Ja precies het zelfde, heb maar geen reactie geplaatst op frontpage, maar beetje jammer dat zelfs tweakers.net toch weer met vergelijking begint , terwijl andere sites daar allang mee gestopt zijn. Gewoon niet lezen dus.donowitz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:03:
Ik begon zojuist met het lezen van de FIFA 12 vs PES12 review op tweakers.
Toen ik dit las: "FIFA 12 weet te boeien door zijn vloeiende gameplay, zijn verbeterde afstandschoten"
Was ik al klaar met lezen. Hoe kun je dit nou zeggen? Hoe groot is het bord voor je kop?
Moet wel gigantisch zijn.
Ben ik de enige die me hierover opvreet? Zelfde als roepen dat de spelers er in FIFA beter uit zien dan in PES.
Ik weet het niet, maar ik herken niemand van AJAX in fifa en in pes herken ik ze allemaal.
Laten we hier er ook niet verder op ingaan.
Gameplay , daar gaat het om.
XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132
Realistische elementen in de game, dat vind ik juist wel goed. PES is daarin de betere. Als jij een realistische soccergame gaat maken is deze onspeelbaar. Period.
De mensen die de fullgame al hebben liggen, kan je de replay's uitzetten? Ik gok erop dat ik "nee" als antwoord krijg, maar ik hoop er toch stiekem op

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb je toegevoegd op msn wil je ff wat vragen als je goed vindt...Harribo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:43:
Grafische dingen interesseren mij geen r**t....
Gameplay , daar gaat het om.
PSN: Mondaatje

"PES heeft realistischer elementen.." "PES is de beste" "FIFA ziet er beter uit"..
Misschien zou iedereen zijn mening voor zich kunnen houden en gewoon genieten van datgene wat hem/haar wel boeit? Niks subjectiever dan een gevoel bij een voetbalspel (nou ja, bijna niks

[ Voor 7% gewijzigd door Yeroen76 op 29-09-2011 19:24 ]
Sorry, maar als je het nodig vindt om deze post te maken dan is het antwoord op je eigen vraag niets anders dan: ja, dat doe je idd.Val ik anderen lastig met mijn mening? Verziek ik topics met nutteloze vergelijkingen, reviews uit z'n verband trekken of fanboypraat (á la 'donowitz'..)?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kijk, dit gaat de goede kant op. Speel ik iig niet meer tegen een Japanner.One small tweak has been made to the mode, though, which ensures that you only play against others in the same region, which minimizes lag.
Bron: Gamespot.uk
Verwijderd
Fifa 12 al gespeelt dan? Ik persoonlijk vind hem lekkerder spelen dan PES. Maarjah ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.donowitz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:03:
Ik begon zojuist met het lezen van de FIFA 12 vs PES12 review op tweakers.
Toen ik dit las: "FIFA 12 weet te boeien door zijn vloeiende gameplay, zijn verbeterde afstandschoten"
Was ik al klaar met lezen. Hoe kun je dit nou zeggen? Hoe groot is het bord voor je kop?
Moet wel gigantisch zijn.
Ben ik de enige die me hierover opvreet? Zelfde als roepen dat de spelers er in FIFA beter uit zien dan in PES.
Ik weet het niet, maar ik herken niemand van AJAX in fifa en in pes herken ik ze allemaal.
Weet ik.oisyn schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:37:
[...]
Sorry, maar als je het nodig vindt om deze post te maken dan is het antwoord op je eigen vraag niets anders dan: ja, dat doe je idd.
In het topic over PES moet het blijkbaar altijd even gaan over PES vs FIFA. Ieder jaar hetzelfde, steeds irritanter.
En wat betreft de post over lag hierboven: bij mijn PES maakte het niet zoveel uit tegen wie ik speelde, het speelde nooit zoals offline, leek er zelfs niet op. Samen met het jaarlijkse keepersprobleem voor mij de twee gamebreakers van PES. Ik heb er geen buitenlandse fora op nageslagen, maar heeft iemand al iets gelezen over de kwaliteit van het online gebeuren in PES 2012? In alle landen om ons heen is PES vandaag toch uitgekomen dacht ik?
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:53:
[...]
Fifa 12 al gespeelt dan? Ik persoonlijk vind hem lekkerder spelen dan PES. Maarjah ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Yeroen76 op 29-09-2011 20:00 ]
Met dit jaar als voorzetter, tweakers.netYeroen76 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:57:
[...]
Weet ik![]()
In het topic over PES moet het blijkbaar altijd even gaan over PES vs FIFA. Ieder jaar hetzelfde, steeds irritanter.

Kan zijn, al was het gelukkig een wat beter onderbouwd verhaal dan de laatste jaren imo. Ben benieuwd naar de aanvulling na spelen van de retail versies en het online gedeelte.Kw4kje schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:03:
[...]Met dit jaar als voorzetter, tweakers.net
[ Voor 31% gewijzigd door Yeroen76 op 29-09-2011 20:19 ]
Het waarom heb ik al eerder getikt. In FIFA is het mijn schuld als ik verlies, in PES word ik genaaid en daar hou ik niet van.
Ik wil niet helemaal offtopic en doorblijven gaan over FIFA, maar FIFA heeft het verschrikkelijke moraal systeem in de teams. En bepaald dus wel degelijk of jouw spel lekker loopt en jij wint of dat al je passes en schoten mis gaan en jij verliest. Maar daar kom je nog wel achter als je dat wat vaker speeltHarribo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:09:
Om er ook nog een schepje boven op te doen: ik heb FIFA12 een paar keer gespeeld en moet helaas bekennen dat ik daar meer plezier in heb dan PES 2012 zoals het nu lijkt.
Het waarom heb ik al eerder getikt. In FIFA is het mijn schuld als ik verlies, in PES word ik genaaid en daar hou ik niet van.
Dit heb ik met pes overigens niet..
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Nou nog even over het probleem hierboven. Heb inmiddels alle versies van NET Framework verwijdert met een tooltje. Bij C:\Windows\Microsoft.NET zie ik t/m versie 3.5 staan. Maar nu krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding... Iemand die raad weet? Ik kan nu mn ps3 controller niet gebruikenMonda schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:25:
Ik gebruikte Ds3_tool voor mn ps3 controller op de pc, maar plotseling werkt deze niet meer. Ik kreeg een foutmelding en na verwijderen en opnieuw installeren, is t nog steeds het zelfde...:(
Ds3_tool werkt niet meer...
