Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Na veel uren zowel de FIFA als de PES demo gespeeld te hebben heb ik PES 2012 ge-pre-ordered.
Het zou ook van de zotten zijn om deze traditie sinds 2001 te doorbreken O-)

Ik zat eerst nog te twijfelen maar PES blijft toch het leukste om te spelen, ondanks de:

- Missende licenties
- Neppe / Fake stadions en reclameborden die alleen per stadion verschillen
- Brakke multiplayer

Heb er in ieder geval weer zin in en ik kijk uit naar 14 oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
kaos- schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:10:
Snap het niet zo allemaal. Eindelijk is PES weer lekker snel en neigt het naar de "glorie jaren". Toch hebben mensen altijd wat te zeuren :) Persoonlijk vind ik het geweldig. Natuurlijk zijn er minpunten, maar die wegen niet op tegen de fun die ik weer heb met het spel.
Ik ben het helemaal met je eens dat PES dit jaar weer neigt naar de gloriejaren (PES 4/5/6 in mijn geval). Toen was het meer dan genoeg, nu zijn we jaren verder en verwacht ik wat meer van een spel. De vrijheid die Fifa biedt op full manual controls is wat dat betreft, naar mijn mening, ongeëvenaard. En daarbij vind ik het nieuwe verdedigen in Fifa wat meer diepgang en mogelijkheden hebben dan in de nieuwe PES, maar daarvoor heb ik ze beide waarschijnlijk veel te weinig gespeeld.
Wat betreft de PES demo: ik vind weinig frustrerender dan een prima 89 minuten neer te zetten, een prachtige 2-2 op het scorebord te hebben en vervolgens door een bal die ik zelf nog had tegen kunnen houden te verliezen. Alle problemen (behalve misschien het jaarlijkse drama dat 'online' heet) zou ik mee kunnen leven, maar deze keepers zijn een echte gamebreaker voor mij. (En ja, ik weet dat het een demo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 18:00
Yeroen76 schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:43:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat PES dit jaar weer neigt naar de gloriejaren (PES 4/5/6 in mijn geval). Toen was het meer dan genoeg, nu zijn we jaren verder en verwacht ik wat meer van een spel. De vrijheid die Fifa biedt op full manual controls is wat dat betreft, naar mijn mening, ongeëvenaard. En daarbij vind ik het nieuwe verdedigen in Fifa wat meer diepgang en mogelijkheden hebben dan in de nieuwe PES, maar daarvoor heb ik ze beide waarschijnlijk veel te weinig gespeeld.
Wat betreft de PES demo: ik vind weinig frustrerender dan een prima 89 minuten neer te zetten, een prachtige 2-2 op het scorebord te hebben en vervolgens door een bal die ik zelf nog had tegen kunnen houden te verliezen. Alle problemen (behalve misschien het jaarlijkse drama dat 'online' heet) zou ik mee kunnen leven, maar deze keepers zijn een echte gamebreaker voor mij. (En ja, ik weet dat het een demo is).
Hoe is het eigenlijk met de release datum? 29 sept/14 okt, heeft zeker weer met de bles versie te maken? Europa aantal landen (geen nl) 29 sept en uk + europa nl 14 okt? Volgens mij was het vorig jaar ook zo...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Harribo schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:59:
Er zit een bug in het spel. Of het is een feature maar het is raar.
Wegkoppen met een verdediger moet je nóóit meer met de pass knop doen. Dan heb je namelijk grote kans dat hij hem in zijn eigen doel kopt.
Het is natuurlijk bedoeld als terugkoppen op je eigen keeper maar het werkt dus vaak niet.
Heb zo al 4 eigen doelpunten in de loop der tijd gescoord :S

Vandaag had ik het weer : http://www.youtube.com/watch?v=pfpedL4VbQ4
(ik ben de Spurs)
ook niet al te best verdedigd buiten de 16 moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
ratsja schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:25:
[...]
ook niet al te best verdedigd buiten de 16 moet ik zeggen ;)
Ja dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
Weet er iemand of de Konami Cup terug in de full game zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:21
Wegkoppen met een verdediger moet je nóóit meer met de pass knop doen. Dan heb je namelijk grote kans dat hij hem in zijn eigen doel kopt.
Het is natuurlijk bedoeld als terugkoppen op je eigen keeper maar het werkt dus vaak niet.

(ik ben de Spurs)
Inderdaad wel een rare bug. Ben hem zelf nog niet tegengekomen omdat ik het risico simpelweg niet durf te nemen. Neemt niet weg dat dit uiteraard niet hoort en al helemaal niet 4 keer. Misschien te maken dat je keeper / koppende verdediger een blauw of grijs pijltje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Kraziey schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:19:
[...]
Neemt niet weg dat dit uiteraard niet hoort en al helemaal niet 4 keer. Misschien te maken dat je keeper / koppende verdediger een blauw of grijs pijltje heeft?
4 keer in al mijn wedstrijden hoor. Heeft niets te maken met een pijltje, het is gewoon een feature vrees ik maar ik vind het toch meer op een bug lijken.

Btw...ben benieuwd hoe het online gaat dit jaar, maar gezien voorgaande jaren vrees ik weer vertragingen/lags en een groep verziekende quitters. Heb hier John ook totaal niet over gehoord tot nog toe.

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 20-09-2011 17:04 ]

• ratsja

ratsja

bi polair

had je wel beter verwacht, iemand die al zo lang voetbalgames speelt, moet toch wel weten wat ie wel en niet moet doen.

• Kraziey
Harribo schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:02:
[...]

4 keer in al mijn wedstrijden hoor. Heeft niets te maken met een pijltje, het is gewoon een feature vrees ik maar ik vind het toch meer op een bug lijken.

Btw...ben benieuwd hoe het online gaat dit jaar, maar gezien voorgaande jaren vrees ik weer vertragingen/lags en een groep verziekende quitters. Heb hier John ook totaal niet over gehoord tot nog toe.
Ah, oke. Ik dacht 4x in een wedstrijd haha 8)7

Pff, online ja... Daar hebben we in het PES11 topic genoeg over gezeurd en dat is ook de hoofdreden waarom ik PES11 neer heb gelegd na 4.5 maand. MLO is zo een mooie spelmodus die gewoon een goede, stabiele onlineomgeving verdiend. Waarom het bij FIFA wel goed is heeft waarschijnlijk met geld te maken.. Heb er voor PES12 ook nog helemaal niets over gehoord. In de trailer en het filmpje voor de demo wordt er ook niets over gezegd. dus ik vrees weer het ergste...

• ratsja

ratsja

bi polair

ik heb vorige week nog een aantal wedstrijden online gedaan 2 vs 2 en dat liep aanzienlijk beter, soms ietwat lag, maar dat was niet storend te noemen.

• Harribo
ratsja schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:11:
ik heb vorige week nog een aantal wedstrijden online gedaan 2 vs 2 en dat liep aanzienlijk beter, soms ietwat lag, maar dat was niet storend te noemen.
PES 2011 bedoel je neem ik aan? Tja dat loopt nu beter omdat mensen gekapt zijn en de demo van PES 2012 spelen.

• ratsja

ratsja

bi polair

ja 2011, denk je dat het daar aan zal liggen.
Ik bedacht iets anders, ze zijn nieuwe servers of betere aan het testen voor 2012 om die online niet te laten floppen.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Je moet sowieso mensen uit (zuid)Amerika niet tegen Europeanen laten spelen. Weet nog wel uit de tijd dat ik Unreal speelde er minimaal een lag van 150ms inzat. En die netcode was _way_ better dan die van PES. 200/250ms kijk ik dan niet raar van op.

Als ze dus regio gebonden matches "forcen" in hun netcode zal het allemaal een stuk beter gaan :)

Soundcloud

• Kraziey
ratsja schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:17:
ja 2011, denk je dat het daar aan zal liggen.
Ik bedacht iets anders, ze zijn nieuwe servers of betere aan het testen voor 2012 om die online niet te laten floppen.
Wishful thinking I guess... ;(

• Harribo
kaos- schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:28:
Je moet sowieso mensen uit (zuid)Amerika niet tegen Europeanen laten spelen. Weet nog wel uit de tijd dat ik Unreal speelde er minimaal een lag van 150ms inzat. En die netcode was _way_ better dan die van PES. 200/250ms kijk ik dan niet raar van op.

