Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJunior schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Kan aan mij liggen.. maar in deze video rijdt hij nergens de pitbox in toch? Hij doet wat instellingen vooraf en 'thats it'
Ik zit met dezelfde vraag. Mijn wagen rijdt ook steeds gewoon door de pit zonder ook maar iets te wijzigen.
Als je 'swap driver' kiest krijg je wel de controle over uw wagen in de pits, maar daar stopt het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Edd

DonJunior schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Kan aan mij liggen.. maar in deze video rijdt hij nergens de pitbox in toch? Hij doet wat instellingen vooraf en 'thats it'
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag. Mijn wagen rijdt ook steeds gewoon door de pit zonder ook maar iets te wijzigen.
Als je 'swap driver' kiest krijg je wel de controle over uw wagen in de pits, maar daar stopt het dan ook.
Doen jullie wel een pit request of rijden jullie gewoon de pits in? Dat zou misschien het verschil kunnen zijn. Mij is het namelijk weleens gelukt, maar bijv gisteren niet. Verschil zit hem erin dat ik gisteren geen pit requets deed en daarvoor wel (geloof ik).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder pit request telkens. Vanavond maar eens kijken of het met request wel lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ah okee.. en zo'n pit request moet ik natuurlijk via een knopje op het stuur ergens doen.
Ik zal dat eens instellen vanavond. Eens kijken of dat werkt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 19:51

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Lijkt mij ook wel logisch dat als je geen scheduled pit stop hebt, en ook geen request doet, dat er weinig gebeurt als jij besluit om door de pits te rijden. Als een echte rijder zonder aankondiging binnenkomt weten ze ook niet wat ze moeten doen of wat er aan de hand is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
DeXXoR schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:33:
Lijkt mij ook wel logisch dat als je geen scheduled pit stop hebt, en ook geen request doet, dat er weinig gebeurt als jij besluit om door de pits te rijden. Als een echte rijder zonder aankondiging binnenkomt weten ze ook niet wat ze moeten doen of wat er aan de hand is ;)
Ja nu je het zegt inderdaad wel ja.. Heb er gewoon helemaal niet over nagedacht. Bij de meeste games ram je de auto gewoon de pitstraat in en dan snapt de game wel dat je een pitstop wil maken.
PCARS is realistisch maar dit is wel heel erg he? :9

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

Klopt het ook dat je constant de instellingen van je pitstop strategien moet aanpassen? Ik heb bijvoorbeeld aparte strategien voor zachte medium of harde banden. Maar natuurlijk heeft elke auto een andere bandenspaning. Klopt het dan dat je dit constant moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb ook wel eens gehad dat ik stop, om daarna direct weer door te rijden terwijl ik m'n banden wilde verwisselen. Toen bleek dat ik hem op fuel had staan, was een custom pit strategie die ik gemaakt had om te testen. Ik had hem zelf al weer op default gezet maar dat had de game lak aan en vond dat fuel gebruikt moest worden. Sinds dien heb ik custom strategieën verwijderd en alles bij default ingesteld, krijg ook niet de indruk dat het heel veel uitmaakt. Als ik de pit in rij, stop ik, hoor je wat gesleutel en rij ik weer door, met volle tank en verse banden.

@ Hierboven, hij lijkt in mijn ogen gewoon random een strategie te pakken...

[ Voor 6% gewijzigd door Radiance op 12-05-2015 15:41 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Kom er dus een dag te laat achter dat je setups voor time trial en community events wel degelijk kunt veranderen in je garage.
Geen Catalunya punten voor mij dus, tenzij ze top 50 punten gaan geven.

Les geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Bron schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:05:
Kom er dus een dag te laat achter dat je setups voor time trial en community events wel degelijk kunt veranderen in je garage.
Geen Catalunya punten voor mij dus, tenzij ze top 50 punten gaan geven.

Les geleerd.
Ja daar kwam ik gelukkig achter tijdens het event, niet dat het heeft geholpen :+
Na het kijken van een filmpje ging een gast 330+ op het rechte stuk wat je met de stock setup niet kon halen.

Logisch is het niet want tijdens de time trial is de optie pit/garage gelocked en doet het vermoeden dat het niet kan.

Tijdens het 4 jaar testen was dit niemand opgevallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:39

PS4 semi casual race avond: update 2

let op! Jij bent verantwoordelijk om mij toe te voegen op PSN. Voor mij is het geen doen om dit topic door te spitten om iedereen zijn psn uit zijn footer of wat dan ook te halen. PSN is "a_manders"

Vanavond vanaf 20:00 wil ik een semi casual race avond houden. We gaan 15min qualificatie rijden en daarna meteen door naar de race die ongeveer 10 ronden zal beslaan (ong. 20 min).

Mijn idee is om in verschillende classes en verschillende banen te rijden. Uitnodigingen worden veer verstuurd als de qualificatie en race voorbij is.

Jammer genoeg kan je op de PS4 geen groep aanmaken of zoiets dergelijks. Iedereen die mee wil doen zal dus mij moeten toevoegen aan PSN. Mijn PSN is "a_manders".

Programma:

Azure circuit - ***
Laguna seca - ***
catalunya - GT3
Monza - Formula C

*** word vanavond bepaald. Weet zo niet welke groepen auto's er zijn

Mensen die al mee doen:
  • a_manders
  • Niqo90
  • Vuvuzela
  • Recon24
  • TRK
  • Dutchhaze86
  • Murzeltje1976
  • ll_iSkiLLzZ_ll
  • kaisersoze
  • Dvdberg
  • Radiance
  • TRK
  • Als ik je naam heb gemist geen probleem ik nodig iedereen in mijn vriendenlijst uit die dan in project cars zit

[ Voor 0% gewijzigd door Utoka op 12-05-2015 16:29 . Reden: Recon24 naam geschrapt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Utoka schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:04:

PS4 semi casual race avond: update 1

Vanavond vanaf 20:00 wil ik een semi casual race avond houden. We gaan 15min qualificatie rijden en daarna meteen door naar de race die ongeveer 10 ronden zal beslaan (ong. 20 min).

