Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is het mogelijk een pass te vragen als je met 1 speler speelt?
of een voorzet of aangeven dat ze moeten schieten?
Pass het belangrijkst
Alvast Bedankt!
PS: Xbox360
[ Voor 4% gewijzigd door remyguys op 13-10-2011 13:31 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mijn eerste tip bij PES zit je tegen een Rus of Portugees sluit dan de wedstrijd zolang je het nog kan doen. Meer dan de helft van deze partijen resulteert in een disconnect. Vooral bij onze oosterse maffia buren is het weer eens feest, het lijkt wel weer de goede oude CS tijd.
Het gare is ook gewoon, en je verliest je win(stats en geld), en je verliest een contract op al je spelers(veel geld), je krijgt 0,0 inkomsten(wat het nog duurder maakt) en je krijgt daarnaast een disconnect aan je broek. Hoe veel brakker hadden ze het systeem kunnen maken. Lijkt fifa wel. Je wordt als eerlijke speler ongeveer drie dubbel gestraft. Seriously wtf.
[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 13-10-2011 19:01 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Met 39.99 (bij de MM) heeft de game wel een erg scherpe prijs.
Maar aangezien ik vorige week las dat de NL versie v/d game niet alle optionfiles's pakt heb ik toch maar bedankt voor de eer.
Gewoonte denk ik, of het kan ze gewoon geen fuck schelen..oisyn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:24:
Waarom disconnecten ze dan, als het zo nadelig is?
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Probeer te vertragen (op PS3 X + R2, geloof ik) en staande tackles te doen (op PS3 X). Het vergt wat timing, maar het is niet per se heel erg als je mist, want bij te vroeg ligt je speler iig niet op de grond en bij te laat is het nooit geel (helaas wel vrije trap tegen).Vlassie1980 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:51:
Ik ben bezig met offline ML op Professional en ik verlies gewoon met 4-0 / 5-0
Kansen krijg ik wel maar die gaan net naast of op de lat, maar de AI is met elke counter levensgevaarlijk en ik kan dat gewoon echt niet verdedigen.
Speel al een aantal versies PES op Professional in plaats van Top Player maar nu terugschakelen naar Regular WEIGER ik echt
Als er iemand nog tips voor het verdedigen heeft, ze zijn meer dan welkom. De AI maakt gewoon even een kap beweging als ik erachter aan jaag en ze staan vrij voor de keeper. Ik kan zelfs met Man U met de echte spelers niet van een pauper team als FC Sarmtonburg ofzo winnen. Zo verschrikkelijk frustrerend.
Groet,
Een 31- jarige PES veteraan
Verder werkt druk zetten met teamgenoten, maar niet te veel, want dan laat je ruimtes open op andere plekken en gewoon heel simpel schoten proberen te blokken met verdedigers.
ja dat kan, maar je kan zelf dan niet met 2 of 3 of 4 personen achter 1 console.Cum Grano Salis schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:30:
Online kan je met 8 man, betekent dat je 4 tegen 4 kan doen?<4 spelers per team>ik heb dit nergens expliciet gelezen.
via snelle match kan je hier heen.
online is het trouwens veeeeeeeeeeel te snel
Ik vind het echt heerlijk online. MLO is echt heel gaafratsja schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:42:
[...]
ja dat kan, maar je kan zelf dan niet met 2 of 3 of 4 personen achter 1 console.
Verder bouw ik mijn elftal rustig uit, ik heb geen echte topper(beerens!) stats wise maar all-round zit het wel snor en dat speelt voor mij toch leuker. Zit nu op iedere positie rond de 70 en 6 van de elf hebben rode pijltjes. De rest groen of oranje! Een paar posities zijn nog erg zwak. Mijn linker vleugel is waardeloos alles gaat over rechts(beerens wordt steeds meer een held). Net een spitsje weggedaan met veel sneldheid voor een grote target man. Had ik meer behoefte aan! Als ik dan spelers koop(ben weer wat wijzer) kijk ik nu wat beter naar de stats. En snelle spitsen zijn overrated. Lekker die bal voor het goal slingeren.
Overigens is het verdedigen lastiger geworden maar je kan ook altijd voor de overtreding gaan. Gewoon een beetje voor de bodycheck gaan
Overigens als je begint met MLO moet je wel even verwachten dat je in het begin wat meer verliest. Maar ik meot zeggen je wordt vrij goed gematched. Al speel ik wel standaard tegen elftallen beter dan die van mij, dan is de speler niet echt goed. En mijn eigen elftal is ook niet meer compleet waardeloos(maar een echte topper is er nog niet)
[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 13-10-2011 22:29 ]
Wordt er online dan niet op -2 gespeeld?ratsja schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:42:
[...]
ja dat kan, maar je kan zelf dan niet met 2 of 3 of 4 personen achter 1 console.
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 13-10-2011 23:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Omdat je gewoon te slecht bent of is dat geen optie?Harribo schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:50:
6 van de 7 gespeelde potjes verlies ik van de cpu in de allerlaatste minuut of 2 minuten.....hoezo cheating?
Lastig heHarribo schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:50:
6 van de 7 gespeelde potjes verlies ik van de cpu in de allerlaatste minuut of 2 minuten.....hoezo cheating?
In Pes 2012 moet je je concentratie vast houden tot het fluitsignaal.
Verwijderd
Eergister pes binnen....ohh man wat heb ik dat gemist!!!! De gameplay daar gaat het om! die is zo veel verder dan Fifa...zoveel lekkerder en elke goal voelt goed! Zels als je tegendoelpunten krijgt voel je dat het jouw fout was...dat is voetbal. Ik heb fifa12 inmiddels al op mp gezet.
Nee, moeten ze echt iets aan doen, het was gewoon turbo voetbal, die gozer kon niet eens winnen met zijn Barcelona tegen mijn CSKA MoskouDeruxian schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:35:
[...]
Wordt er online dan niet op -2 gespeeld?
Vreselijk irritant al die debielen die maar steeds die top rated teams pakken, kan me niet voorstellen dat dat voldoening geeft.
Verwijderd
Ja dat vind ik dus ook maar ik kom ze alleen maar tegen haha hoe kan dat, waar kun je trouwens zien waar iemand vandaan komt? Anders even een gemeenschap aanmaken ofzo, af en toe 2tegen2 maar in ieder geval ook eens met andere teams dan El Clásicoratsja schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:08:
[...]
Nee, moeten ze echt iets aan doen, het was gewoon turbo voetbal, die gozer kon niet eens winnen met zijn Barcelona tegen mijn CSKA Moskou
Vreselijk irritant al die debielen die maar steeds die top rated teams pakken, kan me niet voorstellen dat dat voldoening geeft.
Hoe kan ik mijn 2e/3e/4e-opstelling volledig zelf aanpassen?
Dus bijv. default speelt Inter een 4-4-2.
Ik zet dan als 2e opstelling een 4-3-3
Maar deze wil ik dan weer aanpassen door bijv. de twee buitenspelers veel meer naar het centrum wil verplaatsen: hoe doe ik dit laatste?
In PES 3 t/m PES2011 snapte ik dit wel altijd, maar blijkbaar ben ik een beetje simpel geworden sinds de vorige editie
Misschien dat ze bang zijn te verliezen ???Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:17:
[...]
Ja dat vind ik dus ook maar ik kom ze alleen maar tegen haha hoe kan dat, waar kun je trouwens zien waar iemand vandaan komt? Anders even een gemeenschap aanmaken ofzo, af en toe 2tegen2 maar in ieder geval ook eens met andere teams dan El Clásico
Gemeenschap is wel een goed idee, kan je inderdaad volgens mij ook de snelheid instellen (hoop ik).
