Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je hebt gelijk dat je het alsnog niet kunt zien bij spelers die ook goed zijn bij andere posities buiten hun voorkeurspositie. Maar als je bijv. een LB hebt van 75 en er is ook een LB van 80 op de bank, dan zie je meteen dat je die kunt wisselen. Daarnaast, als je dan een speler in het veld selecteert dan lichten degene die op die positie kunnen spelen op de bank ook meteen op. Het feit dat de spelers in het veld en die op de bank apart van elkaar staan en dat je meteen de plek op het veld aan kunt passen vind ik een enorme verbetering tov 2010 en eerder, en zeggen dat de UI toen goed was gaat imho nergens over.

Niet dat er nu geen punten van kritiek zijn overigens, maar dat gedeelte is met 2011 al behoorlijk verbeterd. 2011 had dan weer dat de automatische opstelling adhv form en/of ability alleen via one touch settings beschilbaar was, gelukkig is dit nu een optie onder tactical settings.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
.oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:54:
Het nieuwe Master League vind ik niet zo je-van-het eerlijk gezegd. Volgens mij kun je geen individuele spelers meer trainen, en het feit dat je de hele tijd moet switchen van trainingsregime gaat ook nergens over. Verder krijg je totaal geen geld meer voor gewonnen thuiswedstrijden.
Wel jammer dat je spelers niet meer individueel andere training kan geven. Zo kan je iemand ook niet beter maken voor een net iets andere positie. Ik speel meestal met een LWF/RWF en aan de andere kan een SS (komen meer voor de goal). Sommige spelers zijn min of meer even goed voor beide posities en je kan ze door de trainingspunten aan te passen naar de positie die je ze wil geven, voor zover ik weet, beter geschikt maken voor die positie.

Switchen van trainingsregime? Wat bedoel je daar precies mee?

Ik las in een review (misschien die op tweakers) trouwens dat je soms na een seizoen een lagere begroting krijgt, ook als je redelijk succesvol bent geweest. Dit betekent dat je spelers moet verkopen en dus een beetje opnieuw moet beginnen met bouwen.
Misschien is dat in deze tijd van financiële problemen in de voetbalwereld ook wel realistisch, maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten om gekort te worden op m'n begroting als ik net met matige spelers 5e of 6e wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:42:
Je hebt gelijk dat je het alsnog niet kunt zien bij spelers die ook goed zijn bij andere posities buiten hun voorkeurspositie. Maar als je bijv. een LB hebt van 75 en er is ook een LB van 80 op de bank, dan zie je meteen dat je die kunt wisselen. Daarnaast, als je dan een speler in het veld selecteert dan lichten degene die op die positie kunnen spelen op de bank ook meteen op. Het feit dat de spelers in het veld en die op de bank apart van elkaar staan en dat je meteen de plek op het veld aan kunt passen vind ik een enorme verbetering tov 2010 en eerder, en zeggen dat de UI toen goed was gaat imho nergens over.

Niet dat er nu geen punten van kritiek zijn overigens, maar dat gedeelte is met 2011 al behoorlijk verbeterd. 2011 had dan weer dat de automatische opstelling adhv form en/of ability alleen via one touch settings beschilbaar was, gelukkig is dit nu een optie onder tactical settings.
Ah, ik dacht dat ik iets gemist had. Die overall rating is inderdaad ook soms wel nuttig, maar toch mist ik (ook) de hexagon. Ze kunnen naar mijn mening prima beide gebruikt worden in het spel, maar Konami denkt daar schijnbaar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Is er eigenlijk al iets verteld dat ze de keepers nog gaan verbeteren ? Ik weet dat er op de dag van de release een patch komt maar dat gaat meer over myPES.

Ik krijg nu nog teveel goals binnen dak denk 'dit moest je toch hebben'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mee eens, die keepers lijken allemaal "mentally challenged". Meestal laten ze zich op de plaats vallen ipv te duiken óf ze reageren gewoon veel te laat. Zoveel suffe kopballetjes die er echt heel lomp instuiteren terwijl de keeper dom voor zich uit staat te staren.
Framoes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:33:
Switchen van trainingsregime? Wat bedoel je daar precies mee?
Ik bedoel waar je op focust. Technique, speed, physical, strategy en condition zijn in feite je enige opties, maar als je 1 optie kiest dan ga je er in de andere gebieden op achteruit. Je moet dus om de paar dagen switchen. Het is fijn dat je nu een "skip forward to specific date" optie hebt, maar eigenlijk is een hele week vooruitspringen funest voor je spelers. Ik heb het idee dat die van mij alleen maar slechter worden :/

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2011 10:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Ennn hij is binnen! Nu bezig met importeren van kits uit 2011 en gaan!

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Welke taal heeft de cover?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
.oisyn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:36:
Mee eens, die keepers lijken allemaal "mentally challenged". Meestal laten ze zich op de plaats vallen ipv te duiken óf ze reageren gewoon veel te laat. Zoveel suffe kopballetjes die er echt heel lomp instuiteren terwijl de keeper dom voor zich uit staat te staren.

[...]

Ik bedoel waar je op focust. Technique, speed, physical, strategy en condition zijn in feite je enige opties, maar als je 1 optie kiest dan ga je er in de andere gebieden op achteruit. Je moet dus om de paar dagen switchen. Het is fijn dat je nu een "skip forward to specific date" optie hebt, maar eigenlijk is een hele week vooruitspringen funest voor je spelers. Ik heb het idee dat die van mij alleen maar slechter worden :/
Dat was toch bij PES11 ook zo? Al had ik niet het idee dat spelers er op achteruit gingen op het ene gebied als je focust op een ander. Bij PES11 bij de tips stond wel dat je niet alles op 1 optie moet zetten, maar weet niet meer precies wat de reden daar voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stijninho schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:31:
Is er eigenlijk al iets verteld dat ze de keepers nog gaan verbeteren ? Ik weet dat er op de dag van de release een patch komt maar dat gaat meer over myPES.

Ik krijg nu nog teveel goals binnen dak denk 'dit moest je toch hebben'
Inderdaad. Heb een keer gehad dat de keeper nog net binnen het strafschopgebied stond en er kwam een bal aan. Ook in de verte kwam een tegenstander aanlopen, maar dat zou geen gevaar opleveren. Elke keeper zou de bal makkelijk hebben kunnen pakken waarbij ik weer kon opbouwen. Maar nee, mijn keeper (Neuer, rode pijl) keert de bal met veel moeite en ook nog eens in de richting waar de tegenstander aan kwam lopen. Tegendoelpunt. Ik had echt iets van WTF moment. Was bovendien ook nog eens ergens in de laatste minuten en uiteindelijk ook het enige doelpunt van de wedstrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Framoes schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:30:
[...]

Dat was toch bij PES11 ook zo?
Nee, bij 2011 had je een puntensysteem die je in de verschillende onderdelen kon steken. Als je geen punten stak in een onderdeel betekende dat gewoon dat dat onderdeel niet beter werd, niet dat het slechter werd. Vervolgens had je een soort quick setup die de punten verdeelde voor alle spelers.

Nu heb je feitelijk alleen die quick setup, en het selecteren van een van de opties betekent een achteruitgang in de andere opties (behalve als je kiest voor condition). Je moet dit dus continu aan zitten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Arabisch (achterkant / boekje), zit keurig een briefje bij dat als je dat niet ok vindt je het spel terug kan sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Geengrenzuh op 05-10-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nu eens vertellen wat het antwoord op de 4x gestelde vraag van Frederik82 is? Kun je met een cpu team dat tegen player 1 speelt (je maat naast je op de bank) het cpu team overnemen? Dit kon altijd in de konami cup, maar sinds 2010 niet meer. Is het nu weer mogelijk? (evt in comm)

Nog een andere vraag: Waar staat een duidelijk overzicht met truckjes? Dubbele schaar om maar iets simpels te noemen, dat soort dingen. Tot nu toe deed ik dat nooit, maar als ik zie wat er online allemaal kan, lijkt het me toch ook wel geinig om buiten/binnenkant te doen met bijvoorbeeld Ribery

thanks!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:57:
Kan iemand nu eens vertellen wat het antwoord op de 4x gestelde vraag van Frederik82 is? Kun je met een cpu team dat tegen player 1 speelt (je maat naast je op de bank) het cpu team overnemen? Dit kon altijd in de konami cup, maar sinds 2010 niet meer. Is het nu weer mogelijk? (evt in comm)

Nog een andere vraag: Waar staat een duidelijk overzicht met truckjes? Dubbele schaar om maar iets simpels te noemen, dat soort dingen. Tot nu toe deed ik dat nooit, maar als ik zie wat er online allemaal kan, lijkt het me toch ook wel geinig om buiten/binnenkant te doen met bijvoorbeeld Ribery

thanks!
Als je een spel hebt gestart en je gaat het pauze-menu in, dan kan je nog spelers toevoegen bij spelerselectie. Dit heeft bij mijn weten altijd gekund, ook na 2010. Het menu zit alleen in-game en niet meer voordat je de wedstrijd start.

Hetzelfde geldt voor de trucjes; je kan een overzicht van trucjes/controls oproepen in het pauze-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
Rowanov schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:27:
[...]
Als je een spel hebt gestart en je gaat het pauze-menu in, dan kan je nog spelers toevoegen bij spelerselectie. Dit heeft bij mijn weten altijd gekund, ook na 2010. Het menu zit alleen in-game en niet meer voordat je de wedstrijd start.
Dit kon in 2010 enkel bij een exhibition match, en dat is nu net de bedoeling niet bij offline multiplayer. Daar willen we zelf een cup/league opzetten en zoals gezegd de plaats van de CPU teams innemen. Dus je zou dit moeten controleren in de Community mode want daar kon dit in 2010 niet. Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik leg het een beetje krom uit, maar dan je met een cpu team, iemand met z'n eigen team eruit kan knikkeren in een grote cup! Opzoeken die hap! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap er alsnog geen drol van wat er nou bedoeld wordt. Je bedoelt niet gewoon dat met "select sides" vanuit het pauze menu een tweede speler het computerteam gaat besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik weet niet hoe ik moet reageren op een eerder bericht, ik heb me net hier aangemeld omdat ik dat van dat multiplayer wil weten. Het ging altijd zo:

We waren met zn 4 en startten een cup van 32 teams. De 1 was Real, de ander Man United, de 3e Barça en de 4e bijv Milan. Dan kon je die 4 hoofdteams zo verdelen dat je elkaar pas in de halve finale tegenkwam.

