook he helemaal niks geen info, zoek het maar uit.
Inderdaad bij GP2 zat een machtig mooi boek waar je echt wat aan had, lag standaard naast de PC.

Edit: http://www.projectcarsgam..._help_-_all_languages.rar

Heb hem zelf niet geopend heb niet de juiste Unpacker op deze pc staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 02-07-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ja, inderdaad. Volgens mij heb ik hem nog steeds ergens liggen, terwijl de rest van de dozen en handleidingen al lang verdwenen zijn.
Ik koop eigenlijk nooit game guides, omdat alles wat je zou willen weten op internet te vinden is. Voor deze game zou ik het echter wel handig vinden om een mooie game guide te hebben.
Anoniem: 427085 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:41:
...

Edit: http://www.projectcarsgam..._help_-_all_languages.rar

Heb hem zelf niet geopend heb niet de juiste Unpacker op deze pc staan.
Helaas, dat is een eenvoudige help van 7 a4 tjes. Ik heb wel een guide van FIA GTR2 gevonden op een ander forum waar mensen aangaven dat die toepasbaar zou zijn voor project cars. Toevallige is GTR2 de laatste serieuzere race game die ik gespeeld heb. Forza's en de codemasters F1 games laat ik dan even buiten beschouwing.

[ Voor 49% gewijzigd door Erapaz op 02-07-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 16:43
klopt ook niet echt...ben wel vaker niet gefinished, maar staat nog op 0

gister nog benzine op ergens in de 4e ronde 8)7 :X

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/61whouvsb/IMG_1580.jpg

[ Voor 121% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-07-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
gister weer paar rondjes gespeeld. Alleen mijn pc doet weer irritant met knipperend zwart beeld van 1 a 2 seconde (zelfde effect als wanneer je resolutie switched). Alleen geen idee waardoor het komt. met gpu etc zie ik geen afwijkende data mbt temp,stroomverbruik etc tijdens het knipperen. Het is wel irritant en hopelijk dat ik een keer kan achterhalen wat de oorzaak is. is trouwens ook met andere games.

Nu is het irritant, stuur je mooi een bocht in na inhaal actie, poef scherm zwart en plek weer kwijt + grind happen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Paulus07 op 06-07-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Is er al bekend wanneer de update voor de XBO komt? En hoe kun je daar zien welke versie van het spel je hebt?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Paulus07 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:38:
gister weer paar rondjes gespeeld. Alleen mijn pc doet weer irritant met knipperend zwart beeld van 1 a 2 seconde (zelfde effect als wanneer je resolutie switched). Alleen geen idee waardoor het komt. met gpu etc zie ik geen afwijkende data mbt temp,stroomverbruik etc tijdens het knipperen. Het is wel irritant en hopelijk dat ik een keer kan achterhalen wat de oorzaak is. is trouwens ook met andere games.

Nu is het irritant, stuur je mooi een bocht in na inhaal actie, poef scherm zwart en plek weer kwijt + grind happen :P
wellicht een inkoppertje: kabel al nagekeken? als je windows instantie ook alle icons van lopende processen kwijt is, dan zou het een crashende videodriver kunnen zijn. Windows is tegenwoordig redelijk vlot met het opnieuw laden van video drivers, maar dat leidt ook tot een seconde of 2 zwart beeld waarna het weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

oh en voor de PS4 is de 2.0 patch net uit las ik: http://forum.projectcarsg...37&viewfull=1#post1032637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Klopt. Heb hem net geïnstalleerd.
Ik ben bezig met career in de clio. Voor het eerst eens de sessietijd op 100% gezet. 12 rondjes sprintrace is echt heerlijk. Lekker door het veld heen naar de eerste plaats gereden.
In andere racegames heb ik het meestal na een paar rondjes wel gezien, maar in pC is het rijden ansich al een belevenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
djbarney schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:56:
[...]

wellicht een inkoppertje: kabel al nagekeken? als je windows instantie ook alle icons van lopende processen kwijt is, dan zou het een crashende videodriver kunnen zijn. Windows is tegenwoordig redelijk vlot met het opnieuw laden van video drivers, maar dat leidt ook tot een seconde of 2 zwart beeld waarna het weer terugkomt.
Kabel lag het helaas niet aan. verschillende geprobeerd. Maar heb ook geen flauw idee hoe ik kan traceren wat het zou kunnen zijn.