Mijn idee is om in verschillende classes en verschillende banen te rijden. Uitnodigingen worden veer verstuurd als de qualificatie en race voorbij is.

Jammer genoeg kan je op de PS4 geen groep aanmaken of zoiets dergelijks. Iedereen die mee wil doen zal dus mij moeten toevoegen aan PSN. Mijn PSN is "a_manders".

Programma:

Azure circuit - GT3
Laguna seca - DTM
Sakitto - Clio
Monza - Formula C

Dit staat nog niet vast, als iemand ideeën heeft is dit altijd welkom. Idee van mijn kant

Mensen die al mee doen:
  • a_manders
  • Niqo90
  • Vuvuzela
  • Recon24
  • TRK
  • Dutchhaze86
  • Als ik je naam heb gemist geen probleem ik nodig iedereen in mijn vriendenlijst uit die dan in project cars zit
@Vuvuzela zal in de avond wel even polsen welke weerssettings ik ga gebruiken maar qua regels als hoe de auto reageerd wil ik zo min mogelijk instellen. Ik ben zelf niet de grootste race god en heb nog maar 4 uur gespeeld. Dit zal voor meer mensen zo zijn dus zolang er maar gewoon leuke gevechten zijn en iedereen een beetje mee kan komen vind ik het al best. Vandaar de 'casual' ;)

Qua tracks en combinaties heb ik er ook weinig verstand en te weinig ervaring. Doe dus vooral een voorstel van combinaties
Ik wil nog even laten weten dat ik voor vanavond even skip of ieder geval niet om 20:00. Dan kan iemand anders wel mijn plek innemen namelijk. Zit op kantoor en heb koppijn en om dan om 20:00 ook nog eens geconcentreerd te gaan racen, zal er niet voor zorgen dat het verminderd haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Voxalizer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:22:
[...]
echter kan een leuke battle om bijvoorbeeld de 5e plaats ook tof zijn.
Wij hadden zeker een mooi knokpartijtje om p3 idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:49
FaBioTh schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:45:
[...]

Ja mee gereden, ontzettend lastige auto vond ik. Mijn tip is in ieder geval wanneer je de kans hebt om de banden op 1.6 bar te zetten (standaard op 1.65) daar heb je iets meer grip mee. Maar het blijft dat de auto lastig om gaat met grip als de banden nog koud zijn (echt vreselijk bijna..)
Ik heb echt geen verstand van autotechniek, maar ik dacht dat 1.6 juist heel weinig is? Het was me sowieso al opgevallen dat de instellingen je niet verder laten gaan dan 2 bar. Maar ik vond zelfs dat al weinig. Iemand met meer verstand die dit kan uitleggen of kan vertellen wat normaal is in de racerij?
Ik had al wat gegoogled en kwam dingen tegen als 40-45 psi wat meer is dan 2 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik gooi altijd 2.2 bar in m'n Tomos :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
kaisersoze schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Kan je die limited edition DLC ook achteraf nog kopen? Ik heb ergens in 2014 gepreordered maar kan me niet herinneren dat ik toen voor de limited edition kon kiezen. In de game heb ik wel een melding gezien bij de message bar onderin het spel maar ik kon vervolgens nergens vinden waar of hoe ik die dan zou kunnen downloaden. Via de playstation store op de playstation stond de dlc er niet bij.
Dat zou ik niet weten. Wellicht dat die DLC alsnog naar pC komt in een later stadium. Maar volgens mij moet je echt een Limited Editie hebben aangekocht wil je deze DLC nu hebben. (weet niet hoe het op de PC trouwens werkt, daar kan het met codes?)

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Radiance schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:44:
Ik gooi altijd 2.2 bar in m'n Tomos :P
Haha ja, ik gooi ook 2.9 in m'n brommert (V-Strom) maar dat lijkt me appels met bananen en mango's vergelijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Wel lekker, appels met bananen en mango.
Even zonder dollen, de Kia van m'n ex zat ook onder de 2 bar maar dat is ook meer een opgevoerde brommobiel :P
De bussen waar ik voor werk mee rij zitten wel over de 2 bar maar weet niet meer exact hoeveel. Dacht 2.2 voor en 2.6 achter. Ford Transit that is.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

In mijn racefiets gooi ik 9 bar; dat zal ik bij de M3 maar niet proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Damian

Insane Obtrusion

tjah lagere bandendruk betekend meer rubber raakvlak, iets wat in de racerij wel fijn is. In het dagelijks verkeer geeft het alleen maar meer slijtage en rijgeluid, dus niet echt wenselijk ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Moodshifter schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:38:
[...]

Wij hadden zeker een mooi knokpartijtje om p3 idd :D
Knokken voor een leuke plaats is beter dan met 40s op 1 winnen... VIND ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Je moet er ook rekening mee houden dat de druk in racebanden tijdens het rijden veel hoger wordt, door de warmte van de band. Dit heb je met een normale band met normaal rijgedrag natuurlijk veel minder. Mensen die trackdays doen laten dus hun banden voor het rijden op de baan ook nog wel eens wat af, omdat ze anders te hard worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Vraagje voor de PS4 versie,

- Zijn er lekke banden?
- Is er tyre wear?
- Brandstof die op kan?
- Schade die het rijden beïnvloed
- Dynamisch weer ?
- 24 uur van Le Mans?
- Meedere Endurance races?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

rwbk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:15:

- Zijn er lekke banden?
- Is er tyre wear?
- Brandstof die op kan?
- Dynamisch weer ?
- 24 uur van Le Mans?