Als ze dus regio gebonden matches "forcen" in hun netcode zal het allemaal een stuk beter gaan :)
Het is inderdaad een drama dat ik als Nederlander tegen tegenstanders uit dat soort landen soms moet spelen.
Unreal is een heel ander verhaal, heeft een heel andere opzet dan PES. PES werkt met eigen servers en die zuigen aan alle kanten zodra het een beetje te bevolkt wordt. Tel daarbij de afstanden op en je krijgt een spel wat enorm vertraagt.
Om het spel er dan niet schokkerig eruit te laten zien, vertragen ze het spel iets waardoor knoppen niet meer reageren zoals het hoort. En dat terwijl PES het juist moet hebben van doseren met passen :s
Dat idee heb ik tenminste, kan het niet hard maken.

Je moet als speler gewoon opties krijgen om mensen die uit een ander continent komen, te kunnen ontwijken.
Dan wacht ik wel wat langer op een tegenstander. En dat quitten moeten ze ook iets tegen uitvinden; ik zou zeggen: altijd 5 punten eraf ongeacht de situatie. MLO werd in divisie 1 compleet verziekt door kindertjes die niet tegen hun verlies kunnen. Was blij dat ik weer in divisie 2 speelde dan.
Kraziey schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:29:
[...]
Wishful thinking I guess... ;(
Ja hahaha

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 21-09-2011 10:54 ]

• kaos001
Sowieso vertik ik het om PES online te spelen. 1v1 met vrienden op de bank is the way to go hier :)

Soundcloud

• Kraziey
kaos- schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:57:
Sowieso vertik ik het om PES online te spelen. 1v1 met vrienden op de bank is the way to go hier :)
Ja, dat blijft het beste gevoel man! Heerlijk gewoon om bijvoorbeeld een 'lucky' goal, zogenaamd goed te praten en te zeggen dat jij het gewoon meesterlijk hebt uitgespeeld, haha. Het gezicht van je vriend naast je staat dan werkelijk op wereldoorlog haha. Of als je de overwinning steelt met 0-1, terwijl je de hele wedstrijd 30 kansen tegen hebt gehad en jijzelf 1 kans met geluk erin schiet. Dan zeggen dat je de wedstrijd met dominantie hebt gewonnen, haha. Man, ik kan me die dagen nog heel goed herinneren! _/-\o_

Helaas voor mijzelf speelt niemand uit mijn vriendengroep PES meer (überhaupt spelen ze geen games meer), dus ik ben wel aangewezen op online.

• kaos001
Hehe, zeer herkenbaar idd. Sowieso je makkers een keer een por geven als ze net een balletje willen voorzetten; priceless >:)

Wij spelen nog steeds toernooitjes binnenshuis. Eigenlijk vanaf PES4 spelen we met een vast clubje van 5 personen, sowieso 1 keer in de week. Denk dat dat ook de reden is waarom online me totaal niet boeit. Tegen de computer ben ik ook al zat na 1 potje.

Soundcloud

Verwijderd

Sindskort heb ik nu ook een PS3 en ik heb PES 2012 gisteren gepre-ordered.
Ik speelde altijd ook thuis 1v1 tegen vrienden; we hebben zelf ons eigen toernooi. Gewoon de vaste teams en geen dreamteams of bijelkaar gekochte teams. Ik ben meestal Ac Milan.
Maar omdat iedereen nu weinig tijd heeft is het moeilijk om dit nog te organiseren.
Dus nu probeer ik online straks mensen te regelen die volgens deze opzet 1v1 wedstrijden willen spelen. Maybe kunnen we eens een toernooi organiseren? Stuur mij maar een bericht wanneer er interesse is!

Over PES 2012: goed spel en goede animaties. Het is nog wel wennen met die offball controll, maar je vleugelspelers kan je wel mooi lanceren. Verdedigen is wel wat moeilijker (ik speel altijd op topspeler): je moet nu echt geconcentreerd en op balbezit spelen. Balverlies leidt meestal tot dodelijke tegenaanvallen.
Wanneer ik gescoord (ook erg moeilijk) heb neemt de druk ook ineens gigantisch toe.
Nog even goed verder oefenen!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 17:56
Ik snap sowieso niet waarom mensen pes online laggend vinden, op mijn ps3 loopt het als een tierelier, heel af en toe lag. Meer irritant vind ik die mongolen die via hun mic irritanten geluiden maken, heb de mute nog niet kunnen vinden -_-

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Misschien een idee om bij PES2012 een online GoT community te maken. Jammer dat het niet crossplatform is, heb je nog meer spelers bij elkaar.

• Terranova
Ik twijfel nog, als ik legaal aan een amerikaanse versie van pes kan komen volgende week dan ga ik voor de pc, anders zal het ps3 worden

• Harribo
Booth schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:54:
Misschien een idee om bij PES2012 een online GoT community te maken. Jammer dat het niet crossplatform is, heb je nog meer spelers bij elkaar.
Heb ik eens georganiseerd met PES 2010 (pc). Liep een paar avonden wel aardig. Je moet wel een 10 man bij elkaar hebben want 30% valt sowieso af. Het viel ook wat stil omdat ik zelf niet meer energie erin stak.
Maar ik ben zeker voor hoor! :)
HamburgerHenk schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:08:
Ik snap sowieso niet waarom mensen pes online laggend vinden, op mijn ps3 loopt het als een tierelier, heel af en toe lag.
Ik heb het over de PC, PS3 zal vast beter zijn online?

Nog een vraag (ik ben een PS3 no no): hoe kan je met een PS3 online? Gewoon met je standaard internet provider die je thuis hebt?

[ Voor 37% gewijzigd door Harribo op 21-09-2011 18:11 ]

• Terranova
Harribo schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:09:
[...]

Heb ik eens georganiseerd met PES 2010 (pc). Liep een paar avonden wel aardig. Je moet wel een 10 man bij elkaar hebben want 30% valt sowieso af. Het viel ook wat stil omdat ik zelf niet meer energie erin stak.
Maar ik ben zeker voor hoor! :)

[...]

Ik heb het over de PC, PS3 zal vast beter zijn online?

Nog een vraag (ik ben een PS3 no no): hoe kan je met een PS3 online? Gewoon met je standaard internet provider die je thuis hebt?
PS3 online is goed, je hebt minder laggers. En het is gewoon gratis ja, alleen internet nodig.

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Is er iemand die weet of ze nog gaan proberen de keepers te verbeteren ?

En is er een mogelijkheid om met alle teams de demo te spelen op de ps3 ?

• Harribo
Zat gisteren weer eens demo 2 te spelen. Ik kon het gewoon niet winnen, had een slechte avond. Lag ook wel aan mijzelf. Verdedigen kan ik nog steeds niet goed.
Ik, Bayern vs de cpu, Inter op prof niveau.
Maar wat me op viel:
-bijna elke bal die ik afpakte, vloog zo weer in de voeten van dezelfde Inter speler
-bijna elke bal die ik afpakte, vloog dan in de voeten van een andere Inter speler
-Sneijder heeft een reactietijd waardoor meerdere keren tot wel 4(!) man van Bayern te laat waren
-ik word in het strafschopgebied onderuit gemaaid, echt een 100% strafschop maar krijg hem niet
-mijn keeper freezt als hij uit moet komen (weer een goal tegen)
-Op een sprint naar de bal wordt Ribery enorm afgeremd terwijl hij al dichter bij de bal was-> tegenstander heeft dus de bal :S
-passen gaat ook raar nog steeds, de ballen komen niet aan bij wie ik bedoel en dat ligt soms aan mij, maar ook vaak aan het spel (heb op verschillende pass niveau's gespeeld)

Dit soort dingen, dan denk ik :het zuigt toch wel flink die AI. Tis cheaten. Weet nog niet of ik dit allemaal weer zo leuk ga vinden, wat ik al eerder aangaf: het jippie-gevoel ontbreekt bij mij. Het werkt gewoon niet zoals ik het bedoel, ik mis controle. Eerlijk gezegd nog meer dan bij PES 2011.