Vervolgens:
Beschrijving:
Stopped working
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: CLR20r3
Probleemhandtekening 01: ds3_tool.exe
Probleemhandtekening 02: 0.6.0.3
Probleemhandtekening 03: 4d1e9804
Probleemhandtekening 04: mscorlib
Probleemhandtekening 05: 2.0.0.0
Probleemhandtekening 06: 4d8c15a5
Probleemhandtekening 07: 35d7
Probleemhandtekening 08: 0
Probleemhandtekening 09: System.AccessViolationException
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Iemand enig idee? (Win7 64-bits, Ultimate)
Edit: Heb laatst wel NET. Framework 4.0 geinstalleerd. Kan het daar mee te maken hebben?
Edit2: Oke dat zal het zijn kwam dit tegen: ok i found out the problem. .NET Framework 4.0 DOES NOT WORK FOR MOTIONJOY, atleast on my computer. ONLY .NET Framework 3.5 WORKS.
Had het idee om versie 6.0001 te proberen (nu 6.0004), maar de site van Motioninjoy lijkt plat te liggen...
Heb jij nog zelfde email adres wat in je profiel hier staat?Harribo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:09:
Om er ook nog een schepje boven op te doen: ik heb FIFA12 een paar keer gespeeld en moet helaas bekennen dat ik daar meer plezier in heb dan PES 2012 zoals het nu lijkt.
Hoe was het vorig jaar geregeld met het vrijgeven van de Master League Online spelers?
Zou natuurlijk fantastisch zijn als je voor een prikkie arshavin oid kan kopen.
[ Voor 76% gewijzigd door psychoclown op 30-09-2011 20:40 ]
Elke speler had toen gewoon een transfersom. Hoe meer mensen in de hele wereld een speler hadden, hoe duurder die speler werd. Weet niet precies wat je met vrijgeven bedoeld, maar er zijn in ieder geval geen spelers die gratis zijn.Sinned123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:14:
Even een andere vraag ipv de eindeloze discussie of FIFA of PES beter is....
Hoe was het vorig jaar geregeld met het vrijgeven van de Master League Online spelers?
Zou natuurlijk fantastisch zijn als je voor een prikkie arshavin oid kan kopen.
Je slaat de spijker op zijn kop, je geeft aan veel PES 6 gespeeld te hebben. Dat was 1 van de beste PES versies ever. Nadat PES uitkwam op next gen consoles was het allemaal bagger. Vooral PES 2008 vond ik een verschrikking, zat een mega dikke bug in met framerates etc.Deruxian schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:44:
Wat is dat voor onzin op de FP met die review. FIFA wordt bestempeld als realistischer dan PES. Ik heb veel pes 6 gespeeld en deze editie komt wat mij betreft dicht in de buurt. Hoe denk jullie hierover, wat is meer zoals het 'echte' voetbal, PES of FIFA?
Konami lijkt nu met PES 2012 weer de goede richting ingeslagen.
Ik zat net trouwens naar onderstaand filmpje van PES 5te kijken, kijk nou toch eens wat een 10x duidelijkere interface je toen had:
- Hexagram bij de opstelling, screw die overall rating die ze van Fifa hebben gejat
- Spelersnamen onderin en de positie van die spelers, attack level etc..
[ Voor 20% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-09-2011 10:56 ]
Sorry hoor maar hoe kun je dat in hemelsnaam zeggen? Nergens kun je snel zien of een speler op de bank wellicht beter is dan degene die op een bepaalde plek in het veld staat. Pas sinds 2011 werkt dat pas echt lekker, daarvoor vond ik het altijd een ramp.Ik zat net trouwens naar onderstaand filmpje van PES 5te kijken, kijk nou toch eens wat een 10x duidelijkere interface je toen had:
- Hexagram bij de opstelling, screw die overall rating die ze van Fifa hebben gejat
- Spelersnamen onderin en de positie van die spelers, attack level etc..
hahah classic stuff! Hier wordt nog regelmatig PES 5/ 6 gespeeld met vrienden. Het leuke daarvan zijn ook de (inmiddels) vintage teams. Zo'n constant: 'ohja die speelde vroeger daar' gevoel. Gameplay is nogsteeds ijzersterk eigenlijk. Wat ook opvalt is dat die games echt supersnel zijn vergeleken met de huidige footies. Action packed als een malle.Vlassie1980 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:47:
[...]
Konami lijkt nu met PES 2012 weer de goede richting ingeslagen.
Ik zat net trouwens naar onderstaand filmpje van PES 5te kijken, kijk nou toch eens wat een 10x duidelijkere interface je toen had:
PSN: Geengrenzuh
Nou, ik vind dat je dat prima kan zeggen mits je de hexagon toepast op de team stats. Die A,B,C troep van nu is totaal niet overzichtelijk..oisyn schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:47:
[...]
Sorry hoor maar hoe kun je dat in hemelsnaam zeggen? Nergens kun je snel zien of een speler op de bank wellicht beter is dan degene die op een bepaalde plek in het veld staat. Pas sinds 2011 werkt dat pas echt lekker, daarvoor vond ik het altijd een ramp.
Ook werkte in die tijd de hexagon voor de spelers ook goed, omdat er simpelweg toen nog geen sprake was dat een andere positie invloed had op je stats. Natuurlijk moest je Bergkamp geen linksachter zetten aangezien zijn defense stats drama zijn, maar in het algemeen wist je dit wel.
Verwijderd
Die hexagon is compleet irrelevant voor wat ik zeg. Vanaf 2011 zie je van elke speler op het veld welke stat hij is. Voorheen moest je een speler selecteren, en dan zag je hoe goed hij is op elke plek, maar dan kon je niet meer zien hoe goed de persoon was die op die plek stond, en of die dus beter is of niet. Je moet de persoon selecteren, dan alle plekken langsgaam om te kijken of hij misschien beter is. Vanaf 2011 zie je dat in 1 oogopslag, en dan kun je veel beter en sneller je opstelling maken.Kraziey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:26:
[...]