4 tegen 4 lijkt me ook wel wat
ik dacht buh buh, daar ga ik... maar nee hoor lekker op de counter 1-3 gewonnen!! Met me poepteam!!
Verder kan ik nog wel verklappen dat die ogumjimi ofzo.. van belgische league, ook echt een topper bij mij is hoor! Had eerst Altidore, maar dat is eigenlijk maar een pannenkoek!!
Verwijderd
4 tegen 4 is zeker lachen, maar het nadeel is vaak dat er eentje bij zit die alleen maar alleen gaat. Met 2-2 ook maar gelukkig minder. Dan is de pass geven nog leuker dan scoren. Ieder geval, ik ben er vanavond weer want ik ben nu helaas aan 't werk.ratsja schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:34:
[...]
Misschien dat ze bang zijn te verliezen ???
Gemeenschap is wel een goed idee, kan je inderdaad volgens mij ook de snelheid instellen (hoop ik).
4 tegen 4 lijkt me ook wel wat
Verwijderd
Hoe doe je dat importen dan uberhaupt, hoe kom je aan die liedjes? Ik kom niet verder dan het menu aanpassen met mp3 tjesStijninho schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:00:
ik heb een vraag over chants dat je importeert in het spel. Als ik deze beluister op mijn ps3 (in het hoofdmenu) dan is dat echt luid maar als ik ze instel voor mijn ploeg dan hoor ik echt bijna dat liedje niet. iemand een idee hoe dit komt en wat kan je eraan doen ?
Je kopieert de liedjes van een usb stick op de PS3. En dan ga je naar edit -> ploegen -> dan is het onderste voor de liedjes in te voegen (gebruikersbibliotheek vermoed ik). Zijn dezelfde liedjes als in pes 2011 maar in deze versie hoor je ze bijna niet. SpijtigVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:12:
[...]
Hoe doe je dat importen dan uberhaupt, hoe kom je aan die liedjes? Ik kom niet verder dan het menu aanpassen met mp3 tjes
Verwijderd
Ok dank je wel, maar hoe kom je aan die songs dan? Zijn dat andere dan de standaard? Haal je die van internet ergens vandaan ofzo? Ja ik ben een beetje een leek met patches en dit soort dingen, vandaar.Stijninho schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:20:
[...]
Je kopieert de liedjes van een usb stick op de PS3. En dan ga je naar edit -> ploegen -> dan is het onderste voor de liedjes in te voegen (gebruikersbibliotheek vermoed ik). Zijn dezelfde liedjes als in pes 2011 maar in deze versie hoor je ze bijna niet. Spijtig
of je maakt zelf liedjes door voorbeeld op youtube filmkes zoeken waar supporters zingen en dan knip je daar bepaalde stukken uit met vb cool edit pro.
Blijft jammer dat de uk bles 1406 heeft
PSN: Mondaatje
Verwijderd
Dus kan dit niet voor de Nederlandse versie?Monda schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:46:
Iemand deze OF al geprobeerd? http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=5311
Dat is precies de reden dat ik de mijne in Engeland heb besteld (Amazon.co.uk).Monda schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:46:
Iemand deze OF al geprobeerd? http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=5311
Hij is gisteren verstuurd en ligt ws maandag op de deurmat.
Dan kan ik mooi de WENB OF gebruiken.
Er komen vast wel versies voor de BLES versie die in NL verkocht word, maar dat duurt meestal wat langer, en de kwaliteit is ook nog maar afwachten.
PSN ID: robhoeben
Voorgaande edities geen problemen mee gehad! Meestal een paar dagen later en kwaliteit is hetzelfde..robhoeben schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:27:
[...]
Dat is precies de reden dat ik de mijne in Engeland heb besteld (Amazon.co.uk).
Hij is gisteren verstuurd en ligt ws maandag op de deurmat.
Dan kan ik mooi de WENB OF gebruiken.
Er komen vast wel versies voor de BLES versie die in NL verkocht word, maar dat duurt meestal wat langer, en de kwaliteit is ook nog maar afwachten.
4 tegen 4 kan toch helemaal niet meer? (bluetooth met max. 8 devices, waarvan de PS3 er een is - dus 7 spelers max.?) Oh, misschien op PC en XBox welVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:40:
[...]
4 tegen 4 is zeker lachen, maar het nadeel is vaak dat er eentje bij zit die alleen maar alleen gaat. Met 2-2 ook maar gelukkig minder. Dan is de pass geven nog leuker dan scoren. Ieder geval, ik ben er vanavond weer want ik ben nu helaas aan 't werk.
Wij spelen iedere zondag minstens 2 tegen 2
Verwijderd
Ik heb een PS3 maar dat kan toch bij gemeenschap? Ieder geval, 2-2 is leuk en dat kan zéker. Alleen nog wat toffe mensen vinden die zin hebben om mee te doen.oisyn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:14:
Xbox ondersteunt maar 4 controllers.
Wat natuurlijk niet meer dan logisch is. Ik heb wel eens (met echt voetbal) 2-0 voorgestaan, om in het laatste kwartier nog twee doelpunten tegen te krijgen doordat we verslapten.Kw4kje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:24:
[...]
Lastig he![]()
In Pes 2012 moet je je concentratie vast houden tot het fluitsignaal.
Ben je mooi twee punten kwijt.
PSN: Sluuz
Online kan het zeker, maar ik reageerde op SendyVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:19:
[...]
Ik heb een PS3 maar dat kan toch bij gemeenschap? Ieder geval, 2-2 is leuk en dat kan zéker. Alleen nog wat toffe mensen vinden die zin hebben om mee te doen
Ah online. Daar kan 't nog. Vroeger op de PS2 hebben we ook weleens 4 tegen 4 gedaan. Twee multitabs, 8 controllers, en gaan!.oisyn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:48:
[...]
Online kan het zeker, maar ik reageerde op Sendy
Gister MLO gedaan tegen iemand die Sanchez en Robben had en alleen maar met hun gingen dribbelen. Helaas wist hij alleen de sprint knop te vinden en was het zo makkelijk te verdedigen met R2+X. Resultaat 0-2 gewonnen! Heerlijk dat je nu zulke spelers kan straffen en dat je skills velen malen belangrijker zijn dan de spelers die je opstelt!!
Verwijderd
Dit heb ik bij de tegenstanders kunnen uitschakelen, maar waar vind je die optie omdat bij je eigen spelers te doen?
Eensch, maar geloof me. Ik zat gister tegen een idioot met robben, ribery, Ibra, en nog 1 monster voorin. Af en toe ben je kansloos. 4-3 verloren maar hij de hele tijd maar rennen met robben hahaha, ehet was echt heel sneu ik moest er gewoon om lachen! Hij had 1 goede aanval. Voor de rest alleen maar Robbery laten rennen en de hele tijd steekpasjes, hoh zo irritant. 098% kwam niet aan. En irritant ja want na na de 85ste kutpass van robben of ribery wordt ik als voetbal liefhebber gewoon geirriteerdKraziey schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:57:
Ow ow wat heerlijk is PES dit jaar.
Gister MLO gedaan tegen iemand die Sanchez en Robben had en alleen maar met hun gingen dribbelen. Helaas wist hij alleen de sprint knop te vinden en was het zo makkelijk te verdedigen met R2+X. Resultaat 0-2 gewonnen! Heerlijk dat je nu zulke spelers kan straffen en dat je skills velen malen belangrijker zijn dan de spelers die je opstelt!!
Overigens ben ik lekker met pass-assistent gaan spelen online. VOlle bak,jaja lekker mietig! Maar ik kwam tot de conclusie dat ik speel om te winnen, want winnen is leuk. Meer winnen is leuker. En met pass assist wordt het spel letterlijk 10x zo makkelijk. Tik ze nu helemaal weg op het middenveld.