• BiggyB
  • Laatst online: 22-09 13:26
Harribo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:45:

Maar wat me op viel:
-bijna elke bal die ik afpakte, vloog zo weer in de voeten van een Inter speler

-ik word in het strafschopgebied onderuit gemaaid, echt een 100% strafschop maar krijg hem niet

-mijn keeper freezt als hij uit moet komen (weer een goal tegen)
Dit zijn dingen die ik ook tegen kom, word er ook niet echt vrolijk van. Hopen dat dit nog een beetje getweakt wordt bij de final release
Harribo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:45:
-Op een sprint naar de bal wordt Ribery enorm afgeremd terwijl hij al dichter bij de bal was-> tegenstander heeft dus de bal :S
En hier wordt ik dus echt niet goed van. Hoe vaak ik wel geen dodelijke steekbal tussen de verdediger gooi, meters vrij, en ze me dan toch inhalen omdat ie afgeremd wordt/een stuk minder snel rent.
Als dat in de final nog is leg ik m weg, daar baal ik echt van.

• Monda
BiggyB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:28:
[...]

Dit zijn dingen die ik ook tegen kom, word er ook niet echt vrolijk van. Hopen dat dit nog een beetje getweakt wordt bij de final release

[...]

En hier wordt ik dus echt niet goed van. Hoe vaak ik wel geen dodelijke steekbal tussen de verdediger gooi, meters vrij, en ze me dan toch inhalen omdat ie afgeremd wordt/een stuk minder snel rent.
Dit laatste is wel een heel kwalijk punt. Mij nog niet echt opgevallen. Kunnen dit soort dingen niet ergens0 gemeld worden? Twitter john ofzo? Is dit probleem al bekend gemaakt?

Verwijderd

(ik ben de Spurs)
Terugkoppen is vrijwel onmogelijk. Dat gaat heel vaak fout, zeker als je (zeer) dichtbij je keeper staat. Moet wel zeggen dat hij er hier wel fraai in gaat ondanks het zwakke optreden van je keeper. Waarom gebruik je niet gewoon de schietknop? 50 % kans hoekschop, 50% kans weggewerkt.

Wat mij nou stoort is het sprinten bij een lange crosspass. Zodra de bal de middenlijn gepasseerd is remt mijn winger af en wordt ie ingehaald door hun CV. Dan is het hopen dat hij mistast en dat je dan alsnog de bal hebt, maar mijn winger moet gewoon voluit blijven sprinten. Bij een gewone steekpass over de grond heb ik hier weinig tot geen last van.

• Harribo
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:19:
[...]
Terugkoppen is vrijwel onmogelijk. Dat gaat heel vaak fout, zeker als je (zeer) dichtbij je keeper staat. Moet wel zeggen dat hij er hier wel fraai in gaat ondanks het zwakke optreden van je keeper. Waarom gebruik je niet gewoon de schietknop? 50 % kans hoekschop, 50% kans weggewerkt.
Dat ga ik dus nu ook doen: de schietknop gebruiken. Fraaie goal he? :)
Zodra de bal de middenlijn gepasseerd is remt mijn winger af en wordt ie ingehaald door hun CV.
Dat is dus al wat ik ook vandaag eerder al noemde.

Conclusie is dat PES 2012 leuk is maar vol met cheatende onhandigheden zit. Ik weet nog niet wat ik dit jaar ga doen om eerlijk te zijn.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Ik twijfel dit jaar ook. Erger dan ooit. Ben voorheen altijd PES-speler geweest, maar in 2008 toch overstag gegaan en FIFA 09 gekocht. De jaren daarop ook FIFA 10 en FIFA 11 gekocht, maar vorig jaar dan ook PES 2011. Was het toch niet helemaal. Dit jaar vind ik de demo van PES 2012 veel leuker om te spelen dan die van FIFA. Mijn reden om te twijfelen is dat ik het gebrek aan licenties toch wel jammer vind (oké is op te lossen met option files natuurlijk), maar vooral omdat ik nogal veel online speel. Ik hoor nogal eens wat verhalen over hoe slecht online wel niet is bij PES de afgelopen jaren, maar ik moet zeggen dat het bij FIFA 11 ook niet zo goed was als dat het in voorgaande jaren geweest is. Heb voor nu echter alleen geld om voor 1 van de 2 te gaan, vind het toch wel een moeilijke keuze!

Voor iemand die vrijwel alleen online speelt, ga ik me er aan ergeren? Ik kan nergens iets vinden over wat Konami heeft verbeterd aan het online-aspect van PES dit jaar..

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Kraziey
BiggyB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:28:

Helaas inderdaad te vaak zo. Wat ik doe om dit te vermijden: zodra de steekpass gegeven is en ik controle krijg over de ontvangende speler, druk ik gelijk R1+R2 in (supercancel) zodat mijn speler niet in dezelfde baan verder blijft rennen en ik daadwerkelijk controle krijg over de speler.
Helpt lang niet altijd, maar het is beter dan vertraagd de diepte in te gaan. Frustrerend gewoon dat bijvoorbeeld Lennon met een voorsprong, toch word ingehaald door een tragere verdediger.. |:(

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

Kraziey schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:15:
[...]

Helaas inderdaad te vaak zo. Wat ik doe om dit te vermijden: zodra de steekpass gegeven is en ik controle krijg over de ontvangende speler, druk ik gelijk R1+R2 in (supercancel) zodat mijn speler niet in dezelfde baan verder blijft rennen en ik daadwerkelijk controle krijg over de speler.
Helpt lang niet altijd, maar het is beter dan vertraagd de diepte in te gaan. Frustrerend gewoon dat bijvoorbeeld Lennon met een voorsprong, toch word ingehaald door een tragere verdediger.. |:(
En toch vind ik dat 'inhouden' dit jaar sterk afgenomen tov vorige PES versies. Het is er inderdaad nog wel, maar je hebt vaker dat je echt vrijkomt en op doel afkan.

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Harribo schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:42:

En daarom vind ik het soms zo jammer dat Konami niet eens wat doet aan al die rare hele kleine dingetjes die er al jaren inzitten (rare looplijnen, houterige mannetje etc). Elk jaar lossen ze ook wel wat op maar helemaal top wordt het niet: er blijven altijd weer kleine irritante dingen in zitten.
Wat mij opvalt is dat Konami vaak dingen wil verbeteren die al goed zijn.

Konami if you are listening... if it ain't broke don't try to fix it!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Snapt iemand wat de bedoeling is in de tweede defense challenge? Je moet blijkbaar druk zetten met twee spelers, maar je mag de bal niet afpakken. Ik snap gewoon totaal niet wat nou het doel is. Als ik de bal afpak ben ik af. Als ik de timer laat lopen ben ik af. In het voorbeeld zie je ze de bal afpakken maar dat mag dus niet. Ik snap er geen drol van 8)7

.edit: oh, blijkbaar is het de bedoeling dat je teammaat de bal krijgt. Wat een tyfuschallenge, 't gaat nergens over, je moet gewoon net de mazzel hebben dat je teammaat goed loopt.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 22-09-2011 23:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Harribo
d0s schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:46:
[...]
En toch vind ik dat 'inhouden' dit jaar sterk afgenomen tov vorige PES versies. Het is er inderdaad nog wel, maar je hebt vaker dat je echt vrijkomt en op doel afkan.
Dat klopt ook maar dan heb je over de situatie dat je de bal hebt en de defensieve linie al voor bij bent.
Dat is ook echt een verbetering.
Ik heb het hier over de situatie die zich voordoet als je nog midden op het veld bezig bent, dan geef je bijv een steekpass en wordt de winger afgeremd. Zelfs met een Lennon, dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SPiNaL1976 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:49:
[...]

Wat mij opvalt is dat Konami vaak dingen wil verbeteren die al goed zijn.