Nou, ik vind dat je dat prima kan zeggen mits je de hexagon toepast op de team stats.
Ja, dat is dan niet echt eerlijk he. De UI is dus volgens jou beter, maar daarbij ga je even compleet voorbij aan het feit dat diezelfde UI vandaag de dag gewoon niet meer voldoetOok werkte in die tijd de hexagon voor de spelers ook goed, omdat er simpelweg toen nog geen sprake was dat een andere positie invloed had op je stats. Natuurlijk moest je Bergkamp geen linksachter zetten aangezien zijn defense stats drama zijn, maar in het algemeen wist je dit wel.

Een opstelling editen in 2010 vond ik iig een ramp, ben enorm blij dat ze dat hebben aangepast.
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2011 14:29 ]
Dit komt uit de review van Eurogamer. Ik snap hier niks van want ik heb zowel de demo van FIFA als PES gepseeld. Kan iemand mij uitleggen waarom FIFA meer realistisch is vergeleken met PES (met spelsnelheid op -2)?Still, at least we know where we stand again, even if the roles are reversed. If you're looking for the better football simulation, FIFA 12 is now the place to be.
Eigenlijk heel simpel.Kraziey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:04:
[...]
Elke speler had toen gewoon een transfersom. Hoe meer mensen in de hele wereld een speler hadden, hoe duurder die speler werd. Weet niet precies wat je met vrijgeven bedoeld, maar er zijn in ieder geval geen spelers die gratis zijn.
In Pes2011 waren niet direct alle spelers te koop.
Arshavin is nu iets van 8mil oid om te kopen, zijn base value is echter slechts 4mil.
Je zou dan dus je hele selectie kunnen verkopen en daarvoor in de plaats spelers kopen die later ontzettend in waarde gaan stijgen.
Om een beetje tegen te gaan dat je direct met Ronaldo of Messi begint, heeft konami besloten om sommige spelers later uit te brengen.
Ik ben echter een half jaar na de release begonnen en heb dus niet de release van die spelers meegemaakt.
Bovendien had ik zo'n achterstand dat ik nauwelijks heb gewonnen in mijn 1e 100games.
Wat maakt iedereen zo druk of het spel nou wel of niet realistisch is.Deruxian schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:11:
[...]
Dit komt uit de review van Eurogamer. Ik snap hier niks van want ik heb zowel de demo van FIFA als PES gepseeld. Kan iemand mij uitleggen waarom FIFA meer realistisch is vergeleken met PES (met spelsnelheid op -2)?
Als ze het echt zouden nabootsen, dan krijg je straks in 90min speeltijd 5kansen en 1a2 goals.
Ik vind de charme van PES de learning curve, als iemand daadwerkelijk beter is dan wint hij normaal gesproken ook.
Bovendien houd PES veel meer rekening met de omgeving van de speler, duwt iemand in je rug, staat iemand voor je, ja dan is het moeilijke om te scoren.
[ Voor 39% gewijzigd door Sinned123 op 30-09-2011 16:01 ]
Je hebt helemaal gelijk wat dat betreft, heb het gewoon niet goed gelezen, mijn excuses daarvoor. Ik doelde op dat de hexagon vele malen duidelijker is dan die letters, zowel bij spelers als bij teams. Voor wat jij nu bedoeld is het inderdaad niet relevant..oisyn schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:27:
[...]
Die hexagon is compleet irrelevant voor wat ik zeg. Vanaf 2011 zie je van elke speler op het veld welke stat hij is. Voorheen moest je een speler selecteren, en dan zag je hoe goed hij is op elke plek, maar dan kon je niet meer zien hoe goed de persoon was die op die plek stond, en of die dus beter is of niet. Je moet de persoon selecteren, dan alle plekken langsgaam om te kijken of hij misschien beter is. Vanaf 2011 zie je dat in 1 oogopslag, en dan kun je veel beter en sneller je opstelling maken.
Ik maak me niet druk. Het gaat me erom dat ik het meest realistische voetbalspel wil spelen. Ik heb beide demo's gespeeld en ik vind PES realistischer, anderen blijkbaar niet. Ik vraag me dan af hoe dat komt. Wanneer ik FIFA beter (realistischer vind) dan PES zal ik hem direct gaan spelen, nu vind ik dat niet zo. En aangezien bijna elke reviewsite aangeeft dat FIFA zelfs simulatie is, vind ik dat vreemd en wil ik weten wat ik dan blijkbaar over het hoofd zie.Sinned123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:55:
[...]
[...]
Wat maakt iedereen zo druk of het spel nou wel of niet realistisch is.
Als ze het echt zouden nabootsen, dan krijg je straks in 90min speeltijd 5kansen en 1a2 goals.
Ik vind de charme van PES de learning curve, als iemand daadwerkelijk beter is dan wint hij normaal gesproken ook.
Bovendien houd PES veel meer rekening met de omgeving van de speler, duwt iemand in je rug, staat iemand voor je, ja dan is het moeilijke om te scoren.
De bal 10 cm constant aan je voet houden is alles behalve realistisch.Deruxian schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:11:
[...]
Ik maak me niet druk. Het gaat me erom dat ik het meest realistische voetbalspel wil spelen. Ik heb beide demo's gespeeld en ik vind PES realistischer, anderen blijkbaar niet. Ik vraag me dan af hoe dat komt. Wanneer ik FIFA beter (realistischer vind) dan PES zal ik hem direct gaan spelen, nu vind ik dat niet zo. En aangezien bijna elke reviewsite aangeeft dat FIFA zelfs simulatie is, vind ik dat vreemd en wil ik weten wat ik dan blijkbaar over het hoofd zie.
Denk dat het aan de te beoordelen punten ligt.
Voor elke reviewer en gamer is dat blijkbaar anders.
De review hier op tweakers was nogal fifa biased of dat terecht is weet ik niet (heb beide demo's nog niet gespeeld), maar had uiteindelijk wel de conclusie dat vaardigheid bij pes zwaarder weegt.
Dat lijkt mij voor de speelbaarheid op de lange termijn het belangrijkste argument.
Wat me vooral opvalt aan de af en toe fanboy achtige discussie's. Is dat ze veelal niet of zeer weinig het andere spel is gespeeld.