Ovewrigens 2 nieuwe spitsen gehaald allebei van 7 miljoen voor MLO> Zat eerst aan carew te denken heb nu gewoon 2 monsters voorin lopen van 190cm+ ghehehe. De snelheid op mijn flank de kracht in het midden. Je hebt geen absolute toppers nodig als je het goed verdeeld.
En beerens met zijn rode pijltje blijft hilarisch.(al verliesik ook vaak de bal met em omdat ie niet kan passen, al zijn voorzetten zijn gevaarlijk).
Ik denk dat 80% van al mijn goals wordt opgezet over de flank(over het algemeen rechts eigelijk altijd) en vervolgens een voorzet. Het werkt echt brilliant en ik blijf die kopballen gewoon wel lekker vinden. Maar beerens draait die voorzet zo heerlijk langs de verdidgers(voorzetten was iets makkelijker zonder pass assist maar ik denk dat ik nog even moet wennen).
Maar het is wel sneu. Pass assist lvl 5 speelt bijna iedereen mee online en je moet eigelijk wel. Anders speel je teveel tegen jezelf. Maar met de pass assist is het echt nog maar op een knopje drukken. Achja goed combineren is nog zo makkelijk niet.
Over mensen die online te snel vinden, dan ben je zelf te langzaam.
Bij instellen van cursor eigenschappen meestal. Kan je selecteren dat het een 1tje of 2tje wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:00:
Tijdens een wedstrijd heb je namen van spelers 'boven hun hoofd'.
Dit heb ik bij de tegenstanders kunnen uitschakelen, maar waar vind je die optie omdat bij je eigen spelers te doen?
Maar waarom zou je de naam weghalen? Voor mij is het behoorlijk belangerijk om te weten wie er aan de bal is. Tenzij je alleenmaar chelsea,barca,real speelt idd dan boeit het niks
[ Voor 34% gewijzigd door Postius op 14-10-2011 14:08 ]
Wat ik wel jammer vind is dat de gemiddelde rating van een speler ook met 2-3 punten omlaag gaat, naarmate hij een blauw of paars pijltje heeft. Mijn LB-er van 70, zit nu continu op 66 omdat hij een paars pijltje heeft
Ligt niet alleen aan het pijltje (volgens mij helemaal niet) maar aan de mode waarin je team speelt, bijvoorbeeld bij balanced spelen ze met hun eigen stats, bij de overige speelstijlen (speed/physical etc) worden de statistieken van elke speler een beetje aangepast waardoor een average rating lager of hoger kan uitvallen.Kraziey schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:12:
Ah, pass assist. Speel nu op assist niveau 2, niveau 1 ging te dramatisch. En beerens op rood is idd een lachtertje. Ben elke keer aan het kijken waar hij die straalmotor verbergt..
Wat ik wel jammer vind is dat de gemiddelde rating van een speler ook met 2-3 punten omlaag gaat, naarmate hij een blauw of paars pijltje heeft. Mijn LB-er van 70, zit nu continu op 66 omdat hij een paars pijltje heeft.
Over dat pass-assist en niet lekker werken met combineren, dat ligt eigenlijk meer aan de tegenstander. Ik heb tegenstanders gehad waar ik gewoon lekker kon rondtikken maar ik heb ook tegenstanders gehad die de druk zo onmenselijk hoog zetten dat je wel met pass assist moet spelen om nog enigzins de bal te kunnen behouden.
Ik heb in ieder geval al 2 minpunten van de huidige pes waar ik me nu al verschrikkelijk aan erger, en dat is de overpowered en overused speedmerchant kaart. Vorige editie was hij niet zoveel aanwezig, nu kun je zowat je hele team opstellen uit speedmerchants en gewoon recht op het doel afrennen. Ergernis nummer 2 is dat zodra je tegenstander in de 16 is, hij eigenlijk al een doelpunt heeft gescoord. Het is gewoon een kwestie van een beetje om de keeper heen dribbelen en hij zit er 99% zeker in.
Verwijderd
Dat pass assistend dat laat ik altijd staan daar kom ik niet eens aan. Dan zal die wel op gemiddeld staan? Wat is dat voor kaart waar jijhet over hebt, moet je die apart activeren?mattttt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:35:
[...]
Ligt niet alleen aan het pijltje (volgens mij helemaal niet) maar aan de mode waarin je team speelt, bijvoorbeeld bij balanced spelen ze met hun eigen stats, bij de overige speelstijlen (speed/physical etc) worden de statistieken van elke speler een beetje aangepast waardoor een average rating lager of hoger kan uitvallen.
Over dat pass-assist en niet lekker werken met combineren, dat ligt eigenlijk meer aan de tegenstander. Ik heb tegenstanders gehad waar ik gewoon lekker kon rondtikken maar ik heb ook tegenstanders gehad die de druk zo onmenselijk hoog zetten dat je wel met pass assist moet spelen om nog enigzins de bal te kunnen behouden.
Ik heb in ieder geval al 2 minpunten van de huidige pes waar ik me nu al verschrikkelijk aan erger, en dat is de overpowered en overused speedmerchant kaart. Vorige editie was hij niet zoveel aanwezig, nu kun je zowat je hele team opstellen uit speedmerchants en gewoon recht op het doel afrennen. Ergernis nummer 2 is dat zodra je tegenstander in de 16 is, hij eigenlijk al een doelpunt heeft gescoord. Het is gewoon een kwestie van een beetje om de keeper heen dribbelen en hij zit er 99% zeker in.
Ach zo. Dat kan ik inderdaad wel hebben aangepast, ga daar vanavond eens naar kijken.Ligt niet alleen aan het pijltje (volgens mij helemaal niet) maar aan de mode waarin je team speelt, bijvoorbeeld bij balanced spelen ze met hun eigen stats, bij de overige speelstijlen (speed/physical etc) worden de statistieken van elke speler een beetje aangepast waardoor een average rating lager of hoger kan uitvallen.
Ben het met je eens dat het tegen 2, maximaal 3 speeders het nog wel te doen is. Maar als er 11 Ferrari's op het veld staat, je het gewoon niet meer bij kan benen.
Nee, het is iets waar spelers over beschikken.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:37:
Dan zal die wel op gemiddeld staan? Wat is dat voor kaart waar jijhet over hebt, moet je die apart activeren?
Je kan het nu niet meer expliciet trainen, toch? Voorheen kon dat nog wel. Ik vind de trainingsopties in 2012 erg slecht uitgewerkt. Of zeg maar eigenlijk helemaal niet uitgewerkt, je hebt 5 disciplines en daar moet je gewoon de hele tijd tussen switchen en that's it. Erg irritant

Nee, ik vind ML in 2012 er niet echt bepaald op vooruit gegaan
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2011 14:54 ]
Verwijderd
Dat laatste snap je hopelijk wel dat dat nie echt snugger is he.oisyn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:48:
[...]
Nee, het is iets waar spelers over beschikken.
Je kan het nu niet meer expliciet trainen, toch? Voorheen kon dat nog wel. Ik vind de trainingsopties in 2012 erg slecht uitgewerkt. Of zeg maar eigenlijk helemaal niet uitgewerkt, je hebt 5 disciplines en daar moet je gewoon de hele tijd tussen switchen en that's it. Erg irritant. Als je een speler op een andere positie wil hebben dan moet je 'm gewoon daar veel opstellen. Ja, lekker kut, staat een speler wedstrijden te spelen op een plek waar hij nog helemaal niet goed in is
Anyway ik speel online met pass assist 5! Ja lekker hatelijk en het boeit me niks hahaha. Wint nog makkelijker. En het speel veld is gelijk.l De moeilijkheid komt niet van het passen af maar de goede combinaties zoeken en op tijd passen. Ik speel in ieder geval een stuk minder tegen mezelf nu.
