xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Al uit de bf1942 tijd merkte ik prijs en kwaliteitverschil... Maargoed, idd!Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:33:
[...]
Er is geen verschil in prijs voor een vergelijkbare nvidia kaart. Maar goed voldoende offtopic.
Iets meer dan 4u te gaan... http://i.imgur.com/AtpvRip.jpg
Laatste paar uurtjes weer ff zelf rijden
Ik kan me niet voorstellen dat dit een instelling is, maar ook niet dat dit by design is.
Weet iemand of je hier iets aan kan doen?
Verwijderd
Das de helmet cam, pak die andere cockpit view, dan is alles scherpsuperduper schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:46:
Ik heb inmiddels mijn pc geupgrade met een GTX970 en dat speelt heerlijk. Grafisch nu echt mooi en geen framedrops meer. Het enige wat me opvalt is dat in de cockpit view met de verlichting aan dat de dials niet echt scherp zijn. Heel fuzzy en in sommige autos amper te lezen.
Ik kan me niet voorstellen dat dit een instelling is, maar ook niet dat dit by design is.
Weet iemand of je hier iets aan kan doen?
Ik heb dit toegepast en ben er blij mee. Ook een t300Rs en een PS4. Enige wat ik niet kan vinden, maar wel in die settings genoemd wordt zijn de SoP settings die in die files staan. Geen idee waar ik die vind en aan kan passen...Stijnb_ schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:30:
Iemand goede ffb sertings voor thrustmaster t300rs op ps4. Mij stuur in game volgt mijn thrustmaster stuur niet. Ik moet een hele toer doen met mijn stuur om een beetje ingame te draaien.
Vincere Per Belli
Voor het nieuwe seizoen een Endurance contract getekend, waar ik ga rijden met de Audi R10 Tdi.
Dat ding plakt aan de weg als een gek
Enkel wat weinig overzicht vanuit de cockpit, dus dat gaat wel wat botsingkjes opleveren
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 23-05-2015 18:26 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Ga voor de grap daarna ff in een focus of megane rijden, je lacht je kapot!dvdkiwi schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:25:
SoP settings: ga naar het ffb menu > klik op R2![]()
Voor het nieuwe seizoen een Endurance contract getekend, waar ik ga rijden met de Audi R10 Tdi.
Dat ding plakt aan de weg als een gek
Enkel wat weinig overzicht vanuit de cockpit, dus dat gaat wel wat botsingkjes opleveren
Wat een drama... en dat is dan nog een RS ook

Roadcars in deze game liggen me echt niet

Verwijderd
Enige wat erbij in de buurt komt is de clio, maar ook die rijdt als een dweil helaas... Fatsoenlijk dif/ onderstel scheelt de helft, maar dat hebben die auto's niet
Verwijderd
Ik heb verschillende reviews gelezen en dan blijkt Project Cars gemaakt te zijn voor die hard fans to realisme .
Maar de casual raceliefhebber schrikken hoe moeilijk deze game te zijn met controller .
Maar ik heb een belangrijke vraag , is de AI artificial intelligence in te stellen met cijfers bijvoorbeeld zodat ook de beginners een kans krijgen om een race te winnen ?????
Graag antwoord .
Welke ffb settings gebruik jij?peeth schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:22:
[...]
Ik heb dit toegepast en ben er blij mee. Ook een t300Rs en een PS4. Enige wat ik niet kan vinden, maar wel in die settings genoemd wordt zijn de SoP settings die in die files staan. Geen idee waar ik die vind en aan kan passen...
Van 0 tot 100 kan je instellenVerwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:13:
Ik heb Project Cars niet gekocht voor de Playstation 4 omdat ik twijfel aan de AI artificial intelligence .
Ik heb verschillende reviews gelezen en dan blijkt Project Cars gemaakt te zijn voor die hard fans to realisme .
Maar de casual raceliefhebber schrikken hoe moeilijk deze game te zijn met controller .
Maar ik heb een belangrijke vraag , is de AI artificial intelligence in te stellen met cijfers bijvoorbeeld zodat ook de beginners een kans krijgen om een race te winnen ?????
Graag antwoord .
Verwijderd
Als dat werkelijk zo is als jij beschrijft dan is Project Cars toch voor iedereen toegankelijk en kies je bijvoorbeeld 10 % en win je toch makkelijk een race , of zie ik dat nu helemaal verkeerd ?????
De setting van blad 1 van dit document
https://docs.google.com/u...BCVXdkQ2c&export=download
En dan vervolgens per auto settings verderop in het documentje...
[ Voor 10% gewijzigd door peeth op 23-05-2015 21:50 ]
Vincere Per Belli
Morgen eens goed een tijd spelen aangezien vrouw en kind weg zijn
Zit nu te kijken welk stuurtje ik er bij zou halen, me voorkeur gaat op dit moment uit naar de Thrustmaster T300 RS (misschien in combinatie met race seat) Iemand ervaring dit stuurtje? Tips/adviezen zijn welkom
http://forum.projectcarsg...ease-read-Xbox-One-Issues
Dat zie je niet verkeerd, dat is in zekere zin ook wel zo. Vergeet niet dat de handling van je auto niet veranderd als je de AI setting wat lager zet. Dus voor jou blijft het rijden net zo lastig, de AI rijdt alleen wat trager zodat je een grotere kans hebt om ze in te halen en dus te winnenVerwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:45:
Dat is nu wat ik bedoel aan jouw antwoord en kan ik nergens vinden met Google .