Ik kom van oorsprong van Fifa en pes heeft echt een steile leer-curve en in het begin vond ik er inderdaad niks aan.
Maar als ik op de bank zit tegen een maat of zwager dan pak ik liever Fifa.
Ik heb zowel pes11 en fifa11 beide online gespeeld en het niveau in pes is trouwens beduidend hoger.
[ Voor 81% gewijzigd door psychoclown op 30-09-2011 20:56 ]
[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 30-09-2011 20:56 ]
[ Voor 93% gewijzigd door psychoclown op 30-09-2011 21:12 ]
Klopt, of dat ze het 5 jaar geleden het een keer hebben geprobeerd en daar al hun argumenten op baseren. Met de browserwars zie je precies hetzelfde (vandaag ook weer in dat Chrome artikel)Sinned123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:02:
Wat me vooral opvalt aan de af en toe fanboy achtige discussie's. Is dat ze veelal niet of zeer weinig het andere spel is gespeeld.
Daarom zal ik PES kopen, al hoop ik wel dat online straks geen probleem geeft.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Dit gevoel heb ik zelf ook, FIFA is beter maar PES is spannender. Moeilijk.BjornE schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:35:
Persoonlijk denk ik dat FIFA alles meegewogen beter is dan PES. Ik blijf toch voor PES gaan. Fifa voelt gewoon niet als voetbal voor mij. PES weet me gewoon te boeien qua gameplay en FIFA niet. Graphics etc. maakt me geen bal uit. Licenties, tja, zouden ze iets aan moeten doen, maar patches zijn er genoeg.
Verwijderd
als er vragen zijn over ratings van spelers of bepaalde teams, stel ze en ik zal proberen een aantal beantwoorden.
Is het nu terug mogelijk om off-line multiplayer te spelen in de full-game? Ik bedoel dus met bv. 3 vrienden samen op de bank een cup of league opzetten, elk kiest een team en bij iedere wedstrijd nemen de andere 2 spelers de plaats in van de CPU. Dit was sinds PES 2009 niet meer mogelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:33:
Ik heb de volledige versie meegenomen uit spanje (media markt 36 euros)nadeel is alleen dat je frans commentaar hebt (niet eens spaans) en ik mn frans en spaans wel een beetje bij moet werken om alles te kunnen begrijpen.. maar toch, ik heb m al 2 dagen
(om dit te controleren heb je wel 2 controllers nodig)
Vroeger kon je dit terugvinden in de mode "Konami Cup", maar sinds 2 jaar is dit (gedeeltelijk) vervangen door "Community" mode.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:10:
Hoe moet ik dat che ken?
Ik ga ervan dit dit jaar opnieuw het geval is. Dus in de Community mode begin je een nieuwe cup of league, je voegt 2 gebruikers toe, kiest voor elke gebruiker een team waarmee die zogezegd moet spelen. Je voegt nog 2 CPU teams toe. Je start een wedstrijd, ofwel krijg je dan vooraf de wedstrijd al het scherm waar je de elftallen moet selecteren ahv controllers ofwel drukt je start als de wedstrijd begint en ga dan naar "selecteer elftallen". Daar zou je dan beide controllers moeten zien staan, en controleer of je elke controller aan elk team kan toewijzen. Hopelijk lukt dit
Thx!
Ik download elk jaar beide demo's en speel die tot ik een -voor mijn gevoel- duidelijk beeld heb..oisyn schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:32:
[...]
Klopt, of dat ze het 5 jaar geleden het een keer hebben geprobeerd en daar al hun argumenten op baseren. Met de browserwars zie je precies hetzelfde (vandaag ook weer in dat Chrome artikel)
Fifa vind ik gewoon net iets minder fijn spelen en daarbij heb ik ook het idee dat je af en toe te weinig controle hebt. De spelers lijken soms wat over het veld te zwabberen en -hoewel reviews het een sim noemen- krijg ik een arcade-gevoel bij Fifa.
Bij PES zijn de automatische banen van spelers soms irritant (maar geven me vreemd genoeg niet het idee dat ik weinig controle heb) en de onmogelijke goals die je soms tegen krijgt, terwijl je de wedstrijd domineert zijn ook een ergernis (maar tevens is dat ook voetbal). Verder speelt het gewoon lekkerder en heb ik veel meer het idee dat ik alles op orde moet hebben om te kunnen scoren/winnen.
Kortom: Het geeft me meer genoegdoening om PES te spelen en dan nog te winnen ook. En als ik verlies ligt dat bijna altijd aan mij (op die paar lullige goals tegen na). Fifa is geen slechte game, maar PES speelt voor mij fijner. Ik denk overigens dat het voor iedereen een kwestie van smaak is, waardoor de andere game afzeiken ook nergens op slaat.
Het is tenslotte niet alsof een van de games slecht is.
Heb nog meer video's maar heb lukraak 10 situaties gepakt voor deze video.
Hier is ie: http://www.youtube.com/watch?v=3vlN0dZBrzU
Uiteraard kan je discussieren over bepaalde acties in deze video en die zijn dan ook van harte welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 02-10-2011 21:06 ]
Het is vervelend, maar ook weer niet zo storend dat ik PES er voor laat liggen. Ook ben ik het niet met alle fragmenten eens. Je claimt soms een overtreding waar dit niet het geval is en andersom.Harribo schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:46:
Ik heb nu een videootje in elkaar geflanst over de cheating AI.
Uiteraard kan je discussieren over bepaalde acties in deze video en die zijn dan ook van harte welkom!
Ik snap je punt, maar het is voor mij gewoon niet onoverkomelijk.
p.s. het is stiekem verwonderlijk dat Fifa dit niet gebruikt. EA was vroeger tenslotte de koning als het om cheatende AI ging. Met name Need for Speed heeft me vaak horen vloeken.
Niet echt bepaald het overtuigende bewijs dat de computer aan het cheaten is imho...
Harribo heb je mn vorige berichtje gezien? (toegevoegd op msn)Harribo schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:46:
Ik heb nu een videootje in elkaar geflanst over de cheating AI.
Laat maar, is niet meer nodig. Heb trouwens een vaag probleem met die Motioninjoy. Versie 6.0001 werkt prima, maar wanneer ik update naar 6.0004 krijg ik de foutmelding weer dat het programma niet werkt...