Zelfe met de missende rumble tijdens spelen van de game. Bij de start of start scherm begint de controller wel te trillen. Maar dan houd het ook op en heb ik tijdens de race niks. Speel met een PS4 controller op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:39
Mr. Detonator schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:25:
klopt ook niet echt...ben wel vaker niet gefinished, maar staat nog op 0

gister nog benzine op ergens in de 4e ronde 8)7 :X

[afbeelding]
De statistieken kloppen inderdaad (helaas) niet :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik begin te vermoeden dat de races in career mode wel een beetje "rigged" zijn. In de laatste Clio race op Brands Hatch reed ik vanaf P9 redelijk makkelijk in 1.5 rondje naar P1. Vervolgens maak ik een pitstop en val ik terug naar ongeveer P10 (de monteur maakt daar altijd een foutje met de wielmoer). Het lukt me daarna met geen mogelijkheid meer om terug naar de kop te rijden. Ik heb de race een aantal keer overnieuw gedaan en bij elke strategie val ik terug. Als ik vroeg in de race stop, kom ik niet meer bij de kop. Als ik naar P1 rijdt en dan t/m de laatste ronde vol doortrap, dan val ik na de pitstop nog steeds heel ver terug. Het lukt in alle gevallen niet meer om veel verder naar voren te komen.

Het lijkt erop dat het veel makkelijker is om naar voren te rijden als je tussen de andere auto's rijdt. Als je een stop maakt en dan op een vrije baan snelle rondetijden rijdt, dan lukt het niet meer om naar voren te rijden.

Is het misschien mogelijk om achteraf een lap chart te bekijken (PS4 versie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:10
Win net een race maar de kerel die duidelijk achter me rijdt, krijgt de overwinning. Hij bevestigde dat het niet klopte en dat duidelijk had gewonnen. Vind het maar een rare bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gister paar potjes gedaan maar begin die AI een beetje beu te worden met hun gebeuk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ja, bugvrij is het zeker niet. Gisteren was ik zo dom om een kart invite te accepteren. Naast het feit dat de karts onbestuurbaar zijn en je constant weggebeukt wordt had ik de volgende bugs:
- Laps werden niet meer geteld, ik kon rondjes rijden wat ik wilde, maar verder kwam ik niet
- Engine blown, waarna ik niks meer kon doen behalve de race herstarten. Geen skip to end of session of teruggeduwd worden naar de pits. Wachten hielp ook niet, want de AI blijft gewoon doorrijden na het einde van de race
- In de eerste race weet ik zeker dat ik als allerlaatste op een rondje achterstand was gefinished. Uiteindelijk werd ik toch als 8ste geklasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
De HUD app op m'n tablet klopt ook niet tijdens de online kwalificaties.
Die geeft mijn positie niet juist weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:56
Onlangs meldde ik in dit topic dat ik een PS4 en Project Cars heb gekocht, maar dat mijn Logitech g27 niet werkte. Afgelopen weekend daarom toch maar de thrustmaster t300 gekocht en heb me sindsdien kostelijk vermaakt met deze game. Inmiddels ook de spreadsheet met FF-instellingen gevonden en toegepast en het voelt allemaal wel erg goed aan :) De force feedback van de t300 is trouwens een stuk krachtiger dan die van de g27, nadeel is alleen dat de pedalen vrij brak zijn en constant verschuiven.

