Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Zojuist fifa demo gedaan, more of the same. Ik hou het weer lekker op pes dit jaar d:)b

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Harribo schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:17:
[...]

Ik ben er al achter waarom dit bij mij niet werkte: Ik zette de besturing altijd op "LS" ipv "LS en D-pad".
Als je de D-pad gebruikt voor de strategien, dan werkt aanvallend/verdedigend niet meer. Dit is dus een bug.
Als je met D-pad of analogue speelt dan verandert het command voor het wijzigen van aanvalsniveau naar [L2]+D-pad/Analogue naar boven/ beneden ipv [Select]+R1/R2.

Zie: http://editor.pesfan.com/...S_2012_controls_front.pdf

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
donowitz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:45:
Zojuist fifa demo gedaan, more of the same. Ik hou het weer lekker op pes dit jaar d:)b
Inderdaad, more of the same. Ik heb niet eens een helft uitgespeeld toen was ik er al flauw van :)
Dank!

[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 13-09-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

haha,

Heb fifa ook uitgezet.
Raar spel is het, komt mij veel te statisch over.
Ook rare camerastanden.

• ratsja

ratsja

bi polair

demo is er voor de XBOX mensjes

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Demo nr 2 is er ook voor de PS3 mensjes in de JPN store! Kies de tweede optie in het menu en je ziet hem staan. FIFA12 staat er ook. 1604MB groot. Downloading...

PSN: Sluuz

• ratsja

ratsja

bi polair

eerste verschil die ik merk tussen demo1 (PC) en demo2 (Xbox), is de snelheid.
Die hebben ze wel wat opgeschroefd, wat ik persoonlijk jammer vind.
Ik speel op -2

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
ratsja schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:13:
eerste verschil die ik merk tussen demo1 (PC) en demo2 (Xbox), is de snelheid.
Die hebben ze wel wat opgeschroefd, wat ik persoonlijk jammer vind.
Ik speel op -2
-2 ? haha sorry dat ik lach, maar dan gaat het echt door de stroop. Wanneer verschijnt de demo voor de EU store ? De mensen die de demo al gespeeld hebben, kunnen jullie een kleine review geven ? :)

Soundcloud

• Sefaex
  • Laatst online: 12:51
De 2e demo is in de Japanse PSN store. Voor wie niet kan wachten.

Ik heb de 2e demo net even gespeeld.

En ik kan alleen maar 1 ding zeggen. Dit is de beste PES in jaren.

Er is veel verbeterd tov de eerste demo. Snap überhaupt niet waarom die eerste demo is uitgebracht.

Maar de 2e demo voelt erg goed aan. En speelt ook erg lekker.

Grafisch is het wel iets minder. Maar de gameplay staat voorop bij PES. En dat lijkt eindelijk weer goed in elkaar te zitten na jaren.

De AI is sterk verbeterd. Keepers lijken niet meer zo dramatisch. Het passen is erg lekker. Ik heb er pas 2 potjes opzitten. Dus ik wil niet te vroeg juichen.

Maar die 2 potjes hebben het oude vertrouwde PES-gevoel toch wel weer omhoog gebracht. Ik heb gisteren Fifa 12 gespeeld, en nu even PES 12. En ik heb toch meer genoten van de 2e demo van PES. Fifa voelde meer aan als Fifa 11.5. En het scoren vond ik zelf vrij simpel (zelfs op de moeilijkste moeilijkheidsgraad). Bij PES 2012 moet je toch echt meer moeite doen om te scoren. Het nieuwe verdedigen in Fifa 12 vind ik ook minder.

Later even verder spelen

• dannbla
Heeft iemand een link voor de pc demo?

• Sluuz
Kleine impressie van de tweede demo op de PS3 (JAP versie).

Ten eerste speelt het nog steeds lekker vloeiend. Misschien nog wel wat vloeiender dan de eerste demo. Ik heb ook al wat nieuwe animaties gezien die niet in de eerste demo zaten. Het passen is veranderd ten opzichte van de eerste demo en ik kon daar eerst wat lastig aan wennen waardoor het leek alsof ze het passen weer eens verneukt hadden. Na wat potjes kwam ik erachter dat het vooral een stuk preciezer is geworden. Je zal beter moeten mikken naar de medespeler die je bedoelt en anders schiet hij de bal gewoon de in de richting waarin je je stick duwt. Dit is trouwens met 2 balkjes "hulp" (wat je in de controller instellingen kan regelen). Ik heb nog niet op een ander niveau geprobeerd te spelen, maar het lijkt dus alsof de hulp die je krijgt (iig met 2 blokjes) is teruggeschroefd. Misschien goed nieuws voor de manual spelers onder ons.
Verder de keepers, die zijn zeker verbeterd. Ze hebben al een paar fraaie ballen gehouden en duiken wat geloofwaardiger. Wees niet bang, ze maken ook nog steeds blunders.

Ik heb trouwens 2 potjes op professional gespeeld en waar ik in demo 1 makkelijk won, verloor ik hier twee keer dik. De AI is echt rete goed en buit de ruimte goed uit.

Conclusie is eigenlijk dat je echt het idee krijgt dat je aan een voetbalwedstrijd bezig bent. Je zal echt moeten opbouwen, spelers laten opkomen, wachten op versterking en wachten op je kans. Eerste indruk is overwegend goed, met nog een paar pijnpuntjes.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
PES 2012 Demo #2 voor pc is te downloaden via
http://dl.pes2012demo.kon...28d7af48/PES2012DEMO2.zip

• kaos001
Hoe lang kan je spelen met deze demo trouwens? Opnieuw 10 minuten, of hebben ze er stiekem 5 van gemaakt?

Soundcloud

• ratsja

ratsja

bi polair

kaos- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:26:
[...]

-2 ? haha sorry dat ik lach, maar dan gaat het echt door de stroop. Wanneer verschijnt de demo voor de EU store ? De mensen die de demo al gespeeld hebben, kunnen jullie een kleine review geven ? :)
ieder zijn voorkeur zeg ik maar.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 18:00
10 min volgens mij. Vind heerlijk spelen! Wel ff wennen aan de snelheid. is stukkie sneller. Schieten is wel verbeterd gelukkig. De reactie tijd lijkt ook sneller.

PSN: Mondaatje

• kaos001
Monda schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:57:
10 min volgens mij. Vind heerlijk spelen! Wel ff wennen aan de snelheid. is stukkie sneller. Schieten is wel verbeterd gelukkig. De reactie tijd lijkt ook sneller.
Goed om te horen :) Moet werken tot half 5, daarna als een malle naar huis scheuren >:)

Soundcloud

Verwijderd

Zijn die verdedigers ook wat wendbaarder geworden? Die hadden de draaicirkel van een vrachtwagen, zeer irritant was dat. Zijn de balaannames ook beter geworden, maw springen ballen niet (te ver) van de voet af?

