Ik heb mij ook even aangemeld voor dit groepjePhusebox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:17:
Niemand interesse in een steam groep?
[afbeelding]
Helaas verkracht Steam de kwaliteit van de plaatjes...
Heb één seizoen met de Kart One gereden en het was wel heel erg wennen. Gelukkig is het redelijk makkelijk als je eerste ligtXenophoben schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:07:
Gisteren 3 seizoenen gereden. Hij was al te koop bij mm tilburg.Ik vind het karten wel erg tegen vallen moet ik zeggen. Ik rijd nu de superkart klasse. Wat zijn jullie bevindingen? Tot op heden ben ik niet echt overtuigd
Wat vond je tegenvallen dan?
Mja, gaat het waarschijnlijk dan wel worden.. blijft lastig zo'n keuze.. is toch weer een paar honderd euro waar je over praatErapaz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Project CARS heeft geen splitscreen en GT7 gaat nog even duren. Ik zou lekker een stuurtje aanschaffen. Sowieso is 21:9 bij een racegame fijner dan 16:9.
*sowieso
Ik vind hem persoonlijk wel erg hoekerig rijden. Ik was met een vriend aan het rijden en hij reed snellere tijden door letterlijk stil te gaan staan in elke bocht en dan vol gas haaks te sturen. Sloeg echt nergens op. (daar waar ik meer de ideale lijn beheerst probeerde te rijden)Good Fella schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:51:
[...]
Heb één seizoen met de Kart One gereden en het was wel heel erg wennen. Gelukkig is het redelijk makkelijk als je eerste ligtInhalen is alleen wel redelijk vervelend. Ben ook niet zo van het karten (in GT5 ook niet) maar vind die zero to hero challenge wel leuk om te doen.
Wat vond je tegenvallen dan?
Wellicht dat het met de hogere klasses beter is
Held!dvdkiwi schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:48:
Ik heb hier een playseat + T500 (pedalen F1 style) staan en vandaag krijg ik de game binnen.
Ik laat het je weten!
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.
Dat was ook het eerste wat ik wilde gaan doen: Een stock Evo X of Impreza over de Nordschleife knallen 
In GT5 deed ik niet anders en ik ben heel benieuwd naar de verschillen tussen beide games.
In GT5 deed ik niet anders en ik ben heel benieuwd naar de verschillen tussen beide games.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat ben ik wel met je eens ja. Heb de steering sensitiviteit op 38 staan, misschien dat dat iets helpt. En hoop dat het bij de formula classes beter gaat.Xenophoben schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:53:
[...]
Ik vind hem persoonlijk wel erg hoekerig rijden. Ik was met een vriend aan het rijden en hij reed snellere tijden door letterlijk stil te gaan staan in elke bocht en dan vol gas haaks te sturen. Sloeg echt nergens op. (daar waar ik meer de ideale lijn beheerst probeerde te rijden)
Wellicht dat het met de hogere klasses beter is
Ik heb gisteren even 3 time trials gedaan op Spa en ik moet eerlijk zijn, ben blij dat XBO dus ook Forza heeft. Je begint de game met 'oh vet, stoer, oh leuk', maar paar rondjes Spa was het al eerder 'oh grappig', naar een 'hmm.. matig', uiteindelijk nog een 2x 'wtf is dit?'.Miesjh schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:55:
Ik kan de mijne nog niet spelen. Heb deze gekocht in de US store. Xbox op NL gezet, maar vanmorgen lukte het nog niet.
-hulplijn klopt absoluut niet, rempunten liggen minimaal 20-50 meter later.
-bijgeluiden (zoals zand in rijden of onderkant tegen de curbs) zijn belachelijk hard.
-ABS? Ik kan met elke willekeurige auto plat op de remmen en nog heb ik geen breaklock.
-FF van stuur is zeer matig, 1 stand, maar geen gevoel bij uitbreken of overstuur.
-Wéér geen in-race controller setup (wat Forza ook al heeft)*
-Grafisch ben ik er nog niet uit, de kleuren/circuit ogen mooi en vrolijk, maar Forza voelt mooier.
-Rare grafische glitches bij burnout wolkens (je ziet 'iets' reflecteren.. geen idee wat).
-Balou gaf aan dat de extra rumble in de gas/rem op controller dus niet werkt.
Maar er zijn toch leuke dingen? Zeker.
+Extra opties voor camera views en best uitgebreide controller opties. (tot zelfs start engine
+Laadtijden zijn bijzonder netjes.
+Bijna nonstop 60fps, het draait per saldo erg netjes.
+Geluid van de auto zelf is zeker erg netjes, al mis ik de rechte-versnellingsbak geluid in de cockpit.
Ik ga vandaag wat meer rijden, maar of ik ben al te lekker gemaakt met Forza, maar vooralsnog valt het allemaal wat tegen. Ben zeer benieuwd hoe alles online werkt (ik heb geen V8 Supercar gezien, anders was het een sterke vergelijking), de game voelt wel een stuk toegankelijker om snel te kunnen racen, de default setups zijn best netjes (tegenstelling tot forza, die zijn een ramp).
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 07-05-2015 10:00 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Super graphics kan niet anders zeggen.
En vooral die regen en de druppels die je op de auto hoort vallen echt fantastisch!
Heb veel Assetto Corsa gereden(1270+ uur) en de FFB is echter veel beter daar.
Maar aangezien dit Early Acces is gaat dit uiteraard nog wel goedkomen.
En vooral die regen en de druppels die je op de auto hoort vallen echt fantastisch!
Ehm dit is geen early access hoor.calsonic schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:04:
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hier is niks early access aan. Dit is de final release, die wel nog wel de nodige patches zal krijgen. Maar het zal niet meer rigoureus veranderen verwacht ikcalsonic schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:04:
Nou voor een final release hebben ze aan de FFB maar weinig aandacht gegevenIsniedood schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:06:
[...]
Hier is niks early access aan. Dit is de final release, die wel nog wel de nodige patches zal krijgen. Maar het zal niet meer rigoureus veranderen verwacht ik

Het verschil met Assetto Corsa is dat ze bij Assetto Corsa ook kunstmatige FFB hebben toegevoegd. Dat zat er in de eerste versies ook niet in en de klacht was toen dat je hobbels in de baan niet voelde. Normaal gesproken voel je die ook niet in je stuur, maar dat hebben ze achteraf wel toegevoegd.calsonic schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:04:
Ik vond in de laatste build van pCars wel dat ik een bijna-spin beter kon opvangen in pCars dan in AC.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Dit was een van mijn grootste irritaties in GT6 dus ik hoop dat dat met PC beter is anders is het insta-sellMetalfreak schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:13:
[...]
Ik vond in de laatste build van pCars wel dat ik een bijna-spin beter kon opvangen in pCars dan in AC.
Nickname does not reflect reality
Weet niet of GT6 te vergelijken is met GT5, maar in pCars voelt het alsof je net 300 milliseconde eerder doorhebt dat je gaat spinnen en het op die manier beter kan opvangenBrad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:14:
[...]