De tegenstanders in de 1e 2e en kwartfinale kon je dan zelf toevoegen met bijvoorbeeld Arsenal, Liverpool, Inter nou ja ga zo maar door en dan deden wij altijd de 1e ronde random. Dus dan had je in de 1e ronde het hoofdteam van die maat van je: Real, tegen FC Groningen. En dan waren jij en een andere vriend FC Groningen! Dan lukte het soms om te winnen met Groningen, waarna die andere vriend de rest van de avond niet meer met zn hoofdteam kon spelen want hij was uitgeschakeld! Kon ie alleen nog maar helftjes spelen. En als je dan die cup uiteindelijk won aan het einde van de dag, avond of middenin de nacht, dan was je de koning! Alleen is dat sinds die community niet meer mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:36:
Vanmiddag even een potje gespeeld in de pauze. Wat een fantastische actie weer van Vorm bij Nederland. Hier een filmpje (fullscreen voor HD)

Dit geloof je toch niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Ziet er idd nogal lomp uit, hopelijk kan Konami dit snel patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hahaha ik zie dat soort dingen al sinds fifa 96. Lol. Ach, ik vond die blunder die hij laatst maakte in de premier league een veel grotere blunder. Dit is een verkeerd ingeschatte bal

Dit is gewoon dom:
http://www.footballkitnew...dous-michel-vorm-mistake/

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Postius schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:02:
Dit is een verkeerd ingeschatte bal
Nee, want hij kan er gewoon makkelijk bij, zoals ik in de laatste shot laat zien (@ 0:40). Het enige dat ie hoeft te doen is zijn arm uit te steken, maar die laat ie gewoon langs z'n lichaam hangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:21
.oisyn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:24:
[...]

Vanmiddag even een potje gespeeld in de pauze. Wat een fantastische actie weer van Vorm bij Nederland. Hier een filmpje (fullscreen voor HD)

[video]

Dit geloof je toch niet? |:(
Deze is inderdaad erg beroerd, haha. Kijk, dat zo een blunder een keer gebeurd, oke. Maar ik heb die demo helemaal suf gespeeld en daar komen dit soort dingen gewoon te vaak voor. In het echt maakt een keeper dit meestal 1 keer of zelf minder in het seizoen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Geengrenzuh schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:57:
[...]

Arabisch (achterkant / boekje), zit keurig een briefje bij dat als je dat niet ok vindt je het spel terug kan sturen.
Welke taal zijn de menu's en het commentaar? Bij Nederlands of Engels bestel ik hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
.oisyn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:08:
[...]
Nee, want hij kan er gewoon makkelijk bij, zoals ik in de laatste shot laat zien (@ 0:40). Het enige dat ie hoeft te doen is zijn arm uit te steken, maar die laat ie gewoon langs z'n lichaam hangen 8)7
PES 2011 had deze verrassing ook:)
Daar was de remedie: uitlopen tot een klein stukje vóór de aankomende bal en dan knoppen loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Framoes schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:26:
[...]

Welke taal zijn de menu's en het commentaar? Bij Nederlands of Engels bestel ik hem ook.
Heb hem inmiddels ook binnen. Game is volledig in het Engels of Nederlands te spelen (commentaar is Engels). Prima dus. Boekje lees ik toch niet.

Levertijd is inmiddels wel opgelopen tot 5-10 werkdagen, dus ben bang dat je toch moet wachten tot officiele release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Framoes schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:26:
[...]

Game is in t Engels of Nederlands te spelen.

Vanmiddag flink gespeeld en echt wel een paar mooie reddingen gezien. In ieder geval niet zo superslecht als demo 1 en wel een stukje verbeterd tov demo 2.

MLO is trouwens een stuk beter uitgewerkt dit jaar. Met contracten voor aantallen wedstrijden per speler moet je nu blijven presteren anders kan je geen contractverlenging betalen. Als je dan te weinig spelers in je selectie krijgt is het game over. Veel evenwichtiger dus en gasten met alleen maar mega sterren in hun team moeten constant in de hoogste divisies spelen om hun selecties te kunnen betalen. Ook gaan gele/ rode kaarten, vermoeidheid en vorm mee naar de volgende wedstrijd. Als je spelers meer spelen raken ze beter in vorm, maar hun vermoeidheid neemt wel toe. Spelers op de bank worden ontevreden en raken uit vorm. Je moet je selectie goed managen iig. Heb een aantal potjes gespeeld en nagenoeg geen lag ervaren. Speelt lekker weg dus. Ook zijn tegenstanders in een zucht gevonden.

Als je vorig jaar een option file hebt gebruikt kan je deze importeren (bij system settings) en heb je iig alle 2011 kits/ teamnamen/ competitienamen. Je kan er voor kiezen om opstellingen van 2012 te behouden, de geliscenseerde teams laat ie met rust. Tot er een OF wordt gereased kan je die van vorig jaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Geengrenzuh schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:35:
[...]

Game is in t Engels of Nederlands te spelen.

Vanmiddag flink gespeeld en echt wel een paar mooie reddingen gezien. In ieder geval niet zo superslecht als demo 1 en wel een stukje verbeterd tov demo 2.

MLO is trouwens een stuk beter uitgewerkt dit jaar. Met contracten voor aantallen wedstrijden per speler moet je nu blijven presteren anders kan je geen contractverlenging betalen. Als je dan te weinig spelers in je selectie krijgt is het game over. Veel evenwichtiger dus en gasten met alleen maar mega sterren in hun team moeten constant in de hoogste divisies spelen om hun selecties te kunnen betalen. Ook gaan gele/ rode kaarten, vermoeidheid en vorm mee naar de volgende wedstrijd. Als je spelers meer spelen raken ze beter in vorm, maar hun vermoeidheid neemt wel toe. Spelers op de bank worden ontevreden en raken uit vorm. Je moet je selectie goed managen iig. Heb een aantal potjes gespeeld en nagenoeg geen lag ervaren. Speelt lekker weg dus. Ook zijn tegenstanders in een zucht gevonden.

Als je vorig jaar een option file hebt gebruikt kan je deze importeren (bij system settings) en heb je iig alle 2011 kits/ teamnamen/ competitienamen. Je kan er voor kiezen om opstellingen van 2012 te behouden, de geliscenseerde teams laat ie met rust. Tot er een OF wordt gereased kan je die van vorig jaar gebruiken.
Nice nice. Kan niet wachten!! Al veel mensen actief in MLO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Kraziey schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:36:
[...]

Nice nice. Kan niet wachten!! Al veel mensen actief in MLO?
Mwoah valt mee, een paar duizend waren online vanmiddag.

[ Voor 4% gewijzigd door Geengrenzuh op 05-10-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe altijd handmatig de clubnamen veranderd. Nu heeft iedereen het over een patch dit en dat zus en zo, hoe werkt dat? Met je ps3 op internet op die link klikken, of met een usb stick laden en in je ps3 gooien? Sorry hoor, voor de meesten wellicht duidelijk, voor mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Sinds het 2012 deel kan je idd via "import" een optionfile erin laden.
Downloaden met je computer > op usb stick zetten > in je PS3 importeren. Easy :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Mijn god, wat is de soundtrack afschuwelijk dit jaar. Dan zijn die corny Jap-muziekjes van de PS2 tijd nog veel beter. Er zit een of ander electro/metal/screamo nummer in waar je echt knettergek van wordt.

Knal dus wat goede muziek op je PS3 en zet die aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sluuz schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:26:
[...]

Heb hem inmiddels ook binnen. Game is volledig in het Engels of Nederlands te spelen (commentaar is Engels). Prima dus. Boekje lees ik toch niet.

Levertijd is inmiddels wel opgelopen tot 5-10 werkdagen, dus ben bang dat je toch moet wachten tot officiele release.
Ik zag het. Dan zal het wel de normale levering worden en kan ik 'm beter ergens anders bestellen. Bij Gamesync is ie nog steeds €46,95 en ik heb 'm voor rond de €40,- gezien.

EDIT:
Weet iemand trouwens of Konami genoeg levert? Wil 'm namelijk bestellen, maar dan ook graag de 14e in huis hebben en niet achter het net vissen en nog een week moeten wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Framoes op 05-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Net 3 potjes online gespeeld, beviel opzich wel maar zoals we al hadden kunnen raden staat er bij elke match weer een symbooltje met slechte verbinding te knipperen. Konami krijgt het maar niet voor elkaar om het online gebeuren goed te laten lopen.

Online ging het redelijk qua snelheid, ik merkte toch aardig wat vertraging bij het passen. Je hebt het gevoel dat je extra hard op de knoppen moet drukken voordat je kan passen enzo. Gaat hier om de PS3 versie die ik heb besteld bij GameSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
De PesEdit patch is ook uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Geengrenzuh schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:04:
[...]
Mwoah valt mee, een paar duizend waren online vanmiddag.
PC versie of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:17:
Sorry ik weet niet hoe ik moet reageren op een eerder bericht, ik heb me net hier aangemeld omdat ik dat van dat multiplayer wil weten. Het ging altijd zo:

We waren met zn 4 en startten een cup van 32 teams. De 1 was Real, de ander Man United, de 3e Barça en de 4e bijv Milan. Dan kon je die 4 hoofdteams zo verdelen dat je elkaar pas in de halve finale tegenkwam.