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:08:
Zijn die verdedigers ook wat wendbaarder geworden? Die hadden de draaicirkel van een vrachtwagen, zeer irritant was dat. Zijn de balaannames ook beter geworden, maw springen ballen niet (te ver) van de voet af?
Dat deden ze in de eerste demo ook al niet hoor (van de voet afspringen). Tenzij je R1 ingedrukt houdt, dan maken ze een "burst"

Soundcloud

• Monda
kaos- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:10:
[...]

Dat deden ze in de eerste demo ook al niet hoor (van de voet afspringen). Tenzij je R1 ingedrukt houdt, dan maken ze een "burst"
Nee idd. Dit jaar komt het nog meer neer op het gebruik van R2. Er staat op wenb een topic dat gaat over de eerste balaname. Wordt helemaal uitgelegd daar. Als je moeite hebt met aanamens (raar woord) moet je echt ff daar kijken.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 14:31

Pykow

Angelo OTR

ik ga de demo eens even spelen vanavond.
Fifa heeft de licenties dus ga ik deze game zeker niet halen ;)
Speel namelijk nooit online een voetbal game dus wil ik wel de juiste competities hebben

Angelo NL / Global Cargo VTC

• kaos001
Monda schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:59:
[...]

Nee idd. Dit jaar komt het nog meer neer op het gebruik van R2. Er staat op wenb een topic dat gaat over de eerste balaname. Wordt helemaal uitgelegd daar. Als je moeite hebt met aanamens (raar woord) moet je echt ff daar kijken.
Heb nooit problemen eigenlijk. Gewoon alle knoppen loslaten en puur met de d-pad bewegen :)

Soundcloud

• Vlassie1980
Pykow schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:08:
ik ga de demo eens even spelen vanavond.
Fifa heeft de licenties dus ga ik deze game zeker niet halen ;)
Speel namelijk nooit online een voetbal game dus wil ik wel de juiste competities hebben
Kwestie van even wachten tot er een update file binnenkomt, dan knal je die eroverheen en heb je wel alle licenties. Ik vind het een non-valid argument.

John Murphy heeft bevestigd dat je in het vervolg met 1 option file alles kunt overschrijven, dus geen honderden losse files meer overgooien op je PS3!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Vlassie1980 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:15:
John Murphy heeft bevestigd dat je in het vervolg met 1 option file alles kunt overschrijven, dus geen honderden losse files meer overgooien op je PS3!
Ah nice! Dat scheelt weer 100 kits handmatig één voor één kopieren. :) Leuk om de impressies hier te lezen. Vnvnd demo2 zelf maar eens goed aan de tand voelen!

• kaos001
Is de EU versie van de demo al te krijgen op PSN dan ? :)

Soundcloud

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:21
[...]

Echt waar?? Eindelijk zeg, dat scheelt inderdaad mega veel werk. Ik heb nog steeds alle handmatige files staan van PES 2009 t/m 2011.. Too lazy om ze te verwijderen.... :O

• Sluuz
[...]

Kwestie van even wachten tot er een update file binnenkomt, dan knal je die eroverheen en heb je wel alle licenties. Ik vind het een non-valid argument.

Dat wil ik wel eens in de context zien, want hij zegt volgens mij feitelijk dat de option file maar 1 bestand is. Dat was vorige jaren ook al zo. Het gaat juist om de logo's en dergelijke die altijd los van de option file werden opgeslagen. Als dit nog steeds zo is, kan Jon Murphy deze uitspraak niet doen omdat dit een PS3 issue is en het PES team daar geen invloed op heeft.

Edit: gevonden!

Murphy op Twitter: "Noticed some confusion on forums about option files. This year you just copy one folder, not loads of individual files"

Dat klinkt goed, maar vraag me af hoe dit precies op de PS3 werkt. Kan je een hele map in 1 keer kopieren? (nooit geprobeerd)

[ Voor 15% gewijzigd door Sluuz op 14-09-2011 14:48 ]

• Monda
kaos- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:26:
Is de EU versie van de demo al te krijgen op PSN dan ? :)
Nee nog niet..,. :( nog even naar die gekke Japanse tekens staren...

• Kraziey
Sluuz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:46:
[...]

Dat klinkt goed, maar vraag me af hoe dit precies op de PS3 werkt. Kan je een hele map in 1 keer kopieren? (nooit geprobeerd)
Heb dit al jaren geprobeerd maar die optie zit er (nog) niet in op de PS3. Best belachelijk eigenlijk, lijkt mij niet zo moeilijk te programmeren?

• Monda
Ik zag in de jappen demo dat bij de team stats (A,B,C etc) nu ook S staat... Zal dat staan voor super ofzo?

• ratsja

ratsja

bi polair

kan je de movie na het spel ook quiten op de Xbox ?

• kaos001
ratsja schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:20:
kan je de movie na het spel ook quiten op de Xbox ?
Oh god, is het weer zover? in de beta hadden ze het beter voor elkaar betreft filmpjes. GEEN namelijk, alleen aan het begin :)

Soundcloud

• Sluuz
Elk filmpje is in deze demo te skippen (nadat je het 1 keer hebt bekeken).

[ Voor 32% gewijzigd door Sluuz op 14-09-2011 15:36 ]

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Monda schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:11:
Ik zag in de jappen demo dat bij de team stats (A,B,C etc) nu ook S staat... Zal dat staan voor super ofzo?
Slecht

denk ik

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Dat was in de vorige WE demo ook al. Bij de Japanners is S de hoogste grade, bij de EU versie A de hoogste grade.

• Vlassie1980
Nog steeds geen demo op Playstation Store :(

En nee, ik heb geen Japanse / US account en heb ook niet de tijd om dat te gaan regelen O-)
Wil hem gewoon ff snel aanzetten, downen en vnv ballen!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hij staat er inmiddels al weer een minuut of 10, je keek net te vroeg. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• ratsja

ratsja

bi polair

Sluuz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:36:
Elk filmpje is in deze demo te skippen (nadat je het 1 keer hebt bekeken).
klopt, elke keer als je het spel opstart (dus de xbox aanzet) hoef je hem maar 1 keer te zien.
daarna kan je mooi doorgamen.

• Kw4kje
  • Laatst online: 26-09 22:16
Mocht het filmpje toch terug komen op de PC (bij mij wel het geval), gewoon weer kwestie van het bestand pes12pv.sfd verwijderen. Staat dit keer in de map Img.

[ Voor 8% gewijzigd door Kw4kje op 14-09-2011 18:02 ]

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb de eerste pot er ook weer op zitten, Tottenham - Inter (2-2).
Twee keer had ik het idee dat de keeper blunderde, 1x was dat ook zo (dom uitkomen zonder de bal te volgen), maar 1x krulde ik hem met VdV toch keurig met z'n linksbuiten in de verre hoek!