Vind de volledige game trouwens lekker spelen hoor! Wel regelmatig "super cancel" gebruiken met diepteballen. Ze moeten de transfers nog wel ff fixen, want daar klopt nog niet al te veel van (Steek nog bij Ajax, geen Bulykin, Bakkal nog bij psv etc...). Maar dat zal wel snel komen zodra de game ook in de rest van europa is uitgebracht.
[ Voor 37% gewijzigd door Monda op 02-10-2011 23:00 ]
Nu is de game zowel in het engels als chinees te krijgen, dus dat is prima.
Ik vraag me alleen af of ik dan ook online tegen PES gebruikers kan spelen. Iemand hier ervaring mee?
Of kan ik dan alleen maar tegen winning eleven gebruikers spelen?
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag die er een beetje op aansluit.brotherlouie99 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:32:
Ik zit te denken om de aziatische versie, Winning Eleven 2012 (welke een week eerder gereleased wordt dan PES 2012), te bestellen.
Nu is de game zowel in het engels als chinees te krijgen, dus dat is prima.
Ik vraag me alleen af of ik dan ook online tegen PES gebruikers kan spelen. Iemand hier ervaring mee?
Of kan ik dan alleen maar tegen winning eleven gebruikers spelen?
Waarom komt PES pas de 14e naar Nederland, terwijl voetbal hier volkssport #1 is, en twee weken eerder naar Amerika, waar mensen echt vrij weinig om voetbal geven?
[ Voor 11% gewijzigd door kaos001 op 03-10-2011 08:56 ]
Hoe kom je daar aan? Uit Duitsland/Spanje of een versie die je alleen op een gekraakte PS3 kan spelen (en misschien niet legaal is)?
[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 03-10-2011 09:13 ]
Mijn pc is niet de nieuwste meer, soms hapert het beeld een beetje maar dat komt door mijn oudere harde schijf die te vol zit en aan het swappen is. Qua systeemeisen is PES denk ik wel net iets meer heavy als voorgaande delen.
Mocht er nog iemand specifieke dingen weten let me know!
Compleet legaal, NL/UK versie. Bron kan en mag ik helaas niet vertellen.Framoes schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:00:
[...]
Hoe kom je daar aan? Uit Duitsland/Spanje of een versie die je alleen op een gekraakte PS3 kan spelen (en misschien niet legaal is)?
Timing is iets anders dan spelers die wegrennen van de bal..oisyn schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:57:
Tja, timing is nou eenmaal essentieel in PES, en blijkbaar heeft de AI dat beter onder controle dan jij. Toch zie ik diezelfde foutjes die jou overkomen ook gewoon voorkomen bij de computer in de potjes die ik speel.
"Cheaten" is m.i. de enige manier waarmee de AI nog enigszins tegenstand kan bieden tegen het menselijk brein. De vraag is alleen, wanneer noem je het cheaten en wanneer noem je het balans. De AI licht voordeel geven van de scheidsrechters (voordeelregeling, penalty's, vrije trappen op gevaarlijke plekken), het vaker winnen van 50/50's, vaker winnen van (kop)duels, bepalen wanneer een schot een goal wordt, het vernaggelen van een pass/voorzet, etc etc etc.Niet echt bepaald het overtuigende bewijs dat de computer aan het cheaten is imho...
Ik ben er van overtuigd dat de AI cheat. Maar ja, je wil het spel ook uitdagend hebben. De grens tussen leuk en uitdagend is heel moeilijk en voor iedereen verschillend en zelfs afhankelijk van je humeur op het moment van spelen.
Afgezien daarvan; ik zit te twijfelen tussen PES en FIFA. Van oudsher speel ik PES (5
Is de bles versie van nl dit jaar het zelfde als die van de uk? Vorig jaar niet namelijk, maar door een gelukje toen wel de wenb optionfile.kaos- schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:36:
[...]
Compleet legaal, NL/UK versie. Bron kan en mag ik helaas niet vertellen.
Ik speel de "niet-kosher" versie c.a een week al opde PC, de originele ga ik utieraard (zoals elke PES versie) kopen op de PS3..Gaius schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:18:
[...]
Timing is iets anders dan spelers die wegrennen van de bal.
[...]
"Cheaten" is m.i. de enige manier waarmee de AI nog enigszins tegenstand kan bieden tegen het menselijk brein. De vraag is alleen, wanneer noem je het cheaten en wanneer noem je het balans. De AI licht voordeel geven van de scheidsrechters (voordeelregeling, penalty's, vrije trappen op gevaarlijke plekken), het vaker winnen van 50/50's, vaker winnen van (kop)duels, bepalen wanneer een schot een goal wordt, het vernaggelen van een pass/voorzet, etc etc etc.
Ik ben er van overtuigd dat de AI cheat. Maar ja, je wil het spel ook uitdagend hebben. De grens tussen leuk en uitdagend is heel moeilijk en voor iedereen verschillend en zelfs afhankelijk van je humeur op het moment van spelen.
Afgezien daarvan; ik zit te twijfelen tussen PES en FIFA. Van oudsher speel ik PES (5), en dan exclusief de Master League. Hoe is de Master League dit jaar? En hoe verhoudt ie zich tot de manager mode van FIFA?
Het is inderdaad zo, dat met name bij het verdedigen de PC gebruik maakt van zijn kennis.
Waar je voorheen kon anticiperen en met een goed getimde sliding 9 van de 10 keer de bal veroverde. (Wat nota bene mijn sterke punt is met PES)
Kapt de AI je met de meeste gemakt constant uit. Nou zou ik het begrijpen dat je Messi niet altijd met een wel-timed-slide kan onderscheppen, maar als de grootste ezel van de ML-stock-team je constant kan uitkappen..? En het is zo bij elke sliding, zonder uitzondering. Enige manier van verdedigen is nu om of met 2 verdedigers afdekken, en met 2e sliding maken. Anders moet je fysiek de tegenstander met een judo worp omver werpen.
Wesside
PSN: Sluuz
Zal vanavond even kijken voor jeMonda schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:22:
[...]
Is de bles versie van nl dit jaar het zelfde als die van de uk? Vorig jaar niet namelijk, maar door een gelukje toen wel de wenb optionfile.