Dit was een van mijn grootste irritaties in GT6 dus ik hoop dat dat met PC beter is anders is het insta-sell
Kan jij misschien zo laat remmen juist omdat je niet blokkeert ? Ik neem aan dat je de ABS en TC op de console ook gewoon uit kan zetten ? En er is geen optie om geluiden harder of zachter te zetten ?SinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:58:
[...]
Ik heb gisteren even 3 time trials gedaan op Spa en ik moet eerlijk zijn, ben blij dat XBO dus ook Forza heeft. Je begint de game met 'oh vet, stoer, oh leuk', maar paar rondjes Spa was het al eerder 'oh grappig', naar een 'hmm.. matig', uiteindelijk nog een 2x 'wtf is dit?'.
-bijgeluiden (zoals zand in rijden of onderkant tegen de curbs) zijn belachelijk hard.
-ABS? Ik kan met elke willekeurige auto plat op de remmen en nog heb ik geen breaklock.
-FF van stuur is zeer matig, 1 stand, maar geen gevoel bij uitbreken of overstuur.
Welk stuur gebruik je ? Op de pc heb je bij FFB callibratie minstens 20 instellingen (naast het stuur en pedalen calibratie) dus er zal op de console toch ook wel zoiets zijn ? Als ik jouw verhaal zo hoor dan moet de damping uit en de force omlaag, want als je geen detail voelt dan is je stuur aan het clippen.
Verder lijkt het me ook wel prettig als je sensitiviy en saturation kan aanpassen.
Als dat allemaal niet kan skip ik de console versie zeker

Zonet een invite gestuurd naar de gotracing steamgroep 
Straks als het huiswerk klaar is eens even aan de slag! Ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen na veel Forza 4 + Xbox controller..
Straks als het huiswerk klaar is eens even aan de slag! Ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen na veel Forza 4 + Xbox controller..
Dat is, tussen alle nu weer wat minder euforische berichten, goed nieuws. Wáár blijft de postbezorger!Good Fella schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:18:
Weet niet of GT6 te vergelijken is met GT5, maar in pCars voelt het alsof je net 300 milliseconde eerder doorhebt dat je gaat spinnen en het op die manier beter kan opvangen
GT is wat betreft geluid ook legendarisch slechtDonJunior schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:26:
[...]
Waar ik me altijd mateloos aan geïrriteerd heb is het geluid van bijvoorbeeld GranTurismo. Die auto's klinken echt nergens naar.
Als ik dan onderstaand filmpje bekijk dan vind ik PCARS vele malen beter klinken dan AC.
YouTube: Project CARS vs Assetto Corsa (1.1 & Dream Pack) - McLaren P1™ @ Nordschleife
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening..

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Behalve met karts, karts zijn gewoon rukBrad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:20:
[...]
Dat is, tussen alle nu weer wat minder euforische berichten, goed nieuws. Wáár blijft de postbezorger!
Qua remmen, begreep dat Balou precies hetzelfde had, rem-indicatie komt veel te vroeg. Ook als ik gewoon 50% rem (100% zeker geen lock) zit ik veel te vroeg op snelheid voor de bocht. Ik zal nog zonder ABS testen, maar betwijfel of dat het verschil maakt (meeste GT3 auto's hebben ook gewoon ABS en aantal instelbare TC).Beakzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:19:
[...]
Kan jij niet zo laat remmen juist omdat je niet blokkeert ? Ik neem aan dat je de ABS en TC op de console ook gewoon uit kan zetten ? En er is geen optie om geluiden harder of zachter te zetten ?
Welk stuur gebruik je ? Op de pc heb je bij FFB callibratie minstens 20 instellingen (naast het stuur en pedalen calibratie) dus er zal op de console toch ook wel zoiets zijn ? Als ik jouw verhaal zo hoor dan moet de damping uit en de force omlaag, want als je geen detail voelt dan is je stuur aan het clippen.
Verder lijkt het me ook wel prettig als je sensitiviy en saturation kan aanpassen.
Als dat allemaal niet kan skip ik de console versie zeker
Qua FFB, het lijkt dat Pcars geen gebruik maakt van de exta FFB features welke XBO heeft gekregen, de mini-rumble van de controllers (op analoge LT/RT), maar blijkbaar ook niet op een XT stuur (ik heb een 458 Italia).
Je kan behoorlijk wat instellen, zelfs meer dan ik had verwacht, maar ik ga er vanuit dat de default settings toch een redelijk beeld horen te geven ingame, zoals Forza dit (buiten draaicirkel) ook goed doet.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kunnen jullie momenteel ook niets aanpassen bij Free Run? Alles zit op 'slot'. Moet je eerst iets vrijspelen hiervoor? Lijkt me apart..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heeft MM nog een speciale prijs vandaag ?
Wat zit er gelocked dan?Rivanov schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:28:
Kunnen jullie momenteel ook niets aanpassen bij Free Run? Alles zit op 'slot'. Moet je eerst iets vrijspelen hiervoor? Lijkt me apart..
Ik had het rem probleem ook. Iedereen vliegt je voorbij als je de rode lijn aanhoud ... je kan echt dan nog zowat een seconde wachten hahaSinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:25:
[...]
Qua remmen, begreep dat Balou precies hetzelfde had, rem-indicatie komt veel te vroeg. Ook als ik gewoon 50% rem (100% zeker geen lock) zit ik veel te vroeg op snelheid voor de bocht. Ik zal nog zonder ABS testen, maar betwijfel of dat het verschil maakt (meeste GT3 auto's hebben ook gewoon ABS en aantal instelbare TC).
Qua FFB, het lijkt dat Pcars geen gebruik maakt van de exta FFB features welke XBO heeft gekregen, de mini-rumble van de controllers (op analoge LT/RT), maar blijkbaar ook niet op een XT stuur (ik heb een 458 Italia).
Je kan behoorlijk wat instellen, zelfs meer dan ik had verwacht, maar ik ga er vanuit dat de default settings toch een redelijk beeld horen te geven ingame, zoals Forza dit (buiten draaicirkel) ook goed doet.
Remmen blokkeren lukt wel, alleen waar je in forza met de rumble triggers voelde waar die blokkeerde, merk je het nu pas wanneer je de grind bak inschiet. Ook met power oversteer totaal geen gevoel wat die achteras aan het doen is.SinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:25:
[...]
Qua remmen, begreep dat Balou precies hetzelfde had, rem-indicatie komt veel te vroeg. Ook als ik gewoon 50% rem (100% zeker geen lock) zit ik veel te vroeg op snelheid voor de bocht. Ik zal nog zonder ABS testen, maar betwijfel of dat het verschil maakt (meeste GT3 auto's hebben ook gewoon ABS en aantal instelbare TC).
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Maar even serieus sinergy... waarom pak je niet gewoon je subaru en ga je daar mee gassen. Is toch veel leuker dan in het spelletje xD Dan heb je pas echte force feedback

[ Voor 12% gewijzigd door Xenophoben op 07-05-2015 10:31 ]
53,75 http://www.mediamarkt.nl/...1,1495151.html?langId=-11The Jackel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:28:
Heeft MM nog een speciale prijs vandaag ?