Ik ben met Fraps wat hotshots aan het verzamelen van de vorige en deze demo, die monteer ik binnenkort wel tot een mooi Youtube-filmpje. Stay tuned :)

BTW, ik zet hem vanaf nu op snelheid -1. Hij is een tikkeltje sneller geworden en met -1 lijkt hij weer op de vorige demo, die wat mij betreft een perfecte snelheid had.

[ Voor 17% gewijzigd door HwKok op 14-09-2011 19:14 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 15:09
Eh, ik vind het echt wat houterig. Helemaal niet wat ik er van hoopte. Tis ook net of de spelers de bal aan een touwtje hebben. Totaal niet dynamisch. Heb de speelsnelheid ook maar op -2 gezet.

En hoezo kan iedere speler de bal 10cm van zijn voet houden. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door tiswat op 14-09-2011 22:09 ]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Gisteren ook een paar potjes met de nieuwe PC-demo gespeeld en hij is inderdaad iets sneller geworden. Toch maar eens op -1 proberen dan. Verder speelt het wederom lekker, het passen leek iets minder vloeiend in het begin maar dat is een kwestie van wennen denk ik, tweede en derde potje ging alweer een stuk beter.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren eens eventjes de demo gedownload van PES en van FIFA. Om de een of andere reden spreekt PES me toch veel meer aan dan fifa. Waarom zou ik je niet direkt kunnen zeggen...

- Denk dat het realistischer is
- Je kan op meerdere manieren scoren

Heb gisteren een potje of 2 PES gespeeld. Heb geen goals kunnen maken (lol), denk omdat ik gewoon fifa gewent ben. Enigste dingen die ik me nog afvraag wat betreft PES
- Hoe wordt deze game online? Veel lag? Of lekker spelen?
- De game bevat in het begin niet alle licenties, nu lees ik hierboven iets over een update... Kan die gewoon dmv een PS3 en een usb stick door gevoerd worden?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• ratsja

ratsja

bi polair

wat is nu de datum waarop het spel uitkomt, dan is het 14 oct en daarnet las ik 29 sept.

Hoop trouwens dat het dit jaar mogelijk om in de ML van team te kunnen wisselen.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ratsja schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:58:
wat is nu de datum waarop het spel uitkomt, dan is het 14 oct en daarnet las ik 29 sept.

Hoop trouwens dat het dit jaar mogelijk om in de ML van team te kunnen wisselen.
De officiele site geeft 14 oktober aan.
Ik heb trouwens ook op diverse plaatsen gelezen dat het 29 september zou gebeuren. Maar denk dat ze in de war zitten met fifa

• kaos001
Jammer dat je moeilijk kunt scoren, heb gisteren 3 potjes tegen een maat van me gespeeld, alle 3 de wedstrijden bleven 0-0. In de vorige demo heb ik potten van 4-3 en 5-2 meegemaakt. Stuk leuker imo.

Soundcloud

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kaos- schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:28:
Jammer dat je moeilijk kunt scoren, heb gisteren 3 potjes tegen een maat van me gespeeld, alle 3 de wedstrijden bleven 0-0. In de vorige demo heb ik potten van 4-3 en 5-2 meegemaakt. Stuk leuker imo.
hier hetzelfde. Dacht al dat het aan mij lag. De vorige demo maakte ik al snel 2 tot 4 goals per wedstrijd. Kreeg er uiteraard ook af en toe een om de oren. Maar dat mag de pret niet drukken. Denk dat de verdedigers iets beter zijn.

Wat ik wel vervelend vind is dat als ik in het stadion van Bayern speel dat die schaduw erg donker is en daardoor de shirts lastig uit elkaar vind te halen.

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 20:28
Gisteren mijn eerste potten gespeeld op de PC. Ik was aangenaam verrast. Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven. Het was niet perfect, maar het voelde echt als voetbal en niet als een simulatie.

Mijn meest leuke pot was Bayern - Rangers. Ik kwam 3-0 voor. Rangers speelde erg afwachtend, ik kreeg veel ruimte en van afstand scoorde ik tweemaal. Daarna liet ik het zelf een beetje lopen en werd het een echte pot. Nog voor rust werd het 3-1 en ik kwam in de tweede helft niet meer in de wedstrijd: einduitslag 3-3!

Wel vraag ik me af of de scheidsrechters niet te pietluttig zijn of dat de spelers net iets te aggressief zijn...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Oxigeon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:46:

Heb gisteren een potje of 2 PES gespeeld. Heb geen goals kunnen maken (lol), denk omdat ik gewoon fifa gewent ben. Enigste dingen die ik me nog afvraag wat betreft PES
- Hoe wordt deze game online? Veel lag? Of lekker spelen?
- De game bevat in het begin niet alle licenties, nu lees ik hierboven iets over een update... Kan die gewoon dmv een PS3 en een usb stick door gevoerd worden?
-Mijn ervaring met vorig jaar online was goed. Dit was op de PS3 en vooral MLO (Master League Online). Wel eens een laggy wedstrijd tussendoor, maar niet noemenswaardig. Weet niet of dit erg platform afhankelijk is, want er komen hier ook regelmatig posts voorbij dat het laggy als hell is op de pc.

- Vwb option files op de PS3: deze kun je inderdaad gewoon met een usb stick kopieeren. De option files gemaakt door de community zien er echt retestrak uit IMO. Vet is ook dat je bv. in de ML ook Europa en Champions League wedstrijden kan spelen (Mits je, je daarvoor kwalificeert natuurlijk) aangezien ze deze licenses wel in huis hebben. Ziet er wel vet uit allemaal, met de officiele reclameborden, hymnes e.d..

• kaos001
Het klopt dat de scheids veel fluit. Erg vervelend. Soms zet ik niet eens druk en loop ik gewoon tegen een speler aan, PIIEEEPP meteen fluiten. Wat ik ook extreem vervelend vind zijn de replay's, weg ermee!

Voor de rest vind ik het een geweldige game :)

Soundcloud

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Geengrenzuh schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:57:
[...]

-Mijn ervaring met vorig jaar online was goed. Dit was op de PS3 en vooral MLO (Master League Online). Wel eens een laggy wedstrijd tussendoor, maar niet noemenswaardig. Weet niet of dit erg platform afhankelijk is, want er komen hier ook regelmatig posts voorbij dat het laggy als hell is op de pc.

- Vwb option files op de PS3: deze kun je inderdaad gewoon met een usb stick kopieeren. De option files gemaakt door de community zien er echt retestrak uit IMO. Vet is ook dat je bv. in de ML ook Europa en Champions League wedstrijden kan spelen (Mits je, je daarvoor kwalificeert natuurlijk) aangezien ze deze licenses wel in huis hebben. Ziet er wel vet uit allemaal, met de officiele reclameborden, hymnes e.d..
Bedankt voor je reactie. Denk dat zoiets ervoor zorgt dat ik dan PES ga spelen. Want waar ik een hekel aan heb is om met North east london of iets dergelijks te gaan spelen.Ik neem aan dat dan de naam wijzigd in Arsenal of iets dergelijks en dan ook ervoor zorgt dat er een logo bij komt? En wat als je dan online gaat spelen? Hou je dan het logo of kijk je dan tegen het oude aan?