De tegenstanders in de 1e 2e en kwartfinale kon je dan zelf toevoegen met bijvoorbeeld Arsenal, Liverpool, Inter nou ja ga zo maar door en dan deden wij altijd de 1e ronde random. Dus dan had je in de 1e ronde het hoofdteam van die maat van je: Real, tegen FC Groningen. En dan waren jij en een andere vriend FC Groningen! Dan lukte het soms om te winnen met Groningen, waarna die andere vriend de rest van de avond niet meer met zn hoofdteam kon spelen want hij was uitgeschakeld! Kon ie alleen nog maar helftjes spelen. En als je dan die cup uiteindelijk won aan het einde van de dag, avond of middenin de nacht, dan was je de koning! Alleen is dat sinds die community niet meer mogelijk!
Ik heb even voor je gekeken! Je kan aan het begin van de Cup modus aangeven hoeveel spelers je wil hebben. Vervolgens kiest elke speler zijn/haar profiel en een team en dan worden de poules gesorteerd, dus wat jij hier beschrijft kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Wat hij bedoeld dat als een team van een speler tegen de CPU moet, dat de vrienden dat het team van de CPU bestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

ratsja schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:37:
Wat hij bedoeld dat als een team van een speler tegen de CPU moet, dat de vrienden dat het team van de CPU bestuurt.
Dat kan sowieso door in het pauze-menu de Side select te kiezen. Zal zo nog even kijken of dat ook automatisch gebeurt.

Edit: het spel gaat er vanuit dat je de 1e controller doorgeeft en voegt de 2e speler niet automatisch toe. Je moet dat in-game via Side select doen. Het voordeel is dan wel weer dat er spelers-profielen zijn, waarin iedere speler zijn controller-instellingen en zelfs trucjes kan opslaan, waardoor even snel een speler toevoegen niet echt een bezwaar is.

[ Voor 33% gewijzigd door Rowanov op 06-10-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is dat echt zo, want dit kon namelijk ook inside niet meer. Dan kon je alleen jezelf toevoegen aan de kant van player1 en niet de cpu overnemen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Wat is dat verdedigen nog kutter geworden! Ze zitten bij FIfa met tactical defending, meer een beetje pessert speelt zo al jaren.

Enig probleem wat ik heb is dat je de master league niet kan starten met de normale spelers!! WTF moet je eerst GP punten verdienen om vervolgens die optie te kopen. SLaat echt nergens op. Laat dat dan tenminste de standaard modus zijn en niet die poeperts die je anders krijgt want dat slaat echt wederom helemaal nergens op.

overigens: De speler AI van je mede spelers is echt heerlijk. Het lijkt echt op voetbal. Ik speel sinds 96 footie games(fifa als pes) maar nummer 1 irritatie bij mij was dat je medespelers in fifa echt achterlijk zijn. Echt gewoon debiel achterlijk. In pes sluiten ze lekker aan, snappen ze als je aan het opbouwen bent. Je vleugels trekken het breed of gaan naar binnen om ruimte aan de buitenkant te creëren, het is echt heel goed gedaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 06-10-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:15:
Ja is dat echt zo, want dit kon namelijk ook inside niet meer. Dan kon je alleen jezelf toevoegen aan de kant van player1 en niet de cpu overnemen
Ik zal je zo voorzien van screenshots als bewijs. (Zie DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hoe zit het eigenlijk online met de spelsnelheid? Kun je dat instellen als je een match host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Postius schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:34:
Wat is dat verdedigen nog kutter geworden! Ze zitten bij FIfa met tactical defending, meer een beetje pessert speelt zo al jaren.

Enig probleem wat ik heb is dat je de master league niet kan starten met de normale spelers!! WTF moet je eerst GP punten verdienen om vervolgens die optie te kopen. SLaat echt nergens op. Laat dat dan tenminste de standaard modus zijn en niet die poeperts die je anders krijgt want dat slaat echt wederom helemaal nergens op.

overigens: De speler AI van je mede spelers is echt heerlijk. Het lijkt echt op voetbal. Ik speel sinds 96 footie games(fifa als pes) maar nummer 1 irritatie bij mij was dat je medespelers in fifa echt achterlijk zijn. Echt gewoon debiel achterlijk. In pes sluiten ze lekker aan, snappen ze als je aan het opbouwen bent. Je vleugels trekken het breed of gaan naar binnen om ruimte aan de buitenkant te creëren, het is echt heel goed gedaan.
Slaat nergens op? Dat is juist de charme van de ML. Die nepspelers zijn al sinds ISS Pro Evolution de standaard en dat moeten ze lekker zo laten. Waarom het punten moet kosten (en dan ook zo heel weinig) om met de echte spelers van een team te spelen snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ahjoh die 100gp heb je zo bij elkaar gespeeld. Heb zelf de superstar difficulty unlocked. Zo maar eens mezelf aan onderwerpen. Vandaag ML gestart wel leuk uitgewerkt met die cutscenes en het customizen van de coach. M'n vertrouwde ML kneuzen army (Ruskin/ Shimizu ftw :) omarmd! Palmeiri uit het jeugdteam is echt een pareltje trouwens.

[ Voor 52% gewijzigd door Geengrenzuh op 06-10-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Geengrenzuh schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:28:
Ahjoh die 100gp heb je zo bij elkaar gespeeld. Heb zelf de superstar difficulty unlocked. Zo maar eens mezelf aan onderwerpen. Vandaag ML gestart wel leuk uitgewerkt met die cutscenes en het customizen van de coach. M'n vertrouwde ML kneuzen army (Ruskin/ Shimizu ftw :) omarmd! Palmeiri uit het jeugdteam is echt een pareltje trouwens.
Palmieri zit op z'n 20e in de 90 en is echt geniaal. Andere spelers die in PES11 erg goed en goedkoop waren:
- Veron (middenvelder, ergens in jeugdelftal bij random club, echte speler die in Argentinië speelt)
- Jarolim (zelfde verhaal, speelt in Tsjechië)
- Perin (keeper, wel iets duurder, speelt in het echt in Italië)
- Muckeloak (verdediger die in pes league speelt, wordt binnen korte tijd beter dan Palmieri)
- Vandebuurd (goeie en goedkope verdediger, snel bij zijn)
- Ternalbao (pes league, goedkoop en wordt snel goed)

Ik weet niet of ze er allemaal nog in zitten, maar in PES11 heb ik met een redelijk kleine club zo makkelijk stappen kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Framoes op 06-10-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Na jaren PES ben ik er achter: deze PES is offline het slechtste voetbalspel sinds FIFA 2003.
Waarom>? Oa. omdat de cpu continu aan het vals spelen is.

Heb ik nog niet over vertragingen van spelers, ballen die je "toevallig" net niet binnen houdt (de cpu wel), passen die over de grond of door de lucht niet aankomen of naar de verkeerde mannetjes gaan, mannetjes die zich omdraaien als een olifant bij een reactie, keepers die nog steeds ballen loslaten, passen die schijnbaar niet gewoon rechtdoor kunnen maar over een zijlijn wegdraaien om maar het spel corners en ingooien te geven, scheidsrechters die partijdig zijn, aanvallen die vnl door het midden moet gaan, mannetjes die niet goed of duidelijk op commando's reageren, mannetjes die in rail lopen en dan zelf moet gaan corrigeren met supercancel omdat PES dat gewoon blijkbaar zelf niet kan, ballen die je afpakt en de tegenstander weer terugheeft na een fractie van een seconden etc etc etc..

Kan deze lijst enoooorm lang maken.
Snap ook echt absoluut niet dat mensen dit spel opeens fantastisch vinden. Volgens mij houden die zichzelf voor de gek.
Ok, het heeft niet voorspelbaarheid van een FIFA maar er zitten zoveel dingen in waardoor je geen controle hebt, dat Konami zich echt echt echt moet schamen.
Wat iemand hier eerder zei: laten ze dit spel van top tot teen weer opnieuw ontwikkelen want dit is echt om heel hard te huilen.
En het heeft geen ene reet meer te maken met leren van een spel. Ik speel al 20 jaar voetbalspellen, heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb het gevoel dat ik continu genaaid wordt, dat is toch niet leuk meer?
Afzender: een PES fan sinds 2008 tm PES 2011

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 07-10-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt nog geen problemen gehad, gewoon lekker
Bal in de ploeg houden, spel verleggen, 1-2 tje of nog
Wachten en als de mogelijkheid daar is, dan probeer je het.

Als je meteen countert en met drie tikken aan de overkant
Wil zijn dan verlies je snel de bal. Terecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Gister 3 potjes met Spurs gespeeld. Gewonnen van Inter, gewonnen van Bayern en gelijk tegen Rangers. Veel rondspelen, wachten op opkomende middenvelders en uiteindelijk loopt er iemand de 16 in of laat je een middenvelder uit de tweede lijn schieten.

Ik heb echt vrij weinig last van de problemen die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Harribo, veel dingen die jij opnoemt zijn dingen waar jij als speler iets kan aan doen. Ik kom dit ook niet tegen als ik speel. Mijn mening: beste pes van de laatste jaren maar helaas verpesten de slechte keepers alles voor mij. Ik speel matchen waar ik bijna niets weggeef maar toch gaat de 1-0 stand naar een 1-2 doordat mijn keeper echt een bal recht op hem binnen laat.

Onbegrijpelijk eigenlijk dat zo een prutskeepers in dat spel zitten. En ja ze doen ook goeie reddingen maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Stijninho schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:52:
Harribo, veel dingen die jij opnoemt zijn dingen waar jij als speler iets kan aan doen. Ik kom dit ook niet tegen als ik speel. Mijn mening: beste pes van de laatste jaren maar helaas verpesten de slechte keepers alles voor mij. Ik speel matchen waar ik bijna niets weggeef maar toch gaat de 1-0 stand naar een 1-2 doordat mijn keeper echt een bal recht op hem binnen laat.

Onbegrijpelijk eigenlijk dat zo een prutskeepers in dat spel zitten. En ja ze doen ook goeie reddingen maar toch...
Precies wat je zegt, ze zullen wel een patch uitbrengen voor de keepers neem ik aan, want dit is net te.

En ik denk dus echt dat het voor een groot deel aan Harribo ligt, als het zo erg is, waarom pass je dan niet handmatig ?
Speler die de bal over de lijn loopt ?? gebruik je wel R2 ??

Jammer dat het niet kan, anders wilde ik wel potje tegen je spelen, tenzij je een xbox hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
@ Harribo, ik ben tot nu toe niet tegen de door jouw omschreven problemen aangelopen. Inmiddels zo'n 50 potjes gespeeld en ik ben maar een paar frusty momentjes tegengekomen. Van "valsspelen" door de CPU heb ik echt nog niets gemerkt.