Inderdaad! Daarom reageer ik er ook niet op.Gaius schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:18:
[...]
Timing is iets anders dan spelers die wegrennen van de bal.
Trouwens zo'n slechte speler ben ik echt niet (denk ik), zo heb ik met MLO in Divisie 1 gespeeld een tijdje zonder cheaten en mét online vertragingen die niet altijd zichtbaar waren bij een tegenstander. Er zijn slechtere spelers denk ik.
In mjn video zullen best wat twijfelpunten zitten, maar er zitten genoeg punten in waarbij er daadwerkelijk gecheat wordt. Anders heb ik nog wel een 20 tal video's hoor!
Heb je gelijk in. De AI moet soms wat cheaten. Doet FIFA ook een beetje. Maar ik vind de balans nu wat te ver doorgevoerd naar de kant van de CPU. +- 95% van de tijd werkt het in het voordeel de CPU in verschillende situaties. Ik vind dit punt zo enorm irritant dat ik er nog steeds over nadenk om te kiezen voor FIFA dit jaar. Terwijl ik de rest van PES heel erg fijn vind, kan je nagaan.[...]
"Cheaten" is m.i. de enige manier waarmee de AI nog enigszins tegenstand kan bieden tegen het menselijk brein. [...]
Heb je wel gezien maar vragen over serials ga ik niet beantwoorden.Monda schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:24:
[...]
Harribo heb je mn vorige berichtje gezien? (toegevoegd op msn)
Wat betreft PES voor de PC: ik heb wel geduld. Eerst ff nog oefenen offline.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 03-10-2011 12:24 ]
Ben het met je eens dat de blunderende keepers echt een grap zijn; als je een vrije trap hard door het midden schiet gaat hij er van 40 meter best vaak in. Dit is een punt wat ik wel graag verbeterd zou zien in de eerste patch, want het geeft een te grote willekeur aan de wedstrijd.Harribo schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:46:
Ik heb nu een videootje in elkaar geflanst over de cheating AI. Edit: ook rare dingen
Een aantal andere dingen ben ik het niet met je eens; die ene overtreding is een obstructie en daar kan best voor gefloten worden. De keren dat je uitgespeeld wordt door de AI is ook een kwestie van handigheid, want zover komt het bij mij zelden. De keren dat het dan gebeurt is het niet anders dan in echt, waar Neymar bijvoorbeeld afgelopen week ook twee verdedigers aardig fopte. Ook die speler selectieproblemen heb ik niet, omdat je met de stick snel de betreffende speler kan selecteren en de AI kan aftroeven of wegduwen. Nu heb ik wel bijna alle automatische dingen uitstaan: tackelen, schieten, wegwerken etc. wil ik gewoon zelf doen. Dit voorkomt ook een hoop rare situaties, waarin verdedigers ballen overtuigend in eigen doel rossen etc. Als er dan iets faalt, is het eigenlijk altijd mijn eigen schuld
Meende dat dat (in een eerdere versie sowieso) invloed had en ik doe het nu nog steeds, zal wel een automatisme zijn.
Ik vraag me ook af wanneer een pc / ai cheat, sommige dingen zijn natuurlijk wel geprogrammeerd.
Stel dat dezelfde situatie 2 keer voorkomt
1 jij staat voor, de pc cheat en er volgt een doelpunt
2 jij staat achter, de pc cheat niet
dat is cheaten.
maar ik denk dat er in beide zelfde (is het mogelijk ??) gevallen hetzelfde gebeurd.
Zolang er wat onvolkomen inzitten die mij niet storen vind ik het niet erg.
Iemand trouwens al gezien dat je met L2/LT ook een handmatige early cross kan doen ??
Deze gaat iets anders dan LB.
Is de full game net zo snel als demo2? We waren de demo met 3 man aan het spelen, maar dan gaat het combineren zo snel en (te) makkelijk, dat elke beginner dat in principe kan. In pes11 was er meer skill nodig om te combineren etc. Je kan b.v. met je rug naar de goal staan en dan nog keihard pekelen op goal.

Het scoren is niet heel makkelijk als ik eerlijk ben, maar daarmee is de ontlading ook veel groter als je scoort.
Let wel, ik speel nooit tegen de CPU, alleen tegen vrienden offline. Het spel is dan sowieso totaal anders dan als je tegen de CPU speelt (lees: veel leuker).
Ik lees dat je vaak offline multiplayer speelt.kaos- schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:10:
Let wel, ik speel nooit tegen de CPU, alleen tegen vrienden offline. Het spel is dan sowieso totaal anders dan als je tegen de CPU speelt (lees: veel leuker).
Is het dan terug mogelijk om off-line multiplayer te spelen in de full-game? Ik bedoel dus met bv. 3 vrienden samen op de bank een cup of league opzetten met nog wat CPU teams erbij, elk kiest een team en bij iedere wedstrijd nemen de andere 2 spelers de plaats in van de CPU. Dit was sinds PES 2009 niet meer mogelijk.
Ik heb vrij weinig problemen met slidings, zolang ik ze maar op tijd inzet. Als ik een sliding inzet op het moment dat een tegenstander dichtbij is, word ik vaak uitgekapt, maar anders lukt het meestal wel. Soms leidt het helaas tot een gele kaart, maar dat heb ik sneller als ik dichtbij (en te laat) een sliding maak.HaWkY61 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:55:
[...]
Ik speel de "niet-kosher" versie c.a een week al opde PC, de originele ga ik utieraard (zoals elke PES versie) kopen op de PS3..
Het is inderdaad zo, dat met name bij het verdedigen de PC gebruik maakt van zijn kennis.
Waar je voorheen kon anticiperen en met een goed getimde sliding 9 van de 10 keer de bal veroverde. (Wat nota bene mijn sterke punt is met PES)
Kapt de AI je met de meeste gemakt constant uit. Nou zou ik het begrijpen dat je Messi niet altijd met een wel-timed-slide kan onderscheppen, maar als de grootste ezel van de ML-stock-team je constant kan uitkappen..? En het is zo bij elke sliding, zonder uitzondering. Enige manier van verdedigen is nu om of met 2 verdedigers afdekken, en met 2e sliding maken. Anders moet je fysiek de tegenstander met een judo worp omver werpen.