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
kaos- schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:31:
Wat ik ook extreem vervelend vind zijn de replay's, weg ermee!
Onbegrijpelijk dat Konami dit nog steeds niet heeft aangepast!
Waarom niet doen zoals in NBA 2K11? Daar kun je in de opties de frequentie van replays instellen: "never", "occasionally" of "often".

• Monda
Ik lees veel verschillende reacties (vooral op Wenb). Ik vind de 2e demo beter dan de 1e. Bij de 1e irriteerde ik me vooral aan de slappe schoten. Nu kun je tenminste weer een heerlijke loeier afvuren, mits de bal goed ligt, goede been en niet onder druk. Er zit ook een mooie daling in (vooral met bepaalde spelers met een vrije trap).
Ik ben verliefd geworden op Pes door de gameplay en schoten. Soms schiet je de bal bijna uit, maar wanneer je m een keer goed en vol raakt, spring je op van je stoel van opwinding ;)
Het passen voelt ook beter aan. Het is ook meer manual geworden, want bij demo 1 ging geen pass fout en nu regelmatig te zacht of naast achter de man. Vind het we lastig om een goede hoge diepe bal te geven. In deel 1 ging dit veel makkelijker, maar dat kwam denk ik vooral door een bug, waarbij de verdedigers niet konden sprinten zo lang de bal in de lucht was. Scoren lukt me wel, maar het is een stuk lastiger geworden, je moet echt geduld hebben en een gaatje zoeken (dit was vooraf ook aangekondigd door Konami). De snelheid moet ik weer ff aan wennen. Deze is weer een stukkie sneller van demo1. Vond de snelheid van demo1 wel realistischer. Maar zit liever niet aan de speelsnelheid. Wil liever spelen hoe Konami het bedoelt heeft en wanneer je ergens anders speelt met vrienden dan thuis krijg je weer het gezijk dat de 1 op -2 speelt en de ander weer op 1 bla bla.
Ik heb inmiddels 1 stift gescoord, maar lukt het jullie ook om een wat hardere stift te maken? Dus bijv van buiten de 16? Zodra ik een stift doe met bijv een vol balkje wordt het een gewoon hard schot ipv een hogere stift...

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Monda schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:28:
Ik lees veel verschillende reacties (vooral op Wenb). Ik vind de 2e demo beter dan de 1e. Bij de 1e irriteerde ik me vooral aan de slappe schoten. Nu kun je tenminste weer een heerlijke loeier afvuren, mits de bal goed ligt, goede been en niet onder druk. Er zit ook een mooie daling in (vooral met bepaalde spelers met een vrije trap).
Ik ben verliefd geworden op Pes door de gameplay en schoten. Soms schiet je de bal bijna uit, maar wanneer je m een keer goed en vol raakt, spring je op van je stoel van opwinding ;)
Het passen voelt ook beter aan. Het is ook meer manual geworden, want bij demo 1 ging geen pass fout en nu regelmatig te zacht of naast achter de man. Vind het we lastig om een goede hoge diepe bal te geven. In deel 1 ging dit veel makkelijker, maar dat kwam denk ik vooral door een bug, waarbij de verdedigers niet konden sprinten zo lang de bal in de lucht was. Scoren lukt me wel, maar het is een stuk lastiger geworden, je moet echt geduld hebben en een gaatje zoeken (dit was vooraf ook aangekondigd door Konami). De snelheid moet ik weer ff aan wennen. Deze is weer een stukkie sneller van demo1. Vond de snelheid van demo1 wel realistischer. Maar zit liever niet aan de speelsnelheid. Wil liever spelen hoe Konami het bedoelt heeft en wanneer je ergens anders speelt met vrienden dan thuis krijg je weer het gezijk dat de 1 op -2 speelt en de ander weer op 1 bla bla.
Ik heb inmiddels 1 stift gescoord, maar lukt het jullie ook om een wat hardere stift te maken? Dus bijv van buiten de 16? Zodra ik een stift doe met bijv een vol balkje wordt het een gewoon hard schot ipv een hogere stift...
Dit is dus precies de reden waarom ik het ook zo vet vind. Echt toppie

• dannbla
tiswat schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:51:
Eh, ik vind het echt wat houterig. Helemaal niet wat ik er van hoopte. Tis ook net of de spelers de bal aan een touwtje hebben. Totaal niet dynamisch. Heb de speelsnelheid ook maar op -2 gezet.

En hoezo kan iedere speler de bal 10cm van zijn voet houden. 8)7
Niet dynamisch? .... :') jij snapt het

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Oxigeon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:37:
[...]

Dit is dus precies de reden waarom ik het ook zo vet vind. Echt toppie
* Geengrenzuh too! Sluit me helemaal bij Monda aan.
Kom maar door met die fullgame! Dat wordt weer ML starten met de defaults en bouwen bouwen bouwen. Zin in!

• dannbla

• kaos001
Vanavond weer heerlijk een avondje PES spelen met vrienden, heb er zin in :)
Erg leuk om verschillende speelstijlen tegen elkaar te zien. Zo ben ik ontzettend aanvallend en van het dribbelen, terwijl een vriend van me juist op de counter speelt.

Soundcloud

• Harribo
Ik vind demo2 een verademing tov demo1. Veel sneller en veel meer actie lijkt het wel.

Alleen dat verdedigen....tjonge jonge wat een drama...eto loopt zo mijn mannetjes voorbij.
Ik doe iets met de X en de L2, maar die L2 vertraagt de verdediger enorm en zorgt ervoor dat een eto zo er langs loopt. Ik moet dus een andere verdedigingstactiek gebruiken, want dit gaat echt niet.
Nu erger ik me dood aan die demo terwijl de rest heel goed uitgewerkt is, zonde.

• kaos001
Meelopen met de aanvaller en dan op het juiste moment happen. Ik laat de aanvallers vaak eerst een vrij groot stuk lopen om daarna genadeloos in te grijpen >:)

Soundcloud

• dannbla

Verwijderd

donoviedz: dat soort goals maak ik aan de lopende band 8) O-)

ik vind demo2 juist wat verdedigender, met demo1 kon ik vrijer dribbelen. hier word je dan vrij rap getackled..
vind ze allebei wel fijn, iig een stuk verbeterd tov. 11 :)

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Harribo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:24:
Ik vind demo2 een verademing tov demo1. Veel sneller en veel meer actie lijkt het wel.