Jij hebt voorgaande delen niet gespeeld geloof ik, afgaande op deze tekst. In voorgaande delen had je bij de offline master league de optie om spelers individuele trainingregimes te geven. Zo had je per coach die je aanstelde een aantal punten te spenderen in onderdelen die je wilde trainen, je kon zo bijvoorbeeld 6 punten in een andere positie zetten zodat deze speler na een paar weken training ook op die positie uit de voeten kan (al dan niet met een lagere rating die in de loop der tijd groeide).Postius schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:56:
[...]
Dat laatste snap je hopelijk wel dat dat nie echt snugger is he. Messi werd ook niet geboren en was toen al meteen even goed als nu. Ik snap wat je bedoeld hoor. Ik gebruik spelers ook niet op hun verkeerde plek en training is idd echt heel gaar. Maar het zo ook nogal gek zijn als ze er na 1 potje masterlijk goed in zouden zijn niet?
Ik trainde mijn hele voorhoede altijd voor CF, SS, LWF en RWF, zodat ik ze altijd makkelijk kon wisselen. Maar als de training nog niet compleet was kon je ze gewoon opstellen op de plek waar ze al wél in goed zijn. Dat kan nu dus niet, je moet ze verplicht opstellen op een verkeerde plek, want anders kun je ze niet trainen voor die plek. Met als resultaat dat je een veel slechtere opstelling hebt in de wedstrijden.
't Is gewoon dikke kut met peren zo
[ Voor 141% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2011 15:28 ]
Zou wel heel jammer zijn als ze dat er uit hebben gehaald dit jaar. Alhoewel het vorig jaar ook niet heel erg goed werkte met het aanleren van een nieuwe positie. Als ik een SMF had die ik ook de AMF positie wilde leren, werd hij niet beter op die positie qua rating. Het enige was volgensmij dat hij die positie in z'n "lijstje" kreeg, en dus niet ging klagen als je 'm daar opstelde.mattttt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:16:
[...]
Jij hebt voorgaande delen niet gespeeld geloof ik, afgaande op deze tekst. In voorgaande delen had je bij de offline master league de optie om spelers individuele trainingregimes te geven. Zo had je per coach die je aanstelde een aantal punten te spenderen in onderdelen die je wilde trainen, je kon zo bijvoorbeeld 6 punten in een andere positie zetten zodat deze speler na een paar weken training ook op die positie uit de voeten kan (al dan niet met een lagere rating die in de loop der tijd groeide).
Wel jammer dat je spelers niet meer individueel kan trainen op de punten die jij belangrijk vind.
Volgens mij is dit niet waar. Ik heb in totaal echt heel veel extra posities aangeleerd in het afgelopen jaar dat ik 2011 speelde, en ze werden echt wel beter in die plek. Sterker nog, als ik een speler als Pato, die bij mij 105 was uiteindelijk en van origine geloof ik een SS is, als CF opstelde, dan werd ie ineens 107. Dus een hogere rating dan z'n algemene rating zoals ie in de stats staatrobhoeben schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:30:
Als ik een SMF had die ik ook de AMF positie wilde leren, werd hij niet beter op die positie qua rating.

Spendeerde je je punten verder ook wel op andere trainingsdingen?
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2011 15:41 ]
Dat is niet zo.oisyn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:40:
[...]Sterker nog, als ik een speler als Pato, die bij mij 105 was uiteindelijk en van origine geloof ik een SS is, als CF opstelde, dan werd ie ineens 107. Dus een hogere rating dan z'n algemene rating zoals ie in de stats staat

Stel je hebt 2 CF's met een rating van 80, speler a heeft een rating van 70 met short pass accuracy en speler b heeft een rating van 75 met short pass accuracy, en je trained ze beiden voor de AMF positie, zal zal speler B een hogere rating krijgen op die plek dan speler a, dan zou het inderdaad zomaar kunnen dat speler B ineens een rating heeft van 81 op de AMF plek.
Misschien heb je gelijk hoor, alleen heb ik dat bij mij nooit gemerkt. Waarschijnlijk had die speler dan niet de juiste stats om op die positie een hoge rating te krijgen. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zovaak gedaan, om de reden dat ik dacht dat het niet goed werkte..oisyn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:40:
[...]
Volgens mij is dit niet waar. Ik heb in totaal echt heel veel extra posities aangeleerd in het afgelopen jaar dat ik 2011 speelde, en ze werden echt wel beter in die plek. Sterker nog, als ik een speler als Pato, die bij mij 105 was uiteindelijk en van origine geloof ik een SS is, als CF opstelde, dan werd ie ineens 107. Dus een hogere rating dan z'n algemene rating zoals ie in de stats staat
Hmm, makes sense idd

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2011 16:29 ]
Er zijn ook spelers die standaard al een hogere rating hebben op de plek die het spel ze niet geeft. Soms kwam ik er na een half seizoen achter dat iemand eigenlijk een veel betere WF was dan een CF, terwijl als hij niet in het veld stond als CF werd benoemd..oisyn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:40:
[...]
Volgens mij is dit niet waar. Ik heb in totaal echt heel veel extra posities aangeleerd in het afgelopen jaar dat ik 2011 speelde, en ze werden echt wel beter in die plek. Sterker nog, als ik een speler als Pato, die bij mij 105 was uiteindelijk en van origine geloof ik een SS is, als CF opstelde, dan werd ie ineens 107. Dus een hogere rating dan z'n algemene rating zoals ie in de stats staat
Ook nu weer (in de demo), Defoe is een CF (69), maar als je hem als SS opstelt is hij beter (74).
Spelers krijgen de positie toebedeeld die ze ook IRL spelen. Het kan echter zijn (zoals ik al eerder aangaf) dat al met al hun statistieken er voor zorgen dat ze op een andere plek beter uit de verf komen. IRL gaat dat niet altijd op omdat ze gewend zijn om op een bepaalde positie te spelen en/of voorkeur hebben. Het gaat IRL ook om inzicht en ervaring op de plek waar ze worden geplaatst. Een spits kan wel zo'n zuivere passing hebben, maar als hij niet weet waar en wanneer hij hem moet passen, is hij een waardeloze middenvelder. In PES maakt dat wat minder uit uiteindelijk.Framoes schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:30:
[...]
Er zijn ook spelers die standaard al een hogere rating hebben op de plek die het spel ze niet geeft. Soms kwam ik er na een half seizoen achter dat iemand eigenlijk een veel betere WF was dan een CF, terwijl als hij niet in het veld stond als CF werd benoemd.
Ook nu weer (in de demo), Defoe is een CF (69), maar als je hem als SS opstelt is hij beter (74).
Ik doelde er meer op dat Pato volgens mij sowieso al een hogere score op CF dan SS had, dus dat dat niet per se door training zo is geworden.mattttt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:48:
[...]
Spelers krijgen de positie toebedeeld die ze ook IRL spelen. Het kan echter zijn (zoals ik al eerder aangaf) dat al met al hun statistieken er voor zorgen dat ze op een andere plek beter uit de verf komen. IRL gaat dat niet altijd op omdat ze gewend zijn om op een bepaalde positie te spelen en/of voorkeur hebben. Het gaat IRL ook om inzicht en ervaring op de plek waar ze worden geplaatst. Een spits kan wel zo'n zuivere passing hebben, maar als hij niet weet waar en wanneer hij hem moet passen, is hij een waardeloze middenvelder. In PES maakt dat wat minder uit uiteindelijk.
1 potje gewonnen, 1 potje verloren tegen D1-er...