Frusty momentjes als: losse bal in mijn 16, keeper en verdediger rennen naar de bal toe, verdediger raakt de bal aan waardoor de keeper misduikt en tegen de verdediger aanglijdt. Verdediger valt en keeper ligt op de grond. Daar komt een dikke tegenstander aan en die pist de bal in mijn net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren ben ik begonnen met ML op Top Player, ging redelijk, maar na het aantrekken van 2 goede spitsen met een 70+ rating heb ik een dik tekort in mijn begroting van 1,2 miljoen die ik zsm moet oplossen :P
Als het fout gaat dan maar ff overnieuw beginnen.

Ik vind die laadtijden bij ML offline wel errug lang hoor, telkens maar die filmpjes inladen en dan ook nog saven tussendoor. Denk dat ik die autosave maar uit gooi en telkens save als ik klaar ben.

Verdedigen vind ik nog steeds zwaar lastig, de AI slalomt er met het grootste gemak doorheen. En ik krijg ook vaak vrije trappen tegen, als die vrije trap dicht bij mijn doel is dan gaat ie er vaak in ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Stijninho schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:52:

Daarentegen zijn ze in de 16 echt moeilijk te kloppen. Bij 1 op 1 situaties lukt het me niet heel vaak om te scoren, omdat de keeper er goed tussen zit. Ik kom ook regelmatig met mijn keeper uit tot buiten de 16 en dan weet hij met zijn lichaam de bal vaak over de zijlijn te werken of in ieder geval weg bij het doel. Heel soms de pech dat de bal bij een andere aanvaller terechtkomt, die dan op open doel scoort.

Dat neemt overigens niet weg dat ze soms erg makkelijke ballen laten gaan en ik ze vervloek.
Vlassie1980 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:22:
Gisteren ben ik begonnen met ML op Top Player, ging redelijk, maar na het aantrekken van 2 goede spitsen met een 70+ rating heb ik een dik tekort in mijn begroting van 1,2 miljoen die ik zsm moet oplossen :P
Als het fout gaat dan maar ff overnieuw beginnen.

Ik vind die laadtijden bij ML offline wel errug lang hoor, telkens maar die filmpjes inladen en dan ook nog saven tussendoor. Denk dat ik die autosave maar uit gooi en telkens save als ik klaar ben.

Verdedigen vind ik nog steeds zwaar lastig, de AI slalomt er met het grootste gemak doorheen. En ik krijg ook vaak vrije trappen tegen, als die vrije trap dicht bij mijn doel is dan gaat ie er vaak in ook.
Je moet ook eerst succesvol zijn en dan pas kan je dure spelers kopen. Het is een beetje een paradox. Succes komt met goeie spelers, maar dan heb je eerst succes nodig om ze te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Het zal, gezien de reacties, wel wat aan mij liggen vermoed ik dan. Zou het eerste voetbalspel zijn wat ik dan slecht beheers (naar mijn mening dan). Ik heb het pass niveau op allerlei niveau's gezet, ook handmatig, het gaat nog steeds niet zoals ik wil.
Ik weet dan blijkbaar niet hoe ik dan het spel moet spelen. 9 van de 10 keer zijn afvallende ballen voor de cpu.

En dat rondtikken, ja dat doe ik ook wel, maar ik vind daar weinig aan. Hoewel het ergens ook wel realistisch is natuurlijk. Ik hou van hoge ballen er tussen door, maar daar gaan de meeste passen mis.
En met 3 tikken counteren, vond ik ook altijd leuk, ik vind het gewoon jammer denk ik dat ze het flink moeilijker gemaakt hebben.
Denk dat ik te weinig geduld heb voor dit spel? Hele tijd dat rondtikken...tik...tik...tik..
Ja ik hou dan de bal wel in de ploeg maar er gebeurt zo weinig..

Iemand al ervaring met MLO op de PC?

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 07-10-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Juist dat rondtikken gaat nu echt heerlijk. Je kan perfect het spel helemaal opengooien met een dieptebal over de breedte (hoog of laag). Spelertjes lopen zich zo lekker vrij dat dit er vrij realistisch uitziet.

Counters met een paar keer tikken vereisen eigenlijk altijd dat je spelers handmatig diepstuurt (met R3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:17:
Het zal, gezien de reacties, wel wat aan mij liggen vermoed ik dan. Zou het eerste voetbalspel zijn wat ik dan slecht beheers (naar mijn mening dan). Ik heb het pass niveau op allerlei niveau's gezet, ook handmatig, het gaat nog steeds niet zoals ik wil.
Ik weet dan blijkbaar niet hoe ik dan het spel moet spelen. 9 van de 10 keer zijn afvallende ballen voor de cpu.

En dat rondtikken, ja dat doe ik ook wel, maar ik vind daar weinig aan. Hoewel het ergens ook wel realistisch is natuurlijk. Ik hou van hoge ballen er tussen door, maar daar gaan de meeste passen mis.
En met 3 tikken counteren, vond ik ook altijd leuk, ik vind het gewoon jammer denk ik dat ze het flink moeilijker gemaakt hebben.
Denk dat ik te weinig geduld heb voor dit spel? Hele tijd dat rondtikken...tik...tik...tik..

============================
Maar lange ballen hoog door het midden zijn in het echt toch ook vrijwel altijd voor de verdediger? Logisch dat die passes niet aankomen. Maar ik snap natuurlijk wel dat als de cpu de afvallende bal steeds heeft dat het irritant is. Waarom zet je het niveau van de cpu dan niet gewoon een graadje makkelijker? Dan gaat het toch beter of ben ik nou gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:45:
Hoe kan je nou fan geworden zijn bij PES 2008? :+ Verder reageer ik niet eens meer op je punten, je wordt een beetje eentonig: PES is bagger, maar toch leuker dan FIFA. :9 Ouwe zeurkous. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat mij imho heel erg heeft geholpen bij het leren verdedigen in 2012 is die laatste defense training challenge. Je moet 5 minuten lang aanvallen van een heel team afslaan met slechts 3 verdedigers en een keeper, waarbij je maar 1 van die verdedigers kan besturen. Het heeft mij geleerd met de bestuurbare speler een tactische plek in of nabij de 16 in te nemen, terwijl je met teammate pressure je teammaten naar de bal stuurt. Ook is het fijn dat je nu gewoon met de rechterstick de verdediger kunt selecteren die je wilt hebben (dus in de 16 om een voorzet van de winger af te slaan, ipv diegene die zo dicht mogelijk bij de bal is). En natuurlijk is het gebruik van LT/L2 veel belangrijker dan voorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 07-10-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Harribo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:45:
Na jaren PES ben ik er achter: deze PES is offline het slechtste voetbalspel sinds FIFA 2003.
Waarom>? Oa. omdat de cpu continu aan het vals spelen is.

Heb ik nog niet over vertragingen van spelers, ballen die je "toevallig" net niet binnen houdt (de cpu wel), passen die over de grond of door de lucht niet aankomen of naar de verkeerde mannetjes gaan, mannetjes die zich omdraaien als een olifant bij een reactie, keepers die nog steeds ballen loslaten, passen die schijnbaar niet gewoon rechtdoor kunnen maar over een zijlijn wegdraaien om maar het spel corners en ingooien te geven, scheidsrechters die partijdig zijn, aanvallen die vnl door het midden moet gaan, mannetjes die niet goed of duidelijk op commando's reageren, mannetjes die in rail lopen en dan zelf moet gaan corrigeren met supercancel omdat PES dat gewoon blijkbaar zelf niet kan, ballen die je afpakt en de tegenstander weer terugheeft na een fractie van een seconden etc etc etc..

Kan deze lijst enoooorm lang maken.
Snap ook echt absoluut niet dat mensen dit spel opeens fantastisch vinden. Volgens mij houden die zichzelf voor de gek.
Ok, het heeft niet voorspelbaarheid van een FIFA maar er zitten zoveel dingen in waardoor je geen controle hebt, dat Konami zich echt echt echt moet schamen.
Wat iemand hier eerder zei: laten ze dit spel van top tot teen weer opnieuw ontwikkelen want dit is echt om heel hard te huilen.
En het heeft geen ene reet meer te maken met leren van een spel. Ik speel al 20 jaar voetbalspellen, heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb het gevoel dat ik continu genaaid wordt, dat is toch niet leuk meer?
Volgens mij kan ik het hele artikel samenvatten als: Ik ben slecht in pes 2012 en schuif dat op het spel af. Nergens last van al die punten. Mischien moet je wat meer mikken in je passes etc. Zelfs met die standaard poeperts van de ML kan ik nog teams als CSKA eruit tikken(4de niveau).

En veel anderen dingen, tja volgens mij kijk je te weinig voetbal ofzo. Als je je kritiek wat uitdiept kan ik/kunnen we er wat mee. Maar dit is een beetje mindless bashing en ik heb voor 90% de indruk dat het komt omdat je skills lacken(bij een gebrek aan een beter woord, je vaardigheden zijn nog niet goed genoeg, 20 jaar footie games of niet).

OOm het maar wat meer inhoudelijk te maken(voor zover dat kan met zo'b belabberde post):
-trage draai circel, geen last van. Alleen echt slechte spelers(onder de 60). Mischien sprinten is loslaten? Anders kort kappen en draaien.

-ballen die je toevallig niet binnenhoudt?:....euh......uit is uit voor beide kanten

-passen die over de grond of door de lucht niet aankomen of naar de verkeerde mannetjes gaan
het is praktisch 100% manueel passen, dus als het verkeerd gaat doe JIJ het verkeerd. Mischien de CPU assistance is gaan aanzetten als je er zoveel moeite mee hebt.

passen die schijnbaar niet gewoon rechtdoor kunnen maar over een zijlijn wegdraaien om maar het spel corners en ingooien te geven,
Voor het eerste punt zie het vorige ppunt. Dat laatste slaat gewoon nergens op. Een footiegame die expres ballen laat uitgaan zodat er corners en inworpen zijn? |:( 8)7

scheidsrechters die partijdig zijn,
......Dit is gewoon onzin, kan er verder niks mee

aanvallen die vnl door het midden moet gaan, mannetjes die niet goed of duidelijk op commando's reageren,
Euh gemiddeld zal 33% van je aanvallen door het midden gaan. Wss nog wel iets meer. Kijk is wat meer voetbal. Niet reageren op commando's nog nooit last van gehad, ik denk dat je spoken ziet of je online speelt en lag hebt.