Alleen dat verdedigen....tjonge jonge wat een drama...eto loopt zo mijn mannetjes voorbij.
Ik doe iets met de X en de L2, maar die L2 vertraagt de verdediger enorm en zorgt ervoor dat een eto zo er langs loopt. Ik moet dus een andere verdedigingstactiek gebruiken, want dit gaat echt niet.
Nu erger ik me dood aan die demo terwijl de rest heel goed uitgewerkt is, zonde.
Volgens mij is het met R2 ingedrukt, met het pijltje van de spits af en dan op het goede moment happen met A (Xbox). Met deze methode houd je de man voor je, waardoor hij of af moet remmen, of er langs moet sprinten waardoor jij in het voordeel bent met afpakken. Verdedigen voelt zo eigenlijk best prima aan. Verder kan het geen kwaad om met R2 een pijltje van de spits af de spits op te houden, terwijl je een teamgenoot laat drukzetten. Als je teamgenoot faalt, heb je namelijk altijd rugdekking staan.

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Frederik82 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:07:
[...]

Waarom niet doen zoals in NBA 2K11? Daar kun je in de opties de frequentie van replays instellen: "never", "occasionally" of "often".
Maar dan heb je het ook over een game

Maar de demo speelt goed. Passing is verbeterd.
Wel jammer dat de snelheid toch is opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Rowanov schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:24:
[...]

Volgens mij is het met R2 ingedrukt, met het pijltje van de spits af en dan op het goede moment happen met A (Xbox). Met deze methode houd je de man voor je, waardoor hij of af moet remmen, of er langs moet sprinten waardoor jij in het voordeel bent met afpakken. Verdedigen voelt zo eigenlijk best prima aan. Verder kan het geen kwaad om met R2 een pijltje van de spits af de spits op te houden, terwijl je een teamgenoot laat drukzetten. Als je teamgenoot faalt, heb je namelijk altijd rugdekking staan.
Jeps, zo moet het.

Trouwens nog wat leuks om te proberen.

Je hebt een corner, met je rechterstick selecteer je een speler ergens vooraan in het strafschopgebied.
Met boogbal pas je naar hem, maar !!!! je loopt dan met je speler ver weg, de bal komt dus niet bij hem aan, maar op de plek waar je je speler selecteerde.
Vervolgens komt een speler van buiten de 16 netjes naar de bal toe om even een flinke uithaal te geven.
Dit soort dingen maakt het allemaal zeer verrassend en variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Hahah, vette pegel hoor!

Vwb verdedigen. Probeer vooral te 'containen'. Net als in het echt is happen bij technisch vaardige spelers dodelijk. Gepaste afstand houden, naar de buitenkant drijven en passing lanes blokkeren. Vervolgens met rugdekking proberen de bal af te pakken. Als het een sprintfest langs de lijn wordt gelijk R2 loslaten en meesprinten totdat je weer voor de man bent. Met de betere verdedigers in de demo kun je gerust een paar keer een genadeloze sliding inzetten. Bij de mindere goden levert dit 9/10 keer een vrije trap tegen op.

Edit: Wat is die Bale trouwens een beest!

[ Voor 3% gewijzigd door Geengrenzuh op 16-09-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 26-09 22:16
Verdedigen gaat stukken beter nu, met dank aan Geengrenzuh en Rowanov voor de informatie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik doe dit zoals je zegt, maar toch slalomt zo nu en dan nog een speler door mijn verdediging heen.
Wat ik trouwens minimaal zo irritant vind, is dat als een medespeler van mij de bal afpakt, is het meteen weer een vrije trap voor de tegenstander. Of als ik hem eenmaal afpak, vliegt de bal weer in de voeten van de volgende
tegenstander :S
Nee dat verdedigen mag ik nog wel flink oefenen maar blijft tot nu toe een ellende vind ik.

Wat ook minder is, is dat sommige mannetjes raar lopen...ze komen in verschillende situaties niet naar de bal toe. Dat lijkt soms heel raar.

Verder ben ik zeer blij met deze demo, vooral de enorme ruimte schept veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Vind het een prima game hoor, maar dan vooral qua gameplay, want verder is het zeer matig. De graphics zijn echt slecht te noemen. Ook de details. De scorebordjes/wisselbordjes en dergelijke zijn echt nog zo 2003. Alleen het hoofdmenu ziet er aardig uit.

En nog een minpunt is de audio, ik kan daar echt geen kwartier naar luisteren. De hele wedstrijd hetzelfde gejank vanuit het stadion, wat ook nog eens heel onrealistisch is. Wat dat betreft is fifa echt 10x beter. Ik speel PES op mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
DJH schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:14:
Vind het een prima game hoor, maar dan vooral qua gameplay, want verder is het zeer matig. De graphics zijn echt slecht te noemen. Ook de details. De scorebordjes/wisselbordjes en dergelijke zijn echt nog zo 2003. Alleen het hoofdmenu ziet er aardig uit.

En nog een minpunt is de audio, ik kan daar echt geen kwartier naar luisteren. De hele wedstrijd hetzelfde gejank vanuit het stadion, wat ook nog eens heel onrealistisch is. Wat dat betreft is fifa echt 10x beter. Ik speel PES op mute.
Tja, ik kan daar weinig aan toevoegen. Het grafische gedeelte is zeker niet vooruitstrevend te noemen, maar is iets wat altijd al bij de PES serie hoorde en hoort denk ik. FIFA zal in mijn ogen altijd grafisch beter blijven. Audio is iets wat ik nooit aan heb staan bij footy's dus kan daar niet over oordelen. Ik speel al vanaf ISS Pro Evolution op de PS met het geluid op mute en muziek/radio aan, want het commentaar en de geluidseffecten in footy's zijn dingen welke toen der tijd echt slecht/statisch/inspiratieloos waren.

Omdat ik zo lang al ISS Pro Evo / PES speel zijn bovenstaande dingen voor mij geen groot nadeel. Integendeel, ik keek en kijk nog steeds puur naar de gameplay, iets waar velen gamers hedendaags totaal niet mee eens zijn. En daarom is PES12 voor mij dit jaar weer een grote stap dichterbij gekomen naar waar het moet zijn. De gameplay zit grotendeels gewoon goed in elkaar (demo 2) en speelt gewoon eindelijk weer soepel. Het is echter nog lang niet 'perfect', maar ik hoop dat deze lijn doorgezet wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Ik weet het niet hoor, pes grafisch slecht? En FIFA mooi zeker? Laat me niet lachen aub.

Dat kale sfeertje in fifa en de gezichten zijn amper herkenbaar (behalve de bekende spelers dan.)

PES:
Gedetailleerd publiek
Meer en vloeiendere animaties
Meer langs de lijn (beveiliging,camera's, coaches e.d.)

Ik vind pes er juist mooi uit zien, alsof je naar een echte pot zit te kijken.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MqdSP71_rF8]

C'mon :')

[ Voor 42% gewijzigd door dannbla op 16-09-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 21:53
Vandaag fifa 12 en pes 2012 demo gedownload en geprobeerd. Met name pes 2012 demo valt mij erg tegen. Waarom moet ik naar het volledige intro-filmpje kijken? Waarom krijg ik elke herhaling te zien. Nee dit is niks voor mij. Ik vond fifa 12 gebruiksvriendelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Erik-1980 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:29:
Vandaag fifa 12 en pes 2012 demo gedownload en geprobeerd. Met name pes 2012 demo valt mij erg tegen. Waarom moet ik naar het volledige intro-filmpje kijken? Waarom krijg ik elke herhaling te zien. Nee dit is niks voor mij. Ik vond fifa 12 gebruiksvriendelijker!
Als dat alles is wat je eruit hebt gehaald, ga dan idd maar fifa spelen.