Wat ik alleen nog niet begrijp is waarom mijn time trial tijden niet worden opgeslagen en opgenomen in de lijst met snelste rondetijden. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenTheStig op 08-07-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
FF sheet? Waar heb je die gevonden?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Boktor schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:58:
Wat ik alleen nog niet begrijp is waarom mijn time trial tijden niet worden opgeslagen en opgenomen in de lijst met snelste rondetijden. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Dit vraag ik mij dus ook af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Iets wat me trouwens opvalt... Soms heb ik het idee dat ik iemand raak terwijl het er in eerste instantie niet op lijkt. Filmpje hieronder is in een lobby met Full Damage en ik zie geen schade aan mijn bumper maar toch heb ik het idee dat ik er zachtjes tegenaan tik. Die start was overigens weer heerlijk maar dat komt vooral omdat de kerel op pole echt een bizar slechte start heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 14:40
Beltoni schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:47:
Iets wat me trouwens opvalt... Soms heb ik het idee dat ik iemand raak terwijl het er in eerste instantie niet op lijkt. Filmpje hieronder is in een lobby met Full Damage en ik zie geen schade aan mijn bumper maar toch heb ik het idee dat ik er zachtjes tegenaan tik. Die start was overigens weer heerlijk maar dat komt vooral omdat de kerel op pole echt een bizar slechte start heeft.

[video]
nou, volgens mij raak je m niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Richard89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Dit vraag ik mij dus ook af!
Ik heb het maar opgegeven. Ik krijg gewoon geen tijden geregistreerd in de community events. In de time trials af en toe wel. Maarja, vandaag reed ik een erg strakke tijd op Monza in de Zonda R die me volgens mij in de top-10 had moeten zetten... Helaas, volgens de game heb ik niet meegedaan. En ja, de lap was echt clean. Ook netjes save & exit gedaan etc. Volgens mij een bug op de PS4 die niet genoeg gereport wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 09-07-2015 22:47 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Voxalizer schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:46:
[...]

Ik heb het maar opgegeven. Ik krijg gewoon geen tijden geregistreerd in de community events. In de time trials af en toe wel. Maarja, vandaag reed ik een erg strakke tijd op Monza in de Zonda R die me volgens mij in de top-10 had moeten zetten... Helaas, volgens de game heb ik niet meegedaan. En ja, de lap was echt clean. Ook netjes save & exit gedaan etc. Volgens mij een bug op de PS4 die niet genoeg gereport wordt.
Werd je tijd in de race wel geregistreerd, oftewel stond die tijd aangegeven als zijnde je snelste ronde? Ik heb dit namelijk ook wel eens (PC), maar enkel als ik de trial afsluit terwijl hij de snelste tijd nog niet geregistreerd heeft. Rij ik één rondje door (tijd maakt dan niet meer uit) dan pakt de game alsnog die snelste tijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Geleihoofd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:00:
[...]

Werd je tijd in de race wel geregistreerd, oftewel stond die tijd aangegeven als zijnde je snelste ronde? Ik heb dit namelijk ook wel eens (PC), maar enkel als ik de trial afsluit terwijl hij de snelste tijd nog niet geregistreerd heeft. Rij ik één rondje door (tijd maakt dan niet meer uit) dan pakt de game alsnog die snelste tijd op.
Ja, ik heb zelfs een personal best ghost.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:31
Is deze game goed met een controler te spelen? Ben namelijk niet van plan om een stuur erbij te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 10:02
rwbk schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:12:
Is deze game goed met een controler te spelen? Ben namelijk niet van plan om een stuur erbij te gaan kopen.
[Multi] Project CARS

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rwbk schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:14:
wauw dat ik daar overheen kan lezen
Wel op de link klikken hè, in plaats van wellicht wat voorbarig te reageren. Tenzij ook dát teveel moeite is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
rwbk schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:12:
Het speelt heerlijk met de DS4, wel de settings aanpassen. Ergens in dit topic staan die genoemd. Alles 0, behalve de onderste geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Met DS4 was het, met het aanpassen van de instellingen, goed te doen. Heb sinds gisteren de T300 en dat speelt ook lekker ;)

Ik had deze instellingen voor de DS4 gevonden:

Steering dead zone: 0
Steering Sensitivity: 30

Throttle dead zone: 0
Throttle Sensitivity: 50

Brake dead zone: 0
Brake Sensitivity: 30

Clutch dead zone: 0
Clutch Sensitivity: 45

Speed Sensitivity: 75
Controller Filtering: 50

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 11-07-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Gister op de XBO weer 4 lekke banden na een wissel naar regenbanden, volgens mij is de 2.0 update nog niet uit... Spel maar weer in de kast gegooid, over een paar weken maar weer es proberen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik gebruik zelf ook een controller, de Logitech F710.
Had ooit een prachtig stuurtje, maar deze kan ik in mijn nieuwe opstelling niet meer kwijt. Ik weet dus hoe het is om met een stuur te racen en heb ook redelijk ervaring met diverse racegames.

