Rossi46 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:29:
Je moet het omdraaien. Precies wat Phusebox al zegt. Er zijn genoeg degelijk stuurtjes die al langer verkrijgbaar zijn (en mensen dus in hun bezit hebben) welke nu ineens onbruikbaar zijn op de X1 (voor de PS4 geldt in kleinere mate overigens hetzelfde). Dat is gewoon triest.
Wat betreft de TX. De kost evenveel als de T300 (die op PS4 werkt en niet op de X1). Echter wordt de T300 (zowel de RS als de GTE) met zeer deugdelijke stuurtjes geleverd. MS heeft er dan weer voor gekozen om een soort van sneue samenwerking met Ferrari aan te gaan waardoor de TX enkel met een cheap ass plastic Ferrari 458 stuurtje wordt geleverd. Niet alleen is dat nogal kiddy, ook voelt het gewoon goedkoop (en dat voor 300 euro).
En ja, er kan een GTE stuurtje op de TX. Maar die kost los 130 euro. Daar ga ik niet aan beginnen, wetende dat het PS4 equivalent van de TX daar standaard mee geleverd wordt.
Hetzelfde geldt overigens voor heatsets. Wil je volledig draadloos op de X1 (en dus geen snoertje naar je controller) dan is ook daar de spoeling zeer dun en ben je eigenlijk altijd veel geld kwijt. Voor de PS4 en PC is op dat vlak meer beschikbaar.
Dan is het toch gewoon Fanatec geweest die ballen had moeten hebben en direct in 2013 met MS om de tafel moeten gaan zitten, zeker in die tijd waren ze nog helemaal overtuigd dat alles goed kwam (zeker met die Porsche GT3), terwijl ze al wisten dat het mogelijk XID ipv HID zou worden.
Fanatec heeft elke credit bij mij verspeeld met die hub, eerst was het een nieuwe base, toen een switch, toen een update, nu is het een 399 euro ding waar je nog alles los bij moet kopen en het kan 0,0 meer dan een TX. En daarbij is er trouwens nog de Club Wheelbase, die werkt afaik wel gewoon op de XBO.
Goed, ik had het ook liever anders willen zien, maar ik moest toch een nieuw stuur. G25 had je niets aan, G27 was het niet waard, T500RS te duur, lullig dat er zo'n matig stuurtje op zit maar ik kon toch al goedkoop de Challenge stuur krijgen.
Btw, de GTE is gewoon de een kopie van de 458 Challenge, die al stuk goedkoper is. Toegegeven dat de flippers van de 458 Italia erg luidruchtig zijn (zeker tov Challenge, al is de F1 net zo hard), maar is zeker geen slecht stuur. Oogt en voelt matig, maar rijd gewoon prima. En de pendalen? Volgende maand de T8 Pro en maakt het mij ook niet meer uit (de T300 heeft dezelfde pendalen..).
Flying Hawkic schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:11:
Inderdaad, je hebt de keuze tussen TM of Mad Catz. Ik heb sinds een week de Mad Catz, maar ik ben hier niet super tevreden over, toch niet voor die prijs. De pedalen functioneren als LT en RT en dat heb je nodig in het set up menu van de auto, maar daar verspringt hij vaak zonder dat ik op de pedalen duw, erg vervelend.
Dat ligt niet aan het stuur, maar is gewoon een ontwerp-brainfart geweest bij SMS. Forza werkt gewoon met flippers en D-pad, geen idee waarom ze dat in PCars niet konden doen.
[
Voor 11% gewijzigd door
SinergyX op 21-05-2015 17:52
]