Nederlandse PS5 clan / 30+
Die game is grafisch 10x beter, maar heeft een serieus probleem, flitspaal en politieXenophoben schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:30:
Maar even serieus sinergy... waarom pak je niet gewoon je subaru en ga je daar mee gassen. Is toch veel leuker dan in het spelletje xD Dan heb je pas echte force feedback
Iedere instelling om iets aan te passen, zoals hoeveelheid tegenstanders, aantal rondjes etc. Staat overal een slotje achter. Kan het even niet laten zien aangezien ik niet thuis ben. Kan vanavond nog wel eens controleren.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
bekeuringen zijn emotie... uitzetten en gaan!SinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:31:
[...]
Die game is grafisch 10x beter, maar heeft een serieus probleem, flitspaal en politie
Heeft iemand trouwens al ergens recommended settings gevonden voor Fanatec stuurtjes op PC?
De XT is vergelijkbaar met mijn T300 en die is heel gevoelig bij lage FFB waarden en minder sterk dan de meeste sturen. Goede kans dus dat als damping aan staat heel je lage FFB wordt weggedrukt. Gewoon ff damping uit, sens op 100% en saturation op 0 en dan kijken wat je FFB doet.SinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:25:
[...]
De FFB in een spel staat toch vaak op een gemiddeld stuur ingesteld en dat je het stuur kan selecteren betekend vaak niet veel meer dan dat je knoppen goed staan helaas.
Ik heb de game nog niet, dus weet niet exact wat je bedoelt, maar in raceauto's komen bijgeluiden ook echt keihard door omdat er geen enkele geluidisolatie in zit. Dus in die zin klinkt het juist wel realistisch...SinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:58:
[...]
Ik heb gisteren even 3 time trials gedaan op Spa en ik moet eerlijk zijn, ben blij dat XBO dus ook Forza heeft. Je begint de game met 'oh vet, stoer, oh leuk', maar paar rondjes Spa was het al eerder 'oh grappig', naar een 'hmm.. matig', uiteindelijk nog een 2x 'wtf is dit?'.
..
-bijgeluiden (zoals zand in rijden of onderkant tegen de curbs) zijn belachelijk hard....
Hier even een voorbeeld van de McLaren P1. Die zelfs nog meer isolatie heeft dan een raceauto, maar al merkbaar minder dan een reguliere straatauto
Thnx ! Heb de game in pre-order staan bij Wehkamp, maar sinds vandaag is de release datum ineens aangepast naar 8 mei. De levering staat ook nog op 2/3 dagen...
Hoe zit het eigenlijk met het (visueel) customizen van auto's? Is dit te vergelijken met Forza?
Voor zover ik heb gezien is het niet mogelijk om je auto visual aan te passen. Je kunt volgens mij enkel kiezen uit een aantal standaard liveries.afca020 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:39:
Hoe zit het eigenlijk met het (visueel) customizen van auto's? Is dit te vergelijken met Forza?
Wat standaard kleurtjes en raceliveries is inderdaad het enige voor zover ik heb gezien.SparksNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:41:
[...]
Voor zover ik heb gezien is het niet mogelijk om je auto visual aan te passen. Je kunt volgens mij enkel kiezen uit een aantal standaard liveries.
Is de game enigszins speelbaar met een controller? Mijn racestoel met Logitechstuur staan stof te happen op zolder omdat het stuur niet op de PS4 werkt. Op dit moment nog geen geld voor een T300 of T500, dus vooralsnog wil ik hem met controller spelen. Werkt dat een beetje?
Haha, zonet een mailtje van Bol.com gekregen dat ze me bedanken voor de bestelling (die inmiddels was geannuleerd) en krijg ik de code voor de Modified Car Pack cadeau x)
Aangezien ik deze dus al heb, heeft iemand baat bij een per-order code, werkt zowel voor PC als consoles.
Aangezien ik deze dus al heb, heeft iemand baat bij een per-order code, werkt zowel voor PC als consoles.
[ Voor 11% gewijzigd door Davidson op 07-05-2015 10:53 ]
Ja, complete beleving is natuurlijk met stuur, maar over het algemeen zou je met een controller ook een heel eind kunnen komen. Reddit heeft nog een topic met de beste settings die je kan gebruikenKlaasjeNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:42:
Is de game enigszins speelbaar met een controller? Mijn racestoel met Logitechstuur staan stof te happen op zolder omdat het stuur niet op de PS4 werkt. Op dit moment nog geen geld voor een T300 of T500, dus vooralsnog wil ik hem met controller spelen. Werkt dat een beetje?
Ik vind het prima gaanKlaasjeNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:42:
Absoluut! GraagDavidson schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:42:
Haha, zonet een mailtje van Bol.com gekregen dat ze me bedanken voor de bestelling (die inmiddels was geannuleerd) en krijg ik de code voor de Modified Car Pack cadeau x)
Zijn de modified car pack en limited edition pack trouwens te koop? Zie ze niet in de PS Store staan. Komen die anders nog? of moet je dan de digital versie kopen?
Die zijn voor nu nog exclusief volgens mij. Wie weet komen die in een later stadium als DLC.Good Fella schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:55:
Zijn de modified car pack en limited edition pack trouwens te koop? Zie ze niet in de PS Store staan. Komen die anders nog? of moet je dan de digital versie kopen?
Is er qua matchmaking online ook wat mogelijk zodat controllers alleen tegen controllers spelen, en stuurtjes tegen stuurtjes? Weet niet of je echt zo erg in het voordeel bent met een stuurtje, maar mocht dat zo zijn dan zou dat fijn zijn natuurlijk...
PSN: Maichel
Zou dat behalve fijn (wil graag die LE auto's) ook een beetje raar vinden (waarom zou je dan een LE versie kopen). Denk/neem aan dat de LE auto's niet zomaar in een DLC pack terecht zullen komen.The Outlaw schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:57:
Die zijn voor nu nog exclusief volgens mij. Wie weet komen die in een later stadium als DLC.
Zitten ze wel bij de Digital Version dan? Anders breng ik vanavond de disc terug en koop hem via PSS.Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:58:
[...]
Zou dat behalve fijn (wil graag die LE auto's) ook een beetje raar vinden (waarom zou je dan een LE versie kopen). Denk/neem aan dat de LE auto's niet zomaar in een DLC pack terecht zullen komen.
De digitale versie van Project CARS bevat ook het Limited Edition Upgrade Pack, waarmee je 5 legendarische auto's ontgrendelt die je kunt gebruiken in elk speltype en speciale races waarin alleen met deze modellen wordt gereden!Good Fella schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:59:
Zitten ze wel bij de Digital Version dan? Anders breng ik vanavond de disc terug en koop hem via PSS.