Als dat werkelijk zo is als jij beschrijft dan is Project Cars toch voor iedereen toegankelijk en kies je bijvoorbeeld 10 % en win je toch makkelijk een race , of zie ik dat nu helemaal verkeerd ?????
[...]
Verwijderd
Er is geen een racegame die deze mogelijkheid bied en vind daarom de meeste racegames ook te moeilijk omdat ik alleen met controller wil spelen .
Vooral de F1 games zoals F1 2014 PS3 was veels te moeilijk en stel dat deze ook een instelling had met artificial intelligence van 1 t/m 100 dan was het racen toch veel meer toegankelijker voor de casual race gamers .
Ik ga hem misschien kopen als ik zeker weet dat die instellingen daadwerkelijk zo goed werken
kronolith schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:59:
[...]
Dat zie je niet verkeerd, dat is in zekere zin ook wel zo. Vergeet niet dat de handling van je auto niet veranderd als je de AI setting wat lager zet. Dus voor jou blijft het rijden net zo lastig, de AI rijdt alleen wat trager zodat je een grotere kans hebt om ze in te halen en dus te winnen
Verwijderd
Rubberbanding is zo 2006. Als je slecht bent dan heb je het gevoel dat je nog enigszins mee kunt komen en als je goed bent erger je je aan het feit dat 1 foutje betekent dat je weer achteraan staat... Begrijp niet dat dit nog in (gelukkig: ) sommige games zit anno 2015.Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:58:
Ik heb al sinds f1 2010 aangegeven bij codemaster devs op beurzen waar ik ze sprak dat ze een AI scale moeten introduceren aar blijkbaar kunnen ze dat niet, met hun rubberbanding crap.
Heb je gecheckt of de game instellingen niet gereset zijn bij controls?Paulus07 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:18:
Hmmm met oude mobo en cpu werkte controller wel maar trok de game het niet. Met nieuwe mobo en cpu draait de game goed maar doet controller helemaal niks. In andere games wel. Grrrr
yup die staat nog gewoon op xbox controller (ook al gebruik ik de ps4 controllerPhusebox schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:28:
[...]
Heb je gecheckt of de game instellingen niet gereset zijn bij controls?
Update: als ik een button aan actie wil koppelen als test krijg ik ook een popup met multible input detected.
[ Voor 13% gewijzigd door Paulus07 op 24-05-2015 00:39 ]
Ik heb dit stuurtje nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over!19Joost85 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:53:
Vanmiddag de versie voor de PS4 gekocht.
Morgen eens goed een tijd spelen aangezien vrouw en kind weg zijn
Zit nu te kijken welk stuurtje ik er bij zou halen, me voorkeur gaat op dit moment uit naar de Thrustmaster T300 RS (misschien in combinatie met race seat) Iemand ervaring dit stuurtje? Tips/adviezen zijn welkom
Ik heb geen ervaring met andere stuurtjes dus ik kan niet vergelijken.
Toen ik het stuurtje kocht, kocht ik deze voor Driveclub met in het achterhoofd de release van Project CARS en had er direct plezier van. Het rijden met een stuurtje geeft gewoon veel meer een kick dan rijden met controller. Stuur overpakken in de bochten, vechten tegen het stuur als je in een slip beland etc.
In Driveclub had je niet echt een voordeel met een stuur tegen mensen met controller maar ondanks dat je met controller snellere tijden neer kan zetten is het gevoel van het stuurtje toch het geen wat overheerst om met stuur te blijven rijden.
Toen kwam Project CARS. Met de default settings was het huilen met de pet op en voelde het vooral erg zwaar aan met weinig gevoel wat de wagen eigenlijk doet. Na de settings van Jack Spades toe te passen op de auto's voelde het al direct een stuk beter aan, sterker, het voelt behoorlijk echt aan. Uitbreken, hobbels, botsingen met zowel auto's als de omgeving, je voelt het allemaal en kan zelfs behoorlijk heftig zijn. Ik heb het al eerder gezegd maar het besturen van de wagens is echt werken vind ik. Je voelt continu trillingen, tikjes etc in het stuur op hoge snelheid. Als je een hobbel hard raakt of je wordt aangetikt krijg je een beste klap omdat het stuur uitslaat en als de auto uitbreekt voel je de momentum van het moment dat je uitbreek in je stuur en weet je dat je moet gaan tegen sturen.
De pedalen daarin tegen zijn matig. Het gaspedaal is opzich niets mis mee al is de weerstand aan de lage kant. De rem heeft dezelfde weerstand als het gaspedaal dus dit komt totaal niet overeen met de werkelijkheid. Je voelt amper weerstand tijdens het remmen en die weerstand is continu gelijk en niet naarmate je deze harder indrukt je ook meer kracht moet zetten.In Driveclub had ik er niet zoveel last van maar met Project CARS merk ik met name in de auto's zonder ABS dat het verdomde lastig is om goed te doseren. Ik wil daarom zelf graag de pedalen upgraden met de T3PA Pro pedalen set van Thrustmaster maar deze zijn momenteel nergens leverbaar voor zover ik weet.
Om comfortabel gebruik te maken van het stuurtje heb ik een Playseat Challange gekocht.
Je schroeft het stuurtje vast op een beugel en de pedalen zet je vast met een klittenband. Door de voorwaartse druk op de pedalen blijven deze prima zitten met het klittenband omdat ze tegen een opstaand randje leunen. Zowel de pedalen, het stuurtje en de stoel zijn verstelbaar in lengte en hoogte.