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Ik vind het nog lastig kiezen dit jaar. De afgelopen jaren trouw PES gespeeld maar de laatste 2 jaar betrap ik me erop dat ik steeds na 8 maandjes PES,Fifa ga spelen.

Nu beide demo's gespeeld en ik mis gewoon bij Fifa het gevoel van een echte streep op doel en het gevoel wat je daarbij krijgt als je dat in PES doet. Vrijlopende medespelers die de diepte induiken waarbij je echt een splijtende pass kan geven zonder dat hij altijd maar onderschept word. Of eenvoudig een tegenstander uitkappen is er niet bij in Fifa.

In PES mis ik weer de animaties die op mij nog steeds wat houterig overkomen. De gelikte look and feel van de menu's is ook dit jaar nog steeds iets weg hebben van PES2005. De bal lijkt ook nog steeds een soort van magneet te zijn, alhoewel dit in in PES12 stukken minder is, alleen bij bepaalde momenten tijdens het spelen valt het op.

Waarom staat er geen ontwikkelaar op die gewoon best of both worlds combineert, dan word het voor mij een stuk makkelijker en hebben we denk ik echt een top footie.

• Harribo
xeple schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:46:
Waarom staat er geen ontwikkelaar op die gewoon best of both worlds combineert, dan word het voor mij een stuk makkelijker en hebben we denk ik echt een top footie.
Snap helemaal wat je bedoelt, dat gevoel heb ik ook steeds. Blijkbaar is dat moeilijk?

Over het grafische aspect van PES/FIFA. Ik vind PES grafisch boven FIFA uitstijgen, oa de gezichten zijn inderdaad minder herkenbaar in FIFA dan in PES. Maar eerlijk gezegd interesseert mij de grafische aspecten niet zo, het gaat mij om de gameplay.

De bal lijkt inderdaad nog een magneet en de mannetjes zijn soms wat houterig in PES, helemaal eens mee.
Enfin tot nu toe blijft PES met zijn mindere punten het nog steeds winnen van FIFA bij mij.

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:00
Ik vind ook beide games leuk. Maar PES blijft echt nog voor op Fifa qua gameplay. Bij PES is de passing en het schieten echt een stuk beter. Bij Fifa heb ik het gevoel dat ik de knoppen veel te hard in moet drukken alleen al voor een simpel tikkie breed of een dieptepass. Dat is bij PES echt veel beter uitgewerkt. En het grafische deel vind ik ook wel meevallen. Bij Fifa vind ik de namen (te groot) en rugnummers op de shirt er bijvoorbeeld lelijk uitzien. En de gezichten in PES zijn beter uitgewerkt dan die bij Fifa. Ik vind beide games leuk, maar PES heeft toch net een streepje voor puur vanwege de gameplay dus!

• xeple
Het grafische gedeelte zie je alleen tijdens herhalingen en dergelijke, tijdens het spelen zijn ze vrijwel gelijk. PES heeft meer grafische details als het gaat om de gezichten en de uitdrukkingen daarvan. Maar wellicht dat ze zo ook denken bij PES, wij hebben geen licenties dus wij willen de spelers er zo herkenbaar mogelijk laten uitzien. Bij Fifa is het meer, wij hebben de licenties dus what the hell, geef Sigthorsson blond haar en hij lijkt erop.

• Harribo
Speel een potje, ik 12 kansen, tegenstander cpu 1 kans. 0-1 verloren :S :S
Daar word ik dus wel schijtziek van bij PES, dat gebeurt echt veel te vaak, had gehoopt dat ze dat wat realistischer hadden gemaakt....helaas dus niet...

2e potje, gaat gelijk op, ik schijn een overtreding op Eto te hebben gemaakt en Sneijder schiet de bal van een pakweg 40 meter onderkant lat in de goal :S (dat was dus écht geen overtreding, zie video)
Was al blij dat ik Eto zo goed kon verdedigen....zucht..

Verderop, laatste minuut, ik zet voor, maar absoluut niet op mijn mannetje (mispeer van mij). Hij gaat terechtkomen via een tegenstander bij een andere medespeler die kan schieten, maar tóch buiten spel gefloten waardoor mijn kans weg is :S . Zie video.
Knap geprogrammeerd allemaal, Konami moet hier eens mee gaan stoppen, zeer frusterend voor de gamer.
Verlies dus weer 1-0 ....je wordt gewoon genaaid als pc gamer...

[ Voor 66% gewijzigd door Harribo op 17-09-2011 13:11 ]

• xeple
Harribo schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:34:
Speel een potje, ik 12 kansen, tegenstander cpu 1 kans. 0-1 verloren :S :S
Daar word ik dus wel schijtziek van bij PES, dat gebeurt echt veel te vaak, had gehoopt dat ze dat wat realistischer hadden gemaakt....helaas dus niet...
Klopt dat is de altijd cheatende AI, om moe van te worden. Of je scoort na veel moeite je eerste goal, 2 minuten later ligt hij er bij jou in 1-1 :'(

• Monda
Haha wat een frustratie. Wees blij dat het niet zo makkelijk is als bij fifa. Ik heb daar trouwens geen last van. Tuurlijk, soms heb ik ook 100 kansen en wint de CPU 0-1, maar dat is toch juist de ijzeren wet van het voetbal. Gebeurd in het echt ook (inter in CL van de week nog tegen die turken). Is misschien frustrerend voor sommigen, maar ik vind dit juist leuk en realistisch. En als dit elke keer gebeurt, doe je toch iets niet goed denk ik...

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 12:39
Ik wou FIFA dit jaar een eerlijke kans geven en vond de demo van FIFA ook best goed vooral in vergelijking met de eerste demo van PES, maar de 2de demo heeft me toch weer overtuigd om PES te halen dit jaar.

Ik speel altijd op professioneel en hakte gister met bayern de rangers helemaal in de pan. De ene goal na de andere, ook een paar uit hoekschoppen wat best goed werkt met dat inlopen van spelers. Een keer zelf 5-2 gewonnen, na 4-0 voor te staan in de rust.

Tijd om tegen Inter spelen zo dacht ik. Nou die Eto schiet echt van alle hoeken en standen de ballen erin. En ze verdedigen een ook een stuk beter, kom er heel moeilijk doorheen. Ik wil niet m'n frustraties uiten hoor want vind het echt een mooi spel. Heb het idee dat je mannetjes veel beter mee doen met het veldspel en goed de diepte inlopen. En het balgevoel en controle over de speler is naar mijn mening veel beter dan in fifa. Maar ik moet nog wel even oefenen.

