Yes, trainingsmode. Nu nog indoorstadiums.HwKok schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:55:
Trouwens, in de trailer zie je nog iets moois wat alle PES herinneringen weer omhoog haalt: de TRAINING mode!
Dat is zo'n mooi tijdverdrijf! En je wordt er nog beter van ook
Leuker ?? Minder leuk bedoel, dit geeft toch geen uitdaging, online kom je zoveel van die randdebielen tegen die dat soort teams kiezen en ook nog niet eens op een normale manier kunnen winnen.hupske schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:32:
Ik ben al opzoek geweest naar wat extenders voor de Demo en heb er iig al 1 gevonden.
Nu kan ik met Barca spelen in Camp Nou in plaats van Napoli. Dat maakt het nog een stukje leuker.

Ik hoop dat de volledige game ongeveer hetzelfde zal zijn als de demo, want ik het geweldig
Pluspunten :
- Je kan weer ouderwets pingelen
- Je kan weer ouderwets van grote afstand op goal schieten
- Ball physics zijn een stuk beter geworden
- Passes gaan vlotter
- Volley's, cross-passes, schoten kunnen nu vrijwel elk moment als de bal in de lucht is.
(niet meer wachten totdat de speler de bal heeft aangenomen)
Minpunten :
- Replay's. Hoop echt dat ze een optie erin bouwen om deze uit te zetten, haat het al sinds tijden.
- Scheidsrechter fluit snel / spelers gaan snel liggen als je maar klein zetje geeft
- Keepers zijn niet zo best.
- Verdedigen is echt ontzettend moeilijk. Maakt het ook wel weer leuk, want elke aanval is gevaarlijk
Conclusie : Goede demo, erg leuk om te doen (zeker met vrienden).
Wanneer komt de volgende demo en volle versie?
? spelers snel liggen ??? heb ik geen last van en verdedigen is juist heel makkelijk, maar dat zal wel meer aan mijn manier liggen.kaos- schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:29:toon volledige bericht
Goed, gisteravond dus vrij lang gespeeld (een potje of 12 in totaal denk ik).
Ik hoop dat de volledige game ongeveer hetzelfde zal zijn als de demo, want ik het geweldig
Pluspunten :
- Je kan weer ouderwets pingelen
- Je kan weer ouderwets van grote afstand op goal schieten
- Ball physics zijn een stuk beter geworden
- Passes gaan vlotter
- Volley's, cross-passes, schoten kunnen nu vrijwel elk moment als de bal in de lucht is.
(niet meer wachten totdat de speler de bal heeft aangenomen)
Minpunten :
- Replay's. Hoop echt dat ze een optie erin bouwen om deze uit te zetten, haat het al sinds tijden.
- Scheidsrechter fluit snel / spelers gaan snel liggen als je maar klein zetje geeft
- Keepers zijn niet zo best.
- Verdedigen is echt ontzettend moeilijk. Maakt het ook wel weer leuk, want elke aanval is gevaarlijk
Conclusie : Goede demo, erg leuk om te doen (zeker met vrienden).
Wanneer komt de volgende demo en volle versie?
Dit is compleet gebaseerd op 1vs1. Dus niet tegen de computer.ratsja schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:51:
[...]
? spelers snel liggen ??? heb ik geen last van en verdedigen is juist heel makkelijk, maar dat zal wel meer aan mijn manier liggen.
dat heb ik nog niet kunnen testen. hoop wel dat het 1vs1 spel realistischer.kaos- schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:54:
[...]
Dit is compleet gebaseerd op 1vs1. Dus niet tegen de computer.
Online lijkt de tegenstander wel oneindig te kunnen jagen en met debiele constante slidings het spel verprutsen.
Spelers gaan volgens mij juist niet snel liggen, wat ik wel mis, als een speler uit balans gehaald wordt en daardoor niet meer bij de bal kan dan fluit de scheidsrechter niet voor een overtreding.ratsja schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:51:
[...]
? spelers snel liggen ??? heb ik geen last van en verdedigen is juist heel makkelijk, maar dat zal wel meer aan mijn manier liggen.
Met uit balans bedoel ik dat ie getackled wordt zonder sliding waarbij de bal niet wordt gespeeld.
Burp
klopt, maar dat heb je in het echt ook, denk ook dat dat allemaal heel moeilijk te programmeren is.Wii4all schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:16:
[...]
Spelers gaan volgens mij juist niet snel liggen, wat ik wel mis, als een speler uit balans gehaald wordt en daardoor niet meer bij de bal kan dan fluit de scheidsrechter niet voor een overtreding.
Met uit balans bedoel ik dat ie getackled wordt zonder sliding waarbij de bal niet wordt gespeeld.
Ik vind de demo top, tuurlijk zitten er wat eigenaardigheden in.
Dit hadden ze na PES 6 moeten doen, want 2008 t/m 2011 waren onderling niet veel stappen beter.
Ben ook wel benieuwd wat er allemaal anders zal zijn in de uiteindelijke versie.
Ben trouwens benieuwd of ze wat gaan doen tegen dat online quitten. D1 is aardig verziekt op deze manier in MLO. Heb ze er nog niet over gehoord of iemand anders wel?
Verdedigen blijft erg moeilijk vind ik. Iemand nog tips?
Camera is erg overzichtelijk, ruimtes op het veld zijn goed te zien.
Bal afpakken is een crime.
Passen gaat prima maar soms lopen de poppetjes de bal gewoon straal voorbij terwijl hij vlak bij ze zit.
Schieten, misschien is het wennen maar tot nu toe gaat er bijna niks goed op doel af.
Ander puntje van kritiek is dat ik er totaal geen sfeer in vind zitten maar wellicht dat dat komt omdat er geen commentaar bij zit.
Het valt me tot nu toe mee maar ik neig op dit moment nog steeds naar Fifa, maar eens afwachten tot die demo uit is en hoe die dan speelt.
Een hele rij microsoft certificeringen.
- Mannetjes de diepte insturen is lastig, maar als het lukt geeft het een super voldaan gevoel! Kwestie van oefenen!
- Dribbelen met R2 is terug.
- Ook bij mij fluit de scheids heel erg snel en ik gebruik de slidings bijna niet. Wellicht komt het doordat ik het 'nieuwe' verdedigen nog niet echt doorheb en daardoor onnodige overtredingen maak.
- Keeper bokst meer weg dan dat hij klemt.
- Truukjes ben ik nog niet achtergekomen, iemand een idee?
- Van afstand schieten ziet/voelt met de wedstrijd lekkerder aan, hulde!
- Op welke camera speelt iedereen eigenlijk? Gewoon wide of long, want merk dat ik echt weer ff moet wennen aan wide.
Kortom, voor een beta-demo ben ikzelf dik tevreden!
[ Voor 7% gewijzigd door Kraziey op 26-08-2011 16:45 ]
Vergeet niet dat dit een demo is en dus niet online te spelen is. Online gebruik ik zelf ook nooit een barca of real. Het vergt veel meer kwaliteit om met een minder team van iemand te winnen. (en zweet)ratsja schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:14:
[...]
Leuker ?? Minder leuk bedoel, dit geeft toch geen uitdaging, online kom je zoveel van die randdebielen tegen die dat soort teams kiezen en ook nog niet eens op een normale manier kunnen winnen.![]()
![]()
Alleen nu voor de demo vind ik het wel leuk, omdat ik gewoon zin had om lekkere aanvallen op te zetten. Dan kan je zeggen dat ik het niveau ook omlaag kan doen, maar dan is de uitdaging wel weg. Want dan loop je er te gemakkelijk voorbij aangezien je tegenstander helemaal niks doet.