• Ford GT40 Mk IV
• BMW M1 Pro Car
• McLaren F1
• Sauber C9
• Mercedes-Benz AMG C-Coupe DTM
In de cockpit verwacht ik dat wel (dat hebben ze bv geweldig gedaan de Merc/sauber C9), maar birdview klinkt het nog alsof ik met m'n oren nog onder de auto zit, terwijl het motorgeluid wel veranderd naar 'extern'. Dit was btw ook met de Evo X, wat gewoon een straatauto isRossi46 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:37:
[...]
Ik heb de game nog niet, dus weet niet exact wat je bedoelt, maar in raceauto's komen bijgeluiden ook echt keihard door omdat er geen enkele geluidisolatie in zit. Dus in die zin klinkt het juist wel realistisch...![]()
Hier even een voorbeeld van de McLaren P1. Die zelfs nog meer isolatie heeft dan een raceauto, maar al merkbaar minder dan een reguliere straatauto(sowieso gave video overigens)
Kun je niet bij settings het volume aanpassen dan naar jouw smaak? Volgens mij zitten er genoeg opties in.
Maar ehm externe view. Die hadden ze van mij ook weg mogen laten, er gaat toch serieus niet iemand zijn die dit met externe view speelt?
Maar ehm externe view. Die hadden ze van mij ook weg mogen laten, er gaat toch serieus niet iemand zijn die dit met externe view speelt?
Inderdaad.. een simracer spelen met birdview.
Nou heb inmiddels wat meer rondjes er op zitten in PCARS en mijn algemene indruk van de game tot nu toe is dat het een game is en geen sim. En dat is prima, je kan er heerlijk spectaculair mee rijden, het ziet er geweldig uit en klinkt ook goed. Maar er zitten toch wel heel wat dingen in die het voor mij geen sim maken.
De game is veel te vergevingsgezind. Als jij een muur raakt op behoorlijke snelheid geen probleem je kan gewoon door (en ja alle schade staat aan). Collisions met andere coureurs is echt ridicule te noemen. En ik weet niet wat het met de crash physics is maar dit klopt niet... (ff snel telefoon vid) Als je in een spin raakt neigt de auto altijd weer richting de rijrichting. Ik heb overstuur opgevangen in een F1 auto of ik Ken Block was tijdens GYMKHANA.
De AI is sowieso tergend te noemen, maar deze game moet je ook lekker online spelen.
Is het dan allemaal slecht? Nee helemaal niet zelfs, het is een spectaculaire race game waarbij vooral de race sensatie vooropstaat. De game ademt sfeer, je hebt het gevoel dat je heen en weer gegooid wordt door je auto, gevoel van snelheid is enorm. Deze aspecten komen beter uit komt dan bijv in iRacing. Is het perse realistisch? Nee, maar het is wel enorm veel lol.
PCARS vult een gat tussen die-hard sims als iRacing en games als de Need for Speeds en Driveclub. Het is een game die veel meer uitdaging biedt dan NFS en Driveclub, maar het nog wel leuk houdt en je vooral veel race sensatie geeft.
De game is veel te vergevingsgezind. Als jij een muur raakt op behoorlijke snelheid geen probleem je kan gewoon door (en ja alle schade staat aan). Collisions met andere coureurs is echt ridicule te noemen. En ik weet niet wat het met de crash physics is maar dit klopt niet... (ff snel telefoon vid) Als je in een spin raakt neigt de auto altijd weer richting de rijrichting. Ik heb overstuur opgevangen in een F1 auto of ik Ken Block was tijdens GYMKHANA.
De AI is sowieso tergend te noemen, maar deze game moet je ook lekker online spelen.
Is het dan allemaal slecht? Nee helemaal niet zelfs, het is een spectaculaire race game waarbij vooral de race sensatie vooropstaat. De game ademt sfeer, je hebt het gevoel dat je heen en weer gegooid wordt door je auto, gevoel van snelheid is enorm. Deze aspecten komen beter uit komt dan bijv in iRacing. Is het perse realistisch? Nee, maar het is wel enorm veel lol.
PCARS vult een gat tussen die-hard sims als iRacing en games als de Need for Speeds en Driveclub. Het is een game die veel meer uitdaging biedt dan NFS en Driveclub, maar het nog wel leuk houdt en je vooral veel race sensatie geeft.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Iemand die de normale versie voor PS4 bij bol.com heeft besteld en vandaag geleverd? Ik kreeg vannacht een mailtje dat de game verzonden is. Wat ik mij kan herinneren van de vorige keer kwam de game dan niet die dag maar een dag erna. Had gehoopt vanavond ff te kunnen racen 
Ik denk dat ik stop met pre order. Heb de games eigenlijk nooit op de releasedag.... Beter kopen via ps store en dan gewoon downloaden.
Ik denk dat ik stop met pre order. Heb de games eigenlijk nooit op de releasedag.... Beter kopen via ps store en dan gewoon downloaden.
Wat zoek dus:) heb iracing en asetto Corsa ook.. Heerlijke middenweg dus!
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Oei ik dacht dat ze die invisible walls wel eruit hadden inmiddels.
Hahaha van één groot anticipatie topic naar negatief en commentaar binnen een dag
Geluid is maar in 4 opties, main, music, racing en radio.Phusebox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:04:
Kun je niet bij settings het volume aanpassen dan naar jouw smaak? Volgens mij zitten er genoeg opties in.
Ik rij standaard hood cam (waar het geluid dus ook niet veranderd tov cockpit), maar soms is achter de auto rijden gewoon leuk voor het geluid van de uitlaat en bij drukte heb ik iets beter overzicht omdat ik te weinig knoppen heb om ook nog links/rechts te kunnen kijken.
Ik zal wel een auto uitzoeken in beide games zitten, zodat ik het wat beter kan laten horen.
Ik ben altijd sceptisch gebleven, natuurlijk ga ik nog veel meer testen (helaas geen V8 supercars...).Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:09:
Hahaha van één groot anticipatie topic naar negatief en commentaar binnen een dag
Tnx, wb het geluid heb je een punt waar ik nog niet bij heb stilgestaan. De T300 heeft echter ook mindere pedalen, vergelijkbaar met de TX waarvan het stuur idd nogal plastic is.Beakzz schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:38:
Hou er wel erg dat als je op onchristelijke tijden rijdt je met een G27 beter alleen kan wonenZelf heb ik de T300 (lijkt erg op de TX alleen dan voor de PC/PS4 en een iets betere kwaliteit rim (stuur) en ik snap dat het verschil in prijs groot is, maar dat borsteloze is heerlijk voor je oren. Verschillende mensen waar ik mee race hebben een G27 en die hoor je boven alles uit op Teamspeak. Nu ligt dat ook wel aan hoe zwaar je FFB staat natuurlijk.
De pedalen zijn idd 3x niks dus die moet je zo snel mogelijk upgraden. Zelf wilde ik daar even mee wachten, maar verder dan een week ben ik nooit gekomen. Heb er Fanatec CSR elite's aangehangen en dat is me elke cent waard geweest.
Maarja aan het einde gaat het er om wat je er voor over hebt hebt dan wel te besteden hebt en de G27 is zeker geen slecht stuur. De technieken zijn gewoon al redelijk oud, maar dan heb je wel gelijk een redelijk setje pedalen voor een leuke prijs.