Het liep beide keren soepel, ben echt heel enthiousiast (en zo vaak ben ik dat niet
Het zijn slechts 2 potjes maar ok..
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 14-10-2011 19:46 ]
Heb ik ook hoor, nu +/- 12 potjes gespeeld, maar heb tot nu toe weinig gekut met lag, en sportiviteit is gewoon een stuk beter. Enige waar ik van baal is dat veel teams al supergoeie spelers hebben, maar dat doet niks af van het spel zelf. Het is gewoon een stuk beter dan PES 2011!Harribo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:45:
Heb nu MLO op de PC 2 potjes gespeeld. En...wat een verademing!
1 potje gewonnen, 1 potje verloren tegen D1-er...
Het liep beide keren soepel, ben echt heel enthiousiast (en zo vaak ben ik dat niet)
Het zijn slechts 2 potjes maar ok..
Hebben mensen dat MyPES al geprobeerd? Hoe werkt dat verder? Wil er graag even in rondneuzen maar Facebook is geblokkeerd hier op het werk.
Ik hoop wel dat ze dat erg snel oplossen
Jawel maar ik heb nooit de moeite genomen spelers om te scholen naar een andere positie lol, dus geen idee hoe lang het duurde. Ik houdt ook niet van multi-inzetbare spelers. Die zijn namelijk slecht in alles goed in niks, ik hanteer meer het specialisten werk. Training is offline erg rot idd, maarja ik zie nie meer echt het nut van offline ML spelen als het online lagvrij is. maar er zullen vast een legio goede redenen voor zijn. Maar dat wisselen wordt je vrij gek van.mattttt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:16:
[...]
Jij hebt voorgaande delen niet gespeeld geloof ik, afgaande op deze tekst. In voorgaande delen had je bij de offline master league de optie om spelers individuele trainingregimes te geven. Zo had je per coach die je aanstelde een aantal punten te spenderen in onderdelen die je wilde trainen, je kon zo bijvoorbeeld 6 punten in een andere positie zetten zodat deze speler na een paar weken training ook op die positie uit de voeten kan (al dan niet met een lagere rating die in de loop der tijd groeide).
@hierboven: Hahahahahahaha zo heb ik vaak gescoord. Ach ik moet zeggen ik heb een keeper van 75 en die maakt toch niet meer echt flaters. Het zijn echt de slechtste keepers die die enorme blunders hebben. Opzich wel hilarisch, ik kon er toen ik lothar nog had wel omlachen omdat iedereen met zo'n rukke keeper begint.
Ik kan me voorstellen dat als je net verliest doordat het licht bij de keeper uit is irritant is maar ach, Henk Timmer was zijn laatste 3 jaar ongeveer ook dat niveau en die heeft nog 3 jaar volgehouden in de ere-divisie!
De enige reden dat ik destijds de samenvattingen van heerenenveen/feyenoord en als laatst willem 2 dacht ik. Keek was vanwege Henk Timmer, hij was al jaren gestopt met keepen maar nog niet met in de goal staan hahaha.
[ Voor 31% gewijzigd door Postius op 14-10-2011 20:48 ]
Heb nu Jason Roberts als CA en Beerens als RH/RVA en Alex Texeira als AM. De 1e 3 belangrijke posities naar mijn mening.
[ Voor 33% gewijzigd door Harribo op 14-10-2011 21:10 ]
Duplan speelt trouwens niet lekker, geen goeie keuze.
Oh speel altijd cups. Als je de knockout ronde haalt dan kosten alle wedstrijden die je speelt in de KO ronde niet mee voor de contract duur. Zwaar relaxt dus. Al zijn het maar maximaal 4 wedstrijden, het scheelt wel.
Heb zojuist mijn keeper(zijn conditie gaat dalen dus snel verkopen) ingeruild en ik heb van Fessem gekocht! Haha die ouwe rukker. Als die een blunder maakt dan kom ik echt niet meer bij van het lachen, kan ik lekker schelden op die van Fessem. God wat een waardeloze keeper was dat haha.
[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 14-10-2011 22:32 ]
Moet ik dat straks ook om de haverklap voor de anderen gaan betalen?
Dat kost belachelijk veel geld dan: 16 spelers á 10 wedstrijden á +- 1 miljoen = 160 miljoen????
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik zie zeker iets over het hoofd?
Zit nu dit te lezen https://forums.pesfan.com...78-Briefly-about-MLO-2012
Vrees dat het dus waar is van die 160 miljoen?
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 15-10-2011 00:07 ]
Yup je moet contracten kopen, maar je gebruikt een stuk minder dan 160 miljoen over zoveel wedstrijden natuurlijk. Daarnaast krijg je gemiddeld ruim 1miljoen+ aan inkomsten. Die ml poeperts moet je uitspelen tot hun contract afgelopen is en dan verkopen en andere spelers voor terug kopen. Ik heb in ieder geval geen probleem om winst te draaien atm. Heel mijn team is nu 70+, de minste is 72 de beste 78. En bakkal even gehaald, die gaat in vorm komen en is 77. Dus snel kopen voordat de massa het doet en dan weer lekker verkopenHarribo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:02:
Uh...ik kom er ook achter dat je geld moet betalen om spelers een x aantal wedstrijden onder contract te houden? Zo kost Burnet voor een 10 wedstrijden al 800.000 ?
Moet ik dat straks ook om de haverklap voor de anderen gaan betalen?
Dat kost belachelijk veel geld dan: 16 spelers á 10 wedstrijden á +- 1 miljoen = 160 miljoen????
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik zie zeker iets over het hoofd?
Zit nu dit te lezen https://forums.pesfan.com...78-Briefly-about-MLO-2012
Vrees dat het dus waar is van die 160 miljoen?
Gespeelde wedstrijden gaat op basis van gekregen speeltijd.
Het zal dus 11x per wedstrijd zijn.
Verder gemiddeld 1mil per 10wedstrijden per speler.
Kom ik uit op 11mil per 10 wedstrijden en 1.1mil per wedstrijd.
Probleem is alleen dat ik bij verlies 660k krijg, bij gelijk spel 850k en winst 1.1mil.
De andere teams zijn veel beter dus meestal win ik niet....
Op deze manier ga ik snel falliet.
Sterker zelfs als je alles wint kan je zo goed als geen nieuwe spelers kopen, ik zie wellicht iets ovet het hoofd....
[ Voor 11% gewijzigd door Sinned123 op 15-10-2011 08:46 ]
Verwijderd
Heb trouwens ook MyPes toegevoegd, zei iemand niet dat je daar geld voor kreeg elke wedstrijd?
Mmm dat is wel iets om naar te kijken...ik krijg meer en ben nog maar een paar potjes heen.Sinned123 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:45:
Probleem is alleen dat ik bij verlies 660k krijg, bij gelijk spel 850k en winst 1.1mil.
1.5 miljoen bij winst over het algemeen. Heb je wel betere spelers al gehaald? Met MLO altijd eerst een paar verkopen en dan nieuwe halen. Maar verkoop niet alles, want je kan ze nodig hebben als je geen geld hebt om het contract van een basisspeler te betalen of als ze té moe zijn.
Heb er een stuk of 5 verkocht geloof ik.
ps. sorry mod , vergat de edit knop
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 15-10-2011 10:25 ]
Naar My Team (oid) > Squad List > Speler > Release Player (tweede optie iig)Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:31:
hoe verkoop je spelers??
@harpoen: Ik heb het idee dat dat systeem nog niet echt lekker werkt, met het niet uitspelen van je wedstrijden. Het is wel een verbetering ten opzichte van vorig jaar (die disconnect cheaters), maar werkt nog niet feilloos. Echt vreemd dat jij die melding kreeg terwijl je (wat ik kan opmaken uit je verhaal) wel gewoon de match uit hebt gespeeld!