Volgens mij willen ze bij Konami ook dat je meer gebruik maakt van tactical defense (op PS3: L2 + X) om de tegenstander te vertragen en dan de bal af te pakken. Heb het een paar keer geprobeerd en dat lijkt aardig te werken.
Valt me wel op dat je verdomd snel overtredingen maakt als je druk zet met de speler die je bestuurt. Ze verwachten dat je het instappen goed timed, maar dat is moeilijker dan het lijkt.
Ik word blijkbaar te oud, want ik zit er erg vaak naast, met een vrije trap tegen tot gevolg.
heb fifa 2012 en is enorme ***,klote, f*ck*ng game. veel erger dan fifa 2011,2010
zal maar ondertussen pes 2012 demo spelen, hebt vooral ghoesting in clubteam manager
Ik wacht op de reacties van PES 2012 wanneer de volledige game uit is. Heb nu weinig ruimte om games te spelen, wordt waarschijnlijk ergens in november/begin december.royalt123 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:09:
ik wacht enorm op pes 2012![]()
heb fifa 2012 en is enorme ***,klote, f*ck*ng game. veel erger dan fifa 2011,2010
zal maar ondertussen pes 2012 demo spelen, hebt vooral ghoesting in clubteam manager
Heb nu de demo's van Fifa12 en PES 2012 gespeeld op de Xbox. Met PES kan ik net wat fijner rondspelen, dat verdedigen van Fifa12 vind ik geen probleem, het spel als geheel voelt domweg niet fijn aan.
Waar ik alleen wel mee zit is dat PES soms even lijkt vast te lopen op de Xbox. Heeft iemand anders dat probleem ook?
Stel dat ik voor preset tactic 2 kies, dan kan ik wel de formatie bepalen en de sliders maar de spelers kan ik niet wisselen? Dan staan ze allemaal op de verkeerde positie.
Vervolgens bevestig je je keuze, maar je kunt niet uit dat scherm, alleen maar door te annuleren. Ik dacht in eerste instantie dat het dan goed zou staan maar als je dan weer bij je formatie gaat kijken dan staat de standaard formatie er gewoon weer. Er is dus gewoon niks gewijzigd!
Snap er echt helemaal niets van!
Preset tactics zijn bedoeld om snel van formatie te kunnen wisselen tijdens het spel, zonder het spel stil te leggen. Je kiest bijvoorbeeld de tweede en kan dan gaan schuiven met de spelers die op dat moment in de opstelling staan om een nieuwe opstelling te maken die aanvallender of terughoudender is.Vlassie1980 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:31:
Ik snap geen bal van die preset tactics
Stel dat ik voor preset tactic 2 kies, dan kan ik wel de formatie bepalen en de sliders maar de spelers kan ik niet wisselen? Dan staan ze allemaal op de verkeerde positie.
Vervolgens bevestig je je keuze, maar je kunt niet uit dat scherm, alleen maar door te annuleren. Ik dacht in eerste instantie dat het dan goed zou staan maar als je dan weer bij je formatie gaat kijken dan staat de standaard formatie er gewoon weer. Er is dus gewoon niks gewijzigd!
Snap er echt helemaal niets van!
Voorbeelden:
Bij Tottenham de 4-2-3-1 opstelling te veranderen in een 4-4-2 met vd Vaart als tweede/schaduw spits of bij Inter de 4-4-2 (of 4-1-2-1-2) te veranderen in een 4-3-3 met Zanetti en Eto'o als tweede spits.
"Annuleren" is teruggaan en dan wordt het als het goed is bewaard.

Ik volg je hier niet helemaal, bedoel je hierbij de "letter stats" snel kan zien wie beter is een bepaalde positie?.oisyn schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:27:
[...]
Die hexagon is compleet irrelevant voor wat ik zeg. Vanaf 2011 zie je van elke speler op het veld welke stat hij is. Voorheen moest je een speler selecteren, en dan zag je hoe goed hij is op elke plek, maar dan kon je niet meer zien hoe goed de persoon was die op die plek stond, en of die dus beter is of niet. Je moet de persoon selecteren, dan alle plekken langsgaam om te kijken of hij misschien beter is. Vanaf 2011 zie je dat in 1 oogopslag, en dan kun je veel beter en sneller je opstelling maken.
Heb geen idee of je toernooitje op kan zetten. Ik speel alleen de Exhibition mode, enkele match.Frederik82 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:33:
[...]
Ik lees dat je vaak offline multiplayer speelt.
Is het dan terug mogelijk om off-line multiplayer te spelen in de full-game? Ik bedoel dus met bv. 3 vrienden samen op de bank een cup of league opzetten met nog wat CPU teams erbij, elk kiest een team en bij iedere wedstrijd nemen de andere 2 spelers de plaats in van de CPU. Dit was sinds PES 2009 niet meer mogelijk.
We zetten zelf een toernooi op met pen en papier
Dit gebeurd al vanaf PES4 en we hebben nooit anders gespeeld eigenlijk. Heb wel Master League gedaan een keertje hier en daar, maar vind er echt geen reet aan. Tegen de CPU spelen ben ik niet gewend en vind ik echt totaal niet "bevredigend". Een makker van me op z'n flikker geven met 4-0 DAT is lekker
Tot zover begreep ik het nog wel, maar je kunt dan geen spelers wisselen en als ik bijvoorbeeld van een 4-2-3-1 overga naar een aanvallende 4-3-3 dan staan er veel spelers niet op de juist positieFramoes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:08:
[...]
Preset tactics zijn bedoeld om snel van formatie te kunnen wisselen tijdens het spel, zonder het spel stil te leggen. Je kiest bijvoorbeeld de tweede en kan dan gaan schuiven met de spelers die op dat moment in de opstelling staan om een nieuwe opstelling te maken die aanvallender of terughoudender is.
Voorbeelden:
Bij Tottenham de 4-2-3-1 opstelling te veranderen in een 4-4-2 met vd Vaart als tweede/schaduw spits of bij Inter de 4-4-2 (of 4-1-2-1-2) te veranderen in een 4-3-3 met Zanetti en Eto'o als tweede spits.
"Annuleren" is teruggaan en dan wordt het als het goed is bewaard.