Conclusie is dat met de nodige tweaks in de settings (en die zijn gelukkig ruim mogelijk) het met een controller prima te doen is! Je mist vind ik wel een beetje de FFB als je een bocht doortrekt. Ook mis je daardoor net een beetje het verschil in feeling tussen een lichte kart en een zware touringcar bijv. Maar qua besturing is het prima te doen!

PS: vooral wel de triggers gebruiken als gas en rem, zodat je goed kan doseren en niet alleen 'vol gas' en 'vol in de remmen' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Ik speel hem nu ben begonnen in het karten maar dat was best wel saai en lastig. Toen de overstap gemaakt naar Formula Rookie. Erg leuke en vermakelijke klasse. Daarna samen met een maat van mij even wat geoefend. Ik gebruik wel real time tyre wear en fuel. En ook full damage model. Puur omdat dit het gewoon een stuk spannender maakt. Net een race gedaan op Monaco. 36 auto's op de baan in een Formula B wagen. Heerlijk!

Ik heb de controls gelaten zoals ze waren en vindt deze eigenlijk erg fijn rijden. Heb hier totaal geen problemen mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarom zet ik met time trials wel tijden neer maar wordt de ghost niet geupload? (PC versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Laatst online: 23-01 23:15
Heb gisteren dan ook eindelijk de game gekocht. Had ook al 'goede' settings gevonden voor mijn t100 stuur. Stuur gekalibreerd etc..

Begonnen met de seizoenen en met de karts ging het perfect. Echter, nu aangekomen bij de normale autos. Maar het sturen gaat helemaal niet goed! Kom de bochten niet eens door als ik de stuur helemaal draai dan nog niet. Moet ik dan voor elke auto een nieuwe setting invoeren? Iemand een tip??

Gebruik overigens deze settings van Zenzic:
http://apexstalkers.enjin...id/21680767/post/97592903

[ Voor 13% gewijzigd door Xtince op 14-07-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 11:54
Xtince schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:37:
Begonnen met de seizoenen en met de karts ging het perfect. Echter, nu aangekomen bij de normale autos. Maar het sturen gaat helemaal niet goed! Kom de bochten niet eens door als ik de stuur helemaal draai dan nog niet. Moet ik dan voor elke auto een nieuwe setting invoeren? Iemand een tip??
Ik neem aan dat je niet volle bak door de bocht probeert te gaan :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Laatst online: 23-01 23:15
JayZeeTie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:18:
[...]

Ik neem aan dat je niet volle bak door de bocht probeert te gaan :9 ?
Nee zeker niet. Ik heb het gevoel dat ook al zet ik de stuur helemaal om dat de auto niet helemaal mee stuurt. Dat start al meteen als ik de pit uitrij knal ik gewoon tegen de barriere aan! Terwijl in de cockpit view de stuur gewoon juist mee beweegt. Met de karts ging het gewoon perfect. Tips? Of iemand anders die de t100 gebruikt en de juiste settings heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Xtince op 14-07-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerbo.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 22:24
Ben na een tijdje druk bezig met andere dingen weer met pcars begonnen, en opnieuw met een kart career gestart. Blijkbaar zijn er wat updates bijgekomen, maar ik moet zeggen dat er nu wel erg vaak op mn scherm komt dat ik de baan aan het afsnijden ben, terwijl ik gewoon netjes op de baan blijf, of zelfs langs de buitenkant eraf ga en nog steeds een warning krijg. Na 15 rondjes karten heb ik dan meestal wel genoeg onterechte warnings voor een DQ, not very amused als je dan net een paar seconden op de 2e voor ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Wordt er nog een volledige pitcrew toegevoegd? Mis dat eigenlijk wel een beetje. En hoe werkt een pitstop tijdens free practice? Want ik mis een voorwiel en rijd er in geef aan welke stop ik wil hebben maar toch stopt hij niet in de pitstraat en mijn wiel wordt dan ook niet vervangen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:18