[edit]
Ik lees net ergens dat je dus ook een groep kunt maken met MyPES. Zullen we een Tweakers groep maken? Even kijken of dat nog verschilt per systeem dus dat PC en PS3 een andere groep moeten hebben. Zou jammer zijn.
Wat ik me ook nog afvroeg, is of het verstandig is om passing assistance lager te zetten terwijl je met de D-pad speelt? Want ik heb vaak dat ik niet naar het juiste poppetje pass, alleen met de D-pad ben ik wel beperkt in pass-richtingen.
[ Voor 29% gewijzigd door Booth op 15-10-2011 12:34 ]
Verwijderd
Ja bizar he?! Ik heb em niet uitgespeeld omdat hij dus 3x in eigen goal schoot. Zat klaar voor de verlenging. Maar goed ik heb de optie gevonden, thanks. Mn keeper maakt teveel blunders, blijkt ie Lothar te heten, tsja..Booth schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:20:
[...]
Naar My Team (oid) > Squad List > Speler > Release Player (tweede optie iig)
@harpoen: Ik heb het idee dat dat systeem nog niet echt lekker werkt, met het niet uitspelen van je wedstrijden. Het is wel een verbetering ten opzichte van vorig jaar (die disconnect cheaters), maar werkt nog niet feilloos. Echt vreemd dat jij die melding kreeg terwijl je (wat ik kan opmaken uit je verhaal) wel gewoon de match uit hebt gespeeld!
Verwijderd
Er vielen mij gelijk een aantal dingen op. Zo verloor ik heel irritant mijn eerste wedstrijd met 1-0, mijn tweede met iets van 3-2 en mijn laatste met 5-0.(Ik had al zoveel uren verloren aan onzin zoals de avatar, dat game uren er zelf niet meer in zaten). Als dit blijft oplopen verlies ik de volgende wedstrijd 7-4
Ik vind het er allemaal erg gelikt uit zien. Ik lijk ook genoeg op de avatar, dat het net is of ik mezelf op mijn werk achter mijn bureau zie zitten. Moet daar ook overhemd met stropdas aan. Wel vind ik de logo's in het startmenu erg groot.
De muziek, daar zitten wel een paar hele aardige nummers tussen. De opmerkingen van de assistent trainer zijn geavanceerd en zeker nuttig.
Ook vroeg Shimizu gelijk om shirt nummer tien. Gek genoeg kreeg ik niet de indruk dat het positief effect had, toen ik hem zei dat hij dat inderdaad kreeg.
Ik moest eerst ook weer een grondige analyse van het team maken, omdat er allemaal nieuwe verzonnen spelers in zitten. Waar zijn Ximelez, Espimas, Castolo e.d? Het is wel origineel overigens want nu kan niemand gelijk het beste elftal neerzetten. Iedereen moet zich weer in die nieuwelingen verdiepen.
Het trainingssysteem vind ik nog niet echt denderd met die algemene trainingen voor iedereen. Heeft iemand al zijn assistent naar niveau 2 geupgrade in het eerste seizoen?
Ik ga er vanuit dat op den duur de afname van skills steeds kleiner wordt en de toename van andere skills dus meer effect heeft. Zonder upgrade van je trainers blijven je spelers stil staan in hun groei denk ik.
Ik twijfel of ik opnieuw zal beginnen om deze reden. Ik denk dat het wel relevant is dat je direct geld steekt in je training en dat automatisch passen vind ik al helemaal ruk.
Ik vind het leuk als de computer meedenkt, maar ik bestuur toch echt liever zelf degene in balbezit. Ik weet me totaal geen raad met de situatie dat ik niet weet waar de computer de bal heen gaat spelen. Als ik een bal speel dan moet de cursor wat mij betreft gewoon automatisch mee en dan moet iedereen zonder cursor slim vrij lopen. Dat ze ook maar op eigen initiatief lange ballen naar voren gaan spelen, daar zit ik niet echt op te wachten want dat doe ik nooit. Vandaar dat ik misschien ook zo weinig win.
Dan denk je, nou ik speel 4-4-2 en dus zal ik wel veel gelijkspelen althans niet verliezen. Nee word je 5-0 afgedroogd. Waarom zijn die verzonnen teams zo goed? Ze moeten toch of net zo slecht zijn of minder? Ik kan me niet voorstellen dat er onder jullie ook maar 1 iemand is die in het eerste seizoen als nr. 1 naar league 1 promoveert.
Als ik me te veel erger dan ga ik lekker af en toe een potje 2011 tussendoor doen. Dan heb ik tenminste Totti en Pirlo op het middenveld
Wat ik wel goed vond is dat mijn vers gewisselde aanvaller een verdediger van de tegenpartij eruit rende en daardoor scoorde. Wat was dat een bevrijding zeg. Ik dacht, heh eindelijk realisme.
Döppelpøst
[ Voor 127% gewijzigd door Booth op 15-10-2011 12:49 ]
Dna doe je echt iets verkeerd. Als ik win krijg ik 1,8 miljoen. Tot 2. Als ik verlies 9ton. Dus dat verschilt lijkt me te groot. Ik krijg echt gemiddeld ergens tussen de 1,3 en 1,5 milj inkomsten per wedstrijd (ik win de helft. speel 1/de gelijk verlies de rest). En als ik ook naar mijn clubwaarde kijk bij MLO dan wordt het ook meer. Je moet gewoon verstandig inkopen maar failliet gaan gebeurd je niet in de MLO, of je hebt een paar stomme fouten gemaakt, dat kan altijd is gebeuren. Dus of jij hebt je cijfers verkeerd gepost of er is iets anders. Maar het is te weinig.Sinned123 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:45:
Jullie zien een aantal dingen over het hoofd.
Gespeelde wedstrijden gaat op basis van gekregen speeltijd.
Het zal dus 11x per wedstrijd zijn.
Verder gemiddeld 1mil per 10wedstrijden per speler.
Kom ik uit op 11mil per 10 wedstrijden en 1.1mil per wedstrijd.
Op deze manier ga ik snel falliet.
Sterker zelfs als je alles wint kan je zo goed als geen nieuwe spelers kopen, ik zie wellicht iets ovet het hoofd....
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 15-10-2011 12:45 ]
Pass assist is niet dat de computer voor je speelt, hij helpt je met pass richting en snelheid. En ik speel op niveau 5 ik moet zeggen als je er een beetje aan went dan is 4/5 voor online het beste te doen. Offline gewoon uit!Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:11:
Ik wilde deze keer de discussies niet vanaf het begin missen. Ik speel uiteraard weer offline.
Er vielen mij gelijk een aantal dingen op. Zo verloor ik heel irritant mijn eerste wedstrijd met 1-0, mijn tweede met iets van 3-2 en mijn laatste met 5-0.(Ik had al zoveel uren verloren aan onzin zoals de avatar, dat game uren er zelf niet meer in zaten). Als dit blijft oplopen verlies ik de volgende wedstrijd 7-4
Ik vind het er allemaal erg gelikt uit zien. Ik lijk ook genoeg op de avatar, dat het net is of ik mezelf op mijn werk achter mijn bureau zie zitten. Moet daar ook overhemd met stropdas aan. Wel vind ik de logo's in het startmenu erg groot.
De muziek, daar zitten wel een paar hele aardige nummers tussen. De opmerkingen van de assistent trainer zijn geavanceerd en zeker nuttig.
Ook vroeg Shimizu gelijk om shirt nummer tien. Gek genoeg kreeg ik niet de indruk dat het positief effect had, toen ik hem zei dat hij dat inderdaad kreeg.