Als je nu nog echt iets van argumenten had konden we nog inhoudelijk discussiëren. Maar de meerderheid van de dingen die je aanhaalt is een beetje in het wildeweg dingen roepen. Je kan dat hele lijstje knippen plakken en bij fifa neerzetten. Zo specifiek is het.

[ Voor 24% gewijzigd door Postius op 07-10-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger (..) had je sensible soccer op de sega, 3 knoppen: tikken, lange bal, schieten. Wat je nu allemaal kan, wat gebruiken jullie eigenlijk allemaal? Ik zag net L2, wat kun je ermee? Of met R2. Ik gebruik alleen steekpass, evt door de lucht, 1-2tje, sneller rennen met R1, maar dat zijn geen truckjes. Of voorheen snel 4kantje kruisje als schijntrap. Concrete vraag, kan ik nog wat van leren, wat zijn eenvoudig te gebruiken toetscombinaties voor een grappig (maar zinvol) truckje?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:17:
Vroeger (..) had je sensible soccer op de sega, 3 knoppen: tikken, lange bal, schieten. Wat je nu allemaal kan, wat gebruiken jullie eigenlijk allemaal? Ik zag net L2, wat kun je ermee? Ik gebruik alleen steekpass, evt door de lucht, 1-2tje maar dat zijn geen truckjes. Of snel 4kantje kruisje als schijntrap. Concrete vraag, kan ik nog wat van leren, wat zijn eenvoudig te gebruiken toetscombinaties voor een grappig (maar zinvol) truckje?
X/A (ik ga uit van ps3 gamepad/360 met Type 2) is cancel. DIt is goed te gebruiken als een false voorzet/schot. Druk op schieten en op X/A en je cancelt je schot en kan een verdediger uitkappen.

Langzaam dribbelen is echt gunstig, als je de juiste spelers hebt. Truukjes kunnen erg nuttig zijn, zeker de schaar bewegingen. Probeer 1 of 2 of 3 te leren en toe te passen(niet teveel tegelijk, probeer eerst 1 of 2 goede truken onder knie te krijgen).

Truukjes zijn echt heel simpel en werken echt goed in Pes maar het is lastig om het door te hebben. Je moet de knoppen combinatie activeren(zeg maar hetzelfde als bij mortal kombat een fatality) en je speler doet het truukje. De truuk is om langzaam dribbelen etc weer los te laten. Als je het goed timed kan je na een schaar sprinten indrukken. Dan zul je zien dat je speler na de schaar meteen sprint waardoor je vaak een verdediger eruit kan lopen.

Truukjes zijn vaak ook meer leuk. Maar wat sowiezo goed werkt is dribbelen. Niet eens truukjes gewoon de 3 verschillende snelheden dribbelen onder de knie hebben(snel/normaal/langzaam) als je deze 3 goed kan gebruiken in combinatie met elkaar. En je hebt een speler met de ability dat ie kort kan kappen en draaien. Kan je zonder truukjes maar met goed loopwerk door te versnellen etc veel man uitspelen met je vleugel spelers. Vooral het kapje naar binnen of naar buiten, waar de CPU extreem goed in is, kan heerlijk uitpakken.

Als laatste stip, mischien meer nog dan voorheen maakt het uit wie er aan de bal is. Zeker als je echt slechte spelers hebt is het verschil enorm! Ik heb in mijn huidige team maar 2 spelers waarmee ik af en toe een actie durf te maken omdat ze de enige zijn die er de stats voor hebben. De rest mag lekker passen en rennen :9

In ieder geval kan je heel veel in PES. En ja je wordt echt beter en pes wordt echt leuker als je alle controls kent. Maar je moet rustig beginnen. En dan telkens proberen nieuwe elementen in je spel in te passen ipv te blijven hangen bij wat je kent.

Overigens als je echt snel wilt leren moet je online spelen, hier wordt je vaak eerst de vloer aangeveegd(voordat je op eigen niveau zit) maar online spelen is altijd de beste leerschool die er is om te kijken welke functies andere spelers gebruiken(als 9 van de 10 tegenstanders 1 truukje doet, dan zal dat wel een goed truukje zijn bv)

[ Voor 20% gewijzigd door Postius op 07-10-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Spelers doen zelf ook gewoon de trucjes als ze goed genoeg zijn en jij snel kapt en verschillende richtingen op stuurt.
Bepaalde trucjes doen als je de bal hebt, maar ik had het in mijn post over het verdedigen. Met L2 blijft de speler dan naar de bal gericht en zal hij "strafen" als je 'm opzij stuurt. Essentieel om een aanvaller af te remmen en de bal uiteindelijk af te pakken. Als je er gewoon op af loopt zal de aanvaller je verdediger passeren en in het ergste geval staat ie dan alleen nog voor de keeper.
Of met R2
Langzaam dribbelen of complete stilstand als je de linkerstick niet gebruikt. Ik heb ook het idee dat hij daarmee de bal beter aanneemt, al kan ik dat niet terugvinden in de command list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:29:
Spelers doen zelf ook gewoon de trucjes als ze goed genoeg zijn en jij snel kapt en verschillende richtingen op stuurt.
[...]

Bepaalde trucjes doen als je de bal hebt, maar ik had het in mijn post over het verdedigen. Met L2 blijft de speler dan naar de bal gericht en zal hij "strafen" als je 'm opzij stuurt. Essentieel om een aanvaller af te remmen en de bal uiteindelijk af te pakken. Als je er gewoon op af loopt zal de aanvaller je verdediger passeren en in het ergste geval staat ie dan alleen nog voor de keeper.

[...]

Langzaam dribbelen of complete stilstand als je de linkerstick niet gebruikt. Ik heb ook het idee dat hij daarmee de bal beter aanneemt, al kan ik dat niet terugvinden in de command list.
Dat met R2, volgens mij schiet ie dan ook met de binnekant, bij een lage voorzet, moet je maar eens proberen. Dat verdedigen kan trouwens ook met R2 en dan kruisje ingedrukt houden. Dan laat je R2 los en hapt je verderdiger. Trouwens Postius, bedankt voor alle tips. Ik speel wel online en dan gaat wel oke hoor maar hoe werken die sprintjes wat dat kan ik er niet uit opmaken. Welke toetscombinaties bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Harribo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:17:
Ik speelde tot voor kort nog PES11 en het verschil met 12 is ook best groot. Het is niet meer even langs de lijn sprinten, balletje schuin de 16 in en afronden. Je moet de verdediging echt uit elkaar spelen. Ze kunnen lullen wat ze willen over PES arcade en FIFA sim, ik zie in PES veel overeenkomsten met echt voetbal.

Wat ik net al zei: je moet de verdediging uit elkaar spelen. Rondtikken, een actie maken en dan een leep passje naar de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

Dat met R2, volgens mij schiet ie dan ook met de binnekant, bij een lage voorzet, moet je maar eens proberen. Dat verdedigen kan trouwens ook met R2 en dan kruisje ingedrukt houden. Dan laat je R2 los en hapt je verderdiger. Trouwens Postius, bedankt voor alle tips. Ik speel wel online en dan gaat wel oke hoor maar hoe werken die sprintjes wat dat kan ik er niet uit opmaken. Welke toetscombinaties bedoel ik dan.
Ik speel zelf op de PC met een 360 controller met Typ 2 instellingen dus dan zijn de knoppen wat anders
Je hebt een sprint knop(snel dribbelen)
Je kan gewoon niks indrukken en met je speler bewegen(normaal dribbelen, dit werkt nog vrij goed)
Je kan L2 indrukken om langzaam te dribbelen/de bal dicht bij je te houden. Nu kap en draai je veel korter, ook kan je andere truukjes doen.

Je meot een beetje spelen met de snelheden en dribbelen om het door te krijgen(duh) maar alle 3 de modussen van dribbelen hebben hun voor en nadelen en ideaal is om ze te combineren. Als ik een speler rand 16 aanspeel heb ik vaak de neiging een korte kap te doen(met L2) in de kap L2 weer los te laten zodat als het goed gaat je na de kap een heel klein beetje versnel waardoor je vaak(oof vaak niet) genoeg ruimte hebt om een schot te lossen.

Je moet er rekening mee houden dat je met de eigenschap van Versnellen vaak veel makkelijker los komt dan als je een sprint duel aangaat(maar dit is ook wat persoonlijk). Hierdoor is het ook handig om met een goede dribbelaar wel is wat langzamer te gaan. Wachten tot de man instapt en dan je versnelling eruit gooien ipv het duel aangaan op volle snelheid want dan rent de verdediger met je mee.

Ik hoop dat je het een beetje snapt, tis niet echt ingewikkeld. Maar ik raad je aan om veel te oefenen in wedstrijden met het verschillende dribbelen zodat je snapt in welke situaties je wat het beste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

Dat met R2, volgens mij schiet ie dan ook met de binnekant, bij een lage voorzet, moet je maar eens proberen.
R2 is idd ook "controlled shot". Dus niet per se met de binnenkant voet, maar gewoon meer controle en minder snelheid. Kan er bijv. voor zorgen dat je een simpele tap-in goal niet verneukt, al heb ik het idee dat het in 2012 minder nodig is dan in 2011 omdat one-touch een stuk beter werkt.
Dat verdedigen kan trouwens ook met R2 en dan kruisje ingedrukt houden. Dan laat je R2 los en hapt je verderdiger.
Misschien haal ik L2 en R2 door elkaar, dat weet ik niet uit mijn hoofd - als ik speel doe ik het automatisch goed :P. Met kruisje ga je idd naar de bal (ingedrukt houden) en probeer je 'm af te pakken (tappen)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 07-10-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Postius schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:03:
[...]
Volgens mij kan ik het hele artikel samenvatten als: Ik ben slecht in pes 2012 en schuif dat op het spel af. Nergens last van al die punten.
[...]
Als je nu nog echt iets van argumenten had konden we nog inhoudelijk discussiëren. Maar de meerderheid van de dingen die je aanhaalt is een beetje in het wildeweg dingen roepen.
Beetje meer respect is wel op zijn plaats. Ik heb talloze video voorbeelden waarbij spelers weglopen van een bal, spelers worden vertraagd, ballen met een throughpass wegdraaien over de zijlijn etc...
Als je eerdere post van mij gelezen had, had je er een paar kunnen zien voordat je roept dat ik maar wat in het wilde weg roep.
Voorbeeld : waarom wordt er bij het nemen van een doeltrap door de keeper van de tegenpartij je eigen mannetje vertraagt, en als die bal eenmaal in de lucht is, kan je weer sneller lopen....dat is gewoon cheaten hoor, je zou eens de bal kunnen onderscheppen en meteen op de goal kunnen afgaan.