Een alternatief zou dan de T500 zijn die wel goede pedalen heeft maar ook tegen de €400 kost zodat ik toch weer terug kom op de TX die incl T3PA boven de €400 komt waarvan de T3PA nergens te krijgen zijn.
De pedalen van de T500 lijken ook nog eens dezelfde te zijn als de T3PA Pro.
Ik heb vanmorgen voordat ik wegging ff 'n paar rondjes op de X1 gedaan om te testen. Die hulplijn moet je meteen uitzetten. Die rempunten, volgens die lijn, zijn in mijn beleving veel te laat.SinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:58:
[...]
-Wéér geen in-race controller setup (wat Forza ook al heeft)*
-Grafisch ben ik er nog niet uit, de kleuren/circuit ogen mooi en vrolijk, maar Forza voelt mooier.
-Rare grafische glitches bij burnout wolkens (je ziet 'iets' reflecteren.. geen idee wat).
-Balou gaf aan dat de extra rumble in de gas/rem op controller dus niet werkt.
Maar er zijn toch leuke dingen? Zeker.
+Extra opties voor camera views en best uitgebreide controller opties. (tot zelfs start engine).
+Laadtijden zijn bijzonder netjes.
+Bijna nonstop 60fps, het draait per saldo erg netjes.
+Geluid van de auto zelf is zeker erg netjes, al mis ik de rechte-versnellingsbak geluid in de cockpit.
Ik ga vandaag wat meer rijden, maar of ik ben al te lekker gemaakt met Forza, maar vooralsnog valt het allemaal wat tegen. Ben zeer benieuwd hoe alles online werkt (ik heb geen V8 Supercar gezien, anders was het een sterke vergelijking), de game voelt wel een stuk toegankelijker om snel te kunnen racen, de default setups zijn best netjes (tegenstelling tot forza, die zijn een ramp).
Bovendien moet je ook ABS uitzetten want je hebt daarmee totaal geen gevoel tijdens het remmen.
Zorg er sowieso voor dat je assists "NONE" staan. Als het op "REAL" staat heb je meestal nog ABS,TCS etc aan. Met die assists lijkt PC in mijn beleving zelfs nog meer arcade dan Forza.
Overigens ontbreekt het gevoel in de aandrijving volledig. In Forza heb je dat gevoel wel. Dat geldt ook voor (rumble) gas geven/remmen, Balou heeft (uiteraard) gelijk.
Op de X1 oogt het niet mooier dan Forza wat ik absoluut wel verwacht had maar ik heb alleen een paar rondjes Cataluna gdaan dus ik kan over de rest nog niets zeggen. Het hoeft geen betoog dat het op pc vele malen mooier uitziet met mijn HD 7950. Kan je nagaan als je er een GTX970 of zo in zet.
We komen ook hopeloos knoppen te kort om te mappen voor al het leuks wat er in te stellen valt. Zelfs de basale functies kan je nergens kwijt. Als ik vanmiddag thuiskom sluit ik ff 'n keyboard aan op de X1, wellicht dat je die functies daar op kwijt kunt.
Zo moet je bijvoorbeeld oa je Anti Roll bars voor en achter on the fly in kunnen stellen.
Ook vind ik de standaard gevoeligheid van de controller insane. Een graadje teveel sturen en je staat in het zand, 'n graadje te veel gassen en je staat achterwaarts. Die heb ik ook meteen aan moeten passen. Ik kon door alle settings te veranderen slechts 15 minuutjes rijden dus vanmiddag/vanavond ff verder kijken.
De standaard tune lijkt op zich prima in orde te zijn. Heb alleen de BMW Z4 GT3 gecheckt. Die lijkt in het midden van de bocht iets onderstuur te hebben wat je tijdens rijden in de pit aan kunt passen. Ook heb ik de diff iets aangepast.
Ik kan nog lang niets definitiefs zeggen maar ik had een Forza killer verwacht, dat is het (nog) NIET.
Ook lijkt het meer voor de pc gemaakt te zijn dan console.
Hij vindt ze ook te vroeg hèmowa schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:11:
[...]
Die hulplijn moet je meteen uitzetten. Die rempunten, volgens die lijn, zijn idd veel te laat, op Twitch streams gaf ik dat ook aan maar iedereen vond ze juist te vroeg..!!
Volgens mij hebben ze dat ook expres gedaan zodat je gedwongen wordt je eigen rempunt te vinden.
Nou veel verschillende meningen zie ik al, gisteren toch op de valreep nog gepreorderd omdat de prijs me daar wat meer aanstond. (PC versie)
Vandaag maar eens mee beginnen, hopelijk is het iets minder realistisch als Iracingen maar wel beter dan GT en Forza.
(Gewoon wat relaxter racen zeg maar)
Vooral de combi LMP1 Audi R18 met Le mans trok mij over de streep met PCars.
We gaan het meemaken, zal denk ik ook na wat oefenen een stream op YT of Twitch opzetten.
Vandaag maar eens mee beginnen, hopelijk is het iets minder realistisch als Iracingen maar wel beter dan GT en Forza.
(Gewoon wat relaxter racen zeg maar)
Vooral de combi LMP1 Audi R18 met Le mans trok mij over de streep met PCars.
We gaan het meemaken, zal denk ik ook na wat oefenen een stream op YT of Twitch opzetten.
Dit zijn voor mij alleen maar pluspunten, op de AI na dan natuurlijkThe Otherside schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:05:
Nou heb inmiddels wat meer rondjes er op zitten in PCARS en mijn algemene indruk van de game tot nu toe is dat het een game is en geen sim. En dat is prima, je kan er heerlijk spectaculair mee rijden, het ziet er geweldig uit en klinkt ook goed. Maar er zitten toch wel heel wat dingen in die het voor mij geen sim maken.
Hoe verhoudt de game zich qua racen dan bijvoorbeeld met een Gran Turismo, is dat wel redelijk vergelijkbaar (las dat 'project cars' moelijker was)?
[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 07-05-2015 11:24 ]
Je hebt gelijk, heb mijn tekst boven ff aangepast. Zonder hulplijnen kan je nog wel aan laten geven wanneer je moet remmen en die zijn juist te laat.
Ik rij hoofdzakelijk GT3 auto's (zitten er 4 in ofzo?), welke gewoon ABS en TC hebben, ik dacht dat zelfs P1 TC hebben (geen ABS). Of ze moeten GTD/SuperGT (oude GT300) regels volgen, waar dit niet mag.mowa schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:11:
Bovendien moet je ook ABS uitzetten want je hebt daarmee totaal geen gevoel tijdens het remmen.
Zorg er sowieso voor dat je assists "NONE" staan. Als het op "REAL" staat heb je meestal nog ABS,TCS etc aan. Met die assists lijkt PC in mijn beleving zelfs nog meer arcade dan Forza.
Mogelijk dat het probleem zit in Forza waar mijn pendalen nooit goed werken (zelfs deadzone 0 heb ik 9/10 lock of ABS kick-in), dat dit nu extreem 'te makkelijk' aanvoelt.