Het grote voordeel van deze Playseat is dat ie opklapbaar is en dan neemt ie amper ruimte in, hij past in mijn meterkast.
Het in-, en uitklappen van het stoeltje doe je binnen 2 minuten. Ik start de PS4 op met controller, pak het stoeltje en sluit deze aan en op het moment dat de PS4 opgestart is, is het stoeltje ook al aangesloten. Hetzelfde geldt voor opbergen, voordat de PS4 uitstaat of in rust stand is, hangt het stoeltje al weer in de meterkast
Lang verhaal kort, ik ben er erg blij mee en het voegt voor mij heel veel toe aan het spelen van racegames! De Playseat was bijna een must omdat ik in een studio woon en een camping tafel met platenkoffer is teveel gedoe, een echte Playseat kan ik niet kwijt en een Wheelstand Pro vind ik te instabiel.
http://www.digitalspy.co....odel.html#~pdAlrdlszI1lYVKcetin1994 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 03:02:
1 Vraag : Heeft Project Cars geen career mode ? Want alles is unlocked..
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
En kun je de artificial intelligence ook van 1 t/m 100 ook instellen in career mode ???????
Ja, je kunt met een controller makkelijk eerste worden, zeker als je het op 1 zet. Ook in de careermode...Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:36:
Voordat ik Project Cars aanschaf wil ik heel graag weten of de artificial intelligence op moeilijkheidsgraad 1 ( makkelijk ) hoe snel deze zijn , kun je met een Playstation 4 controller eerste worden ???
En kun je de artificial intelligence ook van 1 t/m 100 ook instellen in career mode ???????
Vincere Per Belli
Verwijderd
peeth schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:39:
[...]
Ja, je kunt met een controller makkelijk eerste worden, zeker als je het op 1 zet. Ook in de careermode...
Zefls een game zoals Gran Turismo is een enorm stuk toegankelijker qua rijgedrag dan project cars, als je eerste wilt worden zul je er eerst voor moeten zorgen dat je de auto daadwerkelijk fatsoenlijk op de baan houdt,
Dat kan uiteraard ook prima met een controller, maar niet zo gemakkelijk als bij eerdergenoemde games...
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Verwijderd
Phase schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:58:
Verkijk je niet op hoe lastig Project Cars is in vergelijking met casual racegames zoals Need for Speed en aanverwanten.
Zefls een game zoals Gran Turismo is een enorm stuk toegankelijker qua rijgedrag dan project cars, als je eerste wilt worden zul je er eerst voor moeten zorgen dat je de auto daadwerkelijk fatsoenlijk op de baan houdt,
Dat kan uiteraard ook prima met een controller, maar niet zo gemakkelijk als bij eerdergenoemde games...
Mocht je mijn controller instellingen willen hebben hoor ik dat graag en post ik ze hier even.
Mijn instellingen zorgen ervoor dat de auto minder snel reageerd op de controller.
Dan denk je misschien maar dat wil je toch juist? Nou, als je de instellingen te soepel instelt glijd je auto echt alle kanten op en lig je meer in de grindbak dan dat je op de baan rijdt. Voor ieder natuurlijk persoonlijk hoe hij of zij rijdt maar met de instellingen die ik nu heb doe ik tenminste een beetje mee op AI 60/70
[ Voor 30% gewijzigd door MetalPool op 24-05-2015 11:29 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Dat heb ik ook gehad met mijn stuur. Bij mij hielp controller even uit de USB poort, drivers verwijderen, reboot. Drivers opnieuw installeren en dan spel weer opstarten.Paulus07 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:30:
[...]
yup die staat nog gewoon op xbox controller (ook al gebruik ik de ps4 controllerwat voorheen dus wel werkte.). maar hij doet niks. ook in het menu werkt het niet met navigeren.
Update: als ik een button aan actie wil koppelen als test krijg ik ook een popup met multible input detected.
Verwijderd
Staat bij mij op 75% en ik win nog makkelijk. Tenzij de AI weer iets dom doet, want de werking ervan is nog minder logisch dan die in Assetto CorsaVerwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:45:
Dat is nu wat ik bedoel aan jouw antwoord en kan ik nergens vinden met Google .
[...]
Ik ben ook een casual racer en had dezelfde zorgen. Zeker na alle forumberichten over verschillende instellingen etc. Heb ook geen stuurtje op dit moment.Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:59:
Een hele goed uitleg aan mijn vragen en is mij nu toch duidelijker geworden dat ik beter af ben met Gran Turismo 7 ( ergens in 2016 )
Toch maar gekocht en ben er superblij mee, er zitten inderdaad een aantal lastig te besturen wagens in, maar ook zeer toegankelijke. (GT3 bijvoorbeeld)
Zolang je niet volgas door een bocht wilt en leert je gas te doseren bij het optrekken, komt het wel goed is mijn ervaring.
Heb overigens wel gelijk mijn controller instellingen veranderd aan de hand van hier geposte settings.
PSN: fonsmeister
Leuk dat ik dan bij tuning setup de gears kan resetten naar default, maar dan zet ie ook gelijk alle ffb settings en vehicle settings terug naar default

De Endurance class bevalt wel.
Ik heb de race length op 1% gezet, wat nog steeds een half uur duurt.
Lijkt me voldoende zo voor het eerste seizoen
Vandaag gedaan. ook nieuwe windows install. Had wat te veel verwijderd mbt usb dus keyboard etc deed niks meer. Maar helaas, controller werkt in project cars nog niet. in farcry 4 en F12014 weer wel.Phusebox schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:38:
[...]