Konami if you are listening... if it ain't broke don't try to fix it!
Klopt, maar Konami is ook heel goed om dingen eruit te slopen die juist heel goed zijn:

- De functie waarbij je 4 verschillende ploegen kunt kiezen en waar vervolgens een aantal spelers uit worden gehaald zodat je een leuk random team krijgt. ( Zat volgens mij in PES 5/6 )
- Het hexagon eruit slopen, dat was echt de ideale manier om te zien wat voor stats een speler of team had. Nu zie je bij het selecteren van het team al die letters als A, B, C. D etc...
- De PES shop had vroeger ook veel leukere dingen die je kon kopen als nu
- Master League kan je nu ook doen met de spelers die in het team zitten dat je kiest, dan is het voor mij ook geen ML meer
- Stadions in de nieuwste generatie consoles zijn veel minder als PES 6, daar had je 37 stadions in zitten die nog echt bestonden ook. Gewoon die modellen overzetten en opfrissen naar next gen en je bent klaar.
- Vroeger kon je de offense / defense levels aanpassen met L2 ingedrukt en vervolgens R1 / R2 om de slider aan te passen. Nu moet je weer select ingedrukt houden en dan weer R1 / R2. Blijf daar met je tengels vanaf Konami :P
- Vroeger had je onderin het scherm ook een aanduiding wat de positie was van de speler die op dat moment in balbezit was. Dat hebben ze er ook al uitgesloopt. Het attack level van die speler stond daar ook aangegeven, zie onderstaand screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.ngohq.com/attachments/screenshots/2273d1257085712-pro-evolution-soccer-2010-screenshots-pro-evolution-soccer-2010-screenshot-5.jpg

- Penalties moesten ze ook met hun jatten vanaf blijven, wat een drama is dat zeg. Als ik eens een EK/WK of EL/CL speel en gelijk speel na de verlenging dan weet ik al hoe laat het is. Ik schiet gewoon alles mis omdat ik maar niet aan die achterlijke controls kan wennen --> Gewoon hoekje kiezen met je linker stick en schieten maar. Je zou er eventueel nog een duidelijke shot power bar bij kunnen doen zodat je kunt kiezen voor een geplaatst schot of een keihard schot.

En zo zijn er nog wel heel wat dingetjes, denk dat dit wel punten zijn die jullie in ieder geval niet zijn ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Laatst online: 18-02-2024
Bij mij zal het simpel zijn. Als ze de keepers nog verbeteren zal ik het gaan halen. Indien niet dan niet want niets is ergerlijker dan een keeper die houdbare ballen doorlaat. Ik begrijp dat niet in pes 2011 waren die keepers ni slecht en nu komen ze daar af met zulke flutkeepers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 22-09 13:26
Vlassie1980 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:32:
[...]

Klopt, maar Konami is ook heel goed om dingen eruit te slopen die juist heel goed zijn:

- Vroeger kon je de offense / defense levels aanpassen met L2 ingedrukt en vervolgens R1 / R2 om de slider aan te passen. Nu moet je weer select ingedrukt houden en dan weer R1 / R2. Blijf daar met je tengels vanaf Konami :P
Met select..... THANK YOU _/-\o_

(was ik echt al lang naar op zoek |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
- Het hexagon eruit slopen, dat was echt de ideale manier om te zien wat voor stats een speler of team had. Nu zie je bij het selecteren van het team al die letters als A, B, C. D etc...
Die hexagon was gewoon perfect! In een oogopslag had je de juiste informatie. Nu moet ik naar zes verschillende letters kijken en deze vergelijken met zes andere verschillende letters 8)7. Je kan mij niet wijsmaken dat deze manie, helderder is dan de hexagon.
So true! Mijn duim (waar ik nu select mee moet indrukken) gebruik ik altijd om mijn speler te besturen en nu moet ik mijn duim er dus af en toe afhalen. Werkt toch niet!!
- Vroeger had je onderin het scherm ook een aanduiding wat de positie was van de speler die op dat moment in balbezit was. Dat hebben ze er ook al uitgesloopt. Het attack level van die speler stond daar ook aangegeven, zie onderstaand screenshot
Ook dit hadden ze inderdaad erin mogen laten. Sowieso vind ik het prettiger om de namen onderin te zien staan ipv boven het hoofd van de speler zelf. Dan wordt het zo onoverzichtelijk. Tevens het attack level continu in beeld laten zien is voor mij ook overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandOo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 15:49
Heb weer mee mogen werken aan de review van PES2012.

En hoewel online het nog niet deed, ben ik erg tevreden over de versie van dit jaar. Denk dat ik er echt een heel jaar mee uit kan.
Het verdedigen zal wel wennen zijn, (R2+X voor ps3 is nu heel belangrijk). Maar het is zo heerlijk om echt een aanval op te bouwen. Ai zowel van je teamgenoten als tegenstander is eindelijk van een goed niveau. Waardoor het echt superbevredigend is om te scoren.

Mochten er hier nog vragen zijn, brand los. De reviewdisc is nog ter beschikking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 26-09 22:16
RandOo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:50:

Mochten er hier nog vragen zijn, brand los. De reviewdisc is nog ter beschikking :D
Hoe is de speel snelheid tegenover de snelheid in demo 2? Is dit nog aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandOo
Hij is langzamer, vond demo 2 wel snel. Majaa dit is in te stellen naar je smaak.
Ik vind de standaard snelheid voor mij precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 26-09 22:16
Oke mooi, ja ik vind hem ook wat aan de snelle kant en ondanks dat je het kan instellen speel ik liever op standaard instellingen. Bedankt voor reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

En hoewel online het nog niet deed, ben ik erg tevreden over de versie van dit jaar. Denk dat ik er echt een heel jaar mee uit kan.
Het verdedigen zal wel wennen zijn, (R2+X voor ps3 is nu heel belangrijk). Maar het is zo heerlijk om echt een aanval op te bouwen. Ai zowel van je teamgenoten als tegenstander is eindelijk van een goed niveau. Waardoor het echt superbevredigend is om te scoren.

is de uiteindelijke versie toch nog wat anders dan demo 2 ?

weet je ook of je in de ML van club kunt wisselen ?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlassie1980 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:32:
[...]

Inderdaad...
Heel spijtig vind ik ook. Ze hadden dan minimaal in plaats van A, B, C, D enz. de rating kunnen geven voor de desbetreffende stats-groep, dat zou iets meer zeggen. Nu zegt die letter nauwelijks iets binnen een team of club, aangezien binnen een team het verschil vaak niet zodanig groot is dat dit echt veel zeggend is. Of ze hadden alle stats op 1 pagina moeten zetten. Dat laatste zou ik altijd goed vinden, maar helaas is het alleen maar meer, meer en meer geworden. Waarom moeten er 4 pagina's stats zijn + 1 pagina waar zijn positie en speciale stats... Kortom ik zou het liefste de spelers hexagon willen om snel even de stats van de speler te bekijken met gezamenlijke alle stats op één pagina.

Edit: bijvoorbeeld zo dus (klik voor een vergroting):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FxcUeOmlv0kVKyOBK69YJKD/medium.jpg
- Links staan al je spelers, hiermee kan je dus makkelijker vergelijken tussen spelers
- A, B, C, D enz. vervangen voor nummers betreffende de stats groep, imho veel meer zeggend.
- De spelers hexagon met het bovengenoemde en meer en dan nog net iets makkelijker weergegeven imho. Dus dit maakt die die Rating per groep eigenlijk overbodig. Bovendien staat hier de PHY en STA weer aan de goede kant en niet omgedraaid zoals bij PES 2011 het geval was...
- Het veld waar ik eigenlijk alleen visueel zou willen zien op welke posities de momenteel geselecteerde speler kan spelen. (Had geen zin meer om de rest allemaal weg te werken).
- Alle andere stats.

Dit past allemaal makkelijk dus op 1 scherm / pagina. Waarom ze de opstelling van de tegenstander continue moeten blijven laten zien is me niet echt duidelijk als ik een speler selecteer wil ik de gegeven van de speler zien en dan hoef ik niet te zien wat de opstelling van de tegenstander is.