Op alle vragen ja, behalve op de eerste volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
rwbk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:15:

- Zijn er lekke banden?
- Is er tyre wear?
- Brandstof die op kan?
- Dynamisch weer ?
- 24 uur van Le Mans?

- Nog niet tegengekomen, maar wie zou kunnen
- Ja
- Ja
- Ja
- Ja (Kan je instellen)
- Ja
- Bedoel je meerdere laps over de baan? (Ook in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Utoka schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:27:

let op! Jij bent verantwoordelijk om mij toe te voegen op PSN. Voor mij is het geen doen om dit topic door te spitten om iedereen zijn psn uit zijn footer of wat dan ook te halen. PSN is "a_manders"

Programma:

Azure circuit - ***
Laguna seca - ***
catalunya - GT3
Monza - Formula C

Mensen die al mee doen:
  • a_manders
  • Niqo90
  • Vuvuzela
  • Recon24
  • TRK
  • Dutchhaze86
  • Murzeltje1976
  • ll_iSkiLLzZ_ll
  • kaisersoze
  • Dvdberg
  • Radiance
  • TRK
We zouden ook nog Road klasse erin kunnen gooien? Alhoewel de prestaties wel erg kunnen schelen van elkaar. Ik bedoel een Huayra of een A45 AMG. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

addictive_rhymz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:41:
[...]

Ik heb echt geen verstand van autotechniek, maar ik dacht dat 1.6 juist heel weinig is? Het was me sowieso al opgevallen dat de instellingen je niet verder laten gaan dan 2 bar. Maar ik vond zelfs dat al weinig. Iemand met meer verstand die dit kan uitleggen of kan vertellen wat normaal is in de racerij?
Ik had al wat gegoogled en kwam dingen tegen als 40-45 psi wat meer is dan 2 bar.
Ik weet dat ik in Forza meestal tussen de 28 en 32 psi zit.
Sowieso moet je op het circuit je bandenspanning een stuk lager hebben dan voor op de straat. Zelfs met je eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hoe werkt die sheet eigenlijk? Want ik zie niet zo goed hoe je een laptime moet invullen :x Staat 1,24 gelijk aan 1:24.000?

Net een paar races gedaan met oa. Voxalizer, NiQo90 en BoomBoomBecker, lijkt mij wel leuk die te verwerken. Of is het alleen bedoeld voor aangekondigde races?

Iets meer uitleg is wel handig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

Vuvuzela

My spire is forming

GoodxFella, vox en meer daarnet was tof d:)b
TRK schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:21:
[...]

We zouden ook nog Road klasse erin kunnen gooien? Alhoewel de prestaties wel erg kunnen schelen van elkaar. Ik bedoel een Huayra of een A45 AMG. ;)
Volgens mij zit er binnen road ook meer verschil in. Reed gisteren ergens online en de 1M of A45 AMG waren de beste opties iig.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10-2022
VRAAGJE: Welke camera en FOV gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Puzom schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:24:
Race: Helmetcam (zonder randen van de helm) met TrackIR
Hotlappen: Nose/hood cam

Standaard FOV.

Als ik alle banen goed kan alleen maar helmet/cockpit camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
Redje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:29:
[...]

Race: Helmetcam (zonder randen van de helm) met TrackIR
Hotlappen: Nose/hood cam

Standaard FOV.

Als ik alle banen goed kan alleen maar helmet/cockpit camera.
Deze gezien? http://www.projectimmersion.com/fov/

Zat ook op standaard fov, maar waarde die de site geeft werkt ook aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxalizer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:22:
[...]

Het was zeker leuk vanavond. En PS4 mensen: add elkaar en invite elkaar om te racen. Wacht niet af totdat je geadd word via de spreadsheet.

Deze game is online 100x leuker als je er vanuit kan gaan dat mensen waarmee je in een lobby zit in principe clean willen rijden. Sure, af en toe kan er weleens per ongeluk een tikje worden uitgedeeld, maar als je met like-minded ppl racet komt dat wel goed. En rotte appels zijn er zoals hierboven al aangegeven is zo uit. Je zult misschien niet altijd winnen. echter kan een leuke battle om bijvoorbeeld de 5e plaats ook tof zijn.
Vox de meneer in zijn groene audi ;)
Was leuk gisteren, doen jullie vnaaf weer mee? Rond half 8, 8u maken wij lobby, half 9 eerste race, daarvoor ff warm rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Joostk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:01:
[...]

Ik weet dat ik in Forza meestal tussen de 28 en 32 psi zit.
Sowieso moet je op het circuit je bandenspanning een stuk lager hebben dan voor op de straat. Zelfs met je eigen auto.
Ah oké thanks. Maar dan nog. 28 psi ≈ 1.9 bar. Dan is de maximum van 2.0 in pcars toch vrij laag?
Ik gebruik hood cam. Helm is natuurlijk vetter maar ik zie dan persoonlijk echt te weinig om fatsoenlijk bochten in te kunnen schatten.

[ Voor 26% gewijzigd door addictive_rhymz op 12-05-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive_rhymz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:41:
[...]