Maar genoeg hierover, ik verbaas me echt dat iedereen dit normaal vind en hiermee is voor mij de kous af.
En mensen die denken dat ik niet weet hoe ik een spel moet spelen: kom maar op! :)
Ik kom er dus wel achter dat je maar wat rond moet tikken en geduld moet hebben, wat op zich wel logisch is. Maar jammer vind ik het wel.

Ik speel nu net niveau onder Prof, daar gaat het beter af en is het cheaten (zoals ik dat dan noem) enorm minder. Tis niet anders, dan maar op minder niveau spelen.
Trucjes zijn handig trouwens, gebruik nu een trucje in de loop, loop ik met een winger zo een verdediger voorbij. Elastico geloof ik..

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 07-10-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Kijk nu nog wat links naar filmpjes en dan kunnen we het ergens over hebben ;) . En om minder flauw te doen, die vertraging is een concreet voorbeeld. Daar kan ik wat mee, ik zal er eens op letten kijken of ik het zie.

Overigens iemand al die nieuwe training al een beetje uitgevist. Ik rouleer nu de schema's een beetje willekeurig(conditie training sla ik over het algemeen over). Maar het is wel irritant.

Overigens zijn de laadtijden heerlijk kort op de PC _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Harribo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Voorbeeld : waarom wordt er bij het nemen van een doeltrap door de keeper van de tegenpartij je eigen mannetje vertraagt, en als die bal eenmaal in de lucht is, kan je weer sneller lopen....dat is gewoon cheaten hoor, je zou eens de bal kunnen onderscheppen en meteen op de goal kunnen afgaan.
Klopt, is wat vreemd, maar niet onoverkomelijk. Een uittrap bij PES gaat nooit fout (keeper knalt hem bv nooit tegen een verdediger aan omdat het altijd vuurpijlen zijn). Vind het nou ook niet echt cheaten (zoals je terecht opmerkte, een term die jij eraan hebt gegeven) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

En toch heeft haribo op alle fronten 100% gelijk. Dat er nog ontkenners zitten op dit forum.

Grappig.

Sinds pes bestaat zit het vol met AI cheats, dat is jaren geleden al toegegeven door seabass, wordt al jaren op zowat alle pes forums besproken en vervloekt. Er zijn duizenden videos van te vinden.

En toch zijn er op elk forum altijd wel enkele die gewoon helemaal niks in de gaten hebben.

Onbegrijpelijk, want ik zie elke pot wel tientallen cheats, dat gaat maar door. Je moet wel een enrome plaat voor je hoofd hebben om niks te zien. (of. heel erg slecht zijn, want dan hoeft de ai niet te cheaten, wat logisch is)

En nee, ik ben niet slecht. Ik heb nulkommanul problemen met top player.

Die mensen die ontkennen, zitten jullie nooit op andere fora? Daar staat het vol met dit gevloek op die cheats. Op elk pes forum.

op evoweb las ik trouwens dat er een soort van anti-cheat of anti-script patch wordt gemaakt door een modder. Schijnt ernom te schelen, ik speel zelf niet meer op pc helaas. Maar voor diegene die dat wel doen kan het een mooie patch zijn. (die modder delete code uit het spel die over de scripts gaan)

------

Zal nog een paar tips aan haribo geven.

- veel korte passjes
- veel draaien en kappen
- nooit de tegenstander op zoeken, altijdde ruimte in
- alleen voor de keeper shotfaint en intikken
- ingooien op de vorste man, kaasten en trough ball geven
- spits inspelen, alles los laten, inkomende man bal mee geven
- alleen voor de keeper, schieten plus R2
- drukke ruimte, spits oinspelen en 1 keer raken met trough ball, klein tikje.
- buitenspeler hoek in met verdediger, terug spelen, dan 2 tegen 1 uit spelen.
- met spits en middenveld veel hoekjes maken
- met keeper noit een lange bal geven
- vrje trappen nooit door de lucht
- op bouwen over zijkanten maar wel continu kijken of er centraal een gat vrij jomt
- 2 tegen 1 trough ball geven, supercancel , zelf door lopen 2 tegen 1 voor de keeper af maken

zo, zo wat handige dingen, die je kan doen om tot meer kansen te komen. Je moet zorgen dat je zo weinig m ogelijk het duel aan moet. Speel je rechterspits in, staat er een verdediger, zoek hem dan niet op, nee, terug uit halen, en op nieuw op bouwen. Balbezit spelen.

SPits op de 16 in spelen, met 2 man in zijn rug, dan niet trachten om te draaien, maar speel hem rustig terug, en wacht op een gaatje.

Dan de beste tip ooit. Heel weinig rennen. En ga vgooral pessen, want met voetballen kom je er niet. Leer die engine, leer die cheats, en probeer ze te ontwijken.

s6, ik haal hem op de ps3, misschien spelen we dan een paar potjes.

groet

[ Voor 152% gewijzigd door Turfschipper op 08-10-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Kom dan eens met de bewijzen waar je het over hebt. Zo is het wel erg makkelijk om te roepen dat er duidelijk gecheat wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
stalscu schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 06:58:
En toch heeft haribo op alle fronten 100% gelijk. Dat er nog ontkenners zitten op dit forum.

Sinds pes bestaat zit het vol met AI cheats, dat is jaren geleden al toegegeven door seabass, wordt al jaren op zowat alle pes forums besproken en vervloekt.
Dank dank! Ik kan toch niet de enige zijn die dat ziet? Met die "cheats"/"features" moet je in dit spel gewoon leren leven. Hier zat ik op te wachten, iemand die het ook ziet. Kon me al moeilijk voorstellen dat ik de enige was die dit zag. Nu ben ik stiller van af nu af aan:)

Een ding wil ik hierover echt nog kwijt: ik snap wel dat die cheats erin zitten. Zodra ik dus de moeilijksheidgraad opschroef, krijg ik meer van dit soort cheats.
Die cheats hebben een functie denk ik: het moeilijker maken en afwisselender (dmv meer hoekschoppen, ingooien) etc...
En dat vind ik dus jammer: waarom dmv cheats dit spel dan moeilijker maken? Waarom de cpu voetballend niet beter maken ipv cheats te gebruiken? Die keuze van Konami vind ik wat té makkelijk. Het riekt zelf naar een soort luiheid hoewel je natuurlijk nooit lui kan zijn als je zo'n complex spel maakt.
Ik snap dat een voetbalsspel dezer dagen niet meer zonder kan (FIFA heeft er ook een paar vervelende), maar ik vind in PES dat er té makkelijk steeds hiernaar wordt gegrepen door Konami. En dan zeker in dit deel, hoewel dit deel ook wel een hele boel fantastische features bevat....

Ook heeeeeel erg bedankt voor die tips. Het is duidelijk dat ik in PES anders moet gaan voetballen dan voorheen. Eerlijk gezegd is dit wel realistischer, in het echt gaat het ook vaak tikkie tikkie, ook niet altijd actie.
Sluuz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:30:
Kom dan eens met de bewijzen waar je het over hebt. Zo is het wel erg makkelijk om te roepen dat er duidelijk gecheat wordt...
Kijk naar mijn video eerder gepost...mannetjes lopen zelfs weg van een bal :) En als je het nog niet gelooft..heb er nog een hele stapel...
Vanaf het niveau Prof worden ze zichtbaarder, eronder zie ik ze heel weinig.
stalscu schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 06:58:
... Speel je rechterspits in, staat er een verdediger, zoek hem dan niet op, nee, terug uit halen, en op nieuw op bouwen. Balbezit spelen.
Ik speel tegenwoordig toch wel vrij makkelijk een verdediger al rennende uit dmv elastico.
Heb ik hem ingesteld op 'richting tov positie speler' , heel handig...truc-rechts is dan elastico rechts voorbij (rennend), truc-links is dan elastico links voorbij :) Handig aan de zijlijn als je iemand voorbij moet.

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 08-10-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

Dat AI cheaten is natuurlijk gewoon zo.. echter vind ik het juist in deze versie een verademing omdat het veel minder gebeurd dan in voorgaande versies! Spelers houden ook veel minder in..

Iemand een link naar die 'anti-cheat' ontwikkel topic op evo-web?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Damn, iedereen speelt al lang en breed PES12 en ik moet gewoon wachten tot de 14de.... Die demo ben ik ook al beetje zat, wil MLO!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dat de AI cheat is idd niks nieuws, dat doen ze al jaren. Waarom maak je er dan nog zo druk om in versie 2012? Het is idd niet echt nieuw. maar ik zal je een geheimpje vertellen van AI programeren. Het is tering moeilijk, als jij een game vindt zonder AI die cheat wens ik je geluk mee.

Maar er wordt al jaren gecheat bij pes waarom is het nu een probleem? En idd random dingen gaan roepen is nog steeds irritant post dan zoals eerder aangehaald filmpjes enzo, maar dan nog. What else is new?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Postius schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:45:
Dat de AI cheat is idd niks nieuws, dat doen ze al jaren. Waarom maak je er dan nog zo druk om in versie 2012? Het is idd niet echt nieuw. maar ik zal je een geheimpje vertellen van AI programeren. Het is tering moeilijk, als jij een game vindt zonder AI die cheat wens ik je geluk mee.

Maar er wordt al jaren gecheat bij pes waarom is het nu een probleem? En idd random dingen gaan roepen is nog steeds irritant post dan zoals eerder aangehaald filmpjes enzo, maar dan nog. What else is new?
What else is new? Ik vind dat jij en meerdere dit wel erg makkelijk af doen. "ja, het komt al jaren voor dus deal with it". Zo zijn we niet getrouwd natuurlijk. Toegegeven, Harribo zeurt er wel erg lang over door, maar gezien mijn eigen ervaringen (met demo2) en wat filmpjes op internet gezien (ook die van Harribo), kan ik hem zeker niet geheel ongelijk geven.
Waarom houdt een diepgaande speler altijd even een seconde in, terwijl de AI dit aan de andere kant van het veld niet heeft en wel gewoon op volle snelheid doorrent? Waarom blijft mijn speler na een gewone tackle even een halve seconde duizelen, terwijl de speler van de AI gelijk omdraait en verder speelt? Waarom stompt mijn keeper altijd de bal terug het veld in terwijl Fred Grim van de AI hem gewoon over of naast bokst?