Zodra het spel uit, dan begint het pas voor mij en dan zal ik me met een zo slecht mogelijk team me helemaal opwerken naar een top team
Voor de rest bak ik er nog helemaal niks van met verdedigen. Ik heb er nog geen truc voor kunnen vinden waardoor het beter gaat.
Het schieten blijft ook nog wel een redelijke Dillema. Soms schiet ik hem heel goed, maar als ik een moment later in de zelfde positie kom vliegt de bal huize hoog over of naast.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ook kun je volgens mij sprinten en de bal voor je uit tikken door Rt in te drukken wanneer Rb is ingedrukt.
Verder zou je ook nog vanuit stilstand, met Rt ingedrukt een explosieve 'run' moeten maken, dit lutk me steeds niet.
Als de keeper even niet oplet, scoor je dus een eigen goal. Heb er al een paar op mijn naam
Valt mij eerlijk gezegd ook niet echt op of zo. Jammer.xeple schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:13:
.Ik merk overigens weinig van de vrij lopende mannen die ruimte creeeren,
[ Voor 37% gewijzigd door Harribo op 26-08-2011 22:45 ]
weinig vrij lopende mannen ????xeple schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:13:
Nou ik vind de demo dus zwaar ruk, maar ik had dan ook niet anders verwacht aangezien dit nog maar een vroege build is en we nog een demo2 kunnen verwachten. Wat mij opviel was dat ik in de eerste wedstrijd 4x de lat of de paal raakteDaarna vrijwel iedere wedstrijd een keer de paal, lijkt wel een soort magneet..Ik merk overigens weinig van de vrij lopende mannen die ruimte creeeren, maar misschien word dat beter uitgewerkt in de final. Er zitten echt nog wel een hoop verbeterpunten in waarvan ik hoop dat die er gewoon netjes uitgehaald worden.
Denk toch echt dat je je spel moet aanpassen dan !!!
Kijk als je de bal hebt en als een gek naar voren gaat, wat zoveel mensen doen, dan zal je het minder merken ja.
Maar dat er ruimte gecreeerd word is een ding wat wel vast staat.
Ik speel meestal realistisch, balbezit, rond tikken, wachten tot een opening en dan gaan. Ik zeg ook niet dat ik ze helemaal niet zie, alleen te weinig naar mijn idee, misschien dat ik iets over het hoofd zie ? De AI die twijfelt of die nu mee moet lopen met de man, of moet blijven staan, hebben ze wel mooi uitgewerkt.ratsja schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:26:
[...]
weinig vrij lopende mannen ????
Denk toch echt dat je je spel moet aanpassen dan !!!
Kijk als je de bal hebt en als een gek naar voren gaat, wat zoveel mensen doen, dan zal je het minder merken ja.
Maar dat er ruimte gecreeerd word is een ding wat wel vast staat.
Het eerste wat mij opvalt is de GUI:
- Waar zijn de beschijvingen gebleven van de skillcards van een speler? Je ziet nu alleen maar een lijstje met welke cards een speler heeft.
- Speler stats zijn verdeeld over 4 pagina's/categorieën. Het moet nog blijken of dat handige indelingen zijn ten opzichte van de oude, ik heb nog zo mijn twijfels.
- Taktieken: Je hebt nu vier presets, maar wat is dan de default opstelling en taktiek? Dat zal wel preset 1 zijn, maar ik vind het een beetje slordig, zeker als je hier geen gebruik van wilt maken.
Wat ook ermee te maken heeft, is dat de meeste spelers ballen een stuk minder strak inspelen dan in PES2011, zelfs als je de balk volledig oplaadt. Ik ben er nog niet over uit of dit zo positief is, want ik erger me er wel aan dat sommige aanvallen een beetje doodlopen. Mijn middenvelders lijken eerder de voorkeur te geven aan het korte tikwerk van Barca, terwijl ik gewoon lekker Engels tempo wil spelen en een splijtende pass van 40m wil geven.
Tot slot nog een groot compliment aan Konami voor de AI, want ik heb nu al een paar heerlijke acties gezien. Zo is er veel meer beweging voor de pot wanneer ik met een winger aan de zijlijn klaarsta om een voorzet te geven en lopen sommige vleugelspitsen goed uit de dekking wanneer ik met de back in balbezit kom.
Ook de CPU tegenstander is voor mijn gevoel flink verbeterd. Zo heb ik ene Nani mij al 2x achterelkaar zien uitdagen door stil te staan en met explosiviteit erlangs te gaan zodra ik dreigde te happen. Daarnaast scoort de CPU uit beter opgebouwde aanvallen dan voorheen (in PES2011 waren dat als je goed kon verdedigen alleen corners, vrije trappen en zondagsschoten van 30 meter). Nu heb ik gezien dat de spits uit het centrum liep, waardoor er perfect getimed een steekbal op maat kon komen en er net genoeg ruimte was voor een schot in de korte hoek . De mooiste was een snelle counter met 2 man waarvan ik dacht dat de achterste speler een 1-2 aanging om door te breken. In plaats daarvan was het een korte kaats terug voor een schot rand 16 die op de kruising ging! Heerlijk voetbal zoals het hoort.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 28-08-2011 11:13 ]
Hier het topic mbt het nieuwe dribbelen: http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=5174Deruxian schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:07:
Ik snap het sprinten nog niet helemaal. Met RB kun je sprinten en als je er twee keer op druk dan maakt hij snelle kleine stapjes? Echter, wanneer ik er een aantal maal op druk en in de ruimte loop speelt hij hem echt een heel eind voor zich uit, heb steeds het idee dat ik dat per ongeluk doe.
Ook kun je volgens mij sprinten en de bal voor je uit tikken door Rt in te drukken wanneer Rb is ingedrukt.
Verder zou je ook nog vanuit stilstand, met Rt ingedrukt een explosieve 'run' moeten maken, dit lutk me steeds niet.
Er zijn 4 varianten, Burst, Burst 45, Running Burst, Running Burst 45.
Nu schijnt het zo te zijn dat je dit alleen kan toepassen in 1 tegen 1 situaties (Important thing is - you need some defender in front of you, it only works as a 1on1 action.).
De enige variant die ik voor elkaar krijg is degene waarbij je R2 ingedrukt houdt, wacht tot de verdediger voor je komt staan en dan R1 erbij indrukt. Dan tikt je mannetje de bal langs de verdediger en zet even aan (zodat je jezelf vrij speelt voor bijv een schot). De andere 3 varianten lukken me vooralsnog niet...
PSN: Mondaatje
Ja deze is mij inmiddels ook gelukt, weet alleen nog steeds niet hoe je de bal echt een paar meter voor je uitspeelt en zo de verdediger er op snelheid uit loopt.Monda schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:19:
[...]
Hier het topic mbt het nieuwe dribbelen: http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=5174
Er zijn 4 varianten, Burst, Burst 45, Running Burst, Running Burst 45.
Nu schijnt het zo te zijn dat je dit alleen kan toepassen in 1 tegen 1 situaties (Important thing is - you need some defender in front of you, it only works as a 1on1 action.).