Dat heb ik ook gehad met mijn stuur. Bij mij hielp controller even uit de USB poort, drivers verwijderen, reboot. Drivers opnieuw installeren en dan spel weer opstarten.
Update:
hmm in f1 2014 werkt de controller nu ook niet meer dmv DS4Tool 1.2.2

Mis denk nog wat windows updates. Die ff draaien en ondertussen buiten in de zon wachten
[ Voor 15% gewijzigd door Paulus07 op 24-05-2015 16:17 ]
Het geluid beluister ik door de controller en rijden doe ik met mijn t300rs.
Alleen hoor ik alleen het geluid van mijn auto en dergelijke maar niet dat van mijn pit crew.
Er komt wel tijdens de race een tekst uit de pit op mijn scherm te voorschijn maar geen gesproken tekst.
Iemand die hier en oplossing voor heeft?
Ik wil graag oefenen van te voren, maar nu moet ik alle variaties doen
Dan heb je wel even de tijd om te oefenen voordat je kwalificatie gaat doen
Je krijgt dat te zien tijdens het laadscherm, linksboven staat dan de lay-out als ik mij niet vergis.FerdiV schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:24:
Vette gameAlleen zit even met een vraagje. In de career mode kun je zien welke locatie de volgende race is, maar niet welke variatie. Of heb ik iets gemist?
Ik wil graag oefenen van te voren, maar nu moet ik alle variaties doen
Maar je krijgt toch ook een practice session (die je kan herstarten als je wilt)? Uitgezonderd enkele invite events en bij karting, inderdaad heel vervelend, want gelijk racen zonder je het circuit kent is meestal geen goed idee...
`Paulus07 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:28:
[...]
Vandaag gedaan. ook nieuwe windows install. Had wat te veel verwijderd mbt usb dus keyboard etc deed niks meer. Maar helaas, controller werkt in project cars nog niet. in farcry 4 en F12014 weer wel.
Update:
hmm in f1 2014 werkt de controller nu ook niet meer dmv DS4Tool 1.2.2
Mis denk nog wat windows updates. Die ff draaien en ondertussen buiten in de zon wachten
Ik gebruik sinds kort inputmapper. Werkt perfect.
Inderdaad met karten ja. Nou ja goed, mijn eerste seizoen is gefaald. Ik ken nu wel de circuitsFlying Hawkic schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:32:
[...]
Je krijgt dat te zien tijdens het laadscherm, linksboven staat dan de lay-out als ik mij niet vergis.
Maar je krijgt toch ook een practice session (die je kan herstarten als je wilt)? Uitgezonderd enkele invite events en bij karting, inderdaad heel vervelend, want gelijk racen zonder je het circuit kent is meestal geen goed idee...
Bedankt voor de informatie. Stuurtje is dus een prima keus om aan te schaffen.Radiance schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:39:
[...]
Ik heb dit stuurtje nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over!
Ik heb geen ervaring met andere stuurtjes dus ik kan niet vergelijken.
Toen ik het stuurtje kocht, kocht ik deze voor Driveclub met in het achterhoofd de release van Project CARS en had er direct plezier van. Het rijden met een stuurtje geeft gewoon veel meer een kick dan rijden met controller. Stuur overpakken in de bochten, vechten tegen het stuur als je in een slip beland etc.
In Driveclub had je niet echt een voordeel met een stuur tegen mensen met controller maar ondanks dat je met controller snellere tijden neer kan zetten is het gevoel van het stuurtje toch het geen wat overheerst om met stuur te blijven rijden.
Toen kwam Project CARS. Met de default settings was het huilen met de pet op en voelde het vooral erg zwaar aan met weinig gevoel wat de wagen eigenlijk doet. Na de settings van Jack Spades toe te passen op de auto's voelde het al direct een stuk beter aan, sterker, het voelt behoorlijk echt aan. Uitbreken, hobbels, botsingen met zowel auto's als de omgeving, je voelt het allemaal en kan zelfs behoorlijk heftig zijn. Ik heb het al eerder gezegd maar het besturen van de wagens is echt werken vind ik. Je voelt continu trillingen, tikjes etc in het stuur op hoge snelheid. Als je een hobbel hard raakt of je wordt aangetikt krijg je een beste klap omdat het stuur uitslaat en als de auto uitbreekt voel je de momentum van het moment dat je uitbreek in je stuur en weet je dat je moet gaan tegen sturen.
De pedalen daarin tegen zijn matig. Het gaspedaal is opzich niets mis mee al is de weerstand aan de lage kant. De rem heeft dezelfde weerstand als het gaspedaal dus dit komt totaal niet overeen met de werkelijkheid. Je voelt amper weerstand tijdens het remmen en die weerstand is continu gelijk en niet naarmate je deze harder indrukt je ook meer kracht moet zetten.In Driveclub had ik er niet zoveel last van maar met Project CARS merk ik met name in de auto's zonder ABS dat het verdomde lastig is om goed te doseren. Ik wil daarom zelf graag de pedalen upgraden met de T3PA Pro pedalen set van Thrustmaster maar deze zijn momenteel nergens leverbaar voor zover ik weet.
Om comfortabel gebruik te maken van het stuurtje heb ik een Playseat Challange gekocht.
Je schroeft het stuurtje vast op een beugel en de pedalen zet je vast met een klittenband. Door de voorwaartse druk op de pedalen blijven deze prima zitten met het klittenband omdat ze tegen een opstaand randje leunen. Zowel de pedalen, het stuurtje en de stoel zijn verstelbaar in lengte en hoogte.