Ah oké thanks. Maar dan nog. 28 psi ≈ 1.9 bar. Dan is de maximum van 2.0 in pcars toch vrij laag?
Je banden worden fokking warm, 2 bar is zat, die wagens wegen niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Nose/Hood cam. Op banen die ik wat beter ken dan de FOV vanuit de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
The Outlaw schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:45:
[...]

Nose/Hood cam. Op banen die ik wat beter ken dan de FOV vanuit de cockpit.
Welke FOV waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
De standwaarde van het spel zelf. Staan volgens mij op 85? Heb daar nog niet mee getweakt eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Een vraagje tussendoor:

Na een tijdje tussenuit te zijn geweest met virtual racing (laatste ervaring GTR-Evolution) ben ik nu lekker bezig met Project Cars op mijn pc.

Echter om de beleving te vergroten, zit ik te denken aan een Buttkicker Gamer 2.
Heeft iemand hiermee ervaring c.q. is het de aanschafwaarde waard in Project Cars?

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Puzom schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Deze gezien? http://www.projectimmersion.com/fov/

Zat ook op standaard fov, maar waarde die de site geeft werkt ook aardig.
Klopt, het beste is de fov berekenen via deze site voor maximale immersion.

Die site kon ik maar ik zit over de 127cm qua afstand (beamer). Dat de fov niet perfect is weet ik, heb wel de virtuele stoel helemaal naar voren zodat je helemaal tegen het dashboard zit, anders heb je echt het idee op de achterbank te zitten :P

Voor de hood/nose cam maakt de fov minder uit voor de ervaring imho omdat deze view toch al niet realistisch is qua oogpunt. Stel gewoon in wat je lekker vind maar de standaard waarde vind ik prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
Redje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:01:
[...]

Klopt, het beste is de fov berekenen via deze site voor maximale immersion.

Die site kon ik maar ik zit over de 127cm qua afstand (beamer). Dat de fov niet perfect is weet ik, heb wel de virtuele stoel helemaal naar voren zodat je helemaal tegen het dashboard zit, anders heb je echt het idee op de achterbank te zitten :P

Voor de hood/nose cam maakt de fov minder uit voor de ervaring imho omdat deze view toch al niet realistisch is qua oogpunt. Stel gewoon in wat je lekker vind maar de standaard waarde vind ik prima eigenlijk.
Ja zat ook op 80, maar minder werkt ook wel lekker.
Hier een fov site met meer opties voor pcars http://carsfov.moritzlawitschka.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 21:07
addictive_rhymz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:41:
[...]

[...]

Ik gebruik hood cam. Helm is natuurlijk vetter maar ik zie dan persoonlijk echt te weinig om fatsoenlijk bochten in te kunnen schatten.
Op het circuit worden je banden veel warmer dan op straat. In de band neemt dan ook de druk toe. Vandaar dat je de "standaard straat druk" niet op het circuit toe kan passen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Voor de PC mensen in de Steam groep donderdag overdag wat races doen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:41:
[...]

Vox de meneer in zijn groene audi ;)
Was leuk gisteren, doen jullie vnaaf weer mee? Rond half 8, 8u maken wij lobby, half 9 eerste race, daarvoor ff warm rijden :)
Ben er vanavond rond 10/11 uur :) Dus dan doe ik nog wel een rondje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
Als er nog mensen zijn die de FFB willen perfectioneren dan is instellen per auto blijkbaar de oplossing.

http://youtu.be/NkjI3rXHOR4

Ze hebben het echt te ingewikkeld gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Op dit moment heb ik in de practice even zitten testen met de Formule A class, hoe het met de banden spanning zit. Bij meteen teveel gas geven glij je al meteen weg en heb even met de banden spanning zitten spelen en ik ben nu redelijk tevreden met:

- Front Left Tire Pressure: 133 bar
- Front Right Tire Pressure: 133 bar
- Rear Left Tire Pressure: 121 bar
- Rear Right Tire Pressure: 121 bar

Aan alle overige settings voor de auto ben ik verder niet aan gekomen. Nu even kijken hoe dit qua snelheid is met deze banden spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
Utoka schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:27:

Programma:

Azure circuit - ***
Laguna seca - ***
catalunya - GT3
Monza - Formula C

Mensen die al mee doen:
  • a_manders
  • Niqo90
  • Vuvuzela
  • Recon24
  • TRK
  • Dutchhaze86
  • Murzeltje1976
  • ll_iSkiLLzZ_ll
  • kaisersoze
  • Dvdberg
  • Radiance
  • TRK
Ik heb mij een beetje vergist in het animo. Als iedereen die een friend request heeft gestuurd wil mee doen moet ik jammer genoeg mensen teleurstellen.

Misschien goed om dan te proberen om een 2de groepje te vormen of misschien hierbij aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Laatst online: 25-03 12:32
Utoka schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:38:
[...]

Ik heb mij een beetje vergist in het animo. Als iedereen die een friend request heeft gestuurd wil mee doen moet ik jammer genoeg mensen teleurstellen.

Misschien goed om dan te proberen om een 2de groepje te vormen of misschien hierbij aansluiten
Heb je net een invite gestuurd, ik kijk wel ff wie online is verder zo,beter teveel animo dan te weinig, dus wij kunnen allemaal ons hart op halen....en nu ga ik die ps4 is aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Good Fella schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:03:
Hoe werkt die sheet eigenlijk? Want ik zie niet zo goed hoe je een laptime moet invullen :x Staat 1,24 gelijk aan 1:24.000?

Net een paar races gedaan met oa. Voxalizer, NiQo90 en BoomBoomBecker, lijkt mij wel leuk die te verwerken. Of is het alleen bedoeld voor aangekondigde races?