De enige variant die ik voor elkaar krijg is degene waarbij je R2 ingedrukt houdt, wacht tot de verdediger voor je komt staan en dan R1 erbij indrukt. Dan tikt je mannetje de bal langs de verdediger en zet even aan (zodat je jezelf vrij speelt voor bijv een schot). De andere 3 varianten lukken me vooralsnog niet...
En wat vinden jullie de meest fijne spelsnelheid? 0, -1 of -2. Ik vond eerst -2 het meest realistisch maar bij nader inzien voelt -1 toch beter aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Deruxian op 28-08-2011 13:37 ]
+2 Heb een hekel aan dat trage gedoeDeruxian schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:35:
[...]
En wat vinden jullie de meest fijne spelsnelheid? 0, -1 of -2. Ik vond eerst -2 het meest realistisch maar bij nader inzien voelt -1 toch beter aan.
[ Voor 46% gewijzigd door kaos001 op 29-08-2011 08:13 ]
+ punten van PES12:
- De game is mooi vorm gegeven
- In tegenstelling tot FIFA kan ik hiermee verschillende goalen scoren en niet steeds op dezelfde manier
- Al met al speelt het super lekker
- punten van PES12:
- De herhaling wordt ik gek van. Steeds die herhaling wegdrukken.
- Keepers zijn af en toe gewoon te "slecht". De simpelste ballen laten ze gaan waarna ze 5 minuten later de redding van hun leven maken.
- Verder is er mij nog niet echt iets opgevallen
Enkele vragen van mijn kant:
- Zit MLO nog steeds in de game?
- Vroeger kon je volgens mij in PES niet echt competities spelen, is dat nu wel het geval? Bv de eredivisie?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Vroeger kon je wel echte competities spelen in PES (genaamd League) en dat kan nu nog steeds, dus je kan gewoon een eredivisie seizoen starten.
PSN: Sluuz
Zou niet weten waarom ze dat er opeens uit zouden halen, het is een hit.Oxigeon schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:10:
Enkele vragen van mijn kant:
- Zit MLO nog steeds in de game?
Hoop wel dat de verbindingen beter zijn dan.
Die kan je spelen naar mijn weten.- Vroeger kon je volgens mij in PES niet echt competities spelen, is dat nu wel het geval? Bv de eredivisie?
- Te veel licenties die ontbreken
- Klote verbindingen waardoor je niet tot slecht online kan spelen omdat het lagt
Vrees dat hier niets aan gedaan wordt.Oxigeon schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:16:
- Klote verbindingen waardoor je niet tot slecht online kan spelen omdat het lagt
Ik zit nu nog even die Demo te spelen. Speelde met Milan tegen ManUtd op prof.
Dat verdedigen....super moeilijk...Rooney en Nani lopen gewoon door mijn verdediging heen!
En pak ik een bal af , gelijk hebben ze hem weer terug! Pakte nota bene 4x een bal af, 4x zeilt die bal binnen een seconde terug bij Rooney of Nani in de voeten! Dat kan toch niet????
Dat wordt nog leuk online, tis in PES 2011 al een zware opgave met de Messi's en Ronaldo's.
3 kansen van afstand, 3 goals. Keeper van ManUtd is niet te passeren na 4 schoten in de bovenhoeken
Verder, speel dan Milan....Robinho heeft bij de zijlijn de bal....Ibra loopt nooit, staat alleen maar toe te kijken
Pato erbij in gedaan, die heeft absoluut geen balcontrole. Wel snel maar ja dan moet hij wel de bal vast kunnen houden. Kortom, veel ergenis maar ik ga er nu vanuit dat ik ook wat meer nu moet oefenen.
Kan trouwens iemand mij vertellen hoe ik die aanvallend-verdedigend streepjes kan wijzigen gedurende het spel? Eerder was dat een select-knop met RB/RT. Maar nu? Weet het niet.
En ik ben er nog niet achter wat nu het lekkerste speelt qua passing: welke van de 5 niveau's.
Niveau 0 komen sommige passen niet aan, niveau 5 ook niet. Vind er nu niet erg veel verschil in zitten als ik eerlijk ben. PES bepaalt het toch voor jou wat je ook instelt krijg ik het gevoel.
En het beroerde is...daar is PES niet zo goed in....voor jou denken. Hoewel het met deze versie wel beter is geworden.
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 29-08-2011 11:09 ]
Option file installeren en je hebt vrijwel alle licenties incl shirtsponsors en logo's.Oxigeon schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:16:
Mooi dat dat er allemaal nog inzit dan. Enigste wat nu nog voor minpunten kan zorgen zijn:
- Te veel licenties die ontbreken
Ik twijfel nog om de UK versie te kopen, aangezien daar de mooiste optionfiles voor gemaakt worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 29-08-2011 12:28 ]
Ohja dat gedoe met die verschillende Bles versies! Grrrr...Monda schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:28:
[...]
Option file installeren en je hebt vrijwel alle licenties incl shirtsponsors en logo's.
Ik twijfel nog om de UK versie te kopen, aangezien daar de mooiste optionfiles voor gemaakt worden.
In ieder geval is er dit jaar de portugese league toegevoegd dus weer meer plekken om te editen. Hopelijk maakt iemand een mooie optionfile met de Bundesliga en Jupiler league ipv de League B en de Portugese competitie. Wel zo leuk voor de master league!
MLO heeft ook wel baat bij de toevoeging van de Portugese comp.. Daar loopt een karrevracht aan jonge Braziliaanse talenten rond.
@Harribo: Vwb het wijzigen van je aanvals/verdedigingsniveau moet je eerst bij je game plan het e.e.a. wijzigen. Default staat het op automatic. Verder werkt het gewoon hetzelfde <Select>+R1/R2
PSN: Geengrenzuh
Adam van WENB heeft al aangegeven dat het passen in de preview build (waar de tweede demo uit voort gaat komen) al stukken verbeterd is en niet te vergelijken met passen zoals in deze build (demo 1). Nou weet ik dat die gasten altijd wat overdreven uitgesproken zijn, maar ik wacht met kopen totdat ik de tweede demo heb gespeeld.Harribo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:03:
[...]
En ik ben er nog niet achter wat nu het lekkerste speelt qua passing: welke van de 5 niveau's.
Niveau 0 komen sommige passen niet aan, niveau 5 ook niet. Vind er nu niet erg veel verschil in zitten als ik eerlijk ben. PES bepaalt het toch voor jou wat je ook instelt krijg ik het gevoel.
En het beroerde is...daar is PES niet zo goed in....voor jou denken. Hoewel het met deze versie wel beter is geworden.
Ze versturen het meestal 1 dag voor de UK releasedatum. Die ligt bij veel spellen vaak 1 dag na de rest van Europa. Dus op de releasedag zelf kun je praktisch vergeten. Aan de andere kant, wat is 3 dagen langer wachten en daarmee 20 tot 30 euro besparen?Monda schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:34:
Dat is wel goed om te horen, hoewel ik nu al redelijk tevreden met het passsysteem. Even offtopic: Zijn er hier mensen die wel eens vaker spellen uit de uk bestellen en ook op de release datum binnen krijgen?
uhm...
Even opnieuw installeren, eventuele savegames en settings worden bewaard in je Konami-map in mijn documenten, dus je kan zo verder waar je gebleven was.
Hoop dat ze het eruit hebben gesloopt!