Deze dingen zijn gewoon kut geprogrammeerd (noem het cheaten, valsspelen whatever) en om het af te schilderen als "het programmeren is tering moeilijk dus vandaar" is de grootste kul die ik heb gehoord. Zal best moeilijk zijn maar dat is dan de onkunde van de programmeurs bij Konami. Waarom kan het bij het bij bijvoorbeeld FIFA dan wel?

Ondanks deze kleine foutjes krijg ik PES12 gewoon weer binnen en ga ik er zeker ook van genieten. Het speelt al 100x beter als PES11. Alleen zie ik steeds vaker dat mensen (iig bij PES12), zich steeds makkelijker over de fouten van een game heenzetten, ipv kritischer te wezen.

En btw, Harribo die random dingen roept? Misschien moet jij eens het topic een keer goed doorlezen dan zie je wel degelijk onderbouwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem op de Xbox, maar hij reset steeds de taalinstellingen. Heb 'm bij Amazon.de besteld en hij is dus alleen Frans en Duitstalig.. Dat is best jammer :p

Dan liever Duits, maar steeds als ik opnieuw PES start dan staat ie weer op Frans. Erg irritant.
Weten jullie trouwens of je bij PES ook language packs krijgt in de XBOX Marketplace (of PS Store)? Fifa heeft dat wel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen die 2tegen2 leuk vinden? En
Dan niet die alleen maar alleen gaan... Helaas
Moet ik wachten tot volgende week, heeel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of de AI nou cheat of niet, ik kan me in geen enkel punt wat Harribo naar voren brengt vinden. Al de dingen die hij noemt treden, stuk voor stuk, ook op bij de computertegenstander zelf. En dat was nog altijd de kern van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Ik zit zo af en toe op het forum van winning eleven

Klopt dit nu dat hetvolgende beschikbaar is volgende week ?

11 oktober: DLC met oa update transfers en ploegen
14 oktober: update met oa verbetering keepers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Stijninho schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:31:
Ik zit zo af en toe op het forum van winning eleven

Klopt dit nu dat hetvolgende beschikbaar is volgende week ?

11 oktober: DLC met oa update transfers en ploegen
14 oktober: update met oa verbetering keepers
De eerste update is bevestigd door Konami, maar die tweede nog niet. Zou op zich niet gek zijn, aangezien er veel mensen over klagen.

http://www.konami-pes2012...ownload-content-announce/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb mijn zegje wel gedaan. Dat ik er zo lang over doorging, was omdat ik het niet trok dat ik de enige was die er zo over dacht.
Inderdaad, in elke PES wordt er gecheat ..maar ik loop er dit jaar enorm tegen aan. In eerdere delen was dat ook wel het geval maar kon ik er mee leven, dit jaar heb ik er enorm moeite mee. Ik vind het wat goedkoop, laten ze dan betere voetballers die je wegtikken programmeren....enfin..einde discussie voor mij.

Verder, ik koop gewoon PES weer. Ik speel wel op een niveau minder, offline tenminste. Online zal de AI cheat niet echt duidelijk aanwezig aan ga ik vanuit. Ik bid ervoor dat online minder vertragingen heeft, dwz....dat je je schoten en passen in de meeste wedstrijden beter kan doseren dan in PES 2011.
Want dat is belangrijk in PES: schoten en passen doseren met gevoel. Ik neem de gok weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 08-10-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
.oisyn schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:01:
Of de AI nou cheat of niet, ik kan me in geen enkel punt wat Harribo naar voren brengt vinden. Al de dingen die hij noemt treden, stuk voor stuk, ook op bij de computertegenstander zelf. En dat was nog altijd de kern van de discussie.
Mijn eerder opgenoemde punten zitten toch echt wel in PES12 en zijn punten die wel bij mij gebeuren en niet bij de AI.
Dat er tegenwoordig gamers zijn (zoals jij) die hier overheen kijken, oke, maar ga alsjeblieft niet ontkennen dat deze punten niet voorkomen in PES12 zitten want dat is gewoon een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Voor de gasten die (net als ik) de bles01407 versie hebben gekocht: inmiddels is er een OF gereleased op WenB.
http://winningelevenblog....o-pes-2012-of-bles-01407/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Postius schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:45:
Er is 1 game die een perfecte AI heeft en niet cheat. Dat is een oude game, het het 1 van de eerste games, en het blijft een geniale game, zeker als je je erin verdiept.

En dat is ........... Pacman.

De AI van de spookjes is perfect, zonder gecheat. Wel met de opmerking dat pacman een relatief eenvoudige AI heeft. Relatief omdat deze AI meer als 30 jaar geelden ontwikkeld is.

Niks mis mee. ;-)

verder kan ik ook geen ander voorbeeld geven van een ai die niet cheat. Als we schaak AI niet mee rekenen.

----

Over dat gezeur op de cheats? Tsja, ok, snap ik, maar ik vind niet dat ik me daar schuldig aan maak. Ik zag alleen haribo op lopen tegen een muur die maar niet mee geeft. Terwijl hij gelijk heeft. Ik dacht, laat ik hem ff een ruggesteuntje geven.

Wordt niet gewaardeerd, ok, het spijt me.

Ik haal hem wel voor de ps3, straf mij maar op het virtueel voetbalveld.

Oh, nog even wat olie op het vuur. De mensen die niet die AI cheats zien en ervaren, die geef ik echt nulkommanul kans online tegen ondergetekende. ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Turfschipper op 09-10-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 25-09 18:00
d0s schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:44:
Dat AI cheaten is natuurlijk gewoon zo.. echter vind ik het juist in deze versie een verademing omdat het veel minder gebeurd dan in voorgaande versies! Spelers houden ook veel minder in..

Iemand een link naar die 'anti-cheat' ontwikkel topic op evo-web?
Hier staat ie: http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=65411
Lees nog wel dat sommige mensen last hebben van crashes icm deze patch.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
stalscu schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 01:00:
[...]
Ik zag alleen haribo op lopen tegen een muur die maar niet mee geeft. Terwijl hij gelijk heeft. Ik dacht, laat ik hem ff een ruggesteuntje geven.

Wordt wél gewaardeerd!
Voelde me al zo'n eenzame strijder... :)

Edit: verdedigen gaat me nu ook beter af.
En heel simpel: ik gebruik die L2/R2 knop helemaal niet....ik gebruik alleen de A (pass knop) en ik let goed op en hap niet zo snel..komt haast geen aanvaller langs me.

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 09-10-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Harribo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:00:
[...]

Wordt wél gewaardeerd!
Voelde me al zo'n eenzame strijder... :)
Ik heb me even afzijdig gehouden, maar ik merk ook wel dat de cpu "cheat".

Wat me vooral opviel is dat je soms (ik dan) al ver van te voren voelde aankomen dat de cpu ging scoren of iig gevaarlijk ging worden. Dan begon bijv rkc ineens ala barca de bal rond te tikken en kwam ik er niet aan te pas. Net of er iets geactiveerd werd en het spelbeeld even totaal veranderde. Daarna dan weer gewoon fases waarin het heen en weer ging en er balans was. Voor mij heel duidelijk te herkennen.
Nou moet ik zeggen dat dit voor mij geen gamebreaker is, maar erg realistisch is het natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
stalscu schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 01:00:
[...]

Er is 1 game die een perfecte AI heeft en niet cheat. Dat is een oude game, het het 1 van de eerste games, en het blijft een geniale game, zeker als je je erin verdiept.

En dat is ........... Pacman.

De AI van de spookjes is perfect, zonder gecheat. Wel met de opmerking dat pacman een relatief eenvoudige AI heeft. Relatief omdat deze AI meer als 30 jaar geelden ontwikkeld is.

Niks mis mee. ;-)

verder kan ik ook geen ander voorbeeld geven van een ai die niet cheat. Als we schaak AI niet mee rekenen.

----

Over dat gezeur op de cheats? Tsja, ok, snap ik, maar ik vind niet dat ik me daar schuldig aan maak. Ik zag alleen haribo op lopen tegen een muur die maar niet mee geeft. Terwijl hij gelijk heeft. Ik dacht, laat ik hem ff een ruggesteuntje geven.

Ik haal hem wel voor de ps3, straf mij maar op het virtueel voetbalveld.

Oh, nog even wat olie op het vuur. De mensen die niet die AI cheats zien en ervaren, die geef ik echt nulkommanul kans online tegen ondergetekende. ;-)
Pacman kwam ook bij mij op. Eventueel Galactic Civilizations. EN half life 1 destijds was aardig.

De AI cheat altijd in PES, dus mijn opmerking was meer waarom er nu 1x zo hatelijk voer wordt gedaan.

Verder die posts van hirbo er zit een kern van waarheid in, maar ook een grote kern onzin. Ik snap dat er frustraties zijn omdat bepaalde dingen anders zijn dan je zou willen en de AI cheat. Echter haribo wijdt in 1x alles aan AI cheats(of het zo maar te blijven noemen) en dat slaat nergens op. Dingen zoals, zodat je meer corners krijgt... 8)7

Daarnaast noemt ie ook nog een hoop punten op die niet waar zijn of waarvan het discutabel is dat die voordelen er zijn. Dus hij heeft een punt maar volgens mij omdat ie zopjuist 5-0 was afgedroogd op Prof kwam het stoom nog uit zijn oren en lag alles aan de Cheatende AI, dat is ook nogal simplistisch.

En dan inderdaad als de discussie verder gaat van de AI dit, ai dat. Dan is het van ja dat was in de vorige precies hetzelfde dus hoezo zitten we nu zo erop te haten? En dan gaan we weer terug naar het begin denk ik, dat de AI wel cheat of voordeel heeft maar lang niet zoveel als haribo in zijn posts voorschrijft. Hij heeft voor 20% gelijk. Er zit een kern van waarheid, maar express een footie game gaan programmeren zodat ballen uitgaan voor inworpen en corners zoals hij suggereerde is complete kul natuurlijk
Monda schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:27:
[...]