Superkiwi

Hoi doei

Tijdens free practice en time trials is er geen pitstop.
Dus even restarten ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
rwbk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:18:
Wordt er nog een volledige pitcrew toegevoegd? Mis dat eigenlijk wel een beetje. En hoe werkt een pitstop tijdens free practice? Want ik mis een voorwiel en rijd er in geef aan welke stop ik wil hebben maar toch stopt hij niet in de pitstraat en mijn wiel wordt dan ook niet vervangen. Iemand tips?
die missende pitcrew snap ik inderdaad ook niet. Zou een volledige race ervaring zijn, laten ze dit soort details weg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Jerbo. schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:41:
Ben na een tijdje druk bezig met andere dingen weer met pcars begonnen, en opnieuw met een kart career gestart. Blijkbaar zijn er wat updates bijgekomen, maar ik moet zeggen dat er nu wel erg vaak op mn scherm komt dat ik de baan aan het afsnijden ben, terwijl ik gewoon netjes op de baan blijf
Heb ik ook last van, maar meestal voel ik hem wel aankomen.
Vind wel dat er niet consequent wordt omgegaan met het tonen van de warnings. Sinds de updates staat hij vaak prominent in beeld, maar soms ook op de 'oude' manier links in een soort van blokje. Het is niet altijd hetzelfde in ieder geval. Of is dit een setting die ik aan/uit moet zetten?

Verder heb ik het idee dat ze de invites wat hebben terug geschroefd. Ik had pCARS eerst 'geprobeerd' met een versie van internet, waar ik zonder echt goed te presteren diverse invites kreeg voor evenementen. Zo zat ik ineens in een BMW touringcar langs de kust van Californië. Heel gaaf en afwisselend. Maar nu ik opnieuw ben gestart met een gekochte pCARS, inclusief updates dus, presteer ik veel beter, maar krijg ik tot nu toe slechts 1 invite voor een kartevenement later het jaar.

Nou ja, we gaan stug door en bij voldoende winst komen ze vanzelf denk ik. Zoals nu is het in ieder geval wel realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:03
HwKok schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Heb ik ook last van, maar meestal voel ik hem wel aankomen.
Vind wel dat er niet consequent wordt omgegaan met het tonen van de warnings. Sinds de updates staat hij vaak prominent in beeld, maar soms ook op de 'oude' manier links in een soort van blokje. Het is niet altijd hetzelfde in ieder geval. Of is dit een setting die ik aan/uit moet zetten?
Zoals ik het zie is die grote melding midden in beeld een waarschuwing van de raceleiding en zijn de rondetijden van de huidige en volgende ronde ongeldig. Bij zo'n klein blokje is het blijkbaar niet gezien door de raceleiding en zijn alleen je rondetijden ongeldig.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
Xtince schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:37:
Heb gisteren dan ook eindelijk de game gekocht. Had ook al 'goede' settings gevonden voor mijn t100 stuur. Stuur gekalibreerd etc..

Gebruik overigens deze settings van Zenzic:
http://apexstalkers.enjin...id/21680767/post/97592903
Wat is je steer sensitivity? Probeer anders die een stuk op te krikken. Ik heb namelijk ook een T100 en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Paulus07 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:29:
[...]