/edit
- De PES shop had vroeger ook veel leukere dingen die je kon kopen als nu
Ik ben al blij dat die shop terug is, dan hoef ik niet alle huidige nationale teams een of andere beker te winnen om dan eindelijk de classic team te unlocken. Maar kan ik leker spelen wat ik wel en ondertussen punten verzamelen om de classic team spelers enz. te unlocken.
- Master League kan je nu ook doen met de spelers die in het team zitten dat je kiest, dan is het voor mij ook geen ML meer
Daar heb ik niet van gehoord, maar dit klinkt wel erg vreemd ja.
- Stadions in de nieuwste generatie consoles zijn veel minder als PES 6, daar had je 37 stadions in zitten die nog echt bestonden ook. Gewoon die modellen overzetten en opfrissen naar next gen en je bent klaar.
Inderdaad vreemd. Ze moeten waarschijnlijk ook licenties betalen voor de stadions, die ze niet hebben verlengd / kunnen verlengen?
Zie Command list: Als je instelt dat je alleen de analoge linker stick gebruikt om je speler te bewegen kan je LT / L2 + D-pad omhoog en omlaag gebruiken. Heb inderdaad nooit begrepen waarom ze het met select hebben gedaan, dat was echt 10x niks. Maar wederom inderdaad het was goed dus waarom veranderen...
- Vroeger had je onderin het scherm ook een aanduiding wat de positie was van de speler die op dat moment in balbezit was. Dat hebben ze er ook al uitgesloopt. Het attack level van die speler stond daar ook aangegeven, zie onderstaand screenshot:
[afbeelding]
De naam van de speler staat toch boven de speler zelf nu? Dit vind ik wel beter eigenlijk. Dat de attack level niet altijd staat aangegeven vind ik wel inderdaad een achteruitgang. Soms moet ik even de attack level veranderen om te zien in welke niveau ik zit, zeer onhandig ja.
- Penalties moesten ze ook met hun jatten vanaf blijven, wat een drama is dat zeg. Als ik eens een EK/WK of EL/CL speel en gelijk speel na de verlenging dan weet ik al hoe laat het is. Ik schiet gewoon alles mis omdat ik maar niet aan die achterlijke controls kan wennen --> Gewoon hoekje kiezen met je linker stick en schieten maar. Je zou er eventueel nog een duidelijke shot power bar bij kunnen doen zodat je kunt kiezen voor een geplaatst schot of een keihard schot.
Het is nu terug veranderd zoals in PES 20010 waar je met de schiet knop de kracht bepaald: hoe langer ingedrukt hoe harder de bal. En met de analoge stick / D-pad de hoek kan kiezen, hoe langer je in een bepaalde richting houd, hoe verder in die gaat. Dit vind ik eigenlijk best een goed systeem. Veel beter dan het systeem van PES 2011 waar het met de analoge stick / D-pad zowel de hoek als de kracht bepaalde. Maar met meer variatie dan het systeem voor PES 2010.
En zo zijn er nog wel heel wat dingetjes, denk dat dit wel punten zijn die jullie in ieder geval niet zijn ontgaan.
Zijn er inderdaad nog wel meer. Degene waar ik me nog aan erger:
- Enkel verdedigers kunnen selecteren om bij dode spel momenten naar voren te komen. Waarom mag ik mijn kopsterke middenvelders of aanvallers selecteren?
- Muurtje bij vrije trap tegen. Je kan nu helemaal niemand meer weghalen uit de muur? Handig dat muurtje als een vrije trap van > 50 meter is...

Ik heb de PES demo's nog niet veel gespeeld, maar wat ik toe nu toe heb ervaren is dat het wel een stuk soepeler loopt dan de vorige PES, alleen die irritatie punten zoals hierboven genoemd blijven wel erg vervelend.

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 24-09-2011 00:27 ]

• Kraziey

Las in de review als minpunt dat spelers af en toe nog "on rails" lopen. In welk opzicht moet ik dit zien; dat spelers nog steeds een bal uitlopen terwijl deze nog binnen is te houden of dat de speler die de diepte ingaat, de op dezelfde langzame lijn doorloopt en zo eruit wordt gerend door een trage verdediger?

Thnx voor je antwoord!

• RandOo
Kraziey schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:31:
[...]

Las in de review als minpunt dat spelers af en toe nog "on rails" lopen. In welk opzicht moet ik dit zien; dat spelers nog steeds een bal uitlopen terwijl deze nog binnen is te houden of dat de speler die de diepte ingaat, de op dezelfde langzame lijn doorloopt en zo eruit wordt gerend door een trage verdediger?

Thnx voor je antwoord!
Soms als je een aanvaller een pass geeft en alvast de ontvanger wordt kan je niet de loop aanpassen, het is al heel wat minder dan voorheen, maar dat komt af en toe wel voor.

Wisselen van masterleague team nog niet geprobeerd. Je krijgt trouwens eerst het standaard Master League team ter beschikking. De real life spelers moet je vrij kopen 100xp ofzo en dan kan je de teams gebruiken zoals in het echie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda

In het verleden was ik tevreden met de gameplay van de demo, maar was dit in de uiteindelijke versie weer veranderd/aangepast. Hoe is dat nu puur kijkend naar de gameplay, dus passen, dribbelen en schieten? Vond schieten in demo 2 iig een stuk verbeterd. Weer ouderwets harde schoten van afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik vond demo 2 fijner omdat die sneller was, nu gaan ze het weer langzamer maken? Ik vind die spelers al zo traag soms. Schieten vond ik ook fijner in demo 2. Dat ging sneller en daardoor meer spectulair dan in demo 1. Erg jammer als het weer als demo 1 maken. Mis de echte snelle actie dan.

Ik heb nog problemen met de 2e man de ruimte insturen. Soms dan zie ik een mannetje bij me en ik druk en druk op de gamepad maar, maar weglopen... ho maar. En dan is de tijd weg.
Verder heb ik het idee dat zo lang je aanvallen over de grond doet, dat je dan wel controle hebt. Zodra je met steekpassen en boogballen gaat werken, ben je de bal snel kwijt is mijn ervaring. Erg jammer, vind het soms nu wat te eentonig.

De enige ballen die ik door de lucht geef, afgezien van een enkele steekpass, is een bal naar de andere kant van het veld. Ik heb ook altijd "tegenovergestelde vleugels" aanstaan (of hoe dat ook heet).
Verdedigen gaat nu beter af, maar dat is omdat ik de cpu de man laat verdedigen en dan zelf rugdekking geef.
1 op 1 zelf verdedigen met een Eto voor mij, is tricky.

Vrije trappen zijn in PES 2012 ook een stuk makkelijker om op het doel te krijgen, zeer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Laatst online: 09-09 17:35
De duitse versie van het spel is al te downloaden via uw favoriete torrent site.
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten...

oh en er is een patch voor multilanguage.

[ Voor 14% gewijzigd door dannbla op 26-09-2011 12:51 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
1/ Kunnen herhalingen tijdens wedstrijden uitgezet worden?
2/ Kun je zelf een cup of league opzetten in Community mode met 2 of meer human spelers die samen in hetzelfde team spelen?

Thx om dit even te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Harribo schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:49:
Ik vond demo 2 fijner omdat die sneller was, nu gaan ze het weer langzamer maken? Ik vind die spelers al zo traag soms. Schieten vond ik ook fijner in demo 2. Dat ging sneller en daardoor meer spectulair dan in demo 1. Erg jammer als het weer als demo 1 maken. Mis de echte snelle actie dan.
Precies mijn gedachte. Als er een +3 snelheid was had ik em daarop gezet :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36

Als ik dan toch een vraag kan stellen: Mag ik de reviewdisc? Ook als het alleen op een demokit werkt is dat geen probleem, die kan ik wel ergens lenen.

Maar nu even serieus: hoe zit het met de minder bekende spelers en teams. Is het weer zo dat goeie spelers van middenmoters (AZ, Groningen, Heerenveen, Utrecht, Feyenoord) weer rond de 65-70 zitten? Ook viel het me op dat Ooijer beter was dan in het echt en bijvoorbeeld Eriksen (een van de uitblinkers van Ajax) onder de 70 zat.

Als ik ML speelde, werd het na een tijdje irritant om met één team om de titel te strijden (meestal Ajax), terwijl in het echt Ajax, Twente en PSV niet voor elkaar onder doen. Twente was met name erg zwak vergeleken met de realiteit.

Het is natuurlijk met de editor allemaal aan te passen, maar dat is natuurlijk tijdrovend.

[ Voor 0% gewijzigd door Framoes op 26-09-2011 15:54 . Reden: slordigheid in zin verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Regeneration schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:53:
Zie Command list: Als je instelt dat je alleen de analoge linker stick gebruikt om je speler te bewegen kan je LT / L2 + D-pad omhoog en omlaag gebruiken. Heb inderdaad nooit begrepen waarom ze het met select hebben gedaan, dat was echt 10x niks. Maar wederom inderdaad het was goed dus waarom veranderen...
Dat ze het veranderd hebben vond ik niet zo vreemd, alle knoppen zijn veranderd, en het lijkt mij je dat je, itt 2010, met 2011 in de knoei komt als je daar ook LT voor gebruikt ipv BACK, door alle andere nieuwe combinaties met LT.