Het grote voordeel van deze Playseat is dat ie opklapbaar is en dan neemt ie amper ruimte in, hij past in mijn meterkast.
Het in-, en uitklappen van het stoeltje doe je binnen 2 minuten. Ik start de PS4 op met controller, pak het stoeltje en sluit deze aan en op het moment dat de PS4 opgestart is, is het stoeltje ook al aangesloten. Hetzelfde geldt voor opbergen, voordat de PS4 uitstaat of in rust stand is, hangt het stoeltje al weer in de meterkast
Lang verhaal kort, ik ben er erg blij mee en het voegt voor mij heel veel toe aan het spelen van racegames! De Playseat was bijna een must omdat ik in een studio woon en een camping tafel met platenkoffer is teveel gedoe, een echte Playseat kan ik niet kwijt en een Wheelstand Pro vind ik te instabiel.
Wat betreft playseat ben ik er nog niet over uit. Op zich heb ik op zolder de ruimte voor een 'normale' playseat, maar beneden in de woonkamer staat toch de dolby voor het betere geluid. Dus die opklapbare stoel is wel handig voor de woonkamer.
Wie weet kom ik nog bij je terug voor de settings van het stuurtje
Dit heb ik vanmiddag ook gehad. Ik speel op dit moment nog met controller. Op beeld zie je idd tekst maar geen geluid door de speaker van je DS.Stijnb_ schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:23:
Ik heb nog een klein probeem ivm de pit crew op de ps4.
Het geluid beluister ik door de controller en rijden doe ik met mijn t300rs.
Alleen hoor ik alleen het geluid van mijn auto en dergelijke maar niet dat van mijn pit crew.
Er komt wel tijdens de race een tekst uit de pit op mijn scherm te voorschijn maar geen gesproken tekst.
Iemand die hier en oplossing voor heeft?
Later de race kwam er wel weer een mededeling door de speaker van mijn DS. Schrok me toen wel ff pleuris aangezien je dan geconcentreerd zit te racen.
Denk dat dit zo hoort, dat niet elk bericht door het speakertje komt van de DS.
Als je voor de opklapbare gaat kan je die ook zo naar zolder tillen op het moment dat je in de woonkamer niet kan spelen en andersom. Win win situatie dus19Joost85 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:20:
[...]
Bedankt voor de informatie. Stuurtje is dus een prima keus om aan te schaffen.
Wat betreft playseat ben ik er nog niet over uit. Op zich heb ik op zolder de ruimte voor een 'normale' playseat, maar beneden in de woonkamer staat toch de dolby voor het betere geluid. Dus die opklapbare stoel is wel handig voor de woonkamer.
Wie weet kom ik nog bij je terug voor de settings van het stuurtje
Ik vind dolby trouwens ook een behoorlijke beleving toevoegen! Bij m'n vriendin heb ik geen dolby en dan komt het allemaal wat kaal over. Met dolby hoor je steentjes wegschieten, achtervolgers en je auto kreunen als ie veel G te verduren krijgt. Hoor je ook wel zonder maar dan voegt het weinig toe vind ik maar dat kan ook komen omdat ik verwend ben met een goed dolby systeem thuis.
Succes met je keuze! En wat de settings betreft zal ik je door verwijzen naar de settings van Jack Spades waar ik eerder naar refereerde en die hier al vaak voorbij is gekomen. Deze instellingen lijken op dit moment de meest realistische feedback te geven maar ben geen expert. Ik vind het in iedergeval erg goed aanvoelen.
Als ik highspeed rij, en een stuurcorrectie doe, 'stribbelt' het stuur tegen en klapt me de andere kant op.
Wat weer een stuurcorrectie oplevert, die weer wordt gecounterd etc...
Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen om te verminderen cq weg te halen ?
La dolce vita - non farmi ridere
Als je niets aan de FFB instellingen hebt veranderd, denk ik gewoon dat het komt dat je een te grote ruk aan het stuur geeft, iets subtieler sturen.treslem schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:39:
Na alle geluiden ook maar begonnen met PC (offline eerst om beetje snelheid te krijgen op de baan) maar hoewel ik met de (Jack Spade) instellingen van het stuur wel wegkom, blijft 1 ding me storen.
Als ik highspeed rij, en een stuurcorrectie doe, 'stribbelt' het stuur tegen en klapt me de andere kant op.
Wat weer een stuurcorrectie oplevert, die weer wordt gecounterd etc...
Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen om te verminderen cq weg te halen ?
Verwijderd
Als je die zwaarder hebt staan krijg je idd teveel gewicht terug steeds.
Weet niet welk stuur je hebt, maar hoop dat het helpt!
Hm, hoewel ik geen enkel technisch (auto) inzicht heb, klinkt dit wel logisch. Ga ik proberen thnx..Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:13:
@Treslem: zet het gewicht van de wielen eens op 50%, daar rij ik mee.
Als je die zwaarder hebt staan krijg je idd teveel gewicht terug steeds.
Weet niet welk stuur je hebt, maar hoop dat het helpt!
@Radiance & Flying Hawkic : Ik denk dat ik heel rustig corrigeer, dus ik hoop dat het gewicht verminderen dit verhelpt..
Met welke auto is het trouwens? Heb je het effect ook bij wagens met veel downforce zoals open wheel wagens?treslem schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:08:
[...]