Iets meer uitleg is wel handig :p
Het is de bedoeling dat het voor aangekondigde races gebruikt wordt anders heeft het weinig zin om scores bij te houden.

Het tijd formaat kreeg ik nooit goed in een berekening dus 1:24,708 bijvoorbeeld wordt 124,708.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Puzom schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:16:
[...]

Ja zat ook op 80, maar minder werkt ook wel lekker.
Hier een fov site met meer opties voor pcars http://carsfov.moritzlawitschka.de/
Ah thx, zit dan op de 60 oid.
Raceroom heb ik op 0.9/0.8 staan even uit mijn hoofd.
Beetje zelfde effect als 80 met inzoomen, ga 60 eens proberen zonder zoom.

/edit:
Suffe is btw. dat beide sites een andere FOV geven bij dezelfde schermgrootte/afstand |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Redje op 12-05-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
[...]

Nog 1 spot?
Zou wel mee willen doen als late reg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 16:41
Ik zit er klaar voor maar hoe join ik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
kaisersoze schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:54:
Ik zit er klaar voor maar hoe join ik??
Even a_manders toevoegen als vriend, die verstuurd de invites.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 23:12
Hierbij de replay van gisteravond tijdens de Formula Rookie race @ Spa.

Phusebox schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:19:
Leuk plan. Tussen het huiswerk door is paar rondjes racen ook wel even fijn :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ja donderdag lijkt me prima! Word niet te mooi weer dus kan lekker wat gamen tussen het klussen door :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:25:
Ja donderdag lijkt me prima! Word niet te mooi weer dus kan lekker wat gamen tussen het klussen door :)
Klussen tussen het gamen door bedoel je? :+

Gisterenavond na de races nog even verder gegaan op Spa met een Formule A.. Maar dat is ook heel erg leuk om te rijden! ;)

Project Cars bevalt me wel. Het heeft voor mij de goede mix tussen arcade en sim racing. Doet me denken aan de tijd dat ik Grand Prix 2 grijs speelde... Zucht ik word oud.. O-)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 16:06
Edd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:28:
[...]

Klussen tussen het gamen door bedoel je? :+

Gisterenavond na de races nog even verder gegaan op Spa met een Formule A.. Maar dat is ook heel erg leuk om te rijden! ;)

Project Cars bevalt me wel. Het heeft voor mij de goede mix tussen arcade en sim racing. Doet me denken aan de tijd dat ik Grand Prix 2 grijs speelde... Zucht ik word oud.. O-)
Lol, ik heb GP1 nog origineel op flop(pen) gekocht toendertijd

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Radiance schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:45:
[...]

Het is de bedoeling dat het voor aangekondigde races gebruikt wordt anders heeft het weinig zin om scores bij te houden.
Klinkt logisch :p
Het tijd formaat kreeg ik nooit goed in een berekening dus 1:24,708 bijvoorbeeld wordt 124,708.
Ah thanks. Nu nog er achter komen hoe je de laptijd ziet, of moeten we race time invullen van een race? Want na afloop kan je alleen de race time zien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
Redje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Ah thx, zit dan op de 60 oid.
Raceroom heb ik op 0.9/0.8 staan even uit mijn hoofd.
Beetje zelfde effect als 80 met inzoomen, ga 60 eens proberen zonder zoom.

/edit:
Suffe is btw. dat beide sites een andere FOV geven bij dezelfde schermgrootte/afstand |:(
Yep 60-65 werkt goed. Lijkt in het begin op teveel zoom, maar na een tijdje voelt het goed.

Ja die sites geven inderdaad andere fov, maar heb het gevoel dar die tweede de betere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Phusebox schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:19:
Donderdag ben ik er ook wel bij :) Roep maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Davidson schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:00:
Hierbij de replay van gisteravond tijdens de Formula Rookie race @ Spa.

[video]

[...]

Leuk plan. Tussen het huiswerk door is paar rondjes racen ook wel even fijn :)
Video heeft last van FPS drops erg makkelijk kijkt het dan niet op 60fps of ben je dat zelf? Eerste filmpje waarbij mij dit opvalt namelijk. Verder mooie race;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:07
Ik ben aan het overwegen om project cars aan te kopen op de ps4. Alleen voorbde ultieme ervaring wil ik ook een stuurtje kopen. Zou de thrustmaster 300 serie goed zijn? Of zou ik dan beter voor en fanatec stuur gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 23:12
rwbk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:18:
[...]

Video heeft last van FPS drops erg makkelijk kijkt het dan niet op 60fps of ben je dat zelf? Eerste filmpje waarbij mij dit opvalt namelijk. Verder mooie race;o
Thx :)

Maar nee, heb ik geen last van. Is het tijdens de gehele opname of zo af en toe?
Misschien de volgende keer maar weer de bitrate op 5000 zetten, stond nu op 5200.

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54
Worden er nog invites verstuurd of zit het vol?

Ps4. Heb manders al als buddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het officiële project cars forum heeft inmiddels iemand die blijkbaar veel kennis van zaken heeft voor de T300 RS force feedback settings geplaatst, ook per auto. Aantal uurtjes mee getest en beste afstelling die ik tegen ben gekomen. Alleen Formule A op hobbelige circuits nogal heftig. Je voelt elke oneffenheid op de weg. Erg gaaf!
Als ik wist hoe ik links kon plaatsen had ik het gedaan. Is te vinden onder de kop
forum / project cars on playstation 4 / universal ffb settings for ps4/xb1 spreadsheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:32:
Als ik wist hoe ik links kon plaatsen had ik het gedaan. Is te vinden onder de kop
forum / project cars on playstation 4 / universal ffb settings for ps4/xb1 spreadsheet
Kun je de url kopieren? (rechtermuisknop (kopieren) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:17
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:32:
Op het officiële project cars forum heeft inmiddels iemand die blijkbaar veel kennis van zaken heeft voor de T300 RS force feedback settings geplaatst, ook per auto. Aantal uurtjes mee getest en beste afstelling die ik tegen ben gekomen. Alleen Formule A op hobbelige circuits nogal heftig. Je voelt elke oneffenheid op de weg. Erg gaaf!
https://doc-0s-c0-docs.go...UlFOURuX2RRU1U?e=download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
[...]