Dat je in 2012 nu ook de dpad kunt gebruiken vind ik niet zozeer een verbetering. Het probleem blijft dat je je duim van de stick af moet halen, en je het dus alleen echt op dode spelmomenten goed kan gebruiken. Maar wellicht is dat juist ook bewust gedaan?
De naam van de speler staat toch boven de speler zelf nu? Dit vind ik wel beter eigenlijk. Dat de attack level niet altijd staat aangegeven vind ik wel inderdaad een achteruitgang. Soms moet ik even de attack level veranderen om te zien in welke niveau ik zit, zeer onhandig ja.
Ja, dat snap ik dus ook niet. Hetzelfde als het weghalen van de stand en tijd bij de aftrap. Kom op, ik wil gewoon meteen dat soort informatie kunnen zien, niet pas als het spel weer volop bezig is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb nu even de Duitse full version gespeeld...teleurstellend is mijn eerste indruk.
Meerdere mannetjes tegelijk laten lopen schijnt niet meer te kunnen?

Het spel heeft ook wel zijn goede kanten maar wat ik nu mis zijn de acties door de lucht. Dus passen door de lucht en de through passen door de lucht. Die gaan mij veel te vaak mis of komen door een onzichtbare paranormale kracht niet aan.
Dus dan wordt het voornamelijk tikkie tikkie over grond en een eventuele eindpass door de lucht. Jammer, ik verwacht meer afwisseling en actie, tis nu wat tam allemaal.

Misschien dat ik nog enthousiaster word, blijf voorlopig nog wel ff doorspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Zo'n onnodige verwijzing naar warez is niet de bedoeling.

[ Voor 80% gewijzigd door psychoclown op 27-09-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
knip

[ Voor 92% gewijzigd door psychoclown op 27-09-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
Ben hem nu aan het binnen trekken, koop hem alleen voor de PS3. Maar de demo 2 was zo lekker..!

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je eigenlijk spelers de diepte in sturen met behulp van de 2e analoge stick
(xbox360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je rechterstick de richting in duwen van de speler die je extra wilt besturen, en dan de stick indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:48:
Je rechterstick de richting in duwen van de speler die je extra wilt besturen, en dan de stick indrukken.
Bedankt voor de snelle reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

donowitz schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:34:
oh en er is een patch voor multilanguage.
Die lijkt vooralsnog alleen tekst toe te voegen, geen commentaar (dat blijft alleen in Frans en Duits - er is een dt00_e.img voor nodig)
.edit: oh wacht die staat ook wel ergens ;)
.edit2: nee, die zijn gewoon van PES2011, werkt dus voor geen meter |:(

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 27-09-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
.oisyn schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:59:
[...]

Die lijkt vooralsnog alleen tekst toe te voegen, geen commentaar (dat blijft alleen in Frans en Duits - er is een dt00_e.img voor nodig)
.edit: oh wacht die staat ook wel ergens ;)
.edit2: nee, die zijn gewoon van PES2011, werkt dus voor geen meter |:(
Klopt, spel moet je ook gewoon lekker kopen, maar je kan alvast even kijken hoe het "voelt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wilde je ook iets zeggen met je reactie of wilde je me puur even met het koop-argument om de oren slaan?

FYI, ik koop vrijwel al mijn games, waaronder PES ieder jaar weer (voor de console dan, de PC versie download ik altijd - onzin om twee keer te moeten betalen voor dezelfde game)

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 27-09-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ik er totaal overheen of... ik zie geen optie om in Master League met de echte spelers te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Laatst online: 25-09 11:30
weet iemand waar je 'tricks' kan instellen op de pc versie? bij 2011 kon dat altijd bij 'strategie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je bedoelt die link feints? Dat zit nu aan je userprofile gekoppeld. 't Sloeg natuurlijk ook nergens op dat dat in je game plan zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
.oisyn schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:30:
Je bedoelt die link feints? Dat zit nu aan je userprofile gekoppeld. 't Sloeg natuurlijk ook nergens op dat dat in je game plan zat 8)7
thx, dat was precies wat ik bedoelde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:16
Ik heb begrepen dat je in het begin alleen Master League kan spelen met default players. Je moet GP punten verdienen zodat je later alsnog wel met echte spelers Master League kan spelen.

Hopen dat dit niet al te lang duurt, aangezien ik normaal alleen met echte spelers speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei... dat zuigt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Nee joh, anders is het toch geen uitdaging meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraziey schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:14:
[...]

Nee joh, anders is het toch geen uitdaging meer?
Jazeker wel, dan ga je toch met Exelsior de CL in?
Daarnaast moet Konami die keus gewoon aan de speler overlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:15:
Kijk ik er totaal overheen of... ik zie geen optie om in Master League met de echte spelers te spelen?
Heeft Konami eindelijk naar mijn kritiek geluisterd en de Master League gemaakt zoals hij altijd al was?

Castolo _/-\o_
Ximelez _/-\o_
Espimas _/-\o_
Iouga _/-\o_
Minanda _/-\o_
En nog veel meer!

Op 10 meter van de goal nog kilometers naast schieten :X Master League how it is meant to be 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
ik vind het verdedigen wel lastiger geworden.
als de cpu eenmaal in de 16 begint te dribbelen is er soms geen houden meer aan.

het passen door de lucht is ook veel moeilijker, moet denk ik nog meer gevoel krijgen bij pes 2012.
zoals elk jaar is het weer even wennen, maar kan niet wachten om online te spelen :)

het wegsturen van spelers is bij mij alleen nog maar effectief langs de zijlijn.
door het midden worden de ballen onderschept wanneer ik een speler wegstuur, hebben meer mensen dit probleem?

verder vind ik dat pes 2012 te weinig is veranderd ten opzichte van 2011, vind het nog steeds een super game,
maar mis het WOW effect.
oftewel, grote vernieuwingen in de gameplay en/of graphics. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ob3lix schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:16:
ik vind het verdedigen wel lastiger geworden.
als de cpu eenmaal in de 16 begint te dribbelen is er soms geen houden meer aan.
[...]
inig is veranderd ten opzichte van 2011, vind het nog steeds een super game,
maar mis het WOW effect.
oftewel, grote vernieuwingen in de gameplay en/of graphics. :-(
Ik heb PES 2012 al vele uren gespeeld en ik ben het met je eens.
Het kan zijn dat ik na vele jaren overstap op FIFA want ik vind weinig aan PES 2012. De bewegingen zijn gewoon houterig en raar, evenals het passen.
Daar komt bij dat de AI om de haverklap aan het cheaten is, dat verziekt het spel flink. Heb talloze voorbeelden die ik hier nu niet op ga lepelen. Irritatie heeft bij mij de overhand, niet de lol. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Dat ik zelf nog niet zo heel erg goed ben, heeft er niets mee te maken, het zijn dingen in PES 2012 die continu gebeuren buiten mijn controle om. Daarom irriteert het ook.
Ik ben nu bezig al die cheats op video vast te leggen, wat ik er mee ga doen weet ik nog niet.
Tot nu toe had ik nog meer plezier met PES 2011 moet ik helaas bekennen :( :(

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 27-09-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Harribo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:23:
[...]
Dat ik zelf nog niet zo heel erg goed ben, heeft er niets mee te maken, het zijn dingen in PES 2012 die continu gebeuren buiten mijn controle om. Daarom irriteert het ook.
Ik ben nu bezig al die cheats op video vast te leggen, wat ik er mee ga doen weet ik nog niet.
Tot nu toe had ik nog meer plezier met PES 2011 moet ik helaas bekennen :( :(
ik speel op het hoogste niveau en verlies meestal omdat ik een vrije trap tegen krijg.
de vrije trappen worden veeeelste snel gegeven en worden ALTIJD binnen geschoten.

het begint teveel op het echte voetbal te lijken,
bij het minste of geringste duiken naar de grond ;(

en tja, overstappen op FIFA weet ik nog niet.
vind het pure onzin om voor pes 2012 te betalen!
het meest vernieuwend (vind ik) is het wegsturen van spelers en het 'nieuwe' verdedigen.

grafisch gaat het er zeker niet hard op vooruit :'(
het oog wil ook wat!

ps. ik krijg bij fifa mijn controller ook niet goed ingesteld, dus heb het nog niet goed kunnen testen. heb een logitech f310, iemand ervaring hiermee?

edit. sinds 2008 ben ik diehard PES fan, waar ik voorheen FIFA fan was. maar ben nu voor het eerst teleurgesteld in PES!

of ik heb te hoge verwachtingen,
maar ik vergelijk het met FPS games,
deze ontwikkelen vele malen sneller qua vormgeving en game play.