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat ik nog altijd 1 vd weinigen ben die met bv.Ajax of River Plate het aloude 3-4-4 speel met echte vleugelspitsen tegen gasten die standaard 4-4-2 spelen of een 4-5-1. Vaak win ik maar soms ga ik ook het schip in gewoon omdat de meesten altijd vanuit een gesloten defensie spelen en alleen maar op jouw fouten wachten i.p.v zelf ook eens de aanval te kiezen. ;w Blijft jammer dat niet 'open' spelen.'

• kaos001
Ik speelde vroeger zelfs 3-2-5 met Brazil in PES4 op de PS2. Zwaar aanvallend, maar vaak ook erg succesvol :)

Soundcloud

• Harribo
Monda schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:34:
Haha wat een frustratie. Wees blij dat het niet zo makkelijk is als bij fifa. Ik heb daar trouwens geen last van. Tuurlijk, soms heb ik ook 100 kansen en wint de CPU 0-1, maar dat is toch juist de ijzeren wet van het voetbal.
Ja dat het sóms gebeurt is wel realistisch maar het is bijna elke wedstrijd de AI die je loopt te frusteren met dit soort dingen en dan word ik het echt wel eens flauw. Dat is dus dan verre van realistisch.
Je kan wel zeggen dat ik dan iets niet goed doe en dat zal kloppen, zoals veel goals maken, maar op belangrijke momenten als het steeds gelijk op gaat, vallen dat soort dingen van de AI. Maar ben wel blij dat het ook niet zo makkelijk is als FIFA,
Onne81 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:35:
... En ze verdedigen een ook een stuk beter, kom er heel moeilijk doorheen....
Die verdedigers van Inter zitten ook rond een algemene rating van 90 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 18-09-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:46:
[...]

Ik doe dit zoals je zegt, maar toch slalomt zo nu en dan nog een speler door mijn verdediging heen.
Wat ik trouwens minimaal zo irritant vind, is dat als een medespeler van mij de bal afpakt, is het meteen weer een vrije trap voor de tegenstander. Of als ik hem eenmaal afpak, vliegt de bal weer in de voeten van de volgende
tegenstander :S
Nee dat verdedigen mag ik nog wel flink oefenen maar blijft tot nu toe een ellende vind ik.

Wat ook minder is, is dat sommige mannetjes raar lopen...ze komen in verschillende situaties niet naar de bal toe. Dat lijkt soms heel raar.
Wat ik niet snap is dat ik soms op snelst mogelijke manier de ballen van A naar B naar C speel en dat dan toch een speler van de tegenstander zo bij mijn speler staat dat ie er nog bij kan komen. Het gevolg is dat je met je rug naar de speler gericht, wegloopt en dat de tegenstander er dan gek genoeg nog steeds bij kan of je krijgt een aaneenschakeling van rare hakballetjes achteruit en andere onnatuurlijke manieren van doorpassen omdat je geen balverlies wilt leiden. Dat klopt gewoon niet. Op tv zie je weleens een hakballetje ofzo omdat dat dan beter uitkomt. Maar de tegenstander zit er nooit bij iedere speler zo dicht op dat je noodgedwongen de meest rare passes moet doorspelen die er niet natuurlijk uitzien voor in een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Er zit een bug in het spel. Of het is een feature maar het is raar.
Wegkoppen met een verdediger moet je nóóit meer met de pass knop doen. Dan heb je namelijk grote kans dat hij hem in zijn eigen doel kopt.
Het is natuurlijk bedoeld als terugkoppen op je eigen keeper maar het werkt dus vaak niet.
Heb zo al 4 eigen doelpunten in de loop der tijd gescoord :S

Vandaag had ik het weer : http://www.youtube.com/watch?v=pfpedL4VbQ4
(ik ben de Spurs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Harribo schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:59:
Wegkoppen met een verdediger moet je nóóit meer met de pass knop doen. Dan heb je namelijk grote kans dat hij hem in zijn eigen doel kopt.
Het is natuurlijk bedoeld als terugkoppen op je eigen keeper maar het werkt dus vaak niet.

(ik ben de Spurs)
Wat mij is opgevallen met betrekking tot dit:
In pes 2011 kon je eerst op de pass knop drukken en daarna nog de richting. Ik merkte nu in 2012, dat wanneer ik op de pass knop gedrukt had en richting mijn doel (omdat je ook met je verdediger mee loopt richting de goal), ik daarna niet meer de richting kon "overrulen". Klinkt vaag maar het komt er op neer dat je, naar mijn weten, niet meer de richting kunt corrigeren, nadat je de pass knop en richting (tijdens koppen) hebt losgelaten... het zou dus meer aankomen op timing en moet je dus zo laat moglijk de passknop indrukken, zodat je nog de juiste richting kan mee geven...
Straks ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Monda schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:32:
[...]
Wat mij is opgevallen met betrekking tot dit:
In pes 2011 kon je eerst op de pass knop drukken en daarna nog de richting. Ik merkte nu in 2012, dat wanneer ik op de pass knop gedrukt had
[...]
moglijk de passknop indrukken, zodat je nog de juiste richting kan mee geven...
Oh ja, ik had de richting met de linkerstick van mijn eigen goal af. Niet onbelangrijk te vermelden.
Ik vermoed dat ik eerst de pass knop indrukte.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 18-09-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Harribo schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:59:

(ik ben de Spurs)
Welke difficulty? Welke richting kop je op? Schietknop kun je ook gebruiken maar dan zal de speler m random weg trappen (soort panic button)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donowitz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:45:
Ik weet het niet hoor, pes grafisch slecht? En FIFA mooi zeker? Laat me niet lachen aub.

Dat kale sfeertje in fifa en de gezichten zijn amper herkenbaar (behalve de bekende spelers dan.)

PES:
Gedetailleerd publiek
Meer en vloeiendere animaties
Meer langs de lijn (beveiliging,camera's, coaches e.d.)

Ik vind pes er juist mooi uit zien, alsof je naar een echte pot zit te kijken.

[video]

C'mon :')
Mensen die PES afkraken zijn Fifa minded en dus niet objectief. (niets van aantrekken)
Dat gejank zie je elk jaar zo voor DE release weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Monda schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:34:
Haha wat een frustratie. Wees blij dat het niet zo makkelijk is als bij fifa. Ik heb daar trouwens geen last van. Tuurlijk, soms heb ik ook 100 kansen en wint de CPU 0-1, maar dat is toch juist de ijzeren wet van het voetbal. Gebeurd in het echt ook (inter in CL van de week nog tegen die turken). Is misschien frustrerend voor sommigen, maar ik vind dit juist leuk en realistisch. En als dit elke keer gebeurt, doe je toch iets niet goed denk ik...
Fifa is anders dit jaar een stuk moeilijker geworden. Speel normaal op Legendarisch en win dan met 1-0 of verlies met 0-1. Maar dit jaar heb ik het al moeilijk op professioneel. Laat staan Wereldklasse, sta ik binnen 15 minuten met 0-3 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:51:
[...]