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Zit er nog steeds in, maar dan _veel_ beter. Heb met Seedorf al een geweldige goal gemaakt met een inkomende halve omhaal.donowitz schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:04:
Hebben ze die achterlijke halve omhaal er al uit gesloopt? Ik maakte in PES 11 bij iedere hogebal een halve omhaal. Schrale poging van konami om de fifa kids aan te trekken oid? Aangezien het er dan "vet" uit ziet ofzo.
Het zal weer flink oefenen worden!
Verder vind ik de animaties en de graphics gewoon weer utistekend. Maar dat heb ik altijd wel gevonden van pes.
Hij zit er nog in, maar de frequentie is flink omlaag geschroefd. Komt nogsteeds net iets te vaak voor IMO, maar is niet meer zo storend als in 2011. Stoorde me er ook aan in het vorige deel.donowitz schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:04:
Hebben ze die achterlijke halve omhaal er al uit gesloopt? Ik maakte in PES 11 bij iedere hogebal een halve omhaal. Schrale poging van konami om de fifa kids aan te trekken oid? Aangezien het er dan "vet" uit ziet ofzo.
Ik speel op de Ps3HwKok schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:21:
Als je hem toch zo per se op de releasedag wil spelen, kan je hem ook even van internet plukken. Aangezien je hem toch een paar dagen later origineel binnen krijgt, lijkt me dat niet zo erg.
Even opnieuw installeren, eventuele savegames en settings worden bewaard in je Konami-map in mijn documenten, dus je kan zo verder waar je gebleven was.

Nieuw:
- Het nieuwe stadion van Juventus
- Burg Stadion ( Geen idee welk stadion dat in het echt is )
- Royal London Stadium ( Ook geen idee )
Ik vind het jammer dat ze de stadions die in PES 6 zaten niet hebben gemigreerd naar de next gen versies, ze doen er nu elk jaar een aantal stadions bij maar die zijn vaak niet eens bestaand en dus zelf in elkaar geflanst. Ik vind het Konami stadion bijvoorbeeld ultra-lelijk.
Ik speelde in PES 6 altijd met m'n ML-team op Highbury
Waarom?:
- verdedigen is niet te doen, dat is het irritantste, op het moment dat jij een mannetje pakt om dichtbij een tegenstander te komen om een bal af te pakken, is de bal alweer bij een ander. De aanvaller heeft nu de mogelijkheid om de bal bij zich te houden waardoor afpakken helemaal moeilijk wordt, zo niet onmogelijk.
-Passen komen niet altijd even aan. Ik druk bijvoorbeeld rechtsboven op de stick naar een medespeler, gaat
de bal naar een ander die rechts staat! En niet 1x, maar meerdere keren. En dat op verschillende niveau's van passing.
-Medespelers bewegen wel meer dan in PES 2011 maar het blijft enorm mondjesmaat en voornamelijk toekijken.
-Krijg onnodig veel vrije trappen tegen. Gewoon per ongeluk tegen iemand aanlopen mag al niet, was helaas in PES 2011 ook al zo.
-Het nieuwe systeem dat je een medespeler kan bedienen en die zelf kan laten lopen is onoverzichtelijk: de cursor is nauwelijks snel te herkennen.
-Spelers dweilen over het veld, zit nauwelijks snelheid in.
-Centrale verdedigers van rating rond de 75 blijken niet in staat ballen weg te koppen? Ze maaien er over heen
-Cursorselectie tijdens verdedigen is beroerd; hij pakt als eerste het mannetje dat je nu net niet wilt selecteren waardoor ik dan te laat ben.
Nee dit voelt niet goed. Het ziet er leuk uit, het idee is goed maar de uitvoering is verre van perfect. Het loopt gewoon niet. Krijg in wedstrijden nog voornamelijk beroerde goals tegen: verdedigers die dus over de bal heen maaien en keepers die nog steeds de bal fijn teruggeven aan een tegenstander.
Ik moet misschien nog wat meer oefenen, maar ga me niet vertellen dat het aan mij ligt. Ik speel al 25 jaar voetbalspellen en elk spel wist ik aardig onder de knie te krijgen. Het probleem met PES nu is wéér dat dingen gebeuren buiten mijn kunnen om. Dat regelt PES weer fijn, dat wil ik dus niet. Laat PES eens de controle aan de speler met de gamepad geven ipv het allemaal zelf in te vullen, want dat kunnen ze gewoon niet zo goed.
Ik hoop toch echt niet dat FIFA mijn spel gaat worden want ik was wel elk jaar weg van PES.
Als je met je rechterstick een speler selecteert, moet je nog wel richten naar hem voor de pas.
Verdedigen is echt niet moeilijk hoor, dit zal echt aan jezelf liggen.
Ik vind het makkelijker dan de vorige versies.
Trouwens dat van een medespeler selecteren, dat zie je alleen maar via de radar, dat is wel vreemd.
En dit is een build natuurlijk, vergeet dat niet.
Even een observatie: vorig jaar kraakte je de game ook finaal af, maar je bent degene met de meeste posts in het PES2011 topique
Maar goed, ik kan me niet in al je punten vinden.
- Verdedigen is lastig ja en dat vergt een totale omslag in de manier waarop verdedigd moet worden. Op het forum van WENB (Kitana Media) staat een topic met tips over verdedigen. Toen ik die toepaste op Top Player lukte het verdedigen echt veel beter en zag je dat de computer tegen een muur aanliep waar ze veel minder snel doorheen kwamen.
- Passen heb ik geen problemen mee, maar nadat ik de podcast van WENB (nummer 117) heb geluisterd, weet ik dat het passen in de preview en de review build flink is aangepast/verbeterd. Ik zou nog even wachten op demo nr 2 voor je een conclusie trekt.
- Medespelers lopen prima vrij. Ze rennen niet massaal naar voren nee, maar dat is ook niet realistisch. Op het middenveld heb ik het idee dat ze zich prima vrijlopen en zich aanbieden. De loopacties van de spits laten soms nog wel te wensen over. Ook wat dit betreft, in de demo schijnt niet de volledige AI te zitten (hoe dat kan weet ik niet). Luister de podcast en daarin zeggen ze dat het spel veel meer tot leven komt dan in de demo.
- Vrije trappen tegen. Dit is inderdaad kak. Wat ik vooral jammer vind is dat je zelf veel vrije trappen tegen krijgt maar dat de computer amper overtredingen maakt. Ik vind het leuk om vrije trappen (dicht bij de goal tenminste) te nemen en het is dan jammer dat de computer amper de fout in gaat (of dat de scheids dit niet onderkent).
- Icoontje van diepgaande speler kan beter inderdaad
- Dweilende spelers, tja vind ik niet zo heel erg
- Koppen vergt een andere timing waarbij je je beter moet positioneren. In PES2011 had je altijd de bal als je voor de tegenstander stond. Je kon hem dan gewoon op je borst aannemen en klaar. Nu is dat gelukkig niet meer zo.
- Cursorselectie kan zoals ook door Ratsja gemeld met de rechterstick. Even wennen maar werkt prima.
Verder zijn de keepers in de demo kak en hoewel ze volgens WENB in de review versie nog niet perfect zijn, zijn ze wel "a million times better"...
Benieuwd naar demo 2!
[ Voor 0% gewijzigd door Sluuz op 02-09-2011 15:35 . Reden: Het is "cursor" en niet "cursus" ]
oefenen oefenen oefenen
Vond het in de demo wel leuk dat als je echt hard schiet de keeper de bal niet klemvast heeft, lijkt me ook niet meer dan logisch.