Onze PS4 clan is ook op zoek naar coureurs voor multiplayer Project CARS. Voor een (asynchrone) competitie, maar ook gewoon voor potjes tussendoor. Berichtje voor info!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
R0dsk0ll schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:57:
[...]

Even a_manders toevoegen als vriend, die verstuurd de invites.
Was gezellig mensen! Mijn ps4 liep vast bij de gt3 race in Barcelona en net nu ik van plaats 9 naar 4 was gegaan. Binnenkort nog maar een keer doen en dan de wat toegankelijke auto's kiezen en wat meer weer variatie. Random is toch niet zo random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 07:43
Hallo, nieuw lid hier. Volg o.a dit forum al even en ben steeds enthousiatser over PC op de xbox. De settings JoostK werken perfect! Goed te doen zo op de Xbox met slechts een controller.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Stijnb_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:18:
Ik ben aan het overwegen om project cars aan te kopen op de ps4. Alleen voorbde ultieme ervaring wil ik ook een stuurtje kopen. Zou de thrustmaster 300 serie goed zijn? Of zou ik dan beter voor en fanatec stuur gaan?
Ik gebruik de T300 op de PC.
Qua FFB in combinatie met de prijs een topper.
Pedalen minder (maar zeker niet slecht ofzo) en bij mij is het dpad na een dag stuk gegaan, dan was wel weer klote :P
Fanatec is imho na de prijsstijging te duur en volgens mij zijn alle sturen daar zonder pedalen.

Neem dan wel de GTE versie, mooier stuur.
Buiten het dpad (garantie geval) geen spijt van de aankoop, de set kan je uitbreiden met shifter, f1 stuur, andere pedalen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T300? Pak de 500, je krijgt er geen spijt van. Pedalen zijn geweldig, stuur is even goed zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18
pfffff. Nou dat spelen met een controller op de ps4 valt me echt flink tegen zeg, zelf de wagen rechtuit op een recht stuk houden is amper te doen met een stickje. Ligt dit aan mij? Ik vind het zonde om alle assists aan te moeten zetten, maar zo is er geen bal aan.

Wie heeft er ervaring met spelen met een controller en heeft wat settings om het te verbeteren? Snap niet dat het zo slecht speelt met een controller. Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen met eens tuurtje spelen op de consoles.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Maverick schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:29:
pfffff. Nou dat spelen met een controller op de ps4 valt me echt flink tegen zeg, zelf de wagen rechtuit op een recht stuk houden is amper te doen met een stickje. Ligt dit aan mij? Ik vind het zonde om alle assists aan te moeten zetten, maar zo is er geen bal aan.

Wie heeft er ervaring met spelen met een controller en heeft wat settings om het te verbeteren? Snap niet dat het zo slecht speelt met een controller. Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen met eens tuurtje spelen op de consoles.
Er zijn in dit topic al een hele hoop tips gepost; zet sowieso je sensitivity op 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Wellicht helpt dit? The Outlaw in "[Multi] Project CARS"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb er onwijs mee zitten kutten.. en uiteindelijk op input mode 2 gezet en met die standaard instellingen gewoon gaan rijden. Vind het nu prima rijden.. alleen abs aan. Karts zijn niet representatief, Formule A blijft ook lastig maar daartussen is het oke. Als je het echt goed wilt moet je voor elke soort auto andere settings hebben denk ik.

Maar het is erg afhankelijk van je smaak en manier van sturen. geef je tikjes of hou je je pookje vast etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom

Gebruik dit voor ds4 en Steering ratio in wagen setup eventueel aanpassen.
Ook druk ik linker stick altijd naar boven tegen de rand.

Selecteer eerst input Mode 2
0
30
0
25
0
30
0
45
65
35
100
Yes
On
On
Off
Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Prima races met a_manders en de rest op de PS4 vanavond. Laatste race traction control en stability assist aangezet....dat is wel een dramatisch verschil zeg. Zonder is veel 'leuker', meer gevoel maar gemiddeld 1 spin per 3-4 ronden.... Was daardoor laatste race gelijk 3de. Maar nogmaals zonder beide voelt lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:13:
T300? Pak de 500, je krijgt er geen spijt van. Pedalen zijn geweldig, stuur is even goed zo niet beter.
Stuur van de 300 is beter. Leuke combi is dus 300 stuur en 500 pedalen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dvdberg schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:52:
Prima races met a_manders en de rest op de PS4 vanavond.
Heb alleen de eerste meegedaan, maar was erg leuk :) Vind het wel goed gaan ook wat beuken betreft, in het begin was het wel een beetje vervelend, maar nam al snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Good Fella schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:56:
[...]

Heb alleen de eerste meegedaan, maar was erg leuk :) Vind het wel goed gaan ook wat beuken betreft, in het begin was het wel een beetje vervelend, maar nam al snel af.
Om nou ook gelijk Monaco te doen....is wel veel vragen van onze kalmte en gentleman zijn... Ik was in de eerste ronde beetje rijdende chicane op de 3de plaats en werd ook vriendelijk aan de kant geschoven ;)

En ik had de BMW zonder assists ook niet helemaal onder controle...