die missende pitcrew snap ik inderdaad ook niet. Zou een volledige race ervaring zijn, laten ze dit soort details weg :S
Op het PCars forum gaf men aan dat dit in een van de volgende patches komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
_vision schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Op het PCars forum gaf men aan dat dit in een van de volgende patches komt. :)
Daar roepen ze ook maar wat. Die Ian Bell die heeft alleen maar praatjes. Eerst riep die nog dat DirectX12 veel zou betekenen voor pCARS op de XB1. 2 weken later zegt hij dat het toch wel veel werk is en ze dan dingen moeten hercoderen en dat we er niet meer op hoeven te rekenen. Eerst zien dan geloven, mijn vertrouwen hebben ze al lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beltoni schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:15:
Daar roepen ze ook maar wat. Die Ian Bell die heeft alleen maar praatjes. Eerst riep die nog dat DirectX12 veel zou betekenen voor pCARS op de XB1. 2 weken later zegt hij dat het toch wel veel werk is en ze dan dingen moeten hercoderen en dat we er niet meer op hoeven te rekenen. Eerst zien dan geloven, mijn vertrouwen hebben ze al lang niet meer.
Heel XBO versie vind ik een aanfluiting, matchlobby systeem hadden ze van mij ook gewoon normaal antwoord op kunnen geven (had het geklaag naar MS kunnen gaan), FFB is simpelweg een ramp, prioriteiten op de XBO issues zijn er ook niet echt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Qua bugs / eigenaardigheden blijft dit spel mij verbazen. Als ik op Silverstone National de pit inrij, dan krijg ik zo'n Cut Track warning (die grote, niet de kleine als je even buiten de baan gaat).

Voor de wedstrijd kan ik kiezen tussen GT5 slicks of rain tyres. Tijdens de pitstop kan ik vervolgens kiezen tussen hard,medium,soft,intermediate of wet banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:26

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

De Audi R8 sloopt elke keer z'n neus bij het uitrijden vanuit de pitbox in Monaco. Het is toch te stom voor woorden. Ik speel het overigens op de PS4.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 18:56
Ik heb het spel al meer dan 2 weken niet meer opgestart op de XB1, die bugs steken echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ram-G-maN schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:50:
De Audi R8 sloopt elke keer z'n neus bij het uitrijden vanuit de pitbox in Monaco. Het is toch te stom voor woorden. Ik speel het overigens op de PS4.
De naam zegt het al. Hij R8 de pits uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 17:19

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Patch 2.0 voor de XB1 laat ook lang op zich wachten. Deze is 2 keer teruggekomen van Microsoft omdat er bugs gevonden waren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
SinergyX schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:35:
[...]

Heel XBO versie vind ik een aanfluiting, matchlobby systeem hadden ze van mij ook gewoon normaal antwoord op kunnen geven (had het geklaag naar MS kunnen gaan), FFB is simpelweg een ramp, prioriteiten op de XBO issues zijn er ook niet echt.
De schuld voor matchmaking hebben ze volgens mij al naar MS geschoven. Zij krijgen niet de mogelijkheid om een lijst met lobby's te geven waaruit gekozen kan worden omdat ze 3rd party zijn. Weet het niet zeker maar dacht dat het zoiets was.

Met de FFB heb ik overigens niet zoveel problemen met mijn TX 458. Wel dat hij wegvalt als je de snap gebruikt maar dat is snel en eenvoudig op te lossen.

Vind het vooral frustrerend dat de patch zo lang op zich laat wachten. Het spel lijkt op de XB1 minder aandacht te krijgen, er zitten in ieder geval telkens fouten in die volgens mij makkelijk voorkomen zou kunnen worden door het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat een blokkeerden crashes op Monaco zeg, doen ze dat er om ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Net met 46 formula a autos gereden op Monza nu toch wel nieuwsgierig welke baan de meeste auto's kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rwbk schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:29:
Net met 46 formula a autos gereden op Monza nu toch wel nieuwsgierig welke baan de meeste auto's kan hebben.
Road America sowieso 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 17:19

Miesjh

Beltoni schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:13:
[...]

De schuld voor matchmaking hebben ze volgens mij al naar MS geschoven. Zij krijgen niet de mogelijkheid om een lijst met lobby's te geven waaruit gekozen kan worden omdat ze 3rd party zijn. Weet het niet zeker maar dacht dat het zoiets was.

Met de FFB heb ik overigens niet zoveel problemen met mijn TX 458. Wel dat hij wegvalt als je de snap gebruikt maar dat is snel en eenvoudig op te lossen.