Juist de hilarische aspecten van PES maakt het spel PES.
Verdedigen gaat mij inmiddels prima af, ik sta nog wel vaak onder druk maar dat is niet gek tegen ManU of AC Milan. Zolang ze niet scoren en ik ze buiten de 16 hou is dat prima
Ja daar heb je helemaal gelijk inSluuz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:54:
@ Harribo
Even een observatie: vorig jaar kraakte je de game ook finaal af, maar je bent degene met de meeste posts in het PES2011 topique
Zal even zoeken waar dat staat, kan het goed gebruiken die tips.Maar goed, ik kan me niet in al je punten vinden.
- Verdedigen is lastig ja en dat vergt een totale omslag in de manier waarop verdedigd moet worden. Op het forum van WENB (Kitana Media) staat een topic met tips over verdedigen. Toen ik die toepaste op Top Player lukte het verdedigen echt veel beter en zag je dat de computer tegen een muur aanliep waar ze veel minder snel doorheen kwamen.
Ik trek eigenlijk niet eerder mijn totale conclusie totdat de full version uit is hoor. Maar dat passen...dat gaat echt nog niet zoals het moet naar mijn mening. Welk niveau heb jij die trouwens staan dan?- Passen heb ik geen problemen mee, maar nadat ik de podcast van WENB (nummer 117) heb geluisterd, weet ik dat het passen in de preview en de review build flink is aangepast/verbeterd. Ik zou nog even wachten op demo nr 2 voor je een conclusie trekt.
Ik blijf er een slecht gevoel bij krijgen....tis voetbal, geen schaatsen.- Dweilende spelers, tja vind ik niet zo heel erg
Gebeurt me vaak met FIFAkaos- schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:21:
Leuk dat de keepers beter zijn in de full version, maar als ik een kanon afschiet richting kruising en hij plukt em klemvast eruit gaan we daar ook niet vrolijker van worden natuurlijk
Zal wat meer gaan oefenen, denk dat als dat verdedigen mij beter af gaat dat ik dan wel meer lol in het spel ga krijgen, valt me nu wat tegen.
Wel leuk: mannetje selecteren bij hoekschoppen/Stilstaan en snel langs iemand sprinten
Die trainingsmode is trouwens een enorme verbetering: je leert nu echt hoe je het spel moet gebruiken met die tutorials.
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 02-09-2011 13:13 ]
Met "de keepers zijn beter" bedoel ik eigenlijk: ze laten minder belachelijke rollertjes door en reageren realistischer. Monsterpeunen in de kruising moeten altijd dodelijk blijvenkaos- schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:21:
Leuk dat de keepers beter zijn in de full version, maar als ik een kanon afschiet richting kruising en hij plukt em klemvast eruit gaan we daar ook niet vrolijker van worden natuurlijk![]()
Vond het in de demo wel leuk dat als je echt hard schiet de keeper de bal niet klemvast heeft, lijkt me ook niet meer dan logisch.
Juist de hilarische aspecten van PES maakt het spel PES.
Ik ken hetHarribo schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:10:
[...]
Ja daar heb je helemaal gelijk inKomt: ik heb met PES een enorme haat-liefde verhouding. De variatie en de vrijheid en afwisseling spreken mij enorm aan maar kan me dood ergeren aan de mate van controle die zo nu en dan mist.
Ik zet hem standaard op 2 balkjesIk trek eigenlijk niet eerder mijn totale conclusie totdat de full version uit is hoor. Maar dat passen...dat gaat echt nog niet zoals het moet naar mijn mening. Welk niveau heb jij die trouwens staan dan?
Thnx voor de WENB tip over verdedigen. Ben er vanavond eens goed voor gaan zitten en hoewel ik nog steeds vaak op x ram, begin ik wel te wennen aan de nieuwe manier. Ik heb gewoon het gevoel dat ik dat button bashen moet afleren. Maar dat is dan ook PES voor je: gewoon oefenen, oefenen en oefenen!
Love it :-D
[ Voor 83% gewijzigd door Stijninho op 03-09-2011 18:13 ]
Volgens mij komt het simpelweg erop neer om, indien er een grote afstand is tussen verdediger en aanvaller, die eerst te overbruggen door de x in te houden om, indien de verdediger dichtbij de aanvaller is, de RT knop erbij in te houden en dan af en toe te tikken op de x. Dat laatste is een kwestie van oefenen wanneer je wél en wanneer je níet moet drukken op de x. Heb ik een beetje gelijk of....?
Voor mensen die met 34 teams in de demo willen spelen:
http://www.pes-patch.com/...-0-2-1-by-jenkey1002.html
Heb het zelf getest en het werkt. Niet alle gezichten zijn sprekend maar ok....het is wel leuk zo
Zit ook een replay-disable-tool bij (heb ik niet getest).
[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 03-09-2011 18:30 ]
Nee, als je verdedigt met RT en X ingedrukt, dan blijft je speler bij de aanvaller en houdt hij hem tegen (zoals jockey in Fifa) zonder hem aan te vallen. Op het moment dat je RT loslaat, valt je speler aan (je houdt dan dus nog wel X ingedrukt). Dat moet je dus op het goeie moment doen. Je kan er ook voor kiezen dat helemaal niet te doen en alleen druk geven op de aanvaller (door RT en X gelijk ingedrukt te houden) en te wachten op een fout of een pass die je kan onderscheppen.Harribo schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:20:
Over dat verdedigen in PES 2012 Demo: ik ben er nu íets beter in geworden. Ik heb dat stuk over verdedigen even snel doorgespit van WENB. Ik vind het een té uitgewijd verhaal...je moet eerst 6 A4tjes in je hoofd stampen?
Volgens mij komt het simpelweg erop neer om, indien er een grote afstand is tussen verdediger en aanvaller, die eerst te overbruggen door de x in te houden om, indien de verdediger dichtbij de aanvaller is, de RT knop erbij in te houden en dan af en toe te tikken op de x. Dat laatste is een kwestie van oefenen wanneer je wél en wanneer je níet moet drukken op de x. Heb ik een beetje gelijk of....?
Heel erg bedankt! Niet onbelangrijk dit:)Sluuz schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:13:
[...]
Nee, als je verdedigt met RT en X ingedrukt, dan blijft je speler bij de aanvaller en houdt hij hem tegen (zoals jockey in Fifa) zonder hem aan te vallen. Op het moment dat je RT loslaat, valt je speler aan (je houdt dan dus nog wel X ingedrukt). Dat moet je dus op het goeie moment doen. Je kan er ook voor kiezen dat helemaal niet te doen en alleen druk geven op de aanvaller (door RT en X gelijk ingedrukt te houden) en te wachten op een fout of een pass die je kan onderscheppen.
Nu gaat het ook heel veel beter.
Voor mij is het vooral nog oefenen op dribbels, tackles en schieten. Na pes 2008 ben ik afgehaakt, aangezien dit mijn PES6 gevoel volledig heeft weg genomen. Sinds FIFA10 heb ik PES derhalve niet meer aangeraakt. Is er iemand die kan bevestigen dat de schiet-opties net zo werken als bij FIFA? Ik bedoel hiermee het 'geplaatste schot', het 'harde schot' etc.