Hm, hoewel ik geen enkel technisch (auto) inzicht heb, klinkt dit wel logisch. Ga ik proberen thnx..
@Radiance & Flying Hawkic : Ik denk dat ik heel rustig corrigeer, dus ik hoop dat het gewicht verminderen dit verhelpt..
Verwijderd
Die wedstrijden zijn tot nu toe nog het moeilijkste.
Wel genieten als je dan als winnaar over de finish gaat.
Het beste is om pole position te krijgen door in de qualificatie
de beste ronde tijd neer te zetten , wat soms best pittig is.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik ben het met je eens hoor: minimap, racelijnen, bochtindicatoren, alles uit.
Volledig mee akkoord. Ik rij zelfs slechter met die lijn omdat die vaak niet accuraat aangeeft waar je moet remmen, of te vroeg of te laat en ze is gewoon ook misleidend.Rossi46 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:11:
Ik zie best veel mensen rondrijden met die "racelijn". Ik adviseer toch echt om dat vooral niet te doen. In het begin is het dan wat moeilijker, maar je leert er veel meer van. Je gaat dan veel beter "snappen" waarom je soms een bocht krap in moet sturen en soms juist ruim.
Mijn tip is om je eigen rempunt te zoeken (bijvoorbeeld een bordje of een object, lijn,... naast het circuit) en probeer (als je banden op temperatuur zijn) om steeds later te remmen tot je op de limiet zit. Bij het bepalen van je rempunt of de "ideale lijn" kan je je laten leiden door het rubber op de weg (de zwartere stukken asfalt).
Met de chase camera heb ik dan weer geen problemen, dat geeft je een idee wanneer je je wielen blokkeert en je hebt een beter overzicht en mooier geluid (door de backfires). De cockpit camera heeft dan weer voordelen zoals een ander geluid, maar toch weinig gevoel omdat je niet in de bocht kan kijken.dvdkiwi schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:13:
Ach, ik zie ook mensen in 3rd person rijden
Ik ben het met je eens hoor: minimap, racelijnen, bochtindicatoren, alles uit.
De helmet camera heeft dat wel, maar die helm stoort mij en ook het "doffe" geluid dat je krijgt doordat je een hem op hebt, maar ik dacht dat je de helm af kunt zetten, maar ik weet niet of het geluid dan ook mee verandert.
[ Voor 25% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-05-2015 10:20 ]
Kan het zijn dat er meerdere klasses meededen en je eerste in jouw klasse stond?Flying Hawkic schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:16:
Ik heb al een paar keer een bug gehad dat ik als eerste sta volgens de game, maar dat eigenlijk niet ben. Zo was ik gisteren 1/14 terwijl er in werkelijkheid 30 auto's waren en ik niet eerste stond.
(toevallig tijdens de Euro trackday?)
Het was op Monza, in een Renault Megane RS. Ik had geen contract getekend. Er deden nog wagens mee zoals de BMW 1M, de Mercedes A45 en de Lancer, en ik had het gevoel dat de Megane power te kort kwam in vergelijking met de rest.dvdkiwi schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:35:
[...]
Kan het zijn dat er meerdere klasses meededen en je eerste in jouw klasse stond?
(toevallig tijdens de Euro trackday?)
Het was ook maar telkens één race (geen sprint en main race).
[ Voor 6% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-05-2015 11:13 ]
Ik had hetzelfde, lag iets van 8e en de game zei dat ik eerste lag.
Wellicht toch meerdere klasses? (stond je op het podium aan het eind?)
Je kan trouwens voor de race je auto kiezen; die Renault is niet goed genoeg.
Kon je die kiezen? Ik heb precies nergens kunnen kiezen en werd rechtstreeks in de pit gedropt. Was het bij jou ook een invite event (met drie rounds: Oshersleben, Barcelona en daarna Monza) of had je een contract getekend? Ik had alleszins het idee dat de Renault serieus te kort kwam, vooral in topsnelheid.dvdkiwi schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:21:
Die bedoel ik ja
Ik had hetzelfde, lag iets van 8e en de game zei dat ik eerste lag.
Wellicht toch meerdere klasses? (stond je op het podium aan het eind?)
Je kan trouwens voor de race je auto kiezen; die Renault is niet goed genoeg.
Ik stond ook iets rond 8ste, maar ik weet niet meer of ik op het podium stond, maar in het klassement stond ik wel als eerste.
Auto kies je vóór het eerste event, waar je ook je AI en race lengte kan kiezen.
De 4e regel is auto kiezen.
Dat kan bij verschillende invitationals trouwens
Oh daar heb ik al een paar keer over gekeken dandvdkiwi schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:01:
Het was een invite, precies dezelfde.
Auto kies je vóór het eerste event, waar je ook je AI en race lengte kan kiezen.
De 4e regel is auto kiezen.
Dat kan bij verschillende invitationals trouwens
Dat komt soms omdat je het te lang hebt laten opstaan (geen idee hoe dat komt). Probeer eens je Xbox One van uit de stroom te trekken en dan terug insteken en opstarten, dat heeft bij mij de lag verminderd.RigolleM schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:05:
Nog eens geprobeerd, maar op X1 blijft het een draak van een game. Solo race valt nog mee, maar in Carreer modus is het een ramp. De tweede race kon ik hem echt niet op de baan houden door de schokkende fps op een baan (Laguna Seca) die ik van buiten ken wegens FM1-5. Zo te zien brengt de komende patch hier ook geen oplossing, pft...