[ Voor 10% gewijzigd door ob3lix op 28-09-2011 00:00 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben het er niet mee eens. Ik ben niet supergoed, maar 2011 speelde ik altijd op top player. Maar daar irriteerde ik me echt enorm aan het feit dat je niet de verdedigers kan selecteren de er op dat moment toe doen, dat schoten op doel ontzettend vaak worden verprutst (er hoeft maar een verdediger op meter afstand te staan en ze lijken al niet meer te kunnen schieten), en dat through passes continu naar die aanvallers gaan die buiten spel staan. Daarnaast lopen ze niet lekker de ruimte in (daar moet je echt de 1-2 pass voor gebruiken, wat gewoon nergens op slaat), en dat maakte dat 2011 me enorm frustreerde als je met een wat slechtere ploeg speelde.

Dan nu 2012. Frustreert me ook enorm, maar dat is vooralsnog de learning curve. Schoten op doel gaan er een stuk makkelijker in, trucjes lijken vaker te lukken maar lijken tevens ook meer nodig, set pieces zijn veel beter met het nieuwe systeem. Mannetjes lopen realistischer: ze zijn niet meer de hele tijd daas als ze even worden aangeraakt maar lopen gewoon door en kunnen de bal nog net pakken, bij slidings (die sowieso gelukkig niet meer zo overpowered zijn zoals in 2011) gaan ze minder snel naar de grond, en als ze de verkeerde kant op aan het lopen waren dan halen ze het ook gewoon niet meer ipv dat ze ineens abrubt omdraaien. Dit maakt het spel imho veel dynamischer. Penalties zijn ook verbeterd en nu tenminste houdbaar (in 2011, een chipped shot in de hoek, wat supermakkelijk is om te doen, zit gewoon gegarandeerd en je kunt er niets tegen doen). Een onhoudbare penalty is nu natuurlijk nog steeds mogelijk, maar dat vereist iig skill.

Daarentegen is verdedigen wel een stuk moeilijker maar vereist gewoon een hele andere techniek, en ik begin het steeds beter onder de knie te krijgen. Vrije trappen van de AI gaan er idd te gemakkelijk in, da's een puntje van kritiek. Er lijkt ook vaker gefloten te worden, soms zie ik niet eens wat er überhaupt fout was gegaan.

Wat de UI enzo betreft, mooi dat er nu een hoop settings zijn ondergebracht in user profiles. Wij spelen op het werk altijd in de pauze met een vast groepje van 4 (nou ja, tegenwoordig 3 dan nu die stagiair weg is :P), en elke keer al je persoonlijke instellingen instellen voor de niet-hoofd-speler is irritant, maar dat kan nu gewoon worden opgeslagen. Hexagon weg, da's een misser imho.

Dus niet alleen lof, maar overall word ik behoorlijk veel blijer van deze PES.

Ik heb de FIFA 2012 demo even gespeeld, het kan me niet echt bekoren. Alles lijkt zo langzaam te gaan, vooral de passes. Maar dan hebben ze bij EA wel beter begrepen hoe je een UI maakt. Een balletje trappen bij het laden is ook een leuke bezigheid (daartegenover staat overigens wel dat de laadtijden in PES behoorlijk zijn verbeterd)

• Kraziey
Hmm hoop mensen die PES12 tegen vinden vallen, had ik niet verwacht. Ikzelf heb tot nu toe alleen nog maar de Demo 2 gespeeld (PS3) en vind deze vele malen beter dan PES11 (retail). Dat PES12 niet perfect is ben ik het totaal mee eens, maar het maakt steeds grotere sprongen vooruit en zo zal ik dit jaar ook weer voor PES12 gaan.

• Harribo
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:06:
Er lijkt ook vaker gefloten te worden, soms zie ik niet eens wat er überhaupt fout was gegaan.
Dat is inderdaad ook zo bij mij en ik heb veel replays gekeken waarom dan.
Het is dan inderdaad vaak ook een overtreding moest ik helaas bekennen.
Maar....dat komt omdat verdedigers zelden als eerste de bal aanraken maar een been van de tegenstander oid...
daarom is het vrije trap. Raar dat veel verdedigers niet als eerste de bal raken, zo onnozel kunnen verdedigers toch niet zijn? ...
Wat ik mis, is een scheids die ook eens iets laat doorgaan...lekker hard spelen kan nu niet terwijl dit in het echt ook wel gebeurt...jammer, het zou zorgen voor meer actie.

Wat ik heel erg toejuich is het selecteren van een mannetje met je rechterstick. Goede feature!
Wat ik wel weer jammer vind, is dat je tijdens het spelen maar 1 mannetje diep kan laten lopen? Volgens mij kon in demo 1 of 2 je meerdere mannen laten lopen tegelijkertijd.

Breekpunt bij mij is de cheating AI, dat was echt voor mij de druppel. Word er zooooooo flauw van.

FIFA 12 demo vond ik ook zwaar tegenvallen. Ga vandaag de full version proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 28-09-2011 10:54 ]

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 14:01

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

Ben benieuwd of ik nou nog steeds PES beter vind dan fifa, vond PES11 beter dan fifa11 om eerlijk te zijn
We zullen zien wat ik nu het beste vind haha !

If it ain't broken, Dont fix it !

• Vlassie1980
Meer details over online modus:
nieuws: Konami geeft details onlinemodi PES 2012

Edit: Filmpje doet het bij mij niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-09-2011 11:13 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Harribo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:46:
Breekpunt bij mij is de cheating AI, dat was echt voor mij de druppel. Word er zooooooo flauw van.
Dat hoor ik nou de hele tijd, maar ik hoor nooit argumenten. Hoe cheat de AI dan?

• Harribo
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:17:
[...]
Dat hoor ik nou de hele tijd, maar ik hoor nooit argumenten. Hoe cheat de AI dan?
Ik maak misschien nog wel een filmpje denk ik, kan je alles nakijken.
Veel van die cheats heeft vooral te maken met het vertragen van spelers en ballen die wél voor de CPU zijn en nooit voor je eigen team etc..
Heb eerder hier wat gepost met een lijst van die dingen.

• Harribo
Ik lees:
"Konami zet bovendien een straf op het verbreken van de verbinding tijdens onlinepotjes, om daarmee een dreigend verlies te voorkomen. Wie te vaak de verbinding verbreekt, wordt geweerd uit de reguliere onlinecompetitie en zal het enkel nog kunnen opnemen tegen andere gamers die geweerd zijn."

Ben wel benieuwd wat ze dan onder 'te vaak' verstaan. Goede zaak dat Konami er toch wat tegen doet.
Vraag me ook af of je nog weer terug kan komen in de 'goede' lijst of dat je er altijd op de zwarte lijst blijft staan.

ps.die video is gewoon een team assisted trailer van PES, was al eerder gepost hier. Mis je niets aan dus.

ps. sorry Mod voor de 2 berichten, foutje

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 28-09-2011 11:34 ]

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

PES 2012 vind ik sowieso lekkerder spelen dan PES2011, die vond ik echt slecht. Maar nog steeds geen reden voor mij om weer terug te switchen van FIFA deze is namelijk ook weer erg verbeterd.

Eigenlijk is PES2012 wat 2011 had moeten zijn, en vind ik het qua graphics nauwelijks verbeterd ten opzichte van de vorige versie. Bewegingen zijn amper verbeterd, animaties nog steeds minimaal en houterig. Het lijkt WEER een iteratie met minimale verbeteringen aan een verouderde engine.
Konami zou de boel vanaf de grond af aan weer moeten opbouwen zoals FIFA dat een aantal jaren terug heeft gedaan..