Mensen die PES afkraken zijn Fifa minded en dus niet objectief. (niets van aantrekken)
Hehe, ik ben blij dat jij voor mij denkt en beslist, wat een gave heb je dan! :*) Zal vast goed van pas komen in real life. :o
Ten eerste ben ik niet Fifa minded, kan mijzelf eerlijk gezegd in het rijtje 'fanboy' plaatsen als het om PES gaat. Ten tweede ben ik daarom ook niet helemaal objectief, aangezien mijn voorkeur altijd uit zal gaan naar PES. (op een fout daargelaten, FIFA10 was mijn eerste en laatste FIFA en tevens de eerste keer dat ik een PES game niet heb gekocht)
Wat ik doelde te zeggen is dat het voor MIJ niet uitmaakt of PES er grafisch beter uitziet of niet, ik beoordeel puur op gameplay. En persoonlijk vind IK FIFA er nog steeds wat beter uitzien. PES spelers kijken af en toe wat agressief en in de herhaling vind IK sommige animaties nog wat houterig. Kraak ik PES12 dan gelijk af? Eehm, nee. Als je verder leest zie je dat ik PES12 juist prijs om zijn soepelheid en dat het echt weer heerlijk aanvoelt. En volgens mij huilde ik ook niet toen ik het typte, dus gejank was het zeker niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:51:
[...]
Elk jaar weer dat fanboygezeik, zo vermoeiend. In 1994 speelde ik de eerste ISS en heb ze daarna trouw ieder jaar gekocht. Na de PS2 heeft Konami de boot gewoon gemist: te lang met een zwaar verouderde engine gewerkt, waardeloze online infrastructuur (Konami ID anyone?), loze beloftes ieder jaar, enz. Daarom sinds een paar jaar zowel Fifa als Pes gekocht en ondanks duidelijke tekortkomingen bleef voor mij de afgelopen paar jaar Fifa de bovenliggende partij. Puur op basis van lekkerder lopende gameplay en betere online mogelijkheden. Dit jaar zal het verwacht ik niet anders zijn. Demo 2 van Pes doet me weer denken aan mooie PS2 tijden, maar er zijn nog zoveel kleine irritaties (scoren uit voorzetten is veel te makkelijk, AI is te wisselend, keepers zijn dramatisch, bal zit als aan een touwtje bij dribbelen, schieten en passen kan nog steeds onder onmogelijke hoeken, enz.). Kleine irritaties die mij nu al beginnen tegen te staan. Daarbij heb ik 0% vertrouwen in Konami dat ze het online gedeelte nu wel voor elkaar zouden kunnen krijgen.
Dit jaar wordt voor mij dus de eerste keer dat ik Pes niet ga kopen sinds 1994. Of de positieve reacties (van niet-fanboys) moeten me vanaf eind deze maand op andere gedachten brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yeroen76 op 19-09-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik ben ook een echte pes fan en ben toch ook enorm ontgoocheld in de versie 2012. het is met veel tralala aangekondigd maar ik vind het nu al een ergerlijk spel. Demo 2 is niet beter dan demo 1, keepers zijn nog altijd slecht. Mijn verdediging laat gaten tot en met. Verdedigen in duel is veel te moeilijk.

Ook manuele passing in demo 2 vertraagt het spel tot en met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Snap het niet zo allemaal. Eindelijk is PES weer lekker snel en neigt het naar de "glorie jaren". Toch hebben mensen altijd wat te zeuren :) Persoonlijk vind ik het geweldig. Natuurlijk zijn er minpunten, maar die wegen niet op tegen de fun die ik weer heb met het spel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Laatst online: 18-02-2024
Zeuren zou ik dit niet noemen. Ga maar eens berichten na van mij, altijd positief over pes. We mogen toch ons mening zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Stijninho schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:46:
Ik ben ook een echte pes fan en ben toch ook enorm ontgoocheld in de versie 2012. het is met veel tralala aangekondigd maar ik vind het nu al een ergerlijk spel. Demo 2 is niet beter dan demo 1, keepers zijn nog altijd slecht. Mijn verdediging laat gaten tot en met. Verdedigen in duel is veel te moeilijk.

Ook manuele passing in demo 2 vertraagt het spel tot en met.
Met het verdedigen heb ik persoonlijk een stuk minder moeite en vind het zelf wel verfrissend werken. Ik moest gewoon van mijn oude gewoonte af (button bash op de X en nog steeds ram ik er af en toe in paniek op als het mij allemaal wat te snel gaat. Dit mede omdat de snelheid in demo 2 omhoog was geschroefd en het mij allemaal wat te snel ging. Maar dat is gewoon een kwestie van oefenen en oefenen. Verdedigen is nu gewoon meer een kwestie van timing en afwachten geworden in plaats van gelijk ingrijpen.

Waar ik nog wel moeite mee heb is Hold Up play in combinatie met druk zetten met tweede verdediger (L2+X+[]). Voor mij gevoel zijn dit net iets teveel knoppen en daardoor laat ik ook vaak de verkeerde knop los 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
kaos- schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:10:
Snap het niet zo allemaal. Eindelijk is PES weer lekker snel en neigt het naar de "glorie jaren". Toch hebben mensen altijd wat te zeuren :) Persoonlijk vind ik het geweldig. Natuurlijk zijn er minpunten, maar die wegen niet op tegen de fun die ik weer heb met het spel.
Mensen zijn kritisch en verwachten voor 60 euro wat fatsoenlijks. Dat jij het PERSOONLIJK geweldig vind blijft een mening en geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
tiswat schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:21:
[...]

Mensen zijn kritisch en verwachten voor 60 euro wat fatsoenlijks. Dat jij het PERSOONLIJK geweldig vind blijft een mening en geen feit.
Daarom zeg ik ook "vind ik" en je hoort mij nergens zeggen dat het een feit is, so why the flame ?
Vind het altijd zo jammer dat het negatieve randje ietwat te erg belicht wordt hier op GoT.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb altijd wat te klagen over PES, ook nu weer. Maar ik vind PES wel het beste voetbalspel voor de pc, nog steeds.
En daarom vind ik het soms zo jammer dat Konami niet eens wat doet aan al die rare hele kleine dingetjes die er al jaren inzitten (rare looplijnen, houterige mannetje etc). Elk jaar lossen ze ook wel wat op maar helemaal top wordt het niet: er blijven altijd weer kleine irritante dingen in zitten.

Dit jaar is het beter maar op de een of andere manier krijg ik nog niet het jippie-gevoel. Dat had ik met de vorige delen wel ondanks dat die op wat gameplay vlakken wat minder waren. Enfin, tis PES voor mij, FIFA is mi teveel tikkie tikkie voor het grote publiek.
En nogmaals: grafische dingen interesseren mijn geen biet (laat ik het netjes houden).
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.