Ik ben of simpel of blind. Allebei is trouwens ook niet uitgesloten, maar ik kan het nog steeds niet vinden. Zou je er een screenshotje van kunnen maken?
Vincere Per Belli
Ok, vanavond nog maar eens kijken dan. bedankt....Isniedood schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:58:
er zijn 2 soorten force feedback instellingen. In het standaard menu, en per auto. Per auto is te vinden wanneer je een race start en dan naar tuning gaat. Tweede tabblad is Force feedback. Die kan je dan voor die auto specifiek instellen. Binnen dat tabblad kan je ook nog naar een tweede scherm met de pijltjes rechtsboven. Daar staat sop.
Vincere Per Belli
Er is een community event hiervoor zag ik net.bvk schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:25:
Zijn er ook mensen die met Formule A wagens op de F1 circuits rijden? En bijvoorbeeld de pole op Monaco proberen te evenaren? Het valt me namelijk op dat ik hier weinig tot niets over lees.
Was net echt
Mijn amd phenon x4 965 met 670 heeft het redelijke zwaar.. alleen op Medium. en cars detail op high..
maar een investering van €1k is miss niet echt de moeite waard ? het draait nu op 30/80 fps..
mis alleen eyecandy denk..? en op ps4 spelen wil ik niet omdat ik mn g27 niet kan gebruiken..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Met 1000 euro moet je echt wel een eind komen en als je wat te hergebruiken hebt misschien nog wel meer.Nickrsd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:02:
maar een investering van €1k is miss niet echt de moeite waard ? het draait nu op 30/80 fps..
mis alleen eyecandy denk..? en op ps4 spelen wil ik niet omdat ik mn g27 niet kan gebruiken..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
https://docs.google.com/s...FFskYRcb2kMix4wQ/htmlview
In verband met de verwachte komst en de systeemeisen van de Oculus Rift ga ik pas volgend jaar upgraden.
Na een verse Windows 8.1 install ben ik mijn savegame kwijt. Uiteraard heb ik een backup gemaakt maar die "pakt" hij niet. Vreemd genoeg pakt Windows 10 (build 1022) de savegame weer wel..

Ik ga mijn bestelling niet cancelen voor de T3PA pro omdat ik niet verwacht dat die de komende maanden volop verkrijgbaar zal zijn. De T3PA is nog maar nauwelijks verkrijgbaar.SinergyX schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:21:
[...]
Dat heet een bizarre typefout
Deze bedoel ik dus,losse pendalen van de T500RS.
http://www.thrustmaster.com/en_US/products/t3pa-pro-add
Gaat ws net zoveel kosten als de huidige 3-pendalen versie (amazon.com heeft hem voor 150, maar bijna 100 dollar aan verzend/invoer).
Superkart rijdt al sinds de bèta als een zonnetje, heerlijk ding om flink mee te raggen.Unbreukable schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:29:
Hmmm, ik heb 5 dagen niet gespeeld en vandaag ben ik verder gegaan waar ik gebleven was. Ik ervaar opeens een hele andere game. Die BAC MONO (die juist super lekker reed) rijdt opeens bizar slecht, echt totaal geen controle. Die superkart zwabbert opeens van links naar rechts en weer terug en weer terug op de rechte stukken. Best raar, heb niets aangepast maar het voelt opeens zo anders.
Maar die BAC mono is echt een dweil eerste klas. Super twitchy onder throttle.
Wat is dat?Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:31:
Net gezien op reddit, alle accolades:
https://docs.google.com/s...FFskYRcb2kMix4wQ/htmlview
Ergens toch logisch dat die op elkaar zijn afgestemdUnbreukable schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:45:
Pfff net een 3 uurs race gedaan met die MP4-12C, was echt vet. Wat wel vervelend is dat wanneer je de kwalificatie duur op 100% zet je automatisch een 100% race krijgt.
exit na de qualificatie en save de results.Unbreukable schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:45:
Pfff net een 3 uurs race gedaan met die MP4-12C, was echt vet. Wat wel vervelend is dat wanneer je de kwalificatie duur op 100% zet je automatisch een 100% race krijgt.
dan kun je opnieuw de race lengte instellen voor de sprint race en main race.
Dirtylicious
Ik heb al 1.24 gereden en wil natuurlijk onder de 1.20 komen. Maar hier een rondje met 1.26 wat ik opgenomen heb:Loekoe schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:12:
Net voor de grap wat rondje gereden in Monaco in die Formule A wagen. Hahaha, niet te doen joh.
Dit is met vrij basale instellingen met nogal wat onderstuur... Even verder tweaken nog en vooral oefenen.
Was goed voor één race daarna terug haperingen in de bochten... onspeelbaar IMHO.Dat komt soms omdat je het te lang hebt laten opstaan (geen idee hoe dat komt). Probeer eens je Xbox One van uit de stroom te trekken en dan terug insteken en opstarten, dat heeft bij mij de lag verminderd.
Ik rij met name GT3, maar hoewel het effect van tegensturen minder is na de aanpassing, corrigeert hij(of ik) nog steeds teveel..Flying Hawkic schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:36:
[...]
Met welke auto is het trouwens? Heb je het effect ook bij wagens met veel downforce zoals open wheel wagens?
Helaas op dit moment weinig tijd om me er verder in te verdiepen, van het weekend weer....
Dat is dan wel gek ja, normaal gezien liggen die GT3 wagens zeer stabiel op de baan. Zeker als de banden warm zijn, gaan ze op rechten stukken echt niet de baan af als je kleine stuurbewegingen maakt.treslem schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:22:
[...]