En het 6 minuten durende intro filmpje van de demo belet mij al helemaal om de demo vaker te spelen :r

[ Voor 8% gewijzigd door Freshnezz op 28-09-2011 11:41 ]

• kaos001
Freshnezz schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:36:

En het 6 minuten durende intro filmpje van de demo belet mij al helemaal om de demo vaker te spelen :r
Beter 1 keer 6 minuten wachten, dan dat je de demo telkens opnieuw moet booten :Y)
Daarbij is de demo 10 minuten speeltijd ipv 5, ook wel fijn als je het mij vraagt.

Soundcloud

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De game start echt wel sneller dan 6 minuten. Op de PC kun je de vid dan tenminste nog verwijderen, maar op de 360 moet je 'm gewoon uitzitten, en dus ga ik maar gewoon terug naar de dashboard. Overigens wel frappant, op de PC zie je 'm on startup, op de 360 zie je 'm pas als je een potje hebt gespeeld.

• kaos001
Bij de PS3 versie is het juist aan het begin (1x). Daarna kan je zoveel potjes spelen als je wilt zonder filmpje :)

Soundcloud

• ratsja

ratsja

bi polair

op de xbox hoef je hem maar 1 keer te bekijken per sessie, daarna kan je zoveel spelen als je wilt, totdat je het weer opnieuw start.

Dat mensen ergenissen hebben op PES 12 kan ik inkomen, maar vergeet niet dat het een spel is.
Als ik FIFA speel, voelt elke wedstrijd hetzelfde. De AI doet nooit dingen waar ik versteld van sta, dit heb ik met PES wel.

Ik weet niet of dit in FIFA 12 al veranderd is; als je een voorzet met binnenkant rechts geeft dat het effect de andere kant op gaat :X

Tevens heb ik het gevoel dat het geforceerde gameplay is en de doelpunten die maakt zijn na verloop van tijd allemaal wel een keer voorbij gevlogen.
Weet niet of dat in FIFA 12 allemaal anders is.

Ieder zijn ding.

Ik ben wel content met PES 12

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, trouwens wel een dingetje dat ik nog nooit eerder heb gezien (wat niet wil zeggen dat het voorheen niet voor kon komen), maar ik schoot op goal tegen de lat, de bal stuiterde op de grond achter de keeper, die vervolgens een duik naar de bal deed, hem opving in de lucht, maar vervolgens met de bal over de lijn vloog waardoor het alsnog telde als doelpunt :D.

In 2011 heb ik regelmatig gezien dat, zodra de keeper de bal vangt, er ineens een collision plane lijkt te zijn op de achterlijn waardoor het nooit een corner wordt. In de buurt van het doel heb ik het echter nooit meegemaakt, dus wellicht gold het dan niet. Maar wel mooi dat nu blijkt dat het iig wel kan :)

• ob3lix
Stel je vraag in het vervolg meteen in het juiste topic.

[ Voor 113% gewijzigd door psychoclown op 29-09-2011 11:40 ]

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:23
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:08:
Oh, trouwens wel een dingetje dat ik nog nooit eerder heb gezien (wat niet wil zeggen dat het voorheen niet voor kon komen), maar ik schoot op goal tegen de lat, de bal stuiterde op de grond achter de keeper, die vervolgens een duik naar de bal deed, hem opving in de lucht, maar vervolgens met de bal over de lijn vloog waardoor het alsnog telde als doelpunt :D.

In 2011 heb ik regelmatig gezien dat, zodra de keeper de bal vangt, er ineens een collision plane lijkt te zijn op de achterlijn waardoor het nooit een corner wordt. In de buurt van het doel heb ik het echter nooit meegemaakt, dus wellicht gold het dan niet. Maar wel mooi dat nu blijkt dat het iig wel kan :)
Dat zit ook in 2011, ik heb het wel eens meegemaakt dat een keeper de bal ving en alsnog zelf achter de achterlijn belande waardoor er aan mij een corner werd toegekend

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

• Monda
Ik gebruikte Ds3_tool voor mn ps3 controller op de pc, maar plotseling werkt deze niet meer. Ik kreeg een foutmelding en na verwijderen en opnieuw installeren, is t nog steeds het zelfde...:(

Ds3_tool werkt niet meer...

Vervolgens:

Beschrijving:
Stopped working

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: CLR20r3
Probleemhandtekening 01: ds3_tool.exe
Probleemhandtekening 02: 0.6.0.3
Probleemhandtekening 03: 4d1e9804
Probleemhandtekening 04: mscorlib
Probleemhandtekening 05: 2.0.0.0
Probleemhandtekening 06: 4d8c15a5
Probleemhandtekening 07: 35d7
Probleemhandtekening 08: 0
Probleemhandtekening 09: System.AccessViolationException
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Iemand enig idee? (Win7 64-bits, Ultimate)

Edit: Heb laatst wel NET. Framework 4.0 geinstalleerd. Kan het daar mee te maken hebben?

Edit2: Oke dat zal het zijn kwam dit tegen: ok i found out the problem. .NET Framework 4.0 DOES NOT WORK FOR MOTIONJOY, atleast on my computer. ONLY .NET Framework 3.5 WORKS.

[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 29-09-2011 10:31 ]

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Waarom staat bij Ajax Ebecillio op links met een algm. score van 75 en Boerrigter op de bank met 66 ?
Ik mis daarnaast ook Castillion en Sno bij RKC. Dit is wat ik zo snel even zag maar dan denk ik dat dit het geval is met meerdere clubs :'( Waarom nog steeds die karige menu's gebruiken, het lijkt alsof ik een retro game aan het spelen ben. Fifa daarentegen heeft wel netjes alle spelers en in de juiste formatie, alleen kan ik nooit afleiden aan het gezicht welke speler het nou is als ik met mindere ploegen speel, dat kan ik dan weer wel in PES. Gisteren meerdere potjes gespeeld met Ajax - RKC Waalwijk met zowel Fifa als PES. In Fifa won ik gemiddeld steeds met 2-0. In PES stond ik in de eerste helft vaak al 1-0 achter en won ik met moeite 2-1. :?
Ik denk dat ik zo naar de winkel stap en kies voor Fifa, neen ik weet het zeker, na 5 jaar trouwe PES fan word het Fifa.

• kaos001
Menu's , poppetjes die wel/niet lijken. Winnen/verliezen met een random score. Ratings voor de verschillende spelers... Als je daaraan waarde hecht zou ik idd ook voor fifa gaan :F

[ Voor 15% gewijzigd door kaos001 op 29-09-2011 11:04 ]

Soundcloud

• dannbla
Ik begon zojuist met het lezen van de FIFA 12 vs PES12 review op tweakers.
Toen ik dit las: "FIFA 12 weet te boeien door zijn vloeiende gameplay, zijn verbeterde afstandschoten"

Was ik al klaar met lezen. Hoe kun je dit nou zeggen? Hoe groot is het bord voor je kop?
Moet wel gigantisch zijn.

Ben ik de enige die me hierover opvreet? Zelfde als roepen dat de spelers er in FIFA beter uit zien dan in PES.
Ik weet het niet, maar ik herken niemand van AJAX in fifa en in pes herken ik ze allemaal.

• kaos001
Idd Dono, ik erger me ook kapot ook zulk soort reviews. Zal me niets verbazen als de reviewers betaald krijgen door EA ;)

Soundcloud

• dannbla
Gelukkig ben ik niet alleen, voelt vaak wel zo namelijk :P

Achja ik koop ze gewoon weer allebei dit jaar hoor daar niet van, maar FIFA doe ik puur als ik ff snel een potje online wil knallen voordat ik naar mn werk ga bv. Paar keer passen, schuin aanlopen en schieten = altijd een doelpunt :P.

Het is leuk voor de afwisseling, maar dat er nou altijd geroepen word dat FIFA realistischer is en betere gameplay en visuals heeft dan PES, daar begrijp ik echt helemaal niets van. Aangezien ik mij daar behoorlijk over opwinden, moet ik maar niet meer dat soort dingen lezen :P

[ Voor 7% gewijzigd door dannbla op 29-09-2011 12:51 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.