Verder vind ik PES2012 wel een goede demo hebben op deze manier, ik ga 'm zeker halen!
http://www.konami-pes2012...PES2012_control_sheet.jpg
Ben benieuwd wanneer demo nr2 uitkomt
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 05-09-2011 14:52 ]
-het lukt me nauwelijks een bal af te pakken zonder overtreding.
-spelers staan altijd op de verkeerde plaats. doen geen moeite vrij te gaan lopen.
-schiet teveel naast, waar ik bij pes 2011 altijd wel op goal wist te schieten.
-tegenstander is altijd eerder bij de bal.
-ik win nauwelijks en kopduel. en als ik hem win kop ik hem in de voeten van de tegenstander.
-pass is vaak te zacht.
ik heb pes 2011 nog even opgestart om uit te zoeken of het aan mijn kunnen zou liggen maar niet. daar lukt me al bovenstaande prima.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Dat passen had ik eigenlijk binnen een wedstrijd wel onder de knie en het koppen vergt mijn inziens een meer 'natuurlijke' timing, die ook onder de knie te krijgen is. Schieten moet je in deze versie véél voorzichtiger doen dan voorheen, ik merk dat je de stick veel minder extreem kan gebruiken. Het resultaat is dan altijd dat de bal over of naast vliegt. Opzich doet dit mij juist denken aan PES6, waardoor ik hier erg over te spreken ben.ikbengoofy schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:36:
Ik hoop dat ze nog een heleboel veranderingen doorzetten want die demo is echt te slecht....
-spelers staan altijd op de verkeerde plaats. doen geen moeite vrij te gaan lopen.
-ik win nauwelijks en kopduel. en als ik hem win kop ik hem in de voeten van de tegenstander.
-pass is vaak te zacht.
ik heb pes 2011 nog even opgestart om uit te zoeken of het aan mijn kunnen zou liggen maar niet. daar lukt me al bovenstaande prima.
Ik vind het verdedigen zelf nog lastig, maar hier moet je na een tijdje wel uit kunnen komen denk ik toch? En wat ik mij nog steeds af vraag is of er meerdere soorten 'schoten' zijn zoals in FIFA. Het lijkt alsof ik met R1 veel makkelijker een bal van afstand erin kan schieten dan zonder deze knop.
Op veel verschillende sites kom ik tegen 29 september en op veel sites ergens in oktober. Als hji op 29 september uitkomt komt hij dus gelijk met fifa?
Mooi om te zien dat wanneer iemand zn prestaties gewoon slecht zijn, ze het spel maar slecht noemen.ikbengoofy schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:36:
Ik hoop dat ze nog een heleboel veranderingen doorzetten want die demo is echt te slecht....
-pass is vaak te zacht.
Ik speel op top player en heb geen last van de bovengenoemde dingen.
Tacklen en koppen = timing,lees eens wat guides door of tutorials.
Schieten wordt nog verbeterd maar zoveel mis ik echt niet
tegenstander altijd eerder bij de bal
Mooi lijstje!ikbengoofy schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:36:
-pass is vaak te zacht.
- Bal afpakken: kijk een paar posts boven je en op het forum van WENB. Daar kan je lezen hoe je moet verdedigen.
- Spelers op verkeerde plaats. Dat is een bevinding van PES2012? Ik vond juist dat ze in 2011 voor geen meter vrij liepen. Dat doen ze dit jaar weldegelijk en is ook een van de speerpunten van de game. Misschien wat langer spelen dan een paar potjes?
- Schieten is elke PES versie weer anders. Soms was het perfect, soms niet. Ik vind het nu nog niet perfect, maar slecht is het zeker niet. Het is elk jaar weer wennen aan de veranderingen.
- Tegenstanders eerder bij de bal. Juist omdat je vrijer bent, kan je je mannetje ook beter positioneren. Dat dat bij de vorige PES versies automatisch ging, houdt niet in dat het nu kapot is. Je zal er zelf wat meer moeite in moeten steken je mannetje op de juiste positie te zetten.
- Kopduel: timen.
- Pass vaak te zacht. Metertje verder vullen, beter mikken.
Lees tutorial van WENB en onthoudt: x is druk zetten, en met R2 kan je meelopen met de tegenstander en de druk inhouden. Tis een kwestie van timen wanneer je wel en niet hapt.ikbengoofy schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:36:
valt wel mee is mijn ervaring, maar héél actief zijn ze ook niet nee.-spelers staan altijd op de verkeerde plaats. doen geen moeite vrij te gaan lopen.
valt bij mij wel mee, schiet nog wel veel over maar dat heb ik altijd met PES. 100% kansen benutten is ook niet realistisch vind ik.-schiet teveel naast, waar ik bij pes 2011 altijd wel op goal wist te schieten.
heb ik geen last van, ook een kwestie van goed anticiperen waar die bal heen gaat en naar wie.-tegenstander is altijd eerder bij de bal.
Speel eens met ManUtd tegen Napoli op niet te hoog niveau.
je drukt op de pass knop om te koppen en vervolgens duw je tegen je tegenstander aan, ik win het dan vaak-ik win nauwelijks en kopduel. en als ik hem win kop ik hem in de voeten van de tegenstander.
passen is inderdaad soms beholpen maar vaak wel te doen.-pass is vaak te zacht.
Heb nog wel kritiek: passen komen soms niet helemaal aan ondanks mijn inspanningen en spelers lopen soms ook raar. Ik heb het pass-niveau op 2 streepjes staan.
PES bepaalt voor mij soms welke man de bal moet hebben en dat kan hij niet altijd even vlekkeloos.
Bijvoorbeeld: Het systeem denkt dat de dichstbijzijnde man bijna altijd de speler is waar je de bal naar toe wilt passen maar soms wil ik hem graag overslaan en schiet daarom hard en ook soms door de lucht.
Dat soort dingen dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 06-09-2011 15:35 . Reden: L2 = R2 in tekst :) ]
Ik gebruik altijd super cancel bij het koppen, zo kun je beter je mannetje positioneren.
R2Harribo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:29:
[...]
Lees tutorial van WENB en onthoudt: x is druk zetten, en met L2 kan je meelopen met de tegenstander en de druk inhouden. Tis een kwestie van timen wanneer je wel en niet hapt.
jij bent Derek Ogilvie? jomanda dan?donowitz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:12:
[...]
Mooi om te zien dat wanneer iemand zn prestaties gewoon slecht zijn, ze het spel maar slecht noemen.
Ik speel op top player en heb geen last van de bovengenoemde dingen.
Tacklen en koppen = timing,lees eens wat guides door of tutorials.
Schieten wordt nog verbeterd maar zoveel mis ik echt niet
tegenstander altijd eerder bij de bal???
in iedergeval denk ik dat de glazen bol toch eens nagekeken moet worden wan zo slecht speel ik niet . Lekker bevooroordeeld weer... Dat vind ik dan weer mooi om te zien..
Ik speel overigens op top player. ben een niveau lager gegaan naar prof en daar weet ik wel redelijk spel te maken wat ik wil. Al irriteer me me alsnog aan de steekpasses.. en verdedigen is alsnog een ramp. maar denk dat het een kwestie van veel oefenen gaat worden. al weer ik niet of de fun factor dan hoog blijft in de game gezien het samen gaat met een bak frustratie als weinig uitpakt hoe ik het wil..