Ik rij met name GT3, maar hoewel het effect van tegensturen minder is na de aanpassing, corrigeert hij(of ik) nog steeds teveel..
Helaas op dit moment weinig tijd om me er verder in te verdiepen, van het weekend weer....
Op een gegeven moment waren ze een meeting aan het organiseren in de hairpin voor drie ronden en kwam zelfs nog een spookrijder tegen. Ik kom er nog langsheen, maar de auto achter me gaat hem ff lanceren
Je kunt echt soms beter online racen dan tegen de AI
WowMichelatNL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:49:
In de carrière mode vandaag ook op Monaco met de Formule B. De eerste race was een drama en op een gegeven moment maar gestopt. Toen kwam de sprintrace en dus achteraan starten. Nou heb de start wel 30x opnieuw gedaan. Bij de eerste bocht vliegen ze allemaal op elkaar.
Op een gegeven moment waren ze een meeting aan het organiseren in de hairpin voor drie ronden en kwam zelfs nog een spookrijder tegen. Ik kom er nog langsheen, maar de auto achter me gaat hem ff lanceren
[video]
Op Oschersleben precies hetzelfde...

In endurance races is de AI helemaal drama; rij je in een LMP1, ga je andere wagens op een rondje zetten, komen ze vrolijk opeens op het laatste moment naar jouw weghelft. Gevolg is dat jij van de baan vliegt en de AI vrolijk door rijdt.
De optie tot het wisselen van rijders is in endurance races wel een uitkomst trouwens!
Met wat voorsprong is de AI prima in staat deze vast te houden.
Blijf niet kijken, want het rijgedrag van de AI driver is raar. Heel raar.
Maar goed, het endurance seizoen is klaar, nu gaan we ons opmaken voor de LMP1 klasse
Wat me opvielt trouwens tijdens een lange endurance race is dat de AI driver op slicks in de regen net zo snel is als met droog weer. En dat terwijl ik zelf alle kanten op glij in de regen.
De Lotus Class of '86 op Zolder was daar een mooi voorbeeld van: in rondje 4 begon het zwaar te regenen, ik kon niet eens meer rijden (autoi was totaal oncontroleerbaar) terwijl de AI een pace houdt waar je u tegen zegt. Op droog weer banden.
Hahaha wat een opstoppingMichelatNL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:49:
In de carrière mode vandaag ook op Monaco met de Formule B. De eerste race was een drama en op een gegeven moment maar gestopt. Toen kwam de sprintrace en dus achteraan starten. Nou heb de start wel 30x opnieuw gedaan. Bij de eerste bocht vliegen ze allemaal op elkaar.
[video]

Do { Ping } while ( LOL )
Klopt, of ze botsen op de binnenkant...dvdkiwi schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 06:21:
De AI is niet heel goed met chicanes nee, vooral aan het begin van de track
Op Oschersleben precies hetzelfde...![]()
In endurance races is de AI helemaal drama; rij je in een LMP1, ga je andere wagens op een rondje zetten, komen ze vrolijk opeens op het laatste moment naar jouw weghelft. Gevolg is dat jij van de baan vliegt en de AI vrolijk door rijdt.
De ontwikkelaars zeggen dat dat komt omdat de AI het weer voorspelt en voor de race de juisten banden oplegt, en ook bij ons staat er een "automatich by weahter" optie, maar toch zou het mooi zijn om ergens een indicator te hebben om te weten welke banden jij en welke banden de AI op heeft liggen (zoals bij het klassement, een volgorde van de banden die ze hebben gebruikt).dvdkiwi schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 06:21:
Wat me opvielt trouwens tijdens een lange endurance race is dat de AI driver op slicks in de regen net zo snel is als met droog weer. En dat terwijl ik zelf alle kanten op glij in de regen.
De Lotus Class of '86 op Zolder was daar een mooi voorbeeld van: in rondje 4 begon het zwaar te regenen, ik kon niet eens meer rijden (autoi was totaal oncontroleerbaar) terwijl de AI een pace houdt waar je u tegen zegt. Op droog weer banden.
Of is er een dergelijke indicator al ergens?
Als ik een 3 uur endurance race rij en het gaat na anderhalf uur regenen neem ik aan dat de AI, net als mij, begonnen is op droogweer banden.
Ik ga de pits in als het gaat regenen om te switchen naar intermediates, maar de AI pit niet en rijdt vrolijk door op hun begin banden. Zelfs als het in het laatste uur weer droog is blijven ze op hun begin banden rijden. Zonder ergens aan snelheid te verliezen.
Van wat ik gezien heb ik dat de AI enkel pit als ze benzine nodig hebben, niet om hun banden aan te passen op de weerscondities.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2015 08:30 ]
Online is echt een drama op random servers ja.MichelatNL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:49:
Bij de eerste bocht vliegen ze allemaal op elkaar.
Heb je geen optie om helemaal achteraan te starten of vanuit de pits?
Zonder een systeem licentie/punten systeem als bv bij Iracing zal je ook geen clean race krijgen ben ik bang voor.
Hij heeft het over de offline careermodeMarc3l schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:55:
[...]
Online is echt een drama op random servers ja.
Heb je geen optie om helemaal achteraan te starten of vanuit de pits?
Zonder een systeem licentie/punten systeem als bv bij Iracing zal je ook geen clean race krijgen ben ik bang voor.
Er is een PlayStation 4 Leden Spreadsheet