Ik moest eerst ook weer een grondige analyse van het team maken, omdat er allemaal nieuwe verzonnen spelers in zitten. Waar zijn Ximelez, Espimas, Castolo e.d? Het is wel origineel overigens want nu kan niemand gelijk het beste elftal neerzetten. Iedereen moet zich weer in die nieuwelingen verdiepen.
Het trainingssysteem vind ik nog niet echt denderd met die algemene trainingen voor iedereen. Heeft iemand al zijn assistent naar niveau 2 geupgrade in het eerste seizoen?
Ik ga er vanuit dat op den duur de afname van skills steeds kleiner wordt en de toename van andere skills dus meer effect heeft. Zonder upgrade van je trainers blijven je spelers stil staan in hun groei denk ik.
Ik twijfel of ik opnieuw zal beginnen om deze reden. Ik denk dat het wel relevant is dat je direct geld steekt in je training en dat automatisch passen vind ik al helemaal ruk.
Ik vind het leuk als de computer meedenkt, maar ik bestuur toch echt liever zelf degene in balbezit. Ik weet me totaal geen raad met de situatie dat ik niet weet waar de computer de bal heen gaat spelen. Als ik een bal speel dan moet de cursor wat mij betreft gewoon automatisch mee en dan moet iedereen zonder cursor slim vrij lopen. Dat ze ook maar op eigen initiatief lange ballen naar voren gaan spelen, daar zit ik niet echt op te wachten want dat doe ik nooit. Vandaar dat ik misschien ook zo weinig win.
Dan denk je, nou ik speel 4-4-2 en dus zal ik wel veel gelijkspelen althans niet verliezen. Nee word je 5-0 afgedroogd. Waarom zijn die verzonnen teams zo goed? Ze moeten toch of net zo slecht zijn of minder? Ik kan me niet voorstellen dat er onder jullie ook maar 1 iemand is die in het eerste seizoen als nr. 1 naar league 1 promoveert.
Als ik me te veel erger dan ga ik lekker af en toe een potje 2011 tussendoor doen. Dan heb ik tenminste Totti en Pirlo op het middenveld.
Wat ik wel goed vond is dat mijn vers gewisselde aanvaller een verdediger van de tegenpartij eruit rende en daardoor scoorde. Wat was dat een bevrijding zeg. Ik dacht, heh eindelijk realisme.
Geef 2012 een kans het spel is veel beter dan 2011 echt veel beter. Het is moeilijker, DE ai is beter ook van je medespelers. Anders ga MLO doen! Das toch leuker.
Overigens is het op regular te makkelijk en op prof is het echt inkomen. Veel moeilijker. Maar zoals gezegd ik denk niet dat ik deze editie pes nog 1 wedstrijd offline speel. Mensen zijn zo veel leuker dan de AI.
Edit: Sorry voor double post my bad.
Wat is dan trouwens die keuze die je in het begin moest maken, dat de CPU automagisch voor je schiet of passt? Ik moet bekennen dat ik door die keuzes heen ben gevlogen en er niet goed op heb gelet. Maar het wil nu wel eens gebeuren dat een speler van mijn team de bal heeft, die niet is geselecteerd (dus de CPU bestuurt hem) en die passt naar mijn speler die wèl geselecteerd is. Of dat een niet-geselecteerde speler een afvallende bal in één keer op goal schiet.Postius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:43:
[...]
Pass assist is niet dat de computer voor je speelt, hij helpt je met pass richting en snelheid. En ik speel op niveau 5 ik moet zeggen als je er een beetje aan went dan is 4/5 voor online het beste te doen. Offline gewoon uit!.
Geef 2012 een kans het spel is veel beter dan 2011 echt veel beter. Het is moeilijker, DE ai is beter ook van je medespelers. Anders ga MLO doen! Das toch leuker.
Overigens is het op regular te makkelijk en op prof is het echt inkomen. Veel moeilijker. Maar zoals gezegd ik denk niet dat ik deze editie pes nog 1 wedstrijd offline speel. Mensen zijn zo veel leuker dan de AI.
Edit: Sorry voor double post my bad.
Dat is die optie, dat ze sporadisch als jij een speler niet bestuurt alsvast doen. Ik heb de indruk dat het hierbij helpt als je wat drukt. Ik heb dit ook aanstaan. Het komt er inderdaad of neer dat af en toe als er BV een afvallende bal is een speler van jou team automatisch deze al doortikt. Ipv dat jij dat mannetje wordt, net iets te laat bent met passen en de bal weer kwijt bent. Het zijn maar weinig situaties, maar ik heb het gewoon aanstaan. Laatst had de CPU echt een Geniale goal voor me gemaakt. Ik drukte wel op schieten daar niet van. Maar een speler maakte een omhaal tussen 4 verdedigers en echt in een reactietijd van 0,04 seconde. Humanly impossible. Maar wel een goal! Maar het is dus niet dat de CPU voor je speelt maar af en toe zal een speler uit jou team als de tijd erg kort is de bal al automatisch doortikken ipv dat jij het mannetje even wordt.Booth schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:48:
[...]
Wat is dan trouwens die keuze die je in het begin moest maken, dat de CPU automagisch voor je schiet of passt? Ik moet bekennen dat ik door die keuzes heen ben gevlogen en er niet goed op heb gelet. Maar het wil nu wel eens gebeuren dat een speler van mijn team de bal heeft, die niet is geselecteerd (dus de CPU bestuurt hem) en die passt naar mijn speler die wèl geselecteerd is. Of dat een niet-geselecteerde speler een afvallende bal in één keer op goal schiet.
Beter dan dit kan ik het niet uitleggen, anyway het gebeurd alleen bv in kluts situaties of situaties met een extreem korte reactie tijd. Ik ben er vaak wel blij mee en het is niet echt significant. Maar af en toe wel handig.
[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 15-10-2011 12:56 ]
Verwijderd
Edit: Naja! Sta 2-0 achter, disconnect, blijf wel online, krijg ik de winst maar wel weer een melding, lekker kut. Moet je die spelers ook trainen trouwens?Booth schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:20:
[...]
Naar My Team (oid) > Squad List > Speler > Release Player (tweede optie iig)
[edit]
Ik lees net ergens dat je dus ook een groep kunt maken met MyPES. Zullen we een Tweakers groep maken? Even kijken of dat nog verschilt per systeem dus dat PC en PS3 een andere groep moeten hebben. Zou jammer zijn.
Wat ik me ook nog afvroeg, is of het verstandig is om passing assistance lager te zetten terwijl je met de D-pad speelt? Want ik heb vaak dat ik niet naar het juiste poppetje pass, alleen met de D-pad ben ik wel beperkt in pass-richtingen.
Verwijderd
Dat is echt verslavend: veel verschillende speelstijlen kom je tegen. Ik win de laatste tijd weer vaker, maar wordt ook wel eens op mijn plaats gezet.
Weet iemand hoe dat werkt met MyPes op facebook? Want daar sta ik aangemeld, maar mijn wedstrijden worden niet in de statistieken weergegeven. Wel zie ik dat mijn gespeelde wedstrijden + uitslagen vermeld staan bij "wall". Of gelden de statistieken alleen als je speelt tegen andere MyPes members?
Want nu staat er bij mij dat ik nog steeds 0 matches heb gespeeld, terwijl alles wel goed staat ingesteld..
Die situaties heb ik inderdaad gehad, dat van die klutsmomenten zijn. Overgrote deel ben ik daar ook wel dankbaar voor, omdat ze op die manier ook ballen uit je eigen 16 weghalen, of van de lijn wegtrappen. Moet zeggen dat ik dat een beetje voor lief heb genomen, terwijl het toch echt wel veel verliespartijen heeft gescheeld. Maar ik heb het ook wel eens gehad dat een ongeselecteerde speler de bal had, 5 tot 10 meter verder liep en toen pas de bal speelde. Dit zal dan wel incidenteel geweest zijn, is ook niet heel erg zo'n probleem. Maar dan weet ik in ieder geval waar die opties voor waren die je aan het begin in moest vullen.Postius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:54:
[...]