Vind het vooral frustrerend dat de patch zo lang op zich laat wachten. Het spel lijkt op de XB1 minder aandacht te krijgen, er zitten in ieder geval telkens fouten in die volgens mij makkelijk voorkomen zou kunnen worden door het te testen.
Die lijst met lobbies schijnt nu intern te werken op de XB1.
http://forum.projectcarsg...ble-lobbies-available-yet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Op ps4 niet zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Beltoni schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:15:
[...]

Natuurlijk is het afwachten of een pit crew daadwerkelijk komt, maar gezien het ook in de eerdere builds zat geloof ik het eigenlijk wel.

Aan de andere kant: zo'n pit crew vind ik eigenlijk alleen maar cosmetische opvulling, laten ze eerst de nodige bugs maar patchen. Zal dus ook een kwestie van prioriteiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Waar kun je in de gaten houden wanneer de updates voor XB1 gereleased (of afgewezen) worden? Zou dit toch wel willen weten, aangezien ik me voorgenomen heb om pas weer te spelen na de 2.0 patch...

Ben alleen bang dat die rond kerst ongeveer op de XB1 is uitgekomen 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door Riqy op 15-07-2015 19:41 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
_vision schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:13:
[...]

Natuurlijk is het afwachten of een pit crew daadwerkelijk komt, maar gezien het ook in de eerdere builds zat geloof ik het eigenlijk wel.

Aan de andere kant: zo'n pit crew vind ik eigenlijk alleen maar cosmetische opvulling, laten ze eerst de nodige bugs maar patchen. Zal dus ook een kwestie van prioriteiten zijn.
Zo'n pitcrew voegt wel iets toe,

Verder is het bloed irritant dat als mijn wiel er de eerste bocht de wordt afgeramd. Dat ik niet automatisch retire. Ze zeggen je dat er wat schade is, rijd maar even naar de pitstraat toe....

Safety car mis ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Lijkt me inderdaad gaaf, maar is denk ik verrekte lastig te implementeren gegeven de vele mogelijke situaties inclusief de bijbehorende AI en correcte raceregels / penalty's.

Is er ooit een racegame geweest waar dit echt goed is uitgewerkt? GTR2 had safety cars dacht ik, maar geen idee of het goed was uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
_vision schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:39:
[...]

Lijkt me inderdaad gaaf, maar is denk ik verrekte lastig te implementeren gegeven de vele mogelijke situaties inclusief de bijbehorende AI en correcte raceregels / penalty's.

Is er ooit een racegame geweest waar dit echt goed is uitgewerkt? GTR2 had safety cars dacht ik, maar geen idee of het goed was uitgewerkt.
Ow en nog iets BLAUWE VLAGGEN in de kwalificatie zou erg fijn zijn. Hoeveel tijd ik soms wel niet verlies doordat de ai niet aan de kant gaat pff

[ Voor 7% gewijzigd door rwbk op 15-07-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 11:54
Sinds ik de nieuwe update voor mijn AMD 280X heb geinstalleerd (catalyst 15.7) heb ik tijdens de eerste race die ik start last van een soort Artifacts. Lijkt erop of de grastexture uitgerekt word.

Zodra ik de race afsluit en weer start is het over ... Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/9c1ne5w43/2015_07_15_00001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
rwbk schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:28:
[...]

Zo'n pitcrew voegt wel iets toe,

Verder is het bloed irritant dat als mijn wiel er de eerste bocht de wordt afgeramd. Dat ik niet automatisch retire. Ze zeggen je dat er wat schade is, rijd maar even naar de pitstraat toe....

Safety car mis ik ook
Safety Car zou alleen werken als de spelers tijdelijk geen control meer over hun auto hebben. Anders kan er teveel mis gaan en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het dan op een of andere manier gaan misbruiken.

Pitcrew is geen noodzaak maar kan best iets toevoegen als je door een volle pit crew rijdt. Misschien iemand die je wat updates geeft als je stil staat. Denk dat we op dat soort dingen nog wel een paar jaar mogen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Beltoni schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:34:
[...]

Safety Car zou alleen werken als de spelers tijdelijk geen control meer over hun auto hebben. Anders kan er teveel mis gaan en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het dan op een of andere manier gaan misbruiken.