[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 06-09-2011 15:00 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Daarom is FIFA dus meer gehyped dan PES. FIFA is veel toegangkelijker en mensen haken snel af bij PES omdat er teveel tijd in zit om een fatsoenlijk potje voetbal neer te zetten. Het is niet bevooroordeeld, maar zoals je zelf al zegt, kwestie van veel oefenen en ligt hett dus niet aan het spel dat veel dingen bij jou niet lukken (wat je in je vorige post wel beweerde.)ikbengoofy schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:57:
[...]
jij bent Derek Ogilvie? jomanda dan?
in iedergeval denk ik dat de glazen bol toch eens nagekeken moet worden wan zo slecht speel ik niet . Lekker bevooroordeeld weer... Dat vind ik dan weer mooi om te zien..
Ik speel overigens op top player. ben een niveau lager gegaan naar prof en daar weet ik wel redelijk spel te maken wat ik wil. Al irriteer me me alsnog aan de steekpasses.. en verdedigen is alsnog een ramp. maar denk dat het een kwestie van veel oefenen gaat worden. al weer ik niet of de fun factor dan hoog blijft in de game gezien het samen gaat met een bak frustratie als weinig uitpakt hoe ik het wil..
Het is verder niet lullig bedoeld, maar het is zo makkelijk om te zeggen dat het aan PES ligt.
Ik geef de passes precies zoals ik ze wil, een doorsteek pass is dan ook niet altijd de oplossing. Probeer bijvoorbeeld eens een vroege voorzet over de grond.
Als je wat hulp nodig hebt, DM maar
[ Voor 11% gewijzigd door dannbla op 06-09-2011 15:48 ]
Ik nietdonowitz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:55:
Is er iemand trouwens al een beetje handig geworden in het besturen van zijn teamgenoten (en dan bedoel ik volledige controle.) Ik vind het nog knap lastig om EN mezelf te positioneren EN mijn teamgenoot te besturen met de rechterstick. Wordt veel uurtjes oefenen!
In FIFA 2004 hadden ze ook zoiets. Dat was trouwens beter uitgewerkt naar mijn mening omdat de cursor beter te zien was en omdat , als je dan op passen drukt, je die 2e man feilloos aanspeelt. Nu moet je óók nog richten.
Denk niet dat dit iets voor mij is. Tenminste niet in dit stadium.
Ik probeer er iig wel mee aan de bak te gaan en denk ook niet dat je het altijd maar moet gebruiken om de ruimte in te spelen. Als er een goede kans ligt, gebruik ik het en werpt het ook zijn vruchten af.Harribo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:37:
[...]
Ik niet
In FIFA 2004 hadden ze ook zoiets. Dat was trouwens beter uitgewerkt naar mijn mening omdat de cursor beter te zien was en omdat , als je dan op passen drukt, je die 2e man feilloos aanspeelt. Nu moet je óók nog richten.
Denk niet dat dit iets voor mij is. Tenminste niet in dit stadium.
Ik probeer het wel te behouden zodat ik straks tijdens de pes avonden mn vrienden eens even goed het bos in kan sturen
Slordige build up, maar wel een leuk schot.
Dropshot, direct geschoten, heel zacht tikje eigenlijk
(Professional difficulty)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Xrazc4qLh1Q]
[ Voor 50% gewijzigd door dannbla op 06-09-2011 18:33 ]
rofl, is die demo er serieus nog niet ?ratsja schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:11:
wanneer komt nu de demo voor de xbox 360, we zijn 2 week verder dan 24 aug.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fDrIfA4vP5s]
[ Voor 4% gewijzigd door dannbla op 07-09-2011 13:15 ]
Na een aantal potjes te hebben gespeeld valt dit mij ook op.Harribo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:13:
-Passen komen niet altijd even aan. Ik druk bijvoorbeeld rechtsboven op de stick naar een medespeler, gaat
de bal naar een ander die rechts staat! En niet 1x, maar meerdere keren. En dat op verschillende niveau's van passing.
Ik heb het idee dat de bal te vaak naar een medespeler gaat die toevallig in de (ongeveer) zelfde richting staat als de gene waarvoor de bal daadwerkeljk bedoelt is.
Passing in PES 2011 vind ik tot nu toe het beste werken. Je kan daarbij makkelijk de juiste speler bereiken door gewoon goed te richten en de juiste kracht mee te geven, ongeacht of er toevallig nog een medespeler in de buurt loopt.
In de demo heb ik te vaak ervaren dat passes via via gaan. Dit haalt de "flow" vaak uit de aanval.
Ik hoop echt dat dit in de definitieve versie aangepast is.
Anoniem: 373784
+ Heerlijk dat je spelers diep kunt laten gaan. Vooral de wingers. Vroeger kon dit alleen met één-tweetjes, waar balcontact voor het diepgaan noodzakelijk was.
+ Spelers blijven een stuk minder vaak in buitenspel positie hangen. Heb me hier flink aan geërgerd in de vorige Pes.
+ Schieten van afstand is moeilijker geworden. Stijf in de kruising schieten is nu een uitdaging geworden.
+ Inworpen gaan een stuk sneller.
+ Zicht bij penalties.
+ Leuke challenges in de training mode
- Keepers zijn nog steeds erg matig. Ze gaan bij bijna geen enkele tegengoal vrijuit. Ze strekken zich niet, laten zich vallen ipv te duiken en zijn positioneel slecht. Daarnaast laten ze ook veel ballen los. Wat ik dan wel mooi vind is dat ze dan alsnog die losgelaten bal proberen te pakken, dat was vroeger anders.
- Verdedigers hebben een draaicirkel van een halve kilometer. Zeer lastig.
- Spelers zijn verschrikkelijk traag (of ligt het aan mij??)
- Het tempo ligt te laag.
- Aannames nog steeds matig. Haalt de snelheid uit de aanval en kost balverlies.
- Verwarring bij (met name) breedtepasses. Veel achter de man of te lang onderweg.
Komt dit jullie ook bekend voor? Ik hoop toch dat Konami er nog het één en ander aan zal verbeteren. Anders zal de FIFA demo helaas toch gedownload moeten worden en dan zal er een beslissing volgen.
-Keepers zijn nog steeds erg matig
ze maken inderdaad rare capriolen, maar heb ook mooie dingen gezien.
- Verdedigers hebben een draaicirkel van een halve kilometer. Zeer lastig.
geen last van
- Spelers zijn verschrikkelijk traag (of ligt het aan mij??)
hoe bedoel je met traag ???, traag lopen ???
- Het tempo ligt te laag.
Dit kan je aanpassen
- Aannames nog steeds matig. Haalt de snelheid uit de aanval en kost balverlies.
Ik weet niet hoor, maar heb dit totaal niet, ja als je iemand op kniehoogte aanspeelt duurt het even.
Maar over de grond ondervind ik geen probleem, maar ik gebruik bij de aanname ook direct R2
- Verwarring bij (met name) breedtepasses. Veel achter de man of te lang onderweg.
kwestie van beter richten, heel simpel zeggen van mij, maar dat is oefenen.
ik weet ook niet welke versie je speelt, ik heb het over de pc versie
Vanmiddag op de Facebook-pagina van PES om GMT 4PM, dus dat is hier 5 uur.
Mocht je geen Facebook hebben, dan staat het 5 minuten later wel op alle PES-fansites.
[ Voor 37% gewijzigd door HwKok op 09-09-2011 10:14 ]
Passen die half hard zijn, worden zacht gemaakt en passen die zacht zijn, zijn te hard soms. Er zit geen logica in. Ik vind het zo zonde van het spel.