[ Voor 6% gewijzigd door Dvdberg op 12-05-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dvdberg schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:59:
[...]

Om nou ook gelijk Monaco te doen....is wel veel vragen van onze kalmte en gentleman zijn... Ik was in de eerste ronde beetje rijdende chicane op de 3de plaats en werd ook vriendelijk aan de kant geschoven ;)
Dat is ook wel weer zo :+ Was ook niet heel erg, ben vierde geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Net deze settings even geprobeerd op de PC met een T500, maar ik vind dit inderdaad wel fijne settings om mee te rijden. Dus hou ik m even aan als naslagwerk.
Wat me wel opviel, was dat pCars klaarblijkelijk eerdere settings die ik had gedaan per auto was vergeten? Ik had er al een aantal aangepast n.a.v. de video van Inside Sim Racing. Zou dit kunnen of heb ik zelf iets verkeerds gedaan (zoals pCars opstarten, zonder stroom op het stuur)?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:47

Superkiwi

Hoi doei

Op Monaco had ik met mijn Clio geen enkele kans, de BMW's en Mercedessen vlogen me voorbij op het rechte stuk. Toch nog wat snellere wagens achter me weten te houden.
Op Laguna Seca netjes 2e met de RUF. Niet verwacht omdat ik dacht dat de vele Atoms sneller zouden zijn ;)
Op Catalunya geen geldige kwalificatieronde neer kunnen zetten dus achteraan moeten starten in de Ginetta. Wel mooi opgeklommen naar plaats 9.
Spa met de Formula Gulf had ik heel veel zin in, maar ik drukte op de verkeerde knop en ging de lobby uit :P

Leuke races :) Er werd ook "redelijk" netjes en sportief gereden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 12-05-2015 23:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Godver, t300gte binnen, heb ik niet gekeken of ik hem wel kan monteren... Niet dus :+ heb een bureau met dikke rand. Hijs fijn. Helaas niets om dat ding op te bevestigen :(
31-07 komt pas weer de obutto, zal hier helaas dus niet op gaan wachten en zal een alternatief moeten gaan vinden. :'(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
Zeker tof gereden! Monaco viel me nog alles mee, na een ronde was de drukte er een beetje uit en was het goed te doen! 2 Races gereden, was gezellig! Op naar de volgende!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Genoten van de races op PS4 vanavond d:)b Begin dit spel toch wel erg gaaf te vinden als je het op de juiste manier speelt, hoewel er nog genoeg opties missen. Als het spel gevoelig is voor veel variabelen is het ook fijn om die ergens te kunnen aflezen.

Catalunya GT3 was het tofst. Heb met NiQo flink gestreden om de 1e plek. En op Spa die chaos bij de start, geen idee wie het was die voor me stond maar diegene stond dus nog in zijn achteruit 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
OMD schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:58:
Godver, t300gte binnen, heb ik niet gekeken of ik hem wel kan monteren... Niet dus :+ heb een bureau met dikke rand. Hijs fijn. Helaas niets om dat ding op te bevestigen :(
31-07 komt pas weer de obutto, zal hier helaas dus niet op gaan wachten en zal een alternatief moeten gaan vinden. :'(
Heel herkenbaar, ik heb vroeger exact hetzelfde gehad. Super frustrerend! :-( Wel goed dat je het meldt trouwens. Ik ga binnenkort een ander bureau kopen, daar moet ik dus even op letten :+

Vandaar voor het eerste online met de Xboys ( :+ ) gereden. Was erg leuk! Het liep allemaal behoorlijk soepeltjes, had ik eigenlijk niet verwacht. Dat beloofd een hoop goeds voor de toekomst. Ook hier werd trouwens bijzonder netjes gereden, gaaf is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Best leuke races vanavond op de PS4, echter zijn er een paar dingen die toch wat beter kunnen.

- Zoveel mogelijk dezelfde klasse auto's op de baan. Dit voorkomt ongelukken en is gewoon wat eerlijker. Eigenlijk doel ik hiermee vooral op de categorie Road, dit is eigenlijk geen klasse te noemen. Er zit zoveel verschil tussen de verschillende kiesbare auto's dat het eigenlijk helemaal nergens meer over gaat. Wil je perse met een roadcar rijden kies dan als host dezelfde voor iedereen. De overige classes lijken redelijk dichtbij elkaar te liggen qua performance.
Sowieso ben ik eigenlijk tegen het constant na iedere race switchen van class, maar dat is meer persoonlijk.

- Met betrekking tot tikjes, ongelukken, beuken. Per ongeluk of niet, kunnen we niet gewoon afspreken dat de veroorzaker van een incident de ten onrechte gewonnen positie teruggeeft? Lijkt me wel zo eerlijk, je wilt toch niet winnen omdat je iemand van de baan hebt getikt? :P Het hoeft allemaal echt niet zo heel streng van mij maar dit lijkt me het racen wel ten goede komen.