Pitcrew is geen noodzaak maar kan best iets toevoegen als je door een volle pit crew rijdt. Misschien iemand die je wat updates geeft als je stil staat. Denk dat we op dat soort dingen nog wel een paar jaar mogen wachten.
Als je goeie penalty's erin gooit bij safety car kun je dat heel goed managen volgens mij.. inhalen van je voorganger = tijdstraf / stop & go oid. en als je de safety car zelf inhaalt, zwarte vlag.. dan is het snel over met het inhalen ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:17

Niellie41

[object Object]

Safety car is echt geen probleem wanneer de spelers zelf controle houden. iRacing heeft dit ook en dat gaat gewoon goed. Wanneer de SC de baan op komt, wordt het veld bevroren en krijg je te horen achter welke auto je moet blijven. Haal je mensen in, krijg je een straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zou wel vet zijn een SC. was destijds met F1 ook lache (geloof dat ze in de 2015 variant ook eruit gehaald is).
Gisteren wel weer gek geworden van het AI gebeuk. -.-

Steeds in de bochten van de baan gedrukt worden, is je ronde tijd weer niet geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Niellie41 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:01:
Safety car is echt geen probleem wanneer de spelers zelf controle houden. iRacing heeft dit ook en dat gaat gewoon goed. Wanneer de SC de baan op komt, wordt het veld bevroren en krijg je te horen achter welke auto je moet blijven. Haal je mensen in, krijg je een straf.
Zou wel mooi zijn inderdaad. En een blauwe vlag ik kwalificatie zou ook chill zijn. Maar we kunnen niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
JayZeeTie schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:50:
Sinds ik de nieuwe update voor mijn AMD 280X heb geinstalleerd (catalyst 15.7) heb ik tijdens de eerste race die ik start last van een soort Artifacts. Lijkt erop of de grastexture uitgerekt word.

Zodra ik de race afsluit en weer start is het over ... Iemand hier ervaring mee?

[afbeelding]
Kijk hier even: http://forum.projectcarsg...ne-knows-this-graphic-bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
rwbk schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:55:
[...]

Zou wel mooi zijn inderdaad. En een blauwe vlag ik kwalificatie zou ook chill zijn. Maar we kunnen niet alles hebben.
Is de blauwe vlag per platform verschillend ofsow, want in een Practice krijg ik hem wel gewoon.
Dit geldt natuurlijk alleen als je de Pit uitkomt, want er kan niet bijgehouden worden of je een sneller rondje rijdt dan een ander. (dan moet je zelf maar een gaatje zoeken, doe ik ook regelmatig bij mijn outlap.)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 13:05
Ik kreeg gister in kwalificatie wel zelf een blauwe vlag met "Fast car approaching" :(

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Fox-Racing schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:45:
Ik kreeg gister in kwalificatie wel zelf een blauwe vlag met "Fast car approaching" :(
ja die heb ik ook aantal x gehad, maar vervolgens ben ik toch sneller. wel jammer dat de andere rijders dat niet krijgen als jij wel in een snelle lap zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Er wordt in public lobby's nog verbazingwekkend schoon gereden. Er zijn ook maar weinig mensen die gebruik maken van de chicane's waar je af kan snijden zoals bij Catalunya.

Gister nog een leuke race gehad, helaas zie je maar 4 auto's in de replay waar er volgens mij 8 of 9 meededen. Gelukkig waren het wel de auto's waar ik leuke gevechten mee had.

Z4 is met een paar kleine aanpassingen echt een super bak. Hij is niet zo snel als de Mclaren maar ik maak veel minder foutjes met de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Beltoni schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:40:
Gister nog een leuke race gehad, helaas zie je maar 4 auto's in de replay waar er volgens mij 8 of 9 meededen. Gelukkig waren het wel de auto's waar ik leuke gevechten mee had.
Spannende race! Mooi om terug te kijken met hele gelijkwaardige deelnemers zo te zien.
Maar duw je nou de nummer 1 gewoon de pitlane in? :9
Pagina: 1 ... 47 ... 57 Laatste