Als je dan toch spelers wilt gaan wisselen dan krijg je toch weer die default opstelling en die wil ik dan dus ook niet.
Altijd leuk die nieuwe features van Konami maar laat ze het ook eens Jip & Janneke maken zeg

Ik bedoel de overall stat van een persoon op een bepaalde plek.Regeneration schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:10:
[...]
Ik volg je hier niet helemaal, bedoel je hierbij de "letter stats" snel kan zien wie beter is een bepaalde positie?
Ps. Heb hem besteld bij gamesync.nl. Ze hebben daar een vroege levering van de ps3 versie met Nederlandse, Engelse, Zweedse en Turkse taal. Let wel: de taal van het boekje en de cover is mogelijk niet Nederlands/ Engels. Ik dacht deel het even mochten er hier nog gegadigden zijn.
Welke BLES versie is dat dan? Zou balen zijn als het een vage versie is waar amper option files voor gereleased worden...Geengrenzuh schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:33:
Krijg net een bericht dat mijn exemplaar (ps3) is verzonden! Morgen gaat het los en net nu ik twee weken vrij ben, nice!!
Ps. Heb hem besteld bij gamesync.nl. Ze hebben daar een vroege levering van de ps3 versie met Nederlandse, Engelse, Zweedse en Turkse taal. Let wel: de taal van het boekje en de cover is mogelijk niet Nederlands/ Engels. Ik dacht deel het even mochten er hier nog gegadigden zijn.
Mocht er geen goede optionfile komen, dan haal ik m nog wel eens bij Amazon.co.uk vandaan.
Weet iemand welke BLES versie ze in Engeland hebben?
PSN ID: robhoeben
Ik ga nu lekker denk ik even voor een shooter om mijn tijd te spenderen
Het betreft BLES 01407
Weet iemand daar nu iets zinnigs over te zeggen?
YouTube: PES 2012 arabic cover غلاف بيس 2012 باللغة العربية - YouTuberobhoeben schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:17:
Antwoord van gamesync.nl:
Het betreft BLES 01407
Weet iemand daar nu iets zinnigs over te zeggen?
(Nu nog een online shop vinden waar ik de UK versie kan pre-orderen en die snel versturen.)
Amazon.co.uk is snel en levert de UK versie.robhoeben schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:23:
@SR8 Bedankt voor de info. Als het de arabische versie is, wacht ik wel ff op de UK versie.
(Nu nog een online shop vinden waar ik de UK versie kan pre-orderen en die snel versturen.)
Vraag me trouwens af of het sec de Arabische versie is. Dat de Arabische taal erin zit wil dat niet zeggen. Waarom ze de NL taal erin zouden stoppen is mij een raadsel, evenals Zweeds en Turks. Het zijn gecombineerde regio's die ze leveren. Zou zomaar kunnen dat dit wel de NL versie wordt.
De euro versies van vorig jaar
1) dui Spa Ita fra
2) Ned Scan Tur
3) uk
Toen was de promo versie ook gelijk aan de Ned retail versie en hadden we die Wenb option file nog per ongeluk gekregen aangezien die gasten dachten dat hun promo versie de uk versie betrof.
Edit: sowieso wel vet om Arabisch commentaar te hebben eigenlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Geengrenzuh op 04-10-2011 14:36 ]
Edit: Zo, besteld bij Amazon.co.uk voor € 48,19
Nog een dikke 2 weken wachten.
(gratis levering = 3 tot 7 dagen levertijd)
[ Voor 36% gewijzigd door robhoeben op 04-10-2011 15:02 ]
Je krijgt dan de nederlandse versie.
Waarom je dan een UK versie bij amazon koopt voor 10euro meer ontgaat mij even.
Dat wisselen werkt ook alleen als je spelers hebt die bijv RMF en RWF (Robben, Ribery) zijn of naast middenvelder ook SS (Stankovic geloof ik). Door hun bij die 4-3-3 op de plek te zetten waar ze naast hun standaardpositie kunnen staan, wordt dat als het goed is zo aangepast als je tijdens de wedstrijd je tactiek verandert.Vlassie1980 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:09:
[...]
Tot zover begreep ik het nog wel, maar je kunt dan geen spelers wisselen en als ik bijvoorbeeld van een 4-2-3-1 overga naar een aanvallende 4-3-3 dan staan er veel spelers niet op de juist positie
Als je dan toch spelers wilt gaan wisselen dan krijg je toch weer die default opstelling en die wil ik dan dus ook niet.
Altijd leuk die nieuwe features van Konami maar laat ze het ook eens Jip & Janneke maken zeg
Tenminste, dat denk ik.
De gegevens die ik tot nu toe kan vinden zeggen dat het om 2 versies gaat. Eentje voor Amerika en eentje voor Europa. Op Gamesplanet.com kan je hem op de Duitse en Franse site al kopen (download), maar ik weet niet of ik dat wel moet doen of dat het überhaupt werkt als je niet in het betreffende land woont. Is er iemand die ervaring heeft met het aanschaffen op dergelijke websites?Geengrenzuh schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:32:
De euro versies van vorig jaar
1) dui Spa Ita fra
2) Ned Scan Tur
3) uk
Edit: ik ga dat niet doen! Googlen op reviews gaf alleen maar bergen ellende.
[ Voor 6% gewijzigd door Rowanov op 04-10-2011 16:56 ]
Dat is puur voor de optionfile die je straks kan downloaden van sites zoals WENB. Deze worden gemaakt voor de UK versie. Als je dan met een NL versie zit kan je die niet gebruiken en moet je het doen met een kwalitatief veel mindere optionfile. (ervaring uit het verleden)Sinned123 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:12:
pre order bij gamereservering.nl voor 39euro.
Je krijgt dan de nederlandse versie.
Waarom je dan een UK versie bij amazon koopt voor 10euro meer ontgaat mij even.
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2011 16:56 ]
En hoe kan ik dan zien hier goed de speler is op een bepaalde plek, zonder ze allemaal langs te moeten gaan? Ik kan het namelijk niet vinden, maar dat zou ik ook zeker een toegevoegde waarde vinden..oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:46:
[...]
Ik bedoel de overall stat van een persoon op een bepaalde plek.
Dit topic is gesloten.