Ik volg je nu niet helemaal meer. Je bent het er mee eens dat er totaal geen feedback is over blokkerende wielen, dus moet je ABS maar uit zetten? Dus gewoon ieder rempunt maar je bandjes afvlakken totdat ze vierkant zijn?mowa schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:11:
Heel veel tekst
Het helpt wel om met een flatspot te bepalen of je FFB goed ingesteld staat. Als je die kan voelen bij alle snelheden dan zit je goed. Maar het is natuurlijk totaal onrealistisch om overal de ABS uit te zetten aangezien bijvoorbeeld de GT3 in real life er ook standaard mee gereden worden. Diehards simracers doen het wel.job115 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:23:
[...]
Ik volg je nu niet helemaal meer. Je bent het er mee eens dat er totaal geen feedback is over blokkerende wielen, dus moet je ABS maar uit zetten? Dus gewoon ieder rempunt maar je bandjes afvlakken totdat ze vierkant zijn?
Aan de andere kant kan je zonder ABS gewoon goede remmen zonder vierkante banden te krijgen zolang je gedoseerd remt.
GT3 cars also have traction control, ABS and built in air jacks for quick pit stops..
bron : Wikipedia
[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 07-05-2015 11:37 ]
Wat vind je van de T300? Ben je er tevreden mee? Ik ben zelf ook in de markt voor dit stuurwiel. Heb 7 jaar lang de G25 gebruikt omdat ie nooit stukgaat maar wil weleens iets anders. Het is jammer dat de meegeleverde pedalen niet zo goed zijn maar als het stuur dit compenseert wil ik later best nog andere pedalen kopen.Beakzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:36:
[...]
De XT is vergelijkbaar met mijn T300 en die is heel gevoelig bij lage FFB waarden en minder sterk dan de meeste sturen. Goede kans dus dat als damping aan staat heel je lage FFB wordt weggedrukt. Gewoon ff damping uit, sens op 100% en saturation op 0 en dan kijken wat je FFB doet.
De FFB in een spel staat toch vaak op een gemiddeld stuur ingesteld en dat je het stuur kan selecteren betekend vaak niet veel meer dan dat je knoppen goed staan helaas.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Dat snap ik ook dat je het prima uit kan zetten. Alleen is er met controller totaal niets te voelen of je wel of niet blokkeert, waardoor je of niet op je max remt of er ver boven zit en ergens de grind bak in schietBeakzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:34:
[...]
Het helpt wel om met een flatspot te bepalen of je FFB goed ingesteld staat. Als je die kan voelen bij alle snelheden dan zit je goed. Maar het is natuurlijk totaal onrealistisch om overal de ABS uit te zetten aangezien bijvoorbeeld de GT3 in real life er ook standaard mee gereden worden. Diehards simracers doen het wel.
Aan de andere kant kan je zonder ABS gewoon goede remmen zonder vierkante banden te krijgen zolang je gedoseerd remt.
Het is wel grappig al die mensen die iets niet 'sim' noemen omdat bv ABS aan staat, ook al is dat in de echte serie ook gewoon gebruikt..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dan gebruik je toch je G25 pedalen voorlopig ? (Voor op de pc dan) Kan me niet voorstellen dat die slechter zijn dan wat Thrustmaster bij de T300 heeft gestopt. (plastic rommel)Tom. C schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:37:
[...]
Wat vind je van de T300? Ben je er tevreden mee? Ik ben zelf ook in de markt voor dit stuurwiel. Heb 7 jaar lang de G25 gebruikt omdat ie nooit stukgaat maar wil weleens iets anders. Het is jammer dat de meegeleverde pedalen niet zo goed zijn maar als het stuur dit compenseert wil ik later best nog andere pedalen kopen.
Het stuur zelf bevalt me erg goed. Stil, goed in lichte FFB weergeven en heel precies. Nadeel voor sommige kan zijn dat het stuur minder krachtig is dan andere sturen. Als ik hem heel zwaar instel heb ik er flink werk aan dus ik heb er zeker genoeg aan en ik wil juist meer details voelen dus ik heb het stuur hoe dan ook nooit zwaar staan.
Dat heeft bij mij wel even tijd gekost om daar aan te wennen. Stuurtjes op de console had ik altijd heel zwaar staan (terugverend), want dat zag ik als hoe FFB hoort te zijn. Wist ik veel dat je daar alle kleine effecten mee kilde
Aah even gemist dat je met een controller rijdt. Daar moet ik even aan wennen in dit topic aangezien bij andere simgames iedereen standaard een stuurtje heeftjob115 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:37:
[...]
Dat snap ik ook dat je het prima uit kan zetten. Alleen is er met controller totaal niets te voelen of je wel of niet blokkeert, waardoor je of niet op je max remt of er ver boven zit en ergens de grind bak in schiet
Ik was van het weekend bij de WEC op Spa en ik meende zelfs te horen dat een blauwe LMP2 (team weet ik zo snel niet) gewoon traction control had.GAIAjohan schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:39:
Het is wel grappig al die mensen die iets niet 'sim' noemen omdat bv ABS aan staat, ook al is dat in de echte serie ook gewoon gebruikt..
XboxLive: Dave 130R
Bedoel je de open "Alpine"?Earzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:51:
[...]
Ik was van het weekend bij de WEC op Spa en ik meende zelfs te horen dat een blauwe LMP2 (team weet ik zo snel niet) gewoon traction control had.
Is mij trouwens niet opgevallen. Wel dat ik me vorige week zaterdag 6 uur op en top vermaakt hebt daar!
Zijn er nog wel dingen te "verdienen" online zoals rankings ofzo? Ik snap dat je niks vrijspeelt en dat is ook goed, maar is het wel de bedoeling om "iets" te kunnen halen zoals rankings of levels ofzo?
Trophies op de PSMaichel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:11:
Zijn er nog wel dingen te "verdienen" online zoals rankings ofzo? Ik snap dat je niks vrijspeelt en dat is ook goed, maar is het wel de bedoeling om "iets" te kunnen halen zoals rankings of levels ofzo?
Die boeien me echt geen zak
Enige wat ik kan vinden is dit:Maichel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:11:
Your Driver Network Profile tracks many stats relating to your Experience, Focus, and Affinity. But it also tracks your Online Performance and Reputation...
The number of races entered vs the number completed
Breakdown of placement in those races
Pole positions achieved in online qualifying sessions
Average finishing position and average qualifying position
The number of races where you incurred no penalties
And the number of races where you were disqualified
All this information is then used to ensure you find players of similar skill and conduct. Continually collide with other drivers and you'll slowly make acquaintances with others of similar destructive tendencies. Drive with good sportsmanlike conduct and you'll be enjoying the company of other refined opponents.
So play fair, be successful, and greatness awaits.
From listening and seeing how our WMD community have played Project CARS throughout development, and from seeing how racing fans play other titles out there, we hope that all these features listed go a long way in ensuring Project CARS' online play is not only authentic and intense but also seamless and efficient.