Dat is die optie, dat ze sporadisch als jij een speler niet bestuurt alsvast doen. Ik heb de indruk dat het hierbij helpt als je wat drukt. Ik heb dit ook aanstaan. Het komt er inderdaad of neer dat af en toe als er BV een afvallende bal is een speler van jou team automatisch deze al doortikt. Ipv dat jij dat mannetje wordt, net iets te laat bent met passen en de bal weer kwijt bent. Het zijn maar weinig situaties, maar ik heb het gewoon aanstaan. Laatst had de CPU echt een Geniale goal voor me gemaakt. Ik drukte wel op schieten daar niet van. Maar een speler maakte een omhaal tussen 4 verdedigers en echt in een reactietijd van 0,04 seconde. Humanly impossible. Maar wel een goal! Maar het is dus niet dat de CPU voor je speelt maar af en toe zal een speler uit jou team als de tijd erg kort is de bal al automatisch doortikken ipv dat jij het mannetje even wordt.
Beter dan dit kan ik het niet uitleggen, anyway het gebeurd alleen bv in kluts situaties of situaties met een extreem korte reactie tijd. Ik ben er vaak wel blij mee en het is niet echt significant. Maar af en toe wel handig.
Dat vroeg ik me dus ook al af. Ik neem aan dat je in PES je MyPES gegevens wel hebt ingevuld?Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:31:
Weet iemand hoe dat werkt met MyPes op facebook? Want daar sta ik aangemeld, maar mijn wedstrijden worden niet in de statistieken weergegeven. Wel zie ik dat mijn gespeelde wedstrijden + uitslagen vermeld staan bij "wall". Of gelden de statistieken alleen als je speelt tegen andere MyPes members?
Want nu staat er bij mij dat ik nog steeds 0 matches heb gespeeld, terwijl alles wel goed staat ingesteld..
[ Voor 14% gewijzigd door Booth op 15-10-2011 13:37 ]
Verwijderd
[quote]
Jazeker, en ik zie dat alles ook gewoon goed werkt. Na elke wedstrijd zie je ook dat de gegevens naar MyPes zijn gestuurd.
Ik ben wel benieuwd hoe MyPes werkt want ik hou wel van statistieken en kijken hoe ik mijzelf kan ontwikkelen.
W0000000000T Adam johnson als linkermiddenvelder gehaald! Hij is 83! Mijn eerste speler van boven de 80! Kostte wel 10 miljoen
Ik zit nu aan een clubwaarde van 43 miljoen, jullie?
Edit: Ik kan geen printscreens doen van PES iemand die een screencap programma weet(gratis/opensource)
[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 15-10-2011 15:22 ]
Waar ik soms om de minuut zat dood te ergeren aan klungelende spelers, valt me dat nu enorm mee. De keeper is helaas nog geen groot licht maar enfin, kan er tot nu toe mee leven.
Ook heerlijk dat als je online speelt, dat de tegenstander niet cheat.
Heb nu een 8 potjes gespeeld, helft verloren, helft gewonnen, moet er nog wat inkomen. Heb ook wat relaxed gespeeld, zit nog wat rond te neuzen. Vind MLO echt heel leuk.
Als ik verlies, is het vaak mijn eigen schuld, niet de schuld van het systeem. Ik word nu gewoon blij van een potje ipv gefrustreerd zoals in PES 2011 MLO.
Het komt online ook nu meer aan op kunde ipv alleen maar goede spelers aantrekken....heeeeerlijk
Heb ook nog geen disconnectie gehad, ook dat is zeer fijn. Heel goed plan van Konami: laat alle kindertjes die niet tegen hun verlies kunnen maar mooi in 1 hok alleen tegen elkaar spelen
Edit: 1 kritiek punt....was ook zo in PES 2011 online....soms... soms komt er een hoge bal, ik wil koppen, druk op de pass of schiet knop en mijn speler reageert of springt niet eens. Dan druk ik te vroeg of zo, dat gaat niet helemaal soepel, maar gelukkig niet gelijk desastreus vaak maar wel vervelend.
Met fraps kan je dat ook doen.Postius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:22:
Edit: Ik kan geen printscreens doen van PES iemand die een screencap programma weet(gratis/opensource)
Ik zie dat Glennosh ook weer met zijn romans begonnen is...grappig
Edit 2:
Dat vind ik toch wel handig dat automatisch passen,schieten etc door mede-teamgenoten.. Wordt je gecorrigeerd heel soms door de cpu, het heeft mij zelfs al een goal opgeleverdPostius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:54:
[...]
Dat is die optie, dat ze sporadisch als jij een speler niet bestuurt alsvast doen
[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 15-10-2011 18:00 ]
Sorry maar dat is dus echt onzin. Wellicht dat dat voor de default posities geldt, maar als je een "specialist" op een nieuwe positie traint dan is ie in die nieuwe positie net zo goed. Wat ik me dan weer afvraag is hoe je tot die conclusie komt terwijl je zegt dat je je er nooit mee bezig houdtPostius schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:42:
Ik houdt ook niet van multi-inzetbare spelers. Die zijn namelijk slecht in alles goed in niks, ik hanteer meer het specialisten werk.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2011 17:54 ]
Het zijn altijd stopgappers, en het is meer een mening he.oisyn schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:53:
[...]
Sorry maar dat is dus echt onzin. Wellicht dat dat voor de default posities geldt, maar als je een "specialist" op een nieuwe positie traint dan is ie in die nieuwe positie net zo goed. Wat ik me dan weer afvraag is hoe je tot die conclusie komt terwijl je zegt dat je je er nooit mee bezig houdt
Anyway multiinzetbare spelers zijn wel handig, maar vaak zijn ze te allround om imo een functie uiteindelijk te hebben. Het is leuk als reserve maar nooit goed genoeg voor de basis.
Heel raar ik heb een stuk of 5 spelers gekocht.Postius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:39:
[...]
Dna doe je echt iets verkeerd. Als ik win krijg ik 1,8 miljoen. Tot 2. Als ik verlies 9ton. Dus dat verschilt lijkt me te groot. Ik krijg echt gemiddeld ergens tussen de 1,3 en 1,5 milj inkomsten per wedstrijd (ik win de helft. speel 1/de gelijk verlies de rest). En als ik ook naar mijn clubwaarde kijk bij MLO dan wordt het ook meer. Je moet gewoon verstandig inkopen maar failliet gaan gebeurd je niet in de MLO, of je hebt een paar stomme fouten gemaakt, dat kan altijd is gebeuren. Dus of jij hebt je cijfers verkeerd gepost of er is iets anders. Maar het is te weinig.
Geen superspelers maar beter dan de standaard spelers.
En een aantal verkocht heb nu een selecte van een man of 26.
Gekochte spelers, mphela, petorbenov, hubschman,kodzierstick,odemwingie.
En mijn bedragen kloppen helaas
Ik heb een selectie van 16/15 manSinned123 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:51:
[...]
Heel raar ik heb een stuk of 5 spelers gekocht.
Geen superspelers maar beter dan de standaard spelers.
En een aantal verkocht heb nu een selecte van een man of 26.
Gekochte spelers, mphela, petorbenov, hubschman,kodzierstick,odemwingie.
En mijn bedragen kloppen helaas
Lol je bent ook lekker orgineel met je aankopen
Adam Johnson is trouwens echt een held.
[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 15-10-2011 22:56 ]
Ik ga gewoon door....
Dit topic is gesloten.