Verder vond ik het erg leuk vanavond. Ik vond Monaco niet zo'n best circuit om te beginnen, maarja het was op zich wel grappig. Vooral die races met die Formula Gulf waren echt tof. Heerlijk wagentje. GT3 op Catalunya vond ik ook erg tof. GT3 en Formula Gulf lenen zich ook goed voor dit soort online races vind ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Voxalizer op 13-05-2015 00:35 . Reden: typo ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Laatst online: 01-09 09:27
Lekkere races idd! d:)b
Ben benieuwd of die settings veel verschil maken, morgen maar eens uitproberen.
Vuvuzela schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:04:
Catalunya GT3 was het tofst. Heb met NiQo flink gestreden om de 1e plek. En op Spa die chaos bij de start, geen idee wie het was die voor me stond maar diegene stond dus nog in zijn achteruit 8)7 _O-
De mooiste race idd. Moest afhaken vanwege een penalty maar terecht gewonnen want je was gewoon sneller ;)
Voxalizer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:07:
- Met betrekking tot tikjes, ongelukken, beuken. Per ongeluk of niet, kunnen we niet gewoon afspreken dat de veroorzaker van een incident de ten onrechte gewonnen positie teruggeeft? Lijkt me wel zo eerlijk, je wilt toch niet winnen omdat je iemand van de baan hebt getikt? :P Het hoeft allemaal echt niet zo heel streng van mij maar dit lijkt me het racen wel ten goede komen.
Sluit me hier wel bij aan :)

[ Voor 81% gewijzigd door NiQo op 13-05-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke avond inderdaad op de ps4. Tegen alle verwachtingen in toch een paar mooie plaatsen kunnen rijden, waaronder een eerste. ^^ Ik was niet helemaal overtuigd van het spel maar als je het correct speelt is het best wel vermakelijk. Ik kan mij voorstellen dat dit nog meer het geval is met een stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Grappig om de verschillende keuzes te zien qua circuits en auto's. Op de Xbox werd vanavond het onderstaande gereden.

Brno -> GT3
Sonoma Raceway -> GT3
Donington Park -> GT4

Vooral de laatste twee tracks zijn best wel technisch, leuk is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:07

djbarney

XBL: DeejayBarney

Rossi46 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:06:
[...]

Heel herkenbaar, ik heb vroeger exact hetzelfde gehad. Super frustrerend! :-( Wel goed dat je het meldt trouwens. Ik ga binnenkort een ander bureau kopen, daar moet ik dus even op letten :+

Vandaar voor het eerste online met de Xboys ( :+ ) gereden. Was erg leuk! Het liep allemaal behoorlijk soepeltjes, had ik eigenlijk niet verwacht. Dat beloofd een hoop goeds voor de toekomst. Ook hier werd trouwens bijzonder netjes gereden, gaaf is dat :)
was zeker gezellig, en na het instellen van de settings van balou ging het een heel stuk beter.. steile learning curve komende van forza, maar dat gaat helemaal goedkomen merk ik al :) ik ben in ieder geval morgenavond weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Rossi46 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:15:
Grappig om de verschillende keuzes te zien qua circuits en auto's. Op de Xbox werd vanavond het onderstaande gereden.

Brno -> GT3
Sonoma Raceway -> GT3
Donington Park -> GT4

Vooral de laatste twee tracks zijn best wel technisch, leuk is dat :)
Ik was even gejoined maar snel weer weg en daarna heb ik je uitnodiging helaas gemist, komt volgende keer vast wel goed.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Net een lekkere career race gehad op Sonoma Raceway met mn Formula R.

Vreemd genoeg heb ik op één of andere manier de qualifying gemist dus stond ik weer gezellig achter aan. Eerste ronde dodging the cars and then race for podium!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hdLNsjoTZOE]

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 13-05-2015 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
OMD schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:58:
Je kan het stuur op een stevige plank monteren en die met een paar lijmklemmen aan je bureau maken. Zit je wel wat verder weg van je scherm, maar als het toch maar tijdelijk is.
Edd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:01:
[...]

Net deze settings even geprobeerd op de PC met een T500, maar ik vind dit inderdaad wel fijne settings om mee te rijden. Dus hou ik m even aan als naslagwerk.
Wat me wel opviel, was dat pCars klaarblijkelijk eerdere settings die ik had gedaan per auto was vergeten? Ik had er al een aantal aangepast n.a.v. de video van Inside Sim Racing. Zou dit kunnen of heb ik zelf iets verkeerds gedaan (zoals pCars opstarten, zonder stroom op het stuur)?
Heb je de settings wel opgeslagen? Dat moet per auto en je moet dan aangeven dat ze voor alle tracks zijn (word vermeld op 90% van die video).

[ Voor 37% gewijzigd door Speedy op 13-05-2015 07:06 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Was zeker leuk gister avond al ging het bij mij niet helemaal top. Iedere keer stond m'n stuur 45° naar links aan de start van een race dus degene die zich afvroegen waarom er telkens 1 stil stond aan het einde van de pit of op de baan, dat was ik die m'n stuur opnieuw moest aansluiten :P

Vond dat er best aardig sportief gereden werd. Heb zelf hier en daar ook wel mensen geraakt maar nooit met opzet, dus bij deze mijn excuses als ik je van de baan getikt heb. Met name Monaco was ellende zeg hehe.

Ik heb alleen niet kunnen vinden waar ik de tijden terug kan zien om hier eventueel screenshots van te maken of in te voeren.
Ik heb van sommige races de uitslag wel, sommige half en sommige niet. Erg irritant in ieder geval.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Prima idee. Al is het soms moeilijk(race incident vs vd baan drukken), maar een beetje op gevoel moet lukken. Volgens mij kreeg ik gisteren ook een plek terug van superkiwi na van achteren te zijn aangereden....alleen jammer dat ik gelijk een bocht daarna er weer vanaf schoof...toch ritme weg...en hij was flink sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijar
  • Laatst online: 25-08 12:38
Kan iemand de settings doorgeven want ik krijg de link niet geopend, thx alvast.
Pagina: 1 ... 26 ... 57 Laatste