Ah! Nou ja dat is inderdaad iets
Als er helemaal geen ranking systeem of iets is, dan vind ik het wel heel suf, kan het mij nauwelijks voorstellen.
Daarom zijn als die reviews die nu ook uitkomen trouwens ook verwaarloosbaar, zeggen helemaal niks over het online aspect. Dan kijk ik toch liever naar zo'n bespreking van Gamekings bijvoorbeeld.
Daarom zijn als die reviews die nu ook uitkomen trouwens ook verwaarloosbaar, zeggen helemaal niks over het online aspect. Dan kijk ik toch liever naar zo'n bespreking van Gamekings bijvoorbeeld.
Zo vreemd is het allemaal niet bij een spel waar je laptimes onder veel verschillende omstandigheden kan rijden. De temperatuur, natte of droge baan, hulpmiddelen aan of uit. Dat wordt al lastig tijden vergelijken.Matedeor schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:22:
Als er helemaal geen ranking systeem of iets is, dan vind ik het wel heel suf, kan het mij nauwelijks voorstellen.
Dat is nou net waarin deze sim van een Forza/Gt afwijkt en wat een tegenvaller voor veel gamers zal zijn. De uitdaging online zit hem in races winnen, leagues rijden en jezelf verbeteren (ik weet eigenlijk niet wat de ontwikkelaars hier voor heeft geregeld of dat je het allemaal zelf moet doen met bijvoorbeeld dit forum).
Het is natuurlijk mogelijk overal een ranking voor te maken, maar dan stelt het weer niks voor als je in de top 100 staat. Levelen heeft ook geen nut omdat alle content direct beschikbaar is dus je zal echt zelf je uitdaging moeten zetten.
Yes, ik heb hem ook bij bol besteld destijds. Mijn ervaring is dat hij dan altijd de volgende dag in de bus ligt. Dit is echter wel afhankelijk van PostNL en kan in een uitzonderlijk geval een dag later zijn. Hier is het nog nooit misgegaan.kaisersoze schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:07:
Iemand die de normale versie voor PS4 bij bol.com heeft besteld en vandaag geleverd? Ik kreeg vannacht een mailtje dat de game verzonden is. Wat ik mij kan herinneren van de vorige keer kwam de game dan niet die dag maar een dag erna. Had gehoopt vanavond ff te kunnen racen
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.
Door het goed te doen in de SP win je uitnodigingen voor events. Bijvoorbeeld de trackdays. Eenmaal gewonnen is dat type event unlocked in je kalender. Ik vind dat wel leuk eigenlijk.
Qua MP is er gewoon een ranking, maar ik heb niet het idee dat je daarmee iets vrijspeelt. Des te beter eigenlijk, gelijke kansen is meer speelvreugde.
Qua MP is er gewoon een ranking, maar ik heb niet het idee dat je daarmee iets vrijspeelt. Des te beter eigenlijk, gelijke kansen is meer speelvreugde.
Dus gelukkig wel een ranking, ook tijden per track die je kan vergelijken neem ik aan, dingen vrijspelen hoeft van mij ook niet.DinoPK schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:45:
Door het goed te doen in de SP win je uitnodigingen voor events. Bijvoorbeeld de trackdays. Eenmaal gewonnen is dat type event unlocked in je kalender. Ik vind dat wel leuk eigenlijk.
Hmm ik heb heel even gereden in mijn pauze maar FFB is inderdaad bedroevend. Voel nauwelijks iets, zelfs kerbs die je stuur echt wel doen uitslaan zijn compleet onmerkbaar. Zo ook de opmerking die al eerder langskwam over het remmen. Je hebt totaal geen idee hoe hard je nu daadwerkelijk remt.
Verder lijk ik last te hebben van slow down. Hoe zie ik de fps? Ctrl-S werkt niet.
Motion blur is ook irritant, dat ga ik straks maar eerst uitzetten. Als je een langzame bocht neemt lijkt het net of je met 300 kmh ergens vlak langs af raast qua blur. Overall is het snelheidsgevoel ook minimaal.
Vond de bèta betah.
Maar dat is dus op basis van 20 min.
Verder lijk ik last te hebben van slow down. Hoe zie ik de fps? Ctrl-S werkt niet.
Motion blur is ook irritant, dat ga ik straks maar eerst uitzetten. Als je een langzame bocht neemt lijkt het net of je met 300 kmh ergens vlak langs af raast qua blur. Overall is het snelheidsgevoel ook minimaal.
Vond de bèta betah.
Maar dat is dus op basis van 20 min.
Die invite events zijn inderdaad wel leuk gedaan.DinoPK schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:45:
Guys, op de project cars site staat ook een sectie over community apps, zoals de profiler apps etc.. Hebben jullie die al geprobeerd icm xbox one of ps4?
ik bedoel dan bijvoorbeeld pCARS Profiler of http://pcarstelemetry.wordpress.com/
Helemaal mee eens, op het rechte stuk wil ik gewoon minimaal de auto willen corrigeren voor de ideale lijn, als je dan de stick heel voorzichtig beweegt gebeurd er eigelijk niets totdat je op een punt komt waar hij wel wat doet maar dan gelijk paar grade stuurt, erg irritant. Dit is ook met geen config op te lossen, heb al alles geprobeerd. Je zou toch met een minimale stick aanraking ook minimale correctie aan het stuur moeten kunnen maken?mowa schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:11:
Ook vind ik de standaard gevoeligheid van de controller insane. Een graadje teveel sturen en je staat in het zand, 'n graadje te veel gassen en je staat achterwaarts. Die heb ik ook meteen aan moeten passen. Ik kon door alle settings te veranderen slechts 15 minuutjes rijden dus vanmiddag/vanavond ff verder kijken.
Whole lot of stars ***
Rijden met racelijnXenophoben schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:29:
[...]
Ik had het rem probleem ook. Iedereen vliegt je voorbij als je de rode lijn aanhoud ... je kan echt dan nog zowat een seconde wachten haha
Die gaat bij mij als eerste uit bij iedere racegame, en ik ben alles behalve een echte sim-racer.
Het is niet erg als je maar 20 minuten hebt om iets te testen, maar om dan te zeggen dat de FFB bedroevend is vind ik een beetje bedroevend. Kan me niet voorstellen dat jij met de juiste instellingen niks voelt terwijl ik vannacht de FFB terug moest schroeven omdat mijn stuur zo ongeveer uit mijn handen trilde bij een kerb. Als jij bijvoorbeeld gelijk de FFB op max zet kan het best zijn dat je andere dingen niet meer voelt idd.Phusebox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:55:
Hmm ik heb heel even gereden in mijn pauze maar FFB is inderdaad bedroevend. Voel nauwelijks iets, zelfs kerbs die je stuur echt wel doen uitslaan zijn compleet onmerkbaar. Zo ook de opmerking die al eerder langskwam over het remmen. Je hebt totaal geen idee hoe hard je nu daadwerkelijk remt.