Ik heb me even afzijdig gehouden, maar ik merk ook wel dat de cpu "cheat".

Wat me vooral opviel is dat je soms (ik dan) al ver van te voren voelde aankomen dat de cpu ging scoren of iig gevaarlijk ging worden. Dan begon bijv rkc ineens ala barca de bal rond te tikken en kwam ik er niet aan te pas. Net of er iets geactiveerd werd en het spelbeeld even totaal veranderde. Daarna dan weer gewoon fases waarin het heen en weer ging en er balans was. Voor mij heel duidelijk te herkennen.
Nou moet ik zeggen dat dit voor mij geen gamebreaker is, maar erg realistisch is het natuurlijk niet...
Gelukkig is excelsior dat gelijk spoeelt tegen twente(nog voorkomt) heel realistisch. Of dat de graafschap 2 keer scoort in 5 minuten voor het einde na heel de wedstrijd helemaal niks geraakt te hebben. Super onrealistisch!!! Jammer dat het wel is gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 09-10-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Postius schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:20:
[...]
De AI cheat altijd in PES, dus mijn opmerking was meer waarom er nu 1x zo hatelijk voer wordt gedaan.
Omdat het dit jaar , althans voor mij, de spuigaten uitloopt.. (op Prof en hoger)
Echter haribo wijdt in 1x alles aan AI cheats
Heb mezelf dat niet horen zeggen hoor? Tuurlijk heb je altijd zelf een hand hierin
. Dingen zoals, zodat je meer corners krijgt... 8)7
Meer corners ja, toch ook logisch aangezien bijna elke bal die de keeper save't op een schot, wegdraaiend over de achterlijn verdwijnt. Als je dat niet ziet.... Was in PES 2011 ook al zo trouwens, het komt in PES 2012 erbij.
op Prof kwam het stoom nog uit zijn oren en lag alles aan de Cheatende AI, dat is ook nogal simplistisch.
Heb, nogmaals, nooit gezegd dat alles lag aan de cheatende AI. Zo heb ik ook duidelijk aangegeven dat persoonlijk niet goed (nog) kon verdedigen.
Er zit een kern van waarheid, maar express een footie game gaan programmeren zodat ballen uitgaan voor inworpen en corners zoals hij suggereerde is complete kul natuurlijk
Nee dat is het dus niet. Maar blijf jij maar geloven dat het wel zo is, mij prima.

Maar...lees eens goed wat ik geschreven heb in mijn posts en denk dan de volgende keer beter na voordat je wat typt.
En over mijn video: er zitten inderdaad dingen die discutabel zijn, heb ik er bij vermeld.
Laatste post van mij hierover, ik moest dit nog even kwijt. Ik zag wel meer posts waarin mensen mij mening niet al te hoog hadden zitten, nu moest ik maar us ff reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Postius schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Pacman kwam ook bij mij op. Eventueel Galactic Civilizations. EN half life 1 destijds was aardig.

Verder die posts van hirbo er zit een kern van waarheid in, maar ook een grote kern onzin. Ik snap dat er frustraties zijn omdat bepaalde dingen anders zijn dan je zou willen en de AI cheat. Echter haribo wijdt in 1x alles aan AI cheats(of het zo maar te blijven noemen) en dat slaat nergens op. Dingen zoals, zodat je meer corners krijgt... 8)7

Daarnaast noemt ie ook nog een hoop punten op die niet waar zijn of waarvan het discutabel is dat die voordelen er zijn. Dus hij heeft een punt maar volgens mij omdat ie zopjuist 5-0 was afgedroogd op Prof kwam het stoom nog uit zijn oren en lag alles aan de Cheatende AI, dat is ook nogal simplistisch.

En dan inderdaad als de discussie verder gaat van de AI dit, ai dat. Dan is het van ja dat was in de vorige precies hetzelfde dus hoezo zitten we nu zo erop te haten? En dan gaan we weer terug naar het begin denk ik, dat de AI wel cheat of voordeel heeft maar lang niet zoveel als haribo in zijn posts voorschrijft. Hij heeft voor 20% gelijk. Er zit een kern van waarheid, maar express een footie game gaan programmeren zodat ballen uitgaan voor inworpen en corners zoals hij suggereerde is complete kul natuurlijk

[...]

Gelukkig is excelsior dat gelijk spoeelt tegen twente(nog voorkomt) heel realistisch. Of dat de graafschap 2 keer scoort in 5 minuten voor het einde na heel de wedstrijd helemaal niks geraakt te hebben. Super onrealistisch!!! Jammer dat het wel is gebeurd.
klopt.
Maar heb het ook niet over de uitslag maar over het feit dat rkc plotsklaps een korte fase het zelfde voetbal speelt als Barca op die momenten waar ik op doel. Dat niveau kan men natuurlijk nooit halen in het echt. Dat de uitslagen verrassend zijn is juist (slechte ploegen die af en toe winnen) wel realistisch en maakt het ook leuk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ah komop jongens genoeg over wel niet en in welke mate de ai cheat/ goed is. Dit is een nieuwe pes, ga eerst eens een paar weken vol spelen en kijk wat er van de klachten overblijft en wat er nieuw bij is gekomen. Voorlopig ben ik alweer helemaal verloren in ML en dat is sinds pes 6 niet meer gebeurt! Dat komt mede omdat de ai van je medespelers dit jaar fatsoenlijk is. Dat het spel pittig is beaam ik. In de voorgaande pessen kon ik top player altijd goed aan, maar bij deze struggle ik voorlopig nog op prof. En dat is echt niet alleen omdat de ai cheat, soms spelen ze gewoon goed combinatie spel en wordt ik aan stukken gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Geengrenzuh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:32:
Ah komop jongens genoeg over wel niet en in welke mate de ai cheat/ goed is. Dit is een nieuwe pes, ga eerst eens een paar weken vol spelen en kijk wat er van de klachten overblijft en wat er nieuw bij is gekomen. Voorlopig ben ik alweer helemaal verloren in ML en dat is sinds pes 6 niet meer gebeurt! Dat komt mede omdat de ai van je medespelers dit jaar fatsoenlijk is. Dat het spel pittig is beaam ik. In de voorgaande pessen kon ik top player altijd goed aan, maar bij deze struggle ik voorlopig nog op prof. En dat is echt niet alleen omdat de ai cheat, soms spelen ze gewoon goed combinatie spel en wordt ik aan stukken gespeeld.
Hier nog iemand die heel veel moeite heeft met Top Player terwijl ik dat in voorgaande edities nog met redelijk gemak aan kon. Ben nu bezig met de Champions League op Professional en dat kost me al genoeg moeite als ik met AC Milan speel tegen clubs als Dinamo Zagreb, CSKA Moskou etc...
Heb nu 3 gelijke spelen terwijl ik wel veel meer balbezit heb en schoten op doel.

De AI is echt retelink bij counters, dan moet ik echt goed opletten want ze slalommen een steekpassen er zo doorheen.

EDIT: Iemand die al een fatsoenlijke OF heeft kunnen vinden voor BLES 01407?

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-10-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kraziey schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:34:
[...]

Mijn eerder opgenoemde punten zitten toch echt wel in PES12 en zijn punten die wel bij mij gebeuren en niet bij de AI.
Dat er tegenwoordig gamers zijn (zoals jij) die hier overheen kijken, oke, maar ga alsjeblieft niet ontkennen dat deze punten niet voorkomen in PES12 zitten want dat is gewoon een feit.
Je kan nog zo vaak zeggen dat iets een feit is maar dat maakt het nog niet waar. Kom met concrete bewijzen of hou het op een verschil van mening, maar ga niet lopen blaten alsof jij alle waarheid in pacht hebt want dan komen we niet verder dan een kinderachtige welles/nietes :).

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 09-10-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Vlassie1980 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:25:
[...]

EDIT: Iemand die al een fatsoenlijke OF heeft kunnen vinden voor BLES 01407?
Kijk eens een paar posts naar boven: gisteravond heeft iemand op WenB een OF gereleased voor 01407. Transfers zijn niet bijgewerkt maar wel alle premier league kits en logo's. Hij gaat hem nog verder updaten maar dan heb je dat iig al. As dinsdag komt de officiële transfer update dus dan is dat ook allemaal bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Geengrenzuh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:36:
[...]

Kijk eens een paar posts naar boven: gisteravond heeft iemand op WenB een OF gereleased voor 01407. Transfers zijn niet bijgewerkt maar wel alle premier league kits en logo's. Hij gaat hem nog verder updaten maar dan heb je dat iig al. As dinsdag komt de officiële transfer update dus dan is dat ook allemaal bijgewerkt.
Als je eerst de update van Konami installeert en daarna de WenB OF, blijven de spelers die na de update hun transfer maken dan bij hun nieuwe club, of draait die OF van WenB dat terug?

De eigenlijke vraag is dus of die OF alles bevat of dat het alleen toevoegingen van kits en namen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Framoes op 09-10-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Als je eerst de OF installeert en dan de update van konami draait dan zou alles goed moeten staan. In deze OF worden geen teams/ spelers toegevoegd die niet in de reguliere OF zitten. Zoals bv Bundesliga teams. Volgens mij overwrite hij dan niet de prem. league kits. Als de game overal gereleased is dan duiken er wel meer en completere OF's op. Ik heb handmatig de grootste transfers alvast even gedaan zodat de meeste teams wel goed staan. wat ook wel vet is, is dat je dit jaar ook losse teams kunt importeren. Wil eigenlijk de pes-league volgooien met classic clubteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik zelf heb op de PC de PESedit patch gedownload. DIt fixt alle namen en shirtjes en competities. Eveneens zit hier de eerste patch van konami bij inbegrepen.

Er is nog geen patch voor transfers want konami brengt deze zelf uit(een week na release geloof ik). DIe patch is dus al uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 10-10-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Postius schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:22:
Ik zelf heb op de PC de PESedit patch gedownload. DIt fixt alle namen en shirtjes en competities. Eveneens zit hier de eerste patch van konami bij inbegrepen.

Er is nog geen patch voor transfers want konami brengt deze zelf uit(een week na release geloof ik).
De transfer update komt nog voor PES officieel uit is in Nederland.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.