En waar ik ook niet goed van wordt: ik zie mannetjes vertragen op bepaalde momenten. Slecht hoor....
En schieten vind ik ook raar. Als ik met mijn stick strak naar links doe en wil schieten recht op de goal, schiet mijn speler 10 meter naast de goal? Zo raar gewoon. Waarom kunnen ze dat niet beter doen bij Konami?
Verdedigen is wel mooi gedaan. Alleen, en dat ligt aan mij, ik kan er maar niet aan wennen dat als ik de X en de R2 tegelijk ingedrukt heb, dat ik een knop moet loslaten (de R2) om de bal dan af te pakken.
Al decennia zit in mijn bovenkamer ingebakken dat ik dan juist een knop dan moet indrukken.
Verder ben ik zeer blij met de demo hoor, mis alleen het gevoel dat ík controle heb en niet het systeem, eerlijk gezegd nog maar dan in PES 2011.
Al met al vermaak ik me toch prima, blijft de uitdaging erin (tov FIFA) en dat is het belangrijkste.
[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 09-09-2011 12:18 ]
haha dat van X en R2 (A en RT bij mij 360) zit er bij mij ook zo in jongeHarribo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:14:
Verdedigen is wel mooi gedaan. Alleen, en dat ligt aan mij, ik kan er maar niet aan wennen dat als ik de X en de R2 tegelijk ingedrukt heb, dat ik een knop moet loslaten (de R2) om de bal dan af te pakken.
Al decennia zit in mijn bovenkamer ingebakken dat ik dan juist een knop dan moet indrukken.
Ik laat steeds A los ipv RT, zit er idd ingebakken
[ Voor 44% gewijzigd door dannbla op 09-09-2011 14:04 ]
Belangrijke details:
Improved Goal Keepers
According to your feedback on the first Demo, we improved the Goal Keepers
Improved Defensive AI
Defensive AI has been tweaked to work more efficiently on the field
Improved difficulty to score a goal
You definitely have to build up, plan and organize your attack well in order to score in this demo
Te spelen met:
Tottenham Hotspur, Bayern Munich, Inter Milan, Club America, Internacional

[ Voor 10% gewijzigd door Kw4kje op 09-09-2011 20:15 ]
Ben benieuwd, deze week maar eens kijken.Kw4kje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:13:toon volledige bericht
2de Demo komt uit op 14 september.
Belangrijke details:
Improved Goal Keepers
According to your feedback on the first Demo, we improved the Goal Keepers
Improved Defensive AI
Defensive AI has been tweaked to work more efficiently on the field
Improved difficulty to score a goal
You definitely have to build up, plan and organize your attack well in order to score in this demo
Te spelen met:
Tottenham Hotspur, Bayern Munich, Inter Milan, Club America, Internacional
http://www.pesfan.com/new...12-Second-Demo-Announced/Deruxian schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:21:
Volgens deze thread kom er geen 2e pc demo?: http://www.evo-web.co.uk/...hread.php?t=64516&page=34
Dit is een officieele site van konami, demo komt dus gewoon.

http://www.konami-pes2012...-details-on-the-2nd-demo/
"PES 2012: 2nd Demo coming Sept 14th in Europe for PSN, Xbox Live and PC!"
Ik ga alleen uit van de officiele site, op andere sites roept iedereen maar wat hij wil.
Iets anders: ik kan nog steeds niet aanvallend/verdedigend streepjes zetten..heel irritant.
Je weet wel: die 5 streepjes die aangeven hoe aanvallend of verdedigend je speelt met je team.
Eerder was dat de Select-knop en dan R1/R2. En nu? Ik probeer van alles maar het lukt niet en bij automatisch taktieken staat het Uit, dus het zou moeten werken lijkt me.
[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 12-09-2011 10:52 ]
Dat werkt nog gewoon het zelfde. Het enige verschil (en waarom?) is dat je dit niet kan veranderen tijdens dode spelmomenten (juist het moment om dit te veranderen). Ik dacht eerst ook dat dit niet werkte, maar nu moet je dus tijdens het rondtikken van de bal of tijdens het verdedigen of wat dan ook, dit veranderen, heel logischHarribo schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:52:
Header momenteel op de officiele konami-pes2012 site:
Ik ga alleen uit van de officiele site, op andere sites roept iedereen maar wat hij wil.
Iets anders: ik kan nog steeds niet aanvallend/verdedigend streepjes zetten..heel irritant.
Je weet wel: die 5 streepjes die aangeven hoe aanvallend of verdedigend je speelt met je team.
Eerder was dat de Select-knop en dan R1/R2. En nu? Ik probeer van alles maar het lukt niet en bij automatisch taktieken staat het Uit, dus het zou moeten werken lijkt me.
Nog een vraag. Ik heb nu ook de demo op de pc, maar soms loopt ie heel soepel en andere momenten hapert ie regelmatig. Denk niet mn video kaart want bij bijv een uittrap van de keeper loopt ie vloeiend, terwijl dan juist veel frames ed worden weergegeven. Iemand een idee?
Kan het te maken hebben met frameskipping?
Net ff getest, maar als ik FS uit zet lijkt het nog erger...
Ik ben er al achter waarom dit bij mij niet werkte: Ik zette de besturing altijd op "LS" ipv "LS en D-pad".Monda schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:55:
[...]
Dat werkt nog gewoon het zelfde. Het enige verschil (en waarom?) is dat je dit niet kan veranderen tijdens dode spelmomenten (juist het moment om dit te veranderen). Ik dacht eerst ook dat dit niet werkte, maar nu moet je dus tijdens het rondtikken van de bal of tijdens het verdedigen of wat dan ook, dit veranderen, heel logisch
Als je de D-pad gebruikt voor de strategien, dan werkt aanvallend/verdedigend niet meer. Dit is dus een bug.
Ik denk dat het haperen meer te maken heeft met de harde schijf die dan op dat moment bezig is.Nog een vraag. Ik heb nu ook de demo op de pc, maar soms loopt ie heel soepel en andere momenten hapert ie regelmatig. Denk niet mn video kaart want bij bijv een uittrap van de keeper loopt ie vloeiend, terwijl dan juist veel frames ed worden weergegeven. Iemand een idee?
Kan het te maken hebben met frameskipping?
Klopt, Konami heeft al bevestigd dat er ook gewoon een 2de pc demo komt. Foutje op de site. We kunnen weer rustig slapen, nog 2 nachtjes.Harribo schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:52:
Header momenteel op de officiele konami-pes2012 site:
YouTube: Город 312 - Вне зоны доступа - YouTube
lachen
Het gaat trouwens steeds beter met die demo. Wat handig is om Tegenovergestelde Loper (oid) steeds aan te hebben, dan kan je zo het spel verleggen naar de andere kant van het veld. Juist met deze PES is dat leuk aangezien het passen door de lucht beter gaat en het veld groter is.
Verdedigen blijft onwennig maar wordt iets beter nu.
[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 12-09-2011 23:19 ]
Is toch gewoon een liedje die iemand in de patch verwerkt heeft.
Ik verwachtte zo'n nummer niet in PES, zeker ook omdat het Russisch is. Lachen is een groot woord maar vond het wel een verassing zeg maarratsja schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:22:
Waarom moet je daar om lachen dan ?
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 13-09-2011 11:37 ]
Dus tot aan half 9 is het pes-time
Dit topic is gesloten.