Ik heb via een medetweaker de aanbevolen instellingen van het besloten Project Cars forum gekregen voor mijn Fanatec GT2. Die instellingen heb ik gebruikt.Beakzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:13:
[...]
Het is niet erg als je maar 20 minuten hebt om iets te testen, maar om dan te zeggen dat de FFB bedroevend is vind ik een beetje bedroevend. Kan me niet voorstellen dat jij met de juiste instellingen niks voelt terwijl ik vannacht de FFB terug moest schroeven omdat mijn stuur zo ongeveer uit mijn handen trilde bij een kerb. Als jij bijvoorbeeld gelijk de FFB op max zet kan het best zijn dat je andere dingen niet meer voelt idd.
Heb overigens bij andere games nooit hoeven tweaken om in ieder geval de basis krachten te voelen met dit stuur.
Ja dat zei je er niet bijPhusebox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:17:
[...]
Ik heb via een medetweaker de aanbevolen instellingen van het besloten Project Cars forum gekregen voor mijn Fanatec GT2. Die instellingen heb ik gebruikt.
Heb overigens bij andere games nooit hoeven tweaken om in ieder geval de basis krachten te voelen met dit stuur.
Zonet even een goede lap kunnen rijden op de Ring met een RUF, wel even wennen met de controller als je Forza 4 gewend bent 
Heb hiervoor wel even wat moeten sleutelen aan de brake en steering density, en de assists aan moeten zetten. Is nu prima te doen daardoor, maar wel even wennen.
FFB is inderdaad voor mijn gevoel te weinig communicatief. Hij trilt enorm als je van de baan rijdt, maar met remmen en over/onderstuur voel je nauwelijks tot geen feedback. Dat is best wel irritant als op de limiet wilt rijden.
Daarentegen zijn de graphics prachtig, zelfs met mijn GTX 770! Vind het echt tof hoeveel opties je wel niet hebt aan weersomstandigheden voor elke baan. Heb 'm nu op random staan en met de lokale tijd, dus afhankelijk hoe laat het hier is.
Heb hiervoor wel even wat moeten sleutelen aan de brake en steering density, en de assists aan moeten zetten. Is nu prima te doen daardoor, maar wel even wennen.
FFB is inderdaad voor mijn gevoel te weinig communicatief. Hij trilt enorm als je van de baan rijdt, maar met remmen en over/onderstuur voel je nauwelijks tot geen feedback. Dat is best wel irritant als op de limiet wilt rijden.
Daarentegen zijn de graphics prachtig, zelfs met mijn GTX 770! Vind het echt tof hoeveel opties je wel niet hebt aan weersomstandigheden voor elke baan. Heb 'm nu op random staan en met de lokale tijd, dus afhankelijk hoe laat het hier is.
Steam instellingen>in spel> fps-teller.Phusebox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:55:
Meld me aan voor de steamgroep btw.
Omae wa mō shindeiru.
Is er naast de Steam groep ook een PSN groepje? Anders is het wel een leuk idee om dat op te richten
Volgens mij niet.Good Fella schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:37:
Is er naast de Steam groep ook een PSN groepje? Anders is het wel een leuk idee om dat op te richten
Even alles gecheckt, maar alles staat zoals het zou moeten. Voor de gein even met geluid uit getest en dan heb je dus echt bijna 0 indicatie voor wat betreft remmen en uitbreken van de auto.Beakzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Ja dat zei je er niet bijEn in je profiler staan de settings ook goed ? terugveren geregeld door het spel enz ?
Ik kan inderdaad de pedalen van de G25 gebruiken, maar het rempedaal heeft last van jitter wat ik eerst moet zien op te lossen. Schoonmaken helpt maar tijdelijk dus ik denk dat er een nieuwe potmeter in moet. Ik was van plan om de ClubSport Pedals V2 erbij te halen, maar die zijn recentelijk maar liefst 110 euro duurder geworden.Beakzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Dan gebruik je toch je G25 pedalen voorlopig ? (Voor op de pc dan) Kan me niet voorstellen dat die slechter zijn dan wat Thrustmaster bij de T300 heeft gestopt. (plastic rommel)
Het stuur zelf bevalt me erg goed. Stil, goed in lichte FFB weergeven en heel precies. Nadeel voor sommige kan zijn dat het stuur minder krachtig is dan andere sturen. Als ik hem heel zwaar instel heb ik er flink werk aan dus ik heb er zeker genoeg aan en ik wil juist meer details voelen dus ik heb het stuur hoe dan ook nooit zwaar staan.
Dat heeft bij mij wel even tijd gekost om daar aan te wennen. Stuurtjes op de console had ik altijd heel zwaar staan (terugverend), want dat zag ik als hoe FFB hoort te zijn. Wist ik veel dat je daar alle kleine effecten mee kildeMaar wat mij betreft is dit stuur een dikke aanrader, maar alleen als je van plan bent nog te investeren in betere pedalen. Heb er Fanatec CSR elite's aan gehangen en dat is een wereld van verschil. Het nadeel daarvan is dat ik nu weer een adapter nodig heb om deze setup op de PS4 te kunnen gebruiken.
Ik neem aan dat de T300RS sterkere motoren heeft dan de G25 waarvan ik al vind dat die prima FFB heeft. Ik heb nog getwijfeld tussen de T300RS en T500RS, maar die laatste vind ik toch wat lomp en ook het feit dat de schakelflippers vastzitten aan de wheelbase vind ik erg vervelend.
FFB hoort inderdaad niet perse zwaar te zijn, er zijn zelfs wel professionele stuurwielen die duizenden euro's kosten en geen FFB hebben.
Dank voor je reactie! Veel plezier met je T300.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Speel je op PC ? Zou je die instellingen kunnen delen danPhusebox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:17:
[...]
Ik heb via een medetweaker de aanbevolen instellingen van het besloten Project Cars forum gekregen voor mijn Fanatec GT2. Die instellingen heb ik gebruikt.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Sure:backupdevice schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:45:
[...]
Speel je op PC ? Zou je die instellingen kunnen delen dan
Fanatec GT2:
Wheel settings:
Sen = OFF
FF = 100
Sho = 100
dri = OFF
Abs = OFF
Lin = 0
Dea = 0
Spr = MAX
dpr = 0
Game (GT2/3):
Throttle Deadzone = 0
Throttle Sens = 50
Brake Deadzone = 0
Brake Sens = 50
Clutch Deadzone = 0
Clutch Sens = 50
Gamepad input filtering = OFF
Steering Deadzone = 0
Steering Sens = 50
Speed sens = 0
Damper saturation = 0
FF = 100
Tire FF = 100
ok thanks, hopelijk zit ie in de bus als ik vanavond thuis komJackson Claxon schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:41:
[...]
Yes, ik heb hem ook bij bol besteld destijds. Mijn ervaring is dat hij dan altijd de volgende dag in de bus ligt. Dit is echter wel afhankelijk van PostNL en kan in een uitzonderlijk geval een dag later zijn. Hier is het nog nooit misgegaan.
Let op:
Er is een PlayStation 4 Leden Spreadsheet
Er is een PlayStation 4 Leden Spreadsheet